Sari la conținut

Centura Galaţiului va fi modernizată cu fonduri europene


dcp100168

Postare recomandata

Niciun progres în cazul exproprierilor de pe "centura mică"

Joi, 26 mai, a avut loc o nouă ședință ordinară a Consiliului Județean (CJ) Galați, de această dată cu prezența fizică a majorității covârșitoare a consilierilor. Chiar și așa, proiectele de hotărâri cu caracter patrimonial privind exproprierile de pe "centura mică" a Galațiului (DJ 251M) nu au trecut, din cauza unei noi abțineri in corpore a aleșilor liberali. De altfel, aceștia s-au abținut de la toate proiectele supuse în dezbatere cu această ocazie, indiferent de domeniul abordat, fie că a fost vorba de investiții sanitare, privind infrastructura, sau cu caracter social. Așa după cum au precizat și în conferința de presă de miercuri după-amiază, consilierii județeni liberali invocă, repetitiv, lipsa de comunicare cu președintele CJ, Costel Fotea, dar și blocarea propriilor amendamente. Totodată, aceștia au precizat că nu sunt împotriva niciunui proiect de dezvoltare la nivel județean, iar abținerea de la vot trebuie înțeleasă în această cheie.
Mai trebuie spus că celelalte proiecte aflate pe ordinea de zi a ședinței, asupra cărora vom reveni mai în detaliu, au fost adoptate cu voturile consilierilor PSD, ALDE și PMP. Revenind la stadiul lucrărilor de pe "centura mică", interpelat asupra posibilei întârzieri a acestora, Costel Fotea a dat asigurări că pe podul hobanat se va circula la toamnă. "Centura Galațiului o vom finaliza pentru că dumneavoastră nu puteți să o țineți la nesfârșit așa pe motiv că astăzi dimineață nu m-a sunat Fotea sau pentru că Fotea nu m-a luat în brațe să vorbească cu mine. (...) Proiectele nu sunt ale lui Fotea, pentru că el nu este pe persoană fizică aici, este o instituție a statului și a gălățenilor", a declarat președintele CJ. Revenind într-un registru mai prietenos, acesta din urmă a lăsat de înțeles că ar merge la o discuție, "la o cafea", chiar și la sediul PNL.
Până atunci, cel mai probabil, lucrările de pe DJ 251M vor înainta în ritmul lor, iar relocările celor afectați de exproprieri au tot mai mari șanse să se producă în anotimpul rece.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A cincea şedinţă a CJ Galaţi în care nu se aprobă exproprierile pentru Varianta Ocolitoare

O nouă şedinţă extraordinară a Consiliului Judeţean Galaţi s-a desfăşurat astăzi, 31 mai 2022, având pe ordinea de zi doar cele două proiecte care vizează exproprierile pentru Drumul de Centură al municipiului Galaţi: 1. Însuşirea Rapoartelor de evaluare ANEVAR pentru justa despăgubire a proprietarilor aflaţi pe coridorului de expropriere al obiectivului de investiţii “Extindere şi modernizare Varianta ocolitoare a municipiului Galaţi” şi 2. Aprobarea deciziei de expropriere pentru cauză de utilitate publică a imobilelor situate pe coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes judeţean “Extindere şi modernizare variantă ocolitoare a municipiului Galaţi”.

Nici de data aceasta consilierii PNL nu s-au prezentat la şedinţă şi deci exproprierile tot nu se vor face. Era previzibil, având în vedere că încă înainte cu jumătate de oră de începerea şedinţei CJ, consilierii liberali au trimis un comunicat de presă cu titlul ”Insistenţa dusă la extrem, în dauna intereselor gălăţenilor!”, nefiind foarte clar cine şi pentru ce insistă, ci mai degrabă se reliefa că încă nu există dialog între preşedintele CJ Galaţi, Costel Fotea şi liberali, dar şi că aceştia au solicitat o serie de documente (solicitarea a fost făcută cu o zi înainte de şedinţa ordinară din data de 26 mai 2022, adică a patar şedinţă în care consilierii PNL refuză să voteze exproprierile. ”Până nu se clarifică motivele pentru care  gălăţenii nu circulă deja pe o centură a oraşului ce trebuia deja terminată, DE CE domnul Fotea refuză să pună la dispoziţia consilierilor PNL documentaţia solicitată, aceştia nu ii vor face jocul!”, se arată în comunciatul liberalilor.

Cu o zi înainte, adică luni, 30 mai 2022, a fost primit un comunicat de presă şi din partea primarului municipiului Tecuci, Lucian Costin, în care acesta îl somează pe preşedintele CJ Galaţi şi totodată preşedintele intermar al PSD Tecuci, să explice tecucenilor de ce Tecuciul nu are încă un buget local valid. ”Din păcate, asistăm la continuarea bătăii de joc a consilierilor PSD şi UiPT, care au introdus alte două amendamente ilegale, ceea ce va conduce la perpetuarea acestei stări, nicidecum la o rezolvare”, se arată în comunicatul de presă.

Reacţia preşedintelui CJ Galaţi, Costel Fotea: “Nepregătiţi în administraţie, consilierii liberali blochează pentru a cincea oară exproprierile! Nu le pasă de investiţii pentru Galaţi, nu-şi doresc ca acest Drum de Centură să fie modernizat, nu vor ca Galaţiul să facă investiţii cu bani europeni. Vor doar scandal, să manipuleze şi să blocheze cât mai multe proiecte. Nu cunosc administraţie şi nici legile în vigoare. În 2017, a fost realizată o pre-evaluare, după care, experţii firmelor specializate în astfel de proceduri au avut dreptul, conform legilor în vigoare, să intre pe proprietatea oamenilor şi să vadă spre exemplu din ce materiale au fost făcute locuinţele sau care este gradul de rezistenţă a clădirilor, pentru a face diferite analize tehnice pentru fiecare proprietate. Aceste evaluări sunt realizate de către experţi autorizaţi de statul român, analizate apoi de specialişti ANEVAR şi contraexpertizate de către alţi specialişti în domeniu. Dacă nu ştiu şi nu se pricep, de ce blochează proiectele de dezvoltare a Galaţiului, de ce se fac de ruşine şi de ce nu apelează la instanţă dacă ei cred că e ceva incorect, în loc să-şi bată joc la propriu de oameni, care astfel nu-şi pot primi banii şi riscă să se mute în mijlocul iernii? Mai mult, şi noi putem plăti penalităţi de întârziere şi chiar putem pierde cele 30 de milioane de euro de la Uniunea Europeană. Ne întrebăm cu toţii de ce sunt consilierii liberali împotriva gălăţenilor, ce ordine de partid au primit de se opun cu atâta ardoare dezvoltării Galaţiului şi ce interese personale au în cazul exproprierilor de pe Drumul de Centură de vor să blocheze această importantă investiţie pentru gălăţeni”.

Aşadar, exproprierile pentru Drumul de Centură şi bugetul Tecuciului rămân, în continuare, în impas, iar orgoliile politice nu fac decât să afecteze locuitorii şi dezvoltarea celor două municipii.

monitoruldegalati.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Războiul administrativ pe banii noştri continuă

Miercuri, 8 iunie, a avut loc degeaba o nouă ședință extraordinară a Consiliului Județean (CJ) Galați. Conform președintelui CJ, Costel Fotea, "consilierii PNL și-au făcut un obicei de a nu se prezenta la ședințele în care trebuie aprobate proiectele privind exproprierile de pe Drumul de Centură”. Totuși, conform unei postări de pe pagina sa de socializare, acesta încă mai speră ca, la un moment dat, liberalii să participe la ședințe și să voteze proiectele pentru dezvoltarea județului. Altfel, există riscul de a se pierde finanțările europene.
În paralel, nici la Tecuci nu a fost votat bugetul municipal, în cadrul unei ședințe extraordinare de Consiliu Local, ce a avut loc marți, 7 iunie, după-amiază. Primarul PNL Lucian Costin anunță că, în câteva zile, nu se mai pot plăti indemnizațiile persoanelor cu handicap, bursele elevilor, salariile funcționarilor, iluminatul public. "Sistăm asfaltările, modernizarea zonei interblocuri Gh. Petrașcu - Cina - Kaufland și alte investiții importante", a adăugat acesta, pe pagina sa de Facebook.
Astfel, acest "război de gherilă" continuă. Pe nervii și pe banii cetățenilor.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Liberalii rămân neclintiți în privința exproprierilor pentru centură

Suspiciunile și nelămuririle consilierilor județeni PNL cu privire la exproprierile necesare pentru modernizarea Drumului de Centură sunt dublate de îndoielile privind calitatea lucrărilor executate până acum la acest obiectiv. Toate acestea au fost detaliate într-o conferință de presă susținută luni de consilierii județeni Iulian Iosif și Valentin Radu.

Consilierii județeni PNL par a fi de neclintit în privința poziției manifestate până acum privind exproprierile necesare pentru "centura mică" a Galațiului, DJ 251M. Așa cum am relatat în repetate rânduri, acestea sunt blocate la vot în Consiliul Județean Galați, din lipsă de cvorum, din data de 11 mai, adică de mai bine de o lună.

În conferința de presă de luni, liberalul Iulian Iosif a acuzat din nou comunicarea deficitară a grupului liberal cu președintele Consiliului Județean Galați, Costel Fotea: „Dl președinte Fotea convoacă foarte multe ședințe extraordinare, de îndată, pentru însușirea evaluării exproprierilor. Cum putem noi, consilierii județeni ai PNL, să ne însușim acest raport de evaluare când noi avem foarte multe semne de întrebare și i-am solicitat și în scris răspunsuri și lămuriri și nu dorește să ni le dea?”, a spus Iulian Iosif.

Liberalul Radu Valentin a solicitat de urgență contractarea unei firme care să realizeze o expertiză tehnică asupra tuturor lucrărilor executate la centură și la podul hobanat: „Am cerut părerea unor specialiști și ni s-a spus că lucrările nu sunt executate conform standardelor de construcții”. De asemenea, a criticat modul în care a fost organizată circulația rutieră pe durata șantierului de lucrări.

Rămâne de văzut dacă situația se va debloca la viitoarea ședință CJ.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lista neagră a marilor constructori poate ridica probleme și-n Galați – Brăila

Deși nu avem mari lucrări de construcții, iată că avem constructori trecuți pe marea listă a Companiei Naționale de Administrare a Insfrastructurii Rutiere. Mai exact, CNAIR a emis luni primele certificate negative intermediare în baza noii legislații a achizițiilor publice, un fel de cartonaș galben că urmează interdicții definitive.

„Este un semnal de alarmă de care trebuie să țină cont toți antreprenorii care nu respectă termenii contractuali”, a transmis Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor. E vorba de firme ce înregistrează întârzieri și care, dacă nu le recuperează în scurt timp, ar putea primi, pe viitor, interdicția de a mai participa la licitații.

Pentru contractele de execuție lucrări, printre firmele care au primit certificate negative se numără și Asocierea Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL (fosta SC AQUA PARC SRL) – SC Mavgo Holding SRL – Vahoslav SK – Trameco SA precum și Hydrostroy AD. Ei bine, Asocierea SC Aqua Parc SRL – SC Mavgo Holding SRL a tot dat târcoale la diferite lucrări din zona Galați-Brăila, participând la licitații pentru drumul expres Galați – Brăila și câștigând modernizarea drumului de centură al Galațiului (alături de alte trei firme, dintre care una este taman Hydrostroy AD)

Conform ministerului, după primirea acestor certificate negative intermediare (Documente Constatatoare periodice), antreprenorii au posibilitatea să recupereze întârzierile și să evite astfel primirea unui nou document constatator negativ la următoarea evaluare. „Acest tip de Documente Constatatoare va permite Comisiilor de evaluare să cunoască în timp real situația concretă a Antreprenorilor care se prezintă la alte licitații și vor constitui baza analizei cu ocazia verificării motivelor de excludere pentru abateri grave sau repetate în derularea contractelor deja încheiate”, susține Sorin Grindeanu.

Ce li se întâmplă celor de pe lista neagră: dacă se prezintă la alte licitații publice de orice fel, sunt depunctate. În plus, dacă primesc trei certificate negative intermediare, li se reziliază contractul, ne-a transmis purtătorul de cuvânt al Ministerului Transporturilor.

antidotul.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Centura mică" a Galațiului a ajuns la peste 34 milioane de euro

Pe agenda ședinței ordinare a Consiliului Județean (CJ) Galați de miercuri, 29 iunie, se află și un proiect de hotărâre referitoare la modificarea aprobării proiectului, a cheltuielilor legate de proiect, precum și a acordului de parteneriat pentru realizarea obiectivului "Extindere și modernizare variantă ocolitoare a municipiului Galați" (DJ 251M), cu modificările şi completările ulterioare.
Astfel, valoarea totală a proiectului ar urma să ajungă la 170.225.308,74 lei (inclusiv TVA). În plus, se dorește alocarea sumei de 2.696.837,23 lei (inclusiv TVA), reprezentând contribuția proprie a UAT Județul Galați (1,994% din valoarea eligibilă a proiectului), precum și valoarea neeligibilă în cuantum de 35.028.828,63 lei (inclusiv TVA).
Mai concret, se reamintește faptul că obiectivul principal al programului îl reprezintă creşterea gradului de accesibilitate a zonelor rurale şi urbane situate în proximitatea reţelei TEN-T prin modernizarea drumului judeţean DJ 251M ("centura mică"), ce face legătura cu principalele centre de dezvoltare economică de pe malul Dunării.
Având în vedere importanța strategică pentru județ a acestui proiect și lipsa resurselor financiare a municipiului Galați, care pot duce la sincope în realizarea proiectului, CJ Galați a preluat în calitate de achizitor, în luna aprilie a acestui an, contractul de proiectare și execuție, precum și pe cel de supervizare a lucrărilor. Totodată, în vederea derulării proiectului în condiții optime, este necesară o suplimentare a valorii cheltuielilor neeligibile ale proiectului cu suma de 16.166.715,73 lei (inclusiv TVA) pentru a putea fi respectate obligațiile legale, conform contractului. În consecință, valoarea totală a proiectului depășește, în prezent, 170 milioane de lei, valoarea eligibilă fiind de 135.196.480,11 lei. Reamintim că finanțarea este asigurată cu fonduri europene, prin Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020 - apelul SUERD. În concluzie, reprezentanții CJ consideră oportună aprobarea modificării unei hotărâri mai vechi, din anul 2017, cu privire la proiectul de extindere și modernizare a variantei ocolitoare a municipiului Galați.
Drumul de centură este proiectat să aibă o lungime de 10,58 km, va fi lărgit la patru benzi şi va cuprinde inclusiv un pod hobanat, cu o suprastructură susţinută cu cabluri din oţel, pentru ocolirea zonelor urbane aglomerate și trebuie finalizat până la sfârșitul anului viitor.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum avansează lucrările de pe "centura mică". Puzzle complicat pe DJ 251M

Lucrările continuă pe toate cele cinci tronsoane ale DJ 251M ("centura mică" a municipiului Galați), dar și la podul hobanat ce ar urma să fie finalizat până la sfârșitul anului. Conform reprezentanților Consiliului Județean (CJ) Galați, singurele porțiuni ale drumului pe care nu se poate avansa sunt cele blocate de lipsa exproprierilor.

Este vorba despre tronsonul 1A (IATSA - intersecția cu strada Oltului) și 2A (de la Viaduct până la podul hobanat). În rest, tronsonul 1B (de la strada Oltului, la Viaduct) este gata în proporție de 45 la sută, pe tronsonul 2B (de la pod până în bulevardul George Coșbuc) s-a avansat cam 40 la sută, cu mențiunea că și acesta este grevat de exproprieri, în vreme ce tronsonul 4 (din Barieră până în strada Basarabiei) este gata în proporție de peste 70 la sută. În plus, conform președintelui CJ, Costel Fotea, la pod lucrările au ajuns la jumătate. "Sunt peste 20 de sudori la fața locului, iar, în ceea ce privește componentele metalice, trebuie spus că au ajuns deja 700 de tone din cele 1.500 necesare", ne-a declarat, în exclusivitate, președintele CJ, menționând și faptul că "se lucrează pe toate fronturile la partea de utilități, chiar și noaptea, în limita în care o permite situația exproprierilor".
În altă ordine de idei, Costel Fotea a ținut să precizeze că întregirea sumei până la valoarea de 170 milioane de lei are la bază integrarea proiectului Primăriei în cel al CJ, chestiune tranșată într-o ședință a instituției din urmă cu două luni. Conform aceleiași surse, în acest puzzle al lucrărilor de pe "centura mică"” a Galațiului sunt implicate mai multe asocieri, fiind vorba despre circa 20 de firme, ce se ocupă atât de zona de rețelistică (gaze, canalizare, apă, energie electrică), de lucrările complexe de la podul hobanat (ce reprezintă mai mult de jumătate din valoarea totală a investiției) sau de partea de asfaltare și de lărgire a drumului la patru benzi.

Toleranță zero pentru cei care nu își fac treaba

"Pe cei care au făcut o evaluare a exproprierilor ce nu corespunde realității i-am tras la răspundere. Firma AM Livity SRL a primit certificat constatator negativ din partea CJ, a fost acționată și în instanță, acolo unde instituția noastră a câștigat 3,8 milioane de lei, definitiv și irevocabil, fiind vorba inclusiv de penalități și cheltuieli de judecată", a adăugat președintele CJ.
Totodată, în contextul în care firmele nemțene implicate în proiect au primit recent certificate negative intermediare în baza noii legislații a achizițiilor publice, Costel Fotea a menționat că aceeași abordare va fi menținută și în cadrul Consiliului Județean Galați. "Dacă, și repet, doar dacă se va dovedi că lucrările stagnează din cauza acestor companii, vom acționa cu toleranță zero. Deocamdată nu e cazul, iar problema rămâne blocarea exproprierilor de pe centură de către consilierii județeni liberali", a conchis președintele CJ.
Reamintim că miercuri, 29 iunie, va avea loc o nouă ședință ordinară a CJ Galați, cu proiectele de hotărâri privind exproprierile din nou pe ordinea de zi.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Liberalii au votat exproprierile de pe "centura mică"

În ședința ordinară de miercuri, 29 iunie, a Consiliului Județean (CJ) Galați, reprezentanții PNL au votat, în sfârșit, cele două proiecte de hotărâri cu caracter patrimonial referitoare la exproprierile de pe "centura mică" (DJ 251M).

În continuare, consilierii județeni liberali solicită clarificări privind diferențele existente între rapoartele de evaluare ce au fost succesiv întocmite de-a lungul timpului. Totodată, aceștia ar dori și o expertiză tehnică cu privire la calitatea lucrărilor de la viaductul hobanat ce se ridică în zona Talciocului.

La rândul său, președintele CJ, Costel Fotea, a precizat că aceste lucrări se desfășoară sub stricta supraveghere a tuturor specialiștilor implicați. "Din structura pilonilor s-au luat probe de consistență a betonului și din armături și așa mai departe", a arătat Costel Fotea.

viata-libera.ro

Astăzi, în cadrul ședinței Consiliului Județean Galați, au fost aprobate hotărârile de expropriere pentru cauză de utilitate publică în cadrul investiției de modernizare și extindere a Drumului de Centură. Este vorba despre terenul necesar pentru lărgirea la patru benzi a drumului, pe sectoarele dintre Viaduct și zona blocurilor ANL, precum și între Talcioc și intersecția cu bulevardul George Coșbuc. Conform evaluărilor realizate de către specialiști, trebuie expropriați 8.155 de mp, din care 6.349 mp reprezintă teren fără construcții.
“Este un pas foarte important pe care îl facem în cadrul acestei investiții și de care aveam mare nevoie pentru a putea lărgi Drumul de Centură la patru benzi pe aproximativ 3 kilometri. Evaluările au fost făcute de către un expert ANEVAR și contraexpertizate de un verificator ANEVAR, iar cei care vor fi afectați de aceste exproprieri au fost deja notificați. Avem 46 de proprietăți unde vom face aceste exproprieri, iar în 39 de cazuri este vorba despre persoane fizice. După obținerea tuturor documentelor necesare, a intabulării coridorului de expropriere și a autorizațiilor de desființare, vor fi demarate la propriu procedurile de expropriere”, a declarat Costel Fotea, președintele Consiliului Județean Galați.
Suma totală pentru exproprieri, inclusiv valoarea prejudiciului economic pentru firmele care vor fi afectate de aceste proceduri, este de 7.907.152 de lei.

Consiliul Județean Galați

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Proceduri pentru exproprieri de peste 1,5 milioane de euro pe "centura mică"

Însușirea rapoartelor de evaluare cu privire la sumele stabilite pentru exproprierile de pe "centura mică" (DJ 251M) a avut loc, la nivelul autorității contractante a obiectivului de investiție, în ședința din luna iunie a Consiliului Județean (CJ) Galați. Per total, valoarea de expropriere estimată pentru cele 46 de proprietăți imobiliare (terenuri și construcții) este de circa 7,75 milioane de lei (echivalentul a aproape 1,57 milioane de euro, la un curs de schimb de 4,949 lei/euro).
Din acest total, valoarea de expropriere a terenurilor intravilane este de aproximativ 2,53 milioane de lei, a construcțiilor de 2,37 milioane de lei, în timp ce valoarea despăgubirii economice se apropie de 2,85 milioane de lei. La toate acestea, se adaugă costurile de consolidare a construcțiilor, estimate la 155.467 de lei.
Proprietățile în cauză sunt, în marea lor majoritate situate pe strada N. Mantu, dar și pe alte artere din zonă (Drumul Viilor, Oltului, Combinatului, P. Istrati, Calea Smârdan și G. Coșbuc), suprafața totală ce urmează a fi expropriată pentru a putea extinde calea de rulare a "centurii mici" fiind de 61.762 mp, referindu-ne strict la suprafața intabulată.
În baza unei dispoziții a președintelui Consiliului Județean, a fost constituită comisia pentru verificarea dreptului de proprietate sau a altor drepturi reale și acordarea despăgubirilor în vederea finalizării formalităților aferente procedurii de expropriere, din care fac parte reprezentanți ai unității administrativ-teritoriale (UAT) de pe raza căreia urmează a avea loc acestea: primar/membru supleant - viceprimar. Din aceeași comisie mai fac parte reprezentanți ai Instituției Prefectului Galați, ai OCPI, precum și consilieri juridici din partea expropriatorului, CJ Galați. Această comisie de verificare își desfășoară deja activitatea, începând din data de 1 iulie, la sediul UAT Municipiul Galați, iar ședințele sale se vor desfășura până la data la care vor fi emise și comunicate toate hotărârile de acordare a despăgubirilor pentru imobilele supuse exproprierii.
De menționat că transferul imobilelor expropriate din proprietate privată în proprietatea publică a Județului Galați operează de drept de la data emiterii Hotărârii CJ privind decizia de expropriere, de la finele lunii iunie. Eventualele litigii amână plata despăgubirilor, dar nu suspendă transferul dreptului de proprietate către expropriator. În plus, expropriatul nemulțumit de cuantumul despăgubirii se poate adresa instanței judecătorești competente în termenul general de prescripție, prevăzut de lege.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Modificare condiții de trafic în zona podului hobanat

Pentru continuarea lucrărilor de montare a tablierului la podul hobanat al Drumului de Centură, traficul pe DJ251, în imediata apropiere a podului, va fi deviat pe o rută ocolitoare, pe o distanță de aproximativ 100 de metri, conform imaginii atașate.

Este vorba despre un segment de drum de pe DJ251, aflat la jumătatea distanței dintre sensul giratoriu de la Talcioc și pasajul de cale ferată.

Astfel, de joi, 8 septembrie, începând cu ora 10, timp de 3 luni, traficul va fi deviat pe sub podul hobanat, astfel încât constructorul să poată monta suporții de susținere a pieselor metalice pentru ultimele elemente de tablier.

Consiliul Judeţean Galaţi

trafic.JPG

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

O firmă nou-nouță va monitoriza lucrările de pe "centura mică"

Monitorizarea lucrărilor și a șantierelor de pe DJ 251M ("centura mică" a Galațiului), prin asistență tehnică pentru supervizare, au fost atribuite recent de autoritatea contractantă, Consiliul Județean (CJ) Galați, unei asocieri formate din compania Malif Engeering SRL din Vânători (în calitate de ofertant leader) și PFA Corban M. Liviu. Valoarea contractului este de 240.240 de lei, exclusiv TVA. Trebuie menționat că firma Malif Engeering este nou înființată, fiind înregistrată la Ministerul de Finanțe în luna aprilie a acestui an.

Conform datelor din SICAP, prin serviciile de supervizare lucrări - dirigenţie de şantier asigurate prin personal tehnic de specialitate, autorizat, se urmăreşte a se oferi beneficiarului garanţia că executantul căruia i-a fost atribuit contractul de execuţie a lucrărilor îşi va îndeplini toate responsabilităţile asumate și va respecta prevederile legale, reglementările tehnice, proiectul tehnic, caietul de sarcini, propunerea tehnică şi reglementările Programului Operaţional Regional (POR) 2014-2020. Prestatorul îşi va desfăşura activitatea ca reprezentant al beneficiarului, în relaţiile cu antreprenorul, furnizorii, prestatorii de servicii, Inspectoratul de Stat în Construcţii şi alte autorităţi implicate în avizarea lucrărilor de execuţie în toate fazele tipice ale proiectului, dar și în perioada de garanţie (de notificare a defectelor).

Reamintim că această investiție a CJ, finanțată cu fonduri europene prin POR 2014-2020, axa SUERD, a ajuns la o valoare de aproximativ 170 milioane de lei, în construcție fiind în prezent inclusiv un pod hobanat cu o lungime de aproximativ 500 de metri, fără rampele de acces, şi o lăţime de 19 metri.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

Se trece la montarea hobanelor podului de pe „centura mică”

Președintele Consiliului Județean (CJ) Galați, Costel Fotea, prezintă, pe pagina sa de Facebook, imagini recente de la lucrările ce au loc pe ”centura mică” (DJ 251M), mai exact de pe șantierul podului hobanat.

”Am discutat cu reprezentanții firmelor care lucrează și le-am transmis clar și fără ocolișuri că acest pod trebuie finalizat anul acesta. Este o investiție extrem de importantă pentru Galați. În acest moment, se fac ultimele pregătiri și lucrări pentru a începe una dintre cele mai importante etape din construcția acestui pod – montarea hobanelor (cabluri de oțel), care se face pas cu pas pentru susținerea tablierului metalic și stabilitatea întregii structuri a podului. Vorbim de 44 de hobane care vor susține greutatea podului. De asemenea, a fost turnată și o primă placă de beton, pe o lungime de 35 de metri, peste care se va turna asfaltul. Restul plăcilor se vor turna în funcție de montarea hobanelor, astfel încât stabilitatea podului să nu fie afectată”, a menționat Costel Fotea.

Conform sursei citate, până în acest moment, pentru construcția podului s-au folosit peste 9.300 de metri cubi de beton și aproape 3.000 de tone de fier.

Podul hobanat aflat în lucru pe DJ 251M are ca scop traversarea unei zone aflate la diferență de nivel, legând practic cartierele Micro 39C (zona Talcioc) de Micro 13 (zona ANL) și face parte din investiția cu bani europeni a CJ Galați, de peste 30 de milioane de euro.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lucrări complexe de rețelistică pe „centura mică”

Conform unui nou proiect de hotărâre al Consiliului Județean, lucrările de devieri de utilități de pe ”centura mică” (DJ 251M) au cunoscut o suplimentare valorică în ultimul an pentru adaptarea proiectului la situația din teren, iar valoarea investiției a ajuns la 28.199.290,24 lei (inclusiv TVA), cu circa 4,5 milioane lei mai mult față de ultima evaluare.

Discutăm despre înființarea de trotuare noi cu rampe pentru persoanele cu dizabilități, preluarea apelor pluviale în canalizare, înființarea unei infrastructuri subterane de rețelistică, iluminat stradal cu tehnologie LED și reabilitarea rețelei de distribuție a apei potabile.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Costel Fotea: „În varianta pesimistă, Centura va fi gata în martie-aprilie 2024”

La exact trei ani de la debut, lucrările de pe "Centura mică" a Galațiului (DJ 251M), incluzând aici și punerea în operă a podului hobanat, se află la un stadiu de aproximativ 60-70%.

Finanțarea amplului proiect de investiție se face din fonduri europene nerambursabile, obținute în cadrul financiar multianual 2014-2020, cu termen de finalizare la sfârşitul anului 2023. Din acest motiv, am discutat cu președintele Consiliului Județean (CJ) Galați, Costel Fotea, despre riscul dezangajării banilor europeni în caz de nefinalizare la termen a lucrărilor sau despre cel al aplicării unor penalități de întârziere.

Firmă din Neamţ, recunoscută pentru neseriozitate

"Nu există niciun risc ca banii europeni să fie pierduți. Sigur, m-aș fi bucurat foarte mult ca astăzi să putem circula pe centură, dar a existat un cumul de factori de care trebuie să ținem cont. Din păcate, firma din Neamț nu este recunoscută pentru seriozitate (Aqua Parc SRL, actuala Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL - n.r.), iar probleme am avut și cu celelalte asocieri, în total discutăm despre aproximativ 20 de firme. Mai sunt și operatori economici din Galați care trebuiau să facă partea de relocare a utilităților. Pe aceștia i-am preluat de la Primărie, ca să-i plătim și să nu se blocheze lucrările. Este vorba despre achitarea a 6-7 milioane de euro, dar ei tot nu au fost prea harnici, ca să mă exprim plastic. În al treilea rând, am avut ghinionul de a contracta o firmă din București sau Ploiești, care a câștigat calculul exproprierilor și nu l-a făcut legal, corect, ca la carte. Asta a blocat lucrările de modernizare și nu vorbim doar de zonele dinspre Combinat sau Viaduct. Au fost mai multe zone în care nu s-a putut efectiv lucra la relocarea unui adevărat păienjeniș de rețele subterane", a explicat Costel Fotea modul mai puțin fericit în care au evoluat lucrările de pe DJ 251M.

Exproprierile au ajuns la 96 la sută

Pe de altă parte, președintele CJ crede că, de acum încolo, ritmul lucrărilor poate fi altul, evaluând stadiul acestora la peste 65%, dar cu 60-70 de muncitori prezenți zilnic pe şantier. În plus, conform aceleiași surse, după ce a fost adus - în pandemie, din Italia - și montat întreg tablierul podului hobanat, în această etapă sunt dimensionate hobanele și se va trece la montarea lor, cu ajutorul unor sisteme (cricuri) hidraulice. Costel Fotea are, totodată, certitudinea că până la sfârșitul anului podul va fi finalizat, iar partea de exproprieri, adusă la un stadiu de 96%, se apropie și ea de sfârșit, odată și cu dezactivarea/dezafectarea benzinăriilor de pe traseu. 

Valoarea investiției se apropie de 45 de milioane de euro

În paralel, acești trei ani au adus, pe lângă pandemie, și scumpiri consistente ale materialelor de construcții și ale forței de muncă. Din 2020 încoace, prețul fierului a crescut de patru ori, ca să nu mai vorbim de ciment sau de combustibili, ajunși la un moment dat către 10 lei/litru. În acest fel, obiectivul de investiție se duce lejer la peste 40 de milioane de euro în total, chiar 43-44 de milioane, conform ultimelor estimări de care dispune Costel Fotea. "Toate aceste ajustări de costuri au fost acoperite, nu din bugetul propriu, și îi asigur pe toți gălățenii că centura va fi terminată. În varianta pesimistă, vom circula cel târziu în perioada martie-aprilie 2024, dar eu încă sper să fie gata la finele acestui an", a conchis președintele CJ Galați.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

Se toarnă placa de beton a podului hobanat de pe Drumul de Centură

Pe pagina sa de Facebook, președintele Consiliului Județean (CJ) Galați, Costel Fotea, a prezentat stadiul lucrărilor de la podul hobanat de pe "centura mică" - DJ 251M.

"Se toarnă placa de beton a podului hobanat. Astfel, doar astăzi (miercuri, 13 septembrie - n.r.), s-au turnat aproape 400 de metri cubi de beton. Mai exact, pe șantierul podului hobanat au ajuns peste 40 de betoniere. Aproximativ 50% din placa de beton, peste care se va pune ulterior hidroizolația și asfaltul, este finalizată. Urmează armarea ultimelor tronsoane ale tablierului și noi etape de turnare a betonului. De altfel, doar pentru placa de beton se vor turna până la final aproximativ 1.500 de metri cubi de beton. De asemenea, se lucrează și la rampele de urcare pe podul hobanat al Drumului de Centură", a declarat președintele CJ.

În plus, într-o recentă emisiune radiofonică, Costel Fotea a dezvăluit, în premieră, faptul că podul de pe Drumul de Centură va fi luminat ambiental, pentru a fi pus în valoare, un proiect ce va fi finanțat din fondurile proprii ale CJ.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

S-au turnat ultimii metri cubi de beton la podul hobanat

S-au turnat ultimii metri cubi de beton la podul hobanat. În total, 10.000 metri cubi au fost turnați pentru întreaga structură a podului, a anunțat Costel Fotea, președintele Consiliului Județean Galați. „Astăzi fost finalizată placa de beton a podului hobanat de pe Drumul de Centură, turnându-se ultimii 370 de metri cubi de beton.  Astfel, s-a turnat pentru ultima oară beton la acest pod. De la începutul construcției, inclusiv la partea de fundație, s-au turnat aproximativ 10.000 de metru cubi de beton. Peste placa de beton se vor pune hidroizolația și trei straturi de asfalt”, a transmis Costel Fotea, președintele CJ Galați.
Construcţia va avea înălţimea de 62 de metri şi lungimea de 500 de metri. Podul hobanat va avea o lungime de aproximativ 500 de metri liniari şi este prevăzut cu patru benzi de circulaţie. La final, podul va fi luminat ambiental, pentru a fi pus în valoare.

fluxnews.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suprastructura din beton a podului hobanat de pe "centura mică" a fost finalizată

Pe șantierul Drumului de Centură (DJ 251M) al municipiului Galați - "centura mică" - s-au turnat la sfârșitul săptămânii trecute ultimii 380 de metri cubi de beton la viitoarea cale de rulare a podului hobanat, cu o suprastructură susținută cu cabluri din oțel. Construcția podului este parte a celui mai amplu proiect de modernizare a infrastructurii rutiere din județul Galați, investiția totală fiind în valoare de peste 41 milioane de euro.

Finanțarea a fost asigurată din fonduri europene, grație unui proiect derulat de Consiliul Județean (CJ) Galați, suplimentar fiind preluat și un subproiect conex al municipiului Galați, privind reamenajarea întregii rețele de utilități - apă, gaze, canalizare - aferente amplasamentului construcțiilor.

Podul hobanat - cea mai complexă parte a proiectului Drumului de Centură - va avea o lungime de 500 de metri și va fi prevăzut cu patru benzi de circulație, iar pilonul central de susținere, de care sunt ancorate cablurile din oțel, va avea o înălțime de peste 60 de metri.

Structura din beton a podului a fost turnată în mai multe etape și s-a derulat simultan din ambele capete ale construcției, astfel încât întreaga suprastructură să fie permanent în echilibru față de pilonul central.

Finalizarea etapelor de turnare a betonului la structura podului va permite trecerea la etapa următoare, privind realizarea efectivă a căii de rulare.

"Până acum sunt peste 10.000 mc de beton care s-au turnat. Doar pe tablier, deasupra, sunt peste 2.000 mc care s-au turnat. Astăzi (vineri - n.r.) se toarnă ultimii 380 mc de beton, urmând ca apoi să se toarne un strat de 3 cm de hidroizolație, iar deasupra hidroizolației va veni cât mai repede primul strat de uzură, pentru a încerca să protejăm în perioada iernii atât betonul, cât și partea de hidroizolație. Urmează să vină cei care au pus hobanele (cablurile de oțel - n.r.) pentru a le echilibra și calibra la noii parametri ai structurii podului, apoi urmează partea de amenajare a balustradelor, precum și a rampelor de acces pe pod, unde deja se pregătește turnarea primului strat de asfalt", a declarat pentru "Viața liberă" președintele CJ Galați, Costel Fotea.

Pe lângă podul hobanat, Drumul de Centură al municipiului Galați este proiectat să aibă o lungime de 10,58 km. Podul hobanat aflat în lucru pe DJ 251M are ca scop scurtarea actualului drum de centură cu aproximativ 2 km, evitarea unor zone aglomerate din oraș și traversarea unei zone aflate la diferență de nivel, legând practic cartierele Micro 39C (zona Talcioc) de Micro 13 (zona ANL).

"În momentul de față, stadiul de realizare a proiectului drumului de centură este de aproximativ 80 la sută, pentru că din totalul proiectului, mai bine de 60 la sută este reprezentat de lucrările la podul hobanat. Restul de 40 la sută o reprezintă partea de exproprieri și de lărgire a drumului, aflate, de asemenea, în curs de execuție. Dar ce a fost mai greu, respectiv turnarea betonului la pod, am reușit deja să realizăm. În aceste condiții, conform estimărilor din momentul de față, acest drum de centură ar urma să fie finalizat undeva în luna mai 2024", a precizat președintele CJ Galați.

Odată cu implementarea acestui proiect, va creşte siguranţa participanţilor la trafic, se va fluidiza circulaţia în zona Galațiului, se va reduce riscul de accidente rutiere şi va scădea timpul petrecut de şoferi în trafic, ceea ce pentru agenţii economici va însemna inclusiv costuri mai mici în activitățile de transport.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Primul strat de asfalt pe rampele podului hobanat

Pe șantierul Drumului de Centură (DJ 251M) al municipiului Galați - "centura mică" - s-a turnat la sfârșitul săptămânii trecute primul strat de asfalt la rampele podului hobanat, parte a acestui important proiect de infrastructură, informează Consiliul Județean (CJ) Galați.

”Pentru construirea celor două rampe ale podului hobanat s-au utilizat peste 35.000 de metri cubi de material, având în vedere că ele au aproape 6 metri înălțime în zona de conectare cu podul. Astăzi (sâmbătă, 2 decembrie – n.r.) se toarnă primul strat de asfalt pe rampa dinspre Talcioc, precum și la noul sens giratoriu din zonă. La cea de-a doua rampă a podului, înainte de a turna asfalt trebuie finalizate lucrările la rețelele de utilități. De asemenea, pe pod se lucrează la partea de hidroizolație, iar în perioada următoare, în funcție de condițiile meteo, se va turna asfalt și pe alte tronsoane ale Drumului de Centură”, a declarat președintele CJ Galați, Costel Fotea.

Turnarea primului strat de asfalt vine după ce, după cum v-am informat în paginile ziarului ”Viața liberă”, în cursul lunii noiembrie s-au turnat și ultimii 380 de metri cubi de beton, din totalul de 2.000 mc turnați doar pe tablierul podului hobanat.

Construcția propriu-zisă a podului și amenajarea celor două rampe de acces reprezintă cea mai complexă parte a proiectului în valoare de peste 41 de milioane de euro a celui mai amplu proiect de infrastructură din județul Galați. Finanțarea a fost asigurată din fonduri europene, grație unui proiect derulat de CJ Galați, suplimentar fiind preluat și un subproiect conex al municipiului Galați, privind reamenajarea întregii rețele de utilități - apă, gaze, canalizare - aferente amplasamentului construcțiilor.

Pe lângă podul hobanat, Drumul de Centură al municipiului Galați este proiectat să aibă o lungime de 10,58 km. Podul hobanat aflat în lucru pe DJ 251M are ca scop scurtarea actualului drum de centură cu aproximativ 2 km, creșterea siguranței circulației prin evitarea unor zone aglomerate din oraș și traversarea unei zone aflate la diferență de nivel, legând practic cartierele Micro 39C (zona Talcioc) de Micro 13 (zona ANL).

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Lucrări de infrastructură rutieră pe "centura mică". Se toarnă al doilea strat de asfalt

Pe șantierul Drumului de Centură (DJ 251M) al municipiului Galați - "centura mică" - s-a trecut la turnarea celui de-al doilea strat de asfalt pe o serie de tronsoane rutiere, informează Consiliul Județean (CJ) Galați.

"Se toarnă cel de-al doilea strat de asfalt pe tronsonul dintre Talcioc și Fabrica de Bere, pe toate cele patru benzi ale drumului, mai ales că vremea e bună pentru astfel de lucrări. Recent, s-a turnat al doilea strat de asfalt și în zona sensului giratoriu de la intersecția cu Prelungirea Brăilei. De asemenea, vor continua lucrările la amenajarea noului sens giratoriu de la Talcioc, precum și la trotuarele din zonă", a declarat președintele CJ Galați, Costel Fotea.

Aceste lucrări vin după ce, la începutul acestei luni, au fost turnate primele straturi de asfalt la rampele podului hobanat. De asemenea, în cursul lunii noiembrie s-au turnat și ultimii 380 de metri cubi de beton, din totalul de 2.000 mc turnați doar pe tablierul podului hobanat. În prezent, pe pod se lucrează la partea de hidroizolație.

Proiectului drumului de centură are o valoare de peste 41 milioane de euro și este cel mai amplu proiect de infrastructură din județul Galați. Finanțarea a fost asigurată din fonduri europene, grație unui proiect derulat de Consiliul Județean (CJ) Galați, suplimentar fiind preluat și un subproiect conex al municipiului Galați, privind reamenajarea întregii rețele de utilități - apă, gaze, canalizare - aferente amplasamentului construcțiilor.

Pe lângă podul hobanat, Drumul de Centură al municipiului Galați este proiectat să aibă o lungime de 10,58 km. Podul hobanat aflat în lucru pe DJ 251M are ca scop scurtarea actualului drum de centură cu aproximativ 2 km, creșterea siguranței circulației prin evitarea unor zone aglomerate din oraș și traversarea unei zone aflate la diferență de nivel, legând practic cartierele Micro 39C (zona Talcioc) de Micro 13 (zona ANL).

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

Drumul de centură din Galați va fi gata în luna iunie a acestui an

Costel Fotea, președintele Consiliului Județean Galați a dat asigurări că drumul de centură va fi gata în luna iunie a acestui an. În prezent se lucrează pe tronsonul cuprins între viaductul către combinat și podul suspendat pentru mutarea rețelelor de apă, canalizare, gaze, energie electrică și lărgirea carosabilului la patru benzi.

"Sunt cele mai complicate lucrări pe acest tronson, dar vor fi duse la bun sfârșit. Avem zilnic 65-70 de muncitori care lucrează pe șantier. Se lucrează și la rampele de acces pe podul hobanat. La final, se va turna al treilea strat de asfalt pe toată lungimea Centurii, din strada Brăilei până în strada Traian", a explicat Costel Fotea la Pro Lider FM.

Deși lucrările sunt în întârziere, finanțarea europeană pentru Drumul de Centură nu se va pierde."Nu pierdem finanțarea europeană pentru acest proiect important. Avem acordul Ministerului Investițiilor și Fondurilor Europene și al Comisiei Europene pentru a prelungi termenul de finalizare fără a pune în pericol investiția. Toată lumea a înțeles că ne-am confruntat cu dificultăți generate de cei doi ani de pandemie, de creșterea prețurilor la materialele de construcție. Una peste alta, cel mai important este faptul că vom duce la bun sfârșit această investiție de mare interes pentru Galați", a mai spus Costel Fotea.

Președintele CJ Galați a ținut să le răspundă și celor care consideră că modernizarea Drumului de Centură este un eșec."Înainte vreme erau niște doamne care lucrau pe Centură, practicând cea mai veche meserie din lume. Acum văd că a venit un domn mutat la București, care mimează preocuparea pentru Galați și care lucrează pe Centură. Văd că se pozează și se filmează pe Centură ori de câte ori își aduce aminte de Galați ", a mai spus Fotea.

dcnews.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lucrări de asfaltare la rampele de acces pe podul hobanat de pe Drumul de Centură

Pe șantierul podului hobanat de pe Drumul de Centură al municipiului Galați s-a turnat, la sfârșitul săptămânii trecute, primul strat de asfalt la cea de-a doua rampă a podului

Construcția propriu-zisă a podului și amenajarea celor două rampe de acces reprezintă cea mai complexă parte a proiectului în valoare de peste 41 de milioane de euro a celui mai amplu proiect de infrastructură din județul Galați.

După cum v-am informat în paginile ziarului ”Viața liberă”, în ultimul trimestru al anului trecut s-a finalizat turnarea a 2.000 mc de beton pe tablierul podului hobanat, operațiune urmată de o primă calibrare a sistemului de ancoraj. Ulterior s-a turnat primul strat de asfalt pe rampa dintre Talcioc, precum și la noul sens giratoriu din zonă. Ultimele lucrări au vizat turnarea asfaltului la cea de-a doua rampă, operațiune care a fost precedată de lucrările la rețelele de utilități. De asemenea pe pod s-a lucrat și la partea de hidroizolație, fiind pregătite condițiile pentru asfaltarea acestuia.

”Pas cu pas, primul pod hobanat din județul Galați, cel construit pe Centura modernizată, se apropie de finalizare. S-a realizat și cea de-a doua tensionare a hobanelor, se lucrează la profilarea și turnarea betonului pentru trotuare, se montează parapeți de siguranță și se toarnă asfalt pe rampa de acces dinspre blocurile ANL. Totul pentru ca în curând să fie turnat și primul strat de asfalt pe pod”, a declarat președintele CJ Galați, Costel Fotea.

Finanțarea acestor lucrări de infrastructură a fost asigurată din fonduri europene, grație unui proiect derulat de CJ Galați, suplimentar fiind preluat și un subproiect conex al municipiului Galați, privind reamenajarea întregii rețele de utilități - apă, gaze, canalizare - aferente amplasamentului construcțiilor.

Pe lângă podul hobanat, Drumul de Centură al municipiului Galați este proiectat să aibă o lungime de 10,58 km, lucrările urmând să se finalizeze undeva în perioada iunie – iulie a.c.

Podul hobanat aflat în lucru pe DJ 251M are ca scop scurtarea actualului drum de centură cu aproximativ 2 km, creșterea siguranței circulației prin evitarea unor zone aglomerate din oraș și traversarea unei zone aflate la diferență de nivel, legând practic cartierele Micro 39C (zona Talcioc) de Micro 13 (zona ANL).

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creați un cont sau conectați-vă pentru a comenta

Trebuie să fiți membru al comunității pentru a putea adăuga comentarii.

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un cont nou

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații importante

Pentru a personaliza conţinutul şi pentru a asigura o experienţă de utilizare sigură, folosim module cookies. Dacă folosiți acest site, ne permiteți să colectam informații prin intermediul modulelor cookie. Puteți modifica setările cookie-urilor. Prin continuarea navigării pe acest site confirmați acceptarea utilizării fișierelor cookie conform Politicii de utilizare a cookie.