Jump to content

Centura Galaţiului, coşmarul şoferilor


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Şoseaua de Centură are nevoie de trotuar

Un bărbat de 57 de ani şi o femeie de 54 au fost spulberaţi, pe Şoseaua de Centură, de o Dacie Logan care se deplasa în acelaşi sens de mers. În urma impactului, femeia a decedat, iar bărbatul a ajuns la Spitalul Judeţean, în stare deosebit de gravă.

S-a întâmplat pe 1 noiembrie 2011 şi nimeni nu pare să fi luat încă măsuri pentru a elimina cauza de fond a accidentelor de acest fel. Cele două victime se deplasau pe partea carosabilă, în „bătaia” Loganului, şi din cauză că Şoseaua de Centură nu are trotuar. Nici nu i-ar trebui, dacă gălăţenii nu ar fi ridicat, în ultimii ani, clădire după clădire, de ambele părţi ale drumului.

Acum, pe Centură sunt locuinţe private, sedii de firme şi chiar de instituţii publice, cum ar fi Administraţia Apelor Galaţi, la nr. 39B. În consecinţă, sunt mulţi gălăţeni care au drum prin zonă, iar unii dintre ei se deplaseze la pas. Or, pe Centură trebuie să mergi fie prin noroiul de pe marginea drumului, fie pa partea carosabilă. Oricum ar fi, pietonul îşi asumă riscuri destul de mari.

Soluţia ar putea fi construirea unui trotuar, măcar în zonele mai intens circulate. Detalii în acest sens ne-a oferit şi purtătorul de cuvânt al Poliţiei Rutiere Galaţi, subcomisarul Iulian Matei. „Când s-a construit drumul de centură al Galaţiului, în zona respectivă nu se ridicaseră clădiri. Terenul era liber, astfel că nu puteam vorbi despre o zonă care să fi presupus acces pietonal sau existenţa unui trotuar. Sediile de firme şi instituţii au apărut după construcţia drumului. În acest moment, administratorul şoselei, adică Primăria Galaţi, ar putea să construiască un trotuar al acestui drum, în cazul în care mai este loc. Poate pe partea dinspre oraş s-ar putea găsi o soluţie. Pe cealaltă parte, unde sunt ţevi, cred că ar fi mai dificil”, ne-a declarat Iulian Matei.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Si asta nu e tot, in spate la depozite pe centura, este "trotuar" dar e mai mult pamant, cum o fi e trotuar, dar cam mereu e ocupat de masini parcate si fara sa vrei mergi pe strada unde merg masinile... Si cand ploua acolo se mai aduna apa, daca n a i loc sa ocolesti cand trece un "marlan" cu masina, te face plin de apa cu namol :(

Edited by cosx25
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Centura Galaţiului, coşmarul şoferilor

* Lipsa indicatoarelor de orientare îi bagă în ceaţă pe mulţi şoferi de vehicule grele care ajung pentru prima dată în Galaţi * Municipiul nostru a intrat, recent, în rândul oraşelor unde nu doar circulaţia vehiculelor care au peste 3,5 tone este interzisă, ci şi staţionara acestora

Cu ieşire la un drum european (DE 87, spre Giurgiuleşti) şi la trei drumuri naţionale, respectiv DN 26, DN 25 şi DN 2 B, Şoseaua de Centură a Galaţiului este una dintre cele mai circulate artere din oraş, datorită în principal traficului greu, de peste 3,5 tone. În astfel de condiţii, este lesne de înţeles că multe din vehiculele de mare tonaj care intră în ţară pe la vama de la Giurgiuleşti şi trebuie să tranziteze Galaţiul spre comunicaţiile cu alte drumuri naţionale, ori spre punctul de Trecere bac sau viceversa trebuie să parcurgă drumul care ocoleşte municipiul, numai că practica nu este atît de simplă precum teoria. Pentru a exemplifica cele spuse mai sus, să intrăm în pielea unui şofer aflat la volanul unui "mastodont" cu care trebuie să ajungă de la Giugiuleşti la Tulcea.

Indicator ascuns în frunze

Intrarea pe Drumul de Centură de pe DE 87 (Calea Prutului) se face virând la dreapta, vizavi de Menarom. Şoferul vehiculului de mare tonaj, nefamiliarizat cu drumurile din Galaţi, trebuie să intre pe Centură ajuns la intersecţia cu pricina, dar de acest lucru este avertizat printr-un simplu indicator amplasat dincolo de răscrucea arterelor şi parţial ascuns de frunzele unui copac. Niciun indicator de orientare, scris în limba română sau orice limbă de circulaţie internaţională, prin care conducătorul auto să ştie că acolo e Centura nu a răsărit deocamdată în zonă. "Ar fi util un astfel de indicator, dacă nu pentru străini, poate chiar şi pentru mulţi gălăţeni, care nu ştiu că aici este centura. Strada nu e semnalizată practic în nici un fel", este de părere Alexandru (32 ani), şofer din Galaţi.
Ajungem în zona Brateş, unde Centura face o curbă de aproape 90 de grade. În acest loc, din cauza unghiului mic, au fost numeroase accidente în care vehiculele de mare tonaj, pline cu marfă, s-au răsturnat, iar şoferii s-au trezit în situaţia de a-şi aduna tonele de marfă de pe carosabil. Să fi fost din cauza imprudenţei în conducere sau pentru că indicatorul care semnalizează "curbă periculoasă" zace îndoit şi bătut de vânt, probabil de la vreunul dintre evenimentele de genul celor mai sus menţionate?

Derută în Bariera Traian

Trecem de curba periculoasă de la Brateş şi ajungem în intersecţia din Bariera Traian. Nici intersecţia Centurii cu DN 26 nu este semnalizată mai breaz. Şoferul nu este avertizat prin indicatoare de orientare că trebuie să vireze dreapta, pentru a intra pe Coşbuc, sau stânga, pentru a merge spre porţiunea de centură de la Brateş. Sunt prezente doar aceleaşi indicatoare de avertizare, care restricţionează accesul vehiculelor cu masă mai mare de 3,5 tone.
Situaţia începe să dea semne de îndreptare la intersecţia Drumului de Centură cu bulevardul George Coşbuc. Nu aflăm că intrăm pe şoseaua ocolitoare, dar cel puţin acelaşi semn de avertizare privind masa vehiculului este însoţit de indicatoare de orientare prin care se arară că pe acolo e drumul ce duce spre Bucureşti, Tecuci şi Brăila.
Deplasându-ne, ipotetic, cu acelaşi vehicul de mare tonaj, ajungem în intersecţia de la Talcioc. Niciun indicator de orientare nu ne arată în ce direcţia am putea merge spre Smârdan, spre exemplu, sau pe unde trebuie să ieşim ca să ne continuăm drumul pe şoseaua ocolitoare. Nu mai vorbim de vreun semn care să ne indice încotro e centrul oraşului, dar asta ne interesează mai puţin, nu-i aşa, că circulaţia „mastodonţilor” pe străzile municipiului este interzisă, la fel ca şi staţionare acestora în intravilan.

Ochii în patru la "Cătuşa"

Intersecţia cu DN 25 se înscrie şi ea în rândul celor unde avertizarea pentru camionagii şi conducătorii de tiruri constă în semnalizarea cu bulina roşie. Aici regăsim, ce-i drept, şi panoul prin care şoferii care vin dinspre Tecuci sunt avertizaţi că trebuie să facă stânga pentru a ajunge la Trecere bac. Se întâmplă asta pentru că şoseaua ocolitoare nu are continuitate pe latura din Micro 21, ceea ce îi obligă pe conducătorii de vehicule grele să intre în oraş pe la Inelul de Rocadă şi să se descurce prin traficul infernal din această zonă aglomerată a Galaţiului.

Propunerile şoferilor, ideile autorităţilor

Vasile Ignat are 54 de ani şi este şofer de tir de 20 de ani. Nu-i sunt străine nici drumurile din ţară, nici cele din afară, iar Centura Galaţiului o parcurge, la figurat, cu ochii închişi. Cu toate acestea, nu poate să nu remarce, de fiecare dată, diferenţa uriaşă dintre „centura” noastră şi ceea ce a văzut în alte părţi. "Indicatoarele de orientare la noi lipsesc de parcă ar fi poleite cu aur. Nu e valabil numai pe centură, ci şi în oraş, şi în judeţ. Dacă eşti străin sau mai neumblat, nu ştii încotro să o apuci. Oricine ajunge pe centură ar trebui să fie ghidat încotro să o apuce. Nu te poţi opri cu tirul în mijlocul drumului să faci autostopul ca să întrebi încotro să mergi! În alte locuri sunt câte trei tipuri de indicatoare într-un loc, în condiţiile în care centurile nu sunt aşa complicate ca aici!", este de părere şoferul.
Alte voci susţin „rotunjirea” centurii în zona Micro 21, astfel ca vehiculele grele să nu mai fie nevoite să intre în oraş în drum spre sau dinspre bac. "Ar fi ideal ca centura să pornească de la Uzina de Apă, pe la Turnul de Televiziune, dacă s-ar face drum prin curtea Poliţiei (n.r. - Poliţia de Frontieră) şi să se ajungă la Centură. Ar scurta mult drumul şi ar fi mult mai simplu şi pentru şoferi", este de părere Mihai Amăriuţei (48 ani), şofer profesionist.
O idee apropiată de propunerea şoferului au avut-o şi autorităţile în timpul lucrărilor de refacere a străzii Oţelarilor, când traficul în zonă a fost grav afectat. Soluţia a venit însă târziu şi viza doar „croirea” unei străzi, nu a unei prelungiri a şoselei de centură. Aleşii locali au aprobat proiectul de hotărâre prin care porţiunea din curtea Poliţiei de Frontieră să fie trecută din domeniul public al statului în domeniul public al municipalităţii, dar cuvântul final ar fi trebuit să fie al Guvernului.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Când va avea trotuare şi refugii Drumul de Centură

Peste o sută de şoferi au protestat, recent, pentru o Centură mai sigură, în condiţiile în care şoseaua nu are nici măcar trotuare şi refugii pentru staţiile de autobuz şi, doar în ultimul an, 37 de persoane şi-au pierdut viaţa acolo, în accidente auto. Din păcate, şoferii, dar şi pietonii mai au de aşteptat până când se vor putea simţi în siguranţă pe Drumul de Centură.

Primarul Galaţiului, Ionuţ Pucheanu, afirmă că a discutat cu agenţii economici care îşi desfăşoară activitatea pe Drumul de Centură despre amenajarea unui trotuar "de pe Prelungirea Brăilei, spre ieşirea spre Tecuci, pe partea stângă a drumului către ieşire. Mai devreme de începutul anului viitor, mi-e greu să cred că vom demara acest proiect", a spus edilul. Cât despre refugii, până la toamnă, primarul speră ca multe dintre cele 140 de staţii de transport public din Galaţi să aibă un acoperiş.

Lărgirea străzii, pe bucăţi

Primarul a amintit că bucata de Centură din faţa ANL-urilor a fost reabilitată. Şi tot pe bucăţi se vor lua măsuri de îmbunătăţire a traficului. "Va trebui să luăm o hotărâre privind zona în care Centura se gâtuie de la patru la două benzi, de la Viaduct până după zona ANL-urilor. E o zonă rezidenţială, presărată cu extrem de multe proprietăţi. Vom vedea într-un viitor extrem de apropiat, în urma unui studiu de fezabilitate, cam care ar costurile şi dacă e fezabil ca aceşti oameni să fie deposedaţi de o parte din curţile dumnealor pentru a putea fi lărgită Centura", a spus primarul.
Proiectul extinderii Talciocului, care urmează să fie scos la licitaţie, va permite şi extinderea la patru benzi a şoselei. "În spatele Lidl, putem gândi toată intersecţia respectivă, pentru că terenul e proprietatea municipalităţii, dar e nevoie de un proiect. Lărgirea străzii la patru benzi, de la Talcioc până în Coşbuc, va fi făcută pe bucăţi. Proiectul Talciocului tratează şi zona de Centură care va fi extinsă la patru benzi pe toată bucata aceasta şi vom continua pentru că pe partea stângă, cum ne ducem spre Coşbuc, sunt proprietăţile Primăriei şi vom încerca extinderea, pentru că şi în zona Depozitului e un mic blocaj. Nu avem toţi banii deodată, astfel încât să intrăm într-un proiect de o asemenea amploare, dar pe bucăţi încercăm să tratăm problemele", a spus primarul.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.