dcp100168 Posted February 23, 2017 Share Posted February 23, 2017 Licitaţie pentru concesionarea "golfuleţului" de la Dunăre Concesionarea prin licitaţie publică a terenului din dreapta trecerii bac va fi supusă aprobării consilierilor locali la şedinţa de joi, 23 februarie. Iniţiatorul proiectului este primarul Ionuţ Pucheanu, care speră ca aleşii să fie de acord: „Terenul aferent acestei ieşiri la apă, cunoscut de mulți dintre dumneavoastră ca fiind un golfuleț, este în paragină. Aici ar putea lua naştere o zonă de agrement, demnă de un oraş port cu spaţii de petrecere a timpului liber, dar şi un golf de ambarcaţiuni. Galaţi, oraş port la Dunăre, nu a reuşit niciodată să dezvolte un golf de ambarcaţiuni care să aducă plus valoare oraşului nostru. Municipalitatea nu îşi permite să dezvolte cu fonduri proprii un proiect de o asemenea anvergură, însă, în urma discuţiilor pe care le-am avut cu o serie de investitori privaţi, am constatat că există un mare interes pentru această oportunitate de afaceri. Sper ca această iniţiativă să fie întâmpinată cu succes şi de consilierii locali, astfel încât, în cel mai scurt timp, să poată fi organizată licitaţia, iar oamenii de afaceri dispuşi să investească în dezvoltarea zonei să îşi pună în practică ideile”, scrie primarul pe pagina sa de Facebook. viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted July 6, 2017 Author Share Posted July 6, 2017 Noul port de ambarcaţiuni de agrement se face prin negociere directă, nu prin licitaţie. Va fi un golf artificial la Dunăre Cei care vor câştiga licitaţie trebuie să sape golful, dar şi să amenajeze, în zonă limitrofă canalului de scurgere din apropiere de trecerea bac Galaţi-Tulcea, pontoane, parcare, rampe, spaţii comerciale, gard, utilităţi, dar şi un hotel. Data limită de depunere a ofertelor este 13 iulie 2017. Investiţia ar trebui să depăşească 5 milioane de euro, pentru a îndeplini standardele necesare pentru clasificarea ca port turistic de ambarcaţiuni. Construirea noului port de ambarcaţiuni de la Galaţi , investiţie care ar trebui să fie făcută pe un teren public, dar cu fonduri sută la sută private , a „virat” către o zonă controversată, după ce municipalitatea a decis că va face concesiunea pe bază de „negociere directă” în loc de licitaţie. Primăria Galaţi a anunţat pe site-ul propriu că organizează negociere directă „pentru concesionarea pe o perioadă de 49 de ani a unui teren, în suprafaţă totală de 13.056 mp, din care 9.959 mp teren neproductiv şi 3.097 mp teren curţi construcţii, aflat în proprietatea publică a municipiului Galaţi, în vederea desfăşurării activităţilor specifice zonei de agrement - Bazinul pentru acostare ambarcaţiuni”. Potrivit sursei menţionate, documentaţia de participare se poate solicita şi obţine de la sediul Primăriei Galaţi (Serviciul închirieri, concesiuni si vânzări, terenuri proprietatea municipiului), iar preţul caietului de sarcini este de doar 30 lei. Pentru participarea la negocierea directă, „persoanele interesate trebuie să depună oferte, în conformitate cu documentaţia de participare, data limită de depunere a ofertelor este 13 iulie 2017, ora 13.00”. Începerea procedurii de negociere directă este stabilită pentru data de 14 iulie 2017, ora 11.00, la sediul Primăriei Galaţi. Condiţiile puse investitorului, prin caietul de sarcini, vizează în primul rând dragarea luciului de apă (care ar urma să arate ca un golf navigabil), consolidarea malurilor, construirea şi modernizarea căilor de acces şi construirea unui sediu administrativ cu dependinţe (grupuri sanitare, duşuri, magazii, cabinet medical, spaţii de depozitare diverse, birou administrator, vestiare pentru personal etc.). De asemenea, se mai cere delimitarea incintei prin construirea unui gard, montarea sistem de supraveghere permanentă a incintei, construire şi racordare la reţea de apă, reţea de canalizare, reţea electrică interioară, dar şi cumpărarea şi montarea de echipamente specifice de acostare ambarcaţiuni: rampe de lansare la apă, ponton pentru desfăşurare activităţi de agrement nautic, staţie de carburanţi, staţie de descărcare a santinelor (a deşeurilor de la toaletele de pe ambarcaţiuni), puncte de racord a navelor la utilităţi (apă, electricitate). Nu este lipsit de importanţă nici faptul că proiectul trebuie să conţină construirea unui hotel cu minim 50 de locuri, reabilitarea şi amenajarea spaţiului verde, înfiinţarea de spaţii comerciale (mini magazin mixt, chioşcuri diverse etc.) şi amenajarea unei parcări auto. Estimările provizorii indică faptul că investiţia totală ar trebui să depăşească 5 milioane de euro pentru a îndeplini standardele necesare pentru clasificarea ca port turistic de ambarcaţiuni. Acesta ar fi al treilea port de ambarcaţiuni de agrement al Galaţiului. Există unul privat cu dotări minimale (cu andocare la un sistem rudimentar de parâme), dar şi unul construit din bani publici (circa 800.000 de euro) în timpul în care ministru al turismului era Elena Udrea. Acest din urmă port se află în administrarea unei societăţi publice subordonate Primăriei Galaţi, însă lucrează pe pierdere, deoarece are clienţi foarte puţini. Pontoanele sunt amplate prost, la un cot al cursului de apă, fiind expuse viiturilor şi gheţurilor (de altfel, circa o treime din investiţie a fost distrusă de sloiuri acum cinci ani), aşa că proprietarii de bărci le ocolesc, doar 10-12 din cele 100 de locuri fiind închiriate. Noul port de ambarcaţiuni ar beneficia de avantajul imens că ar fi ferit de sloiurile şi banchizele de mari dimensiuni care plutesc pe Dunăre iarna. Nu mai departe decât în luna ianuarie a acestui an, gheaţa de pe fluviu a răsturnat şi distrus trei ambarcaţiuni, printre şi o barjă cu o greutate de aproape 800 de tone. adevarul.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted July 14, 2017 Author Share Posted July 14, 2017 O firmă din Galaţi promite că va investi 1 milion de euro în Portul de Ambarcaţiuni ”Astăzi (n.r. - vineri, 14 iulie 2017) a avut loc licitaţia pentru darea în concesiune a zonei unde urmează să fie pus în practică proiectul de dezvoltarea a unui port de ambarcaţiuni. Câştigătorul licitaţiei, S.C. Marina Danubius S.R.L., propune un proiect amplu de modernizare cu spaţii de petrecere a timpului liber dar şi un golf de ambarcaţiuni demn de un oraş port la Dunăre. Terenul care a fost concesionat se află în zona Uzinei de apă 1 cu acces către Plaja Dunărea, în dreapta zonei trecere bac”, se arată într-un comunicat de presă al Primăriei municipiului Galaţi. În acelaşi document se mai precizează că societatea are la dispoziţie cinci ani pentru finalizarea investiţiei, iar suma estimată este de aproximativ 1 milion de euro. Ar putea fi o veste bună pentru gălăţeni, în condiţiile în care datele societăţii câştigătoare nu sunt de bun augur. Conform datelor publice de pe site-ul Ministerului de Finanţe societatea S.C. Marina Danubius S.R.L. este din Galaţi, nu are niciun angajat, iar cifra de afaceri netă pe anul 2016 a fost de 4.000 lei. monitoruldegalati.ro Primăria municipiului Galaţi a anunţat că a concesionat ieri, pentru 49 de ani, un teren în suprafaţă totală de 13.056 de metri pătraţi, pentru dezvoltarea a unui port de ambarcaţiuni. Terenul este situat în zona Uzinei de Apă nr. 1, cu acces către Plaja "Dunărea", în dreapta zonei Trecere Bac. Din suprafaţa totală, 9.959 de metri pătraţi sunt teren neproductiv, iar 3.097 de metri pătraţi reprezintă teren curţi construcţii. Procedura s-a desfăşurat prin negociere directă, iar scopul concesiunii îl constituie desfăşurarea activităţilor specifice zonei de agrement - bazinul pentru acostare ambarcaţiuni. viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted July 16, 2017 Author Share Posted July 16, 2017 Ce au în comun firmele care au pus mâna pe Plaja "Dunărea" şi golful de la fluviu În doar trei luni şi jumătate, administraţia Ionuţ Pucheanu a concesionat, pe câte 49 de ani, Plaja "Dunărea" şi golfuleţul de la fluviu, două obiective cu potenţial turistic şi de agrement, aflate în paragină. În loc de licitaţii, terenurile şi imobilele respective au fost atribuite prin negociere directă unor firme care au multe în comun: cifre de afaceri şi activitate economică modeste, care pun sub semnul îndoielii puterea financiară de a realiza investiţiile de milioane de euro asumate prin contractele de concesiune. "Galaţi, oraş port la Dunăre, nu a reuşit niciodată să dezvolte un golf de ambarcaţiuni care să aducă plus valoare oraşului. Municipalitatea nu îşi permite să dezvolte cu fonduri proprii un proiect de o asemenea anvergură, însă, în urma discuţiilor pe care le-am avut cu o serie de investitori privaţi, am constatat că există un mare interes pentru această oportunitate de afaceri. Tocmai de aceea, propun consilierilor locali un proiect care să permită scoaterea la licitaţie pentru concesionarea zonei din dreapta Trecerii bac, cunoscută de mulţi dintre dumneavoastră ca fiind un golfuleţ. Terenul aferent acestei ieşiri la apă este momentan în paragină", anunţa primarul, pe 20 februarie, pe pagina sa de Facebook. Trei zile mai târziu, Hotărârea nr. 80 privind "concesionarea prin licitaţie publică a terenului în suprafaţă totală de 13.056 mp, din care 9.959 mp - teren neproductiv şi 3.097 mp - teren curţi-construcţii, în vederea desfăşurării activităţilor specifice zonei de agrement" era adoptată de Consiliul Local. Vineri, 14 iulie, Primăria a anunţat că a concesionat terenul respectiv - situat în zona Uzinei de Apă nr. 1, cu acces către Plaja "Dunărea", în dreapta zonei Trecere bac - pentru 49 de ani, în vederea dezvoltării unui port de ambarcaţiuni, firmei SC Marina Danubius SRL. Procedura s-a desfăşurat prin negociere directă, cu toate că în comunicatul de presă municipalitatea a susţinut că a fost licitaţie. Conform Primăriei, firma "propune un proiect amplu de modernizare, cu spaţii de petrecere a timpului liber, dar şi un golf de ambarcaţiuni demn de un oraş port la Dunăre. Societatea are la dispoziţie cinci ani pentru finalizarea investiţiei, iar suma estimată este de aproximativ un milion de euro". L-a cerut pe când nu exista! Interesant este că numele firmei concesionare apare chiar în hotărârea adoptată de Consiliul Local pe 23 februarie. Mai exact, Studiul de Oportunitate realizat de Proiect SA, care constituie anexă la HCL nr. 80, precizează din start motivul pentru care se doreşte concesionarea: "Având în vedere cererea cu numărul 17527/09.05.2012 şi 14614/14.03.2013 prin care SC Marina Danubius SRL solicită concesionarea unui teren în suprafaţă de 13.056 mp situat în oraşul Galaţi zona Uzina de Apă nr. 1, pentru realizarea unei investiţii Port Turistic şi Agrement”. Şi mai interesant este că firma SC Marina Danubius SRL nu exista în 2012! Potrivit datelor furnizate de Registrul Comerţului, SC Marina Danubius SRL are certificat de înregistrare emis pe data de 08.03.2013. Cine este Marina Danubius SRL Firma îi are ca asociaţi pe Jianu Iulia-Mariana (10%), Fuică Adina-Veronica (5%) şi Zamoniţă Paul-Bogdan (85%), cel din urmă fiind împuternicit administrator. Activitatea principală a firmei care îşi are sediul social pe strada Feroviarilor, bloc A3, ap. 15, este "Alte activităţi recreative şi distractive n.c.a.". Performanţele economice ale firmei sunt modeste. Astfel, potrivit situaţiilor bilanţurilor financiare publicate pe portalul Ministerului Finanţelor, la finele lui 2014, firma avea o cifră de afaceri netă de 1.438 de lei şi un profit net de 601 lei, fără niciun salariat. La finele lui 2015, cifra de afaceri netă era de 4.000 de lei, profitul net - 108 lei, tot fără salariaţi. Î 2016, nu a avut deloc activitate economică. Asemănări cu Karan - Business&Finance SRL Tot în paragină era şi Plaja "Dunărea" - terenul cu destinaţia plajă, în suprafaţă de 53.926 mp, şi construcţiile cu suprafaţa desfăşurată de 6.529 mp - pe care, pe 1 aprilie, Primăria a concesionat-o, prin negociere directă, pe o perioadă de 49 de ani, companiei bucureştene Karan - Business&Finance SRL. Potrivit Registrului Comerţului, SC Karan - Business&Finance SRL s-a înfiinţat în 2005, are un capital social subscris de 1.000 de lei şi o are ca asociat unic şi administrator pe bucureşteanca Ana-Roxana Rusu. Compania, având ca obiect principal de activitate consultanţa pentru afaceri şi management, nu a avut niciodată mai mult de o mână de angajaţi. Potrivit portalului Ministerului de Finanţe, în 2010 firma a avut o cifră de afaceri netă de 27.016 lei şi o pierdere netă de 14.116 lei, cu doi salariaţi. În 2011, cifra de afaceri netă a crescut la 38.153 de lei, dar şi pierderea netă - 41.598 de lei. În 2012, cifra de afaceri netă s-a ridicat la 562.955 de lei, iar firma a obţinut un profit net de 1.108 lei, cu patru salariaţi. În 2013, cifra de afaceri netă a coborât la 225.719 lei, iar pierderea netă a fost de 124.292 de lei. În 2014, cifra de afaceri netă a fost de 764.731 de lei, iar pierderea de 4.016 lei, iar în 2015 cifra de afaceri netă a fost de 2.036.790 de lei, iar profitul a crescut la 5.780, cu şase salariaţi. viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted July 17, 2017 Author Share Posted July 17, 2017 Cât câştigă Primăria din concesionarea plajei şi golfuleţului de la Dunăre Societatea Marina Danubius SRL, firma căreia municipalitatea îi concesionează 13.056 de metri pătraţi la malul Dunării, în partea dreaptă a zonei Trecere Bac, va plăti, lunar, o redevenţă de 1.250 de lei, în timp ce concesionarul de la Plaja Dunărea, SC Karan - Business & Finance SRL (care a preluat terenul cu destinaţia plajă, în suprafaţă de 53.926 de metri pătraţi, şi construcţiile cu suprafaţa desfăşurată de 6.529 de metri pătraţi), plăteşte, lunar, o redevenţă de 25.000 de lei. „Este o formă de încurajare a iniţiativei private. Toată lumea se aşteaptă ca Primăria să investească, să administreze, să fie în tot şi în toate. Viziunea mea asupra administraţiei publice locale este, poate, puţin diferită faţă de a multora. Şi da, chiar cred în încurajarea iniţiativei private. Un privat simte cel mai bine piaţa, cel care dă banii va fi extrem de grijuliu cu propria investiţie şi atunci va fi axat ca lucrurile să meargă bine şi pe a obţine profit. Este şi o formă de creare de locuri de muncă. Uitaţi-vă, de exemplu, ce s-a ales cu plaja Dunărea cât Primăria a administrat-o. Este o formă de a stopa un furt”, a declarat, luni, primarul Ionuţ Pucheanu, într-o conferinţă de presă. Acesta a afirmat că societăţile amintite au două obligaţii majore, respectiv plata redevenţei şi cea de a realiza la termen investiţia pe care s-au angajat să o facă. În cazul în care firmele nu-şi vor respecta angajamentele, Primăria va rezilia contractele. „În momentul de faţă, avem o societate (SC Marina Danubius SRL n.r.) - şi eu aş vrea să nu ne mai grăbim în a judeca înainte de a vedea dacă realizează ceva sau nu (…) La Plaja Dunărea avem doi ani în care acest proiect să se realizeze. Că, dintr-o nefericită şi o neinspirată declaraţie, concesionarul şi-a asumat că în două luni va deschide plaja Dunărea, e un aspect ce ţine de el. Sunt însă aspecte contractuale pe care nu le putem încălca”, a precizat primarul. gazetagalatiului.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted July 17, 2017 Author Share Posted July 17, 2017 Concesiunea ilegală pentru un port de un milion de euro la Dunăre, promis de o firmă fără angajaţi şi fără activitate Primăria Galaţi a acordat unei firme private, în concesiune, 13.000 de metri pătraţi de teren, într-o zonă comercială strategică de la malul fluviului - între trecerea Bac şi plajă, cu acces la toată infrastructura urbană. Afacerea prin atribuire directă, deşi legea impunea organizarea unei licitaţii. Firma câştigătoare are zero angajaţi şi zero activitate. Primăria Galaţi a anunţat că a finalizat procedurile de selecţie a firmei care va primi în concesiune, pe 49 de ani, 13.000 de metri pătraţi de teren, în zona trecerii Bac, pentru a fi realizat acolo un port turistic de ambarcaţiuni şi un complex de agrement. După cum vă informam într-un articol precedent, atribuirea s-a făcut prin negociere directă, iar condiţiile puse investitorului, prin caietul de sarcini, vizează în primul rând dragarea luciului de apă (care ar urma să arate ca un golf navigabil), consolidarea malurilor, construirea şi modernizarea căilor de acces şi construirea unui sediu administrativ cu dependinţe (grupuri sanitare, duşuri, magazii, cabinet medical, spaţii de depozitare diverse, birou administrator, vestiare pentru personal etc). De asemenea, proiectul presupune delimitarea incintei prin construirea unui gard, montarea sistem de supraveghere permanentă a incintei, construire şi racordare la reţea de apă, reţea de canalizare, reţea electrică interioară, dar şi cumpărarea şi montarea de echipamente specifice de acostare ambarcaţiuni: rampe de lansare la apă, ponton pentru desfăşurare activităţi de agrement nautic, staţie de carburanţi, staţie de descărcare a santinelor (a deşeurilor de la toaletele de pe ambarcaţiuni), puncte de racord a navelor la utilităţi (apă, electricitate). Nu este lipsit de importanţă nici faptul că proiectul trebuie să conţină construirea unui hotel cu minim 50 de locuri, reabilitarea şi amenajarea spaţiului verde, înfiinţarea de spaţii comerciale (mini magazin mixt, chioşcuri diverse etc.) şi amenajarea unei parcări auto. După câte ne-a informat Primăria Galaţi, firma aleasă să se ocupe de investiţia evaluată la un milion de euro, cu termen de dare în folosinţă de cinci ani, se numeşte Marina Danubius SRL Galaţi şi pare să fi obţinut concesiunea în mod preferenţial. Spunem acest lucru bazându-ne pe faptul că nu a avut loc o licitaţie, deşi legea (OUG nr 54/2006) spune că terenurile proprietate publică libere de construcţii se pot concesiona doar prin licitaţie, cu excepţia că dacă la trei termene ale licitaţiei nu se prezintă niciun ofertant se poate face negociere directă. În acelaşi timp, în hotărârea de Consiliul Local (nr. 80 din 23 februarie 2017), în care se aproba condiţiile-cadru ale concesionării, în raportul preliminar este pomenit numele firmei care avea să câştige într-un final concesiunea, specificându-se că totul porneşte de la solicitarea făcută de Marina Danubius SRL Galaţi în anul 2012 (nr. 17527/09.05.2012), deşi firma amintită este înfiinţată în 2013, adică un an mai târziu. Zero angajaţi, zero cifră de afaceri „Săpând” în documentele administrative, juridice şi financiare constatăm că Marina Danubius SRL este o simplă firmă de apartament (are sediul pe strada Feroviarilor din cartierul gălăţean Micro13), la etajul 3 al unui bloc de apartamente cu vedere spre balta Cătuşa, ce separă oraşul de Combinatul Siderurgic. Am mai aflat, de asemenea, că amintita firmă, înfiinţată în 2013 are un singur obiect de activitate . „Alte activităţi recreative şi distractive”, de care, dacă este să ne luăm după bilanţurile contabile depuse la Fisc pentru anii 2014, 2015 şi 2016, nu prea s-a ocupat. Pe toţi aceşti ani, Marina Danubius SRL figurează cu zero angajaţi, cu o cifră de afaceri totală minusculă (2014 - 1.438 lei, 2015 - 4.000 de lei; 2016 - zero lei) şi cu datorii restante de 3.892 de lei. Capitalul propriu al companiei care ar urma să investească un milion de euro în noul port turistic de la Galaţi este de 869 de lei, iar activele imobilizate sunt de 674 de lei. Cine sunt proprietarii afacerii Tot din documentele oficiale am aflat că proprietarii sereleului sunt trei gălăţeni care nu au nicio altă afacere personală. Cel puţin nu la vedere. Aceştia se numesc Paul Bogdan Zamoniţă, Adina Veronica Fuică şi Iulia Mariana Jianu. Paul Bogdan Zamoniţă este un inginer de 47 de ani, angajat ca manager de reţea la ArcelorMittal Distribution (o subsidiară a combinatului siderurgic de la Galaţi). Are 85% din afacere (adică 170 de lei din capitalul social subscris total de 200 de lei) şi a fost desemnat administrator al firmei până-n 2103, după cum se consemnează în actul constitutiv înregistrat la Oficiul Registrului Comerţului. Adina Veronica Fuică (care deţine 5%) este o tânără profesoară de română care a ajuns relativ recent vicepreşedinte al Colegiului Director al Fundaţiei Comunitare Galaţi, după ce a cochetat şi înainte cu treburile neguvernamentale. Spre exemplu, la alegerile prezidenţiale din 2014 o regăsim ca observator (poziţia 110) al Fundaţiei „Millenium Human Rights” (FMHR) , conform listei cu 184 de observatori depusă de amintita fundaţie la Prefectura Galaţi şi la Biroul Electoral Judeţean. Trebuie spus că FMHR este condusă la nivel naţional de Sorin Daniel Radu, cel care după alegerile din 2008 a sărbătorit îm preună cu stafful lui Sorin Oprescu victoria la Primăria Capitalei, alegeri la care desemnase peste 100 de observatori presupus independenţi. Despre Iulia Mariana Jianu nu am reuşit să aflăm foarte multe, în afara faptului că în 2012 a reprezentat Consiliul Local într-o comisie de verificare pe metodologie ARACIP a activităţii unei grădiniţe publice. Primăria e optimistă După anunţarea finalizării procedurii de selecţie, Primăria Galaţi, prin biroul de presă, s-a declarat optimistă că lucrurile vor merge bine. „Marina Danubius SRL propune un proiect amplu de modernizare cu spaţii de petrecere a timpului liber dar şi un golf de ambarcaţiuni demn de un oraş port la Dunăre. Terenul care a fost concesionat se află în zona Uzinei de apă 1 cu acces către Plaja Dunărea, în dreapta zonei trecere bac”, informează instituţia. Mai trebuie spus că societatea are la dispoziţie cinci ani pentru finalizarea investiţiei, suma estimată fiind de aproximativ 1 milion de euro. Nerespectarea teremenului şi a condiţiilor financiare atrag după sine rezilierea contractului, spun cei de la primărie. Dacă se va concretiza, acesta ar fi al treilea port de ambarcaţiuni de agrement al Galaţiului. Există deja unul privat cu dotări minimale (cu andocare la un sistem rudimentar de parâme), dar şi unul construit din bani publici (circa 800.000 de euro) în timpul în care ministru al turismului era Elena Udrea. Acest din urmă port se află în administrarea unei societăţi publice subordonate Primăriei Galaţi, însă lucrează pe pierdere deoarece are clienţi foarte puţini. Pontoanele sunt amplate prost, la un cot al cursului de apă, fiind expuse viiturilor şi gheţurilor (de altfel, circa o treime din investiţie a fost distrusă de sloiuri acum cinci ani), aşa că proprietarii de bărci le ocolesc, doar 10-12 din cele 100 de locuri fiind închiriate. adevarul.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted July 17, 2017 Author Share Posted July 17, 2017 Scrisoarea de garanție a Criomec SA nepasadegalati.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted September 17, 2019 Author Share Posted September 17, 2019 Mai facem un port de ambarcaţiuni? Investiţie promisă de un milion de euro Nu este o glumă! În 2017, Primăria municipiului Galaţi a concesionat, pentru 49 de ani, un teren în suprafaţă totală de 13.056 de metri pătraţi, pentru dezvoltarea a unui port de ambarcaţiuni. Terenul este situat în zona Uzinei de Apă nr. 1, cu acces către Plaja "Dunărea", în dreapta zonei Trecere Bac. "Galaţi, oraş port la Dunăre, nu a reuşit niciodată să dezvolte un golf de ambarcaţiuni care să aducă plusvaloare oraşului. Municipalitatea nu îşi permite să dezvolte cu fonduri proprii un proiect de o asemenea anvergură, însă, în urma discuţiilor pe care le-am avut cu o serie de investitori privaţi, am constatat că există un mare interes pentru această oportunitate de afaceri. Tocmai de aceea, propun consilierilor locali un proiect care să permită scoaterea la licitaţie pentru concesionarea zonei din dreapta Trecerii bac, cunoscută de mulţi dintre dumneavoastră ca fiind un golfuleţ. Terenul aferent acestei ieşiri la apă este momentan în paragină", anunţa primarul, pe 20 februarie 2017, pe pagina sa de Facebook. "Un proiect amplu de modernizare, cu spaţii de petrecere a timpului liber, dar şi un golf de ambarcaţiuni demn de un oraş port la Dunăre. Societatea are la dispoziţie cinci ani pentru finalizarea investiţiei, iar suma estimată este de aproximativ un milion de euro", anunţa Primăria Galaţi pe 14 iulie 2017. Era ziua în care a concesionat terenul din dreapta zonei Trecere bac, în vederea dezvoltării unui port de ambarcaţiuni, firmei SC Marina Danubius SRL. SC Criomec SRL îi era acesteia, la acel moment, terţ susţinător. Iar primarul Ionuţ Pucheanu declara că SC Marina Danubius SRL va plăti o redevenţă de 1.250 de lei pe lună. Şi îi combătea cu asprime pe cei care pronosticau că investiţia de la golf va avea aceeaşi soartă cu cea promisă la Plaja "Dunărea" de fostul concesionar al zonei de agrement, SC Karan Business & Finance SRL. Deocamdată, din tot ceea ce s-a promis nu se vede nimic, şi, conform explicaţiilor neoficiale, măreaţa investiţie încă se află în faza obţinerii avizelor! viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted July 16, 2020 Author Share Posted July 16, 2020 Trei ani de la investiţia de un milion de euro pentru port de ambarcaţiuni "Investiție de un milion de euro pentru agrement şi port de ambarcaţiuni", era titlul articolului publicat în urmă cu trei ani în ziarul „Viaţa liberă”. Primăria municipiului Galaţi tocmai anunţase că, pe 14 iulie 2017, a concesionat, pentru 49 de ani, un teren în suprafaţă totală de 13.056 de metri pătraţi, pentru dezvoltarea a unui port de ambarcaţiuni. Din păcate, investiţia e tot la nivelul unei frumoase promisiuni. Este vorba despre terenul este situat în zona Uzinei de Apă nr. 1, cu acces către Plaja "Dunărea", în dreapta zonei Trecere Bac. Din suprafaţa totală, 9.959 de metri pătraţi sunt teren neproductiv, iar 3.097 de metri pătraţi reprezintă teren curţi construcţii. Procedura se desfăşurase prin negociere directă, iar scopul concesiunii îl constituise desfăşurarea activităţilor specifice zonei de agrement - bazinul pentru acostare ambarcaţiuni. Conform Primăriei, câştigătorul, SC Marina Danubius SRL, "propune un proiect amplu de modernizare, cu spaţii de petrecere a timpului liber, dar şi un golf de ambarcaţiuni demn de un oraş port la Dunăre. Societatea are la dispoziţie cinci ani pentru finalizarea investiţiei, iar suma estimată este de aproximativ un milion de euro", preciza municipalitatea. Concesiunea fusese făcută după modelul Plajei „Dunărea”, care s-a dovedit un fiasco, primarul Ionuţ Pucheanu reproşându-şi naivitatea de care a dat dovadă atunci: „La început de mandat, am fost poate prea credul în anumiţi investitori şi am crezut că vor reuşi să ducă la capăt anumite investiţii. Mă bucur totuşi că, la momentul potrivit, am realizat către ce ne ducem şi am luat taurul de coarne, am spus «Stop!» şi am reluat noi investiţia". În ceea ce priveşte portul de ambarcaţiuni, edilul-şef consideră că nu este o nerealizare: „Portul de ambarcaţiuni nu este o nerealizare a Primăriei municipiului Galaţi. În continuare, investitorul plăteşte redevenţă şi se chinuie, efectiv, în a-şi obţine avizele necesare demarării acestui proiect. Dacă la Mediu lucrurile ar fi mers ceva mai decent, acum nu ştiu dacă l-am fi avut, dar poate măcar ar fi fost început. Din păcate, intrăm în hăţişul legislativ naţional. Acolo ne-am poticnit cu toţii, la fel ca în multe alte proiecte majore la nivelul României”, a explicat Ionuţ Pucheanu. viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now