Jump to content

Doi marinari din Galaţi, personajele unei anchete în New York Times


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Doi marinari din Galaţi, personajele unei anchete în New York Times

George Cristof si Florin Raducanu, doi marinari din Galati, au fost victimele escrocheriilor si activitatii criminale a armatorilor care beneficiaza de legislatia slaba si lipsa de control din navigatia mondiala.Drama lor sustine cu argumente o ampla ancheta jurnalistica publicata in New York Times, editia din 17 iulie .
Cei doi povestesc reporterului drama echipajului de pe nava Dona Liberta, proprietatea lui George Kallimasias, armator gec din insula Kyos.
Dona Liberta este descrisa ca un cosciug plutitor folosit in activitati ilegale de trafic de marfuri, transport ilegal de persoane in zone sensibile de pe coasta de vest a Africii pana in porturile europene. Dona Liberta a fost abandonata de armator in portul britanic Truro unde cei doi romani au fost blocati la bord in vara anului 2011 , cinci luni pana au fost repatriati.
Pe larg, in editia de print, luni, JURNALUL NATIONAL
jurnalul.ro

 

 

Link to comment
Share on other sites

Doi marinari din Galaţi, eroii unei anchete publicate de cotidianul „New York Times”

În ediția online de pe  17 iulie, cotidianul „New York Times” prezintă cazul lui George Cristof și Florin Răducan, doi marinari din Galaţi, care în 2011 au fost sechestrați timp de cinci luni la bordul unei nave abandonate. Drama prin care au trecut cei doi marinari gălățeni este prezentată în cadrul unei ample anchete jurnalistice despre marinarii care sunt victimele escrocheriilor armatorilor ce profită de hibele legislației și lipsa oricărui control în navigația internațională cu privire la respectarea de către armatori a clauzelor din contractele încheiate cu membrii echipajelor.

Reporterul Ian Urbina de la „New York Times” relatează drama prin care au trecut cei doi pe nava „Dona Liberta”, proprietatea armatorului grec George Kallimasias, din insula Chyos. „Dona Liberta” este descrisă ca un coșciug plutitor folosit în activități ilegale de trafic de mărfuri și de transport ilegal de persoane din zone de pe coasta de vest a Africii în porturile europene. „Dona Liberta” a fost abandonată de armator în portul Truro, de pe coasta de sud a Marii Britanii și cei doi marinari au fost blocați la bord timp de cinci luni, până au fost repatriați.

Construit în Japonia în 1991, „Dona Liberta este o „navă - frigorifer” utilizată pentru transportul produselor refrigerate și de-a lungul anilor fost deținută de mai multe companii britanice și japoneze și a navigat sub pavilioanele Panama și Bahamas, până în 2004, când nava a fost cumpărată de Comercial SA, companie a cărui proprietar este Kallimasias.

Autorul articolului din New York Times relatează drama celor doi marinari pe o navă abandonată: „În iunie 2011, George Cristof, un marinar veteran, a înțeles că a greșit din momentul în care a pășit la bordul <Liberta Dona> în portul Truro, din Anglia. Angajat de o agenție de ocuparea forței de muncă maritimă din Galați, România, el a avut o scurtă discuție telefonică cu compania de transport maritim a domnului Kallimasias și a zburat imediat în Anglia, deoarece i se spusese că echipajul era complet și se aștepta plecarea în cursă.

Dar când a ajuns, domnul Cristof găsit o situație diferită. Provizii nu mai erau la bord, magaziile navei erau goale, iar ceilalți membri ai echipajului plecaseră. <Dona Liberta> avea la bord combustibil pentru a alimenta abia o lampă, prea puțin pentru a pune în funcțiune motorul de 5.600 de cai putere al navei. (…)

Domnului Cristof i s-a alăturat curând un alt român, Florin Răducan și în următoarele câteva luni cei doi au supraviețuit din pescuit și cerșit pentru conserve și apă îmbuteliată. În unele zile nu au mâncat. Ei nu aveau bani și documentele necesare pentru a se debarca și a se întoarcă acasă.

Bărbații nu au avut nici căldură, apă curentă, toalete sau electricitate funcționale. Au colectat apa de ploaie ca să se spele. (…)

După cinci luni, domnul Cristof și domnul Răducan au zburat înapoi în România”, relatează „New York Times”.

Potrivit cotidianului american, armatorul grec George Kallimasias avea antecedente serioase. În anii 80, când una dintre companiile lui Kallimasias nu a reușit să ramburseze la National Bank of Greece un împrumut de mai mult de 11 milioane dolari, cazul a fost investigat și de membri ai Parlamentului grec și atunci s-a descoperit că una din navele sale a luat foc pe mare și s-a scufundat. Exista suspiciunea că nava a fost incendiată intenționat, pentru a se încasa asigurarea.

Potrivit autorului articolului din New York Times, care citează statisticile oficiale ale Organizației Națiunilor Unite, în ultimul deceniu au fost blocați în mod asemănător, la bordurile navelor, de către angajatorii lor, peste 2.300 de navigatori.

În legislația maritimă internațională, o navă de marfă este de multe ori mai bine protejată decât echipajul său. Recent au fost impuse prevederi legislative care vor intra în vigoare în 2017 și care le vor impune armatorilor să prezinte a asigurare sau altă dovadă prin care să demonstreze că pot acoperi costurile cu membrii echipajului, precum drepturile care decurg în cazurile unor accidente navale, drepturile membrilor familiei în cazul morții unui navigator și drepturile persoanelor cu handicap pe termen lung în urma unui astfel de accident.

presagalati.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.