dcp100168 Posted September 25, 2014 Share Posted September 25, 2014 Control la costurile pe kilometru ale TransurbScumpe şi ineficiente, aşa ar putea fi catalogate serviciile Transurb. Slaba calitate se vede cu ochiul liber. Valoarea serviciilor este reflectată în costurile pe kilometru raportate de operator: 9,5 de lei/ km la tramvai, 6,54 de lei/ km la troleibuz şi 5,83 de lei/ km la autobuz.Autorităţile au descoperit că nivelul costului pe kilometru practicat de alte oraşe din ţară pentru transport public este mai mic. De exemplu, la Arad costurile sunt de 4,25 de lei/ km la autobuz şi 6,6 lei/ km la tramvai, la Iaşi este raportat un cost de 5,06 lei/ km la tramvai, iar la Sibiu - 4,8 lei/ km la autobuz. Constatând că, pe piaţa liberă, costul pe kilometru pentru închirierea de servicii de transport persoane este cuprins între 3,5 şi 5,5 lei/km pentru autobuze similare celor din dotarea Transurb, autorităţile locale au decis că se impune un audit.Pe parcursul anului 2015, municipalitatea va contracta o consultanţă externă cu scopul de a asista operatorul în reorganizarea evidenţelor contabile şi de a realiza un audit tehnico-economic şi de eficienţă, pentru evaluarea costului pe kilometru şi al profitului. Acest cost pe kilometru şi cota de profit i se vor aplica SC Transurb din 2016.viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikka Posted September 25, 2014 Share Posted September 25, 2014 Pai, cel mai usor ar fi sa se fure mai putin. Da' e greu - ce ti-a intrat in sange... aleluia! Ca e de sus pana jos, la diferite paliere (financiare) desigur. Ar mai fi si varianta unor salarii mai aduse in realitatea cotidiana. Eventual si in relatie cu "performantele" financiare ale firmei. Ar mai fi si "eliberarea" din functii a celor adusi pe (un anumit) partid. Ar mai fi si multe altele care cred ca sunt in mintea multor forumisti... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted June 27, 2016 Author Share Posted June 27, 2016 Audit tehnico-economic la Transurb, pentru stabilirea preţului pe kilometrul parcurs Nu mai puţin de 115.000 de lei fără TVA va plăti Primăria municipiului companiei PricewaterhouseCoopers Audit SRL Galaţi pentru un audit tehnico-economic la SC Transurb SA. Potrivit datelor furnizate de municipalitate la solicitarea noastră întemeiată pe liberul acces la informaţiile de interes public, contractul a fost atribuit direct, fără licitaţie. Scopul acestui contract de asistenţă financiar-contabilă vizează stabilirea preţului unitar pe kilometru parcurs pe tipuri de mijloace de transport (autobuze, tramvaie, trolee) aferent perioadei 9 mai 2015 - 8 mai 2016 la SC Transurb. Cea care a solicitat acest audit este chiar firma publică de transport local care îşi doreşte regularizarea contractului prelungit de transport prin care, pentru încă un an, microbuzele private s-au suprapus pe trasee cu autobuzele şi troleibuzele societăţii publice. Conform conducerii Transurb, pentru cheltuielile sociale - facilităţile pentru pensionari, elevi, studenţi şi şomeri - Transurb beneficiază de decontări calculate la un preţ unitar de patru lei pe kilometru pentru autobuze şi, respectiv, de şase lei pe kilometru pentru tramvaie. Societatea consideră că aceste preţuri unitare, stabilite de administraţia locală, sunt prea mici şi ar rămâne cu pierderi importante, de aceea a solicitat această analiză necesară pentru corelarea veniturilor cu cheltuielile. viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted June 30, 2016 Author Share Posted June 30, 2016 Transurb aşteaptă ajutorul CL şi al primarului Genica Totolici spune că Transurb se află într-o situaţie delicată din punct de vedere financiar, având o lipsă contabilă de 7 milioane de lei, reprezentând diferenţa pe care Primăria Galaţi ar fi trebuit să o aloce societăţii încă de anul trecut, dar nu a făcut-o. “În 2015 am încheiat un contract cu Primăria Galaţi, prin care aceasta plătea un preţ de 4 lei/km, un preţ impus, căci în realitate preţul real este de 6,25 lei/km pentru autobuz şi 7 lei/km, la tramvai. Din această diferenţă de preţ, rezultă o sumă de circa 7 milioane pe care Transurb nu a primit-o de la CL. Primăria a trimis în acest an un audit la Transurb, o firmă din Bucureşti care a lucrat 2 luni la audit, dar nici acum nu am primit rezultatele, am înţeles că din calculele dumnealor ar fi reieşit un preţ de 5,26 lei/km, ceea ce ar însemna că ar trebui să ne mai dea de la CL 4 milioane de lei, dar nimeni nu ne-a oferit nici o bază de calcul pentru acest preţ...”, mai spune directoarea Transurb, societate care mai are de recuperat, în instanţă, de la Primăria Galaţi, alte 12 milioane de lei, reprezentând subvenţie neacordată de CL pe anii 2013 şi 2014. “În această situaţie, Transurb are nevoie de sprijinul Consiliului Local şi al primarului, căci, dacă după data de 9 mai, de când suntem singuri transporatori, au crescut încasările de 4 ori, dar şi cheltuielile au crescut la fel. Asta, pentru că în loc de 500.000 de km efectuaţi lunar acum efectuăm un milion de km, ceea ce înseamnă reparaţii mai dese şi cheltuieli mai mari. În plus, fiind unic transportator, ar trebui să suplimentăm şi numărul de tramvaie, noi avem în depou 60 de tramvaie, dar pe trasee avem doar 35. Pentru restul, trebuie revizii generale, care înseamnă costuri suplimentare”, mai spune Genica Totolici. presagalatibraila.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted July 5, 2016 Author Share Posted July 5, 2016 Primele decizii ale aleşilor locali: Peste 7,7 milioane de lei pentru apă caldă şi transport Reuniţi în şedinţă extraordinară, aleşii locali au aprobat alocarea unei sume totale peste 7,7 milioane de lei pentru apă caldă în sistem centralizat şi pentru transportul public de persoane. Cele două decizii au fost adoptate cu 22 de voturi „pentru” şi o abţinere din partea consilierei locale independente Simona Vreme. Bani pentru Transurb Aleşii au aprobat şi „compensaţia rezultată din diferenţa de tarif pentru contractul de transport public local pentru perioada 9 mai - 31 decembrie 2015, în sumă de 4.051.859 de lei, plătibilă în două tranşe”. Suma respectivă va acoperi preţul unitar pe kilometru parcurs, aşa cum a fost stabilit în urma unui audit tehnico-economic efectuat de către firma Pricewaterhouse Coopers. Transurb are nevoie de aceşti bani ca de aer. „De săptămâna trecută, Transurb are o poprire de aproximativ 2,3 milioane de lei, pe conturi, pentru faptul că ocupă o suprafaţă de teren retrocedată la Depou. Prin urmare rămâneau la limita de avarie, nemaiputându-şi plăti nici măcar salariile. Această sumă pe care am alocat-o azi ţine de exerciţiul financiar pe anul trecut, când, în urma auditului realizat de PwC, s-a dovedit că preţul pe kilometru a fost cu mult mai mare decât cel pe care CL şi l-a asumat. Primul virament va fi de 2,8 milioane de lei”, a declarat Ionuţ Pucheanu. viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted October 27, 2017 Author Share Posted October 27, 2017 Pucheanu: "creşteri salariale nebune" la Transurb Cele două audituri realizate în ultimii trei ani la Transurb SA au pus în evidenţă mai multe carenţe din activitatea societăţii care au ca efect cele două principale deficienţe, creşterea costurilor transportului local de persoane şi scăderea calităţii serviciului public. Pricewaterhouse Coopers a finalizat raportului auditului pe care l-a realizat la solicitarea Primăriei Galaţi pentru perioada 2016-2017, după ce tot Pricewaterhouse Coopers a realizat şi un audit pentru perioada 2015-2016. Primarul Ionuţ Pucheanu a primit recentul raport al Pricewaterhouse Coopers, dar nu poate face publice datele, deoarece în contractul cu compania de consultanţă sunt clauze de confidenţialitate care îi intezic acest lucru. Primarul s-a referit totuşi la unele practici din activitatea Transurb, în primul rând la unele majorări salariale, dar şi cheltuieli nejustificate pe care conducerea societăţii de transport local le-a făcut în ideea că, oricum, la final de an, eventualele găuri din bugetul Transurb vor fi acoperite de la bugetul local. “Sunt nişte creşteri salariale nebune pe anumite sectoare. Arată folosirea unor resurse nu tocmai în cel mai bun mod. E frustrant din punctul de vedere al unui administrator care are bugetul local ca saltea de protecţie. Nu contează câte cheltuieli faci, important e că la sfârşitul anului ne vom duce, ne vom plânge, spunem că nu vom mai putea scoate autobuzele sau nu vom mai putea da căldură sau nu vom mai face curăţenie şi primăria nu are ce să facă”, a declarat Ionuţ Pucheanu. Un prim efect al acestor cheltuieli, în primul rând al celor salariale, este creşterea costurilor transporutlui local, respectiv creşterea subvenţiilor pe care Consiliul Local trebuie să le vireze în conturile Transurb. “Acest audit arată sumele care ar trebui plătite pe un kilometru. Sumele plătite de Consiliul Local, aşa cum sunt ele stabilite, prin tarife, până nu demult erau de 4 lei. Ar trebui să fie puţin mai mari. Această majorare vine, din punctul meu de vedere şi nu numai al meu, dintr-o formă de cheltuire a banului public nu tocmai OK, în special din punct de vedere al salarizării”, a mai spus Pucheanu. Datele auditului realizat de Pricewaterhouse Coopers vor fi prezentate în perioada următoare, după ce primarul va discuta cu reprezentanţii companiei de consultanţă dar şi cu conducerea Transurb. “Lăsaţi-mă să am o discuţie cu toate părţile şi la următoarea conferinţă de presă, care cred că va fi săptămâna viitoare, promit că vă pun la dispoziţie toate datele”, promite primarul. gazetagalatiului.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted December 12, 2017 Author Share Posted December 12, 2017 Primăria are de achitat către Transurb o datorie de 4 milioane de euro Deşi auditul realizat la Transurb şi plătit din bani publici de către Primăria municipiului Galaţi e ţinut la mare secret de către municipalitate, primarul Ionuţ Pucheanu invocând amânări sau aşa numite clauze de confidenţialitate, iată că ies la iveală concluzii din care se desprind sume fabuloase. Auditul a costat bugetul local 84.000 de lei fără TVA, contractul fiind încheiat cu Pricewaterhouse Coopers, iar obiectul principal al acestuia este calcularea preţului unitar pe kilometru parcurs pe toate tipurile de mijloace de transport în comun. Importanţa calculării preţului unitar pe kilometru este dată de faptul că în baza tarifelor stabilite prin audit, SC Transurb primeşte decontări de la bugetul local pentru facilităţile acordate pensionarilor, şomerilor, elevilor. În auditul ţinut la secret de municipalitate a reieşit că preţul unitar per kilometru este 5,61 lei/km pentru autobuze, 5,53 lei/km pentru troleibuze, şi 8,41lei/km pentru tramvaie. Odată stabilită aceste tarife, primăria trebuie să supună aprobării Consiliului Local Galaţi sumele aferente compensaţiilor datorate Transurb, aşa cum este prevăzut şi în contractul privind delegarea gestiunii serviciului de transport public local prin concesiune în municipiul Galaţi. Având in vedere kilometrii parcurşi pe perioada contractului, respectiv mai 2016 - oct 2017, în funcţie de tipul de mijloc de transport precum şi faptul că în preţul pe kilometru auditat s-a luat în calcul şi cheltuiala cu amortizarea, rezultă o compensaţie de regularizat defalcată astfel: pentru perioada mai - decembrie 2016 suma este de 8.725.286,72 lei, pentru ianuarie 2017 - mai 2017 suma este de 5.557.622,18 lei, iar pentru iunie - octombrie 2017 suma se ridică la 5.560.854,21 lei, adică un total de 19.843.763, 11 lei. Pe parcursul perioadei auditate, s-a achitat suma de 1.500.000 lei, dar a rămas un rest de 18.343.763,11 lei, ceea ce înseamnă peste 4 milioane de euro. La asemenea sume datorate, e greu de crezut că municipalitatea va vira prea curând aceasta sumă către societatea locală de transport în comun, mai ales că bugetul local este greu încercat de sumele ce au fost şi mai trebuie plătite pentru cei care au solicitat ajutor financiar pentru montarea centralellor termice. În aceste condiţii, este greu şi ca Transurb să facă investiţii sau alte cheltuieli pentru îmbunătăţirea condiţiilor din transportul local. monitoruldegalati.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted February 9, 2018 Author Share Posted February 9, 2018 Gigel Caliga susține că Transurb Galaţi este subfinanţată Transportul în comun din Galaţi constituie eterna nemulţumire a gălăţenilor, căci nu poate oferi condiţii decente de călătorie din cauza parcului auto învechit şi a problemelor financiare cu care se confruntă societatea Transurb, dar nici traseele mijloacelor de transport pe care se operează în prezent nu satisfac nevoile călătorilor. Conducerea TRANSURB SA a fost schimbată în luna decembrie a anului trecut, când mandatul Genicăi Totolici s-a încheiat, iar Gigel Caliga a fost numit director general provizoriu, pentru patru luni, potrivit deciziei Consiliului de Administraţie al societăţii. În cele două luni de zile de la numire, Gigel Caliga a analizat situaţia economică şi financiară a societăţii alături de directorul economic, Laurenţiu Onose, şi s-a ajuns la concluzii îngrijorătoare atât pentru salariaţii societăţii, dar mai ales pentru călători. Transportul în comun este puternic subfinanţat de ani de zile, cu bună ştiinţă de către administraţia locală prin stabilirea preţului unitar pe kilometru parcurs mult sub cheltuilile reale. Importanţa calculării preţului unitar pe kilometru este dată de faptul că în baza tarifelor stabilite prin audit, SC Transurb primeşte decontări de la bugetul local pentru facilităţile acordate pensionarilor, şomerilor, elevilor, etc. Până în 2017, inclusiv, preţul unitar per kilometru achitat de municipalitate a fost de 4 lei/km, iar din ianuarie 2018, preţul unitar va fi de 5,35 lei/km. Şi această sumă este insuficientă pentru a acoperi cheltuielile. ”Transurb Galaţi asigură acest serviciu prin delegare de gestiune, iar acest contract este defect. În baza acestuia nu poate fi asigurat un echilibru financiar care să ne permită să eficientizăm activitatea societăţii”, ne-a declarat Gigel Caliga care a precizat că analiza comparativă a preţului unitar pe kilometru din alte oraşe reflectă foarte bine subfinaţarea transportului în comun din Galaţi. De exemplu, pentru autobuze, în 2017, la Ploieşti preţul era de 6,93 lei/km, la Cluj este 7 lei/km, la Timişoara este 6, 96 lei/km, în timp ce la Galaţi era 4 lei/km. La sfârşitul anului trecut, Transurb avea datorii care se ridicau la 30 milioane lei, din care 18 milioane către bugetul de stat şi 12 milioane de lei către furnizori (motorină, piese auto, etc), care fac presiuni pentru recuperarea banilor. Şi salariile trebuie plătite la timp: ”Salariile şoferilor şi aşa sunt mici, iar sporurile trebuie date pentru că este un drept al salariatului. Aceste sporuri se dau pentru că oamenii muncesc sâmbăta şi duminica, sunt şi sporuri de vechime, de noapte, iar aceşti şoferi au o responsabilitate enormă”, explică directorul general al Transurb. Eficientizarea activităţii societăţii gălăţene de transport în comun pentru care a început deja implementarea se va simţi în aproximativ 1 - 2 ani. ”După calculele noastre, avem aproape 30% călători frauduloşi. Acest fenomen va fi mult diminuat. Demarăm campania ”Eu urc prin faţa” care sperăm să aducă o diminuare considerabilă a numărului călătorilor care nu plătesc bilet. Estimăm ca numărul acestora să scadă cu 5%, iar cel mai important factor care va reduce numărul celor care nu vor să-şi plătească biletul va fi redus cu circa 30% odată cu implementarea sistemului de e-ticketing. Parcul Transurb va fi reînnoit prin achiziţionarea celor 14 troleibuze noi plus încă 3, se vor mai achiziţiona 6 tramvaie noi, 50 de autobuze medii şi 20 de autobuze mici. Însă pentru a putea respecta programul de eficientizare, dar şi Strategia de Transport 2014 - 2020 am solicitat Primăriei municipiului Galaţi revizuirea preţului unitar per kilometru, în concordanţă cu nivelul cheltuielilor reale. Dacă avem în vederea numai creşterile preţurilor motorinei, energiei electrice, indicii generali de consum este evident că nu putem funcţiona în condiţiile acestei grave subfinanţări cu care ne confruntăm”, declară Gigel Caliga. Rămâne de văzut dacă municipalitatea va da curs acestor solicitări şi dacă transportul în comun din municipiul Galaţi va fi revigorat în perioada următoare. monitoruldegalati.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted February 15, 2018 Author Share Posted February 15, 2018 Transportul local este în pragul falimentului, după ce ANAF a decis să execute silit Transurb pentru 15 milioane lei Încercările directorului interimar al Transurb SA, Gigel Caliga, de a obține acordul conducerii ANAF București pentru o reeșalonare a datoriilor de aproximativ 15 milioane lei pe care societatea le are la bugetul de stat au eșuat, conducerea ANAF anunțându-și decizia de a demara procedura de executare silită a Transurb. Această măsură ar presupune blocarea conturilor Transurb și sechestrul pe autobuze și troleibuze, care ar urma să fie scoase la licitație. Probabil că nu se va ajunge la aceste măsuri severe, care ar însemna colapsul transportului local la Galați, dar situația economică a regiei locale de transport este falimentară. A spus-o astăzi, la începutul ședinței Consiliului Municipal, chiar directorul interimar al Transurb, Gigel Caliga. Situația Transurb a fost înrăutățită de majorarea salariului minim și introducerea accizei la motorină Potrivit lui Caliga, proiectul de modernizare a transportului local derulat cu asistența Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezoltare (BERD) a indus o subfinanțare cronică a societății, la care s-au adăugat alte pierderi financiare determinate de majorarea salariilor ca urmare a creșterii salariului minim pe economie de la 1 ianurie, dar și creșterea prețului motorinei ca urmare a introducerii accizei. „Există riscul blocării unui serviciu municipal important pentru locuitorii orașului. Transurb traversează o criză economică grea, proiectul pilot al BERD, prin contractul de delegare produce pierderi operaționale și subfinanțare cronică încă de la demararea lui, în 2015. Este acum prilejul de a vă adresa rugămintea de a reanaliza prevederile hotărârii de consiliu din 19 decembrie 2017, prin care a fost stabilit un tarif de compensare de 5,35 lei/km în anul 2018, mai mic decât în 2017, fără a se avea în vedere unele aspecte, precum scumpirea carburanților prin mărirea accizei în prețul motorinei, majorarea salariului minim pe economie, inflația, indicele general de prețuri, precum și nerealizarea investițiilor în parcul auto, investiții prevăzute în strategia de transport aprobată de Consiliul Local. Acest tarif de 5,35 lei/km plafonează veniturile Transurb, inclusiv cele din vânzarea de bilete urmând a produce o pierdere de 13 milioane lei în 2018. Ca să vă faceți o idee, capitalul social al Transurb este de 12 milioane”, a spus Gigel Caliga. Pentru relansarea activității societății, directorul interimar al Transurb a înaintat Consiliului Municipal mai multe variante de buget, în funcție de mai multe tarife de compensare. „Un tarif bazat pe costurile reale nu trebuie să vă sperie, pentru că nu conduce în mod automat la creșterea sumelor acordate de primărie. Avem în vedere un program de creștere a încasărilor, care să acopere cât mai mult acest nou tarif. Mai mult de atât, avem pregătit și un program de reducere a cheltuielilor”, a mai spus directorul interimar al Transurb. Pucheanu: „o să ajungem ca bugetul local să îl dăm în administrarea Transurb” Primarul Ionuț Pucheanu i-a cerut directorului Transurb ca la următoarea ședință a Consiliului Municipal să înainteze un proiect de revizuire a tarifului de compensare, dar în același timp, a cerut o eficienizare a transportului local, pentru că Transurb tinde să devină un fel de „Calorgal 2” prin subvențiile presupuse pentru acoperirea cheltuielilor de funcționare. „Cred că rolul manager la Transurb este și de a rentabiliza societatea. Vă spun, e o părere și cred că e una pertinentă, că nu poți privi bugetul local în permanență ca pe un colac de salvare. Nu contează cât cheltuiești. Veți ajunge pentru noi ”Calorgal 2”. Potrivit calculelor noastre, vă duceți anul ăsta la subvenții de 50 de milioane de lei. Am reușit să închidem vana prin care se duceau extrem de mulți bani la Calorgal și vă rog ca Transurbul să încercați să vă încadrați în niște sume, pentru că dacă nu ne impunem de la bun început niște obiective o să ajungem ca bugetul local să îl dăm în administrarea Transurb. Abordarea mea mi se pare una corectă”, a spus Pucheanu. Consilierul municipal Virgiliu Vals a sugerat ca la Transurb să fie regândită organigrama, pentru că în condițiile în care societatea are 840 de angajați la 140 de mijloace de transport care sunt zilnic pe trasee, asta ar însemna cam 6 angajați la un mijloc de transport, ceea ce ar putea însemna un eșalon cam mare de personal de asistență tehnică și administrativ. presagalati.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted February 16, 2018 Author Share Posted February 16, 2018 Risc major de blocare a serviciului de transport public gălățean. Transurb, executată silit de ANAF "Veţi ajunge pentru noi Calorgal 2" - a fost mesajul primarului Ionuţ Pucheanu la adresa Transurb, după ce directorul Gigel Caliga a cerut sprijinul aleşilor locali pentru că există un risc major de blocare a serviciului public de transport local. Directorul general provizoriu al Transurb, Gigel Caliga, a avut o intervenţie în plenul şedinţei Consiliului Local, pentru a prezenta problemele majore cu care se confruntă societatea. Cea mai gravă este decizia Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) de anulare a eşalonării şi de demarare a formalităţilor procedurii de executare silită a Transurb, pentru un debit de aproximativ 15 milioane de lei către bugetul statului, situaţie care generează un risc major de blocare a serviciului de transport. Criză economică Potrivit managerului, Transurb "traversează o criză economică grea", deoarece contractul de delegare a gestiunii serviciului de transport public local "produce pierderi operaţionale şi subfinanţare cronică încă din mai 2015". Directorul i-a rugat pe aleşi să revizuiască tariful de compensaţie, stabilit în decembrie anul trecut, pentru 2018, de 5,35 lei pe kilometru parcurs. "Acest tarif, de 5,35 lei, plafonează toate veniturile Transurb, inclusiv cele de vânzare de bilete, urmând a conduce la o pierdere de 13 milioane în anul 2018. Tariful minim pentru intrarea pe o existenţă echilibrată a Transurb este 6,93 lei pe kilometru parcurs cu autobuzul, pentru că el reprezintă 85 la sută din activitatea Transurb", a spus Caliga. Acesta a dat asigurări că societatea are în vedere un program de creştere a încasărilor proprii şi de reducere a cheltuielilor, iar apoi a prezentat câteva variante de buget. "Nu voi lăsa Transurb să moară" Primarul Ionuţ Pucheanu a anunţat că datoria va fi preluată la bugetul local şi se va face cu ANAF o eşalonare a creanţelor istorice, dar a cerut rentabilizarea companiei: "Nu voi lăsa niciodată această societate să moară, pentru că este de interes public extrem de mare. Cred însă că menirea unui manager este şi de a face societatea profitabilă. Nu poţi privi în permanenţă bugetul local ca pe o plasă de salvare! Nu contează cât cheltuieşti, le vei propune consilierilor locali: "Domnilor, nu mai e 7 lei, este 8 lei, apoi nu va mai fi 8 lei, ci 10 lei, după care va fi 15 lei tariful!". Nu o să-i fac nici pe departe vreun laudatio doamnei Genica (Genica Totolici, fostul manager al Transurb, prezentă în sala de şedinţă - n.r.), dar dânsa venea mai rar! Veţi ajunge pentru noi Calorgal 2! Am reuşit, într-un târziu, să închidem vana Calorgal, unde se duceau extrem de mulţi bani pe apa sâmbetei. Vă rog din suflet şi mă bazez pe puterea dumneavoastră managerială, încercaţi să vă încadraţi în nişte sume, pentru că, dacă nu ne impunem nişte limite, o să ajungem să dăm tot bugetul local în administrarea Transurb şi, în funcţie de cum îşi acoperă cheltuielile sau nu, să ne mai rămână şi nouă câte ceva!", a spus primarul. Singurele venituri certe, banii publici Potrivit primarului, singurele venituri certe ale companiei de transport sunt cele acordate ca subvenţii, de la bugetul local. "Dumnealor să se roage să acordăm cât mai multe subvenţii, că e forma cea mai uşoară prin care vor realiza venituri cât să-şi acopere cheltuielile", a mai declarat Pucheanu. "Transport public nu înseamnă să te ia din faţa casei şi să te lase acolo unde ai treabă - ăla se cheamă taxi!, transport public înseamnă să reuşim să interconectăm toate zonele, cu o frecvenţă şi cu mijloace de transport demne de secolul XXI", a conchis primarul. viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted October 18, 2021 Author Share Posted October 18, 2021 Pierdere de 2,75 milioane de lei, asumată de Transurb. Rectificare de buget aprobată de aleşi De la un profit de 1,09 milioane de lei, pe care îl prevăzuse, iniţial, în bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2021, aprobat de aleşii locali la finele lunii mai, SC Transurb SA a ajuns să îşi asume, în urma rectificării bugetare de la sfârşitul lunii septembrie, o pierdere de 2,75 milioane de lei. Rectificarea a stârnit dezbateri la ultima şedinţă a Consiliului Local, fiind aprobată cu doar 15 voturi "pentru" (PSD) şi 12 "împotrivă" (PNL, USR PLUS şi PACT). Un decalaj între venituri şi cheltuieli, asta arată bugetul rectificat al companiei publice de transport în comun. Potrivit documentelor votate de aleşi, veniturile totale ale societăţii cresc de la 73,62 milioane de lei, cât fuseseră prevăzute în luna mai, la 75,26 milioane de lei. Cresc substanţial şi cheltuielile totale, de la peste 72,52 milioane de lei la mai mult de 78,02 milioane de lei. Date bugetare Conform documentelor, veniturile din subvenţii cresc de la 52,88 la peste 58,11 milioane de lei, în vreme ce veniturile proprii ale companiei scad substanţial. Iar SC Transurb explică de ce: "În cursul anului, odată cu începerea eliberării noilor tipuri de facilităţi, de la 1 aprilie 2021, încasările societăţii în numerar, dar şi prin bancă sau alte mijloace electronice de plată au scăzut, întrucât anumite categorii de călători au fost trecute de la beneficiari de facilităţi, parţial, la beneficiari de gratuităţi, motiv pentru care veniturile proprii ale operatorului au fost diminuate faţă de cele previzionate iniţial de la suma de 19,31 la 15,52 milioane de lei (cu 20 la sută)". Cresc, însă, destul de modest, alte venituri din exploatare: de la 1,4 la 1,6 milioane de lei. În totalul cheltuielilor, cele de natură salarială cresc de la 54,34 milioane de lei la 55,2 milioane de lei, în vreme ce numărul total de personal prognozat este de 713 angajaţi. Ce au spus aleşii "Când vom stabili facilităţile acordate în transportul public, să n-o mai facem cu aşa largheţe, pentru că am observat în nota de fundamentare că Transurb se laudă cu o pierdere de 20 la sută de venituri, doar începând din aprilie 2021. De când am acordat o grămadă de gratuităţi, în loc să ne limităm la abordări mai raţionale", a sugerat consiliera locală USR PLUS Daniela Şarpe. Primarul Ionuţ Pucheanu a ţinut să precizeze că subvenţiile de la bugetul local reprezintă, de fapt, un venit sigur pentru Transurb: "Dacă ar fi să supravieţuiască doar din ceea ce încasează pe bilete, încasările ar fi la maximum zece la sută din ceea ce au ei nevoie. Pentru că de atâta ar fi capabil cetăţeanul să plătească benevol. Forma de subvenţie este o sumă fixă, sigură pentru ei, ce vine în fiecare lună. Pierderile vin din cu totul şi cu totul altceva, nu din subvenţie şi nu din aceste gratuităţi pe care le oferiţi dumneavoastră". Pe derdeluş Consilierul local PNL Laurenţiu Onose a punctat că principala cauză a pierderilor se află, de fapt, în contractul de delegare al Transurb. Documentul prevede că serviciile de transport sunt decontate în funcţie de prețurile unitare per kilometru, rezultate în urma unui audit: "Decontăm către Transurb servicii efectuate la preţul zilei, la cost istoric. Asta e o primă cauză a pierderilor. În momentul de faţă, noi ne scărpinăm cu mâna stângă în partea dreaptă: stai să facem audit, stai să vedem dacă avem buget ca să finanţăm Transurb, iar dacă n-avem, punem un preţ mai mic. E un joc mărunt, care se practică din 2015 până în prezent, iar din punct de vedere al datoriilor acumulate în timp suntem pe derdeluş, la vale. Trebuie regândită structura de finanţare a Transurb şi după aceea celelalte mecanisme". Iar primarul a admis că aceasta este realitatea: "Vom aloca, cel mai probabil, un buget maximal, iar de bugetul acela vom presta servicii de transport". Primarul, convins că pierderea va fi recuperată Primarul Ionuţ Pucheanu a susţinut că pierderile Transurb sunt, de fapt, induse de scăderea preţurilor per kilometru, prin votul Consiliului Local. S-a întâmplat la finele lunii mai, când aleşii au aprobat următoarele valori: autobuze - 7,10 lei/km; troleibuze - 6,58 lei/km; tramvaie - 10,57 lei/km. În august au revenit asupra deciziei şi au stabilit preţurile unitare per kilometru pentru fiecare mod de transport, aplicabile de la 1 septembrie 2021: autobuze - 8,10 lei/km; troleibuze - 9,70 lei/km; tramvaie - 10,57 lei/km. "E o pierdere asumată din cauza schimbării în jos a unui tarif per kilometru, care a funcţionat trei sau patru luni, după care s-a revenit cu un alt tarif, mai mare. Pierderea e mai mult în hârtii decât faptic. Cel mai probabil, la sfârşitul anului, cu preţul pe care l-aţi votat, compania îşi va reveni şi va închide minim pe zero, la nivel de cifre. Dar nu sunt vreun super-contabil ca să pot să mă antepronunţ", a mai spus primarul. Rămâne de văzut dacă Transurb va încheia cu pierdere sau va reuşi să ajungă la zero. Şi, cel mai important, dacă va reuşi să se descurce financiar sau va avea nevoie de o nouă rectificare. viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted January 23, 2022 Author Share Posted January 23, 2022 Se caută un “strateg” pentru transportul public local Elaborarea „Strategiei privind transportul public în municipiul Galaţi pentru perioada 2021-2027” face obiectul unei achiziţii publice cu o valoare estimată de 86.206 de lei fără TVA, lansată de Primăria oraşului. Ofertele sunt aşteptate până pe 25 ianuarie 2022, iar contractul va fi atribuit pe baza criteriului „preţul cel mai scăzut”. „Proiectarea unui program de transport simplificat”, asta îşi doreşte Primăria municipiului Galaţi potrivit caietului de sarcini al achiziţiei lansate pe propriul portal. Realizarea strategiei are ca obiective: îmbunătăţirea eficienţei activităţii operatorului public de transport local, creşterea calităţii serviciilor de transport public, dar şi protejarea mediului prin scăderea emisiilor poluante ale mijloacelor de transport. Mai mult, Primăria cere standarde europene în ceea ce priveşte numărul de călători transportaţi anual, intervalul de succedare între autovehicule, sistemul de tarifare şi de informare a călătorilor, dar şi controlul cheltuielilor de exploatare şi întreţinere. Reducerea cheltuielilor, a consumului de energie, modernizarea infrastructurii, modernizarea sau înlocuirea parcului de vehicule sunt şi ele pe lista de cerinţe. Durata contractului este de cinci luni de la data semnării, dar nu înainte de aprobarea Strategiei în Consiliul Local. De altfel, plata se va face numai după aprobarea documentului de către aleşii locali. viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted February 26, 2022 Author Share Posted February 26, 2022 Firmă abonată la contractele de audit la Transurb Primăria Galaţi i-a atribuit firmei PricewaterhouseCoopers Audit SRL un nou contract, în valoare de 98.000 de lei fără TVA, pentru a calcula preţul unitar pe kilometrul parcurs de mijloacele de transport ale Transurb - tramvaie, troleibuze şi autobuze. Potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, în septembrie 2019, Primăria i-a atribuit un contract identic, în valoare de 98.000 de lei fără TVA. Iar în 2017 şi 2016, serviciile similare, de audit tehnico-economic la Transurb, au costat 84.000 de lei fără TVA şi, respectiv, 115.000 de lei fără TVA, după cum aţi putut afla din ziarul "Viaţa liberă". "Cât costă, în realitate, transportul cu autobuzul. Audit tehnico-economic la Transurb", era titlul articolului publicat în ediţia de vineri, 17 decembrie 2021, a ziarului "Viaţa liberă". Primăria pusese la bătaie un contract cu valoarea estimată de 100.000 de lei fără TVA, pentru a afla cât costă cu adevărat kilometrul parcurs de mijloacele de transport ale Transurb. Un calcul corect este foarte important pentru că, pe baza acestuia, SC Transurb beneficiază de decontări de la bugetul local pentru serviciile prestate. Preţurile calculate şi, ulterior, aprobate de Consiliul Local au stârnit de fiecare dată suspiciuni şi discuţii. "Hai să vedem cât e un preț real, ce prestație ne permitem, financiar vorbind, împărțim prețul la suma pe care Primăria și-o poate permite. La ora actuală, 30 la sută din bugetul Primăriei se duce la Transurb. Vom aloca, cel mai probabil, un buget maximal, iar de bugetul acela vom presta servicii de transport", declarase, la finele anului trecut, primarul Ionuț Pucheanu. În acest moment, preţurile unitare per kilometru pentru fiecare mod de transport, aplicabile de la 1 septembrie 2021 sunt: autobuze - 8,10 lei/km; troleibuze - 9,70 lei/km; tramvaie - 10,57 lei/km. Se poate spune că firma PricewaterhouseCoopers Audit prestează constant servicii de audit tehnico-economic la Transurb, contractată de Primărie. Potrivit datelor din portalul achiziţiilor publice, pe 20 septembrie 2019, Primăria i-a atribuit un contract de 98.000 de lei fără TVA tot pentru calcularea preţului unitar pe kilometru pentru fiecare mod de transport (tramvai, troleibuz şi autobuz) la Transurb. În octombrie 2017, auditul la Transurb, pentru care firma Pricewaterhouse Coopers Audit SRL fusese plătită cu 84.000 de lei fără TVA, a stârnit dispute în şedinţa Consiliului Local. Aleşii ALDE au vrut să afle care sunt concluziile controlului, dar primarul Ionuţ Pucheanu le-a răspuns că auditul este supus unor clauze de confidenţialitate. Iar în 2016, acelaşi control costase Primăria 115.000 de lei fără TVA. În mandatul primarului Marius Stan, a fost realizat, de către aceeaşi companie, un audit juridic, economic, organizaţional şi operaţional la Primăria Galaţi, pentru care s-au plătit nu mai puţin de 150.000 de euro. Din păcate, tot din motive de confidenţialitate, nu s-au prezentat public decât generalităţi. viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted March 10, 2022 Author Share Posted March 10, 2022 S-a găsit „strateg” pentru transportul în comun "Strategia privind transportul public în municipiul Galaţi pentru perioada 2021-2027" va fi elaborată de firma Sigma Mobility Engineering SRL din Piteşti, judeţul Argeş. Municipalitatea gălăţeană i-a atribuit contractul cu o valoare finală de 77.000 de lei fără TVA, în condiţiile în care valoarea estimată a achiziţiei publice fusese de 86.206 lei fără TVA, criteriul de atribuire fiind "preţul cel mai scăzut". Aşa cum aţi putut afla din ziarul "Viaţa liberă", Primăria îşi doreşte "proiectarea unui program de transport simplificat", standarde europene în ceea ce priveşte numărul de călători transportaţi anual, intervalul de succedare între autovehicule, sistemul de tarifare şi de informare a călătorilor, dar şi controlul cheltuielilor de exploatare şi întreţinere. Reducerea cheltuielilor, a consumului de energie, modernizarea infrastructurii, modernizarea sau înlocuirea parcului de vehicule sunt şi ele pe lista de cerinţe. Durata contractului este de cinci luni de la data semnării, dar nu înainte de aprobarea Strategiei în Consiliul Local. De altfel, plata se va face numai după aprobarea documentului de către aleşii locali. viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted March 18, 2022 Author Share Posted March 18, 2022 Posturi desființate, în noua organigramă Transurb O nouă organigramă a companiei de transport public Transurb SA a ajuns pe masa aleşilor locali şi aşteaptă să fie aprobată. Potrivit documentelor care poartă semnătura directorului general Ghiţă Paraschiv, din totalul de 771 de posturi prevăzute în organigrama actuală, aprobată în 2018, se desfiinţează un număr de 21 de posturi vacante, şi rămân 750. Dintre acestea, „74 sunt posturi TESA, 118 - posturi pentru personalul operativ (şefi coloană, dispeceri, casieri, controlori de bilete, controlori de trafic, operatori monitorizare, operatori introducere, validare şi prelucrare date), iar 558 de posturi sunt pentru personalul muncitor”, se precizează în document. La acest moment, societatea are 708 salariați. Modificarea structurii organizatorice cuprinde, printre altele, înfiinţarea Autobazei „pentru o mai bună coordonare a activităţii de exploatare cu activitatea de mentenanţă a mijloacelor de transport, în vederea asigurării zilnice a necesarului” de autobuze, troleibuze şi tramvaie. Pentru activitatea de curățenie şi igienizare a mijloacelor de transport vor fi transferate în cadrul atelierului de exploatare 14 posturi de muncitori necalificați în cadrul Service-ului auto. viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted March 18, 2022 Author Share Posted March 18, 2022 Pierdere de peste 6,33 milioane de lei la Transurb O pierdere de 6,33 de milioane de lei reprezintă rezultatul brut obţinut în 2021 de SC Transurb SA în 2021, care a raportat - în documentele transmise Primăriei - venituri totale de 72,51 milioane de lei şi cheltuieli totale de 78,84 milioane de lei. Pentru anul acesta, compania publică de transport în comun îşi propune, în proiecţia bugetară, venituri totale de 101,35 milioane de lei şi cheltuieli totale de 100,92 milioane de lei, rezultând un profit de 431.000 de lei. Proiectul bugetului Transurb pe anul 2022 a ajuns la comisiile Consiliului Local şi aşteaptă să fie aprobat în această lună. Trebuie spus că, din totalul cheltuielilor, costurile cu personalul reprezintă 65,58 milioane de lei, din care salariile înseamnă 58,57 milioane de lei. „Prin propunerea bugetară pentru anul 2022, întreprinderea publică prevede majorarea cheltuielilor de natură salarială cu 15,43 la sută faţă de nivelul programat şi aprobat în ultimul buget”, se arată în raportul de specialitate. Cheltuielile cu combustibilul au ajuns la 17,11 milioane de lei faţă de 13,49 milioane de lei – anul trecut, iar cele cu energia şi apa, la 11,1 milioane de lei faţă de 1,63 milioane de lei, în 2021. Conform aceloraşi date, operatorul a încheiat anul 2021 cu plăţi restante de 39,5 milioane de lei şi creanţe restante de 22,19 milioane de lei, iar pentru 2022 îşi propune reducerea substanţială a acestora. viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted March 27, 2022 Author Share Posted March 27, 2022 Subvenţia Transurb, majorată cu 22 milioane de lei prin rectificarea bugetului local "Se suplimentează cu suma de 22 milioane de lei cheltuielile cu subvenția pentru SC Transurb SA Galați", scrie negru pe alb în rectificarea bugetului local de venituri şi cheltuieli al Galaţiului pe 2022, proiect care va fi supus votului aleşilor la şedinţa de miercuri, 30 martie. Este cea mai consistentă suplimentare de fonduri din cadrul întregii rectificări bugetare, care face ca suma alocată la capitolul "Transporturi" să ajungă la 75,5 milioane de lei. Potrivit unui proiect de hotărâre care a ajuns la comisiile Consiliului Local, veniturile şi cheltuielile din bugetul local al oraşului ar urma să fie suplimentate cu suma de 67,17 milioane de lei. În afara celor 22 milioane de lei cu care se suplimentează cheltuielile cu subvenția pentru SC Transurb SA Galați, iată destinaţia celor mai consistente alocări în plus: 16 milioane de lei - cheltuieli cu salubrizarea, 10,13 milioane de lei - asigurare a cheltuielilor cu energia electrică, apa meteorică, serviciile de pază, reparațiile mobilierului urban, reparaţiile și întreținerea semafoarelor în municipiul Galați, 7,71 milioane de lei - cheltuieli cu reparațiile și funcționarea unităților de învățământ preuniversitar de stat, 7,04 milioane de lei - acțiuni socio-culturale, cluburi sportive, întreținere zone verzi, 2 milioane de lei - cheltuieli de funcționare pentru desfășurarea în condiții optime a serviciilor dinPrimăria Municipiului Galați, iar 1 milion de lei - pentru subvenții energie termică. Veniturile şi cheltuielile din secţiunea "Dezvoltare" a bugetului local sunt şi ele majorate cu 12,06 milioane de lei. viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now