Jump to content

Şoferii îşi rup maşinile la trecerea de cale ferată spre Brăila


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Şoferii îşi rup maşinile la trecerea de cale ferată spre Brăila

* Intersecţia drumului Galaţi - Brăila cu şoseaua care duce spre cartierul Siret poate fi considerată un loc de coşmar, traficul fiind deseori sugrumat de calitatea asfaltului din zonă căii ferate

Fiecare şofer care  a mers cel puţin o dată spre Brăila ştie că zona căii ferate, unde se formează o mică intersecţie cu drumul care duce în cartierul Dimitrie Cantemir şi aleea de acces către intrarea într-un obiectiv economic, este un loc unde este bine să ai nervii tari şi bucşele maşinii sănătoase. La orele cu trafic aglomerat, dar şi în weekenduri, când fluxul de maşini în zona respectivă este mai mare, este imposibil să nu se formeze cozi pe ambele sensuri, din cauza denivelărilor din carosabil, care fac şi mai dificilă tranzitarea liniei ferate. Că viteza trebuie redusă, iar asigurarea nu trebuie să lipsească la trecerea la nivel cu calea ferată, nimic de spus, numai că şoferii trebuie să fie cu ochii în patru că nu îşi distrugă maşinile. Din acest motiv, cei mai mulţi reduc viteza considerabil sau chiar opresc, iar cei care le vin din urmă trebuie să stea bine cu piciorul pe pedala de frână, dacă nu vor să iasă din intersecţie cu maşinile şifonate.
„Fac cam de două ori pe zi drumul spre Brăila şi înapoi şi aici trebuie să fiu cu ochii în patru. O dată că e curba asta în faţa, nu prea vezi dacă vine cineva cu viteză, dar mai ales pentru că nu poţi să treci cu viteză cât de cât normală prin zona căii ferate. Nu zic să zbori, dar aici trebuie să opreşti de-a binelea dacă nu vrei să îşi schimbi bucşăraia în fiecare săptămână. În timpul zilei, când mai ies şi autobuzele din cartier sau tirurile, stai la coadă mult şi bine”, ne-a spus Constantin Lupu, şofer angajat la o societate comercială din Brăila.
Drumul cu pricina este în administrarea municipalităţii Galaţi, ceea ce presupune că lucrările de reparaţii şi întreţinere ar trebui făcute de ai noştri. Nu ştim când în zonă s-au făcut ultimele operaţiuni de acest gen, dar cert este că din cauza traficului intens, care include vehicule de gabarit mare, şoseaua prezintă degradări avansate. Nu ştim nici când vor fi acestea remediate, pentru că, aşa cum ne-a transmis Primăria Galaţi, prin vocea purtătorului de cuvânt, „directorul de la Infrastructură este în concediu”, deci vom putea afla dacă drumul este prins în vreun plan de reabilitare abia la revenirea domniei sale din vacanţă.
Până atunci, şoferi, drum întins şi frâne bune!

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Opresti nu zic nu, dar cand dai sa treci iti rupi rotile in gropi si in acea cale ferara ca nu prea mai vad sa mearga tren pe acolo. Si mai e si in vale abrupta. Asa era si pe drumul de centura in spate la depozite, cale ferata si asfalt rupt cu macadam, a astupat calea ferata dar cam cu gropi, dar oricum e mai bine decat inainte...

Edited by LaurX82
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Craterele de la trecerea de cale ferată spre Brăila vor fi astupate

Potrivit Primăriei Galaţi, porţiunea de drum naţional din zona intrării în Cartierul Siret nu a mai fost prinsă în vreun program de reabilitare în ultimii 15 ani

O veche zicală românească spune că „pruncul cu multe moaşe rămâne cu buricul netăiat” şi, din păcate, veridicitatea acestei vorbe este mai mereu confirmată atunci când, în realitatea cotidiană, mai mulţi factori decizionali se suprapun fără să ia o decizie. Un caz tipic pentru o astfel de situaţie este cel al drumului DN 2B, pe porţiunea din zona intrării în cartierul Siret, ale cărui gropi şi denivelări vi le aduceam în atenţie zilele trecute. Cu o cale ferată care face legătura între Gara Barboşi şi Romportmet, ceea ce o plasează în ograda CFR-ului, dar şi cu calitatea de drum naţional, care o trimite şi în bătătura celor de la CNADR, şoseaua a fost mai mereu Cenuşăreasa de pe lista de priorităţi a celor doi mari administratori. Asta în condiţiile în care principalii beneficiari, gălăţenii şi brăilenii, au, legal, mâinile legate când vine vorba de reparaţii.

„Pentru că este la limita între zonele de competenţă ale CNADR Iaşi şi CNADR Constanţa, acest tronson nu a constituit un obiectiv pentru ei şi a nu a fost prins în nici un plan de reabilitare în ultimii 15 – 20 de ani.
Regionala Căi Ferate are de asemenea acolo linia ferată secundară care leagă Gara Barboşi de Romportmet. Este un caz tipic de lipsă de mentenanţă, care duce la degradare”, ne-a explicat Radu Dinu, directorul Direcţiei Generale de Infrastructură şi Lucrări Publice din cadrul Primăriei Galaţi.
Negocierile cu CNADR şi CFR au rămas astfel singurele pârghii prin care să se poată schimba faţa drumului care leagă Galaţiul de Brăila, dar şi urbea noastră de cartierul Dimitrie Cantemir.

„Am înţeles că cei de la CFR au deja buget pentru partea lor de lucrare, iar de la CNADR Bucureşti, unde ne-am adresat, ni s-a spus că au fost alimentate bugetele la CNADR Iaşi şi Constanţa, deci nu ar trebui să fie o problemă”, explică directorul de la Infrastructură.
Conform prognozelor, termenul pentru finalizarea detaliilor intervenţiei ar fi de două săptămâni, unul dintre factorii importanţi fiind însă o comisie de siguranţă a circulaţiei mixtă, din care să facă parte reprezentanţi ai Poliţiei Galaţi şi Brăila, în scopul stabilirii condiţiilor în care se va devia traficul rutier pe perioada lucrărilor.
„Trebuie să se discute varianta de deviere a traficului pe la Şendreni şi Baldovineşti. Lucrările pe care le vor face cei de la Căi Ferate şi CNADR vor fi prestate de societăţi din Galaţi. Este foarte important ca ambele Regionale să poată realiza lucrările simultan, cu un program extins, preconizăm de 16 ore pe zi, astfel încât în 72 de ore să putem ridica linia şi drumul la acelaşi nivel. Crucea Sf. Andrei va rămâne acolo, aşa că şoferii vor avea în continuare obligaţia să frâneze şi să plece cu viteza întâi”, explică Radu Dinu.

În prezent, segmentul de drum vizat este un coşar pentru un trafic normal, pe ambele sensuri de mers formându-se cozi de maşini din cauza denivelărilor fomate în jurul căii ferate.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Refacerea drumului Galaţi-Brăila, blocată prin birouri

* Singura instituţie care pare să fi mişcat un deget în privinţa reparării porţiunii de DN 2B este CFR-ul care a lăsat în zonă nişte materiale de construcţii

Au trecut două luni şi jumătate de când autorităţile abilitate să întreţină drumul naţional ce leagă Galaţiul de Brăila şi-au manifestat intenţia de a pune osul la treabă pentru refacerea porţiunii cu calea ferată. Zona, un coşmar pentru şoferii de vehicule mari şi mici din cauza gropilor şi denivelărilor apărute, firesc, după 25 de ani în care întreţinerea a lipsit cu desăvârşire. La jumătatea lunii august, la semnalele trase de "Viaţa liberă", reprezentanţii municipalităţii Galaţi subliniau că, în urma unor îndelungate tratative cu CFR (administratorul căii ferate) şi CNADR (administratorul drumului naţional), se obţinuse o promisiune că bucăţica de şosea, care deserveşte şi cartierul Dimitrie Cantemir, va fi reparată.

La acel moment, fostul director al Direcţiei Generale de Infrastructură şi Lucrări Publice din cadrul Primăriei Galaţi, Radu Dinu, preciza, pentru "Viaţa liberă", că CFR-ul alocase bani pentru partea de lucrare la calea ferată, iar CNADR-ul, responsabil pentru şosea, ar fi avut de asemenea bani pentru această intervenţie. Deci, din punct de vedere al finanţării, nu ar fi fost o problemă, numai că în practică lucrurile nu au stat la fel de simplu. Cele două săptămâni, în care ar fi trebuit finalizate detaliile privind intervenţia, inclusiv devierea circulaţiei pe durata lucrărilor, s-au transformat în două luni, timp în care nu s-a întâmplat mai nimic. Spunem mai nimic pentru că, potrivit unor informaţii neconfirmate oficial, comisiile de siguranţă a circulaţiei de la Galaţi şi Brăila nu au ajuns la un consens pentru a redirecţiona traficul rutier pe la Şendreni şi Baldovineşti din cauză că autorităţile nu s-au decis cum să închidă drumul: parţial sau total. În cazul în care DN 2 B ar fi închis traficului total, aprobarea ar trebui să vină de la Bucureşti, de la Direcţia Poliţiei Rutiere, măsura nefiind de competenţa structurilor judeţene.

În acest timp, unul dintre factorii implicaţi în această poveste pare să se fi pregătit de treabă, aducând materiale. S-a întâmplat, potrivit unor martori, la sfârşitul lunii august, când de o parte şi de alta a căii ferate de la intrarea pe dig au apărut patru mormane de pietriş şi câteva grămezi de traverse şi alte componente necesare ridicării căii ferate.

„Cum le-au adus, aşa stau şi acum. Nu s-a mişcat nimic. Nu m-ar mira ca cineva să fure aceste materiale. Este inadmisibil ceea ce se întamplă. Vine iarna, probabil cand va ninge sau ploua se va realiza lucrarea », ne-a spus Marian Micu, un şofer gălăţean care trece zilnic prin zona cu pricina.

La Galaţi e linişte

Deşi zona respectivă nu face parte, teritorial, din aria Galaţiului, totuşi judeţul şi mai ales municipiul nostru sunt interesate de acea porţiune, unde sunt cartierul rezidenţial Siret şi Romportmetul, asta ca să nu mai vorbim de faptul că este cea mai uzitată cale de comunicare cu Brăila. Autorităţile locale gălăţene susţin, la acest moment, că nu au semnale în ceea ce priveşte demararea lucrărilor pe DN 2B.

„Primăria Galaţi nu a fost înştiinţată despre începerea vreunei lucrări în zonă. Colegii de la Infrastructură vor merge pe teren să se lămurească pentru informare, însă nu avem nicio competenţă acolo", ne-a declarat Emanuela Turcu, purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi.

Până când lucrurile se vor lămuri, iar factori decizionali vor emite avizele necesare pentru o lucrare care, teoretic, nu ar trebui să dureze mai mult de câteva zile, şoferii care tranzitează zona trebuie să fie atenţi şi resemnaţi că maşinile lor vor fi, poate zilnic, supuse aceluiaşi proces de testare forţată a rezistenţei.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Joi, se închide circulaţia pe digul Galaţi - Brăila

Zona de coşmar de la ieşirea din Galaţi spre digul care face legătura cu Brăila este pe cale să devină istorie, începând cu această săptămână. După ce, ani la rând, şoferii şi-au rupt maşinile în gropile formate de-a lungul căii ferate care deserveşte Romportmetul, factorii decidenţi care au competenţă în acestă zonă, respectiv CFR şi Compania Naţională de Drumuri Naţionale şi Autostrăzi (CNADNR), vor trece la treabă.

Cu toate că materialele necesare realizării lucrării, care presupune intervenţii simultane la linia ferată şi la carosabil, au fost aduse în zonă de aproape un an, nicio echipă nu a ajuns la faţa locului pentru a demara operaţiunile. Şi asta deoarece a tot fost amânată decizia redirecţionării traficului rutier, care pe perioada intervenţiilor nu se poate face pe digul Galaţi - Brăila.

În cele din urmă, măsura a fost adoptată, în sfârşit, astfel că joi, 23 iulie, muncitorii vor putea trece la treabă.

Traficul rutier pe DN 22 B, între Galaţi şi Brăila, va fi închis în intervalul orar 10.00 - 16.00, pe timpul cât se vor desfăşura lucrările de reabilitare a drumului. În acest interval, circulaţia se va desfăşura, în mare, pe varianta ocolitoare, Şendreni - Baldovineşti. Potrivit unei adrese transmise de CFR către autorităţile locale din Galaţi şi Brăila, circulaţia pe cele două sensuri se recomandă a se face pe următoarele rute, pentru a se preveni aglomerările excesive: cei care vin de la Brăila vor parcurge traseul Trecere Bac Brăila - str. Vadul Ghecetului - Calea Galaţi - Şendreni - Movileni - Galaţi sau bd. Dorobanţi - intersecţia cu str. Vadul Ghecetului - Calea Galaţi - Baldovineşti - Şendreni - Movileni - Galaţi; cei care pleacă din Galaţi o vor putea face fie pe ruta Movileni - Şendreni - DN 2B Baldovineşti, fie de la sensul giratoriu de la Auchan  - str. Lunca Siretului - DN 2B - Calea Galaţi - Brăila.

Punct "negru" în traficul gălăţean

Zona cu pricina, aferentă căii ferate de la Romportmet este una dintre cele mai problematice pentru şoferii gălăţeni, care le-a „tocat” mărunt nervii conducătorilor auto ce nu aveau încotro şi trebuiau să parcurgă porţiunea nereabilitată de 15 ani. Chiar dacă, din punct de vedere administrativ, locul nu face parte din aria municipiului Galaţi, pe acolo este singura cale de acces a gălăţenilor care locuiesc în cartierul Dimitrie Cantemir, precum şi a mijloacelor de transport în comun care deservesc acea zonă. În aceste condiţii, este lesne de înţeles că problema trebuia să cadă în grija municipalităţii gălăţene.

"Aceste lucrări se fac de către CFR şi CNADNR, ca urmare a demersurilor pe care Primăria Galaţi le-a făcut la Ministerul Transporturilor şi la cele două companii naţionale. Este un drum care ne interesează direct şi am făcut numeroase diligenţe pentru a fi făcute cât mai repede aceste lucrări", a susţinut Emanuela Turcu, purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Locuitorii din Siret, prizonieri în propriul cartier!

Joi, locuitorii din cartierul ANL Dimitrie Cantemir vor avea de ales între a-şi pune viaţa în pericol, mergând, pe jos, o distanţă considerabilă, în soare şi pe o şosea fără trotuare şi a rămâne... prizonieri în propriul cartier! Motivul: joi, între orele 10.00 şi 16.00, circulaţia rutieră va fi închisă pe DN 22 B (digul ce face legătura între Galaţi şi Brăila), din cauza unor lucrări de reparaţie a terasamentului de la trecerea la nivel cu calea ferată situată pe DN 22 B 11+645, la intersecţia cu linia CF 708 H Barboşi Port - Ramificaţie Siret. Pentru desfăşurarea în bune condiţii a acestor lucrări, nu trebuie să treacă nici o maşină peste linia de cale ferată, motiv pentru care traficul rutier a fost suspendat. Potrivit Sucursalei Regionale CF Galaţi - cea care a notificat Primăria Galaţi cu privire la restricţie - rutele ocolitoare către Brăila sunt cele de pe DN 2 B Brăila - Baldovineşti - Şendreni - Movileni - Galaţi, însă pentru cei care locuiesc la cinci minute de mers cu maşina de Galaţi nu s-a gândit nimeni.

Este vorba de cele aproximativ 500 de familii din cartierul Dimitrie Cantemir (în care unicul drum de acces, dinspre Galaţi, este cel de traversare a liniei de cale ferată) care, poate, ar dori să plece de acasă, în intervalul orar 10.00-16.00, lucru pe care îl pot face, în mod normal, doar cu maşina, fie cea personală, fie cu autobuzele Transurb.

"Am luat în discuţie această problemă, am analizat şi la faţa locului şi am ajuns la concluzia că autobuzele nu vor putea traversa, joi, linia de cale ferată. De aceea, nu avem altă soluţie decât aceea ca autobuzele să oprească cel mai aproape de linia CFR, la Romportmet,  urmând ca de acolo pasagerii să meargă pe jos până în cartier. Este doar o măsură temporară, până la finalizarea lucrărilor", a spus Constantin Graur, director de exploatare al Transurb SA. Cu alte cuvinte, pasagerii vor trebui să meargă, pe jos, o distanţă deloc neglijabilă pentru a ajunge acasă sau pentru a pleca de acasă, pentru a ajunge în oraş. O situaţie care ar fi putut fi evitată dacă accesul în cartier nu s-ar fi făcut pe o singură rută, însă, din 2004, de când s-a dat în folosinţă cartierul de blocuri, nimeni din administraţia publică locală nu a anticipat astfel de probleme. O altă cale de acces în cartier ar fi ajutat şi familiile cu maşini personale care, joi, nu vor avea altă variantă, pentru a ajunge în Galaţi, decât... să facă o plimbare până la Brăila, iar apoi să vină către Galaţi pe DN 2B!

Cum se vor descurca, joi, locuitorii din cartierul Siret, rămâne de văzut. Ceea ce este un total mister, este motivul pentru care lucrările nu au putut fi programate noaptea, când nu ar mai fi existat atâtea sute de familii afectate de restricţia de circulaţie.

presagalatibraila.com

Link to comment
Share on other sites

Lucrările la dig riscă să paralizeze traficul pe DN 25

* Timp de şase ore, traficul pe rutele Galaţi - Brăila şi Galaţi - Tecuci se va desfăşura, parţial, pe un singur sens

Lucrările necesare refacerii porţiunii de cale ferată şi de drum de la intrarea pe digul Galaţi - Brăila au şanse mari să dea peste cap traficul rutier în judeţul Galaţi. Planul autorităţilor de a devia circulaţia pe la Şendreni - Baldovineşti pare să fi ţinut prea puţin cont de faptul că pe podul de la Şendreni, înainte de intersecţia DN 25 şi DN 2B (drumul vechi spre Brăila, care astăzi va prelua tot traficul rutier dintre cele două municipii), se lucrează, unul dintre sensuri fiind închis, pe o distanţă destul de mare.

Astfel, traficul în zona unde se reabilitează podul este oricum, de ceva vreme, restricţionat de un singur fir, fapt care face ca, la intrarea în Şendreni, circulaţia să fie îngreunată. Asta presupunea, în zilele „obişnuite”, ca şoferii care veneau pe ambele sensuri să aştepte la coadă, odată ajunşi pe pod, circa 5 minute. Astăzi, 23 iulie, când pe la Şendreni vor trece şi toate maşinile care vin sau merg spre Brăila, dar şi cele care vin dinspre Tecuci sau merg în acea direcţie, traficul va fi, cu siguranţă, de coşmar. La asta se va adăuga şi faptul că DN 2B este drum cu prioritate la intersecţia cu drumul de Tecuci, ceea ce va face că şoferii care vin pe DN 25, spre Galaţi, să aibă surpriza de a sta la cozi interminabile.

Poliţia se aşteaptă la acest lucru, dar nu prea are ce să facă, atâta vreme cât alternativă nu există. „Noi avem pregătite echipaje de poliţie rutieră care să fluidizeze traficul şi vom avea şi sprijinul Poliţiei Locale. Va fi greu pentru şoferi, dar trebuie făcut acest efort”, ne-a explicat, miercuri, cms. şef Dănuţ Lefter, şeful IPJ Galaţi.

Joi, 23 iulie, la Galaţi sunt anunţate temperaturi de  35 de grade Celsius la umbră, aspect care va dubla suferinţa celor care, de nevoie, se vor afla în trafic pe rutele amintite în intervalul orar 10,00 - 16,00. Şoferilor li se recomandă răbdare şi să urmeze instrucţiunile agenţilor, pentru a nu crea probleme şi mai mari în trafic.

Romportmet, ultima staţie

De suferit astăzi din cauza lucrărilor de la capătul digului nu vor avea doar şoferii, ci şi gălăţenii care locuiesc în cartierul "Dimitrie Cantemir". Pe durata operaţiunilor de reabilitare a şoselei şi a căii ferate, accesul mijloacelor de transport în comun în interiorul cartierului va fi imposibil, astfel că autobuzele vor face ultima staţie şi, respectiv, vor pleca de la Romportmet.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Efectele reparării simultane a două drumuri. Nervii şoferilor au dat în clocot la ieşirea din Galaţi

* Coada de maşini pe sensul spre Brăila a ajuns, în anumite momente, până în dreptul benzilor transportoare de la combinat

"De ce nu s-a reparat digul noaptea?" a fost una dintre cele mai civilizate întrebări rostite ieri, de mii de şoferi care au fost nevoiţi să parcurgă traseele Galaţi - Brăila sau Galaţi Tecuci pe la Şendreni. Din cauza închiderii traficului pe dig, pentru reparaţii la calea ferată, circulaţia  vehiculelor a fost preluată de DN 25, închis parţial în zona podului de la Şendreni, din cauza altor lucrări. Fie că au ştiut de situaţie şi nu au avut încotro, fie că nu aflaseră de restricţiile de circulaţie, conducătorii auto au dat în clocot, şi la propriu, şi la figurat, cât timp au aşteptat să intre pe unicul sens de mers deschis pe pod.
"Eu am luat coada de la ieşirea din Galaţi şi se înaintează greu. Probabil e un accident, că e circulaţia blocată spre Şendreni. Trebuie să ajung la Brăila, la serviciu", ne-a spus, în jurul orei 11.00, Ion Dumitrescu, un gălăţean care nu ştia că podul este în reparaţii. A aflat de acest lucru circa 30 de minute mai târziu, când a ajuns în dreptul şantierului şi a putut intra pe DN 2B, spre Brăila.
La fel de miraţi, dar şi de exasperaţi au fost cei aflaţi în tranzit prin Galaţi, care habar nu aveau că se închide digul şi că trebuie să aştepte zeci de minute la Şendreni. "Eu vin de la Iaşi cu marfă şi trebuie să ajung la Brăila şi apoi la Buzău. Am vrut să ies pe la dig, dar era închis şi m-au direcţionat pe aici. Iar aici e blocat", ne-a spus şoferul unui camion înmatriculat în Maramureş.
În temperaturile sufocante, de peste 40 de grade la soare, şoferii au strâns din dinţi, întrebându-se, mai mult retoric, dacă cineva vrut să îşi bată joc de ei, închizând un drum în timp ce alternativa nu era practicabilă la capacitate maximă. "Lucrarea asta de câteva ore putea să se facă noaptea, când e mai răcoare, iar traficul nu e atât de intens. Tocmai pe căldura asta s-au găsit, şi când podul e în reparaţie? Numai la noi se putea vedea aşa ceva", a susţinut şi Cosmin Feraru, un alt şofer ghinionist.
Alte voci au găsit soluţii, posibil pentru situaţii viitoare, pentru ca asemenea neplăceri să nu mai existe: "fiecare şofer să ceară ca despăgubire contravaloarea a doi litri de combusibil şi salariul pe o zi pierdută, să le plătească cei responsabili din buzunarul lor!", este de părere Nicuşor, un alt conducător auto.
Şi pentru ca paharul să fie complet plin, nici gălăţenii care stau în cartierul Dimitrie Cantemir, rupţi ieri de lume timp de şase ore, nu au dus-o prea uşor. Dacă unii care depindeau de transportul în comun au aflat din timp că trebuie să bată cu piciorul drumul de la bloc până la Romportmet, ca să se urce în autobuz şi să ajungă în oraş, alţii, care nu au avut timp să citească ziarele, s-au trezit că aşteaptă zadarnic în staţie. "Am stat în staţie mult şi bine şi am scăpat autobuzul. Nu ştiam că se opreşte la Romportmet, nu a anunţat nimeni nimic. Puteau să pună un afiş în staţie, să afle lumea. Noi nu avem timp să citim ziarele ca să aflăm aşa ceva", ne-au spus două femei, care trebuiau să se ducă la serviciu şi care au apelat în disperare de cauză la o maşină de ocazie, pentru a ajunge în oraş.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.