Relu Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Tulcenii ne vorFACEŢI PODUL LA GALAŢI!E sâmbătă, e ora 11,00 şi urc cu maşina pe bac. Lume câte valuri pe Dunăre. Cu greutate parchez şi ies din maşină să văd oraşul de pe apă. În jurul meu, foarte mulţi tulceni cu sacoşe, paporniţe şi alte bagaje. Devin dintr‑o dată atent la discuţie. "Am lăsat o oală mare pe aragaz, acum când ajung acasă numai bine mă apuc să fac mâncare.", spune o doamnă. În prima clipă, n‑am înţeles ce vrea să spună. Dar, ascultând oamenii, am priceput că erau din satele de pe celălalt mal, că pur şi simplu au trecut cu un bac la Galaţi, au făcut cumpărăturile şi apoi s‑au întors acasă. În acest timp, apa fierbea pe aragazul gospodinei.Coborâm de pe bac şi o iau spre Tulcea. Ies din prima comună I.C.Brătianu şi intru pe dig în drum spre Garvăn. La o curbă mare de tot pe zidul digului e scris cu grafitti: "FACEŢI PODUL LA GALAŢI". Îmi aduc aminte că primarul comunei Jijila mă întreabă de ani de zile de ce nu facem acest blestemat de pod şi de ce nu aducem cele trei comune în jurisdicţia Galaţiului. Oamenii ne vor. Sunt legaţi cu toate firele de oraşul nostru. Îşi duc traiul prin respiraţia marelui oraş de peste apă. Autorităţile tulcene nu ne înjură, nu ne ameninţă, nu arată cu degetul spre noi, mai mult, sunt dispuse la o colaborare corectă. Dar noi, nu şi nu! Noi vrem să facem cartierul Dimitrie Cantemir, despre care însuşi primarul Dumitru Nicolae a spus cândva că este un proiect S.F. Pe de o parte, terenul de acolo este impropriu dezvoltării locuinţelor, pe de altă parte, atât autorităţile de acolo, cât şi populaţia nu ne vor. Adică, acolo unde suntem doriţi, aşteptaţi, noi nu privim, dincolo unde suntem puşi pe fugă, elegant exprimându‑ne, investim sume uriaşe. Nu mai vorbim că terenul de la Jijila e unul de granit şi se poate construi pe el o minunăţie de cartier. Zgârie‑nori!Aproape de seară ne întoarcem la Galaţi. Când ajungem pe faleză un italian care era cu noi în maşină exclamă : "Uite şi puşcăriile!" şi arată spre blocurile aflate în construcţie. Îl privesc mirat. Şi‑l întreb: "De ce spui asta?" "Păi, tu nu vezi cum arată? Care e diferenţa dintre blocurile comuniste şi astea de aici? Îţi spun eu. Astea sunt mai proaste!" Brusc îmi amintesc că o firmă evreiască a propus autorităţilor oraşului un proiect ca la New York. Să facem din râpa care este acum plaja Galaţiului un cartier rezidenţial şi un loc turistic extraordinar. Blocuri de 25 de nivele, săli de sport, patinoar, un port de ambarcaţiuni, teatru în aer liber, poate cel mai mare watterpark din Europa de Est. Şi? Nu s‑a întâmplat nimic. În prima fază au apărut contestaţiile. Mai bine stăm cu bălăriile sub nas decât să devenim occidentali, nu? În a doua fază şi contestatarii au tăcut, dar tot nu s‑a întâmplat nimic. Bine, bine, ne gândim la interesul public, dar nu facem o licitaţie, nu scoatem un caiet de sarcini, nu facem o dezbatere publică? Stăm aşa încremeniţi gândindu‑ne doar ca nu cumva să se îmbogăţească cineva? Dar când s‑au luat şi s‑au dat aprobările pentru mutilarea falezei superioare a Dunării şi‑a pus cineva vreo întrebare?Sunt doar două exemple concrete despre cum moare una dintre cele mai frumoase şi mai dotate zone ale României. Prin conjunctura politico‑geografică, Galaţiul poate deveni unul dintre cele mai frumoase oraşe ale Europei, dezvoltat pe ambele laturi ale Dunării, ca toate metropolele de pe fluviu. Aici începe graniţa UE. Faptul că nu avem idei, faptul că nu avem curaj să ne dezvoltăm, faptul că nu găsim soluţiile cele mai bune, că suntem îmbâcsiţi, anchilozaţi în atitudini vechi, anacronice nu face decât să distrugă viitorul.Faceţi pentru Dumnezeu odată podul acela la Galaţi! Iar dacă nu sunteţi în stare, daţi‑vă la o parte. Nu ne mai chinuiţi cu promisiuni deşarte, cu minciuni frumos ambalate şi, mai ales, nu vă mai bateţi joc de acest oraş binecuvântat de Dumnezeu!P.S. Ziarul nostru va începe o campanie de presă pentru podul care trebuie făcut aici la Galaţi şi pentru a aduce cele trei comune de peste Dunăre în familia gălăţeană.Sursa: Viaţa Liberă, autor Aurel StancuPână la urma urmei de ce nu s-a făcut nimic până acum? Ce tot stăm şi ne c*c*im atâta? E clar, bugetele n-or să ne ajute prea mult, trebuie căutaţi investitori. Avem companii de construcţii puternice, avem susţinere de pe malul celălalt, de la I.C. Brătianu, Jijila şi Garvăn, ce ne mai lipseşte? Banii? Oare podul lui Anghel Saligny, de la Cernavodă, dar cel de la Giurgiu şi Ruse cu ce bani s-au făcut?Amplasamentul? Păi după capul meu, ar fi două: unul la ieşirea spre Brăila, prin zona hypermarketurilor; altul chiar la trecerea bac, ne folosim de faleză ca picior de pornire. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Apare un conflict de interese aici. Oamenii simpli din Tulcea preferă Galaţiul, în timp ce autorităţile judeţene negociază cu Brăila Link to comment Share on other sites More sharing options...
ultramarine Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Si eu sunt pentru podul spre Tulcea. Poate o petitie on-line catre autoritati ar grabi lucrurile. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Podul pare a fi mai aproape de Brăila, cam asta rezultă dintr-o declaraţie de astăzi a prefectului gălăţean Mihai Capră: "Este de aşteptat ca tulcenii să-şi dorească un pod la Galaţi, dar lucrurile stau altfel. Există un studiu făcut pentru Brăila, cu japonezii, există nişte paşi importanţi făcuţi acolo şi am înţeles că din considerente tehnice s-a ales acea zonă, deoarece se pretează mai bine la construirea podului, sunt amănunte tehnice. Desigur, dacă ar fi tehnic posibil, mi-ar plăcea să se facă la Galaţi, dar suntem rămaşi în urmă, ar trebui să facem alt studiu... Indiferent cine va face podul, eu aş fi mulţumit să se facă, deoarece ar însemna mult pentru comunitatea locală” Link to comment Share on other sites More sharing options...
patricia Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 uof, tocmai am scris un frumos post pe care mi l-a mancat net-ul.prin urmare, reiau :cry: foarte multi tulceni - oameni simpli sau nu - si din luncavita, vacareni, isaccea, chiar si orasul tulcea prefera galatiul pentru scoala sau cumparaturi.de foarte multa vreme, pe stalpii din beton din apropiere de grindu scrie tulcea vrea pod peste dunare la galati.de ce nu s-a marsat pe aceasta idee pana acum?poate ca din cauza terenului care nu se preteaza. habar nu am.poate ca din alte considerente care-mi raman inca necunoscute.stiu doar ca galatiul are o influenta mult mai mare decat tulcea la nivel politic.daca se dorea cu adevarat pod intre galati si tulcea se facea studiul tehnic necesar.sunt convinsa ca in presa galateana au mai fost materiale pe tema podului dintre galati si tulcea.si autoritatile galatene si nu numai prefera tulcea pentru vacante.asa ca ar putea fi altceva in spatele linistii asupra acestui subiect.cumva teama neargumentata a unora ca tulcea va disparea ca judet?nu stiu. vag imi amintesc despre niste discutii (ne)oficiale purtate pe acest subiect. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Relu Posted February 4, 2008 Author Share Posted February 4, 2008 I-aş da prefectului un şut în dorsală, să-i vie mintea la cap! Nu vede că oraşul ăsta, capitala judeţului, e un capăt de linie? În loc să caute oportunităţi să pună Galaţiul într-un "centru", d-sa se complace în "Lasă că fac ei!". Ăsta sigur e gălăţean? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sciacallobiondo Posted February 5, 2008 Share Posted February 5, 2008 Pai de facut ar face dar nu au gasit metoda ideala ptr delapidare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Relu Posted February 5, 2008 Author Share Posted February 5, 2008 Link to comment Share on other sites More sharing options...
patricia Posted February 5, 2008 Share Posted February 5, 2008 eu sunt convinsa ca stiu metoda ideala. dar cred ca nu au cazut de acord cu privire la cine ia felia cea mai mare Link to comment Share on other sites More sharing options...
victorya Posted February 5, 2008 Share Posted February 5, 2008 O lege metafizica este exprimata astfel: ceea ce iti este necesar vei avea. Deci, daca se impune Pod, va fi Pod - indiferent cine si cum il face. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Relu Posted February 5, 2008 Author Share Posted February 5, 2008 Mai întâi, ar trebui s-o luăm cu începutul. A făcut cineva până acum vreun proiect? Chiar nu are nimeni în vreo mapă aşa ceva? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted February 6, 2008 Share Posted February 6, 2008 Are Brăila un proiect japonez. Exista şi o macheta a viitorului pod la CJ Brăila. Dar se aşteaptă de ceva vreme acceptul tulcenilor, care tot amână. Link to comment Share on other sites More sharing options...
patricia Posted February 6, 2008 Share Posted February 6, 2008 O lege metafizica este exprimata astfel: ceea ce iti este necesar vei avea. Deci, daca se impune Pod, va fi Pod - indiferent cine si cum il face. si unde? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Relu Posted February 6, 2008 Author Share Posted February 6, 2008 Nu ştiu de ce se tot cramponează de proiectul ăla japonez. Ca o comparaţie, pentru podul de la Cernavodă, într-o primă fază, a existat un proiect semnat de Gustave Eiffel. Iar până la urmă, proiectul a fost realizat în întregime de români, sub conducerea lui Anghel Saligny.Aşa îşi dovedesc ai noştri competenţa? Căutând valorile pe la alţii? Link to comment Share on other sites More sharing options...
patricia Posted February 6, 2008 Share Posted February 6, 2008 dcp, tulcenii si-au dat demult acceptul.problema e ca daca la braila sunt cativa care trebuie expropriati, la tulcea sunt sute de oameni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted February 6, 2008 Share Posted February 6, 2008 Mda, m-am uitat şi eu prin documentele CJ Tulcea şi am constatat că au trecut vreo zece hotarâri pe tema asta, chiar dacă unele se anulează reciproc.În condiţiile date, de ce nu avansează treaba, chiar nu mai înţeleg! Oare trebuie să cumpere mai-marii tulcenilor pământul în cauză de la săteni, ca apoi să fie expropiaţi pe bani mai mulţi? E şi asta o variantă :mrgreen: Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted February 6, 2008 Share Posted February 6, 2008 Un articol destul de bine documentat...Podul peste Dunare intre Braila si Tulcea necesita peste 300 de exproprieri Podul peste Dunare in zona Braila a trecut de mult pragul unui subiect electoral. Pentru unii, pare un obiectiv care nu se va realiza niciodata, mai ales ca se blocheaza periodic in diferite chestiuni administrative. Dupa ani de zile de planuri si dezbateri fara concretizare, in 2007 au fost semnate mai multe acte normative pentru a permite demararea lucrarilor. A fost nevoie de semnarea unui protocol intre cele doua consilii judetene implicate, Braila si Tulcea, si Ministerul Transporturilor. Intelegerea a ramas, deocamdata, numai pe hartie. Daca in cazul CJ Braila au fost demarate procedurile de aprobare a cumpararii terenurilor necesare pentru constructie, la Consiliul Judetean Tulcea situatia este mai complicata. Reprezentantii acestuia nu vor sa faca niciun demers pentru inceperea lucrarilor la pod pana cand Ministerul transporturilor nu clasifica obiectivul, printr-o Ordonanta de Urgenta, ca fiind “de importanta nationala”. “Podul peste Dunare este un complex de amenajari, suprainaltari, viaducte de 20 km, deci nu putem spune ca este un obiectiv local, mai ales ca uneste doua drumuri nationale. Ministerul ne cam amana cu aceasta ordonanta. Trebuie sa clarificam acest lucru si apoi facem o sedinta de indata. Aici va fi licitatie internationala, parteneriat public-privat. Podul este vital pentru judetul nostru. Mai sunt si problemele de expropriere deoarece la noi sunt 300 de pozitiii. Am identificat persoanele si le vom oferi despagubiri dar cine plateste? Noi sau guvernul? Insa, asta nu inseamna ca nu vrem. Daca facem ceva gresit, noi suportam consecintele”, a explicat Gheorghe Bunduc , presedintele CJ Tulcea. Documentatia care trebuie aprobata de Consiliul judetean este “acordul comun pentru contractul de concesiune” in vederea demararii licitatiei de lucrari. Presedintele CJ Braila, Gheorghe Bunea Stancu spune ca in acest judet documentatia a fost aprobata inca din luna noiembrie. In acest judet, insa, este nevoie de numai 30 de contracte de expropriere.Ludovic Orban: “Nu inteleg logica presedintelui de la Tulcea”Cu privire la aceste neintelegeri, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban a declarat ca nu intelege solicitarea CJ Tulcea si ca nu e nevoie de clasificarea ca obiectiv de interes national. “Nu stiu de unde a scos treaba asta presedintele de la Tulcea. Daca nu vor introduce proiectul pe ordinea de zi, nu vor avea pod. Investitia e in cele doua judete si nu se poate face fara acordul ambelor parti. Totul se deruleaza in baza unui protocol pentru care Ministerul si-a dat acordul. Noi am cedat studiile de fezabilitate celor doua Consilii Judetene. Nu inteleg cu ce ajuta clasificarea podului ca obiectiv de interes national. Noi nu am primit nicio solicitare de la Tulcea de clasificare a acestui obiectiv dar cu siguranta vom sprijini proiectul”, a spus Orban. Detalii tehniceConstruirea unui pod peste Dunare la Braila ar dezvolta traficul rutier pe drumurile “expres”, Târgu Secuiesc – Focsani - Braila - Tulcea; Braila - Slobozia – Calarasi; Braila – Galati. Guvernul României a identificat, cu aproape 7 ani in urma, prioritatea modernizarii infrastructurii rutiere si necesitatea finantarii internationale a proiectului pod peste Dunare in zona Braila - Galati – Tulcea. Imediat, CJ Braila a solicitat Institutului Japonez de Consultanta, elaborarea unui “Studiu de fezabilitate pentru construirea noului pod peste Dunare la Braila” care l-a terminat in martie 2001. Din cele cinci variante de amplasament a podului analizate in studiul de prefezabilitate a fost insusita de catre Consiliile Judetene Braila, Galati si Tulcea, varianta E, care inseamna: punct de plecare : extremitatea nordica a soselei de centura DN 2 B la Braila. Traversarea se face in aval de municipiul Braila printr-o portiune ingustata a Dunarii iar traseul continua pe un teren agricol, punctul terminus fiind extremitatea nordica a localitatii Jijila pe DN 22.Valoarea totala a constructiei = 300 mil.$Termenul realizarii: maxim 6 ani.Lungimea totala a podului: 2.540 metrihttp://economie.hotnews.ro/stiri-eurofo ... prieri.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Relu Posted February 6, 2008 Author Share Posted February 6, 2008 Faceţi podul la Galaţi! (II)STĂPÂNII ORAŞULUIIdeea podului peste Dunăre la Galaţi i-a determinat pe unii să sară în sus de bucurie şi pe alţii să strâmbe din nas. Cineva se întreba retoric, fluturând ziarul nostru, cum ar putea fi realizată, tehnic, o astfel de construcţie. Însuşi prefectul, un om de toată isprava, îşi punea aceeaşi întrebare. Din punct de vedere tehnic, doamnelor şi domnilor, se poate face pod şi de la Tuluceşti la Sulina! Există, în lume, pod suspendat de 32 de kilometri lungime. La Galaţi e vorba doar de vreo câţiva kilometri, iar tehnic îl putem face clasic, cu piloni în apă, arc peste Dunăre, fără niciun pilon în apă sau chiar pe sub Dunăre, în cazul din urmă chemându-se tunel. Nu tehnica e o problemă, ci faptul că podul care ar urma să fie construit la Galaţi costă cu cel puţin 100 de milioane de euro mai mult decât cel de la Brăila. Deci, de costuri e vorba, nu de tehnică.Miza este chiar GalaţiulA discuta despre o construcţie doar din perspectiva cheltuielilor necesare ridicării ei este iar o greşeală. Un astfel de pod trebuie folosit cu imaginaţie; podul de la Brăila ar dezvolta zona Galaţi-Brăila-Tulcea din punct de vedere comercial. Podul făcut la Galaţi ar salva oraşul. Pentru că l-ar trece foarte repede în cealaltă parte, aşa cum sunt în Europa marile metropole aşezate la Dunăre. A trece Galaţiul înspre munţii Măcinului nu e un lux, nu e o idee exuberantă, a devenit vital. Mai devreme sau poate mai târziu, eu cred că destul de curând, oraşul se va scufunda. Noi nu prea discutăm deschis şi foarte serios despre solul pe care e construit Galaţiul. Este un sol unic în România şi în Europa, care mai este întâlnit doar în Siberia. Loessul din care e făcut solul, îmbibat cu apă, devine o mlaştină. La ora actuală, a construi în oraş deja presupune a face o fundaţie cu minim 30 la sută mai scumpă faţă de orice altă construcţie similară din ţară. Conform părerilor specialiştilor, pe care le vom publica, cu argumente tehnice, în numerele viitoare, oraşul stă cu sabia deasupra capului. De exemplu, centrul Galaţiului, cu blocuri masive din cărămidă, pe model sovietic, nu e deloc sigur la un eventual cutremur serios. Alt exemplu: cartierul Aeroport, care numără în jur de 60.000 de locuitori, are nivelul apei la 2-3 metri. Aici nicio clădire nu a scăpat de invazia apei. Şi mai avem şi o mare particularitate: oraşul e străbătut de o reţea de hrube şi de tuneluri, care îl fac şi mai vulnerabil.Se pierd oferte serioasePână să începem a da părerile specialiştilor, ne mulţumim, într-un preambul cam lung, e-adevărat, să publicăm extrase din ce spun cititorii noştri. Iată ce ne scrie Sandu Vădeanu, stabilit în acest moment în Barcelona: "Galaţiul este şi va rămâne un oraş limitat fără un pod bun.Cu orgolii şi fără proiecte concrete, doar parc industrial, parc tehnologic etc., toate facilităţile gen Sidex la doi paşi nu sunt bune de nimic.Acest subiect trece peste politic, sunt mulţi bani, dar şi mulţi interesaţi şi nu pot uita că acum ceva timp tăbărâseră pe noi japonezii şi chinezii cu proiecte şi finanţare şi nu a fost finalizat nimic. Eu am fost la Galaţi cu două firme catalane şi nu le-a plăcut Zona Liberă şi pace! Şi au avut dreptate: legături proaste cu restul ţării. Acces dificil din oraş. Acces dificil la Dunăre. Depărtarea faţă de un aeroport important. Toţi m-au întrebat de ce nu facem aici podul peste Dunăre. Şi am plecat cu investitorii în Bulgaria, unde sunt doar în parte mulţumit: o zonă strategică, aşa cum este Galaţiul, nu poate pierde la infinit toate ofertele şi nici nu poate aştepta doar bunăvoinţa politicului".Cum ne asigurăm viitorul?Din momentul revoluţiei gălăţene, o mână de oameni s-a rupt din trupul oraşului şi, de atunci, tot dictează. Adică vreo 10-15 persoane, aceleaşi, dar aceleaşi, fac şi desfac treburile în zonă. Alte vreo 10-15 persoane din mediul de afaceri au reuşit, sprijiniţi de primul grup, să dea lovitura şi să o consolideze în ani. În acest timp, în oraş nu s-au întâmplat lucruri senzaţionale, spre binele general. Au reuşit unii să fie mai oameni decât alţii. Mai egali decât ceilalţi. Şi atât.E timpul ca toate calculele economice să le facem din perspectiva viitorului. Cele 100 de milioane de euro cât costă în plus podul de la Galaţi sunt nimic faţă de miza uriaşă care înseamnă salvarea oraşului. Până la urmă, aceşti stăpâni ai oraşului, care se cred nemuritori, ar trebui să facă ceva, totuşi, pentru copiii lor.Sursa: Viaţa Liberă, autor Aurel StancuDar dacă s-ar face două poduri? Unul la Galaţi şi unul la Brăila? Nu, nu râdeţi. Galaţiul ar putea concentra tot tranzitul rutier din Moldova spre Dobrogea. La Brăila, ar pute veni cei ce tranzitează Ploieştiul şi Buzăul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted February 7, 2008 Share Posted February 7, 2008 Pentru două poduri, ar trebui ca dezvoltarea economică a zonei să fie mult mai mare decât cea actuală. Dacă podul este necesar doar pentru maşini particulare nu se va face niciodată... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Relu Posted February 7, 2008 Author Share Posted February 7, 2008 De ce doar pentru maşini particulare? Pentru că rar vezi un TIR sau un autocar la bac? Astea o iau pe la Hârşova sau pe la Feteşti că altfel i-ar seca tariful. Numai pentru un automobil, un dus şi un întors de pe litoral, se lasă la bac 30 lei, echivalentul în benzină pentru cca. 100 km.Frate-meu e şofer, cară tablă din combinat ptr. Constanţa. De două ori pe săptămână, îngraşă conturile celor de la Hârşova. Link to comment Share on other sites More sharing options...
patricia Posted February 7, 2008 Share Posted February 7, 2008 despre campanie, prefectul judetului tulcea:"Orice proiect este bine-venit. Trebuie doar sa fie sustinut de studii. Din cate stiu eu insa si galatenii vor beneficia de avantajele podului peste Dunare dintre Tulcea si Braila, pentru ca terenul este cel care se disputa in momentul de fata intre cele doua primarii (este vorba despre cartierul Siret, unde autoritatile galatene a inceput sa construiasca locuinte, desi terenul se pare ca apartine judetului Braila, nr). Se poate face un pod chiar si de pe faleza orasului Galati, de ce nu? Orice proiect este bine-venit!", a mentionat Chirica Lefter, reprezentantul Guvernului in teritoriu.http://www.acum.com.ro/index.php?option ... &Itemid=34 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted February 7, 2008 Share Posted February 7, 2008 Comentariile de pe forumul nostru sunt citate in ziarul Acum din Tulcea!Am terminat podul Braila-Tulcea. Facem pod Galati-Tulcea? Unul din cele mai importante ziare din Galati, "Viata Libera", a inceput o campanie pentru realizarea unui pod intre Galati si TulceaIdeea realizarii unui pod intre malul tulcean si cel galatean este veche. Marturie stau pilonii din fier beton din apropiere de localitatea Grindu pe care scrie "Tulcea vrea pod la Galati". Recent, unul din cele mai importante ziare din judetul vecin, "Viata Libera", a inceput o campanie pentru realizarea acestui obiectiv."Anchilozati in atitudini vechi""E sambata, e ora 11,00 si urc cu masina pe bac. Lume cate valuri pe Dunare. Cu greutate parchez si ies din masina sa vad orasul de pe apa. In jurul meu, foarte multi tulceni cu sacose, papornite si alte bagaje. Devin dintr-o data atent la discutie. "Am lasat o oala mare pe aragaz, acum cand ajung acasa numai bine ma apuc sa fac mancare", spune o doamna. In prima clipa, n-am inteles ce vrea sa spuna. Dar, ascultand oamenii, am priceput ca erau din satele de pe celalalt mal, ca pur si simplu au trecut cu un bac la Galati, au facut cumparaturile si apoi s-au intors acasa. In acest timp, apa fierbea pe aragazul gospodinei. (...)Prin conjunctura politico-geografica, Galatiul poate deveni unul dintre cele mai frumoase orase ale Europei, dezvoltat pe ambele laturi ale Dunarii, ca toate metropolele de pe fluviu. Aici incepe granita UE. Faptul ca nu avem idei, faptul ca nu avem curaj sa ne dezvoltam, faptul ca nu gasim solutiile cele mai bune, ca suntem imbacsiti, anchilozati in atitudini vechi, anacronice nu face decat sa distruga viitorul.Faceti pentru Dumnezeu odata podul acela la Galati! Iar daca nu sunteti in stare, dati-va la o parte! Nu ne mai chinuiti cu promisiuni desarte, cu minciuni frumos ambalate si, mai ales, nu va mai bateti joc de acest oras binecuvantat de Dumnezeu!P.S. Ziarul nostru va incepe o campanie de presa pentru podul care trebuie facut aici la Galati si pentru a aduce cele trei comune de peste Dunare in familia galateana", scrie Aurel Stancu in ziarul "Viata Libera".Comentarii?Pe forumul galateni.net, articolul din care am citat este subiectul saptamanii. Comentariile nu au intarziat sa apara."Pana la urma urmei de ce nu s-a facut nimic pana acum? Ce tot stam si ne c*c*im atata? E clar, bugetele n-or sa ne ajute prea mult, trebuie cautati investitori. Avem companii de constructii puternice, avem sustinere de pe malul celalalt, de la I.C. Bratianu, Jijila si Garvan, ce ne mai lipseste? Banii? Oare podul lui Anghel Saligny, de la Cernavoda, dar cel de la Giurgiu si Ruse cu ce bani s-au facut? Amplasamentul? Pai dupa capul meu, ar fi doua: unul la iesirea spre Braila, prin zona hypermarketurilor; altul chiar la trecerea bac, ne folosim de faleza ca picior de pornire", scrie Relu."Apare un conflict de interese aici. Oamenii simpli din Tulcea prefera Galatiul, in timp ce autoritatile judetene negociaza cu Braila", dcp100068."Si eu sunt pentru podul spre Tulcea. Poate o petitie on-line catre autoritati ar grabi lucrurile", comenteaza gvicentiu."Podul pare a fi mai aproape de Braila, cam asta rezulta dintr-o declaratie de astazi a prefectului galatean Mihai Capra: "Este de asteptat ca tulcenii sa-si doreasca un pod la Galati, dar lucrurile stau altfel. Exista un studiu facut pentru Braila, cu japonezii, exista niste pasi importanti facuti acolo si am inteles ca din considerente tehnice s-a ales acea zona, deoarece se preteaza mai bine la construirea podului, sunt amanunte tehnice. Desigur, daca ar fi tehnic posibil, mi-ar placea sa se faca la Galati, dar suntem ramasi in urma, ar trebui sa facem alt studiu... Indiferent cine va face podul, eu as fi multumit sa se faca, deoarece ar insemna mult pentru comunitatea locala", revine dcp100068."I-as da prefectului un sut in dorsala, sa-i vie mintea la cap! Nu vede ca orasul asta, capitala judetului, e un capat de linie? In loc sa caute oportunitati sa puna Galatiul intr-un "centru", d-sa se complace in "Lasa ca fac ei!".Asta sigur e galatean?", adauga Relu."Pai de facut ar face dar nu au gasit metoda ideala pentru delapidare", incheie sciacallobiondo."Orice proiect este bine-venit!"Aceasta este parerea prefectului judetului Tulcea, Chirica Lefter, privind posibilitatea realizarii unui pod intre Galati si Tulcea."Orice proiect este bine-venit. Trebuie doar sa fie sustinut de studii. Din cate stiu eu insa si galatenii vor beneficia de avantajele podului peste Dunare dintre Tulcea si Braila, pentru ca terenul este cel care se disputa in momentul de fata intre cele doua primarii (este vorba despre cartierul Siret, unde autoritatile galatene a inceput sa construiasca locuinte, desi terenul se pare ca apartine judetului Braila, nr). Se poate face un pod chiar si de pe faleza orasului Galati, de ce nu? Orice proiect este bine-venit!", a mentionat Chirica Lefter, reprezentantul Guvernului in teritoriu. http://www.acum.com.ro/index.php?option ... &Itemid=34 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Relu Posted February 7, 2008 Author Share Posted February 7, 2008 Breee, da' se pare că s-au cam agitat oleacă apele pe la Tulcea! Acu', că se face la Galaţi sau la Brăila, pentru tulceni oricum e bine! Dar mai bine să se facă la noi! :mrgreen: S-a gândit cineva să-l ispitească pe Mittal să investească în pod? Bârfeam în seara asta, la servici, în pauza de masă: da' de ce nu s-ar face şi o cale ferată Galaţi-Tulcea? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 Idei noi şi de la Galaţi! De ce numai pod?Lepşa de peste podViitorul pod peste Dunăre, construit spre Brăila, va fi, logic, mult mai ieftin decât în dreptul Galaţiului, unde-i Dunărea mai lată. Fie însă Dunărea lată cât Orinoco, tot poate fi traversată, dacă sunt bani pentru pod: în China au făcut un pod de 35 de kilometri şi jumătate! De ce să nu fie deci, cel puţin în planuri şi vise, două poduri, în dreptul celor două mari oraşe care vor fi cândva o singură "aglomeraţie urbană"?! De ce să nu avem asta măcar în proiect? Consilierii locali gălăţeni care au vizitat acum câţiva ani oraşul american Hammond povesteau că orăşelul a avut încă de acum un sfert de veac trecut în planul urbanistic loc pentru aeroport, deşi nu se justifica prezenţa unuia. Jumătate de veac, n-a fost lăsat nimeni să-şi ridice acolo buticul şi nici primarul sau nu ştiu ce congressman nu şi-au construit acolo vilă. Şi, după jumătate de veac, a înflorit o industrie care a triplat populaţia şi a făcut necesar un aeroport. Şi atunci a fost loc! De ce să nu gândim deci un pod, viitor sau actual, şi la Galaţi? Mai ales că "vorbele" pentru un pod gălăţenii le-au făcut, deja, în mandatul trecut.. A fost ambiţia premierului de atunci să discute cu autorităţile chineze. Dacă n-ar fi doar amabilităţi asiatice, ci interes pentru a mai pune un pas în Europa, aveam motive să ne bucurăm. PSD a ieşit însă de la guvernare şi a abandonat proiectul. Sigur, social-democraţii nu mai erau la putere, nu mai puteau vorbi oficial, se puteau aştepta la contre din partea Guvernului... Între timp însă, PSD a cam revenit la guvernare: PNL nu poate să-şi treacă proiectele prin Parlament fără sprijinul băieţilor în roşu Ferarri. Cel puţin aşa apare la prima vedere, dar mai e un clinci: premierul Năstase, cel care ne-a sprijinit podul, este acum în opoziţie în propriul partid, este ocupat să ia poziţii şi să scrie editoriale, nu să� facă podul!Dar, chiar şi fără vreun� pod, gălăţenii cu stare şi-au făcut case de vacanţă într-o zonă pitorească tocmai în alt judeţ: Vrancea. Fără să facă cineva lobby, fără reclamă, mese rotunde, fără şantaje, fără discursuri în Parlament, gălăţenii s-au bulucit singuri la Lepşa. Localitate chiar numită, în glumă, "Ţiglina V". N-a contat distanţa, când a fost vorba să-şi construiască cineva un refugiu pentru odihnă. Credeţi că, după o mică discuţie cu autorităţile judeţului Tulcea, nu s-ar putea ridica pe terenul stâncos de peste Dunăre, solid ca postamentul New Yorkului, nu nesigur şi scump la consolidat, ca cel din Galaţi, un adevărat oraş de cabane, cel puţin? E mai aproape cartierul Cantemir? Pentru început, nu-i nevoie nici de pod: ca să vii în week-end poţi lua bacul, iar dacă eşti băiat cu bani (că doar îţi faci vilă acolo, nu?), la o urgenţă de afaceri, poţi să treci şi noaptea, la comandă specială: costă, dacă nu mă înşel, vreo sută de lei. Dunărea luminată pe ambele părţi ca Bosforul la Istanbul � asta da atracţie turistică! Tulcenii şi aşa se plâng că sunt săraci, iar localnicii din satele apropiate de Dunăre, oricum îşi fac drum la Galaţi. De ce să ne cramponăm de faptul că vom plăti nişte taxe tulcenilor, dacă vrem să ne punem rulota sau să ne ridicăm căsuţa de vară acolo? Şi aşa, nu Tulcea, ci Galaţiul a fost afectat de pierderea Plajei Cocuţa � o atracţie şi înainte de război, şi în regimul comunist; acum, uitată. Vara cel puţin, ar putea fi revigorată trecerea fluviului în şalupă sau cu bărcile, nu numai cu bacul� Iar peste Dunăre am putea avea poate şi aeroportul nostru � al Galaţiului şi al Tulcei.Totul este să nu ne gândim, cum facem acum, la costuri, pentru că un pod nu-l face nici Guvernul, nici Primăria, ci tot un investitor care îşi va recupera el banii - din trafic. Dacă acesta există� Ei, abia asta ar putea fi problema...http://www.viata-libera.ro/index.php?pa ... l&id=21956 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcp100168 Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 Şi contraatacul lui Filimon!Basm de adormit electoratul* "Podul ne trebuie ca aerul. M‑am săturat de când ni se tot promite", declară Marian Filimon, vicepreşedintele IMM România"Scrieţi, domnilor ziarişti, despre acest subiect, nu pregetaţi să scrieţi şi iar să scrieţi, până când cineva, ceva, sau orice ar fi, va lua taurul de coarne şi va face podul peste Dunăre la Galaţi. Neluând în seamă câştigurile ce ar deriva din construcţia podului, am putea vorbi şi de o mare realizare a timpurilor noastre. Necesitatea podului fiind indiscutabilă, mai rămâne să aibă cineva puterea şi motivaţia de a‑l pune în operă. Acel om va rămâne în istorie", ne scrie Alfons Sava. Am ales acest mesaj din numeroasele pe care le‑am primit la redacţie. De ce nu s‑a făcut, însă, acest pod până acum? Ce ne‑a ţinut pe loc, în condiţiile în care în fiecare campanie electorală s‑a promis construcţia acestuia? Ce putem face ca, totuşi, să existe acest pod la Galaţi? Astăzi răspunde Marian Filimon, vicepreşedintele IMM pe ţară:‑ Sunt voci care spun că nu e atât de important să facem podul la Galaţi. Poate fi şi la Brăila, poate să nu fie deloc...‑ Cum adică? Ne trebuie ca aerul! M‑am săturat de când ni se tot promite şi ni se promite.‑ Şi atunci, de ce nu l‑am făcut?‑ Vrei adevărul? Pentru că de 18 ani avem pe plan local şi judeţean o echipă politică ce nu şi‑a văzut decât interesul personal. Oameni care nu au nimic comun cu Galaţiul, care nu au avut niciodată o viziune despre cum ar trebui să arate oraşul, ce ar trebui să se întâmple aici. Toţi s‑au gândit că stau cât stau, şi au tras pentru ei. Au fost Scufiţa Roşie şi alte basme de adormit copiii � când s‑a vorbit de binele general. Să‑mi arate mie ce au făcut aceşti politicieni. Să‑mi arate ce obiective mari au inaugurat. Prin lobby‑ul lor, prin implicarea lor, prin decizia lor ce s‑a ridicat la Galaţi.‑ Deci, o primă concluzie ar fi că cei care au condus politic oraşul au avut grijă de interesul propriu, cel general fiind un basm pentru electorat. Un alt motiv pentru care nu avem podul?‑ Tot politic e. Deciziile s‑au luat fără implicarea specialiştilor. E o boală teribilă în zona asta de ţară. În politica locală s‑au refugiat impotenţi, frustraţi, oameni plini de ură, rebuturi. Nu prea le‑au avut cu cartea, de cultură nu mai zic, iar o viziune economică de dezvoltare a oraşului nu le‑a trecut prin minte. Domnule, când eşti politician la vârf, ai o ideologie în cap, ai imaginaţie, ai o viziune, ai alonjă, faci lucruri care sunt pe termen lung, viabile. Ce să le ceri politicienilor gălăţeni? Mă duc la şedinţele lor şi rămân trăsnit când văd cum votează. Cu turma! Nu există nicio responsabilitate: a zis şefu´, aia votăm! E o slugărnicie faţă de vreo zece persoane din Galaţi inimaginabilă. Specialiştii au fost total daţi de‑o parte. Nu au fost puşi la treabă, nu s‑au creat colective ca în Occident, nu li s‑a dat putere. Au ajuns să creadă că i‑a făcut mămica lor direct pe funcţiile mari ale oraşului. În altă parte există grupuri de lucru, institute, specialişti care pun pe masa decidentului teme, idei, analize, strategii.‑ Aşadar, al doilea motiv pentru care nu avem pod e faptul că politicul nu a implicat specialiştii. Ar mai fi ceva de spus?‑ Da. E ceea ce cred eu că este esenţial în toată povestea: s‑ar putea să contrariez pe mulţi, să fiu împotriva viziunii generale, dar cred că are o mare importanţă: cei care s‑au perindat la putere în oraş, în majoritatea lor, nu au avut legături sufleteşti şi tradiţionale cu partea asta de ţară. Toţi au venit la Galaţi. Nu‑i leagă nimic. N‑au oasele moşilor îngropate aici. Când ies la pensie, de regulă, se duc în locurile de baştină. Nu‑i doare sufletul pentru că sufletul lor nu e aici. Unde sunt gălăţenii care merg duminică de duminică la cimitir? Ei trebuie să pună mâna pe putere şi să‑i doară şi mintea, şi inima, şi mâna.‑ Ce se poate face ca, totuşi, să avem podul la Galaţi?‑ Nu există nicio dezvoltare a acestui oraş fără infrastructură. Nu avem pod, nu avem aeroport, portul dunărean e departe de ce a fost, nu avem şosele de legătură cu ţara. Nu avem nimic! S‑au pus pe fugă investitorii, pe o singură idee: dacă nu i‑am adus eu, nu sunt buni. Şi apoi, de ce să se îmbogăţească cel care i‑a adus, sau chiar investitorii, mai bine deloc. Singura soluţie e să schimbăm oamenii care, de 18 ani, se cred stăpânii nemuritori ai acestui oraş. Peste tot în lume are loc o rotaţie de cadre, se aduce sânge proaspăt, este o teorie, chiar în ştiinţa conducerii. Ei şi‑au dat proba managementului. Am văzut de ce au fost în stare. Avem nevoie de sânge proaspăt, gălăţean, care să curgă clocotind pentru oraşul ăsta. Altfel, mai trec patru ani şi pod nu avem.http://www.viata-libera.ro/index.php?pa ... l&id=21960 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now