dcp100168 Posted August 13, 2014 Share Posted August 13, 2014 Microbuzele şi camioanele nu vor mai parca în oraş* Un proiect de hotărâre care prevedea că parcarea vehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mare de două tone este permisă numai în autobaze sau în locuri speciale a stârnit vii discuţii între aleşii locali * Mai mult, amenda de 2.500 de lei pentru staţionarea voluntară a acestor vehicule pe drumurile publice şi terenurile aparţinând domeniului public sau privat ale municipiului Galaţi a fost privită cu reticenţă de aleşi * Proiectul va fi modificat şi supus aprobării la proxima şedinţă a Consiliului LocalDe cum se lasă seara, banda întâi a străzii Oţelarilor, pe ambele sensuri de mers, devine parcare atât pentru autoturisme, cât şi pentru microbuze sau maşini de transport marfă. Nici trotuarele nu scapă! Iar strada Oţelarilor nu constituie un caz izolat în oraş. Lucrurile s-ar putea schimba. La proxima şedinţă a Consiliului Local ar urma să fie aprobat un regulament privind parcarea maşinilor de transport marfă şi persoane, o decizie care a stârnit deja vii discuţii între aleşi.Ce vrea primarulPrimarul Marius Stan nu mai vrea să vadă maşinile speciale de transport marfă şi călători - camioane, camionete, microbuze şi chiar TIR-uri - parcate oriunde, pe domeniul public sau privat al oraşului, pe carosabil, trotuare, spaţii verzi sau în parcări rezidenţiale. Edilul a pornit de la faptul că în mai multe zone din Galaţi a luat amploare problema parcărilor supraaglomerate. Iar cetăţenii sunt nemulţumiţi că nu au unde să îşi parcheze maşinile deoarece locurile parcărilor de reşedinţă, şi aşa insuficiente, sunt ocupate de maşini de camioane, microbuze sau chiar TIR-uri. Convins că se poate fluidiza traficul şi reduce riscul producerii de accidente, şi că, în plus, nu s-ar mai degrada carosabilul, trotuarele, parcările, spaţiul verde, Stan a venit în faţa aleşilor cu un proiect de hotărâre.Amenzi de 2.500 de leiProiectul de hotărâre prevedea clar: „Parcarea vehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mare de două tone este permisă numai în autobaze sau în locuri speciale destinate acestui scop, semnalizate prin indicatoare sau marcaje şi avizate de către Comisia de Circulaţie din cadrul Primăriei Municipiului Galaţi”. Iar proprietarii de maşini care nu deţineau autobaze urmau să fie obligaţi să încheie contracte cu deţinătorii de parcări autorizate sau să parcheze respectivele vehicule în Parcarea de pe Drumul de Centură.Mai mult, sub sancţiunea unei amenzi de 2.500 de lei, proiectul interzicea „staţionarea voluntară a vehiculelor cu o masă totală maximă autorizată mai mare de două tone, pe drumurile publice şi terenurile aparţinând domeniului public sau privat ale municipiului Galaţi”.Restricţia nu viza şi durata efectuării operaţiunilor de încărcare/descărcare sau îmbarcare/debarcare.Proiect incompletConsilierul local PSD Hristache Bogatu, care are afaceri în domeniul auto, dar este şi lider sindical al şoferilor, a cerut completarea hotărârii cu un regulament de parcare a tuturor autovehiculelor de transport marfă şi de transport persoane în Galaţi, considerând că proiectul este incomplet.„Două tone au şi autoturismele opt plus unu şi cele de transport marfă, şi restul autovehiculelor până la 3,5 tone”, a atras atenţia consilierul. Liberalul Cristian Dima s-a grăbit să ceară retragerea lui de pe ordinea de zi. „O mulţime de maşini au utilitate mixtă - şi de transport marfă, şi de transport persoane. Acolo scrie că trebuie să ai autobază. Eu nu am autobază acasă, dar sunt o mulţime de cetăţeni ai municipiului Galaţi care au spaţii suficiente proprietate personală pentru a parca autovehiculul în curţi proprii. Nu-ţi trebuie autobază ca să parchezi o maşină de 2,5 tone”, a susţinut Dima.Social-democratul Marius Humelnicu a punctat că nicăieri în legislaţie nu există vreo prevedere referitoare la autovehiculele "de peste două tone".Discuţiile l-au iritat pe Stan„Domnilor, să fie foarte clar, n-am nicio miză pentru nimeni şi pentru nimic. Ideea era de a nu mai permite maşinilor care au scopul de a căra marfă şi călători să stea parcate pe domeniul public unde vrei şi unde nu vrei. La specificarea greutăţii, probabil cei care au lucrat la material s-au gândit şi la camionetele destinate exclusiv transportului de marfă, dar care au greutatea aproape cât o Dacie, să nu stea parcate pe domeniul public, pentru că nu poţi să iei măsuri coercitive”, a spus edilul.În cele din urmă a acceptat să retragă proiectul de pe ordinea de zi, dar pentru a se asigura că nu va fi „îngropat” cum au păţit alte proiecte, le-a dat temă consilierilor Bogatu, Dima şi Humelnicu ca până la prima şedinţă de consiliu să realizeze regulamentul privind parcarea vehiculelor de transport marfă şi călători.Rămâne de văzut cum va arăta proiectul şi ce decizii vor lua aleşii. Până atunci, strada Oţelarilor, şi nu numai aceasta, rămâne parcare pentru cine vrea.viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted October 1, 2014 Author Share Posted October 1, 2014 S-a interzis parcarea camioanelor şi microbuzelor în oraş* Autovehiculele mari de transport marfă şi microbuzele nu mai au voie să parcheze pe drumurile publice, trotuarele şi terenurile oraşului * Şoferii îşi vor mai putea trage vehiculele doar în parcarea de TIR-uri de pe Centură *Cine încalcă regula riscă o amendă cuprinsă între 500 şi 1.000 leiDacă la finele lunii iulie aleşii s-au împotmolit în discuţii, la şedinţa trecută au decis: parcarea camioanelor, TIR-urilor şi microbuzelor a fost interzisă în oraş. Motivul? Faptul că, în Galaţi, problema parcărilor supraaglomerate este amplificată şi de staţionarea vehiculelor de marfă de peste 3,5 tone, a camioanelor, a microbuzelor, a autocarelor sau chiar a TIR-urilor. Acestea sunt parcate atât pe carosabil, aşa cum se întâmplă, de exemplu, seara, pe strada Oţelarilor, în intersecţii, îngreunând traficul auto, în parcările rezidenţiale, cât şi pe trotuare sau spaţii verzi, fapt care produce degradarea acestora.Iată de ce aleşii au interzis, printr-o hotărâre de Consiliu Local, „staţionarea voluntară a autovehiculelor de transport marfă cu o masă totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone, a autovehiculelor care au mai mult de nouă locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, şi a utilajelor, pe drumurile publice şi terenurile aparţinând domeniului public sau privat al municipiului Galaţi". Restricţia nu se aplică în timpul efectuării operaţiunilor de încărcare/descărcare sau îmbarcare/debarcare, conducătorii acestor vehicule având obligaţia să respecte semnalizarea rutieră din zonă. De asemenea, se interzice comercializarea de produse sau prestarea de servicii direct din aceste vehicule.Încălcarea acestor dispoziţii constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă cuprinsă între 500 de lei şi 1.000 de lei, iar pentru abateri repetate se poate aplica şi măsura blocării sau ridicării vehiculelor. Cei în măsură să constate contravenţiile şi să aplice sancţiunile sunt ofiţerii şi agenţii de Poliţie, personalul Poliţiei Locale şi împuterniciţii primarului, iar cei vizaţi sunt conducătorii auto.Unde se poate parcaHotărârea aleşilor locali prevede că parcarea vehiculelor mai mari de 3,5 tone şi a microbuzelor este permisă numai în autobaze sau în locuri special destinate acestui scop, semnalizate prin marcaje şi indicatoare rutiere. Vehiculele grele aflate în tranzit prin municipiul Galaţi sau cele înregistrate în municipiul Galaţi şi care nu deţin spaţiu de parcare pot staţiona şi parca, atât pe timpul nopţii, cât şi ziua, în parcarea special amenajată de Primăria municipiului Galaţi, pe Drumul de Centură.Exceptate de la restricţiile aleşilor sunt vehiculele aparţinând serviciilor de ambulanţă, protecţiei civile, poliţiei, pompierilor, jandarmeriei, poliţiei de frontieră, Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Justiţiei, Direcţiei generale a Penitenciarelor, Ministerului Public şi unităţilor speciale ale SRI şi SPP, aflate în misiune, dar şi cele ale Ecosal şi autolaboratoarele pentru măsurarea calităţii aerului. Nu sunt vizate nici vehiculele care execută lucrări planificate sau intervenţii la drumuri, calea de rulare a tramvaielor şi la reţelele de utilităţi publice.Aleşii locali sunt convinşi că prin această măsură se poate fluidiza traficul în municipiul Galaţi, se va reduce riscul producerii de accidente, nu se vor mai degrada carosabilul, trotuarele, parcările, spaţiul verde şi se vor reduce cheltuielile cu repararea sau întreţinerea acestora.viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
corbu Posted October 2, 2014 Share Posted October 2, 2014 De cand se va aplica? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted October 2, 2014 Author Share Posted October 2, 2014 De cand se va aplica?După ce primeşte toate avizele necesare. Poate dura între câteva zile şi şase luni... Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaurX82 Posted October 2, 2014 Share Posted October 2, 2014 Parcarea aia de tiruri e goala, nu vad nimic in ea, nici o masina... Si daca omu isi lasa acolo tir-ul sau duba, cum pleaca acasa daca nu are masina lui personala ? Merge pe jos pana la gara cfr sau bariera Link to comment Share on other sites More sharing options...
riaji Posted October 6, 2014 Share Posted October 6, 2014 Pe de o parte, mi se pare normal, pentru usurarea parcarilor si mai ales a traficului in Galati. Pe de alta parte.. intai ofera solutia alternativa VIABILA si abia apoi treci la treaba. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted October 21, 2014 Author Share Posted October 21, 2014 Maşinile grele, interzise în Galaţi din 3 noiembriePrimăria Galaţi face demersurile legale pentru a pune în aplicare Hotărârea Consiliului Local nr. 335 din 25 septembrie 2014, prin care se interzice parcarea autovehiculelor mari de transport marfă şi a microbuzelor pe drumurile publice, trotuarele şi terenurile oraşului. Sancţiunea pentru cei care încalcă regula este amenda cuprinsă între 500 şi 1.000 de lei. În acest moment, Primăria aşteaptă avizul de legalitate al prefectului. Decizia aleşilor a fost deja publicată pe site-ul propriu.Municipalitatea susţine că va acorda o perioadă de graţie proprietarilor şi conducătorilor de autovehicule grele, perioadă care se va încheia pe 3 noiembrie 2014. De la această dată, Poliţia Locală va începe să sancţioneze abaterile de la lege.Potrivit hotărârii adoptate, autovehiculele de transport marfă cu o masă totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone, autovehiculele care au mai mult de nouă locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, şi utilajele nu mai pot staţiona voluntar pe drumurile publice şi pe terenurile aparţinând domeniului public sau privat al municipiului Galaţi. Autovehiculele grele aflate în tranzit prin Galaţi sau înmatriculate în Galaţi, care nu deţin loc special de parcare, pot staţiona sau parca atât pe timpul zilei, cât şi pe timpul nopţii în parcarea special amenajată cu fonduri europene pe Drumul de Centură.viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted October 30, 2014 Author Share Posted October 30, 2014 Gata cu maşinile de mare tonaj parcate prin oraş. Poliţia Locală va împărţi amenzi grase celor care nu respectă regulileDe la 1 noiembrie, Poliţia Locală va pune în aplicare prevederile HCL nr. 335/2014 privind parcarea vehiculelor grele pe teritoriul municipilui Galaţi. Persoanele care încalcă legea riscă amenzi cuprinse între 500 şi 1.000 lei.Conform prevederilor HCL nr. 335/2014, se interzice staţionarea voluntară pe drumurile publice şi terenurile care aparţin domeniului public sau privat al municipiului Galaţi, a autovehiculelor de transport marfă cu o masă totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone, a autovehiculelor care au mai mult de 9 locuri pe scaune şi a utilajelor. Această restricţie este ridicată pe timpul unor operaţiuni (încărcare-descărcare; îmbarcare-debarcare), conducătorii vehiculelor în cauză având însă obligaţia să respecte semnalizarea rutieră în zonă. Interdicţiile prevăzute în HCL nr. 335/2014 nu se aplica in cazul vehiculelor care aparţin serviciilor de ambulanţă, protecţie civilă, pompieri, jandarmerie, poliţie, poliţie de frontieră, S.R.I, S.P.P etc. Tot aici se încadrează şi vehiculele care aparţin societăţilor de salubrizare, celor destinate unor lucrări planificate, intervenţiilor la drumuri, calea de rulare a tramvaielor sau altor societăţi edilitare (Apă Canal, Electrica, Gaze etc).Legiuitorul a hotărât că parcarea autovehiculelor de transport marfă cu o masă totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone, a autovehiculelor care au mai mult de 9 locuri pe scaune şi a utilajelor să se facă numai în autobaze sau în locuri special destinate acestui scop, semnalizate prin marcaje şi indicatoare rutiere. Cele care sunt în tranzit prin municipiul Galaţi pot staţiona şi parca în locul special amenajat de Primăria Municipiului Galaţi, în strada Macului.Persoanele care nu respectă toate aceste prevederi cuprinse în HCL nr. 335/2014, riscă amenzi cuprinse între 500 şi 1.000 lei. Sancţiunile contravenţionale se aplica conducătorului auto. Proprietarul sau deţinatorul vehiculului are obligaţia de a comunica instituţiei din care face parte agentul care a aplicat sancţiunea, toate datele conducătorului auto. În caz contrar sancţiunea se aplică proprietarului.adevarul.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted November 19, 2014 Author Share Posted November 19, 2014 A început vânătoarea şoferilor care parchează ilegal* Parcarea vehiculelor de peste 3,5 tone pe teritoriul municipiului este interzisă * În numai două săptămâni de la intrarea în vigoare a acestei reglementări, Poliţia Locală a dat o amendă şi zeci de avertismenteDe la 1 noiembrie, Hotărârea Consiliului Local nr. 335/2014, privind parcarea vehiculelor grele pe teritoriul municipiului Galaţi, a intrat în vigoare. În ciuda acestui fapt, se pare că unii gălăţeni ignoră prevederile HCL şi îşi parchează în continuare maşinile mari pe spaţiul public."Se pare că un vecin de-al meu ignoră în fiecare zi legea şi parchează în continuare două maxi-taxi în parcarea pentru autoturisme. Unul dintre ele este utilizat în alte scopuri decât cele normale, aşa că nu trebui neglijat nici pericolul care există datorită utilizării unei maşini în alte scopuri, unele fiind folosite ca depozit. Un alt vecin îşi parchează la stradă, noaptea, ignorând total legea dată de către primărie. Ţin să menţionez că aici sunt parcate în fiecare noapte, blocând practic parcarea autoturismelor pe timpul nopţii”, ne-a scris un cititor care locuieşte la un bloc din spatele Bisericii "Sf. Vasile".Verificări în terenSituaţia prezentată mai sus a intrat în atenţia poliţiştilor locali, care urmează să stabilească cine sunt proprietarii microbuzelor şi să dispună măsurile legale care se impun. „Un echipaj a fost în zonă şi a găsit unul din microbuze, acesta având un tonaj mai mic decât cel prevăzut de HCL. Urmează să fie identificate şi celelalte două maşini”, ne-a declarat Aurelia Matei, purtătorul de cuvânt al Poliţiei Locale.Nu este singurul caz verificat de poliţiştii locali. Aceştia au sancţionat contravenţional cu o amendă de 500 de lei o societate cu sediul în municipiul Galaţi, deoarece autovehiculul de transport marfă al firmei a fost găsit staţionat în faţa unui bloc de pe strada Iasomiei.În alte cazuri, poliţiştii locali au preferat, pentru început, doar să-i atenţioneze pe şoferi despre noile prevederi: „Poliţiştii locali le-au dat conducătorilor auto care au încălcat prevederile HCL nr. 335/2014 peste 50 de avertismente scrise şi 100 de invitaţii la sediul instituţiei”, ne-a mai precizat Aurelia Matei.Zonele aglomerate, în vizorul poliţiştilorDe la intrarea în vigoare a Hotărârii Consiliului Local, cele mai aglomerate zone ale municipiului, precum zona Biserica "Sf. Mina", intrarea pe strada Ana Ipătescu - fosta autogară, bulevardul Dunărea - PR4, zona Hotel "Turist", Bariera Traian, Drumul de Centură, zona General, strada Combinatului, Cimitirul "Sf. Lazăr", depozitele de materiale de construcţii de pe str. George Coşbuc etc., sunt în vizorul poliţiştilor locali.„Pentru că vorbim de o hotărâre nouă, care îi obligă pe conducătorii auto să nu mai parcheze sau să staţioneze în mod haotic în tot oraşul, până în prezent am fost mai îngăduitori, aplicând doar avertismente scrise, cu precizarea că la următoarea abatere acestea se vor transforma în amenzi. Nu am avut incidente deosebite, şoferi care să refuze mutarea autovehiculelor de pe domeniul public, ceea ce ne face să credem că, în cel mai scurt timp, conducătorilor auto le va intra în reflex unde trebuie să parcheze”, a precizat Mihai Manoliu, directorul general al Poliţiei Locală.Reamintim că persoanele care nu respectă prevederile HCL nr. 335/2014, riscă amenzi cuprinse între 500 şi 1.000 de lei. Sancţiunile contravenţionale se aplică conducătorului auto.viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted October 2, 2015 Author Share Posted October 2, 2015 Primăria Galaţi a schimbat regulile de circulaţie în oraş pentru autovehiculele cu masa mai mare de 3,5 toneDupă ce e interzis parcarea autovehiculelor mari de transport marfă şi a microbuzelor pe drumurile publice, trotuarele şi terenurile oraşului, Primăria municipiului Galaţi a decis să reglementeze şi circulaţia autovehiculelor cu masa mai mare de 3,5 tone, pe străzile oraşului, considerând că prevederile impuse până acum sunt depăşite.Potrivit noului regulament, accesul autovehiculelor şi utilajelor cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone este interzisă pe străzile Brăilei, Domnească, Nicolae Bălcescu, Mihai Bravu, Oltului şi Basarabiei, pe bulevardul Marea Unire şi pe Faleza Inferioară (strada Faleza Dunării).Circulaţia vehiculelor a căror masă totală depăşeşte 3,5 tone, dar nu sunt vehicule cu depăşiri, se realizează fără restricţii pe două trasee. Prima rută este: Drum acces Trecere bac - intersecţie b-dul Falezei cu strada Saturn - strada Săvineşti - strada Stadionului - strada Oţelarilor - bulevardul Galaţi - bulevardul Dunărea - Drumul de Centură - strada Brăilei (între bd. Dunărea şi ieşirea din municipiul Galaţi). Cea de-a doua este: Calea Prutului - Drumul de Centură Est - strada Tunelului - strada Ştefan cel Mare, bulevardul George Coşbuc (între strada Al. Măcelaru şi Drumul de Centură) - Drumul de Centură.Cine are nevoie de permis de liberă trecereConform regulamentului, "Circulaţia vehiculelor a căror masă totală depăşeşte 3,5 tone, dar nu sunt vehicule cu depăşiri, este permisă numai pe bază de Permis de Liberă Trecere (PLT), eliberat de Primăria municipiului Galaţi, prin compartimentul de specialitate. Permisul de Liberă Trecere (PLT) este documentul prin care administratorul drumului acordă solicitantului dreptul de a circula pe străzile municipiului Galaţi, în condiţiile legii. Permisul se eliberează, la cerere persoanelor interesate, pentru o zi, o lună, un trimestru sau un an. Este un document netransmisibil, el putând fi utilizat doar pentru vehiculul cu numărul de înmatriculare pentru care a fost eliberat. Permisul îi conferă posesorului dreptul de acces în zonele pentru care a fost eliberat numai dacă este prezentat în original".Cui îi trebuie autorizaţie specialăRegulamentul stipulează că circulaţia vehiculelor cu depăşiri, pe străzile municipiului Galaţi, se realizează, pe traseul stabilit, numai pe baza Autorizaţiei Speciale de Transport (AST), eliberată de Primăria municipiului Galaţi, prin compartimentul de specialitate. Circulaţia vehiculelor cu depăşiri este interzisă în zilele de sâmbătă, duminică şi în alte zile de sărbătoare legală, între orele 6,00 şi 22,00.Desigur, pot circula pe orice arteră, fără restricţii, ambulanţele şi autovehiculele protecţiei civile, poliţiei, pompierilor, jandarmeriei, Ministerului Apărării Naţionale şi ale unităţilor speciale ale SRI şi SPP, aflate în misiune.viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted July 21, 2017 Author Share Posted July 21, 2017 Cum şi pe unde pot intra vehiculele mari în oraş Şoferii de vehicule a căror masă depăşeşte 3,5 tone au doar două trasee la dispoziţie prin municipiul Galaţi, unde nu li se solicită permis de liberă trecere. În cazul în care conducătorul unui astfel de vehicul trebuie să ajungă într-un alt punct din municipiu decât cel stipulat în normative, trebuie mai întâi să obţină autorizaţie specială. Nu puţine sunt cazurile în care şoferi din alte părţi, ajunşi pentru prima dată cu vehicule de mare tonaj la marginea Galaţiului, se trezesc în situaţia de a a nu putea intra în oraş, pentru că nu au voie să circule fără permis. Ce le rămâne de făcut? Să parcheze camionul cu marfă într-un loc cât mai sigur şi mai aproape de cel mai apropiat mijloc de transport, care să îi ducă la Primărie, unde trebuie să solicite permisul de liberă trecere prin care vor primi acordul să circule, pe o perioadă determinată de timp, pe străzile oraşului. Serviciul de Siguranţă a Circulaţiei din cadrul Primăriei Galaţi este autoritatea unde trebuie solicitat avizul, care poate avea o valabilitate de câteva zile, o lună, trei luni, şase luni sau un an. Pentru fiecare permis se plăteşte o taxă care variază în funcţie de tonajul maşinii şi de perioada pentru care este eliberat. Documentul este valabil numai pentru vehiculul respectiv, neputând fi utilizat pentru alte maşini, chiar dacă au acelaşi gabarit. Este netransmisibil şi trebuie prezentat în original. Tranzit fără permis Pentru vehiculele mari care sunt doar în tranzit prin Galaţi nu este necesar permisul de liberă trecere, cu condiţia ca şoferii să urmeze cu stricteţe traseele stabilite. Consiliul Local a stabilit două rute care fac legătura între principalele intrări/ieşiri din municipiu, astfel: Drumul de Centură de la intrarea dinspre Tecuci - bd. Dunărea – str. Oţelarilor- str. Stadionului – Trecere Bac şi retur. Un al doilea traseu este cel de la intrarea dinspre Tecuci – Drumul de Centură – strada Nicolae Mantu – bd. George Coşbuc – str. Alexandru Măcelaru – str. Tunelului – Centură – Calea Prutului – ieşirea spre Giurgiuleşti şi retur. viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now