Jump to content

Recommended Posts

Posted

Achiziţionarea a 8 tramvaie noi, la mâna consilierilor locali

Parcul de tramvaie al societăţii de transport public local Transurb SA Galaţi la ora actuală este format din 44 de tramvaie, ai căror ani de fabricaţie variază între 1957 şi 1988, cu o vârstă medie de 35 de ani, nefiind dotate niciunul conform standardelor europene, de unde rezultă un grad mare de uzură, cu necesitatea de a se face eforturi financiare ridicate pentru întreţinere şi reparaţii, consumuri mari de energie electrică şi un confort redus oferit călătorilor. Nu în ultimul rând, pentru a atrage publicul călător către acest gen ecologic de transport este necesară mărirea confortului, a vitezei de deplasare (mobilitate ridicată), precum şi micşorarea consumului de energie şi a poluării fonice. Acestea sunt principalele motive care stau la baza unui proiect de hotărâre a Consiliului Local care întruneşte toate condiţiile de legalitate şi prin care Primăria municipiului Galaţi îşi propune, după ce consilierii locali îşi vor exprima acordul, să achiziţioneze un număr de 8 tramvaie nou-nouţe.

monitoruldegalati.ro

  • 3 weeks later...
Posted

Achiziţie de 12 milioane de euro. Când va avea Galaţiul tramvaie noi

Achiziţionarea unui număr de opt tramvaie noi, în valoare de aproape 12 milioane de euro, a fost aprobată de aleşii locali, la recenta întrunire ordinară. În expunerea de motive a proiectului de hotărâre se arată că, în acest moment, societatea locală de transport are în parc 44 de tramvaie, al căror an de fabricaţie variază între 1957 şi 1988. În condiţiile în care vârsta lor medie este de 35 de ani, rezultă clar gradul mare de uzură al tramvaielor, eforturile financiare ridicate pentru întreţinere şi reparaţii, dar şi consumurile mari de energie electrică regăsite în costurile pe kilometru. La toate acestea se adaugă confortul redus oferit călătorilor, cel mai grav fiind faptul că niciunul dintre tramvaie nu oferă acces pentru persoanele cu dizabilităţi, aşa cum prevăd normele europene. "Pentru a atrage călătorii către acest tip ecologic de transport, este necesară mărirea confortului, a vitezei de deplasare, precum şi micşorarea consumului de energie şi a poluării fonice", se arată în expunerea de motive semnată de primarul Ionuţ Pucheanu.

Prin proiect, se propune achiziţia a opt tramvaie noi, având lungimea totală între 27 şi 32 de metri şi lăţimea totală maximă de 2,4 m. Valoarea totală a investiţiei este de 55.177.920 de lei cu TVA - 11.995.200 euro cu TVA, în condiţiile în care costul estimat al unui tramvai este de 6.897.240 de lei bucata. Sursa de finanţare o reprezintă fondurile de europene, la care se adaugă fondurile de stat şi cele nerambursabile.

De ce opt şi nu mai multe

Consilierul local PNL Paul Găvănescu a fost curios să afle de ce opt tramvaie şi nu şase, zece sau 15. Explicaţiile le-a dat primarul Ionuţ Pucheanu: "Sumele pe care le putem atrage din fonduri europene pentru astfel de proiecte se situează în jurul a 12 milioane de euro. Din studiile de piaţă realizate de către specialişti din cadrul Primăriei până în momentul de faţă, cred că ne putem încadra cu această sumă pentru achiziţia a maximum opt astfel de garnituri. Acesta este şi motivul pentru care supunem atenţiei un număr de opt, pentru că această sumă de 12 milioane deocamdată nu poate fi suplimentată. Poţi să ceri şi 10, şi 20, dar cu siguranţă nu va veni nimeni, pentru că preţul nu va fi unul realist", a declarat primarul.

viata-libera.ro

  • 4 months later...
Posted

Galaţiul ar putea avea 18 tramvaie noi

În locul tramvaielor cu vârste cuprinse între 32 de ani - cele mai tinere, şi 40 de ani - cele mai vârstnice, care se zdruncină pe şine, Galaţiul ar putea avea în transportul public local doar tramvaie nou-nouţe. Aleşii locali au aprobat miercuri, 4 aprilie 2018, achiziţia din fonduri europene a 18 tramvaie noi, modificând hotărârea votată anul trecut care prevedea doar opt mijloace de transport. „În urma discuţiilor cu reprezentanţii Agenţiei de Dezvoltare Regională Sud Est este aproape o certitudine că ne putem înlocui în totalitate flota de tramvaie pe care o folosim în momentul de faţă. Vom lansa la licitaţie un acord cadru în vederea achiziţionării acestor mijloace de transport”, a declarat primarul Ionuţ Pucheanu. Licitaţia va fi cu clauză suspensivă, Primăria urmând să cumpere atâtea tramvaie câţi bani europeni va accesa.

În acest moment, pe trasee circulă zilnic, la orele de vârf, 17 tramvaie, dar flota activă este de 37, dintr-un total de 53 de tramvaie. Achiziţionate la mâna a doua, vagoanele nu dispun de instalaţii de climatizare, nu au podea joasă şi nici acces pentru persoanele cu dizabilităţi, dar au consum ridicat de energie.

viata-libera.ro

  • 1 month later...
Posted

Primăria Galaţi a lansat licitaţia pentru 18 tramvaie noi

Primăria municipiului Galaţi a lansat pe sistem electronic de achiziţii publice (SICAP) licitaţia privind achiziţia a 18 tramvaie noi la o valoare totală estimată la 100.656.000 lei fără TVA, adică aproape 22 milioane de euro. Suma alocată provine din fonduri europene nerambursabile în proporţie de 85%, de la bugetul national - 13 % şi de la bugetul local - 2%, finanţarea europeană fiind obţinută în cadrul Programului Operaţional Regional - POR.

În prezent, tramvaiele din parcul Transurb SA au o vechime cuprinsă între 32 de ani şi 40 de ani. Flota de tramvaie numără 53 de tramvaie, din care în stare de funcţionare sunt 37. Prin oraş circulă zilnic, în perioada de vârf, 17 tramvaie.

Prin caietul de sarcini se solicită ca noile tramvaie să aibă podeaua coborâtă cu facilităţi (rampe) pentru accesul persoanelor cu handicap locomotor şi a persoanelor cu mobilitate redusă, aer condiţionat pentru pasageri, dar şi pentru vatman, sisteme de numărare a călătorilor, instalaţie audio-video, să fie echipate cu instalaţie pentru e-ticketing (se va lua legătura cu consorţiul care implementează acest sistem în municipiul Galaţi), dar şi instalaţie de informare a călătorilor atât interior, cât şi exterior. Termenul prevăzut în documentaţia de licitaţie este de 16 luni pentru proiectare, producţie, testări şi livrare, termen socotit de la data încheierii contractului, cu specificaţia că primul tramvai ar trebui implementat în 10 luni. Data limită de depunere a ofertelor este 2 iunie 2018.
Dacă licitaţia va merge pe repede înainte, conform planurilor iniţiale şi nu se va lovi de contestaţii, amânări sau suspendări, primul tramvai ar putea fi văzut pe străzile Galaţiului cu doar 2-3 luni înainte de alegerile locale din anul 2020.

monitoruldegalati.ro

  • 1 month later...
Posted

Primăria Galaţi va moderniza depoul de tramvaie cu fonduri europene

În paralel cu licitaţia privind achiziţia a 18 tramvaie noi, municipalitatea se preocupă şi de ”garajul” în care vor sta acestea. Depoul nr. 1 de tramvaie, aparţinând Transurb SA, nu a mai beneficiat de lucrări de modernizare de mai bine de 40 de ani. În acest sens, Primăria municipiului Galaţi a demarat pe sistemul de achizitii publice SICAP licitaţia pentru achiziţia de servicii de proiectare - faza DALI - pentru obiectivul „Modernizare depou tramvaie”, cu o valoare totală estimată de valoarea totală estimată situată între 421.732 lei.

Lucrările propuse a fi proiectate şi ulterior realizate vizează lucrări de reparaţii şi modernizare la halele de reparaţii ale depoului, dezvoltarea capacităţii de preluare şi întreţinere a tramvaielor moderne care au lungimi cuprinse între 25 - 30 m, construirea unui dispecerat, reabilitarea căilor de rulare a tramvaielor precum şi montarea unor macazuri noi, înlocuirea firului de contact pentru tramvaie, dar şi reabilitarea carosabilului, trotuarelor, reţelelor hidroedilitare inclusiv calea de rulare a tramvaielor pe sectorul de drum cuprins între Piaţa Energiei şi intrarea în depou.

Obiectivul va fi propus pentru finanţare din fonduri europene POR - Axa Prioritară 4.1 4.1 „Promovarea strategiilor de reducere a emisiilor de dioxid de carbon pentru toate tipurile de teritoriu, în particular zone urbane, inclusiv promovarea planurilor sustenabile de mobilitate urbană şi a unor măsuri relevante pentru atenuarea adaptărilor”.

Depoul nr. 1 al SC Transurb SA Galaţi este situat pe str. Siderurgiştilor, iar construcţiile au fost realizate în parte în anii 1970-1980 şi până în ziua de astăzi au rămas în stadiul iniţial de amenajare. În forma actuală, depoul nu mai corespunde cerinţelor din punct de vedere tehnic şi funcţional, mai ales că a fost construit pentru tramvaie cu lungime de 15 m. În prezent, parcul activ este format din tramvaie de 18 m şi 24 m lungime.

monitoruldegalati.ro

  • 3 weeks later...
Posted

Astra Arad este singurul ofertant al licitației pentru 18 tramvaie noi la Galați

Conform SEAP, ASTRA VAGOANE CALATORI S.A. este singurul ofertant al licitației pentru 18 tramvaie noi ce vor circula în municipiul Galați. Astfel, acordul cadru în valoare de 100,6 milioane lei ar urma să fie atribuit firmei din Arad, dacă în urma analizei ofertei tehnice, se va alege semnarea contractului. În caz contrar licitația va fi anulată. Atribuirea contractului trebuie să aibă loc până la data de 9 decembrie 2018.

Criteriile de atribuire sunt prețul cel mai scăzut (70%), podeaua total coborâtă (10%), consumul de energie (15%) și durabilitatea bandajelor roților care trebuie să fie de minim 240.000 km (5%). Contractul este finanțat prin Fondurile europene nerambursabile – 85%; Bugetul national – 13 %; Bugetul local - 2%. Ofertele vor fi deschise la data de 2 iulie 2018, urmând ca atribuirea să aibă loc până la sfârșitul anului.

Conform caietului de sarcini publicat pe SEAP, tramvaiele vor avea podea 100% coborâtă, sistem de frânare recuperativă, motoare asincrone cu invertoare de tracțiune, viteza maximă posibilă de 70 km/h, limitată electronic la 50 km/h și vor respecta toate standardele actuale SR, EN, ISO și IEC. Tramvaiele vor avea o lungime maximă de 17,5-20,0 metri, o durată de serviciu de 30 de ani și o capacitate de minim 100 călători, din care 30 pe scaune. Vagoanele vor fi echipate cu aer condiționat pentru călători, sisteme de numărare a călătorilor, supraveghere video, e-ticketing și informare dinamică.

marianandrei.com

Posted

Galaţiul ar putea avea 18 tramvaie noi, fabricate la Arad

  • Un singur ofertant înscris la licitaţia de 26 de milioane de euro

Compania românească Astra Vagoane Călători SA, cu sediul în Arad, este singura care a depus o ofertă în cadrul licitaţiei lansate de Primăria municipiului Galaţi pentru achiziţia a minimum opt şi maximum 18 tramvaie noi. Valoarea estimată a contractului-cadru este de 119.780.640 de lei cu TVA - peste 26 de milioane de euro, iar criteriul de atribuire este cel mai bun raport calitate-preţ.

"Tramvaiul românesc, fără competitori", scria, recent, economica.net, argumentând că, după ce la Cluj a depus singura ofertă la licitaţia pentru achiziţia a 22 de tramvaie, Astra Vagoane Călători nu a avut competitori nici la Oradea.

Iată că povestea se repetă şi la Galaţi. Potrivit datelor din sistemul electronic de achiziţii publice, producătorul român de tramvaie este singurul ofertant înscris în competiţia lansată de municipalitate.

Aşa cum aţi mai putut citi în "Viaţa liberă", în acest moment, flota activă a Transurb numără 37 de tramvaie, dintr-un total de 53. Cel mai "tinerel" tramvai datează din 1986, în condiţiile în care toate sunt achiziţionate la mâna a doua. Vagoanele nu dispun de instalaţii de climatizare, nu au podea joasă şi nici acces pentru persoanele cu dizabilităţi, dar au consum ridicat de energie. Motiv pentru care se zdruncină pe un terasament de 24 de kilometri, din care doar o bucată de şase kilometri a beneficiat de modernizare.

Acesta este motivul pentru care a fost lansată achiziţia publică pentru tramvaie noi. Concret, Primăria îşi doreşte un acord cadru pe 24 de luni, cu un singur operator, care va livra minimum opt tramvaie şi maximum 18. Achiziţia are ca surse de finanţare fondurile europene nerambursabile - 85 la sută, bugetul naţional - 13 la sută şi bugetul local - 2 la sută. Licitaţia va fi cu clauză suspensivă, Primăria urmând să cumpere atâtea tramvaie câţi bani europeni va accesa.

Potrivit autorităţilor, tramvaiele care vor fi achiziționate vor fi dotate cu facilități pentru accesul persoanelor cu dizabilități, aer condiționat, sistem de numărare a călătorilor, sistem e-ticketing şi sistem pentru informarea cetățenilor.

În prezent, singurele mijloace de transport public noi din Galaţi sunt cele 14 troleibuze fabricate de Skoda Electric, la Pilsen, în Cehia.

viata-libera.ro

  • 2 months later...
Posted

Galaţiul ar putea avea primul tramvai românesc produs de Astra Vagoane Arad

Singurul ofertant înscris la licitaţia pentru achiziţia de tramvaie lansată de Primăria municipiului Galaţi este compania românească Astra Vagoane Călători SA Arad. Dacă în urma evaluării ofertei, municipalitatea va declara Astra Vagoane Călători ca fiind câştigătoarea licitaţiei, atunci prima comandă de livrare pentru tramvaiul românesc Autentic ar putea veni de la Galaţi. Producătorul român de tramvaie poate oferi gălăţenilor atât modelul Imperio, fabricat sub licenţa cumpărată de la Siemens, cât şi modelul de concepţie proprie Autentic.

Potrivit datelor iniţiale ale achiziţiei publice ce se derulează în sistemul electronic de achiziţii publice (SICAP), valorea estimată se ridică la 100,65 milioane de lei şi este finanţată din fonduri UE prin Programul Operational Regional - POR în proporţie de 85%, de la bugetul national - 13 % şi de la bugetul local - 2%. Se doreşte încheierea unui acord cadru pe 24 de luni, timp în care operatorul câştigător al licitaţiei să livreze minimum opt tramvaie şi maximum 18.

Termenul de semnare a contractului de achiziţie pentru luna decembrie a acestui an, însă primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu, a dat asigurări că în maxim o lună de zile se va încheia etapa evaluării ofertei, iar dacă aceasta va fi eligibilă, toate etapele vor fi parcurse în ritm alert pentru a se semna contractul cât mai curând.

Producătorul din Arad a fost unicul ofertant şi la licitaţiile pentru achiziţia de tramvaie noi din municipiile Oradea şi Cluj, unde a oferit modelul Imperio, la cea din Galaţi, Astra Vagoane Călători poate oferi însă şi modelul Autentic.

Conform caietului de sarcini publicat pe SICAP, tramvaiele ce urmează a fi achiziţionate de Primăria Galaţi trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: podea 100% coborâtă, sistem de frânare recuperativă, motoare asincrone cu invertoare de tracţiune, viteza maximă posibilă de 70 km/h, limitată electronic la 50 km/h, o lungime maximă de 17,5-20,0 metri, o durată de serviciu de 30 de ani şi o capacitate de minim 100 călători, din care 30 pe scaune. Vagoanele vor fi echipate cu aer condiţionat pentru călători, sisteme de numărare a călătorilor, supraveghere video şi e-ticketing.

monitoruldegalati.ro

Posted

Şeful Alstom România: Preţul normal pentru un tramvai porneşte de la 2 milioane de euro. Cel de 1,6 milioane de euro nu va merge 30 de ani

Gabriel Stanciu, CEO-ul Alstom România, a explicat pentru ECONOMICA.NET că nu a depus oferte la licitaţiile pentru tramvaie din România din cauza bugetelor prea mici, de circa 1,6 milioane de euro/bucata. În opinia acestuia, preţul normal pentru un tramvai porneşte de la două milioane de euro.

Prea săraci ca să cumpărăm lucruri ieftine. Cam acesta este mesajul pe care îl transmite autorităţilor locale şeful subsidiarei din România a unuia dintre cei mai mari producători de material rulant din lume. "Bugetul normal pentru un tramvai este între 2 - 2,4 milioane de euro", spune Gabriel Stanciu, CEO-ul Alstom România & Republica Moldova.

Acesta explică lipsa companiei sale de la licitaţiile pentru tramvaie din România din cauza bugetului mic alocat de autorităţile locale, de circa 1,6 milioane de euro/bucata. "De 1,6 milioane de euro cumperi o versiune bazică, ceva ce seamănă a tramvai. Nu va merge 30 de ani", apreciază şeful Alstom România.

La licitaţiile pentru achiziţia de tramvaie noi în oraşele Cluj – Napoca, Oradea şi Galaţi a depus ofertă doar producătorul român de material rulant Astra Vagoane Călători.

Întrebat cum comentează afirmaţiile că un tramvai de 1,6 milioane de euro este prea ieftin şi nu va merge 30 de ani, directorul general al Astra Vagoane Călători a replicat că tramvaiul produs la Arad va costa cât cele produse în Occident atunci când şi salariile din România vor fi la nivelul celor din Vestul Europei. "În Alstom sunt salariile care sunt. Doar pentru partea de inginerie pusă sunt sute de mii de euro. Noi facem tramvaie cu ingineri plătiţi la nivelul din România. Când vom avea salariile din Germania, preţul tramvaielor noastre va creşte", a explicat Gheorghe Sîrbu, directorul general al producătorului din Arad.

În plus, acesta spune că preţul mai mic al tramvaielor oferite de Astra se datorează şi componentelor ce provin în mare parte din România. "La noi e integrare 80%. Şi tabla e făcută în România", explică reprezentantul Astra Vagoane Călători.

Astra Vagoane Arad a depus singura ofertă în trei licitaţii pentru furnizarea de tramvaie noi, la Cluj - Napoca, Oradea şi Galaţi.

Şi Primăria Bucureşti urmează să cumpere 100 de tramvaie noi, valoarea achiziţiei fiind estimată la 220 de milioane de euro, din care s-a solicitat asistenţă financiară nerambursabilă de aproximativ 176 milioane euro. Având în vedere bugetul mai mare, de 2,2 milioane de euro/bucata, este posibil ca la licitaţia pentru tramvaie din Capitală să participe mai mulţi ofertanţi.

economica.net

  • 2 months later...
Posted

Galaţiul va avea tamvaie noi, făcute la Arad. Contract atribuit

Compania românească Astra Vagoane Călători SA, cu sediul în Arad, singura care a depus o ofertă în cadrul licitaţiei lansate de Primăria municipiului Galaţi pentru achiziţia a minimum opt şi maximum 18 tramvaie noi, tocmai a fost declarată câştigătoare. Valoarea acordului cadru pe care îl va încheia municipalitatea se ridică la 26 de milioane de euro cu TVA, sumă pentru acoperirea căreia Primăria a solicitat fonduri europene.

În locul tramvaielor vechi, cu vârste cuprinse între 32 de ani - cele mai tinere, şi 40 de ani - cele mai vârstnice, care se zdruncină pe şine, Galaţiul ar putea avea în transportul public local doar tramvaie nou-nouţe. Când anume, e foarte greu de spus. Cert este că, potrivit comunicatului de presă transmis ieri de Primăria municipiului Galaţi, SC Astra Vagoane Călători SA a fost declarată câştigătoarea licitaţiei organizate pentru achiziţia a 18 tramvaie noi. Criteriul de atribuire a fost „cel mai bun raport calitate preţ”.

Conform Primăriei, preţul total al ofertei câştigătoare este de 119.630.700 de lei cu TVA, pentru 18 tramvaie noi – cantitatea maximă a acordului cadru pe care îl va încheia administraţia locală cu Astra Vagoane – adică 6.646.150 de lei/ tramvaiul.

Acord-cadru și condiții de livrare

Primăria va încheia cu Astra Vagoane un acord-cadru cu durata de 24 de luni, iar misiunea companiei va fi de a livra minimum opt tramvaie şi maximum 18. 

Conform caietului de sarcini, noile tramvaie vor avea capacitatea minimă de 100 de pasageri, dintre care minimum 30 pe scaune, un consum de energie scăzut şi grad înalt de fiabilitate. Podeaua lor va fi joasă, cu rampe pentru accesul persoanelor cu dizabilităţi, vor fi dotate cu sistem pentru anunţuri vocale exterioare pentru persoanele cu deficienţe de vedere, instalaţie de aer condiţionat pentru pasageri şi vatman, sisteme de numărare a călătorilor, echipamente audio – video, instalaţie pentru sistemul de ticketing, sisteme de informare a călătorilor, atât în interior, cât şi în exterior. Sistemele de siguranţă nu le vor permite plecarea din staţii cu uşile deschise şi vor avea echipament pentru comanda automată a schimbării macazurilor. Noile tramvaie, cu lungimea cuprinsă între 17,5 metri şi 20 de metri, şi lăţimea maximă de 2,4 metri, vor avea o durată de serviciu de 30 de ani.

Cereri de fonduri europene

Trebuie spus că licitaţia atribuită ieri a fost organizată cu clauză suspensivă, Primăria urmând să cumpere atâtea tramvaie câţi bani europeni va accesa. Pentru acest obiectiv, consilierii locali au votat, din octombrie 2017 şi până acum nu mai puţin de opt hotărâri privind accesarea fondurilor europene, modificându-le pentru a întruni condiţiile impuse de autorităţi.

Astfel, conform datelor oficiale, Primăria a depus pentru finanţare proiectul „Achiziţionare mijloace de transport nepoluante (8 tramvaie noi)”, în vederea finanţării acestuia în cadrul Programului Operaţional Regional 2014-2020. Valoarea totală este de 53.629.016 de lei (cu TVA), din care 53.629.016 de lei (cu TVA) reprezintă cheltuieli eligibile. Contribuţia proprie a Primăriei ar urma să fie de doi la sută din valoarea eligibilă a proiectului - 1.072.580 de lei (cu TVA), municipalitatea asumându-şi asigurarea resurselor financiare pentru acoperirea tuturor cheltuielilor aferente proiectului. 

De asemenea, pentru achiziţionarea a zece tramvaie noi, cu podea total joasă şi lungimea de aproximativ 17,50 – 20 de metri, cu o valoare totală estimată de 95.200.000 de lei cu TVA, aleşii au aprobat încheierea unui acord de parteneriat între Primărie şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.

Deocamdată, ne descurcăm cu ce avem

Până la concretizarea achiziţiei, flota activă a Transurb numără 37 de tramvaie, dintr-un total de 53. Cel mai "tinerel" tramvai datează din 1986, în condiţiile în care toate sunt achiziţionate la mâna a doua. Vagoanele nu dispun de instalaţii de climatizare, nu au podea joasă şi nici acces pentru persoanele cu dizabilităţi, dar au consum ridicat de energie. În plus, își zdruncină călătorii pe un terasament de 24 de kilometri, din care doar o bucată de şase kilometri a beneficiat de modernizare.

Premieră. Trei contracte pentru un transport civilizat

”Este pentru prima dată când Primăria municipiului Galați achiziționează tramvaie noi, dotate la standarde europene. După cumpărarea celor 17 troleibuze noi și achiziția sistemului de ticketing, acesta este cel de-al treilea contract pe care îl încheiem pentru modernizarea transportului public în comun și creșterea calității serviciilor oferite cetățenilor. În plus, urmează să scoatem la licitație și achiziția celor 50 de autobuze noi electrice hibrid", a declarat primarul Ionuţ Pucheanu.

"Tramvaiul românesc, fără competitori", scria, recent, economica.net, argumentând că, după ce la Cluj a depus singura ofertă la licitaţia pentru achiziţia a 22 de tramvaie, Astra Vagoane Călători nu a avut competitori nici la Oradea, dar nici la Galaţi!

viata-libera.ro

  • 1 month later...
Posted

40 de tramvaie noi pentru Galaţi, Brăila şi Ploieşti

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice din România, în parteneriat cu oraşe din România, şi cu sprijinul JASPERS (parteneriat de asistenţă tehnică între trei membri: Comisia Europeană, BEI şi BERD), implementează un proiect comun pentru achiziţia de material rulant modern cu zero emisii pentru îmbunătăţirea transportului public urban. În cadrul acestui proiect, care este cofinanţat din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operaţional Regional 2014 - 2020, a fost lansată o licitaţie pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SICAP) pentru achiziţia unui număr de 40 de tramvaie cu lungimea de cca. 18 m destinate transportului public urban de călători. Achiziţia este împărţită în 3 loturi astfel: Lotul 1 - Municipiul Brăila - 10 tramvaie, Lotul 2 - Municipiul Galaţi - 10 tramvaie şi Lotul 3 - Municipiul Ploieşti - 20 tramvaie. Data limită de depunere a ofertelor este 27 februrie 2019, iar valoarea toatală estimată fiind de 320 milioane lei adică aproape 70 milioane de euro.

monitoruldegalati.ro

Zece tramvaie noi pentru Galaţi, de la Ministerul Dezvoltării

După ce Primăria municipiului Galaţi a ratat finanţarea guvernamentală pentru achiziţia a 50 de autobuze noi, iată o veste bună pentru transportul public local de persoane. Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice a lansat o licitaţie pentru cumpărarea a zece tramvaie noi pentru Galaţi. Nu este un act de mărinimie, ci o achiziţie în baza acord de parteneriat cu Primăria.

Galaţiul îşi va înnoi tramvaiele prin două achiziţii pe fonduri europene. Astfel, aşa cum aţi putut citi în ziarul "Viaţa liberă", în decembrie anul trecut, Primăria Galaţi a anunţat că SC Astra Vagoane Călători SA a fost declarată câştigătoarea licitaţiei organizate pentru achiziţia unui număr minimum de opt şi maximum 18 tramvaie noi. Între compania românească şi administraţia locală urma să fie încheiat un acord-cadru cu o valoare maximă de 119,6 milioane de lei cu TVA - 26 de milioane de euro, sumă pentru acoperirea căreia Primăria a solicitat fonduri europene. Mai exact, Primăria va cumpăra atâtea tramvaie - la preţul de 6,6 milioane de lei bucata - câţi bani europeni va accesa prin Programului Operaţional Regional 2014-2020.
Tot pentru fonduri europene, pentru achiziţionarea a zece tramvaie noi, consilierii locali au aprobat încheierea unui acord de parteneriat între Primărie şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice. Iată că ministerul a scos acum la licitaţie un contract în valoare de 95,2 milioane de lei cu TVA - 20,6 milioane de euro, pentru lotul de zece tramvaie care ni se cuvin. Conform caietului de sarcini, tramvaiele trebuie să fie noi, cu o lungime de 18 metri şi o capacitate de transport totală de minimum o sută de locuri, echipate cu instalaţie de aer condiționat şi, respectiv, de încălzire, sistem de numărare a călătorilor, ticketing şi instalație de informare a călătorilor atât la interior cât și la exterior. Criteriul de atribuire a contractului este "cel mai bun raport calitate-preţ", iar ofertele sunt aşteptate până pe 27 februarie.
E greu de spus însă când vom vedea noile tramvaie în traficul gălăţean.

viata-libera.ro

  • 5 months later...
Posted

Turcii de la Durmazlar şi Electroputere VFU Paşcani se bat pe al treilea cel mai mare contract de tramvaie din România

Turcii de la Durmazlar şi Electroputere VFU Paşcani au depus oferte la licitaţia pentru achiziţia a 40 de tramvaie pentru oraşele Ploieşti (20), Galaţi (10) şi Brăila (10). Cu o valoare estimată de 320 de milioane de lei, acesta este a treia cea mai mare licitaţie pentru tramvaie din ţară, după cele de la Bucureşti şi Timişoara.

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP) a primit două oferte la licitaţia pentru achiziţia a 40 de tramvaie de 18 metri lungime destinate oraşelor Ploieşti, Galaţi şi Brăila. Cele două oferte au fost depuse de Electroputere VFU Paşcani şi de producătorul din Turcia Durmazlar. Turcii mai participă şi la licitaţia pentru 100 de tramvaie în Bucureşti, cea mai mare din România, cu o valoare estimată de 845 milioane de lei. De asemenea, Electroputere VFU Paşcani participă la a doua cea mai mare licitaţie de tramvaie din România, cea pentru 40 de tramvaie cu autonomie de la Timişoara, cu o valoare estimată de 462 de milioane de lei. 

MDRAP a lansat pe 15 ianuarie licitația pentru achiziția a 40 de tramvaie destinate transportului public din trei orașe: Ploiești (20), Brăila (10) și Galați (10). Valoarea achiziției este estimată la 320 de milioane de lei (68 milioane de euro), adică 1,7 milioane de euro/bucata. Tramvaiele trebuie să fie noi, cu o lungime de 18 metri, cu podea 100% coborâtă pe toată suprafața disponibilă pentru pasageri, cu viteza maximă de circulație de 70 km/oră, reglabilă, limitată electronic la 50 km/oră. Durata de viață a tramvaielor trebuie să fie de cel puțin 30 ani (8 ani fără reparații generale), conform Caietului de Sarcini. De asemenea, tramvaiele trebuie să fie unidirecționale, cu facilități (rampe/rampă) pentru accesul persoanelor cu handicap locomotor și a persoanelor cu mobilitate redusă. Nu sunt acceptate modelele de tramvaie bidirecționale. Tramvaiele trebuie să aibă minim trei uși duble de serviciu comandate electric comandate electronic și acționate electric, cu lățimea minimă de 1000 mm, pentru urcarea și coborârea călătorilor, accesibile pe partea dreaptă a tramvaiului în direcția de mers. În plus față de cele trei uși duble, tramvaiele pot avea și uși simple (uși cu o singură foaie), respectiv prima ușă din partea din față lângă cabina vatmanului, respectiv ultima ușă, din partea din spate a tramvaiului lângă postul de conducere suplimentar pentru mersul în spate, ambele variante constructive fiind acceptate de către achizitor. Tramvaiele trebuie să aibă o capacitate de transport totală de minim 100 locuri, respectiv 6 persoane/m2 (calculate la 0,167 m2/călător în picioare) din care minim 32 pe scaune fixe, nerabatabile, din care minim 6 accesibile din low floor, plus vatmanul. Producătorul poate suplimenta numărul de locuri pentru călători din tramvai prin montarea de scaune rabatabile. Scaunele pentru călători vor fi singulare și nu de tip banchetă, realizate din material armat cu fibră de sticlă sau mase plastice cu tratament antistatic, vopsea înglobată, proprietăți antigraffiti, antivandalism cu tapițeria rezistentă la uzură și murdărie. Tapițeria trebuie să poată fi schimbată ușor și să fie rezistentă la actele de vandalism. Tramvaiele trebuie să fie echipate cu instalație de aer condiționat, instalație de încălzire corespunzătoare pentru sezonul rece, instalație de exhaustare a aerului viciat, sistem de numărare a călătorilor, cu instalație audio-video în interior, anunțuri vocale exterioare în stații pentru persoanele cu dizabilități de vedere, instalație electrică a echipamentelor de ticketing, instalație de informare a călătorilor atât la interior cât și la exterior.

economica.net

  • 2 months later...
Posted

Tramvaiele de la Astra Arad, sub semnul incertitudinii

Din 10 decembrie 2018, de când a anunţat că Astra Vagoane Călători a câştigat licitaţia pentru furnizarea a opt tramvaie noi, Primăria Galaţi tot aşteaptă să semneze finanţarea europeană pentru a perfecta contractul şi a plasa o comandă fermă companiei din Arad. Din păcate, acest moment s-a tot amânat, iar în prezent finanţarea europeană a intrat sub semnul incertitudinii.

Vestea bună este că Galaţiul este primul din regiune care a semnat contracte de finanţare europeană pe Axa prioritară 4 - Sprijinirea Dezvoltării Urbane Durabile, Prioritatea de investiţii 4.1. Este vorba despre modernizarea axei Siderurgiştilor - 1 Decembrie 1918 şi, respectiv, a axei Traian Vuia - Henri Coandă - George Coșbuc (tronson Henri Coandă - strada Alexandru Măcelaru). Vestea proastă este că, prin semnarea celor două contracte, Galaţiul şi-a cam consumat banii alocaţi pe această axă, iar finanţarea europeană pentru achiziţia a opt tramvaie, fabricate de Astra Arad, a devenit incertă.

"În momentul de faţă, am atins un grad de contractare de 98 la sută din suma maximală ce putea fi alocată municipiului Galaţi pe Axa 4.1. Adică ne-am cam consumat banii. Tramvaiele ar reprezenta al treilea proiect, cu o ancoră de două procente în zona de sută la sută, restul urmând să se ducă în procentul de 120 la sută de supracontractare, aşa cum s-a întâmplat în fiecare exerciţiu financiar pe bani europeni. Pentru a semna şi pentru tramvaie, ar fi nevoie de o scrisoare de angajament comună a Ministerului Dezvoltării şi a celui de Finanţe. Scrisoarea de angajament nu poate fi făcută doar pentru Galaţi, ci va fi făcută la nivelul întregii ţări. A rămas în analiză şi acest proiect în cadrul ministerului şi sperăm din tot sufletul ca, luna aceasta, luna viitoare, cel târziu, să se deblocheze situaţia pentru a putea semna", a declarat primarul Ionuţ Pucheanu.

Din păcate, însă, respectiva scrisoare de asumare este aşteptată încă de la începutul anului 2019! Şi asta pentru că ar fi o sumă extrem de consistentă pe care Guvernul ar trebui să o asigure (20 la sută la nivelul unul miliard de euro), în cazul în care nu se vor face economii la nivel naţional în implementarea proiectelor europene.

Ce soluţii există

"Potrivit discuţiilor avute săptămâna trecută la ministere, în momentul de faţă există şanse extrem de mari pentru al treilea proiect - cele opt tramvaie - pe o asumare financiară pe bugetul propriu. Urmează ca, în timp, fondurile europene rămase din economiile făcute să ne acopere cheltuiala, aşa cum s-a întâmplat în cazul proiectelor retrospective", a explicat primarul.

Asumarea unor cheltuieli de aproximativ de 45 milioane de lei pentru achiziţia a opt tramvaie, chiar şi cu promisiunea recuperării banilor din fonduri europene viitoare, nu se poate face însă decât cu votul consilierilor locali. Prin urmare, autorităţilor locale nu le rămâne decât să aştepte.

Cert este că Astra Arad, ofertantul declarat câştigător, are răbdare, pentru că şi-a asumat participarea la o licitaţie cu clauză supensivă, încheierea contractului fiind condiţionată de semnarea finanţării europene. "Ofertantul a înţeles că e posibil ca drumul să fie extrem de anevoios şi că acest contract este, cumva, sub semnul întrebării până la momentul semnării finanţării europene", a precizat primarul.

În concluzie, singurele tramvaie sigure sunt cele zece pe care ar urma să ni le cumpere cu fonduri europene Ministerul Dezvoltării, atunci când va finaliza licitaţia. Dar, spun autorităţile, nu e nicio grabă: "Chiar dacă tramvaiele ar veni mâine, le-am ţine pe dreapta, pentru că ne apucăm de lucrări la infrastructură şi nu vor avea pe unde să circule".

viata-libera.ro

  • 3 months later...
Posted

Tramvaie noi, la anul şi… la mulţi ani!

La nivel declarativ, Galaţiul ar trebui să aibă 18 tramvaie noi, achiziţionate cu fonduri europene. Faptic, însă, Galaţiul va sărbători 125 de ani de la înfiinţarea transportului electric cu aceleaşi tramvaie vechi şi rablagite: ZGT4/6, fabricate între anii 1984-1988, şi KT4D, fabricate între anii 1976-1986, ultimele fiind cumpărate la mâna a doua în 2012.

Aşa cum aţi putut citi în ziarul „Viaţa liberă”, societatea Transurb SA a ales să marcheze cei 125 de ani de când primul tramvai electric a circulat în Galaţi într-un mod inedit şi surprinzător. Şi-a decorat gardul cu desenele caricaturistului Viorel Baciu, care spun povestea transportului gălăţean. Cu siguranţă compania publică ar fi preferat să celebreze rulând pe traseele rămase încă în vigoare tramvaie noi. Din păcate, nu va putea face acest lucru.

Conform datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, pe 24 decembrie, în Ajunul Crăciunului, a fost anulată licitaţia lansată la începutul anului pentru achiziţia cu fonduri europene a zece tramvaie noi, pe care Ministerul Dezvoltării s-a angajat să ni le cumpere în baza parteneriatului încheiat cu Primăria Galaţi. La rândul său, acum mai bine de un an, Primăria anunţa că Astra Vagoane a câştigat licitaţia pentru furnizarea altor opt tramvaie noi. Contractul nu a fost atribuit nici în ziua de azi, pentru că nu se ştie dacă şi când va fi semnată finanţarea europeană pentru achiziţia lor.

Din amânare în amânare

Încă din 10 decembrie 2018, de când a anunţat că Astra Vagoane Călători a câştigat licitaţia pentru furnizarea a opt tramvaie noi, Primăria Galaţi tot aşteaptă să semneze finanţarea europeană pentru a perfecta contractul şi a plasa o comandă fermă companiei din Arad. Din păcate, acest moment s-a tot amânat. De fiecare dată când semnează un nou contract pe fonduri europene, primarul Galaţiului, Ionuţ Pucheanu, îşi exprimă speranţa că „luna viitoare” va semna şi pentru mult-aşteptatele tramvaie.

Problema este că, semnând două contracte europene pentru modernizarea axelor Siderurgiştilor - 1 Decembrie 1918 şi, respectiv, Traian Vuia - Henri Coandă - George Coșbuc (tronson Henri Coandă - strada Alexandru Măcelaru), Galaţiul şi-a consumat banii alocaţi pe Axa prioritară 4 - Sprijinirea Dezvoltării Urbane Durabile, Prioritatea de investiţii 4.1. "În momentul de faţă, am atins un grad de contractare de 98 la sută din suma maximală ce putea fi alocată municipiului Galaţi pe Axa 4.1. Adică ne-am cam consumat banii. Tramvaiele ar reprezenta al treilea proiect, cu o ancoră de două procente în zona de sută la sută, restul urmând să se ducă în procentul de 120 la sută de supracontractare”, explica edilul, în urmă cu câteva luni.

Ceva mai optimist era pe 23 decembrie: „Poate că până pe 15 ianuarie vă dăm şi o veste bună legat de tramvaie. Declarativ suntem bine. Vrem şi fapte”.
„Declarativ, avem promisiunea să semnăm pentru 120 la sută, care înseamnă proiectul de achiziţie de tramvaie. Se va pune problema repartizării de sume pentru municipiile care au depus multe proiecte”, a explicat directorul general al Agenţiei de Dezvoltare Regională Sud-Est, Luminiţa Mihailov.

Potrivit primarului, a fost prelungită perioada de valabilitate a ofertei făcute de operatorului câştigător, Astra Vagoane, care ar urma să construiască opt tramvaie. Alte zece tramvaie ar urma să ne fie cumpărate tot din fonduri europene, în baza unui parteneriat cu Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei, după cum se numeşte în prezent.

Procedură anulată

Din păcate, singurele tramvaie sigure pe care Galaţiul le are pe hârtie, în baza parteneriatului cu ministerul, vor veni la anul… şi la mulţi ani, pentru că licitaţia pentru achiziţia lor a fost anulată.

Procedura a fost lansată în ianuarie anul acesta, pentru achiziționarea a 40 tramvaie cu lungimea de circa 18 metri destinate transportului public urban de călători: zece pentru Brăila, zece pentru Galaţi şi 20 pentru Ploieşti.

Tramvaiele dorite ar fi avut o capacitate totală de minim 100 de locuri, din care minimum 32 pe scaune, fiind echipate cu toate facilităţile necesare unui transport civilizat: aer condiționat, încălzire, instalație audio-video în interior. Contractul avea o valoare totală estimată de 320.000.000 de lei fără TVA. Conform datelor oficiale, ofertanţii erau Durmazlar Makine San. VE TIC AS şi Electroputere VFU Paşcani.

Pe 24 decembrie, licitaţia a fost anulată, conform unui raport de procedură. Nu este singura licitaţie pentru achiziţia de tramvaie anulată, dar e greu de spus când şi dacă Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei o va relua şi în ce condiţii.

Prin urmare, nu ne rămâne decât să ne bucurăm de cel 60 de autobuze şi minibuze noi, cumpărate de Primărie din creditul contractat la EximBank, de cele 17 troleibuze care vor fi decontate din fonduri europene şi să sperăm în continuare că în 2020 vor avea noroc şi de tramvaie noi!

viata-libera.ro

  • 3 weeks later...
Posted

Guvernul a anulat licitaţia pentru achiziţia a 10 tramvaie pentru Galaţi

După ce Guvernul a suspendat licitaţiile pentru Centura Mare a Galaţiului şi Drumul Expres Galaţi- Brăila, iată că încă o licitaţie este anulată. Este vorba despre procedura de achiziţie a 40 de tramvaie lansată de Ministerul Dezvoltării şi Administraţiei Publice (MDRAP) în Sistemul de Achiziţii Publice - SICAP, împărţită în trei loturi: 10 tramvaie erau destinate Galaţiului, 10 pentru Brăila şi 20 pentru Ploieşti. Licitaţia a fost demarată încă din luna ianuarie 2019 şi, după multe amânări, contestaţii, suspendări, tot n-a fost finalizată.

Pe data de 10 ianuarie 2020, în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, a fost publicat Anunţul de atribuire a contractului - rezultatele procedurii de selecţie, din care aflăm că cele trei loturi ”nu se atribuie” motivat de faptul că ”Nu s-au primit oferte sau cereri de participare sau au fost respinse toate”, în acest caz fiind vorba de a doua parte: ”au fost respinse toate”. Potrivit informaţiilor de pe SICAP, la licitaţie au participat doi competitori: compania turcească Durmazlar Makine SAN. VE TIC A.S. şi Electroputere VFU Paşcani, dar se pare că niciuna dintre companii nu e pe placul Guvernului Orban. Proiectul este cofinanţat din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operaţional Regional (POR) 2014 - 2020.

monitoruldegalati.ro

  • 1 month later...
Posted

Contractul de finanţare pentru opt tramvaie va fi semnat vineri

Aflată de multă vreme sub semnul incertitudinii, finanţarea europeană pentru achiziţia a opt tramvaie noi, construite de Astra Arad, va fi semnată astăzi, anunţă Primăria municipiului Galaţi.

"Din 10 decembrie 2018, de când a anunţat că Astra Vagoane Călători a câştigat licitaţia pentru furnizarea a opt tramvaie noi, Primăria Galaţi tot aşteaptă să semneze finanţarea europeană pentru a perfecta contractul şi a plasa o comandă fermă companiei din Arad. Din păcate, acest moment se amână", am tot scris în ziarul „Viaţa liberă”, de-a lungul anului 2019.

La finele anului trecut, primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu, declara că a fost prelungită perioada de valabilitate a ofertei făcute de operatorul câştigător, Astra Vagoane, licitaţia având clauză suspensivă şi condiţionând semnarea contractului de achiziţie de câştigarea finanţării europene.

Vestea bună este că vineri dimineaţă, 13 martie 2020, va avea loc "conferinţa de semnare a contractului de finanţare europeană privind achiziţia celor opt tramvaie noi", anunţă Biroul de presă al municipalităţii. "În contextul noilor măsuri pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus, evenimentul va fi transmis pe pagina de Facebook a primarului muncipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu, şi pe pagina de Facebook a Primăriei municipiului Galaţi", se precizează în informarea transmisă de Biroul de presă.

Ar mai trebui spus că, pe baza unui parteneriat încheiat cu Ministerul Dezvoltării, Galaţiul ar trebui să mai primească alte zece tramvaie, cumpărate tot din fonduri europene. Licitaţia pentru achiziţia acestora a fost, din păcate, anulată anul trecut, de Crăciun, şi, cel puţin deocamdată, nu a fost reluată.

viata-libera.ro

Posted

S-a semnat contractul de finanțare europeană pentru achiziționarea a opt tramvaie

Primarul municipiului Galați, Ionuț Pucheanu, și directorul Agenției pentru Dezvoltare Regională Sud - Est, Luminița Mihailov, au semnat, vineri, 13 martie 2020, contractul de finanțare europeană pentru achiziționarea a opt tramvaie moderne.

”Pentru prima dată în ultimii 30 de ani vom avea la Galați tramvaie noi, cu toate dotările moderne. Este un contract de finanțare europeană, așteptat de către gălățeni, în sumă de peste 11 milioane de euro pentru opt tramvaie care vor completa flota de transport public în comum”, a declarat primarul municipiului Galați, Ionuț Pucheanu.

Noile tramvaie vor avea o capacitate de 114 de pasageri, dintre care minimum 30 pe scaune, un consum de energie scăzut și grad înalt de fiabilitate. În plus, vor dispune de podea joasă cu rampe pentru accesul persoanelor cu dizabilități, precum și de un sistem pentru anunțuri vocale exterioare pentru persoanele cu deficiențe de vedere. De asemenea, mijloacele de transport vor fi dotate cu instalație de aer condiționat pentru pasageri și vatman, sisteme de numărare a călătorilor, echipamente audio – video, instalație pentru sistemul de ticketing, sisteme de informare a călătorilor, atât în interior, cât și în exterior. Tramvaiele vor fi concepute cu sisteme de siguranță care să nu permită plecarea din stații cu ușile deschise, dar și cu echipament pentru comanda automată a schimbării macazelor.

Lungimea tramvaielor va fi de 19 de metri, iar lățimea va fi de 2,4 metri. Acestea vor avea o durată de serviciu de 30 de ani. Un tramvai va parcurge aproximativ 60.000 km/an.

Valoarea totală a proiectului semnat vineri este de 53.629.016,00 lei, din care finanțarea nerambursabilă alocată de MDRAP – AM POR este de 44.226.592,48 lei. Primăria municipiului Galați a încheiat deja procedura de licitație publică pentru achiziția celor opt tramvaie. Acestea vor fi cumpărate de la S.C. ASTRA VAGOANE CĂLĂTORI S.A și vor fi livrate în termen de 16 luni.

Primăria municipiului Galați a mai depus o cerere de finanțare europeană prin intermediul Ministerul Dezvoltării pentru achiziția a 10 tramvaie noi. Valoarea proiectului este de peste 80 de milioane de lei.

Primăria municipiului Galați

Posted

S-a semnat contractul cu Astra Arad pentru opt tramvaie

Primarul municipiului Galați, Ionuț Pucheanu, a semnat joi, 19 martie 2020, contractul de pentru achiziționarea celor opt tramvaie moderne care vor fi produse de către societatea ASTRA VAGOANE CĂLĂTORI S.A., după ce municipalitatea a obținut fonduri europene în acest scop. Valoarea contractului de achiziție este de 44.680.000 de lei, fără TVA.

Noile tramvaie, model ”Autentic”, vor fi livrate etapizat, câte două, în termen de 18 luni (primele două în luna 15, două în luna 16, două în luna 17, iar ultimele două în luna 18). Acestea vor avea, fiecare, o capacitate de 114 de pasageri, dintre care minimum 30 pe scaune, un consum de energie scăzut și grad înalt de fiabilitate. În plus, vor dispune de podea joasă cu rampe pentru accesul persoanelor cu dizabilități, precum și de un sistem pentru anunțuri vocale exterioare pentru persoanele cu deficiențe de vedere. De asemenea, mijloacele de transport vor fi dotate cu instalație de aer condiționat pentru pasageri și vatman, sisteme de numărare a călătorilor, echipamente audio-video, instalație pentru sistemul de ticketing, sisteme de informare a călătorilor, atât în interior, cât și în exterior. Tramvaiele vor fi concepute cu sisteme de siguranță care să nu permită plecarea din stații cu ușile deschise, dar și cu echipament pentru comanda automată a schimbării macazelor. Lungimea tramvaielor va fi de 19 de metri, iar lățimea va fi de 2,4 metri. Acestea vor avea o durată de serviciu de 30 de ani. Un tramvai va parcurge aproximativ 60.000 km/an.

Primăria municipiului Galați a obținut finanțare europeană pentru achiziționarea tramvaielor, în cadrul unui proiect cu fonduri europene de 53.629.016,00 lei, din care finanțarea nerambursabilă alocată de MDRAP – AM POR este de 44.226.592,48 lei.

Primăria municipiului Galați a mai depus o cerere de finanțare europeană prin intermediul Ministerul Dezvoltării pentru achiziția a 10 tramvaie noi. Valoarea proiectului este de peste 80 de milioane de lei.

Primăria municipiului Galați

  • 3 weeks later...
Posted

Contract semnat cu Astra Arad. Opt tramvaie ”Autentic” vor fi livrate Galaţiului în 18 luni

Contractul în valoare de 44.680.000 de lei fără TVA, pentru achiziţionarea a opt tramvaie moderne, care vor fi produse de către societatea Astra Vagoane Călători SA, a fost semnat de primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu. Pentru cumpărarea lor, aşa cum v-am informat, municipalitatea a obţinut fonduri europene în cadrul unui proiect în valoare de 53.629.016 lei, din care finanţarea nerambursabilă alocată este de 44.226.592 de lei.

Potrivit comunicatului de presă transmis redacţiei, noile tramvaie, model "Autentic", vor fi livrate etapizat, câte două, în termen de 18 luni (primele două în luna a 15-a, două în luna a 16-a , două în luna a 17-a, iar ultimele două în luna a 18-a).

Cum vor arăta tramvaiele

Tramvaiele, cu o durată de serviciu de 30 de ani, consum de energie scăzut şi grad înalt de fiabilitate, vor avea, fiecare, lungimea de 19 metri şi lăţimea de 2,4 metri. Capacitatea fiecăruia este de 114 pasageri, dintre care minimum 30 de locuri pe scaune. În plus, vor dispune de podea joasă cu rampe pentru accesul persoanelor cu dizabilităţi, precum şi de un sistem pentru anunţuri vocale exterioare, pentru persoanele cu deficienţe de vedere.

Mijloacele de transport vor fi dotate cu instalaţie de aer condiţionat pentru pasageri şi vatman, sisteme de numărare a călătorilor, echipamente audio-video, instalaţie pentru sistemul de ticketing, sisteme de informare a călătorilor, atât în interior, cât şi în exterior.

Tramvaiele vor fi concepute cu sisteme de siguranţă care să nu permită plecarea din staţii cu uşile deschise, dar şi cu echipament pentru comanda automată a schimbării macazelor.

Conform Primăriei, un tramvai va parcurge aproximativ 60.000 km/an.

Administraţia locală a mai depus o cerere de finanţare europeană prin intermediul Ministerul Dezvoltării pentru achiziţia a zece tramvaie noi. Valoarea proiectului este de peste 80 milioane de lei. Din păcate, licitaţia lansată de minister pentru achiziţia lor a fost anulată, de Crăciun, anul trecut.

Liniile de tramvai, modernizate cu bani europeni

Noile tramvaie vor circula pe artere modernizate cu fonduri europene. Primăria Galaţi are în implementare alte două proiecte, de peste 200 milioane de lei: "Modernizare linii tramvai şi carosabil străzile Siderurgiştilor şi 1 Decembrie 1918" şi "Modernizare linii tramvai şi carosabil străzile Traian Vuia, Henri Coandă, bulevardul George Coşbuc (tronson Henri Coandă - Alexandru Măcelaru)".

viata-libera.ro

  • 2 months later...
Posted

10 pentru Galaţi: Ministerul Dezvoltării a reluat licitaţia pentru achiziţia a 49 de tramvaie

Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei (MLDA) a relansat astăzi, marţi, 7 iulie 2020, licitaţia privind achiziţia a 49 de tramvaie, cu o lungime de circa 18 m, dedicate adminsitraţiilor locale din 4 municipii: Galaţi (10 tramvaie), Brăila (10 tramvaie), Botoşani (9 tramvaie) şi Ploieşti (20 tramvaie). Această achiziţie mult aşteptată de administraţiile locale, care în prezent sunt nevoite să ruleze tramvaie vechi de zeci de ani, a creat multe controverse, licitaţiile fiind lansate de câteva ori încă din 2019, însă au fost anulate de fiecare dată sub diferite pretexte: ba că ofertele primite au fost neconforme, ba că nu s-a prezentat niciun ofertant, ba chiar fără niciun motiv declarat oficial.

Valoarea totală a achiziţiei se ridică la 392 milioane lei, din care pentru Galaţi - 80 milioane lei, Brăila - 80 milioane lei, Botoşani - 72 milioane lei şi Ploieşti 160 milioane lei. Este vorba de fonduri europene pe care România riscă să le piardă dacă achiziţiile nu se realizează prea curând. În luna ianuarie 2020, Ion Ştefan, ministrul Dezvoltării declara: „În câteva săptămâni sperăm să fim în situaţia de a relua licitaţia, să avem noi caiete de sarcini, să putem să anunţăm noile licitaţii. Vă asigurăm că nu vom pierde aceşti bani, 120 de milioane de euro”. Din cele şase licitaţii dedicate achiziţiei de tramvaie pentru administraţiile publice din România, finanţate din fondurile europene mai sus amintite, Ministerul Dezvoltării, din 2019 şi până în prezent, a reuşit să anuleze trei dintre acestea, alte trei fiind amânate. De data aceasta, termenul limită pentru primirea ofertelor este 13 august 2020.

Reamintim că, în luna martie 2020, primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu, a semnat contractul de pentru achiziţionarea a opt tramvaie moderne care vor fi produse de către societatea ASTRA VAGOANE CĂLĂTORI S.A., după ce municipalitatea a obţinut fonduri europene în acest scop, cu o valoare de achiziţie care se ridică la 44.680.000 de lei, fără TVA. De asemenea, trebuie menţionat faptul că în Galaţi, reţeaua de tramvaie este total închisă pentru modernizare.

monitoruldegalati.ro

  • 6 months later...
Posted

Bătălie pentru zece tramvaie din fonduri europene. Contestată, suspendată, a doua licitaţie e în derulare

Nu mai puţin de cinci ofertanţi se bat pentru contractul de furnizare a 49 de tramvaie, dintre care zece pentru Galaţi, pe care Ministerul Dezvoltării încearcă să le cumpere cu fonduri europene. Este vorba, potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, despre companiile Astra Vagoane Călători SA, Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spólka Akcyjna, Bozankaya Otomotiv Mak. İML. İTH. VE İHR. A.Ş., Durmazlar Makine San. VE TIC A.S şi Tatra-Yug. Valoarea totală estimată a contractului este de 392.000.000 milioane de lei fără TVA, şi încă din ianuarie 2019 se încearcă atribuirea lui.

Anul acesta sunt aşteptate în Galaţi cele opt tramvaie „Autentic”, pentru care Primăria a obţinut o finanţare europeană şi a semnat contract de furnizare cu Astra Arad SA. Nu sunt, însă, singurele tramvaie care ar trebui să sosească în Galaţi. Aşa cum aţi putut afla din ziarul „Viaţa liberă”, Ministerul Dezvoltării s-a angajat să ne cumpere zece tramvaie, în baza parteneriatului încheiat cu Primăria Galaţi.

Prima licitaţie pentru achiziţia a 40 de tramvaie, dintre care un lot de zece pentru Galaţi, unul de zece pentru Brăila, a fost lansată în ianuarie 2019 şi a fost anulată în decembrie 2019, chiar în Ajunul Crăciunului. Procedura a fost reluată abia în iulie 2020, contractul vizând, de această dată, furnizarea a 49 de tramvaie noi, cu lungimea de circa 18 metri, unidirecţionale, destinate transportului public urban de călători. Beneficiare sunt municipiile: Botoşani – nouă tramvaie, Brăila – zece, Galaţi – zece, Ploieşti – 20 de tramvaie. Valoarea totala estimată a contractului este de 392.000.000 milioane de lei fără TVA.

Iniţial, ofertele ar fi trebuit să vină până pe 13 august 2020, dar procedura a trecut prin mai multe suspendări, deoarece Astra a contestat documentaţia de atribuire. Nemulţumită de decizia Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, Astra s-a adresat instanţei. Potrivit documentelor, Astra a contestat, în esenţă, faptul că la licitaţie ar fi putut depune oferte orice entitate care a produs un singur tramvai, chiar dacă nu a făcut dovada că acela circulă pe străzi, adică este omologat.

Magistraţii Curţii de Apel au admis în parte plângerea formulată împotriva deciziei CNSC şi au obligat Ministerul să remedieze documentaţia de atribuire şi să stabilească un nou termen de primire a ofertelor. Termenul a fost joi, 14 ianuarie, când pe portalul achiziţiilor publice au fost nominalizaţi ofertanţii înscrişi la licitaţie.

Rămâne de văzut dacă procedura va avea, de această dată, un câştigător.

viata-libera.ro

  • 7 months later...
Posted

A sosit în Galaţi primul tramvai cumpărat cu bani europeni

Sosirea în Galaţi a primului tramvai românesc a fost prilej de înghesuială şi selfie-uri pentru cei care au surprins momentul, în Micro 19, dar şi de ambuteiaje în trafic. Unii şoferi uitaseră cu desăvârşire că banda cu linie de tramvai este dedicată, totuşi, acestui mijloc de transport în comun.

Primul din seria celor opt tramvaie noi, model "Autentic", pe care Primăria Galaţi le cumpără cu fonduri europene, a sosit în oraş marţi, 24 august 2021, şi va intra în probe timp de 15-20 de zile. Restul vor sosi etapizat, până la finele lunii noiembrie 2021. Noile mijloace de transport sunt realizate în România, la Astra Vagoane Călători SA Arad, valoarea contractului de achiziție fiind de 44.680.000 de lei, fără TVA.

Date tehnice

Conform datelor transmise de Primăria municipiului Galaţi, tramvaiele au lungimea de 19 de metri, lățimea de 2,4 metri şi o capacitate de 114 pasageri, dintre care minimum 30 pe scaune, un consum de energie scăzut și grad înalt de fiabilitate. În plus, dispun de podea joasă cu rampe pentru accesul persoanelor cu dizabilități, precum și de sistem pentru anunțuri vocale exterioare pentru persoanele cu deficiențe de vedere.

De asemenea, mijloacele de transport sunt prevăzute cu instalație de aer condiționat pentru pasageri și vatman, sisteme de numărare a călătorilor, echipamente audio-video, instalație pentru sistemul de ticketing, sisteme de informare a călătorilor, atât în interior, cât și în exterior.

Tramvaiele sunt concepute cu sisteme de siguranță care să nu permită plecarea din stații cu ușile deschise, dar și cu echipament pentru comanda automată a schimbării macazurilor.

Noile tramvaie vor avea o durată de serviciu de 30 de ani şi vor parcurge, fiecare, aproximativ 60.000 km/an.

Când intră pe trasee

Primul tramvai a oferit autorităţilor şi presei o scurtă călătorie, de la capătul traseului din Micro 19 până la Sala Sporturilor şi retur. În afara gălăţenilor curioşi, care s-au adunat să-l vadă şi să-şi facă poze cu el, noul tramvai a avut de înfruntat traficul aglomerat de pe arterele Oţelarilor şi Stadionului. În următoarele 20 de zile, gălăţenii îl vor vedea în probe atât pe itinerarul amintit, cât şi pe strada Basarabiei.

Intenţia SC Transurb este ca, odată cu începerea anului şcolar, să fie reluat transportul cu tramvaie pe traseul 7 (Micro 19 - Piaţa Centrală). În momentul în care lucrările vor permite, va fi reluat şi traseul 39, cel puţin până la Liceul Nr. 3. Alături de noul mijloc de transport vor circula şi celelalte tramvaie, dintre care cel mai vechi este din 1952.

Fonduri europene

Primarul Ionuţ Pucheanu ne-a dat asigurări că nu vor fi probleme cu plata noilor tramvaie, aşa cum s-a întâmplat cu autobuzele hibrid Solaris: "Avem un avans dat. Facturile se plătesc de către Primărie după ce se trag banii din fonduri europene".

Reamintim că Galaţiul ar urma să beneficieze şi de alte zece tramvaie noi, achiziţionate cu fonduri europene de către Ministerul Dezvoltării, în cadrul unui parteneriat cu Primăria municipiului Galați. Licitaţia pentru cumpărarea mijloacelor de transport este în derulare şi se tot prelungeşte.

viata-libera.ro

  • 3 months later...
Posted

Lot complet de tramvaie

Primăria municipiului Galați informează că astăzi a fost livrat și cel de-al optulea tramvai, astfel încât lotul primelor tramvaie noi din ultimii 40 de ani sosite în orașul nostru este acum complet.

Ionuț Pucheanu, primarul municipiului Galați: „Așa cum am promis, au sosit în acești ani doar mijloace noi și moderne pentru că gălățenii merită să circule în cele mai bune condiții. Cele opt tramvaie noi, primele din ultimii 40 de ani care au ajuns la Galați, completează astfel flota de mijloace moderne de transport în comunachiziționate. Am ajuns astfel la peste 100 de mijloace de transport moderne”.

Cele opt tramvaie moderne sunt produse de către societatea ASTRA VAGOANE CĂLĂTORI S.A., după ce municipalitatea a obținut fonduri europene în acest scop, iar valoarea contractului de achiziție este de 44.680.000 de lei, fără TVA.

Tramvaiele au venit etapizat în ultimele luni, iar patru dintre acestea au intrat în circulație din luna noiembrie.

Noile tramvaie,model ”Autentic”, au fiecare, o capacitate de 114 de pasageri, un consum de energie scăzut și grad înalt de fiabilitate. În plus, dispun de podea joasă cu rampe pentru accesul persoanelor cu dizabilități. De asemenea, mijloacele de transport sunt prevăzute cu instalație de aer condiționat pentru pasageri și vatman, sisteme de numărare a călătorilor, echipamente audio-video, instalație pentru sistemul de ticketing, sisteme de informare a călătorilor, atât în interior, cât și în exterior. Tramvaielesunt concepute cu sisteme de siguranță care să nu permită plecarea din stații cu ușile deschise, dar și cu echipament pentru comanda automată a schimbării macazelor.Acestea vor avea o durată de serviciu de 30 de ani. Un tramvai va parcurge aproximativ 60.000 km/an.

În plus, Primăria municipiului Galați a încheiat și un parteneriat cu Ministerul Dezvoltării, în cadrul unui proiect cu fonduri europene, în vederea achiziției a încă 10 noi tramvaie.

Biroul de presă al Primăriei municipiului Galați

  • 1 year later...
Posted

Zece tramvaie „ministeriale” pentru Galați, rămase... „în aer”

Opt tramvaie noi sunt insuficiente pentru cele trei trasee publice de transport - 7, 39 și 44 - pe care le mai au la dispoziție gălățenii. O realitate care ne-a făcut să ne aducem aminte de licitația derulată de Ministerul Dezvoltării pentru 49 de tramvaie noi, dintre care un lot de zece pentru Galați. Pentru că, în portalul achizițiilor publice, procedura, lansată pe 7 iulie 2020, figurează ca fiind tot în desfășurare, am fost curioși să aflăm când și dacă se va mai finaliza. Iată ce răspunsuri surprinzătoare am primit.

„Bătălie pentru zece tramvaie din fonduri europene. Contestată, suspendată, a doua licitație e în derulare”, era titlul articolului publicat în ediția de sâmbătă, 16 ianuarie 2021, a ziarului „Viața liberă”. La acel moment, nu mai puțin de cinci ofertanți se băteau pentru contractul de furnizare a 49 de tramvaie noi, dintre care zece pentru Galați, pe care Ministerul Dezvoltării încerca să le cumpere cu fonduri europene. Suntem la sfârșit de ianuarie 2023, iar în Sistemul Electronic de Achiziții Publice procedura figurează ca fiind tot în derulare! Mai precis, în etapa „deliberare”, care pare să se prelungească la nesfârșit.

Ce ne-a spus Ministerul Dezvoltării

Printr-o solicitare întemeiată pe liberul acces la informațiile de interes public, am întrebat Ministerul Dezvoltării care este stadiul procedurii derulate pentru „Achiziția de 49 tramvaie cu lungimea de cca. 18 m destinate transportului public de călători”. De asemenea, am fost curioși să aflăm care este motivul pentru care procedura se află încă în faza de deliberare și de când trenează această situație. Am mai întrebat dacă există cumva un litigiu și când s-ar putea finaliza licitația.

„Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA) a finalizat procedura de atribuire, prin încheierea raportului procedurii de atribuire nr. 166925/30.12.2021. Procedura de atribuire, pentru care solicitați informații, nu se află în litigiu. Procedura de atribuire este finalizată, din perspectiva MDLPA”, ni s-a comunicat sec.

Am mai aflat că, potrivit protocolului de asociere pe care l-a încheiat cu Primăria, ministerul a avut obligația de a derula licitația, „atributul semnării contractelor de achiziție fiind în sarcina beneficiarilor, adică a Primăriei, pe baza dosarului achiziției înaintat.

„Menționăm că dosarul achiziției aferent procedurii de atribuire, pentru care solicitați informații, a fost înaintat în luna iunie 2022”, ne-a transmis ministerul. Cu alte cuvinte, conform ministerului, Primăria Galați ar fi aflat încă din vara anului trecut cu cine trebuie să încheie contractul pentru cele zece tramvaie. Pentru că administrația locală nu a suflat un cuvânt cu privire la acest lucru, i-am solicitat informații.

Ce spune Primăria Galați

În urma solicitărilor noastre de informații, Primăria municipiului Galați ne-a comunicat că Ministerul Dezvoltării a transmis, printr-o adresă din 8 iulie 2022, rezultatul procedurii de achiziție, dosarul achiziției și indicația semnării contractului de furnizare cu PESA. Concret, compania poloneză Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spólka Akcyjna a fost desemnată de minister câștigătoarea licitației pentru lotul de zece tramvaie destinat Galațiului.

Evident, am întrebat Primăria în ce perioadă trebuia încheiat contractul cu firma câștigătoare.

„Conform legislației achizițiilor, orice contract trebuie încheiat în perioada de valabilitate a ofertei, neexistând alte prevederi în acest sens în alte documente subsidiare”, ne-a spus municipalitatea. Întrebată care este motivul pentru care contractul cu PESA nu a fost încheiat, Primăria ne-a răspuns:

„Refuzul furnizorului declarat câștigător de a semna contractul, deși a avut din partea Primăriei municipiului Galați două invitații scrise în acest sens: în data de 13.09.2022 - prin care Primăria transmite PESA invitația de semnare a contractului de furnizare până la data de 25.09.2022; în data de 22.09.2022 - prin care Primăria răspunde solicitărilor PESA și își reafirmă intenția și invitația la semnarea contractului de furnizare considerând că nu există niciun impediment în acest sens”.

„Primăria municipiului Galați a solicitat MDLPA, printr-o adresă din 24 noiembrie 2022, prelungirea valabilității garanției de participare și a ofertei PESA cu două luni, având în vedere că acestea urmau să expire la 09.01.2023. Solicitarea nu a primit încă un răspuns din partea MDLPA până la data prezentei. Data la care expiră sau a expirat perioada de valabilitate a ofertei PESA a fost 09.01.2023. Nu avem, însă, o informare oficială cu privire la situația aceasta din partea MDLPA și nici a furnizorului”, ne-a mai spus Primăria.

Altfel spus, situația celor zece tramvaie PESA de care ar fi putut beneficia Galațiul este... „în aer”.

Singura rază de speranță vine din contractul de finanțare semnat de Primăria Galați în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), pentru achiziția altor 10 tramvaie noi, de 18 metri. Numai că până la găsirea unui furnizor pentru ele este cale foarte lungă...

Orice lucru care începe prost...

...se sfârșește și mai prost, conform Legilor lui Murphy. Prima licitație lansată de Ministerul Dezvoltării pentru tramvaie, din ianuarie 2019, a fost anulată în decembrie 2019, chiar în Ajunul Crăciunului. Procedura a fost reluată abia în iulie 2020 și a trecut prin mai multe suspendări, contestații și chiar procese în instanță, ajungând la finele lunii ianuarie 2023. Ar mai fi de spus că lotul de 10 tramvaie cuvenit Galațiului avea o valoare estimată de 80.000.000 de lei fără TVA, în condițiile în care cele opt tramvaie produse de Astra Arad au costat 44.680.000 de lei fără TVA...

viata-libera.ro

  • 1 month later...
Posted

Galaţiul spune adio celor zece tramvaie promise de Ministerul Dezvoltării

Galațiul își poate lua adio de la cele zece tramvaie pe care Ministerul Dezvoltării ar fi trebuit să ni le cumpere cu fonduri europene. Licitația pentru achiziția lor a fost anulată miercuri, 1 martie 2023, după aproape trei ani de la inițiere - 7 iulie 2020.

Așa cum ziarul "Viața liberă" a dezvăluit la finele lunii ianuarie 2023, compania poloneză Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spólka Akcyjna (PESA) fusese desemnată de minister câștigătoare a licitației pentru lotul de zece tramvaie destinat Galațiului. Acest rezultat a fost comunicat Primăriei Galați, care, la rândul ei, a transmis companiei PESA două invitații de semnare a contractului. Fără rezultat, însă! Mai mult, oferta depusă de PESA a expirat pe 9 ianuarie 2023.

Contractul a rămas în aer până pe 1 martie 2023, când întreaga procedură de achiziție a fost anulată fără explicații. Cert este că nu doar Galațiul pierde tramvaiele ministeriale, ci și alte trei municipalități - Brăila, Botoșani și Ploiești.

Cu doar opt tramvaie noi pe trei trasee, Galațiul își pune acum speranțele într-un contract de finanțare semnat de Primărie în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), pentru achiziția altor 10 tramvaie noi, de 18 metri. Numai că până la găsirea unui furnizor pentru ele este cale foarte lungă. Și, după cum se dovedește procedura anulată, plină de capcane, în ciuda bunelor intenții...

viata-libera.ro

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.