Jump to content

Buget cu scandal pentru Transurb


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Pierdere uriaşă şi buget cu scandal pentru Transurb

După ce a încheiat anul 2018 cu o pierdere substanţială, de peste 13,5 milioane de lei, compania publică de transport local Transurb SA îşi propune să încheie anul 2019 cu un profit de o mie de lei. Cel puţin asta prevede bugetul de venituri şi cheltuieli al operatorului, votat de aleşii locali după discuţii aprinse care au vizat creşterile salariale dorite de angajaţi.

Bugetul SC Transurb SA a fost unul dintre punctele fierbinţi ale ultimei şedinţe ordinare a Consiliului Local. Dezbaterea nu a vizat pierderea consistentă cu care Transurb a încheiat anul 2018, ci doar creşterea salarială dorită de angajaţi, în condiţiile în care în companie a fost declanşat conflictul colectiv de muncă.

Aşa cum se arăta în documentele ajunse pe masa consilierilor, Sindicatul Şoferilor Liberi din Transurb a cerut: „Majorarea fondului lunar de salarii, începând cu data de 1 mai 2019, cu suma de 300.000 de lei net, sumă care reprezintă o creştere medie a salariului tarifar cu aproximativ 400/angajat. Majorarea contravalorii voucherelor de vacanţă de la 1.200 la 1.450 de lei/ angajat”.

Director economic vs. primarul Galaţiului

„Bugetul Transurb este construit fără a include vreo creştere salarială la acest moment”, a fost declaraţia directorului economic al Transurb Steluţa Lebedov, pe care primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu, a contrazis-o ferm: „Eu ştiu că include!”.

Consilierul local ALDE Radu Cosca a precizat, la rândul său, că bugetul Transurb nu prevede vreo majorare salarială, dar edilul-şef al urbei a susţinut, în continuare, contrariul: „Credeţi-mă pe cuvânt că s-au avut în vedere creşteri salariale. Este într-adevăr, un buget estimativ, care să vă poată acoperi atât funcţionarea, cât şi fondul de salarii necesar pe 2019. Dacă aţi stabilit altceva, spuneţi-mi şi mie!”, a replicat Ionuţ Pucheanu.
Directorul economic al Transurb a precizat clar: „În această proiecţie bugetară nu s-au inclus creşteri salariale pentru că suntem într-un conflict de muncă, suntem în negociere, şi nici nu ştim suma care poate fi acordată”.

În cele din urmă, proiectul de buget a fost supus votului şi adoptat cu doar 17 voturi favorabile din cei 26 de consilieri prezenţi, spre surprinderea primarului: „Susţineţi cauza Transurb şi voi votaţi împotrivă? Care-i logica?!”.

Ce bani va avea operatorul

Proiectul de buget pe 2019 prevede venituri totale de 78,7 milioane de lei şi cheltuieli totale de 78,7 milioane de lei, dar şi un profit de 1.000 de lei. În contrapartidă, conform documentelor prezentate, compania a încheiat anul 2018 cu venituri totale realizate de 61,4 milioane de lei şi cheltuieli totale de 75,03 milioane de lei, rezultatul fiind o pierdere de peste 13,5 milioane de lei. Pierdere pe care conducerea Transurb o explică prin subevaluarea preţului pe kilometrul efectuat de mijloacele de transport în comun.

Cheltuielile cu personalul cresc de la 46,2 milioane de lei, cât s-au realizat în 2018, la 46,5 milioane de lei, cât se propune în 2019. Această sumă cuprinde: cheltuieli cu salariile – 40,7 milioane de lei, bonusuri - 4,3 milioane de lei, cheltuieli aferente contractului de mandat şi altor organe de conducere, control, comisii şi comitete – 539.000 de lei şi cheltuieli cu asigurările şi protecţia socială, fonduri speciale şi alte obligaţii legale - 928.000 de lei.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Venituri şi cheltuieli scăzute, pe timp de pandemie. Buget de criză pentru Transurb

După ce a încheiat anul 2018 cu o pierdere de peste 14,19 milioane de lei, iar anul 2019 cu un minus de 3,61 milioane de lei, compania de transport public local îşi propune, în 2020, un profit de peste 800.000 de lei. Bugetul votat de aleşii locali este, însă, unul de criză, mai mic decât anul trecut. Măsurile impuse de starea de urgenţă şi de lupta cu pandemia au afectat drastic veniturile directe ale SC Transurb SA.

Venituri totale de peste 69,81 milioane de lei şi cheltuieli totale de 68,99 milioane de lei, asta îşi propune, în bugetul pe 2020, votat de consilierii local, compania de transport public local Transurb SA. Estimările sunt inferioare bugetului pe 2019 pe care societatea l-a raportat: venituri totale de 72,59 milioane de lei şi cheltuieli totale de 76,2 milioane de lei.

Trebuie spus că, iniţial, Transurb prezentase Consiliului Local un buget mult mai consistent pentru anul 2020. Ca urmare a instituirii stării de urgenţă din cauza pandemiei, dar şi a efectelor acesteia asupra situaţiei tuturor agenţilor economici, societatea a fost nevoită să înainteze o nouă proiecţie bugetară, modificată faţă de cea pe care o transmisese iniţial.

Încasări cu peste 80 la sută mai mici

Potrivit documentelor prezentate, în urma decretării stării de urgenţă, prin ordonanţele militare care au urmat, dar şi prin hotărârile comitetelor judeţene şi locale pentru situaţii de urgenţă, care au impus măsuri pentru toată populaţia judeţului sau a municipiului Galaţi, activitatea Transurb a fost puternic afectată.

"Începând cu data de 11 martie 2020, încasările de numerar ale societăţii din vânzarea de titluri de călătorie au început să scadă, ajungând la o reducere de peste 80 la sută faţă de normalul perioadei, scădere care se menţine. Aceste încasări reprezintă, de fapt, veniturile directe proprii ale operatorului", explică societatea.

De asemenea, pentru anul acesta s-a impus creşterea cu aproximativ 300.000 de lei a cheltuielilor cu materialele de igienizare a mijloacelor de transport, fără a pune la socoteală şi măsurile de protecţie a salariaţilor.

Un impact asupra societăţii l-a avut şi trecerea în şomaj tehnic, pe perioada stării de urgenţă, a 180 de salariaţi din toate sectoarele de activitate.

Mai mult, conform documentelor, diagrama societăţii a suferit modificări majore, cauzate atât de suspendarea pe o perioadă nedeterminată a circulaţiei tramvaielor, dar şi de suspendarea, pe durata stării de urgenţă, a circulaţiei troleibuzelor. Aceste mijloace de transport au fost înlocuite cu autobuze, fapt care generează o serie de cheltuieli indirecte şi administrative. "Nefiind cuprinse, la acest moment, în preţul pe kilometru al autobuzelor şi nemaiputând fi decontate prin preţul pe kilometru al troleibuzelor şi tramvaielor, aceste cheltuieli vor genera rezultate financiare negative", precizează societatea, explicând că va fi necesară o reanalizare a preţului pe kilometrul parcurs de autobuze.

De la pierdere la profit

Este adevărat că pierderea de 3,61 milioane de lei, cu care s-a încheiat anul 2019, este net inferioară celei înregistrate în 2018 - 14,19 milioane de lei, dar totuşi ea există.

Potrivit directorului Transurb, Mihai Cadinoiu, în 2019, pierderea a fost generată în prima parte a anului, de vină fiind decalajul dintre momentul aprobării bugetului naţional, a celui local şi a bugetului operatorului de transport. Care îşi propune, pentru 2020, un profit de 818.000 de lei.

"Bugetul pe 2020 este unul croit pentru perioada actuală, în care am prevăzut toate măsurile ca să trecem cu toţii cu bine peste această situaţie. Sperăm, la un moment dat, într-o reevaluare a bugetului şi o echilibrare cu plus a situaţiei financiare", ne-a declarat managerul Transurb.

Cheltuieli de personal

Conform datelor bugetare, din 68,99 milioane de lei cheltuieli totale, 55,62 milioane de lei reprezintă cheltuieli cu personalul. Valoarea este mai mare decât anul trecut când, cheltuielile de personal au fost de 48,97 milioane de lei. Temerea Transurb este că lipsa încasărilor ar putea să genereze o lipsă de bani cash şi s-ar putea ajunge la situaţia absurdă în care salariaţii care au stat acasă, în şomaj tehnic, să-şi primească la timp banii, iar cei care au muncit să aibă de aşteptat.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Salarii şi bonuri de masă majorate, la Transurb. Numărul de salariaţi a fost îngheţat

"Îngheţarea numărului de salariaţi la 758, după cum figurează în REVISAL", acesta a fost amendamentul propus de consilierul local PSD Andrei Lucian Valeriu pentru aprobarea rectificării pozitive a bugetului SC Transurb SA pe anul 2020. Amendamentul a fost votat favorabil doar de cei 15 aleşi locali PSD. La fel şi proiectul de hotărâre graţie căruia salariul angajaţilor Transurb va creşte, în medie, cu 310 lei, iar valoarea unui tichet de masă va fi de 20 de lei.

Introdus pe ordinea de zi chiar înainte de ultima şedinţă ordinară a Consiliului Local din 2020, rectificarea bugetului SC Transurb SA a fost privită cu rezerve de consilierii locali ai opoziţiei. Cei doi aleşi PACT au anunţat din start că vor vota "împotrivă", tocmai pentru că, fiind introduse pe platforma consilierilor în ultima clipă, nu au avut timp să studieze documentele.

Rectificare pozitivă

Potrivit raportului de specialitate al proiectului de hotărâre, rectificarea dorită de compania publică de transport este una pozitivă. Astfel, veniturile totale ale societăţii au crescut cu suma de 5,6 milioane de lei, de la 69,8 milioane de lei, cât fuseseră prevăzute iniţial, la 75,4 milioane de lei.
Cheltuielile totale s-au majorat cu 3,8 milioane de lei, de la 68,9 milioane de lei la 72,8 milioane de lei. Concret, în ceea ce priveşte personalul, cheltuielile de natură salarială ajung de la 53,1 la 54,3 milioane de lei, iar bonusurile - de la 4,1 la 4,3 milioane de lei. "Creşterea cheltuielilor se reflectă prin creşterea cheltuielilor de natură salarială cu 1,2 milioane de lei şi a bonusurilor cu 230.000 de lei faţă de valoarea aprobată la începutul anului, datorită negocierii Contractului Colectiv de Muncă prin act adiţional. Principalele drepturi acordate salariaţilor în anul 2020 sunt reprezentate de creşterea salariului de bază începând cu septembrie 2020 şi creşterea valorii tichetului de masă acordat, la 20 de lei de persoană, începând cu decembrie 2020. Scăderi regăsim la cheltuieli cu combustibilii - 6 la sută, cheltuieli cu piesele de schimb - 23 la sută şi cheltuieli cu întreţinerea şi reparaţiile - 87 la sută", se precizează în documente.

Rezultatul brut al rectificării pozitive este un profit de 2,5 milioane de lei.

Amendament

Proiectul de rectificare nu a suscitat discuţii, doar un amendament din partea social-democratului Andrei Lucian Valeriu: "Eu, personal, sunt de acord cu rectificarea bugetului Transurb, cu condiţia îngheţării numărului de angajaţi, aşa cum este acum, la 758, conform REVISAL". Amendamentul a fost aprobat cu 15 voturi favorabile din partea consilierilor PSD. Acelaşi număr de voturi "pentru" a întrunit şi proiectul în sine.

Ce spune directorul Transurb

"Rectificarea bugetului a fost necesară pentru a răspunde noilor prevederi ale Contractului Colectiv de Muncă", ne-a declarat Mihai Cadinoiu, directorul general al Transurb, precizând că salariaţii vor beneficia de o majorare salarială, în medie, de 310 lei, dar şi de tichete de masă, valoarea unui bon crescând de la 15 la 20 de lei.
Creşterile au fost posibile pentru că, după ani în şir în care a fost doar pe pierdere, din iulie 2019, Transurb a obţinut un profit mic, reuşindu-se un echilibru economic. Managerul a explicat că a fost nevoie de angajări pentru a asigura graficul de transport pe timp de pandemie.
"Noi avem o organigramă aprobată de 771 de posturi şi nu este în interesul nostru să devenim ineficienţi. Prin măsurile dispuse de Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, am mărit numărul de mijloace de transport din traseu. Mărindu-se graficul de transport, am fost nevoiţi să facem ore suplimentare. Au fost colegi care ne-au reclamat că fac prea multe ore suplimentare. Riscam să fim amendaţi, pentru că nu avem voie să depăşim numărul de ore suplimentare, de aici a apărut necesitatea angajării de personal pe timpul pandemiei. Spre deosebire de societăţile din Galaţi, am fost singurii care am angajat aproximativ 30 de şoferi. În momentul acesta, sunt 748 de salariaţi şi mai avem câţiva oameni care au trecut prin procedura de selecţie şi nu pot să le întorc angajarea", a precizat directorul companiei publice de transport local.
Îngheţarea numărului de angajaţi nu afectează societatea în acest moment. Dar în cazul în care graficul de transport va suferi modificări şi ar creşte numărul de curse, va fi dificil să fie respectate, pentru că numărul de şoferi nu este acoperit conform normării, explică directorul Transurb.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Factură de 10 ori mai mare la energie electrică la societatea de transport public din Galaţi

O factură uriaşă la energie electrică va primi luna aceasta societatea de transport public Galaţi. Compania va plăti cel puţin de 10 ori mai mult, faţă de luna trecută, pentru consumul tramvaielor şi troleibuzelor. Întrucât societatea nu dispune de fondurile necesare, soluţia salvatoare este „bugetul primăriei”.

Dacă pentru luna decembrie factura a fost de 95.000 de lei, în ianuarie valoarea consumului estimat este de 1,2 milioane de lei, spun reprezentanţii societăţii de transport public, Transurb Galaţi.

Potrivit conducerii, consumul pe luna aceasta este de 600 megawaţi, iar un megawat costă 2.200 de lei, în condiţiile în care anul trecut era de 260 de lei. „Avem estimată o factură foarte mare la energia electrică pentru luna aceasta. Se ridică la 1,2 milioane de lei, potrivit calculelor noastre, am consumat luna trecută 610 megawaţi. Este iarnă, consumul a crescut, vă daţi seama. Preţul unui megawat a crescut foarte mult, este de 2.200 de lei. Asta în condiţile în care anul trecut plăteam 260 de lei. 

Factura va veni saptămâna aceasta şi nu are cum să vină mai mică decât ce am estimat, adică 1,2 milioane de lei. Transurb nu dispune de fondurile necesare, dar apelăm la bugetul Primăriei şi avem încredere că se va rezolva problema”, spune directorul interimar al SC Transurb, Paraschiv Ghiţă.

Reprezentanţii sindicatului spun că salariaţii se tem că şi-ar putea pierde locul de muncă sau că nu vor mai beneficia de măririle de salariu, conform Contractului Colectiv de Muncă. „Factura a crescut de peste 10 ori. Nu înţelegem ce se va întâmpla, în condiţiile în care factura la energie a sărit la peste un milion de lei,  motorina costă aproape trei milioane pe lună. Vă daţi seama că aproape toţi banii societăţii se duc doar pe carburant şi energie, apă, gaze, despre salarii nu mai ştim nimic. Ne temem că s-ar putea să se reducă numărul de locuri de muncă sau că nu vor mai beneficia de mările salariale stabilite în Contractul Colectiv de Muncă. Situaţia este destul de complicată, colegii mă întreabă în permanenţă despre ce se va întâmpla”, spune liderul de sindicat din cadrul SC Transurb, George Preda.

Reprezentanţii Primăriei Galaţi dau, însă, asigurări că încearcă să găsească cele mai bune soluţii, astfel încât transportul public din oraş să nu aibă de suferit. 

Zilnic, pe traseele din oraşul Galaţi circulă 16 troleibuze şi patru tramvaie.

adevarul.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Autobuzele Transurb trebuie să nu mai care „vânt”. Ce schimbări vrea primarul în transportul în comun

Pe lângă optimizarea traseelor şi externalizarea serviciului de vânzare a tichetelor de călătorie, primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu, îşi mai doreşte o uniformă pentru controlori, care să acţioneze în mijloacele de transport în echipe de cel puţin patru, nu doar câte doi, cum se întâmplă acum.

Aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe 2022, al companiei publice de transport public în comun, Transurb SA, a suscitat discuţii în plenul şedinţei Consiliului Local de miercuri, 30 martie 2022. Întrebat de consiliera locală USR PLUS Flavia Susnoschi depre acţiunile concrete de monitorizare şi optimizare a costurilor de operare la Transurb, primarul Ionuţ Pucheanu a oferit mai multe informaţii. „Urmează proiectul SCADA prin care se automatizează o parte dintre staţiile de redresare şi atunci nu va mai fi nevoie de numărul actual de electricieni în zona respectivă, deci de acolo va veni o scădere a numărului de angajaţi. Împreună cu conducerea Transurb, am făcut o analiză dacă nu cumva e mai eficient să folosim terţii vânzători şi să nu mai ţinem noi, musai, acele chioşcuri proprii. Să încercăm să încheiem contracte cu privaţii, care să poată emite bilete şi atunci de acolo va veni o oarecare economie. La fel şi din desfiinţarea şcolii de şoferi”, a explicat edilul-şef.

“Mare parte din autobuze transportă aer! Ad litteram!”, era poziţia exprimată de primar în decembrie 2018, tot într-o şedinţă de Consiliu Local, pe care am şi consemnat-o în “Viaţa liberă”, la acel moment. Poziţia lui Ionuţ Pucheanu nu s-a schimbat şi a fost repusă pe tapet la şedinţa de miercuri: „Oricum, noi cam cărăm vânt, aşa, în mare măsură. În afară de dimineaţa, la prânz şi pe la 16,30 – 17,00, cărăm vânt. Pe bune! Şi, cu siguranţă – eu asta îmi doresc anul acesta - vor fi rescrise şi optimizate marea majoritate a traseelor, asta apropo de costuri”.

Controlori în uniformă

Consilierul local USR PLUS Daniel Zinica a întrebat cât de sustenabilă este creşterea încasărilor din vânzarea de bilete şi abonamente - de la 14,4 la 18 milioane de lei - pe care şi-o propune Transurb în buget. Şi dacă se resimte în încasările de la 1 ianuarie până acum.

„În principiu, este sustenabilă, asta şi pentru că urmează a se realiza nişte controale mult mai bine organizate. În discuţia pe care am avut-o cu dl director, mi-am exprimat dorinţa de a avea o uniformă pentru controlori. Nu o vestă încheiată şui. Vrei respect, trebuie să arăţi respect! Eu n-am văzut pe nicăieri, pe unde am mai umblat, prin Occident, grupuri mai mici de patru controlori. Una e când urcă patru-şase şi reuşesc să îşi facă treaba, şi alta când urcă doar doi. Aceste controale vor duce la un număr mai mare de călătorii validate. Acum, dacă din zece-douăzeci de călătorii făcute fraudulos, eşti prins a nu ştiu câta oară şi ştii că nu poți fi legitimat, evident că nu vei fi tentat să cumperi bilet!”, a argumentat primarul. Edilul-şef a adăugat că, de când a fost introdus biletul special de 30 de lei, pentru călătorii frauduloşi, au fost vândute, în doar o lună, aproximativ 400 de asemenea tichete, în urma controalelor efectuate în mijloacele de transport.

Problema datoriilor

„Problemele Transurb nu sunt curente. Avem o structură a datoriilor care apasă ca o frână pe activităţile pe care trebuie să le desfăşoare societatea în momentul de faţă”, a punctat consilierul local PNL Valeriu Onose. Acesta a arătat efortul pe care îl face municipalitatea pentru activitatea de transport, care nu înseamnă doar subvenţii, ci şi investiţii în mijloace rulante şi infrastructură: „Dacă e să comparăm cu un număr de plătitori de pe impozite şi taxe, fiecare cetăţean cred că plăteşte deja, în medie, peste 100 de lei transportul public în general. Însă datoriile din urmă grevează asupra bugetului Transurb şi aici vor trebui găsite soluţii pentru că apar nişte riscuri sistemice şi legale”, a subliniat consilierul.

Aprobarea planului de restructurare a obligaţiilor fiscale de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a reprezentat o gură de oxigen pentru Transurb. „Anul trecut am făcut un efort extraordinar de mare tocmai pentru ca această companie să poată rezista pe piaţă. Faptul că am plătit dintr-un foc, la ANAF, 18 milioane, i-a salvat de vreo 15-16 milioane care au fost şterse ca datorie şi am rămas cu eşalonare pentru alte 13 milioane, în şapte ani. Fezabil în a fi susţinute financiar”, a răspuns primarul.

Ce s-a votat

Bugetul Transurb a fost aprobat cu 14 voturi favorabile, şase „împotrivă” şi şase abţineri. Documentul prevede venituri totale de 86,98 milioane de lei - din care 63,6 milioane de lei subvenţii - şi cheltuieli totale de 86,62 milioane de lei, din care cheltuielile cu personalul reprezintă 60,72 milioane de lei. De asemenea, raportează plăţi restante de 17,12 milioane de lei şi creanţe restante de 15,56 milioane de lei. Faţă de pierderea de 6,33 milioane de lei, cu care a încheiat anul 2021, Transurb îşi propune acum un profit de 360.000 de lei. Rămâne de văzut dacă îl va obţine.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Transurb are nevoie de bani pentru plățile compensatorii pe care le va acorda angajaților disponibilizați

Nu mai puțin de 10 milioane de lei, reprezentând în special subvenții, constituie suma cu care ar urma să fie majorate veniturile totale ale Transurb, potrivit unui proiect de rectificare a bugetului pe anul 2022, prezentat aleșilor locali. Conform documentelor, tot cu 10 milioane de lei ar urma să crească și cheltuielile totale. Compania publică de transport are nevoie de bani mai mulți nu doar pentru a face față scumpirilor la combustibil, energie, apă și piese de schimb, ci și pentru plățile compensatorii pe care le va acorda începând cu luna noiembrie 2022, după expirarea perioadei de preaviz a angajaților disponibilizați.

Un proiect de hotărâre prin care bugetul companiei publice de transport în comun, Transurb SA, ar urma să fie rectificat, a ajuns la comisiile Consiliului Local și va fi supus votului la ședința de joi, 27 octombrie 2022. Conform documentelor, veniturile totale ale Transurb ar urma să crească de la 86,98 milioane de lei la 97,04 milioane de lei, din care subvențiile se majorează de la 63,6 milioane de lei la 73,6 milioane de lei.
Cheltuielile totale cresc și ele de la 86,62 milioane de lei la 96,64 milioane de lei. Scad, însă, plățile restante – de la 17,11 milioane de lei la 7,52 milioane de lei – și creanțele restante – de la 15,56 milioane de lei la 6,97 milioane de lei.
În raportul de specialitate al proiectului se arată că Transurb propune creșterea veniturilor totale ca urmare a modificării contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport public local, a programului de transport, a noilor prețuri unitare pe kilometrul parcurs de fiecare mijloc de transport, dar și ca urmare a regularizării veniturilor din compensație.

„Întreprinderea publică prevede suplimentarea capitolului «Cheltuieli totale», în principal determinat de creșterea prețului la combustibil, creșterea cheltuielilor cu piesele de schimb ca urmare a ieșirii din garanție a unor mijloace de transport din parcul auto, a reluării circulației tramvaielor, creșterea prețului la energie, creșterea la nivel național a prețului polițelor RCA”, se arată în document. Concret, cheltuielile cu bunuri și servicii cresc de la 23,99 milioane de lei la 28,9 milioane de lei, în vreme ce cheltuielile cu personalul se modifică de la 60,77 la 64,56 milioane de lei. Pentru a vă face o imagine cum au afectat scumpirile compania de transport, trebuie spus că pentru combustibil operatorul a ajuns să plătească 18 milioane de lei față de 14 milioane, iar pentru piesele de schimb 508.000 de lei față de 320.000.
În ceea ce privește angajații, principala măsură aplicată până la finele anului este restructurarea de personal, care determină o creștere a cheltuielilor cu 562.000 de lei, sumă ce va fi acordată salariaților disponibilizați. Salariații au primit preaviz de încetare a contractului individual de muncă începând cu data de 14 octombrie 2022. Plățile compensatorii se vor acorda începând cu luna noiembrie, după expirarea perioadei de preaviz. Cert este că, până la finele anului, numărul de personal va scădea de la 750 la 680 salariați, conform noii organigrame.

Transurb propune și modificarea listei de investiții pe care și-o propusese, renunțând la sistemul video de supraveghere perimetrală a autobazei pentru achiziția a două aparate de spălat cu presiune pentru autovehicule, motivat de suprasolicitarea aparatului existent și de necesitatea menținerii curățeniei exterioare a mijloacelor de transport și a reducerii timpului alocat curățeniei. Operatorul își mai asumă ca obiectiv reducerea plăților restante prin alocarea mai eficientă a resurselor financiare.
Rămâne de văzut ce vor spune aleșii de proiectul rectificării bugetare.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.