Jump to content

Evaluarea naţională 2016, la Galaţi

dcp100168

Recommended Posts

Când au loc evaluările naţionale pentru clasele mici

* Ministerul Educaţiei a publicat calendarul şi metodologia de organizare a examenelor * Elevii claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a vor susţine Evaluările Naţionale în perioada 23 mai - 10 iunie

Ministerul Educaţiei a publicat pe site-ul său calendarul şi metodologia de organizare a Evaluărilor Naţionale pentru clasele mici. Testările vor avea loc în perioada 23 mai -10 iunie. Subiectele vor fi elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare.

Primii care vor intra în focul examenelor sunt elevii de clasa a VI-a. Ei vor susţine pe 23 mai proba la limba şi literatura română, iar pe 24 mai pe cea la matematică şi ştiinţe.

Clasele a IV-a vor susţine testul la limba şi literatura română pe 30 mai, iar pe cel la matematică pe 31 mai. Pentru clasa a IV-a, testele vor avea un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale administrate elevilor în vârstă de 10-12 ani, precizează Ministerul Educaţiei.

La clasele a IV-a şi a VI-a, administratorul de test va fi un cadru didactic diferit de cel care predă în mod obişnuit la clasă. Pe toată durata administrării testelor, administratorul de test este asistat de un al doilea cadru didactic, care nu predă la clasa respectivă şi care are rolul de a susţine procesul de administrare a instrumentelor de evaluare.

Atât pentru elevii de la clasa a VI-a, cât şi pentru cei de la a IV-a timpul rezervat testelor este de 60 de minute.

Elevii claselor a II-a vor da trei probe: pe 6 iunie li se vor testa abilităţile la scriere, pe 7 iunie, cele la citit, iar pe 8 iunie vor da proba la matematică.

Durata alocată rezolvării subiectelor este de 30 de minute pentru fiecare disciplină. La clasa a II-a, responsabilitatea administrării testelor aparţine învăţătorului de la clasă.

Notele nu se trec în catalog