dcp100168 Posted December 20, 2016 Posted December 20, 2016 Obiectivele Primăriei Galaţi în 2017 Cel puţin zece proiecte legate atât de dezvoltarea şi reabilitarea infrastructurii oraşului, dar şi de alte domenii are pregătite Primăria Galaţi pentru anul 2017 Primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu, şi city managerul Marius Humelnicu au dezvoltat, în cadrul unei conferinţe de presă, câteva dintre cele mai importante zece proiecte care ar trebuie începute, continuate sau chiar finalizate în anul ce va veni. Refacerea intrării în oraş dinspre Brăila, lucrare începută în acest an ca reabilitare, dar care va continua ca investiţie anul viitor, are drept scop fluidizarea circulaţiei în zonă. Pentru un trafic cât mai bun va avea grijă să fie gata şi drumul care trece prin ceea ce este acum Poliţia de Frontieră. O altă zonă unde vor avea loc modificări în ceea ce priveşte circulaţia rutieră este zona de intrare în oraş de la Tirighina, unde va apărea şi un sens giratoriu „la Borcan”. „Pe anul viitor avem, cel puţin eu mi-aş dori, zece proiecte pe care să le demarăm. Le-am şi prioritizat şi, zic eu, se vor materializa anul viitor. În ceea ce priveşte proiectul legat de intrarea dinspre Tirighina, acesta va conţine trei giraţii. La Borcan, cum este cunoscută zona, va fi o giraţie, în zona intrării spre Barboşi va fi altă giraţie şi a treia va fi exact la intrare în Galaţi, acolo unde giraţia va fi mult mărită tocmai pentru a nu mai avea acele [probleme] pe care toată lumea le ridică în momentul de faţă vizavi de modul total anapoda în care camioanele iau curba; toată intersecţia va fi redesenată”, a declarat primarul Ionuţ Pucheanu. Alt proiect aflat pe lista scurtă a Primăriei în 2017 va fi artera de la Colegiul Naţional „Mihail Kogălniceanu”. Acolo va fi refăcută toată zona şi Primăria promite peste 130 de locuri de parcare. Evident că asta va însemna, spun oficialii Primăriei, şi demolarea anumitor garaje. Un alt proiect este, de fapt, o bucată dintr-unul de mai mare amploare. Este vorba despre reabilitarea şi modernizarea zonelor Spicul, Potcoava de Aur şi Dunărea, precum şi crearea de esplanade. Alte obiective ale Primăriei Galaţi în 2017 sunt repararea celebrei găuri de lângă Faleză, acum acoperită, şi ducerea la final a campusului de la Şcoala 7, cel care trebuia finalizat de multă vreme. Prioritare sunt şi prelurea Bazinului Olimpic sau transformarea fostei Uzine de Apă atât în spaţiu neconvenţional pentru oamenii de cultură gălăţeni, mai ales pentru tineri, cât şi într-un muzeu al utilajelor de la început de veac, asta deoarece în Galaţi s-ar afla cea mai veche pompă din ţară. Preluarea unui cinematograf şi transformarea lui în sediu al Teatrului de Păpuşi „Guliver” ar fi un alt proiect aflat pe agenda Primăriei Galaţi pentru anul următor. reperul.ro
dcp100168 Posted December 20, 2016 Author Posted December 20, 2016 Prioritățile primarului Ionuț Pucheanu, în 2017: Sensuri giratorii, esplanade şi spaţiu neconvenţional de evenimente Sensurile giratorii de la intrările dinspre Brăila şi Tecuci vor fi redesenate, Uzina de Apă nr. 1 se va transforma în spaţiu neconvenţional pentru evenimente artistice, ba chiar ar putea găzdui un muzeu al industriei gălăţene, iar esplanadele din zona centrală a oraşului vor fi amenajate aşa cum se cuvine într-un oraş civilizat, cu pasajul "Dunărea" cu tot. Nu sunt (sperăm) doar promisiuni, ci câteva dintre proiectele aflate pe lista priorităţilor primarului Ionuţ Pucheanu pentru 2017, pe care acesta le-a prezentat ieri, într-o conferinţă de presă. Sensuri giratorii de 10 milioane de lei Edilul vrea să continue proiectul început anul acesta, la intrarea în oraş dinspre Brăila, dar nu cu reparaţii, ci cu investiţii în valoare de aproximativ 2 milioane de lei: "redesenarea intersecţiei care duce spre centrele comerciale. Acolo nu va mai exista semafor, iar în capul pantei, giraţia actuală va fi mărită şi centrată". La intrarea dinspre Tecuci, proiectul, în valoare de 7 milioane de lei, are în vedere trei giraţii, care vor fi redesenate: "una "la Borcan", una în zona intrării către Barboşi şi cea de la intrare în Galaţi, care va fi mult mărită, pentru a nu mai avea acele probleme pe care toată lumea le ridică, vizavi de modul total anapoda în care camioanele iau curba", a explicat Pucheanu. Acesta a evitat să spună dacă va dispărea din peisaj cunoscuta benzinărie. "La momentul în care proiectul va fi în totalitate scris şi desenat, veţi afla dacă benzinăria cade sau nu cade. Există destul spaţiu, credeţi-mă pe cuvânt, dacă te uiţi atent şi fără a afecta bunul mers…". Esplanade de centru Pe lista lui Pucheanu se află şi refacerea esplanadelor de la Potcoava de Aur, Dunărea şi Spicu, inclusiv a pasajului "Dunărea" - investiţie estimativă de 4 milioane de lei, care reprezintă doar o primă parte a unui proiect mult mai amplu. "Zona intră într-o refacere totală, vom avea esplanade aşa cum şi-ar dori orice gălăţean. Minimul etalon pentru calitatea unei zone de centru va fi strada Mihai Bravu", a punctat primarul. Şi tot la 4 milioane de lei este estimată şi valoarea investiţiei despre care aţi mai putut citi în ziarul nostru - resistematizarea zonei de la CNMK. Continuă reabilitarea liniei de tramvai Dacă proiectele de mai sus vor fi finanţate de la bugetul local, există planuri şi pe fonduri europene. "Pentru municipiul Galaţi sunt prinse aproximativ 48 de milioane de euro, fonduri europene. Cel mai mare proiect este continuarea reabilitării liniei de tramvai pe direcţia strada Siderurgiştilor - 1 Decembrie - Henri Coandă, până în Bariera Traian. Tot cu fonduri europene vrem să reintroducem în circuitul urban Uzina de Apă nr. 1. Acolo, pe aproximativ şase hectare, vor fi amenajate zone de promenadă şi vor fi transformate vechile construcţii în zone de happening ceva mai neconvenţionale, pentru că avem extrem de mulţi tineri talentaţi şi trupe de teatru care nu au unde să-şi desfăşoare activitatea", a mai declarat primarul. Faleza, greu de consolidat În ceea ce priveşte Faleza, doar remedierea Falezogăurii ar putea fi demarată anul viitor. Pentru consolidarea şi reabilitarea ei ar fi nevoie de sume între 60 şi 80 de milioane de euro, despre care e greu de spus când sau cum ar putea fi atrase. Fie pe strategia Dunării, fie pe mediu, în parteneriat cu Apele Române şi Administraţia Porturilor. Dar măcar un lucru e cert: "E primordial să consolidăm Faleza. Cine va reuşi să facă treaba asta va rămâne în istorie", spune Ionuţ Pucheanu. viata-libera.ro
dcp100168 Posted December 29, 2016 Author Posted December 29, 2016 Ce-am câştigat în 2016 | Străzi, trotuare, un parc şi-o undă (mai puţin) verde Mult-aşteptata, controversata şi apoi înjurata "undă verde" şi o serie de străzi modernizate la standarde europene sau măcar peticite cu asfalt sunt printre cele mai importante investiţii în infrastructura oraşului cu care gălăţenii rămân la finalul anului 2016. Chiar dacă nu a devenit oraşul civilizat şi modern pe care ni-l dorim, Galaţiul şi-a schimbat cât de cât imaginea în bine. Intrările în oraş au căpătat o faţă nouă, a dispărut imensa construcţie ruginită de la Inelul de Rocadă, iar un parc nou a luat locul unei insalubre baterii de garaje, în Micro 17. Au fost finalizate zece locuri de joacă - restanţă de anul trecut. Au apărut locuri noi de parcare, au fost reabilitate trotuarele din cartierul "Dunărea", ba au apărut şi piste pentru biciclete. Iar autorităţile promit că schimbarea la faţă a intrărilor în oraş, şi nu numai, va continua şi în 2017. Şi tot în 2016 am scăpat de maxi-taxi, dar şi de uriaşa construcţie metalică de la Inelul de Rocadă. Unda verde, adică “Sisteme inteligente pentru managementul traficului în vederea creşterii fluenţei şi siguranţei circulaţiei şi prevenirii criminalităţii”, a fost cea mai mare investiţie finalizată în 2016: 19,8 milioane de lei, din care gălăţenii au plătit 4,5 milioane de lei, restul fiind fonduri nerambursabile. O investiţie plătită scump - dacă avem în vedere că gălăţenii ar fi trebuit să deconteze doar doi la sută din total! - dar şi întârziată, pentru că trebuia să fie gata în decembrie 2015 şi i s-a „tăiat” panglica abia în septembrie 2016! Dacă şi-a atins scopul declarat - îmbunătăţirea condiţiilor de trafic rutier şi creşterea siguranţei cetăţenilor - rămâne să decidă şoferii care înjură “unda roşie” şi pietonii fugăriţi pe trecerile de pietoni. "Ideea de undă verde înseamnă să prinzi verde şi să te duci pe verde. Dacă aţi avut neşansa să prindeţi roşu, evident că aţi prins unda roşie, nu unda verde...", declara într-o conferinţă de presă primarul Ionuţ Pucheanu. Au văzut asfaltul Una dintre cele mai importante artere rutiere modernizate în 2016 este Mihai Bravu (pe segmentul Basarabiei - Gării) - Gării (segment Mihai Bravu - Gara CFR), investiţie de 5,8 milioane de lei, din care 4,8 milioane împrumutate de la BERD, restul provenind din bugetul oraşului. Porţiunea de macadam de pe mijloc aminteşte că pe acolo a trecut, cândva, prima linie de tramvai din Galaţi… Îngropate fie în praf, fie în noroi, străzile Nămoloasa, Caşin, Caraiman, Braşov, Prunari şi Predeal au intrat în civilizaţie graţie unei modernizări care a costat 5,8 milioane de lei. La fel şi strada Cetăţianu Ioan. De o modernizare de 6,1 milioane de lei a beneficiat şi strada Rizer. Frezată şi plombată cu mult avânt şi cu o desfăşurare de forţe cum mai rar le-a fost dat gălăţenilor să vadă, a fost şi strada Domnească, unde valoarea lucrărilor executate a fost de 541.020 de lei. Acum, la final de an, aşteaptă trasarea semnelor rutiere străzile nou modernizate, cu 2,9 milioane de lei, din Valea Oraşului: Izvor, Cernei, Fundătura Cernei, Dimitrie Cantemir, Griviţei, Măcin, Jupiter, Crişana şi Mircea cel Bătrân. upratitlu Cum s-a schimbat faţa oraşului "Decât garajele alea nenorocite, cu gunoaie şi cu mizerie, este mai bine acum! S-a aerisit!", era părerea unanimă a gălăţenilor din Micro 17, zona blocurilor L12, D9A şi D8A, unde s-a amenajat un parc, e drept, cam mic! Votat la finele lunii februarie 2015 în Consiliul Local, parcul a costat 870.383 de lei, fără TVA, de la bugetul local. Gălăţenii din alte colţuri ale oraşului ar putea spune că zona cartierului "Dunărea" a fost privilegiată de autorităţi! Şi asta pentru că aici au fost executate primele lucrări de „readucere la starea iniţială a zonelor aferente blocurilor”, investiţii în valoare de 1,5 milioane de lei fără TVA, constând în refacerea trotuarelor, înfiinţarea a noi locuri de parcare sau refacerea celor existente, dar şi a carosabilului. La care se adaugă pistele pentru biciclete! Şi tot în cartierul "Dunărea" se află şi primele blocuri cu faţade nou-nouţe! Este vorba despre blocurile de locuinţe Y5, Y6 şi Y7 şi, respectiv, X10 şi X5, care au beneficiat de lucrări cu finanţare europeană de „Creşterea performanţelor energetice”, iar asta a însemnat inclusiv reabilitarea estetică a vechilor imobile, construite în vremea comunismului. Un pic mai bine pentru cei neajutoraţi Primăria Galaţi a reuşit finalizarea unor investiţii europene, menite să le facă viaţa mai uşoară celor mulţi şi neajutoraţi. În primul rând, s-a realizat Centrul multifuncţional „Help” - modernizarea Cantinei de Ajutor Social. S-a reuşit şi modernizarea Centrului multifuncţional de servicii socio-medicale pentru persoane vârstnice, de la Baia Comunală. Galaţiul are un Centru comunitar de servicii sociale, dar şi un Centrul de zi pentru copiii cu autism. Avem baie publică, dar n-avem unde să ne scăldăm Deşi trăiesc într-un oraş înconjurat de ape, gălăţenii n-au unde se scălda vara, iar dacă-i vorba de spălat, cei dependenţi de sistemul centralizat de încălzire n-au nicio garanţie că nu se vor trezi cu duşuri reci. Vestea bună este că la Baia Comunală a fost redeschisă, după ani de zile, Baia Publică, o investiţie de 4,73 milioane de lei, care înseamnă: 19 cabine dotate cu căzi de baie şi toalete, patru cabine dotate cu duş şi toaletă, vestiare, garderobă, sală de aşteptare dotată cu televizor şi un sistem audio cu muzică ambientală, saună pentru femei şi pentru bărbaţi, bazin de relaxare şi un cabinet de masaj. Redeschiderea Plajei "Dunărea" a fost, cu siguranţă, cel mai important eveniment al verii la Galaţi. Numai că bazinele au rămas închise, iar gălăţenii nu s-au putut bucura decât de băi de soare, duşuri şi grătare, nu şi de scăldat. Iar asta a impus nişte costuri substanţiale: 337.725 de lei. Adio, maxi-taxi! Anul 2016 a adus o schimbare majoră în traficul de pe străzile oraşului, dar mai ales în modul de a călători al gălăţenilor care nu au la dispoziţie maşină personală şi nici nu-şi pot permite să călătorească doar cu taxiul: dispariţia celor 170 de maxi-taxiuri! Vă reamintim că din 9 mai a fost pusă în aplicare decizia de delegare exclusivă a serviciului de transport public către SC Transurb SA, aşa cum a fost votată de Consiliul Local. Cert este că fără cele 170 de microbuze implicate în transportul public, străzile oraşului au fost mult mai libere şi mai aerisite, spre bucuria şoferilor. Nu la fel de mulţumiţi şi încântaţi sunt şi vor fi gălăţenii nevoiţi să aştepte minute bune, sub cerul liber, în staţiile fără refugii, mijlocul de transport de care au nevoie. Sau celor cărora li se închide uşa-n nas chiar în clipa în care, după o goană teribilă, au reuşit să ajungă la uşa autobuzului dorit. Din uriaşa construcţie metalică ruginită şi din panoul jerpelit de la Inelul de Rocadă a mai rămas doar amintirea. Pe scuarul verde, rămas acum liber, a fost arborat drapelul naţional. Păcăleală Cea mai mare dezamăgire din 2016 a fost încasată de cele 529 de familii gălăţene care, în luna mai, au primit repartiţii în campusul social construit din Micro 17. Din păcate, nu vor întâmpina Anul Nou în casă nouă - chiar aşa mică şi strâmtă cum e - pentru că nu s-au finalizat formalităţile pentru alimentarea cu energie electrică a locuinţelor pe care le deţin doar pe hârtie. Poate că în ianuarie 2017 vor avea noroc de casă nouă! viata-libera.ro
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now