Jump to content

Galaţi VeloCity aduce 400 de biciclete pe străzile oraşului


dcp100168

Recommended Posts

Galaţi VeloCity: Proiectul care va aduce 400 de biciclete pe străzile oraşului

Primăria municipiului Galaţi va supune aprobării Consiliului Local Galaţi, în şedinţa din luna decembrie, indicatorii tehnico-economici pentru un proiect prin care se doreşte amenajarea a 23 de staţii de închiriere biciclete. Prin proiectul „Sistem Alternativ de Mobilitate Urbană Utilizând Staţii Automate de Închiriere a Bicicletelor - Galaţi VeloCity”, municipalitatea doreşte implementarea unui sistem integrat de staţii automatizate şi autonome de închiriere a bicicletelor (bike sharing) şi vor fi amplasate 23 staţii publice automate de eliberare şi returnare biciclete în punctele cu trafic intens din oraş. Fiecare staţie va avea un centru de comandă de la care se va face autentificarea automată a utilizatorilor şi alocarea unei biciclete, pe bază de card de acces la sistem. Gestionarea sistemului se va face centralizat, toate staţiile fiind interconectate şi administrate prin intermediul unui server. Fiecare staţie va conţine terminale de închiriere biciclete, staţii inteligente de predare şi preluare biciclete cu porţi organizate sub formă de tronsoane şi bineînţeles, biciclete.

Fonduri europene de aproape 3 milioane de euro

Proiectul va fi depus pentru finanţare în cadrul Programului Operaţional Regional (POR) - Sprijinirea dezvoltării urbane durabilerioritatea de investiţie 4.1 Promovarea strategiilor de reducere a emisiilor de dioxid de carbon pentru toate tipurile de teritoriu, in particular zone urbane, inclusiv promovarea planurilor sustenabile de mobilitate urbana si a unor masuri relevante pentru atenuarea adaptarilor.

”Alocarea financiară pe POR Axa 4 este importantă, iar oraşul nostru nu poate rata şansa de a beneficia de această finanţare europeană, atât de necesară. Ne dorim să ajungem din urmă oraşele europene, ecologice. Acest proiect, la care ţin foarte mult, va veni mai ales în sprijinul tinerilor, al persoanelor active, dar va putea decongestiona şi mijloacele auto ale Transurb. VeloCity se va alătura celorlaltor investiţii aflate în derulare în diferite etape ale procedurilor de achiziţie: tramvaiele, troleibuzele şi autobuzele hibrid, pentru că este nevoie ca Galaţiul să întinerească. Aşa cum se ştie, se lucrează la aspectul intrărilor în oraş, la modernizarea centrului, dar dorim să «desprăfuim» şi cartierele prin lucrările de regenerare urbană demarate”, ne-a declarat primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu.

În documentele proiectului sunt prevăzute pentru achiziţii 370 biciclete din care 300 biciclete clasice, 15 biciclete cargo si 55 biciclete electrice. Valoare totală a investiţiei este estimată la 13.031.064 lei inclusiv TVA echivalentul a 2.832.655 euro, din care fondurile alocate pentru construcţii şi montaj se ridică la 4.021.446,47 lei inclusiv TVA echivalent a 1.003.855 euro.

Unde vor fi amplasate staţiile de închiriere a bicicletelor

Potrivit studiului de fezabilitate, punctele în care ar putea fi amenajate staţiile de închiriere biciclete sunt:
1. Bd. Oţelarilor - Bd. Galaţi - poziţionare - spaţiu public;
2. Strada Textiliştilor - str. Brăilei - poziţionare pe spaţiul pietonal la intrarea din parcarea;
3. Intersecţie bd. Brăilei cu str. Stadionului - amplasament pe trotuar partea stângă, în faţa blocului de locuinţe colective;
4. Intersecţie str. Prelungirea Brăilei - str. Gheorghe Asachi - amplasament pe partea dreaptă-sus a intersecţiei, la 10 m faţă de trecerea de pietoni;
5. Strada Sidelurgiştilor - amplasament pe partea stângă a străzii, în faţa complexului comercial, adiacent staţiei de transport public;
6. Intersecţie str. Combinatului - str. Siderurgiştilor - str. 1 Decembrie 1918 - amplasament pe partea stângă jos a intersecţiei, lângă staţia de transport public;
7. Strada Segmentului 11 Siret - Complex Francezi - amplasament în spatele staţiei de autobuz de la Complex Francezi;
8. Intersecţia str. Milcov - str. 1 Decembrie 1918 - amplasament pe partea dreapta a străzii;
9. Strada Henri Coandă - amplasament în faţa staţiei Peco, pe spaţiul pietonal;
10. Bulevardul George Coşbuc - amplasament în faţa patinoarului pe spaţiul pietonal;
11. Str. Traian - amplasament în faţa parcului Rizer, pe partea dreaptă a străzii;
12. Str. Domnească - În faţa Grădina Publică - amplasament pe spaţiu pietonal în faţa parcului;
13. Intersecţie str. Gării cu str. Domnească - amplasament pe plaforma betonată folosită pentru parcare;
14. Intersecţie str. Traian - str. Basarabiei - amplasament spaţiu public intersecţiea dreapta-jos;
15. Intersecţie str. Traian - str. Tecuci - amplasament pe partea dreaptă a străzii Traian, în faţa sediului BCR;
16. Bd. Georghe Cosbuc - str. Brăilei - amplasament în faţa fântânii (“La Păpădie”);
17. Intersecţie str. Brăilei - str. Traian - amplasament pe spaţiul pietonal în faţa complexului comercial Carrefour Market;
18. Bd. Marea Unire - str. Prelungirea George Coşbuc - amplasament pe spaţiu pietonal pe partea cu Faleza Dunării;
19. Bd. Marea Unire - Bd. Prelungirea Traian - amplasament între Parcul Elice şi Faleza Dunării;
20. Str. Domnească - în faţa Universităţii Dunărea de Jos - amplasament în scuarul verde vis-a-vis de Universitate;
21. Str. Mihail Kogălniceanu - Bd. George Coşbuc - amplasament pe partea carosabilă, lângă accesul în spaţiul de parcare;
22. Str. Basarabiei- str. Nae Leonard - amplasat pe spaţiul pietonal;
23. La începutul Aleei Faleza Dunării, amplasat pe spaţiul pietonal.

Cum vor fi concepute terminalele de închiriere a bicicletelor

Elementul central al unei staţii de închiriere a bicicletelor va fi Terminalul de inchiriere prevăzut cu ecran tactil, soluţie de plată cu card bancar, cititor de card „Contactless”, sistem de iluminat, sisteme de siguranţă şi protecţie anti-vandalism, prevăzut cu un modul de comunicaţii mobil şi cu sistem de comunicaţii cu staţiile de biciclete. Terminalele vor fi proiectate în două versiuni, atât independente energetic (prevăzute cu baterii şi sistem de panouri fotovoltaice), precum şi soluţii clasice branşate la reţeaua electrică. De asemenea, se va ţine cont ca aceste soluţii să fie integrate cu sistemul de taxare a transportului public din municipiul Galaţi.

Staţiile vor fi automatizate, astfel încât să nu fie necesar a fi deservite de către operatori, să comunice în permanenţă cu terminalele şi vor prezenta sisteme de autoblocare cu sistem de detecţie a returnării. La preluarea sau predarea bicicletelor staţiile vor emite o avertizare sonoră şi luminoasă asfel încât utilizatorul să poată identifica mai uşor bicicleta care îi revine în momentul închirierii. Aceste staţii vor avea caracter modular pentru a putea în mod facil să poată fi modificată componenţa acestora, dar vor aceaşi capacitatea de andocare, atât a bicicletelor clasice, cât şi a celor electrice. Aceste staţii vor putea gestiona un număr de biciclete între 5 şi 40.

Biciclete clasice, electrice şi inteligente

Bicicletele propuse vor fi ergonomice, unisex, construite dintr-un aliaj usor (aluminiu) în vederea unei manevrări cât mai eficiente, prevăzute cu sistem anti-furt, sistem de frânare performant pe ambele roţi, sistem de iluminat, angrenaj cu mai multe viteze. Echipamentele inteligente de bord vor permite monitorizarea permanentă GPS şi vor fi dotate cu modul de comunicaţii mobil şi modul de comunicaţii cu terminalele, dar şi cu staţii de preluare şi predare (sistem integrat în cadrul bicicletei de facilitare a închirierii directe cu ajutorul telefonului mobil). Bicicleta va avea capacitatea de a fi predată într-o „staţie virtuală”, adică într-o staţie special amenajată fără staţii de blocare fizică a acestora.

Bicicleta electrică va fi prevăzută cu un motor electric de susţinere a efortului de deplasare şi baterii de mare capacitate pentru o autonomie sporită şi grad mare de eficienţă în ceea ce priveşte numărul de cicluri de încărcare. De asemenea va avea un sistem integrat software si hardware de gestiune şi comunicaţii. Soluţiiile pentru aceste componente vor include un centru de date, comandă şi control la cheie în vederea asigurării gestiunii în timp real a tuturor activităţilor de închiriere, monitorizare şi distribuţie în teren a elementelor mobile inclusiv mentenanţă si service.

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Rastele, în loc de ”bike sharing”. Galaţiul nu va avea prea curând biciclete publice

Gălăţenii vor mai avea de aşteptat pentru cele 370 de biciclete pe care Primăria promitea că le va pune la dispoziţie în sistem "bike sharing", în cadrul unei investiţii de 13 milioane de lei, cu fonduri europene. În locul celor 23 de staţii publice automate de eliberare şi returnare a bicicletelor în punctele cu trafic intens din oraş, municipalitatea a lansat o achiziţie publică pentru 40.000 de lei pentru 50 de rastele - "sisteme parking biciclete pentru domeniul public al oraşului".

"Investiţie de 13 milioane de lei pentru bike sharing. Staţii automate de închiriere pentru 370 de biciclete", era titlul articolului publicat în ediţia din 30 decembrie 2018 a ziarului "Viaţa liberă". La acel moment, tocmai fusese aprobată valoarea totală a investiţiei necesare pentru achiziţionarea a 300 de biciclete, 15 biciclete cargo şi 55 de biciclete electrice, precum şi pentru amplasarea a 23 de staţii publice automate de eliberare şi returnare a bicicletelor în punctele cu trafic intens din oraş. Costurile ar fi urmat să fie acoperite din fonduri europene şi bani de la bugetul local.

Pentru că au trecut un an şi opt luni de atunci, am fost curioşi să aflăm ce se mai aude de promisul "Sistem Alternativ de Mobilitate Urbană Utilizând Staţii Automate de Închiriere a Bicicletelor - Galaţi Velocity", prin care municipalitatea îşi propusese "crearea unei soluţii alternative ecologice de transport public urban, care să asigure un acces mai uşor al persoanelor la locurile de muncă, la furnizorii de servicii sau alte zone de interes, scăderea timpilor de deplasare, a costurilor de transport şi decongestionarea traficului".

Ce trebuia să avem

"Bicicletele vor fi ergonomice, unisex, construite dintr-un aliaj uşor (aluminiu), în vederea unei manevrări cât mai eficiente, prevăzute cu sistem anti-furt, sistem de frânare performant pe ambele roţi, sistem de iluminat şi angrenaj cu mai multe viteze. Echipamentele inteligente vor fi dotate cu GPS pentru monitorizarea permanentă. Mai mult, bicicletele vor putea fi închiriate direct cu ajutorul telefonului mobil", preciza Primăria, într-un comunicat de presă transmis în decembrie 2018.

Fiecare staţie urma să aibă terminale de închiriere biciclete şi sisteme de predare şi preluare biciclete cu porţi organizate sub formă de tronsoane, dar şi un centru de comandă de la care se va face autentificarea automată a utilizatorilor şi alocarea unei biciclete, pe bază de card de acces la sistem.

Pe lista de rezervă

Am solicitat informaţii administraţiei locale ca să aflăm ce se aude de "Galaţi - Velocity". Aşa am aflat că proiectul "Sistem Alternativ de Mobilitate Urbană Utilizând Staţii Automate de Închiriere a Bicicletelor - Galaţi Velocity" a fost depus pe 29 martie 2019, în cadrul Programului Operaţional Regional 2014-2020, Axa Prioritară 4, Prioritatea de investiții 4.1, apel POR/182/4/1/ Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă. "Proiectul se află în etapa de verificare a conformității administrative și eligibilității, pe lista de rezerve, ca urmare a depășirii, prin proiectele depuse, a alocării financiare pentru municipiul Galați.

Astfel, cel mai probabil, proiectul va fi finanțat în următoarea perioadă de programare, 2021-2027", ne-a transmis Biroul de presă al Primăriei.
Conform datelor oficiale, "alocarea financiară pentru municipiul Galaţi prin Axa prioritară 4 a fost atinsă prin contractarea celor trei proiecte prioritare: Modernizare linii de tramvai şi carosabil pe axa Siderurgiştilor - 1 Decembrie 2018, Modernizare linii de tramvai şi carosabil pe axa Traian Vuia - Henri Coandă - George Coşbuc (tronson Henri Coandă - Alexandru Măcelaru) şi Achiziţionare mijloace de transport nepoluante (opt tramvaie noi)".

50 de rastele

Până la "bike sharing", gălăţenilor li se pregătesc 50 de rastele pentru biciclete. Conform procedurii lansate pe site-ul Primăriei, se doreşte achiziţia și montajul a 50 de bucăţi "sisteme parking biciclete pentru domeniul public al municipiului Galaţi". Valoarea estimată a contractului este de 40.000 de lei fără TVA, iar ofertele sunt aşteptate până pe 17 august. "S-a identificat necesitatea achiziţionării de sisteme de parking pentru biciclete la instituţii publice şi unităţi de învăţământ, la solicitările frecvente făcute de unii cetăţeni posesori de biciclete. Sistemele trebuie să satisfacă necesitatea parcării bicicletelor în condiţii optime şi de siguranţă. Sistemele vor fi realizate din module elicoidale, cu locaş pentru parcarea unui număr de cinci biciclete pe o parte, fixate în paviment cu dibluri", se precizează în caietul de sarcini al achiziţiei publice.

Ar mai fi de spus că actuala administraţie locală se laudă cu amenajarea, în acest mandat, a 15 km de piste pentru biciclişti.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.