Jump to content

Bacalbaşa şi-a pus şoferul şef peste poliţişti


Recommended Posts

Bacalbaşa şi-a pus şoferul şef peste poliţişti

  • În baza legitimației de membru ATOP, Bogdan Lungeanu îi poate controla pe agenții de la Poliția Rutieră, dar și pe polițiștii de la IPJ și Poliția Locală

Ce își poate dori mai mult un conducător auto decât să fie șef peste polițiști, iar aceștia în loc să privească cu spirit critic manevrele pe care le face în trafic, încercând să îi găsească o greșeală, să îl salute respectuos, cu „să trăiți!”, pentru că le este șef. De un astfel de privilegiu se bucură conducătorul auto Bogdan Lungeanu, șoferul mașinilor de serviciu ale președintelui Consiliului Județului (CJ) Galați, Nicolae Bacalbașa (Tuareg, Skoda, Dacia Papuc). Din 2014, șeful său, Nicolae Dobrovici Bacalbașa l-a numit membru al Autorității Teritoriale de Ordine Publică (ATOP), de sub autoritatea CJ Galați.

ATOP este un organism care monitorizează activitățile Poliției și sesizează eventualele disfuncționalități în activitatea acesteia, face propuneri pentru soluționarea de către organele de poliție a unor sesizări, etc. E clar că un membru ATOP se situează pe o poziție de șef în raport cu polițiștii, pentru că legitimația pe care o deține îi dă dreptul să verifice activitatea unor instituții de poliție, indiferent dacă ne referim la IPJ și Poliția Municipală, Poliția Rutieră sau Poliția Locală. Din ATOP fac parte 6 consilieri judeţeni, 3 reprezentanţi ai comunităţii, subprefectul, șeful IPJ, directorul Poliției Locale, șeful Inspectorului Județean al Jandarmeriei și un reprezentant al ISU. În prezent, ATOP Galați este format din consilierii județeni Dorin Butunoiu (președinte ATOP), Mitică Sandu, George Stângă, Emil Țuicu, Nicușor Ursu și Eugen Zaharia, subprefectul Răzvan Olaru, șeful IPJ Galați comisarul șef Cornel Mototolea, directorul Poliției Locale Mihai Manoliu, reprezentanți ai Jandarmeriei și ISU, reprezentantul Corpului Național al Polițiștilor Viorel Biclea, dar și trei reprezentanți ai comunității: fostul șef al ATOP Avram Trandafir, fosta directoare a TV Galați Manuela Cazan și reprezentantul comunității în viziunea lui Nicolae Bacalbașa, adică Bogdan Lungeanu.

Din câte am înțeles Bogdan Lungeanu are studii în administrație publică. Nu avem nimic personal cu domnia sa, dar pentru a fi numit în ATOP este nevoie și deținerea unor abilități în anumite domenii, să dețină o experiență profesională care să îi justifice participarea la activitățile ATOP.

Rocada lui Bacalbaşa

În iunie 2014, președintele Bacalbașa l-a revocat pe fostul consilier județean Cătălin Paraschiv din funcția de membru al Autorității Teritoriale de Ordine Publică (ATOP) Galați, numindu-l în locul acestuia pe șoferul său, Bogdan Lungeanu.

Manevra președintelui CJ a fost criticată de consilierul județean Ion Ștefan, care l-a acuzat pe Bacalbașa că și-a numit șoferul pe o funcție publică pe care trebuia numit un consilier județean: „Am înţeles că singura calitate care îl recomandă în această funcţie este faptul că vă este şofer. Nu sunt în măsură să spun dacă este bine sau nu, dar trebuie să ştim motivele pentru care un om este schimbat din funcţie. Nu este normal ca un reprezentant al comunităţii să fie ales de către dumneavoastră având carnet de conducere sau nu”. Răspunsul lui Bacalbașa a fost că i se cuvenea privilegiul de a-și numi șoferul la ATOP: „Este vorba despre desemnare, care este un act care aparţine preşedintelui”.

Șoferul lui Bacalbașa are drept de control al IPJ, Poliția Rutieră, Poliția Locală, etc.

Probabil că Nicolae Bacalbașa a ținut să îi facă un favor celui care îl suportă în lungile deplasări pe care le face la București, la ministere, la „Antena 3”, la „RTV” și la Romexpo (a se citi „Canal D”). Aparent, avantajul ar fi că în virtutea calității de membru ATOP conducătorul auto Bogdan Lungeanu încasează o indemnizație de 10% din indemnizația președintelui ATOP, ceea ce ar putea însemna vreo 400 de lei. Poate mai mult, poate mai puțin, dar oricum e „important că mai ia omul un ban”, ar putea spune președintele Bacalbașa pentru a-și justifica numirea șoferului său în ATOP.

Dar ar mai fi și un alt mare avantaj pe care l-a câștigat Bogdan Lungeanu. Potrivit legii „pe durata mandatului, un membru ATOP se bucură de protecția Legii 218/2002 de organizare și funcționare a Poliției Române”.

Iar legitimația sa de membru ATOP îi conferă drept de control asupra tuturor structurilor de ordine publică. Poate controla unitățile de poliție ale IPJ, Poliția Locală, posturile de poliție din comunele județului, dar și oriunde din țară, pentru că „protecția Legii 218/2002” este valabilă în toată țara.

Ce își poate dori mai mult un șofer profesionist decât să fie șef peste polițiști?!

Bacalbaşa mai vrea să îl răsplătească pe Lungeanu şi cu o locuinţă de serviciu

La ședința extraordinară de luni a CJ, printre cele trei proiecte de maximă  urgență aflate pe ordinea de zi se afla și cel referitor la „aprobarea listei finale de priorităţi cuprinzând solicitanţii de locuinţe de serviciu, la nivelul aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean Galaţi, precum şi a listei de repartizare, prin închiriere, a unor locuinţe de serviciu”. Era vorba de acordarea a trei locuințe de serviciu, probabil trei apartamente. Întrebat cui sunt repartizate aceste locuințe, președintele Bacalbașa a scăldat-o, că nu își amintește numele, că l-a lăsat memoria, deși o listă scurtă, de 3 nume, nu poate crea o astfel de eclipsă de memorie. Două din cele trei apartamente le erau repartizate șefei interimare a Direcției Economice a CJ, Rodica Sin și altei angajate a aceleiași direcții, iar cel de al treilea îi era repartizat aceluiași Bogdan Lungeanu, șoferul mașinilor de serviciu pe care le are la scară Nicolae Bacalbașa.

Întrebat cum poate justifica faptul că iată îi mai repartizează și un apartament de serviciu șoferului său, care nu este un specialist fără de care nu ar putea să se dezvolte județul sau un specialist într-un anume domeniu, ca să se justifice repartizarea locuinței de serviciu, Bacalbașa a replicat: „este șoferul CJ”.

Dacă e așa cum spune președintele CJ întrebăm și noi de ce ceilalți șoferi ai CJ nu au primit locuințe de serviciu (în cazul că n-au, desigur) și mai ales de ce nu fost numiți membri ATOP?

Oricum, repartizarea locuințelor de serviciu a fost respinsă, ca și celelalte proiecte de pe ordinea de zi a ședinței extraordinare a CJ.

stiridegalati.ro

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.