Jump to content

Gălăţeni cu branşamente individuale rămaşi fără apă


Recommended Posts

Posted

Gălăţeni cu branşamente individuale rămaşi fără apă

* Opt locatari ai Asociaţiei 775 acuză Apă Canal de abuz, pentru că le-a sistat apa chiar dacă sunt bun-platnici * Apă Canal spune că asociaţia are datorii, iar banii celor bun-platnici nu au ajuns la societate

Chiar dacă au investit, anul trecut, sume de peste 1.000 de lei fiecare în instalaţii de individualizare a reţelei de apă rece, câţiva locatari de la blocul S11, scara 3 din IC Frimu, s-au trezit, luni dimineaţă, cu robinetele secate, din cauza datoriilor asociaţiei de proprietari de care aparţin. Ştiindu-se bun-platnici şi luaţi pe nepregătite, s-au dus cu toţii să ceară explicaţii de la Apă Canal.

„Anul trecut, în aprilie, ne-am făcut separare la apă rece cu adeverinţă că nu suntem datornici de la administraţia asociaţiei. Ne-am plătit la zi datoriile către asociaţie, dar cu toate acestea Apă Canal ne-a oprit azi dimineaţă apa, fără să ne anunţe. Există două vane, una pentru datornici, cealaltă pentru noi. Înţelegerea a fost: chiar dacă opresc vana datornicilor, lasă vana noastră în pace”, ne-a explicat supărată doamna Calotă Jenica.

Asociaţia nu şi-a respectat angajamentul de plată

Potrivit purtătorului de cuvânt al societăţii Apă Canal, Cornelia Arnăutu, pentru că Asociaţia 775 are datorii de peste 291 de mii de lei, s-a făcut un angajament de plată eşalonată, angajament care nu a fost respectat de către administratorul asociaţiei, Nataliţa Buruiană. Ca urmare, apa a fost închisă pentru toată lumea.

„Există sentinţă civilă pentru executarea Asociaţiei, pentru sistarea apei. A depăşit termenul legal de plată a facturilor. Ea vine cu încasări treptat, dar are facturi neachitate din 2011, luna a cincea, iar pentru facturile din noiembrie 2013 încoace nicio bucăţică nu e plătită. Dacă plăteşte ceva, se duce în ordinea cronologică a emiterii facturilor, pentru lunile anterioare. Nu mai are plată pe facturi din noiembrie 2013. Aproape doi ani în care noi am dat apă aproape pe degeaba”, ne-a spus purtătorul de cuvânt. Acesta a mai explicat că singura soluţie prin care oamenii să primească din nou apă rece este ca Asociaţia să vireze bani către societate.

„Se presupune că aceşti locatari care s-au separat cu consumul îşi plătesc facturile. Nu ştim dacă aceşti bani de la locatari au ajuns la Apă Canal. E clar că la noi nu au ajuns, conform evidenţelor, sau nu au ajuns toţi. Cei care s-au dus acum în distribuitor au plătit facturile, deci facturile curente ale asociaţiei trebuiau să fie achitate, ori nici măcar acestea nu sunt achitate”, a mai spus Cornelia Arnăutu.

Administratorul recunoaşte că nu s-a respectat eşalonarea

Administratorul Asociaţiei 755, Nataliţa Buruiană (consilier judeţean - n.a.), recunoaşte că angajamentul de plată încheiat în decembrie nu s-a respectat, dar spune că: "Am plătit tot ce s-a încasat către Apă Canal. Măcar să fi pus un anunţ, am aflat de la locatari că s-a sistat apa. N-au ţinut cont nici de scările unde există distribuitor şi care sunt la zi cu plăţile".

Nataliţa Buruiană a mai adăugat că banii pentru cheltuielile de judecată, onorariul de executor sunt plătiţi tot din factura de prestaţie, şi a făcut apel la locatarii cu datorii: „Să vină să achite obligaţiile, eşalonat, dacă dau măcar câte un milion este bine. Locatarii trebuie să înţeleagă că şi penalitatea este datorie”, ne-a spus administratorul Nataliţa Buruiană.

Domnul Calotă acuză societatea Apă Canal de abuz, atâta timp cât ei plătesc la zi, iar branşarea individuală a fost făcută chiar la recomandarea societăţii furnizoare. „Este vană generală, vine vana bun-platnicilor, care merge către distribuitorul separat, apoi apometrul. Apă Canal a luat apometrul şi a lăsat pe toată lumea fără apă. Noi vrem să ne dea nouă drumul la apă, şi să-i blindeze pe rău-platnici”, ne-a spus domnul Calotă.

Cu toate că locatarii vor ca Apă Canal să vină să blindeze, compania a cerut asociaţiei să facă acest lucru. „Am solicitat la Apă Canal să avem apă pe toată scara, iar după aceea să angajam o firmă specializată să intre în subsol”, a mai spus administratorul  Nataliţa Bururiană.

viata-libera.ro

Posted

Din ce în ce mai mulţi gălăţeni rămân fără apă rece. Continuă sistarea din cauza datoriilor

* Luni, 16 martie, a fost sistată apa potabilă la nu mai puţin de opt asociaţii, iar până la sfârşitul săptămânii ar putea urma şi altele * Bun-platnicii suferă din cauza rău-platnicilor, chiar dacă au instalaţie separată pentru apă rece

Sute de gălăţeni au rămas, luni (16 martie), fără apă rece, după ce, din cauza datoriilor,  Apă Canal a sistat furnizarea de apă rece la opt asociaţii de proprietari. Grav este că, laolaltă cu rău-platnicii, suferă şi cei bun-platnici.

„Ieri (luni, 16 martie, n.r.) a fost sistata apa rece la mai multe blocuri din Micro 39, printre care şi J5 (vizavi de fostul cinematograf Flacăra). Lipsa apei potabile reprezintă un atentat la sănătate! Deşi majoritatea suntem buni-platnici, ne-am trezit cu apa sistată fără niciun anunţ în prealabil! Aveam rufe în maşina de spălat! La baie nu mai există apă la WC! Nu avem nici cu ce să ne spălăm vasele! Hepatita este boala mâinilor murdare, iar Galaţiul e campion aici!”, ne-a transmis Elena Vetrov pe site-ul cotidianului nostru.

Vor mai urma şi alte asociaţii

Săptămâna aceasta sunt programate 21 de asociaţii de proprietari pentru sistarea apei reci, asta în condiţiile în care sunt 17 asociaţii cu apa oprită de mai bine de trei ani, pentru datorii în valoare de 672.986 de lei. „Din cele 21 de asociaţii programate pentru sistare săptămâna aceasta, una a venit deja şi a făcut plăţi, motiv pentru care apa nu a fost sistată. Din cele douăzeci rămase, am sistat numai opt, pentru că mai sunt, de asemenea, asociaţii care vin şi mai fac plăţi”, ne-a spus Cornelia Arnăutu, purtătorul de cuvânt al societăţii furnizoare de apă rece.

Conform site-ului Apă Canal, pe "lista neagră" a blocurilor în care apa este sau urmează să fie sistată dacă nu se fac plăţi până la sfârşitul săptămânii se află asociaţiile:  402, 414, 477 din Micro 19, 335 din Siderurgiştilor Vest, 601, 606, 615, 616, 619, 621, 610, 618 din Micro 40, 714 din Micro 38, 856 Pexco din Micro 39 A, 850 şi 852 din Micro 39 B, Dunărea C29, 218, 224 şi 299 din Ţiglina I, 372, 371, 393, 371bis din Micro 17, 269 din Aurel Vlaicu, 123 din Piaţă, 816, 768 din Micro 14, 775 din IC Frimu, 311 din Micro 16, 584, 550bis din Micro 21, 596, 509 din Micro 20, 593 din Dimitrie Cantemir, 251 din Ţiglina II.

„Nu vrem să sistăm apa, vrem să ne recuperăm banii”

Societatea Apă-Canal are de recuperat de la clienţii din Galati circa 24.430.000 lei (fără factura lunii curente). Din această sumă populaţia datorează circa 16.230.000 lei, aproximativ 13.880.000 lei reprezentând numai datoriile asociaţiilor de proprietari, arată site-ul societăţii Apă Canal. Potrivit Corneliei Arnăutu, purtătorul de cuvânt al societăţii, sistarea apei rămâne ultima modalitate de recuperare a debitelor. „Cele mai multe asociaţii se hotărăsc să strângă bani şi să facă plăţi abia în momentul în care se văd în faţa faptului împlinit sau în momentul în care ajungem la asociaţii să oprim apa. Noi nu vrem să oprim apa, vrem doar să ne recuperăm banii”, a mai spus aceasta.

Între investiţii şi achitarea facturilor

Potrivit site-ului Apă Canal, unul dintre motivele care au dus sistarea apei a fost şi că societatea are de achitat facturile emise de furnizori (Electrica, Arcelor Mittal, Administraţia Naţională "Apele Romane", Fluid Group Hagen etc). Totodată, societatea mai motivează că are de făcut investiţii în serviciile de alimentare cu apă şi de canalizare, pentru 11 localităţi din judeţul Galaţi, în cadrul proiectului "Reabilitarea şi extinderea infrastructurii de apă şi apă uzată în judeţul Galaţi", proiect finanţat prin POS Mediu şi nu pot fi întârzieri în plata constructorilor. „Toate contractele de lucrări aferente acestui proiect sunt în derulare, ceea ce implică plata constructorilor. De asemenea, Societatea Apa Canal SA Galaţi trebuie să asigure fondurile necesare co-finanţării proiectului, drept pentru care a contractat un împrumut de la BERD de aproximativ 12 milioane euro. Întârzierile la plata constructorilor conduc nu numai la întârzieri în execuţie, ci şi la sancţiuni aplicate de AM POS Mediu şi corecţii financiare aplicate de Autoritatea de Audit, pentru nerespectarea condiţiilor impuse pentru finanţare prin Contractul de finanţare încheiat cu Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice”, se arată în comunicat.

Asociaţiile ar fi trebuit să blindeze rău-platnicii

Nu numai că mulţi gălăţeni care suferă de lipsa apei sunt bun-platnici, dar în multe asociaţii de proprietari există locatari care şi-au făcut separaţie la instalaţia de furnizare a apei. Cu toate că au investit în aceste distribuitoare separate, Apă Canal taie apa întregii asociaţii, neţinând cont de faptul că oamenii care au separaţie plătesc, în fiecare lună, numai să aibă apă. Potrivit purtătorului de cuvânt al Apă Canal, Cornelia Arnăutu, vinovate pentru această situaţie sunt asociaţiile de proprietari, pentru că, în momentul în care s-a făcut separaţia, asociaţia trebuia să îi blindeze pe rău-platnici, astfel încât să primească apă doar cei care au separaţie şi sunt bun-platnici. „N-au făcut ce trebuia până la capăt. Dacă ar fi oprit alimentarea cu apă pentru cei rău-platnici, bun-platnicii nu ar mai fi plătit şi pentru rău-platnici. Pentru că nu au blindat, cei care au instalaţii separate au plătit pentru întregul bloc. Problema este că Asociaţiile spun că nu pot face ele aşa ceva. Conform legii asociaţiilor de proprietar, pot face acest lucru. Noi nu puteam face asta”, ne-a mai spus purtătorul de cuvânt.

Administratorii caută soluţii cu Apă Canal

Apă Canal a mai spus că, în acest moment, este în analiză o soluţie pentru oamenii care şi-au făcut separaţie, astfel încât să poată primi din nou apă potabilă. „Trebuie să vină Asociaţia la noi şi să demonstreze că s-au făcut plăţi către noi pentru cei care sunt pe distribuitor şi să vedem dacă banii au ajuns la noi. Unde s-au făcut plăţi, încercăm să redeschidem apa”, a mai explicat purtătorul de cuvânt, Cornelia Arnăutu.

De asemenea, dacă se face dovada că s-a efectuat plata pentru anumite scări dintr-o asociaţie, acestea pot primi din nou apă. „În cazul Asociaţiei 775, ieri (luni, n.r.) s-a făcut plata pentru două scări, motiv pentru care s-a reluat alimentarea cu apă la cele două scări”, a adăugat aceasta. Doamna Liliana Niculiţă este administratorul Asociaţiei 269, una dintre Asociaţiile cărora Apă Canal le-a sistat furnizarea cu apă potabilă, motiv pentru care, marţi, aceasta s-a dus la Apă Canal să negocieze redeschiderea robinetelor măcar pentru scările unde sunt mai mulţi bun-platnici.

„Am trei-patru scări în care majoritatea locatarilor sunt bun-platnici. Vreau să văd ce pot face pentru ei, măcar, acum, apoi să vedem şi soluţiile de implementat şi pentru ceilalţi. Am şi o scară în care am instalaţie separată, la care sunt branşate 12-13 familii, iar rău-platnicii sunt blindaţi, cu toate acestea, li s-a oprit şi lor apa, odată cu Asociaţia. Eu am fost anunţată în februarie că este posibil să ni se taie apa, dar m-am gândit că vom avea încasări şi vom mai face plăţi”, ne-a spus administratorul Asociaţiei 269, Liliana Niculiţă.

www.viata-libera.ro

Posted

Debranşările au fost deocamdată oprite. Realimentarea bun-platnicilor se derulează greoi

După ce luni şi marţi a fost sistată furnizarea apei reci către 19 asociaţii de proprietari din Galaţi, din cauza datoriilor (pentru detalii, click aici), de miercuri, 18 martie, societatea Apă Canal a început să reia furnizarea la anumite scări sau blocuri din cadrul asociaţiilor cu pricina.

De asemenea, până la sfârşitul săptămânii, cel puţin, Apă Canal a promis că nu va mai debranşa nicio asociaţie de la sistemul de alimentare cu apă potabilă. „Purtăm în continuare discuţii concrete cu asociaţiile de proprietari, pentru a vedea pentru ce scări sau blocuri s-au făcut plăţi şi la care nu există rău-platnici. Pe măsură ce administratorii vin cu dovezi clare că în anumite scări sau blocuri sunt bun platnici, redeschidem furnizarea cu apă potabilă. Subliniez din nou că interesul nostru nu este să oprim apa rece, vrem doar ca oamenii să plătească serviciul. Aşteptăm în continuare administratorii la discuţii”, ne-a explicat purtătorul de cuvânt al Apă Canal, Cornelia Arnăutu.

Potrivit purtătorului de cuvânt, în cele două zile de debranşări, societatea a oprit apa rece la asociaţiile 218, 224, 299, 269, 251 (parţial), 775, 768, 311, 371, 393, 477, 584, 610, 618, 852, 596, 509, 371 bis, 550 bis.

Realimentarea cu apă rece a bun platnicilor se face într-un ritm destul de scăzut. Până la ora 16,00, miercuri, a fost redeschisă apa pentru două scări de la 775 (operaţiune care s-a efectuat de luni), pentru alte două scări de la Asociaţia 393, din Micro 17, o scară de la blocul V2 de la Asociaţia 768, scara 3 de la blocul D6, care aparţine de asociaţia 371. De asemenea, dintre cele nouă blocuri ale Asociaţiei 593 din Dimitrie Cantemir, unul singur - bloc S6 - a rămas în continuare fără alimentare cu apă rece.

viata-libera.ro

Posted

Continuă realimentarea cu apă rece în Galaţi pentru bun-platnici

Societatea Apă Canal continuă realimentarea cu apă rece a bun-platnicilor, după ce luni şi marţi a sistat furnizarea către nu mai puţin de 19 asociaţii de proprietari, neţinând cont de scările sau blocurile în care locuiesc oameni care îşi plătesc facturile. Joi, 19 martie, până la ora 16,00, s-a reluat furnizarea apei potabile la alte două scări de la Asociaţia 269, la blocul Sănătatea de la Asociaţia 477, cât şi la Asociaţia 251. „Continuăm realimentarea cu apă potabilă pe măsură ce administratorii asociaţiilor fac plăţi sau dovedesc că sunt anumite scări de bloc sau blocuri cu bun platnici”, ne-a declarat purtătorul de cuvânt al Apă Canal, Cornelia Arnăutu.

viata-libera.ro

Posted

50 de plângeri la Direcţia de Sănătate Publică din cauza sistării apei reci

Hepatita A, scabia, pediculoza şi tot felul de alte afecţiuni parazitare riscă să transforme cea mai mare parte a oraşului Galaţi într-un  focar masiv de infecţie. Asta deoarece  numărul gălăţenilor care au rămas fără apă rece, după ce Apă Canal a sistat distribuţia deoarece asociaţiile din care fac parte au datorii, creşte îngrijorător de la o zi la alta.

Din păcate, o mare parte a acestora sunt oameni care au plata utilităţilor la zi, dar pentru ei autorităţile locale nu au găsit o soluţie. Nu e de mirare că plângerile curg pe bandă rulantă pe la tot felul de instituţii şi până că şi la Direcţia de Sănătate Publică s-au adunat deja 50 de astfel de sesizări. "Am primit până acum 50 de sesizări pe această temă. Am notificat  Apă Canal, furnizorul  de apă rece, că este obligat ca, în aceste condiţii, prin cisterne, să asigure 50 l pe zi pentru un locuitor acolo unde apa rece a fost sistată. Am anunţat problema şi la Consiliul Local, a cărei societate subordonată este Apă Canal. Lipsa apei reci poate duce la apariţia unor focare de hepatită A, scabie, pediculoză şi alte afecţiuni parazitare care se pot extinde uşor,  mai ales că intrăm în sezonul cald. Este un pericol real pentru sănătatea publică şi trebuie găsită o altă soluţie. Sunt deja prea multe zone în care lipsea apa caldă, acum lipseşte şi cea rece, iar riscul de apariţie a unor focare de infecţie creşte exponenţial“, a declarat dr. Valentin Boldea, purtătorul de cuvânt al Direcţiei de Sănătate Publică Galaţi.

presagalatibraila.com

Posted

MII de gălăţeni fără apă rece

* Printre sutele de gălăţeni care suferă din cauza măsurii adoptate de Apă Canal pentru recuperarea datoriilor sunt şi numeroşi bun-platnici

Nu mai puţin de 18 asociaţii de proprietari din municipiul Galaţi nu primeau, joii, în jurul prânzului, apă rece, din cauza debitelor restante înregistrate către SC Apă Canal SA. Măsura sistării alimentării cu apă potabilă afecta mii de gălăţeni, din peste 150 de scări de bloc, din cartierele Ţiglina I, Piaţă, Siderurgiştilor Vest, I.C. Frimu, Aurel Vlaicu, Micro 14, Micro 17, Micro 19, Micro 20, Micro 21, Micro 39 A şi B, dar şi Micro 40. Pe lista neagră a operatorului de apă rece sunt asociaţiile de proprietari 402, 414, 335, 601, 606, 615, 616, 619, 621, 714, 856 Pexco, Dunărea C29, 372, 269, 123, 850, 816, 218, 224, 775, 768, 371, 393, 610, 852, 509, 371 bis şi 550 bis.

Cine îi protejează pe bun-platnici

Din păcate, măsura adoptată de Apă Canal pentru recuperarea datoriilor se răsfrânge şi asupra multor gălăţeni care sunt la zi cu plata utilităţilor. Deşi conştiincioşi şi responsabili, oamenii sunt obligaţi să trăiască, în această perioadă, mai rău ca la ţară, întrucât operatorul de apă rece a închis robinetul, în anumite cazuri, şi pentru scări de bloc care nu au nici măcar un leu datorie la Apă Canal. În această situaţie se află şi locatarii celor 19 apartamente ale scării 1 a blocului D7, de pe strada Oltului, din cadrul Asociaţiei nr. 371. Informaţia, semnalată de fiica unei doamne care locuieşte aici, ne-a fost confirmată de preşedintele Victoria Vasilniuc, preşedintele Asociaţiei de proprietari nr. 371 "Olt".
"Am sesizat Apă Canal şi am arătat că această scară nu are datorii. Mi s-a cerut o copie după fişa de calcul a lunii februarie, pe care am înaintat-o reprezentanţilor societăţii, din care reiese că niciun locatar al acestei scări nu are datorii. Am cerut să vină şi să se reia alimentarea cu apă pentru aceşti oameni, cu care nu am avut probleme niciodată", ne-a spus preşedintele asociaţiei.

Apă Canal solicită "dovezi clare"

Cornelia Arnăutu, purtătorul de cuvânt al Apă Canal, a confirmat că reprezentanţii Asociaţiei nr. 371 au depus o serie de "hârtii" la sediul operatorului de apă rece, dar a precizat, în schimb, că "nu au depus dovezi clare" din care să reiasă că locatarii scării 1 a blocului D7 nu înregistrează datorii. "Să vină cu tabelul pe care îl afişează la avizier, unde se vede foarte clar care este situaţia. Mulţi se mulţumesc doar cu depunerea la Registratură a unor hârtii şi pleacă", ne-a spus reprezentantul Apă Canal. "Asociaţia aceasta nu reuşeşte deloc să vină cu măcar 10 la sută din datorie. Am discutat să plătească măcar 10 la sută din soldul restant, iar pentru restul să se facă o eşalonare a plăţilor, dar până la acest moment nu au reuşit să strângă nici măcar atât", ne-a spus purtătorul de cuvânt al Apă Canal. Reprezentantul societăţii a dat asigurări că va fi reluată alimentarea cu apă a scării respective dacă asociaţia prezintă dovezile solicitate.

viata-libera.ro

Posted

Senat: Alimentarea cu apă nu poate fi întreruptă, din cauza restanțierilor, celor care își achită facturile

Utilizatorii care își plătesc facturile de apă și canalizare nu pot fi debranșați, din cauza restanțierilor, de la rețelele publice de distribuție a apei, a decis, luni, plenul Senatului prin adoptarea unei propuneri legislative pentru completarea Legii nr. 241/2006 a serviciului de alimentare cu apă și de canalizare.

Propunerea legislativă pentru completarea Legii nr.241/2006 a serviciului de alimentare cu apă și de canalizare, inițiată de senatorul UNPR Haralambie Vochițoiu, a fost adoptată de Senat în calitate de primă Cameră sesizată, cu 79 de voturi pentru, 33 împotrivă și 4 abțineri.

Potrivit raportului Comisiei pentru administrație, însușit de plen, Legea a fost completată cu prevederea potrivit căreia "operatorii nu au dreptul să sisteze furnizarea/prestarea serviciului de alimentare cu apă și canalizare acelor utilizatori din imobilele condominiale care achită contravaloarea serviciilor furnizare-prestare, iar debitele utilizatorilor care nu achită contravaloarea serviciilor furnizare-prestare aflați în imobilele condominiale pentru care nu există modalitatea tehnică de debranșare individuală, vor fi recuperate în instanță".

Propunerea legislativă va intra în dezbaterea Camerei Deputaților, cu rol decizional în acest caz.

agerpres.ro

Posted

Mii de oameni, fără apă potabilă!

Calvarul este garantat pentru sute de familii din oraş. Oamenii nu doar că nu mai primesc de astăzi, 1 aprilie, apă caldă, dar în multe cartiere din municipiul Galaţi la robinete nu mai curge nici măcar apă potabilă.

Nu mai puţin de 28 de asociaţii de proprietari nu mai primesc apă rece, în această perioadă, întrucât Apă Canal a sistat furnizarea acestui serviciu pentru zeci de blocuri care înregistrează datorii către furnizorul de apă potabilă din oraş.

Este vorba de peste 150 de scări de bloc din cartierele Ţiglina I, Piaţă, Aurel Vlaicu, I.C. Frimu, Siderurgiştilor Vest, Micro 14, Micro 17, Micro 19, Micro 20, Micro 21, Micro 38, Micro 39 A şi B, dar şi Micro 40.

viata-libera.ro

Posted

Proiectul adoptat de senatori este inaplicabil

Senatorii au adoptat, la începutul acestei săptămâni, un proiect de lege potrivit căruia cetăţenii care îşi achită la timp facturile la apă nu vor mai putea fi debranşaţi de la reţea din cauza datornicilor. Practic, proiectul care a primit undă verde în Senat, prin votul majorităţii, reprezintă o completare a Legii 241/2006 a serviciului de alimentare cu apă şi canalizare, prin introducerea unui aliniat (5), la art. 32, în care se precizează: „Operatorii nu au dreptul să sisteze furnizarea/prestarea serviciului de alimentare cu apă şi canalizare acelor utilizatori din imobilele condominiale care îşi achită contravaloarea serviciilor furnizate/prestate. Utilizatorilor care nu îşi achită contravaloarea serviciilor furnizate/prestate aflaţi în imobile condominiale şi pentru care nu există modalitatea tehnică de debranşare individuală le vor fi recuperate debitele în instanţă”. Noua reglementare, în forma actuală, pare să vină în sprijinul bun-platnicilor, care sunt obligaţi să suporte, alături de rău-platnici, un trai de mizerie, fără apă potabilă în case, însă reprezentanţii Apă Canal susţin că aceasta nu poate fi aplicabilă.

„Se impune distribuţie pe orizontală”

Senatorul liberal Paul Ichim, care a ales să se abţină la vot, a criticat propunerea legislativă în forma actuală, întrucât, susţine parlamentarul de Galaţi, Apă Canal nu se va putea îndrepta în instanţă împotriva datornicilor pentru recuperarea debitelor restante, deoarece contractele operatorului sunt încheiate cu asociaţiile de proprietari, nicidecum cu locatarii, şi astfel nu există pârghii legale pentru a-i trage la răspundere direct pe cei cu datorii. „Nu era mai logic să dăm o soluţie tehnică pentru distribuţie pe orizontală, respectiv branşări individuale? Asta am şi susţinut la Senat. În lipsa unui asemenea sistem, Apă Canal se va îndrepta tot împotriva asociaţiei de locatari pentru recuperarea datoriilor. Asociaţia, la rândul ei, se va îndrepta împotriva consumatorului, iar procedura va fi de durată, procesele se vor întinde pe perioade lungi de timp. Am cunoştinţă de o asociaţie de locatari din oraş, care a solicitat distribuţie pe orizontală şi nu i s-a acceptat, iar noi acum venim cu această prevedere. Sunt pentru protejarea consumatorilor, dar această completare nu va rezolva nimic. Ba mai mult, în momentul în care se face distribuţie pe orizontală, această prevedere nici nu mai este necesară, pentru că prin branşament individual practic contractul încheiat de operatori este direct cu locatarul şi, în momentul în care nu îşi achită obligaţiile, i se sistează furnizarea serviciului”, ne-a declarat Paul Ichim.

„Se vor opune toţi operatorii din ţară”

Dezbaterea pe acest proiect legislativ care urmează să aibă loc în Camera Deputaţilor, for decizional, se anunţă tensionată. Cornelia Arnăutu, purtătorul de cuvânt al Apă Canal, ne-a declarat că, cel mai probabil, operatorii din ţară se vor împotrivi, iar Asociaţia Română a Apei şi Patronatul Apei îşi vor exprima un punct de vedere în acest sens. „Cum ne putem duce noi în instanţă cu locatarul? Ştim ce datorie are asociaţia, nu fiecare locatar, întrucât contractele sunt încheiate cu asociaţiile. Textul de lege obligă operatorul să intre în proprietatea cuiva, lucru interzis de lege. Orice operator are o limită de proprietate, iar contorul de branşamente se află la intrarea în bloc. Întâi se face distribuţie pe orizontală şi abia apoi se poate aplica această prevedere. Prevederea nu anulează însă niciuna din cele deja existente. Se vor bate cap în cap. Când facem o lege, trebuie să o facem aplicabilă, iar aceasta nu este (...) Această completare nu face altceva decât să bage în faliment operatorii din ţară angrenaţi în proiecte cu fonduri europene şi credite. Deja urmează POS Mediu 2, în care contribuţia este şi mai mare ”, ne-a spus reprezentantul Apă Canal.
Rămâne de văzut ce vor decide deputaţii.

Sarcină de la primarul Stan la directorul Stan

Primarul municipiului Galaţi, Marius Stan, i-a cerut directorului Apă Canal, Gelu Stan, să vină cu o propunere de modificare a regulamentului companiei, astfel încât gălăţenii bun-platnici să nu mai sufere fără apă din cauza celor datornici. „Presa a semnalat această problemă, cetăţenii şi noi, la fel. Dl director trebuie să vină în faţa noastră cu o propunere în acest sens. Are o sarcină şi urmează să se subordoneze”, a declarat Marius Stan.

viata-libera.ro

Posted

Apă Canal a găsit două asociaţii rebranşate fraudulos

Două asociaţii de proprietari din Galaţi au fost surprinse de către Apă Canal, potrivit informaţiilor furnizate de către purtătorul de cuvânt al societăţii, Cornelia Arnăutu, că s-au rebranşat în mod fraudulos. Este vorba de asociaţiile de proprietari 371 şi 269. „Ele figurau la noi ca având sistată furnizarea cu apă potabilă, în schimb am descoperit că ei se rebranşaseră. Ca urmare, am mers să debranşăm din nou. În rest, noi nu am mai sistat furnizarea cu apă potabilă la nicio asociaţie, dimpotrivă continuăm rebranşările”, ne-a explicat purtătorul de cuvânt al Apă Canal.

Totodată, aceasta a mai spus că s-a reluat şi furnizarea serviciului de apă şi canalizare către Apaterm S.A. şi, implicit, către punctele termice, ca urmare a plăţilor efectuate de către lichidatorul societăţii, Insol SPRL. „Lichidatorul a plătit anticipat producţia, chiar dacă nu foloseşte acum la nimic, având în vedere că nu este furnizat agent termic”, a mai spus purtătorul de cuvânt al societăţii Apă Canal, Cornelia Arnăutu.

viata-libera.ro

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.