Sari la conținut

Se poate face pod la Galaţi?


Relu

Postare recomandata

In momentul de fata numarul lor e infim. E evident si motivul: bacurile actuale nu au capacitatea de transport necesara. Aduceti-va aminte ce scrie pe bacuri: maxim 20-24 autoturisme. Asta echivaleaza cu maxim 2 vehicule mari. In aceste conditii, binenteles ca masinile mari nu trec decat extrem de rar cu ajutorul bacului. Mai e si motivul simplu (fizic) al mutarii centrului de greutate al navei... 20 de masini mici se aseaza altfel decat una de 20 de tone. In plus, in momentul scaderii nivelului Dunarii, ar fi aproape imposibil pentru acest de vehicule sa fie debarcate de pe bac. Aduceti-va aminte de autocarul care, acum cateva luni, s-a "intepenit" si a durat cateva ore sa fie "eliberat".

Deci, traficul actual de masini grele este infim.

Ar trebui sa va inchipuiti ce ar insemna pentru oras un flux de vreo 1.000 de camioane pe zi, daca ar trebui sa ajunga la pod...

E doar o parere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Traficul de camioane pe bac e infim şi datorită preţului ... şoferii în drum spre Dobrogea preferă să traverseze Dunărea pe la Hârşova.

Dau un exemplu: traversarea cu bacul costă 15 lei o "dacie", la Hârşova plăteşti doar 5 lei ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vroiam sa starnesc zambete cu "aeroportul"... :twisted:

Va propun o comparatie (din mai multe puncte de vedere), un fel de "pod versus aeroport".

POD

1. Agrumente PRO

- asigurarea unei legaturi rapide spre Dobrogea;

- legarea comunitatilor de vis-a-vis de Galati (IC Bratianu - Zaclau, Garvan etc.) cu centrul lor firesc (Galatiul) - locuri de munca, spitale, licee etc.

- dezvolatarea malului drept al Dunarii situat vis-a-vis de Galati (in colaborare cu Tulcea sau printr-o "incorporare" la Galati): plaje, sporturi nautice, turism, Dinogetia, eventual port de ambarcatiuni, pescuit, etc.

2. Argumente CONTRA

- costul mare (estimat anii trecuti undeva pe la 250 de milioane de dolari, parca);

- durata realizarii;

- drumul "pe dig" e deschis doar pentru autovehicule sub 3,5 tone, se va pune problema unor consolidari a malului, alte lucrari etc;

- inevitabilele "contre" cu brailenii (binenteles, ma refer la sefii judetului);

- asigurarea unei infrastructuri de acces (drumuri, pasaje etc.)

Aeroport

1. PRO

- cheltuieli mai mici (comparativ cu un pod). Un studiu efectuat anii trecuti de o firma italiana indica o suma de aprox. 50 mil. euro;

- "vizibilitatea" orasului prin legarea de orase importante ale Europei;

- Galatiul este -deocamdata - oras de granita al UE, ar fi poate poarta de intrare pentru persoanele care ar veni dinspre Odessa (Ucraina) sau Rusia, Georgia, de ex.

- locuitorii din zona nu vor mai face deplasari pana la Bucuresti, eventual cu o zi inainte pentru a prinde un zbor;

- existenta in zona Galati-Braila-Vrancea-Tulcea a unei numeroase categorii de muncitori in strainatate;

- turistii romani prefera tot mai mult petrecerea concediului in strainatate;

- posibilitatea dezvoltarii unor servicii conexe: taxi, hoteluri, turism - de ex. spre Delta;

- accesul mai facil al unor investitori spre aceasta zona - mult mai lesne decat pe drumurile patriei, prin gropi, santuri, sate, caini, vaci, carute etc.

- taxe catre bugetul local din diversele acitivati mult mai mari decat in cazul exploatarii podului;

2. CONTRA

- comparativ cu podul, un impact mai mare asupra mediului - constructia pe o suprafata mai mare, zgomot etc.

- concesionarea/cumpararea unei suprafete mai mari de teren;

- daca s-ar alege o locatie in interioarul judetului (ex. Sendreni, Serbesti etc.): lispa unor cai de acces corespunzatoare.

Cam la acestea m-am gandit eu. Daca va place acest "joc" as vi bucuros sa va alaturati, cu argumente pro si contra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aeroportul nu se poate construi decât spre padurea Gârboavele. Intre Galati si Brăila intinderea este joasa si sigur in câtiva ani se va confrunta cu inundatii. Imi pare rau de cartierul Cantemir. In 2005 apa Dunarii ajunsese la 1 m de marginea de sus a digului si cu incalzirea globala cantitatea de apa din atmosfera va creste. Pe termen mediu mai bine un pod, altfel vor fi cheltuieli enorme sa tinem un aeroport in functiune, daca se face intre Galati si Brăila.

PRO:

1. Un pod implica dezvoltarea economica a satelor adiacente drumului national sau E si a judetului Tulcea

2. Galatiul devine oras de tranzit cu rute catre Md, Ukr, Pol spre nord si Bg, Turcia spre sud

CONTRA:

1. Trebuie dezvoltata infrastructura de transport a orasului prin rute ocolitoare si legaturi directe pod-centura, pod-dig cu cate 2,3 benzi pe sens, fara semafoare, ceea ce presupune cheltuieli mari din bugetul local.

In concluzie sunt si pentru pod si pentru aeroportul facut spre Vanatori, unde terenul este mai inalt. Si sunt de acord sa platesc impozit mai mare, numai sa fiu multumit de investitiile astea doua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aeroportul nu se poate construi decât spre padurea Gârboavele.

Rutele de aterizare-decolare n-ar trebui să se intersecteze cu Combinatul. Gândiţi-vă la un posibil accident şi la impactul avionului cu una din cele două fabrici de oxigen ...

Cineva, cu mulţi ani în urmă, atrăgea atenţia asupra acestui aspect.

Off: ştiaţi că prima rută aeriană din România a fost între Bucureşti şi Galaţi, ... prin 1920 sau 1921?

2. Galatiul devine oras de tranzit cu rute catre Md, Ukr, Pol spre nord si Bg, Turcia spre sud

Poţi s-o mai spui, să audă şi alţii ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...
Eu as propune ca podul sa fie de forma literei Y. Un capat porneste de la Tulcea, la mijlocul Dunarii se bifurca si celelalte 2 capete vor fi unul la Braila si celalalt la Galati. Si gata cu certurile. :d

Da,s-ar putea rezolva cu cateva zeci de milioane de dolari.... :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
  • 1 year later...

Nu se poate, tinta e sa devenim falimentari iar si sa ne vindem pe nimic la comisioane grase, nicidecum sa se creeze locuri de munca sau bunastare.

Trecand peste ironie, indiferent cat ar costa, merita un inprumut, deoarece ar fi un castig pentru intreaga zona atat in locuri de munca cat si ca plus valoare din circulatia banului. Banul cheltuit aici se intoarce si la comunitate prin taxe si impozite=servicii mai bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

indiferent cat ar costa, merita un inprumut, deoarece ar fi un castig pentru intreaga zona atat in locuri de munca cat si ca plus valoare din circulatia banului. Banul cheltuit aici se intoarce si la comunitate prin taxe si impozite=servicii mai bune.

Oare chiar merita? Exact aici e problema, parerea mea. "Indiferent cat ar costa" ?? Totusi cine plateste? Galatul? Ministerul Transporturilor? Oricum ai socoti, contribuabili cetateni romani, nu? Eventual si cu niste fonduri europene... Numai ca acolo nu prea merge cu "oricat ar costa"... Ca e o dorinta sa existe un asemenea pod, ok. Dar economic exista sustenabilitate? Daca ar fi atat de nemaipomenit de profiatbil de ce nu apar oferte/propuneri concrete? Fara, binanteles, cele din capaniile electorale care nu le poate numi nimeni altefel decat praf in ochi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Recunosc, a fost o exprimare nefericita "indiferent cat ar costa". Dupa parerea mea, in economie miscarea banului e foarte importanta.

Daca te apuci de un asemenea proiect cu firmele de constructii din zona, acestea vor atrage forta de munca= salarii= bunastare= consum de bunuri si servicii= impozite si taxe.

Toata lumea o duce mai bine, de la vanzatorul de zarzavat pana la functionarul de la banca care va da credite.

De asemenea s-ar mai deschide o oportunitate pentru cei care tin banii la ciorap, pe de o parte in a face o afacere in zonele deschise, pe de alta parte in achizitii de terenuri, ridacari de case, etc.

Iar e incurajat consumul si creditarea, iar e multumit si zarzavagiul si bancherul si toarna romanii copii si tot asa...

Practic acest proiect, prin potentialul de multiplicare ar inmulti suma de 300 milioane de mai multe ori.

Cea mai mare problema la noi, este cea a "ciupirii". Cine "mananca" la treaba asta... Din pacate la noi nu se merge pe un comision de bun simt la o treaba facuta bine. La noi spaga trebuie sa fie mare, iar rezultatul conteaza mai putin. Iar asta se intampla deoarece nu exista o politie economica care sa-ti ia vila sau masina aparuta brusc, desi esti un biet functionar...

Abia cand se va opri aceasta hemoragie, vom ajunge sa facem lucrurile eficient.

La fel si firmele care obtin profituri imense din afacerile cu statul in timp ce angajatii lor sunt platiti prost si dati afara la primul semn de recesiune.

Problema este, nu sa te imprumuti, problema este ce faci cu ei... Daca proiectul ar costa in mod normal 300 de lei, un 10, 20 lei in plus nu-i grav, dar cand se ajunge sa dai 600 si treaba e facuta prost sau chiar neterminata in timp ce aproape la toti factorii decizionali apare o evidenta crestere de bunastare...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toata lumea (sanatoasa) e de acord ca o investitie de gen ar fi o oportunitate pentru zona. Insa ramane intrebarea: se justifica economic o asemenea investitie? Pana una-alta Galatiul e ocolit cu gratie de marile coridoare de transport, zona nu debordeaza de mare activitate economica iar actualele "cai rutiere" - sa folosim un limbaj eufemistic - arata deplorabil. Cu exceptia drumului (european??)Galati-Tecuci- etc. - si nici aici nu e chiar 100% - nu exista nicio cale rutiera care sa sustina un volum de marfuri (in camioane, TIR-uri etc.) sau persoane care sa impuna constructia unui pod. Faceti un drum pe "linia" Barladului sa vedeti drumurile... Galatiul nu are un drum de centura care sa preia un eventual flux de masini grele. Puteti vedea chiar si acum ce nenorocire e cu prezenta camioanelor prin oras... Drumul de pe dig spre Braila tocmai a mai incasat o restrictie (una e cea de tonaj - maxim 3.5 tone) - maxim 60 km/h pentru a-l proteja de... vibratii. :-

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai totul e relativ. Astfel, conform acestui rationament, nu se justifica podul deoarece nu exista infrastructura adiacenta din judetul Galati (sosele, autostrazi)... si pe de alta parte nu se dezvolta infrastructura deoarece Galatiul nu reprezinta un punct de tranzit, neavand pod, etc.

Invariabil apare dilema oului si a gainei.

Acum fiecare judeca dupa cum se pozitioneaza fata de o necesitate sau alta.

Cumulat si cu ce argumente ati adus mai inainte - din punctul meu de vedere - cred ca un pod peste Dunare este o necesitate si nu un moft. Si ca sa fiu mai riguros adaug ca nu l-as vrea in Galati unde Dunarea este foarte lata ci undeva intre Galati si Braila. In felul asta costurile vor fi mult mai scazute si se vor evita si problemele de logistica legate de aglomeratie - trafic.

Sa ne inchipuim un coridor (autostrada) care tranziteaza Romania pe directia N-S prin Moldova, trece in Dobrogea - pe pod - pe undeva langa Galati, dupa care se desparte - un drum catre Tulcea (Delta) si un drum catre litoral - Constanta - pana la iesirea din tara catre bulgari.

Daca ar exista aceasta ruta sunt convins ca ar fi foarte folosita atat de catre romani dar si de catre turistii din tarile din nordul nostru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai totul e relativ. Astfel, conform acestui rationament, nu se justifica podul deoarece nu exista infrastructura adiacenta

Mda, poate. Insa acum ca sa ajunga masinile la un pod, ar trebui sa aiba niste drumuri pana acolo, nu? Atata vreme cat se poate evita Galatiul (rutier vorbind) alegand Vadul Oii de ex., nu cred ca un pod intre nimic si nimic de partea cealalta va putea schimba ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca problema ar trebui vazuta intr-un ansamblu de dezvoltare a infrastructurii.

Un pod ar contribui temeinic la, de ex, dezvoltarea economica a malului drept. In primul rind multi si-ar lua teren in zona, in loc sa alerge spre Vinatori, apoi unele firme si-ar construi utilitati... In citiva ani, locul ar fi de nerecunoscut,ar fi practic o extensie a Galatiului.

Deci, eu vad un avantaj destul de rapid pentru noi ca si galateni (de cind ma bate gindul, si pe mine si pe citiva prieteni, sa ne luam o bucata de pamint prin zona Macinului :)) ). Apoi...drumul pe la Galati Braila spre litoral e totusi mai scurt decit pe la Vadu Oii, pentru cei din nord... Oricum sint foarte multi care vin la bac in drum spre mare, deci macar sezonier ar avea incarcare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creați un cont sau conectați-vă pentru a comenta

Trebuie să fiți membru al comunității pentru a putea adăuga comentarii.

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un cont nou

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații importante

Pentru a personaliza conţinutul şi pentru a asigura o experienţă de utilizare sigură, folosim module cookies. Dacă folosiți acest site, ne permiteți să colectam informații prin intermediul modulelor cookie. Puteți modifica setările cookie-urilor. Prin continuarea navigării pe acest site confirmați acceptarea utilizării fișierelor cookie conform Politicii de utilizare a cookie.