Jump to content

Ce cartiere din Galaţi intră în reparații


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Ce cartiere din Galaţi intră în reparații în 2018

Cele mai multe dintre trotuarele şi străzile cartierelor care vor intra în reabilitare, peste câteva luni, nu au mai fost reparate de zeci de ani. Contractele de lucrări vor fi scoase la licitaţie. Ţiglina I, Mazepa II, Mazepa I, Siderurgiştilor şi Aurel Vlaicu sunt cartierele care vor beneficia, în acest an, de lucrări de reparaţii ale trotuarelor şi străzilor, dar şi de noi locuri de parcare, acolo unde spaţiul va permite. De asemenea, se va interveni pe Bulevardul Dunărea (pe întreaga sa porţiune cuprinsă între strada Brăilei şi Bulevardul Galaţi). Primăria a solicitat acordul de mediu în vederea obţinerii autorizaţiei de construire necesară lucrărilor care se vor desfăşura în cartierele amintite, iar contractele de execuţie vor fi scoase la licitaţie şi nu vor mai fi atribuite Ecosal, ca până acum, care, la rându-i, subcontracta anumite lucrări unor constructori gălăţeni.

Zonele vizate

Potrivit Biroului de Presă al Primăriei, în Ţiglina I se va interveni pe suprafaţa cuprinsă între străzile Cloşca, Brăilei, Regiment 11 Siret şi Bulevardul Marii Uniri (Faleza Superioară), în Mazepa I - pe porţiunea cuprinsă între străzile Brăilei, Roşiori, Bulevardul Marii Uniri şi Navelor, în timp ce în cartierul Mazepa II - pe aria cuprinsă între străzile Roşiori, Brăilei, Regiment 11 Siret şi Bulevardul Marii Uniri. În Siderurgiştilor va fi reparată infrastructura de cartier din zona delimitată de străzile Gheorghe Doja, Lebedei şi Dr. Răutu, în Aurel Vlaicu - pe porţiunea cuprinsă între1 Decembrie, Basarabiei, Nufărului şi strada Aurel Vlaicu, iar pe Bulevardul Dunărea, de la strada Brăilei până la Bulevardul Galaţi.

„Este un program pe care l-am demarat la scurt timp de la alegeri. Vom continua cu forţe mult sporite şi se va lucra simultan în mai multe zone ale oraşului. Acolo unde spaţiul va permite, vom înfiinţa şi noi locuri de parcare. Vom avea un acord-cadru până în 2020, cu alocări de fonduri de trei milioane de lei pe an, pentru fiecare zonă”, a declarat primarul Ionuţ Pucheanu, într-o conferinţă de presă susţinută în luna decembrie a anului trecut. Potrivit estimărilor autorităţilor, lucrările în zonele amintite vor demara cel târziu în vară. Programul va fi extins şi alte zone din I.C. Frimu, Micro 38, 39 şi o parte din cartierul Micro 13.

Lucrări de reabilitare a infrastructurii de cartier au fost executate şi anul trecut în Ţiglina I şi Mazepa II, fiind realizat, până la finele anului trecut, 25 la sută din ceea ce s-a comandat, potrivit primarului.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Investiţii de 23 de milioane de euro, în cinci cartiere din Galați

Prin votul aleşilor locali, cinci cartiere ale oraşului vor beneficia de refacerea sistemului rutier şi de regenerare urbană interioară, lucrări în valoare totală de peste 72,5 milioane de lei, adică peste 15,7 milioane de euro, bani de la bugetul local sau de împrumut. În două dintre cartierele vizate de restructurare urbană, dar şi într-un al treilea, iluminatul public ar putea fi modernizat, graţie unei investiţii de 33,6 milioane de lei, adică 7,3 milioane de euro, în majoritate bani europeni!

La recenta şedinţă a Consiliului Local, au fost aprobate documentaţiile de avizare a lucrărilor de intervenţii pentru refacerea sistemului rutier şi regenerare urbană în interiorul cartierelor Ţiglina I, Aurel Vlaicu, Mazepa II, Siderurgiştilor Vest şi Micro 20. Aleşii au aprobat şi costurile de modernizare a sistemului de iluminat public în cartierele Mazepa, Ţilglina I şi Ţiglina II.

"Diagnostic"

Deşi se află în zone diferite ale oraşului, cartierele vizate de regenerare urbană se confruntă cu probleme similare determinate de lipsa locurilor de parcare, preluarea necorespunzătoare a apelor pluviale, construcţiile realizate haotic (garaje, chioşcuri, magazine), circulaţie auto dificilă la orele de vârf şi risc mare de producere a accidentelor. Dar cel mai important este accesul greoi al mijloacelor de intervenţie în caz de urgenţă. Autorităţile au mai sesizat: "lipsa unor condiţii minime pentru sănătatea, confortul şi igiena oamenilor, neatractivitate din partea locuitorilor de a se stabili şi de a construi/achiziţiona locuinţe".

Ce lucrări se vor executa

Lucrările care ar urma să fie executate în cartiere vizează refacerea structurii rutiere pe zonele degradate sau acolo unde fundaţia a cedat, înlocuirea bordurilor degradate, aşternerea unui covor asfaltic, înlocuirea gurilor de scurgere degradate şi a grătarelor sparte, refacerea trotuarelor existente cu îmbrăcăminte din beton de ciment, dar şi aducerea la cotă a capacelor de canalizare existente şi a gurilor de scurgere. Resistematizarea pe verticală a zonei, plantarea a zeci de arbori şi arbuşti, dar şi semnalizarea rutieră orizontală şi verticală sunt prinse în proiecte.

Costuri pe cartier

Cea mai scumpă va fi intervenţia din Ţiglina I - peste 21,3 milioane de lei. Trebuie precizat că aici se doreşte amenajarea a 24.000 mp de parcări noi şi 12.000 mp de spaţii verzi.

În cazul cartierului Aurel Vlaicu, valoarea investiţiei se ridică la peste 20,2 milioane de lei, fiind vorba de 6.000 mp de parcări noi şi 3.000 mp de spaţii verzi.

Peste 12,1 milioane de lei reprezintă valoarea investiţiei necesare pentru Mazepa II, zona delimitată de străzile Brăilei, Roşiori, Regiment 11 Siret şi bulevardul Marii Uniri. Aici proiectul prevede amenajarea a 3.000 mp de parcări noi şi 3.600 mp de spaţii verzi.

Pentru cartierul Siderurgiştilor Vest, zona delimitată de bulevardul Siderurgiştilor şi străzile Gheorghe Doja, Fagului şi Energiei, valoarea totală a investiţiei depăşeşte 11,6 milioane de lei, autorităţile dorindu-şi 7.500 mp de parcări noi şi 2.000 mp de spaţii verzi amenajate.

Ultimul pe lista cartierelor care vor beneficia de refacere sistem rutier şi regenerare urbană este Micro 20 - bulevardul Dunărea, tronsonul cuprins între strada Brăilei şi bulevardul Galaţi. Aici valoarea totală a investiţiei este cea mai modestă - peste 5,2 milioane de lei.

Sursa de finanţare a tuturor lucrărilor o reprezintă bugetul local şi/sau împrumutul. În ceea ce priveşte durata de realizare a investiţiilor, cu excepţia Micro 20, unde autorităţile estimează că sunt suficiente 18 luni, adică un an şi jumătate, în celelalte cartiere termenul prevăzut este de 42 de luni, adică trei ani şi jumătate.

Să fie lumină!

Aleşii locali au aprobat şi documentaţiile de avizare a lucrărilor de intervenţii şi indicatorii tehnico-economici pentru modernizarea sistemului de iluminat public în cartierele Mazepa, Ţiglina I şi Ţiglina II, unde, după cum se arată în documente, reţelele electrice subterane sunt învechite, uzate, având peste 40 de ani. Având în vedere că sistemul de iluminat public din oraş este împărţit în 20 de zone, în cartierul Mazepa este vizată aria cuprinsă între străzile Brăilei - Regiment 11 Siret - Prelungirea George Coşbuc - Bulevardul Marii Uniri - Prelungirea Traian - strada Brăilei. Valoarea investiţiei se ridică la peste 11,9 milioane de lei. În Ţiglina I şi II, zonele vizate sunt cuprinse între strada Brăilei - strada Cloşca - bulevardul Marii Uniri - Prelungirea George Coşbuc - strada Brăilei şi, respectiv, strada Brăilei - strada Siderurgiştilor - strada Basarabiei - bulevardul George Coşbuc - strada Brăilei, iar valoarea investiţiei se ridică la mai bine de 21,7 milioane de lei.

Cele două proiecte de modernizare a sistemului de iluminat public în cartierele Mazepa, Ţiglina I şi Ţiglina II sunt propuse pentru finanţare europeană prin Programul Operaţional Regional 2014-2020, aşa că banii ar trebui să vină de la bugetul local - doi la sută, bugetul de stat - 13 la sută, iar restul de 85 la sută din Fondul European de Dezvoltare Regională. Durata de realizare a celor două modernizări este de 12 luni, dar totul depinde de accesarea banilor europeni.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Investiţii de 3 milioane de euro în regenerarea urbană a cartierului Mazepa I

Edilul oraşului, Ionuţ Pucheanu, vrea să sistematizeze zona cartierului Mazepa I, astfel încât cartierul să nu mai fie sufocat de maşini, iar străzile să nu mai fie pline de gropi. Tocmai de aceea propune spre aprobare în următoarea şedinţă de Consiliu Local proiectul "Refacere sistem rutier şi regenerare urbană interior cartier Mazepa I".

În documentaţia proiectului se arată că "de la momentul construirii cartierului până la momentul acutal, numărul de autovehicule deţinute de locatarii din zonă a crescut, în condiţiile în care locurile de parcare au rămas cele estimate la sistematizarea iniţială a cartierului". De asemenea, sunt prezentate şi efectele negative ale acestei situaţii precum: "Intervenţia greoaie a mijloacelor de intervenţie în caz de urgenţă, lipsa unor condiţii minime pentru sănătatea, confortul şi igiena oamenilor, neatractivitatea din partea locuitorilor de a construi sau achiziţiona locuinţe, costuri mari de întreţinere pentru mijloacele de transport, risc mare de producere a accidentelor şi un consum crescut de combustibil." Garajele, chioşcurile şi magazinele realizate haotic reprezintă şi ele o problemă, deoarece au dus la "o utilizare defectuoasă a suprafeţelor de teren dintre blocuri în raport cu destinaţia lor iniţială, ceea ce a dus la o desfăşurare cu dificultate a circulaţiei auto". Zona nu dispune nici de suficiente guri de scurgeri, iar acolo unde sunt, aceastea sunt "fie colmatate, fie aflate într-un stadiu avansat de degradare ceea ce face ca "preluarea şi evacuarea apelor pluviale să se facă necorespunzător".

Lucrările ce vor urma a fi executate vizează refacerea structurii rutiere pe zonele degradate sau cu cedări de fundaţie, care vor fi adaptate categoriei străzilor în funcţie de caracteristicile geotehnice ale terenului de fundare, de traficul rutier astfel încât să se asigure capacitatea portantă corespunzătoare, respectiv: înlocuirea bordurilor degradate, aşternerea unui covor asfaltic, înlocuirea gurilor de scurgere degradate şi a grătarelor sparte, executarea semnalizării rutiere orizontale şi verticale, refacerea trotuarelor existente cu îmbrăcăminte din beton de ciment aducere la cotă a capacelor de pe căminele existente şi a gurilor de scurgere, resistematizare pe verticală a zonei, refacerea dispozitivelor de scurgere si evacuare a apelor de suprafaţă degradate din zona spaţiilor verzi, plantare arbori şi arbuşti.

Valoarea totală a investiţiei este de 14.251.348 de lei, adică aproximativ 3 milioane de euro, iar durata de realizare a investiţiei este de 42 de luni.

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Investiţiile majore în cartiere se amână. Licitaţii anulate

Primăria municipiului Galaţi va fi nevoită să scoată din nou la licitaţie cele trei contracte, fiecare cu o valoare estimată între 3 şi 8,9 milioane de lei cu TVA, pentru execuţia, în următorii trei ani, a lucrărilor de refacere a sistemului rutier şi de regenerare urbană în cartierele Ţiglina I, Mazepa I şi Mazepa II. Până atunci, primarul Galaţiului, Ionuţ Pucheanu, susţine că vor fi executate lucrări în interiorul cartierelor, ca şi în anii trecuţi, de către Ecosal.

Aşa cum aţi putut afla din "Viaţa liberă", administraţia locală şi-a dorit încheierea unor acorduri-cadru, cu trei operatori economici care să execute, în următorii trei ani, lucrări de refacere a sistemului rutier şi de regenerare urbană în cartierele Ţiglina I, Mazepa I şi Mazepa II.

Obiectivul principal al lucrărilor, în fiecare dintre cele trei cartiere, îl reprezenta refacerea părţii carosabile şi a trotuarelor pietonale dezafectate. Mai exact, era vorba despre: reparaţia parcărilor existente şi realizarea de parcări noi, reparaţia şi întreţinerea suprafeţei carosabile, a trotuarelor şi a aleilor pietonale, înlocuirea bordurilor mari şi mici, marcaje şi semnalizare rutieră. Primăria mai avea în vedere resistematizarea rutieră prin crearea de sensuri unice, demolarea construcţiilor cu caracter provizoriu, dar şi realizarea de racorduri electrice pentru staţii de încărcare vehicule electrice şi hibrid.

Criteriul de atribuire a contractelor era preţul cel mai scăzut, urmând ca lucrările să fie executate în limita fondurilor disponibile.

Din păcate, însă, niciuna dintre cele trei licitaţii lansate de Primărie nu s-a finalizat cu succes. Motivul? "Au fost depuse numai oferte inacceptabile şi/sau neconforme", se arată în Sistemul electronic de achiziţii publice, unde procedurile figurează ca fiind "anulate". Conform aceleiaşi surse, pentru lucrările din Ţiglina I s-a primit o singură ofertă, din partea Tancrad, pentru cele din Mazepa I ofertanţii erau Tancrad şi asocierea Rovis Lider SRL - Euro Building SRL - Dreams Riviera SRL, iar pentru Mazepa II au licitat asocierea Citadina 98 SA - Lemacons SRL şi asocierea Rovis Lider SRL - Euro Building SRL - Dreams Riviera SRL. Toate ofertele au fost descalificate.

Ce urmează

Municipalitatea nu renunţă, însă, la demersul său şi susţine că va relua licitaţiile, documentaţiile fiind deja trimise spre reavizare la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice.

Până când procedurile vor fi reluate, primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu, afirmă că se vor executa lucrări de interiorul cartierelor, aşa cum s-au făcut şi în anii trecuţi, de către Ecosal.

Potrivit edilului şef, în maximum două săptămâni ar urma să înceapă lucrările în cartierele Ţiglina I, Mazepa II, Aurel Vlaicu şi Micro 39. Intervenţiile realizate în această toamnă vor fi decontate de la bugetul de reparaţii, nu din cel de investiţii, iar valoarea lor va fi scăzută din proiectele pe trei ani.

N.R. Pentru două dintre cartiere, Ţiglina I şi Mazepa II, licitaţiile au fost relansate, ieri după-amiază, în sistemul electronic de achiziţii publice, iar data-limită de primire a ofertelor este 23 octombrie.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

13 cartiere vor fi modernizate

Primarul municipiului Galați, Ionuț Pucheanu, continuă acțiunile pentru modernizarea cartierelor orașului. Este vorba acum despre 13 cartiere.

„Noile proiecte includ pentru prima dată lucrări de anvergură în nu mai puțin de 13 cartiere ale orașului. Vorbim de amenajarea și realizarea de noi locuri de parcare, demolarea vechilor garaje și chioșcuri, refacerea trotuarelor și străzilor, realizarea de sensuri unice, lucrări de întreținere a spațiilor verzi și realizarea racordurilor electrice pentru stațiile de încărcare ale mașinilor electrice și hibrid. Sunt proiecte pe care și le doresc gălățenii și care vor schimba radical fața cartierelor, vor schimba orașul în bine”, spune Ionuț Pucheanu, primarul municipiului Galați.

În acest scop au fost lansate în licitație publică următoarele contracte de achiziție estimate la peste 120 de milioane de lei:

1. Reparații sistem rutier și regenerare urbană – cartierele Micro 38, 39A, 39B și 39C, cu o valoare estimată de 26.000.179,28 lei fără TVA

2. Reparații sistem rutier și regenerare urbană - cartierele Micro 19, Micro 20 și Micro 21, cu o valoare estimată de 27.402.245,56 lei fără TVA.

3. Refacere sistem rutier și regenerare urbană – cartierele Mazepa I, Mazepa II și Țiglina I cu o valoare estimată de 33.075.487,63 lei fără TVA.

4. Refacere sistem rutier și regenerare urbană - cartierele Aurel Vlaicu I, II și Siderurgiștilor cu o valoare estimată de 35.256.451,70 lei fără TVA.

Ofertele sunt așteptate până la sfârșitul lunii martie.

Biroul de presă al Primăriei municipiului Galați

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Bătălie între constructori, pentru lucrările din cartierele Galaţiului. Contracte de zeci de milioane de lei

Pentru contractele de zeci de milioane de lei, puse în joc de Primăria municipiului Galaţi, pentru lucrări de reparații ale infrastructurii rutiere și de regenerare urbană în cartiere, şi-au depus ofertele asocieri de firme cu nume de rezonanţă, dar şi unele mai puţin cunoscute. Selecţia câştigătorului nu se va mai face după "preţul cel mai mic oferit", ci în funcţie de "cel mai bun raport calitate-preţ".

Dacă până acum lucrările de reparaţii în interiorul cartierelor erau executate de constructori antamaţi de Serviciul Public Ecosal, Primăria municipiului Galaţi îşi doreşte acum să încheie contracte cu durata de 48 de luni pentru execuţia lucrărilor de reparații sistem rutier și regenerare urbană. Contractele generoase au atras numeroase oferte din partea unor asocieri de firme cu nume mai mult sau mai puţin cunoscute. Iată cine sunt cei care ar putea da o nouă faţă cartierului în care locuiţi.

Pentru cartierele Micro 38, 39A, 39B şi 39C, valoarea estimată a contractului este de 26.000.179 de lei fără TVA. Conform datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, au fost depuse cinci oferte: asocierea Gendav SRL - SC Alitec Solution SRL - SMB Industrial Plant Building; asocierea SC Dreams Riviera SRL - Tancrad - Citadina 98; asocierea Firogal 1 SRL - Drum Concept; asocierea Obercons Comp - SC Rovis Lider SRL - Constructa Mecanique SRL - Nomis 2003 SRL - SC Mar Construct Transport 2008 SRL şi asocierea Assfalti Roads ACM - Costruzioni Generali Sud.

Pentru regenerarea urbană a cartierelor Micro 19, Micro 20 şi Micro 21, valoarea estimată a contractului este de 27.402.245 de lei fără TVA. Ofertele depuse în cadrul procedurii au venit din partea a patru asocieri. Este vorba despre asocierea Citadina 98 - SC Dreams Riviera SRL - Cricons; asocierea SC Rovis Lider SRL - Nomis 2003 SRL - Constructa Mecanique SRL - Obercons Comp - SC Mar Construct Transport 2008 SRL; asocierea SC Alitec Solution SRL - SMB Industrial Plant Building - Gendav SRL şi asocierea Assfalti Roads ACM - Costruzioni Generali Sud.

Cele mai puţine oferte, în număr de trei, au fost înregistrate în cadrul licitaţiei pentru "Refacere sistem rutier și regenerare urbană cartierele Mazepa I, Mazepa II şi Ţiglina I", unde valoarea estimată a contractului se ridică la 33.075.487 de lei fără TVA. Ofertele au venit din partea asocierilor: Tancrad - SC Dreams Riviera SRL - Citadina 98; Assfalti Roads ACM - Costruzioni Generali Sud, respectiv, SC Alitec Solution SRL - SMB Industrial Plant Building - Gendav SRL.

Singura achiziţie publică din această serie care nu are încă ofertanţi înscrişi la start este cea care vizează cartierele Aurel Vlaicu I, II și Siderurgiștilor, pentru care valoarea estimată este de 35.256.451 de lei fără TVA. Procedura este încă suspendată.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Câţi arbori ar putea fi tăiaţi în Ţiglina şi Mazepa

Nu mai puţin de 145 de arbori, ale căror trunchiuri depăşesc 40 de centimetri în diametru, ar putea fi tăiaţi în cadrul lucrărilor de refacere a sistemului rutier şi regenerare urbană din cartierele Ţiglina I, Mazepa I şi Mazepa II. Tăierea lor şi scoaterea rădăcinilor sunt trecute în listele pe categorii de lucrări din documentaţia licitaţiei organizate de Primărie pentru găsirea unui constructor. Municipalitatea susţine că numai dacă va fi cazul ar putea fi tăiați arbori uscați sau care pot pune în pericol siguranța trecătorilor și a bunurilor, ori doar dacă lucrările nu se pot executa altfel.

Aşa cum aţi putut afla din ziarul "Viaţa liberă", pentru contractul cu o valoare estimată de peste 33 milioane de lei, pentru refacerea sistemului rutier şi regenerarea urbană a trei importante cartiere, Ţiglina I, Mazepa I şi Mazepa II, se bat trei asocieri importante de constructori.

Caietul de sarcini al licitaţiei prevede: lucrări de reparaţie a parcărilor existente (şi extinderea acestora, acolo unde spaţiul permite), realizarea de parcări noi inclusiv prin demolarea construcţiilor cu caracter provizoriu precum garaje şi chioşcuri, amenajarea de parcări ecologice acolo unde spaţiul permite, dar şi racorduri electrice pentru staţiile de încărcare vehicule electrice şi hibrid.

De asemenea, sunt cuprinse: resistematizare rutieră prin realizarea unor sensuri unice, lucrări de reparaţie şi întreţinere a suprafeţei carosabile, a trotuarelor şi aleilor pietonale, înlocuirea bordurilor mari şi mici, marcaje şi semnalizare rutieră pentru zonele executate, dar şi reparaţia şi întreţinerea spaţiilor verzi. Până aici toate bune şi frumoase.
Numai că, în "Listele pe categorii de lucrări", se regăseşte şi tăierea de arbori cu trunchiuri care depăşesc 40 de centimetri în diametru.

Ce prevede documentaţia

Conform documentaţiei, cei mai puţini arbori cu diametrul de peste 40 de centimetri - 45 de bucăţi - sunt prevăzuţi a fi tăiaţi în cadrul lucrărilor preliminare în Ţiglina I, zona vizată fiind delimitată de străzile Brăilei, Regiment 11 Siret, Cloşca şi bulevardul Marea Unire. De asemenea, este prevăzută şi scoaterea rădăcinilor acestora. Pe de altă parte, aceeaşi listă pe categorii de lucrări mai cuprinde: amenajare spatii verzi - 10,000 de metri pătraţi, plantare arbori - 250 de bucăţi, plantare gard viu - 2.500 de metri liniari.

Câte 50 de arbori cu diametrul de peste 40 de centimetri sunt prevăzuţi a fi tăiaţi, iar rădăcinile acestora scoase, în cartierele Mazepa I şi Mazepa II. Zonele vizate sunt delimitate de străzile Brăilei, Roşiori, Navelor şi bulevardul Marea Unire şi Navelor, respectiv, arealul cuprins între arterele Brăilei, Roşiori, Marea Unire şi Regiment 11 Siret. Nu mai puţin adevărat este că ambele cartiere ar urma să beneficieze de amenajare spații verzi: 12.000 de metri pătraţi în Mazepa I şi 3.600 de metri pătraţi în Mazepa II, plantarea a câte 250 de arbori în fiecare cartier şi de gard viu - 1.500 de metri liniari în Mazepa I şi 1.000 de metri liniari în Mazepa II.

Tăierile de arbori au fost primite mereu cu rezerve mari sau cu critici pertinente de către gălăţeni. Iar în acest caz vorbim despre arbori maturi! Iar plantările au lăsat mai mereu de dorit, deoarece mulţi dintre copacii plantaţi s-au uscat la scurtă vreme.

Tocmai de aceea am încercat să aflăm care va fi soarta celor 145 de arbori vizaţi de restructurare urbană.

Ce spune Primăria

"În cadrul proiectului "Refacere sistem rutier și regenerare urbană - cartierele Mazepa I, Mazepa II și Țiglina", se are în vedere plantarea a 750 de arbori și numai dacă va fi cazul ar putea fi tăiați arbori uscați sau care pot pune în pericol siguranța trecătorilor și a bunurilor ori doar dacă lucrările nu se pot executa altfel. În cele trei cartiere, se vor planta copaci astfel: 250 în Mazepa I, 250 în Mazepa II, 250 în Țiglina I.

În documentații figurează 145 de arbori, dar acest lucru nu implică obligatoriu tăierea acestora. Includerea în documentații este motivată doar de faptul că arborii pot fi în perimetrul unde avem în vedere lucrări de modernizare. Prin urmare, nu au fost identificați în această etapă arbori care trebuie tăiați și nici nu ne dorim acest lucru. Este vorba despre un demers preventiv, pentru situații de forță majoră, care trebuie avute în vedere așa cum se întâmplă în cazul oricărui proiect de acest fel.

În plus, Primăria municipiului Galați va continua campaniile de plantări de arbori în fiecare primăvară și toamnă, punând permanent accent pe calitatea mediului, întrucât un oraș verde înseamnă un oraș cu arbori sănătoși și viguroși", ne-a transmis Biroul de presă al administraţiei locale.

Cum se împart banii pe cartiere

Gălăţenii care aşteaptă cu nerăbdare transformarea cartierelor în care locuiesc, fie că vorbim de Ţiglina I, Mazepa I sau Mazepa II, trebuie să ştie că lucrările sunt prevăzute a se desfăşura pe parcursul a 48 de luni, adică patru ani. Iată şi defalcarea pe cartiere a valorii estimate a contractului de 33.075.487,63 lei fără TVA: Mazepa I - 9.789.905,50 lei fără TVA, Mazepa II - 8.540.105,38 lei fără TVA, Ţiglina I - 14.745.476,75 lei fără TVA.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Licitație anulată și reluată la un preț mult mai mare

Lansată de Primăria Galați la finele lunii februarie anul acesta, licitația pentru "Refacere sistem rutier și regenerare urbană cartierele Aurel Vlaicu I, II și Siderurgiștilor" a fost anulată și reluată. Numai că valoarea estimată a contractului a fost majorată de la 35,2 milioane de lei, cât a fost la începutul anului, la peste 38,5 milioane de lei, fără TVA! Ofertele sunt așteptate până pe 26 octombrie 2021.

Așa cum ați putut afla din ziarul "Viața liberă", la procedura anterioară au depus oferte: asocierea Assfalti Roads ACM - Costruzioni Generali Sud, asocierea Gendav SRL - Alitec Solution SRL - SMB Industrial Plant Building și asocierea Citadina '98 - Dreams Riviera SRL - Cricons. Conform datelor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice, ofertele depuse au fost considerate inacceptabile și/sau neconforme.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Cine supervizează lucrările din cartiere

Primăria Galaţi a lansat trei licitaţii pentru servicii de supervizare a lucrărilor de refacere sistem rutier și regenerare urbană în cartierele Mazepa I, II şi Țiglina I, Micro 19, 20 şi 21, respectiv, Micro 38, 39A, 39B, 39C. Valoarea estimată a contractelor este de 375.000 de lei, 275.000 de lei, respectiv, 255.000 de lei fără TVA. Durata contractelor este de câte 108 luni: 48 de luni - execuţia şi 60 de luni perioada de garanție a lucrărilor. "Scopul serviciilor de supervizare este de a oferi beneficiarului garanția că executantul lucrărilor își va îndeplini toate responsabilitățile asumate prin contract, va respecta prevederile legale, reglementările tehnice și caietele de sarcini", se precizează în documentaţia licitaţiei.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Lucrări abandonate dinainte de Paște, într-un cartier al Galațiului

"La început, când s-au apucat de treabă, noi am zis: «Vai, la cum lucrează muncitorii, o să umblăm în ciorapi la vară!». Lucrările s-au sistat înainte de Paște. De atunci, nimeni n-a mai pus măcar o lopată de nisip. N-a mai venit nimeni!", spun, din norul de praf în care trăiesc de câteva luni, locatarii blocurilor de pe strada Ionel Fernic nr. 59, din municipiul Galați. Nu sunt singurii care au ajuns la capătul răbdării, așteptând ca muncitorii să revină și să termine ce-au început.

"Dumneavoastră sunteți cu locurile de joacă neterminate sau cu parcările abandonate?!", ne-a întrebat un gălățean pe care l-am întâlnit în părculețul care trebuia modernizat cu fonduri europene de Primăria Galați în cartierul Micro 38, zona blocurilor B3-B4. Bărbatul era foc și pară pentru că lucrările de amenajare a unei parcări în zona blocului în care locuiește, A4, de pe strada Ionel Fernic, au fost abandonate.

"Parcarea e praf! Am făcut sesizări peste sesizări și la Primărie! Riviera Dreams e firma care se ocupă de lucrări. Au venit, au pus niște borduri și au plecat. Spuneau că pun dale înierbate. Când le pun? Când vine octombrie? În noiembrie, când vin ploile? În decembrie, pe ger și ninsoare?! Suntem de râsul lumii. Bătaie de joc! Mai bine lăsau așa! E nenorocire cu praful. S-a dus și vopseaua de pe mașină de cât am spălat-o. Și degeaba o spăl, că în două ore e la fel! Praf pe rufe, praf pe geamuri și pervaz, praf în casă!", spunea revoltat bărbatul.

Nu este singura zonă din cartier unde lucrările au început și nu s-au mai terminat. Aveam să ne convingem de asta în zona blocului A5, pe strada Ionel Fernic nr. 58. Un drumeag plin de praf duce către o întindere de praf, pietriș și borduri supraînălțate, pe care sunt parcate mașini. Nu e o situație care trenează de azi, de ieri, ci de luni întregi, după cum ne-au relatat locuitorii: "La început, când s-au apucat de treabă, noi am zis: «Vai, la cum lucrează muncitorii, o să umblăm în ciorapi la vară!» Dar de dinainte de Paște, nimeni n-a mai pus măcar o lopată de nisip. N-a mai venit nimeni la lucru. De atunci, numai praf avem! Să vedeți cum e când bate vântul! Iar când plouă, avem piscină! Și bine ar fi să dea Dumnezeu ploi, că trebuie. Dar să vedeți noroi!", ne-a spus o gălățeancă.

Vecina ei afirmă că lucrările sunt încă "în termen". "A fost aici un panou de lucrări, dar l-au luat! Scria pe el că în decembrie 2022 termină. Până în decembrie, mai au timp".

"Buruienile care crescuseră le-am mai tăiat noi, că era rușine să stăm cu boschetele până la fereastră", aflăm de la o altă locatară.

"Eu știu că s-au început foarte multe lucrări, dar să mai și termine! Că impozit plătim, la fel ca aceia din Centru. Nimeni nu ne face un leu reducere că stăm în praf. Poate or să facă! Nu facem un reproș din asta! Dacă se poate, se poate, dacă nu, mergem înainte", spune altă gălățeancă.

"Noi suntem oameni de bună-credință! Dacă nu se poate, lasă-le așa! Nu te apuca de toate odată! Uite, mie îmi place tare mult cum s-a făcut ce s-a făcut. Mi-e drag când stau în stație aici, în 38", spune o altă locatară, referindu-se la lucrările de modernizare a bulevardului Traian Vuia.

Ce spune Primăria

Avalanșa de reclamații și nemulțumiri, lipsa oricăror utilaje din zonă, ne-a determinat să solicităm Primăriei municipiului Galați un punct de vedere cu privire la lucrările abandonate de la Paște. "Este o situație temporară, dar se va interveni în continuare pentru amenajarea de noi locuri de parcare. Lucrările fac parte din contractul multianual pentru modernizarea cartierelor Micro 38 și Micro 39", ne-a transmis Biroul de Presă al administrației locale.

Potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice, contractul pentru "Reparații sistem rutier și regenerare urbană cartierele Micro 38, 39A, 39B și 39C" a fost atribuit în octombrie anul trecut asocierii Dreams Riviera - Tancrad - Citadina 98 și se ridică la 25.586.438 de lei fără TVA. Lucrările se vor derula pe o perioadă de patru ani.

Conform Primăriei Galaţi, vor fi realizate: reparații la parcările existente și extinderea acestora, acolo unde spațiul permite; parcări noi, inclusiv prin demolarea construcţiilor cu caracter provizoriu (garaje, chioşcuri); resistematizare rutieră prin realizarea de sensuri unice; reparație și întreținere a suprafeței carosabile, a trotuarelor și aleilor pietonale; marcaje și semnalizare rutieră; lucrări de întreținere a spațiilor verzi; racorduri electrice pentru stațiile de încărcare vehicule electrice și hibrid.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.