Jump to content

Evaluarea naţională 2016, la Galaţi


dcp100168

Recommended Posts

Când au loc evaluările naţionale pentru clasele mici

* Ministerul Educaţiei a publicat calendarul şi metodologia de organizare a examenelor * Elevii claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a vor susţine Evaluările Naţionale în perioada 23 mai - 10 iunie

Ministerul Educaţiei a publicat pe site-ul său calendarul şi metodologia de organizare a Evaluărilor Naţionale pentru clasele mici. Testările vor avea loc în perioada 23 mai -10 iunie. Subiectele vor fi elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare.

Primii care vor intra în focul examenelor sunt elevii de clasa a VI-a. Ei vor susţine pe 23 mai proba la limba şi literatura română, iar pe 24 mai pe cea la matematică şi ştiinţe.

Clasele a IV-a vor susţine testul la limba şi literatura română pe 30 mai, iar pe cel la matematică pe 31 mai. Pentru clasa a IV-a, testele vor avea un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale administrate elevilor în vârstă de 10-12 ani, precizează Ministerul Educaţiei.

La clasele a IV-a şi a VI-a, administratorul de test va fi un cadru didactic diferit de cel care predă în mod obişnuit la clasă. Pe toată durata administrării testelor, administratorul de test este asistat de un al doilea cadru didactic, care nu predă la clasa respectivă şi care are rolul de a susţine procesul de administrare a instrumentelor de evaluare.

Atât pentru elevii de la clasa a VI-a, cât şi pentru cei de la a IV-a timpul rezervat testelor este de 60 de minute.

Elevii claselor a II-a vor da trei probe: pe 6 iunie li se vor testa abilităţile la scriere, pe 7 iunie, cele la citit, iar pe 8 iunie vor da proba la matematică.

Durata alocată rezolvării subiectelor este de 30 de minute pentru fiecare disciplină. La clasa a II-a, responsabilitatea administrării testelor aparţine învăţătorului de la clasă.

Notele nu se trec în catalog

Testele vor fi evaluate în cadrul unităţilor de învăţământ, de cadrele didactice care predau în respectivele şcoli. În cazul în care numărul de cadre didactice dintr-o unitate de învăţământ este insuficient, preşedintele Comisiei de organizare şi de administrare a evaluărilor din respectiva unitate de învăţământ solicită comisiei judeţene nominalizarea unor cadre didactice din alte şcoli.

Înainte de începerea procesului de evaluare, preşedintele din centrul de evaluare are obligaţia de a asigura o sesiune de instruire pentru evaluatori.

Fiecare test este evaluat de către două cadre didactice, pentru fiecare disciplină în parte, pe baza Caietului cadrului didactic. Baremele de evaluare, precum şi alte informaţii referitoare la evaluare, sunt cuprinse în Caietul cadrului didactic. Evaluarea fiecărui test se face cu respectarea strictă a baremului şi a precizărilor din Caietul cadrului didactic.

Rezultatele obţinute la aceste evaluări nu se înregistrează în catalogul clasei şi sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, consemnarea în portofoliul educaţional al elevului, respectiv, informarea părinţilor elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

În luna februarie, simulări la Evaluarea naţională la clasa a VIII-a

Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice a stabilit ca simulările Evaluării Naţionale pentru clasa a VIII-a din anul şcolar 2015-2016 să se desfăşoare la sfârşitul acestei luni. Pe 22 februarie, elevii gălăţeni vor susţine simularea la limba română, iar pe 23 februarie, pe cea la matematică.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Evaluarea naţională 2016. Subiecte uşoare la simularea probei de limba şi literatura română

4.664 de elevi de clasa a VIII-a au participat ieri la simularea probei de limba şi literatura română de la Evaluarea Naţională. Cum iniţial fuseseră înscrişi 4.882 de candidaţi, rezultă că 238 nu s-au prezentat la simulare.

Atât elevii, cât şi cadrele didactice au decretat că subiectele au fost uşoare şi echilibrate. La primul subiect, elevii au avut de rezolvat cinci cerinţe cu privire la poezia "Vârful dealului", scrisă de Ion Pillat. De asemenea, au avut şi de redactat o compunere de 150 - 200 de cuvinte în care să motive apartenenţa la specie a pastelului a acestei poezii.

La subiectul al doilea, elevii au avut de rezolvat mai multe cerinţe legate de un text publicat în revista Terra Magazin. De asemenea, ei au avut de făcut o compunere de 150 - 200 de cuvinte în care să relateze o întâmplare reală sau imaginară petrecută în timpul unei excursii.

"S-a dat pastelul şi eu m-am chinuit să învăţ"

De la profesoara Gabriela Ciubotaru de la Şcoala Nr. 28 am aflat că elevilor li s-au părut uşoare subiectele: "Mi-a spus o fată de la una dintre  clasele mele: "S-a dat pastelul şi eu m-am chinuit să învăţ". A fost uşor, ei se descurcă, ei fiind familiarizaţi cu tipul acesta de subiect".

Gabriela Ciubotaru susţine că textul primit a fost "frumos" şi "în acord cu contextul actual, nefiind obligaţi să comenteze, aşa cum s-a mai întâmplat, poezie despre Anul Nou în mijlocul verii".

"Cerinţele au cuprins lucruri pee care se insistă la clasă: virgula, interjecţia, epitetul, metafora, tipul de rimă. Toate se studiază din clasele mai mici. E posibil să mai fi greşit la măsură. Argumentarea că poezia este un pastel a fost ceva ce s-a lucrat foarte mult. La începutul clasei a VIII-a o lună şi jumătate s-a făcut doar genul liric. Probleme n-au fost nici la funcţiile sintactice, iar la identificarea părţilor de vorbire mă bucur că le-a cerut şi o conjuncţie şi o prepoziţie, nu numai substantiv şi verb. Şi subiectul al treilea, cel cu excursia, a fost ofertant. Totul e să se fi axat pe o întâmplare, nu să descrie excursia", a spus Gabriela Ciubotaru.

Cam aceleaşi lucruri ni le-a declarat şi profesoara Valentina Braşoveanu de la Colegiul "C.  Negri". "A fost simplu, pentru că argumentarea s-a făcut cu textul în faţă, n-au fost nevoiţi să-şi aducă aminte versuri pentru exemplificare. Le-a uşurat mult munca. În plus, sunt convinsă că s-au descurcat şi la punctul al treilea, unde au primit să facă o naraţiune şi nu o descriere. Cred că notele ar trebui să fie de la 7 în sus", a precizat profesoara de la CNCN.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Când se vor anunţa rezultatele la simulare

4.633 de elevi de clasa a VIII-a din judeţul Galaţi au susţinut marți, 23 februarie, simularea probei la matematică din cadrul Evaluării Naţionale. Conform informaţiilor primite de la inspectoarea generală Mioara Enache, au absentat 249 de candidaţi.

"Am discutat cu inspectoarea de specialitate la matematică şi mi-a declarat că nu au fost subiecte grele. Doar problema la geometrie avea câteva subpuncte mai dificile, care însă sunt necesare pentru departajarea vârfurilor", spune Mioara Enache.

De la directoarea Colegiului "C. Negri", Andra Ionescu, am aflat că elevii au declarat că subiectele la matematică au fost chiar mai uşoare decât cele la limba română.

Rezultatele vor fi anunţate pe data de 4 martie.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dezastru la simularea Evaluării Naţionale, chiar dacă subiectele au fost uşoare

Doar 44 la sută dintre elevii gălăţeni de clasa a VIII-a au luat note peste 5,00 la simularea Evaluării Naţionale. La limba română, procentul de promovare a fost ceva mai mare, de 62 la sută, în timp ce la matematică a fost sub orice critică, de 30 la sută. "Suntem dezamăgiţi de asemenea rezultate, mai ales că subiectele au fost rezonabile", a declarat inspectoarea generală, Mioara Enache.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Opt școli gălăţene fără niciun elev promovat la simularea Evaluării naționale

  • Alte şase instituţii au obţinut procente de sub 10 la sută
  • În nouă unităţi de învăţământ promovarea a fost de peste 90 la sută

În opt unităţi de învăţământ din judeţul Galaţi, niciun elev nu a reuşit să obţină note de minim 5,00 la probele de la simularea Evaluării Naţionale. În plus, procentul pe întreg judeţul a fost unul foarte slab, deşi atât profesorii, cât şi elevii au declarat că subiectele au fost uşoare. Doar 44 la sută dintre viitorii absolvenţi de gimnaziu au reuşit să obţină medie peste 5,00 la ambele discipline. La limba română, procentul de promovare a fost ceva mai mare, de 62 la sută, în timp ce la matematică a fost sub orice critică, de 30 la sută.

Majoritatea şcolilor cu promovare zero sunt din mediul rural

Dintre cele opt unităţi de învăţământ cu procent de promovare zero, doar una este din municipiul Galaţi - Şcoala nr. 15 "Elena Cuza". Celelalte şapte sunt Şcoala "Victor Ioan Popa" din Iveşti, Şcoala Hânţeşti, Şcoala Movileni, Şcoala Brăhăşeşti, Şcoala Bereşti Meria, Şcoala Drăguşeni şi Şcoala din Munteni. Din nefericire, sunt şi alte unităţi de învăţământ în care procentul de promovare a fost sub zece la sută: Şcoala nr. 3 din Pechea (8 la sută), Şcoala din Buciumeni (7,14 la sută), Şcoala din Suhurlui (6,67 la sută), Şcoala din Oancea (9,09 la sută), Şcoala din Fârţăneşti (7,14 la sută) şi Şcoala din Vârlezi (3,70 la sută).

"Nici copiii, dar nici părinţii nu sunt interesaţi"

Inspectoarea generală Mioara Enache susţine că rezultatele chiar sunt îngrijorătoare şi că se vor face şedinţe cu părinţii şi programe suplimentare de pregătire. "Şi până acum s-a făcut pregătire la fiecare şcoală. Inspectorii au mers în teritoriu, există programări. Dar, din nefericire, elevii nu prea vin la aceste pregătiri, deşi părinţii au fost anunţaţi că ele se vor face pe tot parcursul anului şcolar. Sperăm că, măcar de acum încolo, vor înţelege să-i trimită la pregătire. Am discutat deja cu directorii şi le-am cerut să insiste să se facă iar şedinţe cu părinţii şi să le explice că este totuşi un lucru mai mult decât necesar să-şi trimită copiii la şcoală pentru a-şi acoperi golurile pe care le au în materie. Pe de altă parte, faptul că notele nu se trec în catalog nu-i motivează să înveţe, nici să se concentreze pentru o notă cât mai mare", a declarat şefa învăţământului gălăţean.

Nouă şcoli cu promovare peste 90 la sută

Există însă şi unităţi de învăţământ unde s-au obţinut rezultate frumoase. În nouă şcoli din judeţ, toate din mediul urban, procentul de promovare a fost de peste 90 la sută. Trei dintre acestea au avut promovare de 100 la sută: Colegiul Naţional "Vasile Alecsandri", Colegiul Naţional "Mihail Kogălniceanu" şi Colegiul Naţional "Spiru Haret" din Tecuci. Colegiul Naţional "Calistrat Hogaş" din Tecuci a obţinut 96 la sută, Colegiul "Al. I. Cuza" - 93,02 la sută, Liceul "Dunărea" - 95,24 la sută, Liceul "Emil Racoviţă" - 93,75 la sută, iar Şcoala Nr. 29 - 94,12 la sută.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Evaluarea Națională, la clasa a IV-a. Subiecte uşoare la limba şi literatura română

Doar 4.836 de elevi de clasa a IV-a, dintre cei 5.084 înscrişi la începutul anului şcolar, au susţinut luni, 30 mai, proba la limba şi literatura română din cadrul Evaluării Naţionale, 248 fiind absenţi, ne-a anunţat inspectoarea generală Mioara Enache.

De la directorii de şcoli am aflat că nu au fost probleme la organizarea examenului: "Am reuşit să ne încadrăm în timp şi să multiplicăm subiectele, deşi pentru fiecare copil am avut câte un caieţel cu zece pagini. Din discuţiile cu învăţătoarele, am înţeles că subiectele au fost uşoare, cu un nivel de dificultate mai scăzut decât se aşteptau", ne-a declarat directoarea de la Şcoala Nr. 28, Camelia Bucşă.

Doina Pană, învăţătoare la clasa a IV-a la Şcoala Nr. 22, susţine, de asemenea, că subiectele au fost accesibile: "Eu am supravegheat la altă clasă, dar, după probă, copiii mei mi-au spus că subiectele au fost uşoare şi după modelul celor pe care le-am exersat în clasă. Mi-au spus că textele au fost frumoase, iar întrebările au fost clare. De asemenea, au precizat că se aşteptau la subiecte ceva mai dificile. Singura problemă, în opinia mea, ar fi partea de creativitate, unde li s-a cerut să-şi exprime opinia în prea puţine rânduri. În rest, a fost uşor. Vom vedea rezultatele."

Elevii gălăţeni de clasa a IV-a trec marți, 31 mai, prin emoţiile ultimei probe, cea la matematică.

Rezultatele obţinute la aceste evaluări nu se vor înregistra în catalogul clasei şi vor fi valorificate la nivelul unităţii de învăţământ prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, consemnarea în portofoliul educaţional al elevului, respectiv informarea părinţilor sau a reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Evaluarea Naţională, la clasa a VIII-a/ Subiecte uşoare la limba şi literatura română

Emoţii mari printre părinţii elevilor de la CNVA care au susţinut astăzi proba la limba şi literatura română din cadrul Evaluării Naţionale la clasa a VIII-a. Mai ales când, după ce au căutat cu telefoanele pe Google şi au aflat că "picase" Baconsky, despre care nici nu prea auziseră. Automat au tras concluzia că subiectele sunt grele. Lucru infirmat de prima candidată care a ieşit din examen şi a fost asaltată de întrebări. "A fost foarte uşor", i-a liniştit ea, cu aerul unui copil care tocmai a jucat un joc pe calculator, nicidecum cu îngrijorarea care ar fi trebuit să i se citească pe chip după primul examen important al vieţii.

Foaia cu subiecte trece din mână în mână, părinţii fac poze faţă verso, cântăresc rapid poezia "Salcâmi" şi compunerea despre o întâmplare reală sau imaginară petrecută într-o zonă turistică şi răsuflă uşuraţi. Nu pare greu deloc.

"Subiecte din materia de clasa a V-a"

Despre subiectele de la evaluare am vorbit cu profesoara de la CNVA Gabriela Ciubotaru, care ne-a spus că acestea au fost uşoare şi echilibrate. "Gradul de dificultate este mediu spre foarte simplu. Nu ştiu cum se va face departajarea, dacă şi la matematică va fi la fel de uşor. La primul subiect, au fost noţiuni care se fac în clasa a V-a. Genul liric, măsura versurilor, sinonime, să identifice două figuri de stil din text, să explice folosirea cratimei. În plus, genul liric se lucrează pe îndelete, cam o lună, la începutul clasei a VIII-a. Noţiunile sunt astfel bine asimilate. Nici măcar nu le-a dat apartenenţa la specie, numai la gen", declară profesoara. Aceasta susţine că nici subiectul al doilea nu le-a ridicat probleme elevilor, fiind structurat exact după tipicul cu care elevii au fost familiarizaţi din modelele lucrate. "Valorile morfologice solicitate au fost tot la nivel de clasa a V-a, nimic ieşit din comun - prepoziţie, verb, pronume relativ şi adjectiv propriu-zis. La fel şi la funcţii sintactice, unde au avut de identificat un atribut adjectival şi un complement direct. Nici punctul unde li s-a cerut să selecteze două propoziţii subordonate nu le-a ridicat prea mari probleme, pentru că au avut de ales între o condiţională introdusă prin "dacă", o subiectivă introdusă cu verbul "trebuie" şi o temporală. La construcţie de frază li s-a dat ce era mai simplu, o completivă directă", mai spune Gabriela Ciubotaru. Nici compunerea care le cerea să povestească o întâmplare nu a fost dificilă, pentru că le dădea voie să aleagă între una reală şi una imaginară.

Pentru prima dată, tezele corectate în alte judeţe 

De la inspectoarea generală Mioara Enache am aflat că dintre cei 3.925 de elevi înscrişi la examen, s-au prezentat doar 3.842. Candidaţii provin din 161 de şcoli din judeţul Galaţi şi au susţinut examenul în 119 centre. "Există 264 de elevi care nu s-au înscris la examen, aceştia fie nedorind să-şi continue studiile, fie sunt în situaţie de corigenţă", mai precizează conducerea ISJ.
Au mai fost, de asemenea, 39 de elevi care au dat examen în condiţii speciale, care au avut nevoie de mai mult timp pentru redactarea lucrării, dar niciun candidat nu a susţinut examenul la domiciliu sau în spital.

"O singură problemă s-a înregistrat, cu un elev de la Brăhăşeşti, care a venit târziu la examen, la 9,30, şi nu a mai putut fi lăsat să intre", ne-a mai declarat inspectoarea generală.

Pentru prima dată, tezele de la Evaluarea Naţională nu vor mai fi corectate în judeţul nostru, ele fiind trimise în altă parte, aşa cum s-a procedat anul trecut la bacalaureat.

Miercuri, 29 iunie, absolvenţii claselor a VIII-a vor susţine examenul la Matematică. Afişarea rezultatelor se va face vineri, 1 iulie, iar depunerea contestaţiilor la avea loc în aceeaşi zi. Pe 5 iulie vor fi făcute publice notele finale.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Elevii susţin că un subiect la matematică a fost ambiguu

Larmă mare printre elevii ieşiţi ieri de la proba de matematică a Evaluării Naţionale. "Unul dintre subiecte a fost ambiguu. Nu s-a precizat nicăieri pe grafic care este axa notelor şi care este cea cu numărul de elevi. Aşa că au fost două rezultate, în funcţie de cum au ales axele", se plângeau chiar şi candidaţii de la CNVA.
Confuzi au fost şi elevii de la alte unităţi de învăţământ, deşi într-un colţ al graficului era o legendă care-i atenţiona pe elevi că benzile închise la culoare sunt pentru numărul de elevi. "E adevărat că, de regulă, se menţionează pe axă ce reprezintă fiecare. Elevii nu sunt obişnuiţi cu asemenea legende. Dar e bine să li se mai dea din când în când şi astfel de lucruri care să-i determine să se descurce şi în situaţii de neprevăzut", ne-a declarat profesorul Romeo Zamfir, director-adjunct la CNVA.
Acesta susţine că subiectele de anul acesta au fost destul de uşoare şi cei care chiar au trecut pe la şcoală şi au fost atenţi la ce se predă ar trebui să obţină note de promovare. În plus, elevii care au medii de 9 la şcoală ar putea obţine note peste 9,00 şi la Evaluarea Naţională. Acesta susţine că a fost şi un item de departajare, un pic mai dificil, la subiectul al treilea, punctul 2 C. "E vorba de un unghi diedru acolo, pe care, în mod normal, elevii buni ar fi trebuit să-l facă", a mai precizat profesorul de matematică de la CNVA.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

După examenul la română, 22 de elevi au renunțat la cel de matematică!

La proba de matematică din cadrul examenului de Evaluare Națională 2016, desfășurat astăzi, au fost prezenți 3.820 de elevi din cei 3.925 de elevi înscriși, transmite Inspectoratul Județean Școlar Galați. Comparativ, la prima probă, cea la limba și literatura română, susținută luni, au fost prezenți la examen 3.842 de elevi, din cei 3.925 înscriși, ceea ce înseamnă că la a doua probă, 22 de elevi care au dat examenul la limba română, au stabilit că e mai bine să rămână acasă și să nu se mai deranjeze și pentru matematică.

Potrivit sursei citate, accesul elevilor în sălile de examen s-a realizat, ca și la prima probă, în intervalul orar 8.00-8.30. Potrivit ISJ, pe parcursul probei nu s-au înregistrat incidente de nici o natură, organizatorii fiind pregătiți să facă față și caniculei, cu apă, ventilarea corespunzătoare a sălilor de examen și cu asigurarea cadrelor medicale în caz de urgențe medicale. Inspectoratul Școlar Județean mai transmite că un singur elev a dat proba la matematică de pe patul de spital, acesta fiind internat într-o unitate medicală.

Potrivit ISJ Galați, examenul de Evaluare Națională este susținut de candidați din 161 de școli din municipiul și județul Galați, organizați în 119 centre de examen. Potrivit sursei citate, există 264 de elevi neînscriși la examen, fie pentru că nu au dreptul, deoarece sunt corijenți, fie pentru că pur și simplu nu au dorit să se înscrie la examenul de Evaluare Națională.

presagalatibraila.com

Link to comment
Share on other sites

Rezultate Evaluarea Naţională 2016. O singură medie de 10 în tot judeţul Galaţi

O singură elevă din judeţul Galaţi a reuşit să obţină media maximă la Evaluarea Naţională din acest an. Campioana gimnaziştilor gălăţeni se numeşte Teodora Alexandra Filip şi a fost elevă a Şcolii Gimnaziale "Constantin Gh. Marinescu" din Galaţi. Spre deosebire de acest an, în 2015, 11 elevi gălăţeni reuşiseră să obţină media maximă la Evaluarea Naţională.

Proba de la Limba şi Literatura Română pare să le fi creat mai multe probleme absolvenţilor gălăţeni de gimnaziu decât cea de la Matematică. Doar 13 elevi au reuşit să obţină nota 10 la Limba Română, în vreme ce la Matematică nota maximă a fost obţinută de 80 de elevi. În total, pe baza rezultatelor afişate înainte de contestaţii, 510 elevi din Galaţi au reuşit să obţină medii de la 9,00 în sus la Evaluarea Naţională.

La capătul celălalt al clasamentului, doi elevi gălăţeni au "reuşit" contraperformanţa de a pica examenul cu media 1,00. În total, în judeţul Galaţi au fost înregistrate 27 de medii cuprinse între 1,00 şi 1,97. Dintre cei 3.917 elevi înscrişi la Evaluarea Naţională, 100 au absentat de la una sau de la ambele probe ale examenului.

Lista completă a candidaţilor în ordine alfabetică, în funcţie de medie, precum şi de şcoala de provenienţă poate fi consultată pe portalul pus la dispoziţie de Ministerul Edcuaţiei, la adresa http://evaluare.edu.ro/DefaultI.aspx

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

81,9% dintre elevii gălățeni au avut medii peste 5

În total, 75% din elevii care au susţinut Evaluarea Naţională în 2016 au luat note peste 5, rata fiind în scădere faţă de anul trecut când 79,3% dintre elevi au obţinut note peste 5, au declarat oficiali din Ministerul Educaţiei pentru MEDIAFAX. „Situaţia statistică generală relevă că 111.510 candidaţi (75%) au obţinut medii peste 5, în vreme ce 37.137 (25%) de candidaţi au obţinut medii sub 5. Un număr de 241 de candidaţi au obţinut media generală 10 (cei mai mulţi, în judeţul Iaşi - 23). Pe tranşe de medii, cele mai multe - 13.533 - sunt cuprinse în intervalul 8 şi 8,49”, potrivit unui comunicat transmis de Ministerul Educaţiei. De asemenea, potrivit datelor ministerului „rata de participare a fost de 96,7%: 148.647 de candidaţi prezenţi, dintr-un total de 153.673 înscrişi”.

”Distribuţia pe judeţe a mediilor peste 5 în partea sa superioară arată astfel: Brăila (89,2%), Cluj (88,9%), Municipiul Bucureşti (87,2%), Prahova (85,9%) şi Galaţi (81,9%). Rate scăzute de medii peste 5 se înregistrează în judeţele Giurgiu (55,1%), Teleorman (60%), Mehedinţi şi Călăraşi, ambele cu 64,9%!, se mai arată în comunicat.

mediafax.ro

Link to comment
Share on other sites

Galaţiul ocupă locul al cincilea pe ţară în ceea ce priveşte rata de promovare

81,9 la sută dintre absolvenţii de gimnaziu din judeţul Galaţi au promovat examenul de Evaluare Naţională, arată datele iniţiale furnizate de Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice. Această rată de promovare situează judeţul nostru pe un onorabil loc cinci în ţară. După afişarea rezultatelor preliminare, vineri după-amiază, elevii nemulţumiţi de notele obţinute au putut depune contestaţii, tot vineri, în intervalul orar 16,00-20,00. Rezultate finale vor fi afişate marţi, 5 iulie, a precizat Inspectoratul Şcolar Judeţean Galaţi.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Cinci elevi au promovat după contestațiile la Evaluarea Națională

Potrivit datelor Inspectoratului Școlar Județean Galați, la Evaluarea Națională s-au formulat 798 de contestații după afișarea rezultatelor inițiale, din care 505 la limba română și 293 la matematică. După recorectarea lucrărilor contestate, promovabilitatea a fost de 82,1% față de 81,9% înregistrată inițial.

“La limba română, 192 de note au crescut cu mai mult de 0,5 puncte, iar 26 note au scăzut cu mai mult de 0,5 puncte, procentul final de promovabilitate la limba română fiind de 88,65%. La matematică, 15 note au crescut cu mai mult de 0,5 puncte, iar 6 note au scăzut cu mai mult de 0,5 puncte, procentul final de promovabilitate fiind de 75,89%. În total, după contestații au promovat 5 elevi. În total, la Evaluarea Națională au fost înregistrate 13 note de 10 la limba română și 81 de note de 10 la matematică, înregistrându-se însă o singură medie de 10”, a declarat inspectorul școlar general, Mioara Enache.

Cât privește proba scrisă de astăzi a examenului de bacaluareat, la ea s-au prezentat 3.072 de elevi, din 3.156 de elevi înscriși. Din cei 903 elevi înscriși la disciplina istorie au lipsit 13, iar la matematică au lipsit 71 din 2.253 înscriși. ISJ Galați mai transmite că nu s-au înregistrat incidente pe parcursul celor trei ore de examen la bacalaureat.

presagalatibraila.com

 

Contestaţiile au produs surprize la Evaluarea Naţională

Rezultatele finale la Evaluarea Naţională 2016 au adus diferenţe, după o nouă corectare, în aproximativ 80 la sută dintre lucrările absolvenţilor de clasa a VIII-a care au depus contestaţii. În special la limba română au fost înregistrate rezultate surprinzătoare. În peste o sută dintre cazuri, nota a fost mărită cu mai mult de o jumătate de punct, iar la zeci de elevi notele s-au mărit cu un punct sau chiar cu două. În ceea ce priveşte proba la matematică, notele au rămas la fel de mici, în doar 10 la sută dintre cazuri fiind înregistrat un alt rezultat.

Bianca Bordiciuc, elevă la Şcoala Gimnazială „Sfântul Grigore Teologul” din Galaţi, a fost notată iniţial, la limba română, cu 6,75, însă, după recorectare, nota finală este 8,10. Un caz similar s-a înregistrat şi la Simona Andreea Beahnă, de la Şcoala Gimnazială Nr. 29. Nota absolventei a urcat de la 8,75, la limba română, la 9,70. Epure Vlad de la Colegiul Naţional „Alexandru Ioan Cuza” fusese notat, la aceeaşi disciplină, cu 8,25, însă după contestaţie nota sa este 9,05. Un caz fericit este şi Delia Mihaela Florea, de la Şcoala Gimnazială „Dan Barbilian”. Eleva fusese notată la limba română cu 4,60, dar nota de după contestaţie este 5,10.

Tot la limba română sunt şi cazuri mai puţin fericite. Iulian Marian Bute de la Şcoala Gimnazială „Grigore Moisil” din Galaţi fusese notat, iniţial, cu 5,00 la limba română şi după contestaţie s-a trezit cu nota 4,30. Pe lângă asta, nota unei alte eleve de la Matca a scăzut de la 4,60 la 3,30.

Printre instituţiile de învăţământ din judeţul nostru de la care niciun elev nu a depus contestaţii se numără Şcoala Gimnazială Nr. 1 din Tuluceşti, Şcoala Gimnazială „Ion Petrovici” din Tecuci şi Şcoala Gimnazială Nr. 17 din Galaţi.

Totodată, dintre cele 160 de şcoli din judeţ, doar la 12 rata de promovare este maximă. Totuşi, rezultatele la Evaluarea Naţională clasează Galaţiul pe un onorabil loc cinci în ţară.

Chiar şi după contestaţii, o singură elevă din Galaţi are „10 pe linie” la Evaluarea Naţională 2016. Este vorba despre Teodora Alexandra Filip de la Şcoala Gimnazială „Constantin Gh. Marinescu”. Campioana elevilor gălăţeni este urmată de Raluca Ioana Sandu de la Şcoala Gimnazială „Ştefan cel Mare” din Galaţi cu media 9,97 şi, respectiv, de Anca Valeria Pleşu, absolventă a Liceului Tehnologic Nr. 1 din comuna Corod, cu media 9,95.

La Evaluarea Naţională au fost înscrişi 3.917 elevi din Galaţi, dintre care 783 au media finală mai mică de cinci, iar peste 100 au absentat de la una sau de la ambele probe. Cea mai mică prezenţă a fost, totuşi, la proba de la matematică.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Afişarea listei elevilor admişi la liceele vocaţionale

Lista candidaţilor admişi la liceele/clasele la care s-au susţinut probe de aptitudini va fi afişată astăzi, 8 iulie, la unităţile de învăţământ liceal respective.

Candidaţii care nu au fost admişi la clasele pentru care au susţinut probe de aptitudini îşi vor putea ridica fişele de înscriere, potrivit calendarului admiterii la liceu, pe data de 11 iulie.

Tot în această zi, va fi transmisă, în format electronic, către Centrul Naţional de Admitere, lista candidaţilor declaraţi admişi la clasele la care s-au susţinut probe.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Ierarhia la nivel județean

Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice a publicat pe pagina admitere.edu.ro, ierarhia la nivel județean și al municipiului București a absolvenților claselor a VIII-a, în vederea realizării admiterii acestora în învățământul liceal de stat.

Lista nominală a candidaților pe școală, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere, este afișată în fiecare unitate de învățământ gimnazial.

Înscrierea în clasa a IX-a în liceele de stat, în anul școlar 2016-2017 se face fără examen, pe baza mediei de admitere, care este media ponderată între media generală obținută la Evaluarea Națională (cu o pondere de 75%) și media generală de absolvire a claselor din gimnaziu (cu o pondere de 25%).

Ierarhia Admitere 2016 pentru candidaţii ce provin din judeţul Galați poate fi consultată AICI.

tecuceanul.ro

Link to comment
Share on other sites

Campioana gimnaziştilor. "România s-ar schimba, dacă am preţui cultura!"

  • Teodora Alexandra Filip de la Şcoala Nr. 2 este singura elevă din Galaţi cu medie maximă la admitere

Teodora Alexandra Filip te cucereşte din prima cu firea ei caldă şi sinceră, dar şi cu maturitatea neaşteptată pentru vârsta ei. Eleva de la Şcoala Nr. 2 "Gh. Constantin Marinescu" este singura din Galaţi care a terminat gimnaziul cu zece pe linie şi a confirmat că poate fi la fel de performantă şi când vine vorba de un examen, obţinând la Evaluarea Naţională note maxime şi la română şi la matematică. Fiind inteligentă, consecventă şi muncitoare, a scăpat deja de emoţiile admiterii la liceu. A ales clasa de matematică - informatică bilingv de la Colegiul Naţional "Vasile Alecsandri".

"Am avut profesori extraordinari"

Teodora face parte dintre elevii aceia din ce în ce mai rari cărora le e dragă şcoala şi-şi apreciază la maxim profesorii. Pune pe seama dascălilor reuşitele sale: "Am avut noroc de profesori extraordinari. Graţie lor, am învăţat de plăcere. Nu doar profesorilor de română - Liliana Călin, matematică - Aurelia Florescu şi engleză - Cristian Roman, aş avea de ce să le mulţumesc. Tuturor profesorilor de la care am învăţat câte ceva şi de la care am primit înţelegere şi căldură. Toţi şi-au rupt din timpul lor pentru a ne ajuta şi a ne susţine să obţinem rezultate cât mai bune", e de părere Teodora.
Deşi alţi elevi cu note mai mici au făcut pregătire în particular pe banii grei, campioana gimnaziştilor de anul acesta susţine că nu a făcut meditaţii deloc. S-a bazat pe ceea ce a învăţat la şcoală, dar şi singură, acasă, unde a lucrat cam patru ore pe zi modele de subiecte. Spune că le-a făcut cu plăcere, că nu a simţit toată munca aceasta ca pe o corvoadă. Iată şi o declaraţie care i-ar putea şoca pe toţi părinţii care au avut copii în Evaluarea Naţională de anul acesta: "Când mă plictiseam, mă apucam să mai lucrez un test la matematică". Prin urmare, subiectele i s-au părut surprinzător de uşoare. Şi alţii au afirmat acelaşi lucru, dar nimeni altcineva n-a reuşit să egaleze rezultatul ei.

Câştigătoare a unei excursii la Veneţia

Deşi recunoaşte că a muncit foarte mult, nu se plânge că nu i-ar mai fi rămas timp liber suficient şi pentru lucruri pe sufletul ei. A putut în continuare să asculte muzică şi să citească pe săturate. În ambele domenii mărturiseşte că e în căutarea unui drum. Deşi îi place rock-ul, ascultă şi muzică clasică şi jazz, tot ceea ce o gâdilă plăcut la urechi. La fel şi când vine vorba de cărţi: citeşte orice, romane poliţiste, de dragoste, SF, dar şi versuri şi dramaturgie. Nu s-a oprit, deocamdată, la un autor anume, dar când găseşte ceva ce-i place, explorează. De exemplu, acum citeşte tot ce-i cade în mână de Mihail Sadoveanu, Tudor Arghezi şi Mark Twain. 
Faptul că e pasionată de lectură a ajutat-o să ia mai multe premii la olimpiade şi concursuri la limba română. Cele mai importante sunt distincţiile obţinute la Cangurul poveştilor, unde anul trecut s-a clasat pe locul al doilea pe ţară, primind drept răsplată o tabără la Straja, în judeţul Hunedoara, iar anul acesta a obţinut premiul I, dar şi o excursie la Veneţia, ocazie cu care a vizitat mai multe oraşe, printre care şi Milano, care i-a plăcut enorm, atât pentru monumentele sale, dar şi pentru străzile şi parcurile largi şi respirabile. 

Patron de editură  

Nici când vine vorba de meseria pe care o va alege, Teodora nu s-a decis încă, lucru perfect normal, având în vedere vârsta ei, dar şi faptul că reuşeşte să fie foarte bună pe mai multe domenii. Având în vedere că tatăl ei este informatician, se gândeşte că ar fi frumos să meargă pe aceeaşi direcţie. Cum îi place şi limba engleză foarte mult, s-a gândit şi la varianta de a deveni translator. Însă, pasiunea ei pentru cărţi, într-o perioadă în care tinerii sunt din ce în ce mai "informatizaţi", o poartă cu gândul spre o meserie mai puţin obişnuită: patron de editură. Auzind-o nu poţi decât să te bucuri pentru faptul că există un viitor şi pentru cartea tipărită.   

Salvaţi prin cultură

Şi m-am mai bucurat aflând că Teodora are de gând să rămână în România, indiferent de cărările pe care le va alege. "Îmi place România. N-aş locui în altă parte. Trebuie să fie şi tineri care să rămână aici şi să ajute la schimbarea în bine a ţării", spune ea cu o simplitate dezarmantă. Cum ar vedea schimbarea? Simplu. Oamenii trebuie să pună mâna pe carte, adică să se întoarcă la cultură."România s-ar schimba, dacă am pune mai des mâna pe-o carte, dacă am preţui mai mult cultura", spune campioana.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Topul gimnaziilor cu cele mai mari medii

  • Jumătate dintre elevii de la CNVA şi "Spiru Haret" au medii peste 9,50

"Viaţa liberă" vine în întâmpinarea nevoii de informare a părinţilor care vor fi puşi în situaţia de a alege un gimnaziu potrivit pentru copiii lor. Pe baza mediilor de la admiterea în liceu, am întocmit un top al unităţilor de învăţământ unde s-au şcolarizat cei mai buni elevi din judeţ, care au obţinut medii de admitere de la 9,50 în sus.

Deşi, anul acesta, subiectele la Evaluarea naţională au fost uşoare, comparativ cu anul trecut sunt puţini elevi care au  medii între 9,50 şi 10,00.

Dacă în 2015 au fost 394 de astfel de cazuri, acum numărul lor a scăzut aproape la jumătate. Doar 215 elevi gălăţeni absolvenţi ai clasei a VIII-a au medii de admitere de peste 9,50 în 2016. O explicaţie ar fi  faptul că, spre deosebire de alţi ani, este pentru prima dată când tezele au fost corectate în alt judeţ.

Clasamentul după numărul mediilor peste 9,50

Ca şi anul trecut, pe primul loc în topul gimnaziilor se află CNVA, cu 30 de medii de peste 9,50, în scădere faţă de anul trecut când au fost 48, dar şi faţă de 2014, când au fost 36. Cu toate acestea, nu se poate să nu remarcăm că mai bine de jumătate dintre absolvenţii de clasa a VIII-a au medii de top.

Locul al doilea, este ocupat, după o revenire spectaculoasă, de Colegiul Naţional "Spiru Haret" din Tecuci, cu 17 de medii foarte mari, în condiţiile în care redutabila instituţie de învăţământ ocupase anul trecut abia locul al zecelea, cu 11 medii.

Pe locul al treilea s-a clasat Colegiul Naţional "C. Negri", cu 16 medii fruntaşe, şi el în urcare de pe locul al şaselea ocupat în 2015. Şcoala Nr. 29 se situează acum pe locul al patrulea, cu 14 medii peste 9,50, după ce anul trecut s-a clasat în primele trei gimnazii de top. Pe locul al cincilea, ocupat şi în 2015, este Şcoala Nr. 12, cu 13 medii peste 9,50.

La egalitate, pe locul al şaselea, cu câte 12 medii de top, s-au clasat Şcoala Nr. 28 şi Şcoala Nr. 13. Pe locul al şaptelea, cu câte şapte astfel de medii, se situează Colegiul Naţional "Mihail Kogălniceanu" şi Şcoala Nr. 11. Următoarea în clasament este Şcoala Nr. 22, cu 6 medii foarte mari. Rezultate frumoase au fost obţinute şi la Şcoala Nr. 2, Şcoala Nr. 42, Colegiul Naţional "Calistrat Hogaş" din Tecuci şi Şcoala Nr. 25, unde s-au înregistrat câte cinci medii peste 9,50.

Şcoli fruntaşe şi în mediul rural

Spre deosebire de alţi ani, când numărul şcolilor din mediul rural care aveau elevi în fruntea clasamentului era redus, anul acesta sunt nu mai puţin de 19 unităţi de învăţământ de la ţară care au elevi ce se pot lăuda cu o astfel de performanţă. Majoritatea au doar un singur candidat cu medie de top, dar chiar şi lucrul acesta este remarcabil. Printre unităţile la care s-au putut observa mai multe astfel de exemple se numără Şcoala "Elena Negri" din comuna Costache Negri, Şcoala "Prof. Emil Panaitescu" din Cudalbi, Şcoala Nr. 2 din Barcea şi Şcoala "Lascăr Catargiu" din Schela.

Clasamentul după procentajul mediilor de peste 9,50

Dacă raportăm numărul mediilor peste 9,50 la numărul de absolvenţi de la fiecare şcoală, situaţia stă altfel. Pe locul întâi se menţine CNVA, cu un procent al mediilor foarte mari de 51,72 la sută  (30 din 58 de absolvenţi). Pe locul al doilea este Colegiul "Spiru Haret", la foarte mică distanţă, cu 51,51 la sută (17 medii peste 9,50, la 33 de candidaţi). Pe locul al treilea, cu 35 la sută, se află Colegiul "Mihail Kogălniceanu" (7 medii peste 9,50, la 20 de elevi). Pe locul al patrulea s-a clasat Colegiul Naţional "C. Negri", cu 24,24 la sută dintre absolvenţi cu medii de admitere peste 9,50, pe locul al cincilea, cu 14,81 la sută - Şcoala Nr. 28, pe locul al şaselea - Şcoala Nr. 13, cu 13,18 la sută, pe locul al şaptelea - Şcoala nr. 12, cu 12,38 la sută, iar pe locul al optulea - Şcoala Nr. 29, cu 11,60 la sută.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

S-au afişat rezultatele la admiterea la liceu

3.131 de elevi care s-au înscris la admiterea în liceele gălăţene au fost fost repartizaţi computerizat în funcţie de medii şi de opţiuni. Cea mai mare medie a fost 10, a elevei Alexandra Filip, de la Şcoala Nr. 2. Cea mai mică medie a fost 2,94, a unei eleve din comuna Brăhăşeşti, care a prins loc la Liceul Tehnologic "Ov. Caledoniu" din Tecuci. Deşi au fost locuri suficiente pentru toţi elevii, sunt 12 candidaţi care, din cauza opţiunilor insuficiente, au rămas nerepartizaţi. Ei au medii cuprinse între 7,24 şi 5,59 şi vor putea participa la cea de-a doua sesiune de admitere.

CLICK AICI PENTRU A VEDEA REZULTATELE

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Cele mai căutate specializări de la liceele gălăţene

  • Au rămas neocupate 509 locuri

Anul acesta au fost repartizaţi 3.131 de candidaţi, cu medii cuprinse între 10 şi 2,94. Primul elev din judeţ a optat pentru matematică informatică la CNVA, iar ultimul,  la Liceul Tehnologic „Ov. Caledoniu” din Tecuci.

Topul celor mai căutate specializări

CNVA, „C. Negri” şi CNMK rămân şi anul acesta în topul liceelor cu cea mai mare căutare printre elevii cei mai buni. Cele zece specializări unde s-a intrat cu mediile cele mai mari în judeţul nostru sunt doar de la aceste unităţi de învăţământ. Dacă anul trecut, pe primele cinci locuri, erau toate cele cinci specializări de la CNVA, anul acesta matematica-informatica de la CNMK şi două specializări de la „C. Negri” s-au clasat înaintea ştiinţelor naturii de la CNVA. Totodată, dacă anul trecut CNVA-ul era pe locul al cincilea în ţară la cea mai mare ultimă medie cu care s-a intrat, acum se clasează abia pe locul 20, după instituţii din Bucureşti, Buzău, Constanţa, Iaşi, Prahova, Mureş şi Argeş. Anul trecut, ultima medie de intrare la profil matematică-informatică bilingv, la CNVA a fost 9,80. Anul acesta, 9,61 este ultima medie de la matematică-informatică bilingv.

În top 10 al celor mai căutate specializări avem: CNVA - matematică informatică bilingv - 9,61; CNVA - ştiinţele naturii bilingv - 9,49; CNVA - matematică informatică - 9,43; CNVA - filologie bilingv - 9,31; CNMK - matematică informatică bilingv - 9,29; Colegiul „C. Negri” - ştiinţele naturii - 9,19; Colegiul „C. Negri” - matematică informatică bilingv - 9,14, CNVA ştiinţe sociale - 9,12; CNMK - matematică informatică - 9,11; CNMK - ştiinţele naturii - 9,10.

Trebuie precizat că anul acesta s-a intrat cu medii mult mai mici faţă de anul trecut.

Top ruşinică

La polul opus, se află licee unde s-a intrat cu medii foarte mici. Dacă în 2013, cea mai mică medie a fost 3,71, în 2014 - 2,82, iar în 2015 - 2,71, anul acesta cea mai mică medie a fost 2,94, la profilul economic, Liceul "Ovid Caledoniu. Tot la „Caledoinu”  s-a intrat la turism şi alimntaţie cu 3,05. Colegiul „Elena Doamna” cu specializarea industrie alimentară este următoarea pe listă, cu 3,20, după care urmează Liceul „Paul Bujor” din Bereşti cu 3,37 la mecanică, Liceul „Elena Caragiani” din Tecuci cu 3,50 la industrie textilă şi pielărie, Colegiul „Dumitru Moţoc”, cu 4,07 la turism şi alimentaţie, Colegiul „Paul Dimo” cu 4,17 la electronică  şi automatizări, „Caledoniu”, cu 4,18 la Construcţii, instalaţii şi lucrări publice, Liceul din Cudalbi, cu 4,18 la mecanică şi Colegiul „Traian Vuia”, cu 4,30 la mecanică.

509  locuri rămase neocupate

Dacă în 2014, au rămas, după prima etapă de admitere, în jur de 630 de locuri, iar în 2015 - 524, anul acesta, elevii care vor participa la următoarele două etape vor avea la dispoziţie doar 509 de locuri la liceu. Au mai rămas locuri libere la: Colegiul Economic - 5, Auto - 4, "Saligny" - 70, "Radu Negru" - 25, Marină - 17, Energetic - 27, Liceul din Bereşti - 17, "Ov. Caledoniu" Tecuci - 71, Liceul din Tudor Vladimirescu - 32, Liceul din Tg. Bujor - 7, Liceul „Elena Caragiani” Tecuci - 7, Liceul dn Pechea - 61, Moţoc - 67, „Elena Doamna” - 43, Liceul din Cudalbi - 17, Liceul din Corod - 26.
Cea de a doua etapă de repartizare computerizată va avea loc pe 28 iulie, iar cea de a treia în zilele de 1 și 2 septembrie.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Admitere, etapa a treia. Nouă licee, cu mai bine de jumătate din locuri neocupate

Pentru cea de-a treia etapă a admiterii la liceu au rămas neocupate 493 de locuri la 16 unităţi de învăţământ din judeţul Galaţi. În nouă dintre acestea, situaţia este destul de dramatică, nu s-au ocupat nici măcar jumătate din locurile alocate pentru anul acesta, existând riscul ca respectivele clase să nu poată fi constituite, la începutul anului şcolar.

La Liceul Tehnologic din Corod, pe cele 28 de locuri libere la specializarea agricultură nu s-au înscris decât doi candidaţi, până în prezent. Peste 80 la sută dintre locurile scoase la bătaie de Liceul Tehnologic "Anghel Saligny" sunt încă neocupate: 70 din 84 câte au fost cuprinse în planul de învăţământ. Candidaţilor de anul acesta nu li s-a părut atractivă nici specializarea Construcţii, instalaţii şi lucrări publice unde s-au dus doar cinci candidaţi pe 56 de locuri, dar nici Filologia, unde sunt 9 pe 28 de locuri.

Ocolite de candidaţi au fost liceele "Ovid Caledoniu" din Tecuci, Cudalbi şi Marina din Galaţi, unde locurile au rămas neocupate în proporţie de 60 la sută. La "Ovid Caledoniu", se întâmplă acelaşi lucru ca şi la "Saligny": candidaţii nu trag la Construcţii şi lucrări publice, unde s-au înscris doar cinci elevi pe 56 de locuri. În total, instituţiei i-au fost alocate 112 locuri la trei specializări, 70 fiind în prezent libere. La Marină şi la Cudalbi, sunt numai câte 17 locuri libere, din 28 alocate.

Aproape jumătate dintre locuri nu-au fost ocupate la Liceul din Tudor Vladimirescu (31 de locuri libere din 56), Liceul "Costache Conachi" din Pechea (61 de locuri libere, din 140), Colegiul "Radu Negru" din Galaţi (25 de locuri libere din 56) şi Colegiul de Alimentaţie şi Turism "Dumitru Moţoc" (66 de locuri libere, din 140).

A treia etapă, la sfârşitul lui august

Candidaţii care vor participa la cea de-a treia etapă a admiterii la liceu mai au la dispoziţie şi 34 de locuri la Colegiul "Elena Doamna", două locuri la clasa de bilingv franceză la Colegiul "Economic", patru locuri la Colegiul Tehnic "Traian Vuia" (Auto), 20 de locuri la Liceul "Elena Caragiani" din Tecuci, şapte locuri la Liceul "Eremia Grigorescu" din Tg. Bujor şi 17 locuri la Liceul "Paul Bujor" din Bereşti.

Cea de-a treia etapă a admiterii va debuta pe 29 august, când are loc înscrierea candidaţilor la liceele care organizează probe sau teste de limbă, în cazul Galaţiului, testul la franceză pentru cele două locuri de la "Economic". Pe 30 şi 31 august trebuie organizate probele.

Repartizarea absolvenţilor clasei a VIII-a, care nu au participat la nicio repartizare sau nu au fost repartizaţi în etapele anterioare, sau care şi-au încheiat situaţia şcolară  la corigenţe se va face pe 1 şi 2 septembrie.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.