dcp100168 Posted October 25, 2018 Share Posted October 25, 2018 Mii de elevi din Galaţi tremură de frig pentru că centralele termice nu sunt cuplate la gaz Mii de elevi şi profesori din Galaţi tremură de frig deoarece centralele termice cu care sunt dotate şcolile şi internatele şcolare nu pot fi folosite, unităţile de învăţământ aşteaptând autorizaţiile pentru racordarea la reţeaua de gaze, transmite corespondentul MEDIAFAX. Cele mai mari probleme sunt în cazul elevilor din ciclul primar care învaţă la şcolile din Galaţi, deoarece copiii răcesc rapid, iar părinţii sunt nemulţumiţi. „A durat montajul, centrala este montată în exterior, am luat toate măsurile ca să nu punem în pericol siguranţa elevului. Chiar nu am solicitat această centrală, noi am fost mulţumiţi cu sistemul centralizat”, a declarat directorul adjunct al Şcolii Gimnaziale nr. 25, Elena Năstase. Copiii care au cursuri dimineaţa sunt îmbrăcaţi de părinţi cu multe haine, aproape ca iarna. „E îmbracată bine. Are haine multe pe ea... de asta o îmbrăcăm, să nu răcească”, a spus bunica unei eleve de la aceeaşi şcoală. Probleme au şi elevii de liceu. La Colegiul Naţional Costache Negri din Galaţi peste 1.100 de elevi stau în frig, pentru că centrala termică nu are branşament la ţeava de gaze. „Licitaţia pentru instalarea centralei a fost desfăşurată de către Primăria Galaţi, în iulie 2017. De atunci s-a încercat să se obţină toate avizele necesare pentru realizarea branşamentelor. În momentul acesta centrala este pe poziţie, construcţia există şi aşteptăm să se facă branşamentul la gaz. Branşamentul ni s-a spus că se va face în noiembrie, probabil spre sfârsitul lui noiembrie, având în vedere că toate actele durează foarte mult. Nu ştiu de ce, probabil că aceasta este legislaţia. Aşa cum vedeţi, vremea de afară nu mai ţine cu noi, sperăm să se rezolve. În momentul când temperaturile vor scădea cu câteva grade, cu siguranţă va fi greu de suportat pentru că este şi clădirea de aşa natură, spaţiile sunt foart