riaji Posted July 17, 2008 Posted July 17, 2008 Are cineva idee daca mai functioneaza alt cinematograf in Galati, in afara de Tiglina? E curios ca intr-un oras de 300.000 de oameni nu exista macar un cinema serios, cu anumite conditii si pretentii pentru public. Nu am mai vazut un film in Galati de aproape un an, cred. Sunt student in Bucuresti, iar acolo sunt cel putin 3-4 cinematografe in fiecare sector (unele, cum e Movieplexul, cu cate 12 sali, in fiecare ruland cate un film diferit..). Iar acestea sunt pur si simplu pline! Motivul poate fi unul singur, dupa parerea mea: faptul ca sunt difuzate mereu filme noi si exista conditii pentru a viziona in cinema, in sensul ca nu exista cazuri (ca la noi) sa intre unu sa fosneasca o punga de chipsuri sau sa vorbeasca la telefon jumatate de ora, deranjand intreaga sala, dupa bunul sau plac. Sunt sigur ca oricine ar face o investitie intr-un cinematograf serios in Galati, fie el si cu o singura sala, nu ar avea decat de castigat, pentru ca lumea inca are gustul filmului, cu toate ca devine din ce in ce mai comod sa stai sa vizionezi varianta piratata acasa, e altceva cand iesi cu prietenii in plimbare si faci o escala la cinema, esti relaxat, mai mananci niste floricele, mai savurezi un suc si mai iei si o gura de aer (cat de proaspat poate fi el in orasul nostru).
lumy Posted August 7, 2008 Posted August 7, 2008 cred ca numai cel din Tiglina mai merge,celelalte oricum arata critic,nu se mai renoveaza pentru ca probabil s-au gandit ca cei mai multi stau acasa sa vada filmele mai ales ca le gasesc de pe net cu mult timp inainte sa ajunga la noi..spre exemplu acum ruleaza "Sex in the city",iar pe net e aparut de minim o luna...
Sheena Posted August 8, 2008 Posted August 8, 2008 Galatiul a avut in trecut cinema in aer liber? Ca acum sigur nu se mai poate reinfiinta asa ceva, deoarece ar fi bani cheltuiti aiurea si publicul nu va veni deloc.
riaji Posted August 10, 2008 Author Posted August 10, 2008 Da, cu siguranta ar fi bani aruncati pe fereastra cu cinematograful in aer liber. Ar trebui unul acoperit ca afacerea sa mearga, pe tot parcursul anului. Cat despre filme, desigur, conteaza ca filmele sa fie nou-noute, insa nu cred ca unu aparut de o luna in SUA si implicit pe net ar impiedica audienta de mers la cinema Cum spuneam, una e sa iesi la cinema 2-3 ore, alta e sa stai 1 ora jumate, vezi filmu cu ochii in acelasi monitor la care stai toata ziua. Pe asta m-as baza daca m-as gandi la o afacere cu un cinematograf.
Relu Posted August 10, 2008 Posted August 10, 2008 Era o vreme, când a ieşi la un film era o distracţie săptămânală obişnuită...
dcp100168 Posted October 29, 2008 Posted October 29, 2008 Depozite şi săli de bingoÎn urmă cu zece ani, la Galaţi erau opt cinematografe. Acum, pentru cei 320.000 de locuitori, mai funcţionează unul singur, şi acela pe trei sferturi discotecă. Fostul cinema „Ţiglina”, actualmente „Disco VIP”, a fost restrâns de la 600 la 100 de locuri. „Dunărea” a fost demolat în 1992 de fostul primar Eugen Durbacă pentru a face loc unui centru de afaceri care aparţine fiului său, Cristofor. Restul s-au transformat în depozite, centre comerciale, săli de bingo şi cazinouri. „Republica” a fost retrocedat unei persoane care l-a scos la vânzare cu două milioane de euro. În doi ani nu s-au găsit cumpărători, imobilul fiind monument istoric şi nu poate fi demolat.http://www.adevarul.ro/rss/articol/film ... -mall.html
VicentiuA Posted October 30, 2008 Posted October 30, 2008 Galatiul a avut in trecut cinema in aer liber? Ca acum sigur nu se mai poate reinfiinta asa ceva, deoarece ar fi bani cheltuiti aiurea si publicul nu va veni deloc.Imi aduc aminte ca era un cinema in aer liber, in spatele Postei din centru. :?
riaji Posted November 19, 2008 Author Posted November 19, 2008 Nu mai stiu cine postase ceva legat de un cinema in aer liber, la topicul cu Galatiul in imagini (sau poate mi s-a parut). Oricum, avand in vedere ca nimeni nu e in stare sa puna o astfel de afacere pe picioare pentru tot timpul anului, m-as mira sa se gaseasca un investitor pentru un cinematograf sezonier, in aer liber.
ella12pin Posted June 30, 2009 Posted June 30, 2009 Investitia nu ar fi ceva irealizabil, problema este ca procurarea de filme noi pentru difuzare e o treaba de profesionisti, iar acestia cam lipsesc din oras. Oricum este o nota de mare lipsa de civilizatie atat lipsa salilor de cinema cat si optica consumatorilor de film din Galati. Existenta tehnicii DVD nu a suspendat in alte locuri vizionarea de filme in sali sau in aer liber, dar acolo oamenii sunt amatori de iesiri in grup, comenteaza si evenimente artistice , nu discuta toata ziua numai de bani si de greutati. Suntem intr-o stare de anormalitate greu de depasit! Un ditai oras, in care oamenii se intalnesc doar pe faleza printre chioscuri de popcorn si vata de zahar,si poate si la masinaria aia in care dau cu pumnul tuciurii ca sa arate "pirandelor" ce fortosi sunt!
riaji Posted June 30, 2009 Author Posted June 30, 2009 Oricum este o nota de mare lipsa de civilizatie atat lipsa salilor de cinema cat si optica consumatorilor de film din Galati.Total de acord.. o situatie inadmisibila ca la 350.000 locuitori sa nu mai fie niciun cinematograf (din cate stiu, nici Tiglina nu mai funcioneaza).
katman Posted June 30, 2009 Posted June 30, 2009 Investitia nu ar fi ceva irealizabil, problema este ca procurarea de filme noi pentru difuzare e o treaba de profesionisti, iar acestia cam lipsesc din oras Daca ar fi un investitor sa construiasca un cinema, nu cred ca ar fi o problema cu procurarea filmelor. Exista o asociatie a distribuitorilor de film care se ocupa cu asa ceva, din cite stiu. La mallul ala de linga gara am inteles ca ar face si sali de cinema, dar... parerea mea... o sala de aia mica nu se va compara niciodata cu una adevarata cu ecran panoramic. Ori am ramas eu cu amintiri de cind eram mai mic, cu reclamele de dinainte sa inceapa filmul si cu linistea infrigurata din momentul in care se stingeau luminile. Senzatiile, bucuria pe care le simteam atunci nu cred ca se mai regasesc intr-un cinema de mall. Mi se pare mai bine acasa cu un home cinema. Dar, ma rog... macar si de ala decit deloc
dcp100168 Posted July 18, 2009 Posted July 18, 2009 Cartea Junglei din fosta Grădină de Vară * Copacii şi buruienile gigantice au crescut printre scaune * Te aştepţi să fi atacat de pantere sau să îl vezi pe Tarzan cum se încordează pe vreo liană… Arătând ca ruinele incaşe cotropite în sute de ani de pădure, fostul cinematograf de vară al Galaţiului a devenit cel mai nou şi neexplorat spaţiu verde al urbei. Copaci adevăraţi au crescut din asfalt, iar buruienile, de dimensiuni gigantice întregesc peisajul verde-luxuriant. Fostele scaune de pe care copiii Galaţiului se scărpinau de mama focului vara, înainte de ’89, când părinţii îi târau să o vadă pe Angela Similea în concert, apoi să se uite la filme intelectuale cu pupături franţuzeşti, se iţesc mâncate de carii şi rugină. Înauntru, prin efracţie. Sau nu? Nimeni nu păzeşte jungla gălăţeană. În spate la Romarta, lângă clinica VitalMed, legată cu lanţuri şi închisă cu lacăte, Grădina pare nevizitată până şi de aurolaci. Îi facem curte, ne învârtim, tragem de lacăte, încercăm să părem suspecţi, dar nu avem succes. „Eu zic să…”, încep o propoziţie vitează, în timp ce arăt cu măna marginea de ciment a gardului. Surpriză! - Bogdan-fotoreporterul este deja Omul-maimuţă şi se agită foarte convingător din vârful gardului. Întârzii cât pot în a-i da aparatul – tot ce îmi doresc este să se ia de noi măcar un gardian public, dar nu, tocmai realizăm crima perfectă… „Ai ajuns la scenă?”, zbier cât pot când îl pierd din ochi prin vegetaţia luxuriantă. „…uuuu”, răzbate din pădure. Se întoarce în 5-10 minute cu o privire de om care s-a uitat în ochii ursului şi care are urgent de nevoie de un concediu: „Nu se poate ajunge la scenă. Sunt copaci acolo, COPACI! Copacii cresc printre scaune, scena nici nu se mai vede, nu ştiu nici ce este pe jos”. Călătorie în parcul horror A cui este Grădina de Vară? Cine s-a ocupat de ea (da, este o ironie), după ultimele spectacole, din 1991? Nu trebuie păzită? Curăţată? Redată Galaţiului? Bun, nu avem cinematografe-cinematografe, dar este chiar atât de complicat, cu o firmă de construcţii, una de amenajări şi un proiector, să îi îmbiem iar pe gălăţeni cu filmele în aer liber? Ştim, este mai simplu să dăm din mâini a lehamite, că, uite, nimeni nu face niciodată nimic. Este mai complicat să ne revoltăm şi să ne pese de faptul că ni se tot râde în faţă, de ani de zile, pretinzându-se că nu există soluţii pentru „agrementul estival”! Dar până şi parc horror iese din Grădina de Vară, dacă filme tot nu rulează… Comunismul a ţinut în viaţă Grădina de Vară, iar capitalismul a ucis-o prin uitare. Locul a rămas însă, pentru că nimeni nu i-a spus Grădinii că filmul s-a… SFÂRŞIT. Grădina, administrată de RADEF „Deocamdată, Grădina de Vară se află în administrarea RADEF, conform OG 39/2005, care prevede toate obiectivele, săli de cinema şi grădini de vară, aflate în proprietatea statului şi administrarea RADEF. În toamna anului trecut a existat un proiect de lege care prevedea trecerea din administrarea RADEF în cea a administraţiei publice locale a sălilor de cinema şi grădinilor de vară, iar acea trecere urma să se realizeze prin intermediul unui protocol”. „Nu s-a mai auzit nimic de acel act normativ şi nici nu avem la Primărie vreun astfel de protocol semnat. Fiind în administrarea RADEF, instituţia trebuie să aibă grijă de Grădina de Vară şi din punct de vedere al întreţineri şi din punct de vedere al pazei”, ne-a declarat purtătorul de cuvânt al Primăriei, Nicoleta Manole. http://www.viata-libera.ro/articol-Cart ... ra__2.html
webstar Posted July 18, 2009 Posted July 18, 2009 Intreba cineva daca Galatiul a avut cinema in aer liber. Pai aceasta gradina de vara era si cinema, dar daca nu vor fi renovate celelalte cladiri, sigur vom mai avea cateva cinematografe in aer liber.Aporopo de aceste imagini fascinante. Aceasta gradina de vara acum corespunde tuturor normelor europene(din punct de vedere ecologic) si daca vezi numai filme cu paduri, atunci putem spune ca vizionam peliculele 3D.Mai e ceva, nicaieri in lume nu functioneaza un cinematograf in padure, asa ca putem breveta "inventia" si transformam acel loc al uitarii, delasarii si incompetentei in atractie turistica. Eu unu as veni din Bucuresti sa vad minunea Galatiului
tomcat0 Posted July 19, 2009 Posted July 19, 2009 fereasca Dumnezeu... n-am crezut ca a ajuns in halul asta gradina de vara... felicitari municipalitatii! in curand apar si maimutele in zona, macar sa avem si noi o bucatica de jungla
Mikka Posted July 27, 2009 Posted July 27, 2009 tomcat: felicitari municipalitatiiMi se pare ca se scrie destul de clar: Gradina NU se afla in administrarea CL, rezolvarea situatiei fiind - se pare - in ograda guvernului, RADEF fiind regie autonoma, subordonata unui minister etc., etc.
dcp100168 Posted November 19, 2010 Posted November 19, 2010 Cinematografele mor, dar nu se predauSoarta cinematografelor, cel puţin a celor din Galaţi, pare să nu mai intereseze pe nimeni, cu excepţia nostalgicilor cinefili. Legislaţia în domeniu mai mult încurcă decât descurcă situaţia tragică a sălilor de cinema. În tot acest timp, spaţiile unde altădată se înghesuiau spectatorii se degradează văzând cu ochii, mai ales că la Galaţi nici nu mai există filială a RADEF şi nici personal care să le aibe în pază.Totuşi, săptămâna trecută, autorităţile din Tecuci au primit de la RADEF cinematograful local. Cu atât mai inexplicabil este faptul că Primăria din Galaţi se chinuie de doi ani să ia în administrare cinci săli din oraş.Probleme cu legislaţiaConform Legii 303/2008, de modificare a Legii Cinematografiei, consiliile locale au dreptul să preia sălile de cinema deţinute de RADEF - Regia Autonomă de Distribuţie şi Exploatare a Filmelor „RomâniaFilm”. În urmă cu doi ani, imediat după apariţia legii, atât Primăria Galaţi, cât şi cea din Tecuci au făcut demersuri în acest sens. Într-un răspuns remis redacţiei, RADEF explică întârzierea prin chichiţele legislative: „Legea 303/2008 a fost declarată în parte neconstituţională - prin decizia 269 a Curţii Constituţionale, astfel încât, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare, organul emitent are obligaţia să inţieze un nou act normativ care să fie în concordanţă cu cele statuate în decizia sus-aminită”. Neconstituţionale au fost declarate articolele referitoare la posibilitatea pe care o au autorităţile locale de a vinde spaţiile sau de a iniţia „procedura de privatizare în favoarea contractantului” în cazul sălilor închiriate, odată transferate de la RADEF.Proiect de act normativPe site-ul Ministerului Culturii există într-adevăr un proiect de act normativ, care modifică Legea 303/2008, conform deciziei Curţii. Astfel, prin derogare de la dispozitiile legii privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia „se interzice autorităţilor administraţiei publice locale trecerea sălilor şi grădinilor de spectacol cinematografic şi a terenurilor aferente acestora din domeniul public în domeniul privat al unităţilor administrativ-teritoriale, precum şi schimbarea destinaţiei respectivelor imobile”. RADEF încearcă să împiedice, astfel, evaporarea cinematografelor, care ar putea fi vândute pe bani frumoşi de autorităţi. Dar ca să le dai trebuie să le ai...Ca într-un film prostDe acum, situaţia ar trebui să fie clară ca pe pelicula cinematografică. În schimb, lucrurile se desfăşoară ca într-un film prost, trenând la nesfârşit: decizia Curţii Constituţionale este publicată în Monitorul Oficial din 23.04, proiectul de hotărâre de modificare a legii este datat 26.06, iar astăzi, 20.11, acest proiect este în continuare… proiect. Deşi am încercat să aflăm în ce stadiu se află exact dezbaterile pe acest act de la deputatul Florin Pâslaru, secretar al Comisiei parlamentare pentru cultură, arte, mijloace de informare în masă, nu am reuşit să îl găsim nici telefonic, nici la Biroul Parlamentar.Primăria Galaţi aşteaptă răspunsPurtătoarea de cuvânt a Primăriei Galaţi, Nicoleta Manole, ne-a declarat, în schimb, că autorităţile gălăţene aşteaptă în continuare un răspuns de la RADEF, după ce au trimis o notificare prin care motivează astfel primirea în administrare a sălilor: „Administraţiile locale pot primi în proprietate sălile, dar bunurile mobile pot rămâne în proprietatea RADEF până la emiterea unui act administrativ care să le reglementeze situaţia”.Un cinematograf, în curtea Primăriei TecuciTotuşi, săptămâna trecută, administraţia din Tecuci a preluat cinematograful cu tot cu bunuri active şi pasive (printre altele, câteva aparate depăşite de proiecţie). Cinema Arta din Tecuci, cel mai vechi din judeţ - dat în folosinţă în anul 1918! - va fi trecut în patrimoniul local în şedinţa de Consiliu Local de săptămâna viitoare.Aşa cum prevede legea, Primăria Tecuci a preluat cinema-ul de pe Str. Ioan Petrovici şi cu cele 1.700 de lei datorii la furnizorul de energie electrică. „Am plătit datoria înainte de preluare. Noroc că nu a fost o sumă mare… Altfel, clădirea, închisă de nici nu mai ştiu exact când, este în paragină, degradată în proporţie de peste 50 la sută. Problema cea mai mare sunt infiltraţiile de apă din pereţi”, ne-a spus primarul Eduard Finkelstain, răscolind parcă printr-un album cu cinematografele din Galaţi, care nu arată deloc altfel. „Clădirile acestea trebuiau preluate la începutul anilor ’90, ca să nu ajungă în această stare deplorabilă”, crede edilul.Parteneriat public-privatCu alte cuvinte, greul începe abia după ce consiliile locale preiau sălile de cinema: acestea au obligaţia să le repare, să le doteze şi să difuzeze filme în aceste spaţii. (Doar în noul proiect legislativ este prevăzut că RADEF poate confinanţa - în măsura în care are fonduri! - reparaţiile şi dotările). În plus, autorităţile au obligaţia să păstreze destinaţia sălilor timp de 15 ani. „Vom face o cerere de ofertă pentru reabilitare şi pentru un parteneriat public - privat. Nu va fi uşor să îl repunem în funcţiune, în condiţiile în care la ora actuală există filmele 3D sau multiplexurile”, mai spune primarul Tecuciului.Autorităţile din alte oraşe au venit şi cu alte propuneri: difuzează filme, dar intenţionează să închirieze o parte din spaţiu unor instituţii locale (la Arad) sau să organizeze în aceste localuri diferite activităţi (de exemplu, un Club al Pensionarilor, la Timişoara).Unul, ca vai de elDeocamdată, prin cinematografele gălăţene bate vântul, doar cel din Ţiglina fiind închiriat unei societăţi comerciale care continuă şi activitatea de difuzare a filmului, dar care nu a investit şi în amenajarea spaţiului.Aşa că, dacă te întreabă un bucureştean când ai văzut ultima peliculă, bagi capul în pământ şi ţi-e ruşine, oare pentru al câtelea motiv?, că locuieşti în Galaţi, în oraşul cu un singur cinematograf, şi acela vai de el...Inventar pe scurtÎnainte de ’89, Galaţiul avea 8 săli de cinema şi o Grădină de Vară. Primul cinematograf care a murit a fost Dunărea, demolat în 1992 de fostul primar Eugen Durbacă, pentru a face loc unui centru de afaceri. Republica, Popularul şi Centralul au fost retrocedate. Momentan, RADEF mai deţine, în proprietate privată, Flacăra, Ţiglina, Doina şi Grădina de Vară şi, în proprietate publică, Dacia. Cinematograful 3D care funcţionează la Complexul Muzeal de Ştiinţele Naturii nu a fost înregistrat la RADEF.Mai puţin de jumătate, transferate autorităţilorÎn total, în ţară, dintre cele 279 de cinematografe aflate în administrarea Regiei la apariţia Legii 303/2008, mai puţin de jumătate au fost transferate autorităţilor locale. Este vorba despre 107 săli sau grădini de proiecţie cinematografică, printre care şi cea de la Tecuci, în 27 de judeţe diferite.O sală pe judeţ, la RADEFDeclarativ, predarea-primirea sălilor de cinematograf ar trebui să fie grăbită. Cel puţin aşa declara în luna august a acestui an premierul Emil Boc: „Vor fi accelerate procedurile de preluare de către administraţiile locale a cinematografelor, cu menţiunea că în fiecare municipiu reşedinţă de judeţ vom menţine cel puţin un cinematograf, pentru a putea promova filmul românesc sau alte obiective care ţin de promovarea actului de cultura de nivel naţional”.http://www.viata-libera.ro/articol-Cinematografele_mor_dar_nu_se_predau_2.html
dcp100168 Posted June 1, 2011 Posted June 1, 2011 Cinematografele, serial fără happy-end* Doina, Ţiglina, Flacăra şi Grădina de Vară, din nou în bătătura RADEF *„Galaţi, oraşul care din opt cinematografe şi o grădină de vară nu mai are decât... jumătate de sală funcţională”, aşa încep ştirile despre festivalurile de film şi, în genere, despre orice eveniment cinematografic la Galaţi. Sincer, unde aţi văzut ultimul film pe ecran mare? Răspund eu prima: la mall, la Brăila, am văzut desenul animat „Rio” 3D. Şi anterior, la mall la Constanţa am văzut „Eclipsa”.Nu, acest articol nu vizează faptul că oraşul nostru nu are niciun mall, ci soarta controversată a cinematografelor gălăţene. Nu, cinematografele, pe care vi le amintiţi: Flacăra în Micro 40, Doina în Ţiglina III, Dacia în Micro 19, Dunărea la Potcoava, Ţiglina, Republica, Popular, Central şi Grădina de Vară nu revin la viaţă!Nu vorbim aici despre Dunărea, demolat în 1992 de fostul primar Eugen Durbacă, pentru a face loc unui centru de afaceri şi nici de Republica, Popular şi Central, care au fost retrocedate.Vorbim de cinematografele – dacă mai pot fi numite aşa – Doina, Ţiglina, Flacăra şi Grădina de Vară care ajung iar la stat după ce timp de doi ani au fost practic ale nimănui, din cauza unor legi „româneşti”, adică inaplicabile.Şah cu cinemaPrin Ordonanţa de Urgenţă nr. 47 din 11 mai 2011, publicată în Monitorul Oficial pe 25 mai 2011, Guvernul reglementează situaţia juridică a unor săli şi grădini de spectacol cinematografic. Pe lista cu sălile şi grădinile de spectacol cinematografic care trec în proprietatea publică a statului şi în administrarea Regiei Autonome de Distribuţie şi Exploatare a Filmelor „Româniafilm“ (RADEF) se află şi cinematografele gălăţene Flacăra, Ţiglina, Doina şi Grădina de vară.Guvernul susţine că a decis această mutare având în vedere faptul că unele dintre imobile sunt în stare avansată de degradare sau chiar în pericol de prăbuşire şi visează frumos la „revitalizarea şi modernizarea vieţii culturale, prin crearea unei reţele unitare de cinematografe”.Guvernul spune astfel „stop” preluării cinematografelor în domeniul public al unităţilor administrativ-teritoriale.Doi ani degeabaÎn noiembrie anul trecut, anunţam că municipalitatea din Tecuci a preluat de la RADEF cinematograful „Arta”. În contrapartidă, reaminteam că Primăria Galaţi a solicitat cinci săli de cinema, dar nu a primit încă niciuna, chit că s-a străduit doi ani. Primăria municipiului Galaţi a purtat corespondenţă cu RADEF, pentru preluarea a cinci săli: Ţiglina, Doina, Grădina de Vară, Dacia şi Flacăra. Legislaţia prevedea ca sălile de cinematografe să fie trecute gratuit în proprietatea administraţiilor locale, cu obligaţia ca acestea să le păstreze destinaţia cel puţin 15 ani. Ca la noi, la nimeni! Primăria declara că a notificat de două ori RADEF şi se pregătea pentru a treia notificare. Fără rezultat!În timpul acesta, cinematografele s-au degradat, ori au devenit discoteci, cârciumi sau magazine. Grădina de Vară s-a transformat mai degrabă în Pădurea de Vară, pentru că între scaune creşte vegetaţie ca în junglă.Ultimele evenimente cinematografice la Galaţi au avut loc în aer liber sau în săli de împrumut la: Teatrul Dramatic, Biblioteca „V. A. Urechia” sau Muzeul de Artă Vizuală.Să nu uităm că mai există cinematograful 3D care funcţionează la Complexul Muzeal de Ştiinţele Naturii şi Seven Cafe&Cinema, primul cafe-cinema din Galaţi. Pentru restul cinefililor, există mall-ul din Brăila.Rămâne de văzut cu ce se va schimba (în bine) soarta cinematografelor gălăţene reintrate în grija RADEF.viata-libera.ro
dcp100168 Posted March 29, 2012 Posted March 29, 2012 Grădina de vară, uitată de RADEFLa un an de când Guvernul legifera ca toate sălile de cinematograf să treacă din proprietatea privată a statului în proprietatea publică a statului şi în administrarea Regiei Autonome de Distribuţie şi Exploatare a Filmelor "Romaniafilm", cinematografele din Galaţi arată la fel de dezolant ca şi înainte.Astfel, Grădina de vară era preluată în 2011 prin ordonanţa de urgenţă 47 pe 2011, de RADEF. Şi asta în condiţiile în care Galaţiul nu mai are filială RADEF. Astfel, Grădina de vară a rămasn în paragină.Primăria a făcut până în 2011 mai multe demersuri pentru preluarea Grădinii, în schimb totul s-a oprit odată cu ordonanţa. "Să se ocupe cine o are. De ce au luat-o şi au dat-o la RADEF când era a Administraţiei Locale?!" a declarat primarul Dumitru Nicolae.impartial.ro
dcp100168 Posted May 18, 2012 Posted May 18, 2012 Cinematografele gălăţene pe linie moartă! Cel mai afectat este cinema DaciaSoarta cinematografelor pare sa nu mai intereseze pe nimeni. Spatiile unde altadata se inghesuiau galatenii se degradeaza vazand cu ochii. Inainte de ’89, Galatiul avea opt sali de cinema si o Gradină de Vara, astazi mai functioneaza in regim restrans doar cel din Tiglina 1. Terenul pe care se afla cinematograful Dacia s-a surpat, insa autoritatile galatene ignora acest lucru.Cinematografele galatene au fost trase pe linie moarta ! O soarta mai crunta a avut cinematograful Dacia, din Micro 21, lasat de izbeliste de peste doua decenii. Geamurile au fost sparte, bucati de tecuiala au cazut in strada, iar terenul de sub cladire se surpa din cauza unei tevi sparte in interior.Mai grav este ca surparea risca sa afecteze si structurile de rezistenta ale blocurilor din vecinatate. Locatarii spun ca au facut nenumarate plangeri catre Primarie, insa fara raspuns. Nimeni nu este interesat de soarta lui.In toamna anului trecut a existat un proiect de lege care prevedea trecerea din administrarea RADEF in cea a administratiei publice locale a cinematografelor, printre care si Dacia. Trebuie doar ca Primaria sa solicie preluarea lui, insa primarul Dumitru Nicolae pare hotarat sa nu faca acest lucru.Intr-o stare jalnica se afla si Gradina de Vara: copacii cresc printre scaune, iar scena nici mcar nu se mai vede din cauza boschetilor.a1galatibraila.ro
dcp100168 Posted June 14, 2012 Posted June 14, 2012 Spectacolul paraginii la „Grădina de Vară”Copaci și buruieni crescute haotic printre scaune rupte, un chioșc de bilete vandalizat si porți legate cu lanțuri și lacăte. Aceasta este imaginea pe care ne-o oferă Grădina de Vară, locul unde, în urmă cu două decenii, oamenii veneau cu plăcere pentru a viziona un film sau un spectacol. Astăzi, nimeni nu mai trece pe aici, în afară de oamenii străzii aflați în căutare de fier vechi.Deși spectacolul paraginii din „Grădina de Vară” este cunoscut și de autorități, nici Regia de Film -RADEF, nici Primăria Galați nu mai sunt interesate de soarta ei. Cu toate că, de anul trecut, există Ordonanţa de Urgenţă nr. 47, din 11 mai 2011, publicată în Monitorul Oficial pe 25 mai 2011, care prevede trecerea cinematografelor din administrarea RADEF în cea a autorităților publice locale, Primăria nu vrea să miște niciun deget în această privință. Asta, după ce ani la rând a solicitat Regiei de Film preluarea ei.Din nefericire, aceeași soartă o au și cinematografele Dacia și Flacăra.Înainte de 1989, în Galați existau opt săli de cinema și o grădină de vară. Astăzi nimic din toate acestea nu mai există. Primul cinematograf care a dispărut a fost Dunărea, în 1992, pe locul său, fostul primar Eugen Durbacă a construit un centru de afaceri. Cinema Doina s-a transformat în sală de jocuri de noroc, iar „Țiglina” este astăzi club de noapte. Grădina de Vară, Dacia și Flacăra au fost lăsate în paragină, iar Republica, Popular și Central au fost retrocedate, prin Legea 10 din 2001.În prezent, cinefilii gălățeni mai pot vedea filme doar la ultimul etaj de la Modern, în mini-cinematograful amenajat acolo și, din când în când, în Țiglina 1, în sala mare a cinematografului. De asemenea, mai pot fi vizionate filme, ce-i drept doar documentare, la cinematograful 3D care funcţionează la Complexul Muzeal de Ştiinţele Naturii. Pentru restul cinefililor, există mall-ul din Brăila, situat la circa 15 kilometri.nepasadegalati.ro
dcp100168 Posted August 1, 2012 Posted August 1, 2012 Grădina de vară „Central” - cândva atracţia verii, acum în paraginăGalaţiul are - sau mai bine spus a avut - una dintre cele mai frumoase şi mai strategic amplasate grădini de vară din ţară. Situată lângă Parcul Eminescu, Grădina de Vară „Central”, dată în folosinţă în 1962, având 2.000 de locuri, constituia atracţia iubitorilor de film de toate vârstele, în special vara, când un film vizionat seara, în aer liber, era visul oricărui gălăţean. Firul istoriei acestei Grădini de vară s-a rupt după 1991, pe măsură ce Regia Autonomă de Distribuţie şi Exploatare a Filmelor – RADEF Româniafilm a suferit mai multe transformări şi reorganizări, pierzând, rând pe rând, sălile de cinematograf (aflate în paragină, demolate sau retorcedate). Fostul director (până în 2005) al RADEF Galaţi, Ion Labuneţi, vorbind despre felul cum arată acum grădina, ne-a declarat: „Este păcat ca acel loc să rămână în continuare năpădit de bălării sau, mai rău, să se ajungă să se construiască blocuri pe acel teren. Nu sunt multe oraşe în ţară care să aibă o grădină în aer liber cum a avut Galaţiul”.Proprietar este statulTerenul aparţine în prezent domeniului privat al statului, cu alte cuvinte aceasta este explicaţia faptului că nimeni nu s-a putut atinge de acel loc. S-a încercat, în repetate rânduri, între 2006 şi 2010, transferul din proprietatea statului în domeniul public local, astfel încât respectivul teren să poată fi dat în folosinţă unei instituţii culturale – în speţă, Centrului Cultural „Dunărea de Jos”. De la fostul director al acestuia, Răzvan Avram, am aflat că se făcuseră, în 2007, demersurile necesare către Ministerul Culturii pentru trecerea Grădinii de Vară în domeniul public local: „Există o hotărâre a Consiliului Judeţean Galaţi prin care acesta solicita Guvernului României trecerea din domeniul statului şi administrarea Regiei Autonome RADEF Româniafilm în domeniul public al judeţului şi în administrarea Consiliului Judeţului Galaţi a imobilului situat în strada General Iacob Lahovary nr.4 (fosta Grădină de Vară Central). Pe vremea aceea, ministru al Culturii era Adrian Iorgulescu. Hârtiile s-au blocat, însă, la Ministerul de Interne, când a venit vorba despre transferul de teren între autorităţile publice”. A mai existat încă un demers, în octombrie 2010, cu acelaşi deznodământ.Cum ne asigură Guvernul accesul la cultură…În ţară, cei care s-au mişcat repede şi bine au reuşit să obţină aceste grădini de vară – cum s-a întâmplat la Focşani, Cluj, Piteşti – iar cei care au „pierdut trenul” nu mai au acum ce să facă. Prin Ordonanţa de Urgenţă nr.47 din 2011, privind reglementarea situaţiei juridice a unor săli şi grădini de spectacol cinematografic, Guvernul Boc a stopat „încheierea de protocoale între primarul unităţilor administrativ-teritoriale beneficiare şi reprezentantul mandatat de către conducerea Regiei Autonome de Distribuţie şi Exploatare a Filmelor Româniafilm”. Cu alte cuvinte, Grădina de Vară „Central” din Galaţi rămâne în proprietatea privată a statului şi în administrarea RADEF Româniafilm, cu sediul la Bucureşti. În aceeaşi situaţie mai sunt încă 165 de săli şi grădini de spectacol cinematografic din ţară. Paradoxal, în Ordonanţa de Urgenţă din 2011 se specifică necesitatea adoptării acesteia „în scopul clarificării regimului juridic aplicabil imobilelor administrate de Regia Autonomă de Distribuţie şi Exploatare a Filmelor Româniafilm, (…) numai în acest fel putându-se asigura, în mod efectiv şi coerent, accesul la cultură - în conformitate cu dispoziţiile art. 33 din Constituţia României, republicată - inclusiv prin susţinerea dezvoltării cinematografiei româneşti, de la creaţie la vizionarea de către public”...Am făcut tot acest „remember” sperând ca, măcar la ediţiile viitoare ale Festivalului de Film „Future Movie”, organizat de Centrul Cultural „Dunărea de Jos”, se vor găsi, totuşi, soluţii astfel încât să nu mai fie nevoie să se întrerupă circulaţia rutieră pentru ca gălăţenii să poată vedea un film în aer liber, întrucât în momentul de faţă nu există un loc unde să se poată desfăşura un festival în condiţii decente.viata-libera.ro
dcp100168 Posted October 9, 2012 Posted October 9, 2012 Skandenberg în Grădina de Vară: salariaţii „RomâniaFilm” versus primarul Marius StanCei peste 100 de membri ai Sindicatului Liber „RomâniaFilm” care au protestat şi astăzi în faţa sediului Ministerului Culturii nu sunt de acord ca Primăria Galaţi să preia Grădina de Vară „Central” şi acuză că intenţiile ministrului Culturii, Puiu Haşoti, de a transfera mai multe cinematografe către primăriile unor oraşe cu primari PNL ar fi o continuare a distrugerii reţelei de cinematografe de dragul satisfacerii unor interese imobiliare.În susţinerea acestei variante, una din lozincile sindicaliştilor este „Haşoti = Mafia Imobiliară”. Preşedinta Sindicatului Liber „RomâniaFilm”, Maria Bikfalvi, a declarat astăzi că ministrul Puiu Haşoti (PNL) intenţionează să aprobe o listă cu cinematografele care vor fi transferare la cererile a patru primari colegi de PNL, primul pe listă fiind primarul Galaţiului, Marius Stan, urmat de primarii din Ploieşti şi Mangalia.Maria Bikvalfi a anunţat că a depus plângere penală împotriva ministrului Culturii, Puiu Haşoti, pentru abuz în serviciu şi abuz contra intereselor publice, pe lângă povestea cu transferarea cinematografelor, sindicaliştii reproşându-i lui Haşoti şi recenta schimbare a componenţei consiliului de administraţie a regiei.Primăria Galaţi a solicitat preluarea Grădinii de Vară „Central”, de lângă Parcul Eminescu. O cerere similară a înaintat şi Consiliul Judeţului Galaţi, care voia să preia Grădina de Vară pentru ca Centrul Cultural „Dunărea de Jos” să poată organiza aici evenimentele culturale estivale.Demersuri istorice pentru preluarea Grădinii de VarăÎncercările Primăriei Galaţi de a prelua în proprietate Grădina de Vară Central datează de foarte mulţi ani.Purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi, Mihai Costache ne-a declarat că municipalitatea vrea să preia Grădina „Central” pentru a o redeschide accesului publicului: „Primăria Galaţi face demersuri de foarte mulţi ani pentru preluarea Grădinii de Vară. Asta înseamnă preluarea, reabilitarea şi buna administrare de către primărie a acestui spaţiu care este util pentru locuitorii oraşului. De o problemă ne-am lovit şi în această vară, când am organizat festivalul de film şi a trebuit să îl facem în stradă, pe faleză”, a declarat Mihai Costache.Purtătorul de cuvânt al primăriei a mai adăugat că preocuparea „RomâniaFilm” pentru acest spaţiu de proiecţie în aer liber este demonstrată de modul în care arată: „Dacă mergem şi tăiem boscheţii care au crescut pe scena de la grădina de vară ne dăm seama şi de câţi ani nu a mai făcut nimic RomâniaFilm pentru Grădina de Vară”.Probabil că în săptămânile următoare vom avea un rezultat concret al noului episod din luptele care se dau pentru grădina din centrul oraşului. Este posibil ca Ministerul Culturii să o transfere la Primăria Galaţi, dar la fel de posibil este ca ministrul Haşoti să cedeze la presiunile sindicaliştilor şi Grădina „Central” să rămână în situaţia actuală, până când se va gândi cineva să revendice terenul şi să-l şi obţină în genul în care au fost acaparate de mafia imobiliară mai multe case şi terenuri din centrul oraşului.În urmă cu trei ani, un parlamentar gălăţean era foarte preocupat de preluarea Grădinii de Vară şi le mărturisea prietenilor că vrea ca acolo să construiască un bloc pentru birouri.presagalati.ro
Mikka Posted October 10, 2012 Posted October 10, 2012 Orice s-ar face acolo - revenirea la "gradina de vara" sau un spatiu cu mai multe destinatii: atunci cand nu sunt filme pentru expozitii, targuri etc - e mult mai bine decat nenorocirea de acum. Oricum "RomaniaFilm" cu ce se mai ocupa prin Galati?
Recommended Posts