Jump to content

Recommended Posts

Posted

Intră în circulație primele tramvaie noi

Primăria municipiului Galați informează că luni, 1 noiembrie 2021, vor intra în circulație primele tramvaie noi din ultimii 40 de ani. Este vorba despre patru tramvaie cu toate dotările moderne care vor asigura Traseul 7 (Micro 19 - Piața Centrală), iar prima zi de circulație va avea un caracter demonstrativ. Totodată, noile tramvaie vor înlocui autobuzele care au asigurat până acum transportul public pe Traseul 7. Cele patru tramvaie fac parte din seria celor opt produse de către societatea ASTRA VAGOANE CĂLĂTORI S.A., după ce Primăria municipiului Galați a obținut fonduri europene în acest scop, iar valoarea contractului de achiziție este de 44.680.000 de lei, fără TVA.

Biroul de presă al Primăriei municipiului Galați

Posted

Primele tramvaie noi din ultimii 40 de ani au intrat astăzi în circulație

Primele patru tramvaie, din seria celor opt achiziționate cu fonduri europene de către municipalitate, au intrat astăzi în circulație.

„Pentru prima dată în ultimii 40 de ani gălățenii circulă cu tramvaie noi. Deocamdată vorbim de patru tramvaie din lotul celor opt cumpărate cu fonduri europene. Sunt tramvaie noi, cu toate dotările moderne, astfel încât gălățenii să se bucure de cele mai bune condiții de călătorie, de un transport civilizat și prietenos mediul, după ce am reușit anul acesta să punem în circulație și primele autobuze hibrid”, a declarat primarul municipiului Galați, Ionuț Pucheanu.

Cele opt tramvaie moderne sunt produse de către societatea ASTRA VAGOANE CĂLĂTORI S.A., după ce municipalitatea a obținut fonduri europene în acest scop, iar valoarea contractului de achiziție este de 44.680.000 de lei, fără TVA. Până acum au ajuns la Galați cinci tramvaie din lotul celor opt, restul urmând să sosească până la sfârșitul acestui an.

Noile tramvaie,model ”Autentic”, au fiecare, o capacitate de 114 de pasageri, dintre care minimum 30 pe scaune, un consum de energie scăzut și grad înalt de fiabilitate. În plus, dispun de podea joasă cu rampe pentru accesul persoanelor cu dizabilități, precum și de un sistem pentru anunțuri vocale exterioare pentru persoanele cu deficiențe de vedere. De asemenea, mijloacele de transportsunt prevăzute cu instalație de aer condiționat pentru pasageri și vatman, sisteme de numărare a călătorilor, echipamente audio-video, instalație pentru sistemul de ticketing, sisteme de informare a călătorilor, atât în interior, cât și în exterior. Tramvaielesunt concepute cu sisteme de siguranță care să nu permită plecarea din stații cu ușile deschise, dar și cu echipament pentru comanda automată a schimbării macazelor.Lungimea tramvaieloreste de 19 de metri, iar lățimea de 2,4 metri. Acestea vor avea o durată de serviciu de 30 de ani. Un tramvai va parcurge aproximativ 60.000 km/an.

Primăria municipiului Galați a mai depus, în parteneriat cu Ministerul Dezvoltării,o cerere de finanțare europeană pentru achiziția a 10 tramvaie noi. Valoarea proiectului este de peste 80 de milioane de lei, iar procedura de licitație este în derulare.

Biroul de presă al Primăriei municipiului Galați

  • 1 month later...
Posted

Sunteţi mulţumiţi de călătoria cu Transurb?

Pentru un "Sondaj de opinie privind indicele de satisfacţie al călătorilor" cu transportul public local în comun, Primăria Galaţi a pus la bătaie un contract de 21.000 de lei fără TVA. Ofertele sunt aşteptate până pe 9 decembrie 2021, criteriul de atribuire fiind "preţul cel mai scăzut". Conform caietului de sarcini, vor fi întrebate 1.100 de persoane. În opinia Primăriei, "calitatea unei călătorii poate fi apreciată printr-o multitudine de cerinţe, esenţiale fiind: siguranţa, regularitatea, ritmicitatea şi punctualitatea, rapiditatea, confortul, comportarea civilizată a personalului şi durata redusă a călătoriei".

viata-libera.ro

  • 2 weeks later...
Posted

Panouri de informare şi TVM-uri nefuncţionale

De mai bine de două săptămâni, panoul de informare din staţia de transport public „strada Oţelarilor” este nefuncţional. Iar de săptămâna trecută, i s-a alăturat şi automatul de încărcare a cardurilor şi de vânzare a biletelor de călătorie (TVM - ticket vending machine).

Practic, gălăţenii care aşteaptă în această staţie nu au cum să afle când soseşte autobuzul de care au nevoie, iar dacă nu au deja bilet valabil sau card reîncărcat de călătorie, singura soluţie este să aibă suficient credit pentru un SMS cu care să-şi plătească transportul. Pentru că situaţia trenează de mai mult timp, am fost curioşi să aflăm unde pot sesiza cetăţenii asemenea disfuncţionalităţi, pentru a fi urgent remediate. Ei bine, o pot face cu un mesaj pe adresa de e-mail transurb@gmail.com sau la Centrul de Informaţii 0721.111.602.

La numărul de telefon respectiv am sunat şi noi pentru a sesiza problema şi… surpriză! Am aflat că situaţia era deja cunoscută şi nu este câtuşi de puţin singulară. Mai precis, ni s-a spus că numeroase panouri de informare şi ATM-uri nu funcţionează, este nevoie de înlocuirea unor piese şi se aşteaptă intervenţia consorţiului care le-a instalat. Pe scurt, "cel mai modern și performant sistem e-ticketing din România" promis de autorităţi, funcţionează în continuare cu sincope, dificultăţi şi surprize neplăcute.

viata-libera.ro

  • 1 month later...
Posted

Primarul, directorul Transurb şi liderul sindical, luaţi la întrebări: Nimeni nu vrea un transport pe butuci în Galaţi

Controlat politic de zeci de ani, transportul public în comun prestat de Transurb se confruntă cu probleme şi incertitudini. Anul trecut, două greve spontane ale angajaţilor au paralizat oraşul pentru câte o jumătate de zi, iar ultima dintre ele s-a încheiat cu demisia directorului, cerută şi de salariaţi, şi de primar. Pentru că urmează încă un an dificil pentru Transurb, am încercat să facem o radiografie a transportului gălăţean punând cap la cap trei viziuni: a primarului municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu, a directorului general interimar, Ghiţă Paraschiv, şi a preşedintelui Sindicatului Şoferilor Liberi, George Preda. Am adresat fiecăruia aceleaşi trei întrebări şi vă invităm să le citiţi răspunsurile.

- Care sunt cele mai grave trei probleme ale transportului în comun din Galaţi şi cum vedeţi rezolvarea lor?

Primarul Ionuţ Pucheanu: Cele mai mari probleme la Transurb ar fi: lipsa acoperirii integrale, la nivelul mijloacelor de transport (autobuze, troleibuze, tramvaie), cu capacități moderne, economice şi ecologice; lipsa unui sistem de trasee bine pus la punct, care să acopere nevoia de mobilitate a gălățenilor într-un mod logic și economic; lipsa, de până acum, a unui manager în cadrul societății, care să reușească să fie vizionar, curajos, asumat și nu în ultimul rând, să reușească să facă o singură ECHIPĂ, împreună cu toți ceilalți angajați ai Transurb.
Cel mai probabil, odată cu lansarea următoarelor fonduri europene, precum și a altor programe guvernamentale, vom avea fondurile necesare pentru reînnoirea în proporție de sută la sută a întregii flote folosite de Transurb. Şi astfel ar fi rezolvată prima problemă.
În ceea ce priveşte a doua problemă, anul acesta, cel mai probabil, vom avea un masterplan de transport public, care va include și o nouă viziune asupra traseelor, asta pentru a nu mai ajunge ca în situația de mai ieri, când, pe anumite segmente ale străzii Brăilei, se suprapuneau până la 17 trasee. Asta va duce la mari economii de carburant și o mai bună împărțire a mijloacelor de transport la nivelul întregului oraș.
În privinţa managerilor, e mai greu. Am lucrat deja cu câțiva directori. Vom schimba până găsim persoana potrivită pentru acest job. E o societate foarte grea. Sper, în acest moment, ca domnul Paraschiv să fie acel "diamant", care a stat îngropat prin atelierele Transurb, și căruia i s-a oferit o mare șansă atât pentru el, cât mai ales pentru societatea de transport.

Directorul Ghiţă Paraschiv: Prima şi cea mai complicată problemă pentru noi, la ora actuală, ar fi creşterea preţurilor la energie şi la motorină. La motorină, creşterea e un pic mai mică, dar la energie am plecat de la 260 de lei şi am ajuns la 2.200 de lei pe megawatt. De la 1 februarie, cu ajutorul Primăriei, avem un contract încheiat pe şase luni cu Hidroelectrica, în care preţul este de 1.100 de lei pe megawatt. Faţă de 2.200 sau faţă de 5.000 de lei pe megawatt, cât cerea o firmă când am fost noi ultima dată la licitaţie pe Bursă, este un preţ mai mic. Atunci nu am luat nimic, pentru că nu a scăzut firma respectivă cu niciun leu. În ceea ce priveşte rezolvarea, Primăria Galaţi a făcut maximum ce se putea face. Doar autorităţile centrale dacă vor găsi o soluţie.
A doua problemă ar fi fluctuaţia de personal cu o calificare mai înaltă. Noi avem mijloace de transport noi, cu tehnică modernă, iar cei cu o bună calificare îşi găsesc de lucru în alte părţi, unde sunt mai bine plătiţi. Deja au plecat oameni de la întreţinere, de la achiziţii. Am prevăzut în contractele de achiziţie de mijloace de transport şcolarizare pe categorii de meserii. Aici iarăşi ne-a ajutat Primăria: pentru cele 14 troleibuze noi avem o prelungire a contractului de garanţie încă trei ani. Un reprezentant al firmei care a câştigat este în permanenţă aici şi cu el rezolvăm şi problemele.
A treia problemă este circulaţia aglomerată şi anevoioasă prin oraş. Din cauza traficului sufocat, nu ne putem ţine de grafic.

Liderul sindical George Preda: Prima şi cea mai importantă problemă este lipsa banilor, concretizată în lipsa investiţiilor, a dotărilor materiale, a spaţiilor de lucru moderne. Iar lipsa banilor pleacă şi de la vechea problemă a decontării unui preţ pe kilometru mult mai mic decât cheltuielile reale. Iar asta a dus la acumularea unor datorii inclusiv la furnizori, din acest motiv aprovizionarea cu piese, cu materiale, a devenit foarte anevoioasă şi uneori a generat costuri mai mari. Unii foşti directori generali au fost nevoiţi să dea în judecată Primăria ca să recupereze acei bani, pentru că intram în imposibilitatea de a continua activitatea. Banii din buget se cheltuiesc doar pe carburant, energie şi salarii. Din cauza salariilor mici, oameni de valoare din punctele-cheie ale întreprinderii au plecat.
O a doua problemă o reprezintă sistemul de taxare – ticketing-ul - este total ineficient. Avem oameni pe care îi fugărim prin oraş de la un TVM la altul, ca să le facă funcţionale. Şi peste o oră sau a doua zi o iau de la capăt. Singurul avantaj al acestui sistem este monitorizarea: se poate vedea clar raportul călători transportaţi - încasări. La unele trasee îţi urcă 6.000 de călători şi validează 3.000 sau 2.500!
A treia problemă o reprezintă numărul insuficient de autobuze, de capacităţi, iar rezolvarea ţine de administraţia locală.

- Va avea bani Transurb pentru a-şi desfăşura activitatea pe tot parcursul anului şi pentru a-şi plăti salariaţii şi, dacă da, de unde?

Primarul Ionuţ Pucheanu: Transurb, la fel ca în fiecare an, va avea banii necesari desfășurării activității. Banii vor veni din aceleași surse ca şi până acum: buget local, vânzare bilete şi celelalte contracte încheiate de către Transurb. Încercăm în acest an o modalitate de decontare a cheltuielilor, mult mai predictibilă şi, nu în ultimul rând, sustenabilă, în raportul Primărie - Transurb.

Directorul Ghiţă Paraschiv: Sursele de finanţare ale Transurb nu pot fi decât din încasările noastre din ceea ce vindem – bilete, abonamente. Sursa aceasta a scăzut foarte mult şi nici nu vedem o creştere în viitor. O altă sursă o reprezintă cursele convenţie la Combinat şi la Şantierul Naval şi mai avem venituri din reclamele de pe stâlpi şi din mijloacele de transport. Dar grosul banilor vine de la Consiliul Local.
Noi avem un contract de delegare a serviciului de transport public, iar preţul pe kilometru care ni se decontează se actualizează din când în când. Mai ales acum, când preţurile la energie şi carburant au crescut, va trebui se facă un audit şi alte calcule pentru modificarea acestui preţ pe kilometru. Noi sperăm să nu fie probleme cu banii, dar rămâne de văzut ce se va întâmpla până în decembrie.

Liderul sindical George Preda: E foarte greu de spus dacă Transurb va avea bani. Fără ajutorul administraţiei locale, nu ştim dacă societatea va supravieţui sau se va bloca. În trei-şase luni sigur vor apărea mişcări ale salariaţilor. Avem în contractul colectiv de muncă două cauze care prevăd nişte majorări salariale destul de substanţiale, pentru că aşa au fost negociate: diferenţa de salariu minim pe economie, plus rata inflaţiei, care este uriaşă faţă de acum doi ani. Anul trecut, ne-am bătut pentru 155 de lei, pe care i-am luat doar pe ultimele două luni, chiar dacă ar fi trebuit să-i luăm pe tot anul. În 2022, în condiţiile în care şi noi am mai redus printr-un act adiţional pretenţiile, suma se ridică la 300 de lei de fiecare om, începând cu 1 ianuarie. Nu suntem atât de naivi să nu înţelegem că nu vom vedea aceşti bani prea curând. Acum, problema societăţii este cum va achita facturile la gaz, la energie, carburant!
Încasările nu au cum să crească decât, eventual, prin creşterea preţului, ceea ce clar nu e de dorit. Ar pune o presiune şi mai mare pe populaţie. Mai este şi problema configuraţiei traseelor. Unele nu sunt bine gândite, şi noi am spus-o din 2016, dar nu ne-a ascultat nimeni. Frecvenţa mijloacelor de transport, punctualitatea care când e, când nu e, pot duce la îndepărtarea unor categorii de călători.

- Când vom avea un sistem de transport confortabil şi punctual, care să-i mulţumească pe majoritatea gălăţenilor?

Primarul Ionuţ Pucheanu: Eu am ferma convingere că, în următorii trei ani, vom reuși să acoperim toate neajunsurile.

Directorul Ghiţă Paraschiv: În curând împlinesc 40 de ani de când lucrez în Transurb. Îmi aduc aminte de iernile aspre de acum 10-15 ani, în care veneam de la unu noaptea să pornim autobuzele. Dădeam foc la o pernă de aer şi o băgam pe dedesubt, ca să încălzim motorul, să putem porni, că se congela uleiul. Când se lumina afară şi ne vedeam unul cu altul nu ne recunoşteam din cauza fumului… De acolo am plecat şi am ajuns la situaţia de azi, când 80 la sută din diagrama pe care o asigurăm zilnic sunt maşini nu mai vechi de trei ani - Euro 6, hibrid.
Nu ştiu în ce măsură vom putea mulţumi 100.000 de oameni, dar noi facem eforturi. Şi Primăria, la fel, este preocupată de achiziţia de autobuze electrice, hibrid, troleibuze, să mai extindă nişte reţele. Se vor termina şi lucrările de pe bulevardul George Coşbuc şi vom putea relua traseul 39 cu tramvaiele. Vom avea, astfel, mai multe autobuze de rezervă, să putem înlocui unde apare o problemă.
Dar mai trebuie să ne dăm mâna şi să păstrăm ceea ce avem. Ne pare rău că sunt şi cetăţeni neglijenţi. Chiar acum avem un caz în care nişte copii s-au sprijinit cu genunchii de un geam separator şi l-au spart. Omul care stă în staţie, poate nici măcar nu bănuieşte câtă muncă şi câte verificări se fac pentru ca mijlocul de transport să fie sigur: frâne, direcţie, curăţenie.

Liderul sindical George Preda: Vom avea un transport confortabil şi punctual când vom avea un număr suficient de capacităţi de transport, altele decât tramvaiele. Pentru că am ajuns într-o situaţie paradoxală. Avem vagoane de tramvai suficiente, dintre care opt nou-nouţe, avem mare parte a căii de rulare reabilitată, doar că au rămas puţine trasee. Nici reţeaua de troleibuze nu a fost extinsă cine ştie ce. Cât timp suntem legaţi de autobuze, nu vom avea nici confort, nici punctualitate.
Nouă ne-ar mai trebui, la ora actuală, cel puţin 40, poate chiar 50 de autobuze, pentru a acoperi toată diagrama şi pentru a avea o rezervă de maşini gata în orice moment pentru înlocuire sau suplimentare. La Braşov, de pildă, au troleibuze cu autonomie şi, după părerea mea, sunt cele mai bune mijloace de transport pe care le poate avea un oraş: nepoluante, rapide, cu capacitate mare şi autonomie.
Ar mai fi nevoie şi de sprijin din partea autorităţilor locale şi a Poliţiei Locale şi Rutiere ca să putem fi punctuali. În zonele modernizate te trezeşti cu unii care parchează maşinile unde vor şi, dacă şoferul sau vatmanul le atrage atenţia, se termină urât pentru el. La Cluj, există bandă specială pentru mijloace de transport.
Ce putem face noi este să fim mai atenţi la comportamentul şi la capacitatea profesională a salariaţilor. Au fost atenţionaţi şoferii să nu mai plece mai devreme de la capăt de linie! Noi, ca organizaţie sindicală, nu tolerăm comportamentul unor şoferi: să închidă uşile când nu trebuie, să vorbească urât, să fumeze.

Ce spune un controlor Transurb

"Probleme sunt multe, dar cele mai grave sunt lipsa acută de personal şi încasărilor directe de către Transurb. Dacă un controlor de bilete surprinde un călător care nu circulă cu un titlu de călătorie valabil, îi întocmeşte un proces-verbal de contravenție cu o valoare cuprinsă între 100 și 500 de lei. Din păcate, acești bani nu merg către Transurb, ci către Primărie, astfel societatea supravieţuieşte din vânzarea de bilete și abonamente cu preț redus. Problema esenţială este lipsa profundă de comunicare între superiorii societății și angajați, ceea ce poate duce la haos.
Vom avea un transport civilizat și la timp atunci când se va dori asta! Când se vor scoate din nenumăratele stații amplasate dintr-o sută într-o sută de metri, când vor fi trasee de autobuz gândite, nu ca acum inutile, cu consum de timp, uzură auto și motorină arsă fără sens. Vom avea un transport civilizat atunci când și călătorii vor fi civilizați și nu vor mai trata Transurbul, mijloacele de transport și angajații ca pe niște gunoaie. Dacă ne vom implica mai mulţi, şi călători, şi prestatori, vor fi și bani și un transport civilizat", este de părere unul dintre controlorii Transurb.

viata-libera.ro

  • 1 month later...
Posted

Nemulţumiri şi acuzaţii de abuz la adresa Transurb. Călători scoşi din răbdări

"Abuz", aşa au catalogat mai mulţi gălăţeni controalele Transurb din cauza cărora au pierdut legătura cu mijlocul de transport de care aveau nevoie pentru a ajunge, dimineaţa, la timp, la locul de muncă. Şi asta pentru că verificările respective nu s-au făcut cu mijlocul de transport continuându-şi cursa - aşa cum ar fi fost normal, ci cu oprirea lui, pe traseu, timp de minute bune. Suficiente pentru a pierde legătura şi a fi nevoiţi să aştepte alte minute bune, în staţie, un alt mijloc de transport care să-i ducă la destinaţie. Legalitatea acestui mod de control a fost pusă la îndoială de cetăţenii revoltaţi, motiv pentru care am solicitat explicaţii conducerii companiei publice de transport în comun.

"Aduc în atenția dumneavoastră următoarea situație, care, din punctul meu de vedere, constituie un abuz", aşa începe mesajul pe care l-am primit la redacţie din partea uneia dintre pasagerele Transurb. Gălăţeanca pare că nu şi-a făcut doar abonament la transport, ci şi la controale cu troleibuzul tras pe dreapta suficient timp cât să piardă legătura cu următorul, care o duce la destinaţie. "De câteva luni bune, Transurb își permite ca dimineața - eu circul la ora 7,30 cu traseul 104 - să oprească în trafic autobuzele și troleele pentru a efectua controlul documentelor de călătorie, ceea ce duce la pierderea legăturilor cu celelalte mijloace de transport. Deoarece capetele luminate de la această societate au scurtat trasul 104 - merge numai până în Centru - noi trebuie să schimbăm mai multe mijloace de transport pentru a ajunge la job, dacă lucrăm mai departe. Implicit, acest lucru duce la întârzierea la serviciu. Acest fapt s-a întâmplat și în această săptămână: am fost opriți luni, miercuri, la fel şi în luna februarie", ne-a scris gălăţeanca, punând la îndoială legalitatea acțiunilor Transurb vizavi de situația prezentată. Ca dovadă, ne-a transmis mai multe fotografii.

O altă sesizare care ne-a parvenit la redacţie vizează faptul ca mijloacele de transport sunt oprite, dar nu sunt verificaţi efectiv călătorii, ci doar aparatele de validare. Pentru a lămuri toate aceste aspecte sesizate, inclusiv motivul pentru care controalele nu se fac cu mijlocul de transport continuându-şi cursa, am solicitat explicaţii directorului general al SC Transurb SA, Ghiţă Paraschiv.

Ce spune conducerea Transurb

Potrivit directorului general Ghiţă Paraschiv, controalele documentelor de călătorie se fac în proporţie de 80 la sută cu mijlocul de transport aflat în mişcare: "De regulă, o echipă de control urcă în mijlocul de transport şi călătoreşte două-trei staţii, până sunt verificaţi toţi călătorii. Numai că, timp de o săptămână din lună, efectuăm controale cu un caracter special, pentru că ne ajută şi Poliţia Locală. Apelăm la sprijinul agenţilor pentru că sunt persoane care - descoperite fără bilet sau card valabil şi validat - refuză să ne prezinte actele de identitate pentru întocmirea procesului-verbal de contravenţie. Aceste controale mai speciale au loc dimineaţa, de la 7,00 la 9,00, şi după-amiaza, de la 16,00 la 18,00.

De regulă, oprim autobuzele şi troleibuzele care sunt în proporţie de 60-70 la sută aglomerate. Pe cele foarte aglomerate nu le putem opri. Intenţia noastră este ca mijlocul de transport să stea oprit în acel punct un minut şi jumătate - două minute, timp în care verificăm călătorii şi care nu sunt în regulă pot plăti pe loc biletul special de călătorie sau sunt invitaţi să coboare. Nu este în intenţia noastră să-i deranjăm pe călători prea mult, iar sincronizarea cu alte mijloace de transport depinde şi de trafic, nu numai de oprirea noastră", ne-a declarat directorul Ghiţă Parschiv.

Managerul a argumentat că, din păcate, încasările Transurb sunt în continuare insuficiente, dar introducerea biletului special de călătorie, în valoare de 30 de lei, pentru persoanele pe care controlorii Transurb le descoperă în autobuze, tramvaie sau troleibuze că nu dețin bilet sau card de călătorie valabil și validat, reprezintă un plus. Dovadă că, până acum s-au adunat aproximativ 10.000 de lei şi asta doar într-o lună.

În ceea ce priveşte sesizarea că echipa de control verifică doar validatoarele, nu şi călătorii, directorul Transurb are altă explicaţie: "Validatoarele sunt verificate atunci când mijlocul de transport iese din garaj. Dar, pe parcurs, putem primi semnale de la dispecerat că unul sau mai multe nu  mai funcţionează şi atunci se fac verificări. Iar în ceea ce priveşte controalele, prima grijă a echipei de verificare atunci când urcă în mijlocul de transport este să blocheze validatoarele, pentru a nu mai putea fi folosite de pasageri", ne-a explicat managerul Transurb.

Din respect pentru călătorii corecţi, considerăm că ar trebui găsite soluţii pentru ca toate controalele să se desfăşoare fără ca mijlocul de transport să fie tras pe dreapta. Când te grăbeşti, orice minut este preţios!

viata-libera.ro

Posted

Se reia circulația tramvaielor pe traseul 39

Societatea Transurb SA informează că, începând cu data de 1 aprilie 2022, se va relua circulația tramvaielor pe traseul 39. În prima etapă, acestea vor circula de la capăt traseu Micro 19 până la Piața H.M. Berthelot (Micro 40) și retur.

Transferul călătorilor pe segmentul Piața H.M. Berthelot ( Micro 40) – Cimitirul Israelit și retur se va efectua cu autobuze care vor circula cu o frecvență de 20 de minute.

Biroul Relații Publice al Transurb

  • 3 weeks later...
Posted

Transurb intră într-un weekend de două săptămâni

Compania de transport public local a anunţat pe site-ul propriu şi pe pagina sa publică de Facebook că va intra într-un weekend de... două săptămâni, în perioada 15 aprilie - 1 mai 2022. Mai exact, Transurb îşi informează laconic călătorii că "mijloacele de transport public vor circula după programul stabilit pentru zilele de sâmbătă - duminică și sărbători legale". Argumentul? "Vacanța de primăvară din anul școlar 2021-2022 pentru elevii din toate ciclurile de învățământ, care începe în data de 15 aprilie 2022 și se termină pe 1 mai 2022".

Dincolo de faptul că un anunţ de o asemenea importanţă ar fi meritat mai mult decât o postare pe Facebook pentru a fi adus la cunoştinţa publicului, ne întrebăm dacă odată cu elevii intră în vacanţă şi celelalte categorii de călători - angajaţi, pensionari, şomeri, studenţi etc. Şi dacă ar fi momentul cel mai potrivit pentru aglomeraţie în mijloacele de transport în comun?!

Pe lângă faptul că autobuzele, troleibuzele şi tramvaiele vor veni mai rar, şi cabinele de eliberare a titlurilor de călătorie vor funcţiona după un program adaptat. Mai exact, în zilele de 22, 23 și 25 aprilie 2022, programul va fi de la ora 10,00 la ora 18,00, iar în ziua de 24 aprilie 2022, chioşcurile Transurbvor fi închise. "Titlurile de călătorie pot fi achiziționate de la aparatele de încărcare/ reîncărcare carduri de transport și eliberare bilete cu QR code, de pe portalul web https://transportgalati.ro/ și prin intermediul aplicației "transportGalati", disponibilă pe Google Play", transmite operatorul de transport.

viata-libera.ro

  • 1 month later...
Posted

Goana după un bilet de călătorie cu Transurb

Achiziționarea unui bilet de călătorie cu Transurb, în anumite zone ale orașului, se poate transforma într-o aventură, după cum ne-a sesizat, recent, o cititoare. Și asta deoarece funcționarea aparatelor care distribuie titluri de călătorie (TVM) se dovedește, adesea, a fi o loterie. Iată cum răspunde compania publică de transport situației semnalate, care nu este, cu siguranță, singulară.

„Cu privire la posibilitatea achiziționării unui tichet de călătorie pentru mijloacele de transport în comun aferente zonelor Țiglina III și Țiglina IV, vă aduc la cunoștință că, de ceva timp, este închis punctul de încasare de la fostul capăt de traseu 9. La următoarea stație spre Țiglina I, punctul de ticketing este defect, în stația Kaufland nu este punct de încasare. Cei din zona respectivă cum pot utiliza mijloacele de transport dacă nu dețin abonament?”, ne întreabă gălățeanca în mesajul transmis pe adresa redacției.
La rândul nostru, am transmis sesizarea către Transurb și vă prezentăm, în continuare, răspunsul companiei publice de transport în comun.

Personalul, repartizat la chioșcurile cu trafic ridicat

„Cu privire la programul de funcționare al cabinei din stația Țiglina III, vă informăm că, în mod constant, se analizează raportul de activitate care cuprinde situația vânzărilor și fluxul de călători și s-a constatat că volumul vânzărilor și, totodată, fluxul de călători sunt foarte scăzute, motiv pentru care, lunar, în baza unor grafice de lucru, personalul activ este repartizat la punctele de vânzare cu trafic ridicat de călători.

De asemenea, specificăm faptul că, la capătul traseelor 9 și 104, este amplasat un aparat de distribuire titluri de călătorie (TVM - ticket vending machine n.r.) care poate fi utilizat pentru achiziționarea biletelor cu QR code și încărcare/reîncărcare carduri de transport. În urma verificărilor efectuate, vă informăm că, cel puțin în ultima lună, nu au fost semnalate probleme de funcționare la acest TVM. Referitor la TVM-ul amplasat în stația Minion (la care face referire petenta), vă precizăm că este funcțional și că nu au fost necesare reparații care să dureze un timp îndelungat”, ne-a comunicat SC Transurb SA.

Câte dintre automatele de bilete funcționează

Potrivit operatorului de transport, „din totalul de 89 de TVM-uri amplasate pe traseele de transport public, un procentaj de maximum 10 la sută din acestea pot prezenta defecțiuni din cauze independente de noi, precum: lipsă tensiune, vandalizare, blocarea prin introducerea de obiecte diverse în fanta destinată cardului sau a bancnotelor/monedelor (monede din alte țări, carduri bancare, bucăți de plastic, bucăți de lemn, cartoane, frunze etc.).

Atât societatea noastră, cât și compania care a pus la dispoziție acest sistem au formată o echipă specializată, disponibilă zilnic de la ora 6,00 până la ora 22,00, în vederea asigurării mentenanței acestor automate. În urma primirii alertelor în sistem sau a sesizărilor venite din partea călătorilor, echipa de mentenanță se deplasează pe traseu în vederea remedierii defecțiunii, astfel că TVM-ul în cauză este repus în funcțiune în cel mai scurt timp. În măsura în care repunerea în funcțiune a unor aparate depinde de o serie de factori externi, pot exista situații în care repararea acestora să necesite un timp mai îndelungat”.

Cine a decis unde sunt necesare TVM-uri

„Legat de amplasarea aparatelor de eliberare bilete cu QR code și încărcare/reîncărcare carduri de transport (TVM) vă precizăm că, sistemul de e-ticketing a fost implementat de către Municipiul Galați, investiție realizată prin fonduri europene - Programul Operaţional Regional 2014-2020, iar amplasarea acestora a fost stabilită în urma unei analize privind gradul de încărcare călători din fiecare stație.

Pe ruta traseului 9, respectiv, 104, între capăt de linie Cimitirul ”Sf. Lazăr” și Țiglina I, sunt amplasate TVM-uri în stația Cimitirul ”Sf. Lazăr”, stația Minion, stația Țiglina I și Țiglina II. Singura stație în care nu este TVM este stația Kaufland, tocmai din cauza fluxului scăzut de călători care urcă sau coboară din mijloacele de transport în comun”, precizează operatorul de transport în comun.

Soluții alternative

„În ceea ce privește mențiunea făcută de petentă și anume «Cei din zona respectivă cum pot utiliza mijloacele de transport dacă nu dețin abonament?», pentru a veni în întâmpinarea și sprijinul călătorilor, vă informăm că, pe lângă cele 89 de TVM-uri amplasate pe traseele de transport din Galați, achiziționarea titlurilor de călătorie se poate face prin intermediul site-ului web www.transportgalati.ro, aplicației disponibilă pe Google Play - transportgalati, prin transmiterea unui SMS la numărul de telefon scurt 7530 și la cabinele aparținând societății Transurb.

De asemenea, cardul de transport se poate încărca cu credit (portofel electronic), iar suma încărcată poate fi utilizată oricând are nevoie călătorul să circule cu mijloacele de transport în comun. Prețul unei călătorii este de 2,00 lei (inclusiv TVA), valabilitatea unei călătorii fiind de 60 de minute, indiferent de câte mijloace de transport sunt schimbate (cardul se validează în fiecare autobuz/troleibuz/tramvai schimbat)”, a mai transmis SC Transurb SA.

viata-libera.ro

Posted

Gălățenii, întrebați despre calitatea și eficiența transportului public

„Ați fi dispus să plătiți mai mult pe bilet pentru mijloace de transport mai frecvente?”, „Cât de des mijloacele de transport nu respectă orarul de plecare de la capăt de linie?”, „Cum apreciați calitatea și eficiența serviciilor de transport public actuale din Municipiul Galați?”. Acestea sunt doar câteva dintre întrebările la care sunt invitați să răspundă gălățenii, în cadrul unui chestionar publicat pe portalul Primăriei Galați.

Un „Chestionar referitor la Strategia privind transportul public în Municipiul Galați pentru perioada 2021-2027” a fost publicat pe portalul Primăriei Galați. Autoritățile precizează că, în acest moment, se elaborează Strategia privind transportul public pentru perioada 2021-2027.
„Opinia dumneavoastră, exprimată prin răspunsurile la întrebările de mai jos, poate influența deciziile cu privire la proiectele care vor fi dezvoltate în următorii ani în Municipiul Galați, motiv pentru care vă rugăm să completați chestionarul urmând link-ul https://forms.gle/YwrHRj4tovymqJYC7. Vom ține cont de răspunsurile și sugestiile dumneavoastră pentru îmbunătățirea transportului public în municipiul Galați”, precizează municipalitatea în anunț.
Timpul de completare nu depășește 5-10 minute, iar întrebările sunt interesante.
De pildă, veți fi întrebat, în perspectiva modernizării transportului public, care mijloc de transport considerați că trebuie dezvoltat în mod prioritar: autobuzele, troleibuzele sau tramvaiele.
De asemenea, având în vedere necesitatea reducerii poluării și fluidizării traficului în Municipiul Galați, sunteți chestionat dacă ați fi dispus să renunțați la folosirea autovehiculului personal, în situația în care transportul public ar satisface standardele și nevoile dvs.
Nu lipsesc invitația de a menționa trei aspecte pozitive și trei aspecte deficitare ale transportului public în Municipiul Galați. Nu lipsesc nici întrebări legate de benzi speciale pentru transportul public, transportul cu taxi, ridicarea autoturismelor parcate pe trotuar și taxarea autoturismelor în zona centrală a orașului.
La final, sunteți invitat să enumerați cinci sugestii concrete care pot conduce la îmbunătățirea transportului public.

viata-libera.ro

  • 4 weeks later...
Posted

De joi, se reiau traseele de transport către Plaja „Dunărea”

Începând de joi, 16 iunie 2022, odată cu redeschiderea Plajei „Dunărea”, se reia circulația autobuzelor care asigură traseele 32 și 33, anunță Primăria Galați.

Astfel, Traseul 32 (Micro 19 - strada Oțelarilor - strada Brăilei - strada Cloșca - Plaja „Dunărea” și retur) va fi asigurat cu două autobuze, cu o frecvență de 18 minute. Primele plecări din Micro 19 vor fi la orele 07,30 și 07,48, iar ultimele plecări de la Plaja „Dunărea” vor fi la orele 20,06 și 20,30.

Traseul 33 (Țiglina II - strada Brăilei - Inelul de Rocadă - strada Brăilei - strada Saturn - strada Cloșca - Plaja „Dunărea” şi retur) va fi asigurat cu două autobuze, cu frecvența de 12 minute. Primele plecări din cartierul Țiglina II vor fi la orele 07,30 și 07,42, iar ultimele plecări de la Plaja „Dunărea” - la orele 20,18 și 20,30.

Programul de transport complet al celor două trasee se poate consulta pe site-ul operatorului de transport SC Transurb SA.

viata-libera.ro

  • 2 weeks later...
Posted

Cinci trasee Transurb ar putea fi desființate. Revoluție în transportul public local

Desființarea traseelor de transport public local 12, 17, 29, 36 și 104 și modificarea traseelor 9, 15, 16 și 28, cu reactivarea traseului de tramvai 44 și calibrarea frecvențelor pe celelalte trasee, "astfel încât să se asigure un serviciu de calitate și să-și justifice și eficiența economică", asta prevăd două proiecte de hotărâre care au ajuns pe masa aleșilor locali.

Deciziile ar urma să fie luate miercuri, la ședința ordinară a Consiliului Local. Transportul public în comun ar urma să sufere modificări majore, dacă aleșii locali vor fi de acord cu cele două proiecte de hotărâre care vizează acest serviciu.
Cele mai importante schimbări se referă la desființarea a cinci trasee de transport public local. Primul pe listă este traseul de troleibuz 104, despre care autoritățile susțin că are un grad de încărcare redus și că ar fi mai utilă suplimentarea cu un autobuz a traseului 9. Traseele 17 și 36 ar urma să fie desființate după reluarea circulației tramvaielor pe bulevardul Henri Coandă, până la Comat, într-o primă fază.
Ar urma să fie modificate traseele 9, 15, 16 și 28. Pentru Traseul 9 se propune, de pildă, scoaterea de pe Regiment 11 Siret și suplimentarea cu o capacitate. În ceea ce privește Traseul 15, de la Potcoava de Aur ar urma să aibă turul Traseului 29. Pentru Traseul 16 se propune ruta Trecere Bac - Țiglina I și II. Autobuzele de pe Traseul 28 ar urma să parcurgă: Micro 19 - strada Oțelarilor - Brăilei - Drumul de Centură - Oltului - Prelungirea Brăilei - Gheorghe Asachi - Anghel Saligny - Basarabiei - Coșbuc - Bucovinei - Traian - Bariera Traian și retur.
Rămâne de văzut ce vor spune consilierii locali.

viata-libera.ro

Posted

Modificări iminente în transportul public local. Primăria și Transurb anunță ce ne așteaptă

După ce cotidianul "Viața liberă" a anunțat încă de joi, 23 iunie 2022, iminenta desființare și modificare a unor trasee de transport public local, iată că Transurb și Primăria municipiului Galați binevoiesc să-i informeze pe gălățenii despre ce-i așteaptă de la 1 iulie 2022.

Compania publică de transport a lipit afișe informative în stații și a postat pe pagina de Facebook un anunț privind rutele care urmează a fi desființate, respectiv, modificate. Primăria Galați a transmis și ea un comunicat de presă prin care informează că la următoarea ședință a Consiliului Local se vor propune modificări în privința transportului public în comun.

"Astfel, se au în vedere suplimentări de capacități sau creșteri de frecvență pe unele trasee, dar și desființări de trasee, ținând cont de suprapuneri sau de gradul de încărcare", explică Primăria.

Propunerile vizează modificarea următoarelor trasee:

- Traseul 9 - scoaterea de pe strada Regiment 11 Siret;

- Traseul 15 - stabilirea turului și a returului pe strada Portului - strada Dogăriei - strada Al. Moruzzi - strada Ana Ipătescu - Gara CFR, fără a mai ajunge la INTFOR;

- Traseul 16 - scurtarea traseului până în Țiglina I/II fără a mai ajunge la Piața Centrală;

- Traseul 28 - stabilirea și a turului, și a returului pe strada Gheorghe Doja - strada Siderurgiștilor - strada Anghel Saligny - strada Basarabiei - bulevardul George Coșbuc - strada Bucovinei;

- Traseul 41 - stabilirea turului și a returului în intervalul orar 9,00 - 22,00 pe ruta Selgros - Centrul <Delfinul> - Auchan;

- Traseul 15N - prelungirea ultimei curse cu plecare de la Gara CFR de la ora 23,05 până în Micro 19. Totodată, se propune desființarea traseelor 104, 12 și 29, având în vedere suprapunerea cu alte trasee, dar și gradulde încărcare", subliniază Primăria.

"Aceste modificări ar putea intra în vigoare chiar de la începutul lunii iulie, în urma votului consilierilor locali. Facem apel în continuare către gălățeni să valideze biletele sau cardurile de călătorie la fiecare urcare în mijloacele de transport. În funcție de gradul de încărcare, pe viitor ar mai putea apărea modificări", transmite administrația locală.

Așa cum ați putut afla din ziarul "Viața liberă", pe lista traseelor care ar urma să fie desființate se mai află și 17 și 36, dar numai după reluarea circulației tramvaielor pe bulevardul Henri Coandă, până la Comat într-o primă fază.

viata-libera.ro

Posted

Traseele 104, 29 și 12 se desfiinţează din 4 iulie. Modificări majore în transportul local

Cu 13 voturi "pentru", toate de la PSD, cinci voturi împotrivă și cinci abțineri, au fost aprobate modificările majore care vor fi aplicate din 4 iulie 2022, în programul de transport public local. Traseele 12 (Piața Centrală - Bariera Traian), 29 (Micro 19 - Gara CFR) și 104 (Țiglina III - Centru) vor fi desființate din cauza gradului redus de încărcare, a suprapunerii cu alte trasee și a alternativelor facile de schimb cu alte mijloace de transport din punctele de tranzit.

"Mereu sunt nemulțumiri atunci când se produc modificări de orice natură", a declarat primarul Ionuț Pucheanu ca răspuns la numeroasele comentarii prin care gălățenii și-au exprimat dezacordul cu privire la desființarea traseelor de transport. "Pe 80 la sută din întinderea liniei de troleibuz, avem două trasee, pentru un apendice pe care îl creează 104 până la Cimitirul "Coca Cola"! Nu mai putem merge la nesfârșit cu dublarea traseelor doar pentru că cei de dinaintea noastră au făcut greșeli cu carul, înființând trasee peste trasee. Pentru luat din fața blocului și lăsat unde ai treabă se cheamă taxi, nu mai e transport public în comun. Noi trebuie să oferim conectivitate cetățenilor acestui oraș. Cât timp poți să pleci din A și să ajungi în B cu același bilet, nu văd o problemă!", a declarat primarul.

"Traseul 104 este cel mai slab ca nivel de încărcare. Sunt între trei călători și 13. O încărcare de 14 la sută din capacitatea de transport. Cele două troleibuze care mergeau din Țiglina III, de la Cimitirul "Coca Cola", și aveau capăt pe Brigadierilor vor fi înlocuite de un autobuz cu care suplimentăm traseul 9", a explicat Vergiliu Vals, directorul executiv al Direcției Servicii Comunitare de Utilităţi Publice în cadrul Primăriei Galați, arătând că, în urma modificărilor, reducerea este de aproximativ 100.000 km pe lună, respectiv, 1.200.000 km pe an.

Printr-un comunicat de presă, Primăria municipiului Galați informează că, în perioada 4 iulie 2022 - 31 august 2022, operatorul de transport Transurb SA va implementa programul de transport de vară, fără influențe majore pentru intervalele 7,00 - 9,00 și 13,00 - 18,00 față de programul normal de transport. De asemenea, în urma aprobării de către Consiliul Local a noului program de transport, vor surveni următoarele modificări:
* vor fi suplimentate cu încă un autobuz traseele 10 (Micro 19 - Damen), 20 (Complex Siret - Gara CFR) și 34 (Micro 13B - Intfor);
* traseele 12 (Piața Centrală - Bariera Traian), 29 (Micro 19 - Gara CFR) și 104 (Țiglina III - Centru) vor fi desființate din cauza gradului redus de încărcare, a suprapunerii cu alte trasee și a alternativelor facile de schimb cu alte mijloace de transport din punctele de tranzit;
* traseul 9 (Cimitirul "Sf. Lazăr" - Gara CFR) se va modifica prin scoaterea de pe str. Regiment 11 Siret și se va suplimenta cu un autobuz;
* traseul 15 (Piața Centrală - Gara CFR) va avea, de la Potcoava de Aur, itinerarul traseului 29 și va fi suplimentat cu un autobuz. Pentru semicursa cu plecare la ora 23.05 de la Gara CFR, autobuzul va avea indicativul 15N și va avea capătul în Micro 19;
* traseul 16 (Trecere Bac - Piața Centrală) se va scurta și va avea capătul în Țiglina II;
* traseul 28 (Micro 19 - Bariera Traian) va avea următorul traseu: Micro 19 - strada Oțelarilor - strada Brăilei - Drumul de Centură - strada Oltului - strada Prelungirea Brăilei - strada Gheorghe Asachi - strada Anghel Saligny - strada Gh. Doja - strada Siderurgiștilor - strada Anghel Saligny - strada Basarabiei - bulevardul George Coșbuc - strada Bucovinei - strada Traian - Bariera Traian (și retur);
* traseul 41 (Micro 19 - cartierul "Dimitrie Cantemir"), în intervalul 9.00 - 22.00, va fi deviat și va asigura accesul călătorilor la Selgros, Auchan, Centrul de recuperare "Delfinul" și Universitatea "Danubius".
Ar mai trebui spus că, odată cu reluarea traseului de tramvai 44, vor fi desființate traseele 17 și 36.

viata-libera.ro

Posted

Cum ne răsucește Transurb cuțitul în rană

Începând de luni, 4 iulie 2022, traseele de transport public local 29 (Micro 19 - Gara CFR), 104 (Țiglina III - Centru) și 12 (Piața Centrală - Bariera Traian) au fost desființate. Cu toate acestea, pe panourile de informare în stații orele de sosire ale mijloacelor de transport care acopereau aceste trasee au fost în continuare anunțate, pe tot parcursul zilei de luni, dar şi marţi seara. Informații care le răsuceau un cuțit în rană gălățenilor care aveau nevoie de acestea sau chiar depindeau de ele. Sau care ar fi dat speranțe false celor care nu erau la curent cu desființarea acestor trasee. Nu înțelegem care este motivul pentru care informațiile de pe panourile din stațiile de transport nu au fost actualizate, măcar din respect față de gălățeni, dacă nu pentru a respecta deciziile luate de aleșii locali fără să ceară părerea cetățenilor.

Pe de altă parte, nici pe portalul Transurb programul de transport nu este actualizat așa cum ar trebui. Și nu ne legăm de orele la care ar trebui să sosească mijloacele de transport, pentru că ele sunt doar ”orientative”, în sensul că autobuzul care ar trebui să sosească la 9,50 ar putea să ajungă la 9,45, la 9,55 sau deloc, după „norocul” călătorului. Ne referim la trasee ca 26 și 34, ale căror itinerare au fost modificate de șantierele de lucrări, dar care figurează cu vechile stații în care nu au cum să ajungă...

viata-libera.ro

Posted

Transportul în comun din Galați, durere de cap vara. Vacanța elevilor, coșmarul angajaților

Problemele transportului în comun din Galați au fost discutate mult, mai ales în ultima perioadă. Gălățenii au opinii diferite, unora le convine sistemul actual, cu acoperirea unor trasee din bucăți, altora nu, dar toți sunt de acord că modalitatea actuală de transport este prea poluantă și că ar trebui dezvoltat transportul electric, în defavoarea celui pe motorină. Și mai sunt oamenii de acord cu ceva: scoaterea unor autobuze/troleibuze de pe traseu, pe durata verii, duce la aglomerație, disconfort și nervi. Totul, pe banii călătorilor. 

Nu știm cum s-a ajuns la decizia de a scoate, în a doua parte a dimineții, o parte din mijloacele de transport în comun de pe trasee, dar, călătorind zilnic pe unul dintre cele mai aglomerate trasee din oraș - 102, pot spune că ideea a fost cel puțin nefericită. În primul rând, tinerii gălățeni, elevi sau studenți, nu stau toți acasă în vacanță. Chiar dacă nu mai au abonamente subvenționate, ei tot călătoresc și e firesc să fie așa. În al doilea rând, dintre tinerii liceeni și studenți, destui preferau deja trotinetele electrice, pe care le folosesc aproape exclusiv ei, așa că impactul terminării anului școlar asupra aglomerației din mijloacele de transport este unul minor. Dovada? În cele 10 minute de așteptare, joi dimineață, înainte de ora 10,00, la Spitalul Județean, pe sensul către Centru, stația se umpluse ochi. Evident, troleibuzul a venit deja aproape plin, multă lume rămânând pe jos. 
De luni, 4 iulie, de când s-a implementat programul de vară la Transurb, am observat, în fiecare dimineață la ora 9,30, un troleibuz retrăgându-se, urmat de un 102 și un 105 în care, din stația de la Privilege, pe sensul de mers către Centru, nu te puteai urca sau, dacă o făceai, stăteai strivit între oameni și ușă, ca pe vremea lui Ceaușescu. Să mai spunem că, în atari condiții, foarte mulți călători nu mai apucă nici să valideze cardurile sau biletele? Înțeleg, din relatările altor persoane, că așa stau lucrurile și pe un alt traseu foarte aglomerat, 11. Am adresat Transurb, miercuri, 6 iulie 2022, întrebarea de ce retrag niște troleibuze perfect funcționale de pe singurul traseu rămas în uz. Din păcate, până vineri, 8 iulie, la ora 16,00, încă nu primisem vreun răspuns.
Să ne înţelegem, nu contestăm părţile bune ale transportului: sistemul de ticketing, chiar dacă nu funcţionează perfect, îţi permite o anumită flexibilitate în cumpărarea biletelor şi reîncărcarea cardurilor, afişajul din staţii îţi permite să vezi cât ai de stat şi să aproximezi când vei ajunge la destinaţie, afişajul din mijloacele de transport, precum şi anunţul sonor ajută anumite categorii de călători să se descurce mai uşor etc. Dar nu putem pricepe de ce este atât de greu, ca ales local sau responsabil din cadrul Transurb, să iei autobuzul măcar o dată, de două ori pe lună, pentru a putea lua decizii informate în legătură cu subiectul. Fără supărare, nu toţi suntem şoferi, unii dintre noi nu pot conduce sau preferă să nu o facă, din varii motive. Vară de vară, suntem condamnaţi la o enervare perpetuă, dimineaţa mergem claie peste grămadă, seara se răresc foarte mult cursele, ca să nu mai vorbim că, în mod normal, ar trebui ca măcar vara să avem posibilităţi de a reveni din zonele de agrement măcar până la miezul nopţii, cu atât mai mult atunci când în urbe se petrec lucruri sponsorizate sau organizate de municipalitate. 

viata-libera.ro

Posted

Expert independent pentru recrutarea directorului general Transurb

Cu experienţa unui lung şir de directori înregimentaţi politic, compania publică de transport în comun, Transurb SA, a contractat un expert independent în recrutare resurse umane, pentru selecţia candidaţilor la postul de director general şi, respectiv, director economic. Este vorba despre firma bucureşteană Fox Management Consultants SRL, cu care a fost încheiat un contract în valoare de 5.000 de lei fără TVA. Procedura de selecţie a candidaţilor a trecut şi de proba de interviu şi, potrivit datelor noastre, urmează ca expertul să comunice rezultatele Consiliului de Administraţie al Transurb, pentru încheierea contractelor de mandat.

Eugen Iordache, Genica Totolici, Constantin Graur, Gigel Caliga, Adrian Negraru, Mihai Cadinoiu, Dorian Dumitru şi Ghiţă Paraschiv. Acestea sunt numele directorilor generali ai SC Transurb SA, din ultimii 33 de ani. Deşi periodic i se impută „managementul defectuos”, nu mai puţin adevărat este că operatorul de transport a fost privit şi tratat ca un fief politic.

Două demisii şi un provizorat

Numai anul trecut, compania de transport public a schimbat trei directori generali, dintre care doi cu carnet de partid. Mihai Cadinoiu, membru marcant ALDE Galaţi, a demisionat pe 18 martie 2021, iar în locul lui social-democratul Dorian Dumitru a fost numit director general provizoriu de către Consiliul de Administraţie (CA) al societăţii. În ciuda bogatei experienţe la conducerea Administrației Fluviale a Dunării de Jos (AFDJ), Dorian Dumitru a rezistat la conducerea Transurb doar până pe 22 noiembrie 2021, când a demisionat în timpul celei de-a doua greve spontane a salariaţilor, protest care a paralizat transportul în Galaţi.

Pe 25 noiembrie 2021, Consiliul de Administraţie l-a mandatat în funcţia de director general provizoriu pe Ghiţă Paraschiv, pentru un mandat de patru luni. Prin deciziile CA, mandatul i-a fost prelungit în martie 2022, cu două luni, apoi reînnoit, la finele lunii mai, pe o durată de alte patru luni.

De profesie inginer, Ghiţă Paraschiv lucrează în întreprindere din 1985, când s-a angajat ca muncitor electromecanic la tramvaie, şi a evoluat profesional, construindu-şi o carieră. Trebuie spus că, înainte de a ajunge la cârma Transurb, era director tehnic în cadrul instituţiei. Şi cum provizoratul la cârma unei companii nu poate ţine la nesfârşit, a fost demarat procesul de recrutare a unui nou director general.

Contract atribuit direct

Potrivit datelor din Sistemul Electronic al Achiziţiilor Publice, pe 2 martie 2022, Transurb a atribuit, prin cumpărare directă, un contract în valoare de 5.000 de lei fără TVA, firmei bucureştene Fox Management Consultants SRL, pentru „servicii expert recrutare şi selecţie candidaţi” pentru posturile de director general şi, respectiv, director economic. Totul în conformitate cu prevederile OUG 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice şi a altor acte normative.

Misiunea firmei a cuprins, printre altele, elaborarea documentelor necesare bunei desfăşurări a procesului de selecţie, stabilirea profilul candidatului, a criteriilor de evaluare şi selecţie şi, desigur, evaluarea şi intervievarea candidaţilor.

Trebuie spus că aceeaşi firmă are şi contract cu Primăria municipiului Galaţi, pentru evaluarea dosarelor şi selecţia iniţială a candidaţilor la consiliile de administraţie ale societăţilor de interes local, inclusiv Transurb.

Condiţii impuse pentru directorul general

Cei mai mulţi dintre directorii Transurb de până acum au fost aduşi din exteriorul companiei de transport public. Iată că, în condiţiile specifice impuse candidaţilor la postul de director general, de această dată se precizează clar experienţa în domeniul exploatării parcului auto (autobuze, troleibuze şi tramvaie) şi obligativitatea specializării în domeniul întreţinerii, reparaţiilor parcului auto şi al exploatării acestuia.

Procedură în derulare

Directorul provizoriu al Transurb, Ghiţă Paraschiv, ne-a declarat că a participat la concurs pentru postul de director general şi a susţinut, recent, şi interviul online. Pentru postul de director economic a candidat actualul director economic provizoriu Silvia Mihaela Alexinco. Niciunul dintre ei nu a putut afla dacă a avut sau nu contracandidaţi.

Procedura este încă în derulare. Urmează ca Fox Management Consultants să transmită Consiliului de Administraţie al Transurb rezultatele selecţiei şi să fie făcute nominalizările. Consiliul de Administraţie se va întruni apoi pentru a numi în contractul de mandat pe noii directori general şi economic.

viata-libera.ro

  • 2 weeks later...
Posted

Autobuzele de pe Traseul 28 revin pe strada Oltului

„Începând cu data de 22 iulie 2022, autobuzele repartizate la Traseul 28 vor reveni la ruta de bază, și vor circula pe strada Oltului, atât la tur, cât și la retur, ca urmare remedierii accidentului de teren”, anunţă, într-o postare publicată pe pagina de Facebook, societatea Transurb SA.

Reamintim că, în după-amiaza zilei de 13 mai 2022, Primăria Galați a anunțat că pe strada Oltului, pe tronsonul cuprins între străzile Jiului și Argeșului, există un pericol de surpare. Prin urmare, Traseul 28 a fost deviat, iar șoferilor li s-a recomandat ferm respectarea limitei de viteză de 30km/h pe întreaga lungime a străzii Oltului.

Conform datelor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice, contractul pentru proiectarea și execuția în regim de urgență a lucrărilor pe strada Oltului a fost atribuit prin negociere firmei Rovis Lider SRL și are o valoare de 1.356.840 de lei. „Prin contract se prevede proiectarea în regim de urgență și execuția lucrărilor de remediere a tunelului tehnic aferent rețelelor de apă și canalizare, cât și a carosabilului din zona afectată din strada Oltului (pe tronsonul cuprins între Jiului și Argeșului”, se precizează în portalul achizițiilor publice.

viata-libera.ro

Posted

Gălățenii din Filești au de mers pe jos! Autobuzul 25 nu mai ajunge în cartier

Veste proastă pentru gălățenii care locuiesc în cartierul Filești și care au ca singur mijloc de transport public pentru legătura cu orașul autobuzul 25. Transurb a anunțat miercuri, 27 iulie, printr-un comunicat dat publicității, că, din cauza lucrărilor care se fac la infrastructura din cartier, autobuzele ”nu vor mai putea ajunge la capăt de linie ,,Pista Betonată" și vor întoarce înainte de intrarea în cartierul Filești, în zona pubelelor de gunoi”. Reprezentanții societății de transport au menționat că modificarea de traseu se va menține pe toată durata lucrărilor de infrastructură.

viata-libera.ro

  • 1 month later...
Posted

Traseele 10 și 28 ar putea fi modificate. Corecții ale graficelor de transport

Modificarea a două trasee de transport public local 10 și 28, alocarea unei capacități de pe traseul 20 pe traseul 9, precum și corecții și recalculări de grafice pe mai multe rute Transurb vor fi supuse aprobării Consiliului Local în ședința de joi, 29 septembrie 2022. Iată cum s-ar putea schimba transportul în comun.

În documentele supuse atenției aleșilor locali se prevede modificarea traseului 10 prin introducerea acestuia pe strada Regiment 11 Siret, în urma solicitărilor angajaților societăților comerciale din zona Șantierului Naval Damen și a elevilor Liceului „Emil Racoviță”. Un număr foarte mare de elevi ai acestui liceu domiciliază în cartierele Micro 18, 19, 20 și 21.

Traseu 10 actual: Micro 19 - bulevardul Oţelarilor – bulevardul Galați – bulevardul Dunărea - strada Incubatorului – bulevardul Oțelarilor - strada Stadionului – strada Brăilei – strada Navelor – strada Portului – strada Gara nr. 8 – strada Alexandru Moruzzi – strada Marinei – Damen (şi retur pe ... Strada Domnească – strada Aleea Mavromol – strada Nicolae Bălcescu – strada Brăilei - strada Stadionului - strada Oţelarilor – Micro 19 .

Traseu 10 propus: Micro 19 - bulevardul Oţelarilor – bulevardul Galați – bulevardul Dunărea - strada Incubatorului – bulevardul Oțelarilor - strada Stadionului – strada Brăilei – strada Regiment 11 Siret – strada Brăilei - strada Navelor – strada Portului – strada Gara nr. 8 – strada Alexandru Moruzzi – strada Marinei – Damen (şi retur pe ... Strada Domnească – strada Aleea Mavromol – strada Nicolae Bălcescu – strada Brăilei – strada Regiment 11 Siret – strada Brăilei - strada Stadionului - strada Oţelarilor – Micro 19.

Proiectul de hotărâre mai cuprinde și modificarea traseului 28 prin introducerea acestuia pe bulevardul Siderurgiștilor și pe bulevardul 1 Decembrie 1918 „pentru a micșora gradul foarte mare de încărcare a traseului 11 pe tronsonul Micro 40 – IREG”.

Traseul 28 actual: Micro 19 - Strada Oţelarilor – Brăilei – strada Drumul de Centură – strada Oltului – strada Prelungirea Brăilei – strada Gheorghe Asachi – strada Anghel Saligny – strada Gheorghe Doja – strada Siderurgiştilor – strada 1 Decembrie 1918 – bulevardul Milcov – strada Traian Vuia – strada Henri Coandă – bulevardul George Coşbuc – strada Bucovinei – strada Traian – Bariera Traian (şi retur).

Traseul 28 propus: Micro 19 – strada Otelarilor – strada Brailei – Drumul de Centura – strada Oltului – strada Prelungirea Brăilei – strada Ghe. Asachi – strada Anghel Saligny – strada Gheorghe Doja – strada Siderurgiștilor – bulevardul 1 Decembrie 1918 – strada Aurel Vlaicu – strada G. Coșbuc – strada Bucovinei – strada Traian – Bariera Traian (și retur).

De asemenea proiectul prevede și alocarea unei capacități de pe traseul 20 pe traseul 9. Traseul 20 va fi asigurat cu șase autobuze cu o frecvență medie de 12 minute cu mențiunea că pe strada Regiment 11 Siret va fi suplinit și de traseul 10. Traseul 9 va fi asigurat în urma suplimentării cu patru autobuze cu o frecvență de 15 min.

Conform documentelor, proiectul cuprinde și corecții/recalculări grafice la traseele 102, 9, 13, 15, 20, 30/31 și 105.

viata-libera.ro

Posted

Schimbări importante în transportul în comun, de la 1 octombrie 2022

Primăria municipiului Galaţi anunţă că, începând cu data de 1 octombrie 2022, vor apărea schimbări în programul și graficul după care funcționează transportul în comun. Astfel, începând de sâmbătă, vor fi următoarele modificări:

- traseul 10 va fi introdus pe strada Regiment 11 Siret și va fi asigurat în continuare cu 5 autobuze, care vor circula cu o frecvență medie de 20 minute;
- traseul 28 va reveni integral pe bulevardul Siderurgiștilor și bulevardul 1 Decembrie 1918, cu intrare pe strada Aurel Vlaicu unde au fost înființate anterior două stații provizorii, care vor căpăta statutul de stații definitive în noul programul de transport;
- traseul 28 va fi asigurat în continuare cu 10 autobuze, care vor circula cu o frecvență medie de 9 minute;
- traseul 20 va fi asigurat cu 6 autobuze cu o frecvență medie de 12 min cu mențiunea că pe strada Regiment 11 Siret va fi suplinit și de traseul 10;
- traseul 9 va fi asigurat în urma suplimentării cu 4 autobuze care vor circula cu o frecvență de 15 minute;
- pentru traseul 102, în zilele lucrătoare, au fost introduse trei plecări suplimentare din Micro 19 la orele 06:43, 06:56 și 07:09.

Programul și graficul de transport vor fi publicate în scurt timp pe site-ul societății Transurb, promite Primăria Galaţi.

viata-libera.ro

  • 2 weeks later...
Posted

Gălățenii, nemulțumiți de autobuzele vechi de pe trasee

După ce aşteaptă minute în şir autobuzul de care au nevoie, gălăţenii dependenţi de serviciile Transurb nu-şi pot ascunde nemulţumirea când văd că mijlocul de transport care intră în staţie este unul vechi, îmbâcsit de praf şi cu mirosuri grele. Unii chiar evită să se aşeze pe scaunele cu tapiţeria jegoasă, ruptă sau găurită, preferând să călătorească în picioare. Nu puţini sunt cei care acuză că, de când au început atât cursurile şcolare, cât şi cele universitare, autobuzele, tramvaiele şi chiar troleibuzele vechi sunt tot mai frecvente şi se întreabă unde sunt cele noi, dacă nu cumva sunt folosite la cursele convenţie. Transurb a răspuns la toate aceste întrebări.

Încercând să aflăm motivele pentru care pe traseele din transportul public în comun sunt tot mai frecvente autobuzele vechi, am solicitat informaţii societăţii Transurb SA.
Am întrebat câte mijloace de transport vechi, SH, intră zilnic pe traseele de transport public în comun. Am mai cerut să ni se precizeze câte autobuze noi sunt folosite la cursele convenţie pe zi şi câte intră în transportul public.
De asemenea, am mai vrut să ştim câte curse convenţie asigură zilnic Transurb şi pentru ce agenţi economici.

Răspunsurile Transurb

„Privitor la numărul de autobuze vechi (SH) care ies zilnic pe traseele de transport public, vă comunicăm că, în vederea completării diagramei de transport în vigoare, dar și în funcție de numărul de autobuze noi care ar putea prezenta o defecțiune, pentru a asigura continuitatea graficelor de circulație, pot ieși în traseu în jur de 6-10 autobuze marca DAF, achiziţionate în anul 2016”, ne-a transmis operatorul.
De asemenea, a precizat că „autobuzele recent achiziționate nu sunt folosite la cursele convenție”.
„Cu privire la cursele convenție asigurate de către societatea Transurb, vă informăm că sunt efectuate un număr de 22 de curse/zi pentru Combinatul Liberty Galați, cinci curse/zi pentru Șantierul Naval Damen și mai sunt efectuate zilnic opt curse convenție pentru elevi.
De asemenea, menționăm că, din numărul total de 550.000 km (cu aproximație) efectuați lunar de mijloacele de transport public în comun, doar un procent de 14-18 la sută sunt efectuați cu autobuze SH. Procentul de până la sută la sută sunt kilometri efectuați cu autobuze și troleibuze cu o vechime cuprinsă între 1 și 5 ani”, ne-a mai comunicat compania de transport.

viata-libera.ro

  • 1 month later...
Posted

Se scumpesc biletul Transurb și abonamentele de călătorie

Biletul de călătorie cu durata de 60 minute ar urma să coste 2,50 de lei, iar pentru același bilet de călătorie, achiziționat în mijlocul de transport de la conducătorul vehiculului, cetățeanul ar urma să plătească 3 lei. Acestea sunt cele mai importante modificări pe care le aduce un proiect de hotărâre intrat acum pe masa aleșilor locali. Creșterile de tarife vizează și abonamentele și ar urma să fie aplicate de la 1 ianuarie 2023, firește, dacă vor fi aprobate de Consiliul Local al municipiului Galați.

Majorări substanțiale se vor resimți și în costul abonamentelor, indiferent dacă sunt cu număr nelimitat sau limitat de călătorii.

Conform propunerilor prezentate aleșilor, abonamentul Plus Nominal 1, valabil o lună, va costa 114 lei, în loc de 90 de lei, cât este acum. Abonamentul Plus Nominal 3 ajunge la 325 de lei, iar Plus Nominal 6, la 625 de lei.

Abonamentul Basic 25, valabil o lună, ar putea costa 56 de lei, abonamentul Basic 45 - 70 de lei pe lună, Basic 60 - 119 lei, fiind valabil două luni, Basic 135 -194 de lei, fiind valabil trei luni, iar Basic 270 - 376 de lei, fiind valabil șase luni.

Extra-portofelul electronic va însemna tot 10 călătorii, dar pentru care vom plăti 24 de lei.

Plata prin SMS a biletului călătorie cu durată de 60 minute va fi 0,60 de euro plus TVA.

Plata prin aplicația mobilPay Wallet a biletului de călătorie cu durata de 60 minute va fi 2,75 lei.

Tariful de emitere a cardurilor de călătorie va fi de 5 lei atât pentru cardul nenominal, cât și pentru cel nenominal, începând de la primul card eliberat.

Biletul special de călătorie cu durata de 60 minute va fi de 30 de lei.

Vestea bună este că biletele de călătorie se vor putea achiziționa:

- din punctele de vânzare bilete/abonamente TRANSURB S.A. Galați;

- de la automatele de vânzare din stațiile de autobuz;

- de la conducătorul vehiculului;

- prin aplicatia: Google Play/ Transport Galati/ mobilPay Wallet;

- prin SMS la nr. 7530.

Vom reveni cu amănunte.

viata-libera.ro

Posted

Cu cât se scumpește transportul și cine va călători gratis cu Transurb

Vestea bună este că, de la 1 ianuarie 2023, gălățenii își vor putea cumpăra biletele de călătorie și din mijlocul de transport de la șofer sau vatman. Vestea proastă este că atât biletele de călătorie, cât și abonamentele de transport vor costa mai mult. Un proiect de hotărâre în acest sens a ajuns la comisiile Consiliului Local și va fi supus aprobării aleșilor.

În loc de 2 lei biletul de călătorie valabil 60 de minute, gălățenii ar putea plăti 2,50 de lei pentru același titlu de călătorie, cumpărat de la cabina de bilete sau de la automat, respectiv, 3 lei, dacă îl cumpără în mijlocul de transport, de la conducătorul auto sau de la vatman. Majorări substanțiale se vor resimți și în costul abonamentelor, indiferent dacă sunt cu număr nelimitat sau limitat de călătorii. De pildă, abonamentul Plus Nominal 1, valabil o lună, va costa 114 lei, în loc de 90 de lei, cât este acum. Iar pentru abonamentul Basic 45, tariful nu va mai fi de 55 de lei ci de 70 de lei. Acestea sunt cele mai importante modificări pe care le aduce un proiect de hotărâre intrat acum pe masa aleșilor locali. Creșterile de tarife ar urma să fie aplicate de la 1 ianuarie 2023, firește, dacă vor fi aprobate de Consiliul Local al municipiului Galați.

Majorare cerută de Transurb

Potrivit documentelor care au ajuns pe masa aleșilor, tariful de 2 lei pentru o călătorie a fost aprobat în martie 2017 și a fost menținut și odată cu introducerea biletului valabil 60 de minute, indiferent câte mijloace de transport ar fi utilizate. Printr-o adresă, societatea Transurb a prezentat un calcul al tarifului, realizat pe baza veniturilor și cheltuielilor, din care a rezultat un tarif de 4,50 sau 5,90 lei pe călătorie, în funcţie de introducerea sau nu a subvenţiilor de la bugetul local, arătând că tariful de 2 lei, practicat acum, este mult sub cel rezultat din analiza efectuată.

„Pentru așezarea tarifului la un nivel de suportabilitate al călătorilor, vă rugăm modificarea acestuia și stabilirea lui la cel puțin 2,5 lei, preț bilet achiziționat de la casa de bilete și TVM. Iar biletul de călătorie achiziționat în mijlocul de transport de la conducătorul auto/ vatman să aibă tariful de 3 lei”, a cerut Transurb.

Noile tarife propuse

Biletul de călătorie cu durata de 60 minute ar urma să coste 2,50 de lei, iar pentru același bilet de călătorie, achiziționat în mijlocul de transport de la conducătorul vehiculului, cetățeanul ar urma să plătească 3 lei.

Majorări substanțiale se vor resimți și în costul abonamentelor, indiferent dacă sunt cu număr nelimitat sau limitat de călătorii.

Conform propunerilor prezentate aleșilor, abonamentul Plus Nominal 1, valabil o lună, va costa 114 lei, în loc de 90 de lei, cât este acum. Abonamentul Plus Nominal 3 ajunge la 325 de lei, iar Plus Nominal 6, la 625 de lei.

Abonamentul Basic 25, valabil o lună, ar putea costa 56 de lei, abonamentul Basic 45 - 70 de lei pe lună, Basic 60 - 119 lei, fiind valabil două luni, Basic 135 -194 de lei, fiind valabil trei luni, iar Basic 270 - 376 de lei, fiind valabil șase luni. Extra-portofelul electronic va însemna tot 10 călătorii, dar pentru care vom plăti 24 de lei.

Plata prin SMS a biletului de călătorie cu durată de 60 minute va fi 0,60 de euro plus TVA.

Plata prin aplicația mobilPay Wallet a biletului de călătorie cu durata de 60 minute va fi 2,75 lei.

Tariful de emitere a cardurilor de călătorie va fi de 5 lei atât pentru cardul nominal, cât și pentru cel nenominal, începând de la primul card eliberat.

Biletul special de călătorie cu durata de 60 de minute va fi de 30 de lei. Acest document li se adresează persoanelor prinse de controlori că nu dețin titlu de călătorie valabil și validat sau documente care atestă gratuitatea. Ei pot plăti biletul special de călătorie, iar în acest caz nu li se întocmește proces-verbal de contravenție.

Vestea bună este că biletele de călătorie se vor putea achiziționa: din punctele de vânzare bilete/abonamente Transurb SA Galați; de la automatele de vânzare din stațiile de autobuz; de la conducătorul vehiculului; prin aplicația: Google Play/ Transport Galati/ mobilPay Wallet; prin SMS la nr. 7530.

Gratuități și facilități

Dacă tarifele de transport cresc simțitor, iată ce se întâmplă cu gratuitățile și facilitățile acordate unor categorii de călători.

Potrivit proiectului de hotărâre, vor beneficia gratuit de abonamentul PLUS NOMINAL 1, cu număr nelimitat de călătorii într-o lună: elevii din învățământul preuniversitar acreditat/autorizat, din municipiul Galați, cetățenii de onoare, veteranii și văduvele de război, persoanele beneficiare ale Decretului-Lege nr.118/1990.

Studenții înmatriculați la forma de învățământ cu frecvență, în instituțiile de învățământ superior acreditate din municipiul Galați, în vârstă de până la 26 de ani ar urma să primească o reducere de 50 la sută din prețul abonamentului PLUS NOMINAL 1.

Celelalte categorii - pensionari, şomeri, persoane cu venitul minim pe economie, donatori de sânge - vor avea facilităţi doar la abonamentele cu 45 de călătorii pe lună.

Astfel, pensionarii care cumulează venituri din pensie până la 1.386 de lei net/lună ar urma să beneficieze gratuit de abonamentul BASIC 45, cu o perioadă de reactivare cuprinsă între una şi 12 luni. Pensionarii care cumulează venituri din pensie cuprinse între 1.387 și 2.500 de lei net/lună vor avea o reducere de 75 la sută la prețul abonamentului BASIC 45, cu o perioadă de reactivare cuprinsă între una şi 12 luni. Pensionarii care cumulează venituri din pensie cuprinse între 2.501 și 4.000 de lei net/lună vor plăti jumătate din tariful abonamentului BASIC 45, iar pensionarii care cumulează venituri din pensie de peste 4.000 de lei net/lună vor plăti 75 la sută din tariful aceluiași abonament BASIC 45.

Își vor putea procura gratis abonamentul BASIC 45 șomerii indemnizați şi persoanele care beneficiază de salariul de bază minim pe țară garantat în plată.

Donatorii de sânge vor avea o reducere de 50 la sută din tariful abonamentului BASIC 45, valabil o lună.

Beneficiarii Legii nr. 448/2006, republicată, privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap călătoresc fără titluri de călătorie, pe baza legitimației eliberate de direcțiile generale de Asistență Socială și Protecția Copilului.

Beneficiarii Legii recunoștinței pentru victoria Revoluției Române din Decembrie 1989, pentru revolta muncitorească anticomunistă de la Brașov din noiembrie 1987 și pentru revolta muncitorească anticomunistă din Valea Jiului - Lupeni - august 1977 au dreptul la transportul urban gratuit cu mijloacele de transport în comun pe baza legitimației de revoluționar și a documentului de identitate.

viata-libera.ro

Posted

Biletul Transurb, plătit cu cardul direct în autobuz. Când va fi posibil şi la Galaţi

Nu o dată gălăţenii au reclamat că au renunţat să urce într-un mijloc de transport ori au fost nevoiţi să călătorească fără bilet pentru că automatul din staţie nu funcţiona. Plata călătoriei cu cardul bancar, în mijlocul de transport, este o normalitate în alte oraşe. Şi este soluţia cea mai la îndemână pentru călătorii care n-au mai apucat să-şi cumpere bilet sau care descoperă că abonamentul pe care îl aveau nu mai este valabil. Vestea bună este că în curând şi gălăţenii ar putea beneficia de plata călătoriei cu cardul în autobuz.

„Începând cu luna decembrie, sperăm – am demarat deja procedura – să instalăm pe fiecare mijloc de transport şi câte două POS-uri, pentru ca fiecare cetăţean să poată plăti biletul cu cardul bancar. Se urcă în autobuz şi îşi cumpără biletul cu cardul. Deocamdată, doar biletele vor fi putea fi achiziţionate, dar, pe viitor, e posibil să poată fi achiziţionat şi o formă de abonament”, a anunţat directorul general al companiei publice de transport local, Ghiţă Paraschiv, la Reperul Tv.

Managerul consideră că în acest fel vor fi eliminate şi cozile care se formează la casele de bilete. De asemenea, directorul Transurb şi-a exprimat speranţa că până la finele anului sau începând cu anul viitor vor mai fi montate în oraş încă 13 automate de bilete (TVM-uri) în zonele aglomerate, precum capătul liniei de tramvai din Micro 19, Piaţă, Bănci etc.

„Noi ne punem mari speranţe că cetăţenii vor merge către aceste POS cu cardul bancar. Şi dacă aducem şi cele 13 automate, atunci gălăţenilor le va fi mai uşor să-şi cumpere bilete”, a mai spus Ghiţă Paraschiv.

Marea problemă a automatelor de bilete este aceea că funcţionarea lor devine adesea o loterie. Pot rămâne fără hârtia pe care sunt tipărite biletele, pot accepta doar plata cash sau cu cardul, ori pot fi blocate de alţi utilizatori. De asemenea, unii gălăţeni urcă în mijlocul de transport doar cu chitanţa eliberată de TVM, iar din neştiinţă sau neglijenţă omit să ia şi biletul, din fanta în care este eliberat.

Începând de anul viitor, dacă solicitarea Transurb va fi aprobată, gălăţenii îşi vor putea cumpăra biletul de călătorie direct de la şofer sau vatman, însă doar în staţii, când aceştia vor putea folosi casele de marcat. Biletul cumpărat de la conducătorul mijlocului de transport ar putea costa trei lei.

viata-libera.ro

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.