Jump to content

Ce maşini şi-au mai cumpărat gălăţenii


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Ce maşini şi-au cumpărat gălăţenii în 2015

* Nu suntem moldovenii care îşi achiziţionează cele mai multe autoturisme, dar, procentual, piaţa noastră a crescut cel mai frumos, în regiune * Majoritatea autoturismelor proaspăt înmatriculate în această perioadă sunt, însă, vechi

 

Piaţa auto locală se revigorează pe an ce trece. Din păcate, deşi îşi cumpără tot mai multe maşini, gălăţenii le aleg, în continuare, pe cele la mâna a doua, adesea mai vechi de zece ani, importate din ţările dezvoltate ale Europei. Nu facem a bine cumpărând astfel, pe de o parte din cauză că astfel parcul auto local îmbătrâneşte din ce în ce. Pe de altă parte, e de rău din cauză că rămâne scăzut numărul gălăţenilor care susţin activitatea producătorilor români de automobile şi ale dealerilor de nou din judeţ. Oricum ar fi însă, revigorarea parţială a pieţei auto e binevenită, pentru că acum fiecare actor din piaţă trage speranţe că o va duce mai bine, în curând. Vă spunem astăzi cum a evoluat piaţa auto locală, în primul trimestru al acestui an şi cât de îmbătrânit e parcul auto local, la doar câteva zile de la lansarea ediţiei 2015 a programului Rabla.

Vara cresc achiziţiile

Potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), în primul trimestru din 2013, gălăţenii îşi înscriseseră în trafic doar 984 de autoturisme. În aceeaşi perioadă a anului trecut, se înmatriculaseră 1.115 autoturisme, iar în primul trimestru al acestui an, se ajunsese deja la 1.331 de automobile înscrise în circulaţie, în primele trei luni. Numărul de maşini pe care şi le-au înmatriculat gălăţenii în primul trimestru al acestui an, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2013, este deci cu 35 la sută mai mare. Evident, tuturor acestor autoturisme care figurează ca înmatriculate în judeţul nostru li se adaugă cele care le aparţin gălăţenilor, circulă pe străzile noastre, dar sunt înmatriculate în Bulgaria sau la Tulcea.

Oricum ar fi, numărul acestora nu e chiar atât de mare încât să schimbe în vreun fel concluziile studiilor de piaţă. Creşterea raportată pentru primul trimestru e cu atât mai binevenită cu cât, în lunile de iarnă, apetitul gălăţenilor pentru cumpărarea de autoturisme e mai scăzut decât în primăvară şi vară. Putem deci să ne aşteptăm la vânzări mai mari, de luna viitoare încolo.

Judecând cu comportamentul istoric al gălăţenilor care îşi cumpără şi înmatriculează maşini, în luna iulie se cumpără şi de două ori mai multe maşini decât în ianuarie. Spre exemplu, în 2013, din datele DRPCIV, în iulie se înmatriculaseră 704 autoturisme, faţă de numai 335 în ianuarie. În 2014, tot potrivit DRPCIV, în agust se înmatriculaseră 645 de autoturisme, faţă de doar 370, în ianuarie.

Creştere semnificativă faţă de restul Moldovei

Nu prea avem cum să comparăm, cu precizie, piaţa auto din Galaţi cu cea din Iaşi, spre exemplu, din cauză că sunt prea multe variabile. Altul e numărul de locuitori, alta puterea de cumpărare, într-un judeţ faţă de celălalt. Încercăm astăzi, totuşi, să vă arătăm cât de multe maşini de cumpărăm noi, în comparaţie cu ceilalţi moldoveni.

În funcţie de număr de locuitori, Galaţiul e pe locul patru în Moldova, cu 519.000 de locuitori, după Iaşi (723.553 de locuitori), Suceava (614.451 locuitori) şi Bacău (583.590 de locuitori). Mai sărace în locuitori decât Galaţiul sunt judeţele: Neamţ (452.900 locuitori), Botoşani (398.932) şi Vaslui (375.151).

Din punct de vedere al numărului de maşini înmatriculate efectiv în primul trimestru al lui 2015, însă, altul e clasamentul. Aici, ocupăm abia poziţia a cincea. Cele mai multe maşini, în primul trimestru din 2015, în Moldova, şi-au înmatriculat sucevenii. E vorba despre 1.934 de autoturisme. În rest, topul judeţelor din regiunea noastră în funcţie de numărul autoturismelor înmatriculate în primul trimestru e următorul: Bacău (1.672 înmatriculări), Neamţ (1.415 înmatriculări), Galaţi (1.331 înmatriculări), Botoşani (982 înmatriculări), Vrancea (863 înmatriculări) şi Vaslui (760 înmatriculări).

Nu avem nici cei mai mulţi, nici cei mai bogaţi locuitori din Moldova, aşa că nici nu aveam cu să deţinem cele mai multe maşini. Ne-am remarcat însă prin creşterea procentuală a  numărului de maşini pe care le-am înmatriculat în primul trimestru al acestui an, faţă de primul trimestru din 2013. Iată topul creşterii, pe judeţe: Galaţi (+ 35 la sută), Vaslui (+33 la sută), Iaşi (+22 la sută), Suceava (+22 la sută), Bacău (+20 la sută), Botoşani (+14 la sută). Singurul judeţ în care numărul de autoturisme înmatriculate în primul trimestru al acestui an a scăzut faţă de aceeaşi perioadă din 2013 este Vrancea. Potrivit statisticilor DRPCIV, în acest judeţ s-au înmatriculat cu 22 la sută mai puţine maşini noi şi second hand.

Cu alte cuvinte, procentual am evoluat cel mai bine în Moldova. Asta înseamnă nu că avem noi, gălăţenii, cele mai multe maşini, ci că piaţa noastră a început s-a mişcat cel mai bine, în comparaţie cu starea în care era acum doi ani.

Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) din România nu a dat, încă, publicităţii datele legate de evoluţia pieţei auto autohtone pe întreg semestrul I al anului. Totuşi, datele din ianuarie şi februarie indică faptul că vânzările de autoturisme au crescut în primele două luni ale anului cu 14,6 la sută.

Tot second-handul face legea

În primul trimestru al acestui an, 92 de autoturisme dintre cele 1.331 au fost noi. Dacă ne gândim la procente, doar 6,9 la sută dintre maşinile care au îmbogăţit parcul auto local în primele trei luni ale anului au fost noi. Din piaţa locală de nou, o cotă de 40 la sută e deţinută de Dacia. Iar numărul maşinilor second hand înmatriculate tinde să crească în vară, din cauză că cele mai multe maşini „de fiţe” pe care şi le iau gălăţenii nu sunt noi.

Potrivit datelor DRPCIV, la începutul acestui an, parcul auto local arăta chiar ca un cimitir de maşini. Mai exact, doar 2,1 la sută (adică 2.474) dintre autoturismele înmatriculate în judeţul nostru au doar doi ani vechime sau mai puţin. Alte 7,8 la sută dintre autoturismele gălăţenilor (adică 9.017 maşini) au între trei ani şi cinci ani vechime. Cele mai multe maşini, 36 la sută (adică 41.522 de autoturisme) au între şase ani şi zece ani vechime. Multe sunt şi autoturismele care au între 11 ani şi 15 ani vechime: 28.006 la sută, adică 24 la sută. Între 16 ani şi 20 de ani vechime au 15.919 autoturisme, adică 13 la sută, iar peste 20 de ani au 18.077 de autoturisme, adică 15 la sută din totalul celor înscrise în trafic, la începutul acestui an.

Iată cum stau lucrurile, la începutul lui 2015, la nivel naţional, potrivit DRPCIV. Erau înmatriculate, în România, 4.905.630 de autoturisme. Dintre acestea, doar patru la sută (adică 197.741) aveau doi ani sau mai puţin. Încă şapte la sută (adică 373.192 autoturisme) aveau vechime între trei şi cinci ani. Cele mai multe maşini, 1.548.007 (adică 31 la sută) au vechimea cuprinsă între şase ani şi zece ani. Un procent de 25 la sută dintre maşinile românilor (1.228.941 de bucăţi) au între 11 ani şi 15 ani de la ieşirea pe poarta fabricii, iar 14 la sută dintre maşinile înscrise în circulaţie, în ţară (722.932 de autoturisme) au între 16 ani şi 20 de ani. Nu în ultimul rând, 16 la sută dintre autoturismele românilor, adică 798.817 maşini, au peste 20 de ani de când au fost fabricate.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Ce maşini "de fiţe" şi-au luat gălăţenii în această vară

Aveam deja în oraş proprietari de Ferrari, de Maserati, dar şi de multe alte mărci de maşini de lux. Vara asta, parcul local de bolizi scumpi şi puternici s-a mai îmbogăţit puţin, chiar dacă gălăţenii n-au mai aruncat bani pe maşini de lux aşa cum făceau, spre exemplu, în urmă cu vreo zece ani. Datele legate de înmatriculări provin din statisticile Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

În iunie, cea mai puternică maşină înmatriculată a fost un Audi A4 de 319 cai putere, produsă în 2012. Sunt proprietari care vând o astfel de maşină la puţin peste 10.000 de euro.

În iulie s-au înmatriculat două Porsche Panamera cu motoare de peste 300 de cai putere, ambele din seria 970 H. Valoarea de piaţă a unei astfel de maşini la mâna a doua poate sări binişor de 50.000 de euro.

Abia în luna august s-a înscris în trafic cea mai luxoasă maşină înmatriculată vara asta în Galaţi. Potrivt DRPCIV, este vorba despre un BMW M7X, fabricat în 2015, cu peste 550 de cai putere.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Gălăţenii îşi cumpără mai multe maşini

Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) informează că piaţa auto a crescut lună de lună, în acest an. Astfel, după primele zece luni din 2015, APIA poate concluziona că piaţa auto naţională a înregistrat o creştere totală de 17,7 la sută, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Tendinţa de creştere a numărului de maşini vândute s-a resimţit şi pe piaţa auto din judeţul nostru. Spre exemplu, din datele Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), în luna octombrie a anului trecut se înmatriculaseră în judeţul nostru 582 de autoturisme noi şi second hand. Numărul a crescut, în luna octombrie a acestui an, la 672, iar cele 90 de autoturisme în plus pe care şi le-au cumpărat gălăţenii indică o creştere de 15,7 la sută a pieţei.

Din nefericire pentru dealerii de maşini noi, această creştere vine mai degrabă din sporirea vânzărilor de maşini second hand. Din totalul de 90 de maşini pe care gălăţenii şi le-au cumpărat în plus în octombrie 2015 faţă de octombrie 2014, doar patru au fost noi.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Gălăţenii merg tot cu rable. Ce maşini s-au cumpărat în 2015

* Doar 11 la sută dintre maşinile înmatriculate în 2015 au fost noi * De la un an la altul, parcul auto local se îmbogăţeşte cu câteva mii de automobile

Piaţa românească de automobile a crescut, în primele 11 luni ale anului trecut, cu aproape 17 la sută faţă de aceeaşi perioadă din 2014, informează Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) din România. E o creşte remarcabilă, pentru un singur an, care indică faptul că românii au dus-o un pic mai bine în 2015, faţă de 2014.

Creştere importantă s-a raportat şi pe piaţa gălăţeană de autoturisme. La începutul lui 2014, parcul gălăţean de automobile avea doar 109.136 de maşini. La începutul lui 2015, parcul a crescut la 115.015 unităţi şi probabil se va constata că a trecut simţitor peste acest prag, imediat ce statisticile finale legate de parcul auto pe anul trecut vor fi date publicităţii. Momentan, ştim că, în primele 11 luni ale anului, s-au înscris în trafic nu mai puţin de 5.655 de automobile, adică mai multe decât în aceeaşi perioadă a anului 2014.

Puţine maşini noi, dar o groază de vechituri

La începutul anului 2015, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), parcul auto al judeţului nostru înregistra 115.015 maşini, dintre care doar 2.474 (adică puţin peste doi la sută) erau mai noi de doi ani. Alte 9.017 automobile (adică 7,8 la sută) aveau „vârste” cuprinse între trei ani şi cinci ani. Multe maşini se încadrau în grupa de vechime 6-10 ani, respectiv, 41.522, adică 36 la sută din total. Cele mai multe înscrise în trafic erau autoturismele mai vechi de 11 ani - 43.925 de unităţi, adică 38,1 la sută din total. Din păcate pentru mediul nostru înconjurător, dar şi pentru siguranţa noastră în trafic, 18.077 de maşini (adică 15,7 la sută din total) erau mai vechi de 20 de ani. Potrivit statisticii DRPCIV, se mai înmatriculează încă maşini de dinainte de 1989. Şi nu vorbim aici despre cele clasice, care se pot număra pe degete.

În primele 11 luni ale lui 2015, înmatriculările au evoluat astfel: ianuarie - 435 de autoturisme înmatriculate, dintre care doar 33 noi, februarie - 536 de autoturisme înmatriculate, dintre care doar 34 noi, martie - 460 de autoturisme înmatriculate, dintre care doar 77 noi, aprilie - 494 de autoturisme înmatriculate, dintre care doar 32 noi, mai - 448 de autoturisme înmatriculate dintre care doar 46 noi, iunie - 680 de autoturisme, dintre care 86 noi, iulie - 604 autoturisme, dintre care 102 noi, august - 659 de autoturisme înmatriculate, dintre care 86 noi, septembrie - 95 de autoturisme înmatriculate, dintre care doar 10 noi, octombrie - 679 de autoturisme înmatriculate, dintre care 85 noi, noiembrie - 565 de autoturisme înmatriculate, dintre care doar 91 noi.

Este evident, deci, că a crescut pofta gălăţenilor pentru cumpărarea de maşini, dar nu a sporit şi apetitul pentru nou. Din ianuarie şi până la începutul lui decembrie, s-au cumpărat şi înmatriculat în Galaţi doar 632 de autoturisme noi, reprezentând abia 11,1 la sută din numărul total de maşini înscrise în trafic. Or, în anii trecuţi, procentul de nou tindea tot pe la 11 la sută. Statistic, cea mai potrivită lună să-ţi iei maşină nouă a fost iulie, când a şasea parte dintre înmatriculări a fost reprezentă de maşinile noi.

Piaţa Dacia

În ţara noastră, piaţa automobilelor noi este dominată de Dacia. N-or oferi modelele de la Mioveni confortul şi experienţa unor modele de lux create în Germania sau în Japonia, dar nici nu costă atât de mult. Pentru europenii din Vest, spre exemplu, e o maşină nouă potrivită. O pot conduce câţiva ani, în perioada de garanţie, apoi o pot vinde şi îşi pot cumpăra o alta, nouă şi iarăşi, garantată pentru câţiva ani.

La nivel naţional, din datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) din România, Dacia a vândut, printre altele, 14.558 de Logan-uri în primele 11 luni ale anului trecut, dar şi 5.965 de Dustere, 5.230 de automobile din modelul Sandero şi 2.928 de Logan-uri MCV.

În Galaţi, piaţa Dacia a evoluat astfel, în primele 11 luni ale lui 2015: ianuarie (12 autoturisme cumpărate, dintre care 10 noi), februarie (16 autoturisme cumpărate, dintre care doar unul second hand), martie (13 autoturisme cumpărate, dintre care doar unul second hand), aprilie (16 autoturisme, dintre care trei second hand), mai (27 autoturisme cumpărate, dintre care 25 noi), iunie (52 autoturisme cumpărate, dintre care doar două la mâna a doua), iulie (47 automobile cumpărate, dintre care doar trei second-hand), august (45 autoturisme cumpărate dintre care cinci second hand), septembrie (un autoturism vândut, nou), octombrie (64 de autoturisme cumpărate, dintre care doar cinci la mâna a doua) şi noiembrie (43 de autoturisme, dintre care doar două second hand).

S-au dat, deci, pe piaţa gălăţeană, 336 de Dacii în primele 11 luni ale anului trecut, iar 270 dintre acestea au fost noi.

Vânzările Dacia merg însă bine şi pe alte pieţe ale lumii, printre care cea belgiană, cea franceză, cea nemţească sau cea spaniolă. În Spania, spre exemplu, doar luna trecută s-au vândut 2.400 de Dacii Sandero.

În 2015, în Galaţi nu s-a prea cheltuit pe lux

Vi se pare că nu mai avem loc de maşini de lux, prin oraş? Ce-i drept, nu-s chiar puţine, dar, statistic, lucrurile nu sunt spectaculoase. Spre exemplu, am început anul trecut cu 2.474 de automobile marca Mercedes, înmatriculate în judeţ. Tot puţini erau proprietarii de BMW. Acum fix un an, erau înmatriculate 3.056 de maşini create sub acest brand. Dar în această categorie intră şi proprietarii de bolizii din seria 6 de la BMW sau GL de la Mercedes, maşini ieşite pe poarta fabricii în 2014, dar şi rablele de prin anii '80, care abia dacă le mai asigură o protecţie minimă participanţilor la trafic.

Avem, bineînţeles, şi maşini produse doar pentru a satisface pofta de lux. Spre exemplu, DRPCIV raporta două Ferrari înmatriculate în Galaţi, dar şi patru autoturisme Maserati. Erau şi 56 de Porsche-uri, două marca Bentley, 12 Infinity şi 42 - Jaguar. Putem vedea că, statistic, 0,003 la sută dintre gălăţeni aveau Maserati. Prin comparaţie, 35,2 la sută dintre noi erau proprietari de Dacie, la începutul lui 2015.

Puţin lux nou, în 2015

Gălăţenii îşi cumpără şi înmatriculează maşinile de lux mai degrabă în cele trei luni de vară, când vremea le permite să se plimbe cu ele pe litoralul nostru sau hai-hui, prin lume. În 2015, nu s-au înmatriculat cine ştie ce maşini din categoria asta. Au fost modele scumpe din seria 6 şi din seria 7 de la BMW şi ceva GL-uri noi de la Mercedes. Au fost şi Audiuri puternice, dar niciun nou automobil creat de diviziile de lux ale fabricilor de automobile. O fi semn de "sărăcire" a bogaţilor din zonă sau semn clar că, până la urmă, se mai satură omul de cheltuit pe maşini, indiferent câţi bani are?

Pe piaţa gălăţeană second hand - Mercedes cu 800 euro sau 80.000 euro?

Oferta pieţei auto locale e destul de variată. Găsiţi şi lux pe bani grei, dar şi maşini cu care n-o să faceţi mai mult decât să vă deplasaţi până la destinaţie, fără mândria de a avea un bolid şi fără a întoarce capetele trecătorilor. Cea mai scumpă maşină pe care am găsit-o ieri pe autovit.ro era un Mercedes SL Classe SL400 cabrio, cu 333 de CP, care costa puţin peste 87.000 euro. Maşina, fabricată în iunie 2014, era vândută ca second-hand, iar preţul era fără TVA.

La polul opus, un gălăţean vinde cel mai ieftin Mercedes-Benz C Classe 180 pe pe site, cu volan pe dreapta, 137.000 km parcurşi (susţine vânzătorul), 1.800 cm cubi, la doar 800 de euro. Maşina nu era înmatriculată în România.

Perspectivele pieţei locale de nou rămân neclare

Ce înseamnă pentru ceilalţi faptul că tu îţi cumperi maşină nouă? Pentru cei mai mulţi, ar putea însemna aer mai curat, deci sănătate, şi siguranţă sporită în trafic. Ba, pentru românii care lucrează la Dacia şi la Ford, ar putea însemna şi siguranţa locului de muncă. Din păcate, maşina nouă costă mult, iar la un salariu mediu de nici 2.000 lei, nu-i tocmai accesibilă nici măcar Dacia, care tot costă şi ea puţin peste 30.000 lei. Iar de mărci recunoscute pentru fiabilitate şi siguranţă - nemţeşti, să spunem - nu prea te poţi atinge fără vreo 10.000 euro.

Judecând după datele de consum din ultimii ani, noi, gălăţenii, nu prea avem şanse să ne orientăm în masă spre piaţa de nou. Cel mai probabil, vom tinde să avem două sau trei maşini de familie, în locul uneia noi.

viata-libera.ro
 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Cheltuim, anual, milioane de euro pe mașini. Săraci, dar cu drag de volan

  • Dăm cu 20 la sută mai mulţi bani pe maşini, decât în 2013
  • La un cumpărător de limuzină, sunt măcar câteva zeci care îşi cumpără hârburi ieftine
  • În topul preferinţelor gălăţenilor: Volkswagen, Opel şi Ford, dar şi Audi, BMW şi Mercedes
  • În medie, fiecare din noi a cheltuit pe maşini 53 de euro. De banii ăştia, unii şi-au luat bolid, alţii… nimic

Dacă am judeca după cât de aglomerat e traficul de străzile Galaţiului, am zice că nu mai există gălăţean să nu aibă măcar o maşină. Evident, însă, nivelul nostru de trai e departe de a ne permite aşa ceva. Potrivit statisticilor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), parcul auto gălăţean era compus, la începutul acestui an, din 121.004 autoturisme. Or, asta înseamnă că mai puţin de un gălăţean din patru are maşină! Cei drept, cei peste 6.000 de gălăţeni care şi-au cumpărat anul trecut autoturisme au ridicat valoarea pieţei locale de profil la circa 28 de milioane de euro. Şi asta, doar la un calcul bazat pe aproximări. Dar şi aici, cifrele ne-ar putea uşor induce în eroare cu privire la puterea de cumpărare a gălăţeanului. Motivul? La un gălăţean care a avut de unde cheltui 100.000 euro pe o maşină nouă şi luxoasă, sunt cel puţin câteva zeci care şi-au cumpărat una de 2.000 de euro, veche de aproape 20 de ani! Şi alţi câteva mii care n-au putut cheltui nici măcar 1,5 lei pe un bilet de autobuz.

Vă spunem astăzi ce preferă gălăţenii, când vine vorba despre maşini, ce îşi permit, de fapt, să îşi cumpere şi câţi bani scot din buzunar.

Maşini mai multe, dar aproape toate vechi

Anul trecut, gălăţenii şi-au înmatriculat, lunar, vreo câteva sute de maşini. Cele mai puţine s-au înscris în trafic în luna septembrie (79 la număr), iar cele mai multe, în iunie (680). E o dinamică firească, pe care statisticienii au confirmat-o, la nivel naţional: vara, creşte apetitul românului pentru cumpărat maşini. DRPCIV atestă faptul că, per total, în 2015, gălăţenii şi-au cumpărat şi scos pe şosele nu mai puţin de 6.129 de autoturisme. Vânzările au crescut, deci, cu o cincime faţă de 2013, când, tot din datele DRPCIV, se înmatriculaseră doar 4.869 de autoturisme, în Galaţi. E drept că mai avem, în trafic, şi maşini înmatriculate la Tulcea, la Bucureşti sau în Bulgaria, dar procentul lor nu e chiar atât de mare încât să influenţeze statistica. Iar cum preferinţele de consum ale gălăţenilor, în materie de maşini, rămân cam aceleaşi, de la an la an, e destul de clar să sumele pe care le cheltuim pe maşini sunt şi ele în creştere cu circa o cincime.

Volkswagen, Ford şi Opel sunt maşinile “de bază”

Chit că e ianuarie sau iunie, maşina preferată a gălăţeanului rămâne tot Volkswagen, iar modelul cel mai căutat e tot Golf. Lună de lună, în medie, cam un sfert dintre maşinile pe care ni le cumpărăm provin de la acest producător german. Şi cum cele mai multe maşini cumpărate la noi sunt la mâna a doua (ba chiar destul de vechi), scandalul încălcării normelor de poluare de către Volkswagen n-a afectat cine ştie ce piaţa auto locală. Când vine vorbe despre vechimea maşinilor cumpărate, gălăţenii sunt dispuşi să cumpere şi vechi, dacă preţul e mai mic. Anul trecut, spre exemplu, s-au înmatriculat Volkswagen-uri cu vreo 18 ani la bord! Totuşi, cele mai multe maşini ale producătorului german pe care le cumpără gălăţeanul sunt cele fabricate între 2000 şi 2003 şi cele mai noi, ieşite pe poarta fabricii între 2008 şi 2012. Numai pe Volkswagen-uri se duc, deci, anual, peste cinci milioane de euro. Evident, şi asta e tot o medie - bazată pe datele legate de înmatriculări ale DRPCIV şi cele de piaţă, colectate de pe site-urile de vânzări de maşini - pentru că pe lângă Golf-uri, Passat-urile şi Tuareg-urile vechi, se mai cumpără şi Phaeton mai nou, al cărui preţ e şi de patru sau cinci ori mai mare decât al unui Golf din anul 2000 sau Passat şi Jetta din 2014-2015.

Autoturismele produse sub brandurile Opel şi Ford ocupă locurile doi şi trei în topul preferinţelor gălăţenilor. În funcţie de luna din an şi, probabil, de ceea ce se găseşte pe piaţa de second hand, gălăţenii îşi cumpără mai multe Opel-uri sau mai multe Forduri. În medie, însă, aceste două branduri ocupă cam 30 la sută din piaţa auto locală. Se caută cu preponderenţă maşinile la mâna a doua. Modele preferate sunt: Astra şi Astra G Caravan la Opel şi Focus şi Fiesta la Ford. Per total, se vând Opel-uri şi Ford-uri pe piaţa locală de măcar vreo patru milioane de euro. Limuzine de măcar vreo 10 milioane de euro, fiindcă pe Mercedes-uri, BMW-uri şi Audi-uri, se mai duce anual, o întreagă avere.

Poate că vi se par multe şi luxoase pe străzile Galaţiului. Să ţinem totuşi cont că nu toate sunt noi şi realmente scumpe, la valoare actuală de piaţă. Unele dintre ele au fost deja rulate până spre 250.000 sau chiar 300.000 de kilometri. Ba poate şi mai mult. În plus, au motoare mari şi consum pe măsură, aşa că unii dintre proprietari - fie că sunt oameni oneşti, fie că au fac diverse afaceri subterane - nu investesc cine ştie ce în ele, fiind nevoiţi să cheltuiască destul de mult pe taxe, întreţinere şi combustibil. Dar oricum, la un preţ mediu de măcar 15.000 de euro per autoturism şi la peste 800 de astfel de autoturisme înmatriculate anul trecut, valoarea pieţei auto tot mai creşte cu peste 10 milioane de euro dintr-un foc.

Dacia face şi ea bani buni

Din ce am socotit până acum, circa 63 la sută din piaţa auto locală valorează aproape 20 de milioane de euro. N-am luat încă în calcul vânzările de Dacia, care ocupă cea mai mare parte din piaţa de nou. Anul trecut, s-au vândut 370 de Dacii. Asta înseamnă încă vreo 2,5 milioane de euro, pe puţin. Am ajuns, deci, cam la 70 la sută din vânzările de autoturisme. N-am socotit nici maşinile considerate într-adevăr de lux (avem în Galaţi un Ferrari, un Aston Martin, două Maserati, 75 de Porsche-uri etc.) şi nici celelalte aproape 1.850 de maşini cu branduri diverse - noi şi second hand - care n-ar avea de ce să aibă o valoare mai mică de 2.000 de euro bucata. Per total, tot s-ar mai strânge încă vreo cinci milioane de euro cheltuiţi.

Putem, deci, să tragem o concluzie simplă: gălăţenii şi-au cumpărat maşini, anul trecut, de cel puţin 27,5 milioane de euro. În medie, fiecare dintre noi a cheltuit, anul trecut, cam 53 de euro pe maşini. Numai că unii şi-au luat Maserati, alţii Logan iar alţii, deocamdată, nimic.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Gălăţenii au mai redus cheltuielile pe maşini ”de fiţe”

Vara e perioada din an în care gălăţenii au cel mai mare apetit pentru cumpărat maşini. Nu-i doar părerea noastră, ci o realitate pe care o demonstrează statisticile Direcţiei Regim Permis de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Iar în vara lui 2016, gălăţenii s-au întrecut, parcă, la cumpărat şi înmatriculat maşini. Dacă în iunie piaţa a fost cam aceeaşi, comparativ cu perioada similară din 2015, în iulie numărul de maşini înscrise în trafic a crescut cu 25 la sută (ajungând la 802), iar în august a înregistrat o creştere de 29 la sută, faţă de aceeaşi lună a anului trecut. Per total, alte 2.330 de maşini noi şi second hand au devenit parte a parcului auto gălăţean, doar în lunile de vară ale acestui an. Interesant este, însă, că faţă de anii trecuţi a scăzut apetenţa pentru lux. Sigur, s-au înmatriculat în fiecare lună de vară zeci de maşini nemţeşti puternice şi scumpe, cum ar fi cele fabricate de Mercedes, Audi şi BMW, în diverse modele, motorizări. Dar pentru cine vrea să se asigure că lumea va întoarce capul după maşina sa, la semafor, aceste branduri de renume mondial s-ar putea să nu mai fie suficiente. Nu de alta, dar când ai şi Ferrari în oraş, trebuie să vii cu ceva nou, ca să atragi atenţia!

În iunie, spre exemplu, s-au înmatriculat doar două maşini din care mai rar vedem pe străzile din oraş. Prima, un Maserati Ghibli M156 fabricat în 2015, o maşină cu un motor alimentat cu motorină, cu o putere de 274 de cai putere. Preţul unei astfel de maşini pleacă de pe la 67.000 de euro şi urcă, în funcţie de motorizare şi dotări. A doua maşină mai puţin întâlnită pe străzile noastre a fost un Ford Mustang fabricat în 2016, cu un motor de 242 de cai putere, alimentat cu benzină. Preţul de pornire al acestei maşini e ceva mai mic, pornind de pe la 35.000 de euro. Totuşi, preţurile cresc şi la Ford Mustang, în funcţie de motorizate şi dotări, până spre 50.000 de euro.

Nici iulie n-a fost vreo lună a luxului. Singura maşină pe care să n-o mai fi văzut pe străzile noastre (sau, oricum, nu prea des) a fost una de epocă, un MG Midget din 1978.

În august, pe de altă parte, adică în luna cu cea mai mare creştere a numărului de maşini cumpărate, fiţele aproape că au lipsit. Bineînţeles, cu excepţia maşinilor nemţeşti despre care am vorbit deja. Mercedesuri s-au cumpărat, chiar şi noi (dar nu din clase ultra exclusiviste cum ar fi G), BMW-uri au fost (dar nu din serii M, ca în anii trecuţi).

Poate că cine a avut bani să îşi cumpere un bolid în anii trecuţi, a decis că merită să se mai dea tot cu el şi în vara lui 2016...

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Am cumpărat mai multe maşini uzate, în 2016

Vânzări mai mari pe piaţa auto, comparativ cu 2015, s-au înregistrat anul trecut, în întreaga ţară, iar Galaţiul n-a făcut excepţie. Puterea de cumpărare a crescut însă doar atât cât să ne permită cumpărarea mai multor maşini, nu şi a mai multora noi. Piaţa de nou a scăzut, în 2016, în Galaţi, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise şi Înmatriculare a Autovehiculelor (DRPCIV).

În primele 11 luni ale anului, gălăţenii şi-au cumpărat şi înmatriculat 6.745 de autoturisme, faţă de numai 5.600, în primele 11 luni din 2015, din datele DRPCIV. Se constată, deci, o creştere a vânzărilor, pe piaţa auto locală, de aproape 18 la sută. Nu avem momentan şi datele naţionale, ca să putem compara, din cauză că statistica este încă în curs de realizare.

O părere despre creşterea pieţei auto din Galaţi faţă de media naţională ne putem face însă în baza comunicatelor lunare emise de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Spre exemplu, pentru noiembrie 2016, APIA comunica o creştere a vânzărilor de autoturisme de 16,2 la sută, comparativ cu aceeaşi lună din 2015. În Galaţi, pe segmentul autoturismelor, creşterea nu a fost de 16,2 la sută, ci de doar 9,9 la sută. Cu toate că nu-i acelaşi lucru, am spune că, totuşi, un zvâc au avut şi vânzările noastre locale.

Odată cu creşterea numărului de maşini cumpărate şi înmatriculate de gălăţeni, a crescut şi vârsta parcului auto local. În primele 11 luni din 2015, din cele 5.600 de autoturisme înmatriculate, doar 767 fuseseră noi. În acest an, din 6.745 de autoturisme, numai 586 erau noi. Statistic, în 2016, doar 8,6 la sută dintre maşinile înmatriculate au fost noi, în vreme ce, în 2015, procentul ajungea la 13,6 la sută. Potrivit APIA, în primele 11 luni din 2016, la cumpărare, "numărul autoturismelor rulate l-a depăşit semnificativ (cu circa 12 la sută) pe cel înregistrat în 2015".

Iar parcul auto gălăţean era deja îmbătrânit. Dintre cele 121.004 autoturisme înscrise în trafic la începutul lui 2016, 19.537 (adică 16 la sută) erau deja mai vechi de 20 de ani. Alte 17.666 autoturisme (14,5 la sută) erau vechi de 16 până la 20 de ani, iar 33.130 de maşini (adică 23 la sută), aveau „vârste” de 11 până la 15 ani.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Câte maşini vechi şi-au luat gălăţenii anul trecut

Parcul auto al judeţului Galaţi crescuse, la finele anului trecut, cu 7.081 de automobile, faţă de sfârşitul anului 2015, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise şi pentru Înmatricularea a Vehiculelor (DRPCIV). Numărul autoturismelor pe care gălăţenii le aveau înscrise în trafic era, la finele lui decembrie 2016, cu 5,8 la sută mai mare decât în aceeaşi perioadă a anului precedent. Cam aceleaşi sunt procentele şi atunci când vorbim despre creşterea parcului naţional de automobile, care era, tot potrivit datelor DRPCIV, mai mare cu 6 la sută, la sfârştiul anului trecut, faţă de luna decembrie a lui 2015.

Din păcate, atât la nivel local, cât şi la nivel naţional, a crescut mult numărul maşinilor vechi înscrise în trafic, în vreme ce numărul de maşini noi a scăzut. În judeţul nostru, cea mai mare creştere, în procent de 41 la sută, s-a înregistrat la cumpărarea şi înmatricularea maşinilor cu vârste cuprinse în 16 şi 20 de ani. Pe străzile gălăţene au ieşit, anul trecut, cu 7.301 mai multe autoturisme din această categorie de vârstă, comparativ cu anul precedent. S-a remarcat şi creşterea cu 30,9 la sută (6.041 unităţi) a numărului de maşini mai vechi de 20 de ani înmatriculate în Galaţi. Nu în ultimul rând, a crescut cu 19,5 la sută - mai exact cu 6.468 de bucăţi - numărul maşinilor care fuseseră produse în urmă cu 11-15 ani.

În paralel, numărul maşinilor mai noi de doi ani, înmatriculate la Galaţi, a scăzut, anul trecut, cu 19,5 la sută. Nu că ar fi fost multe, vreodată. În 2015, ele reprezentau doar doi la sută din totalul automobilelor gălăţene, în vreme ce anul trecut, procentul a scăzut la doar 1,6 la sută. Numărul maşinilor încă destul de noi - fabricate în urmă cu 3-5 ani - a scăzut şi el, faţă de 2015, cu nu mai puţin de 40,6 la sută. La finele anului trecut, doar 3,6 la sută dintre automobilele gălăţene erau fabricate acum 3-5 ani.

Structura parcului judeţean de automobile, pe vârstă, la finele anului trecut, era următoarea: 1,6 la sută (0-2 ani), 3,6 la sută (3-5 ani), 24,3 la sută (6-10 ani), 30,9 la sută (11-15 ani), 19,4 la sută (16-20 ani) şi 19,9 la sută (peste 20 de ani).

Liber la rable!

Eliminarea timbrului de mediu nu va contribui la întinerirea parcului auto din România, ci dimpotrivă. Deja, reprezentanţii Registrului Auto Român (RAR)informau că – în comparaţie cu aceeaşi perioadă din 2016 – numărul celor care solicită înmatricularea unei maşini a crescut la cu mai bine de 50 la sută, de la circa 48.000 în decembrie, la 75.000, acum. În mod evident, predomină solicitările de înmatriculare a maşinilor la mâna a doua.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

În februarie, s-au cumpărat de trei ori mai multe mașini vechi

Eliminarea Timbrului de Mediu a dus la triplarea numărului de maşini pe care gălăţenii şi le-au cumpărat şi înscris în trafic, luna trecută. Aşa cum era aşteptat, însă, cele mai multe sunt vechi sau foarte vechi.

În ianuarie, gălăţenii nu s-au întrecut la cumpărat şi înmatriculat automobile. Fie nu le mai rămăseseră prea mulţi bani după sărbători, fie aşteptau efectele eliminării taxei de mediu, fie îşi cumpăraseră deja maşini, dar îşi aşteptau rândul să le înscrie în trafic. Cert este că, în ianuarie 2017, s-au înmatriculat, în judeţ, doar 247 de autoturisme, în condiţiile în care, în aceeaşi lună din 2016, numărul maşinilor înscrise în trafic fusese de 477, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

În februarie, în schimb, numărul maşinilor pe care şi le-au cumpărat gălăţenii a fost de trei ori mai mare decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. Mai exact, în februarie 2016, gălăţenii îşi cumpăraseră şi înscriseseră în trafic 536 de autoturisme, iar luna trecută numărul acestora a crescut la 1.705.

Creşterea apetitului de cumpărare a autoturismelor rulate nu e specifică Galaţiului. Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) informează că, „în ceea ce priveşte autoturismele rulate (în marea lor majoritate nefiscalizare), se observă că, în primele două luni şi jumătate din 2017, au fost înmatriculate circa 100.000 de uităţi (circa o treime din anul 2016) (…) Vânzarea de autoturisme (deci automobile şi ultilitare - n.r.) a crescut în anul 2017 cu 2,9 la sută comparativ cu anul 2016, în timp ce vânzările de autoturisme din import au înregistrat o creştere consistentă de peste 20 la sută”.

Poate că n-ar fi mare problemă dacă, în defavoarea unei maşini noi, gălăţeanul şi-ar schimba o maşină veche de 20 de ani cu una care ar avea doar 10 ani. Problema e că oamenii îşi cumpără tot maşini foarte vechi şi poluante. În Galaţi, luna trecută, s-au înmatriculat autoturisme ca Audi din 1995, Volkswagen din 1997 şi Nissan din 1992. Şi multe, nu doar câteva pe lună, ca în anii trecuţi. S-au înscris în trafic şi multe maşini fabricate la începutul anilor 2000.

APIA apreciază, în comunicatul său, că „această situaţie se datorează unei distorsiuni a segmentului de autovehicule rulate de import, produsă de eliminarea, de la 1 ianuarie, a Timbrului de Mediu, fiind previzibil ca, fără măsuri corespunzătoare, situaţia să continue şi în lunile următoare”.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Ce maşini preferă gălăţenii. Gusturi neschimbate de ani buni

Statistic, un gălăţean din patru avea maşină, la începutul acestui an. Doar statistic, pentru că unii au cinci sau şase maşini, iar alţii, niciuna. Cei mai mulţi posesori de automobile din judeţ conduceau Dacia, Volkswagen, Opel şi Ford.

Toţi ne mirăm că s-au umplut străzile oraşului de BMW-uri ultimul răcnet! De fapt, statistica arată că... nu prea s-au umplut! Datele Direcţiei Regim Permise de Conducere şi pentru Înmatricularea Vehiculelor (DRPCIV) demonstrează că, anul trecut, în întreg judeţul Galaţi erau înmatriculate doar 3.966 de automobile BMW, ceea ce înseamnă că această marcă reprezintă doar 3,09 la sută din parcul auto. Ne-am gîndit că poate apetitul gălăţeanului pentru aceste maşini a crescut în acest an, după eliminare taxei de mediu. Din statisticile aceleiaşi instituţii, reiese că, în aprilie, s-au înmatriculat 66 de BMW-uri (6,6 la sută din totalul maşinilor înscrise în trafic), în mai s-au înmatriculat 105 (adică 9,2 la sută din total), iar în iunie, 81 de maşini (adică 8,6 la sută din total). Iar numărul maşinilor nu creşte continuu, din cauză că multe dintre ele, vechii fiind, se radiază...  Aşa că marca nu domină nici statisticile şi nici străzile. Poate că doar ne atrag mai degrabă atenţia, în trafic, limuzinele mari, cu geamuri fumurii şi cu motoare ce scot zgomote agresive...

Volkswagen s-a dat ca pâinea caldă

Cei mai mulţi dintre gălăţenii care şi-au înmatriculat maşini, în acest an, au ales Volkswagen. Nu e o tendinţă dată de eliminarea taxei de mediu, ci o constantă, de ani buni. Absenţa taxei doar a mărit numărul de maşini înscrise în trafic. Am studiat piaţa în lunile aprilie, mai şi iunie din acest an. Ulterior, am comparat rezultatele cu cele de primele trei luni ale semetrului I din 2017 şi am constat că tendinţele au fost aceleaşi.

În aprilie, 23,5 la sută dintre autoturismele înmatriculate în Galaţi au fost Volkswagen. În mai, 20,6 la sută i-au aparţinut producătorului german, iar în iunie, procentul a crescut la 24,5 la sută. Maşinile Volkswagen înmatriculate au fost, în proporţie de peste 90 la sută, rulate, iar cele mai multe modele au fost variante de Golf. La începutul acestui an, 13 la sută din parcul auto local era reprezentat de maşini Volkswagen.

Ford ocupă şi el o poziţie importantă pe piaţa locală. În aprilie, 12,5 la sută dintre maşinile înmatriculate în Galaţi purtau marca Ford. În mai, 13,5 la sută proveaneau de la acest producător, iar în iunie, 11,9 la sută. Evident, ca şi în cazul Volkswagen, cele mai multe dintre autoturisme înmatriculate fuseseră cumpărate la mâna a doua. Dintre toate maşinile din judeţ, la începutul acestui an, 7,08 la sută erau Ford.

Şi Opel este un brand foarte căutat pe piaţa auto locală. În aprilie, 11,5 la sută dintre autoturismele înmatriculate în Galaţi au fost Opel. În mai, solicitarea a crescut, ajugându-se la 13,5 la sută, iar în iunie a scăzut la 9,3 la sută. La începutul anului, 10,8 la sută dintre maşinile înscrise în trafic, la Galaţi, erau Opeluri.

În iunie, 45,7 la sută dintre maşinile înmatriculate în Galaţi au fost produse Volkswagen, Ford sau Opel. Restul de 54,3 la sută din piaţă este divizată între multe alte branduri.

O treime dintre autoturismele noaste sunt Dacii

Dacia este şi ea una dintre cele mai căutate maşini, în Galaţi. Cu siguranţă, e cea mai înmatriculată maşină nouă. Cota de piaţa i-a scăzut însă, destul de mult, în ultimii ani. Un prim motiv: de mai bine de jumătate de an, e mai ieftin să îţi înmatriculezi maşină second-hand, importată. Contează şi faptul că profilul cumpărătorului de Dacie e diferit. Mulţi dintre cei care îşi cumpără o maşină scumpă, cum ar fi BMW, au şanse mari să îşi mai cumpere una, de la acelaşi producător sau de la altul, tot de lux, în scurt timp. În schimb, cine şi-a luat Dacie, o ţine cel puţin câţiva ani. Poate că aşa se explică faptul că, în aprilie 2017, doar 2,01 la sută dintre maşinile înmatriculate au fost Dacii. În mai, procentul a fost de 2,5 la sută, iar în iunie, de 3,9 la sută.

Din totalul maşinilor din judeţ, la începutul acestui an, 31 la sută (40.000 de unităţi) erau Dacii.

Dacia e prima la vânzări pe piaţa de nou

La nivel naţional, Dacia ocupă primele trei poziţii la vânzări pe piaţa de nou. Iată şi cele mai căutate modele. "Cu cele 7.179 de unităţi vândute, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în primele şase luni din 2017, urmat de Dacia Sandero, cu 4.555 de unităţi, şi Dacia Duster, cu  3.402 unităţi", se arată în comunicatul Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) din România.

Preferinţa pentru Logan ar putea fi justificată şi de faptul că preţul acestuia este, în multe variante, mai mic decât al modelului Sandero şi, cu siguranţă, mai mic decât al Dusterului, care ajunge să coste, în variantele de top, chiar şi peste 15.000 euro.

Următoarele două poziţii sunt ocupate, pe aceeaşi piaţă, de Volkswagen şi Skoda.

Maşinile "verzi", mai mult de sămânţă

Vânzările maşinilor "verzi" - electrice şi hibride - au ajuns la o pondere de 1,7 la sută din totalul livrărilor realizate în primele şase luni din 2017. Chiar dacă volumele sunt mici, creşterile sunt importante (practic s-au triplat) şi arată faptul că există un potenţial important de creştere al acestei categorii, care, stimulată corespunzător (aşa cum este astăzi), va realiza volume importante şi va contribui, astfel, la reducerea poluării generate de traficul auto.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Încă un Maserati pe străzile gălăţene

Statistic, iulie este luna în care gălăţenii îşi înmatriculează cele mai scumpe maşini. De ce? Poate pentru că e mijlocul perioadei în care şoferii se pot bucura, pe deplin, de puterea bolizilor pe care şi-i cumpără şi de admiraţia trecătorilor care îi văd la volanul unor astfel de bijuterii pe patru roţi. Oricum ar fi, în iulie 2017, apetitul gălăţenilor pentru maşini foarte luxoase a fost ceva mai scăzut, comparativ cu aceeaşi perioadă din anii trecuţi. Nu s-au mai înmatriculat Ferrariuri. Un singur Maserati a fost înscris în trafic, la Galaţi, luna trecută. Este vorba despre un model Granturismo din 2004, cu 453 de cai putere, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Nu-i o maşină la îndemâna oricui, valorând, la mâna a doua, peste 40.000 de euro.

La începutul acestui an, mai erau înmatriculate în Galaţi alte şapte automobile Maserati. Dintre acestea, trei erau Granturismo, unul Gibli, unul Quatroporte şi două Quatroporte S.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

ANALIZA VL. Invazie de rable pe străzile Galaţiului

Parcul auto gălăţean cuprindea, la sfârşitul anului 2017, 139.550 de autoturisme, în creştere cu nu mai puţin de 11.465 de autoturisme faţă de anul precedent, rezultă din datele centralizate de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Din păcate, grosul maşinilor conduse de gălăţeni sunt departe de a fi nişte noutăţi. Eliminarea, anul trecut, a taxei auto, dar şi puterea scăzută a puterii de cumpărare, a dus la o veritabilă invazie de "rable" pe străzile Galaţiului, cel puţin dacă o luăm după vechimea parcului auto.

Maşinile noi, cu o vechime mai mică de patru ani, au ajuns să reprezinte o raritate pe străzile Galaţiului. Chiar dacă anul trecut parcul auto judeţean a crescut cu 589 de astfel de autoturisme, maşinile noi abia dacă au reuşit să ajungă la modestul număr de 5.010 unităţi, adică 3,59 la sută din totalul parcului. Ceea ce ar trebui să îngrijoreze, poate, şi mai mult este că numărul autoturismelor cu o vechime rezonabilă este într-o scădere notabilă. Astfel, numărul maşinilor cu o vechime între cinci şi opt ani a scăzut anul trecut cu 1.218 unităţi, la 12.955 de autoturisme, iar numărul maşinilor cu vârsta între 9 şi 12 ani a scăzut cu 2.390 de unităţi, la un total de 35.172 de unităţi. Din păcate, în timp ce prin alte locuri se vorbeşte de o veritabilă revoluţie a maşinilor cât mai performante, mai sigure şi mai puţin poluante, aproape două treimi din parcul auto gălăţean (61,9 la sută) era format din maşini mai vechi de 12 ani! Mai exact, până la sfârşitul anului trecut, numărul maşinilor trecute de mult de perioada de glorie a ajuns la 86.413 unităţi, mai mare cu 14.484 unităţi faţă de anul precedent! Mai mult, din acest parc auto învechit, 31.287 de autoturisme aveau o vechime cuprinsă între 16 şi 20 de ani (+6.320 de unităţi faţă de 2016), iar 28.781 de autoturisme erau chiar trecute de ştacheta a două decenii de utilizare (+3.203 unităţi)!

De la Dacia la "tradiţia" germană

Dacă ar fi să facem un top al mărcilor de autoturisme care se regăsesc în parcul auto gălăţean, atunci partea cea mai consistentă parte ar reveni tradiţionalei Dacia, o maşină relativ accesibilă pentru toate buzunarele şi "călită" în anii de experienţă pe drumurile româneşti. Galaţiul număra la sfârşitul anului trecut 39.598 de Dacii. Interesant este că ele erau cu 402 mai puţine faţă de anul precedent. Cu siguranţă, cele mai multe au luat drumul Programului "Rabla", aducând astfel un ultim serviciu celor ce doreau o maşină nou.
Dar mărcile "tradiţionale" tind să o vireze cu totul spre mărcile din străinătate. În 2017, cea mai rapidă ascensiune au avut-o autoturismele Volkswagen, în creştere cu aproape 3.000 de unităţi faţă de anul precedent. În total, marca germană a ajuns, la Galaţi, la 19.771 unităţi, fiind, de altfel, a doua în topul parcului auto gălăţean, după Dacia. Pe locul trei în parcul auto vin autoturismele Opel, cu 15.041 de unităţi înmatriculate la Galaţi, în creştere cu 1.201 pe parcursul anului trecut. Ford şi-a revendicat poziţia a patra, cu 10.539 de unităţi, după ce parcul auto a crescut în 2017 cu 1.468 de autoturisme.

Luxul la… second-hand

În segmentul maşinilor din clasa medie, creşteri de ordinul sutelor de autoturisme au fost semnalate în 2017 la Renault, care a ajuns la 7.587 de unităţi (+615), dar şi la Skoda, care a ajuns la 5.161 de unităţi (+614).
Pe de altă parte, gălăţenii se pare că se dau în vânt după autoturismele din clasa premium, chiar dacă buzunarul celor mai mulţi le permite să achiziţioneze doar maşini cu sute de mii de kilometri la bord. Aşa se face că parcul auto gălăţean a crescut anul trecut cu 943 de BMW-uri, la un total de 4.903 autoturisme, urmate de creşterea de 896 de unităţi la Audi, la un total de 5.259 de autoturisme şi 676 de Mercedes Benz, la un total de 2.025 de astfel de autoturisme!
Dincolo de aceste mărci, în parcul auto gălăţean de la sfârşitul anului trecut se mai plasau peste pragul de o mie de autoturisme şi Daewoo (4.524 unităţi), Fiat (3,299 unităţi), Peugeot (2.448 unităţi), Seat (1.708 unităţi), Hyundai (1.651 unităţi), Chevrolet (1.262 unităţi), Toyota (1.244 unităţi), Citroen (1.138 unităţi), Nissan (1.100 unităţi) şi Kia (1,036 unităţi).

Parcul auto naţional, învechit, dar mai mare

Parcul auto naţional din România a ajuns, la finele anului 2017, la peste 7,635 milioane de unităţi, în creştere cu 8,91 la sută faţă de anul precedent, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
Din numărul total al autovehiculelor înregistrate, aproape 6 de milioane erau autoturisme, în creştere cu 9,5 la sută, comparativ cu sfârşitul anului 2016, când au fost înregistrate 5,47 milioane de exemplare.
Aproximativ 2,28 milioane de unităţi din totalul parcului auto naţional erau mai vechi de 11-15 ani, 1,774 milioane de unităţi aveau vechime între 16 şi 20 ani, iar 1,719 milioane - peste 20 de ani vechime.
În ceea ce priveşte autovehiculele noi (vechime 0-2 ani), la nivel naţional erau înregistrate, la sfârşitul anului trecut, 287.174 de unităţi, din care 200.642 de autoturisme. Potrivit DRPCIV, la finele lui 2017, pe drumurile din România circulau 3.715.483 de autovehicule cu motoare pe benzină, respectiv, 3.501.491 de maşini diesel.

Categoriile de autovehicule cele mai importante

Pe lângă cele 139.550 de autoturisme, parcul auto al judeţului Galaţi cuprindea, la sfârşitul anului 2017, alte 37.771 de unităţi aparţinând unor alte categorii de autovehicule, potrivit datelor DRPCIV. Printre categoriile notabile se numără autoutilitarele (18.633 de unităţi), remorcile (7.842) şi semiremorcile (2.227), precum şi autospecialele (1.426), tractoarele (682) şi autobuzele (502). Astfel, în total, parcul auto gălăţean era format, la sfârşitul lui 2017, din 177.321 de autovehicule.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Eliminarea timbrului de mediu a umplut Galaţiul de rable

Numărul maşinilor vechi şi cu capacitate de poluare ridicată apărute în traficul gălăţean în cursul anului trecut a explodat, pe fondul eliminării timbrului de mediu. Cifra înmatriculărilor maşinilor vechi s-a dublat faţă de 2016, când cumpărătorii erau obligaţi să plătească birul în funcţie de câte noxe emitea motorul vehiculului achiziţionat.

Intrarea în vigoare, la începutul anului trecut, a Legii 1/2017 care prevedea eliminarea unor taxe, printre care se număra şi prohibitivul, pentru mulţi, timbru de mediu aplicabil la achiziţiile de vehicule, a fost o imensă bulă de oxigen pentru cei dornici să-şi schimbe maşina, dar şi pentru samsarii axaţi pe comerţul cu maşini second-hand. Ceea ce s-a şi întâmplat, cel puţin la nivelul judeţului Galaţi numărul achiziţiilor de maşini, îndeosebi autoturisme, explodând la propriu: 29.739 de înmatriculări au fost făcute în 2017, cu o creştere semnificativă faţă de anul precedent, când au fost realizate "doar" 18.834 de înscrieri.
Partea proastă a problemei constă în faptul că eliminarea timbrului de mediu, a cărui valoare varia în funcţie de capacitatea de poluare, a dat mână liberă achiziţiilor de maşini mai vechi de zece ani. Pe scurt, gălăţenii au cumpărat la preţuri cât mai mici, fără a pune mare preţ pe cât de nocive sunt achiziţiile pe patru roţi. În schimb, cei care au putut şi au ales să îşi cumpere maşini noi, nu constituie nici măcar unu la sută din numărul solicitanţilor are au trecut pe la ghişeul de înmatriculări.
"Putem remarca faptul că, în cursul anului trecut, a crescut îndeosebi numărul vehiculelor, mai ales al autoturismelor, fabricate înainte de anul 2007. Dacă în 2016 au fost înmatriculate 4.048 autoturisme cu o vechime mai mare de zece ani, în 2017 numărul acestora a ajuns la 8.086. În ceea ce priveşte rata de înnoire a parcului auto, in 2017, maşinile noi reprezintă doar 0,07% din totalul înmatriculărilor", explică cms. şef Cristinel Baciu, şeful Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatricularea Vehiculelor Galaţi.

Un judeţ sufocat

Consecinţele exploziei parcului auto şi al suprapopulării acestuia cu vehicule vechi sunt lesne de dedus. Valorile de trafic au crescut exponenţial, ambuteiajele au devenit cotidiene, la fel ca şi accidentele, criza locurilor de parcare este şi mai evidentă, iar cel mai important şi cu efecte ireversibile este faptul că a crescut gradul de poluare, având în vedere că majoritatea achiziţiilor o reprezintă autoturismele cu norme de poluare NONEURO, EURO 1, EURO 2 şi EURO 3.
La finele anului 2017, în judeţul Galaţi figurau ca înmatriculate 177.684 de vehicule, majoritatea autoturisme, cu circa 13.500 mai multe decât în 2016. Repartizat pe Galaţi şi Tecuci, municipiile concentrând cele mai semnificative aglomerări auto, raportul este favorabil reşedinţei de judeţ cu 76.000 de autoturisme înmatriculate pe numele persoanelor fizice şi cu peste 10.000 înregistrate de persoanele juridice, în timp ce la Tecuci, peste 10.000 de maşini sunt înregistrate pe numele persoanelor fizice, iar peste o mie, pe firme şi instituţii.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Parcul auto al Galaţiului creşte precum Făt-Frumos

Nici nu s-a încheiat anul în curs şi numărul înmatriculărilor de vehicule raportat pentru judeţul Galaţi îl depăşeşte semnificativ pe cel înregistrat vreme de 12 luni, în 2017. Gălăţenii nu s-au dat înapoi de la a cumpăra maşini, de departe preferate fiind autoturismele de fabricaţie germană.

Eliminatea taxei de mediu a accentuat masiv procesul de cumpărare a vehiculelor de către români, gălăţenii arătându-şi înclinaţia, şi în 2018, spre maşinile de fabricaţie străină, îndeosebi la mâna a doua. La preţuri modice sau, pentru cui i-a permis buzunarul, pe bani frumoşi pentru vehicule de lux, vechi de doi-trei ani, gălăţenii au cumpărat maşini fără a mai fi bântuiţi de împovărătoarea taxă de mediu. Asta s-a văzut clar în evidenţele Serviciului de Înmatriculări, unde până la finele lunii noiembrie au fost contabilizate peste 31.222 de înregistrări, faţă de 29.739, efectuate în tot cursul anului 2017. Achiziţiile de vehicule la foc automat a făcut ca parcul auto al judeţului să crească de la 177.684, în 2017, la peste 190.000, în anul în curs. Majoritatea, 159.000, figurează ca înmatriculate pe numele persanelor fizice, în timp ce companiile deţin puţin peste 30.000.

Amatori de maşini germane

Apetenţa gălăţenilor pentru maşini de cursă lungă, şi nu neaparat dintre cele mai ieftine, s-a arătat în mărcile maşinilor cumpărate. Relevantă în acest sens este statistica oferită de Direcţia Regim Permise şi Înmatriculări, care raportează ca înmatriculate, pe luna octombrie, pentru judeţul Galaţi, 269 de vehicule Volkswagen, 98 de BMW-uri, 86 de autotursime Opel, 84 Audi şi 67 Mercedesuri. Clasamentul este "spart" de cei de la Ford, marcă preferată de 132 de cumpărători care s-au prezentat la ghişee pentru a-şi înmatricula noile achiziţii. Neaoşa Dacie a trecut pe la ghişeu de doar 53 de ori, dovadă ori că preţul unui autoturism nou din această marcă este prea mare în raport cu calitatea ori că pur şi simplu gălăţenii nu au încredere în acest tip de vehicul. Mărcile scumpe, exclusiviste, se regăsesc şi ele în lista înmatriculărilor făcute în Galaţi. În octombrie, spre exemplu, au fost înmatriculate un Jaguar, trei limuzine Lexus şi şase maşini din gama Porche.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Peste 33.000 de vehicule înmatriculate în 2018

În cadrul activităţii desfășurate pe linie de înmatriculare și evidență a vehiculelor, în 2018, în judeţul Galaţi au fost înregistrate 33.958 de operațiuni de înmatriculare auto și 3.297 de operațiuni de radieri auto, conform datelor Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor din subordinea Prefecturii Galaţi. Spre comparaţie, în 2017, la Galaţi s-au înregistrat 29.739 de operațiuni de înmatriculare și 1.912 operațiuni de radiere.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Înmatriculările de maşini noi la Galaţi, blocate de coronavirus

Criza coronavirusului a pus o „frână” puternică în industria auto, fie că vorbim de fabricile de echipamente şi de asamblare, de distribuitori şi, desigur, cumpărători. Nici măcar criza din 2008 nu a reuşit să blocheze, practic, tot acest sector pe toată linia. Vânzările au intrat în picaj, iar acest lucru s-a făcut simţit inclusiv în România, inclusiv la Galaţi.

După un început de an relativ promiţător, lunile martie şi aprilie au venit cu reduceri masive în vânzări. La nivel naţional, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), înmatriculările de autoturisme noi au scăzut în România cu 50 la sută în luna aprilie, față de perioada similară a anului trecut. În martie, scăderea a fost mai mică, de 32 la sută. Scăderea totală a înmatriculărilor de autoturisme noi, în România, în 2020, este de 27 la sută față de anul precedent!

La nivelul Galaţiului, conform datelor centralizate de DRPCIV, declinul este şi mai accentuat. Astfel, dacă în ianuarie, la Galaţi, s-au înmatriculat 139 de autoturisme noi, în februarie s-a scăzut la 87 de autoturisme. Nici măcar lansarea Programului Rabla 2020 nu a reuşit să „tracteze” piaţa auto, iar declinul a continuat. În martie s-au înmatriculat 63 de autoturisme, iar în aprilie s-au vândut doar… 19 maşini noi!

Puţine mărci auto au reuşit, de la începutul anului, să sară măcar de ştacheta de cinci autoturisme noi vândute la Galaţi. Cea mai populară marcă rămâne Dacia, cu 97 de maşini noi înmatriculate de la începutul anului. Numai că, dacă în ianuarie Dacia vindea la Galaţi 97 de maşini, în februarie a scăzut la 32 de maşini, în martie la 10, iar în aprilie la doar cinci maşini vândute. Hyundai pare a-şi fi consolidat vânzările, cu 43 de autoturisme înmatriculate la Galaţi. Dar, la fel, dacă în ianuarie această marcă înregistra 14 vânzări, până în aprilie a scăzut la cinci unităţi vândute.

Pe locurile următoare ca înmatriculări de maşini noi în primele patru luni ale acestui an s-au clasat Skoda (28 de unităţi), Volkswagen (25 unităţi), Renault (18 unităţi) şi Toyota (17 unităţi). La distanţă ceva mai mare, „top 10” vânzări de criză este completat de Suzuki (12 unităţi), Kia (11 unităţi), Mercedes Benz (7 unităţi) şi - la egalitate – Mazda, Nissan şi Opel, cu câte cinci maşini noi înmatriculate în primele patru luni la Galaţi.

Acum, că tendinţa este de relaxare a restricţiilor care au afectat industria auto, producătorii speră şi la o creştere a vânzărilor. Problema este că, într-un mediu economic cu atâtea incertitudini, tendinţa potenţialilor cumpărători este de a-şi tempera investiţiile în astfel de bunuri. În România, o maşină nouă este încă „un lux”, dată fiind puterea de cumpărare. Rabla a fost „motorul” care a stimulat în anii precedenţi vânzările în această direcţie, dar „la dealul” crizei nici măcar acest program nu reuşeşte să pună lucrurile în mişcare.

Paradoxal, piaţa auto din România stă, procentual, mai bine decât alte state europene. Astfel, dacă la noi scăderea vânzărilor, în aprilie, a fost de 50 la sută, la nivelul UE, în medie, înmatriculările de autovehicule noi a scăzut cu 67 la sută. Piaţa auto a încasat cele mai puternice lovituri acolo unde şi criza coronavirusului a fost mai puternică. În Spania înmatriculările de maşini noi a scăzut cu 88 la sută, în Italia cu 85 la sută, în Franţa cu 82 la sută!

Producătorii auto încearcă să-şi recapete suflul, dar „demarajul” e dificil. Refacerea lanţurilor logistice şi relansarea investiţiilor se anunţă dificile. Dar să nu uităm că industria auto este o componentă importantă şi pentru industriile colaterale. Altfel spus, când vânzările auto scad, întreaga economie merge „cu frâna trasă”.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Parcul auto gălățean a crescut cu 2.500 de autoturisme

Numărul de autoturisme înregistrate la nivelul județului Galați a fost, în primele trei luni ale acestui an, de 2.552 de unități, potrivit datelor centralizate de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatricularea a Vehiculelor (DRPCIV). Din păcate, dintre acestea, doar 188 sunt autoturisme noi, restul de 2.364 de autoturisme fiind unele second-hand.

Ce-i drept, în primul trimestru nu a fost activ programul de reînnoire a parcului auto, cu cele două variante ale sale - așa-zisele "Rabla" și "Rabla Plus", însă, chiar și cu acesta, mașinile noi rămân destul de rare la nivelul întregului parc auto gălățean.

Un semn pozitiv este, totuși, că în ceea ce privește mașinile noi, în prima parte a acestui an, numărul înmatriculărilor a crescut de la o lună la alta. Astfel, dacă în ianuarie în "catastiful" DRPCIV, au fost înmatriculate la Galați 54 de autoturisme noi, în februarie au fost 58 de unități, iar în martie s-a ajuns la 76 de autoturisme noi.
Trendul crescător a fost și la capitolul mașinilor rulate, cu 717 înmatriculări în ianuarie, 832 de înmatriculări în februarie și 815 înmatriculări în martie.
Pe segmentul mașinilor noi, în primul trimestrul al acestui an, cele mai multe înmatriculări au vizat marca Dacia, cu un total de 30 de unități. Pe locurile următoare au venit tare Toyota, cu 29 de unități înmatriculate, şi Ford, cu 23 de unități înmatriculate. Pe locurile următoare s-au clasat Hyundai, cu 21 de unități înmatriculate, și Skoda, cu 16 unități înmatriculate.

Lupta a fost mult mai strânsă pe segmentul autoturismelor rulate. Câștigător s-a detașat Volkswagen, cu nu mai puțin de 673 de înmatriculări la nivelul Galațiului în primele trei luni ale acestui an. La o distanță destul de mare, pe locurile 2 și 3 au venit Audi, cu 225 de mașini înmatriculate, și Ford, cu 209 înmatriculări. Pe locurile următoare ca număr de înmatriculări s-au clasat BMW, cu 186 de înmatriculări, Skoda, cu 140 de înmatriculări, și Opel, cu 135 de înmatriculări.

În perioada următoare, este de așteptat o creștere a înmatriculărilor de mașini noi, dat fiind faptul că, în aprilie, a fost lansată varianta 2021 a programului de reînnoire a parcului auto. După cum v-am informat în paginile ziarului "Viața liberă", programul va avea o variantă "Rabla" pentru mașini cu combustie și o variantă "Rabla Plus" pentru mașini electrice și hibride. Prima de casare este în prezent de 7.500 de lei (echivalentul a 1.525 de euro) pentru orice mașină veche scoasă din uz. Ecobonusul pentru achiziția unei mașini electrice este de 45.000 de lei (echivalentul a 9.150 de euro). O modificare interesantă în programul din acest an este că primele de casare pot fi transferate între toate tipurile de persoane fizice sau juridice. Această schimbare va permite accesarea programului și de către cei care nu au o mașină veche de casat.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.