Jump to content

Centura Galaţiului va fi modernizată cu fonduri europene


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Cine va stabili valoarea exproprierilor pentru extinderea şi modernizarea Centurii

„Din momentul de faţă, presiunea publică este pe umerii dumnealor, pentru că oamenii aşteaptă realizarea acestui proiect de foarte mulţi ani. Să ferească Dumnezeu pe cineva să nu-şi realizeze clauzele contractuale!”. Acesta a fost mesajul preşedintelui Consiliului Judeţean, Costel Fotea, către asocierea care a câştigat contractul pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de extinderea şi modernizarea Drumului de Centură.

Este vorba despre Asocierea SC Aqua Parc SRL (judeţul Neamţ) & SC Mavgo Holding SRL (judeţul Neamţ) & Hydrostroy AD Sofia, Bulgaria & SC Ideal Windows SRL (judeţul Galaţi) & SC SPC Elite Consulting SRL (Iaşi). Preşedintele Consiliului Judeţean, Costel Fotea, şi reprezentanţii firmelor din cadrul consorţiului au semnat ieri contractul în valoare de 113.285.253 de lei cu TVA.

Reprezentantul liderului asocierii, firma Aqua Parc, a dat asigurări că, împreună cu asociaţii, are capacitatea necesară de a executa acest obiectiv cu încadrarea în termenele contractuale stabilite.

Directorul executiv al firmei bulgare a punctat experienţa vastă a companiei sale, subliniind că a executat centura oraşului Sofia.

Potrivit contractului, proiectarea tehnică va dura şase luni, iar lucrările - 24 de luni, însă preşedintele Fotea şi-ar dori ca aceste termene să fie scurtate, iar la finele anului să fie deja realizată amenajarea de şantier pentru demararea propriu-zisă a lucrărilor la Drumul de Centură.

“Avem contract de finanţare, avem proiectant şi constructori, astfel că în cel mai scurt timp vom da ordinul de începere a lucrărilor de extindere şi modernizare a Drumului de Centură. În primă fază, timp de cinci luni se va realiza proiectul tehnic, inclusiv pentru podul hobanat. Ulterior, proiectul tehnic trebuie aprobat într-o şedinţă a Consiliului Judeţean Galaţi, după care vor demara la propriu lucrările. Cel mai probabil, în prima etapă se va lucra la podul hobanat, care va avea o lungime de aproape 500 de metri şi va scurta distanţa actuală a variantei ocolitoare a municipiului Galaţi cu aproximativ 2 kilometri. Trebuie precizat că lucrăm la procedurile pentru desemnarea unui expert care va realiza evaluarea finală a terenurilor şi clădirilor care vor fi expropriate. Lucrările la Drumul de Centură se vor desfăşura etapizat, fără a întrerupe total circulaţia. Vor fi însă momente de scurtă durată când traficul se va desfăşura pe o singură bandă de circulaţie”, a declarat Costel Fotea, preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi.

Proiectul prevede extinderea la patru benzi, reabilitarea şi modernizarea întregii variante ocolitoare a municipiului Galaţi, construirea unui pod hobanat, reabilitarea trotuarelor, realizarea rampelor de acces pentru persoanele cu dizabilităţi, amenajarea a peste 6,5 km de piste pentru biciclişti, repararea şi reabilitarea podeţelor, amenajarea de spaţii verzi şi lucrări pentru siguranţa circulaţiei.

Lucrările nu vor fi întrerupte în caz de contestaţie

Lucrările de modernizare şi extindere a Drumului de Centură implică şi exproprieri de construcţii şi terenuri care aparţin atât unor cetăţeni cât şi unor agenţi economici. Pe listă, se află, de exemplu, trei benzinării. Dintr-o evaluare sumară a proprietăţilor, bugetul necesar despăgubirilor s-ar ridica la aproximativ 8 milioane de lei, însă Consiliul Judeţean va angaja un expert din partea Asociaţiei Naţionale a Evaluatorilor din România (ANEVAR) pentru a face măsurătorile şi pentru a evalua fiecare imobil în parte.

„Nu vom opri lucrările, chiar dacă vreunul unul dintre proprietari va face contestaţie. Cei care vor fi nemulţumiţi de valoarea rezultată la evaluare vor avea posibilitatea să meargă în instanţă. Instanţa poate să decidă o altă expertiză şi dacă din ea rezultă o valoare mai mare, vom acoperi diferenţa, dar lucrările şi realizarea proiectului nu vor fi întrerupte”, a precizat Costel Fotea.

Despăgubirile pentru exproprieri sunt asigurate de la UE (cheltuieli nerambursabile), în valoare maximă de 3 milioane de euro (10 la sută din valoarea proiectului), dar dacă această valoare este depăşită, diferenţa este acoperită din bugetul Consiliului Județean.

Reamintim că bugetul total al proiectului este de 135.196.480 de lei, sumă care include contractul de proiectare şi execuţie a lucrărilor, toate cheltuielile cu documentaţiile tehnice, precum şi plata tuturor cotelor şi taxelor legale. Asistența financiară nerambursabilă este în valoare de 132.492.550 de lei, iar cofinanțarea Consiliului Judeţean Galaţi este de 2.703.929 de lei. Proiectul este finanţat în cadrul Programului Operaţional Regional 2014-2020, apelul SUERD.

viata-libera.ro

Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Galați, Costel Fotea, a semnat miercuri, 05 iunie 2019, contractul pentru proiectarea şi execuţia variantei ocolitoare a municipiului Galaţi.

Licitaţia a fost câştigată de Asocierea S.C. Aqua Parc S.R.L. (Roznov, jud. Neamţ) (Lider) & S.C. Mavgo Holding S.R.L. Com. Tasca, jud. Neamţ (Asociat 1) & Hydrostroy AD Soa, Bulgaria (Asociat 2) & S.C. Ideal Windows S.R.L. Sat Costi, com. Vânători, jud. Galaţi (Asociat 3) & S.C. SPC Elite Consulting S.R.L. Iaşi (Asociat 4) având ca subcontractori Electrofor S.R.L. Oradea (subcontractor 0.1%), Marsano S.R.L. Galaţi (subcontractor 0.3%), Danias S.R.L. Galaţi (subcontractor 0.1%), Adonica Consulting S.R.L. Galaţi (subcontractor 0.1%), Cipsor Construct S.R.L. Galaţi (subcontractor 32.08%), Loial Impex S.R.L. Suceava (subcontractor 1.38%). 

Contractul a fost câştigat cu o ofertă de 113.285.253 de lei inclusiv TVA.

Aşa cum a relatat cotidianul nostru în articolul ”Patru oferte depuse pentru construirea Centurii Galaţiului”, la licitaţie s-au înregistrat patru oferte de participare din partea a trei asocieri de firme, dar şi un ofertant unic (Implenia Baugesellschaft m.b.H. Austria), dar ofertanta cea mai bună a fost cea a asocierii de mai sus.

"Avem contract de finanţare, avem proiectant şi constructori, astfel că în cel mai scurt timp vom da ordinul de începere a lucrărilor de extindere şi modernizare a Drumului de Centură. În primă fază, timp de cinci luni se va realiza proiectul tehnic, inclusiv pentru podul hobanat. Ulterior, proiectul tehnic trebuie aprobat într-o şedinţă a Consiliului Judeţean Galaţi, după care vor demara la propriu lucrările. Cel mai probabil, în prima etapă se va lucra la podul hobanat, care va avea o lungime de aproape 500 de metri şi va scurta distanţa actuală a variantei ocolitoare a municipiului Galaţi cu aproximativ 2 kilometri. Trebuie precizat că lucrăm la procedurile pentru desemnarea unui expert care va realiza evaluarea finală a terenurilor şi clădirilor care vor fi expropriate. Lucrările la Drumul de Centură se vor desfăşura etapizat, fără a întrerupe total circulaţia. Vor fi însă momente de scurtă durată când traficul se va desfăşura pe o singură bandă de circulaţie", a declarat preşedintele CJ, Costel Fotea.

Proiectul "Extindere şi modernizare variantă ocolitoare a municipiului Galaţi", este finanţat prin Programul Operaţional Regional (POR) 2014-2020 cu o valoare de 30 milioane de euro şi a fost semnat, la Galaţi, de ministrul Dezvoltării, Daniel Suciu, pe data de 28 februarie 2019 - AICI - .

CJ Galaţi a aprobat, încă din 2017, indicatorii tehnico-economici şi declanşarea procedurii de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică de interes judeţean “Extindere şi modernizare variantă ocolitoare a municipiului Galaţi”. Prin hotărârea Consiliului Judeţean Galaţi au fost stabilite şi sumele ce vor fi acordate cu titlu de despăgubiri, care urmează să fie alocate din bugetul judeţului Galaţi. Banii vor fi consemnaţi într-un cont bancar deschis pe numele judeţului Galaţi, la dispoziţia proprietarilor de imobile. Termenul în care sumele vor fi consemnate în contul bancar deschis pe numele judeţului Galaţi se va stabili de către Cj Galaţi, prin hotărâre, în termen de 90 de zile de la data semnării contractului de finanţare.

Lista imobilelor afectate de coridoarele de expropriere, identificate şi vizate de Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Galaţi cuprinde 55 de exproprieri, cu suprafeţele de teren şi sumele aferente. Însă abia acum începe evaluarea imobilelor, Costel Fotea explicând că sumele pentru exproprieri urmează a fi abia acum stabilite, în urma expertizelor ce vor urma. ”Până acum am avut o evaluare la ochi, acum evaluatorul va intra în curţile oamenilor şi va vedea dacă locuinţa este din paiantă, cărămidă sau piatră, avem şi agenţi economici ce urmează a fi expropriaţi, sunt 3 benzinării pe coridorul de expropriere”, a explicat Coste Fotea, care a precizat că suma eligibilă pentru exproprieri se ridică la 10% din valoarea totală a proiectului, deci poate ajunge până la 3 milioane de euro.

Nici Primăria municipiului Galaţi nu a stat degeaba şi a notificat 264 de persoane care deţin contracte de concesiune a terenurilor cu destinaţie de grădini şi garaje cu amplasamentul din zona Talcioc, până la Depozite pentru a elibera terenurile, majoritatea celor notificaţi conformându-se deja.

Modernizarea şi extinderea centurii va avea următoarea rută: intrarea în Galaţi dinspre Tecuci, cu ieşire în b-dul Coşbuc, apoi va continua pe străzile Al. Măcelaru şi Traian, sensul giratoriu, continunând pe str. Macului, str. Tunelului cu ieşire în DN 2B spre Giurguleşti.

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

Contractul pentru Centură a ajuns la firma cumătrului lui Ionel Arsene, baronul PSD de Neamț

  • Arsene e prieten cu Dragnea, fostul lider PSD și iubita sa, Irina Tănase, făcându-și Sărbătorile în Maldive cu familia Arsene

Consiliul Judeţean (CJ) Galaţi a anunțat finalizarea procedurilor de achiziţie pentru extinderea şi modernizarea Drumului de Centură al Galaţiului, președintele CJ, Costel Fotea, semnând contractul în valoare de de 113. 285.253 de lei cu reprezentanţii firmelor care au câştigat licitaţia. Potrivit CJ Galați, licitaţia a fost adjudecată de Asocierea S.C. Aqua Parc S.R.L. ( jud Neamţ) &  S.C.  Mavgo Holding S.R.L. (jud. Neamţ) & Hydrostroy AD Sofia, Bulgaria & S.C.Ideal Windows S.R.L. (jud. Galaţi) & S.C. SPC Elite Consulting SRL Iaşi.

Potrivit jurnaliștilor de investigații din Piatra Neamț, firma SC Aqua Parc SRL Roznov, care este liderul asocierii cu care președintele CJ Galați Costel Fotea a semnat contractul este societatea controlată de Gheorghe Vlasie, cumătrul președintelui CJ Neamț și al PSD Neamț, Ionel Arsene. „Aqua Parc SRL Roznov, societatea controlată de Gheorghe Vlasie, cumătrul lui Ionel Arsene, președintele Consiliului Județean Neamț, inculpat pentru fapte de corupție, este liderul unei asocieri de firme care a depus o ofertă pentru a prinde contractul de peste 25 de milioane de euro privind proiectarea și construcția centurii municipiului Galați”, scriau în luna decembrie 2018 jurnaliștii de la „Atacul”, ziar de investigații din Neamț.

Baronul Arsene, prieten cu Dragnea și geambaș de miniștri

Ionel Arsene, președinte al CJ Neamt si lider al filialei judetene a PSD, zis și  „Deputatul șosetă” din perioada în care era deputat PSD, este un apropiat al lui Dragnea.

Liviu Dragnea și iubita sa, Irina Tănase, și-au petrecut Sărbătorile de iarnă cu familia Arsene, presa descoperind această escapadă în Maldive după ce și familia Arsene, dar și iubita lui Dragnea, au postat pe facebook fotografii separate ale celor două cupluri în care se observa în spate ambele cupluri aveau același brad de Crăciun.

Pe 19 ianuarie 2019, Arsene a fost fotografiat în aeroportul din Dubai când se întorcea din vacanța exotică. Potrivit informațiilor apărute în presă,  acesta era însotit de partenera sa și venise din Insulele Maldive unde petrecuse alături de președintele PSD Liviu Dragnea și Darius Vâlcov.

Prietenia cu Dragnea i-a adus baronului PSD de Neamț posibilitatea de a-și promova apropiații pe funcții la vârf în statul român.

Ionel Arsene este cel care în ianuarie 2018 a obținut numirea ca ministru al Economiei a lui Dănuț Andrușcă, de 50 de ani, din Vânători, Neamț. Andrușcă a fost cel mai jalnic ministru din guvernarea PSD - ALDE, pentru că nu a știut să răspundă la întrebările ce i-au fost puse la audierile din Comisia Economică și s-a făcut de râs, s-a bâlbâit și atunci când jurnaliștii l-au întrebat despre prioritățile mandatului său, nefiind în stare să lege două cuvinte. A devenit virală pe internet o fotografie în care Andrușcă îi ține umbrela lui Ionel Arsene.

Un alt personaj controversat promovat de baronul PSD de Neamț este Oana Geanina Bulai, căreia în PSD i se mai spune și „Blonda lui Arsene”. În vârstă de 36 de ani, Oana Bulai a fost numită, în martie 2018, consilier de stat și consilier al primului ministru Viorica Dăncilă, iar în ianuarie 2019 a primit și funcția de președinte al Consiliului de Administrație al Societății Naționale a Sării SALROM.

Ionel Arsene este trimis în judecată pentru acuzații de corupție în două dosare

Baronul PSD de Neamț are, ca și prietenul său Liviu Dragnea probleme  cu justiția, fiind judecat în două dosare pentru fapte de corupție.

Într-un prim dosar de trafic de influență, Arsene a fost interceptat atunci când discuta despre interventile pe care le-ar fi făcut pe lânga Liviu Dragnea pentru schimbarea din funcție a șefului Regiei Naționale Apele Române.

În cel de al doilea dosar, el a fost arestat preventiv în ianuarie 2018, după ce procurorii DNA l-au pus sub acuzare pentru că în 2013, în calitate de deputat PSD și președinte al organizației județene PSD Neamț, a primit de la o persoană (martor în cauza), suma de 100.000 euro „pentru a-si folosi influența pe care a lăsat să se creadă că o are asupra unor persoane din conducerea Agenției Nationale de Integritate, în scopul de a se constata nerespectarea dispozitiilor legale privind conflictul de interese și regimul incompatibilitătilor în cazul unei persoane care, la acea vreme, avea o funcție de conducere în administrația locală”. Banii remiși de martor într-un restaurant situat din București urmau să ajungă la persoanele respective prin intermediari. Dosarul a fost trimis în judecată.

În 2014, Arsene a fost implicat și într-un scandal sexual, după ce o televiziune locală din Neamț a prezentat o înregistrare video în care acesta era surprins alături de o tânără despre care s-a spus că e minoră. Poliția a deschis o anchetă și dar dosarul a fost înaintat procurorilor. Arsene a susținut că înregistrarea e falsă.

Patronul altei firme din asociere, prieten cu o consilieră a premierului Viorica Dăncilă

Revenind la contractul atribuit de CJ Galați pentru modernizarea Centurii Ocolitoare a Galațiului, remarcăm și alte dezvăluiri interesante din presa de investigații din Piatra Neamț. Jurnaliștii dezvăluie și legătura patronului altei firme din asociere, o firmă din Galați, cu aceeași Oana Geanina Bulai, „Blonda lui Arsene”, consilieră a primului ministru Viorica Dăncilă. „Din asocierea în care lider este Aqua Parc SRL Roznov mai fac parte societățile Electrofor SRL, Marsano SRL, Adonica Consulting SRL, SC SPC Elite Consulting SRL, Mavgo Holding SRL, Hydrostroy AD Bulgaria și Ideal Windows SRL din Galați. În ultima societate comercială, jumătate din părțile sociale sunt deținute de Ionuț Bahnaru, nimeni altul decât amicul cuplului Oana Bulai – Adrian Niță. Oana Bulai este consilier personal al premierului Dăncilă, iar Niță este purtătorul de cuvânt al prefectului de Neamț, Daniela Soroceanu. Ionuț Bahnaru, din Galați, este un apropiat al celor doi de mult timp. Firma Ideal Windows a prins mai multe contracte finanțate de către Consiliul Județean Neamț, respectiv reabilitarea unei școli, demolarea coșului și construirea altuia nou la Spitalul de Psihiatrie din Roman, proiectul Axialului etc, afaceri despre care atacul.ro a relatat la vremea respectivă. Ulterior, firma gălățeană a obținut mai multe contracte finanțate din bugetul Consiliului Județean Galați.

De altfel, „explozia economică” a acestei societăți comerciale este una care ar stârni invidia oricărui afacerist, fie el român sau de aiurea. Firma Ideal Windows a fost înființată în luna iunie 2014, având doi asociați ce dețin părți sociale egale. Este vorba de Iulian Cristian Răileanu și Ionuț Silviu Bahnaru. Inițial, obiectul principal de activitate al societății, după cum arată datele oficiale, a fost Comerțul cu ridicata nespecializat. În anul 2014, firma a avut o cifră de afaceri de 47.027 lei, cu zero angajați, iar în 2015 – 298.519 lei, cu 6 angajați. Lucrurile aveau să se schimbe radical în anul 2016 când, coincidență, Oana Bulai a ajuns la Consiliul Județean Neamț. În 2016, Ideal Windows a avut o cifră de afaceri de, atenție, 2.471.464 lei, un profit de 55.101 lei și 5 angajați. Între timp, societatea și-a schimbat obiectul principal de activitate în Lucrari de construcții a clădirilor rezidențiale și nerezidențiale, iar cifra de afaceri a ajuns de la 2,4 milioane, în 2016, la 8.617.198 lei în anul 2017. Profitul pentru acest an a fost de 475.530 lei. Aceste performanțe au fost atinse numai cu 8 angajați, ceva extraordinar pentru o firmă de construcții”, au mai relatat jurnaliștii publicației din Neamț.

Ce firme au participat la licitație

La licitație au participat  mai multe asocieri de firme. Prima este formată din Implenia Baugesellschaft G. M.B.H., Freyrom, si Integrated Road Solutions SRL, Tiab SA, Metabet CF SA. O altă asociere este formata din societățile Tancrad SRL, Vega 93 SRL, Consitrans SRL, iar altă asociere este formată din Operes, Franco Giuseppe SRL, Cosedil SPA, Consitrans SRL, Verta Tel SRL, Terratest Geotehnic SA și Eurocogen Filiala Aninoasa. Criteriul de atribuire a contractului a fost cel mai bun raport  calitate/preț.

stiridegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

Lucrările suplimentare la extinderea Centurii Galațiului se scumpesc

În vreme ce Consiliul Judeţean Galaţi a scăpat de grija contractării unui proiectant şi a unui constructor pentru extinderea şi modernizarea Drumului de Centură, Primăria municipiului Galaţi încearcă pentru a doua oară să atribuie contractul pentru lucrările suplimentare la proiectul variantei ocolitoare. După o primă licitaţie anulată, valoarea contractului a fost majorată de la 15,6 la peste 18 milioane de lei cu TVA.

În completarea lucrărilor aferente proiectului "Extindere şi modernizare varianta ocolitoare a municipiului Galaţi", Primăria municipiului Galaţi şi-a asumat realizarea din bugetul local a lucrărilor suplimentare de deviere a reţelelor şi nu numai, investiţii neeligibile pe fonduri europene.

Este vorba, potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, despre reabilitarea trotuarelor şi a spaţiilor verzi adiacente carosabilului străzii Nicolae Mantu, reconfigurarea unui sector de drum, amenajarea unei piste pentru biciclişti, reabilitarea reţelei de apă din zona Drumului de Centură, preluarea apelor pluviale, reabilitarea instalaţiei de iluminat şi de coborârea în subteran a instalaţiei aeriene electrice şi de comunicaţii.

Aşa cum aţi putut citi în ziarul "Viaţa liberă", prima licitaţie organizată de Primărie pentru proiectarea şi execuţia acestor intervenţii a fost anulată. Singura ofertă, depusă de asocierea Vega 93 SRL - Tancrad SRL - SPC Elite Consulting SRL, a fost considerată neconformă, de aceea contractul cu o valoare estimată de 15,6 milioane de lei cu TVA nu a putut fi atribuit.

Municipalitatea a lansat o nouă achiziţie publică, de această dată cu o valoare mai mare - peste 18 milioane de lei - şi aşteaptă ofertele până pe 1 iulie 2019. Criteriul de atribuire este "cel mai bun raport calitate - preţ".

Rămâne de văzut câţi ofertanţi se vor prezenta de această dată şi dacă procedura se va finaliza cu succes. Vestea bună este că atribuirea contractului de deviere a reţelelor nu condiţionează demararea lucrărilor pe fonduri europene contractate deja de Consiliul Judeţean Galaţi.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Exces de viteză la umplerea conturilor: 100 de milioane/lună

Aqua Parc SRL, o firmă din Neamţ judecată pentru evaziune fiscală şi spălare de bani, reuşeşte lovituri după lovituri cu bani publici. Doar luna aceasta a primit trei contracte în valoare de peste 110 milioane de lei, cel mai important venind de la Consiliul Judeţean Galaţi, pentru extinderea variantei ocolitoare a municipiului reşedinţă de judeţ. Patronul societăţii, Gheorghe Vlasie, este cumătrul baronului Ionel Arsene, preşedintele Consiliului Judeţean Neamţ, şi inculpat pentru evaziune şi spălare de bani în dosarul firmei sale. În ultimii ani, Aqua Parc a primit lucrări de peste 310 milioane de euro de la stat.

Consiliul Judeţean Galaţi a atribuit pe 5 iunie 2019 contractul pentru extinderea şi modernizarea variantei ocolitoare a municipiului Galaţi, în urma unei licitaţii la care au participat 26 de firme, grupate în patru asocieri. Câştigătoare a fost declarată asocierea condusă de Aqua Parc SRL din Slobozia (judeţul Neamţ), din care mai fac parte încă 10 subcontractanţi. Valoarea totală a contractului este de 95.197.692,27 lei, fără TVA. Suma este mult mai mare decât întreaga cifră de afaceri pe 2018 a firmei câştigătoare, Aqua Parc SRL raportând pentru anul trecut un business de 8,2 milioane de lei, cu un profit net de 15,7 milioane lei, 160 de angajaţi, precum şi datorii de 20,2 milioane lei.

Trei într-o lună

Firma deţinută de Gheorghe Vlasie a cunoscut o creştere spectaculoasă datorită înţelegerilor sale cu statul, mărindu-şi cifra de afaceri de 84 de ori în ultimii 10 ani. Este, la această dată, în topul achiziţiilor publice din România, după ce a primit numai în luna iunie trei contracte: 13,4 milioane lei de la Serviciul Public Judeţean de Drumuri Bacău pe 4 iunie, 95,1 milioane de lei pentru varianta ocolitoare a Galaţiului pe 5 iunie şi 1,2 milioane lei de la Primăria Moineşti, pe 13 iunie.

317 milioane de euro este valoarea contractelor primite de Aqua Parc SRL de la stat

De la începutul acestui an, Aqua Parc SRL a beneficiat de şapte contracte publice, cu o valoare totală de 127 milioane de lei. Ascensiunea firmei nemţene a coincis cu lucrările primite de la primării din Moldova, nu mai puţin de 133 de contracte în perioada 2007- 2019, din care jumătate prin încredinţare directă.  

Cumetrie cu folos

Succesul fulminant al Aqua Parc SRL poate fi explicat şi prin relaţia de rudenie existentă între patronul Gheorghe Vlasie şi baronul Ionel Arsene, liderul PSD şi preşedinte al Consiliului Judeţean Neamţ, unul din cei mai puternici social-democraţi din zona Moldovei, cei doi fiind cumetri. Arsene a fost considerat unul din cei mai apropiaţi lideri PSD ai fostului preşedinte Liviu Dragnea, familiile acestora petrecându-şi revelionul 2019 împreună la Sinaia, apoi o vacanţă în Maldive. Ionel Arsene este şi cel care l-a impus în 2018 la Ministerul Economiei pe Dănuţ Andruşcă, una din cele mai pitoreşti figuri care a trecut vreodată pe la o guvernare.

Circuit evazionist

Ascensiunea Aqua Parc SRL trebuie privită însă şi prin prisma acuzaţiilor de evaziune fiscală şi spălare de bani aduse unei firme care a rulat sute de milioane de euro din bani publici. În iunie 2016, DIICOT Neamţ a trimis în judecată 11 persoane, printre care şi Gheorghe Vlasie, dosarul aflându-se şi în prezent pe rolul Tribunalului Neamţ.

Gheorghe Vlasie este judecat pentru aderare la un grup infracţional organizat, evaziune fiscală în formă continuată şi complicitate la spălare de bani

Potrivit DIICOT, în perioada 2012- 2015, Vlasie „a aderat la gruparea infracţională organizată de către inculpaţii Trifan George şi Trifan Vasile (parteneri de afaceri- n.red.) şi s-a folosit de mecanismele evazioniste controlate de către aceştia, direct sau indirect prin intermediul inculpatului Mihai Stan, în scopul degrevării ilegale a SC Aqua Parc SRL de la plata sumelor datorate bugetului de stat cu titlu de taxe şi impozite”. „În perioada 2013 – 2014, în calitate de administrator al SC Aqua Parc SRL şi SC Ştef Edil CDP SRL a înregistrat în contabilitatea societăţilor comerciale respective achiziţii cu caracter fictiv de la SC GTG Triumf Construct SRL, SC Theea Construct SRL, SC Green Presst Dinamic SRL şi SC Riana Agregate SRL, în sumă totală de 5.335.032,26 lei, fapt ce a condus la crearea unui prejudiciu bugetului de stat în sumă de 1.708.026,48 lei”, se mai arată în rechizitoriu. De asemenea, „în perioada 2013 – 2014, în baza aceleiaşi rezoluţii infracţionale, a virat în conturile SC GTG Triumf Construct SRL, SC Theea Construct SRL, SC Green Presst Dinamic SRL şi SC Riana Agregate SRL, sumele corespunzătoare facturilor emise de aceste societăţi comerciale către SC Aqua Parc SRL şi SC Ştef Edil CDP SRL, sume care apoi au fost ridicate cash de către inculpaţii Trifan George, Trifan Vasile şi Mihai Toma”.

antena3.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

În decembrie ar putea începe modernizarea Drumului de Centură

La finalul acestei luni s-ar putea adopta proiectul tehnic de modernizare, cu fonduri europene, a Drumului de Centură din municipiul Galaţi, urmând ca lucrările propriu zise să înceapă în luna decembrie, ori în primele luni ale anului viitor, funcţie de condiţiile meteo.

Reamintim, în urmă cu exact un an, Consiliul Local(CL) Galaţi a aprobat, într-o şedinţă extraordinară, trecerea terenului aferent drumului de centură din domeniul public şi administrarea municipiului Galaţi în domeniul public şi administrarea Consiliului Judeţean(CJ) Galaţi pentru a putea fi modernizat şi reabilitat printr-un proiect european de aproximativ 40 milioane euro, CJ Galaţi fiind unica instituţie publică eligibilă.

“Este un proiect extrem de important pentru municipiul Galaţi pentru că ar rezolva multe probleme, pe de o parte legate de accesul traficului greu în municipiul Galaţi, iar pe de altă parte, problemele care tot apar de fiecare dată din punct de vedere al accidentelor care au loc pe centura aceasta a noastră. Sperăm să ducem acest proiect la bun sfârşit”, a precizat, la acel moment, primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu.

Conform proiectului “Extindere și modernizare variantă ocolitoare a municipiului Galați”, proiect în valoare de circa 30 de milioane de lei (derulat prin Programul Operațional Regional 2014-2020), Drumul de Centură al municipiului Galați ar trebui să aibă patru benzi (câte două pe sens) pe toată lungimea sa, trotuare, rigole, piste de biciclete, pasarele pentru traversarea carosabilului, dar și un pod hobanat (suspendat), cu o lungime totală de circa 700 de metri, care va scurta cu 2,4 km drumul făcut în prezent de cei care ocolesc orașul. Pentru derularea tuturor lucrărilor, se vor efectua și 56 de exproprieri de case și afaceri, printre care și trei benzinării. În total, este vorba despre 11.000 de mp de teren și 6.000 de mp de construcții, existând un buget inițial de 7 milioane de lei, alocat pentru despăgubirea celor ce urmează să fie expropriați. Conform proiectului european, despăgubirile sunt asigurate de la UE (cheltuieli nerambursabile), în valoare maximă de 3 milioane de euro (10% din valoarea proiectului), însă dacă valoarea despăgubirilor va fi mai mare (în urma evaluărilor sau, poate, în urma deciziilor instanței de judecată – în cazul proprietarilor care vor apela la magistrați pentru a solicita despăgubiri mai mari), diferența de bani va fi asigurată de la bugetul Consiliului Județean Galați.

Deja o primă variantă a proiectului tehnic este gata, urmând ca la finalul acestei luni să fie aprobaţi în şedinţa CJ Galaţi (unitate care a accesat finanţarea europeană) indicatorii tehnico-economici ai lucrării. Totodată,  funcţionarii din CJ solicită, în prezent, avizele de funcţionare din partea diverselor instituţii şi societăţi (de apă, comunicaţii, gaze naturale etc), după care, potrivit legislaţiei urmează eliberarea autorizaţiei de construcţie şi demararea lucrărilor.

gazetagalatiului.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Stadiul în care se află proiectul privind centura orașului Galați

Centura orașului Galați (aia mică) șerpuiește molcom pe lângă blocurile din cartierul Aviației, toarce sub povara mașinilor care merg pe patru benzi și, brusc, se înalță pe podul hobanat de lângă Talcioc. Cică nu este o poveste de adormit copiii, spune președintele Consiliului Județean Galați, Costel Fotea, care vineri a prezentat stadiul proiectului de la marginea orașului.

Așa, în poze, centura arată bine. Are tot ce-i trebuie unei șosele moderne. În plus, și documentele proiectului au nuanțe de fucsia, anunță Costel Fotea. Cică toată tevatura este în grafic și nu există întârzieri de nici un fel, jură gospodarul șef al județului. „Proiectul a fost depus la termen. Pentru că este un proiect mare, complex, nu ne-am permis să–l aprobăm imediat ce l-au propus, să venim în fața consilierilor și să-l aprobăm. Colegii din aparatul tehnic, inginerii, l-au verificat, au mai fost neclarități și au avut discuții cu proiectantul. Astăzi când vorbim proiectul este în Consiliu Județean, este analizat, se mai verifică pe ici pe colo. La sfârșitul lunii ianuarie, când avem ședința ordinară, proiectul pentru centura Galațiului va fi aprobat, urmând să emitem și ordinul de începere a lucrărilor. Singurul decalaj față de ceea ce am spus cred că este vorba de o lună de zile. Și eu îmi doresc să fie cât mai repede, dar sunt proiecte mari, cu finanțare europeană mare, și atunci trebuie să fim foarte atenți pentru că vrem să facem lucrurile foarte temeinic.” (Costel Fotea, președintele Consiliului Județului Galațiului)

Lucrarea nu va fi împiedicată nici măcar de falimentul unei firme implicate în proiect. „Iese din asociere firma respectivă. Știu un singur lucru că nu ne jucăm cu proiectele Consiliului Județean, cu banii europeni. Vă garantez că proiectul centurii merge mai departe. Firma respectivă nu a primit niciun avans. Cei care sunt în asociere vor duce mai departe proiectul.” (Costel Fotea)

antidotul.ro

Link to comment
Share on other sites

Când încep lucrările de extindere şi modernizare a Drumului de Centură

Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Galaţi, Costel Fotea, a anunţat, astăzi, miercuri, 22 ianuarie 2020, pe pagina sa de Facebook, că proiectul de extindere şi modernizare a Drumului de Centură este în linie dreaptă, proiectul tehnic fiind finalizat de analizat, iar la sfârşitul lunii va fi supus aprobării consilierilor judeţeni.

„Drumul de Centură este în linie dreaptă. Am finalizat de analizat proiectul tehnic, astfel că în şedinţa de la sfârşitul acestei luni îl vom supune aprobării consilierilor judeţeni. Proiectul tehnic a fost depus în termen, iar fiecare filă a acestui document şi fiecare reper din punct de vedere tehnic a fost verificat de către specialişti, astfel că acolo unde au existat aspecte neclare au fost solicitate clarificări sau chiar ajustări. Am obţinut deja peste 90% dintre avizele necesare demarării acestui proiect, iar după aprobarea proiectului tehnic vom putea depune actele pentru obţinerea autorizaţiei de construcţie. Îmi doresc foarte mult ca luna viitoare să emit ordinul de începere a lucrărilor la cea mai importantă investiţie a Galaţiului. Este un proiect complex din punct de vedere tehnic, cu foarte multe aspecte care trebuie luate în considerare şi pentru care trebuie găsite soluţii. De aceea, suntem foarte atenţi cu modul în care se derulează acest proiect, mai ales că printre lucrările ce trebuie realizate se află şi construcţia unui pod hobanat. După finalizarea acestui proiect, timpul petrecut în trafic pe Drumul de Centură va scadea, costurile cu transportul vor scadea şi ele, iar siguranţa în trafic va creşte. Proiectul are o valoare de peste 30 de milioane de euro şi este finanţată din fonduri europene“, spune Costel Fotea.

Reamintim că proiectul „Extindere şi modernizare variantă ocolitoare a municipiului Galaţi“, proiect finanţat prin Programul Operaţional Regional (POR) 2014-2020, a fost lansat oficial în luna aprilie 2019, iar surpriza acestui proiect este construirea podului hobanat (suspendat) ↓ foto în galeria de imagini ↓, care, potrivit preşedintelui CJ Galaţi, reuşeşte să rezolve mai multe probleme. „Una dintre cele mai importante probleme este că nu mai intră traficul greu în oraş, astfel că va fi direct, se reduce distanţa centurii ocolitoare cu 2,4 kilometri, iarăşi, un avantaj foarte mare pentru cei care vor circula pe centură. În afară de faptul că ea va fi la patru benzi şi traficul fluidizat, va fi şi o distanţă mai mică pe care o vor parcurge”, declara Costel Fotea, la prezentarea proiectului. Modernizarea şi extinderea centurii va avea următoarea rută: intrarea în Galaţi dinspre Tecuci, cu ieşire în bulevardul Coşbuc, apoi va continua pe străzile Al. Măcelaru şi Traian, sensul giratoriu, continunând pe strada Macului, strada Tunelului, cu ieşire în DN 2B spre Giurguleşti.

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

A fost aprobată documentaţia tehnică a proiectului de extindere şi modernizare a Drumului de Centură

Astăzi, în cadrul şedinţei ordinare a Consiliului Judeţean Galaţi, a fost aprobată documentaţia tehnică a proiectului de extindere şi modernizare a Drumului de Centură. Valoarea investiţiei este de 134.694.026 de lei, finanţarea fiind asigurată în cadrul Strategiei Uniunii Europene pentru Regiunea Dunării.    

 “Au fost verificate soluţiile tehnice propuse, listele de materiale, cantităţile necesare pentru implementarea proiectului şi valorile financiare pentru fiecare categorie de lucrări, iar acolo unde au existat aspecte neclare au fost solicitate clarificări sau chiar ajustări. Cea mai complexă lucrare din cadrul acestui proiect este realizarea podului hobanat. Mai avem de luat două avize, după care vom depune toate actele pentru obţinerea autorizaţiei de construcţie, astfel încât luna viitoare să putem emite ordinul de începere a lucrărilor”, a declarat Costel Fotea, preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi. 

Proiectul prevedemodernizarea tronsonului dintre bulevardul Brăilei şi viaductul Sidex, lărgirea părţii carosabile la patru benzi pe segmentul dintre viaductul Sidex şi bulevardul George Coşbuc şi modernizarea tronsonului dintre strada Traian/DN26 şi strada Calea Prutului/DN2B. Podul hobanat va avea o lungime de aproximativ 500 de ml (fără rampele de acces) şi o lăţime de 19 m. Acesta va avea patru benzi de circulaţie, pistă de biciclete şi trotuare. De asemenea, în cadrul proiectului vor fi reabilitate trotuarele, se va amenaja o pista pentru biciclişti pe o lungime de 6,5 km, vor fi reabilitate toate podeţele de pe traseul drumului şi va fi modernizată reţeaua de colectare a apelor pluviale. Lucrările se vor desfăşura pe o lungime de 10,45  km.

Consiliul Judeţean Galaţi

Link to comment
Share on other sites

Indicatori tehnici pentru Drumul de Centură

Ședința ordinară de ieri, 30 ianuarie, a Consiliului Județean (CJ) a consemnat aprobarea proiectului tehnic și detaliilor de execuție privind realizarea obiectivului de investiţii "Extindere și modernizare variantă ocolitoare a Municipiului Galați".

Președintele CJ, Costel Fotea a dat explicații, interpelat fiind de consilierul județean Ionică Simbanu, cu privire la modul în care se va realiza descărcarea traficului rutier către alte artere de circulație ce fac legătura cu comuna Șendreni, vama Giurgiulești, strada Basarabiei sau Prelungirea Brăilei. Practic, Fotea a precizat că există, în paralel, proiecte ale municipalității care vor facilita aceste legături de trafic și descongestionarea lui, menționând că, într-adevăr, există necesitatea realizării unor sensuri giratorii în intersecțiile cu Basarabiei și cu Prelungirea Brăilei, care să asigure un flux normal de transport.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Au demarat lucrările la Drumul de Centură

Consiliul Judeţean Galaţi a demarat lucrările la Drumul de Centură. Investiţia este realizată cu fonduri europene, în cadrul Strategiei Uniunii Europene pentru Regiunea Dunării.

“Am demarat lucrările la cea mai mare investiţie în infrastructura rutieră a Galaţiului din ultimii 30 de ani. Vom moderniza de la zero Drumul de Centură şi vom crea o infrastructură rutieră modernă. Este o investiţie de peste 30 de milioane de euro, de care va beneficia întreaga comunitate gălăţeană. Primele lucrări vor fi realizate la cea mai complexă parte a acestui proiect, respectiv la podul hobanat. În acest moment, constructorul lucrează la infrastructura pilonului central al podului. Pilonul va avea o înălţime de 62 de metri de la nivelul solului şi va susţine cele 44 de hobane ale podului. Podul suspendat va scurta lungimea actuală a Drumului de Centură cu aproximativ doi kilometri, astfel încât conducătorii auto nu vor mai fi nevoiţi să intre prin oraş pentru a-şi continua drumul pe varianta ocolitoare a Galaţiului. De asemenea, constructorul va începe să lucreze şi pe tronsonul de pe strada Macului, de la intersecţia cu strada Traian şi până la intersecţia cu strada Calea Prutului. Odată cu implementarea acestui proiect se va fluidiza traficul în zonă, se va reduce riscul de accidente rutiere şi va scădea timpul petrecut de şoferi în trafic, ceea ce pentru agenţii economici înseamnă costuri mai mici. În plus, prin această investiţie vor fi create şi noi locuri de muncă. Vom face şi exproprieri în zonele în care vom extinde drumul la patru benzi de circulaţie, însă acestea nu vor fi realizate anul acesta. Lucrările la Drumul de Centură se vor desfăşura etapizat, fără a întrerupe total circulaţia”, a declarat Costel Fotea, preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi.

Această investiţie prevede modernizarea a 10,45 km de drum. Astfel, de la intersecţia cu bulevardul Brăilei şi până la ieşirea în bulevardul George Coşbuc drumul va avea patru benzi de circulaţie. Fundaţia Drumului de Centură va fi consolidată, vor fi reabilitate podeţele, se va fi realiza o rețea nouă de colectare a apelor pluviale şi se vor amenaja trotuare, spaţii verzi şi piste pentru biciclişti (6,5 km). De asemenea, vor fi realizate şi cinci sensuri giratorii. Podul hobanat va avea o lungime de aproximativ 500 de metri şi este prevăzut cu patru benzi de circulaţie. Lucrările se vor desfășura pe o suprafață 184.445 de metri pătrați. Termenul de implementare a proiectului este de 24 de luni.

Consiliul Judeţean Galaţi

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ce este podul hobanat care va scurta Drumul de Centură

Din respect pentru cititori, ne dorim ca unii termeni mai puțin uzitați să primească clarificările necesare. Astfel, pornind de la ambițiosul proiect al Consiliului Județean Galați de traversare a unei părți din centura ocolitoare a municipiului pe un pod hobanat, ne propunem să oferim câteva date suplimentare, sperăm noi, lămuritoare.

Astfel, podul (termen de origine slavă) reprezintă o construcție auxiliară unei căi de comunicații terestre, destinată susținerii și asigurării continuității acesteia la traversarea unui obstacol, cum ar fi un curs de apă, o vale sau o altă cale de comunicație.

Podurile se clasifică după mai multe criterii, dar cel care ne interesează este din punct de vedere al schemei statice. Conform acestui reper, ele pot fi dalate, pe grinzi, în arc, suspendate, în consolă și hobanate. În această ultimă variantă, posibil cea mai spectaculoasă arhitectural, sarcina construcției este preluată de o suprastructură compusă dintr-o grindă continuă pe reazeme elastice, ancorate de unul sau mai mulți piloni, prin intermediul unor cabluri de oțel, dispuse liniar.

Lucrări de acest gen au început să fie realizate începând cu a doua jumătate a secolului al XX-lea. Termenul hobanat are legătură cu hobanul (hobana), ce derivă din limba franceză (hauban, vb. haubaner) și se referă la o piesă de legătură, de obicei din sârmă de oțel, folosită mai întâi în industria aeronautică. Totodată, verbul derivat în limba română este a hobana, cu înțelesul tocmai de a fixa ceva cu ajutorul hobanelor.

Lămuriți în ceea ce privește procedurile tehnice, să mai spunem că podul Tatara din Japonia, finalizat în 1999, este considerat cel mai mare pod hobanat din lume, iar cea mai largă (lată) construcție de acest gen este în Statele Unite ale Americii - Zakim Bunker Hill din Boston, deschis integral în decembrie 2003.

În România, cel mai cunoscut pod hobanat este cel de la Agigea, peste Canalul Dunăre - Marea Neagră, deschis circulației în aprilie 1984, depășit ulterior ca lungime de Pasajul Basarab, inaugurat în iunie 2011.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Contract atribuit pentru lucrările suplimentare la modernizarea Centurii

După două licitaţii anulate, Primăria municipiului Galaţi a reuşit să atribuie contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor suplimentare la proiectul „Extindere și modernizare drum centură”, demarat deja de Consiliul Judeţean. Este vorba, potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, despre lucrări de deviere a reţelelor şi nu numai, investiţii neeligibile pe fonduri europene, pe care municipalitatea şi le-a asumat.

Reabilitarea trotuarelor şi a spaţiilor verzi adiacente carosabilului străzii Nicolae Mantu, reconfigurarea unui sector de drum, amenajarea unei piste pentru biciclişti, reabilitarea reţelei de apă din zona Drumului de Centură, preluarea apelor pluviale, reabilitarea instalaţiei de iluminat şi de coborârea în subteran a instalaţiei aeriene electrice şi de comunicaţii vor fi astfel executate.

Câştigătoarea licitaţiei este Asocierea Gendav SRL, SC Genymar 2008 SRL, SGM Contractor SRL, SC Alitec Solution SRL, RBX Electric Flash Led, având ca subcontractant firma Atu Consulting. A fost, de altfel, şi singura ofertă depusă în cadrul licitaţiei care a avut drept criteriu de atribuire "cel mai bun raport calitate - preţ".

Valoarea finală a contractului este de 15.153.910 lei fără TVA, în condiţiile în care licitaţia plecase de la o valoare totală estimată de 15.153.911,52 de lei fără TVA.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

A fost semnat contractul de lucrări pentru reţelele de utilităţi la Drumul de Centură

Primăria municipiului Galaţi a anunţat astăzi, vineri, 29 mai 2020, că a fost semnat contractul de lucrări ce vizează reţelele de utilităţi la Drumul de Centură, în completarea proiectului cu fonduri europene de extindere şi modernizare a acestei artere, derulat de Consiliul Judeţean Galaţi, în parteneriat cu municipalitatea.

Astfel, Primăria Galaţi şi-a propus realizarea din bugetul local a mai multor lucrări, între care reabilitarea trotuarelor şi a spaţiilor verzi adiacente carosabilului pe strada Nicolae Mantu; realizarea de trotuare noi pe partea de vest; reconfigurarea unui sector de drum; amenajarea unei piste de biciclişti; realizarea de rampe de acces pentru persoanele cu dizabilităţi; reabilitarea reţelei de apă din zona Drumului de Centură; realizarea unei canalizaţii de preluare a apelor pluviale de pe zona de vest a drumului (Tronson I); reabilitarea canalului colector a apelor pluviale din zona km 2+705m; reabilitarea instalaţiei de iluminat prin înlocuirea stâlpilor din beton cu stâlpi din metal şi înlocuirea corpurilor de iluminat cu corpuri tip LED; realizarea unei canalizaţii subterane pentru coborârea în subteran a instalaţiei aeriene electrice şi de comunicaţii.

Valoarea contractului este de 15.153.910,00 lei fără TVA, oferta declarată câştigătoare în urma licitaţiei publice fiind cea depusă Asocierea Gendav SRL - RBX Electric Flash Led SRL - Alitec Solution SRL - SGM Contractor SRL - Genymar 2008 SRL. Pentru proiectare sunt prevăzute 4 luni, iar pentru execuţia lucrărilor 12 luni.

„Am promis, mă ţin de cuvânt. Am semnat contractul pentru lucrările suplimentare necesare modernizării Drumului de Centură. Vorbim de amenajarea trotuarelor şi spaţiilor verzi, reabilitarea reţelelor de apă şi iluminat, realizarea unei piste pentru biciclişti şi rampe de acces pentru persoanele cu dizabilităţi pe diferite tronsoane. E un contract de lucrări de peste 3 milioane de euro, ce se adaugă proiectului cu fonduri europene de aproape 30 de milioane de euro în care Primăria Galaţi şi Consiliul Judeţean Galaţi sunt parteneri. În final, şoseaua va fi extinsă la patru benzi, va avea un pod spectaculos, piste pentru biciclişti şi reţele de utilităţi necesare“, spune primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu.

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Între 50 și 100 de imobile vor fi demolate pe ”centura mică”

Lucrările pe varianta de ocolire a municipiului, mai cunoscută și sub denumirea de "centura mică", o investiție a Consiliului Județean (CJ) în valoare de peste 30 milioane de euro, sunt în faza în care se realizează deja fundația pilonului central, care va avea o adâncime de 30 de metri și o înălțime de 60 de metri de la nivelul solului (cât înălțimea unui bloc cu 20 de etaje).

Potrivit președintelui CJ, Costel Fotea, "nu mai puțin de 80 de piloți forați vor alcătui structura de rezistență a pilonului central. Podul hobanat va mai avea încă trei piloni de rezistență. Deja la unul dintre picioarele podului, cel dinspre Talcioc, pilonii forați au fost realizați. Este unul dintre cele mai complexe proiecte de infrastructură care s-au construit în Galați în ultimele decenii. Va avea patru benzi și va fluidiza foarte mult traficul în zonă, deoarece conducătorii auto nu vor mai fi forțați să intre prin oraș pentru a-și continua drumul pe centura Galațiului. De asemenea, se lucrează și pe tronsonul dintre strada Traian și Calea Prutului. S-au realizat lucrările pentru lărgirea părții carosabile, precum și înlocuirea podețelor vechi de pe traseu".

Totodată, Consiliul Județean Galați are nevoie de servicii de evaluare ANEVAR, servicii  de expertiză, servicii de proiectare și execuție lucrări desființare, necesare realizării investiției de utilitate publică "extindere și modernizare varianta ocolitoare a municipiului Galați" (DJ 251 M). Mai concret, se intenționează, conform procedurii simplificate lansate în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), achiziționarea un pachet de servicii care va include expertiză tehnică (inclusiv lucrări de consolidare imobil, dacă este cazul), documentații tehnice necesare obținerii certificatelor de urbanism şi avizelor pentru fiecare imobil în parte, documentații obținere avize, documentații tehnice pentru autorizarea lucrărilor de desființare/ demolare pentru fiecare imobil expropriat în parte, proiecte tehnice pentru aceste lucrări, execuția acestora, costuri de gestionare deșeuri, precum și servicii de evaluare efectuate de către un expert ANEVAR.

Conform anunțului publicat recent în SEAP, prețul total al contractului se va stabili pentru un număr de minim de 56 de imobile și un număr maxim de 100 de imobile, iar valoarea totală estimată este de aproape 3,3 milioane lei. Având în vedere criteriul de atribuire "prețul cel mai scăzut", termenul-limită pentru depunerea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 20 august 2020.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Proiecte, expertize și demolări pentru ”centura mică”. Atribuire de aproape trei milioane de lei

Compania sătmăreană AM Livity SRL, înființată în martie anul acesta, se va ocupa de prestarea unor servicii și lucrări aferente proiectului Consiliului Județean Galați de "Extindere și modernizare variantă ocolitoare a municipiului Galați" (DJ 251 M), mai cunoscut sub denumirea de "centura mică".

Acestea, în special lucrări de demolare (conform datelor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice), vor fi efectuate într-o asociere din care mai fac parte și alți trei operatori economici din Capitală, Estima Topocad Consulting SRL, Ceed Machinary SRL și Unitar Proiect TDA SRL, în calitate de terți și subcontractanți.
Valoarea contractului atribuit urmare unei proceduri simplificate este de puțin peste 2,95 milioane lei, fără TVA. Detaliind, în vederea efectuării procedurilor de expropriere este necesară achiziționarea de servicii evaluare ANEVAR și servicii expertiză, proiectare și execuție lucrări desființare în vederea extinderii și modernizării variantei ocolitoare a municipiului Galați. Astfel, vorbim despre achiziționarea unui pachet de servicii ce include expertiză tehnică (inclusiv lucrări de consolidare imobil, dacă este cazul), documentații tehnice necesare obținerii certificatelor de urbanism şi avizelor pentru fiecare imobil în parte, documentații obținere avize, documentații tehnice pentru autorizarea lucrărilor de desființare/demolare pentru fiecare imobil expropriat în parte, proiecte tehnice pentru aceste lucrări de desființare/demolare, execuţie lucrări de desființare/demolare plus costuri de gestionare deșeuri, precum și servicii evaluare efectuate de către un expert ANEVAR, aşa cum sunt ele prevăzute în legislația specifică.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Podul de pe ”centura mică” a Galaţiului prinde contur cu bani europeni

Proiectul „Extindere şi modernizare variantă de ocolire a municipiului Galaţi” – „centura mică”, cum i se mai spune – este, de departe, cel mai amplu proiect de modernizare a infrastructurii rutiere din judeţul Galaţi, din ultimele decenii. Grosul investiţiilor este asigurat printr-un proiect în valoare de 30 milioane de euro, depus de Consiliul Judeţean (CJ) Galaţi în cadrul Programului Operaţional Regional 2014-2020, Axa prioritară 6 - "Îmbunătăţirea infrastructurii rutiere de importanţă regională" - Apel SUERD. Drumul de centură va avea o lungime de 10,58 km, va fi lărgit la patru benzi şi va cuprinde inclusiv un pod hobanat (cu o suprastructură susţinută cu cabluri din oţel - n.r.) pentru ocolirea zonelor urbane mai aglomerate. Proiectul este executat de asocierea Aqua Parc SRL, Mavgo Holding SRL şi Hydrostroy AD Sofia. Lucrările au început în acest an și au termen-limită 2022.

Judeţul Galaţi a înregistrat de-a lungul timpului puține investiţii semnificative în infrastructura rutieră, iar blocajele de pe actuala centura a municipiului Galaţiului sunt arhicunoscute în zonă.

Lucrările din cadrul proiectului au început în urmă cu şase luni, când s-a bătut primul ţăruş, iar excavatoarele au intrat pe noul șantier.

Drumul de centură devenit drum judeţean

Teoretic, drumul de centură figura, iniţial, drept drum municipal. Primăria Galaţi avea în vedere unele modernizări, un studiu de fezabilitate era pregătit încă din 2017, dar încerca să găsească şi o sursă de finanţare. O variantă ar fi fost Apelul lansat prin POR, în cadrul Strategiei UE pentru Regiunea Dunării (SUERD), însă aici doar unele Consilii Judeţene erau eligibile, pe partea de drumuri judeţene.

„Ideea a fost de a transforma acest drum municipal în drum judeţean (DJ 251 M) – până la urmă, era vorba de o lucrare de interes pentru tot judeţul – iar proiectul să fie realizat şi depus de Consiliul Județean Galaţi. Prin urmare, în urma consultărilor pe care le-am avut cu municipalitatea, am preluat noi „ştafeta” acestui proiect şi l-am actualizat, s-au fixat chiar o serie de obiective mai ambiţioase decât cele avute în vedere iniţial, dar mergând pe criteriile din Apelul SUERD, iar acolo unde apăreau o serie de cheltuieli neeligibile – relocarea reţelelor de utilităţi, canalizare, amenajarea unor spaţii verzi, legăturile cu celelalte căi rutiere etc. – am convenit să le facem din bugetele proprii”, a explicat preşedintele CJ Galaţi, Costel Fotea.

Din punct de vedere tehnic, pentru a uşura abordarea proiectului, varianta ocolitoare a municipiului Galaţi a fost împărţită în patru tronsoane, în funcţie de specificul lucrărilor ce urmau a fi făcute:
- Tronsonul I, str. Brăilei - Viaduct SIDEX, în lungime de 3.050 de metri şi o lăţime de 14 metri, cu patru benzi de circulaţie, 4x3,50 m;
- Tronsonul II, între Viaduct SIDEX şi bulevardul George Coşbuc, în lungime de 3.706 metri, lăţime variabilă până în 14 metri;
- Tronsonul III, între bulevardul George Coşbuc şi str. Al.Măcelaru/ str.Traian, în lungime de 567 de metri şi lăţime de 14 metri;
- Tronsonul IV, între str.Traian/ Macului şi Calea Prutului, în lungime de 3.542 de metri şi lăţime variabilă între 7,00 şi 10,5 metri, cu două benzi de circulaţie 2x3,5 metri.

Per ansamblu, noua variantă ocolitoare a Galaţiului va include o suprafaţa carosabilă de 129.656 mp, dar şi o pistă pentru biciclişti de 6,54 km, trotuare de 11.874 mp, acostamente - 8.735 mp, şanţuri pentru apele pluviale - 12.361 mp, patru sensuri giratorii, precum şi spaţii verzi - 20.919 mp.

Cel mai dificil element al proiectului a fost, în varianta CJ Galaţi, includerea în proiect – pe tronsonul II - a construirii unui pod hobanat.

„Acest pod va îndepărta traficul greu de zona de locuinţe. În plus, el va elimina o serie de curbe de pe vechiul traseu şi va scurta drumul de centură cu mai bine de 2,6 kilometri, ceea ce, desigur, va fi un avantaj pentru transportatori”, a precizat preşedintele CJ Galaţi, Costel Fotea.

Activitate intensă pe şantier

Primul front de lucru deschis pe şantierul drumului de centură a fost chiar locul unde va fi amplasat podul hobanat, considerată a fi şi cea mai grea parte de realizat din proiect. Podul ar urma să aibă o lungime de 290 metri, la care se vor adăuga şi cele două deschideri de câte 120 de metri fiecare. Iar din valoarea totală de aproape 30 milioane de euro a proiectului, construirea podului înseamnă aproximativ 14 milioane de euro.

Desfăşurarea de forţe a fost pe măsură. Deşi sunt abordate toate elementele constructive ale podului, eforturile se concentrează în prezent pe realizarea pilonilor principali, din care vor pleca, de la o înălţime de 62 de metri, imensele cabluri de oţel, hobanele, care vor susţine, de o parte şi de alta, întreaga structură a podului.

Acesta va avea şi o parte nevăzută, adânc înfiptă în pământ, aproape 30 de metri – şi care va asigura stabilitatea pilonilor centrali.

„Fundaţia pilonilor centrali este realizată pe piloţi foraţi, la o adâncime de 26 metri, câte 40 de piloţi pentru fiecare fundaţie. Radierul care solidarizează cei 40 de piloţi pentru fiecare fundaţie are o înălţime de 4,5 metri. Iar de pe această structură vor pleca cei doi piloni centrali ai podului, fiecare având 62 de metri înălţime. De asemenea, structura centrală este dotată şi la partea superioară şi la cea inferioară cu două contravântuiri (grinzi speciale menite să preia din forţele de tensiune)”, explică ing. Ovidiu Buruiană, şef de şantier din partea asocierii Aqua Parc SRL, Mavgo Holding SRL şi Hydrostroy AD Sofia, care se ocupă cu execuţia lucrărilor.

Turnarea fundaţiilor a presupus un veritabil tur de forţă în ceea ce priveşte capacitatea de turnare. Într-o singură zi, la un singur radier, s-au turnat nu mai puţin de 1.000 de metri cub de beton, ceea ce a însemnat un circuit de peste 100 de betoniere care au asigurat, în flux continuu, materialele de construcţii.
De săptămâna viitoare se va trece la turnarea părţii superioare a structurii, iar în acest ritm, până la sfârşitul anului, pilonii principali ai podului hobanat vor fi aproape configuraţi.

Flux financiar asigurat

În termeni financiari, valoarea totală a proiectului de modernizare a drumului de centură are o valoare de 135.292.870 lei, din care valoarea fondurilor nerambursabile este de 132.492.550 lei. Cofinanţarea asigurată de CJ Galaţi este de 2.703.929 lei, iar cheltuielile neeligibile pe acest proiect au o valoare de 96.390 lei.

Şi chiar dacă pe şantier se lucrează intens - lucrările sunt chiar mai avansate decât era prevăzut iniţial - un element care a asigurat continuitatea a fost menţinerea fluxurilor de plăţi către constructori. În această privinţă, CJ Galaţi a avut de gestionat două probleme. Prima – creşterea costurilor cu manopera în construcţii, ca urmare a aplicării ordonanței de urgență 114 din 2018, care a majorat salariul minim din industria construcțiilor; a doua – asigurarea plăţii constructorilor până la primirea banilor europeni.

„OUG 114 a dat o bulă de oxigen constructorilor, dar s-a majorat preţul contractului. A trebuit să actualizăm partea de manoperă din proiect, unde costurile au crescut în unele situaţii şi cu 12%. Lucrul acesta n-a făcut decât să pună presiune tot pe bugetul propriu, pentru că valoarea sumelor din fonduri europene a rămas nemodificată. Ce-i drept, o parte din aceste cheltuieli suplimentare se pot acoperi din acea cotă de 10% pe care fiecare proiect o are la capitolul „diverse şi neprevăzute”, asta, desigur, dacă nu apar lucrări suplimentare”, a explicat preşedintele CJ Galaţi.

Astfel, dacă iniţial, strict pe partea de proiectare şi lucrări, contractul a avut o valoare de 113.285.253 lei (TVA inclus), după modificările privind manopera, contractul a ajuns la valoarea de 117.047.234 lei (TVA inclus).

În ceea ce priveşte decontările facturilor către constructori, CJ Galaţi şi-a asigurat, din bugetul propriu, o rezervă (buffer financiar) din care să fie asigurată continuitatea plăţilor, urmând ca ulterior aceşti bani să fie recuperaţi din fondurile europene. „La drumul de centură avem plăţi făcute în valoare de circa șase milioane de euro, bani pe care aşteptăm să îi recuperăm de la Ministerul Fondurilor Europene. Problema e că aceste decontări mai au întârzieri şi imaginaţi-vă cam cum ar fi să vină constructorul cu o factură de 1 milion de euro şi noi să o decontăm după patru luni! Sunt proiecte în ţară care s-au blocat din această cauză. Din fericire, noi ne-am luat aceste măsuri de precauţie”, a precizat Costel Fotea.

Exproprieri de utilitate publică

În ceea ce privește component financiară a proiectului, o problemă importantă care rămâne de rezolvat este şi cea a despăgubirilor acordate pentru exproprierile de utilitate publică. Pentru lărgirea drumului de centură la patru benzi, se vor face în jur de 60 de exproprieri. În urma unei licitaţii finalizate chiar la începutul acestei luni, CJ Galaţi a desemnat, în baza unui contract în valoare de 2,95 milioane de lei, asocierea formată din AM Livity SRL, Estima Topocad Consulting SRL, Ceed Machinary SRL și Unitar Proiect TDA SRL să se ocupe de procedurile de evaluare a proprietăţilor, acordarea despăgubirilor, obţinerea avizelor de demolare şi demolarea propriu-zisă.

„În perioada sezonului rece se vor face aceste evaluări, vom face proiectele de demolare, astfel încât acestea să înceapă undeva în aprilie - mai, când vremea se va încălzi. Până atunci oamenii îşi vor primi inclusiv banii din despăgubiri, pentru a putea şi ei, la rândul lor, să-şi facă un plan, o evaluare, pentru a se muta în altă casă sau alt apartament. Am solicitat evaluatorului să fie foarte corect şi obiectiv, astfel încât oamenii să fie mulţumiţi şi bineînţeles să fie despăgubiţi la adevărata valoare a imobilului, să nu avem discuţii”, a precizat preşedintele CJ Galaţi, Costel Fotea.

Revenind la partea de lucrări, odată cu construirea pilonilor principali, lucrările la podul hobanat se vor accelera, dat fiind faptul că se va putea trece la montarea tablierului (ansamblul grinzilor care formează scheletul de rezistenţă al podului – n.r.) şi a hobanelor, acestea fiind deja comandate, pregătite, gata pentru a fi montate.

De asemenea, în prezent se află în plină desfăşurare lucrările pe tronsonul IV al drumului de centură (între str.Traian/ Macului şi Calea Prutului). Pe această porţiune de 3,5 km s-au făcut lucrări de consolidare a fundaţiei şi reabilitare a podeţelor, iar partea carosabilă a fost lărgită, astfel încât traficul să se desfăşoare în condiţii mai sigure. Până la sfârşitul acestei luni ar urma să fie turnat şi primul strat de asfalt, din cele trei prevăzute prin proiect, menite să asigure o rezistenţă crescută la traficul greu.

Conform planurilor, construirea podului hobanat ar urma să se finalizeze la mijlocul anului 2021. Întregul proiect de modernizare ce vizează „centura mică” a Galaţiului se va încheia în cursul anului 2022.

Beneficii pentru siguranţa circulaţiei

Varianta de ocolire a municipiului Galaţi face legătura între principalele zone cu activitate economică din municipiu, fie că e vorba de combinatul siderurgic, şantierul naval, porturile sau zona legumicolă Zătun – Tuluceşti. De asemenea, în apropierea drumului de centură s-au dezvoltat multe întreprinderi mici şi mijlocii. Drumul de centură pleacă din estul municipiului, ocoleşte Galaţiul prin nord şi ajunge până în zona industrială din vestul oraşului. Modernizarea drumului de centură va creşte mobilitatea mărfurilor şi a forţei de muncă, graţie lărgirii la patru benzi, eliminarea intrărilor şi ieşirilor pe centură care îngreunează traficul în prezent şi înlocuirea acestora, acolo unde este necesar, cu sensuri giratorii. Ideea este de a se realiza o centură de viteză, care să scurteze cu până la 30 la sută timpul de traversare a Galaţiului, în special în ceea ce priveşte tranzitul dintre bld. Coşbuc şi str. Brăilei. La fel de importante sunt beneficiile în materie de siguranţă a circulaţiei, noile condiţii de trafic fiind mai favorabile prevenirii accidentelor.

Investiţii cu efect multiplicator

Proiectul de modernizare a variantei de ocolire a municipiului Galaţi va fi unul benefic pentru economia locală. Cele 30 milioane de euro din acest proiect pun în mişcare firmele de construcţii, ajută la generarea de locuri de muncă, dar la fel de importante sunt efectele şi la nivelul furnizorilor de servicii, de materiale de construcţii sau de utilaje, a subliniat preşedintele CJ Galaţi, Costel Fotea: „Dincolo de partea strict tehnică şi de siguranţa circulaţiei, privind această arteră rutieră importantă a Galaţiului, fondurile investite în acest proiect vor avea un efect multiplicator în economia locală. Vor fi, desigur, mai multe comenzi de materiale, salarii pentru angajaţi, dar vor fi inclusiv mai multe taxe şi impozite colectate la bugetele locale. Într-o perioadă în care economia traversează o perioadă nu tocmai fericită, aceste investiţii sunt o ancoră de stabilitate pentru mediul de afaceri local”.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Încep lucrările de reabilitare pe tronsonul 1 al Drumului de Centură

Mâine, 28 aprilie, vor demara lucrările de reabilitare pe tronsonul 1 al Drumului de Centură. Este vorba despre porţiunea cuprinsă între intersecţia cu bulevardul Brăilei şi Viaductul de la Combinat. 

Astfel, în prima etapă, începând de mâine, 28 aprilie, se închide traficul pe prima bandă de circulaţie a segmentului dintre intersecţia cu Prelungirea Brăilei şi intersecţia cu strada Constantin Levaditti, pe partea dreaptă a direcției de mers către Viaduct.

De asemenea, începând de miercuri, 5 mai, se închide traficul şi pe prima bandă de circulaţie a tronsonului dintre intersecţia cu strada Oltului şi intersecţia cu Prelungirea Brăilei, pe sensul de mers către Viaduct.

Intersecţiile vor rămâne deschise circulaţiei. Pe cele două porţiuni de drum vor fi realizate lucrări de modernizare a infrastructurii rutiere şi a sistemului de colectare a apelor pluviale.

Consiliul Judeţean Galaţi

 

2.jpg

1.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Probleme cu realizarea exproprierilor de pe "centura mică". Achiziție publică reluată

Consiliul Județean (CJ) Galați, în calitate de autoritate contractantă, a identificat necesitatea obținerii serviciilor de evaluare ANEVAR, expertiză, proiectare și execuție a lucrărilor de desființare pentru realizarea investiției de utilitate publică "Extindere și modernizare variantă ocolitoare a municipiului Galați" (DJ 251 M), valoarea achiziției publice fiind estimată la aproape 2,35 milioane de lei, conform datelor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP/SICAP).

În discuție sunt între 50 și 70 de imobile, pentru care sunt necesare rapoarte de evaluare ANEVAR în vederea exproprierii pentru cauză de utilitate publică, după emiterea avizului tehnic emis de OCPI pentru coridorul de expropriere, documentațiile pentru obținerea certificatelor de urbanism și a avizelor, după intabularea coridorului, actualizarea cărților funciare plus taxele aferente, expertize tehnice pentru imobilele afectate de coridorul de expropriere, inclusiv, dacă este cazul, măsuri și estimare de costuri pentru consolidarea imobilelor afectate, documentații tehnice pentru autorizarea lucrărilor de desființare/ demolare, inclusiv proiecte tehnice și execuția lucrărilor.
Pentru toate acestea, criteriul de atribuire a fost stabilit "cel mai bun raport calitate-preț", în condițiile în care componenta financiară are o pondere de doar 55 la sută. CJ Galați solicită ofertanților informații aferente principalelor lucrări executate în ultimii cinci ani în domeniul construcțiilor civile, din care să rezulte că au realizat lucrări de construcții de modernizare/ modificare/ transformare/ demolare a construcțiilor civile, însoțite de certificări de bună execuție pentru cele mai importante dintre acestea. Procedura simplificată are ca termen-limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare data de 11 octombrie, ora 15,00, atunci când va avea loc și deschiderea acestora în SEAP.

O licitație reluată

Toate acestea au loc datorită faptului că prima asociere de firme ce ar fi trebuit să ducă la bun sfârșit prestarea serviciilor, proiectarea și desființarea imobilelor expropriate a pierdut acest drept, prin rezilierea contractului atribuit anterior (https://www.viata-libera.ro/bani-europeni/155233-podul-de-pe-centura-mica-a-galatiului-prinde-contur-cu-bani-europeni). Conform președintelui CJ Galați, Costel Fotea, "expertul ANEVAR desemnat ca supervizor a sesizat nerespectarea procedurilor prevăzute de legislație, motiv pentru care a fost emis un certificat constatator negativ, iar, la această dată, există și o acțiune în justiție pentru despăgubiri. Nu putem îngrădi dreptul nimănui să participe la o licitație, dar nici nu ne jucăm cu aceste exproprieri și nu facem niciun rabat, fiind vorba despre proprietățile oamenilor". Costel Fotea a adăugat că "orice firmă care vine la Galați și participă la o procedură de achiziții publice trebuie să știe să respecte toate legile în vigoare și tot ceea ce s-a convenit prin contract, conform caietului de sarcini. În paralel, lucrările de modernizare ale centurii continuă, inclusiv la podul hobanat".
Această etapă a exproprierilor face parte din amplul proiect de realizare a variantei ocolitoare a municipiului Galați, mai cunoscută sub denumirea de "centura mică", finanțat prin Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020, axa prioritară 6, cu o valoare de peste 135 milioane de lei.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

O asociere gălățeană va finaliza exproprierile de pe "centura mică"

După cum am arătat în urmă cu aproape două luni (VEZI AICI), Consiliul Județean Galați, în calitate de autoritate contractantă, a reluat procedura de obținere a serviciilor de evaluare ANEVAR, expertiză, proiectare și execuție a lucrărilor de desființare pentru realizarea investiției de utilitate publică "Extindere și modernizare variantă ocolitoare a municipiului Galați" (DJ 251 M). Valoarea achiziției publice, conform datelor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP/SICAP), a ajuns la aproape 2,35 milioane de lei și a fost reatribuită, de această dată unui "consorțiu" de operatori economici gălățeni.
Astfel, asocierea dintre Marom Eco SRL (ofertant lider), împreună cu Intec SRL și subcontractanții Gendav SRL și Elipsoid SRL se va ocupa de spinoasa problemă a exproprierilor de pe centura mică a municipiului Galați. Conform informațiilor din SEAP, există necesitatea efectuării rapoartelor de evaluare ANEVAR în conformitate cu prevederile legale, după emiterea avizului tehnic emis de OCPI pentru coridorul de expropriere, a documentațiilor tehnice necesare obținerii certificatelor de urbanism si avizelor, după intabularea coridorului de expropriere, actualizarea cărților funciare, a expertizelor tehnice pentru imobilele afectate de coridorul de expropriere, a celor pentru autorizarea lucrărilor de desființare/demolare, inclusiv proiecte tehnice și execuția efectivă a lucrărilor. În prețul final, sunt incluse și costurile cu gestionarea deșeurilor, dar și cele aferente demolării a minim 50, respectiv, maxim 70 de imobile.
În ultimul bilanț depus la Ministerul Finanțelor Publice, cel pe anul 2020, firma gălățeană Marom Eco SRL afișează venituri totale de 8,65 milioane de lei, realizând, totodată, un profit net de circa 1,034 milioane de lei, cu un număr mediu de opt salariați.
Reamintim faptul că această etapă a exproprierilor face parte din amplul proiect de realizare a variantei ocolitoare a municipiului Galați, mai cunoscută sub denumirea de "centura mică", finanțat prin Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020, cu o valoare actualizată de peste 135 milioane de lei.

viata-libera.ro

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Primăria cedează Consiliului Judeţean lucrările suplimentare la Centura Galaţiului

În unanimitate, consilierii locali au fost de acord ca Primăria Galaţi să transmită Consiliului Judeţean contractele de proiectare, supraveghere şi execuţie a lucrărilor suplimentare la extinderea și modernizarea a Drumului de Centură. Este vorba despre devierea reţelelor şi nu numai, neeligibile pe fonduri europene, pe care municipalitatea şi le asumase, dar pe care nu le mai poate susţine financiar. Bugetul Galaţiului va fi degrevat de plata unei sume de aproximativ zece milioane de lei.

Un proiect de hotărâre privind cesiunea contractelor aferente proiectului "Extindere şi modernizare Drum de Centură - deviere utilităţi" a fost introdus suplimentar pe ordinea de zi a şedinţei de joi, 27 ianuarie, a Consiliului Local. "Proiectul înseamnă transmiterea întregului pachet de lucrări şi de obligaţii din partea Primăriei către Consiliul Judeţean (CJ)", a explicat primarul Ionuţ Pucheanu, amintind că, la momentul demarării proiectului de extindere şi modernizare a Drumului de Centură, Primăria şi CJ s-au asociat. Pentru că doar CJ era eligibil să obţină fonduri europene pentru un asemenea obiectiv, municipalitatea i-a transmis Drumul de Centură, asumându-şi o serie de lucrări care nu puteau fi decontate din banii UE: devierea unor reţele, reabilitarea trotuarelor şi a spaţiilor verzi adiacente carosabilului străzii Nicolae Mantu, reabilitarea reţelei de apă din zona Drumului de Centură, preluarea apelor pluviale, reabilitarea instalaţiei de iluminat etc.

"Dificultăţile inerente în coordonarea celor două proiecte de mare anvergură, lipsa resurselor financiare ale Primăriei Galaţi pot duce la sincope în dezvoltarea proiectului de extindere şi modernizare a centurii, finanţat din fonduri europene", explică autorităţile în documente, punctând importanţa strategică acestui proiect pentru judeţul Galaţi.

"Din suma de lucrări care se ridica la momentul respectiv la aproximativ 16 milioane de lei, până în momentul de faţă s-au realizat o parte, în cuantum de circa 6 milioane de lei. Acestea rămân în sarcina Primăriei Galaţi spre a fi achitate. Restul, de aproape 10 milioane de lei, urmează a fi preluate de către CJ. De fapt şi de drept, e degrevarea bugetului local cu aproape 10 milioane de lei", a explicat primarul, subliniind că CJ şi-a dat acordul de principiu.

Ar mai fi de spus că pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor a fost încheiat un contract cu Asocierea Gendav SRL, SC Genymar 2008 SRL, SGM Contractor SRL, SC Alitec Solution SRL, RBX Electric Flash Led, având ca subcontractant firma Atu Consulting. A fost, de altfel, şi singura ofertă depusă în cadrul licitaţiei care a avut drept criteriu de atribuire "cel mai bun raport calitate - preţ". Iar de supervizarea lucrărilor se ocupă SC Gealin SRL.

Tot la şedinţa de joi, au mai fost votate proiecte despre care aţi putut citi în "Viaţa liberă" şi asupra cărora vom reveni: noi facilităţi în transportul public, salvarea Palatului "Gheorghiu" şi achiziţia fostului sediu BCR de pe strada Brăilei.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Întârzieri și delăsare pe şantierul Drumului de Centură

În ultima perioadă, mai ales după venirea primăverii, o serie de conducători auto ne-au semnalat starea deplorabilă a carosabilului din zona magazinului Dedeman (strada Prelungirea Brăilei) și, dincolo de acesta, pe sensul de mers către Drumul de Centură. Deși respectivele lucrări au fost proiectate pentru resistematizarea zonei și pentru amenajarea unui sens giratoriu, constructorul din Piatra Neamț nu a respectat planul pe care și l-a asumat, ceea ce a provocat mari nemulțumiri din partea Consiliului Județean (CJ) Galați, autoritatea contractantă a lucrărilor.

Din informațiile noastre, pe acest subiect au fost mai multe întâlniri cu reprezentanții constructorului, întâlniri în care tonul folosit a fost unul aprins și înverșunat, reprezentanții CJ fiind extrem de nemulțumiți de ritmul și de evoluția lucrărilor, precum și de modul în care constructorii au înțeles să-și facă treaba. La ultimele discuții, constructorului i-a fost cerut în mod ferm și de urgență să asfalteze zona respectivă și să grăbească ritmul pe șantier, în condițiile în care nu sunt probleme de asigurare a fondurilor necesare, iar orice lucrare realizată poate fi decontată în cel mai scurt timp posibil, cu condiția ca aceasta să fie bine realizată. Mai mult, constructorilor le-a fost pus în vedere, în mod clar și tranșant, că un astfel de mod de lucru nu va fi tolerat sub nicio formă, în condițiile în care, reprezentanții CJ au accentuat acest fapt, finanțarea nu este deloc o problemă.

Reamintim că aceste lucrări fac parte din proiectul amplu de reamenajare și modernizare a DJ 251M, cunoscut și sub denumirea de ”centura mică”, finanţarea investiției fiind asigurată din fonduri ale Strategiei Uniunii Europene pentru Regiunea Dunării (SUERD) din cadrul Programului Operațional Regional (POR) 2014 - 2020. Valoarea totală a lucrărilor contractate de CJ Galați este de circa 40 de milioane de euro, cu precizarea că pentru finalizarea acestora este nevoie și de construirea unui pod hobanat cu o adâncime de 30 de metri și o înălțime de 60 de metri de la nivelul solului (cât înălțimea unui bloc de 20 de etaje). Acesta din urmă ar trebui să lege cartierele Micro 39C și Micro 13.

În plus, în ultima ședință a CJ a fost votată hotărârea privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici şi declanşarea procedurii de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică de interes judeţean “extindere şi modernizare variantă ocolitoare a municipiului Galaţi”. Conform anexei, pe listă se află un  număr de 54 de imobile.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Proiectele privind exproprierile nu au fost aprobate

Astăzi a avut loc o ședință extraordinară a Consiliului Județean, cu trei puncte pe ordinea de zi, dintre care două se refereau la aprobarea evaluărilor și a sumelor necesare în cazul exproprierilor de pe Drumul de Centură. Aceste două hotărâri sunt decizii patrimoniale, iar conform legii este nevoie de votul a două treimi din numărul consilierilor. Astfel, ca urmare a lipsei consilierilor PNL, cele două proiecte de hotărâre care se refereau la procedurile de expropriere nu au întrunit numărul necesar de voturi și nu au fost aprobate.

“Era nevoie de 24 de voturi pentru aprobarea celor două hotărâri care priveau exproprierile pe Drumul de Centură și aprobarea sumelor pe care oamenii și firmele trebuie să le primească. Însă, la ședința de astăzi au fost prezenți doar 22 de consilieri (PSD, ALDE, PMP) plus președintele CJ Galați. Consilierii PNL nu au participat la această ședință, în condițiile în care evaluarea a fost realizată de o firmă specializată, apoi datele au fost analizate și de către un expert ANEVAR si contraexpertizate de alți specialiști din domeniu, astfel încât să ne asigurăm că aceste evaluări sunt corect realizate. Această investiție este realizată cu fonduri europene, iar dacă nu facem exproprierile riscăm să pierdem banii europeni. În plus, dacă nu aprobăm acum, oamenii  riscă să fie expropriați iarna, în loc să facem acest lucru vara, când vremea de afară permite realizarea acestui lucru în condiții cât mai bune”, a declarat Costel Fotea, președintele Consiliului Județean Galați.

Consiliul Județean Galați

Link to comment
Share on other sites

Liberalii motivează boicotul votului privind centura mică a Galaţiului

Prin absența in corpore de la ședința extraordinară a Consiliului Județean (CJ) Galați, de miercuri, 11 mai, consilierii județeni liberali au vrut să tragă un semnal de alarmă față de modul despotic în care Costel Fotea, președintele CJ, conduce instituția, conform unui comunicat al acestora. Reamintim că, din cauza acestei absențe, hotărârile CJ privitoare la exproprierile de pe Drumul de Centură (DJ 251M) nu au trecut la vot, din lipsă de cvorum.
”Pe parcursul mandatului său, domnul Fotea a ignorat toate amendamentele PNL, toate proiectele pe care consilierii județeni liberali le-au depus pentru județul nostru. Mai mult, a blocat, prin majoritatea pe care o are în jurul său, amendamentele PNL în comisii. Atunci când s-a întâmplat ca amendamentele PNL să treacă de comisii, domnul Fotea a retras proiectele de pe ordinea de zi, doar pentru ca a doua zi să le introducă din nou, cu amendamentele inițiate de către PNL asumate de reprezentanții PSD”, precizează reprezentanții PNL în CJ.
Venind la concret, aceștia apreciază că proiectul Drumului de Centură ar fi trebuit să reprezinte o prioritate pentru Consiliul Județean Galați. ”Domnul Fotea ar fi putut pune pe ordinea de zi acest proiect de multă vreme. Serviciul de evaluare ANEVAR a fost contractat din 15.11.2021, iar raportul cu privire la drumul de centură a fost transmis în data de 14.03.2022. Ce s-a întâmplat în toată această perioadă?”, se întreabă liberalii din CJ.
În plus, aceștia își doresc un dialog corect cu președintele Consiliului Județean și o colaborare "pentru binele gălățenilor, nu pentru interesele domnului Fotea", se mai arată în poziția exprimată de consilierii județeni ai PNL Galați.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Exproprierile de pe "centura mică", în blocaj total. Situație absurdă, pe cale să devină tragică

Nici luni dimineață, proiectele de hotărâri ale Consiliului Județean (CJ) Galați referitoare la aprobarea evaluărilor și a sumelor necesare în cazul exproprierilor de pe Drumul de Centură (DJ 251M) nu au putut fi aprobate, deși a fost convocată o nouă ședință extraordinară a instituției.
Mai nou, consilierii județeni liberali, absenți pentru a doua oară de la vot, îl acuză, într-un comunicat, pe Costel Fotea, președintele CJ, că, "în calitate de președinte al organizației PSD Tecuci, întârzie intenționat aprobarea bugetului municipiului, lăsându-i pe tecuceni fără resursele financiare necesare desfășurării activităților diverselor instituții". În plus, liberalii doresc aprobarea proiectelor de importanță majoră în ședințe cu prezență fizică, permițându-se, astfel, dezbaterile libere, în condițiile în care, situația sanitară nu mai necesită restricții. "De asemenea, analiza unor subiecte de mare importanță pentru gălățeni necesită un interval mai mare de timp şi discuții în comisiile de specialitate, motiv pentru care nu pot fi propuse spre votare din patru în patru zile, putând fi supuse dezbaterilor într-o ședință ordinară", se mai arată în comunicatul PNL Galați.
În replică, Costel Fotea consideră că o investiție cu fonduri europene de peste 30 de milioane de euro riscă să fie blocată, deoarece fără exproprieri se poate pierde finanțarea. "Practic, neparticipând la ședințe și nevotând exproprierea, consilierii liberali blochează proiectul. (...) Trebuie precizat că firma din București, care a câștigat prima licitație pentru realizarea evaluărilor și care nu și-a făcut treaba, a fost dată în judecată de către Consiliul Județean, fiindu-i cerute despăgubiri și penalități de aproape 4 milioane de lei. Prima decizie a instanței ne-a dat dreptate. Mai mult, după rezilierea contractului, având în vedere că expertizele și evaluările făcute nu respectau normele legislative, am emis și un certificat constatator negativ", a precizat președintele CJ. Mai mult, acesta din urmă constată că reprezentanții PNL nu știu că mai multe amendamente pe care le-au propus au fost aprobate, iar o parte dintre ele sunt deja în diferite faze de implementare, unele chiar cu procedurile de licitație finalizate.
Deși este de notorietate, poate ar mai trebui spus încă o dată. Finanțările europene nu cad din cer, sunt bani colectați de la contributorii din UE, prin taxe și impozite, iar apoi redistribuiți pentru a reduce disparitățile de dezvoltare dintre statele membre ale Uniunii.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Nimic nou pe „frontul” exproprierilor de pe Centură

Miercuri, 18 mai, a avut loc o nouă ședință extraordinară a Consiliului Județean (CJ) dedicată rezolvării situației exproprierilor de pe varianta ocolitoare ("Centura mică") a municipiului Galați - DJ 251M, cu același deznodământ ca şi precedentele.

Absența consilierilor județeni liberali a împiedicat, pentru a treia oară, adoptarea hotărârilor, în condițiile în care aceștia au decis continuarea protestului. Conform celui mai recent comunicat al PNL Galați, "consilierii liberali nu au fost votați de gălățeni să aprobe proiectele președintelui Fotea, ci să ajute la dezvoltarea unui județ". În continuare, echipa liberală este deranjată de neadoptarea bugetului municipal de la Tecuci, acolo unde nu se poate desfășura o activitate administrativă normală și nu pot fi cofinanțate proiectele europene. În concluzie, "consilierii PNL Galați vor menține protestul până când președintele Fotea va înțelege că trebui să colaboreze activ cu toți, indiferent de partidul pe care îl reprezintă, pentru toate comunitățile din județul Galați", se mai arată în comunicatul PNL Galați.

La rândul său, președintele CJ, Costel Fotea, aduce din nou în discuție posibilitatea absolut nedorită a pierderii finanțării europene pentru modernizarea DJ 251M. În plus, "pentru că aceste proiecte nu au fost aprobate, nu se pot reloca nici utilitățile și rețelele de pe coridorul de expropriere și nu se poate lărgi drumul la patru benzi între Viaduct și zona blocurilor ANL, precum și între Talcioc și intersecția cu bulevardul George Coșbuc", a adăugat președintele CJ, pe pagina sa de socializare.

Momentan, situația pare a fi desprinsă din teatrul absurdului, iar concluziile rămân, ca de obicei, la latitudinea cititorilor noștri.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.