dcp100168 Posted December 13, 2018 Author Posted December 13, 2018 Modificări ale programului de transport începând din data de 17.12.2018 Primăria municipiului Galați informează că, în urma solicitării S.C. Transurb S.A., începând cu data de 17 decembrie 2018, programul de transport în comun va fi modificat. Astfel, traseul de autobuz 14 (Micro 40 – Drumul de Centură – Micro 19) și traseul de tramvai 41 (Micro 40 – SC ArcelorMittal SA) vor fi desființate din cauza numărului foarte mic de călători și implicit a încasărilor extrem de reduse din biletele vândute. În adresa înaintată Primăriei municipiului Galați, operatorul public de transport în comun precizează că desființarea traseului de autobuz 14 este motivată ”și de faptul că se vor demara lucrările de amenajare a drumului de centură”, iar în ceea ce privește traseul de tramvai 41, acesta ”nu își justifică funcționalitatea întrucât gradul de încărcare este sub 2%”. Capătul traseului de autobuz 30 (Piața Centrală – Borcan/calea de acces spre Poarta Sud S.C. ArcelorMittal S.A.) va fi mutat din Piața Centrală în Micro 19, fiind asigurate șase curse conform următorului program: Plecări din Micro 19: 06.30, 07.30, 13.00, 16.30, 17.30 și 18.30; Plecări spre Micro 19: 07.00, 08.00, 13.30, 17.00, 18.00 și 19.00. Pentru traseele de autobuz 11, 13, 18, 26, 28, 31 și 105 numărul curselor va fi redus, conform următoarelor diagrame de transport: Traseul/ interval orar 05.00 -07.00 07.00-09.00 09.00-13.00 13.00-18.00 18.00-20.00 20.00-22.30 Frecvență (minute) 11 10 8 10 10 13 20 13 60 60 60 60 60 60 18 16 16 16 16 24 24 26 18 12 18 18 35 35 28 13 13 13 13 13 17 31 60 60 60 60 60 60 105 13 10 13 13 13 13 Pentru zilele nelucrătoare și sărbătorile legale: Traseul/ interval orar 05.00 -07.00 07.00-09.00 09.00-13.00 13.00-18.00 18.00-20.00 20.00-22.30 Frecvență (minute) 11 13 13 13 13 20 20 13 60 60 60 60 60 60 18 24 24 24 24 24 48 26 30 30 30 30 30 30 28 17 17 17 17 17 17 31 60 60 60 60 60 60 105 13 13 13 13 20 20 Noile modificări au fost aprobate, la solicitarea operatorului public de transport, în ședința extraordinară a Consiliului Local din data de 6 decembrie 2018. În momentul de față, S.C. Transurb S.A. dispune de 109 autobuze, 24 de troleibuze și 44 de vagoane de tramvai active. PRIMĂRIA MUNICIPIULUI GALAȚI
dcp100168 Posted December 18, 2018 Author Posted December 18, 2018 Staţii suplimentare pentru cursele de convenţii ale angajaţilor Damen şi ArcelorMittal S.C. Transurb S.A. Galaţi a înaintat o solicitare Primăriei municipiului Galaţi privind stabilirea de staţii suplimentare pentru transportul public local de persoane în regim regulat special (convenţii), astfel încât să fie satisfăcute solicitările beneficiarilor acestor curse, respectiv Damen Galaţi şi ArcelorMittal Galaţi. "Modificările semnificative survenite în ultimii ani în structura de personal a celor doi angajatori majori din municipiul Galaţi, au condus la schimbări de trasee, apărând astfel necesitatea înfiinţării de noi staţii de îmbarcare/debarcare pentru personalul muncitor, staţiile stabilite anterior fiind insuficiente", se arată în solicitarea Transurb S.A. Galaţi. Astfel, societatea de transport public local solicită municipalităţii înfiinţarea a 18 staţii noi pentru muncitorii şantierului naval şi ai combinatului siderurgic. Solicitarea este introdusă pe ordinea de zi a următoarei şedinţe de Consiliu Local, de miercuri, 19 decembrie 2018. Dacă votul consilierilor va fi unul pozitiv, noile staţii vor fi în următoarele locaţii (stradă - staţie): - 1 Decembrie 1918 - Maşniţă; - Anghel Saligny - IREG, Biserica Sf. Vasile; - Basarabiei - Ecosal, Cimitir Eternitatea, Poşta Veche, Mihai Bravu; - Brăilei - Neacşu; - Domnească - Campus Studenţesc; - George Coşbuc - Moldova, Grădiniţă; - Gheorghe Asachi - Complex Flora; - Lebedei - Complex Siretul; - Nae Leonard - I.C. Frimu (IFR); - Navelor - Complex Spicul; - Oţelarilor - Bloc D19/Bloc O12; - Portului - Navrom, Intfor. monitoruldegalati.ro
dcp100168 Posted January 31, 2019 Author Posted January 31, 2019 Curse suplimentare de autobuz la Barboşi Întruniţi în şedinţă ordinară, aleşii locali au revenit, ieri, parţial, asupra deciziei luate în decembrie anul trecut, prin care au redus numărul de curse pe traseele de autobuz. Nu mai puţin de 210 cetăţeni din cartierul Barboşi au semnat petiţia prin care le-au cerut autorităţilor revenirea la vechiul program al Traseului 31 (Micro 19 - Barboşi), care însemna un timp de aşteptare de 30 de minute între curse, aducând ca argumente programul unităţilor de învăţământ, al societăţilor comerciale productive, dar şi mersul trenurilor şi al curselor convenţie pentru navetişti. Compania publică de transport, Transurb SA, s-a alăturat acestei solicitări şi a propus majorarea numărului de curse de la 18, câte sunt în prezent, la 31. Conform hotărârii adoptate de aleşi şi raportului de specialitate, s-a decis suplimentarea numărului de curse de la 18 la 26, existând trei intervale orare în care autobuzele vor circula din 30 în 30 de minute. viata-libera.ro
dcp100168 Posted February 20, 2019 Author Posted February 20, 2019 Nemulţumirile gălăţenilor dau în clocot | De ce nu mai vin la timp autobuzele Transurb Nemulţumirile gălăţenilor la adresa companiei publice de transport local au dat în clocot. Revoltaţi că au aşteptat în staţii autobuze şi tramvaie care nu au mai venit deloc, că graficele de transport nu sunt respectate, oamenii au cerut explicaţii, dar s-au plâns că nu le-au primit. Tocmai de aceea am încercat să aflăm de la reprezentanţii Transurb SA ce se întâmplă cu transportul public local din Galaţi. „Marţi dimineaţă, pe Traseul 24, autobuzul care trebuia să ajungă în staţia de la C5A la ora 8,12 nu a mai venit deloc! Fiica mea, care este elevă, l-a aşteptat degeaba în staţie, în condiţiile în care, fiind al doilea traseu de transport de care are nevoie pentru a ajunge la şcoală, îi plătesc abonamentul la preţ întreg!”. „De două zile, Traseul 28 nu mai are maşină la ora 5,37 din Barieră! Avem serviciu la care trebuie să ajungem la timp, plătim abonament la preţ întreg, măcar să fim informaţi să nu mai aşteptăm degeaba în staţii!”. „Am aşteptat 20 de minute la Ireg, într-o staţie comună de transport, să vină tramvaiul 39. În timpul săptămânii, circulă din opt în opt minute, dar noi am stat 20 în staţie!”. Acestea sunt doar câteva dintre sesizările pe care, în ultimele trei zile, gălăţenii le-au făcut la redacţia ziarului nostru şi pe reţelele de socializare. Nemulţumirea lor s-a amplificat pentru că nu au primit răspuns de la cei în măsură să-l ofere. Şoferii nu mai au ce conduce „Marţi dimineaţă, la prima oră, 12 şoferi nu au avut maşini ca să lucreze, iar la ora 9,30 Centrul de Informare m-a anunţat că de pe traseu sunt lipsă cel puţin zece mijloace de transport, din cauză că sunt defecte. Maşina noastră de intervenţie, depanarea, cum îi spunem noi, nu mai dovedea să le tracteze la garaj. La 9,45, numai în staţia de la Piaţa Energiei am numărat 80-90 de persoane, iar singura maşină care se îndrepta către ei mergea deja înclinată într-o parte! Dacă astăzi zece maşini nu au mai mers, mâine vor fi 12 trase pe dreapta!”, ne-a declarat liderul Sindicatului Şoferilor Liberi din Transurb, George Preda. Incidente zilnice în trafic „Problema este că ies pe trasee maşini cu pericol mare în exploatare şi nimeni nu ia măsuri. Au podelele ruginite, dar nu se vede că au linoleum, iar şoferii se tem că, dacă sunt încărcate la maximum se poate rupe podeaua sub greutatea oamenilor! Vorba unui coleg şofer: «Strâng din dinţi când ştiu că soţia şi copilul meu se urcă în autobuz!». Zilnic se produc incidente în trafic! Acum o săptămână, un coleg a spart parbrizul pentru că a rămas fără frână şi a intrat în colegul din faţă. Din fericire, nu a avut viteză mare! Dacă între cele două maşini trecea un călător sau dacă avea viteză mai mare, ce se întâmpla? Ni se promite că vom avea autobuze noi, dar noi nu ştim dacă mâine vom avea cu ce să facem transport!”, reclamă liderul sindical. Se împart preavize de concediere La toate aceste deficienţe se adaugă şi faptul că, de o săptămână, în compania publică de transport se împart preavize de concediere. „Cui? La muncitori! Mecanicii de întreţinere! Cei care, numai ei ştiu cum, se chinuie să mai ţină autobuzele pe trasee, să nu intre în primul stâlp din poarta autobazei! E noaptea minţii! Părerea mea este că şi-au pus în cap să distrugă Transurb şi pe sistemul acesta vor reuşi”, susţine liderul sindical. Ce spune directorul Transurb, Mihai Cadinoiu Directorul general al Transurb, Mihai Cadinoiu, ne-a declarat că există tot mai mari dificultăţi în respectarea graficelor din cauza parcului auto învechit, dar că nu-şi bate nimeni joc de siguranţa cetăţenilor: „Noi nu scoatem pe trasee autobuze pentru a pune oamenii în pericol! Autobuzele pe care le avem sunt trecute prin staţia ITP, prin atelierul de reparaţii, dacă sunt sesizate probleme, dar nu putem să facem din ele mijloace de transport de ultimă generaţie. Fără să fiu maliţios, vă reamintesc că la Brăila un autobuz nou a rămas fără o roată! Avem toată responsabilitatea, nu ne permitem să facem glume cu cetăţenii municipiului, dar sunt situaţii care se pot întâmpla în trafic şi cu o maşină nouă şi cu una super-verificată”, ne-a declarat managerul. Mihai Cadinoiu a ţinut să spună că luni, timp de două ore, reparaţiile mijloacelor de transport au fost blocate pentru că a avut loc o adunare generală a sindicatului, timp în care nu a muncit nimeni în atelier. Directorul ne-a mărturisit că nu a semnat deloc cu inima uşoară preavizele subalternilor săi: „Vor fi 24 de concedieri. S-au dat cinci preavize săptămâna trecută şi 19 în această săptămână. Vor pleca oameni din toate departamentele şi de la transport electric, şi din zona de reparaţii, şi TESA, în funcţie de punctajele obţinute la evaluare şi de necesarul de personal pe care îl are la acest moment societatea. Transurb va rămâne la 771 de persoane”. viata-libera.ro
dcp100168 Posted March 6, 2019 Author Posted March 6, 2019 Contract de 1.700 de euro. Mijloacele de transport, promovate cu două videoclipuri Primăria municipiului Galaţi a scos la bătaie un contract în valoare de 8.403,36 de lei fără TVA, adică peste 1.787 de euro, pentru realizarea a două videoclipuri de câte 45 de secunde, care să promoveze utilizarea mijloacelor de transport urban în comun. Pentru gălăţenii care aşteaptă în van mijloacele de transport în comun, care nu mai ajung la ora stabilită pentru că au cedat pe traseu, pentru cetăţenii care au fost nevoiţi să împingă un troleibuz vechi, rămas în drum, ca şi pentru cei care au parte la fiecare călătorie de murdărie, disconfort, înghesuială şi mirosuri urâte, o asemenea achiziţie pare absurdă. Unde mai pui că, pentru spoturi, se cer rezoluţie şi sunet stereo de cea mai bună calitate, dar şi subtitrare! Potrivit caietului de sarcini de pe portalul administraţiei locale, realizarea spoturilor este obligatorie în cadrul achiziţiei celor 17 troleibuze noi, pentru care Primăria a câştigat finanţare europeană retrospectivă. De altfel, materialele video trebuie să fie elaborate conform prevederilor Manualului de Identitate Vizuală pentru Programul Operaţional Regional 2014-2020. Criteriul de atribuire a contractului este preţul cel mai scăzut, iar producţiile trebuie livrate în maximum zece zile de la semnarea contractului. Abia aşteptăm să le vedem! viata-libera.ro
dcp100168 Posted March 13, 2019 Author Posted March 13, 2019 De ce a introdus Transurb biletele cu două călătorii Decizia companiei publice de transport local Transurb de a pune în vânzare doar bilete cu două călătorii, la preţul de patru lei, renunţând la tichetele cu o singură călătorie, pentru care cetăţenii plăteau doi lei, a stârnit nemulţumirea multor gălăţeni. Tocmai de aceea am încercat să aflăm de la directorul general al SC Transurb SA, Mihai Cadinoiu, care este motivaţia acestei decizii. "Azi dimineaţă, în jurul orei 7,30, în autobuzul 18, am fost obligat să achiziţionez un bilet de patru lei, deşi aveam nevoie doar de o călătorie. Am văzut că cei de la Transurb vor să elimine biletele de doi lei şi să le introducă pe cele de patru lei. Vă rog, dacă se poate, să aflaţi care este motivul pentru care s-a luat aceasta decizie. Nu este normal să plătim în avans pentru un serviciu pe care nu îl folosim. Aceste bilete de patru lei pot circula în paralel cu cele de doi lei, şi rămâne la latitudinea călătorului ce fel de bilet doreşte să îşi cumpere. Se poate întâmpla ca eu să achiziţionez un bilet de patru lei, să-l compostez, ulterior îl pun în buzunar şi îl mai folosesc peste câteva zile. În acest timp se poate deteriora, astfel încât să nu mai poată fi folosit. Se ştie faptul că cei de la controlul Transurb sunt foarte suspicioşi când vine vorba de bilete deteriorate", este unul dintre mesajele primite la redacţie din partea lui Marius Borş, un cititor al ziarului "Viaţa liberă". Critici şi semnale de nemulţumire există şi pe reţelele de socializare, unde cetăţenii se întreabă dacă operatorul public de transport chiar va renunţa la biletele cu o călătorie, comercializate până acum. Ce spune directorul Transurb Mihai Cadinoiu, directorul general al societăţii Transurb, ne-a confirmat că, după epuizarea stocului existent, biletele cu o călătorie vor dispărea şi se vor găsi doar tichete cu două călătorii, la preţul de patru lei. Managerul a subliniat că Hotărârea Consiliului Local nr. 110 din 28 martie 2017, prin care s-au aprobat tarifele pentru serviciul de transport public local de persoane cu mijloacele societăţii Transurb, cuprinde tariful de patru lei pentru biletele cu două călătorii şi, implicit, posibilitatea comercializării acestora. De ce acum? "Pentru că trebuie să ne securizăm veniturile. Cu toţii ne dorim un transport civilizat, cu mijloace de transport noi, dar toate acestea nu se pot realiza fără costuri", ne-a declarat managerul. Mihai Cadinoiu este la curent cu metodele prin care gălăţenii evită cumpărarea biletului de transport. De pildă, cetăţenii care coboară din autobuz sau troleibuz îşi oferă biletul compostat celor care urcă. La fel de bine, biletele compostate sunt lăsate pe scaunele autobuzelor, pentru a fi utilizate de noii călători. De asemenea, spune Mihai Cadinoiu, există şoferi care vând biletul cu doi lei, dar îl "recuperează" apoi de la cetăţeanul care coboară din autobuz, oferindu-i, la schimb un leu. "Îi spun călătorului ca atunci când coboară să treacă pe la ei. Cetăţenii sunt de acord să returneze biletul, recuperându-şi jumătate din suma plătită, dar toate aceste metode ne afectează veniturile", ne-a declarat managerul Transurb. Rămâne de văzut care va fi eficienţa biletelor de patru lei. viata-libera.ro
dcp100168 Posted April 10, 2019 Author Posted April 10, 2019 Gălăţenii felicită Transurb pentru că aşteaptă degeaba în staţii "«Felicitări», Transurb! Chiar nu se găseşte o soluţie pentru traseul 17 cu plecare la ora 7,18 din Dimitrie Cantemir? Astăzi, iar se aşteaptă în zadar"… "Încă o dată, «felicitări», Transurb! V-aţi gândit mai bine şi azi n-au circulat autobuzele cu plecare de la 7,02 şi 7,18 din Dimitrie Cantemir". Sunt mesajele pe care, pe 9 şi, respectiv, 10 aprilie, le-au postat pe Facebook gălăţenii care au aşteptat în zadar, în staţii, două dimineţi la rând. "Este ora 5 şi un sfert, stau de 20 de minute în staţie şi nu a venit nimic! Eu mă duc la muncă nu la plimbare!", este SMS-ul pe care unul dintre şoferii Transurb l-a primit pe telefon din partea soţiei nervoase, care, la fel ca alţi gălăţeni nemulţumiţi, tot aştepta un autobuz întârziat. Sesizările şi mesajele de nemulţumire din partea gălăţenilor care au aşteptat în zadar autobuzele în staţiile Transurb s-au înmulţit din nou pe adresa redacţiei. Tocmai de aceea am încercat să aflăm de la reprezentanţii companiei publice de transport dacă nu cumva au fost operate modificări în graficul autobuzelor, renunţându-se la anumite curse. Am primit asigurări că nu s-a renunţat la nicio cursă, ci au fost, din nou, probleme: "Au apărut defecţiuni la autobuzele repartizate la acest traseu şi au trebuit retrase la garaj. Înlocuirea lor a condus, din păcate, la modificări în graficul de circulaţie", ne-au transmis reprezentanţii operatorului. Din păcate, nu este doar o situaţie trecătoare, după cum am aflat de la George Preda, liderul Sindicatului Şoferilor Liberi din Transurb: "Credeţi-mă, de la o zi la alta, situaţia se înrăutăţeşte! Dacă nu zilnic, la două sau la trei zile, colegii mei mai trag definitiv pe dreapta câte o maşină! Au fost cazuri în care patru oameni au muncit la o maşină timp de opt ore să-i pună motorul la punct, a ieşti în traseu, a făcut o cursă şi i-a căzut cutia de viteze. Munca în zadar!", spune cu dezamăgire liderul sindical, amintind că încă din 2017 a sesizat că se va întâmpla acest lucru! Potrivit lui George Preda, în fiecare zi, între 10 şi 20 la sută dintre şoferii Transurb nu au cu ce circula, iar asta se traduce în lipsa autobuzelor pe trasee. Pentru a-şi putea desfăşura activitatea, şoferii au ajuns să "vâneze" mijloacele de transport încă funcţionale: "Zilnic, colegii noştri trag maşini pe dreapta. În ritmul acesta, în şase luni n-o să mai avem nici măcar o bicicletă! Problema este că noi o spunem de atâta timp şi autorităţile se bat în declaraţii: «să luăm autobuze hibrid, să luăm electrice!». Măi oameni buni, luaţi de care-or fi, numai luaţi!", spune liderul sindical. viata-libera.ro
dcp100168 Posted May 5, 2019 Author Posted May 5, 2019 Traseele de tramvai 7 și 44 vor circula de astăzi pe rutele de bază Ca urmare a finalizării lucrărilor de remediere a accidentului de teren de pe strada Basarabiei, tronsonul cuprins între strada Poșta Veche și strada Anul Revoluției 1848 și a acordului transmis de Primăria municipiului Galați de reluare în condiții de siguranța a circulației tramvaielor, vă informăm că începând cu data de 04 mai 2019 tramvaiele repartizate pe traseele 7 și 44 vor circula conform itinerariului obișnuit: Traseul 7 – Micro 19 ( Cinema Dacia) – Piața Centrala și retur; Traseul 44 – Comat – Piața Centrala și retur. stiridegalati.ro
dcp100168 Posted May 28, 2019 Author Posted May 28, 2019 13 trasee ale mijloacelor de transport în comun vor fi modificate La şedinţa Consiliului Local din 30 mai 2019, aleşii locali vor decide asupra solicitării venite din partea societăţii Transurb S.A. de a aduce modificări programului de transport în comun avându-se în vedere faptul că "prin acest proiect de hotărâre se realizează un răspuns la nevoia de mobilitate, accesul a cât mai multor cetăţeni ai Municipiului Galaţi la serviciul public de transport de persoane în regim regulat, precum şi o eficientizare a serivicului de transport", după cum se arată în expunerea de motive. Modificările aduse vizează diminuarea numărului de capacităţi de transport (autobuze, troleibuze), creşterea intervalului de aşteptare între staţii pe unele trasee, precum şi desfiinţarea sau înfiinţarea unor staţii. Traaseele ce vor fi afectate de aceste modificări sunt următoarele: 1. Traseul 12 (Piaţa Centrală – b-dul George Coşbuc – limita mun. Galaţi/Metro) – eliminarea cursei cu plecare din Piaţa Centrală de la ora 22.12 şi cu plecare de la Metro de la ora 23.15. 2. Traseul 16 (Piaţa Centrală – Trecere bac) – mutarea provizorie (până la achiziţionarea midibuzelor) a capătului traseului de la Trecere bac la Baza sportivă Siderurgistul, cu întoarcere la sensul giratoriu. 3. Traseul 19 (Complex Siret – Grădina Publică) modificarea timpului unei curse de la 60 minute la 72 minute, cu o alocare de 36 de minute atât pe tur cât şi pe retur şi diminuarea cu două capacităţi pentru programul normal de transport în intervalul 07.00 – 09.00. 4. Traseul 20 (Complex Siret – Gara CFR) – modificarea timpului unei curse de la 60 de minute la 72 de minute, cu o alocare de 36 de minute atât pe tur cât şi pe retur. 5. Traseul 22 (Micro 40 – Gara CFR) – timpul pentru semicursa dintre Micro 40 şi Gara CFR va fi de 50 de minute iar timpul pentru semicursa dintre Gara CFR şi Micro 40 va fi de 40 minute şi diminuarea cu două capacităţi pentru programul normal de transport în intervalul 07.00-09.00. 6. Traseul 26 (Micro 13b – Gara CFR) frecvenţa pentru programul de transport pentru zilele nelucrătoare şi sărbătorile religioase va fi de 35 de minute şi diminuarea cu două capacităţi pentru programul normal de transport în intervalul 07.00-09.00. 7. Traseul 29 (Micro 19 – Gara CFR) – modificarea timpului unei curse de la 80 de minute la 90 minute, cu o alocare de 45 de minute atât pe tur cât şi pe retur şi diminuarea cu două capacităţi pentru programul normal de transport în intervalul 07.00-09.00. 8. Traseul 35 (Piaţa Centrală – str. Traian – limita mun. Galaţi/Metro) eliminarea semicursei cu plecare de la Metro de la ora 23.15. 9. Traseul 105 (Micro 19 – Grădina Publică) pentru toate cele şase intervale orare traseul va fi asigurat cu 4 autobuze, atât pentru programul normal de transport cât şi pentru programul pentru vacanţa de vară (zile lucrătoare, zile nelucrătoare şi sărbători religioase). 10. Desfiinţarea staţiei Ţinc amplasată pe str. Traian între Piaţa Centrală şi Baia Comunală. 11. Traseul 39 (Micro 19 – Cimitir Israelit) înfiinţarea unei staţii pe str. Ştefan cel Mare pe sensul de deplasare către Cimitirul Israelit înainte de intrarea în parcarea unităţii militare. 12. Traseul 102 (Micro 19 – Parc CFR) – pentru intervalul 07-09 (programul normal de transport – zile lucrătoare) – diminuarea cu 2 capacităţi. 13. Traseele 102 şi 104 – intrările respectiv ieşirile de pe traseu se vor face de la Parc CFR (dislocarea va fi Autobază – Parc CFR). Întrebat care este motivul pentru care se reduce numărul capacităţilor de transport pe rute foarte aglomerate precum traseul 102, directorul societăţii de transport public local, Transurb S.A., Mihai Cadinoiu, susţine că de fapt aceste autobuze sau troleibuze nu există pe traseu nici acum, iar modificările aduse nu fac decât să coreleze programul de transport cu realitatea din teren. monitoruldegalati.ro
dcp100168 Posted May 30, 2019 Author Posted May 30, 2019 Consiliul Local a renunţat la modificările din transportului public în comun anunţate. Argumentul a fost că "peste două săptămâni intrăm în programul de vară, prin urmare nu are sens să mai facem acum modificări".
dcp100168 Posted June 13, 2019 Author Posted June 13, 2019 Şi mai puţine mijloace de transport pe traseele oraşului "Vajnicii de la Transurb o fac de oaie rău de tot. Marţi după-amiază, pe traseul 26, trei autobuze au lipsit din grafic, unul după altul. Nu mai bine desfiinţează traseul, ca să ne luăm de-o grijă şi să nu mai aşteptăm degeaba?! Nu vă imaginaţi cât de aglomerat este în staţie", ne-a sesizat, revoltat, unul dintre cititorii ziarului "Viaţa liberă". Din păcate, din 18 iunie, timpul de aşteptare în staţii va creşte pentru că SC Transurb SA va trece la programul de vară, stabilit de către aleşii locali. Din păcate, s-au înmulţit situaţiile neplăcute în care nu unul, ci mai multe autobuze consecutive de pe acelaşi traseu nu mai ajung deloc în staţie. Iar sesizările gălăţenilor nemulţumiţi continuă să vină pe adresa redacţiei. Practic, în acest moment, cetăţenii dependenţi de transportul public local nu au garanţia că autobuzul pe care îl aşteaptă va mai veni la ora precizată în graficul afişat în staţie. Reprezentanţii companiei publice de transport local ne-au explicat că sunt probleme punctuale, nu programate. Autobuzele, având un grad atât de mare de uzură, pleacă pe traseu, dar pe parcurs se defectează şi nu mai pot continua cursa. Din păcate, nu mai există posibilitatea de a fi înlocuite pe traseu, pentru că nu mai există autobuze de rezervă. O situaţie similară celei de marţi, de pe traseul 26, s-a întâmplat şi pe ruta 17. "Am constatat defecţiuni în trafic, am retras autobuzul şi nu am avut ce să punem în loc şi nici nu am avut cum, până la următoarea cursă, să le transmitem oamenilor care aşteptau în staţie. Autobuzul defect fost înlocuit, la o oră şi jumătate, cu un alt mijloc de transport", ne-au explicat reprezentanţii Transurb. Cât de orientativ este programul din staţii "Circul zilnic cu autobuzul pe traseul 28. Niciodată nu vine la timp. Că întârzie unul-două minute ar fi una. Dar când vine cu patru minute mai devreme, nu mai e deloc în regulă! Pentru că l-am pierdut şi am fost nevoit să aştept 19 minute să vina următorul autobuz, care era şi foarte plin. Iar pe lângă aceste probleme, adăugaţi şi «sauna» din autobuz", ne-a sesizat un cititor. Explicaţia primită de la Transurb este că orarul privind sosirea mijloacelor de transport în stațiile intermediare ale traseelor este orientativ. Există posibilitatea înregistrării unor abateri de la programul de circulație ce pot varia între două şi patru minute, în funcție de trafic, de semafoare, de blocaje sau restricții. În cazul reclamat, tot din cauza unei defecțiuni tehnice, autobuzul a înregistrat o întârziere de 11 minute, motiv pentru care au apărut modificări în grafic. Altfel spus, a ajuns "mai devreme" pentru că nu a mai ajuns la cursa anterioară… Graficul de vară Veştile proaste privind transportul local nu se opresc aici. Conform datelor oficiale, de marţi, 18 iunie, Transurb va trece la programul de vară, aprobat pentru perioada vacanţei şcolare prin hotărârea Consiliului Local. Potrivit conducerii Transurb, de la 106 autobuze câte asigură acum transportul public local de persoane în zilele lucrătoare, se va trece la 90. Sâmbăta, duminica şi în sărbătorile legale nelucrătoare, vor circula tot 68 de mijloace de transport, câte circulă şi în prezent. Operatorul de transport spune că, pe traseele în care timpul de aşteptare în staţie era de patru minute în medie, odată cu trecerea la programul de vară timpul de aşteptare creşte la zece minute, în medie. Iată şi traseele pe care se va resimţi din plin "vacanţa". Conform Transurb, pe traseul 102, din 14 mijloace de transport vor rămâne opt. Pe traseul 104, din patru vor rămâne două. Tot două din patru vor rămâne şi pe traseul 26. Iar pe traseul 105, din şase autobuze câte circulă acum, vor mai rămâne patru. "Diagrama de vară a funcţionat şi anul trecut în aceleaşi condiţii votate de consilierii locali. Din păcate, atât putem la acest moment. Sperăm ca din toamnă, când vom readuce cele 106 autobuze pe trasee, printre ele să fie şi cele noi, a căror achiziţie este în desfăşurare", ne-a declarat directorul Transurb, Mihai Cadinoiu. viata-libera.ro
dcp100168 Posted June 16, 2019 Author Posted June 16, 2019 Transurb trece la programul de vacanță Transurb Galați anunță că, în conformitate cu Hotărârea Consiliului Local nr. 252/26.04.2018, începând cu data de 18.06.2019, mijloacele de transport public local de călători vor circula după programul de transport aprobat pentru perioada vacanțelor școlare. Prin urmare, frecvența de circulație a mijloacelor de transport în comun se va modifica la unele trasee, conform diagramelor de circulație aprobate prin Hotărârea mai sus menționată. Iată programul mijloacelor de transport în comun: TRASEE DE AUTOBUZ TRASEUL 9 (Cimitir Sf.Lazar – Gara C.F.R.) va fi deservit atat in cursul zilelor lucratoare cat si-n cele nelucratoare si sarbatori legale, pe parcursul intregului program, de 2 capacitati cu o frecventa de 36 minute; TRASEUL 10 (Cartier Dimitrie Cantemir – Damen) va fi deservit in cursul zilelor lucratoare, in intervalele orare 5:00 – 7:00 si 9:00 – 23:00 de 2 capacitati cu o frecventa de 48 minute iar in intervalul orar 7:00 – 9:00, de 4 capacitati cu o frecventa de 24 minute. In zilele nelucratoare si sarbatori legale, traseul 10 va fi deservit pe parcursul intregului program de 2 capacitati cu o frecventa de 48 minute; TRASEUL 11 ( Micro 13 – Piata Centrala) va fi deservit in cursul zilelor lucratoare, in intervalele 5:00 – 7:00 respectiv 18:00 – 20:00 de 6 capacitati cu o frecventa de 13 minute, in intervalul orar 7:00 – 18:00 de 8 capacitati cu o frecventa de 10 minute iar in intervalul orar 20:00 – 23:00 de 4 capacitati cu o frecventa de 20 minute. In zilele nelucratoare si sarbatori legale, traseul 11 va fi asigurat in intervalele orare 5:00 – 7:00 respectiv 18:00 – 23:00 de 4 capacitati cu o frecventa de 20 minute iar in intervalul orar 7:00 – 18:00 de 6 capacitati cu o frecventa de 13 minute; TRASEUL 12 (Metro – Piata Centrala) va fi deservit atat in cursul zilelor lucratoare cat si-n cele nelucratoare si sarbatori legale, in intervalul orar 5:00 – 18:00 de 2 capacitati cu o frecventa de 35 minute iar in intervalul orar 18:00 – 23:00 de 1 capacitate cu o frecventa de 70 minute; TRASEUL 13 (Agrogal/Bazinul Nou – Piata Centrala) va fi deservit atat in cursul zilelor lucratoare cat si-n cele nelucratoare si sarbatori legale, pe parcursul intregului program, de 1 capacitate cu o frecventa de 60 minute; TRASEUL 15 (Piata Centrala – Gara C.F.R.) va fi deservit atat in cursul zilelor lucratoare cat si-n cele nelucratoare si sarbatori legale, pe parcursul intregului program, de 1 capacitate cu o frecventa de 50 minute; TRASEUL 16 (Piata Centrala – Trecere Bac) va fi deservit atat in cursul zilelor lucratoare cat si-n cele nelucratoare si sarbatori legale, pe parcursul intregului program, de 1 capacitate cu o frecventa de 60 minute; TRASEUL 17 (Cartier Dimitrie Cantemir – Metro) va fi deservit in cursul zilelor lucratoare, in intervalele orare 5:00 – 7:00 respectiv 9:00 – 23:00 de 2 capacitati cu o frecventa de 50 minute iar in intervalul orar 7:00 – 9:00 de 4 capacitati cu o frecventa de 25 minute. In cursul zilelor nelucratoare si-n sarbatorile legale, traseul 17 va fi asigurat pe parcursul intregului program de 2 capacitati cu o frecventa de 50 minute; TRASEUL 18 (Micro 13 – Bariera Traian) va fi deservit in cursul zilelor lucratoare, in intervalele orare 5:00 – 7:00 respectiv 18:00 – 23:00 de 4 capacitati cu o frecventa de 24 minute iar in intervalul orar 7:00 – 18:00, de 6 capacitati cu o frecventa de 16 minute. In cursul zilelor nelucratoare si a sarbatorilor legale, traseul 18 va fi deservit in intervalul orar 5:00 – 20:00 de 4 capacitati cu o frecventa de 24 minute iar in intervalul orar 20:00 – 23:00 de 2 capacitati cu o frecventa de 48 minute; TRASEUL 19 (Complex Siret – Gradina Publica) va fi deservit in cursul zilelor lucratoare, in intervalele orare 5:00 – 7:00 respectiv 9:00 – 23:00 de 2 capacitati cu o frecventa de 30 minute iar in intervalul orar 7:00 – 9:00 de 4 capacitati cu o frecventa de 15 minute. In cursul zilelor nelucratoare si a sarbatorilor legale, traseul 19 va fi asigurat pe parcursul intregului program de 2 capacitati cu o frecventa de 30 minute; TRASEUL 20 (Complex Siret – Gara C.F.R.) va fi deservit atat in zilele lucratoare cat si-n cele nelucratoare si sarbatori legale, pe parcursul intregului program, de 2 capacitati cu o frecventa de 30 minute; TRASEUL 22 (Micro 40 – Gara C.F.R.) va fi deservit in cursul zilelor lucratoare, in intervalele orare 5:00 – 7:00 respectiv 9:00 – 23:00 de 2 capacitati cu o frecventa de 40 minute iar in intervalul orar 7:00 – 9:00 de 4 capacitati cu o frecventa de 20 minute. In cursul zilelor nelucratoare si a sarbatorilor legale, traseul 22 va fi asigurat pe parcursul intregului program de 2 capacitati cu o frecventa de 40 minute; TRASEUL 23 (Auchan – Shopping City) va fi deservit atat in zilele lucratoare cat si-n cele nelucratoare si sarbatori legale, pe parcursul intregului program, de 2 capacitati cu o frecventa de 40 minute; TRASEUL 24 (Shopping City – Damen) va fi deservit in zilele lucratoare, pe parcursul intregului program, de 4 capacitati cu o frecventa de 24 minute iar in zilele nelucratoare si sarbatori legale, de 2 capacitati cu o frecventa de 48 minute; TRASEUL 25 (Pista Betonata – Shopping City) va fi deservit atat in cursul zilelor lucratoare cat si-n cele nelucratoare si sarbatori legale, pe parcursul intregului program, de 1 capacitate cu o frecventa de 60 minute; TRASEUL 26 (Micro 13 – Gara C.F.R.) va fi deservit in cursul zilelor lucratoare, in intervalele orare 5:00 – 7:00 respectiv 9:00 – 23:00 de 2 capacitati cu o frecventa de 35 minute iar in intervalul orar 7:00 – 9:00 de 4 capacitati cu o frecventa de 17 minute. In cursul zilelor nelucratoare si a sarbatorilor legale, traseul 26 va fi asigurat pe parcursul intregului program de 2 capacitati cu o frecventa de 35 minute; TRASEUL 27 (Cartier Dimitrie Cantemir – Bariera Traian) va fi deservit in cursul zilelor lucratoare, in intervalul orar 5:00 – 18:00 de 4 capacitati cu o frecventa de 24 minute iar in intervalul 18:00 – 23:00 de 2 capacitati cu o frecventa de 48 minute. In zilele nelucratoare si sarbatori legale, traseul 27 va fi deservit, pe parcursul intregului program, de 2 capacitati cu o frecventa de 48 minute; TRASEUL 28 (Micro 19 – Bariera Traian) va fi deservit, atat in zilele lucratoare cat si-n cele nelucratoare si sarbatori legale, in intervalul orar 5:00 – 18:00 de 8 capacitati cu o frecventa de 13 minute iar in intervalul orar 18:00 – 23:00 de 6 capacitati cu o frecventa de 17 minute; TRASEUL 29 (Micro 19 – Gara C.F.R.) va fi deservit in cursul zilelor lucratoare, in intervalele orare 5:00 – 7:00 respectiv 9:00 – 23:00 de 2 capacitati cu o frecventa de 40 minute iar in intervalul orar 7:00 – 9:00 de 4 capacitati cu o frecventa de 20 minute. In cursul zilelor nelucratoare si a sarbatorilor legale, traseul 29 va fi asigurat pe parcursul intregului program de 2 capacitati cu o frecventa de 40 minute; TRASEUL 30 (Micro 19 – Borcan) va fi deservit, atat in cursul zilelor lucratoare cat si –n zilele de sambata si sarbatori legale de 1 capacitate cu o frecventa de 60 minute. In cursul zilelor de duminica, traseul 30 nu circula; TRASEUL 31 (Cartier Barbosi – Micro 19) va fi deservit, atat in cursul zilelor lucratoare cat si-n cele nelucratoare si sarbatori legale, de 1 capacitate care va circula cu frecventa de 30/60 minute; TRASEUL 34 (Micro 13 – Intfor) va fi deservit atat in cursul zilelor lucratoare cat si-n cele nelucratoare si sarbatori legale, pe parcursul intregului program, de 2 capacitati cu o frecventa de 35 minute; TRASEUL 35 (Piata Centrala – Metro) va fi deservit, in cursul zilelor lucratoare, in intervalul orar 5:00 – 18:00 de 2 capacitati cu o frecventa de 30 minute iar in intervalul orar 18:00 – 23:00 de 1 capacitate cu frecventa de 60 minute. In zilele nelucratoare si sarbatori legale, traseul 35 va fi deservit in intervalele orare 5:00 – 7:00 respectiv 18:00 – 23:00 de 1 capacitate cu frecventa de 60 minute iar in intervalul orar 7:00 – 18:00 va fi deservit de 2 capacitati cu o frecventa de 30 minute; TRASEUL 36 (Comat – Gara C.F.R.) va fi deservit atat in zilele lucratoare cat si-n cele nelucratoare si sarbatori legale, pe parcursul intregului program, de 2 capacitati cu o frecventa de 32 minute; TRASEUL 105 (Micro 19 – Gradina Publica) va fi deservit atat in zilele lucratoare cat si-n cele nelucratoare si sarbatori legale, pe parcursul intregului program, de 4 capacitati cu o frecventa de 20 minute. TRASEE DE TROLEIBUZ TRASEUL 102 (Micro 19 – Parc C.F.R.) va fi deservit, in cursul zilelor lucratoare, in intervalul orar 5:00 – 18:00 de 8 capacitati cu o frecventa de 10 minute iar in intervalul orar 18:00 – 23:00 de 6 capacitati cu o frecventa de 13 minute. In zilele nelucratoare si sarbatori legale, traseul 102 va fi deservit in intervalele orare 5:00 – 7:00 respectiv 18:00 – 23:00 de 6 capacitati cu o frecventa de 13 minute iar in intervalul 7:00 – 18:00 va fi deservit de 8 capacitati cu o frecventa de 13 minute; TRASEUL 104 (Tiglina III – Parc C.F.R.) va fi deservit in cursul zilelor lucratoare, in intervalele orare 5:00 – 7:00 respectiv 9:00 – 23:00 de 2 capacitati cu o frecventa de 36 minute iar in intervalul orar 7:00 – 9:00 de 4 capacitati cu o frecventa de 18 minute. In cursul zilelor nelucratoare si a sarbatorilor legale, traseul 104 va fi asigurat pe parcursul intregului program de 2 capacitati cu o frecventa de 36 minute. TRASEE DE TRAMVAI TRASEUL 7 (Micro 19 – Piata Centrala) va fi deservit, atat in cursul zilelor lucratoare cat si-n cele nelucratoare si sarbatori legale, in intervalele orare 5:00 – 7:00 respectiv 18:00 – 23:00, de 2 capacitati cu o frecventa de 37 minute iar in intervalul orar 7:00 – 18:00, de 4 capacitati cu o frecventa de 19 minute; TRASEUL 39 (Micro 19 – Cimitir Israelit) va fi deservit, in zilele lucratoare, in intervalele orare 5:00 -7:00 respectiv 18:00 – 20:00 de 6 capacitati cu o frecventa de 13 minute, in intervalul orar 7:00 – 18:00 de 8 capacitati cu o frecventa de 10 minute iar in intervalul 20:00 – 23:00 de 4 capacitati cu o frecventa de 19minute. In cursul zilelor nelucratoare si a sarbatorilor legale, traseul 39 va fi deservit, in intervalele orare 5:00 – 7:00 respectiv 20:00 – 23:00 de 4 capacitati cu o frecventa de 19 minute iar in intervalul orar 07:00 – 20:00 de 6 capacitati cu o frecventa de 13 minute; TRASEUL 44 (Comat – Piata Centrala) va fi deservit in cursul zilelor lucratoare, in intervalul orar 5:00 – 20:00 de 2 capacitati cu o frecventa de 31 minute iar in intervalul orar 20:00 – 23:00 de 1 capacitate cu o frecventa de 62 minute. In cursul zilelor nelucratoare si a sarbatorilor legale, traseul 44 va fi deservit in intervalul orar 5:00 – 18:00 de 2 capacitati cu frecventa de 31 minute iar in intervalul orar 18:00 – 23:00 de 1 capacitate cu frecventa de 62 minute. stiridegalati.ro
dcp100168 Posted July 1, 2019 Author Posted July 1, 2019 Staţii înfiinţate şi desfiinţate Societatea Transurb SA anunță că începand de mâine, 02 iulie 2019, va fi înființată o nouă stație de tramvai pe itinerariul traseului 39 ( Micro 19 – Cimitir Israelit). Stația va fi situată pe strada Ștefan Cel Mare, pe sensul de mers către Cimitirul Israelit, înainte de intrarea în parcarea unității militare și va purta denumirea de ” Ștefan cel Mare”. De asemenea, începând cu aceeași dată vor fi desființate două stații aflate pe itinerariul următoarelor trasee de transport în comun : Traseul 16 ( Piața Centrală – Trecere Bac) – mutarea provizorie (până la achiziţionarea midibuzelor) a capătului traseului de la Trecere bac, la Baza Sportivă Siderurgistul, cu întoarcere la sensul giratoriu. Mutarea este necesară urmare a faptului că, autobuzele rămân blocate în trafic (la Trecere Bac), în momentul efectuării manevrelor de întoarcere, producând astfel, blocaje atât, la accesul spre bac, cât și la descărcarea bacului. Traseul 13 (Piața Centrală – Agrogal) și traseul 35 ( Piața Centrală – Metro) – va fi desființată stația ”Farmacia Ținc”, situată pe strada Traian, între Piața Centrală și Baia Comunală. Stația a fost înființată din necesitatea deservirii traseelor deviate pe perioada lucrărilor de reabilitare a străzii Traian, tronsonul cuprins între Piața Centrală și Baia Comunală. Transurb SA
dcp100168 Posted October 17, 2019 Author Posted October 17, 2019 Traseele 13 și 36 revin la vechile rute Primăria municipiului Galați informează că, începând de luni, 21.10.2019, mijloacele de transport care asigură traseele 13 și 36 revin la vechile rute de circulație, atât pe tur cât și pe retur, având în vedere că stadiul lucrărilor de modernizare de pe strada Basarabiei, pe tronsonul cuprins între strada Traian și strada Mihai Bravu, permite acest lucru. Astfel, mijloacele de transport vor circula pe trasee după cum urmează: Traseul nr. 13 (Piața Centrală – Bazinul Nou/Agrogal): Piaţa Centrală – Str. Traian – Str. Basarabiei – Str. Calea Prutului – Bazinul Nou/Agrogal şi retur, astfel încât cursele cu plecare de la Piața Centrală de la orele 06.30, 07.30, 14.30, 15.30 și 16.30 au capătul traseului la Agrogal; Traseul nr. 36 (Comat – Gara CFR): Comat – str. Henri Coandă – str. Traian Vuia – b-dul Milcov – str. 1 Decembrie 1918 – Piaţa Energiei - str. Basarabiei – str. Mihai Bravu – str. Gării – str. Dogăriei – str. Alexandru Moruzzi – str. Ana Ipătescu - Gara CFR şi retur. Biroul de presă al Primăriei municipiului Galați
dcp100168 Posted November 13, 2019 Author Posted November 13, 2019 Un traseu nou înfiinţat şi multe rute modificate. Aleşii decid pe unde vor circula noile minibuze Înfiinţarea traseului 37 (C. Levaditti - Ţiglina I) care ar urma să fie asigurat de două minibuze, revenirea capătului Traseul 16 la Trecere Bac şi asigurarea acestuia cu două minibuze, faţă de un singur autobuz care asigură traseul în prezent, scurtarea traseului 27 din Bariera Traian în centrul oraşului sunt câteva dintre propunerile ajunse pe masa aleşilor locali. Pe masa consilierilor locali a ajuns un proiect de hotărâre privind transportul public local, realizat în prezent de SC Transurb SA. Conform raportului de specialitate, modificarea este necesară "pentru a veni în întâmpinarea solicitărilor călătorilor, ale societăţii de transport public local, dar şi în urma monitorizării programului de transport de către Compartimentrul Transport Urban". De asemenea, pentru că au fost cumpărate mijloace noi de transport, este necesară repartizarea acestora pe traseele existente. Iată ce modificări sunt cuprinse în proiectul de hotărâre. Pentru Traseul 9 (Cimitir „Sf. Lazăr” - Gara CFR) se solicită modificarea lungimii rutei de la 13,1 km la 14 km, „având în vedere că la plecarea de la Cimitir, respectiv ieşirea de pe strada C. Levaditti, autobuzele sunt obligate să respecte noile reglementări rutiere şi să întoarcă la sensul giratoriu de la Serviciul Public Ecosal”. În ceea ce priveşte Traseul 11 (Micro 13B - Piaţa Centrală) este prevăzută „revenirea la vechiul program de transport prin suplimentarea cu două autobuze”. Traseul 13 (Piaţa Centrală - Bazinul Nou/ Agrogal) ar urma să fie asigurat cu două minibuze faţă de un singur autobuz, cât circulă în prezent. „Cursele care vor asigura Agrogal vor avea următoarele ore de plecare din Piaţa Centrală: 6,30, 7,30, 14,00, 15,30 şi 17,00”, se arată în documente. Şi pe Traseul 15 (Piaţa Centrală - Gara CFR) se doreşte introducerea a două minibuze, faţă de un singur autobuz în prezent. Revenirea Traseului 16 (Piaţa Centrală - Trecere Bac) la capătul de la Trecere Bac îi va bucura cu siguranţă pe cetăţeni. Sperăm că tot o veste bună va fi şi asigurarea acestuia cu două minibuze, faţă de un singur autobuz, cât circulă în prezent. La Traseul 19 (Complex Siret - Grădina Publică) ar urma să fie modificat timpul unei curse de la 60 de minute la 72 de minute, cu o alocare de 36 de minute atât pe tur, cât şi pe retur. O modificare vizează Traseul 20 (Complex Siret - Gara CFR): devierea acestuia „de la Potcoava de Aur la Piaţa Centrală (… strada Traian - Basarabiei - Mihai Bravu) atât pe tur, cât şi pe retur, precum şi modificarea timpului unei curse de la 60 la 72 de minute, cu o alocare de 36 de minute pe semicursă”, se arată în proiect. La Traseul 22 (Micro 40 - Gara CFR), timpul pentru semicursa dintre Micro 40 şi Gara CFR va fi de 50 de minute, iar timpul pentru semicursa dintre Gara CFR şi Micro 40 va fi de 40 de minute. În ceea ce priveşte Traseul 25 (Shopping City - cartier Fileşti) se are în vedere mutarea capătului de la Shoopping City în Micro 40, prelungirea programului de transport până la ora 21.00 (ultima plecare) şi asigurarea rutei cu două minibuze, faţă de un singur autobuz cât e în prezent. La Traseul 26 (Micro 13B - Gara CFR), frecvenţa pentru programul de transport pentru zilele nelucrătoare şi sărbătorile religioase va fi de 35 de minute, ca şi în zilele lucrătoare. Pentru Traseul 27 (Cartier Dimitrie Cantemir - Bariera Traian) se propune scurtarea prin mutarea capătului din Bariera Traian în staţia Centru, cu întoarcere pe strada Gării - strada Nicolae Bălcescu. În cazul Traseului 28 (Micro 19 - Bariera Traian) se va reveni la vechiul program de transport, prin suplimentarea cu două autobuze. Pentru Traseul 29 (Micro 19 - Gara CFR) se propune modificarea timpului unei curse de la 80 de minute la 90 de minute, cu o alocare de 45 de minute atât pe tur cât şi pe retur. Două minibuze şi un autobuz ar urma să acopere şi Traseul 35 (Piaţa Centrală - limita municipiului Galaţi/ Metro), faţă de cele două autobuze care asigură traseul în prezent. De asemenea, proiectul promovează înfiinţarea unei noi rute, Traseul 37 (C. Levaduitti - Ţiglina I), şi asigurarea acesteia cu două minibuze. Rămâne de văzut ce vor spune aleşii despre aceste propuneri, în ce formă vor fi aprobate şi când vor intra ele în vigoare. viata-libera.ro
dcp100168 Posted November 27, 2019 Author Posted November 27, 2019 Minibuzele intră pe trasee pe 1 decembrie Primăria municipiului Galați anunță că, duminică, 1 decembrie 2019, vor intra pe trasee noile minibuze, iar pentru a veni în întâmpinarea solicitărilor transmise de către călători și de către SC Transurb SA vor exista modificări în programul de transport public local. Este vorba despre următoarele trasee: 1. Se înființează traseul 37 (str. C. Levaditti – Țiglina I), asigurat cu 2 minibuze și o frecvență de 30 min. Traseul: Str. C. Levaditti (aferent bl. Nufăr 5) – str. C. Levaditti – str. Prelungirea Brăilei – str. Brăilei – Țiglina I/Țiglina II și retur. Prima cursă va fi la ora 05.00, iar ultima cursă la ora 22.00 (plecări de la ambele capete de traseu). 2. Pe traseele 11 (Micro 13b – Piața Centrală) și 28 (Micro 19 – Bariera Traian) se alocă suplimentar două autobuze. 3. Traseul 13 (Piața Centrală – Bazinul Nou/Agrogal) - asigurarea traseului cu 2 minibuze, față de un singur autobuz care asigură traseul în prezent. Cursele care vor asigura Agrogal vor avea următoarele ore de plecare de la Piața Centrală: 06.30, 07.30, 14.00, 15.30 și 17.00. 4.Traseul 15 (Piața Centrală – Gara CFR) - asigurarea traseului cu 2 minibuze, față de un singur autobuz care asigură traseul în prezent. 5. Traseul 16 (Piața Centrală – Trecere Bac) – revenirea capătului traseului la Trecere Bac și asigurarea acestuia cu 2 minibuze, față de un singur autobuz care asigură traseul în prezent. 6. Traseul 19 (Complex Siret – Grădina Publică) - modificarea timpului unei curse de la 60 de minute la 72 de minute, cu o alocare de 36 de minute atât pe tur cât și pe retur. 7. Traseul 20 (Complex Siret – Gara CFR) – modificarea traseului prin devierea acestuia de la Potcoava de Aur la Piața Centrală (… str. Traian – str. Basarabiei – str. Mihai Bravu…) atât pe tur cât și pe retur precum și modificarea timpului unei curse de la 60 de minute la 72 de minute, cu o alocare de 36 de minute pe semicursă. 8. Traseul 22 (Micro 40 – Gara CFR) – timpul pentru semicursa dintre Micro 40 și Gara CFR va fi de 50 de minute, iar timpul pentru semicursa dintre Gara CFR și Micro 40 va fi de 40 de minute. 9. Traseul 25 (Shopping City – Cartier Filești) – prelungirea programului de transport până la ora 21 (ultima plecare) și asigurarea traseului cu 2 minibuze, față de un singur autobuz care asigură traseul în prezent. 10. Traseul 27 (Cartier Dimitrie Cantemir – Bariera Traian) – scurtarea traseului prin mutarea capătului din Bariera Traian în stația Centru, cu întoarcere pe str. Gării – str. Nicolae Bălcescu. 11. Traseul 29 (Micro 19 – Gara CFR) – modificarea timpului unei curse de la 80 de minute la 90 de minute, cu o alocare de 45 de minute atât pe tur, cât și pe retur. 12. Traseul 35 (Piața Centrală – limita municipiului Galați/Metro) – asigurarea traseului cu 2 minibuze și 1 autobuz, față de 2 autobuze care asigură traseul în prezent. Primăria Galaţi
dcp100168 Posted December 5, 2019 Author Posted December 5, 2019 45 de minute de aşteptare, la minus 4 grade. Iar n-a venit autobuzul La minus 4 grade, gălăţenii au aşteptat, ieri-dimineaţă, 45 de minute în staţia Piaţa Micro 39, să vină un autobuz de pe traseul 26. Din păcate, între orele 8,30 - 9,15 nu a sosit niciunul, deşi conform graficului de pe site-ul Transurb ar fi trebuit să vină cel puţin trei! Nu ştim, însă, dacă respectivul grafic a fost actualizat, pentru că nici cel din staţiile de transport nu este, fiind afişat încă programul scurt de transport, din timpul vacanţei şcolare de vară! Experienţe similare - minute lungi de aşteptare, în frigul pătrunzător - au trăit şi gălăţenii care au avut nevoie, ieri-dimineaţă, de autobuzele 19, 20, 22 sau 24. Şi, probabil, n-au fost singurii. Ce spune Transurb La solicitarea noastră, iată ce explicaţii ne-a transmis Transurb pentru sincopele majore din transportul de ieri. Compania publică de transport susţine că "la traseul 26, dintr-un număr de patru grafice cu program normal şi două suplimentare s-au asigurat doar trei grafice cu program normal. În intervalul menţionat, conform raportului GPS, în staţia Piaţa Micro 39, la ora 08,50 a făcut staţie autobuzul GL-09-YMM". Conform sursei citate, "la traseul 19, dintr-un număr de două grafice cu program normal şi două suplimentare, s-au asigurat doar cele cu program normal". "La traseul 20, dintr-un număr de două grafice cu program normal, s-a asigurat doar un grafic. La traseul 22, dintr-un număr de două grafice cu program normal şi două suplimentare, s-au asigurat doar cele cu program normal. La traseul 24, dintr-un număr de patru grafice cu program normal s-au asigurat doar trei grafice. Menționăm că toate neconformitățile apărute în graficul de circulație sunt cauzate de defecțiunile survenite la mijloacele de transport ale societăţii. Ne cerem scuze pentru disconfortul creat publicului călător, urmând ca în cel mai scurt timp să putem scoate în traseu, alături de cele 20 de minibuze, și cele 40 autobuze noi, marca BMC, în vederea asigurării tuturor graficelor de circulaţie", ne-a transmis Transurb. O promisiune am primit şi de la directorul general al Transurb, Mihai Cadinoiu: "Cu aceste autobuze, vom reuşi să nu mai avem ratări la traseele pe care le avem în diagramă. Ne prezentăm scuze, cu această ocazie, cetăţenilor. Ştim că de multe ori nu ajung la serviciu din cauza noastră, dar în curând aceste situaţii nu se vor mai repeta". viata-libera.ro
dcp100168 Posted December 12, 2019 Author Posted December 12, 2019 Autobuze suplimentare pe două rute de transport local Prin votul aleşilor locali, traseul de transport public local 27 a fost modificat din nou. Astfel, el va circula din Cartierul Cantemir până la Parc CFR şi retur. Mai mult, vor fi introduse două autobuze suplimentare pe această rută. Tot două capacităţi vor fi adăugate şi pe traseul 19. Trebuie spus că scurtarea traseului 27, care ajungea în Bariera Traian, până în Centru, a fost aprobată tot de Consiliul Local pe 21 noiembrie anul acesta, şi pusă în aplicare de la 1 decembrie. Măsura a stârnit nemulţumirea multor gălăţeni care au solicitat repetat revenirea la vechiul traseu. Iată că acum 27 va fi prelungit până la Parc CFR. „Această modificare are drept cauză reacţiile pe care le-am primit de la cetăţenii Galaţiului şi în consecinţă Primăria municipiului Galaţi a reacţionat”, a explicat directorul Direcţiei de Servicii Comunitare de Utilitate Publică, Vergiliu Vals. „Aşa cum aţi aprobat luna trecută, de la 1 decembrie a intrat o nouă grilă de transport care însemna trecerea de la 88 la 95 de unităţi - vorbesc de autobuze - şi suplimentarea cu un număr de 13.000 km lunar. Cu aceste modificări pe care vi le propunem acum, creştem la 99 de unităţi, autobuze, şi încă 17.000 de km”, a mai precizat directorul Vals. Aleşii locali au fost de acord cu modificarea propusă. Urmează ca hotărârea adoptată joi seara să fie comunicată companiei publice de transport Transurb SA, care o va pune în aplicare. Cel mai probabil odată cu intrarea pe trasee a celor 40 de autobuze mari şi cele două trasee vor fi suplimentate. Pentru ca elevii să nu se mai bulucească dimineaţa în mijloacele de transport, pentru a ajunge la şcoală, le dăm o veste bună: "Se află în analiză trei trasee şcolare pe care ni le dorim a fi operaţionale începând cu anul şcolar viitor, cel mai târziu şi care să reprezinte un exemplu de bune practici al transportului verde în municipiul Galaţi", a declarat Vergiliu Vals. viata-libera.ro
dcp100168 Posted February 28, 2020 Author Posted February 28, 2020 De la 1 martie, se suspendă circulaţia tramvaielor Societatea de transport public local Transurb S.A. Galaţi anunţă că din cauza lucrărilor la infrastructură, începând de duminică, 01 martie 2020, se suspendă circulaţia tramvaielor. Pentru a asigura transportul călătorilor pe rutele suspendate, vor circula autobuze după cum urmează: - Traseul 39 va fi înlocuit cu 6 autobuze, de luni până vineri, cu o frecvenţă de 15 minute, iar sâmbăta şi duminica, cu o frecvenţă de 23 de minute; - Traseul 7 va fi asigurat de un autobuz cu frecvenţă de 90 de minute şi va circula pe ruta: TUR - Micro 19/ Magazinul General/ Liceul 9/ Piaţa Centrală; RETUR - Piaţa Centrală/ Piaţa Energiei/ Liceul 9/ Piaţa Energiei/ Micro 19; - Traseul 44 va fi asigurat de un autobuz cu frecvenţa de 70 de minute şi va avea următoarea rută: TUR - BJATM/ Piaţa Energiei/ Liceul 9/ Piaţa Energiei/ Piaţa Centrală; RETUR - Piaţa Centrală/ Piaţa Energiei/ Liceul 9/ Piaţa Energiei/ BJATM. monitoruldegalati.ro
dcp100168 Posted July 8, 2020 Author Posted July 8, 2020 Un nou traseu de transport public local Un nou taseu de transport public local, care să asigure legătura între cartierul de locuinţe sociale din Micro 17 şi Micro 19 (capăt troleibuz), ar putea fi înfiinţat dacă vor fi de acord consilierii locali. Propunerea înfiinţării acestui nou traseu vine din partea companiei de transport public local, SC Transurb SA, dar şi din partea Primăriei Galaţi, în urma numeroaselor solicitări venite din partea cetăţenilor. După cum am aflat de la directorul general al Transurb, Mihai Cadinoiu, noul itinerar de transport ar urma să fie realizat cu minibuze Karsan, la un interval de aproximativ 30 de minute. Autorităţile argumentează că înfiinţând această nouă rută asigură accesul cât mai multor cetăţeni la serviciul public de transport persoane în regim regulat, dar şi o eficientizare a acestei activităţi. Dacă traseul va fi aprobat de consilierii locali el ar putea purta numărul 38 şi ar urma să devină operaţional de la 1 septembrie 2020. viata-libera.rol
dcp100168 Posted August 2, 2020 Author Posted August 2, 2020 În ce staţii opresc autobuzele care circulă în locul tramvaielor Pentru că mai devreme de anul viitor - în cel mai optimist scenariu - nu vom vedea tramvaie pe străzile oraşului, gălăţenii trebuie să se obişnuiască să circule cu autobuzele care acoperă traseele 7, 39 şi 44. Pentru că acestea nu respectă staţiile tramvaielor, nu de puţine ori călătorii s-au arătat nemulţumiţi ori au aşteptat degeaba mijlocul de transport. Pe baza sesizărilor primite din partea gălăţenilor, am solicitat companiei publice de transport în comun, Transurb SA, date privind traseele şi staţiile autobuzelor care circulă în locul tramvaielor. "Pe strada Oţelarilor, autobuzele care acoperă traseele 39 şi 7 nu folosesc staţiile de tramvai, ci pe cele ale autobuzelor 10 şi 27. Panourile electronice de informare din aceste staţii nu anunţă nimic cu privire la traseele 39 şi 7, prin urmare călătorii nu pot şti când sosesc aceste mijloace de transport. La fel se întâmplă şi în Micro 39! Problema este că nu toţi gălăţenii cunosc această modificare şi nu o dată s-a întâmplat ca unii cetăţeni să aştepte în van în staţiile de tramvai", a fost una dintre sesizările primite la redacţie. Motiv pentru care, am solicitat Transurb să precizeze care este motivul pentru care nu sunt folosite staţiile de tramvai, acolo unde acestea sunt funcţionale, şi ce măsuri au fost luate pentru informarea călătorilor cu privire la staţiile şi traseele autobuzelor de pe rutele 7, 39 şi 44. Ce spune Transurb "Legislația rutieră nu permite ca autobuzele care deservesc traseele de tramvai să oprească în aceste stații prevăzute cu refugiu în banda trei. Pe site-ul societăţii și în on-line, publicul călător a fost informat că, pe aceste trasee (7, 39 şi 44), autobuzele vor opri în staţiile de autobuz de pe itinerariu", ne-a comunicat Transurb. Pentru cei care nu se informează doar din surse electronice, un anunţ pus în staţii ar fi, totuşi, eficient, credem noi! Cine amenajează o staţie O alta sesizare a venit din partea unui locuitor al cartierului Fileşti. Acesta reclamă ca unii dintre şoferii autobuzelor care circulă pe traseul 7 "nu au vrut să oprească la macazul liniei de tramvai, de unde ar fi luat şi navetiştii, şi unde ar fi putut coborî călătorii care doreau să ajungă în Fileşti, ci a întors şi a făcut staţie la Liceul Nr. 9. Şoferii de pe traseul 44 opresc la macaz, dar unii dintre cei de pe traseul 7 refuză, susţinând că nu este staţie amenajată şi ne obligă pe noi, locuitorii cartierului Fileşti, să parcurgem pe jos 450-500 de metri. Va rugăm să mutaţi staţia acolo unde a fost atâţia ani, la macaz în Siderurgiştilor, unde întorc acum autobuzele. Totodată vă rugăm să amenajaţi acolo un adăpost cu o bancă, unde să putem aştepta în condiţii civilizate", solicită gălăţeanul. Transurb ne-a comunicat că "prin amplasarea de către Primărie a marcajului de stație în zona «MACAZ LINIE TRAMVAI» s-a rezolvat problema locuitorilor din cartierul Filești. Amplasarea unui adăpost cu bancă este responsabilitatea serviciului abilitat din cadrul Primăriei". viata-libera.ro
dcp100168 Posted August 5, 2020 Author Posted August 5, 2020 Sondaj cu privire la satisfacţia călătorilor Transurb Nu mai puţin de 20.000 de lei fără TVA este suma estimată pe care Primăria Galaţi o scoate la bătaie pentru un sondaj de opinie privind "indicele de satisfacţie al călătorilor" faţă de transportul public regulat în municipiu. "Calitatea unei călătorii poate fi apreciată printr-o multitudine de cerinţe, esenţiale fiind: siguranţa, regularitatea, ritmicitatea şi punctualitatea, rapiditatea, confortul", se precizează în caietul de sarcini al achiziţiei publice. Mărimea eşantionului este de 1.100 de persoane, cu vârsta de peste 18 ani, iar culegerea datelor va fi efectuată de operatori de teren cu experienţă în sondaje. "Concluziile vor fi clare şi fără echivoc, sub formă de notă de la 1 la 10", se mai explică în caietul de sarcini al achiziţiei publice. Ofertele sunt aşteptate până pe 10 august, ora 14.00, iar criteriul de atribuire a contractului este "preţul cel mai scăzut". viata-libera.ro
dcp100168 Posted August 31, 2020 Author Posted August 31, 2020 Traseul 38, Micro 17 - Micro 19 Primăria municipiului Galați informează că, pentru a răspunde cât mai bine solicitărilor gălățenilor în privința transportului public în comun, începând din data de 01.09.2020, se va înființa un nou traseu de autobuz. Este vorba despre traseul 38 care va asigura legătura între Cartierul de locuințe sociale din Micro 17 și Cartierul Micro 19. Traseul va fi asigurat cu un autobuz și va avea o frecvență de 30 de minute. Turul va fi următorul: Micro 19 – str. Oțelarilor - str. Brăilei – str. Vrancei - str. Oltului – Drumul de Centură - Cartier locuințe sociale Micro 17. Stațiile vor fi: Micro 19, Lidl, Cartier locuințe sociale Micro 17. Returul va fi următorul: Cartier locuințe sociale Micro 17 – str. Leonida Zamfirescu – str. Petru Groza – str. Oltului – str. Vrancei – str. Brăilei – str. Oțelarilor – Micro 19. Stațiile vor fi: Cartier locuințe sociale Micro 17, Petru Groza, Școala nr. 40, IATSA, Grădința Prichindel, Micro 19. Primăria municipiului Galați
dcp100168 Posted September 18, 2020 Author Posted September 18, 2020 Noi linii de autobuz dedicate exclusiv elevilor Începând de marţi, 22 septembrie 2020, vor fi noi linii de autobuz dedicate exclusiv elevilor, astfel încât aceştia să ajungă în siguranţă la şcoală şi să evite aglomeraţia, a anunţat Primăria municipiului Galaţi. Este vorba despre următoarele trei trasee: 1. Dimitrie Cantemir - bld. Galaţi - str. Oţelarilor - str. Brăilei - str. Reg. 11 Siret - str. Brăilei - str. Domnească - str. Gării - Gara CFR - str. Gării - str. Domnească - Parc CFR (retur pe str. Gării - str. Nicolae Bălcescu); 2. Micro 19 - str. Oţelarilor - str. Brăilei - Drumul de Centură - str. Oltului - str. Gh. Asachi - str. Anghel Saligny - str. Gheorghe Doja - str. Siderurgiştilor - bld. 1 Decembrie 1918 - Micro 40; 3. Micro 40 - str. Milcov - str. Ionel Fernic - str. Traian Vuia - str. Milcov - str. 1 Decembrie 1918 - str. Siderurgiştilor - str. Brăilei - str. Reg. 11 Siret - str. Brăilei - str. Domnească - Parc CFR. (retur pe str. Gării - str. Nicolae Bălcescu). Autobuzele vor avea inscripţionat mesajul ”TRASEU PENTRU ELEVI” şi indicativul numărului de traseu. monitoruldegalati.ro
dcp100168 Posted September 21, 2020 Author Posted September 21, 2020 Cine evaluează satisfacţia călătorilor Transurb Nu mai puţin de 19.800 de lei fără TVA va plăti Primăria municipiului Galaţi pentru un sondaj de opinie privind „indicele de satisfacţie al călătorilor” faţă de transportul public regulat în municipiu. Contractul a fost atribuit firmei Galleria Creative Shop SRL Galaţi, în condiţiile în care valoarea estimată a achiziţiei a fost de 20.000 de lei fără TVA. Criteriul de atribuire a fost "preţul cel mai scăzut". "Calitatea unei călătorii poate fi apreciată printr-o multitudine de cerinţe, esenţiale fiind: siguranţa, regularitatea, ritmicitatea şi punctualitatea, rapiditatea, confortul", se precizează în caietul de sarcini al achiziţiei publice. Mărimea eşantionului este de 1.100 de persoane, cu vârsta de peste 18 ani, iar culegerea datelor va fi efectuată de operatori de teren cu experienţă în sondaje. "Concluziile vor fi clare şi fără echivoc, sub formă de notă de la 1 la 10", se mai explică în caietul de sarcini al achiziţiei publice. viata-libera.ro
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now