dcp100168 Posted July 5, 2008 Posted July 5, 2008 La bacalaureat s-a copiat pe rupte* Elevii şi profesorii recunosc că s-a copiat la bacalaureat pe rupte în toată ţara şi prin orice metodă: cu fiţiuci, cu telefoanele mobile sau chiar direct din cărţi, sub ochii îngăduitori ai supraveghetorilor.O nouă sesiune de bacalaureat se apropie de final. Azi s-au afişat rezultatele, iar în următoare zile se vor rezolva contestaţiile. Una peste alta, putem spune că am avut un bacalaureat ca la carte. Şi asta în sensul propriu al expresiei, pentru că sute de lucrări sunt copiate, literă cu literă, din manuale. Dascălii continuă să dezvăluie fraudele de la examenul de bacalaureat. Doi profesori corectori, care vor să le fie protejată identitatea, au declarat pentru Realitatea TV că au depistat zeci de teze de limba şi literatura română copiate. Dezvăluirile vin la câteva zile după ce un profesor din Bucureşti a susţinut că a găsit zeci de lucrări copiate, iar alţi dascăli din Bistriţa-Năsăud au dat de peste 80 de lucrări cu pasaje identice.Profesorii susţin că au sesizat Inspectoratul Şcolar asupra fraudei, însă au primit un răspuns şocant: corectaţi după barem. Adică, dacă o lucrare e perfectă, trebuie să fie notată cu 10, deşi e literă cu literă copiată din culegeri. Dascălii se tem că îşi vor pierde locurile de muncă dacă va fi aflată identitatea lor. Au acceptat totuşi să vorbească dintr-un motiv simplu: frauda la bac nu mai e de mult o excepţie, a devenit regulă. Profesorii susţin că sunt mulţi alţi colegi de-ai lor care au constatat fraude, însă nu au curajul să le dezvăluie.Ministerul Educaţiei refuză să facă vreo declaraţie privind fraudele reclamate de profesori până pe 9 iunie, când se vor afişa rezultatele finale.http://www.realitatea.net/elevii-si-pro ... 09867.html
dcp100168 Posted July 5, 2008 Author Posted July 5, 2008 S-a ajuns prea departe, după părearea mea, chiar dacă fenomenul bacului fraudat a fost cu siguranţă amplificat de ziare şi televiziuni. Cert este că sistemul învăţământului românesc este profund viciat şi nu văd cum se poate rezolva situaţia. La ora actuală, liceele sunt evaluate după promovabilitate şi deci au tot interesul ca elevii să obţină note cât mai mari. Aşa că profesorii îi lasă pe elevi să copieze! La rândul lor, elevii ştiu că nu vor fi lăsaţi repetenţi sau exmatriculaţi, astfel că nu învaţă nimic sau, mai rău, chiulesc. La "etajul" superior, universităţile s-au transformat în adevărate societăţi comerciale în căutare de profit ("fonduri proprii"), iar soluţia este să aibă cât mai mulţi studenţi la "taxă", fără să fie interesate de calitatea acestora. Aşa că au desfiinţat examenele de admitere! Şi practic, oricine vrea şi are posibilităţi materiale trece prin şcoală ca gâsca prin apă, de la generală până la finalul facultăţii. Ce se întâmplă după aceea cu tânărul absolvent nu interesează, din păcate, pe nimeni!
riaji Posted July 5, 2008 Posted July 5, 2008 De ce m-ar interesa ce se va intampla cu "tinerii absolventi" de genul celor care trec precum "gastele prin apa"? Oriunde in lume sunt si facultati de 2 lei, private sau de stat, pe care le poti termina cu 2-3000 dolari pe an. Asta nu inseamna si ca te ajuta la ceva. Cine vrea sa invete, sa faca performanta, va face, cu sau fara copiatul la bac, care, apropos, este cel mai slab si inutil examen din invatamantul romanesc. Iar aparitia examenelor cu variante tip nu face decat sa incurajeze si mai mult copiatul... In fine, asta este sistemul de invatamant dupa `89 si il vom mai avea o perioada buna de timp.
dcp100168 Posted July 6, 2008 Author Posted July 6, 2008 Cine vrea sa invete, sa faca performanta, va face, cu sau fara copiatul la bacExistă şi varianta ca "cine vrea sa înveţe" să nu mai poată ajungă la facultatea dorită, din cauza mediilor fals umflate la bac ale altora.
tigeratlantic9945 Posted July 6, 2008 Posted July 6, 2008 Mai e vorba si de asa zisa ,,taxa de protocol''.
dcp100168 Posted July 6, 2008 Author Posted July 6, 2008 Surpriză! La Galaţi, procentul de promovabilitate e de vreo 50 la sută, cel mai mic din ţară! Iar în Suceava, de exemplu, de 98 la sută!
tigeratlantic9945 Posted July 6, 2008 Posted July 6, 2008 Stiu,la Galati se spune ca profesorii sunt foarte duri.Probabil elevii nu au dus ,,taxa te protocol '' si de aceea au picat .Asa e invatamantul romanesc,nu dai bani la profesor ,pa.Cand o sa ne desteptam si noi...
tomcat0 Posted July 6, 2008 Posted July 6, 2008 de ce nu va puneti problema altfel? v-ati gandit cumva ca asta e procentul real de promovabilitate? fara copieri, telefoane si aste chestii? asta e realitatea pe care o s-o intalniti la toate scolile si liceele... asa ca daca profesorii ar fi drepti cum cred ca au fost in marea lor majoritate in acest an la Galati, asta se va intampla... procente mici de promovabilitate... si de ce sa nu fim realisti si sa acceptam faptul ca elevii nu mai invata si se gandesc mult mai mult la cum sa faca bani chiar si din rahat, iar profesorii nu mai au nici interes, nici multumire, nici dotari si nici pregatire. O sa vedeti ca in cel mult 10 ani invatamantul romanesc o sa fie de groaza... nu degeaba isi trimit parlamentarii odraslele la studii pe la universitatile din strainatate.
dcp100168 Posted July 6, 2008 Author Posted July 6, 2008 de ce nu va puneti problema altfel? v-ati gandit cumva ca asta e procentul real de promovabilitate? fara copieri, telefoane si aste chestii? asta e realitatea pe care o s-o intalniti la toate scolile si liceele...Sunt chiar convins de chestia asta, numai că este deranjant faptul că nu se judecă mereu (şi peste tot) la fel. Poţi să afirmi că de anul trecut şi până anul ăsta s-au degradat atât de mult elevii, încât au ajuns de la vreo 75% promovabilitate la bac la 50%?O sa vedeti ca in cel mult 10 ani invatamantul romanesc o sa fie de groaza... nu degeaba isi trimit parlamentarii odraslele la studii pe la universitatile din strainatate.Şi asta e o chestie logică, mai ales că mulţi dintre elevii slab pregătiţi de astăzi vor ajunge peste 10 ani profesori cel mult mediocri (pur întâmplător, ştiu că fenomenul ăsta există deja!).
Mikka Posted July 7, 2008 Posted July 7, 2008 Ce fel de examen mai este si cel in care trec 99% din participanti (Suceava)? Ce credibilitate mai are in ochii elevului aceasta "verificare"?In alta ordine de idei, cred ca facultatile care se respecta ar trebui sa reintroduca vechiul examen de admitere, fara porcaria asta "concurs de dosare", interviu etc.
dcp100168 Posted July 7, 2008 Author Posted July 7, 2008 Harta judeţeană a promovabilităţii la bacalaureatul 2008 Rata de promovare înregistrată la examenul de Bacalaureat din acest an, înainte de soluţionarea contestaţiilor, este de 77,24% (cu 3,54 puncte procentuale sub media de anul trecut - 80,78%), informează un comunicat de presă al Ministerului Educaţiei. Potrivit documentului, în cifre absolute, 170.503 elevi din 220.736 prezenţi au obţinut medii care permit promovarea examenului. Numărul candidaţilor respinşi (cu medii sub 6) este de 49.965 (22,63%). Potrivit ultimelor raportări ale inspectoratelor şcolare, 268 de elevi au fost eliminaţi de la probele de examen, pe motiv că au fost prinşi copiind sau încercau să copieze. Rata de participare la această sesiune a fost de 98,19% (220.736 prezenţi din 225.838 elevi înscrişi). Printre judeţele cu o rată de promovabilitate ridicată se regăsesc Suceava (98,39%), Constanţa (97,24%), Botoşani (96,69%), Mehedinţi (94,67%), Hunedoara (94,17%) şi Caraş - Severin (94,27%). Cele mai scăzute procentaje se înregistrează în Ilfov (38,57%), Giurgiu (39,71%) şi Braşov (57,18%). Pe tranşe de note situaţia se prezintă astfel: între 6 şi 6,99 - 15.622 note, între 7 şi 7,99 - 42.950 note, între 8 şi 8,99 - 62.690 note, respectiv 48.881 note între 9 şi 9,99. Numărul notelor de 10 a fost 90 (cele mai multe - 13 - în judeţul Mehedinţi). În 12 judeţe nu a fost obţinută nici o medie generală de 10. La nivelul întregii ţări au fost depuse 39.721 contestaţii, dintre care 33.278 contestaţii au fost depuse de candidaţii din promoţia 2008, iar 6.443 de candidaţii din promoţiile anterioare. Cele mai multe contestaţii au fost depuse în Bucureşti - 5157, Galaţi - 2539 şi Prahova - 2344, iar cele mai puţine în Mehedinţi - 152 şi Covasna - 194. Rezolvarea contestaţiilor depuse în data de 5 iulie are loc în intervalul 7- 8 iulie, iar afişarea rezultatelor finale este programată miercuri, 9 iulie.
tigeratlantic9945 Posted July 9, 2008 Posted July 9, 2008 Eu cred ca este vina profesorului.40% a elevului si 60% a profesorilor.In Galati profesorii au mari pretentii dar nu ofera in schimb nimic,v-as zice ce fel predau cativa profesori din Galati dar s-ar incinge spiritele.
dcp100168 Posted July 9, 2008 Author Posted July 9, 2008 Dovada ştiinţifică a fraudei de la BacSpecialiştii în statistică şi matematică aplicată susţin că, în cazul procentelor de promovare de la Bac, nu se respectă Curba lui Gauss. „Cunoscută ca legea normală a repartiţiei, Curba lui Gauss funcţionează numai când lucrurile se desfăşoară în mod natural. La Bac-ul din 2008, Curba lui Gauss s-a deteriorat din cauză că au intervenit factori agresivi", consideră Octavian Stănăşilă, profesor doctor în matematică aplicată la Universitatea Politehnică Bucureşti. În opinia lui, un examen normal este acela în care cei mai mulţi elevi au note între 6 şi 7, şi nu 8, 9 sau 10, cum s-a întâmplat la Bac. Profesorul de matematică Ştefan Vlaston completează: „Potrivit statisticii matematice, procentul de promovare în majoritatea judeţelor ar fi trebuit să fie între 50 şi 75%, or la noi este de peste 78%".Rezultatele excepţionale obţinute la Bac sunt demontate de un mecanism simplu: Curba lui Gauss. Matematicienii susţin că judeţele în care examenul a fost cinstit sunt cele în care procentele de elevi reuşiţi se situează între 50 şi 75%. În celelalte, rezultatele sunt suspecte. Specialiştii în statistică susţin că nu se respectă Curba lui Gauss în cazul procentelor de promovare de la Bac. Există prea multe note mari şi procente de promovare uriaşe. În mod normal, procentele de promovare ar fi trebuit să se situeze între 50 şi 75%, numai că în 21 de judeţe procentajul absolvenţilor cu diplomă de Bac în buzunar a depăşit 78%, conform profesorului de matematică Ştefan Vlaston.Ce reprezintă Curba lui Gauss?„Cunoscută ca legea normală a repartiţiei, Curba lui Gauss funcţionează numai când lucrurile se desfăşoară în mod natural. La Bacalaureatul din 2008, Curba lui Gauss s-a deteriorat din cauză că au intervenit factori agresivi", consideră Octavian Stănăşilă, profesor doctor în matematică aplicată de la Universitatea Politehnică din Bucureşti. În opinia lui, un examen normal e acela în care cei mai mulţi dintre elevi iau note între 6 şi 7. Nota 8 o primesc mai puţini elevi, iar nota 9 şi mai puţini. „Legile statistice sunt extraordinar de stabile, mai stabile decât legile dinamicii", mai spune Octavian Stănăşilă.Statistica notelor la Bac de la Ministerul Educaţiei arată însă altfel. Note între 8 şi 8,99 au obţinut cei mai mulţi elevi, adică 28.523, după care urmează cei cu note între 9 şi 9,99, adică 22.145 de absolvenţi de liceu. Elevii mediocri sunt cei mai puţini: 26.435 au luat medii cuprinse între 6 şi 7,99.Un alt profesor de matematică, Ştefan Vlaston, preşedintele Edu-Cer, susţine: „Potrivit statisticii matematice, procentul de promovare în majoritatea judeţelor ar fi trebuit să se situeze între 50 şi 75%, or la noi nu se petrece aşa". Potrivit statisticii Ministerului Educaţiei, numai în 18 judeţe s-a înregistrat o promovare între 50 şi 75%: Galaţi, Ialomiţa, Brăila, Braşov, Prahova, Argeş, Călăraşi, Tulcea, Sibiu, Buzău, Dolj, Bistriţa, Teleorman, Dâmboviţa, Alba, Maramureş şi Vaslui.Rezultatele contrazise de testul PISARezultatele Bac-ului sunt contrazise inclusiv de către evaluarea făcută prin Programul PISA (Programme for International Student Assessment), prin care sunt supuşi evaluării elevi de 15 ani din 57 de ţări europene. "În 2006, când actualii elevi aveau exact 15 ani, România a ocupat locul 48 din 57 la ştiinţe, locul 50 la literatură şi locul 47 la matematică", a explicat Marian Staş, profesor de matematică.http://www.adevarul.ro/index.php?sectio ... &id=359242
dcp100168 Posted July 11, 2008 Author Posted July 11, 2008 53% dintre elevii romani nu pricep ce citesc (raport al Comisiei UE)» Un raport al Comisiei Europene arata ca peste jumatate dintre elevii romani si bulgari au dificultati mari in a citi, a intelege si a interpreta un text » Dupa "succesul" raportat cu bacalaureatul, Ministerul Educatiei a luat foc la auzul acestor cifre. Explicatia oamenilor din sistem: europenii au alcatuit gresit esantioanele de elevi, pentru a denigra Romania » Un expert in educatie explica, insa, ca aceste cifre sunt normale intr-un sistem educational care nu dezvoltacompetente, ci pompeaza informatii brute in mintile copiilor.Raportul anual pe Educatie al Comisiei Europene arata ca elevii cu o medie de varsta de 15 ani din Romania si Bulgaria stau cel mai prost din Europa la cititul si intelegerea unui text in limba materna. Pentru 53,5% din elevii romani si 51,1% din cei bulgari, un text citit la prima vedere ramane o enigma de nedescifrat. Media europeana este de aproximativ 25%. Testarea a fost realizata in 2006, in sistemul PISA (Programme for International Student Assessment), care evalueaza competentele scolare ale elevilor. Elevii care stau cel mai bine la citirea si intelegerea unui text sunt cei din Finlanda, urmati de irlandezi si de estonieni. Romania si Bulgaria sunt tarile europene care conduc si in topul negativ al adultilor care isi continua educatia de-a lungul vietii. Comisarul european pentru Educatie, Jan Figel, s-a aratat foarte ingrijorat de rezultatul scazut la nivel european: "Aceste milioane de europeni vor avea dificultati din ce in ce mai mari sa se dezvolte, ca sa nu mai vorbim despre gasirea unei slujbe".In Romania, aceste cifre incredibile au fost primite cu scepticism si nu au declansat ingrijorare printre oficiali, ci dimpotriva, o reactie tipic mioritica: europenii ne persecuta. "Nu pot interpreta aceste cifre deoarece nu am cunostinta despre un asemenea raport. Am cerut la minister si o sa primesc informatii pe aceasta tema", ne-a declarat Zvetlana Preoteasa, secretar de stat in Ministerul Educatiei. Oficialul guvernamental a apreciat, in schimb, ca rezultatele sondajului ar putea fi distorsionate din cauza stabilirii incorecte a esantionului de elevi romani: "Rezultatele depind foarte mult de modul de stabilire a esantionului, deoarece trebuie luati elevi din toate mediile, nu numai din mediul rural si urban mic".Reprezentantii sindicatelor din educatie dau si ei vina pe existenta unor probleme legate de esantionare in raportul CE, dar subliniaza ca documentul ar trebui sa se transforme intr-un semnal de alarma. "Procentul de 50% ni se pare exagerat de mare. Nu stim ce esantion au monitorizat, insa acest procent are menirea de a discredita invatamantul nostru si poporul roman", a aratat Aurel Cornea, presedintele Federatiei Sindicatelor Libere din Invatamant. Pe de alta parte, Cornea spune ca raportul CE ar trebui sa le dea de gandit capilor din educatie: "Trebuie sa ne dezmeticim si sa impulsionam reforma. Faptul ca numerosi copii nu pot interpreta un text la prima vedere este extrem de ingrijorator".Pentru fostul ministru al Educatiei Mircea Miclea explicatia acestor cifre catastrofale este simpla si nu are legatura cu mania persecutiei: "Este efectul faptului ca invatamantul romanesc nu este centrat pe dezvoltarea competentelor, ci pe dobandirea informatiilor. Dar acum informatia ne-o da domnul Google.com imediat". Presedintele Comisiei prezidentiale pentru Educatie ne-a explicat ca a obtinut aceeasi reactie a oficialilor cand le-a semnalat, mai demult, problemele relevate acum de raportul CE: "Ne-au sarit toti in cap: devalorizam invatamantul romanesc. Evaluarea unui sistem nu este data de varfuri. Trebuie sa terminam cu aceasta autoflatare legata de olimpici". Solutia lui Miclea: "Centrarea invatamantului pe dezvoltarea de competente-cheie, stabilirea unei curricule – iata ce trebuie sa inveti pentru a le dobandi, iar testele, centrate pe evaluarea acestor competente".http://www.romanialibera.ro/a129536/rap ... itesc.html
dcp100168 Posted July 18, 2008 Author Posted July 18, 2008 Inspectoratele şcolare se fac complice la fraudăProfesorii care nu şi-au făcut datoria la bacalaureat vor scăpa basma curată* Adomniţei şi Zvetlana Preoteasa se umflau în pene că fiecare profesor îşi va primi pedeapsa cuvenită * Inspectoratele şcolare se poticnesc însă când vine vorba de sancţionarea celor 98 de profesori eliminaţi din examenProfesorii care i-au lăsat pe elevi să copieze la bacalaureat sau care au încălcat metodologia de examen, vor ieşi curaţi ca lacrima din „purgatoriul” inspectoratelor şcolare. Singura pedeapsă primită va fi interzicerea participării la viitoarele examene naţionale pe o perioadă de timp determinată. Acest lucru se va întâmpla însă, doar dacă inspectoratele au pornit o anchetă şi nu au aruncat sarcina cercetării în curtea şcolilor de care aparţin cei 98 de profesori daţi afară din bacalaureat. Chiar dacă reprezentanţii de frunte ai Ministerului Educaţiei se lăudau, imediat după bacalaureat, că: „În nici un caz MECT nu va aplana şi nu va băga sub preş vreun caz!” (Zvetlana Preoteasa, secretar de stat), situaţia în teritoriu e foarte departe de idealurile conducătorilor.Nici măcar inspectorii generali nu cunosc legeaDelăsarea inspectoratelor în cercetarea profesorilor este pusă pe seama agendei foarte încărcate din această săptămână, când am încercat să aflăm ce s-a întâmplat cu respectivele cazuri. Acelaşi motiv îl invocă inspectoratele şcolare de ani buni, iar profesorii trişori sau cu rele intenţii scapă de fiecare dată nepedepsiţi sau cu sancţiuni minore. Mai grav este că nici măcar şefii inspectoratelor din unele judeţe nu ştiu că instituţiile pe care le conduc se ocupă de sancţionarea profesorilor, nu directorii şcolilor de provenineţă ai acestora. Este cazul judeţelor Botoşani şi Vaslui. Inspectorii şcoleri generali de acolo ne-au declarat senini că aşteaptă rezultatele anchetelor şcolilor.Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar din Bucureşti sunt singurii care au transformat instituţia într-o fortăreaţă de nepătruns. Nici inspectorul general, nici cel care a fost preşedinte al comisiei de examen nu au fost de găsit pentru a spune ce soartă vor avea profesorii în cauză. În Maramureş, unde procurorii DNA anchetează un caz grav de fraudare a examenului, inspectoratul şcolar nici măcar nu a făcut o anchetă proprie. „Probabil că săptămâna viitoare vom începe o anchetă pentru a stabili ce s-a întâmplat acolo”, ne-a declarat inspectorul şcolare general.În Alba, Bistriţa-Năsăud, Mehedinţi şi Sălaj „anchetele sunt în desfăşurare”, iar acolo unde chiar s-au aplicat sancţiuni, profesorii nu au de ce să se plângă. În Galaţi, cei 8 profesori anchetaţi nu-şi vor mai primi banii cuveniţi pentru activitatea prestată în cadrul examenului, iar în Bihor 2 profesori nu vor mai putea participa la examen timp de doi ani şi alţi patru vor avea această interdicţie pe termen nelimitat. La asemenea „sancţiuni” încurajatoare, nici nu ne mai miră că profesorii nu au nici o reţinere în a fenta metodologia de examen.http://www.gandul.info/scoala/profesori ... 34;2793775
tigeratlantic9945 Posted July 28, 2008 Posted July 28, 2008 Sunt mari fraude la Bacalaureat dar daca ati auzit de tezele unice la elevii de 12-13 -14 ani sa vedeti acolo ce se copie.Pacat ca asta este realitatea.
lumy Posted July 29, 2008 Posted July 29, 2008 mda..uite asa cei care nu invata iau note mari si cei care invata iau note mici :shock: si asa cum zicea cineva la facultati ar trebui sa se renunte la admiterea pe baza de dosare si sa se dea examen
Sheena Posted July 30, 2008 Posted July 30, 2008 Da. Dar nu examen scris ca se va copia pe rupte. Rezolvarea la admitere, este un examen oral. La examenele orale nu ai cum sa copii.
Recommended Posts