dcp100168 Posted November 2, 2017 Share Posted November 2, 2017 Lucrări de consolidare pe Faleza Inferioară Pe Faleza Inferioară a Dunării, lucrările de consolidare necesare pentru remedierea "puiului Falezogăurii" - aşa cum a fost botezat accidentul de teren - se vor extinde şi asupra primelor două trepte de mal. Primăria municipiului Galaţi a ales să ţină seama de notele de constatare ale companiei Servland, care a sesizat că există caverne sub pavajul de granit. "Sunt necesare şi lucrări de refacere a primelor două trepte de mal, care au caverne sub pavajul de granit. Acestea au reieşit din ultima constatare făcută împreună cu proiectantul şi beneficiarul (Primăria Galaţi - n.r.), beneficiarul urmând să decidă dacă se va acţiona pe zona studiată", ne declara directorul general al SC Servland SRL, inginerul Gheorghe Pascariu, în interviul "Cum a scăpat Galaţiul de Falezogaură", pe care l-aţi putut citi în "Viaţa liberă" pe 1 septembrie. La recenta şedinţă a Consiliului Local, aleşii au modificat hotărârea privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul "Remediere accident de teren bulevardul Marii Uniri, zona Elice - Faleza Superioară - Faleza Inferioară". Decizia aleşilor locali Concret, prin hotărârea adoptată, aleşii au luat act de lucrările executate în prima etapă a intervenţiei realizate de către compania Servland, care, în ceea ce priveşte proiectarea, a lucrat în colaborare cu firma Proexrom Iaşi - o echipă de specialişti geotehnicieni din cadrul Facultăţii de Construcţii, Catedra Geotehnică şi Fundaţii Iaşi. Lucrările executate au permis ca, 21 august 2017, la cinci ani de când s-a luat măsura devierii circulaţiei pe o bretea ocolitoare, traficul rutier pe bulevardul Marii Uniri să fie redeschis. Şi dacă problema Falezogăurii s-a rezolvat, "puiul" ei de pe Faleza Inferioară are nevoie de aceeaşi atenţie. "Ca urmare a retragerii apei din zonă, din cauza scăderii nivelului Dunării, în aval de Faleza Inferioară, pe zona pavată cu granit, s-au constat goluri şi caverne, respectiv unele denivelări şi degradări. Pentru remedierea acestor probleme, se prevăd următoarele lucrări: desfacerea pavajelor din granit, umplerea golurilor şi a cavernelor cu balast sau pământ stabilizat şi aducerea suprafeţei la starea iniţială, prin refacerea lucrărilor de pavaje, lucrări de compactare prin injectare, consolidare teren Faleza Inferioară", prevede hotărârea adoptată de aleşi. Prin extinderea lucrărilor, valoarea totală a investiţiei se modifică de la 3.985.080 de lei la 4.905.634 de lei. Ce lucrări se desfăşoară Pe Faleza Inferioară a fost deja realizat, din palplanşe din metal, un batardou, adică un sistem de protecţie care are rolul de a împiedica pătrunderea apelor Dunării în interiorul canalului, pe perioada implementării soluţiei de consolidare. "Acum se lucrează la curăţat, la decolmatat colectorul, după care intrăm să-i facem o cămăşuire armată. Trebuie consolidat, pentru că e fisurat, spart şi căra pământul, deteriorându-se în continuare. Vom merge circa 60 de metri înapoi, până sub drum. Prin cămăşuirea aceasta se va rezolva şi puiul Falezogăurii", ne-a explicat managerul Servland. În opinia acestuia, dacă municipalitatea nu ar fi ţinut seama de notele de constatare, lucrarea nu ar fi fost compromisă, dar, pe viitor, ar fi putut apărea probleme adiacente lucrării, stânga-dreapta, şi atunci s-ar fi creat un disconfort. Potrivit soluţiei Servland, s-au mai executat foraje cu drenuri orizontale dirijate, prin care să fie ţinut sub control nivelul apei freatice şi al pierderilor. "Unde au fost cavernele vizibile, am desfăcut, am săpat şi refacem umpluturile. Facem un caroiaj de un metru pe un metru pe toată zona aceasta, injectăm lapte de ciment cu betonită şi umplem toate cavernele, toate golurile create. Prin soluţia asta, din metru în metru, prindem şi cavernele ascunse, până la şase metri, facem injectări, apoi se reface tot pavajul de piatră naturală", ne-a declarat managerul Servland. Întrebat dacă o asemenea soluţie se poate aplica pe toată lungimea Falezei Inferioare, inginerul Gheorghe Pascariu ne-a răspuns că trebuie făcută analiză, monitorizare şi după aceea să se caute o soluţie viabilă. Cu tot cu lucrările suplimentare de consolidare a treptelor de mal, Servland speră ca în trei luni să închidă şantierul, dar totul depinde de vreme. Scara monumentală are grave probleme Cavernele care macină primele două trepte de mal nu sunt singurele probleme pe care Servland le-a sesizat autorităţilor. În notele de constatare au fost cuprinse şi date cu privire scara monumentală, care are şi ea probleme grave de rezistenţă şi, într-un viitor, riscă să aibă avarii sau ca umplutura de sub scară să plece la vale! Vestea bună este că Primăria le-a luat în seamă şi se pregăteşte să realizeze o expertiză. viata-libera.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted September 24, 2018 Author Share Posted September 24, 2018 S-a încheiat reabilitarea canalului colector de pe Faleza Inferioară Primăria municipiului Galați informează că lucrările privind reabilitarea canalului colector de pe Faleza Inferioară a Dunării au luat sfârșit. Această etapă face parte din amplul proiect de reabilitare a accidentului de teren de pe Faleza Superioară (din zona Elice) care a fost derulat de S.C. Servland S.R.L. Galați în asociere cu S.C. Proexrom S.R.L Iași. În urma unei expertize s-a constatat că apele provenite din ploi, din canalizări, dar și din pânză freatică, în timp, au săpat și au dat naștere unor caverne pe lângă canalul colector. Lucrările efectuate acum au remediat aceste probleme, astfel încât apele să se retragă fără să mai afecteze structura de rezistență a drumului. Valoarea contractului este de 4.129.497 lei, fără T.V.A. În prezent se lucrează la aducerea la starea inițială a terenului care a fost afectat de lucrări, iar în mai puțin de două săptămâni constructorul dă asigurări că se va circula normal și pe Faleza Inferioară. Primăria municipiului Galați Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now