Jump to content

Avion utilitar prăbuşit din cauza vântului


dcp100168

Recommended Posts

Avion utilitar prăbuşit din cauza vântului

* Echipajul de bord era format dintr-un gălăţean, care se află în spital, şi un brăilean, care a decedat

 

Sâmbătă dimineaţă, în jurul orei 8,30, un avion utilitar, cu două persoane la bord, s-a prăbuşit într-o o orezărie din localitatea Stăncuţa, judeţul Brăila. Cele două persoane aflate la bord, pilotul brăilean Costică Vâlcu, şi copilotul, gălăţeanul Viorel Franţ, au suferit multiple leziuni şi au fost transportate de urgenţă la Spitalul din Brăila. Primele informaţii despre accident arătau că pilotul Vâlcu este în stare gravă, în timp ce gălăţeanul care îl însoţea nu avea leziuni care să îi pună viaţa în pericol.
La câteva ore de la producerea accidentului, medicii brăileni le-au solicitat ajutorul colegilor de la SMURD Galaţi, pentru ca pilotul să fie transferat cu elicopterul la un spital din Capitală. "Am fost solicitaţi să preluăm pacientul cu politraumă din accidentul de la Brăila, pentru a-l transporta la spitalul Floreasca din Capitală. Când a ajuns elicopterul, pacientul a intrat în stop. A fost transferat din nou pe ambulanţă şi s-au început manevrele de resuscitare, 35 de minute, până a ajuns iar la Spitalul de Urgenţă Brăila. S-a luat decizia anulării misiunii de zbor", ne-a declarat medicul Angel Trifan, coroodonator UPU-SMURD Galaţi.
Medicii brăileni au continuat manaverle de resuscitare şi în spital, dar aceastea au rămas fără rezultat. În jurul orei 14,00, cadrele medicale s-au văzut nevoite să declare decesul lui Costică Vâlcu, în vârstă de 59 de ani.
În tot acest timp, copilotul, Viorel Franţ, a fost suspus mai multor investigaţii în cadrul spitalului brăilean, acolo unde de altfel a şi rămas internat sub supraveghere.

Anchetă preluată de Parchetul Curţii de Apel Galaţi

Accidentul aviatic a fost anunţat la numărul unic de urgenţă 112, motiv pentru care, la faţa locului, au ajuns şi pompierii. Echipajul ISU a fost solicitat în ciuda faptului că, în urma impactului cu solul, avionul nu a explodat şi nici nu a luat foc. "Am acţionat cu o autospecială cu apă şi spumă pentru asigurarea perimetrului, astfel încât să nu existe pericol de incendiu", ne-a explicat lt. col. Ştefan Stoian,  purtătorul de cuvânt al ISU Brăila.
Avionul utilitar era închiriat de la Pegas Galaţi şi sâmbătă ar fi fost ultima zi de lucru la orezăria din Stăncuţa. Conform unor martori, avionul s-a ridicat de la sol pentru a împrăştia erbicid pe câmp, a făcut un viraj la stânga, după care s-a prăbuşit.
La faţa locului au ajuns şi politiştii, care au demart o anchetă, sub coordonarea unui procuror de la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Galaţi. ”Vom face cercetări pentru a vedea dacă s-a săvârşit o infracţiune la regimul silvic sau dacă este o infracţiune de vătămare corporală din culpă. Momentan nu avem toate datele, vom verifica şi dacă avionul avea sau nu actele în regulă", ne-a declarat, la faţa locului, Virgil Luparu, procuror general adjunct al Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Galaţi.
Anchetatorii au făcut cercetări la faţa locului ore bune, iar apoi l-au audiat şi pe Viorel Franţ. De asemenea, a fost solicitată şi necropsia lui Costică Vâlcu, pentru a se stabili cauza decesului. "Conform rezultatului necropsiei, decesul a survenit în urma multiplelor traumatisme", ne-a declartat procurorul Virgil Luparu.

Schimbarea încadrării faptelor

În urma investigaţiilor efectuate la faţa locului, procurorii au decis şi încadrarea faptei, dar şi câteva aspecte legate de prăbuşirea avionului utilitar. "În cauză s-a început urmărirea penală cu privire la faptă, în legătură cu infracţiunile de vătămare corporală din culpă şi nerespectarea îndatoririlor personalului aviatic, prevăzute în Codul aerian al României. Aeronava a fost ridicată de specialiştii din cadrul Centrului de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile, pentru a fi efectuată o expertiză. Am vorbit şi cu Viorel Franţ, care ne-a spus că nu îşi poate explica modalitatea în care avionul a părăsit traseul şi s-a prăbuşit. Avionul s-a rostogolit, iar toate funcţiile de comandă s-au deteriorat, aşa fiind explicată şi poziţia în care a fost găsită aeronava. Persoana vătămata a povestit că, în timp ce se aflau în aer, aeronava a intrat într-un viraj necontrolat din cauza vântului, ceea ce a dus la prăbuşirea ei", a explicat procurorului general adjunct al Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Galaţi.
Anchetatorii verifică acum procedura decolării şi activitatea desfăşurată de avionul utilitar pe raza comunei Stăncuţa. Pentru a elucida însă cauza, procurorii trebuie să aştepte şi rezultatele tuturor expertizelor solicitate în cauză, care pot dura şi câteva luni.
Aparatul de zbor prăbuşit este unul de tip Antonov 2, construit înainte de 1980, cu licenţă rusească, în stare bună de funcţionare, care făcea frecvent curse utilitare pentru agricultură şi staţiona aproape toată vara în zona Stăncuţa. Pilotul avea apoximativ 6.000 de ore de zbor.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Concluziile medico-legale în cazul avionului prăbuşit la Stăncuţa: pilotul a murit în urma şocului traumatic şi hemoragic

Pilotul avionului utilitar, prăbuşit sâmbătă dimineaţă, într-o orezărie din Stăncuţa, a murit în urma şocului traumatic şi hemoragic, moartea fiind una violentă, după cum a confirmat şeful Serviciului de Medicină Legală Brăila, Gina Ilie.

Trupul pilotului a fost depus la Catedrală, iar slujba de înmormântare a fost programată luni, la orele 12.00, la Cimitirul "Sf. Constantin".

Costică Vâlcu era căsătorit, soţia sa, Dorina, fiind profesoară de limba engleză la Şcoala "Mihai Eminescu". Avea o fată măritată la Bucureşti, iar de un an de zile era "bunic de băieţel", aşa cum îi plăcea să spună.  Pilotul, Costică Vâlcu, de 59 de ani, cu peste 6.000 de ore de zbor, urma să fie transportat cu un elicopter SMURD Galaţi la Spitalul Floreasca din Bucureşti, dar înainte de a fi urcat în elicopter, a intrat în stop cardio-respirator. În ciuda eforturilor de resuscitare, acesta şi-a pierdut viaţa.

Procurorii Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Galaţi au început urmărirea penală pentru vătămare corporală din culpă şi nerespectarea îndatoririlor personalului aviatic, conform art. 196 Cod penal şi art. 98 Codul aerian al României.

Mecanicul de bord, care se află internat la Spitalul Judeţean din Brăila, a fost audiat, acesta dezvăluind că, în timp ce se afla în aer, avionul a intrat într-un viraj necontrolat din cauza vântului, care a condus la prăbuşirea aeronavei.

„Persoana vătămată, supravieţuitorul, a relatat că în timp ce se aflau în aer, avionul a intrat într-un viraj necontrolat din cauza vântului care, ulterior, a condus la prăbuşirea aeronavei”, a precizat, duminică, Virgil Luparu.

Epava avionului prăbuşit a fost ridicată, duminică, de la Brăila, de specialiştii Centrului de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile, care vor stabili, la Bucureşti, dacă prăbuşirea avionului s-a produs dintr-o eroare umană sau dintr-o defecţiune tehnică a avionului.

În urma accidentului a rezultat şi rănirea mai uşoară a mecanicului de bord, Viorel Franţ, 59 ani.

presagalatibraila.com

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.