dcp100168 Posted July 6, 2008 Posted July 6, 2008 Sunt elevii gălăţeni cei mai proşti din România?Un elev din doi nu a luat examenul. Galaţiul, pe ultimul loc în ţarăGalaţiul se află pe ultimul loc la procentul de promovabilitate din cifrele raportate până ieri la prânz de inspectoratele şcolare din ţară. Diferenţele de procente sunt chiar halucinante în anumite cazuri. Aşadar, dacă la Galaţi unul din doi elevi a picat bacul, la Suceava, de exemplu, aproape toţi au trecut examenul, procentul de reuşiţi fiind de 98,38 la sută. Chiar dacă cifrele parţiale, date publicităţii până ieri la prânz, arată că, anul acesta, la nivel naţional a scăzut numărul celor reuşiţi, media pe ţară e în continuare mult mai ridicată decât cea de la Galaţi. În jur de 70 este procentul de promovabilitate la nivel naţional, cu 20 de puncte peste rezultatele de la Galaţi. Iată, comparativ, câteva procente din restul ţării. Suceava, cu 98 la sută reuşiţi, Constanţa cu 97 la sută, Hunedoara cu 94 la sută, Vâlcea cu 92 la sută sau Timiş cu 91 la sută se situează pe primele locuri pe ţară la procentul de promovabilitate. Urmează apoi un grup compact de judeţe care au raportat procente de 70-85 la sută, între care se numără Iaşi, Bucureşti, Cluj, Dâmboviţa sau Vaslui. "Codaşele" sunt, în ordine, Alba (69 la sută), Sibiu şi Buzău (68 la sută), Argeş (65 la sută), Braşov (61 la sută), Prahova (59 la sută), Brăila (57 la sută) şi Galaţi (50 la sută).Probabil că o analiză a Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, mai mult decât necesară în condiţiile diferenţelor atât de mari la promovabilitate la nivelul întregii ţări, va lămuri unde e buba: la Galaţi, unde s-a picat pe capete sau în judeţele "campioane", unde numai cine nu s-a prezentat n-a luat bacalaureatul. Şi mai rămâne de hotărât dacă e corect ca elevii din Galaţi, care, din câte se pare, au fost păziţi cu stricteţe, să concureze la admiterea la facultate pe aceleaşi locuri cu elevii din judeţele unde copiatul a cam făcut legea, aşa