Jump to content

Lobby pentru biciclete


dcp100168
 Share

Recommended Posts

In Bucuresti poti inchiria o bicicleta sa te plimbi in Herastrau, care e totusi ditamai parcul.

Probabil ca in Cluj e ceva similar, o zona de promenada ceva...

In Galati, unde sa fie? In Gradina Publica?

Eu am bicicleta, nu trebuie sa inchiriez, si tot nu stiu pe unde as putea-o folosi in oras. Bine, ma refer adica sa ajung si teafar inapoi acasa... :d

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Piste pline de canalizări deschise, borduri şi garduri

Noua pistă pentru bicicliştii din Galaţi este o adevărată invitaţie cinică la sinucidere. Sportivii pe două roţi se aşteptau la un lucru mai bine gândit şi se plâng că nu au fost consultaţi atunci când s-au ales traseele. A fi biciclist în Galaţi este o adevărată aventură, şi asta nu o spunem noi, ci chiar reprezentanţii sportivilor pe două roţi.

Vânaţi pe străzile oraşului şi amendaţi din toate poziţiile de Poliţie, bicicliştii profesionişti au primit în sfârşit şi o veste bună de la autorităţi: vor avea în câteva zile o pistă nou-nouţă, de peste 2 km lungime, care ajunge de pe Faleză până la „Ultimul leu".

Pantă, gropi, borduri

Traseul porneşte din zona Falezei Superioare din zona Mazepa II. Traversează prelungirea Coşbuc prin zona trecerii de pietoni din faţâ de la Distrigaz. Apoi parcuge trotuarul drept (pe sensul de mers către Francezi) al străzii Regiment 11 Siret. Pe str. Brăilei se traversează pe partea Poliţiei Judeţene şi se ajunge pe trotuar până la „Ultimul leu".

Bicicliştii nu par deloc încântaţi de „surpriza" pregătită de municipalitate şi spun că pista nu respectă nici traseele preferate de regulă de biciclişti şi nici normele europene în materie de construcţie a acestor căi de acces. "Este o pistă total inutilă ca şi aşezare. Din ce ştiu eu, nu este o zonă extrem de aglomerată, nu este nimeni interesat să treacă pe acolo. Păcat de intenţie şi păcat că nu ne-au consultat şi pe noi atunci când au luat această decizie", spune Laurenţiu Popa, preşedintele Asociaţiei "Stejarul către tineri".

Dacă ar fi să facă o comparaţie cu pistele din Germania sau Olanda, Laurenţiu Popa ar găsi o grămadă de deficienţe la super-pista gălăţeană. În cele două ţări din vest pistele sunt cauciucate sau dintr-un material cu o aderenţă foarte mare, sunt pe fiecare sens de circulaţie şi sunt mai late. "Pe noua pistă amenajată la Galaţi - lată de 80 de cm - dacă se întâlnesc doi biciclişti care vin din sensuri opuse, oare cum se procedează? Eu cred că cel mai deştept cedează şi iese de pe ea!" spune râzând Cristi Gorneac, şi el membru al Asociaţiei "Stejarul către tineri".

De altfel, cu acesta din urmă am luat la pas pista de 2,3 km trasată de municipalitate şi am dat peste tot felul de aberaţii. Foarte aproape de Complexul "Francezi" cele două dungi galbene se opresc brusc într-o groapă, e-adevărat bine semnalizată. Venind în viteză spre Ţiglina I biciclistul nostru a dat peste o cutie poştală amplasată chiar pe mijlocul pistei. De fapt, adevărul este că această cutie poştală este amplasată de multă vreme acolo, doar că nu a fost atât de vizibilă pentru cei care au trasat pista. 20 de metri mai înspre Ţiglina o denivelare de asfalt mai-mai să-i facă roata "8" biciclistului nostru.

Când să traversăm Brăilei, pe la Poliţia Judeţeană, dăm peste o altă trăsnaie. "Proiectantul" super-pistei a avut probabil orbul găinilor şi a trasat dungile galbene pe lângă rampele de urcare şi coborâre dintre cele două trotuare. Şi nu în ultimul rând, pe segmentul dintre Poliţia Judeţeană şi CEC-ul din Ţiglina II pista trece razant pe lângă băncile de agrement, aşa că şi acolo cineva poate fi oricând accidentat.

Nu mai cred în promisiuni

Poliţiştii de la Rutieră le cer bicicliştilor să poarte veste reflectorizate şi să aibă montate sisteme de semnalizare dacă vor să meargă pe drumurile publice. Mai mult, sunt unii care le cer conducătorilor pe două roţi să poarte şi căşti de protecţie. În aceste condiţii, foarte mulţi dintre ei îşi doreau zone în care să poată circula liber, fără aceste sisteme de semnalizare şi protecţie.

Din păcate prima pistă de biciclişti, inaugurată anul trecut cu mult fast chiar de viceprimarul Nicuşor Ciumacenco este deja plină de denivelări, în vreme ce copacii de deasupra ei n-au mai fost fasonaţi de anul trecut, aşa că pot să circule pe acolo doar doar cei care au trotinetă şi sub un metru înălţime. A doua pistă s-a născut ratată.

În aceste condiţii, promisiunea autorităţilor cum că vor mai amenaja încă 14 km de astfel de piste îi lasă reci pe biciclişti.

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Biciclistii_galateni-batjocoriti_pe_bani_publici_0_307769306.html

Link to comment
Share on other sites

Nu zic ca multe din cele prezentate mai sus nu ar fi adevarate, dar deja mi se pare ca stimabilii dau in circoteala.

Din punctul meu de vedere, bine-rau, e un inceput. Ca n-are pista din material aderent... Asa, si?

Ca e prea ingusta si nu pot trece doi biciclisti unul pe linga altul... Da' muieti is posmagii? daca-s asa prosti amindoi, sa intre unul in altul... Mai creste media de inteligenta...

Cred ca problemele importante sint altele, de ex pietonii care se plimba ca voda prin loboda pe piste si n-aud n-a vad cind vine o bicicleta...

Sau biciclistii care habar n-au de regulile elementare de circulatie, sau merg pe respectivele piste ca la raliu.

Link to comment
Share on other sites

Cu toate că în acest oraș, primăria a cheltuit bani pentru piste de biciclete, totuși bicicliștii se încăpățânează să meargă pe banda I-a, pe Brăilei, pe Siderurgiștilor, pe Coșbuc, alături de automobile, autobuze, microbuze... :-??

Oare n-ar fi util să se afișeze semnul „Interzisă circulația bicicletelor”? 8-}

Link to comment
Share on other sites

daca singurul mijloc de locomotie disponibil pe moment este bicicleta - fiind gratuit, iar eu vreau sa ajung din micro 40 in micro 19, ce fac???merg cu ea in spate pana in tig.I, apoi merg pana la faleza..dupa care continui drumul spre m.19 cu bicla-n spinare??

Link to comment
Share on other sites

Era un banc:

"Dar pina acuma cum ai facut?"

"Pai... m-am descurcat si eu cum am putut..."

"Aha... Foarte bine! Continua tot asa!!" :d

Mai e mult pina departe... Pina o sa fie orasul acoperit de trasee de bicicleta sa poti ajunge in siguranta din orice punct in orice punct...

Pina atunci.. Sprayul contra ciinilor, ochii cit ceapa la toti nesimtitii si, cel mai important, 3 cruci mari.

Edited by katman
Link to comment
Share on other sites

Am cautat pe goagal articolele din codul rutier referitoare la biciclete... si (ca la noi) sunt multe articole interpretabile... 106.gif

Codul rutier al bicicletei:

Art. 14. - In circulatia pe drumurile publice bicicleta trebuie sa fie:

a) prevazuta cu dispozitiv de franare eficace;

b) prevazuta cu un sistem adecvat, functional, de directie;

c) dotata cu sistem de avertizare sonora; se interzic echiparea si folosirea sistemelor de avertizare sonora specifice autovehiculelor;

d) echipata in fata cu lumina de culoare alba sau galbena, iar in spate cu lumina de culoare rosie si cu cel putin un dispozitiv fluorescent-reflectorizant, vizibil, de aceeasi culoare;

e) echipata cu elemente sau dispozitive care, in miscare, formeaza un cerc continuu, fluorescent- reflectorizante de culoare portocalie fixate pe spitele rotilor.

Art. 15. - Remorca atasata unei biciclete trebuie sa fie echipata, in partea din spate, cu un dispozitiv fluorescent- reflectorizant de culoare rosie, iar daca lumina din spate a bicicletei este obturata de remorca, aceasta trebuie sa fie echipata si cu o lumina de culoare rosie.

Utilizarea partii carosabile

Art. 100. - Vehiculele trebuie conduse numai pe drumurile, partile carosabile, benzile sau pistele stabilite pentru categoria din care fac parte. In cazul in care pe drumurile publice nu sunt amenajate benzi sau piste speciale pentru mopede, biciclete si celelalte vehicule fara motor, acestea pot fi conduse si pe acostament in sensul de mers, daca circulatia se poate face fara pericol.

Art. 142. - Se interzice oprirea voluntara a vehiculelor:

k) pe pistele obligatorii pentru pietoni si/sau biciclisti ori pe benzile rezervate unor anumite categorii de vehicule, semnalizate ca atare;

Reguli pentru alti participanti la trafic

1. Circulatia bicicletelor si a mopedelor

Art. 160. + (1) Bicicletele si mopedele, atunci cand circula pe drumul public, trebuie conduse numai pe un singur rand.

(2) Persoanele care nu poseda permis de conducere pot conduce mopede pe drumurile publice numai daca fac dovada ca au absolvit un curs de legislatie rutiera in cadrul unei unitati autorizate de pregatire a conducatorilor de autovehicule.

(3) Daca pe directia de deplasare exista o pista pentru biciclete, semnalizata ca atare, conducatorii vehiculelor prevazute la alin. (1) sunt obligati sa circule numai pe aceasta pista. Se interzice circulatia altor participanti la trafic pe pista pentru biciclete.

(4) Se recomanda ca, in circulatia pe drumurile publice, biciclistul sa poarte casca de protectie omologata.

Art. 161. - (1) Se interzice conducatorilor de biciclete sau de mopede:

a) sa circule pe sectoarele de drum semnalizate cu indicatorul avand semnificatia "Accesul interzis bicicletelor" ;

b) sa invete sa conduca biciclete sau mopede pe drumurile intens circulate;

c) sa circule pe trotuare, cu exceptia cazului cand pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor;

d) sa circule fara a tine cel putin o mana pe ghidon si ambele picioare pe pedale;

e) sa circule in paralel, cu exceptia situatiilor cand participa la competitii sportive organizate;

f) sa circule in timp ce se afla sub influenta alcoolului, a produselor ori substantelor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora;

g) sa se tina de un vehicul aflat in mers ori sa fie remorcat de un alt vehicul sau impins ori tras de o persoana aflata intr-un vehicul;

h) sa transporte o alta persoana, cu exceptia copilului pana la 7 ani, numai daca vehiculul are montat in fata un suport special, precum si a situatiei cand vehiculul este construit si/sau echipat special pentru transportul altor persoane;

i) sa circule pe partea carosabila in aceeasi directie de mers, daca exista o cale laterala, o poteca sau un acostament practicabil, ce poate fi folosit;

j) sa transporte sau sa traga orice fel de obiecte care, prin volumul ori greutatea lor, stanjenesc sau pericliteaza conducerea vehiculului ori circulatia celorlalti participanti la trafic;

k) sa circule pe aleile din parcuri sau din gradini publice, cu exceptia cazurilor cand nu stanjenesc circulatia pietonilor;

l) sa circule pe timp de noapte sau cand vizibilitatea este redusa, fara sa indeplineasca conditiile prevazute la art. 14 si 16;

m) sa circule atunci cand partea carosabila este acoperita cu polei, gheata sau zapada;

n) sa circule cu defectiuni tehnice la sistemele de franare sau cu un vehicul care nu este prevazut cu avertizor sonor;

o) sa traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, in timp ce se deplaseaza pe bicicleta sau pe moped;

p) sa circule pe alte benzi decat cea de langa bordura sau acostament, cu exceptia cazurilor in care, inainte de intersectie, trebuie sa se incadreze regulamentar pentru efectuarea virajului la stanga;

r) sa circule fara a purta imbracaminte cu elemente fluorescent-reflectorizante, de la lasarea serii pana in zorii zilei sau atunci cand vizibilitatea este redusa;

s) sa conduca vehiculul fara a mentine contactul rotilor cu solul.

Edited by toto
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Pentru cine e interesat de o plimbare cu bicicleta - Duminica 25 septembrie 2011, la ora 18.00 - "Marea Bicicleala!"

Traseul urmarit pentru tura: Elice - Faleza superioara - Ivas - Ultimul Leu - Tiglina - Potcoava - Elice

Informatii suplimentare pe www.clubciclism.ro.

bicicleala%252520copy.png

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Duminică e Marea Bicicleală

Bicicliştii sunt chemaţi la datorie! Clubul de Ciclism Galaţi organizează duminică seară „Marea Bicicleală”, acţiune care se înscrie în seria de manifestări dedicate Zilei Europene a Mobilităţii sau Zilei fără Maşini. „Marea Bicicleală” are loc duminică. Adunarea se face la ora 18.00, la zidul de la Elice. Pornind de aici, bicicliştii vor urma traseul Faleza Superioară - Ivas - Ultimul Leu - Ţiglina - Potcoava de Aur - Elice.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Marea Bicicleală la Galaţi

Zeci de biciclişti şi-au dat întâlnire, ieri după-amiază, la Elice, de unde au plecat într-un marş inedit pe străzile oraşului. Acţiunea, intitulată «Marea Bicicleală» şi organizată de Clubul de Ciclism din Galaţi, a încheiat, astfel, Săptămâna Mobilităţii.

Zecile de biciclişti de toate vârstele şi cu tot felul de biciclete - tandem, mountain bike, cursiere etc - au parcurs traseul Faleza Dunării - Prelungirea Coşbuc - Brăilei - Faleză, atrăgându-le atenţia pietonilor, dar mai ales şoferilor, unii destul de deranjaţi de aglomeraţia de pe străzi.

Potrivit orgnaizatorilor, prin acţiunea de ieri, membrii Clubului de Ciclism au vrut să le atragă atenţia tuturor că există, astfel încât şoferii să înceapă să-i considere pe biciclişti ca pe nişte parteneri în trafic, iar autorităţile locale să înceapă să amenajeze mai cu simţ de răspundere pistele de biciclete.

Bicicliştii din Galaţi îşi doresc ca pistele de biciclete să fie amenajate pe şosea şi nu pe trotuarele adesea prea înguste, doresc locuri amenjate în care să îşi poată lăsa bicicletele şi, în general, mai multă toleranţă din partea tuturor faţă de mersul pe bicicletă.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

MAREA BICICLEALA ed. a II-a

Duminică, 29 aprilie, ora 17.00

Ne imbracam in verde pentru a serba primavara, deschiderea "sezonului pentru biciclete" :d

Plimbare in grup (cat de multi ne strangem) pe traseul Elice - regiment 11 siret - tiglina - papadie - potcoava - domneasca - gradina publica si retur.

Anul trecut la prima editie traseul a fost cam jumatate si am avut plangeri :) asa ca l-am lungit... Traseul nu este fix, in functie de grup si omogenitatea lui sau alte evenimente aparute poate fi modificat.

Facebook

529786_369322583114306_163746930338540_1056452_1031423369_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Marea bicicleală revine şi în 2013

Bicicliştii gălăţeni se mobilizează şi sfidează frigul şi zăpada, participând la Marea bicicleală - ediţia de primăvară. Evenimentul este organizat de Club Ciclism Galaţi şi va avea loc duminică, începând cu ora 16.00, punctul de întâlnire fiind la Elice. Marea bicicleală nu este la prima ediţie, aceasta numărând tot mai mulţi participanţi doritori să arate Galaţiului că au o comunitate unită. Sunt invitaţi toţi cei care doresc să pedaleze liber, timp de două ore, pe străzile oraşului, împreună cu peste 100 de biciclişti. Primele 150 de biciclete vor fi echipate cu câte un cip pentru o mai bună orientare.

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

Marea Bicicleală în Noul Galaţi

Pentru al cincilea an consecutiv Clubul de Ciclism din Galaţi a organizat, duminică, „Marea Bicicleală”. Peste 150 de biciclişti - profesionişti sau amatori -  şi-au dat întâlnire, la Elice, de unde au pornit pe principalele străzi ale oraşului.

Scopul: „Pentru a le transmite şi autorităţilor, dar şi şoferilor că existăm. Autorităţilor, pentru a înţelege că avem nevoie de piste de biciclete, iar şoferilor, pentru a fi mai toleranţi faţă de biciclişti”, a explicat George Calinovschi, preşedintele Clubului de Ciclism Galaţi. „Piste, practic nu există la Galaţi, ci doar nişte benzi desenate pe trotuare, benzi cu foarte multe capcane - guri de canalizare, copaci, stâlpi. Cel mai normal ar fi ca pistele de biciclete să fie amenajate pe şosele. Bicicliştii au şi alte obstacole de întâmpinat, nu doar lipsa pistelor - câinii vagabonzi, dar şi nesimţirea unora din şoferi. Mi s-a întâmplat şi personal, pe Brăilei, a oprit şi a deschis portiera fără să se uite… era să-mi rup gâtul”, spune şi Mihai Cozma, membru al Clubului de Ciclism din Galaţi.

Chiar dacă au probleme, cicliştii sunt optimişti; speră ca administraţia locală să ia în consideraţie amenajarea de piste speciale şi chiar că şi şoferii vor deveni mai toleranţi. Iar numărul din ce în ce mai mare al bicicliştilor din Galaţi ar trebui să fie un argument suficient pentru ca primarul Marius Stan să construiască în noul Galaţi şi piste adevărate pentru biciclete, iar conducerea CJ Galaţi să realizeze că Pădurea Gârboavele este locul ideal de recreere pentru biciclişti. De altfel, duminica viitoare, la Pădurea Gârboavele va avea loc a treia ediţie a concursului „Mountain Bike”, la care deja s-au înscris peste 260 de biciclişti. Acţiunea este organizată tot de Clubul de Ciclism care încă speră că Pădurea Gârboavele va fi amenajată astfel încât bicicliştii să se poată plimba în voie.

presagalati.ro
 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Flori, fete şi biciclete pe Faleza Inferioară

Aproximativ 50 de reprezentante ale sexului frumos şi-au dat întâlnire duminică dimineaţă pe Faleza inferioară a Dunării. Dotate cu biciclete, fetele au plecat într-o plimbare până la Trecere bac şi retur. Ideea i-a aparţinut Corinei Dumitriu, care a lansat provocarea pe un site de socializare. Evenimentul, intitulat „Promenada biciclistelor” a avut un regulament foarte clar. „Toate fetele trebuie să poarte rochiţe şi să îşi personalizeze bicicleta. Vor fi acordate premii pentru originalitate”, ne-a spus, la începutul evenimentului, Corina Dumitriu.
La start s-au aliniat atât doamne şi domnişoare, cât şi câţiva prichindei dornici de întrecere. „Promenada” a fost condusă pe faleză de un grup de biciclişti de la clubul de ciclism din Galaţi, care au vrut să se asigure că frumoasele participante nu au probleme pe traseu. „Este a doua oară după 22 de ani când mă urc din nou pe bicicletă. Mi-a plăcut atât de tare această iniţiativă, încât nu am putut sta deoparte. Mişcarea este foarte bună şi, din punctul meu de vedere, ciclismul este un sport feminin”, ne-a declarat Geanina Poroşan, câştigătoarea locului 1 şi posesoarea celei mai înflorate biciclete.
12 dintre participante au primit premii pentru originalitatea cu care şi-au personalizat bicicletele. Pe lângă premiile oferite - şedinţe foto, cosmetice, accesorii pentru biciclete, invitaţii la diverse evenimente şi ţinute chic - toate concurentele au primit diplome de participare.
Organizatorii s-au declarat mulţumiţi de eveniment şi au promis să repete şi pe viitor „promenada”.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Amenajări de ochii lumii. Pistele pentru biciclişti dau în stâlpi

* Pe unele străzi, trotuarele înguste nu lasă loc şi bicicletelor şi pietonilor * Oricum, marcajele nu se respectă şi fiecare merge pe unde apucă

Încearcă şi municipalitatea gălăţeană să facă ceva, însă nu prea îi iese. În acest sens, putem da ca exemplu aşa-zisele piste pentru biciclişti. Cele amenajate pe trotuar, pentru traficul pe bicicletă, atât pe faleză, cât şi prin oraş, pe străzile Brăilei, Gheorghe Asachi, Frunzei, Oţelarilor, sunt o curiozitate. În primul rând, în multe locuri, cum e cazul bulevardului Oţelarilor, zona "Lupul de Mare", pistele ocupă aproape tot trotuarul, iar dacă ar fi să se respecte politica pistelor, pietonii nu ar mai avea pe unde trece. Spaţiul alocat pietonilor este extrem de mic. Pe strada Frunzei este aceeaşi situaţie, iar cazurile sunt mai multe. Dar având în vedere că nu se respectă - şi fiecare merge cum apucă - problema este ca rezolvată.
Senzaţia generală este că pistele au fost făcute numai de formă. „Dacă ar fi să eviţi culoarul dedicat bicicliştilor, cel puţin prin unele locuri, chiar nu ai pe unde merge. Nu ştiu, cred că le-au făcut numai de dragul de a spune că le-au făcut, pentru că oricum nu se respectă. Cred că pe asta au şi mizat, pe faptul că oricum nimeni nu le va respecta. Dar mă întreb, dacă vine unul pe bicicletă şi merge, cuminte, pe pistă, iar în faţa lui este un pieton, cum fac, cine trebuie să se dea la o parte, dacă nu ai unde?”, ne-a spus Marian.

Semne de circulaţie fix în mijlocul pistei

Unde mai pui că multe dintre aceste piste dau direct în stâlpii de electricitate sau în stâlpii cu semne de circulaţie pe ele. Adică mergi, mergi şi, hop, în mijloc, răsare ditamai stâlpul. Acest lucru ni l-a semnat şi unul dintre cititori. „Pe strada Frunzei, puteţi observa că pe pista pentru biciclişti sunt stâlpii de iluminat, care nu pot fi ocoliţi decât pe stradă”, ne-a spus cetăţeanul. Totodată, acesta ne-a atras atenţia că pe Gheorghe Asachi, pe lângă faptul că semnele de circulaţie sunt ori instalate prea jos, ori în locuri nefavorabile, ceea ce reprezintă un pericol atât pentru pietoni, cât şi pentru biciclişti, din zidul Stadionului "Oţelul" mai iese şi o ditamai ţeava, pe care dacă nu o vezi, rişti să îţi scoţi ochii sau să îţi spargi capul.

Pista pentru biciclişti se termină odată cu trotuarul

Potrivit noului cod rutier, bicicliştii nu au voie să folosească zebrele, însă, aşa cum arată unele zone din Galaţi, pot fi trasate nişte marcaje şi pentru aceştia, care să facă posibilă trecerea de la un trotuar la altul. Problema e că marcajele nu sunt făcute la toate trecerile. În lipsa marcajelor, ne întrebăm cum pot trece bicicliştii fără să fie amendaţi, având în vedere că cele mai multe treceri de pietoni nu au astfel de marcaje. Pe lângă toate astea, mai există şi insolenţa şoferilor, care îşi parchează maşinile pe trotuar, fie că există pistă pentru biciclişti sau nu, încurcând astfel şi circulaţia pietonilor, şi pe cea a bicicliştilor.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Promenada biciclistelor: flori, fete şi multe biciclete, la malul Dunării

Zeci de reprezentante ale sexului frumos au răspuns afirmativ invitaţiei Clubului de Ciclism Galaţi de a participa la cea de-a doua ediţie a Promenadei biciclistelor, un eveniment dedicat doamnelor şi domnişoarelor care iubesc eleganţa şi totodată mersul pe bicicletă.

Doamnele şi domnişoarele care adoră să meargă pe bicicletă şi-au dat întâlnire ieri dimineaţă pe Faleza inferioară a Dunării pentru a participa la a doua ediţie a evenimentului „Promenada biciclistelor”. Şi-au decorat bicicletele cu multe flori, s-au îmbrăcat cât mai şic şi s-au aliniat la start. Această acţiune doreşte să aduca in atentie in randul iubitoarelor mersului pe doua roti, faptul ca se poate merge cu bicicleta in orice tinuta (eleganta sau sportiva) si la orice varsta.

„In dimineata zilei de 29 iunie, pe faleza inferioara a Dunarii, si-au dat intalnire cele mai frumoase si cele mai cochete cicliste pe care le are Galatiul. Au venit insotite de biciclete, pe care le-au gatit si aranjat pana in cele mai mici detalii. Membrilor juriului le-a fost tare greu sa aleaga castigatoarele. Datorita sponsorilor evenimentului, cărora vrem să le mulţumim, reprezentatele sexului frumos s-au indulcit pe timpul plimbarii, s-au ales cu flori, produse cosmetice si amintiri frumoase”, ne-a declarat George, unul dintre organizatorii din partea Clubului Ciclism Galaţi.

Aşa se face că preţ de câteva zeci de minute, faleza a fost plină de culoare, inflorata si plina de zambete, datorita ciclistelor care au fost prezente si cu care ne mandrim, iar numarul lor speram sa creasca de la an la an.

adevarul.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Care sunt zonele unde se pot aventura bicicliştii din Galaţi

Libertate şi forţă. Acestea sunt sentimentele care îi domină pe pasionaţii de ciclism, atunci când se plimbă în voie pe şaua bicicletei. Cum e sezonul vacanţelor şi mulţi dintre voi aveţi mai mult timp liber, vă propunem să descoperiţi plăcerea sportului pe două roţi. Am stat de vorbă cu Laurenţiu Popa, şeful asociaţiei „Stejarul către tineri”, care promovează sportul şi organizează tot felul de ieşiri pe bicicletă. Am aflat de la el care sunt principalele zone din oraş şi traseele din judeţ perfecte pentru bicicleală. 

Locuri din oraş pentru plimbări pe bicicletă

„În Galaţi, cele mai bune alternative pentru a face mişcare pe două roţi sunt parcurile mari: Grădina Publică, Parcul Rizer, dar şi faleza. Însă, în anumite zile când este aglomerat, ne e greu să mergem pe faleză. Chiar dacă sunt trasate pistele pentru noi, oamenii nu sunt atenţi şi putem spune că nu ne respectă. Fie îşi plimbă copilul în căruţ pe acolo, fie nu ne bagă în seamă şi nu se dau din calea noastră. Nu e o plimbare plăcută atunci când trebuie să opreşti de multe ori, pentru a nu lovi pe cineva. Şi în trafic întâmpinăm probleme şi trebuie să fim foarte atenţi pentru că unii şoferi nu ne respectă, nu ne văd în oglinzi, sau nu ne acordă prioritate atunci când este cazul”, ne-a spus Laurenţiu Popa.

Trasee lungi pentru firi sportive

„În afara oraşului avem mai multe trasee pe care obişnuim să le facem în timpul liber. Prima variantă ar fi peste Dunăre. De la Galaţi, trecem cu bacul şi ajungem la I.C Brătianu, trecem prin Măcin, Smârdan, luăm bacul la Brăila şi înapoi la Galaţi. Avem de parcurs în jur de 50 de kilometri, gradul de dificultate este scăzut, aici pot merge în special sportivii începători, pentru că terenul este plat, trebuie doar să-i ţină picioarele. La fel, un traseu destul de simplu este Galaţi-Gârboavele, care are undeva la 25 de kilometri, Galaţi-Scânteieşti şi retur pe drumul de la Cuca, lungime 50 de kilometri. Tot în grup organizat, pedalăm şi între Galaţi şi Brăila, cam 30 de kilometri, sau până înspre Vama Giurgiuleşti, vreo 8 kilometri. Mai este şi varianta de ocolire a combinatului, sau pe lângă cartierul Dimitrie Cantemir, dar sunt drumuri scurte şi uşoare pentru că, mai peste tot, este teren plat. Însă, dacă vrem adrenalină mai multă, de obicei în weekend, facem traseul offroad din Munţii Măcin care are peste 50 de kilometri, ori mergem prin Pădurea Gârboavele, în zonele cu o dificultate ridicată. De asemenea, putem coborî şi în valea cartierului Micro 20 şi ne plimbăm prin Pădurea Filofteia, de lângă biserica ce poartă acelaşi nume”, ne-a enumerat Laurenţiu.

"Pistele de biciclişti trasate în bătaie de joc"

În Galaţi, sunt 12 kilometri de piste pentru biciclişti în următoarele zone: faleza superioară, strada Frunzei - rondoul Ultimul Leu, strada Cloşca - Ivas, strada Brăilei - Ultimul Leu - Coşbuc, Coşbuc - strada Domnească. Însă, mulţi biciclişti susţin că acestea nu au fost trasate cum şi unde trebuie şi că nu le folosesc din mai multe motive.
Primul pasionat de ciclism cu care am vorbit este Szendrei Adrian, un tânăr de 26 de ani, care de peste cinci ani alege acest tip de mişcare pe două roţi. Nu face parte din niciun club de profil, însă îi cunoaşte pe mulţi membri din diferite organizaţii din Galaţi şi şi-a făcut o gaşcă permanentă cu care iese la plimbare cu bicicleta. „De cele mai multe ori, în timpul săptămânii ies seara, când străzile sunt mai libere, iar în weekend organizăm trasee prin împrejurimile Galaţiului: la Cotul Pisicii, la combinat sau la Vama Giurgiuleşti. Oraşul în sine nu e cine ştie ce pentru plimbări. Nu obişnuiesc să merg pe pistele pentru biciclişti de pe trotuare, pentru că e mai mult chin. Mai bine se merge pe şosea. În trafic însă, trebuie să fii foarte atent şi, dacă nu eşti sigur pe tine, mai bine te plimbi pe faleză. În afara Galaţiului ai mai multe posibilităţi pentru trasee pe care să le parcurgi cu plăcere”, ne-a povestit Adrian.

Cristian Gorneac, în vârstă de 37 de ani, spune că de 12 ani străbate în lung şi-n lat oraşul şi zonele din afara lui. Nu are o bicicletă scumpă (a cumpărat-o la mâna a doua cu 800 de lei) iar pe echipament a dat în jur de 200 de lei, însă pentru el acestea sunt perfecte. „Ies să mă plimb cu bicicleta de luni până sâmbătă, după programul de muncă. Mă întâlnesc cu prietenii care au aceeaşi pasiune şi, de obicei, facem câteva ture de faleză, după care ne stabilim un traseu în afara oraşului. Îmi place să mă plimb şi pe străzi, nu mi s-a întâmplat niciodată ca un şofer să nu-mi acorde prioritate. Nu folosesc pistele de pe trotuar, pentru că e greu. Fie sunt oameni care se plimbă pe ele şi trebuie să-i ocolim, fie sunt maşini parcate. Însă prefer mai mult adrenalina, să merg pe traseele offroad", ne-a spus Cristian.
Şi Lucian se consideră un „biker” profesionist, pentru că face plimbări cu bicicleta de peste 10 ani. Cunoaşte ca în palmă toate locurile unde poţi experimenta acest sport. „Cel mai mult îmi plac traseele grele, offroad. Destul de des merg cu prietenii peste Dunăre, la Măcin şi acolo ne facem de cap. Se întâmplă să şi înnoptăm prin zonă şi a doua zi să o luăm de la capăt. Prin oraş, mă plimb mai rar. Faleza ar mai fi o opţiune bună de dat la pedale şi cam atât. În trafic trebuie să fii atent non stop. Ce să mai spun de pistele de biciclişti care au fost trasate cam în bătaie de joc. În unele zone fie e un indicator rutier înfipt exact în mijloc, fie câte o canalizare cu capacul mai ridicat, fie maşini parcate. Decât să le ocolesc, mai bine merg pe stradă”, ne-a povestit Lucian.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Pistele pentru biciclişti sunt doar de formă

* Mai înguste decât ar trebui să fie conform standardelor, spaţiile aşa-zis amenajate sunt lipsite de continuitate sau rampe * În schimb, sunt pline de obstacole

Municipalitatea a trasat în anii trecuţi mai multe linii pe trotuarele din Galaţi, lăudându-se că a creat "piste pentru biciclete". Cu toate acestea, aşa-zisele piste nu respectă niciun standard şi sunt, la propriu şi la figurat, fără sens. Potrivit datelor furnizate de Primărie, în Galaţi au fost amenajate până acum piste pentru biciclete care au o lungime de aproape 10 kilometri, însă acestea ori ocupă tot trotuarul, ori dau în stâlp, ori sunt ocupate de maşini, ori dau în gropi, ori s-a dus orice urmă de vopsea din marcajul făcut. Mai mult decât atât, sunt mai înguste decât prevedea legea şi nici nu sunt delimitate cum ar trebui.

Trecerea în revistă a spaţiilor delimitate pentru biciclişti

Potrivit Primăriei, avem patru piste destinate bicicliştilor. Prima ar fi pe toată lungimea Falezei Inferioare a Dunării. A doua ar începe de la Faleza Superioară a Dunării – pe porţiunea cuprinsă între Elice şi Parcul Viva – şi continuă pe strada Prelungirea Coşbuc, strada Regiment 11 Siret, cu ieşire pe strada Brăilei, în dreptul Poliţiei judeţului Galaţi, pe urmă pe strada Brăilei până la Păpădie. A treia ar fi pe strada Basarabiei - pe segmentul cuprins între Bulevardul George Coşbuc şi Piaţa Energiei, în prima parte, până la intersecţia cu strada Nae Leonard, pe trotuarul aferent Cimitirului ”Eternitatea”, continuând apoi din această intersecţie până la Piaţa Energiei, pe trotuarul celălalt. Ultima pistă ar fi pe strada Oţelarilor - de la sensul giratoriu, până în intersecţia cu strada Stadionului, continuând pe strada Stadionului, pe trotuarul aferent Spitalului Judeţean, până la intersecţia cu strada Brăilei.

De ce nu sunt bune actualele piste

Înainte de toate, ar trebui să spunem că bicicleta este clasată ca fiind vehicul pe două roţi. Iar atâta timp cât este un vehicul, acesta nu are ce căuta pe trotuar, acesta fiind destinat traficului pietonal. În plus, lăsând această chestiune la o parte, din prezentarea Primăriei ne putem da seama că ceva nu este în ordine. De exemplu, pistele nu au continuitate. Cea de pe strada Basarabiei se mută brusc de pe un trotuar pe celălalt. Plus că nu îţi dai seama care este sensul de mers. Fiind o singură pistă, doar pe unul dintre trotuare, în cazul în care vin doi ciclişti din sensuri opuse, niciunul dintre ei nu ştie care trebuie să dea prioritate şi, oricum, sunt obligaţi să iasă de pe marcaj, pentru că nu încap amândoi.

Apoi, aşa cum atrăgeam atenţia şi într-un material publicat în septembrie 2013, este aproape imposibil ca pe parcursul uneia dintre piste să nu apară şi obstacole fel de fel, de la stâlpi de iluminat, canalizări (uneori descoperite), copaci, până la semne de circulaţie sau maşini parcate, care pun în pericol integritatea fizică a cicliştilor. Unele dintre marcaje s-au deteriorat şi, având în vedere că benzile se află pe trotuar, oricând poate să apără o coliziune între un ciclist şi un  pieton. Opinia celor care folosesc bicicleta aproape zilnic, fie ca pe un mijloc de transport, fie din plăcere, este că, în forma actuală, pistele sunt, mai degrabă, inutile.

Cum ar trebui să fie pistele

Potrivit preşedintelui Asociaţiei Bikeworks, Silviu Negoiţă, actualele piste nu respectă standardele legale, atât din punctul de vedere al distanţei faţă de obstacole, cât şi din punctul de vedere al lăţimii sau al sensului de mers. „Două linii trasate nu înseamnă că avem piste pentru biciclişti. Ele ar trebui amplasate pe carosabil, să aibă o lăţime minimă de 1 metru pentru o bandă şi un sens de circulaţie, 1,50 metri pentru două benzi şi un sens de circulaţie şi 2 metri pentru două benzi de circulaţie în ambele sensuri. Este nevoie ca pista pentru biciclete să fie demarcată printr-o bordură, nu numai printr-o dungă. Ideală ar fi aici o colaborare între Poliţia Rutieră şi Primărie, pentru a sistematiza transportul”, ne-a declarat preşedintele Bikeworks. De altfel, declaraţia preşedintelui Asocieţiai este susţinută de standardul elaborat încă din 1991, de către Institutul Român de Standardizare, pentru pistele destinate bicicletelor.

Cazul pistelor declarate ilegale în Bucureşti

În 2012, aproape toate pistele din Bucureşti au fost declarate ilegale de către Poliţia Rutieră, după ce societatea civilă a sesizat în mai multe rânduri că viaţa bicicliştilor este în pericol deoarece municipalitatea nu le-a amenajat corespunzător, ele fiind, la fel ca în Galaţi, "decorate" cu diferite obstacole sau pentru că ocupau tot trotuarul.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mişcare pe două roţi, în weekend

„Săptămâna mobilităţii” (15-22 septembrie) este o campanie a Uniunii Europene prin care se doreşte convingerea cetăţenilor să folosească mijloacele de transport în comun, bicicletele, ori să meargă pe jos, lăsând astfel acasă maşina personală. Totul, pentru a reduce, pe cât posibil, poluarea din mediul înconjurător. În acest sens, reprezentanţii Clubului de Ciclism organizează, în acest weekend, mai multe acţiuni pentru gălăţenii dornici de mişcare pe două roţi.

Să învăţăm să mergem pe bicicletă

Sâmbătă, 20 septembrie, toţi gălăţenii care nu ştiu să meargă pe bicicletă, dar îşi doresc să înveţe acest lucru, sunt aşteptaţi pe platoul din faţa Sălii Sporturilor, de mai mulţi membri ai Clubului de Ciclism din oraş. La această activitate de iniţiere pot participa persoane de toate vârstele, iar organizatorii spun că vor aduce ei bicicletele, oamenii să vină înarmaţi doar cu voie bună şi chef de pedalat.

Cursă de mountainbike

Tot sâmbătă, de la ora 10,00, asociaţia sportivă vă invită la „Dunărea Galaţi MTB Race”, concurs desfăşurat în pădurea de lângă Stadionul Dunărea, pe un traseu de un kilometru, de dificultate medie. La final, vor fi premiaţi cu medalii şi diplome primii trei participanţi pentru fiecare categorie de vârstă (masculin 14 - 17 ani, 18 - 29 ani, 30 - 39 ani, peste 40 ani şi feminin open) care au trecut linia de FINISH şi au înregistrat cel mai bun timp.

Duminică, ziua fără maşini

Pentru că în toată Europa, pe 22 septembrie, este sărbătorită „Ziua fără maşini”, reprezentanţii Clubului de ciclism s-au gândit să marcheze şi ei această zi, însă pe 21 septembrie. Aşadar, duminică, toate persoanele pasionate de sportul pe două roţi sunt aşteptate la „Marea Bicicleală”. Întâlnirea se va face la Elice, începând cu ora 16,30, iar la ora 17,00 se va pleca pe traseul Elice - Parc Viva - strada Regiment 11 Siret - Ţiglina I - Păpădie - Potcoava - magazin Winmarkt - Grădina Publică - Elice.
viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Marea Bicicleală de Primăvară 2015

Duminică, 29 martie 2015, la ora 16.00, toţi iubitorii mişcării în aer liber sunt aşteptaţi la Elice, acolo de unde se va da startul acţiunii de acum cunoscute - Marea Bicicleală de Primăvară. Prima oară, acest eveniment s-a organizat la Galaţi în urmă cu patru ani şi de atunci, an de an, tot mai mulţi gălăţeni vin cu bicicletele la această acţiune care promovează, pe de o parte, mişcarea în aer liber, iar pe de altă parte promovează un comportament civilizat al celorlalţi participanţi la trafic faţă de biciclişti.

Evenimentul de duminică este organizat de Clubul de Ciclism Galaţi. Potrivit organizatorilor, traseul va fi acelaşi, "exact ca în ultimii patru ani. Pentru cine nu îl cunoaşte deja, acesta va fi: Faleza Superioră - Parcul Viva - Str. Regiment 11 Siret - Str. Brăilei - Str. Domnească - întoarcere la statuia de la Grădina Publică - Str. Domnească - Str. N. Bălcescu - Str. Navelor - Elice".

presagalatibraila.com

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Înscrieri la "Promenada biciclistelor" 2016

Toate biciclistele din Galaţi sunt invitate duminică, 22 mai, între orele 11,00 şi 13,00, pe Faleza Inferioară a Dunării, la o promenadă cu bicicleta. La evenimentul organizat de Clubul de Ciclism Galaţi pot participa doamnele şi domnişoarele de toate vârstele, după completarea formularului de înscriere afişat de site-ul www.ciclismgalati.ro. Participantele vor urma traseul stabilit de organizatori, cu biciclete decorate/ personalizate, într-un ritm lent, pentru a putea fi fotografiate. Totodată, potrivit organizatorilor, pentru a-şi exprima feminitatea, doamnele şi domnişoarele vor participa într-o ţinută elegantă, care să le definească. Traseul pentru paradă va fi de la Zidul Mare până la Trecere Bac şi retur. La final, se va organiza o tombolă. Înscrierile la „Promenada biciclistelor” se fac până miercuri, 18 mai. Participarea este gratuită.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Explozie de culoare şi veselie la Promenada Biciclistelor

Zeci de doamne şi domişoare, indiferent de vârstă, îmbrăcate elegant, în rochii sau fuste, cu pălării elegante pe cap şi pantofi cu toc în picioare, s-au plimbat, duminică, cu bicicletele, pe Faleza Inferioară, la "Promenada Biciclistelor", un eveniment organizat de Clubul de Ciclism din Galaţi. Singura condiţie de participare a fost ca bicicletele să fie decorate cu flori, iar biciclistele să fie îmbrăcate elegant.

Zecile de participante la Promenada Biciclistelor nu au dat deloc dovadă de lipsă de imaginaţie: ici o bicicletă galbenă, decorată cu floarea soarelui şi spice, "asezonată" cu o doamnă în rochiţă veselă, de vară, colo o bicicletă "mascată" în pisică, dincolo o doamnă venerabilă, de peste 60 de ani, îmbrăcată într-un deux pieces de mătase, asortat cu pălărie ("suntem trei generaţii pe bicicletă, eu, fiica mea şi nepoţica!"), dincolo o tânără îmbrăcată "casual, că anii trecuţi am venit în rochie şi acum m-am gândit să vin aşa - pantofi stiletto, pantaloni din piele şi un maiou cu paiete", alături o biciclistă... balerină, cu o fustiţă din voal şi câte şi mai câte! Zecile de bicicliste au umplut faleza de culoare şi veselie, gălăţenii strângându-se în jurul lor pentru a le admira şi poza.

"Clubul organizează mereu concursuri, dar la ele participă de obicei băieţi, aşa că ne-am gândit să dedicăm un eveniment exclusiv fetelor", a explicat acţiunea Petrică Dumbravă, de la Clubul de Ciclism Galaţi.

După înscrierea concurentelor, care au fost admirate şi pozate de toţi cei de pe faleză, s-a dat startul. Traseul parcurs de participante a fost pe Faleza Inferioară, de la Zidul Mare până la Trecere Bac şi retur, însă nu a fost un concurs de viteză sau îndemânare, ci pur şi simplu o plimbare relaxantă, pe biciclete. La final, participantele la promenadă au câştigat, la tombolă, diverse premii, de la accesorii vestimentare hande-made, până la o cină romantică, în doi, la unul din restaurantele de pe Faleză.

presagalatibraila.com

 

Gălăţencele au dat o lecţie de eleganţă pe două roţi

Aproximativ o sută de gălăţence îmbrăcate în rochii elegante, pe tocuri şi cu accesorii rafinate au participat, duminică, 22 mai, la o promenadă a biciclistelor, pe Faleza Inferioară a Dunării. Evenimentul a fost organizat, al patrulea an consecutiv, de Clubul de Ciclism Galaţi şi s-a bucurat atât de admiraţia publicului, cât şi de o bună implicare a doamnelor şi domnişoarelor din Galaţi.

"80 de persoane au participat la această promenadă, mai gătite, mai frumoase, mai elegante decât anul trecut. Avem premii pentru toate participantele, care constau în abonamente la sala de fitness, produse cosmetice, vouchere pentru machiaj, în general, produse pentru doamne şi domnişoare. Încercăm să promovăm cât mai mult ciclismul ca stil de viaţă sănătos. Spre bucuria noastră, suntem din ce în ce mai mulţi şi, poate, în viitorul apropiat autorităţile ne vor face nişte piste să circulăm în siguranţă", ne-a declarat Sorin Stanciu, unul dintre organizatorii Clubului de Ciclism Galaţi.

Totodată, participantele au precizat că s-ar plimba pe bicicletă mai des, dacă Galaţiul ar avea piste pentru biciclişti. "Este al patrulea an când particip. Este păcat că se face o dată pe an, eu aş face un astfel de eveniment în fiecare anotimp. Îi felicit pe băieţii de la Clubul de Ciclism, întotdeauna au organizat evenimentul cu multă seriozitate. Mi-aş dori ca zilnic să ne putem plimba astfel pe străzile Galaţiului, însă nu este posibil. În primul rând, nu avem pistele acelea pentru biciclişti, după care tânjesc mulţi. Am observat că de la an la an sunt mai multe femei care îşi doresc să urce pe bicicletă, dar nu au pe unde să se plimbe. Chiar şi aici, pe Faleză, dacă vrei să mergi pe pista de biciclişti, dai peste restaurante sau peste oameni", ne-a spus Gianina Hanţă, una dintre participante.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Invitaţie pentru fete cochete pe biciclete

Asociaţia BikeWorks invită doamnele şi domnişoarele care îndrăgesc mersul pe bicicletă la prima ediţie «SkirtBike Galaţi» care va avea loc duminică, 31 iulie 2016, începând cu ora 18.30, în municipiul Galaţi. "Cu respect pentru lucrurile tradiționale, prima ediţie SkirtBike Galaţi va combina tradiționalul cu modernul, astfel încât doamnele şi domnişoarele care vor da curs invitaţiei la acest eveniment, vor purta cea mai mândră ie românească şi vor pedala pe cea mai dichisită bicicletă, cu flori şi multe alte accesorii.

"Vom pedala în ținute chic, vesele, pentru a încuraja mersul pe bicicletă în rândul femeilor, pentru a arăta că biciclistele au un loc în trafic, că ne dorim și utilizăm bicicleta în viața noastră de zi cu zi, ca mijloc de transport sau de recreere. Am ales ia românescă pentru a da un plus de valoare evenimentului. Ia reprezintă mult mai mult decât un obiect vestimentar reinventat -ea a rămas un simbol, o poveste, o carte de istorie. Este etalonul nostru de frumuseţe", spune Nicoleta-Adriana Vintu, project manager SkirtBike Galaţi.

SkirtBike Galaţi se va desfăşura pe traseul Parc Eminescu - str. Domnească - Grădina Publică. Înscrierile pentru participarea la acest eveniment sunt gratuite. Pentru buna desfăşurare a evenimentului, înscrierile se vor face duminică, 31 iulie, începând cu ora 18.30, în Parcul "Eminescu", unde doamnele şi domnişoarele prezente vor primi numere de participare pentru biciclete și taloane pentru tombola cu premii care se va organiza. Deplasarea pe traseu se va face începând cu ora 19.00, pe o singură bandă a străzii Domnească, se vor respecta regulile de circulație și indicațiile membrilor Bike Works care le vor însoți pe participante. La finalul paradei, în zona special amenajată SkirtBike din Grădina Publică, organizatorii vor pregăti mai multe surprize frumoase pentru participante, un concert live CandyBar, precum și o tombolă cu multe premii. Detalii găsiţi şi pe pagina de Facebook dedicată evenimentului SkirtBike Galati", transmite, printr-un comunicat de presă, asociaţia organizatoare.

presagalatibraila.com

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.