Jump to content

Modernizare pe strada Mihai Bravu


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Modernizare pe strada Mihai Bravu

Primăria Galaţi a lansat invitaţia de participare la licitaţie pentru lucrările de modernizare a străzii Mihai Bravu, tronsonul cuprins între strada Basarabiei şi strada Gării - Gara CFR. Reabilitarea urbană a acestui segment de 0,613 km nu trebuie să dureze mai mult de nouă luni, iar perioada de garanţie a lucrărilor este de cinci ani.

Pe această arteră se vor executa: lucrări de dezafectare a liniilor de tramvai şi demontare a reţelei de contact, drumuri, alimentare cu apă, reabilitare a iluminatului stradal, ridicarea la cotă a căminelor, canivouri reţele curenţi slabi şi reabilitarea structurii reţelei de canalizare.

Municipalitatea aşteaptă ofertele până pe 28 ianuarie. Procedura de atribuire se va desfăşura pe criteriul tehnico-economic, cu asistenţă de specialitate din partea Băncii Europeane pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), valoarea finală urmând să fie stabilită prin licitaţie.

Reamintim că strada Mihai Bravu va fi reabilitată cu fonduri din creditul în valoare totală de 100 de milioane de lei contractat de Primărie de la BERD. Având în vedere condiţiile de rambursare impuse de bancă pentru prevenirea unor costuri adiacente, valoarea estimată a investiţiei, care ia în considerare şi derularea lucrării pe un termen cât mai scurt, este estimată la 8,9 milioane de lei. Autorităţile s-au raportat la la preţul unitar al modernizării axei Oţelarilor - Stadionului - Frunzei - Asachi.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Strada Mihai Bravu riscă să-şi piardă identitatea

* Pe vremuri, Mihai Bravu era strada protipendadei gălăţene, acum e toată numai gropi, denivelări, bălţi şi noroi * Modernizarea vizează o bună parte a unui ansamblu urban aflat pe lista monumentelor istorice de patrimoniu

Crâmpeiele Galaţiului de odinioară, atâtea câte mai există, se sting pe zi ce trece. În loc să depună eforturi pentru a conserva ceea ce ne-a mai rămas, autorităţile par să se grăbească să scape de ele. Cel puţin aşa s-ar putea crede privind noul proiect de restructurare urbană pe care Primăria l-a scos la licitaţie: modernizarea străzii Mihai Bravu.

Strada protipendadei gălăţene de altădată, cum o numeşte Marius Mitrof, consilier superior în cadrul Direcţiei Judeţene pentru Cultură, şi prima din Galaţi pavată în întregime, după cum spune specialistul, riscă să-şi piardă identitatea, odată cu liniile duble de tramvai şi reţeaua de contact, care vor fi dezafectate. Motivul? Autorităţile vor să renunţe la pavajul de piatră cubică, în acest moment degradat şi „peticit” din loc în loc cu asfalt turnat direct peste calupurile de granit, la arborii care îi fac umbră, pentru a-i înlocui cu alţii, dar şi la bordurile din piatră naturală, pentru a le înlocui cu cele prefabricate.

Ce prevede proiectul

Potrivit Hotărârii Consiliului Local nr. 5 din 2014, traseul străzii propuse pentru modernizare porneşte din intersecţia cu strada Basarabiei şi se închide în intersecţia cu zona de parcare a Gării CFR Călători. Asta chiar dacă, o recunosc şi autorităţile, pe strada Gării, tronsonul cuprins între Bravu şi Dogăriei, s-au realizat lucrări de modernizare a carosabilului în anul 2012.

Ceea ce ne-a atras atenţia a fost faptul că, potrivit documentului votat de aleşi, pe primul tronson, cuprins între Basarabiei şi Gării, care face parte din cele patru ansambluri urbane gălăţene protejate de Legea patrimoniului naţional, autorităţile plănuiesc un sistem rutier suplu, cu strat de mixtură asfaltică, amenajarea a 40 de spaţii de parcare, dezafectarea spaţiului verde existent, tăierea arborilor existenţi şi înlocuirea cu circa 40 de arbori tineri şi încadrarea sistemului rutier cu borduri prefabricate din granit pe o fundaţie din beton.

Ce spune municipalitatea

Pentru a nu trage noi concluzii pripite, am cerut precizări din partea Primăriei cu privire la lucrările care se vor executa şi la soarta pavajului de piatră cubică. "Vor fi reabilitate general infrastructura subterană, iluminatul public, infrastructura rutieră (se renunţă la liniile de tramvai, se înlocuieşte pavajul din piatră cu covor asfaltic, se modernizează trotuarele, marcajele şi semnalizarea rutieră). Înaintea demarării lucrărilor, se va face o evaluare a tuturor copacilor de pe strada Mihai Bravu. Cei sănătoşi vor fi păstraţi, iar cei afectaţi de boli, intemperii, accidente rutiere vor fi tăiaţi şi înlocuiţi", ne-a răspuns Primăria.

Aviz condiţionat al Direcţiei de Cultură

Pentru că strada Mihai Bravu, de la nr. 2 (intersecţia cu strada Gării) şi până la Grădina Publică, reprezintă un ansamblu urban care face parte dintre monumente istorice de patrimoniu, Primăria nu poate efectua lucrări fără avizul Direcţiei de Cultură.

Potrivit lui Marius Mitrof, avizul a fost dat în iunie anul trecut, după efectuarea unui studiu istoric, şi cu numeroase condiţii pe care Primăria trebuie să le respecte.

"Avizul prevede revenirea la finisajul original al părţii carosabile, calupuri din granit, marcarea traseului istoric al liniei de tramvai, borduri restaurate din piatră naturală de granit şi înlocuirea celor sparte. Dalajul trotuarelor trebuie să fie din piatră naturală sau alt material cu aspect asemănător. Imaginea de ansamblu rezultată trebuie să fie apropiată imaginii de epocă. Proiectul se execută cu coordonarea unui arhitect atestat de Ministerul Culturii, conform legislaţiei în vigoare. Acestea sunt condiţii clare, nu recomandări! Nerespectarea lor atrage retragerea avizului şi amenzi", ne-a declarat Marius Mitrof.

Tot intervenţia Direcţiei de Cultură a oprit înlocuirea bordurilor de granit din jurul monumentului de la Gară cu borduri de beton. Marius Mitrof a subliniat că trebuie respectate elemente specifice sfârşitului secolului al XIX-lea şi începutului secolului al XX-lea.

Licitaţia, până pe 31 martie

Reabilitarea străzii Mihai Bravu ar urma să fie realizată cu bani din împrumutul contractat de Primărie de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD). Din cele o sută de milioane de lei, străzii Mihai Bravu îi sunt alocaţi 8.996.525 de lei cu TVA (2.042.158 de euro). Licitaţia este deschisă firmelor din orice ţară, iar ofertele trebuie depuse până pe 31 martie 2015. Lucrările nu trebuie să dureze mai mult de nouă luni, iar garanţia lor este de cinci ani.

Să sperăm că modernizarea urbană nu va răpi farmecul de odinioară al străzii care, după cum spune Marius Mitrof, cuprindea iniţial şi artera care astăzi poartă numele lui Cuza şi pe care a fost introdus tramvaiul în 1905.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Cine va reabilita strada Mihai Bravu şi pe câţi bani

Reabilitarea urbană a acestui segment de 0,613 km nu trebuie să dureze mai mult de nouă luni, iar perioada de garanţie a lucrărilor este de cinci ani.

Nu mai puţin de 4.846.576 de lei, fără TVA, îi va plăti Primăria Galaţi firmei Tancrad pentru reabilitarea străzii Mihai Bravu, pe tronsonul cuprins între Basarabiei şi Gara CFR. Potrivit documentului făcut public de municipalitate, pentru această lucrare s-au înfruntat Tancrad şi SC Mari Vila Com SRL, în asociere cu Citadina ’98, iar prima a câştigat cu o ofertă cu aproape un milion de lei mai mică.
Pe această arteră se vor executa: lucrări de dezafectare a liniilor de tramvai şi demontare a reţelei de contact, drumuri, alimentare cu apă, reabilitare a iluminatului stradal, ridicarea la cotă a căminelor, canivouri reţele curenţi slabi şi reabilitarea structurii reţelei de canalizare. Serviciile de dirigenţie de şantier vor fi asigurate de SC Loconfort SA contra sumei de 106.580 de lei, fără TVA.
Reamintim că strada Mihai Bravu va fi reabilitată cu fonduri din creditul în valoare totală de 100 de milioane de lei contractat de Primărie de la BERD.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Modernizarea străzii Mihai Bravu este programată va dura nouă luni

Primăria municipiului Galaţi a finalizat procedurile legale de atribuire a lucrărilor de modernizare a străzii Mihai Bravu, segmentul cuprins între strada Basarabiei şi Gara CFR.

În urma licitaţiei publice, lucrările au fost adjudecate de SC Tancrad Sa Galaţi, la preţul de aproximativ 4,86 milioane lei.

Lucrările de modernizare a străzii Mihai Bravu vor viza reabilitarea reţelei subterane de apă şi canalizare, modernizarea sistemului de iluminat stradal, dezafectarea şi demontarea liniei de tramvai şi a reţelei de contact, precum şi reabilitarea carosabilului, trotuarelor, bordurilor, marcajelor rutiere.

Modernizarea străzii Mihai Bravu este programată să dureze 9 luni din momentul în care încep lucrările. Primăria municipiului Galaţi a predat frontul de lucru firmei constructoare şi a eliberat autorizaţiile de construcţie. Mai este nevoie de avizul Poliţiei Rutiere pentru planul de închidere totală a circulaţiei pe strada Mihai Bravu, pe segmentul cuprins între străzile Basarabiei şi Gării. Pe durata lucrărilor, accesul pe strada Mihai Bravu va fi permis doar riveranilor. În etapa a doua, lucrările se vor derula pe segmentul strada Gării - Gara CFR, planul de închidere a traficului urmând să fie aprobat la momentul oportun.

Proiectul de modernizare a străzii Mihai Bravu face parte din programul de reabilitare şi modernizare a infrastructurii de transport din Galaţi, derulat cu finanţarea Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), valoarea creditului fiind de 100 milioane lei. Din aceeaşi linie de creditare urmează să fie reabilitate şi modernizate străzile Tecuci şi Anghel Saligny (aflate deja în procedură de licitaţie), se vor achiziţiona mijloace de transport în comun noi şi nepoluante, va fi introdus sistemul de ticketing în transportul public şi va fi întocmit planul de mobilitate urbană al municipiului Galaţi.

Biroul de presă al Primăriei municipiului Galaţi

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

De ce se taie arborii pe strada Mihai Bravu

Cititorii ne-au semnalat că, luni, o echipă de alpinişti utilitari tăia un impozant arbore de pe strada Mihai Bravu. Într-adevăr, unul dintre arborii aflaţi vizavi de Biblioteca „V.A. Urechia” urma să fie pus la pământ. Alpiniştii ne-au spus că nu este singurul copac pe care îl vor tăia şi că, deşi are frunzele verzi, la rădăcină este putred.

La solicitarea noastră, Primăria Galaţi ne-a comunicat că „se taie copacii bătrâni, afectaţi de boli, de intemperii sau ai căror rădăcini au afectat trotuarele, carosabilul sau imobilele. Pentru tăieri există avizul Agenţiei de Mediu. În locul copacilor tăiaţi se vor planta alţii. Măsura este prevăzută în proiectul de modernizare a străzii Mihai Bravu”.

Reamintim că modernizarea străzii Mihai Bravu, pe segmentul cuprins între strada Basarabiei şi Gara CFR, va fi efectuată de către societatea Tancrad S.A, contra sumei de 4,86 milioane de lei şi este programată să dureze nouă luni. Lucrările de modernizare vor viza reabilitarea reţelei subterane de apă şi canalizare, modernizarea sistemului de iluminat stradal, dezafectarea şi demontarea liniei de tramvai şi a reţelei de contact, precum şi reabilitarea carosabilului, a trotuarelor, a bordurilor şi a marcajelor rutiere.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Iată cum autorităţile gălăţene distrug trecutul oraşului, în loc să îl promoveze

* Misterul Isoriei pe care o călcăm (şi la propriu) în picioare

Ne-a trimis un mesaj îngrijorat dna Petruţa Moisi, preşedinta Centrului de Consultanţă Ecologică Galaţi: „Zilele astea am asistat la lucrările pe strada Mihai Bravu, şi, văzând piatra cubică grămezi, mă întrebam: 1. Dacă se ştie că această stradă a fost prima pavată în 1882, şi, deci dacă s-a pus problema conservării ei? 2. Oare curtea cui va împodobi acum piatra? 3. Ştii mai multe? Scrii un articol?” Păi, noi… indienii, nu ne mirăm: când omul alb a venit şi ne-a cerut aurul nevolnic, oferindu-ne în schimb oglinzi de câţiva bani, am considerat că l-am apucat pe Dumnezeu de picior! Aşa că preferăm asfaltul caldarâmului, care aduce şi zgomotul roţii… Sunt sigur că mulţi, care chiar nu trec pe o străduţă cu piatră cubică, ca să-şi uzeze roţile maşinii, consideră că trecerea la asfalt înseamnă progres, că este un pas înainte, dar în realitate este o simplificare: ca să nu-ţi repari gardul, îl vopseşti!

Sigur, am văzut astfel de „soluţii” şi prin oraşe europene, prin ţară la noi, am văzut că şi bucureştenii protestau nu demult când ultimile străzi din capitală pavate dispăreau sub banalului asfalt. Iubitorii unui Bucureşti nobil, care să aibă ce „vinde” vizitatorilor români şi străini, publicau şi o poză concludentă: bulevardul Champs Elysees din Paris, care îşi etalează piatra cubică şi nu asfaltul! Chiar şi în „eterna” Romă, un edil a asfaltat părţi din Via Appia, celebrul drum roman pietruit cu trei veacuri înainte de Hristos… La Galaţi, lungul bulevard Coşbuc, străzile Tecuci şi Basarabiei şi nu numai au pierdut, în decenii întregi, „solzii” de piatră pitoreşti.

Zona Gării (Piaţa Ion Heliade Rădulescu, după numele întâiului preşedinte al Academiei, care însă nu s-a născut, n-a locuit şi n-a murit la Galaţi; puţini gălăţeni, chiar din zonă, ştiu că se cheamă aşa) şi-a pierdut piatra cubică, strada Al. I. Cuza, stradă de patrimoniu istoric care s-a căptuşit cu câţiva stâlpi de iluminat în stil vechi, şi-a pierdut însă din păcate şi ea demult piatra cubică, care ar fi completat aerul de nobilă arteră (împestriţată însă de căruţe cu PET-uri şi de rufele uscate de săracii mutaţi în vechi clădiri care îşi aşteaptă execuţia…). Ca şi bătrânele capace de canalizare turnate la Fernic şi mai încoace, nici străzile pietruite gălăţene nu sunt preţuite de către edili.

Poezia şi… pietrele "şefului" Revoluţiei din Paris

Sigur, dna Moisi nu este exactă cu datarea. Iar primele străzi pavate au fost de fapt Strada Mare, azi dispărută (prima cu trotuare din lemn, „podită” ca şi Podul Mogoşoaiei, actuala Calea Victoriei!) şi o parte din str. Domnească. Despre cât de vechi sunt aceste pietre sculptate şi de timp la Galaţi, am aflat lucruri curioase de la cercetătorul Tudose Tatu, care îmi spunea că a aflat la rându-i, de la Ion Ionescu de la Brad, marele agronom, economist, savant, scriitor, academician şi de la alţi contemporani ai evenimentelor din ´48, de unde au ajuns aici, în ulimele decenii de veac XIX, acele pietre cioplite cuburi şi bordurile din granit de Măcin, pavelele şi pietrele din lavă, bazalt, alături de piatra rotundă de râu, „piatra de Putna”. Cariera de piatră din Dobrogea de unde au adus şi gălăţenii pavajul, lucru însemnat, era cariera (şi nu artistică) a… unui mare poet romantic francez: Alphonse (Marie Louise Prat de) Lamartine! El fusese însă înzestrat cu proprietatea, aflată pe atunci pe pământ turcesc, chiar de Imperiul Otoman, după ce academicianul Lamartine s-a văzut cu republica instaurată. El avusese onoarea de a fi ales să declare mulţimii, din balconul de la Hôtel de Ville, instaurarea Republicii Franceze, ales preşedintele guvernului revoluţionar provizoriu din Parisul Revoluţiei de la ´48, aşa cum scriitorul Apostol Gurău a fost preşedintele guvernului local provizoriu gălăţean la revoluţia din ´89, el ajuns ministru de Externe al Franţei, un iluminat care a luptat pentru abolirea sclaviei şi a pedepsei cu moartea, vot universal. Dar era recompensat, în mod ciudat, de turcii care ştim că, la fel de ciudat, asigurau pensii şi revoluţionarilor români exilaţi. Un imperiu măreţ, dar deja bolnav, influenţat de marea putere britanică, care, cu ochii pe strâmtori şi împotriva puterii ţarului, ar fi avut probabil şi tot interesul să fie revoluţie în Franţa, în toată Europa, nu şi în Anglia…

Am găsit şi în Formula AS nr. 754 din 2007, sub semnătura lui Cornel Ivanciuc, referiri la piatra de felul celei ajunse şi la Galaţi. „Ion Ionescu de la Brad şi cercetătorul Pompiliu Voiculeţ-Lemeny au sustinut că unul dintre primii deţinători de cariere din Măcin a fost poetul francez Alphonse de Lamartine, împroprietarit de sultanul Abdul Medjid în 1849 (după revoluţie! - n.red.), care i-a mai dat şi o moşie. La vremea aceea, Dobrogea mai era încă posesiune otomană. Între 1832 şi 1833, Lamartine a călătorit în Orient, la Constantinopol, unde pesemne că l-a primit sultanul, în Siria, Liban, Ţara Sfântă şi Egipt. Înainte vreme a fost diplomat în Italia (…) La 1928, în zona Măcinului mai trăiau peste 1.300 de pietrari italieni veniţi din Friuli-Venezia Giulia. Cu granitul extras de pietrari din Munţii Măcinului s-au îndiguit malurile Dunării, s-au ridicat Catedrala Sf. Nicolae, Liceul "Spiru Haret" şi Monumentul Independenţei din Tulcea. Cu granitul dobrogean s-au pavat străzile Bucureştiului, Odessei, Kievului, Marsiliei şi Rusciukului şi s-a durat podul Feteşti-Cernavodă, de către "muratori" italieni din Dobrogea, şi stadionul din Munchen.”

N-am putea face altfel?!

La Galaţi, „scăpăm” de piatră, păstrată pentru cârpeli stradale. Măcar dacă s-ar folosi precum piatra de râu care suplinea trotuarele de cartier şi în vremea comunismului! Sigur, se scoate linia de tramvai de pe Mihai Bravu şi în loc rămân spaţii goale, dar un om cu idei ar lăsa şinele pe loc şi ar instala tramvaie uşoare, pe structură din lemn, ca la Iaşi, poate chiar un tramway tras de cai, care să fie o atracţie pentru sutele de copii care intră zilnic în Palatul Bibliotecii „V. A. Urechia”, pe un traseu în susul şi în josul străzii.

Despre borduri din granit care s-ar fi vândut în străinătate în mandate trecute s-a tot scris de ani buni şi la Galaţi, şi la Bucureşti, dar nimeni nu a venit cu dovezi concrete. Cert este că dispar nişte bijuterii care, ca şi vechile palate, au mult farmec! Meşteri pietrari sunt greu de găsit în România, pe când cu asfaltul este mai simplu, chiar şi necalificaţii învaţă să-l toarne! Mai ales că, înlocuit la câţiva ani, asfaltul devine un motor economic pentru firme şi sarcină de serviciu pentru primării.

Distrugerea s.r.l. (adică, „cu răspundere limitată”)

Am notat mai demult, iar aceasta ne arată că românul distruge peste tot cu aceeaşi plăcere: ”Cei cărora le pasă de Bucureşti au un nou motiv de mânie şi de supărare. Primăria cea ticăloasa şi incompetentă, dar tare iubitoare de arginţi şi-ar dori asfaltată ultima mare suprafaţă din Bucureşti rămasă neacoperită de Regii asfaltului… Ceea ce nu înţeleg mulţi din cei ce se fac că administrează acest oraş (Bucureşti - n.red.), este valoarea reală de patrimoniu a pavajului în sine, a amenajării, a aspectului deosebit pe care-l reprezintă caroiajul cu piatra cubică şi ieftinătatea întreţinerii”. Nu zic eu, nu dau cu parul: aşa scria despre Capitală, în 2010, pe blogul Art-historia.

Iar iubitorii de atmosferă veche protestau în presa timpului chiar atunci când şi Carol al II-lea, înaintea lui Ceauşescu, s-a apucat să taie străzi drepte şi largi prin cocioabele şi străduţele întortocheate şi mizere, care dădeau însă un farmec aparte vechii urbe...

Lângă Lamartine, şi gălăţeanul Negri a luptat în Revoluţia franceză la ´48!

Tablou cu Lamartine, bustul său de la Bergues şi o scenă din Paris la ´48, unde au luptat atât de mulţi români, încât era să se înfiinţeze o legiune română! Aici a luptat şi gălăţeanul Negri, alături de Ion şi Dimitrie Brătianu şi mulţi alţi revoluţionari români!

"Voi sunteţi avangarda Europei înturnată către Orient”, a spus Lamartine românilor care-i dăruiau tricolorul nostru, nerecunoscut de marile puteri. Bălcescu trimitea lui Alecsandri, în 12 februarie, „o ruptură din catifeaua ce acoperea tronul lui Luis Philippe… Însumi am smuls-o în Tuilleries şi m-am gândit să-ţi fac şi ţie o părticică (…) Sărmane Basile, căci n-ai fost aici!”

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Strada Mihai Bravu, făcută praf. Doar o ploaie mai lipseşte până la mocirlă

Cei peste o mie de vizitatori care trec zilnic pragul Bibliotecii judeţene „V. A. Urechia”, unii - elevi, studenţi - fiind chiar foarte dependenţi de documentele oferite de bibliotecă pentru orele de şcoală, pentru educaţia lor, vor fi puşi în situaţia Anei lui Manole, de a înfrunta natura dură, de îndată ce va cădea prima ploicică! Căci strada Mihai Bravu este cu totul îngropată în praf galben, de câteva degete, şi brăzdată, pe ambele părţi, de şanţuri lungi, la fel ca şi surata sa str. Al. I. Cuza, de altfel. Pe Mihai Bravu nu s-a lăsat însă vreo trecere pentru pietoni, praful ocupând toată suprafaţa, cu mici excepţii din loc în loc pe centrul străzii, unde lucrează însă utilaje grele de care trebuie să ne păzim. Este de mirare, la o firmă performantă, să vezi un şantier ca prin anii ´50! Nu s-au pus măcar nişte pietre în loc de trotuar, pe care să călcăm la vremea nămolului gros, căci acum ne scuturăm de praf şi ne trece. Iar trecerile peste şanţuri, pe podeţe improvizate din scândură, sunt rare.

Fără răspuns

De la managerul bibliotecii, prof. dr. Zanfir Ilie, aflăm că s-au făcut demersuri pe lângă firma care execută lucrările, pentru a se permite accesul la bibliotecă, dar că nu s-a primit de la conducerea acesteia nici răspuns scris, nici verbal. Astfel, printr-o adresă din 5 august, urmată de alta în 7 septembrie, către firma S.C. TANCRAD S.R.L., cea care execută lucrarea, instituţia de cultură adresa întâi „rugămintea de a găsi o soluţie pentru facilitarea accesului cu mijloace proprii în incinta instituţiei pe toată perioada de desfăşurare a lucrării de modernizare a străzii”, iar în a doua adresă se solicita, tot politicos, „cale de acces atât pietonal, cât şi auto” pentru maşinile instituţiei, dar şi pentru o eventuală intervenţie, din afară, a pompierilor sau în alte situaţii de urgenţă”. Managerul bibliotecii avusese o intervenţie şi către Primărie şi către primar, pe 13 octombrie, cu „o rugăminte, nu un protest, aceea de a vă deplasa specialiştii în domeniu, la faţa locului, pentru a analiza în detaliu posibilitatea de renunţare/ stagnare a operaţiunilor de defrişare a teilor, tei cu care Galaţiul se identifică pe harta ţării şi nu numai”. La care directorul Zanfir a fost asigurat că vor fi plantaţi arbori deja dezvoltaţi, cu diametru mare. Până atunci, fără umbră, strada cheală s-a umplut de praf… Şi observăm că şi pavajul parcării din latura dreaptă a Bisericii Catolice a fost afectat, bănuim că de utilajele grele care au trecut cu ocazia lucrărilor.

Aniversare… asediată

În prezent, bibliotecarii de aici se pregătesc pentru aniversarea instituţiei care, iată, va împlini 125 de ani de existenţă, bucurându-se de o „zestre” de peste 850.000 de unităţi, printre care carte veche, nouă, colecţii speciale, periodice etc., având peste 44.000 utilizatori pe an! Consiliul Editorial al bibliotecii pregăteşte surprize, cum ar fi albumul cu gravurile lui Rembrandt din colecţiile speciale ale bibliotecii, care este aproape finalizat, însă cea mai veche şi prestigioasă instituţie de cultură gălăţeană rămâne în continuare mai asediată cu tranşee decât pe vremea războaielor mondiale.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Strada Mihai Bravu nu ar trebui asfaltată. Proiectul de modernizare trebuie refăcut

  • Imaginea de ansamblu a străzii trebuie să fie apropiată celei din fotografiile de epocă
  • Primăria a solicitat intervenţia unui arhitect agreat de Ministerul Culturii

Fără teii seculari, fără pavaj, fără tramvai, cu covor de asfalt şi borduri prefabricate, strada Mihai Bravu, aflată acum în modernizare, şi-ar pierde unicitatea şi identitatea de stradă memorială, istorică. Situaţia arterei a fost analizată, recent, în Comisia Zonală a Monumentelor Istorice, de la Iaşi. Comisia a constatat că există unele neconcordanţe între studiul istoric al străzii, pe baza căruia Direcţia Judeţeană pentru Cultură din Galaţi a dat aviz investiţiei, şi proiectul de modernizare a arterei, realizat de Primăria municipiului Galaţi. Ca atare, a stabilit că proiectul de modernizare trebuie refăcut, aşa încât să respecte condiţiile din avizul emis de Direcţia Judeţeană pentru Cultură din Galaţi: fără covor asfaltic şi borduri prefabricate! Mai mult, imaginea de ansamblu rezultată în urma modernizării trebuie să fie apropiată imaginii de epocă din fotografiile existente.

Aviz condiţionat al Direcţiei de Cultură

Din start trebuie spus că strada Mihai Bravu, pe tronsonul cuprins între Basarabiei şi Gării, face parte din cele patru ansambluri urbane gălăţene protejate de Legea patrimoniului naţional, iar Primăria nu poate efectua lucrări fără avizul Direcţiei pentru Cultură. Potrivit lui Marius Mitrof, consilier superior în cadrul Direcţiei Judeţene pentru Cultură, în studiul istoric se arată că strada Mihai Bravu este unică în oraşul Galaţi, cu o valoare urbană de excepţie şi de aceea trebuie restaurată atmosfera de epocă a străzii.

Avizul dat de Direcţia de Cultură pe 16 iunie 2014 prevede numeroase condiţii pe care Primăria trebuie să le respecte în realizarea lucrării: "Avizul prevede revenirea la finisajul original al părţii carosabile, calupuri din granit, marcarea traseului istoric al liniei de tramvai, borduri restaurate din piatră naturală de granit şi înlocuirea celor sparte. Dalajul trotuarelor trebuie să fie din piatră naturală sau alt material cu aspect asemănător. Imaginea de ansamblu rezultată trebuie să fie apropiată imaginii de epocă", ne-a declarat Marius Mitrof.

Precizăm că acestea sunt condiţii, nu recomandări, iar nerespectarea lor atrage retragerea avizului şi amenzi. Mai mult, şi mobilierul urban trebuie să se încadreze atmosferei generale, de epocă. De pildă, pe Mihai Bravu n-ar avea ce căuta stâlpii de iluminat moderni. Lumina va fi dată de corpuri de iluminat asemănătoare celor din vremurile trecute, cum ar fi lampadarele. Specialiştii de la Cultură au permis parcajele în lungul străzii, conform necesităţilor, modernizarea reţelelor subterane, refacerea zonelor de acces şi toate măsurile necesare pentru siguranţa traficului.

Ce face Primăria

În proiectul de modernizare al străzii, votat de Consiliul Local, era prevăzut, pentru strada Mihai Bravu, un sistem rutier suplu, cu strat de mixtură asfaltică, amenajarea a 40 de spaţii de parcare şi încadrarea sistemului rutier cu borduri prefabricate din granit pe o fundaţie din beton. Cum avizul dat de Direcţia pentru Cultură nu mai poate fi modificat, municipalitatea trebuie să se conformeze.

"În ceea ce priveşte modernizarea străzii Mihai Bravu, obiectiv de investiţii ce se realizează cu finanţare rambursabilă de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, pentru că a fost identificată o inadvertenţă de ordin tehnic, privind lucrările ce trebuie realizate pe respectiva stradă, Primăria municipiului Galaţi a solicitat intervenţia unui arhitect agreat de Ministerul Culturii. Specialistul are misiunea de a identifica soluţia optimă pentru finalizarea proiectului de modernizare a străzii Mihai Bravu. Situaţia apărută nu împiedică lucrările aflate în grafic şi care vizează, în acest moment, infrastructura subterană", ne-a comunicat Biroul de presă al municipalităţii.

Potrivit panoului de lucrări, modernizarea străzii trebuie să fie gata pe 22 martie 2016. Executant este firma Tancrad, care a câştigat licitaţia cu o ofertă de 4.846.576 de lei, fără TVA. Serviciile de dirigenţie de şantier sunt asigurate de SC Loconfort SA, contra sumei de 106.580 de lei, fără TVA.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Strada Mihai Bravu nu scapă de asfalt

* Deşi Direcţia de Cultură a cerut ca strada Mihai Bravu să-şi recapete farmecul de odinioară, artera va fi totuşi asfaltată * O „dâră” de 20 de centimetri de piatră va marca traseul istoric al liniei de tramvai

Lucrările de modernizare aflate în plină desfăşurare pe strada Mihai Bravu au constituit motiv de dispută, la recenta şedinţă a Consiliului Local, între consilierul local PSD Zanfir Ilie, directorul Bibliotecii „V.A. Urechia”, şi primarul Marius Stan. Cu această ocazie, am aflat şi cum va arăta strada la finalul modernizării executate de firma Tancrad, care trebuie să fie gata pe 22 martie 2016 şi costă 4.846.576 de lei, fără TVA.

"Foamea de carte nu bate foamea"

„Biblioteca împlineşte peste două săptămâni 125 de ani. E închisă, domnule primar, din cauza lucrărilor de pe Mihai Bravu. Speranţe sunt puţine şi o să ne facem de râs faţă de cei care ne vor vizita! Ştiţi ce mă deranjează? O unitate de alimentaţie publică are acces! La carte nu este acces! A merge la restaurant este mai uşor şi, într-adevăr, mai relaxant. Nu sunt justificări! Ne fac în ciudă, efectiv! Nu e nimeni de la Primărie să urmărească lucrările, nu am cu cine discuta niciodată, ba, mai mult, mă ameninţă cei din treapta de jos: "V-am spus că vă închidem biblioteca?!". Şi au reuşit!", a izbucnit Zanfir Ilie.

Directorul i-a pârât pe constructori că, în weekend, când este timpul foarte frumos, nu se lucrează şi a criticat dur organizarea de şantier: "Lucrarea nu se va încadra în timp. Aţi dat în scris că se vor aduce tei şi-i vom planta în perioada optimă: sfârşit de septembrie, octombrie, maxim în noiembrie! Nu sunt şanse! Nu se prevede nimic optimist la orizont!”.

Preşedintele de şedinţă, consilierul local ALDE Eugen Găvan, a tras concluzia: „Înţelegând că există, totuşi, acces la nişte societăţi de lângă bibliotecă, cred că explicaţia este mult mai simplă: foamea de carte nu bate foamea!”.

Lucrări suspendate

Primarul Marius Stan a încercat să explice că s-au schimbat conductele, de aceea accesul este dificil. Pe de altă parte, s-a bucurat că aleşii înţeleg şi simt pe propria piele problemele cu care se confruntă municipalitatea la fiecare şantier. „Nu vreau să scuz pe nimeni, dar, după cum bine ştiţi, am avut lucrările suspendate o perioadă, pe nişte motive hilare, cu avizul de la Cultură”, a spus edilul.

După cum v-am informat, situaţia arterei a fost analizată, recent, în Comisia Zonală a Monumentelor Istorice, la Iaşi. Comisia a constatat că există unele neconcordanţe între studiul istoric al străzii, pe baza căruia Direcţia Judeţeană pentru Cultură din Galaţi a dat aviz investiţiei, şi proiectul de modernizare, realizat de Primăria municipiului Galaţi. Direcţia de Cultură cerea revenirea la finisajul original al părţii carosabile, calupuri din granit, marcarea traseului istoric al liniei de tramvai, borduri restaurate din piatră naturală de granit şi înlocuirea celor sparte, astfel încât imaginea de ansamblu rezultată să fie apropiată imaginii de epocă.

Compromisul

„A trebuit să facem nu ştiu câte drumuri la Iaşi, să luăm un aviz pentru că am început un proiect şi trebuia să revenim şi să punem piatră cubică! Hai să fim serioşi! Până la urmă, s-a ajuns la un compromis, cu 20 de centimetri pe mijloc, care să simbolizeze cum a fost odată Mihai Bravu de la Gară şi să se scrie undeva, să se aducă aminte de una dintre primele străzi cu linie de tramvai în Galaţi, dar sunt lucruri care ţin de birocraţie”, a spus Marius Stan.

Primarul a admis că nici constructorul nu exploatează vremea bună şi nu sunt tot timpul suficienţi oameni. „E regretabil, sper ca totuşi, în două săptămâni, să reuşim să realizăm o cale de acces acolo”, a promis primarul Marius Stan.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

"Eu cum mai intru în curte?" - Modernizarea străzii Mihai Bravu, faza pe borduri

La finele lunii octombrie, scos din răbdări, directorul Bibliotecii „V.A.Urechia”, Zanfir Ilie, i se plângea primarului Marius Stan că la restaurantul de vizavi se poate intra, dar la instituţia de cultură, nu! „O unitate de alimentaţie publică are acces! La carte, nu este acces! A merge la restaurant este mai uşor şi, într-adevăr, mai relaxant. Nu sunt justificări! Ne fac în ciudă, efectiv!”. Din fericire, accesul la bibliotecă a devenit mai facil, mai ales că lucrarea de modernizare a ajuns deja la faza de montat bordurile. Numai că, de această dată, captivă în propria curte s-a trezit locatara casei situate fix între cele două imobile - restaurant şi bibliotecă - pe strada Mihai Bravu nr. 14.

Gălăţeanca ne-a sesizat la redacţie că, din cauza bordurii înalte, nu mai poate intra cu maşina în propria curte. „Deşi le-am spus constructorilor încă de ieri că mi-au închis unghiul care îmi permitea să intru cu maşina în curte, mi-au răspuns că aşa este prevăzut în proiect. Dacă Tancrad îmi pune la dispoziţie o maşină mai puternică, în stare să urce bordura, nu am nimic împotrivă! Sunt curioasă cum va arăta lucrarea când voi ajunge acasă de la serviciu”, ne-a spus locatara.

Într-adevăr, ieri după-amiază, se lucra de zor la bordura din faţa imobilului de pe Bravu nr. 14. Am profitat de ocazie pentru a-i întreba pe reprezentanţii Tancrad care supravegheau lucrările dacă bordura va rămâne tot atât de înaltă. Aceştia au promis că, după ce va fi turnat asfaltul, gălăţeanca va putea intra în curte chiar şi cu Ferrari! Să sperăm că va fi aşa şi că locatara nu va avea nevoie de vreun 4x4!

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Lucrările de pe strada Mihai Bravu avansează. Ce caută o bordură în mijlocul străzii Mihai Bravu?

Lucrările de modernizare a străzii Mihai Bravu avansează vertiginos. Spre uimirea şoferilor şi a trecătorilor, în prezent, muncitorii firmei Tancrad montează o bordură chiar în mijlocul străzii, fapt care i-a făcut pe mulţi să se întrebe dacă artera va mai avea, cumva, un refugiu sau un trotuar şi pe mijloc. Ei bine, nu. Potrivit informaţiilor furnizate de Primăria municipiului Galaţi, se montează ancadramentul de granit care va marca fostul traseu de tramvai.

După cum v-am informat, Direcţia Judeţeană pentru Cultură din Galaţi, când a dat aviz investiţiei, cerea revenirea la finisajul original al părţii carosabile, calupuri din granit, marcarea traseului istoric al liniei de tramvai, borduri restaurate din piatră naturală de granit şi înlocuirea celor sparte, astfel încât imaginea de ansamblu rezultată să fie apropiată imaginii de epocă. Primăria a reuşit să ajungă la un compromis: 20 de centimetri pe mijloc, care să simbolizeze cum a fost odată Mihai Bravu. Mai trebuie spus că trotuarul din zona Bibliotecii „V. A. Urechia” a fost deja, în mare parte, acoperit cu pavaj. Stâlpii de iluminat vor fi unii cu aspect de epocă, astfel încât imaginea rezultată să fie apropiată de cea de altădată.

Reamintim, modernizarea este executată de firma Tancrad, costă 4.846.576 de lei, fără TVA, bani împrumutaţi de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, şi trebuie să fie gata pe 22 martie 2016.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

În locul arborilor tăiaţi, primii tei plantaţi pe strada Mihai Bravu

În locul arborilor seculari, care până în această vară străjuiau strada Mihai Bravu, au fost plantaţi, chiar în această săptămână, tei. Acest fapt ne-a fost semnalat de către gălăţeanul Jean Alexiu, care nu a uitat declaraţiile primarului Marius Stan consemnate în ziarul nostru: „Copacii care s-au tăiat sunt seculari, oricând prezentau pericolul prăbuşirii peste casele din zonă. Proiectul prevede înlocuirea acelor tei seculari cu tei cu diametrul trunchiului de 30 de centimetri. Nu venim cu nişte puieţi! Încercăm să reîmprospătăm flora Galaţiului, pentru că e mai mult decât evident că avem nevoie de mult mai multă zonă verde”, a spus Stan. De asemenea, Agenţia pentru Protecţia Mediului prevede în avizul dat acestei investiţii plantarea a 40 de arbori tineri.
Ce-i drept, teii plantaţi nu sunt groşi chiar de un deget-două, dar nici de grosimea promisă de primar! În schimb, sunt foarte înalţi!
Potrivit unui inginer silvic căruia i-am cerut părerea, teii plantaţi au şanse mari să se prindă dacă au fost respectate toate condiţiile de plantare. Momentul ales pentru plantarea lor, spune specialistul, este foarte bun, pentru că pământul nu este încă îngheţat, iar teii nu mai au frunze verzi.
Să sperăm că toţi copăceii plantaţi vor rezista acestei ierni şi vor înverzi la primăvară.
Reamintim că modernizarea străzii Mihai Bravu este realizată de Primăria Galaţi cu fonduri împrumutate de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare. Investiţia, conform panoului de lucrări, trebuie să fie gata pe 22 martie 2016. Executant este firma Tancrad, care a câştigat licitaţia cu o ofertă de 4.846.576 de lei, fără TVA. Serviciile de dirigenţie de şantier sunt asigurate de SC Loconfort SA, contra sumei de 106.580 de lei, fără TVA.

viata-libera.ro
 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Pe strada Mihai Bravu, casa unor gălăţeni se crapă, după refacerea trotuarelor

  • Angajaţii firmei Tancrad au distrus sistemul de scurgere a apelor pluviale, dar şi o parte din structura de rezistenţă a unei case
  • În pereţi s-au produs deja fisuri serioase, iar unul dintre geamuri nu se mai deschide

Un imobil impunător de pe strada Mihai Bravu, numărul 7, în care locuiesc nu mai puţin de patru familii (atât proprietari, cât şi chiriaşi ai Primăriei), s-a înclinat vizibil, iar în pereţi s-au produs mai multe fisuri (unele mai mici, altele mai mari), după lucrările de refacere a trotuarelor, executate anul trecut. Practic, casa o ia, încet, dar sigur, la vale, din cauză că o bucată însemnată din beton, care avea rolul de a susţine structura de rezistenţă a clădirii, a fost îndepărtată de muncitorii firmei Tancrad, atunci când au lucrat la refacerea trotuarelor, şi nu a mai fost înlocuită.

Mai mult, sistemul de scurgere a apelor pluviale, care deservea imobilele cu numerele 7 şi 5, a fost complet distrus, astfel că apa rezultată în urma ploilor sau topirii zăpezilor nu mai poate fi evacuată în niciun fel, motiv pentru care ajunge să se infiltreze în pereţii celor două clădiri.

Sorin B., unul dintre proprietari, care locuieşte la numărul 7, ne-a spus că a semnalat aceste probleme, în repetate rânduri, reprezentanţilor constructorului, pe care i-a întâlnit pe şantierul în lucru. De fiecare dată, cei care lucrează la modernizarea străzii Mihai Bravu au spus că vor transmite superiorilor neregulile semnalate, însă totul a rămas la nivel de vorbe şi, nici până astăzi, sistemul de scurgere a apelor pluviale nu a fost refăcut, iar bordura din beton nici că a fost pusă la locul ei.

„La numărul 5 a funcţionat Comisariatul Judeţean Militar, imobil care, între timp, a fost retrocedat. Cele două clădiri, a noastră şi cea a fostului comisariat, sunt unite printr-un gang acoperit. Practic, una o antrenează pe cealaltă. Fără sistemul de scurgere a apelor pluviale, toată apa care se strânge pe acoperişul gangului, se infiltrează în pereţi şi, probabil, în beciul fostului comisariat. La fel, fără acea bordură de susţinere, casa a început să se încline. Deja au început să se crape pereţii. Probabil, s-au produs infiltraţii. Din toamnă au început să se audă crăpături în pereţi. La curăţenia de iarnă, înainte de Crăciun, puteam să deschidem toate geamurile. Acum, unul dintre geamuri nu se mai deschide. Am făcut o notificare către Primărie, în urmă cu aproximativ două săptămâni, însă primele discuţii au fost verbale, cu inginerii celor de la Tancrad. Au zis că le vor transmite şefilor, că stai, că erau deja nişte fisuri în pereţi. Ok, erau, dar nu atâtea şi nu atât de adânci. I-am întrebat ce au făcut cu brâul din beton, dar nu au ştiut ce să spună. Problema rămâne, se agravează şi, mai nou, observ că au început să apară fisuri şi în clădirea fostului comisariat, care însă a fost renovată integral, în 2005. I-au schimbat tot, inclusiv brâurile, unde acum au apărut fisuri. Eu le-am zis să verifice neapărat, înainte să se întâmple ceva. Pentru că nu vreau să ne facă nimic, casa sau mai ştiu eu ce… Ci să refacă brâul şi scurgerea, care să fie funcţională”, ne-a povestit Sorin.

Constructorul, obligat să refacă ce-a stricat

Reprezentanţii firmei Tancrad, care se ocupă de modernizarea străzii Mihai Bravu, sunt obligaţi să refacă atât reţeaua de scurgere a apelor pluviale, cât şi bucata din beton pe care au îndepărtat-o de la structura de rezistenţă a clădirii. Conducerea Primăriei a solicitat constructorului, ca până la finele lunii martie, să remedieze lucrările. „Am solicitat constructorului să remedieze situaţia creată până pe 31 martie 2016”, ne-a transmis Emanuela Turcu, purtătorul de cuvânt al Primăriei.

Rămâne de văzut dacă reprezentanţii firmei Tancrad se vor conforma.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Cum a rezolvat Tancrad problema creată în cazul casei care se crapă după refacerea trotuarelor

După ce Primăria ne-a comunicat că a dat dispoziţie firmei Tancrad ca, până la finele lunii martie, să refacă sistemul de scurgere a apelor pluviale şi o parte din structura de rezistenţă a unei clădiri, pe care angajaţii acesteia le-au distrus, cu bună ştiinţă, atunci când au refăcut trotuarele pe strada Mihai Bravu, reprezentanţii constructorului au găsit o metodă de a se spăla pe mâini.

Sorin B., gălăţeanul care ne-a sesizat problemele de pe strada amintită, despre care am scris în ediţia de luni, 29 februarie, a „Vieţii libere”, ne-a spus că reprezentanţii constructorului au spart, luni, accesul în gangul care face legătura între casele cu numerele 5 şi 7, acolo unde a fost eliminat sistemul de colectare a apelor pluviale, şi au turnat beton, după care au sudat poarta de acces în gang. Practic, în loc să demareze lucrări pentru remontarea unei ţevi, care să colecteze apa pluvială şi să o elimine, aceştia au turnat ciment. Sorin ne-a povestit că luni a mers la sediul Tancrad, pentru a le cere reprezentanţilor firmei să rezolve problemele pe care aceasta le-a cauzat.

„Atâta neglijenţă şi nepăsare… Este noaptea minţii ce se întâmplă aici. Eu nu sunt reclamagiu şi nici procesoman, vreau să găsim o soluţie şi să remediem strict ce s-a stricat. Altceva nu mă interesează”, ne-a spus Sorin, care a afirmat că reprezentanţii constructorului i-au dat asigurări că, în prezent, caută o soluţie tehnică pentru a reface ce au stricat.

„Le voi face adresă scrisă, voi reveni cu o sesizare şi către Primărie. Le-am spus că, în momentul de faţă, nu-i costă aproape nimic să remedieze ce au stricat, pentru ei costurile ar fi minime. Sper să rezolve aceste probleme şi să încheiem. Şi eu au recunoscut că în gang se face piscină, dacă plouă”, ne-a spus Sorin.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Investiţia de pe strada Mihai Bravu s-a finalizat

Primarul muncipiului Galaţi, Marius Stan, a inaugurat, astăzi, strada Mihai Bravu, pe tronsonul cuprins între strada Gării şi strada Basarabiei, tronson reabilitat şi modernizat cu fonduri dintr-un credit luat de municipalitate de la Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare. Lucrările de reabilitare ale străzii au vizat reabilitarea reţelei subterane de apă şi canalizare, modernizarea sistemului de iluminat stradal, dezafectarea şi demontarea liniei de tramvai şi a reţelei de contact, precum şi reabilitarea carosabilului, trotuarelor, bordurilor şi marcajelor rutiere.

Ansamblul urban “strada Mihai Bravu” (de la strada Gării până la Grădina Publică) este monument istorc, înscris pe lista monumentelor istorice, din Galaţi. Din acest motiv, a explicat primarul Marius Stan, reabilitarea tronsonului cuprins între strada Gării şi strada Basarabiei a necesitat avize de la Direcţia de Cultură Iaşi, instituţie care a avizat cererea Primăriei Galaţi de a desfiinţa linia de tramvai de pe mijlocul străzii, doar cu condiţia ca firma constructoare să marcheze, simbolic, fosta linie de tramvai, care a fost şi prima linie de tramvai construită în Galaţi. Conform acestei condiţii, acum, pe mijlocul străzii există o bandă amenajată din piatră cubică, ce aminteşte de prima linie de tramvai din Galaţi.

Potrivit primarului Marius Stan, reabilitarea tronsonului de stradă M. Bravu a costat 5,8 milioane de lei, din care 4,8 milioane lei bani proveniţi din creditul Primăriei Galaţi luat de la BERD, iar aproape un milion de lei - bani de la bugetul local. Cum clădirile de pe stradă sunt toate de patrimoniu, dar aflate într-un grad avansat de deteriorare, primarul Marius Stan vrea să propună Consiliului Local un proiect de hotărâre prin care proprietarii unor astfel de clădiri vor plăti taxe de 5 ori mai mari dacă nu vor reabilita imobilele. Totodată, primarul Marius Stan a mai spus că intenţionează să modernizeze întreg sistemul de iluminat public stradal din oraş, după modelul celui de pe Mihai Bravu, înlocuind stâlpii din beton cu unii eleganţi, iar toate cablurile existente acum pe stâlpi, vor fi îngropate prin pământ.

"Investiţia de pe strada Mihai Bravu s-a continuat aici, aproape de Gară, cu modernizarea bretelei de pe Dogărei şi amenajarea parcului de aici, lucrare realizată prin forţe proprii de Ecosal. Aşa cum am făcut şi pe Bravu, unde am înlocuit stâlpii din beton cu unii supli, eleganţi, am decis ca toate cablurile să fie îngropate în subteran, prin reţeaua amenajată în cadrul modernizării străzii. Aşa intenţionăm să facem peste tot în oraş, unde vom moderniza străzi. Punând stâlpi uşori, proprietarii cablurilor vor fi obligaţi să le îngroape în subteran, ca să scăpăm de aspectul urât şi să avem ceva civilizat", a spus Marius Stan, adăugând că "lucrările de pe Bravu se vor continua şi cu tronsonul cuprins între Basarabiei şi Grădina Publică, acolo se va asfalta carosabilul şi se vor repara trotuarele".

Potrivit directorului economic al Primăriei, Daniel Stadoleanu, Primăria Galaţi a contractat în octombrie 2014 un credit de 100 de milioane de lei de la BERD, urmând să plătească ratele din iunie 2017. Creditul este destinat lucrărilor de reabilitare a mai multor străzi din oraş, pentru modernizarea parcului auto şi sistemului de tiketing al societăţii locale de transport în comun, dar şi pentru modernizarea şi amenajarea parcărilor şi realizarea planului de mobilitate urbană.

presagalatibraila.com

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.