Jump to content

Modernizare pe axa Siderurgiştilor - Vuia - Coandă - Coşbuc


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Primăria municipiului Galați informează că, în perioada 22-26 septembrie, pe strada Traian Vuia, tronsonul cuprins între str. H. Coandă și calea de acces către Piața Micro 39 (zona restaurantului „Prinț și cerșetor”) se vor realiza lucrări ce necesită subtraversarea carosabilului pentru rețelele electrice, iluminat public și semaforizare. Lucrările se vor desfășura pe fiecare parte carosabilă, iar traficul rutier se va desfășura pe partea opusă, în dublu sens.

Stația pentru mijloacele de transport în comun se va amplasa pe zona mediană pe durata restricției de trafic.

Biroul de presă al Primăriei municipiului Galați

Link to comment
Share on other sites

Primăria municipiului Galați informează că, pentru realizarea legăturii căii de rulare a tramvaielor dintre Piața H. M. Berthelot și str. Traian Vuia, este necesară închiderea circulației în zonă, începând din data de 28 septembrie. În aceste condiții, traficul rutier se va putea desfășura în ambele sensuri pe strada Milcov, pe partea dreaptă de deplasare, pe direcția dinspre Drumul de Centură, începând din dreptul Colegiului Tehnic Energetic „Paul Dimo”. În interiorul Pieței H. M. Berthelot, traficul rutier se va desfășura în ambele sensuri pe partea de sud, până la intersecția cu str. A. Vlaicu unde se va reveni la circulația obișnuită. 

Biroul de presă al Primăriei municipiului Galați

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Modernizarea axei Coandă - Vuia - Coşbuc, mai scumpă cu 6,1 milioane de lei

Potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, modernizarea axei Traian Vuia - Henri Coandă - George Coşbuc (tronson Henri Coandă - Alexandru Măcelaru) tocmai a devenit mai scumpă cu peste 6,18 milioane de lei fără TVA.
Mai precis, contractul de proiectare şi execuţie a lucrărilor, semnat în februarie 2020 cu asocierea Lemacons SRL - Tancrad SRL - Mari-Vila Com SRL - Add Global Design SRL, tocmai a suferit două modificări prin act adiţional, ambele înregistrate în portalul achiziţiilor publice pe 20 octombrie 2021.
Astfel, prin Actul adiţional nr. 3/2021, contractul a fost suplimentat cu suma de 1,68 milioane de lei fără TVA, ajungând de la 82,1 milioane de lei, valoarea iniţială, la 83,79 milioane de lei fără TVA. Iar prin Actul adiţional nr. 4/2021 s-a făcut o suplimentare de contract cu suma de 4,5 milioane de lei. Aşa s-a ajuns la o valoare totală actualizată de peste 88,29 milioane de lei fără TVA. Portalul achiziţiilor publice nu explică necesitatea acestor scumpiri.
În schimb, printr-o postare pe pagina de Facebook, primarul Ionuţ Pucheanu ne asigură că pe strada Henri Coandă se lucrează acum la calea de rulare a tramvaielor, la carosabil și la rețeaua de apă.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Fonduri europene de peste 4,4 milioane lei pentru pregătirea a două proiecte de infrastructură

Primăria municipiului Galaţi va beneficia de finanţare nerambursabilă din fonduri europene, de peste 4,4 milioane lei, pentru elaborarea documentaţiei tehnico-economice în vederea pregătirii a două mari proiecte de infrastructură, informează, miercuri, Biroul de presă al instituţiei. Potrivit sursei citate, este vorba despre proiectele "Dezvoltarea urbană a municipiului prin modernizarea infrastructurii transportului public cu tramvaiul, modernizarea depoului de tramvaie nr 1, a bulevardului Siderurgiştilor, tronson 2 şi a străzii Ştefan cel Mare" şi "Reabilitare şi refuncţionalizare teren gradat Valea Ţiglinei". Valoarea totală a celor două proiecte este de 4.771.090 lei, din care 4.480.648 lei reprezintă valoarea eligibilă nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) şi bugetul de stat, iar 91.441 lei reprezintă contribuţia proprie la cheltuielile eligibile ale proiectului.
Cele două proiecte fac parte din proiectul "Sprijin la nivelul Regiunii Sud-Est pentru pregătirea de proiecte finanţate din perioada de programare 2021-2027 pe domeniile: mobilitate urbană, regenerare urbană", în valoare totală de 25.080.230, din care 20.256.546 lei reprezintă valoarea eligibilă nerambursabilă din FEDR şi 3.113.848 lei reprezintă valoare eligibilă nerambursabilă din bugetul naţional.peste Perioada de implementare a activităţilor este de 30 luni, respectiv 01.07.2020 - 31.12.2022.

agerpres.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Când va fi gata modernizarea axei Vuia - Coandă - Coşbuc

După ce a fost majorat, în octombrie, cu peste 6,18 milioane de lei fără TVA, contractul pentru modernizarea axei Traian Vuia - Henri Coandă - George Coşbuc (tronson Henri Coandă - Alexandru Măcelaru) a fost prelungit cu încă opt luni. Anunţurile de modificare au fost publicate în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice.

Contractul pentru "Modernizare linii tramvai și carosabil - străzile Traian Vuia, Henri Coandă, George Coșbuc (tronson Henri Coandă - strada Al. Măcelaru)" tocmai a suferit o nouă modificare, prin act adiţional. A treia, în ultimele trei luni!
Concret, potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, este vorba despre o prelungire a duratei contractului cu opt luni. Reamintim, contractul de proiectare şi execuţie a lucrărilor a fost semnat în februarie 2020, cu asocierea Lemacons SRL - Tancrad SRL - Mari-Vila Com SRL - Add Global Design SRL.
La solicitarea noastră, Primăria municipiului Galaţi ne-a explicat că "este necesară prelungirea contractului, având în vedere o serie de motive obiective".
"În primul rând, este vorba despre obținerea unor avize la regimul circulației, ținând cont de necesitatea închiderii circulației pe tronsoane și nu în totalitate a străzilor vizate de lucrările de modernizare. Astfel, s-a ținut seama de asigurarea accesului în zonă a riveranilor și nu numai, iar unele lucrări nu s-au putut derula în termen. În cazul în care s-ar fi lucrat pe întreaga lungime a străzilor, accesul în zonă nu s-ar mai fi putut realiza.
Apoi, vorbim de condițiile meteo. Dincolo de perioada sezonului rece, când nu se pot derula anumite tipuri de lucrări (spre exemplu, sudurile la calea de rulare nu se pot realiza când temperatura coboară sub 17 grade Celsius), orașul nostru s-a confruntat, în perioada mai-iunie, cu fenomene extreme - ploi frecvente abundente, care au afectat lucrările în desfășurare. Astfel, după acea perioadă ploioasă, au fost necesare și alte tipuri de lucrări, incluzând evacuarea apei.
În plus, Primăria municipiului Galați a solicitat constructorului unele lucrări complementare din punct de vedere calitativ, iar un exemplu este sistemul de iluminat public de care vor beneficia pe viitor gălățenii din această zonă.
Nu în ultimul rând, un rol important l-au avut măsurile luate de către autorități în contextul pandemiei COVID-19", ne-a transmis Biroul de presă al Primăriei.
Conform acestuia, noul termen de finalizare a lucrărilor este 30 septembrie 2022.
"Pentru municipalitate, modernizarea străzilor Traian Vuia, Henri Coandă și George Coșbuc reprezintă un obiectiv extrem de important, ținând cont că ani de zile pe aceste artere importante ale orașului nu s-a intervenit. În final, aceste străzi vor primi un aspect modern și deschis, așa cum vedem acum pe străzile Siderurgiștilor și 1 Decembrie 1918", a ţinut să ne asigure administraţia locală.
Reamintim că, aşa cum aţi putut citi în ziarul "Viaţa liberă", prin Actul adiţional nr. 3/2021, contractul a fost suplimentat cu suma de 1,68 milioane de lei fără TVA, ajungând de la 82,1 milioane de lei, valoarea iniţială, la 83,79 milioane de lei fără TVA. Iar prin Actul adiţional nr. 4/2021 s-a făcut o suplimentare de contract cu suma de 4,5 milioane de lei. Aşa s-a ajuns la o valoare totală actualizată de peste 88,29 milioane de lei fără TVA. 

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sensuri giratorii nou înfiinţate în Galaţi

Ca urmare a evoluției lucrărilor și încheierea reconfigurării rutiere în Piața Henri Mathias Berthelot și în intersecția străzii Traian Vuia cu strada Milcov (Beverly Hills) vor intra în utilizare începând de joi, 23 decembrie 2021, sensurile giratorii nou înființate în aceste zone, anunţă Primăria municipiului Galaţi.

În plus, circulația se va desfășura normal începând din zona intersecției străzilor 1 Decembrie 1918 cu strada Aurel Vlaicu până la intersecția cu Bulevardul Traian Vuia.

„În continuare, pe strada Traian Vuia se va menține traficul în ambele sensuri pe tronsonul cuprins între strada Milcov și strada Henri Coandă, pe partea stângă de deplasare spre strada Henri Coandă. Partea dreaptă a aceluiași tronson va rămâne deschisă doar riveranilor”, precizează Biroul de presă al administraţiei locale.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Restricții de trafic pentru modernizarea bulevardului G. Coșbuc

Primăria municipiului Galați informează că în scurt timp vor începe lucrările pentru modernizarea Bulevardului George Coșbuc, motiv pentru care se impun unele modificări în privința traficului rutier și devierea unui traseu de autobuz.

Astfel, în perioada 20.01.2022 – 20.05.2022, se va închide circulația rutieră pe bdul. Henri Coandă și pe bdul. George Coșbuc, după cum urmează:

1. închidere totală a circulației pe bdul. Henri Coandă, tronsonul cuprins între acces magazinul Kaufland și bdul. G. Coșbuc,  

2. închidere totală a circulației pe bdul. G. Coșbuc, tronsonul cuprins între bdul. Henri Coandă și Drumul de Centură.

Precizăm că traficul rutier pe str. Traian Vuia se va desfășura pe fiecare parte în ambele sensuri, partea dreaptă fiind dedicată doar riveranilor și accesului către/dinspre supermarket Kaufland.

Totodată, accesul către magazinul Lidl, situat pe bdul. H. Coandă nr. 2, se va realiza doar de pe str. Radu Negru.

Pe durata executării lucrărilor, instalațiile de semaforizare din intersecțiile cu bdul. Traian Vuia colț cu bdul. Henri Condă, str. Grigore Ventura colț cu bdul. Henri Coandă, bdul. Henri Coandă colț cu bdul. George Coșbuc și bdul. George Coșbuc colț cu Drumul de Centură vor fi complet scoase din funcțiune sau trecute în galben intermitent.

Lucrările sunt necesare pentru realizarea proiectului ”Modernizare linii tramvai și carosabil pe str. Traian Vuia, Henri Coandă, George Coșbuc (tronson Henri Coandă – Al. Măcelaru)”.

Pentru desfășurarea  fluentă a traficului rutier rugăm conducătorii auto și pietonii să respecte semnalizarea rutieră instituită pe durata executării lucrărilor. Precizăm că semnalizarea rutieră poate suferi modificări, în funcție de natura lucrărilor. Atragem atenția că mutarea/deteriorarea mijloacelor de delimitare a zonelor de lucru (garduri, balize etc), a dispozitivelor de semnalizare rutieră în general, se pedepsește conform prevederilor legislației în vigoare.

Circulația mijloacelor de transport în comun

În ceea ce privește transportul public, pe lângă modificările survenite pe 18 octombrie 2021 la 8 trasee de autobuz, se va modifica și traseul 12 (Piața Centrală – Bariera Traian), care va fi deviat de pe bdul. George Coșbuc pe str. Bucovinei – str. Rizer – str. Traian, atât la tur cât și la retur.

Modificările care au intrat în vigoare la data de 18.10.2021 se mențin în continuare, astfel:

- traseul 17 (Micro 19 – Bariera Traian) va fi deviat din bdul. 1 Decembrie 1918 pe str. Milcov – str. Traian Vuia – Drumul de Centură – bdul. George Coșbuc și retur;

- traseul 24 (Shopping City – Damen) va fi deviat din str. Alba Iulia pe str. Aurel Vlaicu – bdul. George Coșbuc – Shopping City City și retur;

- traseul 25 (Filești – Shopping City) va fi deviat din str. Milcov pe bdul. 1 Decembrie 1918 -  str. Aurel Vlaicu – bdul. George Coșbuc – Shopping City și retur;

- traseul 26 (Micro 13B – Gara CFR) va fi deviat din bdul. George Coșbuc pe Drumul de Centură – str. Traian Vuia – str. Milcov – str. Ionel Fernic – Drumul de Centură – bdul. George Coșbuc;

- traseul 28 (Micro 19 – Bariera Traian) va fi deviat din bdul. 1 Decembrie 1918 pe str. Aurel Vlaicu – bdul. George Coșbuc – str. Bucovinei și retur;

- traseul 34 (Micro 13B – INTFOR) va fi deviat din bdul. George Coșbuc pe str. Aurel Vlaicu – bdul. 1 Decembrie 1918 – bdul. Milcov – str. Ionel Fernic – Drumul de Centură – str. Traian Vuia – str. Milcov – bdul. 1 Decembrie 1918 – str. Aurel Vlaicu – bdul. George Coșbuc;

- traseul 36 (Comat – Gara CFR) va fi deviat din bdul. 1 Decembrie 1918 pe str. Milcov – Micro 13B – sens giratoriu Lidl și retur;

- traseul 39 (Micro 19 – Cimitir Israelit) va fi deviat din str. Milcov pe str. Traian Vuia – Drumul de Centură – bdul. George Coșbuc și retur.

Biroul de presă al Primăriei municipiului Galați

Link to comment
Share on other sites

Au început lucrările pentru modernizarea bulevardului G. Coșbuc

Primăria municipiului Galați informează că au demarat lucrările pentru modernizarea Bulevardului George Coșbuc, în cadrul unuia dintre cele mai mari proiecte de infrastructură din ultimii ani derulat cu fonduri europene. Este vizat tronsonul cuprins între str. H. Coandă și str. Al. Măcelaru, unde se vor moderniza carosabilul, trotuarele și calea de rulare a tramvaielor. Lucrările au debutat joi, 20 ianuarie 2022, și trebuie să se încheie până la sfârșitul anului. În cadrul proiectului sunt prinse și străzile Traian Vuia și Henri Coandă, unde se lucrează deja.

Proiectul vizează realizarea unei structuri rutiere cu straturi asfaltice noi; reamenajarea trotuarelor; execuția de piste noi pentru bicicliști, execuția liniei noi de tramvai, atât calea de rulare, cât și rețeaua de alimentare, peroane noi și schimbătoare de cale noi; reabilitarea și repararea rețelelor edilitare subterane (de apă) din perimetrul lucrărilor de reabilitare la carosabil și tramvai; reabilitarea iluminatului public stradal, amenajări peisagistice prin modernizarea spațiilor verzi existente, cât și a celor nou apărute în urma lucrărilor de modernizare, procurarea și montarea de mobilier stradal nou; amenajarea în trotuare/carosabil de canalizație subterană multitubulară cu camere de tragere pentru introducerea în subteran a diverselor rețele aeriene; realizarea dispozitivelor pentru preluarea și evacuarea apelor pluviale; aducerea la cota proiectată a utilităților (capace cămine).

Valoarea totală a proiectului cu finanțare europeană ”Modernizare linii tramvai și carosabil - străzile Traian Vuia, Henri Coandă, Bdul. George Coșbuc (tronson str. H. Coandă - str. Al. Măcelaru)” este de aproximativ 104.000.000 de lei.

Biroul de presă al Primăriei municipiului Galați

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Circulaţie deschisă pe strada Traian Vuia

Primăria municipiului Galați informează că, începând cu 1 februarie 2022, circulația rutieră în intersecția străzilor Traian Vuia și Henri Coandă se va desfășura în regim de sens giratoriu, având în vedere evoluția lucrărilor la sistemul rutier și calea de rulare a tramvaiului, în cadrul proiectului „Modernizare linii de tramvai și carosabil - străzile Traian Vuia, Henri Coandă, George Coșbuc”.

Pe str. Traian Vuia se revine la regimul normal de circulație, pe fiecare direcție de deplasare. Pe str. Henri Coandă, tronsonul cuprins între str. Traian Vuia și acces Kaufland, se va menține circulația în ambele sensuri, pe partea dreaptă de deplasare spre str. George Coșbuc.

Pentru desfășurarea  fluentă a traficului rutier rugăm conducătorii auto și pietonii să respecte semnalizarea rutieră instituită pe durata executării lucrărilor. Precizăm că semnalizarea rutieră poate suferi modificări, în funcție de natura lucrărilor.

Biroul de presă al Primăriei municipiului Galați

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Probe pentru reluarea circulaţiei tramvaielor pe traseul 39

Începând din 11 martie 2022, pe bulevardul 1 Decembrie 1918 se vor derula lucrări de curățare și întreținere a căii de rulare a tramvaielor, precum și probe în vederea reluării circulației acestor mijloace de transport, anunţă Primăria Galaţi.

"Pentru buna derulare a acestor operațiuni, facem apel către toți conducătorii auto să nu mai staționeze mașinile pe calea de rulare a tramvaielor.

Acțiunile sunt necesare întrucât ne dorim reluarea circulației tramvaielor traseului 39, începând de la 1 aprilie 2022, într-o primă etapă din Micro 19 până la Piața H.M. Berthelot și retur”, transmite administraţia locală.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Primăria municipiului Galați informează că, în vederea executării lucrărilor necesare pentru realizarea proiectului „Modernizare linii tramvai și carosabil pe străzile Traian Vuia, Henri Coandă, George Coșbuc (tronson Henri Coandă – Al. Măcelaru)”, în perioada 21 martie – 15 iunie 2022, se închide circulația rutieră pe bdul. George Coșbuc, tronsonul cuprins între Drumul de Centură și str. Alexandru Măcelaru.

Pentru fluidizarea circulației, s-a amenajat o variantă ocolitoare (drum tehnologic) prin curtea S.C. Transurb S.A., care va asigura legătura între str. Ștefan cel Mare și Drumul de Centură. De asemenea, mijloacele de transport care asigură traseele 17, 26 și 39 vor fi deviate pe acest drum.

Pe durata executării lucrărilor, instalația de semaforizare din intersecția bdul. George Coșbuc colț cu str. Alexandru Măcelaru va fi menținută în funcțiune.

În perioada menționată, circulația rutieră urmând a se desfășura conform planșei anexate. Precizăm că semnalizarea rutieră poate suferi modificări, în funcție de natura lucrărilor.

Biroul de presă al Primăriei municipiului Galați

Cosbuc Centura - Macelaru-6.jpg

Link to comment
Share on other sites

Circulație în ambele sensuri pe strada Ștefan cel Mare, tronsonul Traian - Mobexpert

Primăria municipiului Galați informează că pe str. Ștefan cel Mare este necesară modificarea semnalizării rutiere, ca urmare a închiderii Bulevardului G. Coșbuc (între str.  H. Coandă și Al. Măcelaru). Astfel, de astăzi se instituie circulația în ambele sensuri pe str. Ștefan cel Mare, tronsonul cuprins între str. Traian și zona Mobexpert, până la finalizarea lucrărilor de modernizare a Bulevardului G. Coșbuc.

În acest scop, semnalizarea rutieră existentă va fi modificată și corelată cu noua măsură, implicit prin panouri de informare a rutei recomandate. Instalația de semaforizare de pe str. Traian colț cu str. Prundului va funcționa în regim galben intermitent.

Pentru desfășurarea fluentă a traficului rutier rugăm conducătorii auto și pietonii să respecte semnalizarea rutieră instituită pe durata executării lucrărilor. Precizăm că semnalizarea rutieră poate suferi modificări, în funcție de natura lucrărilor. Atragem atenția că mutarea/deteriorarea mijloacelor de delimitare a zonelor de lucru (garduri, balize etc)/a dispozitivelor de semnalizare rutieră în general se pedepsește conform legii.

Modificările sunt necesare pentru realizarea obiectivului de investiții „Modernizare linii tramvai și carosabil - str. Traian Vuia, Henri Coandă, George Coșbuc (tronson Henri Coandă – Al. Măcelaru)”.

Biroul de presă al Primăriei municipiului Galați

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Lucrări de asfaltare pe Traian Vuia și Henri Coandă

Primăria municipiului Galați informează că în perioada 12.05.2022 - 17.05.2022 se vor derula lucrări de asfaltare pentru strat de uzură (final) în interiorul Pieții Henri Mathias Berthelot, pe Bulevardul Traian Vuia și Bulevardul Henri Coandă, pe firul drept de deplasare dinspre strada 1 Decembrie 1918. Pentru desfășurarea lucrărilor este necesară devierea traficului rutier pe sens opus, începând din intersecția străzii 1 Decembrie 1918 cu strada Aurel Vlaicu, conform planșei atașate. Menționăm că accesul către operatorul economic Kaufland se va face prin parcarea Shopping City Galați. Pentru aprovizionarea Kaufland, pe timpul nopții, se va circula pe ruta normală, dinspre Drumul de Centură, prin strada Traian Vuia și Henri Coandă.

Pe timpul executării lucrărilor, stația de autobuz „Micro 40” va fi suspendată, dar călătorii vor putea folosi stația „Aurel Vlaicu”, amplasată înainte de intersecția străzii 1 Decembrie 1918 cu strada Aurel Vlaicu.

Biroul de presă al Primăriei municipiului Galați

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Când va fi gata modernizarea axei Vuia - Coandă - Coşbuc. O nouă majorare substanțială a costurilor

De la de 104,69 milioane de lei cu TVA, valoarea inițială a proiectului, modernizarea axei Traian Vuia - Henri Coandă - George Coșbuc (tronson Henri Coandă - Alexandru Măcelaru) a ajuns la 162,65 milioane de lei cu TVA, indicatori tehnico-economici aprobați de aleșii locali. Primarul Ionuț Pucheanu a declarat că nu se va ajunge la întreaga sumă aprobată de consilieri și că lucrarea, finanțată din fonduri europene, va fi gata cel mai târziu în luna septembrie.

Costurile modernizării axei Traian Vuia - Henri Coandă - George Coșbuc au fost majorate substanțial, printr-o hotărâre de Consiliu Local votată pe 29 iunie 2022. Modificarea este justificată de apariția unor lucrări suplimentare, dar mai ales de ajustarea prețurilor.

Evoluția costurilor

Indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul "Modernizare linii de tramvai și carosabil pe străzile Traian Vuia, Henri Coandă, George Coșbuc (tronson Henri Coandă - Al. Măcelaru)" au fost aprobați în august 2018 și se ridicau la 104,69 milioane de lei cu TVA, din care cheltuielile neeligibile și contribuția proprie a municipalității era de 18,2 milioane de lei.

În ianuarie 2021, aleșii locali au fost de acord cu majorarea valorii acestei investiții de la 104,69 milioane de lei la 113,18 milioane de lei, din care valoarea cheltuielilor neeligibile și a contribuției proprii ajungea la 26,69 milioane de lei. Autoritățile explicau că SC Electrica a condiționat începerea investiției de realizarea lucrărilor de protecție sau deviere a rețelelor de pe amplasament, iar aceste intervenții suplimentare au condus la modificarea indicatorilor.

Iată că, pe 29 iunie 2022, pe masa aleșilor locali a ajuns o nouă majorare a valorii totale a investiției: de la 113,18 milioane de lei la 162,65 milioane de lei. Din această sumă, cheltuielile neeligibile și contribuția proprie reprezintă 74,34 milioane de lei.

Explicațiile din hârtii

În raportul de specialitate al proiectului, municipalitatea arată că, pe parcursul execuției, s-au impus o serie de lucrări suplimentare.

Este vorba, în primul rând, de lucrări electrice: iluminat inteligent pietonal, echipamente/ software de telegestiune, iluminat infrastructură subterană telecomunicații, înlocuire fibră optică - lucrările se execută în scopul adaptării sistemului de semaforizare implementat anterior cu noua configurație a străzilor conform proiectului și pentru asigurarea managementului de trafic eficient, suplimentarea numărului de stații de încărcare prevăzute inițial (două) cu încă trei bucăți, pentru asigurarea spațiilor de încărcare autovehicule electrice.

De asemenea, au fost necesare lucrări de drumuri: acces incintă SC Transurb SA, executarea de structuri rutiere noi pe străzile Milcov, Traian Vuia și Henri Coandă. În ceea ce privește calea de rulare a tramvaiului, a fost nevoie de îmbunătățirea terenului de fundare prin stabilizare, precum și de măsuri locale de intervenție pentru limitarea fenomenelor de tasare, dar și de refacere a dalelor canivou sub calea de rulare.

Mai figurează pe listă lucrări la rețeaua de apă și canalizare - între care o avarie la rețeaua magistrală de pe tronsonul Traian Vuia, care a necesitat remedieri și două conducte noi pe bulevardul Coșbuc, justificate de gradul avansat de uzură al rețelei de apă.

Raportul de specialitate mai cuprinde și creșterea prețurilor materialelor în perioada 2021-2022, clauza contractuală care permite ajustarea prețurilor și faptul că valoarea devizului general s-a majorat.

Ce spune primarul Galațiului

"Costurile au ajuns la 162 milioane de lei față de 104 milioane de lei cât erau în 2018, iar lucrarea trebuia să fie gata anul trecut în iulie. Întrebarea mea este cât mai este de lucrat la acest obiectiv și cât mai avem de plătit", a fost întrebarea pe care consilierul local USR PLUS Daniel Zinica i-a adresat-o primarului Ionuț Pucheanu.

"Noii indicatori pe care îi votați nu reprezintă faptul că se va ajunge la suma aceasta. E o anvelopă consistentă în care să ne desfășurăm. 13 la sută reprezintă lucrările suplimentare care au intervenit după ce am deschis șantierul și am văzut ce este mai ales pe partea de apă și canalizare, iar 18 la sută sunt ajustările de preț din cauza situației economice în care ne aflăm. Nu se ajunge nici pe departe la întreaga sumă pe care astăzi o votați, iar constructorul spune că undeva în două luni, cel târziu septembrie, finalizează lucrarea", a răspuns primarul Galațiului.

Reamintim că, în decembrie 2021, la solicitarea noastră, Primăria municipiului Galați ne transmitea că noul termen de finalizare a lucrărilor este 30 septembrie 2022. Rămâne de văzut dacă va fi respectat.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Proiectare pentru modernizarea Depoului de tramvaie nr. 1, a bulevardului Siderurgiștilor (tronson 2) și a străzii Ștefan cel Mare

Primăria municipiului Galați informează că s-a semnat contractul de proiectare pentru modernizarea Depoului de tramvaie nr. 1, a Bulevardului Siderurgiștilor (tronson 2) și a străzii Ștefan cel Mare.

Astfel, pentru elaborarea documentației tehnico-economice, ce include și obținerea autorizațiilor, oferta declarată câștigătoare, în urma licitației publice, este de 2.796.000,00 lei fără TVA, fiind depusă de Asocierea Add Global Design SRL - Urban Proiect SRL. Contractul de proiectare are o durată de 8 luni, după ce Primăria municipiului Galați a obținut fonduri europene în acest scop.

Prin proiect se urmărește în principal modernizarea unor clădiri de la Depoul nr. 1 și a căii de rulare a tramvaielor, modernizarea Bulevardului Siderurgiștilor (între Piața Energiei și intrarea pe viaduct), precum și modernizarea Străzii Ștefan cel Mare, reabilitarea rețelelor, realizarea de piste pentru bicicliști etc.

Primăria municipiului Galați va depune proiectul pentru finanțarea lucrărilor propriu-zise, tot cu fonduri europene, în cadrul exercițiului financiar următor. Investiția finală este estimată la 20 de milioane de euro. 

Biroul de presă al Primăriei municipiului Galați

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

(Duminică, 7 august 2022)

Modernizarea axei Vuia – Coandă - Coşbuc, aproape de final. Lucrări suplimentare de peste 1,99 milioane de lei

Contractul de modernizare a axei Traian Vuia – Henri Coandă - George Coşbuc (tronson Henri Coandă - Alexandru Măcelaru) tocmai a fost majorat cu peste 1,99 milioane de lei fără TVA, ajungând să depăşească suma totală de 90,28 milioane de lei fără TVA. Potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, este a treia majorare a contractului, justificată, de această dată, de apariţia unor lucrări suplimentare. Proiectul, care beneficiază de finanţare europeană, ar trebui să se încheie la finele lunii septembrie. Primarul Ionuţ Pucheanu s-a declarat nemulţumit, luna trecută, de felul în care arată spaţiile verzi şi o porţiune din pavajul trotuarelor.

Nu mai puţin de patru acte adiţionale au majorat valoarea şi au prelungit durata contractului de proiectare şi execuţie a lucrărilor de „Modernizare linii tramvai şi carosabil străzile Traian Vuia, Henri Coandă, George Coşbuc (tronson Henri Coandă - Alexandru Măcelaru). Contractul a fost încheiat în februarie 2020 de Primăria Galaţi cu Asocierea Lemacons SRL - Tancrad SRL - Mari-Vila Com SRL - Add Global Design SRL. În octombrie 2021, aşa cum aţi putut afla din ziarul “Viaţa liberă”, contractul a fost suplimentat cu suma de 1,68 milioane de lei fără TVA, apoi cu încă 4,5 milioane de lei, ajungând la o valoare totală actualizată de peste 88,29 milioane de lei fără TVA. În noiembrie anul trecut, durata contractului a fost prelungită cu încă opt luni.

În condiţiile în care, la finalul lunii septembrie 2022, investiţia, care beneficiază de finanţare europeană, ar trebui să se încheie, iată că a apărut o nouă majorare de contract: 1,99 milioane de lei pentru lucrări suplimentare. Conform Biroului de presă al Primăriei Galaţi, este vorba despre lucrări la iluminatul public, reţeaua de apă şi canalizaţiile subterane, ale căror costuri se încadrează în acea marjă de 15 la sută din preţul contractului de achiziţie publică iniţial.

Într-o emisiune la postul de radio Pro Lider FM, primarul Galaţiului, Ionuţ Pucheanu, declara că lucrările cele mai grele s-au realizat şi că termenul avansat de constructori pentru finalizarea lucrării, sfârşitul lunii septembrie, este fezabil: „Că n-o fi 30 septembrie, ci începutul lui octombrie, în jurul acestei date se va redeschide complet”.

„O fi fost beat Dorelul”

Edilul-şef a povestit că a inspectat lucrarea la începutul lunii iulie şi a cerut remedierea deficienţelor constatate: „Am luat-o pe jos de la complexul vechi din Micro 40 până la Patinoar. Să fiu sincer, nu mi-au plăcut anumite sectoare şi am pus în vedere remedierea situaţiei. Nu ştiu, ori o fi fost beat Dorelul care a pus pavelele pe trotuar pe partea dreaptă cum te duci spre intersecţia Traian Vuia cu Henri Coandă, dar cred că, dacă mergeam şi le puneam eu, cel mai probabil ar fi ieşit mai bine”, a povestit primarul. Trebuie spus că trotuarele axei, până la intersecţia cu bulevardul George Coşbuc sunt pavate cu granit, iar apoi cu acelaşi paviment ca pe strada Brăilei.

„La noi, spaţiile verzi sunt la «şi altele»”

Primarul s-a declarat nemulţumit şi de aspectul spaţiilor verzi şi a dat vina pe proiectanţi: „Nu îmi place cum arată spaţiile verzi: sunt prea neîngrijite. Din păcate – şi o să îmi atrag acum oprobriul celor care lucrează în proiectare, dar o spun – 80 la sută din problemele ce apar în implementarea unui proiect vin din proiectare: «De ce n-aţi pus…»/ «Ah, am uitat». Cum adică a uitat? Nu cred că mai există nicăieri în lume spaţiu verde fără picurare sau fără o formă de aspersor, asta dacă vrei să ai un spaţiu verde-verde.

La noi, spaţiile verzi sunt la «şi altele». «Dom’le eu ţi-am făcut strada, că pe mine asta m-a interesat»/ «Bine măi, dar spaţiile verzi?»… Tot o cer de foarte multă vreme şi, din păcate, nu reuşim să ajungem la un numitor comun în privinţa spaţiilor verzi. Cel mai probabil, vor necesita o intervenţie ulterioară terminării proiectului. În rest, deocamdată aşa cum se prezintă ceea ce am lucrat până acum, eu zic că este ok, dar evident că e mereu loc de mai bine”, a declarat primarul.

Revenind la costurile lucrărilor, fără să cobim, trebuie să spunem că ar mai fi loc de suplimentări. Şi asta pentru că, aşa cum v-am informat, valoarea totală a proiectului de modernizare a fost majorată la 162,65 milioane de lei cu TVA, prin votul aleşilor locali, care au primit garanţii că nu se ajunge, totuşi, la cheltuirea acestei sume.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Contract pentru modernizarea Bulevardului George Coșbuc

Primăria municipiului Galați informează că a lansat în licitație contractul de achiziție publică pentru obiectivul „Modernizare Bulevardul George Coșbuc, Etapa I - lucrări drum și rețele edilitare apă-canal – proiectare și execuție”, valoarea estimată a investiției fiind de 63.928.288 lei fără TVA. Data limită pentru depunerea ofertelor este 10 octombrie 2022.

Proiectul are în vedere segmentul cuprins între str. Brăilei și str. Henry Coandă și prevede în principal următoarele: reabilitarea rețelei de apă; reabilitarea rețelei de canalizare; cămine de vizitare și refacere branșamente riverani; subtraversări ale străzilor; amenajarea părții carosabile; reamenajare trotuare; piste pentru bicicliști; amenajarea spațiilor verzi; lucrări de relocare și protecție aferente instalațiilor de semaforizare, rețele electrice aeriene (coborârea cablurilor in subteran); lucrări pentru preluarea și evacuarea apelor pluviale; amenajarea străzilor laterale pe o lungime de 25 de metri; realizarea semnalizării prin marcaje rutiere și indicatoare rutiere.

Termenul de realizare a serviciilor de proiectare este de 6 luni de la data semnării contractului, iar cel de execuție a lucrărilor este de  30  luni de la data predării amplasamentului.

Proiectul este propus pentru finanțare prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”.

Biroul de presă al Primăriei municipiului Galați

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bulevarde comuniste, modernizate cu bani europeni. Renașterea străzilor care taie Galațiul în două

Peste 20 de milioane de euro a costat readucerea la viață a uneia dintre cele mai importante axe rutiere din municipiul Galați, neresuscitată de la înființare, adică odată cu ridicarea Combinatului Siderurgic. Axa formată din bulevardele Siderurgiștilor și 1 Decembrie 1918 leagă două importante aglomerări urbane ale orașului de la Dunăre și străbate patru cartiere rezidențiale, fiind una dintre cele mai tranzitate artere rutiere și pietonale din oraș.

Readucerea la viață a "Cenușăresei" drumurilor din Galați a costat mulți bani și a presupus mai multe termene de finalizare, amânate fie din considerente financiare, fie din necesitatea efectuării unor lucrări și intervenții neprevăzute. Până în urmă cu trei ani, când a fost demarat proiectul de reabilitare, nu exista, poate, gălățean care să nu își fi dorit ca aceşti 2,5 kilometri de stradă să nu mai fie atât de cenușii, la propriu și la figurat, anunțând prematur și nedrept că drumul duce spre cartierele mărginașe și sărace ale orașului.
De la șoferii care își rupeau mașinile pe asfaltul vălurit şi plin de gropi sau pe liniile de tramvai vechi de când strada, mărginite de șanțuri adânci și periculoase, la pietonii nevoiți să ocolească craterele din trotuare sau să-și facă loc printre mașinile parcate haotic, tot mai multe de la an la an, toată lumea voia modernizare. Deloc de neglijat de locuitorii din cele patru cartiere străbătute de străzile aflate în suferință și în așteptarea unei investiții serioase care să le scoată din mizerie. Decenii la rând, gălățenii care stau în cartierele din această zonă, care a luat ființă odată cu ridicarea și dezvoltarea colosului siderurgic, au jinduit să nu-și mai facă potecă printre gropi, să poată traversa fără să-și rupă picioarele în găurile din asfalt, să își poată parca mașina civilizat și să nu mai trebuiască să se apere de câinii maidanezi care stăpâneau, în haite, fiecare colț de stradă. Bonus, să nu mai fie nevoiți să sară gardul albastru și sinistru care străbătea întreaga axă rutieră, despărțind cele două sensuri de mers și să aștepte tramvaiul, a cărui cale de rulare era pe un pat de macadam vechi de când lumea, în condiții civilizate. 
Vestea bună a venit pentru ei în primăvara lui 2019, când municipalitatea anunța demararea unui proiect de anvergură, finanțat cu fonduri europene, menit să facă din axa Siderurgiștilor - 1 Decembrie 1918 ceea ce nu fusese vreodată, o arteră modernă, funcțională şi atrăgătoare din punct de vedere estetic.

Prețul civilizației

Peste 97,8 milioane de lei cu TVA, adică mai bine de 20,8 milioane de euro, a fost valoarea contractului atribuit inițial de Primăria municipiului Galaţi asocierii Tancrad SRL - Lemacons SRL - Citadina '98 SA - Mari-Vila Com SRL - Add Global Design SRL, la începutul lunii martie 2019, pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare a liniilor de tramvai şi a carosabilului pe străzile Siderurgiştilor şi 1 Decembrie 1918.  Anunțul, făcut atunci de primarul Ionuț Pucheanu, cuprindea seria de operațiuni ce urmau să fie efectuate pentru readucerea la viață a arterei îmbătrânite și degradate. Timp de 16 luni, lucrările ce trebuiau a fi făcute, conform caietului de sarcini, urmau să dea viețile peste cap a mii de gălățeni. Trafic perturbat, străzi desfundate, utilaje, praf și zgomot. Bonus, termene amânate de chestiuni neprevăzute inițial, în condițiile în care consorțiul care a câștigat licitația ar fi trebuit să finalizeze lucrările prin care să aducă 2,5 kilometri de arteră la standarde occidentale până pe 31 mai 2021.
Astfel, axa Siderurgiștilor -1 Decembrie 1918 s-a transformat, pe etape, de la un cap la altul, într-un șantier, deoarece s-a lucrat inclusiv la introducerea în subteran a rețelelor aeriene de fibră optică, telefonie şi tv și s-au înlocuit rețelele de apă și canalizare.
La suprafață, ceea ce urma să se vadă era aproape la fel de complex: pe lângă covorul asfaltic nou, mult diferit de ceea ce fusese decenii la rând, aveau să apară pistele pentru bicicliști și un sistem nou și modern de iluminat public, prin înlocuirea tuturor stâlpilor de electricitate.
Au fost montate, pe durata anilor în care s-a lucrat, marcaje și indicatoare rutiere noi.
Una dintre cele mai grele operațiuni a vizat linia de tramvai, veche și anostă. Șinele au fost scoase și înlocuite cu altele noi, mărginite de peroane, până atunci inexistente, protejate cu garduri și adăposturi pentru călători. Numai pentru aceste intervenții a fost necesară o licitație separată, prețul final apropiindu-se de un milion de lei. Licitaţia a pornit de la un preţ estimat de 988.248 lei fără TVA şi s-a atribuit cu 988.148 de lei fără TVA singurului ofertant înscris, asocierea Tancrad - Add Global Design, având ca subcontractant firma Urban Proiect Grup SRL, care a executat servicii de proiectare de specialitate la lucrările căii de rulare pentru tramvai.

Termene de finalizare ratate și bani mai mulți

Lucrările neprevăzute, care au necesitat și majorări de capital, precum și pandemia au dus la prelungirea duratei de realizare a proiectului. Reabilitarea axei nu a fost gata nici la termenul inițial, 31 martie 2021, nici pe 14 iulie 2021. Următorul termen de finalizare a lucrărilor a fost 28 august 2021, cu dată de finalizare a implementării proiectului 30 noiembrie 2021.
Înainte de expirarea primului termen, la începutul lui martie 2021, Primăria anunța primele prelungiri ale contractului: termenul de elaborare a proiectului tehnic a fost extins cu 120 de zile, iar perioada de execuție a lucrărilor, cu 90 de zile. "Ca urmare a consultărilor purtate între supervizorul lucrărilor și beneficiar, s-a decis aprobarea prelungirii perioadei de execuție a lucrărilor până la data de 14 iulie 2021", ne transmitea Primăria la acel moment, pentru ca în iunie să anunțe o majorare de capital necesară finalizării investiției.
Printr-un act adițional, prețul a fost majorat de la 82.191.251,84 lei fără TVA la 85.240.434,94 lei fără TVA, după cum se preciza în portalul achiziţiilor publice.
Abia la finele lunii martie 2022, municipalitatea a anunțat oficial încheierea implementării proiectului finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020, a cărui valoare totală a fost în final de 104.373.966 de lei, din care suma nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională a fost de 76.183.986 de lei.

Schimbarea la față

În practică, potrivit Primăriei Galați, proiectul "Modernizare linii tramvai și carosabil străzile Siderurgiștilor și 1 Decembrie 1918" a însemnat: "reabilitarea carosabilului (49.600 de metri pătrați), reabilitarea trotuarelor (17.500 de metri pătrați), realizarea de piste pentru biciclete (7.250 metri pătrați), reabilitarea liniilor de tramvai (4.985 metri), arbori și arbuști (950), parcări (4.900 mp), amenajarea de spații verzi (13.000 mp), peroane călători (11), modernizare stații călători (18), amplasare rastele biciclete (6), bănci (60), coșuri de gunoi (180), noi stații de încărcare pentru mașini electrice (5)".
La acestea s-au adăugat lucrările la rețeaua de iluminat public și la sistemul de conducte și canalizare.
"Este unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură ce s-au derulat în orașul nostru în ultimii ani. Este o investiție de succes, prin care cele două artere importante ale orașului au fost aduse la noi standarde, grație unui proiect cu fonduri europene în valoare de peste 20 de milioane de euro", a concluzionat Ionuț Pucheanu, primarul municipiului Galați.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Un nou termen de finalizare - 30 noiembrie 2022, pentru modernizarea axei Vuia - Coandă - Coșbuc

"Act adițional de prelungire a contractului de lucrări până la data de 30.11.2022", scrie clar în anunțul de modificare publicat în portalul achizițiilor publice la procedura care are ca obiectiv modernizarea axei Traian Vuia, Henri Coandă, George Coșbuc (tronson Henri Coandă - Alexandru Măcelaru). Este cel de-al cincilea anunț de modificare a acestui contract! Prelungirea n-ar trebui să fie o surpriză, dacă luăm în calcul faptul că, după cum scriam la începutul lunii august 2022, "la finalul lunii septembrie 2022", investiţia, care beneficiază de finanţare europeană, ar fi trebuit să se încheie.

"Că n-o fi 30 septembrie, ci începutul lui octombrie, în jurul acestei date se va redeschide complet", declara, în iulie 2022, primarul municipiului Galați, Ionuț Pucheanu, într-o emisiune la postul de radio Pro Lider FM. Și dădea asigurări că lucrările cele mai grele s-au realizat şi că termenul avansat de constructori pentru finalizarea lucrării, sfârşitul lunii septembrie, este fezabil.

Pe 4 octombrie 2022, primarul anunța, într-o postare pe pagina sa de Facebook, că pe bulevardul Coșbuc schimbările sunt deja vizibile, lucrările fiind în plină desfășurare: "Pentru modernizarea străzilor George Coșbuc (tronsonul cuprins între strada Henri Coandă și strada Alexandru Măcelaru), Traian Vuia și Henri Coandă am atras fonduri europene, iar valoarea investiției este de peste 100 de milioane de lei. Continuăm pentru un oraș modern!".

Reamintim, contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor de "Modernizare linii tramvai şi carosabil străzile Traian Vuia, Henri Coandă, George Coşbuc (tronson Henri Coandă - Alexandru Măcelaru) a fost încheiat în februarie 2020 de Primăria Galaţi cu asocierea Lemacons SRL - Tancrad SRL - Mari-Vila Com SRL - Add Global Design SRL. Nu mai puţin de cinci acte adiţionale au majorat valoarea şi au prelungit durata contractului. Astfel, în octombrie 2021, aşa cum aţi putut afla din ziarul "Viaţa liberă", contractul a fost suplimentat cu suma de 1,68 milioane de lei fără TVA, apoi cu încă 4,5 milioane de lei, ajungând la o valoare totală actualizată de peste 88,29 milioane de lei fără TVA. În noiembrie anul trecut, durata contractului a fost prelungită cu încă opt luni. În august, același contract a fost majorat cu peste 1,99 milioane de lei fără TVA, ajungând să depășească suma totală de 90,28 milioane de lei fără TVA. Iar pe 6 octombrie 2022, durata a fost prelungită până la 30 noiembrie 2022.

Rămâne de văzut ce alte surprize ar putea oferi investiția și când se va încheia.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Licitație pentru modernizarea bulevardului Coșbuc. Cine se luptă pentru contractul de 63,92 milioane de lei

Două asocieri de firme au depus oferte pentru contractul în valoare estimată de 63.928.288 de lei fără TVA, care are ca obiectiv proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a bulevardului George Coșbuc, Etapa I - lucrări drum și rețele edilitare apă-canal. Conform datelor din portalul achizițiilor publice, este vorba despre Asocierea Tancrad, ADD Global Design, Citadina 98, Lemacons, Oldroad Construct și despre Asocierea Gendav, Evrodor, Genymar 2008, Alitec Solution, fiecare cu proprii subcontractanți sau terți.

Potrivit Primăriei Galați, modernizarea are în vedere segmentul cuprins între strada Brăilei și strada Henri Coandă și prevede: reabilitarea rețelei de apă; reabilitarea rețelei de canalizare; cămine de vizitare și refacere branșamente riverani; subtraversări ale străzilor; amenajarea părții carosabile; reamenajare trotuare; piste pentru bicicliști; amenajarea spațiilor verzi; lucrări de relocare și protecție aferente instalațiilor de semaforizare, rețele electrice aeriene (coborârea cablurilor in subteran); lucrări pentru preluarea și evacuarea apelor pluviale; amenajarea străzilor laterale pe o lungime de 25 de metri; realizarea semnalizării prin marcaje rutiere și indicatoare rutiere.

Termenul de realizare a serviciilor de proiectare este de 6 luni de la data semnării contractului, iar cel de execuție a lucrărilor este de 30 luni de la data predării amplasamentului.

Numai că licitația este inițiată sub incidența unei clauze suspensive: Primăria a depus acest proiect spre finanțare prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny” și va încheia contractul cu ofertantul declarat câștigător numai în măsura în care fondurile necesare vor fi asigurate prin semnarea contractului de finanțare între municipalitate și Ministerul Dezvoltării.

În cazul în care nu va obține banii, autoritatea contractanta își rezervă dreptul de a aplica prevederile legale, fiind astfel imposibilă încheierea contractului de achiziție publică.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Începe asfaltarea bulevardului George Coșbuc

Începând de joi, 20 octombrie 2022, se vor derula lucrări de asfaltare (strat de uzură/final), pe bulevardul George Coșbuc, tronsonul cuprins între bulevardul Henri Coandă și strada Alexandru Măcelaru, anunță Primăria Galați.

„Lucrările se vor desfășura etapizat, cu devieri de trafic pe sens opus în interiorul intersecției bulevardului George Coșbuc cu bulevardul Henri Coandă, continuând apoi pe restul tronsonului mai sus menționat. Pentru desfășurarea fluentă a traficului rutier rugăm conducătorii auto și pietonii să respecte semnalizarea rutieră instituită pe durata executării lucrărilor. Precizăm că semnalizarea rutieră poate suferi modificări, în funcție de natura lucrărilor”, transmite municipalitatea.

Autoritățile atrag atenția că mutarea/deteriorarea mijloacelor de delimitare a zonelor de lucru (garduri, balize etc), a dispozitivelor de semnalizare rutieră în general, se pedepsește conform prevederilor legislației în vigoare.

Trebuie spus că lucrările care se execută fac parte din proiectul „Modernizare linii tramvai și carosabil pe str. Traian Vuia, Henri Coandă, George Coșbuc (tronson Henri Coandă – Al. Măcelaru)".

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Una dintre cele mai circulate străzi din orașul Galați se va închide până la primăvară

O veste bună și una proastă. Începem cu cea bună: traseele Transurb vor reveni pe strada Henri Coandă și pe bulevardul George Coșbuc. Vestea a doua e proastă rău: strada Aurel Vlaicu se va închide până la primăvară.

De la Primăria Galați am aflat că „în urma finalizării lucrărilor de asfaltare pe strada Henri Coandă și pe Bulevardul George Coșbuc, începând cu 1 noiembrie, traseele 17, 24, 25, 26, 34 și 36 vor reveni la configurațiile inițiale, renunțându-se la devierile de pe str. Aurel Vlaicu.”

Așadar autobuzul 39 (Micro 40 – Cimitir Israelit) va circula pe bdul. Milcov – str. Traian Vuia – str. Henri Coandă – Bulevardul George Coșbuc – str. Alexandru Măcelaru – terminal de transport Bariera Traian – str. Alexandru Măcelaru – bdul. George Coșbuc – str. Ștefan cel Mare – Cimitir Israelit, atât la tur cât și la retur.

Ajungem și la vestea proastă. Tot de mâine se va închide traficul auto pe strada Aurel Vlaicu. Nu o zi, nu două, ci timp de cinci luni, iar de vină este o lucrare Apă Canal. Ca urmare , traseul 28 va fi deviat pe bdul. Milcov – str. Traian Vuia – str. Henri Coandă – bdul. George Coșbuc – str. Bucovinei, atât la tur cât și la retur.

Strada va fi închisă pe sectoare. „Lucrările pe strada Aurel Vlaicu se vor desfășura etapizat, pe tronsoane: Etapa 1 – str. Nae Leonard – str. Năruja; Etapa 2 – str. Năruja – str. Cotești; Etapa 3 – str. Cotești – str. Odobești; Etapa 4 – str. Odobești – str. Focșani; Etapa 5 – str. Focșani – bdul. George Coșbuc.” (Primăria Galați)

antidotul.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Zebră semaforizată, paralelă cu... gardul pe un bulevard modernizat!

Ciudata amenajare rutieră a apărut recent pe bulevardul George Coșbuc, pe segmentul care face obiectul unei investiții record de reabilitare a infrastructurii rutiere. O poate remarca oricine trece prin zona intersecției bulevardului cu strada Zefirului, pe partea fostului Vinalcool.

Trotuarul proaspăt reabilitat, amenajat cu pistă pentru bicicliști, se desparte în dreptul intersecției bulevardului cu strada Zefirului, creând aparența unei căi de acces care începe în Coșbuc și se termină în circa doi metri, în gard! Despărțitura este marcată cu o trecere de pietoni, bandă roșie de limitare a vitezei și, bonus, semafoare! Pentru ce ar fi necesară o astfel de amenajare în condițiile în care aleea nou creată nu duce nicăieri? Am aflat răspunsul de la Biroul de Presă al Primăriei Galați. ”Acolo este un dezvoltator privat, care va demara o investiție care va necesita o cale de acces către o parcare. Din acest motiv s-a decis înființarea și executarea acelei treceri de pietoni, pentru ca, atunci când investiția se va realiza, să nu mai fie necesară o nouă intervenție pe partea de semnalizare rutieră”, a explicat Ovidiu Matache, din partea Biroului de Presă al Municipalității. Dincolo de rostul strict tehnic al trecerii de pietoni, rămâne totuși discutabilă oportunitatea semaforului din punct de vedere rutier, având în vedere riscul de ambuteiaj ce s-ar putea crea când pietonii vor avea ”verde”, iar mașinile care intră sau ies din parcare vor trebui să aștepte. 

Proiect scump, nevoi variate

Reamintim că proiectul prin care a fost realizată anticipat această amenajare este unul dintre cele mai mari și mai grele de reabilitare a infrastructurii rutiere din Galați. Investițiile în cadrul proiectului cu finanțare europeană, estimat la 104.000.000 lei, vizează carosabilul, trotuarele și calea de rulare a tramvaielor, pe tronsonul cuprins între arterele Henri Coandă și Alexandru Măcelaru. În acest context, poate nu e târziu și nici prea costisitor ca și alte porțiuni din tronsonul vizat să fie reabilitate, ca de exemplu, trecerea de pietoni de pe Alexandru Măcelaru, în dreptul Spitalului de Boli Infecțioase, al cărei marcaj a dispărut aproape în totalitate.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.