dcp100168 Posted February 24, 2015 Share Posted February 24, 2015 Copii şi adulţi întorşi pe băncile şcolii prin programul "Civis"“Înainte mergeau călare pe cal şi visau cel mult la o căruţă, acum sunt fericiţi la volanul unei maşini străine. Mai ieri nu ştiau nici să iscălească, astăzi îşi completează cererile de angajare pentru un loc de muncă. Iată schimbarea de care suntem foarte mândri”. Sunt cuvintele profesorilor din Tecuci, judeţul Galaţi care au luptat ca sute de copii şi adulţi să se reîntoarcă la şcoală şi să scape de ruşinea analfabetismului. Totul în cadrul programului cu fonduri europene „Civis”.Geanina este o copilă de 11 ani din Tecuci. A fost la un pas de a abandona școala din cauza sărăciei de acasă. Mai are încă 7 frați, iar dacă acum știe să citească este doar meritul profesorilor care au făcut tot posibilul să o țină aproape de școală. Acum, Geanina înțelege importanța educației și are planuri mari cu viața ei.Și nu doar cei mici au fost întorși din drumul abandonului școlar, ci și oameni în toată firea. Până să beneficieze de proiectul finanțat cu fonduri europene “Civis”, soții Ioan nu știau nici să scrie, nici să citească. Lumea lor era strivită de rușinea analfabetismului. De când s-au reîntors la școală, totul s-a schimbat.Și Nicoleta din Tecuci recunoaște că reîntoarcerea la școală i-a redat încrederea în forțele proprii. Cum literele și cifrele nu-i mai sunt acum necunoscute poate să-i ajute la teme și pe cei 7 copii ai săi. Ne-a mărturisit că se simte ca o profesoară pentru ei.Gândul abandonului școlar l-a avut și Raluca, o adolescentă de 14 ani din localitatea gălățeană Buciumeni. Și-a dorit să plece cu mama sa la muncă în străinătate, dar profesorii i-au spus să aibă mare grijă pentru că un gest necugetat are urmări pentru toată viața.Rușinea lipsei de carte a simțit-o și Emanuel, tot din Buciumeni. Când colegii lui de clasă mergeau la școală, el, constrâns de sărăcia de acasă, rămânea ascuns în spatele gardului. Prin acest program s-a