Jump to content

Aviz comun pentru obţinerea autorizaţiilor de construcţie


dcp100168

Recommended Posts

Aviz comun pentru obţinerea autorizaţiilor de construcţie

Piaţa imobiliară gălăţeană a început să se mai dezmorţească în ultimele luni, iar un factor care a contribuit la acest lucru a fost şi simplificarea unor proceduri de la nivelul administraţiei publice şi de aprobare a documentaţiilor necesare în domeniul construcţiilor. Un prim pas s-a făcut, în 2018, odată cu introducerea posibilităţii depunerii on-line a documentelor necesare obţinerii certificatului de urbanism. Încă un pas se va face odată cu lansarea serviciului de „Aviz Comun”, prin care municipalitatea debirocratizează şi mai mult procedurile de obţinerea a autorizaţiilor de construcţie.

În anul 2018, la nivelul municipiului Galaţi, prin instituţia Arhitect Şef, s-au emis sensibil mai multe autorizații de construire/desființare comparativ cu anul 2017. Mai exact, anul trecut au fost eliberate 2.235 de certificate de urbanism, cu 276 mai multe ca în 2017 şi, respectiv, 1.150 de autorizațiile de construire/desființare, cu 264 mai multe decât în anul precedent, la care se adaugă 1.034 avize de specialitate.

„E un lucru bun, înseamnă piaţa imobiliară piaţa s-a dezmorţit, iar trendul cred că va fi în aceeaşi direcţie şi în 2019”, a declarat primarul Ionuţ Pucheanu. „Înseamnă că lumea început să aibă încredere că autoritatea locală nu mai este cea care pune beţe în roate aşa cum până în momentul de faţă se tot spunea la Galaţi – de câte ori mă întâlneam cu un potenţial investitor, de fiecare dată auzeam acelaşi lucru: „Nu venim la Galaţi, că durează o veşnicie până obţinem o autorizaţie de construcţie”. Aceste cifre, din ultima perioadă, certifică eforturile depuse de toate structurile din cadrul Primăriei pentru a simplifica lucrurile. De anul trecut cererile de urbanism se pot depune on-line, venim acum în completare, în sprijinul cetăţenilor şi a investitorilor, prin înfiinţarea acestui Birou „Aviz Comun”. La modul practic, înseamnă că cei ce vor dori să investească pe partea de construcţii nu vor mai fi nevoiţi să umple pe la câte zece instituţii, ca să plătească taxele aferente avizului, ci vom avea în cadrul Primăriei un birou unic, unde vor putea obţine toate aceste avize”, a mai arătat Pucheanu.

La nivelul municipalității a fost înființată şi Comisia de Aviz Comun care are ca membri reprezentanți ai organismelor cu care Primăria Galați a încheiat acorduri în acest sens. Practic, Comisia de Aviz Comun va analiza documentele depuse de solicitant pentru a obține în numele acestuia avizele/acordurile cerute prin certificatul de urbanism, în vederea primirii autorizației de construire.

„La programul obişnuit cu publicul (marţi, miercuri şi joi dimineaţă) vom primi cererile ale cetăţenilor şi ale agenţilor economici, iar ele vor intra în discuţia comisiei care se va întruni în fiecare joi. Ne dorim ca Avizul Comun, ca însumare a tuturor avizelor care sunt necesare, să fie eliberat în cel mult 15 zile, cel puţin pentru proiectele uzuale, faţă de cel puţin două, trei luni cât durează în prezent. Dar mai este o chestiune, odată cu această Comisie de Aviz Comun, când ne putem aduna la o masă cu toţii, putem să discutăm problemele mai complicate şi să găsim mai rapid o soluţie”, a precizat arhitectul-şef al municipiului Galaţi, Horia Buhociu.

Eliberarea Avizului Comun se va face direct către solicitant sau, pe bază de procură notarială, persoanei desemnate. De asemenea, taxele pe care solicitantul le va achita, pentru toate avizele și acordurile pe care urmează să le obțină, vor fi încasate la Casieria Primăriei municipiului Galați.

Obținerea Avizului Comun va deveni funcțională începând din data de 22 ianuarie 2019, iar Comisia de Aviz Comun se va întruni, săptămânal, în fiecare zi de joi, începând din data de 31 ianuarie 2019. Pentru a îmbunătăţi şi mai mult sistemul, începând cu luna mai a acestui an, Avizul Comun va putea fi obținut și electronic, municipalitatea urmând să pună la dispoziția cetățenilor și investitorilor o platformă on-line în acest scop, la fel cum s-a întâmplat și în cazul certificatului de urbanism.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Primăria Galați: s-a dublat numărul autorizațiilor de construcție pentru investiții

Printr-un comunicat de presă, Primăria municipiului Galați informează că s-a dublat numărul autorizațiilor de construcție emise pentru investiții. Astfel, în 2022 s-au eliberat 55 de autorizații de construcție pentru facilități de producție, depozite sau hale, un număr dublu față de anii 2020 și 2021 când s-au înregistrat câte 24. A crescut, de asemenea, numărul autorizațiilor pentru unități socio-culturale, de la cinci în 2020, opt în 2021, la 45 în 2022.

„S-a dezvoltat în această perioadă și sectorul rezidențial. Astfel, au fost eliberate 176 de autorizații pentru imobile cu destinația locuință (case) în anul 2022, față de 153 în 2021 și 145 în 2020. Totodată, la Galați au fost autorizate șapte ansambluri rezidențiale (blocuri) în 2020, 21 în 2021 și 14 în anul 2022.

În context, precizăm că un studiu realizat de Romania Property Club la începutul acestui an evidențiază planuri de investiții de până la 1,2 miliarde de euro în proiecte office, retail și logistice în cele mai atractive destinații din țară: Cluj, Timișoara, Iași, Brașov, Constanța, Galați, Arad, Oradea și Ploiești”, transmite municipalitatea.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.