Jump to content

Lobby pentru biciclete


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Pasiunea mută munţii, nu şi indolenţa Primăriei

  • În Galaţi sunt din ce în ce mai mulţi cetăţeni care preferă mersul pe două roţi, atât zi de zi, cât şi în scop recreativ
  • Din păcate, reacţia autorităţilor la nevoile lor este nulă

Creşte, de la an la an, numărul bicicliştilor gălăţeni. Ninel Paraschiv, probabil cel mai cunoscut mecanic de biciclete din oraş, spune că pe străzile din oraş şi prin împrejurimi circulă, astăzi, cam de patru-cinci ori mai multe biciclete decât în 2011, spre exemplu. Între timp, au apărut şi performerii. S-au născut şi echipe de mountain bike premiate la concursuri naţionale. Iar printre oamenii care se plimbă pe biciclete de 300 de lei, cumpărate din supermarket, trec şi cei care au cheltuit pe bicicletă mai mult decât pe maşină. Gălăţeanul a prins chef să iasă din casă cu bicicleta, iar asta e bine. Singurul lucru pe care nu-l vedem întâmplându-se e o investiţie serioasă în infrastructura rutieră destinată bicicliştilor.

Am cerut Primăriei Galaţi, în scris, în baza Legii 544/2001, o serie de informaţii legate de starea puţinelor piste de biciclişti din oraş, dar şi cu privire la planurile pe care le are pentru dezvoltarea acestei infrastructuri. Nu de alta, dar chiar actualul primar al oraşului a promis, în campanie, un Galaţi mai prietenos cu bicicliştii. Din păcate, cel puţin la unele dintre întrebări, Primăria a ales să ne răspundă mai degrabă în glumă. Semn că au fost destul de înţelepţi bicicliştii care şi-au propus să se plimbe, de acum încolo, mai mult prin păduri şi mai puţin pe şosele.

Maus Bike Team: dacă performanţa ar fi uşoară, ar face-o toţi!

Marius Ionaşcu are acum 44 de ani şi e sufletul echipei gălăţene de mountain bike numită Maus Bike. Pe bicicletă merge din copilărie. A ajuns să iubească sportul cu roţi şi pedale din tinereţe, mai ales pentru libertatea pe care acesta i-a oferit-o. Acum, în propriul său magazin de biciclete din zona Portului, îşi aminteşte, amuzat, că până şi primele pedale le-a dat altfel decât alţii. „Prima bicicletă mi-a luat-o taică-miu, prin '77 sau '78. Era un Pionier, de la Automotovelo. Îmi aduc aminte că am învăţat să merg acolo, pe loc. Era cam pe unde vin acum magazinele auto de la Popescu. S-a petrecut firesc: mi-a scos tata bicicleta în faţa magazinului, s-o încerc. Am mers un pic şi am căzut. M-am ridicat, am mers, iar am căzut. Tata, care de fapt nu m-a bătut niciodată, cred că mi-a dat aşa, mai în glumă, una la fund. Şi nu mi-a plăcut treaba asta, aşa că am început să fac totul ca să îmi ţin echilibrul. Şi mi-a ieşit”, îşi aminteşte Marius.

A lucrat ani la rând ca veterinar, dar până la urmă a renunţat la acea carieră, tot din pasiune pentru biciclete. A observat că era greu să îţi procuri piese. Alături de Cristi Mircioi - actualmente parte din echipa Maus Bike - a pus bazele primului magazin profesional de ciclism din oraş. „Pe şosele nu prea mai merg cu bicicleta, de ceva timp. Dar am mers, mulţi ani. Spre exemplu, bicicleta mi-a plăcut mai demult pentru că era vehiculul meu de evadare. Mă duceam cu ea la munte, puteam să rămân mai multe zile pe acolo, să fiu mai liber… Dar abia pe la 35 de ani am descoperit mountain bike-ul. Şi când mi-am dat seama ce potenţial are, la noi, zona Gârboavele, am hotărât să mă dau mai mult prin pădure”. A început să se înscrie la competiţii şi să le câştige. Şi chiar dacă e modest atunci când îşi povesteşte victoriile, lui Marius deja îi vine greu să-şi mai numere premiile. „Am şi vreo două titluri de campion naţional. Mă rog, e un sistem mai complicat, la noi. Campionatele naţionale sunt tot în cadrul unor concursuri. Nu-s de sine stătătoare. Am fost, să spunem, la zece concursuri pe an. Timp de zece ani. Şi arareori m-am întors fără un loc pe podium. Deci au fost şi recompense… Iar între timp s-au şi schimbat mult lucrurile. Când am început eu, vânai concursuri. Acum sunt câte cinci pe weekend, nici n-ai cum să mai ajungi la cele mai multe dintre ele. Ceea ce pot să spun, despre activitatea mea competiţională, este că sunt victorii mai mici - să spunem un loc doi sau trei - de care sunt mai mândru şi pentru care am muncit mai mult decât pentru locurile întâi”, spune Marius.

Cristi Mircioi, partenerul de afaceri şi echipă al lui Marius, nu îşi propusese să devină ciclist. Dar s-a întâmplat şi treaba asta i-a adus o mulţime de bucurii. „Am ieşit, la un moment dat, în munţii Măcinului şi mi-a plăcut tare mult natura de acolo. Am vrut, mai întâi, să îmi cumpăr un ATV cu care să mă dau pe acolo. Dar ATV-ul era prea scump şi n-am reuşit să strâng banii. Aşa că mi-am cumpărat o bicicletă. Acela a fost începutul. Am făcut întâi lucruri mai uşoare, apoi din ce în ce mai grele. Îţi dai seama că eşti pasionat când nu mai cauţi scuze ca să lipseşti de la antrenament, ci încerci să găseşti scuze ca să te duci neapărat acolo, să te dai. Şi în timp, sportul te schimbă. Nu mai mănânci orice şi oricât. Te odihneşti când trebuie. Te îmbraci diferit. Păi, cum te duci la primul tău antrenament? Îmbrăcat în trening, cu tricou de bumbac şi cu şapcă, să nu te ardă soarele. Abia apoi afli că tricoul trebuia să fie sintetic, pentru că în cel de bumbac transpiri şi răceşti. Te antrenezi, înveţi, te schimbi. Sportul te disciplinează”, spune Cristi.

Florin Mârza era deja unul dintre cei mai cunoscuţi gălăţeni din momentul în care, practicant de parkour fiind, a apărut într-un documentar realizat de Discovery Channel. La scurt timp de la acel moment, tânărul gălăţean a descoperit mountain bike-ul. „Bicicletă aveam pentru că mă ajuta să ajung mai repede la muncă. Întâmplător, am ajuns şi la un concurs de mountain bike organizat la Gârboavele. Mi-a fost greu, dar n-am ieşit ultimul. Şi asta m-a încurajat să mai încerc. Ca să parcurg primul traseu, la indicaţiile lui Marius, peste Dunăre, mi-au trebuit aproape opt ore. La final, nici măcar nu mai eram coerent. Acum îl fac în cam cinci ore sau poate chiar mai puţin. Am 27 de ani şi mă antrenez, pe bicicletă, de cinci ani. În următorii cinci, îmi voi atinge maximul de potenţial. Vreau să fiu campion naţional. Poate chiar mai mult…Totul este să te antrenezi şi să concurezi. Sunt şi secrete. Spre exemplu, pe bicicletă, în timpul cursei, trebuie să mănânci cât încă nu ţi-e foame şi să bei cât încă nu ţi-e sete. Dacă aştepţi să simţi foame sau sete, degeaba te mai alimentezi. Corpul tău nu va procesa în timp util ceea ce i-ai dat şi vei cădea fizic. Mi s-a întâmplat la un concurs, am învăţat din asta”, spune Florin Mârza. Tânărul participă la concursuri destul de des şi ocupă locuri de care e mândru. Iar când nu e pe bicicletă, acceptă şi alte provocări: aleargă la semimaratoane şi înoată. Dar în cele mai multe dimineţi, echipa Maus Bike e prin munţii Măciunului, la antrenamente grele. Că dacă ar fi uşor, am fi toţi ca ei!

Ninel Paraschiv - cel mai cunoscut „doctor” de biciclete

Dacă trăieşti în Galaţi şi ai bicicletă, sigur ai auzit de Ninel Paraschiv. Are, din 2011, un service pe strada Cezar, în jurul căruia s-a adunat o comunitate mare de biciclişti. Trec pe aici o mulţime de oameni, muncitori cu biciclete cumpărate din supermarket, la medici şi oameni de afaceri cu biciclete scumpe. Dacă te-a lăsat bicicleta pe undeva, vine „doctorul” de biciclete la tine şi te ajută să pui pedalele în mişcare. „În general, nu poţi să spui că n-ai ce să-i faci bicicletei. Sigur că te documentezi continuu, că nu le poţi şti pe toate. Dar soluţii se găsesc. Toată treaba e să îţi alegi o bicicletă bună, să fii în siguranţă”, spune Ninel. E un tip vesel, dezinvolt, care, atunci când nu repară biciclete, stă cu familia sau dă ture cu bicicleta, cu prietenii. E atletic, n-ai cum să nu observi asta. Şi cum să nu fie dacă nu îşi aminteşte să fi petrecut, în întreaga lui existenţă, mai mult de o săptămână fără să se urce pe bicicletă. „Măi, acum s-ar putea să fi fost… când eram internat pe la Neurochirugie. Nici acum nu poţi spune că eşti chiar în siguranţă pe drumuri, dar a fost şi mai rău. Cred că am avut o perioadă în care abia reapăreau bicicletele în Galaţi şi în care stăteam mai mult pe la spital decât pe acasă. Cădeam, mă loveam... Mă întrebau doctorii „Mă, da ţie îţi place la noi, de te tot întorci?””.

În vara asta, l-am întâlnit prin oraş, învătându-şi fetiţele să meargă pe bicicletă. „Asta e dovada maximă de optimism, în ceea ce ţine de viitorul bicicletei în oraş, nu-i aşa? Îmi învăţ copii să meargă. Încerc să am încredere că vor fi în siguranţă, pe drumurile noastre. Sper ca, într-o zi, să nu mai sară câini la tine când mergi pe bicicletă. Să nu te mai fereşti de maşini. Şi chiar să avem un circuit pentru biciclişti pe care să îţi poţi plimba prietenii, ca să le arăţi oraşul. Mai ales că mai trec pe aici şi străini, care tranzitează oraşul pe biciclete. Ar fi ceva să avem un asemenea circuit, nu?”, se întreabă, retoric, Ninel Paraschiv.

Pasiunea îi aduce pe oameni laolaltă

Ovidiu Matache este jurnalist şi secretarul Asociaţiei Bike Works din Galaţi. Iar Bike Works înseamnă o mulţime de oameni inimoşi, laolaltă, care, pe lângă că se plimbă cu bicicletele, se implică şi în problemele comunităţii locale. „Noi organizăm Măcin Mountain Fun, spre exemplu. E o acţiune mare, care a crescut de la an la an şi care a atras tot mai mulţi participanţi. Mai facem şi plimbări, „ture” le spunem noi, uşoare, medii şi grele, aşa încât indiferent cât de bine ştii să mergi, să ai ocazia să o faci împreună cu prietenii”, spune Ovidiu.

BikeWorks face multe. De la concursuri ca „Juniorii pedalează” - care înseamnă şi educaţie rutieră - la acţiuni de igienizare a diverselor spaţii care au nevoie de aşa ceva, la cercetare cicloturistică şi câte şi mai câte. Sunt sute de oameni care au aderat la BikeWorks. Unii au rămas în asociaţie, alţii nu. Dar, dacă eşti pasionat de biciclete, e cu siguranţă o companie pe care să o alegi. Ţi-ar fi mai uşor să afli cât mai multe despre secretele sportului. Ceea ce spune inclusiv secretarul BikeWorks este că mai e mult până să te poţi plimba în siguranţă, prin oraş. „Pe de o parte este problema pistelor de biciclişti, care nu sunt de natură să-i asigure biciclistului siguranţa. Apoi, sunt câini comunitari de care e uneori greu să te fereşti. Nu în ultimul rând, avem încă mari probleme de civilizaţie în trafic. Iar aici vorbim şi despre pietoni, şi despre şoferi, dar, din păcate, şi despre o parte dintre noi, bicicliştii. Mai e mult de lucru!”, conchide Ovidiu Matache.

Piste practicabile... doar pe hârtie

Lungimea pistelor de biciclişti din Galaţi este de doar 10,9 kilometri, potrivit Primăriei Galaţi. Ele sunt situate, conform aceleiaşi surse, pe trotuare. Iată unde. Pe Faleza Inferioară, pe Bulevardul Marii Uniri (Între Fructul Soarelui şi Hotel Viva), pe Strada Regimentul 11 Siret (de la sensul giratoriu de la Penny până în dreptul Poliţiei Judeţene), pe strada Brăilei (de la Poliţia Judeţeană până la Păpădie), pe strada Basarabiei (pe Bulevardul Coşbuc, până la fostul magazin General), pe Bulevardul Oţelarilor (de la Lupul de Mare se continuă pe strada Stadionului, până la Spitalul Judeţean), pe strada Frunzei şi pe strada Gheorghe Asachi. „Toate pistele sunt practicabile”, ne-a informat Primăria Galaţi, într-un răspuns scris. Din păcate, informaţia este falsă. Am testat, cu o bicicletă, pistele de pe strada Frunzei şi o am descoperit că numai practicabile nu sunt. Pe de o parte, am fost relativ nelămuriţi cu privire la trasarea ei. Ocupă tot trotuarul, mai puţin bordura. Or, potrivit art.41, alineatul 3 din OUG 195/2002, privind circulaţia pe drumurile publice „dacă un drum este prevăzut cu o pistă specială destinată circulaţiei bicicletelor, acestea, precum şi mopedele, vor fi conduse numai pe pista respectivă”.

Carevasăzică, ce n-are strada Frunzei: trotuare pentru pietoni sau piste pentru biciclişti? Să nu mai vorbim despre faptul că, din mijlocul pistei marcate, iese chiar şi un stâlp, iar panoul electric al unei case din preajmă îi face biciclistului trecerea extrem de periculoasă. Presupunând că este suficient de abil încât să reuşească să treacă...
Apoi, am găsit şi o porţiune în care pista pentru biciclişti este îngustată şi de un copac pe lângă care s-a asfaltat, dar şi de un stâlp. Ghidonul bicicletei noastre este lat de 60 de centimetri şi am găsit porţiuni în care porţiunea accesibilă de pista era fie la fel de îngustă, fie chiar mai sugrumată, măsurând doar 43 de centimetri.  Păi, facem agrement pentru gălăţeni sau sporturi extreme, pe asfalt? Plus că mai e şi vegetaţie care blochează accesul.

Probleme similare sunt şi pe pista de pe Basarabiei, de la IFR spre Coşbuc. Vegetaţia ieşită din curţi nu te lasă să circuli. Plus că pista ocupă aproape întreg trotuarul. Ne-am întâlnit, în drumul nostru cu bicicleta pe pistă, cu doi pietoni. Iar potrivit HG 1391/2006 (g), acestora le este interzis "să circule pe pistele pentru biciclete, amenajate şi semnalizate corespunzător". Aşa că oamenii au coborât pe carosabil şi au mers pe acolo. În deplină siguranţă, nu?

Interesant este că Primăria a considerat că are nevoie de 30 de zile pentru a ne da răspunsul la solicitarea formulată în baza legii 544/2001. Şi în tot timpul ăsta, nici măcar n-a aflat că pe unele piste nu se poate circula…

Cum să ocoleşti o discuţie serioasă în legătură cu infrastructura pentru biciclişti

Am fost curioşi să aflăm de la Primăriei de ce nu sunt conectate între ele pistele şi dacă se ia în calcul un circuit (ca acela despre care vorbea Ninel Paraschiv) sau măcar o extindere a pistelor. Şi ce ar presupune asta. Răspunsurile municipalităţii sunt grăitoare. „La momentul de faţă, nu există o conexiune între aceste piste, întrucât amenajarea pistelor pentru biciclişti a fost desfăşurată în urma lucrărilor de modernizare a străzilor (sau a segmentelor de stradă) (…). Extinderea pistelor pentru biciclişti se va realiza în funcţie de fondurile bugetare disponibile. Crearea unui plan privind extinderea pistelor pentru biciclişti presupune estimarea costurilor necesare executării acestei operaţiuni, analizarea opţiunilor de trafic auto şi pietonal, proiectare, avizare şi execuţie".

Cât va dura să avem trasee pentru biciclişti, ca-n Vest? Una dintre întrebările adresate, în scris, de "Viaţa liberă" Primăriei Galaţi,  a fost: „De cât timp va fi nevoie pentru a crea, în Galaţi, trasee de nivel european, pentru gălăţenii care merg pe bicicletă?” Primăria ne-a răspuns: „Toate acţiunile privind amenajarea şi întreţinerea pistelor pentru biciclişti au ca principal obiectiv crearea condiţiilor optime pentru ca circulaţia bicicliştilor să se desfăşoare în siguranţă”.

Am vrut să mai aflăm de la Primărie ce oraşe din România sau din străinătate consideră că sunt modele de infrastructură, în ceea ce priveşte realizarea pistelor de biciclişti, cu soluţii care s-ar putea aplica şi la Galaţi. Municipalitatea ne-a răspuns: „Considerăm că orice oraş din România şi/sau străinătate are specificul lui şi prin urmare soluţiile de trafic adoptate de alte oraşe e posibil să nu aibă rezultatul scontat dacă sunt aplicate, pe plan local”. Chiar am căutat modele şi n-am găsit? Sau pur şi simplu n-am căutat suficient?

Câteva reguli pe care trebuie, oricum, să le reţinem

N-ai voie cu bicicleta pe trotuar! Mulţi gălăţeni preferă să circule cu bicicletele pe trotuar, considerând că e mai sigur. N-am aflat să fi fost cineva amendat pentru asta. Dar e ilegal. Potrivit HG 1391/2006, art 161, (3) le este interzis bicicliştilor „să circule pe trotuare, cu excepţia cazului când pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor”. Pentru copii, e altceva. Până la 14 ani, n-au voie pe carosabil.

În trafic, trebuie să ştii regulile! Ca să circuli cu bicicleta pe stradă, în oraş, ai nevoie de educaţie rutieră. Semnificaţia semnului „Stop” o înţelegem cu toţii. Dar mai sunt semne, ca „Cedează trecerea” sau „Drum cu prioritate”. Sunt sensuri giratorii şi intersecţii nesemnalizate. Există regula priorităţii de dreapta. Ieşind în trafic fără să le cunoască, biciclistul este cel mai expus riscului de a se accidenta.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Pe străzile din Galaţi, numai biciclist să nu fii

Redeschisă de curând circulaţiei, strada Tecuci are ceea ce gălăţenii din alte zone ale oraşului abia aşteaptă: piste de biciclişti. Cu două benzi, delimitate între ele, ba chiar şi cu traversări pe la trecerile de pietoni, acestea ar trebui să-i ajute pe cei ce umblă pe două roţi. Numai că se întâmplă exact pe dos...

Mai multe sesizări din partea locuitorilor de pe strada Tecuci ne-au atras atenţia cu privire la utilizarea benzilor pentru circulaţia bicicletelor. Concret, în loc să fie folosite de cei care aleg mijloacele de transport nepoluante, acestea au devenit locuri de parcare pentru şoferii care ajung în zonă. "Eu am fost în Italia, la muncă, vreo câţiva ani. Şi acolo sunt piste de biciclete, aproximativ ca acestea. Dar nu o să vezi în veci o maşină parcată pe ele. Că vine poliţia şi, pe lângă amendă, îţi ridică şi maşina. La noi, de ce nu se poate face asta?", ne-a explicat Sergiu Podaru, un locuitor al zonei.

Delimitarea cu stâlpi, o soluţie?

De altfel, cetăţenii au venit şi cu o soluţie pentru autorităţile locale, astfel încât pistele să fie libere. "E foarte simplu. Se pun nişte stâlpi de metal, înalţi de cel mult 20 de centimetri, şi nu mai intră nicio maşină. Să vedeţi ce libere vor fi pistele", ne-a explicat şi Matei Surcică, un domn de 54 de ani.
Cu toate astea, autorităţile locale ne-au transmis că proiectul străzii nu cuprindea şi montarea unor astfel de stâlpi şi că pentru o eventuală implementare a lor ar trebui făcute noi studii şi alte proiecte de investiţii.

Până la delimitare, se dau amenzi 

Curioşi, totuşi, să aflăm dacă măcar Poliţia Locală a luat vreo măsură, am contactat biroul de presă al instituţiei şi am cerut lămuriri. "Poliţia Locală Galaţi este la curent cu această problemă, astfel că până pe 18 iunie, de la redeschiderea străzii, au fost date 12 avertismente şi 13 sancţiuni contravenţionale, cu o valoare totală de 3.625 de lei", ne-a explicat Aurelia Matei, purtătorul de cuvânt al Poliţiei Locale.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

"Promenada biciclistelor" 2017. Eleganţă pe două roţi

Zeci de bicicliste, frumoase şi cochete, au invadat Faleza Dunării, ieri, pentru promenada lor. Evenimentul, organizat pentru al cincilea an consecutiv, de Clubul de Ciclism Galaţi (CCG), s-a bucurat de admiraţia publicului, prezent în număr mare în zona preferată de promenadă a gălăţenilor.

"Prin aceste acţiuni, încercăm să promovăm ciclismul ca stil de viaţă sănătos. Dacă noi, băieţii, suntem mai curajoşi, iar prezenţa doamnelor şi domnişoarelor pe pistele de ciclism este una mai timidă, iată că, astăzi, acestea ne-au arătat că se poate să fii elegantă, chiar şi pe două roţi. Ne-am aşteptat la mai multă lume, dar poate pentru faptul că deja suntem în vacanţă prezenţa a fost ceva mai redusă. Asta nu a diminuat însă cu nimic bucuria şi eleganţa momentului", a spus Sorin Stanciu, unul dintre organizatorii CCG.

Printre zecile de frumuseţi am putut-o remarca pe cea mai tânără participantă. Ilinca are doar cinci luni şi deja se află la a doua prezenţă la promenadă. "Azi nu am mai reuşit să îmi decorez bicicleta, cred că nici nu mai era nevoie, când am aşa o frumuseţe de floare. Anul trecut, am pedalat tot cu ea, dar dintr-o altă postură, aceea de viitoare mămică. Pentru ediţia următoare, deja ne gândim la un coşuleţ pe bicicletă pentru ea", ne-a declarat mama Ilincăi.

La finalul promenadei, toate participantele au fost câştigătoare, iar cele mai norocoase au primit, în urma unei tombole, premii din partea sponsorilor evenimentului.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sute de kilometri săptămânal, cu bicicleta

Pe Monica Anghel (32 de ani) am remarcat-o la prima ediţie a competiţiei "Ţiglina XCO Race", desfăşurată la Galaţi, la începutul lunii iulie, fiind una dintre cele trei fete care s-au încumetat să parcurgă traseul "nervos", de pe terenul accidentat din Valea Ţiglinei.

Monica spune că merge pe bicicletă de când se ştie, dar la nivel de profesionişti "se dă" de vreo patru ani, de când a intrat în Clubul de Ciclism Galaţi. "Atunci am început să fac mai mult decât simplele ture de pe Faleză. Am început cu cele mici, de 10-20 de km, dar nu prin oraş, pentru că la nivelul acesta avem nevoie de viteză, iar oraşul nu ne permite", a spus Monica. Au traseele lor, pe care le parcurg cu regularitate: Valea Paielor, Măcin - unde sunt cărările făcute de ei, spre Giurgiuleşti - Zătun şi "La Salcâmi", pe digul Prutului, aproape de vamă, pe teren accidentat, apoi se iese din nou pe şosea.
Acestea sunt doar ture de plimbare, cele de antrenament fiind mai lungi: Galaţi - cartierul Cantemir - Şendreni - Smârdan - Cişmele - ArcelorMittal, apoi revenire în Galaţi.
Având în vedere natura competiţiilor la care participă, antrenamentele diferă. "Avem ture de antrenament pe şosea, dar şi pe teren accidentat. Practic, baza la antrenamente este pe şosea, iar când avem nevoie de tehnică, mergem pe off-road, cel puţin eu asta fac", a declarat tânara ciclistă.
Monica a precizat că parcurge zilnic minimum 30 de km. "Am două biciclete, pe care le ţin în balcon. Stau la etajul 8, iar în fiecare zi le plimb cu liftul. Când simt nevoia, ies la plimbare, iar un minim pe zi este de 30 km, ajung cam 200-300 de km pe săptămână. De altfel, cea mai lungă plimbare, legată, a fost de 231 km în opt ore, până la Babadag", a mărturisit Monica, spunând că aceasta este şi cea mai bună metodă de slăbit.

Lipsesc pistele

Faptul că nu avem piste de ciclism urban, la parametri doriţi, o face pe Monica să "fugă" din oraş. "Avem nevoie de mulţi km, pe care Galaţiul nu îi poate acoperi, plus că ei trebuie să fie parcurşi cu o viteză medie de 35-40 km/h, iar în oraş nu se poate asta. Pentru relaxare, merg dimineaţa pe dig, până la Brăila, într-o oră am terminat. Pentru trasee mai lungi, avem varianta prin Brăila, Măcin, Jijila, Galaţi, care are aproape 57 km. Cu două "popasuri" pe bac. De altfel, aceste trasee le facem şi iarna, atunci când nu este zăpadă. Când vremea nu ne permite, intrăm în sală, unde ne antrenăm pe trainer (bicicleta suspendată pe un aparat special)", a spus ciclista.

"Gârboavele XC", prima cursă de "off-road"

La puţin timp după ce a intrat în clubul de ciclism, Monica a participat la prima sa cursă de off-road, în 2013, "Gârboavele XC". "De regulă, starturile se dau la comun, dar pe parcurs mai reuşesc să îi depăşesc pe băieţi, îi ajung pe urcare. Doar la coborâre mă mai iau. Poate pentru că au mai mult curaj. În cursă, nu facem diferenţa între noi. Eu sunt o fire mai tehnică, uneori primind chiar cuvinte de admiraţie de la colegi, aceştia luându-mă ca model. Am avut norocul să mă bag în ture doar cu băieţii şi a trebuit să mă ţin după ei, asta a însemant progres", a mărturisit Monica. Aceasta mai spune că numărul de fete care pedalează la acest nivel este destul de redus. "Mi-aş dori să vină mai multe fete la ciclism, aşa aş putea participa la concursurile pe echipe. Am ajuns să caut o fată prin Galaţi şi am găsit la Brăila, cu care îmi doresc o colaborare pentru competiţii", a completat tânăra.
Gălăţeanca spune că cea mai frumoasă cursă rămâne totuşi cea de la Moineşti-Zemeş (judeţul Bacău), din 2014. "Acolo a fost agitaţie de clacă, feţe necunoscute care te încurajează zgomotos atunci când treci linia de sosire. După oprire, mi se ia numărul, deşi era interesant să mi se fi luat şi pulsul. Mi se spune că sunt a doua fată la categorie şi atunci mă liniştesc. În sufletul meu dezmeticit şi uşurat, ceva încă presimţea că după această întrecere voi fi invitată la banchetul regelui, dat în cinstea mea. Poate că Iepurele lui Alice (n.r. - "Alice în ţara minunilor") are dreptate. Eternitatea durează de cele mai multe ori o secundă. Secunda când treci linia de finiş", scria Monica, la finalul cursei.

Ciclismul, sport costisitor

Când te gândeşti la ciclism, parcă vezi Pegasul din copilărie sau poate semicursiera ce mereu era punctul de atracţie printre copiii generaţiei cu cheia la gât. Însă, acum, este cu totul altceva, un sport costisitor. De exemplu, pe Monica, bicicleta de mountain bike (teren accidentat) a costat-o 2.500 de euro, cât un autoturism second-hand acceptabil, iar cea de şosea, "doar" 1.000 de euro. La aceste costuri mai trebuie adăugate şi cele cu privire la echipametul de protecţie, care pot ajunge şi la 900 de lei: pantaloni şi bluză - 300 lei, pantofi speciali - 300 lei, cască - 100 lei, ochelari contra muştelor - 150 lei, mănuşi - 50.
Altfel, în septembrie, Monica va participa la Triatlonul de la Constanţa, unde va face echipă cu Mihaela Hodină (înot) şi Marius Nicoară (alergare).

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

O nouă ediţie Skirt Bike la Galaţi

Asociaţia BikeWorks invită doamnele şi domnişoarele care îndrăgesc mersul pe bicicletă la cea de-a doua ediţie a evenimentului «SkirtBike Galaţi», care va avea loc duminică, 10 septembrie 2017, în municipiul Galaţi, tematică aleasă pentru acest an fiind cea marinărească.

«Am pregătit pentru cele mai cochete doamne şi domnişoare o ediţie a Skirtbike care vine cu o tema mănuşă pentru locuitoarele de la malul Dunării. Tematica este marinărească şi abia aşteptăm să vedem outfit-urile şi decoraţiile pentru biciclete cu care vom anima oraşul în plimbarea noastră. Must-have: cel mai atrăgător accesoriu marinăresc, zâmbetul larg şi încrezător», spune Verginica Negoiţă, project manager Skirt Bike Galaţi.

SkirtBike Galaţi se va desfăşura pe traseul Păpădie - str. Brăilei - str. Domnească - Grădina Publică, iar înscrierile pentru participare sunt gratuite şi se pot face pe site-ul www.bikeworks.ro, în cadrul secţiunii dedicate evenimentului Skirt Bike.

Pentru buna desfăşurare a evenimentului, duminică, 10 septembrie, începând cu ora 17.00, la Păpădie, doamnele şi domnişoarele prezente vor primi numere de participare pentru biciclete şi taloane pentru tombolă cu premii care se va organiza ulterior în Grădina Publică, premiul cel mare fiind o bicicletă Pegas, care va ajunge în posesia celei mai norocoase participante. De menţionat este că deplasarea pe traseu se va face, de la Păpădie, pe o singură bandă de circulaţie a celor două străzi, se vor respectă regulile de circulaţie şi indicaţiile membrilor Bike Works care le vor însoţi pe participante.

Detalii, găsiţi şi pe pagină de Facebook dedicată evenimentului SkirtBike Galaţi sau pe site-ul www.bikeworks.ro.

impartial.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

"Galaţiul pedalează" - sâmbătă, pe principalele artere din oraş

Asociaţia Bike Works îi invită pe toţi iubitorii mersului pe bicicletă la evenimentul "Galaţiul Pedalează", care va avea loc sâmbătă, 21 octombrie, în municipiul Galaţi. Este vorba despre o plimbare lejeră cu bicicletele pe câteva dintre arterele municipiului Galaţi. Întâlnirea participanţilor va fi la ora 13.00, la Păpădie. Ulterior, bicicliştii vor urma un traseu pe străzile Coşbuc-Traian-Brăilei- Domnească, până la Grădina Publică.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

„Juniorii pedalează”, ediția a XI-a

A XI-a ediţie a concursului „Juniorii pedalează”, care se adresează copiilor cu vârste cuprinse între 6 şi 14 ani, se va desfăşura în regim de contratimp, pe teren accidentat, duminică, 22 aprilie, între orele 9,00 şi 15,00, în zona împădurită de lângă stadionul „Dunărea”, din municipiul Galaţi. „Competiţia este atât de îndemânare, cât şi de viteză, iar la final cei care vor reuşi să parcurgă traseul în cel mai scurt timp vor urca pe podium şi vor fi premiaţi”, spun organizatorii. Înscrierile se fac online, pe site-ul www.bikeworks.ro, până vineri, 20 aprilie, taxa de participare fiind de 25 lei per concurent, cu precizarea că înscrierile se pot încheia mai devreme, dacă se atinge numărul maxim de o sută de participanţi.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Invitaţie la aventură pe două roți

După succesul de anul trecut, când cicliști de la clubul Mausbike, alături de voluntari, au amenajat râpa din Valea Țiglinei, pe care au transformat-o într-un veritabil circuit de ciclism pe teren accidentat, anul acesta, cei de la Mausbike vor organiza prima ediție a Maratonului "MTB Foltești Story".

Concursul "Foltești Story" promite o experiență specială atât concurenților cât și tuturor celor implicați în realizarea evenimentului (însoțitori, sponsori, susținători, voluntari, spectatori, organizatori). Scopul concursului este cel de a sărbători 570 de ani de la prima atestare documentară a localității, promovând frumusețile și tradițiile zonei printr-un eveniment sportiv, o apropiere de natură și de specificul cultural al regiunii dintre Podișul Covurluiului si Lunca Prutului Inferior. Concursul va aborda disciplina XCM (Cross Country Marathon) a ramurii ciclismului de off-road și este destinat atât amatorilor cât și cicliștilor experimentați sau profesioniști din România și de peste hotare.

Competiția, parte din calendarul de evenimente al Federației Române de Ciclism, va avea trei trasee: lung (70 km, feminin open și masculin +18 ani), scurt (25 km, feminin +18 ani și masculin +14 ani) și cursa copiilor (5 km, 6-13 ani).

Taxa de participare la Maratonul "MTB Foltești Story" se poate achita prin transfer bancar și include participarea la cursă, respectiv pachetul de înscriere, înscrierile putându-se face online, pe site-ul foltestistory.mausebike.ro, până pe 29 august. Taxa de participare este de 100 de lei pentru cursele de 25, respectiv, 70 km, în timp ce la cursa copiilor taxa este de 45 de lei. Taxa se poate achita și la fața locului, 120 lei, respectiv, 60 de lei.

Pachetul de înscriere va conține: numărul de concurs şi cip de cronometrare, iar participanții vor avea parte de experineță culinară tradițională, stand tehnic Mausbike, punct de alimentare, diplomă de participare (online), medalie de finisher, talon de participare la tombolă, dar și câteva surprize din partea organizatorilor.

"Skirt Bike", la Galați

Doamnele și domnișoarele sunt așteptate la cea de-a treia ediție a "Skirt Bike", duminică, 5 august, începând cu ora 17.00, pe platoul din fața Sălii Sportului. Evenimentul, în organizarea celor de la "Bike Works", promovează mersul pe bicicletă într-un stil lejer și colorat, iar tema din acest an este "Retro Chic", astfel că participantele sunt invitate la o... călătorie în timp. "Ne dorim să aducem anii '50 - '60 în contemporan, pe biciclete. Vă invităm să vă căutați cele mai frumoase vestimentații și accesorii în ton cu tema acestei ediții, o perioadă în care mersul pe bicicletă a cunoscut o popularitate remarcabilă și în rândul femeilor", se arată în descrierea evenimentului.

Traseul are aproximativ 7 km, ruta parcursă fiind strada Brăilei - str. Domnească - Grădina Publică. Organizatorii au anunțat că la finalul plimbării va avea loc o tombolă cu premii, dar sunt pregătite și o serie de surprize. Înscrierea se va putea face accesând linkul http://bit.ly/SkirtBikeGalaţi2018.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Călătorie în timp. ”Skirt Bike” pentru doamne şi domnişoare

Doamnele și domnișoarele, din Galați și nu numai, sunt așteptate la cea de-a treia ediție a ”Skirt Bike”, duminică, 5 august, începând cu ora 17.00, pe platoul din fața Sălii Sportului. Evenimentul, în organizarea celor de la ”Bike Works”, promovează mersul pe bicicletă într-un stil lejer, iar tema din acest an este ”Retro Chic”.

Astfel, participantele sunt invitate la o... călătorie în timp din şaua bicicletei. ”Ne dorim să aducem anii '50 - '60 în contemporan, pe biciclete. Vă invităm să vă căutați cele mai frumoase vestimentații și accesorii în ton cu tema acestei ediții, o perioadă în care mersul pe bicicletă a cunoscut o popularitate remarcabilă și în rândul femeilor”, se arată în descrierea evenimentului.

Traseul are aproximativ 7 km, ruta parcursă fiind strada Brăilei - str. Domnească - Grădina Publică. Organizatorii au anunțat că, la finalul plimbării, va avea loc o tombolă cu premii, fiind pregătite și multe surprize. Înscrierea se va putea face accesând linkul http://bit.ly/SkirtBikeGalaţi2018.

Premiul principal al tombolei este o bicicletă Pegas, biciclistelor fiindu-le pregătite şi cadouri din partea sponsorilor evenimentului, unul la care partener este şi cotidianul Viața liberă. Seara se va încheia în Grădina Publică cu un concert live susţinut de Florin Chiriac and the Hippie Band.

La fel ca la ediţia de anul trecut, evenimentul Skirt Bike are şi o latură filantropică. La sosire va exista o urnă de donaţii pentru femeile abuzate şi copiii defavorizaţi din cadrul Fundaţiei Familia. Banii strânşi din donaţii vor fi redirecţionaţi integral către această fundație.

Seria evenimentelor Skirt Bike, începută la Bucureşti în urmă cu 9 ani, s-a extins treptat în mai toate colţurile ţării, la Bacău, Miercurea Ciuc, Cluj, Hunedoara, Suceava, Botoşani, Arad, Deva, Constanţa, Baia Mare, iar alte oraşe se pregătesc la rândul lor să demareze pe plan local acest proiect.

În Galaţi, SkirtBike-ul a fost organizat pentru prima dată în 2016, cu o creștere a numărului de participante, de la an la an: peste 100 de participante la prima ediţie, iar în 2017 numărul acestora a fost dublat, depăşind cele două sute de numere pregătite pentru start. Pentru ediția Skirt Bike 2018, organizatorii se așteaptă la cel puțin 300 de bicicliste.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

"Călătorie în timp", pe biciclete

Parada anuală a biciclistelor îmbrăcate în rochii sau fuste a avut loc, duminică, 5 august 2018, la Galați, eveniment organizat de BikeWorks și ajuns la a treia ediție. Doamnele și domnișoarele au înfruntat căldura lui august și au defilat încrezătoare și încântătoare, stârnind admirația şi aplauzele privitorilor, pe traseul de la Sala Sporturilor la Grădina Publică, unde au fost întâmpinate de organizatori și admiratori.

La finalul "călătoriei în timp", în stilul vestimentar retro chic al anilor '50 - '60, cele aproape 200 de bicicliste au fost invitate să participe la tombola unde au fost puse "în joc" diverse premii și vouchere. Premiul cel mare, o bicicletă Pegas, a fost câștigat de Silvia, care s-a declarat foarte emoționată şi încântată de acest eveniment.

SkirtBike promovează ciclismul în rândul fetelor. "Mereu am vrut să fac și altceva, nu doar să alerg pe la maratoane, iar Skirtbike a venit la momentul potrivit", a declarat Anda Vieru, una dintre cunoscutele reprezentante ale Galațiului în cursele de alergări pe distanţe lungi.

O prezență remarcabilă a fost cea a Andreei, care la 16 ani a reușit să combine cu succes elemente din ținuta anilor '50, de aveai impresia că ești chiar în acele vremuri. "Nu a fost greu. Sunt piese de vestimentație pe care le port separat, iar acum, combinate, au dat naștere unei ținute potrivite cu evenimentul. În ceea ce privește mersul cu bicicleta prin oraș, mi-ar plăcea ca șoferii să ne acorde și nouă prioritate, aș vrea să putem avea mai mult sprijin din partea lor", a spus Andreea.

Seara s-a încheiat pe ritmuri de muzică. Florin Chiriac and "Hippie Band" au oferit un recital cu melodii proprii și coveruri după melodii consacrate.

Astfel, muzica live și ținutele retro au transformat Grădina Publică într-un loc în care oamenii s-au bucurat împreună de atmosfera creată de cei de la Bikeworks.

Evenimentul a avut și o latură caritabilă: conform organizatorilor, s-au strâns 436 de lei, bani care vor fi redirecționați în achiziţia de produse necesare Fundației "Familia".

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ciudăţeniile vecine cu nebunia ale pistelor pentru biciclişti din Galaţi: stâlpi, gropi, borduri, copaci, panouri-ghilotină

În oraşul Galaţi s-au investit circa 2 milioane de euro în ultimii 18 ani pentru amenjarea a 16 kilometri de piste pentru biciclişti. Pistele sunt însă de nefolosit, deoarece fie au fost făcute prost, fie au fost distruse de şoferii inconştienţi.

Deşi au costat două milioane de euro (în majoritatea cazurilor banii fiind „anexaţi” de autorităţile locale la proiecte de infrastructură mai ample, care au vizat refacerea carosabilului sau a trotuarelor), cei 16 kilometri de piste de biciclişti din Galaţi sunt doar o glumă proastă, fiind de nefolosit de amatorii de mişcare pe două roţi.

Primele piste au fost făcute în perioada 2010-2014 şi, într-un efort „heirupistic” al primăriei, au constat în trasarea a circa 12 kilometri de dungi paralele, de-a valma prin oraş, fără ca bicicliştii să le poată folosi deoarece traseul este în unele locuri îngust de doar 20-25 de centimetri sau este întrerupt de stâlpi, borduri, gropi, scări, maşini parcate şi altele.

Astfel de piste inutile pentru biciclişti sunt  în următoarele zone din oraş: faleza superioară (pe trotuarul dinpre versantul de la Dunăre), pe traseul strada Frunzei - rondoul „Ultimul Leu”, pe strada strada Cloşca până la Ivas, pe ruta strada Brăilei - Ultimul Leu - Coşbuc, pe Coşbuc - strada Domnească şi pe strada regiment 11 Siret.

„Este scandalos ceea ce au făcut cu aceste piste. Mai bine nu mai cheltuiau banii decât să facă o aşa batjocură. Zici că vor să omoare bicliştii, nu să le facă un loc special pe unde să ruleze”, spune despre investiţia primăriei Laurenţiu Popa, liderul unui ONG din Galaţi care promovează pedalatul.

Cel mai ciudat traseu este, de departe cel de pe strada Frunzei. Acolo bicicliştii ar trebui să ruleze pe un trotuar de 30-40 de centimetri lăţime, care are pe partea dinspre stradă o diferenţă de nivel (în jos) de 30 de centimetri, iar pe partea cealaltă garduri de toate felurile de care sunt atârnate, din loc în loc, cutii poştale, firide metalice pentru electricitate şi gaz şi multe altele.

Mai mult decât atât, unii dintre proprietari nu s-au sfiit să construiască o treaptă sau două, pe trotuar, pentru accesul în curte, în vreme ce angajaţii municipalităţii care se ocupă de semnalizarea rutieră au pus stâlpii pe unde le-a venit bine. În majoriatea cazurilor asta a însemnat mijlocul pistei pentru biciclişti, care s-a „îmbogăţit” cu capcane mortale, inclusiv cu panouri care au partea de jos la nivelul gâtului biciclistului, parcă într-o încercare de a-i decapita pe temerari.

„Sunt astfel de panouri ce amintesc de ghilotinele revoluţiei franceze în mai multe locuri din oraş. Pe strada Basarabiei, la Cimitir, este una. Pe Frunzei este alta. Cât despre stâlpi, sunt zeci, dacă nu cumva sute”, spune Laurenţiu Popa.

Noile piste, distruse de şoferi

În ultimii doi ani, municipalitatea a mai dat în folosinţă alţi trei kilometri de piste (pe Calea Galaţi şi pe strada Tecuci), în ceea ce părea să fie o investiţie solidă (două benzi delimitate, semnalizare rutieră bună), însă de ea s-a ales praful în numai un an: semnalizarea a fost distrusă, delimitările au fost smulse şi aruncate peste tot, iar maşinile parchează acum pe spaţiul dedicat bicicliştilor.

Pe strada Tecuci, pista a fost amenajată, cu două benzi, pe carosabil şi semăna, la inaugurare, cu una dintr-o ţară vestică foarte civilizată. Minunea nu a durat, însă, decât câteva zile deoarece şoferii au început să parcheze pe traseul bicicletelor, iar camioanele de aprovizioanare au încălecat limitatoare de bandă şi le-au distrus.

În acest moment, o bună parte dintre aceste limitatoare (foarte costisitoare de altfel, având în vedere că achiziţionarea şi montarea lor a costat 300 de euro metru liniar, deci aproximativ 600.000 de euro cu totul doar pentru strada Tecuci) au dispărut sau sunt împrăştiate pe pistă, ca veritabile capcane pentru biciclişti.

„Nu cred că mai putem spera prea multe de la autorităţi în această privinţă. Nimeni nu pare dispus să încurajeze mersul pe bicicletă, care nu doar că este sănătos, ci şi contribuie la scăderea poluării şi la descongestionarea traficului auto. Noi, bicicliştii, preferăm mai bine să mergem pe trasee din afara oraşului, unde suntem în siguranţă. În oraş s-au cheltuit degeaba banii, dacă nu s-a făcut ceva profesionist”, a mai spus Laurenţiu Popa.

adevarul.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

"Juniorii pedalează" 2019

O nouă ediție a concursului de contratimp pe bicicletă pentru copii "Juniorii pedalează" va avea loc la Galați, pe 21 aprilie, în zona pădurii de lângă Stadionul "Dunărea", în organizarea  Asociației Bike Works. Concursul, ajuns la cea de-a 13-a ediție, este dedicat copiilor cu vârste cuprinse între 6 și 14 ani, aceștia urmând să parcurgă un traseu mixt, pe offroad și pe asfalt, în regim de contratimp, care le va testa din plin îndemânarea și viteza. "An de an organizăm acest eveniment pentru a-i motiva pe copii să facă mişcare, să dobândească deprinderile necesare mersului în siguranţă pe bicicletă, să socializeze și să se bucure de o zi minunată alături de noi", a declarat Daniel Butan, coordonatorul concursului.

Înscrierile se fac online, pe site-ul www.bikeworks.ro, în cadrul secţiunii dedicate evenimentului "Juniorii pedalează", până pe 19 aprilie, ora 23.59, taxa de participare fiind de 25 lei. Înscrierile se pot încheia mai devreme, dacă se atinge numărul maxim de o sută de participanţi. În ziua concursului, fiecare participant va primi un pachet de concurs, ce va conţine: numărul de concurs, diploma de participare, 0,5 litri apă, medalie de finişer şi diverse produse de la sponsorii evenimentului. Bineînţeles, câştigătorii vor urca pe podium, vor primi medalii şi trofee, precum şi produse oferite de sponsori.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

A treia ediție a evenimentului „Galațiul Pedalează”

Asociația „Bike Works” îi invită pe toți gălățenii care îndrăgesc mersul pe bicicletă, să participe la cea de-a 3-a ediție a evenimentului „Galațiul Pedalează”, care va avea loc duminică, 12 mai. Punctul de întâlnire va fi pe 12 mai, la ora 17.00, în parcarea din fața Salii Sporturilor, din Micro 19, iar traseul propus este următorul: esplanada Sălii Sporturilor – str. Brăilei – str. Cloșca – Faleza Superioară – str. Traian – Str. Brăilei – Str. Domnească – Gradina Publică. Se va merge pe prima banda a acestor străzi, ritmul va fi unul de plimbare, cu o viteza medie de aproximativ 10-15 km/h), iar coloana va fi deschisă, flancată și închisă de membrii „Bike Works”. Condițiile de participare sunt: vârsta minimă 14 ani; persoana să posede bicicletă funcțională; cască de protecție, recomandată; carte de identitate, obligatoriu; cunoștințe de circulație rutieră. Prin participarea la eveniment, fiecare își asumă ca va respecta regulile de circulație și indicațiile organizatorilor.

stiridegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

Record de participare. Peste 700 de bicliclişti au fost prezenţi la evenimentul „Galaţiul pedalează”

Peste 700 de biciclişti au răspuns pozitiv invitaţiei lansate de către Asociaţia Bike Works şi au pedalat duminică, 12 mai 2019, pe principalele artere de circulaţie din municipiul Galaţi. „Suntem într-adevăr mulţi biciclişti în Galaţi, iar acest lucru s-a văzut. An de an creşte numărul celor care îndrăgesc mersul pe bicicletă şi a fost o bucurie să fim împreună noi, bicicliştii, să pedalăm cu voie bună şi să socializăm. A fost o acţiune de succes, pe care promitem să o repetăm. Le mulţumim tuturor participanţilor, celor implicaţi în buna organizare şi desfăşurare a evenimentului, precum şi autorităţilor. Cu Bike Works, tot Galaţiul Pedalează!”, spune Ciprian Jiga, reprezentant Bike Works şi cordonatorul acţiunii Galatiul Pedalează.

Traseul parcurs de coloana de biciclişti a fost următorul: esplanada Sălii Sporturilor - str. Brăilei – str. Cloşca – Faleza Superioară – str. Prelungirea Traian - Str. Brăilei – Str. Domnească – Gradina Publică.

Prin intermediul evenimentului ”Galaţiul Pedalează”, aflat la a treia ediţie, Asociaţia Bike Works şi-a propus promovarea mersului pe bicicletă, un mijloc de transport prietenos cu mediul şi sănătos, precum şi conştientizarea şoferilor privind creşterea numărului de biciclişti pe străzile din municipiul Galaţi şi nevoia ca aceştia să fie respectaţi, atunci când sunt întâlniţi în trafic.

adevarul.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Doamnele şi domnişoarele, aşteptate la o nouă ediţie SkirtBike

Asociaţia Bike Works a pus la cale o nouă ediţie SkirtBike, cea de-a patra, având ca tematică Floral Fun, pe 28 iulie, de la ora 18,00, în Gradina Publică. Traseul va măsura aproximativ 8,5 km, pe ruta Grădina Publică - Str. Domnească -  Str. Nicolae Bălcescu - Str. Brăilei - Str. Prelungirea Traian - Faleza Superioară - Parc Viva - Str. Prelungirea G. Coșbuc (Tribunal) - Str. Brăilei - Str. Domnească - Grădina Publică. 

Evenimentul SkirtBike promovează mersul pe bicicletă într-un stil lejer şi colorat, unde rochiţele şi fustele sunt articolele vestimentare preferate. La finalul plimbării va avea loc binecunoscuta tombolă cu premii şi surprize. Înscrierea se poate face completând un formular online care poate fi găsit pe pagina de Facebook a evenimentului.

viata-libera.ro

UPDATE. Traseul va măsura aproximativ 9,5 km, ruta fiind Grădina Publică - str. Domnească - str. Garii - str. Nicolae Bălcescu - str. Brailei - Prelungirea Coșbuc - Regiment 11 Siret - str. Brailei - str. Domnească - Grădina Publică.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ruletă rusească pe două roţi prin Galaţi. Cum arată cei 20 de km de piste pentru biciclişti

Într-un oraş în care a te deplasa cu maşina ar putea însemna să rămâi blocat în trafic, iar a te deplasa cu autobuzul - să mori de claustrofobie, lipsă de aer şi mirosuri insuportabile, bicicleta ar fi putut rămâne singurul mijloc de transport care să te ferească de ambuteiaje şi de mirosurile nedorite ale celorlalţi. Cu toate astea, în Galaţiul european al lui 2019, ca să te deplasezi cu bicicleta prin oraş, îţi trebuie o doză considerabilă de curaj, dar şi de nebunie, întrucât în ruleta rusească a traficului gălăţean nu se poate şti dacă ajungi la destinaţie întreg.

Şoferi sfidători care nu dau doi bani pe biciclistul participant la trafic, conducători auto nepăsători şi neatenţi, incapabili de a semnaliza corespunzător şi a se asigura. Maşini parcate neregulamentar pe banda întâi de mers ori lăsate pe avarie, autoturisme care invadează pistele destinate bicicliştilor sau strivesc sub roţi separatoarele de trafic. Piste insuficiente, care se termină brusc sau sunt amenajate în bătaie de joc, piste pline de obstacole, piste neîntreţinute corespunzător ori care sunt ocupate de pietoni! Toate aceste realităţi pun la încercare nervii, echilibrul şi siguranţa persoanei care ţine să se deplaseze prin Galaţi pe două roţi.

Un Galaţi care îşi doreşte un „Sistem Alternativ de Mobilitate Urbană Utilizând Staţii Automate de închiriere a bicicletelor – Galaţi Velocity”. Un proiect în valoare de peste 13 milioane de lei, depus de Primărie pentru finanţare europeană şi aflat, în prezent, în evaluare. Până când gălăţenii vor avea acces la cele 370 de biciclete pe care Primăria îşi doreşte să le pună la dispoziţie în sistem ”bike sharing” am fost curioşi să aflăm cât de prietenos este în prezent oraşul cu cei care au deja bicicletă.

Sesizare primită la redacţie

„Pistele de biciclete nu sunt legate între ele, astfel că, legal, trebuie să fluctuezi când pe pista din zona pietonală, când pe carosabil. În cazul câtorva piste trebuie refăcută de limitarea cu vopsea galbenă, în cazul altora, toaletaţi copacii de pe margine, întrucât unele crengi crescute încurcă circulaţia în limitele firescului. Pe Faleză, jos, unde sunt două piste dedicate rolelor şi bicicletelor, suprafaţa de rulare este una periculoasă, cu gropi, ciment degradat, capace de canalizare şi multe altele”, a fost sesizarea primită pe adresa redacţiei de la Silviu Balaban, elev în an terminal la un liceu din Galaţi.

Ce am întrebat la Primărie

Pornind de la cele semnalate de Silviu, am solicitat Primăriei Galaţi, în baza liberului acces la informaţiile de interes public, următoarele date: lungimea totală a pistelor special amenajate pentru biciclişti în municipiul Galaţi şi axele pe care bicicliştii se pot deplasa parcurgând pistele special amenajate în municipiul Galaţi. De asemenea, am întrebat ce soluţii există pentru înlăturarea obstacolelor (stâlpi, canalizări) de pe pistele de biciclete, dar şi pentru situaţiile în care trotuarele înguste sunt ocupate în întregime de pistele destinate bicicliştilor cum este de pildă, strada Frunzei. Iar la final, ne-am interesat care sunt străzile unde, în perioada următoare, vor fi amenajate noi piste pentru biciclete.

Ce ni s-a răspuns

„Lungimea totală a pistelor special amenajate pentru biciclişti în municipiul Galaţi este de aproximativ 20 km. Pistele pentru biciclişti au fost realizate conform proiectelor de modernizare a străzilor situate pe diverse locaţii din municipiul Galaţi. La constatarea unor obstacole pe pistele pentru biciclişti se va proceda în sensul înlăturării sau ocolirii acestora. Pistele pentru biciclişti au fost realizate respectând condiţiile de la faţa locului”, ne-a comunicat Primăria Galaţi.

Conform obiectivelor de investiţii, în perioada următoare, pe străzile modernizate Siderurgiştilor şi 1 Decembrie 1918 se vor realiza şi piste pentru biciclişti.

Iată şi lista arterelor pe care, conform administraţiei locale sunt amenajate piste pentru biciclişti în municipiul Galaţi: bulevardul Marii Uniri (între Fructul Soarelui şi Parc Viva), Faleza Inferioară, strada Regiment 11 Siret, strada Brăilei (între Regiment 11 Siret şi bulevardul George Coşbuc şi, respectiv, între bulevardul Dunărea şi strada Frunzei pe ambele trotuare), strada Basarabiei (între Coşbuc şi Siderurgiştilor), strada Oţelarilor (între Brăilei şi Stadionului), strada Stadionului, strada Frunzei, strada Gheorghe Asachi, strada Anghel Saligny, bulevardul Galaţi (între bulevardul Dunărea şi sensul giratoriu de la Universitatea „Danubius” pe partea dreaptă două sensuri) şi strada Tecuci (între 1 Decembrie 1918 şi Traian).

Realitatea de la faţa locului

Pe Bulevardul Marii Uniri, pista, la fel ca trotuarul pe care e desenată, este afectată de surpări sau denivelări, motiv pentru care bicicliştii preferă, uneori, să se deplaseze pe carosabil.

Pe Faleza Inferioară, ce-a mai rămas din pista pentru biciclete este o zonă riscant de îngustă, pe alocuri ruptă, plină de gropi, de fisuri şi crăpături, aproape impracticabilă pe două roţi, folosită mai degrabă pentru promenadă. Nu-i de mirare că bicicliştii preferă să circule pe pista de role sau pe zona pietonală!

Pe artere modernizate cu fonduri europene ca Basarabiei, Oţelarilor, Stadionului, Frunzei şi Asachi, "piste" înseamnă, de fapt, două dungi strâmbe, trasate cu galben pe trotuar, care, între timp, s-au şters. Pe Basarabiei, pista se termină brusc, odată cu trotuarul. Pe Frunzei, întregul trotuar e ocupat de o pseudo-pistă atât de îngustă încât, pe alocuri n-a mai încăput şi cea de-a doua dungă de vopsea. O pistă cu obstacole precum stâlpi, trepte sau rampe de acces auto. Glumă proastă, plătită cu bani europeni!

Piste cât de cât decente sunt cele amenajate pe strada Tecuci, pe bulevardul Galaţi sau pe strada Brăilei, zona cartierului Dunărea. Din păcate, o bună porţiune din pista din Micro 19 este acum distrusă de lucrările executate de Apă Canal.

Ce-ar dori bicicliştii

Împătimiţii mersului pe două roţi reclamă nu doar problema drumurilor impracticabile, ci şi lipsa pistelor pentru bicicliști pe unele bulevarde pe care existența lor ar fi fost imperioasă și benefică atât bicicliștilor, cât și șoferilor!

Un bun exemplu în acest sens este cea mai importantă arteră a Galațiului, Brăilei, pe care (exceptând tronsoanele Cartier Dunărea şi Regiment 11 Siret – bulevardul Coşbuc), nu există piste pentru bicicliști, aceștia fiind obligați să se strecoare printre mașini și rugăciuni să scape teferi.

Cu toate acestea, e aproape imposibil să nu circuli pe acest bulevard pentru că, indiferent unde ai locui și unde ai avea locul de muncă, drumul îți e pe acolo, printre șoferi neatenți, autobuze fumegânde și mașini lăsate pe avarie. Prin urmare, nu ne rămâne decât să încheiem cu un sfat general pentru un biciclist: sărută-ți preventiv, la plecarea de acasă, prietena, copilul, amanta, nevasta ori mama, soțul ori pisica și spune-le că-i iubești!

*****

În perioada 2016 – 2019 au fost amenajate piste pentru biciclete pe o lungime de 7,5 km pe următoarele artere: strada Brăilei (între Bulevardul Dunărea şi strada Frunzei pe ambele trotuare), Bulevardul Galaţi (între Bulevardul Dunărea şi sensul giratoriu de la Universitatea Danubius pe partea dreaptă, două sensuri), strada Oţelarilor - pe ambele părți între strada Brăilei (zona Dana) și Rondou (Lupul de Mare), strada Tecuci (între 1 Decembrie 1918 şi Traian). Pentru sancționarea conducătorilor auto care parchează pe pistele destinate bicicliștilor pot interveni instituțiile abilitate, respectiv Poliția Locală prin serviciul Rutier și Poliția Română. La constatarea unor obstacole pe pistele pentru bicicliști se va proceda în sensul înlăturării sau ocolirii acestora. Pistele pentru bicicliști au fost realizate respectând condițiile de la fața locului. (Primăria municipiului Galaţi)

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Biciclete închiriate gratuit gălăţenilor

Graţie unui parteneriat public-privat cu Primăria Municipiului Galați - Hygienium, începând din 20 august 2020, gălățenii vor avea la dispoziție 18 biciclete (12 de adulți și 6 de copii) care se vor putea închiria gratuit pentru o plimbare prin oraș, din cele două staţii Hygienium Bike. Acestea se află pe strada Prelungirea Traian, nr. 6 (sediu Passage Food Centru) și în parcarea de la Trecere Bac.

„Scopul este promovarea bicicletei ca mijloc de transport alternativ celor poluante, un oraș mai aerisit, dar și o viață mai sănătoasă pentru cetățenii Galațiului”, precizează iniţiatorii proiectului Hygienium Bike, care îşi doresc ca societatea noastră să se alinieze politicilor de mediu europene.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Biciclete gratuite pentru locuitorii Galaţiului

Este, de fapt, vorba despre o facilitate de care locuitorii din alte judeţe ale ţării se bucură de multă vreme: plimbări gratuite cu bicicleta, timp de două ore, şapte zile pe săptămână.

Proiectul, implementat de o companie privată în parteneriat cu Primăria Municipiului Galaţi, este la dispoziţia gălăţenilor începând de astăzi şi vine în întâmpinarea iubitorilor de mişcare şi de un stil de viaţă sănătos. Pe vreme de pandemie, când orice tip de aglomeraţie este un factor de risc, mersul cu bicicleta este un excelent mijloc de deplasare, distracţie şi un aport important pentru sănătate.

Astfel, cei care nu dispun de un astfel de mijloc de transport, au la dispoziţie biciclete gratuite, pe care le pot închiria de la una dintre cele două staţii, amplasate pe esplanada de la Potcoava de Aur şi respectiv la Punctul de Trecere Bac. 18 biciclete, dintre care 12 pentru adulţi, îi aşteaptă pe amatorii de mişcare la Potcoava, în timp ce nouă vor fi la dispoziţia celor care vor să plece în plimbare de la Bac. Punctele de închiriere vor fi deschise zilnic, între orele 10,00 şi 22,00, timpul alocat unei plimbări fiind de două ore. La finalul cursei, bicicletele, care sunt echipate cu GPS, vor trebui returnate în punctul din care au fost închiriate.

Proiectul nu se va limita la atât, promit iniţiatorii lui, care şi-ar dori ca în lunile şi anii următori să dezvolte şi mai mult paleta de servicii în sprijinul asigurării unui trai sănătos pentru locuitorii oraşului. "Multumim echipei şi Primăriei Galaţi pentru toată susţinerea şi deschiderea de care au dat dovadă. Noi am crescut aici, ne-am făcut o familie, am dezvoltat o afacere şi cred că suntem datori faţă de oraşul Galaţi să aducem nişte proiecte benefice comunităţii", a precizat, la inaugurare, Asil Yildirir, manager general al companiei Grande Gloria Production.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

În Galaţi se montează primele rastele pentru biciclete. Unde vor fi instalate

50 de rastele pentru biciclete au început să fie montate în zonele aglomerate din oraşul Galaţi. Reprezentanţii municipalităţii spun că este o premieră locală, iar investiţa este în valoare de aproape 50.000 de lei, bani de la bugetul local.

Dispozitivele sunt aşezate în principalele zone de promenadă, în pieţe, lângă unităţi de învăţământ, în campusul universitar, dar şi la instituţiile importante. 

„Primele rastele pentru biciclete. Încurajăm şi susţinem mersul pe bicicletă.  Am montat deja primele cinci rastele pentru biciclete pe Faleză, la Universitatea Dunărea de Jos, la căminele studenţeşti, la „bănci” şi la sediul Primăriei. În total vom avea 50 de rastele în diverse zone publice sau la unităţi de învăţământ, după ce ne-am consultat cu grupurile de biciclişti din oraş. În plus, vom continua să amenajăm şi noi piste pentru biciclişti”, a scris pe Facebook, primarul oraşului Galaţi, Ionuţ Pucheanu.

Potrivit Primăriei Galaţi, investiţia este în valoare de aproape 50.000 de lei şi este realizată cu bani de la bugetul local.

adevarul.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Pistă pentru biciclete... cu rastel-obstacol

Pe Faleza Inferioară, în dreptul Foişorului, un rastel a fost montat în mijlocul pistei pentru biciclişti, după cum ne-a sesizat un gălăţean. Dincolo de absurdul situaţiei, un asemenea obstacol constituie un real pericol pentru biciclişti.

Fotografia rastelului, cu mesajul "Dorel de Galați în acțiune! A rămas un suport de biciclete în plus. Îl punem pe pista de biciclete, doar este suport de biciclete... Nu?", a ajuns şi pe grupul "Galaţi: Sesizările cetăţenilor!", unul dintre cele mai active de pe Facebook. Şi tot aici şi-a găsit şi rezolvarea.

Amplasare incorectă, remediată

Rastelul a fost mutat în zona Foişorului, potrivit fotografiei postate de Dragoş Magearu, directorul SC Gospodărire Urbană SRL: "Ne cerem scuze pentru neplăcerea creată şi sincer mă bucur că există astfel de grupuri, unde aceste probleme pot fi semnalate şi corectate rapid. Nu e nimeni perfect, suntem cu toţii supuşi greşelilor, eu vă asigur că facem tot ceea ce putem să nu le repetăm şi învăţăm din ele. Nu este greşeala societăţii pe care o conduc. Angajaţii au respectat exact comanda de la Primărie", a scris Magearu, pe Facebook.

Numai că o problemă cu rastelul tot a rămas, sesizată într-un comentariu de un gălăţean: "Loveşte discul în suport, iar dacă pui bicicleta cu spatele loveşte în schimbător".

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Înscrieri pentru Skirt Bike 2021

Asociația Bike Works anunță că au fost deschise înscrierile gratuite online pentru evenimentul Skirt Bike, dedicat doamnelor și domnișoarelor, care va avea loc pe 29 august, în municipiul Galați. Tema din acest an este Hawaii.

Pentru participarea la eveniment este necesară înscrierea pe site-ul www.bikeworks.ro, în cadrul secțiunii SkirtBike Galați, unde găsiți formularul de înscriere. Detalii găsiți și pagina de Facebook: SkirtBike Galați. Numărul maxim este de 300 de participante.

Întâlnirea biciclistelor va avea loc pe 29 august, pe platoul din faţa Sălii Sporturilor, la ora 18.00,  traseul va avea aproximativ 7 km, iar ruta va fi Str. Brăilei - Str. Domnească - Grădina Publică. Pe întregul traseu se va merge doar pe prima bandă, în ritm uşor, de plimbare. Coloana va fi deschisă, flancată şi închisă de membrii Bike Works.

Echipa Bike Works

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Au fost deschise înscrierile online pentru concursul Juniorii Pedalează

Asociația Bike Works anunță că au fost deschise înscrierile online pentru concursul Juniorii Pedalează, ajuns la a 14-a ediție, dedicat copiilor cu vârste cuprinse între 4 și 14 ani. Evenimentul va avea loc în municipiul Galați, în zona pădurii de lângă stadionul "Nicolae Rainea" (Dunărea), în data de 12 septembrie 2021, la ora 10.00. Înscrieri se fac doar online pe siteul www.bikeworks.ro, în cadrul secțiunii ”Juniorii Pedalează”.

Ștefan Verdeș, manager proiect: „Este un eveniment de suflet pentru noi, cei din Asociația Bike Works, și ne bucurăm că reușim să ajungem în această toamnă la ediția cu numărul 14. Va fi o cursă pe offroad care va testa atât îndemânarea, cât și viteza. Scopul este să promovăm sportul și mersul pe bicicletă în rândul celor mici care vor avea ocazia să dobândească deprinderile necesare, dar și să se bucure de o competiție dedicată lor într-un cadru organizat. Vor fi premii, trofee și multe surprize!”. 

Înscrierile se fac doar online, numărul maxim de concurenți fiind de 120, iar la atingerea acestuia înscrierile se vor închide. Înscrierile pentru copiii de la categoria 4-5 ani sunt gratuite, dar numărul de participanți la această categorie este limitat la 20. Aceștia vor avea un traseu amenajat doar pe asfalt în zona de start. Pentru celelalte categorii taxa este de 30 lei, iar traseul va fi mixt – asfalt și offroad. Zona de concurs va fi delimitată față de trafic, traseul va fi marcat și va conține trasee de dificultate diferite, în funcție de categoria de vârstă a copiilor, iar purtarea căștii de ciclism este obligatorie.

Informații suplimentare găsiți pe site-ul www.bikeworks.ro, dar și pe paginile de Facebook – Juniorii Pedaleaza și Bike Works.

Sponsori ai evenimentului sunt:  Shopping City Galați, APAN, Dr. Oetker, Grande Gloria, Hygenium, Grande Natura, Daily Pub, New Edge, Bora Bora Events.

Parteneri ai evenimentului sunt: Primăria Municipiului Galați, Ziarul Viața Liberă, Ziarul Monitorul de Galați și Radio ProLiderFM Galați.

Bike Works

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Aproape 25 de kilometri de piste de biciclete, la Tecuci

Administrația municipală din Tecuci a reușit, la rândul său, să depună cerere de finanțare pentru construirea de piste de biciclete. Fondurile totale alocate programului derulat de Administrația Fondului pentru Mediu, în valoare de 500 de milioane lei, au fost epuizate în doar două minute, iar cererea de finanțare a orașului din nordul județului este, conform primarului Lucian Costin, în valoare de 20.444.498,928 lei, pentru construirea a 24,591 kilometri de piste de biciclete.

Contactat telefonic de cotidianul nostru, edilul-șef tecucean a precizat că aceste piste vor fi realizate în tot municipiul, dar și către localitatea învecinată, Matca. "De altfel, una dintre principalele mele preocupări, poate chiar cea mai importantă, este atragerea de fonduri nerambursabile. Tecuciul are nevoie de dezvoltare, are nevoie de fonduri atrase. În plus, eu nu vreau să pun presiune pe bugetul local, care nu este atât de generos pe cât cred unii", a adăugat Lucian Costin, de data aceasta pe pagina sa de Facebook.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.