dcp100168 Posted July 22, 2008 Posted July 22, 2008 Operatorul de transport Sebat Tour, în pragul falimentuluiSocietatea Sebat Tour a fost nevoita sa-si traga masinile pe dreapta dupa ce de la 1 iunie firma bucuresteana care a castigat licitatia pe ruta Galati-Bucuresti a luat in primire traseul. Istoria licitatiei organizate de Autoritatea Rutiera Romana pentru traseul Galati-Bucuresti se prezinta exact ca in basmul cu printesa care se dovedeste in final a fi doar o baba ce abia isi mai taraie picioarele. Firma bucuresteana care le-a luat fata galatenilor la licitatie a avut de partea ei atuul masinilor de patru stele, productie 2008, care ar fi trebuit sa inchida gura tuturor in materie de confort si siguranta a pasagerilor in timpul calatoriilor. Numai ca realitatea a fost cu totul alta, microbuzele in cauza fiind de fapt niste rable cu sute de mii de kilometri la bord, ce pot fi "admirate" de orice persoana interesata in Autogara. Daca bucurestenii care au castigat licitatia ar fi adus un plus la capitolele de care aminteam mai sus, nimeni nu ar fi spus nimic. Problema e ca masinile de patru stele de care se vorbea sunt de fapt la Sebat Tour si ele zac acum intr-un garaj, in timp ce firma care le-a achizitionat se apropie de faliment intrucat nu mai dispune de resursele financiare pentru a plati leasing-ul pentru acestea. "Am platit 60.000 de euro pentru fiecare dintre cele 12 masini pe care le-am achizitionat, iar acum nu mai putem achita ratele si nici personalul pe care il avem angajat. Om fi noi din provincie, dar asta nu inseamna ca putem fi calcati asa in picioare", ne-a declarat directorul Sebat Tour, Teodora Jalba. Problema in acest caz o constituie nerespectarea legii, iar in prim-plan sunt Ministerul Transporturilor si Autoritatea Rutiera Romana. Conducerea ministerului a ales sa ignore o hotarare a Curtii de Apel Galati prin care suspenda un ordin emis de ministrul Ludovic Orban. Ordinul cu pricina a fost emis cu doar cu cateva zile inainte de inceperea licitatiei, principalul efect fiind radierea tuturor penalitatilor incasate in anii anteriori de firmele de transport interjudetean. Cu alte cuvinte toate neregulile constatate in trafic au fost trecute la capitolul "si altele", propulsand in fata firmele din Bucuresti care au si luat caimacul in mai toate licitatiile din transportul interjudetean. Sebat Tour a deschis un nou proces la Curtea de Apel Galati prin care a cerut anularea licitatiei pe traseul Galati-Bucuresti ca efect al nerespectarii hotararii judecatoresti privind anularea penalitatilor. Problema o reprezinta insa timpul, care curge in defavoarea Sebat Tour, urmatorul termen de judecata in acest caz fiind programat abia in luna septembrie. Zilele trecute conducerea operatorului de transport galatean a organizat un protest pe esplanada Casei de Cultura a Sindicatelor, in incercarea de a determina o reactie din partea autoritatilor centrale dupa ce s-a constatat ca masinile cu care venise castigatorul licitatiei erau extrem de vechi.http://www.monitoruldegalati.ro/index.p ... &articol=9
Recommended Posts