Jump to content

Bani pentru a curăţa Dunărea de "Transilvania"


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Bani pentru a curăţa Dunărea de "Transilvania"

Ministerul păstorit de Ludovic Orban s-a hotărât, în sfârşit, să scape de epava navei Transilvania, care vreme de 28 de ani a blocat frontonul unor dane din portul Galaţi, împiedicând orice operaţiune portuară în zonă. Pentru indepartarea epavei, a fost alocata suma de 3,3 milioane de euro, fara TVA (aproximativ 4 milioane euro cu TVA) lucrarile urmand sa se desfasoare pe o perioada de 10 luni de la data semnarii contractului.

Potrivit agentiei Reporteri.ro, suma nu va fi suficienta decat cel mult pentru prima faza de desfasurare a lucrarilor, fiindca, potrivit vechilor fise de proiect, suma necesara pentru a indeparta complet epava navei si a amenaja apoi albia Dunarii ar fi de 5,6 milioane de euro. Alte calcule mai recente fac referire chiar si la o suma mai mare, de 7,5 milioane de euro.

Oricum, Compania Nationala Administratia Porturilor Dunarii Maritime, structura aflata in subordinea Ministerului Transporturilor, a demarat in aceasta luna procedura pentru gasirea firmei capabile sa asigure nu numai ranfluarea(indepartarea) epavei, ci si curatirea fundului albiei Dunarii, acolo unde, pe 9 septembrie 1979, nava Transilvania i-a gasit sfarsitul in urma unei intamplari stupide.

Ce s-a intamplat in acea zi fatidica? Dupa ce a fost mentinuta la ancora mai mult timp, desi cotele apelor Dunarii scadeau foarte mult, nava a inceput rapid sa se incline puternic pe o parte, disparand o parte sub ape si facand astfel imposibila orice incercare ulterioara de redresare. Vina pentru accident apartinea marinarilor, care ar fi trebuit sa elibereze de tensiune paramele care tineau nava la mal.

Motonava de pasageri construita in 1938 pe un santier danez, Transilvania era destinata crozierelor de lux pe Marea Neagra si Marea Mediterana. Nava avea urmatoarele caracteristici: lungime 132 m, latime, 17 m, pescaj, 5,7 m, greutate 5.160 TDW. Dupa 1957, timp de 18 ani, nava, ce putea transporta in conditii de vis peste 400 de pasageri, a efectuat croaziere pentru companii europene in Marea Neagra si Mediterana.

In 1975, nava urma sa intre in reparatii capitale. Din cauza lipsei fondurilor si a indiferentei, Transilvania a stat la chei pana in acea zi cand a ajuns, din vina marinarilor, o epava. Autoritatile comuniste au incercat sa realizeze prin forte proprii operatiunea de ranfluare a epavei, dar din diferite cauze, aceasta a fost sortita esecului. Nu s-a reusit decat indepartarea partii aflate pe atunci la suprafata, circa 40 de procente din corpul navei. Asa a disparut nava Transilvania, singura nava de pasageri aflata in dotarea flotei comerciale maritime a Romaniei. De atunci, resturile navei, atunci cand scade Dunarea, mai pot fi vazute la dana 18, unde a fost candva ancorata.

Ce s-a intamplat cu Transilvania nu a fost singular. In 1990, nava Slatina s-a scufundat, din nou din vina marinarilor, care au efectuat citeva manevre gresite ce au condus la esuarea navei chiar langa canalul navigabil. Rezultatul? Blocarea a doua dane si ingreunarea manevrelor de iesire din docul uscat al santierului naval.

Indepartarea celor doua epave este absolut necesara. Din considerente economice si ecologice, dar si de siguranta a traficului, acest lucru trebuie facut.

In ce priveste costurile financiare, exemplul Rostock este inca viu in minte. Calculele initiale nu s-au potrivit deloc cu rezultatele finale (factura totala s-a ridicat la peste 5 milioane de euro). Curentii puternici, aluviunile, cresterile si descresterile nivelului apelor, toti acesti factori fac din ranfluarea unei epave o operatiune extrem de complexa.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Epava "Transilvania" va fi ranfluată

Dispar fantomele Dunării

* Urmează "Slatina", pentru scoaterea căreia se va organiza licitaţie în septembrie

După 30 de ani...

Superquatro Grup SRL din Galaţi este firma care a fost desemnată de Compania Naţională Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi să ne scape de epava navei "Transilvania". Conform directorului general al APDM, Nicu Popoacă, contractul a fost semnat pe 21 iulie, iar preţul plătit de companie pentru operaţiunile de ranfluare, cu bani de la bugetul Ministerului Transporturilor, este de 3,3 milioane de euro. Durata de execuţie a lucrărilor de îndepărtare a epavei a fost stabilită la 10 luni, astfel că "Transilvania" va ajunge la cimitir după 30 de ani de când stă pe fundul Dunării, la Galaţi. Iar asemănarea cu "Rostok" - nava care a blocat, timp de 15 ani, canalul Sulina - nu e deloc întâmplătoare; "Transilvania" a paralizat, pentru trei decenii, toate activităţile la danele 18‑21 ale Portului comercial Galaţi, pe o lungime a cheului de peste 400 de metri, afectând şi siguranţa traficului în această zonă.

O epavă de lux

"Transilvania", singura navă de pasageri din dotarea flotei comerciale maritime a României, era destinată croazierelor de lux pe Marea Neagră şi pe Mediterană, putând transporta 400 de pasageri. A fost construită în 1938, în şantierul din Copenhaga şi avea lungimea de 132 de metri, lăţimea de 17 metri şi o greutate de 5.160 tdw. În 1975, nava urma să intre în reparaţii capitale dar, din cauza lipsei fondurilor şi a indiferenţei autorităţilor din acea vreme, a rămas ancorată la dana 18. Până în fatidica zi de 9 septembrie 1979, când, în urma scăderii rapide a cotelor Dunării, nava a început să se încline foarte puternic pe o parte, a rupt parâmele şi a dispărut sub ape. De atunci, orice încercare de ranfluare a epavei a fost sortită eşecului. S‑au îndepărtat doar mici bucăţi din navă, au mai "participat" şi căutătorii de fier vechi, însă mai mult de jumătate din vas a rămas acolo unde este şi acum.

Aşa că, ori de câte ori scade Dunărea, resturile epavei apar la suprafaţa apei, "împodobite" de vegetaţie sălbatică, parcă pentru a ne aduce aminte de trecut. Singurii care se bucură sunt pescarii sau tinerii pasionaţi de înot, care profită de epavă pentru a face o baie pe cinste în Dunăre.

Va dispărea şi fantoma "Slatina"

Asemănarea cu cazul "Rostok" continuă. "A mai fost o licitaţie organizată pentru ranfluarea acestei epave, în 2004, când s‑a prezentat o singură firmă � Multraship, cea care a participat şi la îndepărtarea "Rostokului" de pe canalul Sulina. Însă licitaţia de atunci a fost anulată", ne‑a spus directorul general Nicu Popoacă. "Tot un singur ofertant s‑a prezentat şi la licitaţia din acest an, Superquatro Grup SRL Galaţi, care a prezentat şi o declaraţie de susţinere tehnică din partea unor firme din zonă: Hidrotehnica, Navrom etc. În septembrie vom organiza şi licitaţia pentru operaţiunile de ranfluare ale unei alte epave, ŤSlatinať. Această navă, un cargou de dimensiuni medii, s‑a scufundat pe 14 august 1990 . Din cauza unor manevre greşite, a eşuat în dreptul danelor 35‑36 din Port Bazinul Nou, la intrarea în docul uscat al şantierului naval, îngreunând astfel foarte tare manevrele de ieşire din doc. Epava este orientată spre şenalul navigabil şi există pericolul să alunece în şenal. Ranfluarea se anunţă foarte dificilă, apa este foarte adâncă, iar operaţiunile de scoatere a epavei ŤSlatinať ar putea dura mai mult decât în cazul ŤTransilvaniať", a spus directorul general al APDM Galaţi.

Aşadar, statul pare hotărât să îndepărteze cele două fantome de metal care bântuie apele Dunării la Galaţi. Pe lângă considerentele economice, ecologice şi de siguranţă a traficului, îndepărtarea epavelor, mai ales cea a "Transilvaniei", mai este importantă şi dintr‑un alt motiv, după cum am aflat de la directorul general Nicu Popoacă: odată eliberată Dunărea, APDM Galaţi va putea demara proiectul de construire a unui terminal de pasageri în Portul Galaţi, nou‑nouţ, conform tuturor standardelor UE, proiect în valoare de 14 milioane de lei. Ar fi un prim pas, dar destul de apăsat, pentru ca mult‑doritele croaziere de pe Dunăre să poată face escală şi la Galaţi.

http://www.viata-libera.ro/index.php?pa ... l&id=26176

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Bani aruncaţi în apă: autorităţile vor să cureţe Dunărea şi de resturile navei "Slatina"

Compania Naţională Administraţia Porturilor Dunării Maritime SA(CN APDM SA) pune la bătaie aproape 8,5 milioane de Euro pentru curăţirea albiei Dunării de resturile epavei „Slatina”. Compania din Galaţi vrea ca procesul de ranfluare( îndepartare) a epavei să fie finalizat în termen de 15 luni de la data atribuirii contractului (ofertele vor fi deschise luni, 10 noiembrie 2008). Potrivit agenţiei Reporteri.ro, contra sumei de 8.403.361 Euro (fără TVA), societatea care va obţine contractul trebuie să asigure nu numai ranfluarea epavei, ci şi curăţirea fundului albiei Dunării de resturile „Slatinei”.

Navă cargou de 4800 tdw, „Slatina” avea, atunci când naviga, urmatoarele caracteristici: lungime 106 m, lăţime 14,8 m, pescaj min/max. 5,63 / 7,06 m, greutate proprie 2.120 tone. „Slatina” s-a scufundat în 1990 din vina marinarilor, care au efectuat cîteva manevre greşite ce au condus la eşuarea navei chiar lângă canalul navigabil. Rezultatul? Blocarea a două dane şi îngreunarea manevrelor de ieşire din docul uscat al şantierului naval.

Epava, vizibilă în prezent în dreptul danelor 35-36 din Port Bazinul Nou, este situată în apropierea şenalului navigabil, în larg, la o adâncime de 17 m. Potrivit experţilor, corpul navei nu prezintă spărturi, însă lipsa capacelor de la gurile magaziilor de pe puntea superioară a vasului a condus, de-a lungul timpului, la pătrunderea aluviunilor.

Ce neajunsuri aduce existenţa epavei? În primul rand, imposibilitatea derulării operaţiunilor portuare şi îngreunarea manevrelor aferente docului uscat de la Şantierul Naval Damen; apoi colmatarea intensă a danelor adiacente, corelată cu imposibilitatea realizării în condiţii de siguranţă a lucrărilor de dragaj; în al treilea rand, cheltuieli pentru menţinerea pe poziţie a epavei şi semnalizarea ei; în fine, impactul negativ asupra mediului datorită pericolului de poluare chimică a apelor.

Administraţia Porturilor Dunării Maritime s-a pus pe curăţat Dunarea de resturile navelor care şi-au găsit sfârşitul în apele bătrânului fluviu, căci compania gălăţeană derulează în prezent un contract de ranfluare a unei alte epave. Este vorba de resturile motonavei Transilvania, pentru care CN APDM SA a alocat suma de 12.040.906 RON. Banii intră în conturile sereleului gălăţean Superquatro Grup, cel cu care Administraţia Porturilor Dunării Maritime a demarat procedura de negociere pentru atribuirea contractului. Firma gălăţeană avea experienţă în construcţii hidrotehnice, dar nu şi în operaţiuni legate de îndepărtarea epavelor.

Experţii Administraţiei Porturilor Dunării Maritime Galaţi estimau iniţial că scoaterea la suprafaţă a epavei motonavei "Transilvania" va costa 5,5 milioane de euro, iar ranfluarea epavei cargoului "Slatina" 3,13 milioane de euro. Calculele lor arată însă că erau greşite, de vreme ce factura pentru scoatea la suprafaţă a resturilor cargoului „Slatina” se apropie de 8,5 milioane de Euro.

De altfel, şi în cazul epavei „Transilvania”, cele 12 milioane de RON alocate proiectului nu vor fi suficiente decât cel mult pentru prima fază de desfaşurare a lucrărilor, fiindcă, potrivit vechilor fişe de proiect, suma necesară pentru a îndeparta complet epava navei şi a amenaja apoi albia Dunării ar fi de 5,6 milioane de euro. Alte calcule, mai recente, fac referire chiar la o sumă mai mare, de 7,5 milioane de euro, ceea ce – în opinia experţilor – pare mult mai apropiată de realitate.

Ranfluarea unei epave reprezintă o operaţiune de o mare complexitate, în condiţiile existenţei unor factori precum curenţii puternici, aluviunile, creşterile şi descreşterile nivelului apelor. Îndepărtarea epavelor este însă absolut necesară, ţinîndu-se cont atât de considerentele economice şi ecologice, dar şi de cele legate de siguranţa traficului fluvial şi maritim.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nava "Transilvania"

"Fantoma de metal"

* După aproape 30 de ani de când zace pe fundul Dunării, epava navei "Transilvania" va fi scoasă din apele fluviului * Tăierea primei secţiuni din epavă va începe săptămâna viitoare * Istorie zbuciumată pentru "o divă" a mărilor * Sfârşit fără glorie pentru "Lebăda Mediteranei" * Lucrările de ranfluare vor permite recuperarea danelor 18‑21 din vechiul Port Comercial al Galaţiului

Destin dramatic

Puţine nave au avut un destin atât de zbuciumat precum nava "Transilvania". În 1938, atunci când ieşea din atelierele şantierului "Burmeister & Wein" din Copenhaga, nava era considerată o veritabilă bijuterie tehnică, demnă de a găzdui la bord, prin confortul pe care‑l oferea, chiar şi pe cei mai pretenţioşi dintre amatorii de viaţă de lux şi croaziere pe Marea Neagră şi Marea Mediterană. Elegantă, suplă, "sculptată ca în marmură de Carrara", nava era considerată o veritabilă divă a mărilor. Din păcate, după ce a scăpat de furtunile mării, de urgia războiului, de a fi luată ca pradă de Uniunea Sovietică ‑ cum s‑a întâmplat cu nava‑soră, "Basarabia" ‑ nava "Transilvania" şi‑a găsit un sfârşit fără glorie în dreptul danelor 18‑21 din Portul Comercial Galaţi.

Desfăşurare de forţe

Pentru gălăţeni, "insula de metal" ce apare din Dunăre, chiar în dreptul Liceului de Marină, atunci când apele scad, face deja parte "din peisaj". Pare incredibil că scheletul de fiare ruginite amestecat cu mâl este tot ce a rămas din "Transilvania", nava ce, altădată, era supranumită "Lebăda Mediteranei". Astăzi, în locul în care timp de aproape 30 ani a zăcut "fantoma de metal", se pot vedea remorchere, macarale gigant, echipe de muncitori care lucrează cu asiduitate. Tensiunea se simte în aer. Este, în definitiv, vorba de o misiune cu adevărat titanică. Ranfluarea epavei este o grea încercare tehnică, dar şi umană, iar costurile sunt pe măsură. În iulie, în urma licitaţiei organizate de APDM Galaţi, societatea Superquatro Grup a fost desemnată să debaraseze fluviul de corpul epavei. "Este vorba de un contract în valoare de 14,3 milioane lei, termenul de execuţie fiind de zece luni. Este o lucrare care ne va permite deblocarea danelor 18‑21 din Portul Comercial şi redarea acestora operaţiunilor portuare. De asemenea, vom scăpa de problemele ce ţin de colmatarea danelor adiacente, dragajele în zonă vor putea fi făcute în condiţii de siguranţă şi, nu în ultimul rând, vom scăpa de pericolul unei poluări chimice", ne‑a explicat Silvia Panaite, directorul de marketing al APDM Galaţi.

Dezastru previzibil

Nici acum nu se ştie (sau poate nu se doreşte să se ştie) ce s‑a întâmplat, în 1979, cu nava "Transilvania". Unii sunt de părere că modul în care nava şi‑a găsit sfârşitul este atât de stupid, încât nu este exclus ca statul român să fi vrut să pună, de fapt, mâna pe prima de asigurare, o sumă deloc de neglijat. Cert este că, în 1979, după patru ani în care s‑au tot tergiversat lucrările de reparaţii capitale de care nava avea stringentă nevoie, "Transilvania" a fost remorcată până la Galaţi, în ideea de a fi modernizată în Şantierul Naval. Până să intre în reparaţii, nava a fost, la un moment dat, ancorată în dreptul Danei 18. Fiind o vreme foarte călduroasă, apele fluviului au început să scadă. În mod curios, în ciuda avertismentelor căpitanului Octavian Pleşoianu, autorităţile nu au luat nicio măsură pentru a muta nava într‑o zonă mai puţin expusă. Inevitabilul s‑a produs în ziua de 9 septembrie, în jurul orei 8,15. "Transilvania" a rupt parâmele care o legau de mal şi s‑a culcat uşor pe partea stângă sub privirile neputincioase ale celor de pe cheu.

Alternative nefinalizate

S‑a spus că lipsa de fonduri a dus la tergiversarea lucrărilor de reparaţii şi, implicit, la deznodământul tragic de la Galaţi. Culmea, înainte de sfârşitul navei au fost şi alte variante ce puteau fi luate în considerare. Astfel, Institutul de Marină "Mircea cel Bătrân" solicitase nava pentru a o amenaja în scopul de a o folosi pentru cazarea şi pregătirea viitorilor ofiţeri de marină. O altă propunere a avut şi ONT "Carpaţi", care se gândea la transformarea "Transilvaniei" în hotel plutitor, în portul Tomis. Şi, nu în ultimul rând, o ofertă generoasă a venit din partea Şantierului Naval "Burmeister & Wein" din Copenhaga, ce solicita nava pentru a o expune în Muzeul Marinei din Copenhaga, urmând ca, la schimb, să ofere statului român o altă navă sau echivalentul ei în valută. Această ultimă ofertă spune multe de­spre faima pe care "Transilvania" o avea. De altfel, la Muzeul "Burmeister & Wein" sunt păstrate şi astăzi cu grijă primele fotografii ale navei "Transilvania" de la lansarea din 11 februarie 1938 şi primul marş pe mare. Din păcate, de pe urma navei cu atât ne‑am ales: cu amintirile şi "moştenirea" unei lucrări de ranfluare extrem de dificile.

Tăiată în bucăţi

Imediat după accident, autorităţile portuare n‑au putut decât să‑şi recunoască neputinţa. La acea vreme, unităţile de navigaţie civilă nu dispuneau de utilaje de ridicare capabile să repună "Transilvania" pe linia de plutire. Prin urmare, la momentul respectiv, nu s‑a putut face altceva decât luarea unor măsuri de fixare pe poziţie prin lucrări de dragaj între navă şi cheu, pentru asigurarea unui pat de aşezare a acesteia în plan orizontal. Soluţii pentru salvarea navei n‑au venit nici mai târziu. În 1983, când apele Dunării erau la cote mici, s‑a iniţiat tăierea cu sudură a părţii ce se afla la suprafaţă, reprezentând aproximativ 40 la sută din structură. În apă a rămas de atunci restul navei, o greutate de aproximativ 3.500 de tone, la care se adaugă aluviunile ce s‑au depus, se pare, în mai mult de două treimi din compartimentele navei.

Planuri de ranfluare

Până în prezent, după cum ne‑a explicat ing. Aurora Amariei, din cadrul Serviciului Tehnic‑Investiţii al APDM Galaţi, s‑au executat lucrări de decolmatare în jurul epavei şi s‑au introdus pe sub navă ghidajul pentru cablurile abrazive cu ajutorul cărora structura de metal poate fi tăiată în bucăţi. "Planul iniţial este de a tăia epava în nouă secţiuni şi îndepărtarea lor, una câte una. Pentru îndepărtarea acestor tronsoane se vor folosi două macarale plutitoare Vulcan şi Atlas, cu cea mai mare capacitate de ridicare de pe Dunăre. Dar, desigur, strategia se va adapta, dacă va fi nevoie, la condiţiile concrete ce vor fi constatate", a precizat ing. Aurora Amariei. Săptămâna viitoare se va trece la tăierea primului tronson, eveniment ce va marca primul pas importat în efortul de scoatere a epavei. Reprezentanţii APDM Galaţi sunt optimişti, însă cazul epavei "Rostock", în care lucrările de ranfluare s‑au lovit de multe obstacole neprevăzute, este încă proaspăt în memorie. Cert este că, la "Transilvania", conform contractului încheiat, firma care s‑a angajat să execute lucrarea are la dispoziţie zece luni pentru scoaterea epavei, plata urmând a se face la finalizarea operaţiunilor.

După aproape 30 de ani de aşteptare, "fantoma de metal" a ceea ce a fost cândva nava "Transilvania" ar putea, în sfârşit, să nu mai dea coşmaruri navigatorilor şi autorităţilor portuare gălăţene. Săptămâna viitoare va demara operaţiunea de tăiere a primei secţiuni din epavă, etapa‑cheie a unui proiect ce va costa APDM Galaţi aproape 3,8 milioane de euro.

http://www.viata-libera.ro/index.php?pa ... l&id=28450

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

"Lebada Mediteranei", dusa la fier vechi

» Epava motonavei "Transilvania", cu care occidentalii si-au facut croazierele de vacanta pe Mediterana pana in anii ‘70, este taiata in bucati si dusa la topit » Vasul s-a scufundat acum 29 de ani in Dana 18 din portul Galati.

Dupa 29 de ani de la scufundarea navei la Dana 18 din Portul Galati, epava motonavei "Transilvania" este scoasa la suprafata, bucata cu bucata. In perioada urmatoare, vor incepe si operatiunile de ranfluare a cargoului "Slatina", rasturnat in vara lui 1991 la Dana 35, din Portul Bazinul Nou. In mai 2007, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a vizitat portul Galati si a constatat la fata locului "efectele nepasarii si indolentei" autoritatilor de la departamentul transporturilor navale, care blocau operarea portuara la cele doua dane, asa ca in acest an ministerul a alocat 5,6 milioane euro pentru ranfluarea epavei motonavei "Transilvania" si alte 3,2 milioane euro pentru scoaterea la suprafata a epavei cargoului de 4.800 tdw "Slatina". Ranfluarea motonavei costa de fapt peste 14,3 milioane euro, restul de bani fiind acoperit de compania nationala Administratia Porturilor Dunarii Maritime.

In 1983, cand nivelul Dunarii a fost suficient de scazut, din ape a mai fost scoasa o parte a epavei, dar acum este scos restul, 3.500 tone de metal acoperit cu aluviuni. "Transilvania" a fost una dintre navele de lux ale flotei maritime romanesti, fiind cunoscuta ca "Lebada Mediteranei". Motonava a intrat in dotarea flotei romanesti in vara lui 1938, cand flota comerciala a fost dotata cu doua nave de pasageri moderne, "Transilvania" si "Basarabia", construite la santierele "Burmeister&Wein" din Copenhaga. "Transilvania" a acostat pentru prima oara in portul Constanta la 26 iunie 1938, iar "Basarabia" a venit in tara pe 26 septembrie. In anii ce au urmat, cele doua motonave au efectuat croaziere de lux pe Marea Neagra si Mediterana, oferindu-le celor 412 pasageri care puteau calatori la bordul uneia dintre cele doua motonave conditii de calatorie la standarde inernationale.

Inceputul sfarsitului

Dupa izbucnirea celui de al doilea razboi mondial, motonavele au fost adapostite in Bosfor, fiind aduse in tara la sfarsitul lui 1944, cand frontul se indepartase spre vest. In 1945, motonava "Basarabia" impreuna cu navele "Ardealul", "Dacia" si "Alba Iulia" au fost luate de sovietici, in contul despagubirilor de razboi impuse Romaniei. Asa ca, din cele doua nave de croaziera, a ramas in dotarea flotei romane numai "Transilvania".

Din octombrie 1945, motonava si-a reluat cursele pe mare, primul voiaj fiind facut la Haifa, cu emigranti evrei. Apoi, pana in anul 1975, "Transilvania" a navigat pe marile lumii, efectuand croaziere pentru mari companii de turism din Occident. In acea perioada si-a castigat renumele de "Lebada Mediteranei".

In 1975, a acostat la Dana 26 din portul Constanta, pentru reparatii capitale. Din cauza lipsei fondurilor, inceperea reparatiilor a fost amanata. Chiar si in aceste conditii, pentru "Transilvania" erau foarte multe oferte. Institutul de Marina "Mircea cel Batran" din Constanta solicita nava pentru a fi folosita ca nava-scoala, Oficiul National de Turism "Carpati" o voia pentru a o transforma in hotel plutitor in portul Tomis, iar administratia Santierului "Burneister & Wein", unde fusese construita, voia sa o cumpere pentru a fi expusa la Muzeul Naval din Copenhaga. Statul roman nu a dat curs nici uneia dintre aceste variante si in martie 1979 a fost dusa pentru reparatii la santierul Naval Galati.

La Dana 18 din portul Galati, pozitia motonavei era pusa in pericol din cauza fluctuatiilor nivelului Dunarii. Comandantul Octavian Plesoianu a cerut schimbarea pozitiei navei, dar autoritatile portuare nu au luat nici o masura. Pe 9 septembrie 1979, la ora 8 si un sfert, una dintre paramele prin care nava era legata la cheu a fost suprasolicitata din cauza scaderii nivelului Dunarii, s-a rupt, iar "Transilvania" s-a culcat usor pe partea stanga, scufundandu-se. Asa s-a mai dus o parte din gloria flotei romanesti. Acum e scoasa din ape, bucata cu bucata, si e dusa la fier vechi.

http://www.romanialibera.ro/a141478/leb ... vechi.html

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ranfluarea navei Transilvania, la 30 de ani de la scufundare

Primul fragment din nava Transilvania va fi scos din Dunare exact la 30 de ani de la naufragiul acesteia. Denumita 'Lebada Mediteranei', motonava Transilvania s-a scufundat, in portul Galati, pe 17 martie 1979, unde fusese adusa pentru reparatii capitale. "Dupa 30 de ani, cat a stat pe fundul Dunarii, operatiunea de ranfluare, suportata financiar de Administratia Porturilor Dunarii Maritime (APDM), este in grafic", a declarat, joi, directorul APDM Galati, Mihai Ochialbescu. Potrivit acestuia, la jumatatea lunii martie vor incepe lucrarile de taiere subacvatica a bucatilor de nava si de scoatere efectiva a acestora la suprafata. Lucrarea, contractata de firma Super Quatro, costa APDM Galati 3,5 milioane de euro, a mai precizat Ochialbescu.

http://www.stirilocale.ro/galati/Ranflu ... 74675.html

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

''Cantecul'' Lebedei Mediteranei

In vara lui 1938, flota comerciala romana a fost dotata cu doua nave de pasageri moderne, Transilvania si Basarabia, construite la santierele BurmeisterWein din Copenhaga. Transilvania a acostat pentru prima oara in portul Constanta la 26 iunie 1938. Pana in anul 1975, Transilvania a navigat pe marile lumii, efectuand croaziere pentru mari companii de turism din Occident castigandu-si renumele de ''Lebada Mediteranei''.

Pe 9 septembrie 1979, la ora 8 si un sfert, Transilvania s-a culcat usor pe partea stanga, scufundandu-se….

Putina istorie, nostalgie… a unor timpuri apuse!!! Brrr … sa revenim in actualitate:

La 21.07.2008, ora 2 s' un sfert, firma SuperQuatro si APDM semneaza contractul de ranfluare - parca asa se zice… ca la Rostock - obligandu-se ca in schimbul a peste 3 milioane de euro sa scoata, in 10 luni la suprafata, bucata cu bucata, epava.

Asa cum a stat aproape 30 de ani pe fundul apei, batrana nava sporadic ivindu-se privirii marinarilor in perioadele in care apele scazute ale Dunarii aratau coastele pline de vegetatie, primavara lui 2008 a adus cu sine tulburarea tihnei harazite de indiferenta celor care au trecut pe la carma APDM - ului galatean.

Nave de masuratori, DONARIS - URI, luate pe bani grei de la nemti, dirijate de Mihai Ochialbescu, trecutul Afdj-ului si viitorul APDM-ului, au baleiat in lung si lat zona din preajma danei 18 a Portului Galati dandu-le de lucru celor de la Trapec Bucuresti.

Baietii astia, chipurile consultanti impreuna cu unii de la Louis Berger s-au plictisit de stat degeaba pana la inceperea lucrarilor la Calarasi - Braila … la proiectul pe bratul Sulina au incurcat asa de tare lucrurile ca in doi ani nu s-a facut nimic la aparari de maluri si basca statul roman e in pericol sa plateasca mai mult de 7 milioane de euro despagubiri de pe urma ranfluarii Rostock - ului.

Cum te trage curentul, ce mai Dunare …!

Revenind, va spunem ca dupa ce s-au sfadit si s-au tot gandit cui sa dea ca sa mai si ia, mai marii din ministerul chitaristului Orban s-au hotarat… si avand la indemana firma SuperQuatro pe unde confratele lor Cucu Serban - director la directia de transport naval isi poarta sambetele, au aprobat adjudecarea contractului prin negociere directa (prin incredintare directa ar fi mai corect spus).

Si, ca sa fie totul in regula, acesta i-a convocat pe cei mai mari specialisti in ranfluare de pe raza judetului: Navrom Centrul de Afaceri - ce o fi avand de a face organizarea de sedinte cu ranfluarile numai ei stiu?! si pe cei de la Dhw Dredging And Hidrotehnical Works - cam pompoasa denumirea pentru o firma de apartament detinuta de fata lui Sterica Atanasiu, administratorul de la SuperQuatro, nu-i asa?

Ca au luat contractul asta este, dar sa faca treaba frate, ca ne-am cam saturat sa vedem cum unii si altii fac portofelele pline de la bugetul de stat si stau cu burta la soare prin Austria si Bahamas!

Insa, dupa cum merg treburile, ne cam indoim ca vor sa-si faca treaba, caci din apa tulburata de baraitoarea cu lant diamantat care si asa a facut inconjurul globului in 50 zile pana sa ajunga la jumatea lui octombrie la Galati, Lebada Mediteranei, martora tacuta din ''inchisoarea apelor'', acuza ca dupa 4 luni de la inceputul lucrarilor nici macar o bucatica nu a iesit la lumina zilei.

Forfota multa la danele 18-21, semnalizari peste semnalizari, restrictii de navigatie, zgomot mult, pentru… nimic! Pe principiul incepem cu cati bani aveti si la urma ne dati cat vrem noi dar terminam la Sfantu' Asteapta, ne-am obisnuit ca sa nu li se intample nimic (rau) !!!

Nimic, caci dupa cum se aude prin targ si chiar daca au primit de Craciun bani avans de la Apdm - spiritul sarbatorilor, cei de la SuperQuatro ar cam vrea sa renunte la scoaterea Transilvaniei daca nu cumva li s-o mari placinta cu cateva milioane de lei!

Confratii de la Navrom si SuperQuatro au acum, in momente de cumpana pentru ei, criza dom-le! sprijin nesperat caci, urcat in fotoliul transporturilor si infrastructurii, Berceanu, intransigent cu directorii care papa banii statutului si nici cu aia pana la capat, "vegheaza" asupra lor si vrea sa le mai dea vreo 6 milioane lei!

Primele studii de fezabilitate, facute prin anii '90 dadeau ca sigur o suma de cca. 6 milioane de euro necesar pentru ranfluarea epavei, dar cum nea Hartan i-a cooptat pe cei de la Trapec avem un deja - vú, ranile Rostock-ului inca nu s-au inchis.

Cum pana la Dumnezeu te mananca sfintii, orice reclamatie daca va fi ea, caci cine vorbeste prea mult patimeste, Cucu Serban mai marele transporturilor navale de ani buni, vegheaza sa nu transpire ceva in neregula cu firma fiicei vitrege si a celor care ii asigura scaunul de conducere din minister in vijeliile schimbarilor!

Si ca sa fie totul in ordine cu ce se face la Transilvania, in urma impartirii cascavalului din judetul Galati, la APDM va veni Ochialbescu, omul de incredere care a facut experienta la AFDJ, amic cu domnul Cucu si prieten de familie cu Sterica.

Ochialbescu, Atanasiu Sterica, impreuna cu Popa Florin, fost director la APDM Galati au infiintat, la data de 14.08.2006, firma Servicii Navale Galati care a fost trecuta pe numele sotiilor si, astfel, Aurelia Atanasiu impreuna cu Livia Ochialbescu si Georgeta Popa s-au facut cu firma ce realiza venituri din intermedierea unor contracte cu SuperQuatro si Navrom.

Cum era prea evident ca seful de atunci al AFDJ si de acum al APDM - ului, facea afaceri in comun cu firmele carora le daduse contracte din banii regiei si pe care, pe deasupra, trebuia sa le controleze la modul cum respectau obligatiile contractuale, in aprilie 2007, Livia Ochialbescu a iesit din combinatie, insa legaturile au devenit, parca, si mai puternice.

Pe principiul ''Simon says'', la Dunarea romaneasca ''Cucu canta - says'' si toti fac cum spune el - daca ne gandim ca, in doar trei ani de cand Mara Niculescu este asociat, SuperQuatro a ajuns sa fie printre cele mai ''cautate'' societati pentru lucrari pe fluviu decontate din banii supravegheati de tatuca vitreg.

De la dragaje pe Dunarea fluviala pe timp de 4 ani, si constructii hidrotehnice, firma a prosperat intr-atat incat a ajuns sa faca de una singura operatiuni de ranfluare cu toate ca, din Romania doar Shark-ul si Onacva se mai ocupau de aducerea la suprafata a epavelor, toate pe la bulgari.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Nava Transilvania, ruptă în bucăţi!

* În cursul zilei de ieri s-a reuşit scoaterea la suprafaţă a unei bucăţi din epava navei Transilvania, care s-a scufundat în apele Dunării acum 30 de ani

O parte din epava navei Transilvania a fost scoasă ieri la suprafaţă. Bucata de navă, care conţine şi inscripţia cu numele "Transilvania", măsoară 15 metri şi este doar a şasea parte din nava lungă de peste 130 de metri. Reprezentanţii firmei care se ocupă de scoaterea la suprafaţă a resturilor navei scufundate în urmă cu 30 de ani spun că operaţiunea se va finaliza în vară. Restul de navă a fost agăţat de scafandri cu şufe groase. Operaţiunea de agăţare a durat cam două zile şi a fost extrem de costisitoare, deoarece în acea zonă curenţii acvatici sunt foarte puternici, iar vizibilitatea este aproape de zero. În aceste condiţii, scafandrii au bâjbâit pe sub apă şi au reuşit să facă o gaură de care a fost agăţată porţiunea de navă. Operaţiunea de scoatere la suprafaţă nu a fost deloc una uşoară. Restul de navă era plin de mâl, aşa că a trebuit ridicat uşor şi spălat cu jeturi de apă. Reprezentanţii firmei care a câştigat licitaţia de scoatere la suprafaţă a resturilor de navă spun că operaţiunea este abia la început. "Vom tranşa epava în 6 bucăţi. Am eliberat deja zona de mâl şi sperăm ca mama natură să ne ajute şi să nu se mai depună mâl până când vom scoate ultima porţiune", ne-a declarat Cătălin Mircea, unul dintre reprezentanţii firmei care se ocupă de ranfluare. Nava de pasageri "Transilvania" s-a scufundat în urmă cu 30 de ani, de vină fiind, se pare, o scădere bruscă a cotelor apelor Dunării combinată cu neglijenţa autorităţilor portuare. În ultimii ani s-a tăiat din navă atât cât se vedea la suprafaţă, numai că 80% din corpul vaporului era sub apă. Dacă operaţiunea de scoatere la suprafaţă a resturilor se va încheia cu succes, o bună parte din cheiul Dunării va fi eliberat, iar acostarea navelor în zonă se va face în siguranţă.

http://www.monitoruldegalati.ro/index.p ... articol=11

Link to comment
Share on other sites

De ce nu sunt mentionate numele firmei ce executa lucrarea, sau a celor care vor beneficia dupa ranfulare fara sa scoata bani din cont, pentru a fi vazute interesele?! Ca ale statului sau APDM/AFDJ sigur nu sunt decat in mica masura :?:

Link to comment
Share on other sites

De ce nu sunt mentionate numele firmei ce executa lucrarea, sau a celor care vor beneficia dupa ranfulare fara sa scoata bani din cont, pentru a fi vazute interesele?! Ca ale statului sau APDM/AFDJ sigur nu sunt decat in mica masura :?:

Firma este SuperQuatro, iar "detalii" găseşti în postul anterior (al lui verus).

Link to comment
Share on other sites

Cine ia banii e putin important. Galatiul trebuie sa aiba, si are nevoie de un senal navigabil "curat". Ce vreau eu sa stiu, este de ce nu s-au gasit vinovatii pentru scufundarea navei. Singurul vinovat a fost(de-a rasul plansul) pontonierul care a ispasit o pedeapsa de 6 luni, ce-i drept cu suspendare, desi se stia ca atat pontonierul cat si comandantul navei au trimis note de avertizare cu privire la scaderea nivelului apelor Dunarii si a pescajului navei Transilvania. Nici un director, directoras de la vre-o agentie nu s-a sesizat sa actioneze din timp sau sa actioneze cotect la operatiunile de salvare, desi masurile erau simple(ca la manual). Ori adanceau dunarea din timp cu o draga, ori ancorau doua nave salvatoare sa sprijine "Transilvania" pana la cresterea nivelului apei. Ei ce au facut? Au legat o nava cu parame de bintile de pe cheiul Dunarii si au incercat sa ridice 3000 de tone cu cateva tractoare de 100cai putere. Se pare ca fizica de clasa a IX-a le-a jucat feste tovarasilor directori.

Nu sunt decat fiu de navigator, asa ca astept si parerile navigatorilor.

Link to comment
Share on other sites

Ranfluarea "Transilvaniei", o afacere de familie

» Desi scoaterea epavei trebuie rezolvata in 10 luni, firma desemnata de APDM a reusit sa scoata abia 200 din cele 3.500 tone de metal

» Administratorul societatii castigatoare a licitat impotriva unor firme in care erau actionari tot el sau fiica sa.

SRL-ul care executa ranflua-rea epavei navei "Transilvania" a reusit sa scoata la suprafata o parte din prova navei, dar lucrarea este in intarziere, pentru ca termenul de 10 luni in care trebuia executata expira pe 25 iunie, iar pana acum au fost scoase doar 200 din cele 3.500 tone de metal. "Prima incercare concreta s-a soldat cu un succes. Au fost scoase prova, pe care se afla numele navei, si un vinci de ancora. Important este ca s-au scos si a reusit asta o firma romaneasca", ne-a declarat directorul APDM Galati, Mihai Ochialbescu. Din cele 5.160 tone, cat cantarea corpul navei, au mai ramas sub ape 3.500 tone de metal si alte 8.000 tone de aluviuni. Epava afecteaza activitatea portuara pe o distanta de 440 metri de cheu. Este blocata activitatea portuara la danele 18-21.

Licitatii repetate

In iunie 2007, Ministerul Transporturilor a alocat 3,6 milioane euro pentru ranfluarea epavei. In iulie 2007, licitatia a fost ratata din cauza neconformitatii uneia dintre oferte. A doua licitatie, organizata in mai 2008, a fost anulata pentru ca singura firma care s-a prezentat, Superquatro Grup SRL, nu indeplinea conditiile. In iunie 2008, APDM a lansat o selectie a executantului, dar de aceasta data a renuntat la licitatie, mergand pe "negociere cu publicarea prealabila a unui anunt de participare". S-au prezentat trei firme. Prima este cea descalificata in mai, Superquatro Grup SRL, o firma se ocupa cu lucrari hidrotehnice si amenajari de cursuri de apa, total diferite de ranfluarea epavelor. Al doilea ofertant a fost Navrom Centrul de Afaceri SA Galati, care se ocupa de management si servicii de consultanta in domeniul naval. A mai depus oferta si DHW Drewdging and Hidrotehnical Works SRL Galati, care se ocupa de lucrari hidrotehnice. Nici una dintre firme nu avea experienta, dotari si oameni specializati pentru ranfluarea epavei, dar fosta conducere a APDM Galati a declarat castigatoare Superquatro Grup. Adica firma care nu castigase nici licitatia la care fusese unic participant. Pe 21.07.2008, administratorul Superquatro, Sterica Atanasiu, a semnat contractul cu fostul director al APDM Nicu Popoaca. Superquatro a incasat si avansul de 15% si se obliga sa execute ranfluarea in 10 luni. A fost vorba insa doar de o falsa concurenta, pentru ca toate cele trei firme au in spate cam aceiasi oameni. Superquatro Grup SRL Galati are doi asociati, Sterica Atanasiu, administrator, cu 75%, si Mara Irina Niculescu, cu 25%. Dupa unele surse, Mara Niculescu este fiica lui Serban Cucu, fostul sef al Directiei Transporturilor Navale din Ministerul Transporturilor. Cea de a doua firma, Navrom Centru de Afaceri SA, il are printre actionari pe acelasi Sterica Atanasiu, de la Superquatro. Navrom Centru de Afaceri este controlata de CNFR Navrom, care, la randul sau, este controlata de Mircea Mihailescu, ce detine 53,6% din actiuni. CNFR Navrom Galati si Navrom Centru de Afaceri fac parte din grupul TTS, controlat de Mihailescu. Cealalta "concurenta", DHW Drewdging and Hidrotehnical Works SRL Galati, are doua actionare, Lepatu Paula si Carmen Stefan. Lepatu Paula este fiica lui Sterica Atanasiu. Asadar Sterica Atanasiu incerca sa obtina de la APDM contractul de 12 milioane RON, "luptandu-se" cu o concurenta acerba, din partea Navrom Centru de Afaceri SA, la care este actionar, dar si din partea firmei la care este asociat si administrator fiica sa. Cand am efectuat ancheta, cei de la Superquatro Grup au refuzat sa ne ofere un punct de vedere cu privire la aceste detalii.

http://www.romanialibera.ro/a153420/ran ... milie.html

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Lucrările de ranfluare a epavei navei Transilvania înregistrează întârzieri

Doar 12 la sută din epava navei Transilvania, scufundată acum 30 de ani la Dana 18 din Portul Galaţi, a fost scoasă până în prezent la suprafaţă de firma Superquatro SRL, deşi termenul limită stipulat în contract este 21 iulie 2009, transmite corespondentul Informaţia.ro (AMOS News). Lucrările pentru ranfluarea epavei navei „Transilvania” din Portul Comercial Galaţi au început încă de anul trecut şi sunt executate de firmă românească - Superquatro Grup. Valoarea totală a contractului cu tot cu TVA se ridică circa 15 milioane de lei noi, Contractul a fost semnat pe 21 iulie 2008. Reprezentanţii firmei susţin că operaţiunea de ranfluare va fi finalizată la timp, cu toate acestea există încă din iarnă o cerere de amânare a termenului cu circa trei luni.

“În momentul de faţă am reuşit să scoatem din Dunăre al doilea tronson din epava navei Transilvania, de circa 150 -200 de tone, după ce în luna mai a fost scoasă la suprafaţă prova navei de circa 200 de tone. Până în prezent s-a reuşit scoaterea a 400 de tone din 3500 de tone,” a spus un reprezentant al firmei Superquatro, care nu a dorit să-şi dezvăluie identitatea. “Nu cred că termenul dat de beneficiar este o problemă. Există un contract între beneficiar şi firma noastră şi se vor respecta clauzele contractuale. Nu ştiu de nicio prelungire”, a afirmat un inginer ai firmei Superquatro.

Operaţiunea de ranfluare a epavei Transilvania este îngreunată şi de vizibilitatea redusă, iar condiţiile sunt destul de nefavorabile în condiţiile în care apele Dunării sunt crescute încă. “Este foarte greu, foarte mult curent, mergem mai mult pe pipăite, vizibilitatea la 15-20 metri adâncime este practice zero, totul este plin cu noroi, se rup cablurile de comunicaţie cu scafandrii. Nu pot să estimez când o să terminăm, dar o să terminăm. Suntem doar o echipă de patru scafandri, ne schimbăm odată la o oră jumătate”, ne-a mărturisit Ivailov Dushov, scafandru din Bulgaria.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ranfluarea epavei „Transilvania” intră în prelungiri

Termenul de finalizare a lucrărilor de ranfluare a epavei navei „Transilvania”, din Portul Comercial Galaţi, a fost prelungit cu trei luni. În mod normal, data limită ar fi fost 23 iulie, însă din cauza dificultăţilor tehnice neprevăzute iniţial, o comisie de specialişti ai APDM Galaţi a considerat că se poate acorda o prelungire, fără impunerea unor penalităţi. „În primul rând, interesul nostru nu este de a impune nişte penalităţi, ci de a vedea, într-adevăr, această epavă scoasă din apele Dunării. Iar pe parcursul lucrărilor au fost întâmpinate impedimente care n-au fost luate în calcul la încheierea contractului”, a precizat directorul general al APDM Galaţi, Mihai Ochialbescu. Valoarea contractului de ranfluare a epavei navei „Transilvania” este 3,8 milioane euro, lucrările fiind executate de Superquatro Grup. Până în prezent, din epavă au fost îndepărtate două tronsoane, reprezentând aproximativ o treime din epavă. Teoretic, dacă nu apar noi dificultăţi tehnice, termenul suplimentar de trei luni ar fi suficient pentru finalizarea lucrării. Cert este că firma contractantă va primi banii pentru lucrare doar în momentul în care întreaga epavă va fi scoasă din apele Dunării.

http://www.viata-libera.ro/articol-Ranf ... iri_2.html

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Epava navei „Transilvania”, scoasă la vânzare

* Ce a mai rămas din „Lebăda Mediteranei” va fi vândut ca fier vechi, cu un preţ de pornire a licitaţiei de sub un milion de lei *

Destinul zbuciumat al navei „Transilvania”, a cărei epavă a zăcut timp de 30 ani pe fundul Dunării, se va încheia printr-o licitaţie de fier vechi. Direcţia Generală a Finanţelor Publice (DGFP) Galaţi a anunţat că va organiza, în ziua de 19 august, la sediul instituţiei, o licitaţie publică pentru atribuirea spre valorificare a deşeurilor de fier rezultate în urma operaţiunilor de ranfluare ale epavei. Valoarea de pornire a licitaţiei va fi de 847.700 lei, cantitatea de fier vechi estimată fiind de aproximativ 3.460 tone. În prezent, preţul deşeurilor de fier vechi este 245 lei pe tonă. Procedura de atribuire a ce a mai rămas din „Lebăda Mediteranei” se va face pentru întreaga cantitate de deşeuri şi, potrivit DGFP Galaţi, la licitaţie poate participa orice societate care are ca obiect de activitate recuperarea materialelor şi valorificarea deşeurilor metalice. Desigur, există o serie de condiţii, printre care constituirea unei garanţii de participare reprezentând zece la sută din valoarea de pornire a licitaţiei, sumă ce se depune într-un cont al Trezoreriei Municipiului Galaţi. Nu în ultimul rând, ofertanţii trebuie să prezinte o scrisoare de bonitate financiară eliberată de o bancă comercială şi o dovadă că nu au obligaţii fiscale restante. Preţul final de vânzare stabilit în urma licitaţiei include fondul de mediu de 3 la sută, sumă ce va fi virată de societatea adjudecătoare într-un cont special.

Până în prezent, din epava navei „Transilvania” au fost scoase deja două segmente, lucrările urmând să se finalizeze în aproximativ două luni. Valoarea contractului încheiat între Administraţia Portuară a Dunării Maritime (APDM) Galaţi şi Superquatro Grup, executantul lucrării, este de 3,8 milioane de euro, plata urmând să se facă după finalizarea ranfluării.

http://www.viata-libera.ro/articol-Epav ... are_2.html

Link to comment
Share on other sites

O firmă constănţeană a câştigat la licitaţie epava "Transilvania", scufundată în Dunăre de 30 de ani

O firmă din judeţul Constanţa a câştigat, miercuri, la o licitaţie organizată de Direcţia Generală a Finanţelor Publice (DGFP) Galaţi, epava navei "Transilvania", scufundată în urmă cu 30 de ani în Portul Galaţi, transmite corespondentul NewsIn. Epava navei ”Transilvania”, care cântăreşte 3.460 de tone, a fost adjudecată de Jaguar Trading SRL din Constanţa, miercuri, la o licitaţie publică organizată de DGFP Galaţi. Preţul de pornire, stabilit de Finanţe, a fost de 254 de lei pe tonă. Firma constănţeană a câştigat licitaţia la a 77-a strigare, când a oferit un preţ aproape dublu - 448 de lei pe tonă. "În aceste condiţii, Jaguar Trading SRL va plăti statului român suma de 1.550.080 lei, TVA inclus, bani care se vor constitui în venit la bugetul consolidat al României", a declarat, miercuri, purtătorul de cuvânt al DGFP Galaţi, George Marinescu. La licitaţia cu strigare au mai participat alte şase societăţi comerciale: trei din Galaţi şi câte una din Braşov, Râmnicu Vâlcea şi Mătăsari, judeţul Gorj.

Link to comment
Share on other sites

Ba da...firma a fost mentionata...Superquatro Grup SRL din Galaţi ,care este un ...derivat ad-hoc din batrinul si fantomaticul in acelasi timp.NAVROM S.A.deci banii pe care-i incaseaza firma respectiva intra tot in buzunarele hotilor de la Navrom patronat din umbra de dl senator...Si ne mai miram de ce merg treburile asa in Romania...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Epava navei Transilvania riscă să rămână în Dunăre

O bună parte din epava navei Transilvania, scufundată acum 30 de ani la Dana 18 din Portul Galaţi, ar putea rămâne în apele Dunării chiar şi după 23 octombrie, dată la care firma românească Super Quatro SRL s-a angajat s-o scoată la suprafaţă, transmite corespondentul Informaţia.ro (AMOS News). “Mai sunt peste 1700 de tone din nava Transilvania, scufundată pe fundul Dunării în anul 1979. În cazul în care nu se va reuşi scoaterea epavei la timp firma Super Quatro riscă să fie penalizată”, a declarat Mihai Ochialbescu, directorul Administraţiei Portuare a Dunării Maritime (APDM).

Lucrările pentru ranfluarea epavei navei „Transilvania” din Portul Comercial Galaţi au început încă de anul trecut şi sunt executate de firma românească - Superquatro Grup. Valoarea totală a contractului cu tot cu TVA se ridică circa 15 milioane de lei noi. Contractul a fost semnat pe 21 iulie 2008, iar termenul limită stipulat în contract era data de 23 iulie 2009. Superquatro Grup a cerut însă prelungirea contractului cu trei luni. Potrivit contractului, toată nava ar trebui scosă din apele fluviului până pe 23 octombrie 2009. „Eu ce pot să spun decât că doresc firmei să termine lucrările în această o lună şi jumătate pe care o au la dispoziţie. Azi am vorbit cu ei şi au terminat de tăiat două bucaţi din navă, fiecare de 300 de tone”, a declarat Ochialbescu. Partea centrală şi pupa mai sunt sub apă, masa acestor două părţi ale navei se situează la peste 1700 de tone. „Cred că partea centrală are peste 1000 de tone, poate şi mai bine, iar pupa cred că are undeva între 600 şi 700 de tone”, a mai adăugat Mihai Ochialbescu.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ranfluare cu penalizare

* Pentru depăşirea termenelor prevăzute în contract, firma care execută lucrările de ranfluare a pierdut deja 200.000 lei

Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi a notificat firma Superquatro Grup, ce execută lucrările de ranfluare a epavei navei „Transilvania”, că a depăşit termenele de finalizare prevăzute în contract şi ca urmare i se vor percepe penalizări. „Firma a fost notificată şi asta e situaţia! Asta spune contractul, asta facem. Penalizările sunt de 0,1 pe zi din valoarea contractului”, ne-a declarat directorul APDM Galaţi, Mihai Ochialbescu. Valoarea contractului de ranfluare a epavei navei „Transilvania”, care blochează de mai bine de 30 ani danele 18-21 din Portul Comercial Galaţi, are o valoare de 14,3 milioane lei, ceea ce înseamnă că penalizările sunt de 14.300 lei pe zi. Cum termenul de finalizare a lucrărilor era 23 octombrie, Superquatro Grup s-a ales deja cu „o gaură” de peste 200.000 lei! Trebuie spus că firma a beneficiat deja de o prelungire de trei luni a termenelor ca urmare complicaţiilor de ordin tehnic descoperite după începerea lucrărilor.

http://www.viata-libera.ro/articol-Ranf ... are_2.html

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Ba da...firma a fost mentionata...Superquatro Grup SRL din Galaţi ,care este un ...derivat ad-hoc din batrinul si fantomaticul in acelasi timp.NAVROM S.A.deci banii pe care-i incaseaza firma respectiva intra tot in buzunarele hotilor de la Navrom patronat din umbra de dl senator...Si ne mai miram de ce merg treburile asa in Romania...

CEL DIN UMBRA SE NUMESTE DL. SENATOR PSD VIOREL STEFAN ;) UNUL DINTRE "SARACII" GALATIULUI

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Epava Transilvania, încă sub apele Dunării

Rămăşiţele vasului Transilvania ar fi trebuit să fie scoase la suprafaţă până la data de 23 octombrie, conform termenului de prelungire al contractului, însă firma care se ocupă de operaţiune, SuperQuatro, lucrează şi în prezent. Chiar dacă iniţial au prevăzut în caietul de sarcini un termen limită de un an de zile, lucrările de ranfluare nu au fost finalizate nici după alte trei luni. Mihai Ochialbescu, directorul APDM, a precizat că firma se confruntă cu dificultăţi datorate erodării avansate a navei. "Este ca şi cum ai încerca să apuci o pânză, dar nu poţi să tragi întreaga bucată, pentru că materialul putrezit fiind, rămâi în mâini cu bucăţele mici de material", ne-a explicat Ochialbescu. La finalizarea lucrării, în valoare de 3,7 milioane de euro, firma respectivă va primi mai puţini bani, faţă de prevederile contractuale. Conform clauzelor se vor aplica penalităţi de 0,1% din valoarea contractului, percepute pentru fiecare zi de întârziere. Argumentele executantului legate de impedimentele neprevăzute în caietul de sarcini, care au împiedicat respectarea termenelor, sunt analizate de specialişti. Ochialbescu a precizat: "În caietul de sarcini nu se preconiza că tabla e "putrezită". În momentul de faţă am dat toate solicitările lor la expert". Insistând să ni se precizeze noul termen avansat privind finalizarea lucrării, Ochialbescu a preferat iniţial să treacă peste solicitare, dorind să vadă mai curând finalitatea, după care să o facă publică. Apoi a precizat noul target pe care şi l-a fixat SuperQuatro - luna Ianuarie. Până în prezent, resturile epavei Transilvania au fost scoase din apele Dunării doar în proporţie de 30%.

http://www.monitoruldegalati.ro/index.p ... &articol=5

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

"Rostock"-ul Galaţiului

* Firma care se ocupa de ranfluarea navei Transilvania trebuia să încheie lucrările în 2009

Ranfluarea epavei navei "Transilvania", numită "Lebăda Mediteranei" şi răsturnată în 1975 în Portul Galaţi, a fost demarată în august 2008 şi trebuia finalizată până pe 25 iunie 2009. Acum, începe să semene cu povestea ranfluării "Rostock"-ului (nava "Rostock", sub pavilion ucrainean, s-a scufundat în 1991 pe braţul Sulina al Dunării, iar epava ei a fost scoasă în 2004. În tot acest răstimp, circulaţia navală a fost grav afectată). Beneficiarul, Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi, a acordat firmei Superquatro Grup SRL Galaţi o prelungire a termenului cu 3 luni, dar nici acesta nu a fost respectat şi de pe 26.10.2009 Superquatro plăteşte APDM penalităţi de 0,1%, adică 14.300 lei/zi. S-a ajuns la penalităţile de 3 milioane lei, aproape un sfert din valoarea contractului, de 14,3 milioane lei. Până acum au fost scoase 75% din cele 3.800 tone de metal şi a mai rămas de scos partea cea mai grea, Compartimentul Maşini. Cum ranfluarea epavei nu prea mai poate fi considerată o afacere, admi­nistratorul Superquatro, Ste­rică Atanasiu ameninţă APDM cu instanţa. "Ei ne-au tot cerut plăţi suplimentare sau plăţi în avans, dar nu s-a făcut nici un fel de plată. Noi respectăm contractul. Ne-au ameninţat că ne dau în judecată. Este dreptul fiecăruia să ne dea în judecată, dacă doreşte", ne-a declarat directorul APDM, Mihai Ochialbescu.

http://www.romanialibera.ro/actualitate/dobrogea/rostock-ul-galatiului-189423.html

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Transilvania va fi scoasă din Dunăre în luna septembrie

Ultimele părţi din fosta navă de lux a marinei fluviale române vor fi scoase din Dunăre cel târziu în luna septembrie. Autorităţile portuare spun că încheierea operaţiunilor este o chestiune de săptămâni. „Sper ca într-o lună să fie scoase şi ultimele bucăţi din navă. Sub apă mai este o parte de motor şi un alt compartiment al navei", a precizat Mihai Ochialbescu, directorul Administraţiei Porturilor Dunării Maritime (APDM).

Lucrările au fost realizate de firma de scafandri Superquatro din Galaţi. Contractul, în valoare 3,8 milioane de euro, a fost acordat fără licitaţie societăţii din Galaţi, ceea cea trezit suspiciuni. Mai mult, lucrările au avut întârzieri de peste un an faţă de termenul iniţial din contract, iunie 2009. Superquatro mai primise şi atunci o prelungire a termenului, până pe 23 octombrie 2009. „Când se vor termina operaţiunile, vom calcula penalităţile şi le vom achita doar suma rămasă", a spus Ochialbescu. Penalităţile sunt de 0,1 la sută pentru fiecare zi de întârziere. Până acum, acestea s-ar ridica la 30% din contract, adică aproape un milion de euro.

Nava scufundată blochează de peste 31 de ani, pe o lungime de 440 m, Danele 18-21 şi determină colmatarea danelor din preajmă. Lucrările de dragaj se efectuează cu dificultate în zonă şi nu se pot executa lucrări de reabilitare a cheului danelor care are o vechime de peste 50 de ani.

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Dupa_31_de_ani_epava_Transilvania_va_fi_scoasa_din_Dunare_0_310169035.html

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Epava navei „Transilvania”, odisee cu final controversat

Cel mai dificil segment al epavei navei „Transilvania” – motoarele şi sala maşinilor – au fost scoase din apele Dunării de firma care execută lucrările de ranfluare, Superquatro Grup. „În prezent, mai este de scos o bucată din partea auxiliară a navei, un segment de aproximativ 200 – 300 tone, reprezentând în jur de zece la sută din epavă. După aceasta ar mai rămâne doar îndepărtarea bucăţilor de tablă care s-au mai desprins în timpul lucrărilor şi refacerea cheiului în zona în care s-a aflat epava, respectiv danele 18-21 din Portul Comercial”, ne-a declarat directorul APDM Galaţi, Mihai Ochialbescu.

În aceste condiţii, ranfluarea navei „Transilvania” s-ar putea încheia în cel mult o lună de zile. Asta nu înseamnă că „odiseea” epavei se va încheia aici. Conform contractului încheiat între APDM Galaţi şi firma Superquatro Group, lucrările ar fi trebuit finalizate în octombrie anul trecut. Orice zi de întârziere însemnă în termenii înţelegerii o penalizare cu 0,1 la sută din valoare contractului de 14,3 milioane lei. Asta înseamnă că Superquatro Group ar trebui să piardă aproximativ 4,7 milioane lei. Lucrurile nu sunt însă chiar atât de simple. „Firma nu numai că a solicitat anularea acestor penalităţi, dar a cerut şi majorarea cu aproximativ 50 la sută a preţului lucrărilor”, a arătat directorul APDM Galaţi. Solicitările firmei se bazează pe invocarea dificultăţilor tehnice neprevăzute apărute pe parcursul lucrărilor, precum şi întârzierile care au apărut din cauza creşterii fără precedent a apelor Dunării sau a perioadelor cu condiţii meteorologice extreme.

Pe de altă parte, conducerea APDM Galaţi consideră că firma care s-a angajat să facă lucrările şi-a asumat şi riscurile ce decurg dintr-o astfel de afacere, termenii contractului fiind foarte fermi în privinţa preţului pe care administraţia portuară se angajează să-l achite. În aceste condiţii, nu este exclus ca Superquatro Group să se adreseze instanţei. „Dacă vor să se adreseze instanţei, sunt liberi să o facă. În ceea ce ne priveşte, considerăm că termenii contractului au fost clar stabiliţi, iar aceştia nu suferă modificări”, a precizat directorul APDM Galaţi. Firma executantă ar trebui să-şi primească banii la finalizarea lucrărilor, atât în ce priveşte ranfluarea epavei, cât şi repararea malurilor.

http://www.viata-libera.ro/articol-Epava_navei_%E2%80%9ETransilvania%E2%80%9D_odisee_cu_final_controversat_2.html

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.