Jump to content

Ce-a fost şi ce-a ajuns tramvaiul gălăţean


Soniq

Recommended Posts

Salutare tuturor ! Imi cer scuze preventiv in cazul in care a mai fost deschis un subiect de genul . As vrea sa aud si parerea voastra in legatura cu acest subiect. Eu unul sunt pentru scoaterea tramvaielor. Multa lume aduc argumente contra , bazate pe mult prea discutatul subiect -> poluare. Sincer ,m-am interesat si la nivelul achizitionarii de trolebuze exista fonduri nerambursabile si guvernamentale. Suma care se poate obtine din casarea liniilor de tramvai este destul de frumusica de asemenea. In cazul in care gasim argumente bune si ajungem la o concluzie, eu sper ca pot duce acest proiect la un nivel mai inalt spre a fi analizat si propus in consiliul local. Va rog frumos sa va spuneti parerea! Astept argumente pro si contra.

Link to comment
Share on other sites

la tramvaie nu se poate renunta.un oras care se vrea civilizat trebuie sa aibe un transport in comun cat mai variat si bine pus la punct.Galatiul are traditie in domeniul asta.din fericire nu vor fi scoase ba din contra vor fi investitii de modernizare a infrastructurii.daca nu-ti plac tramvaiele poti sa te muti in Vaslui sau Buzau ;)

Link to comment
Share on other sites

Pe mine, sincer, nu m-ar supara scoaterea din uz a tramvaielor si largirea strazilor. Problema e pentru cei care sunt nevoiti sa mearga cu ele zi de zi.. si se intinde de la faptul ca e cel mai ieftin mijloc de transport in comun pana la faptul ca pe majoritatea a liniilor nu exista autobuze/troileibuze/microbuze echivalente care sa transporte calatorii.

Link to comment
Share on other sites

. Multa lume aduc argumente contra , bazate pe mult prea discutatul subiect -> poluare.

Adica ce poluare aduce tramvaiele?? Ca ele circula pe baza de curent electric. Nu tu gaze de esapament, nu tu noxe... Poate nu-mi dau seama concret la ce se refera aceasta poluare. Daca e sa luam in calcul poluarea fonica...atunci e alta discutie. Mie-mi plac tramvaiele (recunosc ca nu m-am mai plimbat cu ele de fff multi ani)

Link to comment
Share on other sites

. Multa lume aduc argumente contra , bazate pe mult prea discutatul subiect -> poluare.

Adica ce poluare aduce tramvaiele?? Ca ele circula pe baza de curent electric. Nu tu gaze de esapament, nu tu noxe... Poate nu-mi dau seama concret la ce se refera aceasta poluare. Daca e sa luam in calcul poluarea fonica...atunci e alta discutie. Mie-mi plac tramvaiele (recunosc ca nu m-am mai plimbat cu ele de fff multi ani)

Am vrut sa zic ca sunt contra scoaterii tramvaielor pe motiv ca nu polueaza. Sa stiti ca si trolebuzele merg pe curent electric,iar inlocuirea tramvaielor cu aceste trolebuze ar fi o idee destul de buna zic eu,iar cei care folosesc tramvaiele sa se deplaseze nu cred ca o sa sufere daca merg cu trolebuze. Parerea mea :)

Link to comment
Share on other sites

În vara lui 2006 eram în Bordeaux şi am avut ocazia să văd tramvaiele de acolo ... aruncaţi o privire aici ... în Strasbourg se lucra în tot oraşul la instalarea liniilor ...

Se pare că anul ăsta începe şi contrucţia liniilor de tramvai şi în Paris...

Oare ce-o i-o fi făcut să adopte un asemenea mijloc de transport în comun?

Link to comment
Share on other sites

Apropo pentru cei care nu au vizitat recent Brasovul -> Mergeti o tura pe acolo sa vedeti ce fel arata strazile. Trebuie sa mentionez ca au scos toate tramvaiele si au marit strazile, si au scos si maxi taxi. In locul tramvaielor circula acum trolebuze , si lumea se descurca ! De ce la ei se poate si fara maxi taxi si fara tramvaie si la noi nu ? :d

Link to comment
Share on other sites

Apropo pentru cei care nu au vizitat recent Brasovul -> Mergeti o tura pe acolo sa vedeti ce fel arata strazile. Trebuie sa mentionez ca au scos toate tramvaiele si au marit strazile, si au scos si maxi taxi. In locul tramvaielor circula acum trolebuze , si lumea se descurca ! De ce la ei se poate si fara maxi taxi si fara tramvaie si la noi nu ? :d

Sincer Relu in momentul cand o sa vad asa ceva in Galati sa mor de o sa mai comentez ceva . Sincer , nu cred ca alea fac zgomotul care il fac astea de la noi de iti tremura geamurile la bloc, alea nu cred ca iti crapa asfaltul si cu alea nu cred ca merg 5 persoane ca la noi. Sincer..tramvaiele noastre sunt inutile si nici macar practice . Sunt vechi,zgomotoase,incurca traficu,avem st,razi mici (pe sine iti faci masina praf iar multe strazi cu tramvaie inca au piatra cubica) , nu este foarte folosit sa zici ca se inghesuie lumea in ele ca la autobuze...afecteaza structura carosabilului si probabil si a blocurilor din jur .. nu se merita . Plus ca sunt o destule motive sa iti zboare permisu de la cele tramvaie :lol:

Link to comment
Share on other sites

Când le-am văzut prima oară, am crezut că merge trenul prin oraş :lol:

Crede-mă deabia le auzi când trec pe lângă tine, scârţăie doar şinele... singurul indiciu că e un tramvai e soneria: driiiing-dring! :d

Link to comment
Share on other sites

Parerea mea e ca sunt sanse mai mari sa le scoata decat sa vedem pe strazile noastre tramvaiele din pozele care le-ai postat tu...sincer...o sa treaca multi ani pana cand o sa apara asa ceva in orasul nostru,desi se pot accesa foarte usor fonduri europene etc. pentru probleme de genul..asta este daca nu este vointa..

PS: Apropo ati vazut la Oradea ? ->

tramvaie_siemens.jpg

tranvaie_siemens_oradea_otl.jpg

tranvaie_siemens_oradea_otl_1234.jpg

Link to comment
Share on other sites

toate orasele europene civilizate introduc tramvaie.noi suntem contra curentului si aici ma refer la orase gen Brasov sau Constanta.tramvaie noi nu cred ca vor aparea prea curand pentru ca infrastructura nu este buna si in 2-3 ani tramvaiele noi ar fi bune de gunoi.asa cele venite acum sunt venite pe nimic si-si fac treaba.au si ele rolul lor intr-un peisaj urban civilizat si trebuie sa ramana.

Link to comment
Share on other sites

Deci eu sunt contra scoaterii tramvaielor. Iar ce se spune ca polueaza este clar o aberatie a celor de la consiliul local care circula cu mrtane si habar nau absolut nimic despre tramvaie. Nici macar nu stiu ca merg pe curent daca i-ati intreba pe acei somnorosi. Iar cine e pentru scoaterea tramvaielor nu imi va fi prieten. Iar daca se or scoate tramvaiele din Galati eu jur ca din acea zi nu voi mai pune piciorul in Galati pana la reintroducerea lor.

Post "cenzurat" (de dcp100168) pentru încălcarea unor reguli elementare de bun simţ.

Link to comment
Share on other sites

Nu sunt pentru scoaterea tramvaielor. Orice oras civilizat are nevoie de transport electric. In Constanta si Brasov tramvaiele erau mult deterioarate fata de ale noastre care se pastreaza in conditii bune. Iar costurile scoaterii acestui mijloc de transport si introducerea treoleelor presupune cheltuirea unor sume de bani. Trolee se pare ca vor fi introduse pe Bd Cosbuc, pana la Metro, deci se va suplimenta si numarul acestor mijloace de trasnport.

Oricum anumite tronsoane de linie de tramvai au fost modernizate iar anul asta va intra si tronsonul ramas nemodernizat pe linia care leaga Micro 19, plus tronsonul din STr Basarabiei cuprins intre G Cosbuc si General. Deci nu vom ramane fara tramvaie, si este un lucru bun. Iar cand infrastructura va fi pusa la punct atunci vom avea probabil si tramvaie mult mai performante.

Iar in Brasov si Constanta au fost alte interese care au dus la neglijarea acestui mijloc de transport, util oricarui oras civilizat si cu "pretentii". FOarte multi locuitori din aceste doua orase plang si acum dupa renuntarea la aceste mijloace nepoluante de trasnport.

Link to comment
Share on other sites

As prefera sa fie reparate portiunile pe unde circula tramvaiele si sa se permita folosirea lor si de catre autoturisme (ca in Braila de ex)

Macar in zonele foarte sugrumate (Siderurgistilor, capatul din Micro 19). In felul acesta, ne putem gindi la ele ca la niste troleibuze pe sine :d , nu mai deranjeaza ele in sine ca mijloc de transport...

Link to comment
Share on other sites

Si daca se poate cu un mic efort as vrea ca prin port pe liniile 50,51,52,53 care treceau prin port sa se rearanjeze traseele incat sa fie mai rentabile si sa fie deservite de trolee. Am impusca 2 iepuri deodsata findca astfel si autobuzele 10,15, si 34 ar putea deveni si ele trolee.

Oricum pentru ceea ce doresc eu investitiile sunt mari insa s-ar putea realiza daca banii rezultati de pe aceasta scumpire a biletelor cu care am inceput anul ar fi dirijati unde trebuie.

Link to comment
Share on other sites

Se suspendă tramvaiul 35, de pe strada Traian

Datorită începerii lucrărilor de modernizare a străzii Traian prin programul ISPA, SC TRANSURB SA anunţă că începând de luni, 23.02.2009, se suspendă circulaţia vagoanelor de tramvai pe linia 35.

Link to comment
Share on other sites

Da, dragute tramvaiele din Bordeaux dar, sa fim sinceri, niciodata nu voam avea asa ceva, sau daca am avea, cat vor rezista?

Eu circul din cand in cand cu tramvaiul 7, fiind singura legatura intre zona Spitalul de Pediatrie si fostul Tribunal. (Am o casa in acea zona si nu posed autoturism). De cate ori merg, in tramvai sunt tot felul de "necivilizati". Daca stit zona, stiti exact la cine ma refer. Imaginati-va cam cat timp ar rezista acele tramvaie fara a fi devalizate?

Ne dorim transport de calitate si numai, vrem sa locuim intr-o urbe civilizata, dar oare noi toti, cat suntem de civilizati???

Ref. la parerile pro si contra tramvaie, eu una sunt total pro, sunt cele mai putin poluante si nu mai sunt chiar asa de zgomotoase, sau nu mai mult decat o Dacie tunata (care tuna :d )

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Soniq nu a postat ca să ceară atenţie, şi-a manifestat doar dezaprobarea pentru ceea ce înseamnă tramvaiele gălăţene ... luate la mâna a doua, după ce şi-au făcut veacul prin vest...

Link to comment
Share on other sites

hm, nu imi place de Soniq care posteaza numai sa se bage ca musca in lapte, crsind atentie. Si sunt impotriva scoaterii tramvaielor si a celor care sustin aceasta chestie.

Cred ca pe acest forum avem toti dreptul sa ne spunem parerea si sa o acceptam si pe a celorlalti, chiar daca este diametral opusa convingerilor noastre. :(

luate la mâna a doua, după ce şi-au făcut veacul prin vest...

Tramvaiele existente au fost aduse, daca nu ma insel, din Rotterdam... Pentru cei care au facut naveta pe traseele de Sidex, poate va mai amintiti cum aratau cele dinainte. Stateam si cite o ora pina sa reusim sa urcam intr-unul si mergeam pe scara pina la Energiei. Nu mai aveau saboti de frina, rupte bucati, vai de capul lor si de al nostru care mergeam cu ele.

As zice ca problema nu sint tramvaiele in sine, cit sinele (cum se zice, calea de rulare? :))

Daca aveti drum in Bucuresti si mergeti cu traseul 41 ("metroul usor") veti vedea diferenta. Silentios, rapid, nepoluant si... la timp in statie :)

Link to comment
Share on other sites

Pentru cei care au facut naveta pe traseele de Sidex, poate va mai amintiti cum aratau cele dinainte.

Nici nu mai vreau să-mi mai aduc aminte de ele ... m-am nimerit de vreo două ori în ele când au luat foc, au deraiat...

Ce-i drept, se şi trăgea de ele: câte două remorci, oamenii se înghesuiau pe scară de nu se mai închidea nici o uşă, vatmani făcuţi ”la şase luni” :evil:

Link to comment
Share on other sites

Intersectia strazii Tecuci cu strada Traian ...

Habar n-am avut ca pe strada Tecuci a circulat tramvaiul !!! Mi-au spus colegii mai in varsta ca traseul a fost scos datorita unui accident, cand un tramvai a ramas fara frane si a luat-o la vale intrand in niste case (actualmente sunt blocuri construite).

Sinele nu aveau ecartamentul lat ca acum ci ingust precum cele de la Iasi.

[urhl]http://ro.wikipedia.org/wiki/Fi%C5%9Fier:Galati_(1975)_Tramvaiul_50.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.