dcp100168 Posted November 28, 2018 Share Posted November 28, 2018 Tren de epocă, expus în Gara Galaţi Timp de cinci ani de acum înainte, gălăţenii vor putea admira în Gara Galaţi un tren de epocă, care era funcţional în Primul şi Al Doilea Război Mondial. Acesta asigura alimentarea cu combustibili pe linia frontului. Vagoanele sunt scoase din funcţiune din anii '50, iar locomotiva din anii '70. Trenul este unic deoarece are atât componentele originale, cât şi pentru faptul că este funcţional dacă ar fi făcută revizia cazanului locomotivei. "Este un tren de epocă, un tren care a circulat în Primul Război Mondial şi a deservit linia frontului pe toată zona, de la Mărăşeşti, Mărăşti şi Oituz. Asigura combustibil, motorină şi benzină pentru autoturismele şi camioanele care deserveau frontul şi asigura depourile cu păcură pentru locomotivele cu abur. Trenul poate fi funcţional. Nu mai este funcţional pentru că a depăşit perioada de revizie, ca să spun aşa, a staţionat o perioadă îndelungată, cam 50 de ani. Locomotiva ar putea fi pusă în funcţie, cazanul este bun, după o revizie tehnică cu ridicare serioasă poate fi alimentată şi pus foc la cazan. La abur, randamentul era cam şase la sută, în condiţii de laborator era de 12 la sută, la electric randamentul era de 18 la sută de la centrală până la locomotivă, iar la diesel de vreo 28 la sută. Această garnitură mergea cu 60 km la oră. Scrie şi pe ea că iuţeala maximă este de 60 la oră, aceea este viteza. Din punct de vedere tehnic nu poate avea performanţe superioare locomotivelor actuale. Situaţia actuală cu care ne confruntăm este datorită infrastructurii şi a limitărilor de viteză, care trebuie respectate. Locomotiva s-ar putea să rămână numai cinci ani, s-ar putea să rămână mai mult, vagoanele vor rămâne aici că sunt ale Galaţiului. Locomotiva s-ar putea să fie cerută în altă gară să fie expusă sau să fie pusă în funcţiune, dar ni se va da alta", a spus Mihai Ştefan, manager CFR Marfă Galaţi. Vagoanele trenului au fost folosite pentru transportul de petrol şi alţi combustibili, în timpul Primului Război Mondial. Cel mai vechi vagon a fost construit în 1891, în Franţa, altul, în 1913, la Alcona şi altul, în 1916, la Nuremberg, iar locomotiva a fost construită de uzinele Malaxa, în 1934. monitoruldegalati.ro Un tren construit în urmă cu 100 de ani a fost expus în Gara CFR Galaţi Un tren construit în urmă cu 100 de ani a fost expus, de miercuri, în gara din Galaţi, pentru a marca Centenarul Marii Uniri. Locomotiva şi câteva vagoane au fost folosite încă din timpul Primului Război Mondial şi scoase din uz în urmă cu aproximativ 60 de ani, transmite corespondentul MEDIAFAX. Trenul de epocă, expus în Gara Galaţi, a fost folosit în primul şi în al doilea Război Mondial pentru transportul de combustibil. Vagoanele şi locomotiva au fost construite în Germania, Franţa şi România între anii 1891 şi 1934, fiind folosite până în anii `60 - `70. „Este un tren de epocă care a circulat în primul Război Mondial şi a deservit linia frontului pe toată zona Mărăşeşti, Mărăşti. Oituz. Asigura combustibil pentru front, motorină şi benzină pentru autocamioanele care deserveau frontul şi asigura depourile cu păcură pentru locomotivele cu aburi. Poate fi funcţional. Nu mai e funcţional pentru că a staţionat o perioadă îndelungată, cred că 50 de ani a staţionat. Dacă la locomotivă cazanul este bun, după o revizie tehnică, poate fi alimentată şi pus foc la cazan”, a explicat directorul CFR Marfă Galaţi, Mihai Ştefan. Trenul a fost adus la Galaţi pe şine, fiind tras de o locomotivă pe traseul Braşov-Ploieşti-Buzău. Miercuri, la prezentarea trenului de epocă au venit zeci de oameni, ceferişti şi călători. „Suntem ultima generaţie care am făcut serviciul pe aceste locomotive, inclusiv locomotiva din gară. Era muncă robustă, însa ne-a dat satisfacţii şi acum privim cu nostalgie la ele. Asta este o locomotiva cu aburi care se folosea mai mult la manevre şi remorcherea trenurilor de marfă”, a spus un pensionar, fost angajat al companiei feroviare. O gălăţeancă a venit la gară îmbrăcată în costum popular. „Aici este o bucăţică din istoria poporului roman. Am venit îmbrăcată în costum popular, iubesc poporul român, tradiţia, portul românesc, iar acest tren este o bucaţică din istoria poporului român”, a povestit Viorica Lupoaie. Câţiva participanţi au făcut comparaţie între trenurile actuale şi cele de epocă, vechile garnituri fiind mai punctuale. „E ca de muzeu, acum că nu mai sunt locomotive cu aburi în acţiune. S-au modernizat acum, sunt locomotive electice. Astea cu aburi mergeau exact, puteai să potriveşti ceasul după mersul trenurilor”, s-a plâns Manole Satmare. Opinia a fost împărtăşită de mai mulţi participanţi la evenimentul din gară, inclusiv de un fost mecanic de locomotivă. „Din punct de vedere tehnic nu poate avea performanţe superioare locomotivelor actuale. Situaţia actuală cu care ne confruntăm este din cauza infrastructurii şi a limitărilor de viteză care trebuie respectate. În nicio ţară din lumea asta, cred că nici în Africa nu există state care să aibă transportul pe calea ferată mai dezastruos decât în România”, a spus Mihai Viorel. Trenul de epocă va fi expus în Gara Galaţi timp de 5 ani. mediafax.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now