Jump to content

În Galaţi sunt cele mai scumpe maşini second-hand din ţară


dcp100168
 Share

Recommended Posts

În Galaţi sunt cele mai scumpe maşini second-hand din ţară

Bucureşti, Galaţi şi Argeş se află în topul oraşelor/judeţelor în care maşinile second-hand sunt cele mai scumpe, în timp ce la polul opus se situează Mehedinţi, Caraş-Severin şi Sălaj, reiese dintr-o analiză de piaţă publicată, vineri, de o platformă online de consultanţă auto.

Potrivit studiului, vârsta medie a maşinilor second-hand comercializate în România este de 13 ani şi 6 luni, iar rulajul mediu se situează la 177.500 de kilometri. De altfel, topul judeţelor cu cea mai mare vârstă a maşinilor puse la vânzare este condus de Caraş-Severin (15,2 ani) şi Mehedinţi (15 ani), iar Bucureştiul (cu 12,2 ani), Argeşul (cu 12,3 ani) şi Galaţiul (cu 12,6 ani) conduc în ierarhia zonelor în care autovehiculele rulate au cea mai mică vârstă.

Topul judeţelor cu cele mai ieftine maşini second-hand este condus de Mehedinţi (2.835 euro), Caraş-Severin (2.919 euro) şi Sălaj (3.196 euro). La polul opus, se clasează Capitala, cu un preţ mediu de 5.179 euro, Galaţi (4.523 euro) şi Argeş (4.458 euro).

Statistica de specialitate relevă faptul că segmentul Bucureşti-Argeş se regăseşte atât în clasamentul celor mai scumpe maşini din România, cât şi în topurile celor mai vechi şi al celor mai rulate maşini second-hand. În acelaşi timp, Bucureşti, Cluj şi Argeş conduc detaşat în ierarhia judeţelor cu cel mai mare procentaj de populaţie care câştigă salarii de peste 2.415 lei brut.

'În teorie, cu cât salariile sunt mai mari, cu atât cumpărătorii îşi permit maşini mai noi şi/sau mai scumpe. Această regulă se verifică pentru Bucureşti şi Argeş, dar nu şi pentru Cluj, Timişoara sau Sibiu. Deşi unul din cinci clujeni câştigă peste 2.415 lei brut, Clujul este doar pe locul 10 într-un top al judeţelor cu cele mai scumpe maşini second-hand. În acelaşi timp, maşinile rulate din Cluj au un kilometraj de 180.569 kilometri, ceea ce plasează acest judeţ pe locul 25 într-un top al celor mai puţin uzate maşini. O situaţie asemănătoare cu cea din Cluj se găseşte şi în Timiş şi Sibiu, două judeţe cu un nivel ridicat de prosperitate, dar cu maşini înaintate în vârstă. De altfel, Timiş şi Sibiu se afla în top 10 judeţe cu cele mai vârstnice maşini din ţară - Timiş: 14,4 ani (Locul 8); Sibiu: 14,7 ani (Locul 3)', se arată în analiza realizată de portalul VeziCatFace.ro.

Potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor /DRPCIV/, la nivelul primului semestru al anului în curs, au fost înmatriculate 122.444 de autoturisme second-hand, în creştere cu 14% faţă de primele şase luni din 2014.

capital.ro

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Cele mai scumpe maşini second-hand din România sunt la Galaţi

  • Gălăţenii au ajuns să dea mai mult pe autoturismele rulate decât cumpărătorii din vestul ţării * Paradoxal, cu cât salariile sunt mai mici, cu atât mai mari sunt preţurile la maşinile second-hand * Care sunt preferinţele în achiziţia autoturismelor şi la ce preţuri ajung unele dintre modele cele mai căutate

Chiar dacă Galaţiul nu este unul dintre judeţele în care prosperitatea să dea pe dinafară, „imaginea” contează, iar asta se reflectă inclusiv în achiziţiile de maşini second-hand, achiziţii care, în fond, domină piaţa auto. Maşinile nemţeşti turează piaţa şi, deşi Galaţiul se află în coada clasamentelor privind câştigurile medii salariale, el se află în „pole-position” în materie de achiziţii de autoturisme, atât ca preţuri, cât şi în ceea ce priveşte calităţile tehnice ale maşinilor.

Astfel, potrivit unui studiu realizat de site-ul specializat pe piaţa auto VeziCatFace.ro, în baza analizării a 160.000 de anunţuri privind vânzarea unor maşini second-hand din toate judeţele ţării, Galaţiul se află pe locul întâi al celor mai scumpe maşini second-hand, cu un preţ mediu de 4.523 de euro! Practic, în materie de preţuri, Galaţiul nu este depăşit decât de Bucureşti, unde un autoturism la mâna a doua ajunge în medie la 5.179 de euro, dar asta în condiţiile în care ne referim la o aglomerare exclusiv urbană, în care veniturile şi potenţialul de dezvoltare sunt mult peste restul ţării.

Spre comparaţie, dacă este să rămânem la nivel judeţean, topul judetelor cu cele mai ieftine maşini second-hand este condus de Mehedinţi (2.835 de euro), Caraş-Severin (2.919 euro) şi Sălaj (3.196 de euro). La vârful clasamentului, Galaţiul este urmat de Argeş (4.458 de euro), dar şi de judeţele din imediata noastră vecinătate - Brăila (4.175 de euro), Vrancea (4.152 de euro) şi Constanţa (4.113 euro).

Dai un ban, dar stai în faţă

Desigur, dincolo de preţul în sine, esenţiale în ceea ce priveşte un autoturism second-hand sunt, printre altele, vârsta şi rulajul maşinii. În această privinţă, studiul de piaţă pune în evidenţă faptul că, în general, cu cât parcul auto dintr-un anumit judeţ este mai nou, cu atât şi preţul mediu este mai mare. Aşa se face că, deşi preţurile maşinilor din Galaţi sunt printre cele mai mari din ţară, vechimea lor este printre cele mai mici. La nivel naţional, vârsta medie a autoturismelor second-hand este de 13 ani şi şase luni, în acest calcul fiind însă inclus şi Bucureştiul, unde vechimea medie a autoturismelor la mâna a doua este 12 ani şi două luni. În ceea ce priveşte Galaţiul, vârsta medie a unui autoturism second-hand vândut este de 12 ani şi jumătate, fiind devansat doar de Argeş, cu o vechime de 12 ani şi trei luni, fiind, practic, singurele judeţe din ţară unde vechimea maşinii este sub 13 ani.

La polul opus, topul judeţelor cu cea mai mare vârstă a maşinilor puse în vânzare este condus de Caraş-Severin (15 ani şi două luni) şi Mehedinţi (15 ani), aceleaşi judeţe care, după cum am văzut, se află pe primele două locuri şi în topul cu cele mai ieftine maşini.

Dacă este să ne referim la rulaj, cele mai „muncite” maşini second-hand din ţară sunt cele vândute în Sălaj (198.435 km), Suceava (195.256 km) şi Satu-Mare (193.606 km). Cele mai „odihnite” sunt maşinile vândute în Bucureşti (154.030 km), Argeş (160.081 km) şi Giurgiu (168.964 km). În judeţul Galaţi, numărul mediu de kilometri la bord ai maşinilor vândute pe piaţa second-hand este de 173.631 km, destul de apropiat de cel al maşinilor din judeţele vecine - Brăila (173.866 km), Tulcea (172.347 km), Constanţa (176.592 km), Buzău (178.583 km) şi Vrancea (171.856 km).

Maşini şi salarii

Revenind la raportul venituri vs maşini, interesant este că, deşi, în teorie, cu cât salariile sunt mai mari, cu atât cumpărătorii îşi permit maşini mai noi sau mai scumpe, practica nu confirmă decât parţial această ipoteză. În cazul judeţului Galaţi, potrivit Comisiei Naţionale de Prognoză, doar 10,7 la sută dintre angajaţi se puteau baza anul acesta pe salarii peste 2.415 lei brut. Spre comparaţie, în Bucureşti procentul populaţiei cu venituri peste pragul de referinţă este de 32 la sută, iar în Argeş de 19,6 la sută. Acestea sunt, de altfel, şi singurele zone în care se respectă regula „bani mai mulţi, maşini mai scumpe”. Judeţe prospere, precum Clujul, unde unul din cinci salariaţi are câştiguri peste 2.415 lei, se plasează abia pe locul 10 în topul celor mai scumpe maşini second-hand. În acelaşi timp, maşinile rulate din Cluj au, în medie, 180.569 km la bord, ceea ce plasează judeţul pe locul 25 în topul celor mai uzate maşini.

Preferinţele cumpărătorilor

Dacă este să ne raportăm la acelaşi tip de autovehicul, se observă, potrivit studiului VeziCatFace.ro, că preţurile de achiziţie la anumite modele creşte pe măsură ce ne deplasăm de la vestul spre estul ţării. Drept model de referinţă putem lua, de exemplu, un autoturism Volkswagen Golf V, fabricat în 2005, motor pe benzină de 1,6 litri, 100 CP şi 150.000 km. În baza prelucrării a 3.700 de anunţuri de vânzare din întreaga ţară a rezultat că ofertele cele mai ieftine sunt în Bistriţa-Năsăud (3.639 de euro), Sălaj (3.757 de euro) şi Caraş-Severin (3.924 de euro). Cele mai scumpe oferte sunt mai ales în Moldova, în Iaşi preţul mediu pentru acest model de maşină fiind de 4.824 de euro, în Bacău de 4.661 de euro şi chiar şi în Vaslui se ajunge la 4.599 de euro. La Galaţi, preţul pentru acest tip de autoturism ajunge la 4.681 de euro, mai convenabil fiind, poate, de căutat o ofertă la Brăila, unde preţul mediu ajunge la 4.447 de euro.

Un studiu de caz poate fi şi raportul dintre vânzările în gamele cu pretenţii, precum BMW sau Mercedes-Benz. Astfel, din dinamica pieţei, rezultă că BMW are avans în judeţele din vestul şi centrul ţării, Mercedes fiind în faţă în materie de preferinţe în judeţele din Moldova şi Dobrogea. În judeţul Galaţi, de exemplu, BMW a avut o cotă de piaţă de 7,3 la sută, cu puţin sub cea a Mercedes, de 7,4 la sută. În Brăila, în schimb, opţiunea pentru BMW este mai clară - 8,5 la sută, spre Mercedes orientându-se doar 4,8 la sută dintre cumpărători.

Vara se numără înmatriculările

Potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA), în România mai bine de două treimi din maşini sunt cumpărate la mâna a doua. La Galaţi, diferenţa este chiar mai mare, procentul de maşini noi fiind de numai 11,5 la sută. Trendul pare a se păstra neschimbat şi în continuare. Strict la nivelul lunii iulie, în judeţul Galaţi s-au înregistrat 1.086 de tranzacţii cu autoturisme, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Dintre acestea, doar 127 au fost autoturisme nou înmatriculate, restul de 959 de maşini fiind autoturisme rulate.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Topul judeţelor unde sunt cele mai vechi maşini. Diferenţa de ”vârstă” dintre Ilfov şi Mehedinţi este de peste 5 ani

Ilfov, Bucureşti şi judeţul Argeş sunt cele trei zone în care vârsta medie a parcului auto este sub media naţională de 13,3 ani, la polul opus fiind jumatate din judeţele din Romania, unde media depăşeşte 14 ani. Astfel, potrivit datelor APIA, cele mai noi maşini să află în judeţul Ilfov, cu o medie a parcului de 10 ani, urmat de Bucureşti (10,6 ani) şi Argeş (12,6 ani). Pe locul următor sunt Constanţa, Giurgiu, Călăraşi, Tulcea, Brăila, Galaţi, Vrancea, Braşov şi Iaşi, unde parcul auto are vârste medii cuprinse între 13 ani şi 13,5 ani. În cazul judeţelor Ialomiţa, Prahova, Dâmboviţa, Vâlcea, Sibiu, Cluj, Bacău şi Neamţ, maşinile au în medie o vechime cuprinsă între 13,5 şi 14 ani. Dar, în 22 din totalul de 42 de judeţe din România, parcul auto are o vechime medie de peste 14 ani, cu maxime de peste 15 ani în Mehedinţi, Sălaj, Arad, Caraş Severin şi Suceava. 

Controalele efectuate în trafic anul trecut de către Registrul Auto la 81.702 vehicule din toată ţara au arătat că 5,55% (respectiv 4.535) dintre vehiculele controlate prezentau pericol iminent de accident. Conform datelor Registrului Auto, citate de APIA, 63,1% dintre vehiculele mai vechi de 15 ani au prezentat diferite neconformităţi (93% dintre acestea fiind datorită unor deficienţe legate de siguranţa rutieră), faţă de 48% dintre cele cu vârsta cuprinsă între 6 şi 8 ani, sau 28,5% la cele mai noi de 3 ani.

zf.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Maşinile rulate ale gălăţenilor, mai ieftine decât ale altora

Îşi cumpără gălăţenii maşini şi prin programele "Rabla" şi "Rabla Plus", despre care v-am oferit detalii în ediţiile noastre trecute. Mult mai mulţi sunt însă cei care îşi iau maşini rulate, fie de la dealerii de profil, fie direct de la proprietarii care le vând. Piaţa auto second-hand este, deci, în Galaţi, cea mai prosperă şi cea pe care se învârt cei mai mulţi bani. Mai ales că, pe anumite segmente, preţurile sunt ceva mai bune la noi decât în alte zone ale ţării.

De departe, cele mai multe autoturisme înmatriculate în Galaţi sunt diverse modele de Volkswagen Golf. Sunt luni în care zece la sută dintre maşinile înmatriculate în Galaţi sunt Golfuri. Or, în lunile de vară, asta însemna, în anii trecuţi, 60-70 de maşini pe lună. Acum, că numărul înmatriculărilor s-a dublat, pe fondul eliminării taxei de mediu, cel mai probabil va creşte şi parcul gălăţean de Golfuri. Întrebarea este: merită sau nu să îţi cumperi o astfel de maşină de pe piaţa locală?

Ca să aflăm mai multe, ne-am făcut un cont pe vezicâtface.ro, un portal specializat inclusiv în calcularea preţului mediu al unui model, în funcţie de oferte. Am aflat, astfel, că preţul corect al unui Volkswagen Golf V - fabricat în perioada 2003-2009, cu motor de 1.4 litri şi 90 CP, rulat cale de 80.000 de kilometri - ar fi de 4.129 de euro. Sigur, mici variaţii pot apărea, în funcţie de tipul caroseriei (hatchback-ul e mai scump, de regulă) şi de dotările modelului. Din câte am putut afla din ofertele de pe de pe autovit.ro şi câteva grupuri online în care se vând maşini, preţul de vânzare al unui astfel de model este, de fapt, de 5.900 - 6.500 euro, pe piaţa bucureşteană. La Constanţa, preţul mediu este la limita de jos a celor din Bucureşti, adică la circa 5.900 euro.

În Galaţi, potrivit informaţiilor culese din aceleaşi surse, preţul mediu al acestui model de maşină se situează în intervalul 4.500 - 5.000 de euro. Oferta e şi ea mai redusă, dar şi preţul mai mic. De unde am putea spune că, dacă vreţi maşină la mâna a doua de pe piaţa locală, ar merita banii.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.