dcp100168 Posted October 9, 2014 Share Posted October 9, 2014 Cine dă zăpada din drum? CNADR ne trimite freze în… martie, CJ nu are contract!Ca şi anul trecut, nu au mai rămas nici 30 de zile până la începerea – oficială - a iernii, iar cele două instituţii responsabile de asigurarea contractelor de deszăpezire a drumurilor din judeţul Galaţi - Consiliul Judeţean şi Compania Naţională a Drumurilor Naţionale – nu au nici în acest moment încheiate contracte cu firmele de deszăpezire.Cea mai grea situaţie o are secţia Galaţi a Companiei Naţionale a Drumurilor, şefa secţiei, Doiniţa Corban, confirmând faptul că este al patrulea an consecutiv de când nu se prezintă nicio firmă interesată pentru deszăpezirea drumurilor naţionale de pe teritoriul judeţului Galaţi. Mai mult, drumurile naţionale din Galaţi ar putea beneficia de freze noi nouţe, achiziţionate de CNADR, însă ele vor ajunge în teritoriu abia... în martie 2015!La întrebarea prefectului Dorin Otrocol “de ce?” nu se prezintă nimeni la licitaţiile CNADR, răspunsul Doiniţei Corban a venit simplu: “În zonă nu există decât două firme care ar putea asigura deszăpezirea – Vega, parţial şi Tancrad care are toate utilajele necesare, dar care participă la licitaţie pentru deszăpezire a municipiului şi judeţului Brăila, deci nu mai are cum să se ocupe şi de Galaţi”. Potrivit şefei CNADR – Galaţi, cum nu s-a prezentat nimeni la licitaţie, în prezent s-a trecut la procedura de licitaţie prin negociere cu publicare prealabilă, la nivelul Regionalei CNADR Iaşi. „Dacă nici acum nu se va prezenta niciun ofertant, toate cele trei districte vor fi împărţite dintr-un contract comun al SDN-ului în trei loturi, ca cei doritori să asigure mai uşor utilajele. În cazul în care condiţiile meteo vor impune deszăpezire înainte de semnarea contractelor, vom fi ajutaţi, ca şi anul trecut, din cadrul Regionalei Iaşi cu redistribuirea utilajelor proprii şi în plus, cu alte societăţi care au contract cu cele opt secţii ale Regionalei Iaşi. Anul trecut a acţionat Transmir Vaslui şi parţial, cei din Suceava. Înţeleg că se poartă discuţii ca şi în acest an tot Transmir să asigure cele 26 de utilaje de deszăpezire necesare Galaţiului”, a mai spus Doiniţa Corban.„Am înţeles că CNADR a anunţat că va achiziţiona 40 de freze. Ar trebui să ni se aloce şi nouă una, pentru că drumul naţional Cuca-Vârlezi-Tg. Bujor de o freză are nevoie pentru a rămâne deschis”, a spus şeful ISU Galaţi, col. Marin Paţanghel. Răspunsul primit a fost, însă, de natură să-i facă pe toţi cei prezenţi să se ia cu mâinile de cap: „Am fost anunţaţi că vom primi şi noi freze noi, dar achiziţia şi procedurile de distribuţie fac ca acele utilaje să ajungă în februarie-martie...”.Cât priveşte contractul pentru deszăpezirea drumurilor judeţene, vicepreşedintele CJ Galaţi, Cornel Hamza, a precizat că luni, 13 octombrie, va avea loc licitaţia pentru atribuirea lucrărilor de deszăpezire pe următorii doi ani, „adică până în 2016, aşa că anul viitor nu vom mai avea emoţii”. La întrebarea prefectului Dorin Otrocol dacă CJ Galaţi a alocat, pentru această iarnă, mai mulţi bani decât anul trecut, Hamza a răspuns, eliptic: „am prevăzut sume îndestulătoare”. Vicepreşedintele CJ Galaţi a mai dat asigurări că de această dată caietul de sarcini pentru licitaţia lucrărilor de deszăpezire a fost întocmit bine, aşa că nu vor fi motive de îngrijorare. O asigurare necesară având în vedere că anul trecut, caietul de sarcini a fost atât de slab întocmit, încât a fost contestat de firmele participante la licitaţie, iar după îndelungi contestaţii care s-au întins până în iarnă, CJ a găsit comoda soluţie de a atribui direct activitatea de deszăpezire firmei Vega.presagalatibraila.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted October 15, 2014 Author Share Posted October 15, 2014 Iarna-i grea, omătul mare, face Vega o cărareDrumurile judeţene din Galaţi vor fi deszăpezite de două firme. După mai multe încercări nereuşite, autorităţile au reuşit să finalizeze licitaţia pentru deszăpezirea şoselelor iar biletul norocos a fost tras de Vega 93 şi de Lemacons SRL. Cele două firme câştigătoare s-au luat de mână deoarece nici una nu are toate utilajele necesare acestei activităţi. Pentru a păpa din banul public, Cornel Istrate s-a făcut frate cu băieţii din Tuluceşti, de la Lemacons.Cele două societăţi vor deszăpezi drumurile județene timp de trei ani, în conformitate cu prevederile licitaţiei de abia încheiate. Pentru iarna care urmează, Consiliul Judeţului a alocat două milioane de lei dar suma poate fi suplimentată în funcţie de starea vremii. De fapt, nici nu trebuie să fii Romica Jurca pentru a realiza că suma va fi suplimentată, chiar dacă prin judeţ, toată iarnă o să fulguiască cât să faci un amărât de om de zăpadă.În ceea ce priveşte drumurile naţionale şi europene din judeţ, administrate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri, zilele acestea se poartă negocieri cu o firmă din Vaslui, aceeaşi care a acţionat pe şoselele gălăţene iarna trecută. S-a ajuns în această situaţie deoarece la precedentele licitaţii nu s-a prezentat nimeni. Mai exact, de patru ani, nici o firmă nu s-a arătat interesată să cureţe şoselele gălăţenilor iar cei de la CNADR au fost nevoiţi să recurgă la negocieri şi la încredinţări directe.regionalpost.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted October 20, 2014 Author Share Posted October 20, 2014 Contractul de deszăpezirea judeţului, câştigat de Vega & LemaconsLa licitația de atribuire a contractului de deszăpezire a drumurilor județene din Galați s-a prezentat un singur ofertant, a declarat vicepreședintele CJ Galați, Cornel Hamza. Potrivit acestuia, este vorba despre asocierea de firme SC Vega 93 SRL și SC Lemacons SRL Tulucești. Având în vedere că nu s-au prezentat mai mulți ofertanți, deci, nu este cazul de contestații, probabil că asocierea de firme va câștiga licitația.„Încă nu s-a semnat contractul, dar probabil că nu vor fi probleme. Este vorba despre un pachet de servicii pentru trei ani, deci până în 2016 vom avea, în fiecare an, asigurate serviciile de deszăpezire”, a mai declarat Cornel Hamza. Potrivit acestuia, anual, CJ Galați a alocat circa 2 milioane de lei pentru lucrările de deszăpezire, însă „dacă situația o va impune și va fi o iarnă grea, există posibilitatea suplimentării bugetului și, la fel, dacă nu va fi nevoie de multe lucrări, putem să nu cheltuim toată suma alocată”, a mai precizat Cornel Hamza.Reamintim că, ani la rândul, deszăpezirea celor 779 de kilometri de drumuri județene din Galați a fost asigurată, prin atribuire directă, de SC Drumuri și Poduri, societate aflată în subordinea CJ Galați. Societatea a asigurat deszăpezirea până în iarna lui 2013, când, din cauza dificultăților financiare cu care se confrunta, nu a mai participat la licitația pentru deszăpezire, contractul fiind câștigat de SC Vega. Acesta este al doilea an de când Vega câștigă licitația pentru deszăpezirea drumurilor județene din Galați, firmă care, împreună cu SC Lemacons, va asigura buna circulație pe timp de iarnă până în 2016.presagalatibraila.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted October 22, 2014 Author Share Posted October 22, 2014 2,8 milioane de lei pentru deszăpezirea oraşuluiDacă pe drumurile judeţene "familia" Vega va acţiona pentru deszăpezire, pe străzile din municipiul Galaţi misiunea îi revine Serviciului Public Ecosal. Potrivit Primăriei, programul de deszăpezire pentru iarna 2014-2015 a fost finalizat. Au fost stabilite traseele de intervenţie, numărul de utilaje şi cantităţile de materiale antiderapante necesare, au fost verificate mijloacele de comunicaţii între responsabilii de trasee şi dispeceratul de iarnă.Astfel, vor fi pregătite să intervină pentru limitarea şi înlăturarea efectelor fenomenelor meteorologice specifice iernii (ninsoare, polei, îngheţ) 149 de utilaje, din care 40 sunt ale Ecosal, iar restul vor fi închiriate prin licitaţie publică. Procedura de licitaţie este în desfăşurare, valoarea estimată a contractului de închiriere vehicule industriale cu şofer pentru servicii de deszăpezire fiind cuprinsă între 24.744 de lei şi 2.798.400 de lei. „La capitolul materiale antiderapante, Ecosal are în stoc 1.707 tone de sare şi 58 de tone de clorură de calciu.Achiziţia sării s-a făcut în 2013, când a fost încheiat un contract cadru multianual, în iarna 2013-2014 consumându-se circa 2.700 tone”, ne-a informat Primăria. Suma prevăzută în buget pentru deszăpezirea din iarna 2014-2015 este de 2,8 milioane de lei.viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted November 23, 2014 Author Share Posted November 23, 2014 Deszăpezirea drumurilor naţionale din judeţ se va atribui miercuriDrumurile naţionale din zonele Târgu Jiu, Constanţa şi Tulcea nu beneficiază, deocamdată, de contracte de deszăpezire, după ce documentele au fost reziliate.Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România precizează, într-un comunicat, că situaţia de la Constanţa şi Tulcea va fi definitivată în cel mai scurt timp, iar în cazul celei de la Târgu Jiu se va organiza o licitaţie.În aceste condiţii, pe loturile pentru care încă nu s-au finalizat procedurile de achiziţie publică, activitatea de întreţinere curentă pe timp de iarnă va fi asigurată cu utilaje proprii.CNADNR adaugă că luni se vor semna contractele de deszăpezire pentru tronsoanele de autostradă Bucureşti-Piteşti şi Sibiu-Şoimuş, iar la data de 26 noiembrie se va finaliza licitaţia pentru drumurile naţionale din Galaţi.romania-actualitati.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted November 25, 2014 Author Share Posted November 25, 2014 Dacă ninge la noapte, o treime din judeţ rămâne izolată!Dacă acum ar începe să ningă serios, viscolul ar bloca pentru zile întregi aproximativ o treime din judeţ. 20 de comune din Nordul, Estul şi Centrul judeţului sunt nepregătite pentru sezonul rece, căci nu au niciun litru de combustibil pentru utilajele de deszăpezire şi nici material antiderapant nu au în stocuri. Alte 17 primării nu au nici măcar un utilaj propriu de deszăpezire, apelând la închirierea utilajele firmelor sau localnicilor din sat. Dacă majoritatea comunelor promite că situaţia se va reglementa până la finele lunii, primăriile Scânteieşti şi Bălăşeşti au transmis clar că nu au fonduri pentru a cumpăra combustibilul necesar utilajelor de deszăpezire!Licitaţii întârziatePotrivit situaţiei centralizate la nivelul Prefecturii Galaţi, în cadrul şedinţei Comisiei de Dialog Social, în acest moment autorităţile locale nu sunt pregătite 100% pentru o eventuală cădere serioasă de zăpadă. Potrivit lui Vasile Pârlog, director în cadrul Prefecturii Galaţi, secţia de la Galaţi a Drumuri Naţionale nu are nici în acest moment încheiat un contract cu vreo firmă pentru deszăpezirea drumurilor naţionale, rezerva de material antiderapant este asigurată doar în proporţie de 60%, iar din necesarul de 12.000 de metri liniari de panouri parazăpadă, există disponibile panouri care acoperă o lungime de doar 5.900 de metri.Totodată, drumurile judeţene urmează să fie deszăpezite în această iarnă cu ajutorul a două firme – asocierea de firme Vega şi Lemacons – din care firma Vega a intrat în procedură de insolvenţă. Totuşi, Costel Fotea, county manager al CJ, a dat asigurări că Vega a promis că îşi va respecta contractul.Nici la nivelul municipiului Galaţi nu a avut loc încă licitaţia pentru asigurarea utilajelor suplimentare de deszăpezire, acest lucru urmând să aibă loc joi, 27 noiembrie, se mai arată în situaţia centralizată la Prefectură.Iată cum stau primăriile din judeţ!La nivelul judeţului Galaţi, 17 din cele 61 de primării comunale nu dispun nici măcar de un utilaj propriu de deszăpezire, iar alte zece primării nu au, în acest moment, nici măcar un litru din combustibilul necesar folosirii utilajelor de deszăpezire, în timp ce alte trei comune (Valea Mărului, Umbrăreşti şi Cuca) deţin o mică parte din combustibilul necesar. Potrivit situaţiei centralizate la nivelul Prefecturii, din cele zece primării fără combustibilul necesar utilajelor de deszăpezire, opt (Smulţi, Rediu, Oancea, Măstăcani, Fârţăneşti, Cudalbi, Bereşti Meria şi Băneasa) au dat asigurări că situaţia se va reglementa până la finele lunii, însă două primării – Bălăşeşti şi Scânteieşti - au transmis că nu dispun de fonduri pentru a achiziţiona combustibilul. Totodată, opt comune (Bălăşeşti, Băneasa, Bereşti Meria, Cerţeşti, Fârţăneşti, Movileni, Piscu şi Smulţi) nu deţin, în prezent, material antiderapant, alte şase comune (Cudalbi, Cuca, Rediu, Slobozia Conachi, Smârdan şi Vînători) deţin material antiderapant, dar într-o proporţie foarte mică.Perdele forestiere - zero, deşi CJ susţine că a dat primăriilor două milioane de puieţi!Reprezentantul Prefecturii, Vasile Pârlog, a mai precizat că dacă în privinţa asigurării cu utilaje de deszăpezire, administraţiile locale au evoluat în ultimii ani, în privinţa măsurilor de mediu evoluţia este egală cu zero. În acest context, Vasile Pârlog s-a referit la inexistenţa unei campanii de plantare a perdelelor forestiere de-a lungul şoselelor expuse înzăpezirii. Tema – plantarea de perdele forestiere de-a lungul şoselelor – a fost lansată de Vasile Pârlog de cel puţin trei ani, însă până acum nici CJ Galaţi şi nici vreo instituţie publică – Direcţia Silvică, Agenţia de Protecţia Mediului – nu s-au implicat în demararea unui astfel de proiect.Deşi susţine că în acest an, serviciul judeţean de protecţia plantelor a distribuit comunelor peste 2 milioane de puieţi, Costel Fotea, countymanagerul Consiliului Judeţean Galaţi, recunoaşte faptul că nici măcar un pom nu a fost plantat de-a lungul şoselelor care se înzăpezesc. Motivul invocat de Fotea este acela că proprietarii terenurilor respective nu sunt de acord cu ocuparea suprafeţelor lor cu perdele forestiere. Cât priveşte cele două primării care au anunţat în scris că nu au bani să cumpere combustibil pentru utilajele de deszăpezire, Costel Fotea a spus că “în cazuri de urgenţă nu vom lăsa comunele înzăpezite”.presagalatibraila.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted December 10, 2014 Author Share Posted December 10, 2014 Marile firme refuză să facă deszăpezirea şoselelor gălăţene* Nicio firmă nu s-a înscris la licitaţia pentru deszăpezirea drumurilor naţionale din judeţul GalaţiIarna trecută, deszăpezirea drumurilor naţionale de pe teritoriul judeţului Galaţi a fost plătită de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADR) cu peste un milion de euro, adică 4,54 milioane de lei fără TVA. Fără anunţ de participare, contractul a fost atribuit prin negociere directă firmei Florconstruct, din Suceava, în cadrul unei asocieri cu Transmir, din Zorleni (Vaslui).Anul acesta, CNADNR lasă să se înţeleagă că, nici până la această oră, nu are contractori interesaţi de deszăpezirea drumurilor naţionale din judeţul Galaţi. Contactând firme care au mai prestat la noi sau care au angajamente substanţiale în alte judeţe din estul României, am încercat să aflăm de ce este zona noastră atât de puţin tentantă.Mai rentabil la bancă sau în veciniUMB Spedition - Technostrade, contractorii din iarna 2012-2013, au renunţat la asemenea activităţi. Şi-au vândut utilajele şi nu mai vor "bătăi de cap”. “Toată lumea, când este nemulţumită, arată cu degetul spre prestator", ne-au explicat surse din cadrul grupului de firme controlat de Dorinel Umbrărescu. Acesta nu mai vrea imagine negativă, acum când, mai nou, se ocupă de afaceri bancare, fiind noul proprietar al ATE Bank. De notat că, pentru iarna 2012-2013, UMB, în asociere cu Baldassini-Tognozzi-Pontello - Construzioni Generali, a încasat 2,7 milioane de lei fără TVA, puţin peste jumătate din cât li s-a plătit câştigătorilor "negocierilor directe" de anul trecut.Mega Edil Buzău a contractat pe patru ani şi patru milioane de euro întreţinerea vară-iarnă a jumătate din drumurile judeţene ale Tulcei. Directorul Constantin Ispas ne-a explicat că, până în 2016 inclusiv, este prins de acest contract şi duce "lipsă de suficiente utilaje pentru a putea interveni şi în Galaţi." La observaţia noastră, cum că o firmă de construcţii majoră ca MEBZ nu ar rebui să ducă lipsă de buldoexcavatoare şi încărcătoare frontale, ni s-a atras atenţia că "mai sunt şi alte cerinţe specifice, în special sărăriţele".Nici de la Sotirex, firma care a contractat pentru al optulea an consecutiv deszăpezirea drumurilor din judeţul condus de Marian Oprişan nu am primit un răspuns încurajator. "Nu vă putem ajuta, nu avem suficiente utilaje să prestăm şi la Galaţi, avem de făcut toată Vrancea", ne-a transmis directorul Mihai Munteanu, prin vocea secretarei. Şi este de înţeles miza din vecini când vorbim de aproape un milion de euro pe iarnă. Fără TVA.Localnicii au deja de treabă sau... altă treabăVega '93 ne-a explicat prin directorul său, inginerul Doru Chiper, că nu mai au tehnic cum să acopere solicitări, fiindcă au câştigat deja deszăpezirea drumurilor judeţene la CJ Galaţi. Iar Primăria le-a solicitat de asemenea o ofertă. "Aşa încât nu mai avem disponibil tehnic, iar noi suntem firmă serioasă, nu ne angajăm la mai mult decât putem onora."La Tancrad am sunat două zile la rând, încercând să aflăm măcar dacă ni se poate răspunde sau nu. N-am avut succes să găsim vreun director sau o altă persoană care să ne poată da o minimă opinie. În schimb, ni s-a tot adresat încurajator îndemnul "Mai încercaţi!", fără a ni se da vreun termen. Motiv foarte bun să credem că au şi altă treabă decât să răspundă interpelărilor presei. Dar promitem să mai încercăm.Foştii contractori nu mai vor pierderiPatronul Florconstruct, Vasile Florea, s-a ascuns după vocea secretarei sale: "Nu vrea domnul director să dea declaraţii". Pe de altă parte, Florea este cercetat de procurorii DNA pentru evaziune fiscală şi uz de documente false ori incomplete, ce au dus la obţinerea de fonduri europene necuvenite, în dosarul asfaltărilor de pe bulevardul principal al municipiului Suceava.În schimb, partenerul său de asociere a fost foarte deschis în a ne prezenta motivele pentru care nu s-a ajuns la un acord privitor la deszăpzirea din această iarnă. Emil Savin, de la Transmir, a avut numai aprecieri negative la adresa celor de la CNADNR, cu epitetele aferente. "Din septembrie, am mers de trei ori la negocieri cu ei", susţine patronul Transmir. Prima oară s-au dus cu o ofertă cu 10 la sută mai mare decât cea de anul trecut şi nu le-a fost acceptată. Apoi au încercat să li se accepte măcar tarifele negociate anul trecut."Nici aşa n-au vrut", susţine Savin. "Ei vor să ne păcălească să facem deszăpezire la preţuri de nimic. Nici măcar la cele de anul trecut. Păi, socotiţi şi dumneavoastră: vor să muncim cu 100 de lei pe oră la un ATB (agregat cu lamă şi sărăriţă - n.r.). Cum să acopăr eu costurile, când utilajul consumă aproape 20 de litri la suta de kilometri (6-7 litri/oră la o viteză medie de 30 km/h - n.n), plus ce mai consumă agregatul care aruncă sarea, plus ulei, plus, cauciucuri, taxe, uzură, şofer, de unde toate astea?"Când i-am amintit că, în fiecare iarnă, unor firme de renume le-a convenit să deszăpezească în Galaţi, Savin ne-a explicat că "de când au băgat GPS-uri, să vadă clar când stai şi când lucrezi, băieţii deştepţi au plecat, s-au lăsat de afacere". Nici argumentul cu plata orei de staţionare din care şi-ar mai putea "nivela" costurile nu l-a înduplecat pe Savin. "10 lei pe oră? Păi ăia îi dau şoferului, dom'le! El pe ce să mai muncească, pe nimic?"Conform celor spuse de Savin, inclusiv fostul său partener de anul trecut, FlorConstruct, şi "încă un băiat tânăr, în jur de 40 de ani, de la o firmă din Tecuci, nu mai ştiu cum se cheamă" au fost la negocierile recente cu CNADNR şi nimeni nu a căzut de acord pe preţurile estimate. "Îi las pe ei (CNADNR - n.n.) să deszăpezească, că tot şi-au cumpărat utilaje, să vadă şi ei cum e", a mai răbufnit Savin, precizând că şi la el în judeţ, în Vaslui, nu va mai prelungi contractul bianual care expiră pe 30 decembrie. "Termin treaba şi trimit oamenii în şomaj tehnic la bani ăştia..."Totuşi, pentru unii, este încă rentabilConform propriilor declaraţii, Savin a încasat anul trecut aproximativ 150.000 de lei pentru deszăpezirea DN 24 (Tecuci către Bârlad), DN 24D (de la Vânători, prin Cuca, până la Griviţa) şi DN 26 (Galaţi - Murgeni). Deci 34.000 de euro dintr-un milion, pentru aproape 200 km de drum naţional, din 283 km cât are judeţul. Ceea ce înseamnă că restul s-au dus la Florconstruct, ca lider al asocierii şi prestator pe DN 25 (Galaţi - Tecuci).Acelaşi Florconsrtruct care, în ciuda problemelor de natură penală ale patronului, "zburdă" mai departe în conracte bianuale (2013-2015) pe zonele secţiilor de drumuri naţionale din Câmpulung Moldovenesc (9,7 milioane de lei) şi Suceava (11,4 milioane de lei). Asta ca să nu mai amintim de cele 8,31 de milioane de lei ce vor fi primiţi în acestă iarnă pentru drumurile naţionale din judeţul Bacău...viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted December 12, 2014 Author Share Posted December 12, 2014 Trei firme vor strânge zăpada din oraşÎn cazul în care zăpada va pune stăpânire pe străzile oraşului, trei firme vor face deszăpezirea, societăţile fiind desemnate în urma unei licitaţii organizate de căte Ecosal. Potrivit directorului general al Ecosal, Ionuţ Pucheanu, cele 3 societăţi care au câştigat licitaţia organizată sunt Tancrad, Venetta Copurtture şi Gendav, iar de la buget nu a fost alocată o sumă fixă pentru efectuarea lucrărilor de curăţare a străzilor.„În funcţie de nevoi se va aloca suma necesară, nu există taxă de staţionare a utilajelor care să fie plătită celor 3 firme. Noi estimăm că s-ar putea aloca aceeaşi sumă cheltuită anul trecut pentru deszăpezire, şi anume 4 milioane de lei, dar vom vedea care va fi bugetul alocat. Licitaţia a fost organizată pentru un număr de 131 de utilaje cu care vor interveni cele 3 firme, în cazul în care va fi necesar”, ne-a declarat directorul general Ionuţ Pucheanu.monitoruldegalati.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now