Sari la conținut

Ce cartiere din Galaţi intră în reparații


dcp100168

Postare recomandata

Ce cartiere din Galaţi intră în reparații în 2018

Cele mai multe dintre trotuarele şi străzile cartierelor care vor intra în reabilitare, peste câteva luni, nu au mai fost reparate de zeci de ani. Contractele de lucrări vor fi scoase la licitaţie. Ţiglina I, Mazepa II, Mazepa I, Siderurgiştilor şi Aurel Vlaicu sunt cartierele care vor beneficia, în acest an, de lucrări de reparaţii ale trotuarelor şi străzilor, dar şi de noi locuri de parcare, acolo unde spaţiul va permite. De asemenea, se va interveni pe Bulevardul Dunărea (pe întreaga sa porţiune cuprinsă între strada Brăilei şi Bulevardul Galaţi). Primăria a solicitat acordul de mediu în vederea obţinerii autorizaţiei de construire necesară lucrărilor care se vor desfăşura în cartierele amintite, iar contractele de execuţie vor fi scoase la licitaţie şi nu vor mai fi atribuite Ecosal, ca până acum, care, la rându-i, subcontracta anumite lucrări unor constructori gălăţeni.

Zonele vizate

Potrivit Biroului de Presă al Primăriei, în Ţiglina I se va interveni pe suprafaţa cuprinsă între străzile Cloşca, Brăilei, Regiment 11 Siret şi Bulevardul Marii Uniri (Faleza Superioară), în Mazepa I - pe porţiunea cuprinsă între străzile Brăilei, Roşiori, Bulevardul Marii Uniri şi Navelor, în timp ce în cartierul Mazepa II - pe aria cuprinsă între străzile Roşiori, Brăilei, Regiment 11 Siret şi Bulevardul Marii Uniri. În Siderurgiştilor va fi reparată infrastructura de cartier din zona delimitată de străzile Gheorghe Doja, Lebedei şi Dr. Răutu, în Aurel Vlaicu - pe porţiunea cuprinsă între1 Decembrie, Basarabiei, Nufărului şi strada Aurel Vlaicu, iar pe Bulevardul Dunărea, de la strada Brăilei până la Bulevardul Galaţi.

„Este un program pe care l-am demarat la scurt timp de la alegeri. Vom continua cu forţe mult sporite şi se va lucra simultan în mai multe zone ale oraşului. Acolo unde spaţiul va permite, vom înfiinţa şi noi locuri de parcare. Vom avea un acord-cadru până în 2020, cu alocări de fonduri de trei milioane de lei pe an, pentru fiecare zonă”, a declarat primarul Ionuţ Pucheanu, într-o conferinţă de presă susţinută în luna decembrie a anului trecut. Potrivit estimărilor autorităţilor, lucrările în zonele amintite vor demara cel târziu în vară. Programul va fi extins şi alte zone din I.C. Frimu, Micro 38, 39 şi o parte din cartierul Micro 13.

Lucrări de reabilitare a infrastructurii de cartier au fost executate şi anul trecut în Ţiglina I şi Mazepa II, fiind realizat, până la finele anului trecut, 25 la sută din ceea ce s-a comandat, potrivit primarului.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Investiţii de 23 de milioane de euro, în cinci cartiere din Galați

Prin votul aleşilor locali, cinci cartiere ale oraşului vor beneficia de refacerea sistemului rutier şi de regenerare urbană interioară, lucrări în valoare totală de peste 72,5 milioane de lei, adică peste 15,7 milioane de euro, bani de la bugetul local sau de împrumut. În două dintre cartierele vizate de restructurare urbană, dar şi într-un al treilea, iluminatul public ar putea fi modernizat, graţie unei investiţii de 33,6 milioane de lei, adică 7,3 milioane de euro, în majoritate bani europeni!

La recenta şedinţă a Consiliului Local, au fost aprobate documentaţiile de avizare a lucrărilor de intervenţii pentru refacerea sistemului rutier şi regenerare urbană în interiorul cartierelor Ţiglina I, Aurel Vlaicu, Mazepa II, Siderurgiştilor Vest şi Micro 20. Aleşii au aprobat şi costurile de modernizare a sistemului de iluminat public în cartierele Mazepa, Ţilglina I şi Ţiglina II.

"Diagnostic"

Deşi se află în zone diferite ale oraşului, cartierele vizate de regenerare urbană se confruntă cu probleme similare determinate de lipsa locurilor de parcare, preluarea necorespunzătoare a apelor pluviale, construcţiile realizate haotic (garaje, chioşcuri, magazine), circulaţie auto dificilă la orele de vârf şi risc mare de producere a accidentelor. Dar cel mai important este accesul greoi al mijloacelor de intervenţie în caz de urgenţă. Autorităţile au mai sesizat: "lipsa unor condiţii minime pentru sănătatea, confortul şi igiena oamenilor, neatractivitate din partea locuitorilor de a se stabili şi de a construi/achiziţiona locuinţe".

Ce lucrări se vor executa

Lucrările care ar urma să fie executate în cartiere vizează refacerea structurii rutiere pe zonele degradate sau acolo unde fundaţia a cedat, înlocuirea bordurilor degradate, aşternerea unui covor asfaltic, înlocuirea gurilor de scurgere degradate şi a grătarelor sparte, refacerea trotuarelor existente cu îmbrăcăminte din beton de ciment, dar şi aducerea la cotă a capacelor de canalizare existente şi a gurilor de scurgere. Resistematizarea pe verticală a zonei, plantarea a zeci de arbori şi arbuşti, dar şi semnalizarea rutieră orizontală şi verticală sunt prinse în proiecte.

Costuri pe cartier

Cea mai scumpă va fi intervenţia din Ţiglina I - peste 21,3 milioane de lei. Trebuie precizat că aici se doreşte amenajarea a 24.000 mp de parcări noi şi 12.000 mp de spaţii verzi.

În cazul cartierului Aurel Vlaicu, valoarea investiţiei se ridică la peste 20,2 milioane de lei, fiind vorba de 6.000 mp de parcări noi şi 3.000 mp de spaţii verzi.

Peste 12,1 milioane de lei reprezintă valoarea investiţiei necesare pentru Mazepa II, zona delimitată de străzile Brăilei, Roşiori, Regiment 11 Siret şi bulevardul Marii Uniri. Aici proiectul prevede amenajarea a 3.000 mp de parcări noi şi 3.600 mp de spaţii verzi.

Pentru cartierul Siderurgiştilor Vest, zona delimitată de bulevardul Siderurgiştilor şi străzile Gheorghe Doja, Fagului şi Energiei, valoarea totală a investiţiei depăşeşte 11,6 milioane de lei, autorităţile dorindu-şi 7.500 mp de parcări noi şi 2.000 mp de spaţii verzi amenajate.

Ultimul pe lista cartierelor care vor beneficia de refacere sistem rutier şi regenerare urbană este Micro 20 - bulevardul Dunărea, tronsonul cuprins între strada Brăilei şi bulevardul Galaţi. Aici valoarea totală a investiţiei este cea mai modestă - peste 5,2 milioane de lei.

Sursa de finanţare a tuturor lucrărilor o reprezintă bugetul local şi/sau împrumutul. În ceea ce priveşte durata de realizare a investiţiilor, cu excepţia Micro 20, unde autorităţile estimează că sunt suficiente 18 luni, adică un an şi jumătate, în celelalte cartiere termenul prevăzut este de 42 de luni, adică trei ani şi jumătate.

Să fie lumină!

Aleşii locali au aprobat şi documentaţiile de avizare a lucrărilor de intervenţii şi indicatorii tehnico-economici pentru modernizarea sistemului de iluminat public în cartierele Mazepa, Ţiglina I şi Ţiglina II, unde, după cum se arată în documente, reţelele electrice subterane sunt învechite, uzate, având peste 40 de ani. Având în vedere că sistemul de iluminat public din oraş este împărţit în 20 de zone, în cartierul Mazepa este vizată aria cuprinsă între străzile Brăilei - Regiment 11 Siret - Prelungirea George Coşbuc - Bulevardul Marii Uniri - Prelungirea Traian - strada Brăilei. Valoarea investiţiei se ridică la peste 11,9 milioane de lei. În Ţiglina I şi II, zonele vizate sunt cuprinse între strada Brăilei - strada Cloşca - bulevardul Marii Uniri - Prelungirea George Coşbuc - strada Brăilei şi, respectiv, strada Brăilei - strada Siderurgiştilor - strada Basarabiei - bulevardul George Coşbuc - strada Brăilei, iar valoarea investiţiei se ridică la mai bine de 21,7 milioane de lei.

Cele două proiecte de modernizare a sistemului de iluminat public în cartierele Mazepa, Ţiglina I şi Ţiglina II sunt propuse pentru finanţare europeană prin Programul Operaţional Regional 2014-2020, aşa că banii ar trebui să vină de la bugetul local - doi la sută, bugetul de stat - 13 la sută, iar restul de 85 la sută din Fondul European de Dezvoltare Regională. Durata de realizare a celor două modernizări este de 12 luni, dar totul depinde de accesarea banilor europeni.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Investiţii de 3 milioane de euro în regenerarea urbană a cartierului Mazepa I

Edilul oraşului, Ionuţ Pucheanu, vrea să sistematizeze zona cartierului Mazepa I, astfel încât cartierul să nu mai fie sufocat de maşini, iar străzile să nu mai fie pline de gropi. Tocmai de aceea propune spre aprobare în următoarea şedinţă de Consiliu Local proiectul "Refacere sistem rutier şi regenerare urbană interior cartier Mazepa I".

În documentaţia proiectului se arată că "de la momentul construirii cartierului până la momentul acutal, numărul de autovehicule deţinute de locatarii din zonă a crescut, în condiţiile în care locurile de parcare au rămas cele estimate la sistematizarea iniţială a cartierului". De asemenea, sunt prezentate şi efectele negative ale acestei situaţii precum: "Intervenţia greoaie a mijloacelor de intervenţie în caz de urgenţă, lipsa unor condiţii minime pentru sănătatea, confortul şi igiena oamenilor, neatractivitatea din partea locuitorilor de a construi sau achiziţiona locuinţe, costuri mari de întreţinere pentru mijloacele de transport, risc mare de producere a accidentelor şi un consum crescut de combustibil." Garajele, chioşcurile şi magazinele realizate haotic reprezintă şi ele o problemă, deoarece au dus la "o utilizare defectuoasă a suprafeţelor de teren dintre blocuri în raport cu destinaţia lor iniţială, ceea ce a dus la o desfăşurare cu dificultate a circulaţiei auto". Zona nu dispune nici de suficiente guri de scurgeri, iar acolo unde sunt, aceastea sunt "fie colmatate, fie aflate într-un stadiu avansat de degradare ceea ce face ca "preluarea şi evacuarea apelor pluviale să se facă necorespunzător".

Lucrările ce vor urma a fi executate vizează refacerea structurii rutiere pe zonele degradate sau cu cedări de fundaţie, care vor fi adaptate categoriei străzilor în funcţie de caracteristicile geotehnice ale terenului de fundare, de traficul rutier astfel încât să se asigure capacitatea portantă corespunzătoare, respectiv: înlocuirea bordurilor degradate, aşternerea unui covor asfaltic, înlocuirea gurilor de scurgere degradate şi a grătarelor sparte, executarea semnalizării rutiere orizontale şi verticale, refacerea trotuarelor existente cu îmbrăcăminte din beton de ciment aducere la cotă a capacelor de pe căminele existente şi a gurilor de scurgere, resistematizare pe verticală a zonei, refacerea dispozitivelor de scurgere si evacuare a apelor de suprafaţă degradate din zona spaţiilor verzi, plantare arbori şi arbuşti.

Valoarea totală a investiţiei este de 14.251.348 de lei, adică aproximativ 3 milioane de euro, iar durata de realizare a investiţiei este de 42 de luni.

monitoruldegalati.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...

Investiţiile majore în cartiere se amână. Licitaţii anulate

Primăria municipiului Galaţi va fi nevoită să scoată din nou la licitaţie cele trei contracte, fiecare cu o valoare estimată între 3 şi 8,9 milioane de lei cu TVA, pentru execuţia, în următorii trei ani, a lucrărilor de refacere a sistemului rutier şi de regenerare urbană în cartierele Ţiglina I, Mazepa I şi Mazepa II. Până atunci, primarul Galaţiului, Ionuţ Pucheanu, susţine că vor fi executate lucrări în interiorul cartierelor, ca şi în anii trecuţi, de către Ecosal.

Aşa cum aţi putut afla din "Viaţa liberă", administraţia locală şi-a dorit încheierea unor acorduri-cadru, cu trei operatori economici care să execute, în următorii trei ani, lucrări de refacere a sistemului rutier şi de regenerare urbană în cartierele Ţiglina I, Mazepa I şi Mazepa II.

Obiectivul principal al lucrărilor, în fiecare dintre cele trei cartiere, îl reprezenta refacerea părţii carosabile şi a trotuarelor pietonale dezafectate. Mai exact, era vorba despre: reparaţia parcărilor existente şi realizarea de parcări noi, reparaţia şi întreţinerea suprafeţei carosabile, a trotuarelor şi a aleilor pietonale, înlocuirea bordurilor mari şi mici, marcaje şi semnalizare rutieră. Primăria mai avea în vedere resistematizarea rutieră prin crearea de sensuri unice, demolarea construcţiilor cu caracter provizoriu, dar şi realizarea de racorduri electrice pentru staţii de încărcare vehicule electrice şi hibrid.

Criteriul de atribuire a contractelor era preţul cel mai scăzut, urmând ca lucrările să fie executate în limita fondurilor disponibile.

Din păcate, însă, niciuna dintre cele trei licitaţii lansate de Primărie nu s-a finalizat cu succes. Motivul? "Au fost depuse numai oferte inacceptabile şi/sau neconforme", se arată în Sistemul electronic de achiziţii publice, unde procedurile figurează ca fiind "anulate". Conform aceleiaşi surse, pentru lucrările din Ţiglina I s-a primit o singură ofertă, din partea Tancrad, pentru cele din Mazepa I ofertanţii erau Tancrad şi asocierea Rovis Lider SRL - Euro Building SRL - Dreams Riviera SRL, iar pentru Mazepa II au licitat asocierea Citadina 98 SA - Lemacons SRL şi asocierea Rovis Lider SRL - Euro Building SRL - Dreams Riviera SRL. Toate ofertele au fost descalificate.

Ce urmează

Municipalitatea nu renunţă, însă, la demersul său şi susţine că va relua licitaţiile, documentaţiile fiind deja trimise spre reavizare la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice.

Până când procedurile vor fi reluate, primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu, afirmă că se vor executa lucrări de interiorul cartierelor, aşa cum s-au făcut şi în anii trecuţi, de către Ecosal.

Potrivit edilului şef, în maximum două săptămâni ar urma să înceapă lucrările în cartierele Ţiglina I, Mazepa II, Aurel Vlaicu şi Micro 39. Intervenţiile realizate în această toamnă vor fi decontate de la bugetul de reparaţii, nu din cel de investiţii, iar valoarea lor va fi scăzută din proiectele pe trei ani.

N.R. Pentru două dintre cartiere, Ţiglina I şi Mazepa II, licitaţiile au fost relansate, ieri după-amiază, în sistemul electronic de achiziţii publice, iar data-limită de primire a ofertelor este 23 octombrie.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 years later...

13 cartiere vor fi modernizate

Primarul municipiului Galați, Ionuț Pucheanu, continuă acțiunile pentru modernizarea cartierelor orașului. Este vorba acum despre 13 cartiere.

„Noile proiecte includ pentru prima dată lucrări de anvergură în nu mai puțin de 13 cartiere ale orașului. Vorbim de amenajarea și realizarea de noi locuri de parcare, demolarea vechilor garaje și chioșcuri, refacerea trotuarelor și străzilor, realizarea de sensuri unice, lucrări de întreținere a spațiilor verzi și realizarea racordurilor electrice pentru stațiile de încărcare ale mașinilor electrice și hibrid. Sunt proiecte pe care și le doresc gălățenii și care vor schimba radical fața cartierelor, vor schimba orașul în bine”, spune Ionuț Pucheanu, primarul municipiului Galați.

În acest scop au fost lansate în licitație publică următoarele contracte de achiziție estimate la peste 120 de milioane de lei:

1. Reparații sistem rutier și regenerare urbană – cartierele Micro 38, 39A, 39B și 39C, cu o valoare estimată de 26.000.179,28 lei fără TVA

2. Reparații sistem rutier și regenerare urbană - cartierele Micro 19, Micro 20 și Micro 21, cu o valoare estimată de 27.402.245,56 lei fără TVA.

3. Refacere sistem rutier și regenerare urbană – cartierele Mazepa I, Mazepa II și Țiglina I cu o valoare estimată de 33.075.487,63 lei fără TVA.

4. Refacere sistem rutier și regenerare urbană - cartierele Aurel Vlaicu I, II și Siderurgiștilor cu o valoare estimată de 35.256.451,70 lei fără TVA.

Ofertele sunt așteptate până la sfârșitul lunii martie.

Biroul de presă al Primăriei municipiului Galați

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Bătălie între constructori, pentru lucrările din cartierele Galaţiului. Contracte de zeci de milioane de lei

Pentru contractele de zeci de milioane de lei, puse în joc de Primăria municipiului Galaţi, pentru lucrări de reparații ale infrastructurii rutiere și de regenerare urbană în cartiere, şi-au depus ofertele asocieri de firme cu nume de rezonanţă, dar şi unele mai puţin cunoscute. Selecţia câştigătorului nu se va mai face după "preţul cel mai mic oferit", ci în funcţie de "cel mai bun raport calitate-preţ".

Dacă până acum lucrările de reparaţii în interiorul cartierelor erau executate de constructori antamaţi de Serviciul Public Ecosal, Primăria municipiului Galaţi îşi doreşte acum să încheie contracte cu durata de 48 de luni pentru execuţia lucrărilor de reparații sistem rutier și regenerare urbană. Contractele generoase au atras numeroase oferte din partea unor asocieri de firme cu nume mai mult sau mai puţin cunoscute. Iată cine sunt cei care ar putea da o nouă faţă cartierului în care locuiţi.

Pentru cartierele Micro 38, 39A, 39B şi 39C, valoarea estimată a contractului este de 26.000.179 de lei fără TVA. Conform datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, au fost depuse cinci oferte: asocierea Gendav SRL - SC Alitec Solution SRL - SMB Industrial Plant Building; asocierea SC Dreams Riviera SRL - Tancrad - Citadina 98; asocierea Firogal 1 SRL - Drum Concept; asocierea Obercons Comp - SC Rovis Lider SRL - Constructa Mecanique SRL - Nomis 2003 SRL - SC Mar Construct Transport 2008 SRL şi asocierea Assfalti Roads ACM - Costruzioni Generali Sud.

Pentru regenerarea urbană a cartierelor Micro 19, Micro 20 şi Micro 21, valoarea estimată a contractului este de 27.402.245 de lei fără TVA. Ofertele depuse în cadrul procedurii au venit din partea a patru asocieri. Este vorba despre asocierea Citadina 98 - SC Dreams Riviera SRL - Cricons; asocierea SC Rovis Lider SRL - Nomis 2003 SRL - Constructa Mecanique SRL - Obercons Comp - SC Mar Construct Transport 2008 SRL; asocierea SC Alitec Solution SRL - SMB Industrial Plant Building - Gendav SRL şi asocierea Assfalti Roads ACM - Costruzioni Generali Sud.

Cele mai puţine oferte, în număr de trei, au fost înregistrate în cadrul licitaţiei pentru "Refacere sistem rutier și regenerare urbană cartierele Mazepa I, Mazepa II şi Ţiglina I", unde valoarea estimată a contractului se ridică la 33.075.487 de lei fără TVA. Ofertele au venit din partea asocierilor: Tancrad - SC Dreams Riviera SRL - Citadina 98; Assfalti Roads ACM - Costruzioni Generali Sud, respectiv, SC Alitec Solution SRL - SMB Industrial Plant Building - Gendav SRL.

Singura achiziţie publică din această serie care nu are încă ofertanţi înscrişi la start este cea care vizează cartierele Aurel Vlaicu I, II și Siderurgiștilor, pentru care valoarea estimată este de 35.256.451 de lei fără TVA. Procedura este încă suspendată.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Câţi arbori ar putea fi tăiaţi în Ţiglina şi Mazepa

Nu mai puţin de 145 de arbori, ale căror trunchiuri depăşesc 40 de centimetri în diametru, ar putea fi tăiaţi în cadrul lucrărilor de refacere a sistemului rutier şi regenerare urbană din cartierele Ţiglina I, Mazepa I şi Mazepa II. Tăierea lor şi scoaterea rădăcinilor sunt trecute în listele pe categorii de lucrări din documentaţia licitaţiei organizate de Primărie pentru găsirea unui constructor. Municipalitatea susţine că numai dacă va fi cazul ar putea fi tăiați arbori uscați sau care pot pune în pericol siguranța trecătorilor și a bunurilor, ori doar dacă lucrările nu se pot executa altfel.

Aşa cum aţi putut afla din ziarul "Viaţa liberă", pentru contractul cu o valoare estimată de peste 33 milioane de lei, pentru refacerea sistemului rutier şi regenerarea urbană a trei importante cartiere, Ţiglina I, Mazepa I şi Mazepa II, se bat trei asocieri importante de constructori.

Caietul de sarcini al licitaţiei prevede: lucrări de reparaţie a parcărilor existente (şi extinderea acestora, acolo unde spaţiul permite), realizarea de parcări noi inclusiv prin demolarea construcţiilor cu caracter provizoriu precum garaje şi chioşcuri, amenajarea de parcări ecologice acolo unde spaţiul permite, dar şi racorduri electrice pentru staţiile de încărcare vehicule electrice şi hibrid.

De asemenea, sunt cuprinse: resistematizare rutieră prin realizarea unor sensuri unice, lucrări de reparaţie şi întreţinere a suprafeţei carosabile, a trotuarelor şi aleilor pietonale, înlocuirea bordurilor mari şi mici, marcaje şi semnalizare rutieră pentru zonele executate, dar şi reparaţia şi întreţinerea spaţiilor verzi. Până aici toate bune şi frumoase.
Numai că, în "Listele pe categorii de lucrări", se regăseşte şi tăierea de arbori cu trunchiuri care depăşesc 40 de centimetri în diametru.

Ce prevede documentaţia

Conform documentaţiei, cei mai puţini arbori cu diametrul de peste 40 de centimetri - 45 de bucăţi - sunt prevăzuţi a fi tăiaţi în cadrul lucrărilor preliminare în Ţiglina I, zona vizată fiind delimitată de străzile Brăilei, Regiment 11 Siret, Cloşca şi bulevardul Marea Unire. De asemenea, este prevăzută şi scoaterea rădăcinilor acestora. Pe de altă parte, aceeaşi listă pe categorii de lucrări mai cuprinde: amenajare spatii verzi - 10,000 de metri pătraţi, plantare arbori - 250 de bucăţi, plantare gard viu - 2.500 de metri liniari.

Câte 50 de arbori cu diametrul de peste 40 de centimetri sunt prevăzuţi a fi tăiaţi, iar rădăcinile acestora scoase, în cartierele Mazepa I şi Mazepa II. Zonele vizate sunt delimitate de străzile Brăilei, Roşiori, Navelor şi bulevardul Marea Unire şi Navelor, respectiv, arealul cuprins între arterele Brăilei, Roşiori, Marea Unire şi Regiment 11 Siret. Nu mai puţin adevărat este că ambele cartiere ar urma să beneficieze de amenajare spații verzi: 12.000 de metri pătraţi în Mazepa I şi 3.600 de metri pătraţi în Mazepa II, plantarea a câte 250 de arbori în fiecare cartier şi de gard viu - 1.500 de metri liniari în Mazepa I şi 1.000 de metri liniari în Mazepa II.

Tăierile de arbori au fost primite mereu cu rezerve mari sau cu critici pertinente de către gălăţeni. Iar în acest caz vorbim despre arbori maturi! Iar plantările au lăsat mai mereu de dorit, deoarece mulţi dintre copacii plantaţi s-au uscat la scurtă vreme.

Tocmai de aceea am încercat să aflăm care va fi soarta celor 145 de arbori vizaţi de restructurare urbană.

Ce spune Primăria

"În cadrul proiectului "Refacere sistem rutier și regenerare urbană - cartierele Mazepa I, Mazepa II și Țiglina", se are în vedere plantarea a 750 de arbori și numai dacă va fi cazul ar putea fi tăiați arbori uscați sau care pot pune în pericol siguranța trecătorilor și a bunurilor ori doar dacă lucrările nu se pot executa altfel. În cele trei cartiere, se vor planta copaci astfel: 250 în Mazepa I, 250 în Mazepa II, 250 în Țiglina I.

În documentații figurează 145 de arbori, dar acest lucru nu implică obligatoriu tăierea acestora. Includerea în documentații este motivată doar de faptul că arborii pot fi în perimetrul unde avem în vedere lucrări de modernizare. Prin urmare, nu au fost identificați în această etapă arbori care trebuie tăiați și nici nu ne dorim acest lucru. Este vorba despre un demers preventiv, pentru situații de forță majoră, care trebuie avute în vedere așa cum se întâmplă în cazul oricărui proiect de acest fel.

În plus, Primăria municipiului Galați va continua campaniile de plantări de arbori în fiecare primăvară și toamnă, punând permanent accent pe calitatea mediului, întrucât un oraș verde înseamnă un oraș cu arbori sănătoși și viguroși", ne-a transmis Biroul de presă al administraţiei locale.

Cum se împart banii pe cartiere

Gălăţenii care aşteaptă cu nerăbdare transformarea cartierelor în care locuiesc, fie că vorbim de Ţiglina I, Mazepa I sau Mazepa II, trebuie să ştie că lucrările sunt prevăzute a se desfăşura pe parcursul a 48 de luni, adică patru ani. Iată şi defalcarea pe cartiere a valorii estimate a contractului de 33.075.487,63 lei fără TVA: Mazepa I - 9.789.905,50 lei fără TVA, Mazepa II - 8.540.105,38 lei fără TVA, Ţiglina I - 14.745.476,75 lei fără TVA.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

Licitație anulată și reluată la un preț mult mai mare

Lansată de Primăria Galați la finele lunii februarie anul acesta, licitația pentru "Refacere sistem rutier și regenerare urbană cartierele Aurel Vlaicu I, II și Siderurgiștilor" a fost anulată și reluată. Numai că valoarea estimată a contractului a fost majorată de la 35,2 milioane de lei, cât a fost la începutul anului, la peste 38,5 milioane de lei, fără TVA! Ofertele sunt așteptate până pe 26 octombrie 2021.

Așa cum ați putut afla din ziarul "Viața liberă", la procedura anterioară au depus oferte: asocierea Assfalti Roads ACM - Costruzioni Generali Sud, asocierea Gendav SRL - Alitec Solution SRL - SMB Industrial Plant Building și asocierea Citadina '98 - Dreams Riviera SRL - Cricons. Conform datelor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice, ofertele depuse au fost considerate inacceptabile și/sau neconforme.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...

Cine supervizează lucrările din cartiere

Primăria Galaţi a lansat trei licitaţii pentru servicii de supervizare a lucrărilor de refacere sistem rutier și regenerare urbană în cartierele Mazepa I, II şi Țiglina I, Micro 19, 20 şi 21, respectiv, Micro 38, 39A, 39B, 39C. Valoarea estimată a contractelor este de 375.000 de lei, 275.000 de lei, respectiv, 255.000 de lei fără TVA. Durata contractelor este de câte 108 luni: 48 de luni - execuţia şi 60 de luni perioada de garanție a lucrărilor. "Scopul serviciilor de supervizare este de a oferi beneficiarului garanția că executantul lucrărilor își va îndeplini toate responsabilitățile asumate prin contract, va respecta prevederile legale, reglementările tehnice și caietele de sarcini", se precizează în documentaţia licitaţiei.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

Lucrări abandonate dinainte de Paște, într-un cartier al Galațiului

"La început, când s-au apucat de treabă, noi am zis: «Vai, la cum lucrează muncitorii, o să umblăm în ciorapi la vară!». Lucrările s-au sistat înainte de Paște. De atunci, nimeni n-a mai pus măcar o lopată de nisip. N-a mai venit nimeni!", spun, din norul de praf în care trăiesc de câteva luni, locatarii blocurilor de pe strada Ionel Fernic nr. 59, din municipiul Galați. Nu sunt singurii care au ajuns la capătul răbdării, așteptând ca muncitorii să revină și să termine ce-au început.

"Dumneavoastră sunteți cu locurile de joacă neterminate sau cu parcările abandonate?!", ne-a întrebat un gălățean pe care l-am întâlnit în părculețul care trebuia modernizat cu fonduri europene de Primăria Galați în cartierul Micro 38, zona blocurilor B3-B4. Bărbatul era foc și pară pentru că lucrările de amenajare a unei parcări în zona blocului în care locuiește, A4, de pe strada Ionel Fernic, au fost abandonate.

"Parcarea e praf! Am făcut sesizări peste sesizări și la Primărie! Riviera Dreams e firma care se ocupă de lucrări. Au venit, au pus niște borduri și au plecat. Spuneau că pun dale înierbate. Când le pun? Când vine octombrie? În noiembrie, când vin ploile? În decembrie, pe ger și ninsoare?! Suntem de râsul lumii. Bătaie de joc! Mai bine lăsau așa! E nenorocire cu praful. S-a dus și vopseaua de pe mașină de cât am spălat-o. Și degeaba o spăl, că în două ore e la fel! Praf pe rufe, praf pe geamuri și pervaz, praf în casă!", spunea revoltat bărbatul.

Nu este singura zonă din cartier unde lucrările au început și nu s-au mai terminat. Aveam să ne convingem de asta în zona blocului A5, pe strada Ionel Fernic nr. 58. Un drumeag plin de praf duce către o întindere de praf, pietriș și borduri supraînălțate, pe care sunt parcate mașini. Nu e o situație care trenează de azi, de ieri, ci de luni întregi, după cum ne-au relatat locuitorii: "La început, când s-au apucat de treabă, noi am zis: «Vai, la cum lucrează muncitorii, o să umblăm în ciorapi la vară!» Dar de dinainte de Paște, nimeni n-a mai pus măcar o lopată de nisip. N-a mai venit nimeni la lucru. De atunci, numai praf avem! Să vedeți cum e când bate vântul! Iar când plouă, avem piscină! Și bine ar fi să dea Dumnezeu ploi, că trebuie. Dar să vedeți noroi!", ne-a spus o gălățeancă.

Vecina ei afirmă că lucrările sunt încă "în termen". "A fost aici un panou de lucrări, dar l-au luat! Scria pe el că în decembrie 2022 termină. Până în decembrie, mai au timp".

"Buruienile care crescuseră le-am mai tăiat noi, că era rușine să stăm cu boschetele până la fereastră", aflăm de la o altă locatară.

"Eu știu că s-au început foarte multe lucrări, dar să mai și termine! Că impozit plătim, la fel ca aceia din Centru. Nimeni nu ne face un leu reducere că stăm în praf. Poate or să facă! Nu facem un reproș din asta! Dacă se poate, se poate, dacă nu, mergem înainte", spune altă gălățeancă.

"Noi suntem oameni de bună-credință! Dacă nu se poate, lasă-le așa! Nu te apuca de toate odată! Uite, mie îmi place tare mult cum s-a făcut ce s-a făcut. Mi-e drag când stau în stație aici, în 38", spune o altă locatară, referindu-se la lucrările de modernizare a bulevardului Traian Vuia.

Ce spune Primăria

Avalanșa de reclamații și nemulțumiri, lipsa oricăror utilaje din zonă, ne-a determinat să solicităm Primăriei municipiului Galați un punct de vedere cu privire la lucrările abandonate de la Paște. "Este o situație temporară, dar se va interveni în continuare pentru amenajarea de noi locuri de parcare. Lucrările fac parte din contractul multianual pentru modernizarea cartierelor Micro 38 și Micro 39", ne-a transmis Biroul de Presă al administrației locale.

Potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice, contractul pentru "Reparații sistem rutier și regenerare urbană cartierele Micro 38, 39A, 39B și 39C" a fost atribuit în octombrie anul trecut asocierii Dreams Riviera - Tancrad - Citadina 98 și se ridică la 25.586.438 de lei fără TVA. Lucrările se vor derula pe o perioadă de patru ani.

Conform Primăriei Galaţi, vor fi realizate: reparații la parcările existente și extinderea acestora, acolo unde spațiul permite; parcări noi, inclusiv prin demolarea construcţiilor cu caracter provizoriu (garaje, chioşcuri); resistematizare rutieră prin realizarea de sensuri unice; reparație și întreținere a suprafeței carosabile, a trotuarelor și aleilor pietonale; marcaje și semnalizare rutieră; lucrări de întreținere a spațiilor verzi; racorduri electrice pentru stațiile de încărcare vehicule electrice și hibrid.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 8 months later...

Lucrări de regenerare urbană de 135 milioane de lei, în trei cartiere uitate ale Galaţiului

Cartierele Port, Micro 16 și Micro 17 vor beneficia de lucrări de resistematizare și regenerare urbană în valoare de peste 135 de milioane de lei, conform unei decizii a aleșilor locali

Numai că lucrările, mai mult decât necesare, care ar urma să dureze 48 de luni, nu vor începe mâine, ci, sperăm noi, într-un viitor nu foarte îndepărtat. Primăria va trebui să organizeze licitații pentru găsirea constructorilor care să pună în operă regenerarea urbană.

Cartierele Port, Micro 16 și Micro 17 au suferit o dezvoltare haotică, realitate cu impact negativ asupra locuitorilor. Degradările apărute ca urmare a traficului greu intens și a lipsei de întreținere adecvată au condus la periclitarea siguranței circulației și confortului locuitorilor. Sistemul de canalizare pluvială este funcțional, dar preluarea apelor meteorice se face necorespunzător, întrucât nu sunt prevăzute suficiente guri de scurgere, iar acolo unde acestea există sunt fie colmatate, fie se află într-un stadiu avansat de degradare. Aceasta este "radiografia" pe care autoritățile locale au făcut-o fiecăruia dintre cele trei cartiere și au consemnat-o în proiectele de hotărâre votate marți, 30 mai 2023, de către aleșii locali.

Documentațiile de avizare a lucrărilor cuprind, pentru fiecare dintre cartiere, același tip de lucrări: refacere/ reparații a parcărilor și acceselor în parcări; reamenajarea parcărilor pe locul garajelor demolate și parcărilor existente neconforme; reamenajare a suprafețelor carosabile; reparații ale trotuarelor și aleilor pietonale; reamenajarea spațiilor verzi adiacente străzilor; semnalizare rutieră; sisteme de scurgere a apelor.

Costurile acestor intervenții diferă substanțial. Astfel, în Micro 16, indicatorii tehnico-economici votați se ridică la 50.358.179 de lei. Cele mai scumpe lucrări ar urma să fie executate în Micro 17, acestea fiind în valoare de 54.790.656 de lei. In Port, valoarea totală a investiției a fost calculată la 30.002.382 de lei. Sursele de finanțare indicate sunt bugetul local și un eventual împrumut.

Chiar dacă proiectele de regenerare urbană sunt aprobate, asta nu înseamnă că lucrările vor începe prea curând. Și asta pentru că Primăria trebuie să găsească mai întâi constructori care să execute lucrările. Iar o licitație poate dura și mai mult de un an.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Cinci cartiere își așteaptă rândul la regenerare urbană

Centrul Galațiului, Micro 13, 14, 40 și Țiglina II sunt cartierele care își așteaptă rândul la reparații și regenerare urbană. Documentațiile de avizare a lucrărilor de intervenții și costurile investițiilor vor fi supuse aprobării aleșilor locali la ședința de joi, 29 iunie 2023.

Proiectele de resistematizare și regenerare urbană a cartierelor Centru, Micro 13, 14, 40 și Țiglina II figurează pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local de joi, 29 iunie 2023. Intervențiile de care ar urma să beneficieze sunt aceleași: lucrări de refacere/reparație a parcărilor și acceselor în parcări, reamenajarea parcărilor pe locul garajelor demolate și a parcărilor existente neconforme, reamenajarea suprafețelor carosabile străzilor (alei carosabile), reparații la trotuare și alei pietonale, semnalizare rutieră, sisteme de scurgere a apelor, reamenajare a spațiilor verzi adiacente străzilor.

Costurile estimate pentru aceste investiții diferă substanțial. Cele mai mari costuri au fost calculate pentru Țiglina II - 60.219.374 de lei. Urmează, în topul valorii investițiilor, Micro 13 și 14 - 39.131.664 de lei, Centru - 32.525.354 de lei și Micro 40 - 15.589.122 de lei. Durata de realizare a acestor investiții este de 48 de luni, iar sursa de finanțare -  buget local/împrumut.

Chiar și aprobate de aleși, aceste lucrări nu vor începe prea curând pentru că au nevoie de constructor, iar pentru găsirea lui e nevoie de licitații.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Cartierele Aurel Vlaicu I și Siderurgiștilor Vest intră în modernizare

Primăria municipiului Galați continuă programul de modernizare a cartierelor. Astfel, pentru cartierele Aurel Vlaicu I și Siderurgiștilor Vest sunt prevăzute lucrări ce presupun crearea de noi locuri de parcare și refacerea celor existente, reparații la carosabil și trotuare, realizarea de marcaje și semnalizări rutiere, desființarea construcțiilor provizorii (garaje, chioșcuri etc.), refacerea spațiilor verzi, realizarea de racorduri necesare stațiilor pentru mașinile electrice și hibrid etc.

Zona cartierului Aurel Vlaicu vizată este delimitată de străzile 1 Decembrie 1918, Basarabiei, Nufărului și A. Vlaicu, iar cea a cartierului Siderugiștilor Vest este delimitată de străzile Siderurgiștilor, Ghe. Doja, Fagului și Energiei.

Ionuț Pucheanu, primarul municipiului Galați: „Un oraș modern are cartiere moderne. De aceea, trebuie să continuăm amplul program de modernizare a cartierelor pentru că încă avem zone în oraș unde nu s-a intervenit până acum. Astfel, aducem la noi standarde și aceste două cartiere. Și nu ne oprim aici.”

Lucrările pentru obiectivul „Refacere sistem rutier și regenerare urbană Cartierele Aurel Vlaicu I și Siderurgiștilor Vest” vor începe în scurt timp, contractul multianual pentru o perioadă de patru ani fiind atribuit în urma licitației publice asocierii firmelor CITADINA 98 SA - TANCRAD SRL. Valoarea contractului este de 23,4 milioane de lei fără TVA.

Biroul de presă al Primăriei municipiului Galați

Lansată la începutul lunii mai 2022, licitația pentru „Refacere sistem rutier și regenerare urbană Cartierele Aurel Vlaicu I și Siderurgiștilor Vest” s-a încheiat abia acum, în iulie 2023, contractul fiind atribuit. În cele 14 luni care au trecut, procedura a trecut prin numeroase încercări: contestații, plângeri, decizii ale Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor și procese la Curtea de Apel Galați.

În cele din urmă, procedura s-a finalizat cu succes. Contractul de lucrări, în valoare de 23.407.630 de lei fără TVA a fost atribuit Asocierii Citadina 98 SA - Tancrad SRL.

Conform Primăriei Galați, pentru cartierele Aurel Vlaicu I și Siderurgiștilor Vest sunt prevăzute lucrări ce presupun crearea de noi locuri de parcare și refacerea celor existente, reparații la carosabil și trotuare, realizarea de marcaje și semnalizări rutiere, desființarea construcțiilor provizorii (garaje, chioșcuri etc.), refacerea spațiilor verzi, realizarea de racorduri necesare stațiilor pentru mașinile electrice și hibrid etc.

Zona cartierului Aurel Vlaicu vizată este delimitată de străzile 1 Decembrie 1918, Basarabiei, Nufărului și Aurel Vlaicu, iar cea a cartierului Siderurgiștilor Vest este delimitată de străzile Siderurgiștilor, Gheorghe Doja, Fagului și Energiei.

„Lucrările pentru obiectivul «Refacere sistem rutier și regenerare urbană Cartierele Aurel Vlaicu I și Siderurgiștilor Vest» vor începe în scurt timp, contractul multianual pentru o perioadă de patru ani fiind atribuit”, transmite Primăria Galați.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 7 months later...

Licitații de 54,35 milioane de lei pentru regenerarea urbană a trei cartiere

Pentru lucrările de refacere sistem rutier și regenerare urbană în interiorul cartierelor Mazepa I, Mazepa II și Țiglina I, Primăria municipiului Galați a scos la licitație două contracte generoase, a căror valoare totală depășește 54 de milioane de lei.

Astfel, pentru lucrările de reparații din Mazepa I și II valoarea estimată a contractului este de 30.234.750 de lei fără TVA. Pentru Mazepa I, zona vizată este delimitată de străzile Brăilei, Roșiori, bulevardul Marea Unire și strada Navelor. La Mazepa II, arealul vizat este delimitat de străzile Brăilei, Roșiori, bulevardul Marea Unire și strada Regiment 11 Siret. Termenul de realizare a contractului este de 48 de luni.

Pentru Țiglina I, valoarea estimată a contractului se ridică la 24.121.565 de lei fără TVA. Lucrările ar urma să se desfășoare în perimetrul delimitat de străzile Brăilei, Regiment 11 Siret, bulevardul Marea Unire și strada Cloșca. Termenul de realizare a contractului este de 48 de luni.

Ofertele constructorilor în cadrul ambelor licitații sunt așteptate până pe 8 aprilie 2024.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cartierul Țiglina I va intra în modernizare

Primăria municipiului Galați informează că a lansat în licitație publică un contract important pentru modernizarea cartierului Țiglina I. Este vorba în principal despre realizarea de noi locuri de parcare și refacerea celor existente, desființarea vechilor garaje, refacerea carosabilului și a trotuarelor, realizarea de racorduri necesare stațiilor de încărcare a mașinilor electrice, precum și realizarea de sensuri unice.

Ionuț Pucheanu, primarul municipiului Galați: „Un oraș modern are cartiere moderne. De aceea, continuăm amplul nostru program pentru lucrări în cartiere și punem accent pe realizarea de noi locuri de parcare, pe măsură ce desființăm vechile baterii de garaje”.

Astfel, contractul lansat în licitație pentru „Refacere sistem rutier și regenerare urbană interior cartier Țiglina I, Municipiul Galați” are o valoare estimată de 24.121.565,00 lei, iar data limită pentru depunerea ofertelor este 8 aprilie 2024. Este vorba despre un contract multianual, pentru o perioadă de 4 ani, de la data semnării.

Primăria municipiului Galați derulează deja proiecte importante pentru modernizarea cartierelor Micro 19, 20 și 21, Siderurgiștilor Vest, Aurel Vlaicu I și II, Micro 38 și 39 A, B și C. Iar de curând a fost lansat în licitație publică un contract pentru modernizarea cartierelor Mazepa I și Mazepa II.

Compartimentul de presă al Primăriei municipiului Galați

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Ce lucrări s-au executat până acum în cartiere şi cât am plătit pentru ele

Doar 49,82 la sută, acesta este stadiul fizic al celor mai avansate dintre lucrările executate în cartierele oraşului, în cadrul contractelor încheiate de Primăria Galaţi pentru reparaţii sistem rutier şi regenerare urbană. Pentru acest remarcabil progres, municipalitatea a plătit peste 16,1 milioane de lei cu TVA, după cum ne-a comunicat la solicitarea noastră.

Aşteptate cu încredere şi speranţă de mulţi gălăţeni, lucrările de reparaţii şi modernizare în interioarele cartierelor s-au dovedit, mai degrabă, motive de nemulţumire, enervare şi dezamăgire. Zonele „atacate” au rămas luni în şir în stadiul de şantier, iar intervenţiile constructorilor sunt sporadice şi ineficiente.

Este adevărat, contractele încheiate de Primărie pentru execuţia acestor lucrări sunt multianuale, pe o perioadă de patru ani, dar ne îndoim că asta justifică modul în care sunt puse în operă. Mai ales că plata se face dintr-un credit contractat de administraţia locală. Deci vom plăti şi dobândă pentru aceste lucrări!

Tocmai de aceea, în temeiul Legii nr. 544, privind liberul acces la informaţiile de interes public, am solicitat Primăriei Galaţi să ne spună care este stadiul actual fizic şi financiar al lucrărilor din cartiere.

Potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, Primăria a atribuit, până acum, cinci contracte de lucrări: „Reparații sistem rutier și regenerare urbană cartierele Micro 19, Micro 20, Micro 21”; „Reparații sistem rutier și regenerare urbană cartierele Micro 38, 39A, 39B şi 39C”; „Refacere sistem rutier şi regenerare urbană interioare cartier Aurel Vlaicu I şi Siderurgiştilor Vest”; „Refacere sistem rutier şi regenerare urbană interioare cartier Aurel Vlaicu II”; Resistematizare teren zona bl. A-C, cartier Micro 14”.

Am solicitat punctual administraţiei locale să ne comunice, în cazul fiecărui contract în parte: data la care au început lucrările şi când trebuie să se încheie; cât la sută s-a executat în cadrul fiecărui contract; care sunt amplasamentele (cartier, zonă, stradă, blocuri) unde s-au executat ori se execută lucrări; unde s-au finalizat; câţi bani a plătit până în prezent Primăria municipiului Galaţi pentru lucrările execute, în cazul fiecărui contract în parte.

Micro 19, 20 şi 21

Potrivit Primăriei, lucrările de „Reparații sistem rutier și regenerare urbană cartierele Micro 19, Micro 20, Micro 21” au început pe 1 octombrie 2021 şi ar trebui să se încheie pe 1 octombrie 2025. Sunt executate de Asocierea Citadina ’98 - Cricons - Dreams Riviera, care a câştigat licitaţia cu „cel mai bun raport calitate-preţ” – 32,3 milioane de lei cu TVA.

Iată amplasamentele lucrărilor începute.

În Subzona 1 – Cartier Micro 19 sunt cuprinse: strada Costache Conachi - zona blocurilor L1 - F4 - F5 - F7; strada Laminoriștilor - zona blocurilor O2 - O7 - R10 - G1 - G3 - G2 - G4 - G5 - M3 - T6 - T5 - M19; strada Textiliștilor - zona blocurilor S3 - B1 - B2 - F2 - U1 - D1 - Q1 - Q2 - Q3 - Z1; strada Lăcătușilor - zona blocurilor M1 – F1.

Subzona 2 – Cartier Micro 20 înseamnă: strada Furnaliștilor - zona blocurilor PR2 - Y7 - C10 - B6 - F3 - PR1 - F2 - F3 - B5A - F1; strada Furnaliștilor - zona blocurilor C1 - B3 - A5 - A2 - B5 - M - E2; strada Furnaliștilor – zona blocurilor E6 - C4 - C5 - C6 - C7 - D5 - D6; strada Furnaliștilor – zona blocurilor A12 - H3 - H2 - H1 - A10 - G6; strada Furnaliștilor – zona blocurilor G6 - J7 - J6 - E2 - A13a - A13b - J8 - G6.

Iar Subzona 3 – Cartier Micro 21 cuprinde strada Săvinești – strada Victor Vîlcovici – zona blocurilor D2 - G13 - M6 - L15 - D13 - K8 - D14 - K7 - J7 - C1 - J6 - J5.

„În prezent, stadiul fizic al lucrărilor este de doar 49,82 la sută. Nu sunt lucrări recepționate, fiind contract multianual. Realizat până la 29 februarie 2024 - 16.128.410 de lei cu TVA”, precizează Primăria.

Trebuie spus că acesta este cel mai avansat dintre contractele derulate de primărie pentru lucrări în cartiere! Şi că, pentru finanţarea investiţiei, au fost alocate 7,5 milioane de lei din cel mai recent credit contractat de municipalitate.

Micro 38, 39A, 39B şi 39C

Dacă în Micro 19, 20 şi 21 lucrările se apropie, totuşi, de 50 la sută, în cealaltă parte a oraşului, în Micro 38, 39A, 39B şi 39C nu s-a ajuns nici la 15 la sută! Asta în ciuda faptului că lucrările de „Reparații sistem rutier și regenerare urbană” au început şi aici tot în octombrie 2021, pe data de 6, şi ar trebui să se încheie pe 6 octombrie 2025. Contractul a fost câştigat pe criteriul „cel mai bun raport calitate-preţ” de Asocierea Dreams Riviera - Tancrad SRL - Citadina ’98 cu o ofertă de 30,4 milioane de lei cu TVA.

Iată care sunt amplasamentele unde ar trebui să se lucreze.

Conform Primăriei, în Subzona 1 – Cartier Micro 39B nu au început lucrările.

Subzona 2 – Cartier Micro 39A înseamnă aleea carosabilă din zona blocurilor K6 - Z9 - Y14, Z13 - T8 - Z12; aleea carosabilă din zona blocurilor N21 - Y14 - Z8, J8 - V1 - Y15 şi aleea carosabilă din zona blocurilor K6 - U3 - U4 - Secția de Poliție nr. 4.

În Subzona 3 – Cartier Micro 39C sunt cuprinse: parcarea ecologică aferentă blocurilor A3 - A4 - A5 - A6; strada Dr. Mihai Petrini Galați - bloc C120; zona blocului C1 şi aleile carosabile de cartier din zona blocurilor: C3 - B5 - B6; B4 - B3; B1 - A1; C8 - A8-Y12.

Ajungem şi în Subzona 4 – Cartier Micro 38 care, conform Primăriei, cuprinde aleea carosabilă de cartier din zona blocurilor Y25, Z16, Z17, Z4; strada Nucului - zona blocurilor Z6, Z7, N20, Z3; strada Dudului blocurile Z2, T5; strada Ionel Fernic, blocurile N19, N18, N17, U2; aleea carosabilă de cartier de la blocul K1, strada Castanelor – bloc K5; zona Școlii Generale Nr. 31.

Conform răspunsului Primăriei, progresul lucrărilor este de doar 14,53 la sută. Evident, nu sunt lucrări recepţionate, fiind contract multianual. Dar, pentru ceea ce s-a realizat, suma plătită până la finele lunii februarie 2024 este de 5.214.450 de lei cu TVA. Pentru finanţarea lucrărilor a fost alocată suma de 2 milioane de lei din ultimul credit contractat de Primărie.

Aurel Vlaicu I și Siderurgiștilor

Conform Primăriei, lucrările de „Refacere sistem rutier și regenerare urbană cartierele Aurel Vlaicu I și Siderurgiștilor” au început pe 7 octombrie 2023 şi au ca dată de finalizare 28 iunie 2027. Contractul multianual, pe o perioadă de patru ani, a fost încheiat cu Asocierea Citadina ’ 98 - Tancrad, cu „cel mai bun raport calitate-preţ” – 27,8 milioane de lei cu TVA.

Iată şi amplasamentele pe care au început lucrările.

În arealul Aurel Vlaicu I: strada Nae Leonard – zona blocului S6; interioarele de cartier din zona blocurilor N5 - N3A - N4 - M1A şi S9D - S9 - B3 - B4, bulevardul 1 Decembrie 1918 – zona blocurilor S7A - S7D şi interioarele de cartier din zona blocurilor S8 - B2 -P5 - P6A - P1A - P4A - P4 - P3A - P3 - K1A - L1A.

În Siderurgiștilor Vest lucrările au fost „atacate” în interioarele de cartier din zona blocurilor: 6A - 6C - SD5A - SD5B; 7A - 7D; 7G-A3; 7B - 7C - 7F; 11C.

Deşi lucrările au început abia în toamna trecută, progresul lucrărilor este, totuşi, de 8 la sută. Nu sunt lucrări recepţionate, fiind contract multianual. Dar plata făcută constructorilor până la data de 29 februarie 2024 este de 2.285.640 de lei cu TVA. Trebuie spus că pe lista obiectivelor de investiţii finanţate din cel mai recent împrumut al Primăriei se află şi „Refacere sistem rutier şi regenerare urbană interior cartier Siderurgiştilor” cu suma de 2,05 milioane de lei.

Aurel Vlaicu II

Potrivit Primăriei, lucrările de „Refacere sistem rutier și regenerare urbană Cartier Aurel Vlaicu II” au început abia luna trecută, pe 7 februarie 2024, şi ar trebui să se încheie pe 30 decembrie 2025. Se pare că Primăria a scurtat… coada vulpii, pardon, perioada desfăşurării lucrărilor. Poate că s-a convins de eficacitatea contractelor pe patru ani, deşi termenul prevăzut în datele portalului achiziţiilor publice este tot de 48 de luni. Conform aceloraşi date, contractul a fost atribuit Asocierii Citadina ’98 - Oldroad Construct cu „cel mai bun raport calitate preţ” – 18 milioane de lei.

Primăria precizează că în Subzona 1 nu au început lucrările. În schimb, se lucrează în Subzona 2, zona cuprinsă între străzile Basarabiei, Anghel Saligny şi Siderurgiștilor.

Micro 14

Pentru „Resistematizare teren zona blocurilor A - C, Cartier Micro 14”, Primăria a atribuit un contract de proiectare şi execuţie a lucrărilor în valoare de 3,77 milioane de lei cu TVA. A fost „cel mai bun raport calitate preţ” pe care l-a oferit Asocierea Citadina ’98 - ADD Global Design. Conform administraţiei locale, lucrările, care vizează un teren din apropierea Centrului Medical „Irina”, ar urma să înceapă în 16 aprilie 2024 şi trebuie să se încheie pe 15 noiembrie 2024.

Aici ar urma să fie realizate noi locuri de parcare în locul garajelor demolate şi un loc de joacă pentru copii, să se refacă partea carosabilă, alei de acces noi şi să fie amenajate spaţiile verzi.

Rămâne de văzut dacă termenul de execuţie va fi respectat.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creați un cont sau conectați-vă pentru a comenta

Trebuie să fiți membru al comunității pentru a putea adăuga comentarii.

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un cont nou

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații importante

Pentru a personaliza conţinutul şi pentru a asigura o experienţă de utilizare sigură, folosim module cookies. Dacă folosiți acest site, ne permiteți să colectam informații prin intermediul modulelor cookie. Puteți modifica setările cookie-urilor. Prin continuarea navigării pe acest site confirmați acceptarea utilizării fișierelor cookie conform Politicii de utilizare a cookie.