dcp100168 Posted August 7, 2017 Share Posted August 7, 2017 Navă străină, abandonată în Portul Mineralier Patru marinari ucraineni, care constituie echipajul minim de siguranţă al cargoului "Seabreeze 1", sub pavilionul statului Palau, aflat la ancoră în rada Portului Mineralier, au ajuns în pragul disperării. Neplătiţi de trei luni, fără combustibil, apă şi alimente şi blocaţi pe nava reţinută în Portul Galaţi printr-o decizie din decembrie 2016 a tribunalului gălăţean, ei nu mai au ce mânca, fiind la un pas de a trimite un SOS şi de a abandona nava. Naufragiaţi pe Dunăre - aşa ar putea fi caracterizată, pe scurt, situaţia celor patru navigatori ucraineni de pe cargoul „Seabreeze 1”. Navigând sub pavilion Palau (stat insular din Oceanul Pacific), „Seabreeze 1” a devenit obiectul unui litigiu între armatorul turc Saluta Shipping Ltd. şi o altă companie din Turcia, care s-a adresat instanţelor româneşti. Pe 9 decembrie 2016, Tribunalul Galaţi a dispus reţinerea în portul Galaţi a navei, până la soluţionarea definitivă a dosarului. Între timp, aşa cum scrie cugetliber.ro, în conflict s-a implicat încă o companie din Turcia, în calitate de intimat şi reclamant. „Este inadmisibil cât de mult poate dura în instanţă judecarea unei astfel de cauze în care câţiva oameni, rămaşi fără provizii, sunt blocaţi pe o navă pe care nu au voie să o părăsească. Marinarii au ajuns să stea în condiţii improprii, nu sunt plătiţi de trei luni, de când au venit, nu sunt nici membri de sindicat ai ITF, au plecat în cursă în orb, aşa cum fac şi mulţi dintre navigatorii români”, ne-a spus Adrian Mihălcioiu, preşedintele Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor (ITF). „Seabreeze 1” este ancorată în rada Portului Mineralier, deci nu este trasă la mal, unde să fie aprovizionată cu combustibil sau cu energie electrică, pentru ca oamenii să folosească măcar frigiderul pentru a-şi ţine mâncarea în bune condiţii pe caniculă. Cei patru marinari au rămas fără mâncare, fără apă şi pe navă nu mai funcţionează niciun agregat. Sănătatea şi viaţa lor sunt în pericol. Ei nu pot părăsi nava, pentru că legea îi obligă să asigure echipajul minim de siguranţă. În plus, nu sunt nici membri de sindicat, aşa că ajutorarea lor pe această filieră este destul de dificilă, atât din Ucraina, cât şi din România. De trei luni, de când au venit să înlocuiască vechiul echipaj, nu au primit niciun ban. O primă soluţie pentru ei ar fi ca nava să fie remorcată în parcul rece, trasă la mal, ca oamenii să poată pleca acasă. Însă remorcarea unei nave fără combustibil costă destul de mult, câteva mii de euro, cheltuieli pe care nimeni nu s-a arătat dispus până acum să le suporte. O altă soluţie ar fi ca nava să fie declarată abandonată, oamenii să poată fi repatriaţi, iar statul român, cel mai probabil prin APDM, să preia custodia temporară a cargoului, până la lămurirea situaţiei în instanţă. Conform directorului general al APDM, Luigi Ciubrei, se pare că lucrurile curg spre această ultimă variantă: „Suntem în curs de încheiere a tuturor formalităţilor şi ţinem legătura cu toate părţile implicate, cu Căpitănia Zonală Galaţi, Poliţia Transporturi, Poliţia de Frontieră, Ministerul Transporturilor, ambasada Ucrainei etc. Dacă nava va fi declarată abandonată, cine va prelua custodia navei va asigura paza şi siguranţa sa până se va pronunţa instanţa”. Cargoul de mărfuri generale "Seabreeze 1" are o lungime de 139 de metri, lăţimea de 17 metri şi o capacitate de 5.354 tdw. viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted August 9, 2017 Author Share Posted August 9, 2017 Marinarii ucraineni de pe nava "Seabreeze 1", repatriaţi Cei patru marinari ucraineni de pe nava "Seabreeze 1" - reţinută prin ordin judecătoresc în portul Galaţi încă din decembrie 2016 - CLICK AICI pentru mai multe detalii, au putut părăsi nava, fiind repatriaţi. Neplătiţi de trei luni, rămaşi fără provizii, fără apă şi fără combustibil, ei s-au trezit blocaţi pe o navă pe care nu aveau voie să o părăsească, deoarece legea îi obliga să constituie echipajul minim de siguranţă. În cele din urmă, demersurile conjugate ale Căpităniei Zonale Galaţi, Poliţiei Transporturi, Poliţiei de Frontieră, Ministerului Transporturilor şi Ambasadei Ucrainei la Bucureşti au făcut posibilă repatrierea marinarilor. Navigând sub pavilion Palau, "Seabreeze 1" a devenit obiectul unui litigiu între armatorul turc Saluta Shipping Ltd. şi alte două companii din Turcia. Pe 9 decembrie 2016, Tribunalul Galaţi a dispus reţinerea în navei, până la soluţionarea definitivă a dosarului. Autorităţile române continuă demersurile pentru ca nava să fie declarată abandonată. Până atunci, "Seabreeze 1" este reţinută şi ancorată în rada Portului Mineralier, fiind păzită de Căpitănie, Poliţia de Frontieră şi Poliţia Transporturi. După ce nava va fi declarată abandonată, ea va fi preluată în custodie, probabil de APDM Galaţi, care va asigura paza navei şi siguranţa pentru navigaţie, până la pronunţarea definitivă a instanţei. Căpitănia va întocmi apoi un titlu executoriu pentru toate cheltuielile efectuate, care vor fi recuperate de la proprietar. viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now