dcp100168 Posted March 27, 2014 Posted March 27, 2014 Strada Anghel Saligny va fi modernizatăÎn luna aprilie a acestui an, potrivit Primăriei Galaţi, vor demara lucrările de modernizare a străzii Anghel Saligny, pe tronsonul cuprins între Prelungirea Brăilei şi strada Argeşului, care arată ca un drumeag de Ev Mediu, prost pietruit şi fără canalizare. SC Constructa Mecanique SRL va executa lucrări de construcţii de drumuri şi reţele de apă şi canalizare, după ce a câştigat licitaţia organizată de Primărie cu oferta cu preţul cel mai scăzut - 1.270.639 de lei, fără TVA. Lucrările care vor fi executate, deşi absolut necesare şi mult-aşteptate de locuitorii zonei, nu rezolvă, însă, decât în parte problema arterei care poartă numele celebrului academician, inginer constructor, ministru şi pedagog român. De exemplu, chiar autorităţile locale recunosc că pe segmentul de stradă dintre Basarabiei şi Tecuci şinele sunt foarte uzate şi au devenit improprii circulaţiei tramvaielor, iar la intersecţia cu strada Gheorghe Doja, la orele de vârf, se creează, adesea, ambuteiaje în trafic. Tocmai de aceea aleşii locali au aprobat documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţii pentru modernizarea străzii şi pe tronsonul strada Basarabiei - strada Gheorghe Asachi, care asigură legătura între Ţiglina III şi Cartierul Aurel Vlaicu.Planurile PrimărieiHotărârea prevede, pe lângă un carosabil şi trotuare corespunzătoare unei străzi de categoria a III-a, înlocuirea sistemului rutier, pe zona modernizată urmând să fie demontate liniile de tramvai de pe ambele tronsoane şi să se amenajeze un sens giratoriu la intersecţia cu Doja. De asemenea, vor fi reabilitate reţelele de apă şi de canalizare, iluminatul public şi, în plus, va fi instalat un sistem de monitorizare video a intersecţiilor. Valoarea totală a investiţiei se ridică la 17.574.190 de lei, iar durata de realizare este de 12 luni. Banii vor veni din împrumutul în valoare de o sută de milioane de lei pe care Primăria intenţionează să-l contracteze de la Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare pe perioada 2014 – 2016.viata-libera.ro
dcp100168 Posted December 23, 2014 Author Posted December 23, 2014 Se modernizează străzile Tecuci şi SalignyDacă tot a împrumutat o sută de milioane de lei de la Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), Primăria Galaţi se grăbeşte să contracteze investiţiile care vor fi realizate din acest credit. Astfel, municipalitatea a lansat, pe portalul propriu, o cerere în vederea contractării de servicii de proiectare şi elaborare a caietelor de sarcini pentru reabilitarea străzilor Tecuci şi Anghel Saligny.Bugetele maxime disponibile pentru contract sunt de 396.000 de lei fără TVA pentru strada Tecuci şi de 540.000 de lei fără TVA pentru strada Saligny. Trebuie spus că, potrivit hotărârilor de Consiliu Local adoptate, modernizarea străzii Anghel Saligny, între Basarabiei şi Asachi, este estimată să coste 22,8 milioane de lei, iar modernizarea străzii Tecuci - 39,5 milioane de lei.Primăria aşteaptă oferte până pe 15 ianuarie 2015. Atribuirea este prevăzută a fi efectuată în primul trimestru din 2015 şi are o durată estimată de 45 de zile.viata-libera.ro
dcp100168 Posted September 14, 2015 Author Posted September 14, 2015 Cine şi pe câţi bani va reabilita străzile Tecuci şi Anghel SalignyScoase la licitaţie în decembrie 2014, contractele pentru reabilitarea arterelor Tecuci şi Anghel Saligny tocmai au fost atribuite de Primăria municipiului Galaţi firmei Tancrad. Municipalitatea îi va plăti, în total, pentru lucrări, 39,7 milioane de lei fără TVA.Potrivit documentului postat de municipalitate pe portal, pentru strada Tecuci s-au depus două oferte: Tancrad, cu un preţ de 24,7 milioane de lei fără TVA şi Strabag AG - 29,8 milioane de lei fără TVA, prima fiind declarată câştigătoare.Lucrările de modernizare a străzii Tecuci vor dura 14 luni, cu alte 60 de luni garanţie, şi vor cuprinde atât infrastructura, cât şi suprastructura elementelor componente: carosabil, trotuare, reţele hidroedilitare de apă, canalizare, reţele de telecomunicaţii, gaze, desfacerea liniilor de tramvai, iluminat stradal.Tot Tancrad şi Strabag au licitat şi pentru reabilitarea străzii Anghel Saligny, preţurile oferite fiind de 14,9 milioane de lei fără TVA şi, respectiv, 17,8 milioane de lei fără TVA, Tancrad fiind aleasă pentru preţul cel mai mic oferit.Lucrările de modernizare a străzii Saligny vor cuprinde atât infrastructura, cât şi suprastructura elementelor componente: carosabil, trotuare, reţele hidroedilitare de apă, canalizare, reţele de telecomunicaţii, gaze, desfiinţarea liniilor de tramvai şi vor dura 12 luni, cu alte 60 de luni garanţie.Reamintim că, pentru reabilitarea acestor două artere, dar şi pentru lucrările deja începute pe strada Mihai Bravu, Primăria Galaţi a contractat un credit în valoare de o sută de milioane de lei de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare.viata-libera.ro
dcp100168 Posted January 13, 2016 Author Posted January 13, 2016 Când începe modernizarea străzilor Tecuci şi Saligny şi cât îi va costa pe gălăţeniDouă dintre arterele importante ale oraşului, Tecuci şi Anghel Saligny, vor fi modernizate cu bani împrumutaţi de Primăria Galaţi de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare. Pentru că licitaţiile pentru atribuirea acestor lucrări s-au adjudecat în toamna anului trecut, am fost curioşi când vor demara efectiv lucrările.Potrivit Biroului de presă al Primăriei Galaţi, modernizarea străzii Tecuci, între străzile Traian şi 1 Decembrie 1918, a fost câştigată de SC Tancrad SRL Galaţi. Valoarea contractului este 24,8 milioane lei (fără TVA). „Termenul de execuţie a lucrărilor este de 14 luni, din momentul în care se dă ordinul de începere a lucrărilor. Estimăm că ordinul va fi emis în primăvară, în funcţie de starea vremii”, ne-a comunicat municipalitatea.Proiectul de modernizare a străzii Tecuci presupune reabilitarea reţelelor subterane de apă şi canalizare, desfiinţarea liniilor de tramvai, reabilitarea infrastructurii rutiere (carosabil, trotuare, marcaje), înnoirea mobilierului urban, înnoirea reţelei de iluminat stradal.Modernizarea străzii Anghel Saligny, între străzile Gheorghe Asachi şi Basarabiei, a fost adjudecată la licitaţie de SC Tancrad SRL Galaţi, valoarea contractului fiind de 15 milioane lei (fără TVA). „Termenul de execuţie a lucrărilor este de 12 luni, din momentul în care se dă ordinul de începere a lucrărilor. Estimăm că ordinul va fi emis în primăvară, în funcţie de starea vremii”, precizează Primăria.Proiectul de modernizare a străzii Anghel Saligny presupune reabilitarea reţelelor subterane de apă şi canalizare, desfiinţarea liniilor de tramvai, reabilitarea infrastructurii rutiere (carosabil, trotuare, marcaje), înnoirea mobilierului urban, înnoirea reţelei de iluminat stradal.viata-libera.ro
dcp100168 Posted January 18, 2016 Author Posted January 18, 2016 Diriginţi de şantier pentru străzile Tecuci şi SalignyPeste 700.000 de lei îi va plăti Primăria municipiului Galaţi firmei care va asigura serviciile de dirigenţie de şantier la lucrările de reabilitare a străzilor Anghel Saligny şi Tecuci. Potrivit anunţurilor postate de municipalitate pe portalul propriu, SC Septembrie Consulting SRL din Bucureşti a câştigat licitaţiile la care s-au mai înscris SC Acciona Ingenieria SA din Spania, SC Consulgan - Consultores de Engenharia e Gestao SA din Portugalia şi SC Konsent SA din Iaşi.Pentru servicii de dirigenţie de şantier pentru implementarea obiectivului de investiţii: “Reabilitarea străzii Anghel Saligny” valoarea contractului este de 382.010 de lei fără TVA, iar pentru “Reabilitare strada Tecuci valoarea contractului este de 395.910 de lei fără TVA.Reamintim că arterele Tecuci şi Anghel Saligny vor fi modernizate cu bani împrumutaţi de Primăria Galaţi de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare. Lucrările ar putea începe în primăvară şi vor fi executate de firma Tancrad contra sumei totale de 39,8 milioane de lei (fără TVA).viata-libera.ro
dcp100168 Posted February 26, 2016 Author Posted February 26, 2016 Încep lucrările pe străzile Tecuci şi Anghel Saligny Primăria municipiului Galaţi a dat ordin de începere a lucrărilor de reabilitare şi modernizare a străzilor Tecuci (între strada Traian şi intersecţia IC Frimu) şi Anghel Saligny (între strada Gheorghe Asachi şi strada Basarabiei), cu data de 29 februarie 2016. ”Sunt două obiective de investiţii majore pentru infrastructura municipiului Galaţi. Practic, cele două segmente de străzi care intră în modernizare vor fi noi-nouţe la finalul lucrărilor şi vor deveni coridoare importante de transport în oraş. Aceste străzi nu au beneficiat de reabilitare generală niciodată, după Revoluţia din Decembrie 1989. Conductele, ţevile, racordurile, fundaţiile, suprastructura, toate sunt vechi şi depăşite”, a declarat primarul Marius Stan. Pe ambele străzi ce întră în reabilitare generală şi modernizare se vor efectua lucrări de înnoire a reţelei subterane de apă şi canalizare (conducte, racorduri, branşamente), lucrări de refacere a suprastructurii drumului, lucrări de asfaltare a carosabilului, trotuarelor, înlocuire a bordurilor, refacerea marcajelor şi semnalizării rutiere, înnoirea instalaţiilor electrice destinate iluminatului stradal, înnoirea mobilierului urban şi, în cazul străzii Anghel Saligny, lucrări de reabilitare şi modernizare a parcului situat vizavi de Unicom. Lucrările sunt programate să dureze 14 luni, în cazul străzii Tecuci, şi 12 luni, în cazul străzii Anghel Saligny şi costă 24,8 milioane de lei, în cazul străzii Tecuci, şi 17,9 milioane lei, în cazul străzii Anghel Saligny. Banii provin din creditul făcut de municipiul Galaţi la Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD). Proiectele, evaluările şi caietele de sarcini pentru ambele obiective de investiţii au fost agreate şi supervizate de consultanţii BERD. Pe ambele străzi, lucrările sunt efectuate de Tancrad Galaţi. Odată cu începerea lucrărilor de modernizare, strada Anghel Saligny va fi închisă complet circulaţiei, în prima etapă, pe segmentul cuprins între străzile Gheorghe Asachi şi Siderurgiştilor (zona IREG), fără afectarea intersecţiilor. Traseul de microbuz cu indicativul 63 va fi deviat pe strada Gheorghe Asachi spre strada Siderurgiştilor. Circulaţia va fi complet închisă şi pe strada Tecuci, pe tronsonul cuprins între strada Traian şi intersecţia IC Frimu, fără afectarea intersecţiilor. Traseele de autobuz 12, 15, 16 şi microbuz 62 şi 77 vor circula deviat pe ruta strada Traian (capăt tramvaie) - strada Eroilor - strada Nicolae Bălcescu - strada Brăilei. Primăria municipiului Galaţi recomandă conducătorilor auto să evite străzile pe care se fac lucrări, să folosească rutele ocolitoare recomandate (pe care se deplasează şi mijloacele de transport în comun) şi să respecte întocmai indicatoarele rutiere şi/sau semnalele agenţilor de circulaţie care vor dirija traficul. Biroul de presă al Primăriei municipiului Galaţi
dcp100168 Posted June 29, 2016 Author Posted June 29, 2016 Probleme pe strada Tecuci. Lucrările de modernizare, blocate de o lună! Lucrările de modernizare a străzii Tecuci, realizate pe bani împrumutaţi de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), sunt blocate de circa o lună pe segmentul dintre arterele Sf. Spiridon şi Traian. Ce s-a întâmplat? Chiriaşii imobilului de pe Tecuci nr. 43 au reclamat la Inspectoratul de Stat în Construcţii că, din cauza lucrărilor executate, clădirea a fost grav avariată. Iar Inspectoratul, după ce a verificat situaţia, a oprit lucrările, până la punerea în siguranţă a construcţiei afectate. Faptul că, de o lună întreagă, şantierul a încremenit a stârnit revolta locatarilor străzii, care şi-ar dori ca modernizarea să se termine cât mai repede. Ieri, lucrarea a fost verificată de consultanţii BERD, împreună cu primarul Ionuţ Pucheanu şi viceprimarul Sorin Enache. Cât e vina lui Dorel? "Un Dorel a stricat. Aici au fost şanţuri şi s-au hotărât să pună branşament acolo. Pe data de 27 mai a dat ploaia, s-au gândit să astupe şanţul, aruncând pământ peste acel branşament făcut la voia întâmplării. S-a rupt branşamentul şi apa a curs toată noaptea într-o gură de beci! Pământul s-a slăbit şi s-a lăsat, afectând clădirea", s-au plâns chiriaşii imobilului de la numărul 43, familia Leu. Clădirea, în care funcţionează un atelier de rame, geamuri şi oglinzi, arată înfricoşător: pragul şi scările s-au strâmbat, soba de teracotă s-a deplasat, hornul s-a desprins şi s-a înclinat, iar crăpăturile mari din perete ameninţă pe oricine intră înăuntru. Constructorii firmei Tancrad, care modernizează strada, nu par deloc convinşi că structura de rezistenţă a clădirii fost afectată doar de lucrările executate şi de infiltraţiile de apă. Chiar şi în condiţiile în care în subsol sunt numai beciuri! Nemulţumiţi sunt şi locatarii care s-au săturat să trăiască într-un permanent şantier, acum înţepenit: "Nu putem sta aşa. Poate, totuşi, se rezolvă mai repede!". Oamenii se plâng că mirosul de canalizare este puternic, că nu-şi pot face aprovizionarea cu lemne şi că magazinele au de suferit. Cum se va rezolva Pentru ca lucrările să fie reluate, este necesar ca imobilul de la numărul 43 să fie pus în siguranţă, iar asta înseamnă evacuarea locatarilor. Familia Leu cere un spaţiu comercial pentru atelier, iar locatarii vecini trebuie mutaţi de urgenţă într-o altă locuinţă. Autorităţile vor încerca să găsească o soluţie pentru toţi, în cursul zilei de astăzi. Vestea bună este că restul lucrării de pe Tecuci este în grafic şi se lucrează de zor. Modernizarea costă 24,8 milioane de lei şi trebuie să fie gata în mai 2017. viata-libera.ro
dcp100168 Posted August 15, 2016 Author Posted August 15, 2016 Întrebări şi îngrijorare pe Facebook. Ce face Primăria Galați cu piatra cubică de pe strada Tecuci? „Strada Tecuci, între IFR şi Siderurgiştilor, a intrat în reparaţii. Până aici totul e chiar de lăudat, dar am o întrebare: piatra cubică, ce se întâmplă cu ea? De ce? Păi, domnilor, parcă văd, ca şi în cazul străzii Basarabiei, acum încarcă de zor piatra în basculante, apoi lucrarea stagnează! Cum? De ce? Păi la un calcul simplu, circa 300 metri de strada la opt metri lăţime ies cam 2.400-2.500 metri pătraţi. Or' ia priviţi preţurile la metrul pătrat de piatra cubica: (563 lei/tona fără TVA)! Multe străzi din Roma sunt şi acum pavate cu piatră cubică de peste 2000 ani şi rezistă! Despre ce vorbim?”, este mesajul postat de gălăţeanul Florin Tofan pe Facebook. Biroul de presă al Primăriei municipiului Galaţi ne-a dat asigurări că piatra cubică de pe strada Tecuci nu va fi valorificată. „Nu o vindem! Ea va fi depozitată în depozitul Primăriei Galaţi şi va fi folosită la viitoare proiecte”, ne-a declarat Biroul de presă al Primăriei. Reamintim că lucrările pe strada Tecuci sunt realizate de firma Tancrad şi finanţate din creditul contractat de Primărie de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare. viata-libera.ro
dcp100168 Posted September 21, 2016 Author Posted September 21, 2016 Gălăţenii ”înoată” în nămol pe strada Tecuci Ploile din ultimele zile au transformat strada Tecuci, unde echipe de muncitori şi utilaje lucrează, de câteva luni, la modernizarea acesteia, într-o adevărată mlaştină, care face aproape imposibilă circulaţia pietonilor şi autoturismelor celor care locuiesc în zonă. Mai mulţi gălăţeni care locuiesc pe Tecuci, în apropierea intersecţiei cu strada Alexandru Cernat, ni s-au plâns că abia mai pot ieşi din curţi pentru a-şi duce copiii la şcoală sau pentru a merge la serviciu. Mai mult, circulaţia pe drumul transformat în şantier în lucru este un adevărat calvar pentru oamenii de toate vârstele, întrucât aceştia trebuie să se lupte, indiferent că sunt cu maşina sau pe jos, să nu rămână împotmoliţi în nămolul care, în unele zone, depăşeşte cu mult glezna fiecăruia. Ieri, în jurul orei 10,30, pe strada Tecuci puteai merge în siguranţă, fără să faci echilibristică printre maldărele de nămol şi să rişti să-ţi rupi gâtul la propriu, alunecând, doar dacă erai echipat corespunzător, cu cizme din cauciuc! Amabil, unul dintre muncitorii din zonă, ne-a însoţit câţiva metri, pentru a ne spune că pe strada Tecuci lucrează mai multe societăţi şi că nimeni nu se face vinovat că ploaia a transformat strada, şi-aşa găurită şi prăfuită, într-o mlaştină din care ai impresia că nu mai poţi ieşi. Nimic de comentat cu privire la şantierul în lucru, fapt acceptat de altfel de toţi cei care locuiesc pe porţiunea afectată. Oamenii le solicită însă autorităţilor să ia măsuri astfel încât accesul în curţi să nu mai fie o problemă, iar circulaţia pe stradă să se desfăşoare în condiţii decente, pe anumite porţiuni. "Suntem conştienţi că se lucrează, că inevitabil este mult praf, sunt maldăre de pământ şi accesul este îngreunat din această cauză. Dar avem nevoie să fim ajutaţi să putem circula, mai ales după aceste ploi, care au transformat complet strada. Sunt persoane cu probleme de sănătate, care abia se pot deplasa, sunt copii care merg la şcoală şi cu greu pot merge prin nămolul acesta. Sunt şi oameni pentru care accesul în curte este foarte dificil", ne-a spus unul dintre gălăţenii care locuiesc pe strada Tecuci. Primăria promite să ia măsuri La sesizarea "Vieţii libere", reprezentanţii municipalităţii au dat asigurări că vor dispune rezolvarea problemelor semnalate de către cei care locuiesc în apropierea intersecţiei străzilor Tecuci şi Alexandru Cernat. Purtătorul de cuvânt al Primăriei, Raluca Ardean, ne-a declarat că probleme similare au fost sesizate şi în zona Pieţei Centrale, unde, de curând, s-a turnat pietriş pentru a facilita accesul oamenilor. viata-libera.ro
dcp100168 Posted October 26, 2016 Author Posted October 26, 2016 Mintea aleşilor cea de pe urmă. Modernizarea străzii Anghel Saligny, scumpită a doua oară Aleşii locali au stabilit că este necesară menţinerea liniei de tramvai pe tronsonul strada Siderurgiştilor - strada Basarabiei Efectul - modernizarea străzii Anghel Saligny va costa cu 1,8 milioane de euro mai mult decât fusese estimat în 2014 Aprobate în februarie 2014, costurile de modernizare a arterei Anghel Saligny au fost majorate pentru a doua oară, tot prin votul consilierilor locali, deşi lucrarea se află în plină desfăşurare. Matematic, de la momentul în care au fost votaţi pentru prima dată de Consiliul Local şi până acum, indicatorii tehnico-economici ai investiţiei au crescut de la 17,5 milioane de lei la 22,8 milioane de lei de lei şi, mai nou, la 31,7 milioane de lei. Iată care sunt motivele acestor scumpiri în serie şi cum vor fi influenţate lucrările aflate în derulare de noua decizie a Legislativului Galaţiului. Primul vot Aşa cum aţi mai putut citi în ziarul „Viaţa liberă”, în februarie 2014, prin Hotărârea Consiliului Local (HCL) nr. 57 din 2014 a fost aprobată documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţii pentru obiectivul „Modernizare strada Anghel Saligny între Basarabiei şi Gheorghe Asachi”. Documentul votat preciza că strada Anghel Saligny, pe tronsonul Basarabiei - Asachi, asigură legătura între cartierele Ţiglina III - Aurel Vlaicu. Prin proiect erau prevăzute: înlocuirea sistemului rutier, demontarea liniilor de tramvai şi desfacerea firului de contact, devierea cablurilor electrice, amenajarea sensului giratoriu la intersecţia cu strada Gheorghe Doja, înlocuirea reţelei de alimentare cu apă potabilă şi a racordurilor, introducerea de colectoare noi pe zonele unde nu există canalizare, iluminat public, semaforizare şi sistem de supraveghere video a intersecţiilor. Valoarea totală a investiţiei fusese stabilită de aleşi la 17,5 milioane de lei de la bugetul local. BERD nu finanţează „chinezării” În septembrie 2014, prin HCL nr. 366, indicatorii tehnico-economici ai investiţiei au fost majoraţi. Motivul? Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) nu a acceptat să finanţeze din creditul de 100 de milioane de lei modernizarea străzii Saligny (şi a altor obiective de investiţii) decât dacă valorile erau realiste, explicând că nu finanţează „chinezării”. „BERD ne-a transmis că toate valorile trebuie reanalizate şi ridicate, pentru că, după standardele UE, proiectele sunt subdimensionate. BERD nu tolerează practicile din România, prin care, pe licitaţii finalizate, preţurile sunt ridicate ulterior, prin acte adiţionale. Au spus că, decât să estimăm zece lei şi să avem nevoie de 20, lăsând lucrarea neterminată, mai degrabă estimăm 30 de lei şi o facem cu 20”, au explicat autorităţile. Raportarea s-a făcut la preţul unitar al lucrărilor de pe străzile Oţelarilor, Stadionului, Frunzei şi Asachi, acesta fiind şi standardul de calitate, s-a luat în calcul şi derularea lucrărilor pe un termen cât mai scurt. Aleşii au fost de acord că modernizarea străzii Anghel Saligny între strada Basarabiei şi Asachi nu va mai costa 17,5 milioane de lei, ci 22,8 milioane de lei! A doua majorare Joia trecută, cele două hotărâri adoptate în 2014 au fost din nou modificate şi completate. „La solicitările repetate ale SC Transurb SA şi din reanalizarea condiţiilor de transport a tramvaielor din zona Anghel Saligny – strada Basarabiei – sens giratoriu Piaţa Energiei s-a stabilit că este necesară menţinerea liniei de tramvai pe tronsonul strada Siderurgiştilor – strada Basarabiei. Prin proiectul propus se prevăd şi lucrări de reabilitare a liniilor de tramvai pe tronsonul de stradă cuprins între strada Basarabiei şi strada Siderurgiştilor, pe lângă lucrările aprobate iniţial, pe o lungime de 450 metri liniari şi anume: suprastructură linii tramvai înglobate în carosabil cu şina cu canal sudată aluminotermic, aparate de cale schimbătoare de intrare-ieşire, lucrări fir contact amplasat pe traverse din cablu de oţel fixat pe stâlpi de susţinere”, se arată în noua decizie a aleşilor. Valoarea aprobată a investiţiei a crescut de la 22,8 milioane de lei cu TVA, adică 5,2 milioane de euro cu TVA, la 31,7 milioane de lei cu TVA, adică 7 milioane de euro cu TVA. Cum vor fi influenţate lucrările Dacă prima modificare a indicatorilor tehnico-economici s-a făcut pe când lucrările nu erau nici măcar licitate, în acest moment modernizarea străzii Anghel Saligny se află în derulare, fiind executată de SC Tancrad care a câştigat contractul cu o ofertă de 17,9 milioane de lei fără TVA. În aceste condiţii am fost curioşi să aflăm cum va fi influenţată finalizarea lucrării şi dacă va fi necesară o licitaţie pentru liniile de tramvai. „Lucrările pentru modernizarea de pe strada Saligny între Basarabiei şi Asachi sunt în grafic în acest moment. Se lucrează la suprastructură, dar şi la cuplările de conducte cu cele de pe strada Basarabiei pentru apă şi canalizare. În mod normal, conform proiectului în vigoare, aceste lucrări ar fi trebuit să fie gata până la data de 1 martie 2017. Dacă e să vorbim despre influenţa asupra lucrării, atunci cel mai probabil vom vorbi despre un nou termen de finalizare. Urmează să se facă un caiet de sarcini şi licitaţie pentru un proiect de repunere a liniei de tramvai aici. Asta înseamnă că prezentele lucrări vor fi sistate într-un punct, atunci când se va interveni cu noua lucrare de montare a şinelor, iar apoi se va continua până la asfaltare”, ne-a comunicat Biroul de presă al Primăriei. Experienţă nefericită De-a dreptul traumatizantă, aşa poate fi catalogată experienţa de care au avut parte atât gălăţenii, cât şi autorităţile, la modernizarea străzii Basarabiei, tronsonul cuprins între bulevardul Coşbuc şi strada Poşta Veche (360 metri liniari), acolo unde autorităţile au constatat că linia de tramvai nu mai poate fi refolosită. Reamintim că lucrările au început la finele lunii septembrie 2013 şi ar fi trebuit să fie gata la începutul lunii decembrie acelaşi an, lucru care nu s-a întâmplat. Ca să nu mai lungim povestea răscolind amintiri neplăcute, vă spunem doar că abia la 1 octombrie 2014 a fost redeschisă circulaţia pe strada Basarabiei, pe segmentul cuprins între bulevardul George Coşbuc şi strada Anul Revoluţiei 1848… Cât şi cum se va derula noua investiţie vom afla anul viitor. viata-libera.ro
dcp100168 Posted March 21, 2017 Author Posted March 21, 2017 Modernizare cu răzgândiri, pe strada Anghel Saligny. Autorităţile joacă "alba-neagra" cu linia de tramvai Nu ne mai trebuie, renunţăm la ea! Ba nu, avem nevoie, o punem la loc! Aprobăm costurile, organizăm licitaţie, apoi ne răzgândim: nu, nu mai e nevoie de linie de tramvai pe strada Anghel Saligny, între Basarabiei şi Siderurgiştilor. Pare o glumă, dar nu e! Fix aşa au tratat autorităţile modernizarea acestei artere a oraşului, finanţată cu bani împrumutaţi de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD). Demarată pe 29 februarie 2016, modernizarea arterei Anghel Saligny, pe tronsonul cuprins între străzile Gheorghe Asachi şi Basarabiei, care costă 17,9 milioane de lei fără TVA, şi este executată de Tancrad, ar fi trebuit să dureze, conform graficului de lucrări anunţat de Primărie, 12 luni. Numai că, pe 20 octombrie 2016, în timp ce investiţia era în toi, prin votul aleşilor locali, indicatorii tehnico-economici ai lucrării au fost majoraţi cu aproape 2 milioane de euro. Ce s-a întâmplat? Autorităţile au decis că trebuie repusă linia de tramvai, la care se renunţase: "La solicitările repetate ale SC Transurb SA şi din reanalizarea condiţiilor de transport a tramvaielor din zona Anghel Saligny - Basarabiei - sens giratoriu Piaţa Energiei s-a stabilit că este necesară menţinerea liniei de tramvai pe tronsonul strada Siderurgiştilor - strada Basarabiei", se arăta în decizia votată. Hotărârea prevedea lucrări de reabilitare a liniilor de tramvai pe tronsonul de stradă cuprins între Basarabiei şi Siderurgiştilor, pe lângă lucrările aprobate iniţial, pe o lungime de 450 metri liniari. Licitaţie iniţiată, apoi anulată Pe 3 ianuarie 2017, Primăria a scos la licitaţie contractul pentru reabilitarea liniilor de tramvai pe tronsonul de stradă cuprins între Basarabiei şi Siderurgiştilor, cu o valoare estimată de 7,2 milioane de lei şi criteriu de atribuire „preţul cel mai scăzut”. Pe 26 ianuarie, surpriză!, licitaţia a fost anulată de Serviciul Electronic de Achiziţii Publice. Motivul? Se pare că ofertanţii au cerut clarificări, iar răspunsurile primite de la Primărie au dus la modificarea indicatorilor principali, adică a costurilor. Ba, mai mult, specialiştilor în achiziţii li s-a părut că formulările din caietul de sarcini duceau la „restrângerea concurenţei”. În mod normal, autorităţile ar fi trebuit să refacă documentaţia licitaţiei şi să o ia de la capăt, dar acest lucru nu se va mai întâmpla, pentru că au ajuns la concluzia că investiţia cu pricina e mai degrabă „un moft”. Ne-ar fi costat prea mult Adevăratul motiv pentru care se renunţă la repunerea liniei de tramvai este, însă, financiar. Modernizarea străzii Salingy este finanţată din creditul de o sută de milioane de lei, contractat de fosta administraţie de la BERD. Banca impune autorităţilor să respecte termenele de execuţie a lucrării şi orice depăşire a duratei, implicit necheltuirea banilor din credit, este penalizată scump. „În momentul de faţă, dacă am fi mers în continuare pe licitaţie, ieşeam din perioada de acordare a creditului de către BERD şi am fi plătit penalităţi foarte mari, pe care, ulterior, Curtea de Conturi ar fi putut să ni le impute”, ne-a declarat primarul Ionuţ Pucheanu. Vestea bună este că, potrivit edilului, până la sfârşitul acestei luni, modernizarea arterei va fi finalizată, iar ulterior, după ce se vor închide porii asfaltului, se va aplica marcajul rutier. viata-libera.ro
dcp100168 Posted May 22, 2017 Author Posted May 22, 2017 Şantierele întârziate ale Galaţiului. Când se va finaliza modernizarea străzii Tecuci Demarată în februarie 2016, modernizarea străzii Tecuci, pe tronsonul cuprins între Traian şi 1 Decembrie 1918, ar fi trebuit să fie finalizată - conform calendarului de lucrări asumat şi transmis de Primărie Galaţi la solicitarea noastră - pe 10 mai 2017. Din păcate, termenul nu a fost respectat. Potrivit Biroului de presă al Primăriei Galaţi, termenul de execuţie a investiţiei a fost prelungit până pe 2 iunie 2017. Motivele nefinalizării lucrărilor la data stabilită iniţial sunt legate de "surprizele" de care a avut parte constructorul în momentul decopertării străzii. De pildă, conform autorităţilor, au intervenit lucrări suplimentare solicitate de Apă Canal, după ce, în zona IFR, au fost descoperite cabluri electrice de înaltă tensiune şi canivouri de termoficare pe traseul reţelelor de canalizare. "Sunt lucruri pe care le-au descoperit în momentul executării lucrărilor şi care au trebuit remediate, pentru ca lucrările se fie executate bine", ne-a transmis Primăria. Nu trebuie uitat că, în vara anului trecut, timp de o lună, lucrările au fost blocate pe segmentul Sf. Spiridon - Traian, după ce unul dintre locatariidin zonă a reclamat că imobilul i-a fost grav avariat în cursul execuţiei. Ce-a mai rămas de executat "A rămas de făcut canalizarea din intersecţia IFR şi cuplarea la apă, lucrări care vor fi făcute cu avizul Apă Canal, plus finalizarea unui cămin. Respectarea termenului depinde de starea vremii, pentru că, dacă plouă, nu se va putea interveni. Dar dacă va mai fi nevoie de o nouă prelungire, aceasta nu va dura foarte mult. De asemenea, a mai rămas de turnat ultimul strat de asfalt de la IFR până la 1 Decembrie şi de finalizat parcarea de vizavi de Biserica Sf. Mina", ne-a declarat Biroul de presă al Primăriei. Reamintim că modernizarea este realizată de către SC Tancrad şi costă 24,8 milioane de lei, bani din creditul făcut de municipiul Galaţi la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD). Proiectele, evaluările şi caietele de sarcini pentru ambele obiective de investiţii au fost agreate şi supervizate de consultanţii BERD. viata-libera.ro
dcp100168 Posted July 6, 2017 Author Posted July 6, 2017 Surpare pe o stradă abia modernizată Artera care poartă numele celebrului inginer gălăţean Anghel Saligny n-are noroc şi pace! După ce autorităţile au jucat alba-neagra cu linia de tramvai, lungind inutil durata lucrărilor de modernizare, acum, că s-a făcut, în sfârşit, recepţia investiţiei, a apărut o surpare! "Proaspăt inaugurată, pe strada Anghel Saligny, din noul sens giratoriu spre Biserica "Sf. Vasile", în faţa blocului 3A, scara 2, se naşte o nouă gaură prin surpare, în urma lucrărilor de slabă calitate efectuate", ne-a sesizat un cititor. La faţa locului, am descoperit o groapă adâncă, apărută chiar lângă bordură, pe scuarul care separă trotuarul de carosabil. Pe fundul gropii băltea apa acumulată în urma precipitaţiilor abundente din weekend. Partea proastă e că surparea părea în plină expansiune, pământul din jur fiind deja lăsat. "Investiţia este finalizată şi s-a făcut recepţia", ne-a comunicat, la solicitarea noastră, Biroul de presă al Primăriei Galaţi, adăugând că a fost trimis un reprezentant să verifice situaţia. A plouat prea mult Ulterior, municipalitatea ne-a informat că situaţia a fost verificată de către SC Apă Canal şi că nu sunt pierderi de la instalaţiile aflate sub presiune. "Surparea a fost provocată de infiltraţiile apelor pluviale. Se va interveni cât mai curând. Lucrarea este în garanţie", ne-a comunicat Primăria. Fiind în perioada de garanţie, remedierea problemei apărute nu va costa bani în plus de la bugetul local! Însă apariţia unei surpări la o perioadă atât de scurtă de timp de la finalizarea şi recepţia lucrărilor ar trebui să le ridice autorităţilor semne de îngrijorare sau măcar de întrebare cu privire la calitatea lucrărilor executate. Nu de alta, dar investiţia nu a fost tocmai ieftină, iar gălăţenii o vor plăti cu dobândă, pentru că banii provin din creditul de o sută de milioane de lei, contractat de fosta administraţie de la BERD. Cu sau fără linie de tramvai Reamintim că modernizarea arterei Anghel Saligny, pe tronsonul cuprins între străzile Gheorghe Asachi şi Basarabiei, a demarat pe 29 februarie 2016, fiind executată de SC Tancrad, care a câştigat licitaţia cu o ofertă de 17,9 milioane de lei fără TVA. Lucrarea ar fi trebuit să dureze, conform graficului de lucrări anunţat de Primărie, 12 luni. Durata lucrărilor a fost însă prelungită, după ce autorităţile au decis că trebuie repusă linia de tramvai pe tronsonul Siderurgiştilor - Basarabiei", a fost făcută documentaţia şi lansată o licitaţie pentru lucrări, procedură anulată. Primăria a decis apoi să renunţe la repunerea liniei de tramvai, pe motiv că era "un moft" prea scump! viata-libera.ro
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now