Jump to content

Deszăpezirea 2016-2017, la Galaţi


dcp100168

Recommended Posts

Ecosal a alocat mai mulţi bani pentru deszăpezire

În ultimul document postat în SEAP (Sistemul Electronic de Achiziţii Publice), Serviciul Public Ecosal Galaţi anunţă licitaţia pentru deszăpezirea oraşului, prin închirierea de vehicule industriale cu tot cu şofer. Valoarea maximă estimată a deszăpezirii în iarna 2016-2017 este de 5.302.530 lei, şi, conform declaraţiilor directorului instituţiei, Mirela Furtună, criteriul după care va fi atribuit contractul va fi preţul cel mai mic.

"În principiu, vom acţiona la fel ca anul trecut, adică vom împărţi oraşul în şase zone, una va fi luată de către Ecosal, iar celelalte se vor duce către terţi. În fiecare zonă, vom atribui un număr de utilaje, de diverse categorii", ne-a explicat directorul serviciului de salubrizare.

Preţul estimat, mai mare decât anul trecut

Chiar dacă iarna trecută a fost una blândă, iar costurile pentru deszăpezire au fost, de fapt, mai mici decât se aşteptau cei responsabili, valoarea estimată a lucrărilor era cifrată la 4.991.534 lei, cu aproape 311.000 de lei mai mică decât cea de anul acesta. "Aceea a fost doar valoarea aproximată pe anul trecut, dat fiind că, raportat la numărul de ore în care s-a lucrat pentru îndepărtarea zăpezii, a poleiului şi a gheţuşului, s-au cheltuit 1.671.423 lei. Şi anul acesta, Ecosal se va ocupa de îndepărtarea poleiului în tot oraşul, lucru valabil şi în cazul ninsorilor în cantităţi reduse. De asemenea, vom asigura atât sărăriţele, cât şi sarea pentru drumuri", ne-a spus Mirela Furtună.

Cine se va ocupa de deszăpezirea oraşului

Dacă cei de la Ecosal au dat asigurări că, în cazul cantităţilor reduse de zăpadă, vor acoperi ei nevoile oraşului, restul firmelor care se vor ocupa de deszăpezire vor fi ştiute abia în jurul datei de 1 noiembrie, termen la care vor fi finalizate atât licitaţia, cât şi toate actele necesare. "Noi, Ecosalul, ne vom ocupa şi anul acesta de zona 6, adică de cartierul Traian Nord, zona Arcaşilor şi Ştefan cel Mare. Celelalte firme care se vor ocupa de deszăpezire vor fi cunoscute în curând, sper eu la jumătatea lunii octombrie, cel târziu începutul lui noiembrie. Nu vrem să fim prinşi nepregătiţi", a conchis directorul Ecosal.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Licitaţia pentru deszăpezirea orașului, aproape încheiată

Potrivit unui document trimis de conducerea Ecosal către redacţia "Vieţii libere", licitaţia pentru deszăpezirea oraşului în iarna 2016-2017 este aproape gata, singurele dubii fiind la două dintre zone, care au rămas neatribuite, pentru că nu a licitat nimeni pentru ele. Pentru celelalte opt zone şi loturi, însă, au fost prezentate oferte, astfel că acestea au fost deja atribuite. Dacă valoarea maximă estimată a deszăpezirii, aşa cum anunţasem încă din luna septembrie, era de 5.302.530 lei, pentru toate cele zece zone şi loturi, valoarea estimată pentru cele opt deja atribuite este cu aproape două milioane de lei mai mică, respectiv 3.233.348 lei.

"În principiu, vom acţiona la fel ca anul trecut, adică vom împărţi oraşul în şase zone, plus loturi. Una va fi luată de către Ecosal, iar celelalte se vor duce către terţi. În fiecare zonă, vom atribui un număr de utilaje, de diverse categorii", ne-a explicat directorul serviciului de salubrizare, Mirela Furtună.

Preţul estimat, mai mare decât anul trecut

Chiar dacă iarna trecută a fost una blândă, iar costurile pentru deszăpezire au fost, de fapt, mai mici decât se aşteptau cei responsabili, valoarea estimată a lucrărilor era cifrată la 4.991.534 lei, cu aproape 311.000 de lei mai mică decât cea de anul acesta.

"Aceea a fost doar valoarea aproximată pe anul trecut, dat fiind că, raportat la numărul de ore în care s-a lucrat pentru îndepărtarea zăpezii, a poleiului şi a gheţuşului, s-au cheltuit 1.671.423 lei. Şi anul acesta, Ecosal se va ocupa de îndepărtarea poleiului în tot oraşul, lucru valabil şi în cazul ninsorilor în cantităţi reduse. De asemenea, vom asigura atât sărăriţele, cât şi sarea pentru drumuri", ne-a spus Mirela Furtună.

De altfel, în documentul citat este stipulat că valoarea contractuală pentru fiecare zonă variază, de la un minim de 120 de lei până la un maxim de 800.965 lei.

Cine se va ocupa de deszăpezirea oraşului

Cei de la Serviciul Public Ecosal au dat deja asigurări că, în cazul cantităţilor reduse de zăpadă, vor reuşi cu propriile utilaje să acopere nevoile întregului oraş. Însă, în cazul în care iarna îşi va da în petic, ca acum doi ani, deszăpezirea va fi asigurată de SC Veneta Coperture SRL, SC Gendav SRL, SC Tancrad SRL, SC Citadina SRL, SC Obercons SRL şi SC Decovil SRL.

"Noi, Ecosalul, ne vom ocupa şi anul acesta de zona 6, adică de cartierul Traian Nord, zona Arcaşilor şi Ştefan cel Mare. Licitaţia este aproape finalizată, urmând ca pentru cele două zone neatribuite să negociem cu firmele interesate, astfel că iarna nu ne va prinde nepregătiţi. Este un examen şi îl vom trece", a conchis directorul Ecosal.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Nu are cine să ne deszăpezească. Drumurile naţionale, "descoperite" în prag de iarnă

  • O contestaţie ţine blocată atribuirea contractului pentru întreţinerea drumurilor naţionale din judeţul Galaţi, în sezonul rece

Dacă mâine ar ninge serios în Moldova, şoferii care circulă pe drumurile naţionale din judeţul nostru s-ar confrunta cu mari probleme, din cauză că Secţia Drumuri Naţionale (SDN) Galaţi, care are în administrare aproximativ 300 de kilometri de drum, nu ar avea cum să intervină ca la carte pentru deszăpezirea căilor de comunicaţii şi, cel mai probabil, ar fi depăşită de situaţie.
Contractul pentru întreţinerea drumurilor naţionale din judeţul Galaţi nu poate fi atribuit niciunui operator, deocamdată, din cauză că licitaţia a fost contestată de către una dintre firmele participante, ne-au comunicat reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
„În vederea desfăşurării activităţii de întreţinere a drumurilor naţionale în cadrul SDN Galaţi pe timpul iernii 2016-2017, a fost organizată o procedură de licitaţie deschisă pentru atribuirea unui acord cadru. La această procedură au fost depuse două oferte, din partea SC Florconstruct SRL Suceava şi SC Trans Carpat SRL Oneşti, care au fost evaluate de către comisia de licitaţie, declarate admisibile şi dintre care una a fost declarată câştigătoare. În urma comunicării rezultatului, operatorul economic a cărui ofertă a fost clasată pe locul II, respectiv SC Florconstruct SRL Suceava, a depus contestaţie la C.N.S.C. în data de 19.10.2016. Până la această dată, nu a fost comunicat rezultatul soluţionării acestei contestaţii”, ne-au declarat, joi dimineaţă, reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Fără sprijin, drumurile noastre ar fi blocate

În cazul unei ninsori abundente, Galaţiul va trebui să stea cu mâna întinsă către secţiile de drumuri naţionale din Bacău, Botoşani, Câmpulung Moldovenesc, Focşani, Iaşi, Piatra Neamţ sau Suceava, pentru a disloca utilaje care să acţioneze pe drumurile gălăţene. „Având în vedere această situaţie, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Iaşi a întocmit un plan de măsuri, prin care, în cazul în care nu se va încheia în timp util un acord cadru de prestări servicii de întreţinere a drumurilor naţionale pe timpul iernii, se va proceda la dislocarea de autoutilaje şi utilaje din contractele încheiate pentru activitatea similară în cadrul celorlalte secţii de drumuri naţionale din DRDP Iaşi (SDN Bacău, SDN Botoşani, SDN Câmpulung Moldovenesc, SDN Focşani, SDN Iaşi, SDN Piatra Neamţ şi SDN Suceava), astfel încât să fie asigurată viabilitatea drumurilor naţionale conform Normativului privind prevenirea şi combaterea înzăpezirii drumurilor publice indicativ AND 525-2013”, au precizat reprezentanţii companiei.

Doar zece utilaje proprii, pentru 300 de km de drum

Pentru a acţiona pe drumurile publice pe care le administrează, Secţia Drumuri Naţionale are la dispoziţie doar zece utilaje proprii, dintre care şase autofreze şi două buldoexcavatoare. Acestora li se vor alătura alte 17 utilaje, care vor fi dislocate din alte judeţe, pentru a interveni pe drumurile naţionale gălăţene. „Activitatea de întreţinere a drumurilor naţionale din cadrul S.D.N. Galaţi se va desfăşura cu următoarele utilaje şi autoutilaje: autobasculante cu lamă şi răspânditor de materiale antiderapante - 12 bucăţi - dislocate de la alte S.D.N, multifuncţional tip UNIMOG - cinci bucăţi (două bucăţi - dotare proprie, trei bucăţi - dislocate de la alte S.D.N.), buldoexcavatoare - patru bucăţi (două bucăţi - dotare proprie, două bucăţi - dislocate de la alte S.D.N.), autofreze zăpadă - şase bucăţi - dotare proprie”, ne-a declarat Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Declarativ, suntem din nou pregătiţi pentru zăpezi. Cine va deszăpezi în iarna asta drumurile judeţene

  • Lemacons şi Vega au câştigat contractul pus la bătaie de Consiliul Judeţului

În timp ce drumurile naţionale sunt „descoperite” în prag de iarnă, deoarece contractul pentru întreţinerea acestora în sezonul rece nu poate fi atribuit firmei câştigătoare, urmare a unei contestaţii, drumurile judeţene, administrate de Consiliul Judeţean (CJ), sunt pregătite, cel puţin în acte, să înfrunte zăpada şi viscolul. Conducerea Consiliului Judeţean ne-a declarat că, şi în iarna 2016-2017, cei aproximativ 800 de kilometri de drumuri judeţene vor fi deszăpeziţi de constructorii Lemacons şi Vega, cei care au câştigat contractul multianual pus la bătaie de instituţie, în anul 2014, pentru iernile 2014- 2015, 2015-2016 şi 2016-2017.

Potrivit vicepreşedintelui CJ, Gigel Istudor, care a primit sarcina de a coordona şi superviza întreţinerea drumurilor în sezonul rece, valoarea contractului de deszăpezire din această iarnă este cuprinsă între 491.685 de lei (fără TVA) şi maximum 899.370 de lei (fără TVA). „La acest moment, există în stoc 1.568 de tone de nisip şi 42 de tone de sare”, a precizat reprezentantul CJ. Până la finele lunii decembrie, instituţia va mai achiziţiona 1.060 tone de nisip şi 26,4 tone de sare. Întrucât, în urmă cu doi ani, cele două firme responsabile cu deszăpezirea au încasat bani pentru material antiderapant existent doar pe hârtie (aşa cum v-am mai informat), motiv pentru care au ajuns în atenţia procurorilor, conducerea Consiliului Judeţean spune că va dispune verificări pentru a vedea dacă documentele corespund cu realitatea din bazele de depozitare. „Cu siguranţă, se vor face verificări. La momentul achiziţiei, obligatoriu va fi cineva care va certifica faptul că s-a achiziţionat materialul care este trecut şi-n factură, că documentele corespund cu realitatea din teren”, ne-a declarat vicepreşedintele CJ.

Pe lângă cei 2,4 de kilometri de parazăpezi, pe care i-a oferit în custodie Primăriilor din Schela, Cuca, Slobozia Conachi sau Pechea, pentru a le monta în puncte critice, instituţia urmează să mai achiziţioneze alţi 15 kilometri de parazăpezi, care vor fi oferite în administrare mai multor primării din nordul judeţului, precum Bereşti Meria, Ghidigeni, Poiana, Cerţeşti şi nu numai. „Încercăm, de exemplu, ca în zonele Schela, Pechea, unde sunt probleme foarte mari, să dublăm rândurile de parazăpezi”, au precizat reprezentanţii instituţiei.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Plan de deszăpezire - “dacă nu se întâmplă ceva negativ, treaba e în regulă”

Aceasta a fost concluzia directorului Vasile Pârlog, din cadrul Prefecturii Galați, care a prezentat o situație a stadiului de pregătire a autorităților locale și județene în privința acțiunilor de deszăpezire din această iarnă. Concluzia a "rezonat" perfect cu o alta, trasă tot de Vasile Pârlog și anume: "de când mă știu eu, nu a fost vreodată vreun viscol în care să nu se fi blocat drumul către Cuca sau alte drumuri expuse... De aceea considerăm că a avea contracte de deszăpezire nu este suficient. Dacă nu vom face perdele forestiere de protecție, de-a lungul drumurilor naționale și județene, nu vom rezolva problema. Iar la acest capitol, al înființării de perdele forestiere, stăm prost".

Cât de prost, nu se știe, căci Vasile Pârlog nu a prezentat ceva date comparative, așa că rămâne să îl credem pe cuvânt. Totuși, subiectul plantării de perdele forestiere de-a lungul drumurilor este pus pe tapet, în utimii 5-6 ani, la fiecare început de iarnă, fără însă ca acesta să fie urmat de vreun plan strategic al Direcției Silvice sau al CJ Galați, de plantare a copacilor. “CJ are o pepinieră de peste 2 milioane de puieți de salcîm și am putea face aceste plantări, însă întâmpinăm probleme din partea proprietarilor de terenuri care nu sunt de acord să cedeze din aceste terenuri pentru împăduriri. O astfel de situație ar putea fi rezolvată doar printr-o hotărâre de Guvern”, a spus vicepreședintele CJ Galați, Gigel Istudor.

Cât privește pregătirile de iarnă, potrivit unui raport al Prefecturii județului Galați, elaborat de directorul Vasile Pârlog, secţia Drumuri Naţionale Galaţi, care are în administrare pentru întreţinerea de iarnă 283 kilometri de drumuri naționale în judeţul Galaţi, nu are nici la acest moment contracte pentru activităţi de prestări servicii de deszăpezire. În consecință, dacă situația o va impune iar secția de la Galați nu va putea face față cu propriile utilaje de deszăpezire, în număr de 13, se va interveni cu până la 38 de utilaje de deszăpezire de la secțiile Drumuri Naționale din Botoșani, Bacău și Vrancea. La nivelul celor 790 de kilometri de drumuri judeţene însă, Consiliului Judeţean Galaţi a încheiat contract de deszăpezire, însă sunt probleme în privința parazăpezilor care, din 20 kilometri necesari, sunt asiguraţi doar pe o lungime de cinci kilometri, adică 25%. CJ Galați urmează, însă, să achiziționeze până la 1 decembrie încă 15 km de plasă din plastic de tip parazăpadă, a informat vicepreședintele CJ Galați, Gigel Istudor.

Potrivit raportului Prefecturii, la nivelul primăriilor din județ, 41 de comune din 61 au asigurate stocurile de material antiderapant în proporţie de 100%, iar celelalte îşi vor completa stocurile în perioada lunii decembrie. De asemenea, Primăria municipiului Galați are 30 de utilaje proprii de deszăpezire, iar la nevoie, pe baza contractelor de închiriere, se poate ajunge la 159, iar Primăria  Tecuci are  22 de utilaje proprii, dar poate ajunge la 48 de utilaje, prin închiriere. Orașul Bereşti dispune de patru utilaje, iar Târgu Bujor, de şase utilaje proprii.

presagalatibraila.com

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Cât de pregătite sunt autorităţile. Opt societăţi se ocupă de deszăpezirea Galațiului

Cu doar câteva zile înainte de venirea Crăciunului, prima ninsoare ceva mai serioasă a poposit deasupra oraşului, iar cetăţenii deja se tem că vor rămâne prinşi în zăpadă zile bune. Aceştia sunt oamenii care au trecut cu greu prin ninsorile de acum doi ani, din preajma Revelionului, când deszăpezirea a întârziat aproape o săptămână, iar oraşul a fost, pe alocuri, paralizat.

Autorităţile dau, însă, asigurări că au învăţat din greşelile trecutului. "Deja sărăriţele sunt pregătite, au ieşit pe stradă, totul este în regulă. Am fost informaţi că nu vor fi cantităţi mari de zăpadă în viitorul apropiat, dar noi suntem pregătiţi pentru orice situaţie. Până la 7 centimetri de zăpadă intervine Ecosal, avem toate utilajele pregătite. La cantităţi mai mari încep să acţioneze societăţile subcontractante", ne-a explicat Mirela Furtună, directorul Ecosal Galaţi.

Potrivit informaţiilor publicate de Ecosal pe site-ul propriu, de deszăpezirea oraşului se vor ocupa şapte firme: Tancrad, Veneta Coperture, Asocierea Vega '93 - Lemacons SRL, Gendav, Citadina, Obercons şi Decovil. Bugetul total alocat de municipalitate pentru deszăpezirea oraşului şi împărţit între aceste societăţi, în funcţie de repartizarea pe zonele oraşului, este de aproximativ 5,3 milioane de lei. "Aceasta este doar valoarea aproximată a costurilor. Dacă iarna va fi una blândă, cu siguranţă vom cheltui mult mai puţin pentru aceste intervenţii", a conchis Mirela Furtună, directorul Ecosal Galaţi.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.