Jump to content

Galaţi - oraşul fără debarcader


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Trage barca la mal! Dacă ai unde...

* Din păcate, la Galaţi sunt doar 74 de locuri de acostare (particulare) pentru 2500 de ambarcaţiuni * Nu există nicio utilitate publică pentru ambarcaţiuni, de ai zice că oraşul nostru e pe Himalaya, nu la malul Dunării

Nu credem să existe în toată Europa un oraş mai bine plasat decât Galaţiul din punct de vedere al apelor. Oraşul nostru se află pe Dunărea maritimă, la intersecţia acesteia cu două râuri parţial navigabile (Prutul şi Siretul) şi la 80 de mile de Marea Neagră. De la Galaţi la Brăila faci, pe apă, cam o jumătate de oră, la Tulcea ajungi în vreo două ore, iar fabuloasa Deltă a Dunării îţi e foarte uşor accesibilă. Teoretic, Galaţiul are şanse foarte mari să fie un paradis nautic. Practic, însă, suntem în epoca de piatră în ceea ce priveşte navigaţia.

Abandonaţi de autorităţi

Potrivit datelor oficiale, la Galaţi sunt peste 2.500 de posesori de bărci şi şalupe. O comunitate frumuşică, am zice. Din păcate, aceşti oameni, cărora li se adaugă mii de turişti dornici să facă o plimbare pe Dunăre, nu beneficiază de nici cel mai mic sprijin din partea autorităţilor. Sunt impozitaţi şi atât. Nimeni de la primărie sau de la Consiliul judeţului nu se gândeşte că un loc de acostare a bărcilor ar crea un adevărat "boom" turistic la Galaţi. Brăilenii, bunăoară, beneficiază de un astfel de debarcader, făcut cu ajutorul edililor. Şi se cunoaşte: la Brăila poţi să închiriezi o barcă, să faci o plimbare pe apă cu familia, una-alta, însă la Galaţi - ioc!

Un lucru l-am stabilit, deci: Primăria se face că plouă. De 18 ani încoace, în clădirea de pe strada Domnească nr. 38 problema debarcaderului e pe apă de ploaie. Mai mult, străzile ortului la Dunăre sunt proaste, parcurile arată ca naiba, oraşul miroase, iar zonele de aşa-zis agrement parcă-s moştenite de pe vremea invaziei cumane. Iar fluviul� imensul nostru potenţial turistic � este, pentru autorităţi, doar o noţiune abstractă. Ca să nu mai vorbim de celelalte ape: Siret, Prut, lacul Brateş�

Iniţiativa privată - încă timidă

În acest moment, cele 2.500 de bărci gălăţene (plus alte sute ale unor bucureşteni, tecuceni, focşăneni, ieşeni etc) au la dispoziţie, pentru acostare, fix 74 de locuri. În trei debarcadere private: clubul nautic "Monaco" (situat la 100 de metri în amonte de Palatul Navigaţiei) - 32 locuri, asociaţia sportivă "Nautica" (la mila 77 - circa un kilometru în aval de staţia de pompare pentru irigaţii) - 30 locuri şi debarcaderul "IVAS" (la intrarea la plaja "Dunărea") - 12 locuri. Oamenii au făcut şi ei ce au putut, după buget, şi probabil că în timp vor evolua. Însă este clar că nu putem aştepta utilităţi publice numai de la firmele private...

Din păcate, la câte e Galaţiul de mare, avem o singură rampă "ca lumea" de lansare la apă din remorcă a şalupelor (la mila 77), în rest treaba făcându-se cu macarale terestre închiriate sau pe rampe improvizate şi extrem de periculoase. În schimb, la Galaţi nu există nici o pompă de benzină pentru bărci, aşa cum, spre exemplu, există la Brăila şi în toate porturile serioase din lumea asta.

Despre costuri şi tarife

Chiar dacă nu sunt locuri de acostare decât pentru o infimă parte dintre bărcile gălăţenilor, merită să vă spunem cam cât costă o astfel de treabă.

La pontonul IVAS, pentru o barcă de cinci metri şi 40 CP se iau 180 de lei, iar pentru una de şapte metri şi 200 de cai - 500 de lei. Pe lună. Din păcate, însă, acest loc de acostare este deja plin, aşa că speranţa este în extinderea lui sau în plecarea unor bărci în croazieră.

La clubul nautic "Monaco" nu ştim cum stau lucrurile, pentru că n-am găsit pe-acolo nici un lucrător.

În schimb, la spaţiul de acostare de la mila 77 am putut discuta cu unul dintre membrii fondatori ai asociaţiei sportive "Nautica", cunoscutul constructor de ambarcaţiuni Mihai Mihail. El ne-a explicat că tariful de închiriere a unui loc de acostare se stabileşte în funcţie de capacitatea motorului şi lungimea bărcii. Spre exemplu, o barcă de cinci metri şi 40 CP se taxează cu 40 de euro pe lună, iar tariful include paza non-stop, lansarea la apă şi scoaterea la mal ori de câte ori doreşte clientul. Se mai asigură şi service pentru bărci (dar pe costuri separate), precum şi piese de schimb. În amintitul punct am descoperit şi un superb iaht apaţinând unui bucureştean dar, din păcate, nu l-am putut vizita pentru că proprietarul nu era prin zonă.

Debarcaderul de la mila 77 arată chiar foarte bine, însă costurile de amenajare au fost destul de mari. Descurajante pentru investitori. "A trebuit să aducem câteva sute de basculante de pământ şi piatră pentru a scoate la lumină acest loc. Plus investiţiile în rampă, ponton, clădiri. Noi am investit pentru că navigaţia e o mare pasiune a membrilor clubului nostru, care au fost dispuşi să cheltuiască nişte bani pe care nu îi vor recupera vreodată. Altfel, nu ne-am fi apucat, pentru că amortizarea investiţiei, în actualele condiţii fiscale din România, ar fi durat secole", ne-a declarat Mihai Mihail.

Cât despre proiectele autorităţilor, acestea arată precum Pânzarul moldovenesc. Adică eşuate pe mal.

http://www.viata-libera.ro/index.php?pa ... l&id=25738

Link to comment
Share on other sites

Cu minime amenajari, ma refer aici la 2,3 pontoane de acostare, ceva şcondri şi parâme se poate folosi cheul de acostare de la km 155,5, unde a fost Unitatea Militară de Marină cu navele (la Plaja Ţiglina - sau Dunarea). Adâncime este, utilităţi: energie electrica, apă potabila este şi pot fi amenajate şi depozitele, magaziile de la mal. Drum de acces, loc de parcare, rampa de lansat barcile sau de ridicat pe mal este, garduri sunt, Punct de Control Acces este. Trebuie doar să-l preia in administrare Consiliul Judeţean şi sa relansăm sporturile nautice şi turismul la Galaţi.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

In lipsa unui port de ambarcatiuni usoare, galatenii recurg la improvizatii

Un intreprinzator a inchiriat o bucata de mal si a amenajat o zona in care pot acosta cateva zeci de barci. Pentru ca nu a avut bani sa le asigure tuturor pontoane plutitoare, omul le tine legate intre ele cu o sfoara. Tanarul se ocupa cu acostarea barcilor celor care vor sa ajunga pe malul galatean. Proprietarii ambarcatiunilor vin la ponton, coboara si ii lasa barca in grija. Angajatul o tracteaza pana la primul capat de sfoara liber si o leaga. Desi platesc anual impozite consistente, proprietarii nu beneficiaza de conditii. Astfel, nu exista amenajat de autoritati niciun port de ambarcatiuni, o rampa de lansare a navelor la apa si nici macar nu exista un punct de alimentare cu carburanti. Asa ca, desi au fluviul sub nas, multi prefera se faca 100 de kilometri pana la Tulcea, unde gasesc toate conditiile.

Primarul din Galati a promis inca de acum cinci ani ca va amenaja un port. In tot acest timp nu a reusit nici macar sa organizeze o licitatie pentru construirea lui. Pana cand autoritatile vor face ceva, iubitorii de ambarcatiuni s-au vazut siliti sa se descurce singuri. "Portul de ambarcatiuni se afla in vizorul Consiliului Local. In prima sedinta de Consiliu Local din acesta luna se va aproba caietul de sarcini"Nicoleta Manole, purtator de cuvant Primaria Galati.

Un constructor de barci a investit deja 500.000 de euro in amenajarea unui mini-port, in care pot acosta 60 de ambarcatiuni si chiar un vapor. A facut-o pentru ca nu avea conditii de acostare si de reparare a ambracatiunilor.

Pana in momentul in care se va construi un port de ambarcatiuni incapator, pentru majoritatea proprietarilor nu ramane decat o singura solutie: sa-si tina barcile pe uscat.

http://stirileprotv.ro/locale/31/in-lip ... zatii.html

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Brăilenii pot să aibă port de ambarcaţiuni, Galaţiul de ce nu reuşeşte?

* Deşi ne scaldă aceeaşi Dunăre, oficialităţile din Galaţi şi Brăila au viziuni diferite asupra facilităţilor pe care trebuie să le ofere fluviul * Lecţie practică pentru autorităţile gălăţene: reabilitarea pe bani europeni a portului de ambarcaţiuni uşoare din Brăila *

De ani de zile politicienii ne promit un port de ambarcaţiuni uşoare şi din planurile lor se alege mereu apa de ploaie. Ultima dată, prin 2007, o firmă din Israel şi-a exprimat intenţia de a investi 500 de milioane de euro într-o zonă imobiliară în care să fie inclus cel mai modern port de ambarcaţiuni din ţară. Consilierii municipali şi-au dat acordul de principiu pentru dezvoltarea unui parteneriat public-privat, din care, însă, nu s-a ales nimic. La ultima numărătoare făcută de „Viaţa liberă”, constatasem că există 2.500 de bărci în Galaţi. Primarul Dumitru Nicolae a promis în urmă cu şase ani că va amenaja un port, dar nu s-a întâmplat nimic până acum. Nu este un secret că mulţi dintre gălăţeni îşi ţin bărcile, fie ele de lux ori de pescuit, la Brăila.

În oraşul vecin o investiţie de viitor

Pe malul brăilean al Dunării, în zona debarcaderului, bărcuţele, mai ochioase ori mai modeste, stau pe mal aşteptând finalizarea lucrărilor de modernizare a portului de ambarcaţiuni. Paznicul e vigilent şi nu lasă pe nimeni să intre în zona de lucru. De la el am aflat că în portul de ambarcaţiuni sunt circa 250 de bărci, din care cel puţin cinci, dacă nu chiar zece, sunt venite de la Galaţi. Cea mai scumpă ambarcaţiune de pe mal se ridică la valoarea de 30.000 de euro. „Au venit de multe ori gălăţeni, inclusiv băieţi tatuaţi, plini de bani şi de aur, care au făcut măsurători şi au luat modelul debarcaderului de aici. Spuneau că vor să facă şi ei port de ambarcaţiuni la Galaţi, dar că primarul nu îi lasă”, ne-a povestit paznicul. Tarifele pe care le plătesc în acest moment proprietarii bărcilor sunt diferite: 18 lei pe lună pentru o barcă fără motor şi 120 de lei pe lună pentru un iaht. Pentru a afla misterul investiţiei în portul de ambarcaţiuni uşoare de la Brăila, am discutat cu primarul Aurel Simionescu şi am aflat că e vorba de un proiect pe bani europeni.

Aceeaşi Dunăre, viziuni diferite

„În ultimii doi, trei ani, la Brăila a fost o expansiune extraordinară a posesiei de ambarcaţiuni, de la 50-100, am ajuns la aproape 300 de posesori de bărci de diverse tipuri, de la iahturi, până la bărci cu rame. Dacă am compara o fotografie din 2003 a falezei Dunării cu una din 2009, n-aţi mai recunoaşte faleza”. „Foarte multe pontoane s-au aşezat pe faleză. De la directorul administraţiei portuare am aflat că mai sunt trei sau patru locuri libere, în rest, toată faleza este ocupată. De aceea, atunci când a fost vorba de amenajarea centrului istoric al Brăilei, autorităţile de la Consiliul Judeţului şi de la Primărie au gândit o formulă de amenajare a unor pontoane la care să poată acosta vasele mari de croazieră, dar şi a unor pontoane care să vină în completarea celor existente”. „Reabilitarea întregului centru istoric este un proiect cu finanţare europeană. Pontonul mare a fost realizat, este în zona căpităniei şi acolo poate acosta şi cel mai mare vas de persoane care circulă pe Dunăre, „Amadeus”. Când a fost vorba de vasele mici, firma care a câştigat licitaţia internaţională ne-a prezentat soluţii mai bune”. „De la ideea iniţială că trebuie să avem nişte pontoane în plus, s-a ajuns la o formulă modernă, cu pontoane aduse din Finlanda, lemn de tec, cu priză de alimentare cu energie electrică, priză de apă. Dorim să avem o staţie de combustibil pe Dunăre, dar şi una pe uscat. Vrem să oferim condiţii civilizate. Cererea este foarte mare şi, de aceea, noi vom rămâne şi cu o parte din pontoanele vechi”, ne-a declarat primarul Brăilei, Aurel Simionescu. Pentru diferenţa de nivel a Dunării, care ajunge până la şase metri, a fost găsită o soluţie elastică, astfel ca pontoanele să nu rămână pe uscat sau să se inunde. „E prima amenajare de acest fel pe Dunărea maritimă. Dacă lucrurile vor funcţiona, sigur vor putea să-şi dezvolte oferta şi tehnologia de a amplasa aceste pontoane pe ape curgătoare. Normal, 31 martie este termenul pe care îl au antamat, dar noi vrem să mai facem, după aceea, nişte lucruri care nu sunt prinse în proiectul european. Vrem să anvelopăm nişte stâlpi din apă. Probabil că în jurul lui 1 mai va fi gata”, ne-a declarat primarul Simionescu. N-ar fi rău ca autorităţile gălăţene să ia aminte!

La Galaţi, există un proiect din 1975!

„Primul lucru pe care l-am făcut atunci când am ajuns în Galaţi, prima lucrare, a fost tocmai portul de ambarcaţiuni – îşi aminteşte arhitectul Dan Ujeucă. Stăteam atunci într-o garsonieră în care ne cumpărasem, cu un împrumut, un pick-up, un covor, un televizor, bineînţeles, alb-negru şi-un aspirator...” „Şi eu am făcut portul de ambarcaţiuni de aici de la Galaţi, iar soţia mea a făcut cartodromul. Portul de ambarcaţiuni, care nu există nici azi, l-am proiectat în 1975! Din 75, în vară, au fost atâtea încercări... Şi tot ce s-a facut totuşi, a fost datorită lui [ion] Caranghel [fost primar] şi unui inginer, tot navalist, care a fost secretar cu probleme economice la judeţ, i-am uitat numele... Tot ce s-a făcut acolo, cu perierea malurilor, s-a colmatat între timp şi nu a mai rămas acuma nimic! Dalarea malului atunci s-a făcut”. Şi atunci, a trebuit să se lucreze în parte pe şest. Ca să poată escava pământul în plus de pe Faleză, s-a simulat că ar trebui aici o „groapă de împrumut”, un fel de carieră de pământ, necesară chipurile pentru alte lucrări, îşi aminteşte arhitectul. După revoluţie, în faţa plajei de la Turnul de televiziune s-au amplasat două bazine de înot plutitoare, pe flotoare metalice, în Dunăre. Soluţia n-a mers, acestea s-au distrus, dar au rămas pilonii de ancorare: „După aceea, a mai fost o tentativă de port, cu IPTANA [bucureşti] în locul vechilor ştranduri. A fost o treabă nerealistă şi am încercat să-l consiliez pe viceprimarul de atunci, Marin Axente, că nu este o soluţie să amplasăm acolo pontoane, dar tot s-a făcut un studiu de fezabilitate: pe locul ştrandurilor plutitoare, folosind aceeaşi piloni, să se facă un loc de acostare...” Arhitectul, care a proiectat recent viitoarea clădire a Muzeului de Artă Vizuală, a ajuns la Galaţi în 1975 şi a lucrat până la revoluţie la ICEPRONAV, unde a ajuns şef de secţie. Împătimit de navigaţie, chiar şi-a construit atunci un velier, „Best”, care putea fi văzut la pontonul ICEPRONAV. „Eu am venit aici cu pluta”, glumeşte arhitectul, hunedorean de origine. „Am venit şi am văzut aici atâta apă! Eram fascinat!” De ce n-or fi fascinaţi de apă şi gălăţenii, cu edilii lor cu tot? „Portul ăsta trebuie lucrat! Trebuie făcut un fel de estuar, trebuie dragat, să se ajungă la cota minimă a Dunării”, visează în continuare arhitectul. Şi noi. Oare vom apuca?

http://www.viata-libera.ro/articol-Brai ... ste_2.html

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Municipalitatea promite construirea a două porturi pentru ambarcaţiuni pe malul Dunării

Două porturi pentru ambarcaţiuni vor fi contruite în judeţul de la Dunăre. Primul port va fi construit în zona bacului şi cel de-al doilea în zona plajei Dunărea, a declarat, marţi, primarul Galaţiului, Dumitru Nicolae, transmite corespondentul AMOS News (Informaţia.ro ). Pentru proiectarea şi construcţia porturilor de ambarcaţiuni primarul Galaţiului, Dumitru Nicolae, susţine că vicepremierul Dan Nica i-a promis a sumă de zece milioane de euro, dar că va încerca mai întâi forma unui parteneriat public privat. În cazul în care nu se va concretiza forma parteneriatului public privat, primarul Nicolae spune că va apela la suma de bani pusă la dispoziţie de vicepremierul Nica. „Am primit o promisiune de la vicepremierul Dan Nica că ne ajută cu bani pentru proiectarea şi construirea a două porturi pentru ambarcatiuni în Galaţi. Eu vreau să fac licitaţie publică pentru parteneriat public privat, noi venim cu terenul, partenerii privaţi cu proiectul şi banii. Voi merge pe două direcţii: dacă vine investitorul, vine el cu banii, dacă nu vine, vom folosi banii pe care îi vom primi de la Guvern. Un port pentru ambarcaţiuni va fi la golfuleţul de la Bac şi al doilea în zona plaja Dunărea”, a spus primarul Nicolae. Edilul urbei susţine că licitaţia se va realiza într-un termen relativ scurt, iar până la sfârşitul anului unul din cele două porturi pentru ambarcaţiuni promise va fi finalizat. „Licitaţia se va face cât de curând posibil. Dacă am materialul şi caietul de sarcini într-o săptămână, anunţăm şi licitaţia. După ultima dezlegare dată de Guvern durează cam o lună de zile. Până acum, vreo doi, trei străini, s-au arătat interesaţi şi ne-au scris că vor să participe la licitaţie. Anul acesta vom finaliza unul din cele două porturi pentru ambarcaţiuni”, a afirmat edilul urbei. După declaraţiile primarului, cele două porturi pentru ambarcaţiuni ar avea împreună o capacitate de adăpostire de circa 500-600 de ambarcaţiuni.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Conservatorii, invidioşi pe brăileni pentru noul port de ambarcaţiuni

Noul port de ambarcaţiuni de la Brăila îi face pe conservatorii gălăţeni invidioşi. Consilierul local PC, Răzvan Avram, spune că este mâhnit de faptul că la Galaţi nu există un asemenea port. "Sunt mâhnit. Poate am chiar un sentiment de invidie faţă de vecinii noştri brăileni. Am fost săptămâna trecută şi am văzut ce port de ambarcaţiuni au, am văzut ce simplu şi uşor este de făcut un asemenea port, ei aveau unul şi l-au schimbat. Noi nu avem şi văd că nici nu avem de gând să facem. În perioada campaniei electorale toată lumea a vehiculat această idee", a spus Răzvan Avram. Conservatorul spune că Primăria Galaţi ar trebui să investească în realizarea unui port pentru 200 de ambarcaţiuni care nu ar costa mai mult de un milion de euro. În schimb, crede Avram, investiţia s-ar amortiza foarte repede deoarece s-ar obţine în fiecare an 200.000 de euro. În ceea ce priveşte sursa de finanţare, conservatorul crede că Primăria ar putea să contracteze un credit. Potrivit lui Avram, portul de ambarcaţiuni ar putea fi amenajat foarte uşor în zona trecerii Bac.

http://www.impartial.ro/index.php?func= ... &articol=6

Link to comment
Share on other sites

Ministerul Turismului va finanţa construirea unui port de ambarcaţiuni la Galaţi

Municipalitatea gălăţeană a obţinut finanţare, din partea Ministerului Turismului, pentru amenajarea unui port de ambarcaţiuni. Valoarea totală a investiţiei, conform studiului de fezabilitate, se ridică la 3.588.291 lei, inclusiv TVA, din care ministerul acoperă 90%, în timp ce bugetul local va suporta diferenţa, transmite corespondentul Informatia.ro (AMOS News). ”S-a făcut făcut studiul de fezabilitate şi urmează să se facă partea de licitaţie pentru proiectare şi execuţie. Este o lucrare a primăriei, nu se face în parteneriat cu vreo firmă privată. Termenul de realizare ar fi de 100 - 120 de zile de la momentul stabilirii câştigătorului. Anul acesta se vor finaliza lucrările, dacă nu intervine niciun eveniment neplăcut. Portul de ambarcaţiuni va fi administrat de Primăria Galaţi”, a precizat, joi, viceprimarul municipiului Galaţi, Nicuşor Ciumacenco.

Potrivit aceleaşi surse, portul va fi construit la km 153, pe malul stâng al Dunării, în aval de zona unde se află bacul ce leagă Galaţiul de Tulcea. Pontonul de acces va avea 26,5 m lungime şi va fi dispus la 45 de grade faţă de malul Dunării. Pontonul principal, în lungime de 201,5 m, va fi paralel cu malul şi va fi echipat cu jetele de acostare. Întreaga construcţie va fi menţinută în poziţie pe coloane metalice, iar în total vor putea acosta aproximativ 100 de ambarcaţiuni.

Link to comment
Share on other sites

Consilierul local PC, Răzvan Avram, spune că este mâhnit de faptul că la Galaţi nu există un asemenea port. "Sunt mâhnit. Poate am chiar un sentiment de invidie faţă de vecinii noştri brăileni. Am fost săptămâna trecută şi am văzut ce port de ambarcaţiuni au, am văzut ce simplu şi uşor este de făcut un asemenea port, ei aveau unul şi l-au schimbat. Noi nu avem şi văd că nici nu avem de gând să facem. În perioada campaniei electorale toată lumea a vehiculat această idee"

Durbaca, Avram, Ciuca si compania au avut orasul "pe mana" ani de zile... Cred ca nu-si mai inchipuie nimeni acum ca personajele chiar au avut de gand sa faca ceva pentru galateni. Orasul asta a avut o gramada de reprezentanti provenind din zona "navala"... S-a simtit lucrul asta? Au "gestionat" banul public intr-un asemena hal incat din Galati nu mai pleca nicio cursa de pasageri, nu exista un debarcader facut din bani publici, nu opreste nicio nava de pasageri (de altfel, ce naiba ar putea vedea aici??) si mai sunt si altele dar ma abtin...

Link to comment
Share on other sites

Galatiul va avea port turistic

Viceprimarul Nicusor Ciumacenco a anuntat ca Galatiul va avea, in sfarsit, un port turistic, gratie unei finantari ce a fost asigurata de Ministerul Turismului. Valoarea totala a proiectului este de aproape 800.000 de euro, din care 700.000 este acordata de minister, restul banilor fiind alocati de la bugetul Consiliului Municipiului Galati.

La Galati exista 2.500 de ambarcatiuni, de la lotci si salupe la ambarcatiuni moderne. Numarul proprietarilor de ambarcatiuni moderne este greu de precizat, pentru ca la cele 3 debarcadere private din Galati sunt numai 74 de locuri de acostare si sunt obligati sa isi acosteze ambarcatiunile la Braila, Tulcea sau Constanta. Lor li se adauga proprietari din Bucuresti, Iasi, Focsani si Tecuci, care isi tin ambarcatiunile in Portul Galati. La Galati se intentiona construirea unui port de ambarcatiuni din 1975, cand a fost elaborat primul proiect.

http://www.romanialibera.ro/a159684/gal ... istic.html

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

"Licitaţia a fost câştigată de ai noştri"

Viceprimarul Nicuşor Ciumacenco ne informa în urmă cu ceva timp că municipalitatea gălăţeană a obţinut finanţare, din partea Ministerului Turismului, pentru amenajarea unui port de ambarcaţiuni. Valoarea totală a investiţiei, conform studiului de fezabilitate, se ridică la 3.588.291 lei, inclusiv TVA. Şi tot din aceeaşi sursă am aflat că ”s-a făcut studiul de fezabilitate şi urmează să se facă partea de licitaţie pentru proiectare şi execuţie.

Ieri, 4 august, Dumitru Nicolae ne-a scos din ceaţă: portul de ambarcaţini va fi construit foarte repede, pentru că "Nica a spus că ne dă banii". Cine finanţează? "Păi, ministerul nostru". Adică, ministerul Administraţiei şi Internelor. În continuare aflăm că, deşi licitaţia pentru execuţie se află încă în stadiul de evaluări, la aceasta participând două firme: SC "Superquatro Group" S.R.L. din Galaţi şi "Black Sea Suppliers" din Constanţa, "licitaţia a fost câştigată de ai noştri".

http://www.impartial.ro/index.php?func= ... articol=10

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Portul de Ambarcatiuni, o afacere de familie

» Construirea Portului de Ambarcatiuni din Galati, o buna modalitate de imbogatire pentru apropiatii celor ce conduc primaria.

Construirea portului de ambarcatiuni de la Galati va fi realizata tot de Superquatro Grup, care lucreaza fara spor la ranfluarea epavei motonavei "Transilvania", incasand incet, dar sigur, cele 3,6 milioane de euro alocate de Ministerul Transporturilor. Deocamdata nu a fost finalizata evaluarea celor doua oferte depuse de Superquatro SRL Galati si Black Sea SRL Constanta, dar, conform primarului Galatiului, Dumitru Nicolae, oferta Superquatro este cea mai bine plasata: "Licitatia este terminata, nu-i evaluarea. Va fi una dintre cele doua firme, oferta uneia. Dar cea care e clasata pe primul loc este firma din Galati". Superquatro a obtinut in august 2008 executia lucrarilor de ranfluare a epavei navei "Transilvania", scufundata in 1975 la Dana 18 din Portul Galati. Dupa ce ratase o licitatie la care a fost singurul participant, Superquatro a obtinut contractul de la ex-directorul Administratiei Porturilor Dunarii Maritime (APDM) Galati, prin

"negociere cu publicarea prealabila a unui anunt de participare", adica o forma de incredintare directa. Scoaterea la suprafata a epavei trebuia finalizata pe 25 iunie, dar pana la acea data nu fusesera scoase decat doua bucati din prova navei, adica 400 de tone din cele 3.800 tone ale epavei. APDM Galati a aprobat cererea administratorului Superquatro SRL, Sterica Atanasiu, de prelungire a termenului de executare a ranfluarii cu 3 luni. Primarul Galatiului spune ca nu putea sa opreasca firma care nu reuseste ranfluarea sa participe la licitatia pentru Portul de Ambarcatiuni.

Insa ceea ce se vrea un cadou pentru galatenii care isi tin ambarcatiunile in portul de la Braila este de fapt o reusita a increngaturii de firme ce fac afaceri in exploatarea portuara si navigatie pe fonduri guvernamentale. Intre city managerul Florin Popa si patronul firmei care va construi Portul de Ambarcatiuni, Sterica Atanasiu, sunt legaturi de afaceri. Sotiile lor sunt asociate in firma SC Servicii Navale SRL Galati, pe care o administreaza pe rand. Firma a fost infiintata pe 14 august 2006, prin asocierea dintre Georgeta Popa, sotia city managerului, Aurelia Atanasiu, sotia administratorului Superquatro SRL, si Livia Ochialbescu, sotia lui Mihai Ochialbescu, care pe atunci era directorul Administratiei Fluviale a Dunarii de Jos, iar acum este directorul APDM, beneficiarul ranfluarii executate de firma lui Atanasiu. Livia Ochialbescu s-a retras din firma in octombrie 2007. Firma nevestelor lui Atanasiu si Florin Popa este una foarte prospera, cu profituri de miliarde.

http://www.romanialibera.ro/a162292/por ... milie.html

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Elena Udrea, în vizită la Galaţi

* Ministrul Turismului, Elena Udrea, a vizitat duminică şantierul portului de ambarcaţiuni de la Galaţi * Ministrul a subliniat necesitatea realizării a cât mai multor astfel de porturi pe Dunăre pentru dezvoltarea turismului

Elena Udrea a fost prezentă duminică pe Faleza Dunării unde a vizitat şantierul portului de ambarcaţiuni, situat în imediata apropiere a punctului de trecere cu bacul. Ministrul a vorbit despre necesitatea realizării a cât mai multor astfel de porturi. ”Mi s-a părut util acest proiect, mai ales că finanţăm şi alte proiecte de mini porturi, pentru că este benefic pentru dezvoltarea turismului în zonă. Prezenţa Dunării trebuie exploatată. Am discutat cu operatorii de turism pe Dunăre şi am încercat să-i lămuresc ca în croazierele pe care le efectuează să facă mai multe opriri aici, în zona de vărsare, dar şi în sudul Olteniei. Este nevoie să amenajăm mai multe porturi pentru ca aceia care organizează croaziere să-şi diversifice oferta turistică”, a declarat Udrea.

Portul de ambarcaţiuni care se va realiza la Galaţi va avea o capacitate de 80 de ambarcaţiuni de agrement, cu o lungime a pontonului de 200 metri, susţinerea acestuia fiind făcută pe piloni culisanţi. Structurile plutitoare au fost aduse din Finlanda, pasarela de acces, din Spania, iar utilităţile de iluminat din Marea Britanie. Portul va avea şi un ponton de protecţie, care poate fi folosit pentru acostarea navelor de croazieră. Construcţia a început pe 12 octombrie, lucrarea urmând a fi finalizată pe 20 noiembrie. Proiectul în valoare de 2,7 milioane lei este finanţat de Ministerul Turismului, cofinanţarea Primăriei Galaţi fiind de 400.000 lei.

http://www.impartial.ro/index.php?func= ... &articol=5

Link to comment
Share on other sites

Galatiul va avea port de ambarcatiuni

» Proprietarii de iahturi din Galati nu vor mai fi nevoiti sa acosteze la Braila » Pana pe 20 noiembrie, in localitate va fi inaugurat Portul de Ambarcatiuni.

"Marina", cum este denumit in termeni marinaresti un port de ambarcatiuni, are un ponton cu lungimea de 200 m, cu o capacitate de 80 standuri de acostare: 60 de ambarcatiuni mici, cu lungimea de 6 m, 10 ambarcatiuni medii, cu lungimea de 9 m, si 10 ambarcatiuni mari, cu lungimea de 12 m. Investitia a fost realizata de aceeasi companie

care a construit Portul de Ambarcatiuni de la Braila si Portul Turistic de la Mangalia. Proiectul a fost realizat in sase saptamani, iar lucrarile au fost incepute pe 12 octombrie si vor fi finalizate pe 20 noiembrie. Bugetul este constituit dintr-o finantare de 700.000 euro, alocata de Ministerul Turismului, si o cofinantare de 400.000 lei, de la bugetul CLM Galati. "Solutia pe care o implementam la Galati are un grad mare de unicitate, prin solutia tehnica aleasa. Este o marina realizata cu minimum de costuri, dar care trebuie protejata. O protectie clasica, cu diguri, ar costa milioane de euro. Am aplicat solutia construirii in amonte a unui deflector de gheata. Ambarcatiunile sunt la 45 de grade, in curent, pentru a da posibilitatea utilizatorilor sa intre si sa iasa usor de la ponton. La dimensionarea marinei am tinut cont de modul in care este dimensionata piata de ambarcatiuni de la noi, adica 70% din capacitate este pentru ambarcatiuni mici, restul fiind alocat ambarcatiunilor cu lungimi de pana la 12 m", a declarat Remus Baisan, reprezentantul firmei constructoare, Black Sea Magic Constanta. Pe termen scurt, nu vor fi probleme cu depunerile de aluviuni. Zona a fost dragata dupa ce nu mai fusese curatata de aproximativ 30 de ani si va mai necesita o noua dragare peste 15-20 de ani.

Mai eficient decat in occident

Portul realizat la Galati este realizat la standarde europene, dar e cu mult mai ieftin decat unul occidental: "In Romania, realizam o marina cu 40% mai ieftin. Un loc de acostare realizat in comunitatea europeana costa intre 10.000 si 12.000 de euro. Noi, la Galati, realizam un loc de acostate cu aproximativ 6.000 de euro", a spus Remus Baisan, reprezentantul firmei constructoare.

http://www.romanialibera.ro/a168430/gal ... tiuni.html

Link to comment
Share on other sites

Investitia a fost realizata de aceeasi companie care a construit Portul de Ambarcatiuni de la Braila si Portul Turistic de la Mangalia

Poate lucrarea a fost realizata de... Investitia e a Min. Turismului si Primariei

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Tarifele pentru portul de ambarcaţiuni, mai mari ca la Brăila

După ce Portul de ambarcaţiuni de agrement, investiţie în valoare de 431.492,31 de lei, a stat vreme de 4 luni nefolosit, aleşii locali au decis, în sfârşit, să-l pună la dispoziţia posesorilor de bărci din Galaţi. Portul a fost dat în administrarea, întreţinerea şi exploatarea Serviciului Administrarea Domeniului Public şi totodată au fost aprobate tarifele de închiriere a locurilor de acostare.

Consilierul local PC Răzvan Avram a ţinut să afle în plenul şedinţei de ce tarifele practicate la Galaţi sunt mai mari decât cele de la Brăila:

„La Brăila tarifele sunt clasificate după motorul bărcii: ambarcaţiunile sub 15 cai putere – 60 de lei pe lună, bărcile între 15 şi 70 de cai putere - 75 de lei pe lună, iar bărcile cu motoare peste 70 de cai putere – 150 de lei pe lună. Să nu stăm cu portul neocupat din cauza preţurilor”, şi-a exprimat îngrijorarea Răzvan Avram.

Explicaţia pentru care s-au propus aceste tarife este aceea că deja s-au primit din partea posesorilor de ambarcaţiuni cu 20 de solicitări mai mult decât capacitatea portului – 80 de locuri. Viceprimarul PSD Nicuşor Ciumacenco a atras atenţia că dacă şi la obiecte de lux se face protecţie socială, chiar că lucrurile au luat-o razna.

Iată care sunt tarifele aprobate de consilieri:

· pentru ambarcaţiuni mari (lungime 12 m, lăţime 2,40m) - 570 lei/lună;

· pentru ambarcaţiuni mijlocii (lungime 9 m, lăţime 2,20m) - 400 lei/lună;

· pentru ambarcaţiuni mici (lungime 6 m, lăţime 2,20m) - 260 lei/lună.

Tarifele se vor indexa anual cu indicele de inflaţie. ADP va încasa cota parte de 50 la sută din veniturile realizate din închirierea locurilor de acostare din Portul de ambarcaţiuni de agrement Galaţi, diferenţa fiind sursă de venit la bugetul local.

http://www.viata-libera.ro/articol-Tarifele_pentru_portul_de_ambarcatiuni_mai_mari_ca_la_Braila_2.html

Link to comment
Share on other sites

eu nu prea văd unde e protecția aia socială de care vorbește nenea Ciumacenco ... în loc să facă într-așa fel încât să-și cumpere oamenii bărci, să exploatăm potențialul fluviului, el se gândește să stoarcă bani...

:-Q

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Cereri multe, locuri puţine la Portul de Ambarcaţiuni?

Deşi nu mai sunt locuri libere în Portul de ambarcaţiuni de agrement Galaţi, oficial pontonul încă nu a fost dat în funcţiune. Deocamdată, o singură barcă „populează” investiţia în valoare de 431.492,31 de lei a fostului ministru al Turismului, Elena Udrea, la Galaţi. Afişul pus de pe uşa Serviciului Administrarea Domeniului Public (ADP) – căruia i-a fost încredinţat portul - îi avertizează, însă, pe proprietarii de bărci că întregul ponton a fost deja ocupat. Potrivit directorului Serviciului Administrarea Domeniului Public, Eduard Grosu, lunea viitoare, pe 26 aprilie, investiţia atât de aşteptată de posesorii de ambarcaţiuni ar putea fi dată, în sfârşit, în funcţiune: „Pentru a da drumul la activitate era necesar să avem iluminat, pază şi un administrator. Am primit avizul Ministerului Transporturilor. Vom amplasa şi căsuţa administratorului, şi probabil în această săptămână definitivăm proiectul. De pază se va ocupa, cel mai probabil, Poliţia Comunitară”, ne-a declarat Eduard Grosu.

Directorul ne-a explicat că singura barcă din port îi aparţine unei persoane care trebuia să plece din ţară şi care a solicitat ADP să o primească. „Am făcut o excepţie pentru că şi-a asigurat paza”, ne-a declarat directorul.

Eduard Grosu a confirmat că nu mai sunt locuri disponibile pe ponton, dar i-a încurajat pe posesorii de ambarcaţiuni să depună cereri pentru ca, în cazul în care se eliberează vreun loc în port, să poată beneficia de el. „Sunt 100 de cereri şi numai 80 de locuri. Nu putem şti cine renunţă aşa că primim cereri şi ele rămân în aşteptare până când se eliberează un loc”, ne-a declarat directorul ADP.

Cererile multiple au constituit unul dintre motivele pentru care tarifele Portului sunt piperate, mult mai mari ca la Brăila.

Tarifele aprobate de consilierii locali:

· pentru ambarcaţiuni mari (lungime 12 m, lăţime 2,40m) - 570 lei/lună;

· pentru ambarcaţiuni mijlocii (lungime 9 m, lăţime 2,20m) - 400 lei/lună;

· pentru ambarcaţiuni mici (lungime 6 m, lăţime 2,20m) - 260 lei/lună.

Tarifele se vor indexa anual cu indicele de inflaţie. ADP va încasa cota-parte de 50 la sută din veniturile realizate din închirierea locurilor de acostare, diferenţa fiind sursă de venit la bugetul local.

http://www.viata-libera.ro/articol-Cand_se_deschide_Portul_de_Ambarcatiuni.html

Link to comment
Share on other sites

Portul Galati are prima marina (port pentru ambarcatiuni) de top

Luni va fi inaugurata la Galati prima marina, adica primul port pentru ambarcatiuni, un proiect pe care proprietarii de barci si de vase de agrement din zona il viseaza de 35 de ani.

In anii '80, sute de galateni aveau fie o lotca pescareasca, fie o salupa cu motor construita din metal, dupa priceperea fiecaruia. Dupa 1990, cei cu dare de mana au inceput sa schimbe vechile ambarcatiuni cu barci din fibra de sticla, cu motoare performante. Cu trecerea anilor, competitia s-a intetit, ajungandu-se acum ca peste 2.500 de galateni sa fie proprietari ai unei ambractiuni. Mai simple sau mai sofisticate din punctul de vedere al performantelor tehnice, acestea sunt utilizate pentru plimbari sau partide de pescuit pe Dunare, Siret si Prut, ori pentru croaziere in Delta Dunarii si pe Marea Neagra.

Daca locul ambarcatiunii in viata unui galatean pasionat de navigatie este bine definit, pana astazi, posibilitatea "parcarii" salupelor si celorlalte vase, mai ales al celor scumpe, precum iahturile, valorand peste 30.000 de euro, a fost destul de incerta. Ba chiar, in urma cu ceva timp un intreprinzator a inchiriat o bucata de mal si a amenajat o zona in care puteau acosta cateva zeci de barci. Pentru ca nu a avut bani sa le asigure tuturor pontoane plutitoare, omul le tinea legate intre ele cu o sfoara. De aceea, acostarea de acum inainte intr-un port specializat, care sa fie bine pazit si care sa presupuna si existenta unor facilitati, cum ar fi prizele pentru alimentarea cu energie electrica in perioada stationarii, este mai mult decat binevenita.

Pana acum, in portul Galati fusesera improvizate trei mici "porturi de ambarcatiuni", care constau in cate un ponton, in jurul caruia erau legate barcile. Evident micile porturi n-au rezolvat problema, deoarece criza locurilor de parcare se manifesta din plin si in domeniul naval. Galatenii care n-au prins locuri in micile porturi si-au dus ambarcatiunile la portul turistic din Braila, ori au fost nevoiti sa si le "parcheze" acasa, pe tacheti, in curte sau dupa bloc.

Formula implementata la Galati are un grad mare de unicitate, prin solutia tehnica aleasa. Este o marina realizata cu minimum de costuri, dar care trebuie protejata impotriva sloiurilor de gheata din timpul iernii. O protectie clasica, cu diguri, ar costa milioane de euro. S-a aplicat solutia construirii in amonte a unui deflector de gheata. Ambarcatiunile sunt acostate la 45 de grade, in curent, pentru a da posibilitatea utilizatorilor sa intre si sa iasa usor de la ponton. La dimensionarea marinei s-a tinut cont de modul in care este impartita piata de ambarcatiuni de la noi, adica 70% din capacitate este pentru ambarcatiuni mici, restul fiind alocat ambarcatiunilor cu lungimi de pana la 12 metri. Portul este construit la km 153, pe malul stang al Dunarii, in aval de zona unde se afla bacul ce leaga Galatiul de Tulcea. Intreaga constructie este mentinuta in pozitie pe coloane metalice. Portul realizat la Galati este realizat la standarde europene, dar e cu mult mai ieftin decat unul occidental.

Un loc de acostare realizat in comunitatea europeana costa intre 10.000 si 12.000 de euro. La Galati, a fost realizat un loc de acostare cu aproximativ 6.000 de euro. La Serviciul Administrarea Domeniului Public-ADP Galati, caruia i-a fost incredintat Portul, aflam ca intregul ponton a fost deja ocupat. S-a rezolvat paza si un administrator, s-a primit avizul Ministerului Transporturilor, dupa cum ne confirma Eduard Grosu, directorul ADP. Sunt insa o suta de cereri si numai 80 locuri. Mai mult, se primesc in continuare cereri si ele raman in asteptare pana cand se elibereaza un loc. Tarifele sunt piperate, mult mai mari ca la Braila. Pentru ambarcatiuni mari consilierii galateni au hotarat sa se plateasca 570 lei/luna, pentru cele mijlocii 400 lei/luna, iar pentru cele mici 260 lei/luna. Tarifele se vor indexa anual cu indicele de inflatie. ADP Galati va incasa cota parte de 50 la suta din veniturile realizate din inchirierea locurilor de acostare, diferenta fiind sursa de venit la bugetul local.

http://www.e-transport.ro/Portul_Galati_are_prima_marina__port_pentru_ambarcatiuni__de_top-i110-news49371-p82.html

Link to comment
Share on other sites

Portul de ambarcaţiuni - dat în folosinţă

De pe 1 mai, bărcile au luat în stăpânire pontonul în valoare de 431.492,31 de lei cu care ne-a „binecuvântat” fostul ministru al Turismului, Elena Udrea. După cum am aflat de la Eduard Grosu, directorul Serviciului Administrarea Domeniului Public (ADP) – căruia i-a fost încredinţat Portul de ambarcaţiuni de agrement, aproape întregul ponton a fost ocupat pentru perioada 1 mai – 31 octombrie. S-au încheiat deja contracte pentru 75 din cele 80 de locuri disponibile. Pe lista de aşteptare sunt 10-15 posesori de bărci care speră să se elibereze vreun spaţiu, ori să renunţe vreun beneficiar la contract. Majoritatea proprietarilor de bărci care au încheiat contracte cu SADP deţin ambarcaţiuni mici. În total, pontonul oferă găzduire pentru zece bărci mari, zece mijlocii, şi restul mici. Portul dispune deja de pază şi este iluminat şi cu reflectoare suplimentare pentru că instalaţiile iniţiale nu făceau faţă. Urmează să mai fie montaţi stâlpi de iluminat şi pe ponton.

http://www.viata-libera.ro/articol-Portul_de_ambarcatiuni_-_dat_in_folosinta__2.html

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.