dcp100168 Posted November 23, 2022 Author Posted November 23, 2022 Cât vom plăti pentru transportul public din 2023? Majorări substanțiale propuse de administrația locală Aleșii locali vor decide joi, 24 noiembrie 2022, cât vom plăti, de la 1 ianuarie 2023, pentru un bilet de călătorie cu mijloacele de transport ale societății Transurb și care vor fi tarifele pentru abonamente. Așa cum ați putut afla deja din "Viața liberă", se propune majorarea tarifelor existente: în loc de 2 lei, 2,50 de lei biletul cumpărat de la chioșcuri sau automate, respectiv, 3 lei pentru cel achiziționat direct de la șofer sau vatman, 114 lei pentru abonamentul Plus Nominal, care costă acum 90 de lei, și, respectiv, 70 de lei pentru abonamentul Basic 45, care acum costă 55 de lei. O ședință de Consiliu Local fierbinte se anunță joi, 24 noiembrie 2022. Fierbinte pentru buzunarele gălățenilor, în primul rând, dar și pentru că dezbaterile i-ar putea "înfierbânta" pe aleșii locali. Unul dintre cele mai importante proiecte de hotărâre care vor fi supuse aprobării vizează tarifele din transportul public local valabile de la 1 ianuarie 2023. Așa cum "Viața liberă" a anunțat încă din 15 noiembrie 2022, vestea bună este că, de la 1 ianuarie 2023, gălățenii își vor putea cumpăra bilete de călătorie și din mijlocul de transport, de la șofer sau vatman. Vestea proastă este că atât biletele de călătorie, cât și abonamentele de transport ar putea costa mai mult. Tarifele propuse pentru bilete și abonamente În loc de 2 lei biletul de călătorie valabil 60 de minute, gălățenii ar putea plăti 2,50 de lei pentru același titlu de călătorie, cumpărat de la cabina de bilete sau de la automat, respectiv, 3 lei, dacă îl cumpără în mijlocul de transport, de la conducătorul auto sau de la vatman. Majorări substanțiale se vor resimți și în costul abonamentelor, indiferent dacă sunt cu număr nelimitat sau limitat de călătorii. Conform propunerilor prezentate aleșilor, abonamentul Plus Nominal 1, valabil o lună, va costa 114 lei, în loc de 90 de lei, cât este acum. Abonamentul Plus Nominal 3 ajunge la 325 de lei, iar Plus Nominal 6, la 625 de lei. Abonamentul Basic 25, valabil o lună, ar putea costa 56 de lei, abonamentul Basic 45 - 70 de lei pe lună, Basic 60 - 119 lei, fiind valabil două luni, Basic 135 - 194 de lei, fiind valabil trei luni, iar Basic 270 - 376 de lei, fiind valabil șase luni. Extraportofelul electronic va însemna tot 10 călătorii valabile trei luni, dar pentru care vom plăti 24 de lei, în loc de 19 lei, cât este acum. Plata prin SMS a biletului de călătorie cu durată de 60 de minute ar putea fi 0,60 de euro plus TVA. Plata prin aplicația mobilPay Wallet a biletului de călătorie cu durata de 60 de minute ar urma să fie 2,75 lei. Biletul special de călătorie cu durata de 60 de minute va fi de 30 de lei. Acest document li se adresează persoanelor prinse de controlori că nu dețin titlu de călătorie valabil și validat sau documente care atestă gratuitatea. Ei pot plăti biletul special de călătorie, iar în acest caz nu li se întocmește proces-verbal de contravenție. În ceea ce privește facilitățile și gratuitățile, acestea ar urma să fie identice cu cele din prezent. viata-libera.ro
dcp100168 Posted November 24, 2022 Author Posted November 24, 2022 Aleşii locali au decis cât vor costa biletele şi abonamentele Transurb în 2023 Cu 14 voturi „pentru” (PSD) şi 12 „împotrivă” (PNL, USR şi PACT), majorarea tarifelor pentru biletele şi abonamentele de transport public local a fost aprobată în şedinţa de joi, 24 noiembrie 2022, a Consiliului Local. Deşi consilierii locali ai opoziţiei au argumentat că scumpirile vor duce la scăderea numărului de călători, primarul Ionuţ Pucheanu a replicat că societatea publică de transport nu duce lipsă de clienţi, ci de călători care să plătească. Şi a propus, ironic, un transport „moacă”. Aproape o oră au durat dezbaterile unuia dintre cele mai importante proiecte de pe ordinea de zi a şedinţei ordinare a Consiliului Local de joi, 24 noiembrie 2022: documentul care stabilea tarifele şi facilităţile valabile din 2023 în transportul public local. Cele mai fierbinţi discuţii au vizat amendamentul prin care grupul PNL a propus o schemă de fidelizare a călătorilor care îşi reînnoiesc succesiv abonamentele. Schema de fidelizare propusă de PNL Aşa cum aţi putut afla deja din ziarul „Viaţa liberă”, era vorba despre discounturi substanțiale pentru prima prelungire a abonamentului în timpul perioadei de valabilitate, dar și pentru a doua și pentru următoarele prelungiri succesive. De pildă, pentru un abonament Plus Nominal 1, care va costa 114 lei din 2023, se propunea un tarif de 100 de lei la prima prelungire, respectiv, de 80 de lei de la a doua prelungire. Iar pentru un abonament Basic 45, care va avea tariful standard de 70 de lei, se propunea un tarif de 65 de lei la prima prelungire, respectiv, de 60 de lei la a doua prelungire. Consilierul local PNL Valeriu Onose a arătat că tarifele Transurb sunt calculate pe structuri de cost din 2021, iar creşterile de tarif nu sunt egale. Cele mai mari vizează exact cele mai vândute produse, precum biletul electronic, care se scumpeşte cu 38 la sută. „Bugetul cetăţenilor pentru transport este limitat. Există presiunea dată de creşterea preţurilor la energia electrică şi la gaze, dar şi la alte servicii. Când mai intervine şi o creştere a tarifului pe transport, atunci cetăţeanul căruia nu i-a crescut salariul cu nici măcar 25 la sută - cât e creşterea minimă a unui tarif de călătorie - va trebui să aleagă unde distribuie banii din buget. Şi îi va distribui la necesităţile de bază. Vom avea, deci, un număr mai mic de cetăţeni care să cumpere bilete şi abonamente şi un număr mai mare de călători fără bilet”, a argumentat consilierul, convins că prin schema de fidelizare s-ar putea dubla baza călătorilor, ceea ce ar fi un câştig pentru bugetul Transurb şi al Primăriei. „Haideţi să fie totul moacă!” „Transurbul nu duce lipsă de clienţi! Duce lipsă de clienţi care să plătească! Haideţi să facem transportul gratuit! Că dacă îl ducem din subvenţie în subvenţie şi din gratuitate în gratuitate, haideţi să-l lăsăm gratuit! Ce mai contează? Că dacă vă uitaţi cât reuşim totuşi să încasăm din aceste bilete şi abonamente, ce mai contează încă vreo câteva miliarde pe care reuşim să le încasăm?! Haideţi să fie totul moacă!”, a replicat primarul Galaţiului, Ionuţ Pucheanu. Edilul-şef a justificat necesitatea creşterii tarifelor arătând către costurile combustibilului care propulsează mijloacele de transport, fie că sunt troleibuze, tramvaie sau autobuze. Şi a argumentat că o schemă de fidelizare înseamnă a acorda facilităţi la facilităţi: „Fiecare tip de abonament are un discount, nimeni nu plăteşte preţul întreg pe călătorie când îşi scoate abonament”. Şi a susţinut că un abonament pe trei luni ar avea un cost mai mic decât discounturile din schema de fidelizare. În cele din urmă, amendamentul PNL a fost supus la vot. Cu 12 voturi „pentru” din partea consilierilor PNL, USR şi PACT şi 14 voturi „contra”, din partea PSD, a fost respins. Respins, cu 15 voturi „împotrivă”, 10 „pentru” şi o abţinere a fost şi amendamentul prin care USR propunea gratuitatea abonamentului Basic 45 și pentru persoanele care beneficiază de salariul de bază minim pe țară garantat în plată din sectoarele Construcții, Agricultură și Industrie Alimentară. Primarul Ionuţ Pucheanu l-a catalogat drept caduc şi a susţinut că actuala formulare a acestei facilităţi acoperă toate segmentele şi situaţiile. În cele din urmă, proiectul de majorare a tarifelor din transport a fost suspus la vot. Cu 14 voturi „pentru” (PSD) şi 12 „împotrivă” (PNL, USR şi PACT) a fost aprobat. Noile tarife valabile din 2023 Conform prevederilor hotărârii votate, în loc de 2 lei biletul de călătorie valabil 60 de minute, gălățenii vor plăti 2,50 de lei pentru același titlu de călătorie, cumpărat de la cabina de bilete sau de la automat, respectiv, 3 lei, dacă îl cumpără în mijlocul de transport, de la conducătorul auto sau de la vatman. Abonamentul Plus Nominal 1, valabil o lună, va costa 114 lei, în loc de 90 de lei, cât este acum. Abonamentul Plus Nominal 3 va ajunge la 325 de lei, iar Plus Nominal 6, la 625 de lei. Abonamentul Basic 25, valabil o lună, va însemna 56 de lei, abonamentul Basic 45 - 70 de lei pe lună, Basic 60 - 119 lei, fiind valabil două luni, Basic 135 - 194 de lei, fiind valabil trei luni, iar Basic 270 - 376 de lei, fiind valabil șase luni. Extraportofelul electronic va avea tot 10 călătorii valabile trei luni, dar pentru care vom plăti 24 de lei, în loc de 19 lei, cât este acum. Plata prin SMS a biletului de călătorie, cu durata de 60 de minute, va fi 0,60 de euro plus TVA. Plata prin aplicația MobilPay Wallet a biletului de călătorie, cu durata de 60 de minute, ar urma să fie 2,75 lei. Gratuităţile și facilitățile existente, acordate unor categorii de călători, rămân în vigoare şi anul viitor. viata-libera.ro
dcp100168 Posted November 30, 2022 Author Posted November 30, 2022 Gătite cu stegulețe, mijloacele de transport circulă după programul de weekend, până pe 4 decembrie Autobuzele, troleibuzele, tramvaiele și minibuzele societății Transurb au fost gătite cu stegulețe tricolore, în cinstea Zilei Naționale a României. Programul de transport pentru perioada 30 noiembrie 2022 – 4 decembrie 2022 va fi cel redus, corespunzător zilelor de sâmbătă, duminică și sărbătorile religioase, a anunțat compania publică pe pagina sa de Facebook. SC Transurb SA reamintește că joi, pe 1 Decembrie, manifestările dedicate Zilei Naționale a României se vor desfășura pe strada Brăilei, între strada Cristofor Columb și Inelul de Rocadă, în intervalul 12,00 – 16,00. Prin urmare, vor surveni următoarele modificări în circulația mijloacelor de transport în comun: - Traseele 10, 102 și 105 – de la Inelul de Rocadă vor fi deviate pe strada Cloșca – bulevardul Marea Unire – strada Prelungirea Coșbuc – strada Brăilei și retur, cu mențiunea că în data de 1 decembrie 2022 traseul 102 va fi asigurat cu autobuze; - Traseul 23 - de la Inelul de Rocadă va fi deviat pe strada Siderurgiștilor - strada Gh. Doja – bulevardul George Coșbuc și retur; - Traseul 20 – va fi deviat pe strada Siderurgiștilor - strada Gh. Doja – bulevardul George Coșbuc – strada Brăilei, cu retur pe strada Brândușei; - Traseul 9 - de la Inelul de Rocadă va fi deviat pe strada Siderurgiștilor - strada Gh. Doja – bulevardul George Coșbuc – strada Brăilei și retur; - Traseul 16 (Trecere Bac - Țiglina I/II) va fi deviat pe bulevardul Cloșca – strada Siderurgiștilor și va deservi stațiile “Casa Roșie”; - Traseul 37 (Levaditti - Țiglina I/II) va fi suspendat în acest interval; - Traseul 11 – de la IREG va fi deviat pe strada Gh. Doja – bulevardul George Coșbuc – strada Brăilei și retur. În timpul defilării tehnicii militare, mijloacele de transport vor respecta indicațiile agenților de poliție rutieră, fiind posibile opriri ale circulației și întârzieri în grafic. viata-libera.ro
dcp100168 Posted December 7, 2022 Author Posted December 7, 2022 Gălățenii loviți în urma unor frâne bruște reclamă nepăsarea șoferilor Transurb Un ochi umflat și vânăt, dureri de coaste, genunchi juliţi, mâini smucite și lovite, haine murdărite și o sperietură teribilă. Cu asta s-au ales câțiva călători care au fost aruncați, grămadă, pe podeaua autobuzului, după ce șoferița, respectiv, șoferul au pus frâne bruște pentru a evita accidente rutiere. Situațiile ne-au fost relatate de o gălățeancă, pasageră într-unul dintre mijloacele de transport și colegă de serviciu cu o altă călătoare, care a trecut printr-o situație identică. Persoana acuză nu doar durerile cu care a rămas și șocul suferit, ci și atitudinea nepăsătoare a conducătorilor auto și tăcerea companiei publice de transport, de la care a încercat, atât pe e-mail, cât și telefonic, să obțină un punct de vedere privind cele două incidente. Obligația pasagerilor de a se ține de bare, în timpul călătoriei cu mijloacele de transport ale SC Transurb SA, este scrisă clar în anunțurile lipite în autobuze, troleibuze și tramvaie. Numai că, în cazul unor frâne bruște și puternice, menite să evite la mustață un accident rutier, oricât de bine s-ar ține călătorii, nu va fi suficient. Dovadă ce s-a petrecut în dimineața zilei de 1 decembrie 2022, pe traseul 17, în zona Spitalului Județean. „Am urcat din stația IREG, pe sensul de mers spre Micro 19. La volan era o doamnă șofer, care conducea relaxat. Nu știu ce anume s-a întâmplat, că a pus o frână la Spitalul Județean de-a ridicat autobuzul din spate și ne-a aruncat pe toți, grămadă, pe jos. Eu mă țineam de o bară când mi-a smucit mâna dreaptă și m-a aruncat cu capul înainte, sub un scaun. Am venit peste o femeie și m-am lovit și la mâna stângă, în căzătură. O doamnă se lovise la coaste, pentru că a căzut în bară. Ne-am ridicat unul pe celălalt, pe mine ajutându-mă o colegă de serviciu. Dar atitudinea șoferiței a lăsat de dorit. Nu ne-a explicat ce s-a întâmplat, nu ne-a întrebat dacă suntem bine. Primul lucru pe care l-a făcut doamna șoferiță a fost să ia telefonul. Nu știu cu cine a vorbit, doar am auzit-o cum spunea că cineva i-ar fi tăiat calea. Vă dați seama ce situație! Oameni pe jos. Să nu vii să te uiți măcar? Doar cât a ieșit în cadrul cabinei, s-a uitat în scârbă, vorbind la telefon și a întrebat pe un ton nepăsător: «Aveți nevoie de ambulanță?». Erau oameni grămadă, pe jos, speriați, nu știa nimeni nici ce are, nici ce nu are, nici ce-l doare. Doar femeia a spus «Coastele!», că nu mai putea să mai respire. Poți să stai de lemn așa? Să nu vii să te uiți măcar? Apoi și-a continuat traseul, ca și cum nu s-a întâmplat nimic. Este posibil să nu ai măcar un pic de omenie?!”, ne-a reclamat pasagera. Când a ajuns la serviciu și i-a povestit șefei ce a pățit, a primit o replică la care nu se aștepta: ”Cum, iar s-a întâmplat?!”. Așa a aflat că, luni, 28 noiembrie, o altă colegă a venit la serviciu cu ochiul umflat și vânăt, lovită la cap, într-un incident tras parcă la indigo. „Colega spune că ar fi fost în autobuzul 28 și era tot între orele 6,30 - 7,00. Numai că, de această dată, la volan era un șofer, dar tot cu o atitudine care a lăsat de dorit”, afirmă pasagera. Gălățeanca a încercat să obțină un punct de vedere de la Transurb, transmițând două e-mailuri pe adresa secretariat@transurb.ro. Apoi a încercat și telefonic! Degeaba: „O opinie aș fi vrut de la Transurb. Dacă într-un interval de două zile, doi șoferi diferiți sunt implicați în astfel de incidente înseamnă că e o problemă în modul în care șofează și în modul în care se comportă. Eu înțeleg că se poate întâmpla oricărui șofer să i se taie calea, dar atitudinea conducătorilor auto... a fost sub orice critică. Firma la care lucrez mi-a acordat zile libere ca să pot să îmi revin”, ne-a mai spus gălățeanca. Nemulțumită de faptul că nu a primit răspuns nici la sesizările în scris, nici la cele telefonice, ne-a povestit ce s-a petrecut în speranța că măcar așa va obține un punct de vedere oficial din partea Transurb. La rândul nostru, am relatat companiei de transport public tot ceea ce ni s-a adus la cunoștință și am solicitat explicații. În afara unui răspuns la fiecare dintre cele două situații semnalate, am cerut să ni se arate care este procedura pe care trebuie să o respecte un conducător auto în cazul unui incident sau accident în trafic. De îndată ce vom primi aceste informații le vom face publice. viata-libera.ro
dcp100168 Posted December 25, 2022 Author Posted December 25, 2022 Transurb îşi prelungeşte „weekendul” până pe 8 ianuarie 2023 Deşi nu toţi gălăţenii sunt în vacanţă de Sărbători, iar de marţi, 27 decembrie 2022, inclusiv bugetarii se întorc în instituţii, compania publică de transport Transurb SA a decis să-şi prelungească programul de weekend şi sărbători legale. „Programul de transport pentru perioada 27 decembrie 2022 – 08 ianuarie 2023 va fi cel pentru zilele de sâmbătă, duminică și sărbătorile legale”, a anunţat societatea Transurb SA printr-o postare pe pagina sa publică de Facebook. Nu este prima dată în acest an când operatorul de transport are program prelungit de weekend. Aceeaşi măsură a fost luată şi pentru perioada 15 aprilie - 1 mai 2022, pe motiv că elevii erau în vacanţă. Reamintim că, de la 1 ianuarie 2023, gălăţenii vor plăti 2,50 de lei pentru titlul de călătorie cumpărat de la cabina de bilete sau de la automat, respectiv, 3 lei, dacă îl achiziţionează în mijlocul de transport, de la conducătorul auto sau de la vatman. Abonamentul Plus Nominal 1, valabil o lună, va costa 114 lei, în loc de 90 de lei, cât este acum. Abonamentul Plus Nominal 3 va ajunge la 325 de lei, iar Plus Nominal 6, la 625 de lei. Abonamentul Basic 25, valabil o lună, va însemna 56 de lei, abonamentul Basic 45 - 70 de lei pe lună, Basic 60 - 119 lei, fiind valabil două luni, Basic 135 - 194 de lei, fiind valabil trei luni, iar Basic 270 - 376 de lei, fiind valabil șase luni. Extraportofelul electronic va avea tot 10 călătorii valabile trei luni, dar pentru care vom plăti 24 de lei, în loc de 19 lei, cât este acum. Plata prin SMS a biletului de călătorie, cu durata de 60 de minute, va fi 0,60 de euro plus TVA. Plata prin aplicația MobilPay Wallet a biletului de călătorie, cu durata de 60 de minute, ar urma să fie 2,75 lei. viata-libera.ro
dcp100168 Posted December 28, 2022 Author Posted December 28, 2022 Transurb a anunţat oficial mărirea tarifelor la transportul public. Vezi cât vor costa biletele şi abonamentele Societatea Transurb SA informează, pe pagina de Facebook și site-ul companiei, că, începând cu luna ianuarie 2023, în conformitate cu Hotărârea Consiliului Local Galați nr. 733/24.11.2022, se modifică tarifele pentru serviciul de transport public local de persoane, așa cum "Viaţa liberă" deja a anunţat recent. Astfel, preţul unui bilet cu cod QR va fi de 2,50 lei, la plata prin SMS cu textul GAL la numărul 7530 se va achita 0,60 euro plus TVA, iar la plata prin aplicaţia de mobil Pay Wallet, tariful va fi de 2,75 lei pe călătorie. Abonamentele Plus Nominal vor costa 114, 325, respectiv 625 de lei, în funcţie de termenul de valabilitate de una, trei sau şase luni. Abonamentele Basic vor costa între 56 şi 376 de lei, în funcţie de numărul de călătorii şi termenul de valabiitate al acestora, iar un portofel electronic cu 10 călătorii vă va scoate din buzunar 24 de lei. viata-libera.ro
dcp100168 Posted January 5, 2023 Author Posted January 5, 2023 Se reia circulația tramvaielor până la Comat Primăria municipiului Galați informează că, în urma modernizării străzilor Traian Vuia, Henri Coandă, George Coșbuc (tronson str. Henri Coandă – str. Alexandru Măcelaru), începând de luni, 9 ianuarie 2023, se va relua circulația tramvaielor pe traseul 44 (Comat – Piața Centrală), traseu ce va fi asigurat cu două tramvaie având o frecvență de 30 de minute. Totodată, vor surveni și următoarele modificări în programul de transport public: - se va modifica capătul traseului 39, din Micro 40 la Comat. Traseul va fi asigurat cu șase tramvaie cu o frecvență de 10 minute; - pe relația Comat – Bariera Traian – Cimitir Israelit, transportul va fi asigurat cu două autobuze, cu o frecvență de 20 de minute; - se vor desființa traseele de autobuz 17 și 36, conform Hotărârii Consiliului Local nr. 416/29.06.2022. - stațiile „Baia Comunală“ amplasate pe str. Basarabiei, care deserveau doar traseul de autobuz 36 se vor anula. Biroul de presă al Primăriei municipiului Galați
dcp100168 Posted January 8, 2023 Author Posted January 8, 2023 Nemulţumirile călătorilor şi ale şoferilor din transportul public. Se termină „vacanţa” pentru Transurb De la 1 ianuarie 2023 au intrat în vigoare noile tarife pentru bilete şi abonamente, dar transportul public local va reveni la programul normal de transport abia de luni, 9 ianuarie. O zi pentru care sunt deja anunţate modificări importante: reluarea circulaţiei tramvaielor pe traseul 44, dar şi desfiinţarea traseelor de autobuz 17 şi 36. Vestea bună este că din 8 ianuarie ar trebui să se redeschidă traficul rutier în zona Spicu, pe tronsonul cuprins între strada Brăilei și strada Navelor, pentru că se încheie perioada în care a funcţionat Orăşelul lui Moş Crăciun. "De ce nu se pot cumpăra bilete de la şofer sau vatman?", este una dintre întrebările adresate cu insistenţă de gălăţeni şi nu numai, în mijloacele de transport. Mai ales atunci când cetăţenii nu reuşesc să îşi procure legitimaţia de călătorie pentru că automatul nu funcţionează. Întrebarea este cu atât mai îndreptăţită cu cât, la finele anului 2022, când au fost supuse aprobării noile tarife de călătorie cu Transurb, era prevăzut un preţ de 3 lei pentru biletul cumpărat de la şofer sau vatman, în mijlocul de transport. Ei bine, această prevedere nu se mai regăseşte, în hotărârea de Consiliu Local făcută publică pe portalul Primăriei Galaţi, dar şi de Transurb, pe pagina sa publică de Facebook. Motivul ne-a fost explicat de către administraţia publică locală: "A existat această prevedere care dădea posibilitatea cumpărării biletului în mijlocul de transport, la care s-a renunţat pe ultima sută de metri, având în vedere o solicitare venită din partea Transurb în sensul acesta şi existenţa celorlalte posibilităţi de plată". Mai multe explicaţii pentru renunţarea la această opţiune a oferit, la Reperul Tv, directorul general al SC Transurb SA, Ghiţă Paraschiv: "Am avut în plan acest aspect, dar încă îl mai analizăm. Intervin o serie de situaţii care trebuie luate în calcul. E posibil ca durata cursei să se modifice, adică să fie mai lungă, deoarece conducătorul auto va fi nevoit să dea bilete, obligatoriu, numai în staţie. Pentru că trebuie să-şi abată privirea către casa de marcat, să poată tasta valoarea biletului. Şi atunci întârziem cursa şi se decalează frecvenţa, programul de transport. Aşa că trebuie să o mai analizăm". Tot la măsuri aşteptate încă se înscriu cele 13 automate de bilete, pe care Primăria vrea să le achiziţioneze, dar şi plata călătoriei cu cardul bancar, direct în mijloacele de transport, pentru care autovehiculele ar trebui să fie dotate cu câte două POS-uri, după cum a promis directorul Ghiţă Paraschiv. Dar să trecem la ceea ce urmează să se întâmple în zilele următoare. Program normal, modificări în transport După cum au anunţat autorităţile, de duminică, 8 ianuarie 2023, ar trebui să se redeschidă traficul auto în zona Spicu, pe tronsonul cuprins între strada Brăilei și strada Navelor, pentru că ultima zi de funcţionare a Orăşelului lui Moş Crăciun este 7 ianuarie 2023. O veste bună pentru călători este că, în sfârşit, se termină "vacanţa" pentru Transurb, luni, 9 ianuarie. Aşa se poate spune având în vedere că în perioada 27 decembrie 2022 - 8 ianuarie 2023 programul de transport public în comun a fost cel valabil pentru zilele de sâmbătă, duminică și sărbători legale. Tot pentru ziua de 9 ianuarie sunt anunţate modificări importante în transport: reluarea circulației tramvaielor pe Traseul 44 (Comat - Piața Centrală), rută care va fi asigurată cu două tramvaie având o frecvență de 30 de minute. În contrapartidă, se vor desființa traseele de autobuz 17 și 36. Veştile nu au fost primite tocmai bine de către cetăţenii dependenţi de transportul public. Dar şi şoferii Transurb au nemulţumirile lor legate de modul în care se circulă prin zone foarte importante ale oraşului: "Cam 80 la sută din Traseul 28, pe strada Oltului, noi suntem nevoiţi să mergem pe contrasens. Strada e îngustă şi nu ne permite altfel. O situaţie pe care am sesizat-o în repetate rânduri, dar degeaba! O altă anomalie este pe strada Eroilor, porţiunea cuprinsă între Electrica şi strada Carnabel, unde este indicatorul oprirea interzisă şi are şi semn adiţional care să arate zona, nu distanţa. Şi aici suntem nevoiţi să circulăm tot pe contrasens, fapt care se reflectă în activitatea noastră. Iar la Grădina Publică este jale în staţia de autobuz, pentru că sunt parcate autoturisme. Au existat situaţii în care, încercând să iasă din parcare, maşinile au dat peste autobuz, din fericire fără a provoca victime sau pagube. Dacă situaţiile acestea ar fi reglementate, ne-ar fi şi nouă mai uşor", ne-au reclamat şoferii, în speranţa că autorităţile vor găsi soluţii. viata-libera.ro
dcp100168 Posted January 12, 2023 Author Posted January 12, 2023 Tramvaie înţepenite pe strada Oţelarilor. Ce măsuri a luat Transurb Nu mai puţin de trei tramvaie, unul nou şi două vechi, care ar fi trebuit să deservească traseele 7 şi 39, stau de cel puţin o oră pe strada Oţelarilor, aşteptând să plece în cursă spre Piaţa Centrală şi, respectiv, Comat. Problema pare să fie la firul de contact. O maşină de intervenţie şi mai mulţi lucrători ai SC Transurb SA au tot încercat să rezolve situaţia, dar fără succes. Gălăţenii care aşteaptă în staţii ar cam trebui să-şi ia gândul şi să se orienteze spre alte mijloace de transport. În mod firesc, compania publică de transport ar fi trebuit să anunţe această situaţie şi să le ofere alternative pentru a ajunge la destinaţie. La ora 20,14 a plecat primul tramvai pe traseul 7. Angajaţii Transurb care au intervenit pentru remedierea problemelor ne-au dat asigurări că s-a reluat circulaţia tramvaielor. UPDATE. Un troleibuz şi un tramvai au circulat pe tot parcursul nopţii pentru a împiedica formarea gheţii pe firul de contact. A fost măsura dispusă de către directorul general al SC Transurb SA, Ghiţă Paraschiv, pentru a se asigura că, de la 5 dimineaţa, programul de transport public se va relua în condiţii normale. Reprezentanţii companiei publice de transport ne-au asigurat că au făcut tot ce le-a stat în putinţă pentru a combate fenomenele meteorologice, mai ales după situaţia neplăcută înregistrată în seara de miercuri, 11 ianuarie 2023. După cum am relatat, tramvaiele au înţepenit şi format coloane pe strada Oţelarilor. După cum ne-au explicat reprezentanţii Transurb, temperaturile fiind sub un grad, picăturile de ploaie depuse pe firul de contact s-au transformat în gheaţă. Din această cauză nu s-a mai putut face contact între fir şi pantograf, astfel că, rămase fără energie electrică, tramvaiele nu au mai putut circula. „Am intervenit toată noaptea. Am depus toate eforturile, dar este greu să lupţi cu fenomenele naturii”, ne-au declarat reprezentanţii Transurb. Operatorul a oferit informaţii cu privire la transport şi la problemele întâmpinate călătorilor care au apelat la dispeceratul Transurb. Din păcate, aceste informaţii nu puteau fi făcute publice şi pe panourile din staţii deoarece, după cum ni s-a explicat, numărul de caractere care pot fi publicate este limitat. viata-libera.ro
dcp100168 Posted January 12, 2023 Author Posted January 12, 2023 Un tramvai vechi a rămas fără frâne și a tamponat un autoturism Călătorii aflați într-un tramvai de pe traseul 44 au trăit clipe de groază în această dimineață. Mijlocul de transport a rămas fără frâne, după cum ne-a relatat una dintre pasagere: „Să ne bazăm pe tramvaiele vechi? Azi, 12 ianuarie 2023, la ora 8,35 eram în tramvaiul 44, vechi... Nu va puteți imagina că, urcând pe strada Basarabiei, tramvaiul a rămas fără frâne și a luat-o la vale... Ne am văzut moartea cu ochii. Să nu mai vorbim de șoferița al cărei autoturism l-a agățat. I-a făcut mașina praf... Vatmanul intrase în stare de soc și noi de asemenea! Rușine, primarului și tuturor celor care conduc orașul. Pentru asta plătim taxe si impozite?”, a scris gălățeanca într-un comentariu postat pe pagina de Facebook a ziarului „Viața liberă”. Incidentul relatat este cât se poate de real. La fața locului a ajuns un echipaj de poliție, care a constatat că impactul s-a produs pe fondul unei defecțiuni tehnice produse la mijlocul de transport în comun. În urma coliziunii cu autoturismul, au rezultat doar pagube materiale, fapt pentru care incidentul a fost încadrat ca o simplă tamponare. Ambii conducători auto au fost testați alcoolscop, rezultele fiind zero, au transmis reprezentanții Inspectoratului de Poliție Județean Galați. Am solicitat un punct de vedere cu privire la această situație și de la Transurb. Reprezentanții operatorului ne-au comunicat că nu pot da un răspuns exact până nu vor face o analiză și o verificare amănunțită. Prin urmare, vom reveni cu informațiile companiei publice de transport atunci când le vom primi. Cert este că Galațiul nu are decât opt tramvaie noi, pentru cele trei trasee – 7, 39 și 44. viata-libera.ro
dcp100168 Posted January 18, 2023 Author Posted January 18, 2023 Un tramvai fără frâne a mers 200 de metri cu spatele. Vatmanul vinovat este cercetat disciplinar Un vatman al societății Transurb va fi cercetat disciplinar pentru incidentul petrecut pe 12 ianuarie 2023, când unul dintre vechile tramvaie aflate pe traseul 44 a luat-o la vale pe strada Basarabiei, acroșând un autoturism. Nu a fost nimeni rănit, rezultând doar pagube materiale. Călătorii care erau în tramvaiul aflat în alunecare liberă pe șine, șoferița și vatmanul au trăit însă clipe de groază. Noi am relatat acest incident, precizând că vom reveni și cu punctul de vedere al SC Transurb SA, de îndată ce îl vom primi. Iată ce ne-a comunicat operatorul de transport, în urma verificărilor făcute. "Azi, 12 ianuarie 2023, la ora 8,35, eram în tramvaiul 44, vechi... Urcând pe strada Basarabiei, tramvaiul a rămas fără frâne și a luat-o la vale... Ne-am văzut moartea cu ochii. Să nu mai vorbim de șoferița al cărei autoturism a fost agățat. I-a făcut mașina praf... Vatmanul intrase în stare de șoc și noi de asemenea!", a fost sesizarea unei gălățence, într-un comentariu postat pe pagina de Facebook a ziarului "Viața liberă". Așa cum am promis, revenim cu punctul de vedere al SC Transurb SA care ne-a transmis ce a constatat, în urma verificărilor efectuate. Potrivit companiei de transport, pe 12 ianuarie, în jurul orei 8,00, tramvaiul de tip ZGT 4/6, cu numărul de înregistrare GL 1530, circula pe traseul 44, pe sensul de mers Piața Centrală - Piața Micro 39. "La urcarea pe strada Basarabiei, din cauza condițiilor meteo nefavorabile (temperaturile scăzute, la limita înghețului, au transformat picăturile de ploaie în gheață, rezultând înghețarea unor porțiuni ale firului de contact), tramvaiul a rămas fără tensiune ca urmare a întreruperii contactului între pantograf și firul de alimentare cu energie electrică, efect produs de stratul de gheață. Din cauza lipsei energiei electrice, tramvaiul nu şi-a mai putut continua deplasarea spre bulevardul George Coșbuc. Drumul fiind în rampă, tramvaiul a început mișcarea în sens invers, din cauza propriei greutăți, fapt ce l-a determinat pe vatman să acționeze imediat sistemul de frânare și să imobilizeze vagonul timp de aproximativ trei minute. În acest interval de timp, grupul generator nu era în funcțiune, din cauza întreruperii de tensiune, iar maneta de comandă/controllerul care determină acționarea și frânarea vagonului, fiind în punctul terminal al zonei de frânare, a condus la epuizarea acumulatorului", ne-a transmis Transurb. Operatorul a ținut să precizeze că, din punct de vedere tehnic, maneta de comandă se aduce în punctul zero, deoarece în caz contrar rămân active contactoare și pompe care epuizează acumulatorul. Clipe de coșmar "După o staționare de aproximativ trei minute, vatmanul a încercat să reia circulația, trecând cu maneta de comandă în zona de mers, fără a ține însă cont de faptul că grupul generator nu era încă în funcțiune, iar acumulatorul de 100 V nu mai era în parametri normali. În momentul în care a slăbit frâna de staționare - frâna mecanică pe bază de resort, neavând asigurate toate condițiile de mers, tramvaiul a pornit cu spatele, deplasându-se în jur de 200 de metri în pantă. În timp ce se deplasa cu spatele, la intersecția cu strada Chicoș, tramvaiul a acroșat un autovehicul. În urma acestui eveniment nu au existat victime, doar pagube materiale, conform PV seria PGLW nr. 169977/ 12.01.2023, emis de Poliția Municipiului Galați - Biroul Rutier", ne-a explicat Transurb. Tramvaiul era apt de circulație pe drumuri publice "În urma verificărilor efectuate de către echipa de întreținere aparținând societății noastre, la locul evenimentului a găsit vagonul oprit, iar maneta de comandă se afla în punctul final al zonei de frână, poziție incorectă din punct de vedere tehnic, aceasta trebuind a fi adusă în punctul zero după frânarea și oprirea vagonului. Deoarece acumulatorul nu se mai afla în parametri normali, din cauza manevrării necorespunzătoare, vagonul a fost pornit cu o sursă de energie suplimentară, fiind cuplat la vagonul din spate și împins până în zona Parcului Libertății, iar din această zonă a fost decuplat și s-a deplasat către depou cu forțe proprii. Precizăm că vagonul a fost verificat din punct de vedere tehnic și s-a constatat că se afla în stare bună de funcționare și era apt pentru circulația pe drumurile publice. Concluzia noastră este că, sub efectul emoțiilor, vatmanul nu a făcut manevrele corespunzătoare din momentul opririi vagonului și până la deplasarea cu spatele. Ca urmare a acestui eveniment, vatmanul va fi cercetat disciplinar, în raport cu atribuțiile de serviciu încălcate", a precizat compania de transport. Transurb a subliniat că toți vatmanii participă la instruiri profesionale periodice cu privire la modul de funcționare al fiecărui tip de tramvai. Gălățenii nu-și doresc decât ca un asemenea incident să fie doar un caz izolat. viata-libera.ro
dcp100168 Posted January 27, 2023 Author Posted January 27, 2023 Ce trasee noi ar urma să avem la Galați. Troleibuze de la Faleză până la Metro Înființarea a trei trasee noi, dintre care unul pe bulevardul Marea Unire, extinderea infrastructurii de troleibuze inclusiv pe străzile Prelungirea Traian (bulevardul Marea Unire - strada Brăilei) și strada Traian (strada Brăilei - limita intravilan), modernizarea infrastructurii de circulație a mijloacelor de transport, benzi dedicate transportului public, achiziția de autobuze, troleibuze, microbuze nepoluante și tramvaie noi și chiar un serviciu de tren metropolitan în jurul municipiului Galați. Sunt doar câteva dintre cele mai importante idei cuprinse în „Strategia privind transportul public în municipiul Galați pentru perioada 2021-2027”, lansată în dezbatere de Primăria Galați. Proiectul de hotărâre privind aprobarea „Strategiei privind transportul public în Municipiul Galați pentru perioada 2021-2027” a fost lansat în consultare publică de Primăria Galați. Documentația poate fi citită pe site-ul instituției primariagalati.ro la secțiunea Transparență decizională sau la sediul instituției din strada Domnească nr. 54, Biroul Managementul Calității, transparență decizională, strategii și politici publice. Gălățenii pot transmite propuneri, sugestii și opinii cu valoare de recomandare privind acest proiect până pe 4 februarie 2023. Documentul a fost elaborat de SC Sigma Mobility Engineering SRL din Pitești și constituie, de fapt, o actualizare a strategiei privind transportul public în municipiul Galați pentru perioada 2021 – 2027. În ciuda avertismentului privind copierea, extragerea sau folosirea informațiilor din document, pentru corecta dumneavoastră informare, vă prezentăm cele mai importante informații cuprinse în documentul de 165 de pagini. Cele mai solicitate trasee, cele mai dese reclamații În Strategie se arată că, în perioada 2019 - 2021 numărul mediu de călători a fost de 57.758, zilnic. Indiferent de zi, cele mai solicitate trasee sunt 11 și 102. Principalii utilizatori ai transportului public sunt elevii, pensionarii, angajații cu salariul minim și studenții. Pentru a afla percepția populației asupra transportului au fost întrebați, în cadrul unor chestionare, 2.729 de cetățeni. Aceștia au reclamat ca aspecte deficitare: aglomerația din mijloacele de transport, atitudinea și comportamentul șoferilor, numărul insuficient de mijloace de transport. Strategia propune, până în 2027, un transport durabil, cu accesibilitate crescută, eficiență economică, siguranță și confort. După desființările de trasee, trei rute noi În condițiile în care în ultimii ani s-au desființat trasee de transport public local, Strategia propune introducerea a trei trasee noi care să asigure legătura între: Bariera Traian și Piața Energiei (Bariera Traian - bulevardul George Coșbuc - strada Drumul Viilor - bulevardul Milcov - strada Nicolae Mantu - bulevardul Siderurgiștilor - Piața Energiei); Micro 19 și Piața Energiei (Micro 19 – strada Oțelarilor - bulevardul Galați - bulevardul Dunărea - Drumul de Centură - strada Siderurgiștilor - Liberty Galați - bulevardul Siderurgiștilor - Piața Energiei și retur); Țiglina I și INTFOR (Tiglina I – strada Saturn – bulevardul Marea Unire - strada Portului - INTFOR, retur). „Prin introducerea noilor trasee se va asigura prezența ofertei de transport public în zone de locuințe, pentru obiective în care se desfășoară activități de producție și servicii și în zone cu potențial turistic, areale nedeservite în prezent”, se arată în document. Strategia mai propune actualizarea programului de transport public local, adaptarea permanentă a graficelor de circulație aferente traseelor și sporirea frecvenței mijloacelor de transport public. Unde va fi extinsă rețeaua de troleibuz Planul de acțiune aferent Strategiei cuprinde și extinderea infrastructurii necesare pentru circulația troleibuzelor. Iată și unde: pe strada Gării (Domnească – Gara CFR); bulevardul Dunărea (strada Brăilei - bulevardul Galați), bulevardul Galați (bulevardul Dunărea - strada Oțelarilor); strada Oțelarilor (bulevardul Galați - strada Oțelarilor cap traseu), Prelungirea Traian (bulevardul Marea Unire - strada Brăilei), strada Traian (strada Brăilei - limita intravilan). Nu lipsesc din Strategie: modernizarea infrastructurii de circulație a mijloacelor de transport (depoul de tramvaie, strada Ștefan cel Mare, axa Domnească – Prutului etc), benzi dedicate pentru transport public, prioritizarea circulației tramvaielor, modernizarea punctelor de oprire a mijloacelor de transporț, a sistemului de ticketing, dar și achiziția a 22 de autobuze nepoluante electrice, 10 troleibuze cu emisii zero sau cu baterii, 10 tramvaie și șase microbuze nepoluante. În planul de acțiune mai apar și extinderea rețelei de transport public la nivelul zonei periurbane, dar și un serviciu de tren metropolitan în jurul municipiului Galați. Rămâne de văzut cum va arăta forma finală a Strategiei și ce anume va fi realitate în 2027. viata-libera.ro
dcp100168 Posted January 30, 2023 Author Posted January 30, 2023 De ce în weekend au circulat doar tramvaiele vechi Faptul că, pe parcursul weekendului, sub Cod galben de viscol și ninsoare, au circulat doar tramvaiele vechi a fost sesizat de ziarul „Viața liberă” și confirmat de reprezentanții companiei publice de transport. Iată și motivele. După cum ni s-a explicat, pentru o deszăpezire rapidă și eficientă, s-a stabilit ca utilajele municipalității să acționeze doar pe carosabil, iar SC Transurb să se ocupe cu propriile utilaje de calea de rulare a tramvaielor. Pentru că tramvaiele vechi sunt mai înalte și mai înguste decât cele noi, operatorul de transport a asigurat traseele de transport doar cu acestea. Fiind mai joase și mai late, tramvaiele noi ar fi riscat să rămână înzăpezite pe trasee și să producă sincope sau blocaje în trafic. S-a acționat pentru deszăpezirea liniilor de tramvai până duminică după miezul nopții. Luni dimineață, pe traseul 44, au fost introduse tramvaiele noi, iar ulterior și pe celelalte două rute. viata-libera.ro TRAMVAIELE CUMPĂRATE CU BANI GREI DE PRIMĂRIA GALAȚI AU DAT CHIX LA PRIMA NINSOARE. SE BLOCHEAZĂ PE ȘINE DACĂ „VĂD” ZĂPADĂ ȘI GHEAȚĂ Vă aduceți aminte cu ce aplomb se lăuda Primăria Galați că a cumpărat „mijloace de transport public moderne, performante și eficiente”? Ei bine, or fi ele performante, dar nu și când ninge! Așa se face Transurb SA Galați a luat decizia de a scoate pe traseu, de ninsorile astea, doar tramvaiele vechi, deoarece „minunile tehnologice” care au costat vreo 10 milioane de euro pur și simplu se blochează pe șine în clipa în care „văd” (au niște senzori speciali) în zona căii de rulare, sau la firele de contact, chestii precum zăpadă, polei sau gheață. Se comportă fix la fel și troleibuzele noi – 14 la număr – cumpărate în 2017, din Cehia , cu frumoasa sumă cu 5,5 milioane euro (împrumut BERD la care or să plătească și nepoții noștri. Practic, pentru a nu se forma gheață pe fire, trebuie menținute pe trasee, și pe cursul nopții, măcar două troleibuze, care circulă goale și consumă curent electric fix degeaba. Activitatea economică performantă, cum ar veni! Problema cu tramvaiele este că metoda de la troleibuze nu-i aplicabilă la ele, pentru că senzorii se uită și la șine, iar dacă acestea nu-s perfect curate, motorul electric se oprește și se activează frânele de urgență. Pur și simplu tramvaiul înțepenește și blochează tot traficul. Așa că, preventiv, conducerea Transurb nici măcar nu le-a mai scos pe traseu, le ține în depou, iar în locul lor sunt folosite hârburile antice, vechi de 40-50 de ani (multe dintre ele cumpărate acum peste 20 de ani, la mâna a doua), care lasă impresia că se vor dezintegra la fiecare curbă. Am mai aflat că, dat fiind că tramvaiele noi sunt încă în garanție, la Galați sunt așteptați de urgență reprezentanții firmei producătoare (care-i din Arad) pentru a analiza problema și probabil a modifica sensibilitatea acelor senzori care opresc automat tramvaiele. Dacă s-o putea. Dacă nu, salvarea vine tot de la „fierul vechi” cumpărat pe vremea lui Durbacă și Nicolae. impartial.ro
dcp100168 Posted February 27, 2023 Author Posted February 27, 2023 Stație de autobuz relocată Primăria municipiului Galați informează că, în urma unei tasări a carosabilului asupra căreia se va interveni, pe strada Brăilei, pe sensul de mers către Inelul de rocadă, se va reloca temporar stația de autobuz „Privilege” în alveola de la „MHC”. Măsura este valabilă începând de mâine, 28 februarie, de la ora 9.00. Le mulțumim pentru înțelegere tuturor călătorilor. Biroul de presă al Primăriei municipiului Galați
dcp100168 Posted March 1, 2023 Author Posted March 1, 2023 Primul ajutor pentru un călător rănit, acordat de o şoferiţă Transurb Un gălăţean care s-a grăbit să urce în troleibuz, în Bariera Traian, a fost protagonistul unui incident pe cât de dureros, pe atât de periculos, după cum am aflat de la unul dintre angajaţii companiei de transport public local. Bărbatului i-a alunecat piciorul pe treaptă şi şi-a zdrelit glezna. Pentru că rana sângera puternic, până la sosirea ambulanţei, primul ajutor i-a fost acordat de către o şoferiţă Transurb, după cum ni s-a relatat: "Ajungând cu un alt autobuz din cursă, colega noastră Cristina (aceeași șoferiță implicată, la finele anului trecut, într-un incident în zona Spitalului Județean şi acuzată că nu a fost sensibilă în raport cu călătorii speriați - n.r.) i-a sărit în ajutorul domnului, aplicându-i un garou deasupra rănii. Un gest normal faţă de semenii noștri, făcut de un șofer de autobuz din Transurb. Sper să intereseze și astfel de fapte... La multe primăveri frumoase tuturor femeilor!", este mesajul pe care l-am primit din partea unuia dintre colegii şoferiţei, alături de imaginea doveditoare. viata-libera.ro
dcp100168 Posted March 17, 2023 Author Posted March 17, 2023 Orașele României în care transportul public este cel mai ieftin Un studiu recent arată tarifele de transport public din 45 de orașe ale lumii, raportate la salariile medii locale. Analiștii Picodi.com au analizat mai îndeaproape prețurile unui singur bilet, precum și abonamentele lunare, care permit călătorii nelimitate în interiorul orașului. În trei mari orașe transportul public este complet gratuit pentru cetățeni – Luxemburg, capitala Estoniei, Tallinn și capitala Maltei, Valletta. Printre alte orașe din clasamentul nostru, cele mai scumpe bilete simple se găsesc în Londra (4,85 euro), Zurich (4,44 euro) și Oslo (3,65 euro). Pe de altă parte, cele mai mari prețuri pentru abonamentele lunare sunt plătite de cetățenii din Londra (253 de euro), Melbourne (178 de euro) și Dublin (155 de euro). Ca și comparație, un abonament lunar în București costă doar 31 de euro. În acest clasament, București se undeva pe la mijloc – un abonament pentru 30 de zile costă 140 lei, ceea ce reprezintă doar 3% din salariul mediu net din București. Acest rezultat este similar cu ratele din Stockholm, Atena (3% fiecare), Paris (3,1%). În România, din 10 orașe, cel mai scump bilet simplu se găsește în Timișoara și Brașov și costă 4 lei. Pe de altă parte, cetățenii din Constanța, Iași, Ploiești și Galați se pot bucura de cele mai ieftine bilete simple – 2,5 lei. Când vine vorba de abonamentele lunare, cetățenii din Cluj și București trebuie să plătească cel mai mare preț – 177 lei, respectiv 140 lei. Cel mai ieftin abonament lunar poate fi găsit în Oradea și Brașov (80 lei). ziare.com
dcp100168 Posted March 22, 2023 Author Posted March 22, 2023 Înființarea unor trasee noi de transport, la votul aleșilor. Strategie până în 2027 Strategia privind transportul public în municipiul Galați pentru perioada 2021-2027 va fi supusă votului consilierilor locali la ședința de joi, 23 martie 2023. Așa cum ați putut afla din ziarul nostru la momentul în care Strategia se afla în consultare publică, documentul a fost elaborat de SC Sigma Mobility Engineering SRL din Pitești și propune, până în 2027, un transport durabil, cu accesibilitate crescută, eficiență economică, siguranță și confort. Una dintre cele mai importante prevederi se referă la introducerea a trei trasee noi, între zone considerate „slab deservite” de actuala rețea de transport. Noile trasee ar urma să asigure legătura între: Bariera Traian și Piața Energiei (Bariera Traian - bulevardul George Coșbuc - strada Drumul Viilor - bulevardul Milcov - strada Nicolae Mantu - bulevardul Siderurgiștilor - Piața Energiei); Micro 19 și Piața Energiei (Micro 19 – strada Oțelarilor - bulevardul Galați - bulevardul Dunărea - Drumul de Centură - strada Siderurgiștilor - Liberty Galați - bulevardul Siderurgiștilor - Piața Energiei și retur); Țiglina I și INTFOR (Tiglina I – strada Saturn – bulevardul Marea Unire - strada Portului - INTFOR, retur). Efortul financiar pentru crearea acestor noi rute este calculat la 10.000 de euro. Strategia prevede și extinderea infrastructurii de troleibuz: pe strada Gării (Domnească – Gara CFR); bulevardul Dunărea (strada Brăilei - bulevardul Galați), bulevardul Galați (bulevardul Dunărea - strada Oțelarilor); strada Oțelarilor (bulevardul Galați - strada Oțelarilor cap traseu), Prelungirea Traian (bulevardul Marea Unire - strada Brăilei), strada Traian (strada Brăilei - limita intravilan). De asemenea, sunt propuse adaptarea permanentă a graficelor de circulație și sporirea frecvenței mijloacelor de transport etapizat, în funcție de disponibilitatea parcului auto. O prevedere interesantă se referă la dezvoltarea serviciului de transport public local între Galați și unitățile administrativ-teritoriale din zona periurbană, într-o primă etapă fiind aleasă comuna Vânători. Nu lipsesc din Strategie: modernizarea infrastructurii de circulație a mijloacelor de transport (depoul de tramvaie, strada Ștefan cel Mare, axa Domnească – Prutului etc.), benzi dedicate pentru transport public, prioritizarea circulației tramvaielor, modernizarea punctelor de oprire a mijloacelor de transport, a sistemului de ticketing, dar și achiziția a 22 de autobuze nepoluante electrice, 10 troleibuze cu emisii zero sau cu baterii, 10 tramvaie și șase microbuze nepoluante. Rămâne de văzut ce vor spune aleșii, dar și câte dintre prevederile strategiei vor deveni realitate până în 2027. viata-libera.ro
dcp100168 Posted May 9, 2023 Author Posted May 9, 2023 Șapte ani fără maxi-taxi în transportul public local. Rezultatele celor două revoluții pe roți Șapte ani de la prima revoluție în transportul public local s-au împlinit marți, 9 mai 2023. Spunem "revoluție" pentru că data de 9 mai 2016 a fost prima zi în care transportul public local a fost asigurat doar de societatea Transurb, în vreme ce microbuzele au circulat pe vechile lor trasee în semn de protest. Cea de-a doua schimbare majoră în transportul public s-a petrecut la 1 aprilie 2021, când s-au introdus biletul temporar de călătorie, valabil 60 de minute, și noile tipuri de abonamente. Iată cum a evoluat transportul public în comun în cei șapte ani. "Transurb a reuşit să facă faţă provocării primei zile în care a asigurat transportul public local de persoane, iar gălăţenii nu au avut de aşteptat prea mult în staţii. Microbuzele private au circulat, în semn de protest, pe fostele trasee, reuşind, pe unele străzi înguste precum Oltului, să provoace ambuteiaje", relatam, în ediția din 10 mai 2016 a ziarului "Viața liberă" despre urmările primei schimbări majore în transportul public local. A fost prima zi fără cele 170 de microbuze implicate în transportul public, iar străzile oraşului au fost mult mai libere şi mai aerisite. Reamintim, decizia de delegare exclusivă a serviciului de transport public către SC Transurb SA fusese votată de Consiliul Local. Administraţia locală preciza, la acel moment, că, timp de o lună, maximum două, va monitoriza cu atenţie activitatea Transurb şi calitatea serviciilor de transport pe care le prestează populaţiei. Iar în cazul în care Transurb nu îndeplinea criteriile de calitate pe care şi le-a asumat şi perturba transportul public, Primăria susținea că va uza de prevederile Directivei Europene 1370 şi va apela, prin atribuire directă, la serviciile operatorilor privaţi. Acest fapt nu s-a întâmplat. Câte trasee au fost, câte au mai rămas Pe 9 mai 2016, gălățenii aveau la dispoziție 29 de trasee de autobuz, două trasee de troleibuz şi zece trasee de tramvai, care să le asigure posibilitatea de a ajunge la destinaţia dorită. Pe 9 mai 2023, gălățenii mai au la dispoziție 20 de trasee de autobuz, dintre care unul alternativ - 30/31, un singur traseu de troleibuz și doar trei trasee de tramvai, dintre care unul asigurat pe sfert cu autobuzul. Și spunem asta pentru că ruta 39 nu a fost reluată în totalitate cu tramvaiul. De asemenea, există și două trasee destinate elevilor. În mai 2016, biletul cu o singură călătorie costa 1,5 lei, în vreme ce acum biletul de călătorie valabil o oră costă 2,5 lei. Tarifele abonamentelor s-au majorat substanțial și ele. Transurb era pe pierdere și atunci, și acum. La finele lui 2016, operatorul raporta o gaură de peste 3 milioane de lei, în vreme ce, la începutul acestui an rezultatul preliminar al lui 2022 arăta o pierdere de 5,1 milioane de lei. Ceva mai mult confort Nu mai puțin adevărat este că, în acești șapte ani, flota societății Transurb s-a înnoit cu: 17 troleibuze, 20 de minibuze, 40 de autobuze noi Euro 6 Diesel, opt tramvaie și 20 de autobuze hibrid. Mijloace de transport la care, s-o spunem drept, în 2016, doar visam. Pe de altă parte, cele 105 autobuze, troleibuze și tramvaie sunt insuficiente. Motiv pentru care Primăria a atras finanțare din Planul Național de Redresare și Reziliență pentru 57 de mijloace noi de transport, însă acestea nu vor apărea peste noapte pe traseele orașului. În concluzie, doar gălățenii pot spune, după șapte ani fără maxi-taxi, dacă așteaptă mai mult sau mai puțin în stații, dacă aglomerația este sau nu deranjantă, cât de des nu se respectă graficele de transport și mai ales cât timp le ia acum să ajungă dintr-un capăt în altul al orașului cu traseele care ne-au mai rămas. Și, eventual, să se întrebe când a călătorit ultima dată un ales local cu un mijloc de transport în comun... viata-libera.ro
dcp100168 Posted May 25, 2023 Author Posted May 25, 2023 Ajustări ale graficelor de transport, pe masa aleşilor locali De la 1 iunie 2023, ar urma să intre în vigoare o serie de mici ajustări ale graficelor în programul de transport, la traseele 9, 10, 11, 20, 24, 25, 30/31, 34, 40. Cel puţin aşa prevede un proiect de hotărâre ajuns la comisiile Consiliului Local. La solicitarea noastră, Biroul de presă al Primăriei ne-a comunicat că proiectul de hotărâre înaintat Consiliului Local nu prevede modificări în transportul public în ceea ce privește diagrama, numărul de trasee sau de mijloace de transport. Sunt propuse doar ajustări de câteva minute la cursele unor trasee, ca urmare a propunerilor venite din partea gălățenilor, în vederea corelării curselor pe trasee care asigură continuitatea. De exemplu, unul dintre traseele vizate este 40 Bariera Traian - Metro, care asigură legătura cu celelalte trasee care au capăt în Barieră. În raportul de specialitate al proiectului de hotărâre se arată că, în formularea ajustărilor s-a ţinut seama şi de informaţiile furnizate de sistemul de ticketing, care permit evaluarea gradului de încărcare a unor trasee sau curse. Autorităţile sunt convinse că noile grafice răspund nevoii de mobilitate a oamenilor, asigură accesul cât mai multor cetăţeni la serviciul de transport persoane în regim regulat, precum şi o eficientizare a acestuia. viata-libera.ro
dcp100168 Posted June 18, 2023 Author Posted June 18, 2023 Transurb se pregătește să introducă programul de vară în transportul public Gălățenii dependenți de transportul public local ar trebui să se pregătească fizic sau, după caz, emoțional să aștepte mai mult în stații, să-și testeze răbdarea și să-și exerseze privitul lung, în zare, după un autobuz. Și asta pentru că Transurb se pregătește să treacă la programul de transport de vară. La solicitarea noastră, Primăria municipiului Galați ne-a transmis că, de la 1 iulie 2023, compania publică de transport va adapta programul după care circulă autobuzele, troleibuzele și tramvaiele, având în vedere faptul că elevii au intrat în vacanță, iar studenții vor face la fel. Am primit asigurări că programul de transport va fi astfel adaptat încât gălățenii care nu sunt în concediu să poată ajunge la locurile de muncă la timp. Cu alte cuvinte, nu ar trebui să fie influențe majore în intervalele de vârf, 7,00 - 9,00 și 13,00 - 18,00, față de programul normal de transport. Rămâne de văzut dacă și gălățenii vor fi de aceeași părere. viata-libera.ro
dcp100168 Posted June 30, 2023 Author Posted June 30, 2023 De luni, program de vară în transportul local Începând de luni, 3 iulie 2023, mijloacele de transport public în comun vor circula conform programului de vară, a anunţat Primăria Galaţi. „Programul va fi adaptat fluxurilor de călători, având în vedere atât perioada de vacanță a elevilor și a studenților, cât și orele de vârf în care trebuie asigurate mijloacele de transport pentru salariați”, transmite municipalitatea. Programul de transport, valabil până în luna septembrie, va putea fi consultat pe site-ul societății Transurb. viata-libera.ro
dcp100168 Posted July 17, 2023 Author Posted July 17, 2023 Ce spune Transurb despre (ne)funcționarea automatelor de bilete În condiţiile în care reţeaua de transport public local din municipiul Galaţi numără 276 de staţii de autobuz şi troleibuz, la care se adaugă 48 de staţii de tramvai, numărul cabinelor Transurb, de la care cetăţenii îşi pot cumpăra bilete sau carduri de călătorie, este de numai 15 Desigur, călătorii pot folosi cele peste 80 de automatele de bilete (TVM - ticket vending machines) din staţii. Numai că funcţionarea acestor aparate se dovedeşte, adesea, o loterie. Compania publică de transport susţine că echipa de mentenanţă a acestor aparate intervine de câte 10-15 ori pe zi pentru resetarea sau deblocarea lor. "Automatele de vânzare a biletelor au intrat deja în vacanţă", scriam într-un articol publicat la începutul lunii. Pentru că problemele semnalate de cetăţeni sunt cât se poate de reale, am solicitat companiei de transport public local, Transurb SA, informaţii concrete şi punctuale despre funcţionarea acestor aparate. Suntem în măsură să vă oferim o radiografie a acestei stări de fapt. La solicitarea noastră, Transurb ne-a comunicat că sunt funcţionale 15 cabine de la care cetăţenii îşi pot achiziţiona titluri de călătorie. Chioşcurile funcţionează după următorul program: de luni până vineri, între orele 8 - 16 sunt deschise nouă cabine, iar alte şase oferă servicii în intervalul 6 - 21. Sâmbăta, duminica şi în sărbători legale, sunt deschise şapte cabine, între orele 8 - 16. Câte TVM-uri ar trebui să funcţioneze În cadrul programului de colectare automată a tarifelor de călătorie au fost montate 89 de TVM-uri (ticket vending machines) din care, săptămâna trecută, erau funcţionale 86. Două fuseseră vandalizate de persoane necunoscute - cele din staţiile Fileşti şi Elnav, iar TVM-ul de pe bulevardul George Coșbuc colț cu strada 1 Mai s-a defectat din cauza infiltraţiilor de apă. Pentru toate trei, Transurb a făcut demersuri către furnizor pentru a trimite piesele necesare reparării acestora şi repunerii în funcţiune. "În plus, pentru a veni în sprijinul călătorilor din anumite zone ale oraşului unde nu au fost montate astfel de echipamente, la iniţiativa Primăriei, au mai fost achiziţionate încă 13 TVM-uri, care au sosit deja la sediul nostru pe 27 iunie 2023 şi urmează a fi puse în funcţiune în perioada următoare, imediat ce se obţin avizele necesare", ne-a comunicat operatorul. De ce nu funcţionează Transurb a ţinut să reamintească faptul că, încă din primăvara anului 2020, a popularizat în rândul călătorilor modul de funcţionare a dispozitivelor sistemului de taxare automată: TVM, validatoare etc., prin afişe, pliante, filmuleţe de prezentare pe reţelele sociale. Pentru achiziționarea biletelor cu cod QR şi a încărcării cardurilor de călătorie, cetăţenii ar trebui să poată plăti atât cu monede sau bancnote, cât şi cu cardul bancar. Numai că, adesea, aparatul nu primeşte decât monede! Ori vrea doar card! Conform Transurb, erorile de soft, defectarea cititorului de bancnote, problemele de conexiune la internet ori lipsa monedelor pentru rest pot fi cauzele nefuncționării automatelor. La acestea se adaugă, din păcate, comportamentul unor cetăţeni care introduc monede defecte sau străine, diverse obiecte, bancnote uzate etc., care duc la înfundarea fantelor aparatelor şi, implicit, la nefuncţionarea TVM-urilor. "Sunt probleme la care se încearcă intervenţia cât mai rapidă din partea colegilor noştri ori a colaboratorilor. De altfel, echipa noastră de mentenanţă TVM are zilnic între 10 şi 15 intervenţii pentru deblocarea sau resetarea TVM-urilor", spune Transurb. Cât de repede se intervine Despre cea mai recentă sesizare privind nefuncţionarea unui automat de bilete, semnalată în ziarul nostru la începutul lunii, Transurb afirmă că în ziua respectivă nu s-a înregistrat în sistem nicio anomalie sau tranzacţie eşuată, nici probleme de conexiune la internet, blocare a cititorului de bancnote sau lipsa monedelor pentru rest, prezentându-ne, ca dovadă, copii ale rapoartelor din sistemul de monitorizare a TVM-urilor. Într-adevăr, pe 19 iunie, la ora 17,59, s-a primit o sesizare la Centru Info despre faptul ca TVM-ul de la Cimitirul "Sf. Lazăr" nu primeşte bancnote, însă problema a fost remediată, astfel că la ora 19,36 s-a raportat că aparatul este funcţional şi nu au mai fost alte reclamaţii. Prea greu sau prea repede? "Referitor la timpul necesar achiziţiei unui titlu de călătorie - o sesiune durează minimum 60 de secunde, în funcţie de modalitatea de plată. Totdeauna va fi necesar un timp mai scurt de operare dacă se alege plata cu cardul, decât atunci când se optează pentru bancnote sau monede. Din practică, s-a constatat că se efectuează plata inclusiv cu monede de 10 bani şi este normal să dureze un timp mai mare de răspuns al aparatului. Poate că estimarea unui timp suplimentar de prezentare în staţie şi plata electronică ar putea rezolva multe dintre inconveniente, pentru că, într-adevăr, am avut sesizări de la călători care ne-au reclamat faptul că aparatul nu a livrat suficient de repede biletul şi au fost nevoiţi să urce în autobuz pentru a nu rămâne în staţie, fără să mai aștepte ca aparatul să le dea bilet şi rest", ne-a mai spus Transurb. Compania de transport a mai ţinut să adauge că depune toate eforturile pentru buna funcţionare atât a sistemului de colectare automată a tarifelor de călătorie, cât şi a întregului program de transport. Alternativă prin SMS şi aplicaţie "Mai precizăm faptul că se pot achiziţiona titluri de călătorie atât de la cabinele Transurb şi TVM-uri, cât şi prin SMS la numărul 7530 cu textul GAL sau aplicaţia Google Pay/ Transport Galati/ mobilPay Wallet, iar călătoria este de 60 de minute. În această perioadă există posibilitatea schimbării a două sau mai multe mijloace de transport, cu condiţia validării la fiecare urcare. În plus, copiii cu vârsta până la 7 ani pot circula fără titluri de călătorie", ne-a comunicat operatorul de transport public local. viata-libera.ro
dcp100168 Posted August 18, 2023 Author Posted August 18, 2023 Cum se modifică traseul 39 Tramvaiele care asigură traseul vor reintra în circulație pe Bulevardul George Coșbuc, începând cu data de 1 august 2023, anunță Primăria municipiului Galați. Astfel, traseul de tramvai 39 va fi Micro 19 - Depoul nr. 2 (incinta autobază) și retur. Depoul este situat pe Bulevardul George Coșbuc nr. 259, la intersecția cu strada Alexandru Măcelaru. În același timp, traseul de autobuz 39 va fi Depou (incintă autobază) - Cimitir Israelit și retur. Programul de transport detaliat va fi disponibil pe site-ul operatorului de transport Transurb, precizează administrația locală. viata-libera.ro
dcp100168 Posted August 23, 2023 Author Posted August 23, 2023 De ce facem saună în autobuzele și troleele noi. Șoferii Transurb și erorile aerului condiționat Mai fierbinte și mai sufocantă decât afară este, adesea, temperatura în mijloacele de transport noi. Spre furia călătorilor, care s-ar aștepta să circule civilizat, în răcoarea plăcută a aerului condiționat. De cele mai multe ori, șoferul este cel apostrofat pentru că "nu dă drumul la instalația de climatizare". Și nu de puține ori se alege cu vorbe grele și înjurături. Liderul Sindicatului Șoferilor Liberi din Transurb, Gicu Pastia, a ținut să ne transmită că nu șoferii sunt vinovați de lipsa aerului condiționat, ci problemele tehnice cărora nu li s-a găsit rezolvarea, în ciuda eforturilor făcute de echipa de mentenanță. O saună uscată pe roți, așa s-a dovedit a fi troleibuzul cu care luni, 21 august, în jurul orei 16,45, am încercat să ajung la Parcul "Carol". Aerul era mai dogoritor decât l-am simțit cât am așteptat în stație. Geamurile deschise nu aveau niciun efect de răcorire, iar călătorii se simțeau ca într-o etuvă. Am coborât după numai două stații, iar în troleibuzul următor aerul condiționat era mai mult iluzie decât realitate. Dogoritoare a fost şi călătoria de miercuri seara, cu un autobuz hibrid de pe linia 105, care circula cu toate geamurile deschise, aşa cum se vede şi în imagine. Pentru gălățenii dependenți de transportul public devine, din păcate, o realitate constantă: să aștepte în mod special un autobuz nou, pentru a se bucura de normalitatea aerului condiționat, și să călătorească în aceleași condiții oferite de mijloacele de transport vechi. "Șoferii nu au nicio vină" De cele mai multe ori, șoferul este găsit vinovat de nefuncționarea aerului condiționat. Tocmai pentru că sunt, pe nedrept, certați și înjurați, liderul sindical Gicu Pastia a dorit să ne explice care este, de fapt, situația: "Avem probleme tehnice cu aerul condiționat". Potrivit liderului sindical, atunci când temperatura ambientală depășește 27 de grade, comanda pentru aerul condiționat dă eroare, în unele autobuze. "Undeva pe la 11,00 dimineața, se termină «programul» la aerul condiționat și toată lumea se descarcă pe șofer. Șoferii nu au nicio vină! Dacă noi, sindicatul, am afla că un șofer nu dă drumul la aer pe motiv că suferă de spondiloză ori alte afecțiuni, în secunda doi am cere să fie dat pe un mijloc de transport din cele vechi, care nu are sistem de climatizare. Dar nu e cazul! Nu se pune problema că șoferul nu dă drumul la aerul condiționat sau că stabilește el temperatura. Șoferul poate să regleze temperatura doar în cabină la el, nu în salonul mijlocului de transport. Și la troleibuze situația diferă, la unele se simte aerul condiționat mai tare, la altele mai încet. Nu există sistem de reglaj, ca șoferul să dea aerul mai puternic sau mai slab. Aerul condiționat îl pornești în salonul mijlocului de transport sau îl oprești", ne-a explicat liderul sindical. Eforturi fără rezultat În momentul în care sistemul de climatizare are probleme sau nu mai funcționează deloc, conducătorul auto repartizat pe mijlocul de transport în cauză este obligat să anunțe dispeceratul, pentru retragerea de pe traseu și înlocuirea cu un alt mijloc de transport, perfect funcțional. "Numai că, în anumite momente ale zilei, în special la orele de vârf, se întâmplă să nu putem schimba o mașină căreia nu-i funcționează aerul condiționat cu o alta fără probleme", ne-a declarat Gicu Pastia. "Tehnicienii noști, inginerii, colegii de la mentenanță fac eforturi, dar deocamdată se pare că avem o problemă și încercăm să o rezolvăm. Nu-i pot acuza că nu-și fac treaba. Chiar și-o fac, sunt dedicați, vin și sâmbăta și duminica, ori de câte ori e nevoie, dar se pare că nu depășim problema. Fac eforturi, curăță filtre și tot încearcă să vadă de ce apare eroarea. Dar, repet, personalul navigant nu are nicio vină și oamenii îi înjură în cel mai mizerabil mod. Ajung să fie acuzați pe nedrept, pentru că un călător coboară nervos și urcă un altul și mai nervos. Ajung la capăt de linie sau acasă supărați și dezamăgiți de ceea ce se întâmplă", ne-a spus liderul sindical. viata-libera.ro
dcp100168 Posted September 4, 2023 Author Posted September 4, 2023 Schimbări în transportul public local, din 11 septembrie Începând de luni, 11 septembrie 2023, mijloacele de transport public local de călători vor circula după programul normal, motiv pentru care frecvența de circulație va fi mai mare comparativ cu perioada 3 iulie 2023 - 10 septembrie 2023, anunță Primăria Galați. Există, însă, și reveniri ale traseelor, dar și modificări. Conform Primăriei, traseele de autobuz 10 și 24 vor circula, începând din 11 septembrie 2023, pe ruta normală de transport în comun după cum urmează: Traseul 10 ( Micro 19 - Damen ) strada Portului - strada Gara nr. 8 - strada Alexandru Moruzzi și retur, strada Alexandru Moruzzi, strada Gara nr. 8, strada Portului; Traseul 24 ( Shopping City - Damen) Strada Portului - strada Gara nr. 8 - strada Alexandru Moruzzi și retur, strada Alexandru Moruzzi, strada Gara nr. 8, strada Portului. Cele două stații provizorii amplasate pe strada Ana Ipătescu, care deservesc traseele 10 și 24, vor fi desființate. Totodată, traseele 32 și 33 pentru Plaja „Dunărea” vor fi suspendate începând din 11 septembrie 2023, ca urmare a încheierii sezonului estival. De asemenea, traseul de autobuz nr. 38 va avea modificări, în sensul că vor fi folosite două capacități cu o frecvență de 45 minute pe un traseu, după cum urmează: Micro 19 - strada Oltului - Dr. Petru Groza - Drumul de Centură - strada Barboși - strada Oltului - Micro 19. Traseele 16 și 37 se vor comasa în traseul 37 și vor fi folosite două capacități care vor circula cu o frecvență de 25 minute cu itinerarul Capăt Levaditti- Trecere Bac și retur. Programul de transport va putea fi consultat pe site-ul societății Transurb, precizează Primăria. viata-libera.ro
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now