Jump to content

Recommended Posts

Posted

Apar şi dispar treceri de pietoni!

Oameni noi, reguli noi. Aşa s-ar putea rezuma modificările făcute recent în privinţa trecerilor de pietoni din oraş. Chiar dacă deciziile au fost luate în baza proiectului privind sistemul „unda verde”, început pe vremea vechiului primar, modificările au fost efectuate la sfârşitul săptămânii trecute. „Ţinând cont de datele tehnice ale poiectului şi cu consultarea şi avizul din partea Comisiei de Siguranţa Circulaţiei din cadrul Primăriei şi a Serviciului de Poliţie Rutieră din cadrul IPJ Galaţi, au fost necesare şi sunt în curs de realizare o serie de modificări în privinţa trecerilor de pietoni de pe arterele de circulaţie cuprinse în proiect”, ne-au explicat cei din Primăria Galaţi.  

Astfel, prin tot oraşul au dispărut sau au apărut treceri de pietoni. Lista cu noile sau cu vechile treceri de pietoni nu s-a făcut publică, deşi ar fi fost normal ca cetăţenii oraşului să fie informaţi în prealabil, ci s-a trecut efectiv la vopsirea marcajelor pietonale cu alb, respectiv cu negru, acolo unde su fost desfiinţate.

Acolo unde trecerile de pietoni au dispărut, cum ar fi la Parfumul Teilor, au apărut şi semne prin care pietonii sunt înştiinţaţi despre acest lucru. Cum tăbliţele informative sunt afişate pe stâlpi, mulţi pietoni şi şoferi nici măcar nu le-au observat, motiv pentru care trecerile desfiinţate sunt încă folosite.

Iată pe unde nu mai puteţi traversa strada

La solicitarea "Vieţii libere", reprezentanţii Primăriei Galaţi au întocmit o listă cu marcajele pietonale desfiinţate deja de câteva zile. Iată lista trecerilor de pietoni care nu mai există, aşa cum ne-a fost ea comunicată: strada Brăilei (între strada Oţelarilor şi Mall), pe strada Domnească  (la Parfumul Teilor), strada Domnească - strada Vasile Alecsandri, strada Domnească - strada Afinului (Rompetrol), strada Prundului (la începutul clădirii Şcolii nr. 20), strada Milcov, înainte de intersecţia cu strada Traian Vuia, strada Milvov - Liceul Energetic, strada Traian Vuia - bl. L1 (Beverly Hills), strada Henri Coandă, la Kaufland, strada Basarabiei (între Piaţa Energiei şi Anghel Saligny), strada Nae Leonard, imediat după ieşirea din sensul giratoriu, strada Basarabiei, în dreptul capătului gardului Cimitirului "Eternitatea", strada Basarabiei colţ cu strada Eternităţii, strada Basarabiei - strada Nicolae Alexandrescu şi strada Basarabiei - strada dr. Carnabel.

Cele 15 treceri de pietoni au fost desfiinţate pe motiv că se află „în vecinătatea unor intersecţii sau treceri de pietoni semaforizate. Păstrarea lor în regim de treceri de pietoni nesistematizate prin semaforizare ar însemna tot atâtea elemente de perturbare a sistemului de semaforizare, în sensul că orice întrerupere în trafic nepreluată şi cuantificată  în sistem ar duce la neatingerea obiectivului de undă verde. Sistemul are capacitatea de a prelua şi procesa informaţii prin buclele inductive din fiecare ieşire din intersecţie şi astfel să coreleze intersecţiile şi trecerile de pietoni semaforizate, astfel încât să se asigure un trafic fluent pe segmente de cel puţin trei-patru intersecţii”, ne-au mai explicat reprezentanţii Primăriei.

Treceri mutare sau nou înfiinţate

Proiectul „unda verde” nu presupune doar desfiinţarea trecerilor de pietoni, ci şi înfiinţarea unora noi sau mutarea celor vechi cu câţiva metri. Astfel, opt treceri de pietoni au fost mutate pe distanţă de câţiva metri: Strada Brăilei (la Ţapul Carpatin), strada George Coşbuc colţ cu strada Mihail Kogălniceanu, strada George Coşbuc colţ cu Aurel Vlaicu, strada George Coşbuc colţ cu Zefirului, strada Siderugiştilor colţ cu strada Energiei, strada Combinatului, la ieşirea din Piaţa Energiei, strada Nae Leonard la ieşirea spre strada Aurel Vlaicu şi pe strada Gen. Dragalina.

În comunicatul pe care l-am primit la redacţie sunt trecute şi trecerile de pietoni nou înfiinţate: Strada George Coşbuc colţ cu Al. Măcelaru, strada Domnească colţ cu Nicolae Bălcescu, strada Domnească (la hotel Dunărea), strada 1 Decembrie 1918 colţ cu Aurel Vlaicu, strada Ventura colţ cu strada Henri Coandă, strada Anghel Saligny colţ cu strada Basarabiei (parcarea de maşini de marfă). La acestea se adaugă încă trei treceri de pietoni nou înfiinţate la intersecţia străzilor Milcov şi Traian Vuia.

Reprezentanţii Primăriei Galaţi ne-au informat că proiectul „unda verde” se află în linie dreaptă, semn că, în scurt timp, semaforizarea inteligentă îşi va intra în drepturi. Cât ne va ajuta acest nou sistem, rămâne de văzut. Până una alta, cetăţenii oraşului, fie ei pietoni sau şoferi, trebuie să fie foarte atenţi. Şi asta pentru că noile reguli li se aplică tuturor, chiar dacă au fost sau nu informaţi, şi riscă fie să fie amendaţi sau chiar îşi pun viaţa în pericol, în cazul pietonilor care folosesc treceri inexistente, fie să rămână fără permis, în cazul şoferilor care nu acordă prioritate pe noile marcaje.

viata-libera.ro

  • 8 months later...
Posted

Alba-neagra cu marcajele pietonale. Zebrele desfiinţate au reapărut!

Marcajele pietonale desfiinţate în vara anului trecut, înainte de punerea în funcţiune a "undei verzi", şi-au făcut din nou apariţia, dar nu pentru că aşa au decis edilii, ci pentru că vopseaua neagră aplicată pe dungile albe s-a şters. Traversarea prin aceste zone este în continuare interzisă, avertizează responsabilii cu infrastructura, semnele urmând să fie şterse definitiv odată cu achiziţionarea unei maşini speciale.

Abia se obişnuiseră gălăţenii să nu mai pună piciorul pe cele 15 marcaje pietonale desfiinţate vara trecută, că acestea au reapărut, reprezentând dacă nu chiar o ispită pentru nostalgici, măcar un bun motiv de reactivare a unor automatisme. 15 marcaje au fost anulate cu vopsea neagră şi plăcuţe de avertizare montate pe stâlpi, dar dacă indicatoarele au rezistat în mare parte, "acoperământul" care ar fi trebuit să facă fostele zebre invizibile s-a dus peste iarnă, datorită intemperiilor, dar mai ales a cauciucurilor maşinilor. Astfel, fostele treceri arată aproape ca noi şi nu de puţine ori sunt călcate cu încredere de pietoni, în virtutea inerţiei.

"Ştiu că e desfiinţată, dar din instinct traversez, că văd dungile albe şi automat mă gândesc că e voie. Şi şoferii mai încetinesc câteodată, ca să dea prioritate, îi "fură" imaginea", spune un tânăr de 27 de ani, care trece în continuare frecvent pe fostul marcaj pietonal de la Parfumul Teilor.

Şi cei tentaţi să profite de reapariţia dungilor albe, precum şi cei care traversează din instinct, uitând că e interzis, sunt avertizaţi că pe acolo nu se mai traversează legal de astă-vară şi sunt rugaţi să facă un efort cel puţin până când vechile treceri vor fi şterse definitiv.

"Ecosal este în procedură de achiziţie a unei maşini de şters marcajele rutiere, cu care se vor înlătura trecerile de pietoni desfiinţate, astfel încât să nu mai fie nevoie să apelăm la soluţii provizorii. Valoarea utilajului care urmează să fie folosit la înlăturarea marcajelor este de 40.000 de lei cu TVA inclus", ne-a precizat Raluca Ardean, purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi.

viata-libera.ro

  • 2 months later...
Posted

Când vor fi astupate şanţurile de pe fostele treceri de pietoni

Au trecut mai bine de două luni de când Primăria Galaţi a anunţat că marcajele de pe trecerile de pietoni desfiinţate vor fi şterse cu o maşină specială, care urma să fie achiziţionată. De atunci, singura soluţie care s-a luat a fost decopertarea marcajelor, prin frezare, astfel că străzile oraşului au mai "câştigat" câteva gropi.

Sesizările pe adresa redacţiei, cu privire la situaţia fostelor treceri de pietoni, actualmente nişte şanţuri, vin zilnic, astfel că am vrut să aflăm şi noi când se va rezolva această problemă. Contactaţi telefonic, reprezentanţii Primăriei Galaţi ne-au redirecţionat către Serviciul Public Ecosal, care se va ocupa de această problemă. Când anume, nu ştie nimeni!

Lipsa utilajului, principala problemă 

"De principiu, trebuie achiziţionat un utilaj special, care să şteargă marcajele. Numai că nu putem achiziţiona doar acel utilaj, ci trebuie să le luăm pe toate de care avem nevoie, astfel că trebuie să facem licitaţie, nu merge prin achiziţie directă. Nu ştiu să vă spun când s-ar putea finaliza cumpărarea acelui utilaj, dar cred că va mai dura o lună sau două", ne-a explicat Mirela Furtună, directorul Ecosal Galaţi.

Când dispar gropile 

Lămuriţi în privinţa faptului că utilajul care urmează să fie achiziţionat va fi folosit doar la ştergerea marcajelor, nu şi la umplerea şanţurilor săpate pe fostele treceri de pietoni, am cerut explicaţii suplimentare privind această ultimă problemă. Răspunsul, ca şi în cazul celălalt, a fost relativ vag. "Ne vom ocupa de astuparea acelor şanţuri când ne va cere Primăria. Momentan, ne dorim să ţină vremea cu noi şi să terminăm lucrările de pe Drumul de centură", ne-a mai spus Mirela Furtună.

Până la soluţionarea problemei, nervii gălăţenilor sunt tocaţi între Ecosal şi Primărie, instituţie care, de fapt, are toate pârghiile pentru rezolvarea situaţiei. De altfel, achiziţionarea unui utilaj care va şterge marcajele este ultima grijă a gălăţenilor care trebuie să treacă cu maşina prin gropile lăsate în urmă de maşinile de frezat asfaltul.

viata-libera.ro

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.