Jump to content

Centura Galaţiului va fi modernizată cu fonduri europene


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Centura Galaţiului va fi modernizată cu fonduri europene

După ani de aşteptare şi promisiuni neonorate ale fostelor administraţii şi parlamentarilor, municipiul Galaţi ar putea să aibă, în sfârşit, un drum de centură modern, pe care şoferii să circule în siguranţă.

Consiliul Judeţean (CJ) şi Consiliul Local (CL) îşi dau mâna pentru unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură ale Galaţiului - modernizarea Centurii ocolitoare a oraşului, investiţie care, conform estimărilor autorităţilor, depăşeşte 30 de milioane de euro. Aleşii judeţeni au făcut primul pas în acest sens, votând, ieri, în şedinţă extraordinară, o solicitare adresată Consiliului Local pentru trecerea unor suprafeţe de teren aferente drumului de centură din domeniul public al municipiului Galaţi în domeniul public al judeţului Galaţi. Iar, astăzi, aleşii locali se întrunesc în şedinţă extraordinară pentru a aproba solicitarea Consiliului Judeţean.

Proiectul, la mâna Guvernului

Preşedintele CJ, Costel Fotea, a explicat că este nevoie ca CJ să preia terenurile aferente drumului de centură şi să transforme centura oraşului în drum de interes judeţean (în prezent, este clasificată ca drum de interes municipal), întrucât instituţia are posibilitatea să acceseze fonduri europene pentru modernizarea drumurilor judeţene, iar, în prezent, încă sunt disponibile zeci de milioane de euro pentru reabilitarea drumurilor de interes judeţean şi regional.

"Este un proiect vital, de importanţă strategică pentru judeţul Galaţi. Sper să şi fie implementat. Ca proiect, făcând conexiune cu un drum naţional - DN 26, care se intersectează cu un drum european TNT, Centura va avea un punctaj foarte mare, ceea ce mă face încrezător că va fi eligibil. Este un proiect al CJ, împreună cu municipiul Galaţi. Va fi un parteneriat între consiliile local şi judeţean - 10,98 de kilometri de drum municipal vor fi transformaţi şi clasificaţi în drum judeţean", a explicat Fotea.

Preşedintele CJ a afirmat că, după votul CL, este nevoie de două hotărâri de Guvern pentru ca autorităţile gălăţene să poată să depună proiectul, până pe 28 decembrie, la Agenţia de Dezvoltare Regională Sud-Est, pentru a obţine finanţare. "În perioada imediat următoare, trebuie să obţin două hotărâri de Guvern, asta este temerea mea: una pentru clasificarea drumului şi alta pentru a trece suprafeţele de teren din patrimoniul Consiliului Local în patrimoniul Consiliului Judeţean. Avantajul este că, în momentul de faţă, mai sunt bani necheltuiţi pe această axă", a declarat şeful CJ.

Potrivit lui Costel Fotea, proiectul presupune, printre altele, "reabilitarea şi modernizarea porţiunii de drum dintre Basarabiei şi intersecţia cu drumul naţional DN 26 în Bariera Traian, iar din Coşbuc până la intersecţia cu DN 26, acolo unde centura are două benzi, să fie lărgită la patru benzi. Inclusiv de la intrarea pe Coşbuc până la sensul de giraţie de la Talcioc şi apoi până la Viaduct să fie lăţită la patru benzi, pentru a nu mai exista ambuteiajele pe care le avem acum.

Exproprierile vor fi finanţate din bugetul propriul al CJ pentru că nu există sursă de finanţare externă pentru exproprieri".

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

 

Cum va arăta Centura Galaţiului, după modernizare

Patru benzi de circulaţie, un viaduct de la Talcioc până la ANL-uri, menit să scoată traficul greu din oraş, trei sensuri giratorii, piste pentru biciclete, trotuare pentru pietoni şi iluminat public, aşa ar putea arăta Centura Galaţiului, în 2022, dacă va fi modernizată cu bani europeni.

Reuniţi în şedinţă extraordinară, aleşii locali au aprobat ieri transferul Drumului de Centură din proprietatea municipiului la Consiliul Judeţean (CJ), în vederea modernizării cu fonduri europene.
Potrivit city managerului Marius Humelnicu, modernizarea vizează următoarea rută: intrarea în Galaţi dinspre Tecuci, cu ieşire în bulevardul Coşbuc, de unde, după parcurgerea a 250 de metri, urmează străzile Al. Măcelaru, apoi Traian, sensul giratoriu, Macului, Tunelului şi reintrarea în DN 2B, ieşirea spre Giurguleşti. "Se va circula pe patru benzi până în Traian, din Traian vor fi două benzi pe sens, separatoare de drum, vom avea piste de biciclete, vom avea trotuare, iluminat. Azi am fost cu dl preşedinte Costel Fotea şi cu dl primar să vedem dacă se poate crea un viaduct de la Talcioc până la ANL-uri, în aşa fel încât traficul greu să nu treacă prin oraş, şi aşteptăm un calcul al proiectantului. Documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţie, dar şi studiul de trafic sunt făcute de noi", a precizat Humelnicu.
"Vor apărea trei sensuri giratorii: la intrarea dinspre Tecuci va fi refăcută giraţia - proiect aflat deja în licitaţie pe banii Primăriei, o nouă giraţie va apărea la intersecţia cu prelungirea Brăilei, în zona Arabesque, şi o a treia va fi la intersecţia Centurii cu Coşbuc", a explicat primarul Galaţiului, Ionuţ Pucheanu.

Cel puţin 14 exproprieri

Potrivit edilului-şef, extinderea şoselei la patru benzi, dar şi amenajarea sensului giratoriu de la intersecţia cu bulevardul Coşbuc va impune două zone de expropriere. La un prim calcul, au ieşit la socoteală cel puţin 14 exproprieri, pentru care se estimează că ar fi nevoie de aproximativ un milion şi jumătate de euro, dar urmează a fi făcut un studiu în acest sens. Marius Humelnicu a dat asigurări că exproprierile sunt eligibile pe fonduri europene, în limita a zece la sută din proiect. Dacă scapă de plata despăgubirilor, Primăria va trebui să asigure finanţarea temporară, până la momentul decontărilor din fonduri europene, pentru că va deveni partener alături de Consiliul Judeţean.

Când ar putea fi gata

"Consiliul Judeţean este singura entitate eligibilă pentru a atrage fonduri pentru un astfel de proiect, care se va ridica la aproximativ 40 de milioane de euro. Din calculele noastre, cu tot cu licitaţii, cred că implementarea va dura aproximativ trei-patru ani. Este un proiect extrem de important pentru municipiul Galaţi, pentru că ar rezolva extrem de multe probleme legate de traficul greu, dar şi de accidente. Sperăm din tot sufletul să-l putem duce la bun sfârşit pentru că termenele sunt foarte scurte. Să dea Dumnezeu ca în 2021-2022 să poată fi finalizat. Ulterior, drumul va reveni în administrarea municipalităţii, nu şi în proprietate", a spus primarul.

Al cui e meritul

Primarul Ionuţ Pucheanu a ţinut să mulţumească public atât Consiliului Judeţean şi preşedintelui Costel Fotea, dar şi echipei proprii şi în special city managerului Marius Humelnicu: "Va trebui să dau Cezarului ce-i al Cezarului! E un proiect al domnului city manager, care s-a zbătut şi se zbate în continuare pentru el. A văzut oportunitatea, prin relaţiile de la ministere - na, că nu ne-am născut învăţaţi peste noapte! Asta arată şi cât de mult s-a implicat la nivelul Ministerului Transporturilor, atunci când a fost secretar de stat. Îl felicit că, în două-trei săptămâni de când a apărut oportunitatea, am reuşit, împreună cu aparatul de lucru al Primăriei, ce n-am reuşit în ultimii doi, trei ani", a spus primarul.
Acesta s-a simţit dator cu o precizare: "Sunt discuţii că de ce nu facem o centură pe la Smârdan. Pentru că nu mai cade în sarcina municipalităţi, acolo e terenul altor localităţi de jur împrejurul Galaţiului".

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Centura Galaţiului, la mâna Guvernului

Autorităţile gălăţene aşteaptă undă verde de la Guvern pentru a putea depune proiectul de modernizare a centurii Galaţiului, estimat la aproximativ 40 de milioane de euro şi catalogat drept cea mai importantă investiţie în infrastructura oraşului din ultimii 20 de ani.

Hotărârile adoptate de forurile deliberative locale privind trecerea drumului de centură din domeniul public al municipiului Galaţi în domeniul public al judeţului Galaţi au ajuns pe masa guvernanţilor în urmă cu mai bine de o săptămână, ne-a declarat preşedintele Consiliului Judeţean (CJ), Costel Fotea. Autorităţile gălăţene aşteaptă acum ca Executivul să ia act de deciziile aleşilor noştri şi să emită cele două hotărâri de Guvern care le vor permite să acceseze bani europeni pentru modernizarea centurii oraşului.

Reamintim că aleşii judeţeni şi cei locali şi-au dat mâna, în urmă cu aproximativ două săptămâni, pentru a transforma drumul de centură al Galaţiului într-o cale de comunicaţie modernă şi sigură. Întrucât municipalitatea nu poate accesa fonduri europene pentru modernizarea centurii, drumul, de aproximativ 11 kilometri, a fost preluat de Consiliul Judeţean, care, până pe 28 decembrie, trebuie să depună proiectul pentru accesarea fondurilor europene necesare derulării investiţiei, pe axa SUERD. În cazul în care Guvernul nu va emite cele două hotărâri, Galaţiul va pierde posibilitatea accesării de bani europeni pentru modernizarea drumului.

În prezent, reprezentanţii CJ şi ai Primăriei lucrează la proiect.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Putem moderniza Centura şi fără "binecuvântare" de la Guvern

Autorităţile gălăţene nu mai au nevoie de "binecuvântarea" Guvernului pentru a depune proiectul de modernizare a Drumului de Centură, investiţie care, conform estimărilor, depăşeşte 40 de milioane de euro şi care se doreşte a fi finanţată din fonduri europene.

"Există o hotărâre de Guvern din 2010 care prevede că clasificarea drumurilor o face Consiliul Judeţean şi apoi o aprobă Guvernul. Avantajul este că, şi din discuţiile pe care le-am avut cu Ministerul Fondurilor Europene, ghidul ne permite să depunem proiectul în baza acelei hotărâri de Guvern din 2010 şi pe baza hotărârilor Consiliului Local (CL) şi Consiliului Judeţean (CJ) de clasificare a drumului. Hotărârea de Guvern este necesar să o obţinem până la momentul în care vom semna contractul", a anunţat preşedintele CJ, Costel Fotea. Acesta a precizat că autorităţile judeţene vor depune proiectul peste câteva zile, întrucât, aşa cum am mai scris, termenul-limită este 28 decembrie.

Reamintim că CL şi CJ şi-au dat mâna, de curând, pentru modernizarea Centurii Galaţiului. Pentru că CJ are încă disponibile axe de finanţare pentru infrastructura rutieră, pe fonduri europene, aleşii au decis trecerea Drumului de Centură în patrimoniul CJ şi clasificarea acestuia ca drum judeţean. Iniţial, autorităţile spuneau că nu pot depune proiectul fără o hotărâre de Guvern care să ateste clasificarea drumului.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Investiţie de 135 milioane de lei pentru Drumul de Centură

Reuniţi în şedinţă extraordinară, aleşii locali au votat ieri, în unanimitate, deciziile necesare pentru ca, pe 28 decembrie, proiectul de extindere şi modernizare a Drumului de Centură să poată fi depus, pentru evaluare, la Ministerul Fondurilor Europene, în vederea obţinerii unei finanţări de 30 de milioane de euro.

Cea mai importantă hotărâre a vizat aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul "Extindere şi modernizare variantă ocolitoare a municipiului Galaţi". Astfel, valoarea totală a investiţiei se ridică la 135.196.480,11 lei (inclusiv TVA), sursa de finanţare o reprezintă bugetul local, bugetul de stat şi fondurile europene nerambursabile, iar durata de realizare este de 24 de luni.

Cu aceşti bani se va realiza "un drum de ocolire unic, care va rezolva problema traficului greu, fluidizarea acestuia, creşterea gradului siguranţei circulaţiei mediului urban, scurtarea timpului de tranzitare, dar şi avantaje economice. Drumul propus în proiect reprezintă unicul traseu de ocolire a municipiului Galaţi şi asigură legătura între DN 2B, DN 26, DN 22B, DJ 251, DN 22E", se arată în documentul votat. Prin proiect sunt prevăzute: lucrări de drum, rampe de acces la viaduct, canalizare ape pluviale şi lucrări auxiliare, lucrări reparaţii pod km 2+410, pod hobanat pe o lungime de 290 de metri (viaduct).

Cât s-a plătit până acum

Trebuie spus că indicatorii tehnico-economici au rezultat din documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţie, care a fost actualizată şi completată, potrivit datelor publicate în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, de firma SC Atu Consulting SRL, contra sumei de 270.000 de lei fără TVA, bani de la bugetul local. Contractul a fost atribuit prin negociere directă fără anunţ de participare, deoarece şi prima documentaţie de extindere şi modernizare a Drumului de Centură a fost realizată tot de Atu Consulting SRL. Documentaţia iniţială, comandată în timpul mandatului lui Marius Stan, a costat 150.600 de lei, de la bugetul local.

Parteneriat cu Consiliul Judeţean

Aleşii locali au aprobat şi Acordul de parteneriat între unitatea administrativ teritorială Judeţul Galaţi, în calitate de lider al asocierii, şi unitatea administrativ teritorială Municipiul Galaţi, în calitate de partener, pentru elaborarea şi implementarea proiectului, document prin care cele două instituţii îşi asumă obligaţiile. Totodată, aleşii a fost de acord şi cu transferul, în patrimoniul judeţului, a unui lot de 69.340 metri pătraţi, situat pe Drumul Viilor nr. 99, necesar realizării acestui proiect.

Ce spune primarul

Primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu, a ţinut să le mulţumească aleşilor pentru vot. "Sunt ultimele decizii pe care Consiliul Local trebuia să le ia în ceea ce priveşte proiectul Centurii Galaţiului. Sper să fie ultimele şi la nivel procedural. În cadrul indicatorilor tehnico-economici vor mai fi lucrări neeligibile pe care Primăria şi le asumă, mă refer aici la partea de canalizare acolo unde se impune, sau la nivel de cote de coparticipare. Din câte ştiu eu, proiectul tehnic este şi el gata. Mai sunt mici aspecte care trebuie puse la punct pentru ca proiectul să poată fi trimis către Ministerul Fondurilor Europene. Avem din ce în ce mai mult certitudinea că, pe 28 decembrie, proiectul va fi depus într-o formă eligibilă, pentru a lua cele 30 de milioane de euro", a declarat edilul.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Centura Galaţiului, cu pod hobanat pentru fluidizarea traficului

„Proiectul este eligibil, nu avem motive de îngrijorare. Are punctaj foarte mare”, a anunţat preşedintele Consiliului Judeţean (CJ), Costel Fotea, la scurt timp după şedinţa de ieri a aleşilor, ultima din acest an, în care consilierii au votat proiectul de extindere şi modernizare a drumului de centură.

Acesta reprezintă de fapt ultimul pas pe care CJ trebuia să îl mai facă înainte de a depune proiectul pentru accesarea fondurilor europene pentru mult aşteptata investiţie, catalogată drept cel mai important proiect de infrastructură al Galaţiului din ultimul deceniu. „Proiectul va fi depus până pe data de 27 decembrie, după care vom trece la partea de evaluare. Cu punctajul pe care îl are, nu avem motive să ne îngrijorăm că nu este eligibil. Are un punctaj foarte mare pentru că adresabilitatea este, de asemenea, foarte mare”, a spus preşedintele CJ.

Primele imagini

În şedinţa de ieri a aleşilor judeţeni, Costel Fotea le-a prezentat consilierilor primele imagini legate de proiect - câteva planuri ale noului drum de centură, extins la patru benzi pe întreaga sa porţiune, cu cele trei sensuri giratorii, dar şi trei imagini cu podul hobanat, care va fi construit, în special, pentru fluidizarea traficului, pe porţiunea cuprinsă între Talcioc şi ANL-uri, menit să scoată traficul greu din oraş. „Surpriza acestui proiect este acel viaduct hobanat, podul suspendat, care reuşeşte să rezolve mai multe probleme. Una dintre cele mai importante probleme este că nu mai intră traficul greu în oraş, astfel că va fi direct, se reduce distanţa centurii ocolitoare cu 2,4 kilometri - iarăşi, un avantaj foarte mare pentru cei care vor circula pe centură. În afară de faptul că ea va fi la patru benzi şi traficul fluidizat, va fi şi o distanţă mai mică pe care o vor parcurge. Mai este un alt beneficiu, deloc de neglijat - latura economică, pentru că această lucrare va fi făcută cu oameni din Galaţi, se vor plăti salarii, taxe şi impozite la stat şi vor fi antrenaţi foarte mulţi agenţi economici, pentru că este un proiect destul de complex, pentru care va fi nevoie de mai multe specializări în construcţii”, a explicat Costel Fotea.

Reamintim că investiţia se ridică la 40 de milioane de euro, bani pe care Consiliul Judeţean îi va accesa pe axa SUERD (Strategia Uniunii Europene pentru Regiunea Dunării), din care, potrivit şefului CJ, 30 de milioane de euro vor reprezenta finanţare europeană, iar diferenţa va fi suportată de Consiliul Judeţean şi Consiliul Local. Aşa cum aţi mai putut citi în ziarul nostru, modernizarea vizează următoarea rută: intrarea în Galaţi dinspre Tecuci, cu ieşire în bulevardul Coşbuc, de unde, după parcurgerea a 250 de metri, urmează străzile Al. Măcelaru, apoi Traian, sensul giratoriu, Macului, Tunelului şi reintrarea în DN 2B, ieşirea spre Giurguleşti. „Vor apărea trei sensuri giratorii: la intrarea dinspre Tecuci va fi refăcută giraţia - proiect aflat deja în licitaţie pe banii Primăriei, o nouă giraţie va apărea la intersecţia cu prelungirea Brăilei, în zona Arabesque, şi o a treia va fi la intersecţia Centurii cu Coşbuc", explicat primarul Ionuţ Pucheanu, în luna noiembrie, când drumul de centură a fost transferat CJ şi transformat în drum judeţean, condiţie obligatorie pentru ca acest proiect să poată obţine finanţare europeană .

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Centura Galaţiului, la evaluare pentru finanţare europeană

Proiectul extinderii şi modernizării drumului de centură al Galaţiului, estimat la aproximativ 40 de milioane de euro, a fost depus, înainte de Crăciun, pentru evaluare, iar acum Consiliul Judeţean (CJ) aşteaptă ca cea mai importantă investiţie în infrastructura Galaţiului, din ultimii 15 ani, să obţină finanţarea europeană. "Sâmbătă, 23 decembrie, proiectul a fost urcat în Sistemul My Smis. Pasul următor este evaluarea proiectului de către Agenţia de Dezvoltare Regională Sud-Est. Sunt încrezător că proiectul este eligibil, nu avem motive de îngrijorare. Are un punctaj foarte mare, pentru că adresabilitatea este, de asemenea, foarte mare", ne-a declarat preşedintele Consiliului Judeţean, Costel Fotea.

Reamintim că, pe 19 decembrie, consilierii judeţeni au votat proiectul de extindere şi modernizare a drumului de centură, după o serie de hotărâri ale Consiliului Local şi Consiliului Judeţean prin care drumul a fost trecut în proprietatea CJ şi transformat în drum judeţean, în aşa fel încât autorităţile judeţene să poată obţine finanţare europeană pentru modernizare.
În aceeaşi şedinţă, Costel Fotea le-a prezentat consilierilor primele imagini legate de proiect - câteva planuri ale noului drum de centură, extins la patru benzi pe întreaga sa porţiune, cu cele trei sensuri giratorii, dar şi trei imagini cu podul suspendat, care va fi construit, în special, pentru fluidizarea traficului, pe porţiunea cuprinsă între Talcioc şi ANL-uri, menit să scoată traficul greu din oraş. Aşa cum aţi mai putut citi în ziarul nostru, modernizarea vizează următoarea rută: intrarea în Galaţi dinspre Tecuci, cu ieşire în bulevardul Coşbuc, de unde, după parcurgerea a 250 de metri, urmează străzile Al. Măcelaru, apoi Traian, sensul giratoriu, Macului, Tunelului şi reintrarea în DN 2B, ieşirea spre Giurguleşti.

Consiliul Judeţean încearcă să obţină banii pe axa SUERD (Strategia Uniunii Europene pentru Regiunea Dunării), din care, potrivit şefului CJ, 30 de milioane de euro vor reprezenta finanţare europeană, iar diferenţa va fi suportată de Consiliul Judeţean şi Consiliul Local.

Ieri, 28 decembrie, a fost ultima zi până la care se mai puteau depune proiecte pe axa SUERD, apelul de proiecte fiind destinat doar celor 12 judeţe riverane Dunării: Caraş-Severin, Mehedinţi, Dolj, Olt, Teleorman, Giurgiu, Călăraşi, Ialomiţa, Brăila, Galaţi, Tulcea şi Constanța.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Se demolează garajele de pe Centură, pentru modernizarea drumului. Sute de construcții și grădini vor dispărea

Unii dintre proprietarii garajelor au început deja să elibereze construcţiile, pe care sunt obligaţi să le pună, în curând, la pământ, iar cei care au grădini închiriate de la Primărie se pregătesc să le părăsească. Gălăţenii care locuiesc la casă au fost înştiinţaţi că vor fi expropriaţi.

Nu mai puţin de 264 de garaje şi grădini vor dispărea, în viitorul apropiat, de pe drumul de centură, pe care autorităţile vor să îl extindă la patru benzi şi să îl modernizeze cu bani europeni. În a doua jumătate a lunii decembrie, Primăria i-a notificat pe proprietarii celor 100 de garaje ca, în termen de 20 de zile de la primirea notificării, să le demoleze, iar pe chiriaşii celor 164 de grădini - să elibereze terenul. Somaţiile le-au fost trimise proprietarilor de garaje pe 20 decembrie şi 28 decembrie 2017, iar celor care au grădini închiriate - pe data de 21 decembrie 2017, ne-au declarat reprezentanţii Primăriei. Potrivit autorităţilor, în cazul în care unii dintre cei notificaţi nu se vor conforma, buldozerele municipalităţii le vor demola construcţiile, iar oamenii vor suporta costurile operaţiunii. De asemenea, cei care locuiesc la casă, în zona în care drumul va fi extins de la două la patru benzi, au fost înştiinţaţi că vor fi expropriaţi, iar unii dintre ei se află în căutarea unui nou cămin.

Câţiva dintre cei care deţin construcţii s-au şi conformat, iar, ieri, singuri sau ajutaţi de cunoscuţi, îşi cărau bunurile pe care le-au depozitat, până acum, în garaje sau desfiinţau ceea ce au construit în grădinile închiriate de la Primărie.

Supăraţi că timpul este prea scurt

Notificările transmise de Primărie au stârnit revolta celor mai mulţi dintre proprietarii garajelor, care s-au plâns că cele 20 de zile impuse de municipalitate pentru a-şi demola construcţiile este prea scurt. Mai mult, spun unii dintre deţinătorii construcţiilor, somaţiile i-au luat pe nepregătite. „În momentul în care am făcut garajele, ne-au spus să nu le facem din tablă, ci din beton, cu stâlpi, cu piloni. Am fost forţat, atunci, să investesc o grămadă de bani, iar acum mă doare sufletul că trebuie să fac totul praf. Ne forţează ca în 20 de zile să eliberăm terenul. Timpul este extrem de scurt, nu avem practic cum să ne conformăm deciziei. Ca pensionar, eu am pensie de 1.400 de lei. Cât timp îmi trebuie să dau şi pentru o autorizaţie de demolare, şi pentru firma care demolează? Este foarte greu. Dacă îmi ia totul 3.000 - 4.000 de lei, mi-a luat pensia pe trei luni. Nu am unde să duc tot ce am în garaj, mă tot gândesc cum să procedez”, ne-a spus Ionel Trofan, proprietarul unui garaj din anul 1996.

Emil Penişoară a mărturisit că, împreună cu alţi posesori ai unor garaje, a mers, luni, la Primărie pentru a discuta cu autorităţile despre termenul impus pentru demolarea construcţiilor, în speranţa că le va fi prelungit. „Am garaj din '95-'96. Timpul este insuficient. Nu a venit nimeni aici să vorbească cu noi, doar ne-au trimis hârtiile în care ne cer să eliberăm terenul, să strângem tot de aici. Ne-au luat pe nepregătite. Ne-a venit notificarea asta când ne aşteptam mai puţin. Noi am fost, ieri (luni n.r.), la Primărie. De la Primărie ne-au trimis la Consiliul Judeţean. Cei de acolo ne-au explicat că nu este grabă chiar atât de mare, că proiectul este trimis spre aprobare acum”, ne-a spus bărbatul.

„Ce am construit în 20 de ani, ei vor să demolăm în 20 de zile? Nu a venit nimeni de la Primărie să stea de vorbă cu noi. Mi-a venit hârtia înainte de Crăciun, mi-am pus mâinile în cap”, a reclamat un alt bărbat, pe care l-am întâlnit, ieri, în imediata apropiere a bateriilor de garaje.

Dacă cei mai mulţi dintre proprietarii garajelor erau foc şi pară pe reprezentanţii Primăriei, gălăţenii care au grădini în zonă nu păreau deranjaţi de decizia autorităţilor. Mai mult, unul dintre aceştia ne-a spus că înţelege utilitatea proiectului de modernizare a drumului de centură. „Stricăm totul, că se extinde centura. Să se facă, nu am nimic împotrivă. Am grădina închiriată de prin anul 1994. Am preluat contractul de la altcineva. Înţeleg utilitatea acestui proiect. Nu am de ce să fiu supărat. Am fost conştient de la început că este posibil să se întâmple şi aşa ceva. Atâta timp cât nu eşti proprietar...”, ne-a spus Constantin Ciulei.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Când încep exproprierile pentru modernizarea Centurii

Consiliul Judeţean (CJ) Galaţi estimează că le va plăti gălăţenilor pentru terenuri, anexe şi case până la şapte milioane de lei. Procedura de expropriere va demara odată cu lansarea la licitaţie a lucrărilor, după semnarea contractului de finanţare.

Pe lângă cele 264 de grădini şi garaje care vor dispărea de pe drumul de centură al Galaţiului, ce va fi extins la patru benzi şi modernizat cu bani europeni, vor deveni istorie, în totalitate sau parţial, şi o serie de locuinţe, anexe şi terenuri ai căror proprietari vor fi despăgubiţi, cel mai probabil, începând cu acest an.

Conducerea Consiliului Judeţean ne-a declarat, însă, că exproprierile vor fi făcute doar după ce instituţia va semna contractul de finanţare pentru cel mai important proiect de infrastructură din ultimele trei decenii. „Până nu vom semna contractul de finanţare pentru acest proiect şi nu-l vom scoate la licitaţie, nu vom face exproprieri. Am spus, în repetate rânduri, că sunt optimist cu privire la acest proiect, că este eligibil, întrucât are un punctaj foarte mare şi nu sunt motive de îngrijorare, însă aceasta este ordinea firească a lucrurilor. Dacă vom continua în ritmul în care am început şi proiectul va fi verificat repede, iar până în vară vom semna contractul de finanţare, anul acesta va începe practic procedura de achiziţie, iar din august - septembrie, în paralel, ne vom apuca şi de ceea ce înseamnă expropriere. Suntem în graficul pe care l-am stabilit”, ne-a declarat preşedintele Consiliului Judeţean, Costel Fotea.

Potrivit şefului CJ, după ce instituţia va avea certitudinea că proiectul beneficiază de finanţare europeană, va discuta cu fiecare dintre cei vizaţi de expropriere despre despăgubiri şi valoarea acestora. „Vor fi expropriate şi societăţi comerciale, şi persoane fizice. Sumele sunt rezonabile pentru a-şi putea achiziţiona un alt imobil sau teren, astfel încât să nu fie nemulţumiţi”, a precizat reprezentantul CJ.

55 de poziţii pe lista exproprierilor

Potrivit reprezentanţilor Consiliului Judeţean Galaţi, pe lista exproprierilor se numără nu mai puţin de 55 de poziţii. Dintre acestea, 19 se referă la construcţii şi terenuri, la pachet, iar restul - la suprafeţe de teren de diferite dimensiuni. Patru dintre acestea vizează societăţi comerciale, iar 15 - anexe şi case (cele mai multe fiind anexe, conform reprezentanţilor CJ).
Potrivit evaluărilor autorităţilor, suprafaţa ce urmează a fi expropriată pentru extinderea şi modernizarea drumului de centură este de 13.044 de metri pătraţi. Reprezentanţii instituţiei estimează că valoarea exproprierilor va fi cuprinsă între 6,5 şi 7 milioane de lei. Vestea bună este că cheltuielile cu exproprierilor sunt eligibile şi vor fi asigurate din fonduri europene, nu din bugetul propriu al Consiliului Judeţean.
În prezent, drumul de centură a municipiului Galaţi este clasificat ca drum judeţean (DJ 251M) şi se află în administrarea CJ. Reamintim că proiectul se ridică la 40 de milioane de euro, din care 30 de milioane de euro reprezintă cheltuieli eligibile, asigurate prin finanţare europeană, iar restul, de 10 milioane de euro, va fi suportat de Consiliul Judeţean şi Consiliul Local Galaţi, proiectul fiind derulat în colaborare de către cele două autorităţi.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Centura Galaţiului va primi finanţare europeană. Proiectul a obținut cel mai mare punctaj

Extinderea şi modernizarea drumului de centură al oraşului, cel mai amplu proiect de infrastructură al Galaţiului din ultimele decenii, pentru care Consiliul Judeţean (CJ) şi Consiliul Local (CL) şi-au dat mâna, a obţinut cel mai mare punctaj dintre toate proiectele de drumuri ale autorităţilor judeţene.

Anunţul a fost făcut, ieri, de către preşedintele Consiliului Judeţean, Costel Fotea, la finele şedinţei extraordinare a aleşilor judeţeni, care au mai acordat un vot favorabil acestei investiţii. "Centura Galaţiului este o prioritate. La sfârşitul lunii ianuarie, a intrat în verificări. Îmbucurător este faptul că am primit al doilea rând de clarificări, ceea ce ne îndreptăţeşte să credem că suntem pe drumul cel drept. Centura are peste 80 de puncte, este eligibilă. Trebuie 50 de puncte ca proiectul să fie declarat eligibil. În momentul de faţă, nu avem niciun drum judeţean depus pe SUERD (Strategia Uniunii Europene pentru Regiunea Dunării - n.r.) care să aibă un punctaj atât de mare", a precizat şeful CJ.

Costel Fotea estimează că, cel târziu în vară, autorităţile judeţene vor primi undă verde pentru implementarea acestui proiect cu bani europeni. "Cred că până la sfârşitul lunii iunie-iulie, vom primi răspunsul final. Mi-am luat marjă de siguranţă, dar sper ca răspunsul să vină mult mai devreme", a afirmat reprezentantul CJ.

În ceea ce priveşte exproprierile pe care autorităţile le vor face pentru extinderea şi modernizarea Drumului de Centură, preşedintele Consiliului Judeţean a reiterat că "nu vom intra la exproprieri până nu vom avea contractul semnat. Acele gospodării, imobile - unii dintre cei expropriaţi vor fi societăţi comerciale, care îşi desfăşoară activitatea economică acolo - au fost evaluaţi şi vor fi evaluaţi de către o firmă specializată în exproprieri. Evaluarea este făcută de către un expert autorizat, conform legii. Nu o face Consiliul Judeţean. 10 la sută din cheltuielile eligibile pot fi acordate pentru despăgubiri, adică, până în trei milioane de euro", a declarat Fotea.

Reamintim că extinderea şi modernizarea Drumului de Centură se ridică la 40 de milioane de euro, dintre care 30 de milioane reprezintă cheltuieli eligibile (sunt asigurate din fonduri europene), iar restul cheltuielilor vor fi suportate de către Consiliul Judeţean şi Consiliul Local.

Amintim că pe lista exproprierilor se numără nu mai puţin de 55 de poziţii. Dintre acestea, 19 se referă la construcţii şi terenuri, la pachet, iar restul - la suprafeţe de teren de diferite dimensiuni. Patru dintre acestea vizează societăţi comerciale, iar 15 - anexe şi case (cele mai multe fiind anexe, conform reprezentanţilor CJ). Potrivit evaluărilor autorităţilor, suprafaţa ce urmează a fi expropriată pentru extinderea şi modernizarea Drumului de Centură este de 13.044 de metri pătraţi. Reprezentanţii instituţiei estimează că valoarea exproprierilor va fi cuprinsă între 6,5 şi 7 milioane de lei.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Gălăţeni cu garaje pe Centură, la Primărie să ceară păsuire. Nu vor să le demoleze, deocamdată

Oamenii sunt nemulţumiţi că municipalitatea îi obligă să-şi demoleze construcţiile, în condiţiile în care proiectul extinderii şi modernizării drumului de centură încă nu a primit oficial undă verde, chiar dacă a fost declarat eligibil şi a obţinut cel mai mare punctaj.

Aproximativ zece gălăţeni care deţin garaje pe drumul de centură au venit, ieri dimineaţă, la Primărie pentru a le cere autorităţilor să nu-i mai someze să-şi demoleze garajele. Ei spun că nu li se pare normal ca municipalitatea să-i preseze să-şi pună la pământ construcţiile, în condiţiile în care proiectul de extindere şi modernizare a centurii se află, la acest moment, în fază de avizare, iar lucrările nu vor fi demarate prea curând. „De la Primărie ne-a spus că extinde şoseaua cu cel mult 10 metri lăţime, iar noi suntem situaţi cu garajele la minimum 15 metri distanţă, chiar şi 35-40 de metri. Toţi am primit notificare. Acum suntem la a treia notificare şi garajele ar fi trebuit demolate. Ultima dată ne-au avertizat că vin ei să dărâme şi noi vom suporta costurile. Noi nu suntem împotriva demolării garajelor, suntem de acord cu demolarea lor şi modernizarea oraşului. Dorim ca, în momentul în care au toate aprobările, să ne anunţe cu o lună înainte şi noi dărâmăm tot, cu mâna noastră. Dacă noi dărâmăm acum, toate gunoaiele din cartier acolo vor fi, că am mai păţit aşa ceva. Să ne spună gata, s-a aprobat proiectul şi apucaţi-vă de demolat. România este campioană la proiecte, dar la muncă nu. Rămânem la nivelul ăsta. Când este gata, atunci să mă anunţi. Politicienii au imaginaţia foarte bogată, dar rar am văzut pus în practică. Nu ştim ce mai e real şi ce este fals, pentru că nu a venit nimeni să ne explice concret. Suntem conştienţi că, dacă proiectul va fi avizat, se va face drumul de centură modern”, au spus oamenii prezenţi în faţa Primăriei.

După ce au discutat cu reprezentanţi ai Direcţiei Patrimoniu din Primărie, oamenii se pregăteau să depună, ieri, în scris, la sediul instituţiei, un memoriu prin care să ceară păsuire.

Reprezentanţii Biroului de Presă al instituţiei ne-au spus că solicitarea acestora va fi analizată.

Reamintim că, pe lângă cele 264 de grădini şi garaje care vor dispărea de pe drumul de centură al Galaţiului (unele dintre ele au fost deja demolate), ce va fi extins la patru benzi şi modernizat cu bani europeni, vor deveni istorie, în totalitate sau parţial, şi o serie de locuinţe, anexe şi terenuri ai căror proprietari vor fi despăgubiţi, cel mai probabil, începând cu acest an. Conducerea Consiliului Judeţean ne-a declarat, însă, că exproprierile vor fi făcute doar după ce instituţia va semna contractul de finanţare pentru cel mai important proiect de infrastructură din ultimele trei decenii.

Reamintim că proiectul se ridică la 40 de milioane de euro, din care 30 de milioane de euro reprezintă cheltuieli eligibile, asigurate prin finanţare europeană, iar restul, de 10 milioane de euro, va fi suportat de Consiliul Judeţean şi Consiliul Local Galaţi, proiectul fiind derulat în colaborare de către cele două autorităţi.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Cât costă lucrările suplimentare din proiectul extinderii Centurii Galaţiului

Primăria municipiului Galaţi va trebui să execute, cu bani de la bugetul local şi/ sau din împrumut, mai multe lucrări necesare în proiectul, mult mai amplu, de extindere şi modernizare a Drumului de Centură, care va fi realizat cu finanţare europeană, în parteneriat cu Consiliul Judeţean Galaţi.

La recenta şedinţă ordinară aleşii locali şi-au dat votul pentru aprobarea documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţii şi a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul „Extindere şi modernizare drum centură - varianta ocolitoare a municipiului Galaţi - deviere utilităţi”.

Este vorba, după cum se arată în proiectul aprobat, de lucrări neeligibile - conform grilelor de accesare a fondurilor europene - care sunt în completarea obiectivelor realizate de către judeţul Galaţi. Hotărârea votată de aleşi reaminteşte că sunt deja aprobaţi indicatorii tehnico-economici pentru „Extindere si modernizare varianta ocolitoare municipiului Galaţi”, proiect realizat în parteneriat cu Consiliul Judeţean Galaţi şi propus pentru finanţare prin fonduri nerambursabile POR 2014-2020 - Axa prioritară 6, Prioritatea de investiţii 6.1 Axa prioritară 1 -Interconectarea Regiunii Dunărea de Jos a Strategiei Uniunii Europene (SUERD).

„Proiectul prevede modernizarea Drumului de Centură pe următoarea rută: intrarea în Galaţi dinspre Tecuci, cu ieşire în bulevardul Coşbuc, de unde, după parcurgerea a 250 de metri, urmează străzile Alexandru Măcelaru, apoi Traian, sensul giratoriu, Macului, Tunelului şi reintrarea în DN 2B, ieşirea spre Giurguleşti. Totodată se vor amenaja şi noi sensuri giratorii (intersecţia cu prelungirea Brăilei/ în zona Arabesque, intersecţia Centurii cu Coşbuc)”, se arată în documentaţia votată. Pe lângă aceste lucrări, Primăria municipiului Galaţi şi-a propus realizarea din bugetul local a unor obiective.

Reabilitarea străzii Nicolae Mantu

În primul rând, este vorba despre reabilitarea străzii Nicolae Mantu pe tronsonul cuprins între arterele 9 Mai - bulevardul Milcov - strada Drumul Viilor, reabilitarea trotuarelor existente şi a spaţiilor verzi adiacente carosabilului străzii Nicolae Mantu şi de realizarea de trotuare noi pe partea de vest a drumului. Proiectul mai prevede realizarea unei parcări în zona de est a străzii Nicolae Mantu, amenajarea unei piste pentru biciclişti, dar şi amenajarea trotuarelor cu unor rampe de acces pentru persoanele cu dizabilităţi. Reabilitarea reţelei de apa din zona Drumului de Centură, realizarea unei canalizaţii de preluare a apelor pluviale de pe zona de vest a drumului, reabilitarea canalului colector a apelor pluviale din zona Km 2+705 m pe o lungime de 267 m şi a unui podeţ din rame prefabricate pentru accesul riveranilor peste acest canal sunt, de asemenea, prevăzute în proiect. La fel şi reabilitarea instalaţiei de iluminat prin înlocuirea stâlpilor din beton cu stâlpi din metal şi înlocuirea corpurilor de iluminat cu corpuri tip LED şi realizarea unei canalizaţii pentru coborârea în subteran a instalaţiei aeriene electrice şi de comunicaţii. Toate acestea se ridică la o valoare totală de 21.431.510 de lei, investiţii cu finanţare de la bugetul local şi/sau din împrumut, cu o durată de realizare de 24 de luni.

Proiectul este necesar documentației pe care o pregătim pentru modernizarea ce urmează a fi realizată alături de partenerii noștri de la Consiliul Județean Galați, a declarat Ionuţ Pucheanu, primarul municipiului Galaţi.

Prin implementarea proiectului „Extindere şi modernizare – varianta ocolitoare a municipiului Galaţi” – se va asigura un drum de ocolire unic, care va rezolva problema traficului greu, fluidizarea, creşterea gradului de siguranţă a circulaţiei în mediul urban şi scurtarea timpului de tranzitare, Hotărârea Consiliului Local.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Modernizarea Centurii bate pasul pe loc, în lipsa evaluatorilor

Proiectul de extindere şi modernizare a Drumului de Centură, estimat la aproximativ 40 de milioane de euro de către autorităţi, a bătut pasul pe loc, în ultima vreme, în lipsa evaluatorilor.

Cel mai important proiect de infrastructură al Galaţiului, din ultimele trei decenii, mai are de trecut doar faza de evaluare tehnică pentru a putea primi undă verde. "Drumul de Centură este o prioritate pentru noi. În momentul de faţă, după ce a trecut de toate fazele de verificare de eligibilitate, verificarea economică, aşteptăm ca Agenţia de Dezvoltare Vest să trimită o echipă de evaluatori la Galaţi. Marea problemă este că evaluatorii şi-au dat demisia - este un volum foarte mare de muncă. Acum au angajat o altă societate de evaluatori, ingineri, persoane tehnice. Am promisiunea celor de la Cluj că, în cel mai scurt timp, se va deplasa la Galaţi o echipă de evaluatori tehnici şi va face şi evaluarea tehnică, şi vizualizarea în teren. Din acel moment, proiectul va intra în fază de precontractare", a declarat preşedintele Consiliului Judeţean (CJ), Costel Fotea. Întrebat cât timp a fost "blocat" proiectul extinderii şi modernizării drumului de centură, în lipsa specialiştilor care să facă evaluarea în teren a obiectivului, şeful CJ a răspuns "o lună". "Dacă venea evaluatorul, puteam să dăm drumul la procedura de achiziţie pentru proiectare şi execuţie cu clauză suspensivă. În paralel se derulau atât procedura de contractare, precum şi procedura de achiziţie cu clauză suspensivă, pentru a nu mai pierde timp", a spus Fotea.

Preşedintele Consiliului Judeţean a reiterat că exproprierile pentru extinderea la patru benzi a drumului de centură se vor face doar după ce instituţia va semna contractul de finanţare. "După ce vom semna contractul de finanţare, atunci vom intra la evaluare pe fiecare casă, curte, teren şi aşa mai departe. Sumele stabilite, la acest moment, sunt orientative. Urmează să se facă o evaluare mult mai amănunţită", a afirmat şeful CJ.

Amintim că CJ estimează că le va plăti gălăţenilor pentru terenuri, anexe şi case până la şapte milioane de lei. Pe lângă cele 264 de grădini şi garaje care vor dispărea de pe drumul de centură al Galaţiului, vor deveni istorie, în totalitate sau parţial, şi o serie de locuinţe, anexe şi terenuri, ai căror proprietari vor fi despăgubiţi, cel mai probabil, începând din acest an. Pe lista exproprierilor se numără nu mai puţin de 55 de poziţii. Dintre acestea, 19 se referă la construcţii şi terenuri, la pachet, iar restul - la suprafeţe de teren de diferite dimensiuni. Patru dintre acestea vizează societăţi comerciale, iar 15 - anexe şi case (cele mai multe fiind anexe, conform reprezentanţilor CJ). Potrivit evaluărilor autorităţilor, suprafaţa ce urmează a fi expropriată pentru extinderea şi modernizarea drumului de centură este de 13.044 de metri pătraţi.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Anul viitor începe modernizarea drumului de centură

Lucrările de extindere la patru benzi şi modernizare a drumului de centură, pentru care autorităţile gălăţene vor investi aproximativ 40 de milioane de euro, vor începe în anul 2019, ne-a declarat preşedintele Consiliului Judeţean (CJ), Costel Fotea.

După aproape o lună de aşteptare, experţii Agenţiei de Dezvoltare Regională (ADR) Vest au venit la Galaţi pentru a evalua, din punct de vedere tehnic şi economic, amplul proiect de infrastructură pentru care Consiliul Judeţean şi Consiliul Local şi-au dat mâna, astfel că mai este doar o chestiune de timp până la semnarea contractului de finanţare. „Pe 3, 4 şi 5 iulie au fost două comisii de la Agenţia de Dezvoltare Regională (ADR) Vest, de la Cluj, pentru a verifica partea tehnică şi partea economică. Au verificat şi pe teren, au verificat proiectul care, din punctul lor de vedere, dar şi din al nostru, este bun. Nu au găsit ceva care să ne reproşeze, vreo hibă etc. Bineînţeles, au verificat şi partea economică, partea de devize, unde iarăşi a fost foarte bine. Ca atare, după ce am făcut procesul verbal de constatare, unde nu ne-au dat nicio măsură de rectificare a proiectului, săptămâna trecută am demarat procedura de achiziţie pentru centura ocolitoare a Galaţiului, cu clauză suspensivă, în aşa fel încât să putem să facem procedura de achiziţie în paralel cu semnarea contractului. Atunci când vine semnat contractul, să avem şi procedura de achiziţie finalizată. Este vorba despre proiectare şi execuţie, astfel încât proiectantul să aibă timp în perioada de iarnă să facă proiectul pentru ca în 2019, când vremea va permite, să putem să intrăm la construcţia centurii ocolitoare. Faţă de alte proiecte, evaluatorii au venit şi s-au mişcat foarte repede. Puteam avea surpriza să vină la începutul lunii iunie, cum au spus, şi să termine abia în iulie. Aceştia au fost foarte operativi, oameni cu experienţă, au controlat absolut tot, cu boldul. Din punctul meu de vedere, este foarte bine că sunt verificările acestea la sânge”, ne-a spus preşedintele Costel Fotea, care a precizat că cel mai important proiect de infrastructură al Galaţiului din ultimele decenii este finanţabil în proporţie de 99 la sută.

Când vor fi făcute exproprierile

Aşa cum v-am mai informat, pentru extinderea la patru benzi şi modernizarea drumului de centură, pe lângă numeroasele garaje şi grădini desfiinţate, Consiliul Judeţean va face exproprieri, fiind vizate atât persoane fizice, cât şi juridice. Pe lista de exproprieri a autorităţilor se află peste 50 de poziţii (anexe, case, terenuri). La acest moment, există o expertiză privind suma la care se ridică despăgubirile (între 6,5 şi şapte milioane de lei), însă aceasta este orientativă, ne-a spus reprezentantul CJ. Acesta a precizat că în toamnă se va face o nouă expertiză. „Vom face o selecţie la sânge, în aşa fel încât firma care face expertiza să fie competentă, profesionistă pentru că nu ne putem juca cu atâţia oameni, 57 de proprietăţi, să le expropriem şi să vină unul să facă calcule din birou. Vrem o expertiză obiectivă, să fim corecţi cu oamenii, să nu ne batem joc de ei, să fie oamenii mulţumiţi, dar în spiritul şi litera legii. Îmi doresc foarte mult să fie transparenţă totală şi oamenilor să li se explice cum s-a ajuns la suma respectivă. În momentul în care avem expertiză finală, facem transferul banilor în contul fiecărui proprietar, care poate fi mulţumit sau nu de suma respectivă. Dar exproprierea tot se face”, a explicat şeful CJ.
Costel Fotea a precizat că „avantajul este că programul permite ca până la 10 la sută din valoarea proiectului să fie pentru cheltuieli de expropriere, cheltuieli eligibile”. Drumul de centură modern al Galaţiului va avea piste pentru biciclete pe o lungime de 6,45 de kilometri, un pod suspendat (hobanat, cum îl numesc autorităţile) de 456 de metri lungime, peste 11.800 de metri pătraţi de trotuare, peste 20.000 de metri pătraţi de spaţii verzi şi mai multe sensuri giratorii. Din cele 40 de milioane de euro, aproape 30 de milioane de euro vor proveni din fonduri europene (29.550 de euro). Contribuţia Consiliului Judeţean (doi la sută) va fi de 591.000 de euro. Proiectul mai prevede şi o serie de lucrări suplimentare, neeligibile, care vor fi finanţate din bugetul propriu al Consiliului Judeţean şi Consiliului Local, ce se ridică la aproximativ opt milioane de euro.
Proiectul extinderii şi modernizării drumului de centură este depus pe axa SUERD (Strategia Uniunii Europene pentru Regiunea Dunării n.r). Consiliul Judeţean Galaţi se află pe primul loc în topul judeţelor în ceea ce priveşte depunerea de proiecte pe această axă de finanţare.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Modernizarea Drumului de Centură, scoasă la licitaţie

Proiectarea şi execuţia lucrărilor de extindere şi modernizare a variantei ocolitoare a municipiului Galaţi au fost, în sfârşit, scoase la licitaţie de către Consiliul Judeţean. Valoarea totală estimată a contractului depăşeşte 117,7 milioane de lei cu TVA, adică peste 25,5 milioane de euro, ofertele sunt aşteptate până pe 31 octombrie 2018, iar criteriul de atribuire va fi "cel mai bun raport calitate - preţ".

"Durata prestării serviciilor de proiectare este de 150 de zile calendaristice (grafic februarie 2019 - iunie 2019) de la predarea amplasamentului, iar pentru execuţia lucrărilor nu se va depăşi termenul de 30 iunie 2021 (grafic iunie 2019 - iunie 2021)", cel puţin aşa scrie, negru pe alb, în documentaţia licitaţiei lansate ieri în Sistemul electronic de achiziţii publice.
Conform caietului de sarcini, documentele tehnice vor fi întocmite în vederea realizării lucrărilor cu fonduri europene, prin Programul Operaţional Regional 2014-2020. În ceea ce priveşte execuţia lucrărilor, se doreşte extinderea şi modernizarea părţii carosabile la patru benzi de circulaţie, pentru a asigura creşterea vitezei de circulaţie, a siguranţei în trafic, reducerea noxelor şi a timpului de tranzit al oraşului. De asemenea, se are în vedere creşterea portanţei drumului de la trafic greu la trafic foarte greu, prin adoptarea unei structuri rutiere specifice.
Cea mai importantă componentă a investiţiei vizează realizarea unui viaduct (pod hobanat) care va asigura varianta ocolitoare a zonelor populate şi a zonei comerciale din cartierele Micro 38.
Conform caietului de sarcini, vor fi amenajate sensuri giratorii acolo unde se impun, va fi refăcută semnalizarea prin marcaje şi indicatoare rutiere, vor fi reabilitate trotuarele existente şi create facilităţi pentru persoanele cu dizabilităţi, se va realiza o pistă pentru biciclişti şi canalizaţii noi pentru preluarea apei pluviale din platforma drumului. Durata contractului ar urma să fie de 29 de luni.
Reamintim că acesta ar putea fi cel mai important proiect de infrastructură al Galaţiului, din ultimele trei decenii, iar autorităţile judeţene sunt convinse că vor obţine finanţarea europenă pentru a-l transpune în realitate. Preşedintele Consiliului Judeţean, Costel Fotea, a reiterat că exproprierile pentru extinderea la patru benzi a Drumului de Centură se vor face doar după ce instituţia va semna contractul de finanţare. Potrivit evaluărilor autorităţilor, suprafaţa ce urmează a fi expropriată pentru extinderea şi modernizarea Drumului de Centură este de 13.044 de metri pătraţi.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tancrad şi Vega se bat cu italienii, austriecii şi bulgarii pe contract. Patru oferte pentru Centura de 25,5 milioane de euro

Trei consorţii şi un ofertant unic se bat pentru contractul de peste 25,5 milioane de euro, scos la licitaţie de Consiliul Judeţean, pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de extindere şi modernizare a variantei ocolitoare a municipiului Galaţi. Acesta ar putea fi cel mai important proiect de infrastructură al Galaţiului din ultimele trei decenii.

Potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), patru oferte s-au depus pentru contractul a cărui valoare totală estimată depăşeşte 117,7 milioane de lei cu TVA, adică peste 25,5 milioane de euro, criteriul de atribuire fiind "cel mai bun raport calitate - preţ". Iniţial, termenul de depunere a ofertelor era 31 octombrie, dar, printr-o erată, a fost modificat în 14 noiembrie 2018.

Cine sunt ofertanţii

Primul înscris este ofertantul unic Implenia Baugesellschaft m.b.H. care are ca subcontractori: Freyrom, Integrated Road Solutions SRL, TIAB SA şi Metabet CF S.A. Implenia Baugesellschaft m.b.H are o sucursală la Voluntari, sediul mamă al firmei fiind la Viena, în Austria.

Cel de-al doilea ofertant este Asocierea SC Aqua Parc SRL (Roznov, judeţul Neamţ) & SC Mavgo Holding SRL (comuna Talca, judeţul Neamţ) & Hydrostroy AD Sofia, Bulgaria & SC Ideal Windows SRL (sat Costi, comuna Vânători, judeţul Galaţi) & SC SPC Elite Consulting SRL Iaşi. Asocierea îi are ca subcontracori pe: Electrofor, Marsano SRL, Danias SRL, Adonica Consulting SRL, Cipsor Construct SRL şi Loial Impex.

Oferta cu numărul trei a venit din partea unui consorţiu binecunoscut gălăţenilor: Asocierea SC Tancrad SRL Galaţi (Lider) & SC Vega’ 93 SRL, având ca subcontractor Consitrans SRL. Tancrad, în tandem cu Vega ’93, a câştigat majoritatea lucrărilor importante de modernizare din Galaţi.

Iar cel de-al patrulea ofertant este Asocierea Operes Italia & Cosedil SPA Italia & SC Eurocogen Filiala Aninoasa SRL (judeţul Dâmboviţa). Consorţiul are ca terţ pe Franco Giuseppe SRL, iar subcontractori sunt Consitrans SRL, Verta Tel SRL şi Terratest Geotehnic SA. Ar mai trebui spus că Eurocogen Filiala Aninoasa este compania implicată în realizarea lucrărilor la varianta ocolitoare a municipiului Tecuci.

Conform datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, data limită de evaluare tehnică şi financiară a ofertelor este 14 martie 2019.

Când ar putea începe construcţia

"Durata prestării serviciilor de proiectare este de 150 de zile calendaristice (grafic februarie 2019 - iunie 2019) de la predarea amplasamentului, iar pentru execuţia lucrărilor nu se va depăşi termenul de 30 iunie 2021 (grafic iunie 2019 - iunie 2021)", cel puţin aşa scrie, negru pe alb, în documentaţia licitaţie.

Conform caietului de sarcini, documentele tehnice vor fi întocmite în vederea realizării lucrărilor cu fonduri europene, prin Programul Operaţional Regional 2014-2020. În ceea ce priveşte execuţia lucrărilor, se doreşte extinderea şi modernizarea părţii carosabile la patru benzi de circulaţie, pentru a asigura creşterea vitezei de circulaţie, a siguranţei în trafic, reducerea noxelor şi a timpului de tranzit al oraşului. De asemenea, se are în vedere creşterea portanţei drumului de la trafic greu la trafic foarte greu, prin adoptarea unei structuri rutiere specifice. Cea mai importantă componentă a investiţiei vizează realizarea unui viaduct (pod hobanat) care va asigura varianta ocolitoare a zonelor populate şi a zonei comerciale din cartierele Micro 38.

Conform caietului de sarcini, vor fi amenajate sensuri giratorii acolo unde se impun, va fi refăcută semnalizarea prin marcaje şi indicatoare rutiere, vor fi reabilitate trotuarele existente şi create facilităţi pentru persoanele cu dizabilităţi, se va realiza o pistă pentru biciclişti şi canalizaţii noi pentru preluarea apei pluviale din platforma drumului.

Durata contractului ar urma să fie de 29 de luni.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Extindere şi modernizare cu prelungiri. Contract de 3,3 milioane de euro pentru alte lucrări la Centură

În vreme ce Consiliul Judeţean evaluează ofertele depuse pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de extindere şi modernizare a variantei ocolitoare a municipiului Galaţi - în valoare de peste 25,5 milioane de euro, Primăria a scos recent la licitaţie un contract de peste 3,3 milioane de euro pentru lucrările suplimentare necesare realizării celui mai important proiect de infrastructură al oraşului din ultimele trei decenii.

Potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), până pe 21 ianuarie 2019, sunt aşteptate oferte pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor complementare pentru extinderea şi modernizarea Drumului de Centură.

Ce se doreşte

Este vorba despre lucrări pe care Primăria şi le-a asumat şi care vizează, în principal, strada Nicolae Mantu: reabilitarea tronsonului cuprins între arterele 9 Mai - Milcov - Drumul Viilor, reabilitarea trotuarelor existente şi a spaţiilor verzi adiacente carosabilului, realizarea de trotuare noi pe partea de vest, a unei parcări în zona de est, amenajarea unei piste pentru biciclişti şi a rampelor pentru persoanele cu dizabilităţi. De asemenea, conform caietului de sarcini, se mai doreşte reabilitarea reţelei de apă din zona Drumului de Centură, a unei canalizaţii de preluare a apelor pluviale de pe zona de vest a drumului, reabilitarea canalului colector a apelor pluviale din zona Km 2+705 pe o lungime de 267 de metri şi a unui podeţ din rame prefabricate pentru accesul riveranilor. Mai sunt prevăzute reabilitarea instalaţiei de iluminat prin înlocuirea stâlpilor din beton cu stâlpi din metal şi înlocuirea corpurilor de iluminat cu corpuri tip LED, dar şi coborârea în subteran a instalaţiei aeriene electrice şi de comunicaţii.

Clauză suspensivă

Primăria subliniază că aceste lucrări nu sunt eligibile conform grilelor de accesare a fondurilor europene, astfel că licitaţia se desfăşoară sub incidenţa clauzei suspensive: "Toate aceste obiective vor fi realizate de Primăria municipiului Galaţi numai în condiţiile în care Consiliul Judeţului Galaţi semnează contractul de achiziţie publică pentru obiectivul "Extindere şi modernizare varianta ocolitoare municipiului Galaţi (proiectare şi execuţie)", se precizează în SEAP.
Valoarea totală estimată a contractului este de 15,6 milioane de lei cu TVA, aproximativ 3,3 milioane de euro, iar criteriul de atribuire este cel mai bun raport calitate - preţ. Termenul de realizare a contractului este de minimum 22 şi maxim 27 de luni.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Fotea: "În maxim două-trei săptămâni, se va semna contractul de finanţare pentru Centura Galaţiului"

Consilierii judeţeni s-au întrunit luni, 18 februarie 2018, în cadrul unei şedinţe extraordinare pentru a aproba o hotărâre a Consiliului Judeţean (CJ) Galaţi ce priveşte Centura Galaţiului. Este vorba despre modificarea Hotărârii Consiliului Judeţean Galaţi nr. 42, din 14 martie 2018, privind completarea Hotărârii Consiliului Judeţean nr. 268, din 19 decembrie 2017, privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici şi declanşarea procedurii de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică de interes judeţean "Extindere şi modernizare variantă ocolitoare a municipiului Galaţi".

Modificarea a fost impusă de faptul că reprezentanţii finanţatorului au solicitat ca partenerii proiectului, prin organismele sale deliberative (Consiliul Judeţean Galaţi şi Consiliul Local al municipiul Galaţi), să aprobe funcţionalitatea traseului aferent proiectului şi pentru tronsoanele unde sunt efectuate lucrări din surse de finanţare, altele decât cele ale POR 2014-2020, mai exact şi investiţiile realizate cu finanţare din bugetele proprii aşa cum este cazul tronsonului de la km 6+800 la km 7+040, cuprins între intersecţia bulevardul George Coşbuc cu strada Alexandru Măcelaru şi intersecţia strada Alexandru Măcelaru cu strada Tunelului, care a fost modernizat şi reabilitat cu fonduri din bugetul propriu al Consiliului Local al municipiului Galaţi.

"În două-trei săptămâni maxim semnăm contractul de finanţare pentru Centură. În paralel, se desfăşoară procedura de verificare a ofertelor primite în cadrul licitaţiei privind proiectarea şi execuţia variantei ocolitoare a municipiului Galaţi, pentru că pe 14 noimebrie 2018 a fost data limită de primire a ofertelor. Au fost 4 ofertanţi însumând 24 de firme care au participat la licitaţie unele dintre ele din mai multe ţări precum Bulgaria sau Italia. În momentul de faţă, Centura este în linie dreaptă şi urmează achiziţia serviciilor unei societăţi care să facă evaluarea pentru exproprieri. După ce se încheie şi procedura licitaţiei pentru proiectare şi execuţie, câştigătorul va avea la dispoziţie 6 luni să facă proiectarea. Eu sper totuşi să termine mai repede pentru ca în 2019 să înceapă lucrările de execuţie pentru Centura Galaţiului", a declarat preşedintele CJ Galaţi, Costel Fotea.

monitoruldegalati.ro

Consiliul Judeţului (CJ) Galaţi s-a întrunit luni, 18 februarie, pentru a aproba o ultimă hotărâre privind indicatorii tehnico-economici ai proiectului „Extindere și modernizare variantă ocolitoare a municipiului Galați”, în fapt o serie de clarificări procedurale solicitate în cadrul procesului de avizare a cererii de finanţare, specifice Programului Operaţionale Regional (POR) 2014 – 2020.

„După ce vom depune şi acest ultim document, ce conţine aceste clarificări de ordin tehnic solicitate de ADR Nord-Vest (agenţia de dezvoltare regională care gestionează, pe POR, Axa prioritară 6 - Îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importanță regională (SUERD) – n.r.), proiectul va intra în faza de contractare la Ministerul Dezvoltării; prin urmare, în două, trei săptămâni, cel mult o lună de zile, va fi semnat şi contractul de finanţare pentru Drumul de Centură”, a explicat preşedintele CJ Galaţi, Costel Fotea.

După cum v-am informat în paginile ziarului „Viaţa liberă”, modernizarea şi extinderea Drumului de Centură este cel mai important proiect de infrastructură rutieră al Galaţiului, din ultimele trei decenii. Proiectul, cu o valoare totală de 135,196 milioane de lei, este realizat de UAT Judeţul Galaţi, având ca partener UAT Municipiul Galaţi. De altfel, pentru a câştiga timp, procedura de contractare a lucrărilor – proiectare şi execuţie - a fost demarată încă din 14 noiembrie 2018, iar CJ Galaţi nu duce lipsă de ofertanţi.

„În prezent se desfăşoară procedura de verificare a ofertelor. Au fost patru asocieri în această licitaţie, totalizând 24 de firme, unele inclusiv din afara României – din Bulgaria, Italia, Turcia. În momentul de faţă, putem spune că proiectul centurii Galaţiului este în linie dreaptă şi ne pregătim pentru procedura de desemnare a unei societăţi care să facă şi evaluarea pentru exproprierile pe care le implică aceste lucrări”, a arătat preşedintele CJ Galaţi, Costel Fotea. Acesta a precizat că, după ce se finalizează procedura de atribuire a lucrărilor, proiectantul va avea la dispoziţie șase luni pentru definitivarea proiectului tehnic, astfel încât să se treacă la executarea efectivă a lucrărilor încă din cursul acestui an.

În cadrului proiectului drumului de centură al Galaţiului se doreşte extinderea şi modernizarea părţii carosabile la patru benzi de circulaţie, iar cea mai importantă componentă a investiţiei va fi realizarea unui viaduct (pod hobanat) care va asigura varianta ocolitoare a zonelor populate şi a zonei comerciale din Micro 38. Potrivit evaluărilor autorităţilor, suprafaţa ce urmează a fi expropriată pentru extinderea şi modernizarea drumului de centură este de 13.044 de metri pătraţi.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Un singur ofertant pentru lucrările suplimentare la Drumul de Centură

Asocierea Vega 93 SRL - Tancrad SRL - SPC Elite Consulting SRL este singurul ofertant înscris la licitaţia organizată de Primăria Galaţi pentru lucrările suplimentare necesare extinderii şi modernizării Drumului de Centură. Contractul, în valoare de aproximativ 3,3 milioane de euro, vizează proiectarea şi execuţia unor lucrări care nu sunt eligibile pe fonduri europene, dar pe care Primăria şi le-a asumat. Acestea vizează, în principal, strada Nicolae Mantu: reabilitarea tronsonului cuprins între arterele 9 Mai - Milcov - Drumul Viilor, reabilitarea trotuarelor existente şi a spaţiilor verzi adiacente carosabilului, realizarea de trotuare noi în partea de vest, a unei parcări în zona de est, amenajarea unei piste pentru biciclişti şi a rampelor pentru persoanele cu dizabilităţi, dar şi lucrări la reţelele de utilităţi. Criteriul de atribuire este cel mai bun raport calitate - preţ, acelaşi care va conta şi în cadrul licitaţiei derulate de Consiliul Judeţean Galaţi pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor propriu-zise. În acest caz, trei consorţii şi un ofertant unic se bat pentru contractul de peste 25,5 milioane de euro.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

POR: 275 de milioane de lei pentru infrastructura de transport din judeţul Galaţi

Viceprim-ministrul Vasile-Daniel Suciu, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, a semnat astăzi, la Galaţi, patru contracte de finanţare din fonduri europene pentru reabilitarea, extinderea şi modernizarea a 76 kilometri de drumuri din judeţ. Valoarea totală dedicată implementării acestor proiecte este de aproape 275 de milioane de lei.
Finanţarea va fi asigurată prin Axa prioritară 6 a Programului Operaţional Regional (POR) 2014-2020, coordonat de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP) şi vizează reabilitarea şi modernizarea infrastructurii de transport regional pe traseele Corod - Drăguşeni (DJ 251A), Iveşti - Griviţa (DJ 254), Pechea - Măstăcani - DN 26 (DJ 255), precum şi extinderea şi modernizarea variantei ocolitoare a municipiului Galaţi.
"De aceste proiecte, îndelung aşteptate de gălăţeni, vor beneficia atât cei peste 355.000 de localnici din zonă, cât şi participanţii la trafic, turiştii, agenţii economici şi transportatorii. Cunoaştem cu toţii beneficiile realizării unor astfel de obiective, care răspund nevoilor de bază ale populaţiei şi de aceea vreau să vă asigur că priorităţile oamenilor vor fi întotdeauna priorităţile Guvernului României", a subliniat viceprim-ministrul Vasile-Daniel Suciu.
Până în prezent, în judeţul Galaţi, sunt în diverse stadii de implementare 84 proiecte cu finanţare prin Programul Operaţional Regional, în valoare de aproximativ 1,6 milioane lei, care vizează reabilitarea şi modernizarea infrastructurii de transport, creşterea eficienţei energetice, conservarea patrimoniului istoric, extinderea şi modernizarea unităţilor medicale/asigurarea accesului la servicii de sănătate, reabilitarea unităţilor de învăţământ, modernizarea sistemului de iluminat public.
Judeţul Galaţi beneficiază şi de finanţare prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală, prin intermediul căruia au fost finalizate 54 de obiective, iar alte 148 (în valoare totală de aproape 700 de milioane de lei) sunt în diverse stadii de implementare.
Programul Operaţional Regional 2014-2020 este unul dintre programele prin care România poate accesa fondurile europene structurale şi de investiţii provenite din Fondul European pentru Dezvoltare Regională (FEDR), în perioada actuală de programare. Alocarea estimată se ridică la 8,25 miliarde euro, din care 6,7 miliarde de euro reprezintă sprijinul UE, prin FEDR, iar 1,5 miliarde de euro - contribuţia naţională. Autoritatea de Management a programului funcţionează la nivelul MDRAP.
POR 2014-2020 finanţează proiecte care contribuie la obiectivul general de creştere a competitivităţii economice şi îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă ale comunităţilor locale şi regionale, prin sprijinirea dezvoltării mediului de afaceri, infrastructurii şi serviciilor, pentru dezvoltarea durabilă a regiunilor, astfel încât acestea să-şi poată gestiona în mod eficient resursele şi să-şi valorifice potenţialul de inovare şi de asimilare a progresului tehnologic.

agerpres.ro

Link to comment
Share on other sites

S-a semnat finanţarea pentru Drumul de Centură. Ministrul Dezvoltării Regionale, la Galaţi

Ministrul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP), Daniel Suciu, a fost prezent joi, 28 februarie 2019, la Galaţi pentru a semna alături de preşedintele Consiliului Judeţean, Costel Fotea, patru dintre cele mai importante proiecte de infrastructură rutieră din regiune, în valoare de aproape 60 milioane de euro, depuse pentru a fi finanţate prin POR 2014-2020, apelul SUERD.

De departe, "vedeta" proiectelor pe care s-a pus semnătura finală pentru a primi finanţarea este proiectul privind "Extindere şi modernizare variantă ocolitoare a municipiului Galaţi", în valoare de 135.196.480 lei (aproape 30 milioane de euro). După cum v-am informat în paginile ziarului nostru, Drumul de Centură va avea o lungime de 10,58 km, va fi lărgit la patru benzi şi va cuprinde inclusiv un pod hobanat pentru ocolirea zonelor urbane mai aglomerate. Acest proiect este realizat de CJ Galaţi în parteneriat cu Primăria Municipiului Galaţi. De altfel, la ceremonia de semnare a contractului, printre reprezentanţii administraţiei publice locale şi centrale s-au aflat, aşa cum era firesc, primarul Ionuţ Pucheanu şi city-managerul Marius Humelnicu.

Pe lista proiectelor aprobate pentru a primi finanţare prin POR 2014-2020, apelul SUERD, se mai numără şi trei drumuri judeţene: DJ 251 A Corod - Drăguşeni (39,96 milioane de lei) 16 km; DN 26 (DJ 255) Pechea - Măstăcani (66,73 milioane de lei); DJ 254 Iveşti - Griviţa (33,79 milioane de lei). În total, este vorba de investiţii de peste 60 milioane de euro, cărora, însă, li se va mai adăuga în curând şi semnarea finanţării a încă două drumuri judeţene gălăţene, DJ 242 A (Rădeşti - Găneşti) şi DJ 242 D (Rogojeni - Băneasa), astfel că în final se va ajunge la lucrări de aproape 81 milioane de euro pentru modernizarea infrastructurii rutiere.

Ministrul Dezvoltării Regionale, Daniel Suciu, îşi va aminti mult timp de semnarea contractelor de la Galaţi. "De vreo trei zile, mă duceam acasă cu Galaţiul şi mă trezeam cu Galaţiul! E un moment special şi pentru mine, pentru că este prima dată când semnez astfel de contracte în calitate de ministru. Dar dincolo de această calitate, mai importantă este calitatea MDRAP de partener al administraţiilor publice locale şi judeţene. Mai mult, aceste proiecte vor influenţa direct vieţile a peste 350.000 locuitori din judeţul Galaţi; sperăm că şi mediul de afaceri, odată cu modernizarea infrastructurii, va găsi oportunităţi mai bune pentru a se dezvolta", a spus ministrul.

Un lucru bun în derularea acestor proiecte este, după cum a precizat preşedintele CJ Galaţi, Costel Fotea, că, pentru a câştiga timp, procedurile de achiziţie au fost deja derulate, încă dinainte de aprobarea efectivă a finanţării. De săptămâna viitoare se va putea da ordin de începere a proiectelor tehnice, astfel încât lucrările să fie demarate încă din acest an.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Marile investiţii în infrastructură duc la… Drumul de Centură

În valoare de aproape 30 de milioane de euro, proiectul privind Drumul de Centură al municipiului Galaţi este, de departe, "vedeta" proiectelor de modernizare a infrastructurii rutiere din regiune. Consiliul Judeţului Galaţi, în parteneriat cu Primăria Municipiului Galaţi, a reuşit să-şi adjudece finanţarea pentru acest proiect, la capătul unui tur de forţă ce a presupus depunerea câtorva "metri cubi" de documentaţii şi studii tehnice, avize, aprobări etc., necesare pentru a răspunde tuturor cerinţelor Programului Operaţional Regional 2014-2020 - Axa prioritară 6 - "Îmbunătăţirea infrastructurii rutiere de importanţă regională" - Apel SUERD. Miza este una importantă pentru economia locală, dar şi pentru siguranţa circulaţiei, dat fiind faptul că Drumul de Centură va avea o lungime de 10,58 km, va fi lărgit la patru benzi şi va cuprinde inclusiv un pod hobanat (cu o suprastructură susţinută cu cabluri din oţel - n.r.) pentru ocolirea zonelor urbane mai aglomerate.

Atunci când vine vorba de traficul greu, de legăturile cu porturile de la Dunăre sau reţeaua de drumuri naţionale, de conectivitatea cu reţeaua de căi ferate, atunci toate drumurile din Galaţi duc… la Drumul de Centură.
Dacă este să-i urmărim traseul, varianta ocolitoare traversează deopotrivă zona industriala din estul Galaţiului, platforma combinatului siderurgic, dar şi zona economică din vestul oraşului. Drumul de Centură este o legătură vitală şi pentru zona legumicolă Zătun - Tuluceşti şi Lunca Joasa a Prutului Inferior, pentru Zona Libera, pentru porturile comerciale - inclusiv viitorul terminal multimodal, dar şi pentru Şantierul Naval Damen Galaţi şi firmele care gravitează în jurul industriei navale.
Numai că, deşi mobilitatea mărfurilor şi a forţei de muncă sunt elemente-cheie pentru dezvoltarea locală, Drumul de Centură nu a mai ţinut pasul, de ani de zile, cu necesităţile Galaţiului. Traficul rutier a devenit din ce în ce mai sufocant, cu nervi şi timp pierdut la volan pentru şoferi, cu întârzieri în circulaţia mărfurilor, dar şi cu riscuri ridicate de producere a unor accidente rutiere.
"Galaţiul suferă, într-adevăr, la partea de infrastructură, iar legat de această variantă ocolitoare am avut un număr foarte mare de solicitări de modernizare. O soluţie am reuşit să găsim în urma consultărilor pe care le-am avut cu primarul Ionuţ Pucheanu, cu city-managerul Marius Humelniucu, cu specialiştii din Direcţiile de Dezvoltare. Iniţial, a încercat municipalitatea să găsească o sursă de finanţare pentru acest proiect, pentru că era drum municipal. Dar până la urmă am găsit această axă de finanţare, pe Apelul SUERD din POR, unde doar CJ-urile erau eligibile, pe drumuri judeţene. Şi atunci ne-am gândit să transformăm drumul municipal în drum judeţean şi să se implice şi CJ Galaţi în modernizarea acestei artere importante, până la urmă, pentru întreg judeţul", ne-a explicat preşedintele CJ Galaţi, Costel Fotea.
Prin apelul SUERD (Strategia UE pentru Regiunea Dunării), pe axa de îmbunătăţire a infrastructurii rutiere din POR 2014-2020, au fost eligibile 12 judeţe riverane Dunării, fiind puse la dispoziţie aproximativ 150 milioane de euro, fonduri gestionate de un organism intermediar neutru în raport cu potenţialii aplicanţi, respectiv Agenţia de Dezvoltare Regională Nord-Vest, cu sediul la Cluj.

Elementele principale ale proiectului

Un avantaj important în promovarea proiectului Drumului de Centură a fost că, în 2017, municipalitatea Galaţi avea deja un studiu de fezabilitate pregătit, pe care CJ Galaţi l-a preluat şi l-a actualizat, aducând chiar şi o serie de elemente constructive suplimentare. Cel mai interesant element a fost includerea în proiect a construirii unui pod hobanat, o realizare inginerească de anvergură. Lungimea podului ar urma să fie de 456 de metri, dar cu tot cu partea de intrare-ieşire s-ar ajunge la peste 700 metri!
"E o lucrare cum nu s-a mai făcut în Galaţi. Nu va fi cât viaductul spre combinatul siderurgic, dar va fi "de efect" - o lucrare modernă, cu patru benzi, vor fi piste de biciclete, rampe de acces, vor fi şi trotuare pentru traficul pietonal. Dar cel mai important este că, dacă avem acest pod, nu se va mai intra cu traficul greu prin oraş. În plus, acest pod va scurta traseul iniţial al Drumului de Centură cu 2,6 km, ceea ce, desigur, e un avantaj pentru transportatori", a arătat preşedintele CJ Galaţi, Costel Fotea.
Din punct de vedere tehnic, varianta ocolitoare a municipiului Galaţi a fost împărţită în patru tronsoane:
- Tronsonul I, str.Brăilei - Viaduct SIDEX, în lungime de 3.050 de metri şi o lăţime de 14 metri, cu patru benzi de circulaţie, 4x3,50 m;
- Tronsonul II, între Viaduct SIDEX şi bulevardul George Coşbuc, în lungime de 3.706 metri, lăţime variabilă până în 14 metri;
- Tronsonul III, între bulevardul George Coşbuc şi str. Al.Măcelaru/ str.Traian, în lungime de 567 de metri şi lăţime de 14 metri;
- Tronsonul IV, între str.Traian/ Macului şi Calea Prutului, în lungime de 3.542 de metri şi lăţime variabilă între 7,00 şi 10,5 metri, cu două benzi de circulaţie 2x3,5 metri.
Potrivit proiectului, o parte dintre lucrări vor fi specifice doar anumitor tronsoane, dar vor fi şi lucrări comune pe mai multe tronsoane. Printre altele, prin proiect se propun următoarele lucrări comune (tronsoanele I, II şi IV):
- Reabilitarea trotuarelor, realizarea rampelor de acces a persoanelor cu dizabilităţi;
- Realizarea unei piste pentru biciclişti pe tot tronsonul I şi tronsonul II;
- Amenajarea accesului la proprietăţi în limita de proprietate a drumului;
- Ridicarea la cota drumurilor a gurilor căminelor de canalizare, apă, gaze etc.;
- Lucrări de siguranţa circulaţiei.
Pe lângă podul hobanat ce va fi inclus în tronsonul II, proiectul mai prevede repararea şi reabilitarea podeţelor şi a podului rutier care trece în prezent peste conductele magistrale de termoficare (tronson I); realizarea unei reţele noi de colectare a apelor pluviale pe tronsonul I şi parţial pe tronsonul II, precum şi modernizarea reţelei existente pe tronsoanele II şi IV. De asemenea, planurile prevăd şi reabilitarea unor spaţii verzi.
Una peste alta, în total, în ceea ce priveşte elementele constructive, noua variantă ocolitoare a Galaţiului va include o pistă pentru biciclişti de 6,54 km, o suprafaţa carosabilă de 129.656 mp, trotuare de 11.874 mp, acostamente - 8.735 mp, şanţuri pentru apele pluviale - 12.361 mp, spaţii verzi - 20.919 mp. De asemenea, vor fi amenajate sensuri giratorii în intersecţiile cu str. Combinatului, bulevardul Milcov, bulevardul Siderurgiştilor, str. Traian Vuia şi str. Calea Prutului.

Derularea procedurilor

Chiar dacă este vorba de un proiect de anvergură, toată documentaţia necesară depunerii aplicaţiei de finanţare pentru Drumul de Centură al Galaţiul a durat mai puţin de trei luni.
"La început am fost puţin sceptic cu privire la şansele noastre de reuşită, dar din fericire parteneriatul dintre CJ Galaţi şi CL Galaţi a mers foarte bine. Toate hotărârile de CJ şi CL necesare pe parcursul procedurilor au fost date la timp, toate departamentele din cadrul CJ au tras tare pentru a pregăti documentaţia şi am reuşit să depunem proiectul la timp. Practic, am început undeva în luna octombrie şi până la 23 decembrie, chiar înainte de Crăciun, aveam proiectul depus", a arătat preşedintele CJ Galaţi, Costel Fotea.
Desigur, premiul cel mare a fost prinderea finanţării. Proiectele eligibile au primit finanţare în ordinea depunerii, iar Galaţiul a prins "ultimul tren" al finanţărilor SUERD. Dacă ar fi aşteptat până după sărbători, în ianuarie, alte proiecte i-ar fi luat-o înainte, iar Drumul de Centură nu ar mai fi prins fonduri disponibile! La "virgulă", valoarea proiectului adjudecat de Galaţi este 135.196.480 de lei (29.555.019 euro), din care finanţarea nerabursabilă este de 132.492.550 de lei (28.963.918 euro).
În cadrul proiectului sunt prevăzute inclusiv sume pentru o serie de exproprieri pentru cauză de utilitate publică, pentru porţiunile în care drumul va fi lărgit. În total este vorba de 56 de poziţii - 11.000 mp de teren simplu şi 6.000 mp de teren şi construcţii, cu o valoare estimată în prezent la 6,5 milioane de lei.
Desigur, aplicaţia de finanţare a avut de urmat paşii tuturor procedurilor de verificare la ADR Nord-Vest, lucru care a mai durat câteva luni, însă faptul că Galaţiului a prins acest proiect va însemna un impuls pentru economia locală. E vorba atât de fluidizarea traficului, a creşterii siguranţei circulaţiei rutiere, cât şi de sume importante care vor intra în economia locală prin intermediul firmelor de construcţii, al angajaţilor care vor fi implicaţi în aceste lucrări, taxe, impozite etc.
Direct sau indirect, este un proiect de care va beneficia întreg Galaţiul şi nu este de mirare că, la sfârşitul lunii februarie, însuşi ministrul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP), Daniel Suciu, a ţinut să vină la Galaţi, pentru a semna contractul de finanţare pentru proiectul Drumului de Centură, dar şi pentru alte trei proiecte de modernizări de drumuri judeţene, depuse tot pe Apelul SUERD, în total fiind vorba de investiţii de peste 60 milioane de euro.

Lansarea licitaţiilor

Pentru a accelera punerea în aplicare a proiectului Drumului de Centură, procedurile de achiziţie, proiectare şi execuţie a lucrărilor au fost demarate încă dinainte de aprobarea efectivă a finanţării, fiind aplicat sistemul clauzei suspensive.
Licitaţia a fost lansată la mijlocul anului trecut, iar pe 14 noiembrie, când a fost termenul de depunere a ofertelor, proiectul nu a dus lipsă de aplicanţi. În cursă au intrat trei asocieri de firme şi un ofertant unic, în total fiind însă vorba de nu mai puţin de 26 de agenţi economici din România, dar şi din Italia, Bulgaria şi Austria. Ofertantul unic este Implenia Baugesellschaft m.b.H, care intră însă în licitaţie cu patru subcontractori. Iată şi celelalte oferte: asocierea SC TANCRAD SRL Galaţi & SC VEGA’ 93 SRL; asocierea SC AQUA PARC SRL (Roznov, jud. Neamţ) & SC MAVGO HOLDING SRL - Taşca, jud. Neamţ & HYDROSTROY AD Sofia, Bulgaria & SC IDEAL WINDOWS SRL Galaţi & SC SPC ELITE CONSULTING SRL Iaşi; asocierea OPERES Italia & COSEDIL S.P.A. Italia & SC EUROCOGEN Filiala Aninoasa SRL - Dâmboviţa. În plus, fiecare dintre membrii acestor asocieri vin la rândul lor cu o mulţime de parteneri sau subcontractori.
În prezent, aceste oferte sunt în curs de evaluare, atât la nivelul comisiei CJ de licitaţie, cât şi la nivelul Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice (ANAP), urmând ca în perioada următoare să fie desemnat un câştigător. Acesta va avea la dispoziţie un termen de execuţie a lucrărilor, cu tot cu proiectare, de 36 de luni.
Pe lângă lucrările scoase la licitaţie de CJ Galaţi, mai există o licitaţie demarată de municipalitate, pentru lucrările suplimentare necesare extinderii şi modernizării Drumului de Centură, lucrări care, în formula în care s-a depus proiectul, nu sunt eligibile pe fonduri europene. În total este vorba de lucrări de 3,3 milioane de euro, iar până pe 27 februarie, termenul-limită pentru depunerea ofertelor, singura înscrisă a fost asocierea Vega 93 SRL – Tancrad SRL - SPC Elite Consulting SRL. În fapt, contractul ar urma să acopere lucrări precum amenajări ale reţelelor de utilităţi, reabilitarea parcărilor şi a spaţiilor verzi aferente, amenajarea pistei de biciclişti şi a rampelor pentru persoanele cu dizabilităţi, elemente care nu intră în profilul clasic al unui "drum judeţean".

Paşi stufoşi în procedurile de achiziţie publică

 

Legislaţia stufoasă şi procedurile lungi de verificare sau derulare a achiziţiilor au fost principalele impedimente cu care personalul CJ Galaţi s-a confruntat în derularea proiectului Drumului de Centură.
"Nu e vorba de blocarea achiziţiilor, de exemplu, cât de durata lor. Pentru proiectare şi execuţie a durat vreo două luni numai validarea la ANAP - sunt termene pentru clarificări, proceduri. Sunt paşi care trebuie respectaţi, pentru că, dacă nu respecţi toţi paşii din legea achiziţiei publice, există tot timpul pericolul să vină cineva să conteste sau să-ţi facă vreo reclamaţie la vreo instituţie că nu ai respectat anumiţi paşi din procedura de achiziţie şi atunci te trezeşti cu alte probleme", a arătat preşedintele CJ Galaţi, Costel Fotea.
În acelaşi context, el a precizat că, deşi proiectul Drumului de Centură a fost depus la ADR Nord-Vest, acest lucru nu a reprezentat un impediment major în derularea procedurilor, dat fiind faptul că s-a lucrat foarte mult online, prin intermediul calculatoarelor.

Fonduri pentru drumuri, atrase prin Apelul SUERD

Din valoarea totală de aproape 150 milioane de euro alocate prin Programului Operaţional Regional 2014-2020 - Axa prioritară 6 - "Îmbunătăţirea infrastructurii rutiere de importanţă regională" - Apel SUERD, mai bine de jumătate (în total în jur de 80 milioane de euro) au fost adjudecate de şase dintre proiectele de infrastructură rutieră ale judeţului Galaţi.
Până în prezent, au fost deja semnate cu Ministerul Dezvoltării patru dintre proiecte. Cel mai important este cel al Drumului de Centură (30 milioane de euro), urmate de proiectele drumurilor judeţene DJ 251 A Corod - Drăguşeni, DN 26 (DJ 255) Pechea - Măstăcani şi DJ 254 Iveşti - Griviţa, care însumează şi ele 30 milioane de euro.
În perioada următoare se va semna finanţarea pentru DJ 242 A (Rădeşti - Găneşti) şi DJ 242 D (Rogojeni - Băneasa), proiecte de circa 20 milioane de euro.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Drumul de centură va pune în mişcare economia Galaţiului

Proiectul de extindere şi modernizare a Drumului de centură al municipiului Galaţi, în valoare de aproape 30 milioane de euro, a fost lansat marţi, 9 aprilie, la sediul CJ Galaţi. Investiţia este rezultatul unui parteneriat între CJ Galaţi şi Primăria Galaţi, fiind cel mai amplu proiect de infrastructură rutieră din judeţul Galaţi din ultimele decenii.

La capătul unui "maraton" ce a presupus realizarea într-un timp foarte scurt a documentaţiei şi studiilor tehnice, obţinerea avizelor, adoptarea unor hotărâri de CJ şi CL, proiectul "Extindere şi modernizare variantă ocolitoare a municipiului Galaţi" a reuşit să prindă o finanţare din fonduri europene în cadrul apelului SUERD, al Programului Operaţional Regional. Bugetul total al proiectului este de 135,2 milioane de lei, din care asistenţa financiară nerambursabilă este de 132,5 milioane de lei, iar confinanţarea asigurată de CJ Galaţi este de 2,7 milioane de lei.
"Proiectul acesta este rezultatul unei munci de echipă - CJ Galaţi şi Primăria Galaţi - în care cele două UAT-uri au reuşit să se armonizeze şi să demareze acest proiect atât de aşteptat şi de necesar la Galaţi", a arătat preşedintele CJ Galaţi, Costel Fotea. La rândul său, primarul Ionuţ Pucheanu, a punctat şi impactul pe care îl va avea în plan economic implementarea acestui proiect: "Oriunde s-au demarat proiecte de o asemenea anvergură, s-a generat şi o dezvoltare a mediului de afaceri; ne dorim ca acest lucru să se întâmple şi la Galaţi". Nu în ultimul rând, directoarea Agenţiei pentru Dezvoltare Regională (ADR) Sud-Est, Luminiţa Mihailov, a amintit de abordarea inovativă a acestui proiect, atât în ceea ce priveşte soluţia de finanţare, cât şi soluţiile tehnice identificate.

Infrastructură pentru dezvoltare

După cum v-am informat în paginile ziarului nostru, proiectul Drumului de centură, ce va avea aproape 11 km, vizează lărgirea la patru benzi a arterelor rutiere, cinci sensuri giratorii, asigurarea tuturor elementelor de siguranţă rutieră, trotuare, piste pentru biciclişti etc., dar elementul cel mai spectaculos va fi construirea unui pod hobanat, ce va permite inclusiv scurtarea Drumului de centură iniţial cu 2,6 km, ceea ce va însemna costuri mai reduse pentru transportatori. Beneficiile, în plan economic, nu se opresc aici. Lucrările înseamnă, până la urmă, bani care intră în mediul de afaceri local, fie că e vorba de firmele de construcţii, furnizorii de utilităţi, de crearea de noi locuri de muncă, de taxele şi impozitele care se vor regăsi în dezvoltarea altor sectoare. "Direct sau indirect, întregul judeţ Galaţi va beneficia de acest proiect, de legăturile mai sigure şi mai rapide care vor fi asigurate cu reţeaua de drumuri naţionale", a arătat preşedintele CJ, Costel Fotea. Conform studiilor realizate în cadrul proiectului, printre beneficiarii direcţi sau indirecţi se vor număra majoritatea agenţilor economici din zona Galaţiului. Aici intră inclusiv creşterea accesibilităţii în zonele industriale ale oraşului, la Zona Liberă şi porturile comerciale, vama Giurgiuleşti, dar şi de creşterea mobilităţii pentru transportatori spre zona legumicolă Zătun-Tuluceşti şi Lunca Joasă a Prutului Inferior.

Proceduri de achiziţie

În cadrului proiectului, procedurile de achiziţie - proiectare şi execuţie a lucrărilor - au fost demarate, cu clauză suspensivă, încă din 2018, în prezent fiind în curs de finalizare procedura de evaluare tehnico-economică a ofertelor. În cursă au intrat trei asocieri de firme şi un ofertant unic, în total fiind însă vorba de nu mai puţin de 26 de agenţi economici din România, dar şi din Italia, Bulgaria şi Austria. Dacă nu vor apărea sincope, vom putea avea un câştigător până mijlocul lunii mai. Firmele care vor câştiga contractul vor avea la dispoziţie şase luni pentru realizarea proiectului tehnic, astfel că în luna octombrie ar putea demara lucrările în teren. Conforma proiectului, termenul de finalizare a lucrărilor este mai 2022, dar acesta ar putea fi devansat dacă viitorul constructor va avea capacitatea de mobilizare necesară.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Licitaţia pentru lucrările suplimentare la Centură, anulată

Primăria municipiului Galaţi va fi nevoită să reia licitaţia pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor suplimentare de deviere a utilităţilor, necesare pentru realizarea proiectului de extindere şi modernizare a Centurii, contract în valoare de 15,6 milioane de lei cu TVA.

Potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, procedura lansată de municipalitate tocmai a fost anulată. Singura ofertă, depusă de asocierea Vega 93 SRL - Tancrad SRL - SPC Elite Consulting SRL, a fost considerată neconformă.

Reamintim că aceste lucrări la care s-a angajat Primăria nu sunt eligibile pe fonduri europene. Vestea bună este că atribuirea contractului de deviere a reţelelor nu condiţionează demararea lucrărilor pe fonduri europene contractate deja de Consiliul Judeţean Galaţi.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

S-a semnat contractul cu firmele câştigătoare

Consiliul Judeţean Galaţi a finalizat procedurile de achiziţie publică pentru extinderea şi modernizarea Drumului de Centură al municipiului Galaţi. Astăzi, la sediul Consiliului Judeţean Galaţi, Costel Fotea, preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi, şi reprezentanţii firmelor care au câştigat licitaţia au semnat contractul de proiectare şi execuţie a lucrărilor. Licitaţia a fost adjudecată de Asocierea S.C. Aqua Parc S.R.L. ( jud Neamţ) &  S.C.  Mavgo Holding S.R.L. (jud. Neamţ) & Hydrostroy AD Sofia, Bulgaria & S.C.Ideal Windows S.R.L. (jud. Galaţi) & S.C. SPC Elite Consulting SRL Iaşi, iar valoarea contractului este de 113. 285.253 de lei, TVA inclus.

“Avem contract de finanţare, avem proiectant şi constructori, astfel că în cel mai scurt timp vom da ordinul de începere a lucrărilor de extindere şi modernizare a Drumului de Centură. În primă fază, timp de cinci luni se va realiza proiectul tehnic, inclusiv pentru podul hobanat. Ulterior, proiectul tehnic trebuie aprobat într-o şedinţă a Consiliului Judeţean Galaţi, după care vor demara la propriu lucrările. Cel mai probabil, în prima etapă se va lucra la podul hobanat, care va avea o lungime de aproape 500 de metri şi va scurta distanţa actuală a variantei ocolitoare a municipiului Galaţi cu aproximativ 2 kilometri. Trebuie precizat că lucrăm la procedurile pentru desemnarea unui expert care va realiza evaluarea finală a terenurilor şi clădirilor care vor fi expropriate. Lucrările la Drumul de Centură se vor desfăşura etapizat, fără a întrerupe total circulaţia. Vor fi însă momente de scurtă durată când traficul se va desfăşura pe o singură bandă de circulaţie”, a declarat Costel Fotea, preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi.

Proiectul prevede extinderea la patru benzi, reabilitarea şi modernizarea întregii variante ocolitoare a municipiului Galaţi, construirea unui pod hobanat, reabilitarea trotuarelor, realizarea rampelor de acces pentru persoanele cu dizabilităţi, amenajarea a peste 6,5 km de piste pentru biciclişti, repararea şi reabilitarea podeţelor, amenajarea de spaţii verzi şi lucrări pentru siguranţa circulaţiei.   

Termenul de implementare este de 25 de luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor. Bugetul total al proiectului este de 135.196.480 de lei, suma care include contractul de proiectare şi execuţie a lucrărilor, toate cheltuielile cu documentaţiile tehnice, precum şi plata tuturor cotelor şi taxelor legale. Asistența financiară nerambursabilă este în valoare de 132.492.550 de lei, iar cofinanțarea Consiliului Judeţean Galaţi este de 2.703.929 de lei. Proiectul este finanţat în cadrul Programului Operaţional Regional 2014-2020, apelul SUERD.

Consiliul Judeţean Galaţi

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.