Jump to content

Lobby pentru biciclete


dcp100168
 Share

Recommended Posts

, apoi se va concesiona spatiul dintre restaurant si cladirile SC TrecereBac SA, apoi se vor ridica alte cosmelii si alte parcari si asa se va scurta faleza.

Am pregatit 40 de fotografii ale zonei cu pricina. Daca intr-o perioada oarecare se vor face defrishari, sunt hotarat sa dau in judecata primaria. Avem posibilitatea sa mergem pana la Bruxelles. Am cunostinte acolo in domeniul mediului. S-ar putea sa-si dea foc la valiza dom` primar daca face asta. Cam aceeasi parere are si amicul meu. In cativa ani sunt pregatite acte normative comune pentru europeni si nu se mai pot ascunde dupa degete, mai ales pe domeniul public. Stau astia de la UE cu luneta pe noi....abia asteapta o chestie d`asta flagranta. Se intampla multe in tarile din est dar nu au probe si putere baietii ca sa taie nishte capete. Se vor schimba in curand. Noi nu trebuie decat sa-i ajutam un pic. Si altceva: ramanem anonimi, vine doar comisia de constatare cu probele in mana.

La mai mult verde!!!

Link to comment
Share on other sites

, apoi se va concesiona spatiul dintre restaurant si cladirile SC TrecereBac SA, apoi se vor ridica alte cosmelii si alte parcari si asa se va scurta faleza.

Am pregatit 40 de fotografii ale zonei cu pricina. Daca intr-o perioada oarecare se vor face defrishari, sunt hotarat sa dau in judecata primaria. Avem posibilitatea sa mergem pana la Bruxelles. Am cunostinte acolo in domeniul mediului. S-ar putea sa-si dea foc la valiza dom` primar daca face asta. Cam aceeasi parere are si amicul meu. In cativa ani sunt pregatite acte normative comune pentru europeni si nu se mai pot ascunde dupa degete, mai ales pe domeniul public. Stau astia de la UE cu luneta pe noi....abia asteapta o chestie d`asta flagranta. Se intampla multe in tarile din est dar nu au probe si putere baietii ca sa taie nishte capete. Se vor schimba in curand. Noi nu trebuie decat sa-i ajutam un pic. Si altceva: ramanem anonimi, vine doar comisia de constatare cu probele in mana.

La mai mult verde!!!

Exact, CEDO asta intentionam si noi...

Link to comment
Share on other sites

Eu cu ce sa va ajut? Doar cu bun simt si atitudine? Si, domnul Relu, este nevoie de piste de biciclete. Iar daca te uiti atent pe traseul figurat de mine, este foarte usor sa configurezi pista, pentru ca este loc suficient, iar cheltuielile sunt minime. Vrei sa face traseul la pas, sa-ti demonstrez? Eu l-am facut si, cel putin din punctul meu de vedere, merge. Si inca ceva: ar trebuie sa scapam de ceva poluare in oras (propuneri sunt pe forum) pentru ca, azi, un medic pediatru ar spune asa: virozele de la copii sunt si rezultatul poluarii Galatiului. Trebuie sa faca cam 100 (pana pe la 7,8 ani), pana ca organismul sa se obisnuiasca cu asta.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Lobby pentru biciclete şi pentru piste de biciclişti

Locuitorii unui oraş ar trebui să facă primul pas dacă vor să trăiască într-un mediu cât mai puţin poluat. Aşa vede lucrurile Asociaţia Centrul de Dezvoltare SMART, care a lansat, vineri, în sala Senatului a Universităţii „Dunărea de Jos”, proiectul „Mobilitate urbană” şi siteul http://www.mobilitate-urbana.ro. Finanţat din Fondul pentru Mediu, proiectul urmăreşte să tragă un semnal de alarmă vizavi de poluarea din marile oraşe. Unul dintre susţinătorii proiectului, aflat la lansare, este europarlamentarul Mogor Imre Csibi, vicepreşedinte al Comisiei pentru Mediu a Parlamentului European. „Ca parlamentar european am văzut că în marile oraşe sunt probleme din ce în ce mai mari, cu traficul şi cu lipsa spaţiilor verzi. Nu ar trebui să aşteptăm să se întâmple asta şi la noi, în România”. „Ar trebui să ne gândim din timp la infrastructură şi la dezvoltarea industrială. Iar prin acest proiect vrem să-i implicăm direct pe cetăţeni, de aceea încercăm să vorbim direct cu oamenii. Vrem să îi facem conştienţi că există o alternativă de mobilitate urbană – bicicleta sau rolele”, ne-a declarat europarlamentarul.

Gălăţenii ar trebui să se implice

Pe de altă parte, în condiţiile în care, în Galaţi, rolerii nu au decât o singură bandă special amenajată, pe Faleza inferioară, iar bicicliştii nici atât, fiindu-le interzisă circulaţia pe trotuare, problema se mută pe alt teren. “În acest sens vrem să îi convingem pe gălăţeni că ei trebuie să facă lobby pe lângă autorităţi pentru ca acestea să investească într-o infrastructură adecvată pentru un tip de mobilitate nepoluantă. Puterea e în mâna lor, a cetăţenilor”, spune europarlamentarul.

Protest online

Ieri, un mesaj electronic, semnat de un tânăr biciclist de 27 de ani, Cătălin Onceanu, a făcut înconjurul presei locale şi naţionale. Gălăţeanul şi-a spus propria poveste: cum a fost amendat în oraşul fără piste pentru biciclişti, dar în care, în acelaşi timp, i se interzice să circule pe trotuare. „Nu este posibil aşa ceva !!! Nu este vorba de suma de 100 lei (pe care a plătit-o ca amendă, n.r.), ci de faptul că efectiv îmi este încălcat un drept - din păcate nereglementat -, atâta timp cât în alte oraşe (Ploieşti, Braşov, Bucureşti, Timişoara) există piste pentru biciclete, atâta timp cât în alte ţări mersul pe bicicleta este încurajat de comunitatea locală şi firmele private. Dau exemplu Olanda, unde firma îţi cumpără bicicletă pentru a merge la serviciu. Nu e de mirare că tinerii aleg să plece din ţara asta. Nu putem vorbi de oraş european, dacă nu avem piste pentru biciclete”, scrie tânărul în mesajul său de protest. Bicicliştii şi rolerii gălăţeni şi-au mai strigat ofurile în public, într-un miting organizat vara trecută. De atunci nu s-a întâmplat însă nimic. Autorităţile locale nu au avut nici ochi de văzut şi nici urechi de auzit. Cetăţenii au făcut primul pas. Următoarea mutare pe tabla de şah a unui oraş european cât mai puţin poluat le aparţine tot autorităţilor.

http://www.viata-libera.ro/articol-Lobb ... ti__2.html

Link to comment
Share on other sites

In conditiile in care primarul e de varsta a 3-a...

In conditiile in care majoritatea alegatorilor prezenti la vot au fost batranii si, eventual, tinerii cu educatie inferioara...

In conditiile in care, in final, n-a existat o alternativa VIABILA la alegeri si am fost siliti sa alegem dintre un fost bishnitzar actualmente restilizat si un batran cu metalitate inghetzata in comunism... si s-a ales "raul cel mai mic"...

... nu ne mai mira cand vinovatul fara vina este amendat!

Autorităţile locale nu au avut nici ochi de văzut şi nici urechi de auzit. Mai mira pe cineva?

Intr-un fe,l ne meritam soarta!

Link to comment
Share on other sites

Daca trage dunga galbena pe strada pentru biciclete, voi aveti curajul sa pedalati pe acolo? Credeti ca nenea la volan o sa ia distanta, sau nenea pietonul nu o sa mearga fix prin mijlocul benzii? sau ca nu vor mai parca masina exact peste banda?

pai pe Domneasca vine troleul frontal pe banda 2 ca sa ocoleasca masinile parcate pe sensul lui. Ca vine Politia o data la 2 saptamini si da niste amenzi... vax albina, dupa 5 min e iar plin.

Eu cred ca trebuie pusi popici din aia de protectie, infipti ca lumea in beton :d ca sa ai siguranta ca ajungi intreg la destinatie.

Asta v-o spun ca unul care a facut tumba de pe bicicleta peste masina si care a scapat cu viata de sub un camion (bicicleta nu... avea forma de L).

Nu mai merg cu bicicleta decit peste Dunare.

Link to comment
Share on other sites

Pista pentru biciclete se face pe trotuar, in parcuri sau strazi inchise circulatiei auto.

Sincer, parerea mea: daca luam in considerare trotuarele (care ar trebui sa fie suficient de largi, deci numai in Tiglina, putin in Centru, Faleza superioara si Micro 18) sau strazile inchise circulatiei (nu stiu sa existe asa ceva si nici nu stiu care s-ar putea inchide fara sa arunce traficul in aer) am cam terminat-o cu mersul pe bicicleta. Sau mergi 20 de metri, o iei in spinare, mai treci de 10 masini urcate pe trotuar, mai faci 15 metri...

In ceea ce priveste parcurile, toata lumea face scandal ca interzicerea bicicletelor este ilegala, imorala si ingrasa (pentru ca nu poti pedala sa dai jos burtica), dar dom' sef care a decis nu este impresionat.

Em m-am uitat pe propunerea lui ultramarine http://img216.imageshack.us/my.php?imag ... eloco6.jpg pe care o consider 100% excelenta. Cu rezerva ca trebuie separare fizica fata de rutele auto.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

La Galaţi

Spiţele de bicicletă se învârt în gol

Amenajarea unor piste pentru bicicliştii gălăţeni pare să fie un moment atât de îndepărtat, încât iubitorii acestui sport încearcă să găsească ei înşişi alte soluţii. Asta şi în lipsa unui dialog deloc mulţumitor cu autorităţile. Reuniţi în Asociaţia „Stejarul către tineri”, bicicliştii din Galaţi nu vor să renunţe aşa de uşor la un drept de care se simt privaţi.

Vor acces liber în parcuri

Mai degrabă decât piste speciale, costisitoare şi foarte greu de amenajat, ei propun acordarea accesului liber cu bicicleta în parcuri sau în alte locuri de relaxare. În numele a aproximativ 200 de biciclişti, preşedintele asociaţiei, Laurenţiu Popa, reclamă, în continuare, HCL nr. 307 / 2006, care, spune acesta, îi nedreptăţeşte. „Conform reglementării locale, noi putem circula doar pe stradă, într-un trafic pe zi ce trece mai intens. Pe trotuar şi în parcuri suntem amendaţi. Îmi povestesc şi copiii de nouă ani că au primit amendă. Dar care părinte i-ar lăsa pe stradă? De regulă, dacă ieşim pe bicicletă, vrem să ne relaxăm. Numai relaxare nu e să intri în trafic, pe două roţi”, spune tânărul de 33 de ani, preşedintele asociaţiei, ciclist de performanţă.

Biciclist sau pieton?

Asociaţia „Stejarul către tineri” a organizat anul trecut mai multe manifestaţii stradale, ca să atragă atenţia autorităţilor locale asupra acestui paradox: nu au locuri speciale pe unde să circule, dar sunt sancţionaţi dacă merg pe trotuar sau în parcuri. Ei declară că vor apela şi la alte forme de protest dacă autorităţile nu vor să discute deschis pe acest subiect. „Sunt primul care susţine să fie amendaţi bicicliştii care îşi fac de cap în parcuri şi care îi deranjează pe ceilalţi gălăţeni, veniţi să se relaxeze, la rândul lor”, spune preşedintele asociaţiei. Dacă pietonii se tem de bicicliştii care circulă pe trotuar, nici strada nu e un loc sigur pentru adepţii sportului pe două roţi, argumentează acesta.

Consiliere de la Pessac

Întrebat, recent, cum vede rezolvarea acestor cereri, primarul Dumitru Nicolae a spus că va cere consiliere de la prietenii din Pessac, oraşul francez cu care Galaţiul este înfrăţit. Edilul a recunoscut însă, cu mai multe ocazii, că problema principală o reprezintă banii. Gheorghe Bugeac, preşedintele comisiei CL în atribuţiile căreia intră şi problemele de tineret, sport şi agrement, ne-a declarat însă că nici nu se poate face o comparaţie cu un oraş francez. „În Pessac regulile sunt cu totul altele, sunt amendaţi pietonii care nu îi respectă pe biciclişti. Cred că la Galaţi, în următorii 4-5 ani, nu se poate vorbi de aşa ceva. Priorităţile sunt altele la noi. Şi apoi, legat de accesul liber în locurile de relaxare, cine are copii şi merge cu ei în parc nu vrea să găsească biciclete. Noi trebuie să ne gândim şi la alte categorii de gălăţeni, nu numai la biciclişti”, spune consilierul local Bugeac. Deşi e medic, consilierul local nu şi-a exprimat şi părerea de profesionist privind beneficiile mersului pe două roţi. Bugeac i-a chemat însă pe biciclişti la dialog, la una dintre întrunirile săptămânale ale comisiei. Până atunci, i-a îndrumat să meargă la plimbare… cu bicicleta, evident, în parcul (?) din Pădurea Gârboavele, unde ar avea spaţiu şi acces liber. Totuşi, ca să ajungă la Gârboavele, bicicliştii nu au cum să evite şoseaua. Autorităţile locale par să reducă situaţia bicicliştilor la o chestiune cât se poate de haioasă: dacă eşti pe bicicletă noi îţi punem beţe-n roate, să vedem cum te descurci tu.

Anul trecut, un copil de 8 ani a murit pe bicicletă, în urma unui accident petrecut pe stradă în care a fost implicat, fără vina lui. Comisarul Viorel Cojocaru de la Poliţia Rutieră spune că nu poate vorbi despre o creştere îngrijorătoare, în municipiul Galaţi, a numărului accidentelor pe acest sector, deşi numărul bicicliştilor este în creştere. Totuşi, în 2007, poliţiştii au înregistrat cinci incidente în care au fost implicaţi bicicliştii, unul fiind rănit grav. În 2008, un biciclist a fost rănit grav, iar alţi cinci au suferit răni uşoare, ca să nu mai punem la socoteală accidentul soldat cu o victimă.

http://www.viata-libera.ro/articol-Spit ... gol_2.html

Link to comment
Share on other sites

OFF!Mereu mi se ridica tensiunea cand intru pe forumul asta si vad cate ne lipsesc,si cate nesimtire zace in unii.Asa ce tare mi-ar place sa ma plimb si eu cu bicicleta,dar o tin la uscator sa ocupe locul de pomana.As face un tur cu un tanc prin fata primariei..

Link to comment
Share on other sites

As face un tur cu un tanc prin fata primariei..

Noroc ca Primaria e monument istoric... Altfel, din partea mea, puteai sa faci turul direct prin Primarie :twisted:

De fapt, care ar fi costurile exacte pentru introducerea unor trasee de bicicleta?

Le poate da cineva, defalcate pe: vopsea, indicatoare rutiere, manopera etc? Eu m-as baga la tras dunga, daca e nevoie de mina de lucru...

Link to comment
Share on other sites

De aici a mers in continuare pe banda a II-a, pana la intrarea intr-un parc unde s-a dat jos de pe bicicleta, pentru ca nu are voie cu bicicleta in parc, iar sportul (ciclismul) se face doar pe carosabil, in trafic. Mânca-l-aş eu de oraş european!54_85b93ba2514655d824dcd260de5020cf_thum

Link to comment
Share on other sites

cum citesc postarile lui ultramarine, cum ma cuprinde amocul:) Dureros de frustrant ce se intampla la noi...

Sa nu spun ca si la Arad se infapuiesc "minuni"? Au fost desenate intr-o vreme, pe bulevardul central, asa zise piste pentru ciclisti, ce aveau vreo 50 cm latime, si se situau intre bordura si parcarea laterala! a masinii:D Deci, saracul biciclist(credeti-ma, niciunul nu avea curajul sa mearga pe acolo), trebuia sa circule ca pe sarma, o miscare gresita si s-ar fi trezit in laterala masinii parcate, ori cu spitele in bordura. Sa nu zic ca, cel de pe locul "mortului", de dorea sa deschida portiera, sa coboare din masina, si el ca tot omul, avea toate sansele sa intrerupa brusc traseul linistit al potentialului ciclist...

Link to comment
Share on other sites

Care este varsta minima?

Cind eram eu mai mic, virsta minima era de 14 ani.

Ne oprea Militia cind veneam de la Tirighina sa se ia de noi ca nu aveam faruri la bicicleta (erau si necesare ziua in amiaza mare) si ne intrebau daca avem 14 ani impliniti.

Numai ca pe atunci AVEAI voie, ca si copil, sa mergi cu bicicleta pe trotuar.

Link to comment
Share on other sites

am auzit un zvon, cum ca la urmeatoarea sedinta de consiliu local se va lua in discutie acea Hotarare a Consiliului local care reglementeaza - interzice, traficul bicicletelor prin targ.

Doamne'ajuta

Link to comment
Share on other sites

Protest

Galaţiul interzice bicicletele?

O mamă era cât pe ce să ajungă la Poliţie fiindcă se plimba prin parc, cu bicicleta, împreună cu cei doi copii

Una dintre cititoarele noastre ne-a semnalat, printr-un e-mail, un fapt petrecut sâmbătă în Grădina Publică. Plimbatul cu bicicleta împreună cu copiii era cât pe ce să se transforme într-un scandal cu declaraţii la Poliţie. Din exces de zel, câţiva poliţişti au încercat să pedepsească mersul cu bicicleta prin parc.

Iată mesajul cititoarei noastre, pe bună dreptate indignată de ceea ce i s-a întâmplat.

„Mă numesc Roxana Profir şi vă scriu profund indignată de ceea ce mi s-a întâmplat. Sunt mamă a doi copii minori (9, respectiv, 13 ani) şi sâmbătă, 9 mai, am ieşit la prânz, cu copiii, să ne plimbăm cu bicicletele în Grădina Publică. Am fost opriţi de doi agenţi de poliţie (comunitară) care, printr-o intervenţie în forţă, ne-au interzis (mie şi copiilor) să ne plimbăm cu bicicletele, pentru că aşa a hotărât Consiliul Local. Poliţiştii nu au putut să-mi spună în baza cărui „act” se aplică interdicţia”.

„La refuzul meu de a mă legitima, nefiind justificată cererea lor, au chemat echipa mobilă de poliţie, să mă ducă „la secţie”, fapt care s-ar fi întâmplat, dacă nu ar fi intervenit cei din jurul meu, părinţi ca şi mine, la fel de supăraţi de ceea au hotărât „capetele luminate” din Consiliul Local Galaţi. Incidentul s-a stins când şeful echipei mobile de poliţie ne-a lămurit că doar copiii au voie cu bicicletele în parc, cerându-şi scuze, în numele instituţiei pe care o reprezenta, pentru situaţia creată”.

„Menţionez că sunt un cetăţean care îşi plăteşte toate impozitele la timp şi, în această postură, cred că am dreptul să mi se răspundă la o serie de întrebări:

- Care este alternativa celor care vor să se plimbe cu bicicletele în oraşul Galaţi? Pe Faleza Dunării nu ai voie; pe trotuare nu ai voie; în parcuri nu ai voie, fără să mai spunem că nu poţi lăsa copiii nesupravegheaţi din cauza câinilor comunitari şi a delincvenţilor. Oare ai noştri consilieri îşi lasă copiii cu bibicleta pe carosabil?

- Dacă se interzice undeva mersul pe bicicletă, nu ar trebui afişat clar acest lucru şi nu ar trebui să existe o alternativă?

- Oare primarul nostru nu ştie că în toate ţările civilizate este încurajat mersul pe bicicletă din motive ecologice şi de sănătate? Ce putem noi să transmitem copiilor referitor la petrecerea timpului liber?

Să ştiţi că îi reprezint pe toţi cei care, sâmbătă, în parc, au asistat la incident, iar petiţia mea mi se pare importantă pentru educaţia copiilor noştri.

Cu respect,

Roxana Profir"

http://www.viata-libera.ro/articol-Gala ... ele_2.html

Ce-ar mai fi de comentat? Că banii pe care-i plătim pe taxe şi impozite susţin prostia? :evil: :evil: :evil:

Link to comment
Share on other sites

Da, asta-i categoria aia de militieni... Se iau de copii...

Anul trecut, militianul care pazea intrarea pe faleza a dat jos de pe bicicleta un copil de 8-9 ani, insotit si el de mama lui... Peste citva timp au trecut pe linga el niste unii pe scutere, dar el "nu i-a vazut"...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.