Jump to content

Coronavirusul din China, monitorizat la Galaţi


dcp100168
 Share

Recommended Posts

Străzile din oraș sunt spălate cu clor

În urma deciziei luate la nivelul Comitetului Local pentru Situații de Urgență, principalele străzi al municipiului Galați sunt spălate cu o soluție pe bază de clor. “Acționăm pentru sănătatea gălățenilor. Spălăm străzile cu soluție pe bază de #clor pentru a preveni răspândirea noului coronavirus”, a transmis primarul municipiului Galați, Ionuț Pucheanu.

gazetagalatiului.ro

Link to comment
Share on other sites

102 persoane infectate cu virusul COVID - 19

Astăzi, 14 martie, Comitetul Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă a adoptat o hotărâre pentru instituirea unor măsuri pentru evitarea răspândirii COVID-19 (coronavirus).
Prin hotărârea CNSSU au fost aprobate, recomandările "Grupului de analiză", care vizează:
- restricţionarea activităţilor culturale, ştiinţifice, artistice, religioase, sportive şi de divertisment, care presupun participarea a peste 50 de persoane, realizate în spaţii închise, inclusiv cele realizate în săli de tratament balnear, săli de fitness, saloane de SPA-uri, de cosmetica, săli de jocuri de noroc şi cazinouri.
De asemenea, au fost aprobate următoarele:
- instituirea măsurii de izolare preventivă a personalului esenţial pentru asigurarea funcţionării Centralei Nuclear-Electrice CNE Cernavodă, în concordanţă cu prevederile Planului de continuitate a activităţilor de bază în cazul unei epidemii/pandemii.
- membrii Guvernului şi oficiali de rang înalt din instituţiile aparţinând sistemului naţional de securitate şi apărare, pot ieşi din izolare, cu păstrarea distanţei de minimum 5 m faţă de alte persoane care nu se află în izolare şi cu obligativitatea portului măştii de protecţie, exclusiv pentru exercitarea obligaţiilor expres prevăzute de Constituţie şi strict pe durata exercitării acestor obligaţii.

Până astăzi, 14 martie, pe teritoriul României, au fost confirmate 102 cazuri de persoane infectate cu virusul COVID - 19 (coronavirus). Dintre cei 102 cetăţeni care au contactat virusul, şase sunt declaraţi vindecaţi şi au fost externaţi. Persoanele infectate cu COVID-19 (coronavirus) sunt internate în spitale din Bucureşti, Iaşi, Cluj-Napoca, Timişoara, Craiova şi Constanţa şi se află sub supraveghere medicală permanentă. Starea de sănătate generală a pacienţilor este bună, cu excepţia bărbatului internat la spitalul Victor Babeş, care a prezentat complicaţii, dar a cărui stare este ameliorată. Situaţia pe judeţe/municipiul Bucureşti a cetăţenilor infectaţi cu virusul COVID-19 (coronavirus) se prezintă astfel: Bucureşti (31), Timiş (11), Hunedoara (14), Constanţa (7), Iaşi (5), Caraş-Severin (4), Covasna (4), Dolj (3), Braşov (2), Mehedinţi (2), Mureş (2), Gorj (2), Cluj (2), Neamţ (2), Olt (2), Bacău (1), Bihor (1), Buzău (1), Galaţi (1), Maramureş (1), Prahova (1), Suceava (1), Vrancea (1) şi Ilfov (1).
Pe teritoriul României, în carantină instituţionalizată sunt 2.652 de persoane pentru care se efectuează verificări pentru a depista dacă au contactat virusul COVID - 19 (coronavirus). Alte 14.573 de persoane sunt în izolare la domiciliu şi se află sub monitorizare medicală. Până la acestă dată, la nivel naţional, au fost prelucrate 2.929 de teste. Dintre acestea, 2.827 au fost cu rezultat negativ, adică persoanele de la care au fost prelevate mostrele analizate nu sunt infectate cu COVID-19.

Până în prezent, au fost înregistrate 33 de dosare penale, sub aspectul săvârşirii infracţiunii de zădărnicirea combaterii bolilor, faptă prevăzută şi pedepsită de art. 352 alin. 1 Cod Penal.

În Republica Italiană a fost înregistrat decesul unui cetăţean român diagnosticat cu infecţie cu COVID-19, pe fondul unor afecţiuni medicale pre-existente.

Le reamintim cetăţenilor să ia în considerare doar informaţiile verificate prin sursele oficiale şi să apeleze pentru recomandări şi alte informaţii la linia TELVERDE - 0800.800.358. Numărul TELVERDE nu este un număr de urgenţă, este o linie telefonică alocată strict pentru informarea cetăţenilor. De asemenea, românii aflaţi în străinătate pot solicita informaţii despre prevenirea şi combaterea virusului la linia special dedicată lor +4021.320.20.20.

agerpres.ro

Link to comment
Share on other sites

Galaţiul NU se închide!

Acesta este mesajul autorităţilor din Galaţi, care se ocupă zilele acestea de punerea în aplicare a tuturor măsurilor pentru combaterea răspândiri coronavirusului Covid-19. Mesajul este cu atât mai important cu cât preşedintele Klaus Iohannis a anunţat că va institui starea de urgenţă, de la începutul acestei săptămâni.

"Nu se pune problema limitării accesului în oraş sau în afara oraşului. Vom vedea exact cum se va da ordinul privind starea de urgenţă şi atunci vom putea vorbi şi despre regulile impuse. Şi, chiar dacă se va impune o limitare a circulaţiei, se vor da permise de circulaţie pentru autoturismele şi autovehiculele autorizate", ne-a explicat Gabriel Avrămescu, prefectul judeţului Galaţi, care îi sfătuieşte pe gălăţeni să nu mai dea crezare tuturor zvonurilor lansate în spaţiul public şi le recomandă să se informeze doar din surse oficiale.

Autorităţile fac, zi de zi, apel la calm şi îi roagă pe gălăţeni să nu intre în panică şi să nu ia cu asalt magazinele. Şi asta pentru că marile lanţuri de magazine au dat asigurări că vor alimenta în permanenţă rafturile cu marfă. "Ne-am întâlnit cu reprezentanţii marilor lanţuri de magazine şi supermarketuri, pentru a discuta despre adaptarea programului şi pentru asigurarea fluxului de alimente, ca să nu existe blocaje. Am primit asigurări de la dumnealor că nu vor exista probleme în aprovizionarea magazinelor", a adăugat prefectul.

Tot pentru asigurarea aprovizionării magazinelor, Comitetul Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă (CNSSU) a aprobat o derogare de la măsura izolării/carantinării pentru şoferii autovehiculelor mai mari de 3,5 tone. "Şoferii mijloacelor de transport rutier cu masa de peste 3,5 tone şi şoferii care fac aprovizionarea fermelor sau obiectivelor din industria alimentară sunt exceptaţi de la impunerea regulilor de autoizolare/carantină în funcţie de zonele din care sosesc (galbenă/roşie), la momentul intrării în ţară. (…) Şoferului i se va recomanda să evite, pe cât posibil, contactul cu familia sau alte persoane", se arată într-un ordin al CNSSU.

În acelaşi timp, autorităţile îi sfătuiesc pe gălăţeni să stea cât mai mult timp în case şi să evite drumurile care nu sunt urgente. De asemenea, trebuie precizat că au fost interzise târgurile comunale şi adunările cu mai mult de 50 de persoane.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Nu se mai oficiază căsătorii

Serviciul Stare Civilă Galaţi îşi modifică programul şi nu mai primeşte acte pentru cei care vor să se căsătorească. Astfel, la Serviciul de Stare Civilă Galaţi se înregistrează doar decesele şi nou-născuţii. Cei care şi-au depus actele până pe 12 martie pentru a se căsători trebuie să ştie că pot face acest lucru, dar că sunt nevoiţi să îşi limiteze numărul invitaţilor.

De asemenea, persoanele care au redobândit cetăţenia română şi au fost programate pentru transcrierea actelor de stare civilă în perioada 13-31 martie vor fi reprogramate, data urmând a fi comunicată de autorităţi.

Accesul cetăţenilor în sediul instituţiei va fi admis conform programului cu publicul: înregistrări nou-născuţi: luni, miercuri şi vineri - 9,00 - 12,00; marţi şi joi - 9,00 - 12,00 şi 14,00 - 16,00. Relaţii se pot obţine la telefon 0236.307.747; înregistrări decese: luni - joi - 9,00 -16,00, vineri şi sâmbătă - 9,00 - 13,00. Relaţii se pot obţine la telefon 0236.307.748.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Stare de urgenţă, începând de astăzi, pe teritoriul României. 131 români au fost diagnosticaţi cu coronavirus. Care este situația la Galați

Ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela, a anunţat că s-a lucrat ”non-stop” la întocmirea Notei de fundamentare care îi va permite preşedintelui instituirea stării de urgenţă, începând de luni, 16 martie. "Starea de urgenţă ne va permite să luăm cele mai potrivite măsuri pentru limitarea noului coronavirus", a transmis Vela, făcând un apel la calm şi solidaritate.

Ministrul de Interne a anunţat noi măsuri care au intrat în vigoare începând de duminică seară. Vela a precizat că vor intra în izolare la domiciliu, pentru 14 zile, toate persoanele care vin din zone cu mai mult de 500 de cazuri, indiferent că vin pe cale aeriană sau rutieră. "Izolare la domicliu, în locaţia declarată la intrarea în ţară, pe o perioadă de 14 zile, pentru totate persoanele asimptomatice care sosesc în România din ţările unde sunt confirmate cel puţin 500 de cazuri", a anunţat Vela.

Acesta a mai spus că se extinde obligaţia intrării în carantină pentru cei care vin în ţară din zone carantinate. "Se va extinde măsura carantinării pentru toţi cei care sosesc în ţară din zonele carantinate, actualizate de către Comitetul Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă, la propunerea Grupului de Suport Tehnico-Ştiinţific privind gestionarea bolilor înalt contagioase pe teritoriul României şi publicate pe site-ul institutului Naţional de Sănătate Publică", a mai explicat ministrul de Interne.

De asemenea, s-a instituit obligaţia ITM-urilor de a verifica modul cum sunt implementate măsurile privind declararea programului de lucru pentru reducerea riscului de contaminare.

În plus, se suspendă până la 31 martie, organizarea şi desfăşurarea târgurilor auto.

"Urmează zile complicate pentru cei din teren, pentru medici, personal din unităţile sanitare, dar şi pentru pompieri, poliţişti şi jandarmi. Vreau să le mulţumesc şi lor pentru implicare şi să-i asigur că voi face tot ce îmi stă în putinţă pentru a le asigura resursele. Dumneavoastră, cetăţenii, puteţi sprijini pe efortul nostru al tuturor rămânând acasă. Vă asigur că Ministerul Afacerilor Interne are capacitatea de a gestiona orice problemă apărută, iar profesioniştii din toate instituţiile vor găsi cele mai bune soluţii pentru români. Suntem o naţiune puternică, haideţi să arătăm împreună acest lucru", a mai declarat Marcel Vela.

Cazuri de coronavirus în România

Site-ul Worldometers, care publică statistici în timp real, anunţa, duminică, la ora 15,00, 131 de cazuri de coronavirus în România, dintre care opt diagnosticate în cursul zilei de duminică.

Primarul din Brăila, Marian Dragomir, a scris pe Facebook că duminică au fost confirmate primele două cazuri de COVID-19 şi că ambii pacienţi provin din centrul de carantină. "În momentul acesta, sunt internaţi şi izolaţi la Secţia de Boli Infecţioase a Spitalului Judeţean de Urgenţă Brăila. Aceştia au sosit în mod controlat de la punctul de trecere a frontierei în data de 12.03.2020 şi au fost introduşi direct în spaţiul de carantină, neavând contact cu alte persoane", a scris edilul.

Ultimele două cazuri diagnosticate au fost o femeie de 58 ani din Bucureşti, asistent medical la Spitalul "Gerota", şi un tânăr de 24 ani, din Bucureşti, inginer horticol.

Cu peste 100 de cazuri, România a intrat în scenariul 3, în care medicii vor face triaj epidemiologic în corturile instalate în curtea spitalelor, iar spitalele de boli infecţioase nu vor trata decât cazurile de infecţie cu SARS Cov 2.

Galați: 50 de persoane în carantină, alte 453 în izolare la domiciliu

Duminică dimineaţă, la nivelul judeţului Galaţi erau 453 de persoane în autoizolare şi 50 de persoane internate în centrele speciale de carantină. De asemenea, cinci persoane sunt internate la Spitalul de Boli Infecţioase cu suspiciune de coronavirus. Până acum, în Galaţi, a fost confirmat un singur caz de îmbolnăvire.

Autorităţile au luat toate măsurile necesare, astfel încât să se evite răspândirea virusului. Au fost intensificate controalele la cei ce ar trebui să stea în izolare la domiciliu. "Până în prezent, au fost întocmite trei dosare penale, au fost aplicate patru sancţiuni de câte 10.000 de lei şi trei de câte 20.000 de lei. Am făcut un sistem de videoconferinţă cu primarii, iar aceştia vor avea acces la baza de date, astfel încât să ştie exact ce persoane au venit din străinătate. Tot ce intră în Galaţi vine pe bază de convoi, este greu să intre cineva prin frontieră, pentru că toate sunt monitorizate", ne-a explicat Gabriel Avrămescu, prefectul judeţului Galaţi.

Autorităţile gălăţene au pus în aplicare, încă de săptămâna trecută, toate măsurile prevăzute în Scenariul 3, care a intrat în vigoare după depăşirea a 100 de cazuri de pacienţi diagnosticaţi cu coronavirus.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Alte 19 cazuri de infectare cu coronavirus, confirmate / Numărul total de cazuri la nivel naţional a ajuns la 158

Grupul de Comunicare Strategică a anunţat că, până luni, pe teritoriul României, au fost confirmate 158 de cazuri de persoane infectate cu virusul COVID – 19 (coronavirus). Astfel, au fost înregistrate alte 19 noi cazuri de îmbolnăvire, după cum urmează: 4 în Arad, 3 în Ilfov, 2 în Vâlcea, 2 în Timişoara şi câte unul în Bucureşti, Cluj-Napoca, Sălaj, Buzău, Ialomiţa, Hunedoara, Galaţi şi Suceava. Cele 19 persoane depistate au vârsta cuprinsă între 19 şi 54 de ani, sunt în carantină sau autoizolare. În continuare cele mai multe dintre aceste noi cazuri au călătorit în Italia, două dintre ele în Austria şi Germania. Persoanele infectate cu COVID-19 (coronavirus) sunt internate în spitale din Bucureşti, Iaşi, Cluj-Napoca, Timişoara, Craiova şi Constanţa şi se află sub supraveghere medicală permanentă. Starea de sănătate generală a pacienţilor este bună.

Pe teritoriul României, în carantină instituţionalizată sunt 3.008 de persoane pentru care se fac verificări pentru a depista dacă au contactat virusul COVID-19 (coronavirus). Alte 15.546 de persoane sunt în izolare la domiciliu şi se află sub monitorizare medicală.

Până în prezent, au fost înregistrate 36 de dosare penale pentru zădărnicirea combaterii bolilor.

În perioada 15 martie, ora 08.00 - 16 martie, ora 08.00, au fost înregistrate 1.153 apeluri la numărul unic de urgenţă 112 şi 5.517 la linia Telverde (0800 800 358), deschisă special pentru informarea cetăţenilor. Cetăţenii sunt sfătuiţi să ia în considerare doar informaţiile verificate prin sursele oficiale şi să apeleze pentru recomandări şi alte informaţii la linia Telverde - 0800.800.358. Numărul Telverde nu este un număr de urgenţă, este o linie telefonică alocată strict pentru informarea cetăţenilor. De asemenea, românii aflaţi în străinătate pot solicita informaţii despre prevenirea şi combaterea virusului la linia special dedicată lor +4021.320.20.20.

news.ro

Link to comment
Share on other sites

Anchetă epidemiologică în cazul tânărului confirmat, duminică seara, la Galaţi

Direcţia de Sănătate Publică (DSP) Galaţi va declanşa o anchetă epidemiologică în cazul tânărului confirmat, duminică seara, cu coronavirus, după ce acesta a fost plasat între-un centru de carantină din Galaţi, unde mai erau 11 persoane, a declarat, luni, directorul instituţiei, Liliana Moise.

Potrivit acesteia, un bărbat de 24 ani, aflat la Galaţi, din data de 12 martie, într-un centru de carantină a fost confirmat cu coronavirus, fiind transportat, duminică seara, cu izoleta, la Institutul Matei Balş din Bucureşti.

Bărbatul a venit din Italia pe 12 martie, a intrat în ţară prin vama Nădlac, după care a fost transportat, în convoi, până la un centru de carantină din Galaţi, unde au mai fost cazate alte 11 persoane.

Moise a precizat că DSP Galaţi va efectua o anchetă epidemiologică pentru a constata dacă tânărul a intrat în contact cu celelalte 11 persoane aflate în carantină, la care nu au fost primite încă rezultatele testărilor. "Dacă se constată că acesta nu a respectat condiţiile de izolare şi a intrat în contact cu celelalte persoane aflate în carantinare, atunci perioada de carantină a celor cu care a intrat în contact se va prelungi cu încă 14 zile începând de astăzi, luni, 16 martie 2020", a menţionat Moise.

Acesta este al doilea caz de coronavirus din judeţul din Galaţi, primul pacient fiind un bărbat de 72 ani, confirmat pe 8 martie cu COVID 19 şi sosit în ţară, tot din Italia, pe 29 februarie. El este internat tot la Institutul Matei Balş din Bucureşti, unde este în stare stabilă.

În judeţul Galaţi sunt la acest moment, două persoane confirmate cu coronavirus, opt internate în spital, între care un copil, 52 în carantină şi 401 în izolare la domiciliu.

agerpres.ro

Link to comment
Share on other sites

Stare de urgenţă pentru 30 de zile. Măsuri fără precedent în România ultimelor decenii

România este, începând de luni, în stare de urgenţă timp de 30 de zile. Administraţia Prezidenţială a publicat decretul privind instituirea stării de urgenţă. Acesta prevede măsuri economice, sociale, în învăţământ şi poate ajunge până la închiderea graduală a frontierelor. Iată care sunt măsurile prevăzute în decretul semnat de preşedintele Klaus Iohannis, decret care a fost publicat în Monitorul Oficial.  

Măsuri de primă urgenţă cu aplicabilitate directă:

Capitolul I - Domeniul ordine publică

Art. 1 - Poliţia Locală se subordonează operaţional Ministerului Afacerilor Interne.
Art. 2 - Serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor se subordonează operaţional unităţilor teritoriale de poliţie, care stabilesc activităţile de sprijin pe care acestea le execută.
Art. 3 - Serviciile voluntare de pompieri (situaţii de urgenţă) se subordonează operaţional unităţilor teritoriale pentru situaţii de urgenţă, care stabilesc responsabilităţile şi modul de acţiune al acestora.
Art. 4 - Serviciile publice de ambulanţă se subordonează operaţional inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă.
Art. 5 - (1) Ministerul Apărării Naţionale sprijină, la cerere, Ministerul Afacerilor Interne pentru asigurarea pazei şi protecţiei unor obiective/zone, transportul de efective, materiale şi tehnică pentru îndeplinirea misiunilor specifice, triaj epidemiologic, asistenţă medicală şi alte misiuni în funcţie de evoluţia situaţiei.
(2) Instituţiile din cadrul Sistemului naţional de ordine publică şi securitate naţională suplimentează, la nevoie, efectivele şi tehnica pentru intervenţie, prevăzute în planuri, în funcţie de evoluţia situaţiei.
Art. 6 - Instituţiile din cadrul Sistemului naţional de apărare, ordine publică şi securitate naţională pot angaja fără concurs, la nevoie, pe durată determinată de 6 luni, personal din sursă externă sau cadre care au trecut în rezervă, cărora le-au încetat raporturile de serviciu.
Art. 7 - Pentru ca efectivele instituţiilor din cadrul Sistemului naţional de apărare, ordine publică şi securitate naţională să fie mereu la dispoziţie în scopul intervenţiei în cazuri reale generate de pandemia de COVID-19, pe perioada stării de urgenţă, se suspendă exerciţiile, simulările, aplicaţiile şi orice alte activităţi care pot interfera cu măsurile luate de autorităţile competente destinate prevenirii şi combaterii răspândirii infecţiilor cu COVID-19, cu excepţia celor cu caracter militar, desfăşurate în poligoanele de instrucţie.

Capitolul II - Domeniul economic

Art. 8 - Guvernul poate adopta măsuri de susţinere a operatorilor economici din domeniile afectate de COVID-19.
Art. 9 - Pentru combaterea răspândirii infecţiilor cu COVID-19, autorităţile publice centrale pot rechiziţiona unităţi de producţie materiale şi echipamente necesare combaterii acestei epidemii.
Art. 10 - Autorităţile publice centrale, precum şi entităţile juridice în care statul este acţionar majoritar, pot achiziţiona în mod direct materiale şi echipamente necesare combaterii acestei epidemii.
Art. 11 - Beneficiarii fondurilor europene afectaţi de adoptarea măsurilor de urgenţă prevăzute în prezentul decret pot decide, împreună cu autorităţile de management/organismele intermediare, să suspende contractele de finanţare încheiate conform legii.
Art. 12 - Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri eliberează, la cerere, operatorilor economici a căror activitate este afectată în contextul COVID-19, certificate de situaţie de urgenţă în baza documentelor justificative.
Art. 13 - Se vor dispune măsuri pentru asigurarea continuităţii în aprovizionare, respectiv extracţie, producţie, procesare, transport, distribuţie, furnizare, mentenanţă întreţinere şi reparaţii a resurselor şi materiilor prime şi/sau semiprocesate necesare funcţionării corespunzătoare a sistemului energetic naţional, precum şi asigurarea continuităţii funcţionării acestuia şi a tuturor serviciilor de utilitate publică.
Art. 14 - Se menţine valabilitatea documentelor eliberate de autorităţile publice care expiră pe perioada stării de urgenţă.
Art. 15 - Pe perioada stării de urgenţă se pot plafona preţurile la medicamente şi aparatură medicală, la alimentele de strictă necesitate şi la serviciile de utilitate publică (energie electrică şi termică, gaze, alimentare cu apă, salubritate, carburanţi etc.), în limita preţului mediu din ultimele 3 luni înaintea declarării stării de urgenţă.

Capitolul III - Domeniul sănătăţii

Art. 16 - În structurile Ministerului Afacerilor Interne, în unităţile sanitare şi în serviciile de asistenţă socială se poate angaja fără concurs, la nevoie, pe durată determinată de 6 luni, personal contractual medical, personal auxiliar, farmacişti, personal de laborator şi alte categorii de personal contractual necesare.
Art. 17 - Prelungirea aplicabilităţii actelor normative, cu valabilitate până la data de 31 martie 2020, privind acordarea serviciilor medicale şi medicamentelor în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, programe naţionale de sănătate – preventive şi curative, pe perioada stării de urgenţă, cu modificarea prevederilor, în caz de necesitate, după cum urmează:
a) serviciile medicale pentru tratarea cazurilor COVID-19 şi complicaţiile acestora se acordă tuturor persoanelor aflate pe teritoriul României şi se suportă din bugetul Fondului Naţional Unic de Asigurări Sociale de Sănătate (FNUASS);
b) serviciile medicale şi medicamentele pot fi acordate şi validate şi fără semnarea cu cardul naţional de asigurări sociale de sănătate şi fără termen de raportare în 3 zile lucrătoare de la data acordării serviciilor;
c) decontarea pentru unităţile sanitare cu paturi aflate în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate, a sumelor contractate şi decontate din bugetul Fondului Naţional Unic de Asigurări Sociale de Sănătate sau bugetul Ministerului Sănătăţii, indiferent de numărul de cazuri realizate sau după caz la nivelul activităţii efectiv realizate în condiţiile în care acesta depăşeşte nivelul contractat;
d) decontarea serviciilor medicale în unităţile sanitare din asistenţa medicală primară şi ambulatoriul de specialitate clinic la nivelul activităţii efectiv realizate, cu maximum 8 consultaţii/oră;
e) prescrierea de medicamente de către medicii de familie, inclusiv a medicamentelor restricţionate din Lista de medicamente, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 720/2008, pentru pacienţii cronici.
Art. 18 - În cazul achiziţiei de medicamente de către unităţile sanitare pentru tratarea pacienţilor cu COVID-19, preţurile medicamentelor pot depăşi preţurile maximale aprobate de Ministerul Sănătăţii.
Art. 19 - Pe perioada stării de urgenţă, pentru neîndeplinirea atribuţiilor de serviciu, pot fi suspendaţi din funcţiile de conducere conducătorii unităţilor sanitare, direcţiilor de sănătate publică, caselor de asigurări de sănătate, serviciilor de ambulanţă, precum şi autorităţilor şi instituţiilor publice centrale şi locale cu atribuţii în domeniul asistenţei şi protecţiei sociale, indiferent de statutul lor. Nu este necesar ca persoanele desemnate să exercite temporar aceste funcţii să fie funcţionari publici.
Art. 20 - Pe perioada stării de urgenţă se pot realiza transferuri între bugetele Ministerului Sănătăţii şi Fondul Naţional Unic de Asigurări Sociale de Sănătate (în ambele sensuri) precum şi între diferitele linii de buget ale Ministerului Sănătăţii sau Fondul Naţional Unic de Asigurări Sociale de Sănătate în funcţie de necesităţi.
Art. 21 - Influenţele financiare determinate de creşterile salariale pentru personalul medical şi nemedical din unităţile sanitare publice şi cele care au ca asociat unic unităţile administrativ teritoriale se suportă din bugetul Fondului Naţional Unic de Asigurări Sociale de Sănătate – Titlul VI – Transferuri între unităţi ale administraţiei publice.
Art. 22 - Valoarea procentului aferent contribuţiei clawback pentru trimestrul I al anului 2020 se plafonează la valoarea trimestrului IV al anului 2019.
Art. 23 - Pentru serviciile medicale, medicamente, investigaţii paraclinice acordate în perioada stării de urgenţă, sumele angajate nu vor fi limitate la cele aprobate pentru trimestrul I al anului 2020.
Art. 24 - Decontarea concediilor medicale acordate persoanelor aflate în carantină pentru COVID-19 va fi realizată cu prioritate prin asigurarea de sume suplimentare în bugetul FNUASS la nivelul necesar.
Art. 25 - Pe perioada stării de urgenţă, modificările de structură din cadrul unităţilor sanitare se vor aviza de către direcţiile de sănătate publică locale în funcţie de necesitaţi.
Art. 26 - Pe perioada stării de urgenţă, prin ordin al ministrului sănătăţii se pot introduce noi programe de sănătate şi servicii medicale destinate prevenirii şi combaterii COVID-19.
Art. 27 - Se autorizează prescripţiile de tratamente „off – label” în cazul pacienţilor infectaţi cu virusul SARS-CoV-2, după ce aceste tratamente sunt avizate de către comisia de politică a medicamentului din cadrul unităţii sanitare respective.
Art. 28 - (1) Asigurarea sumelor necesare în bugetul Ministerului Sănătăţii pentru achiziţionarea de către direcţiile de sănătate publică de materiale necesare în perioada pandemiei se realizează prin transferuri de la Ministerul Sănătăţii, urmând ca achiziţia să se realizeze de către direcţiile de sănătate publică prin procedură de achiziţie directă.
(2) Asigurarea sumelor necesare în bugetul Ministerului Sănătăţii pentru achiziţionarea de către unităţile sanitare de materiale şi medicamente necesare în perioada pandemiei se realizează prin transferuri de la Ministerul Sănătăţii, urmând ca achiziţia să se realizeze de către unităţile sanitare prin procedură de achiziţie directă.
(3) Ministerele cu sistem de sănătate propriu pot face achiziţii directe pentru unităţile sanitare proprii atât din bugetele ministerelor de resort cât si din cele ale unităţilor sanitare.
Art. 29 - (1) Prin ordin al ministrului sănătăţii se stabilesc măsurile de sprijinire a persoanelor izolate la domiciliu, ca urmare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19.
(2) Măsurile de sprijin se pun în aplicare de autorităţile administraţiei publice locale.
(3) Cheltuielile necesare se asigură prin transfer între bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sănătăţii, şi bugetele locale.

Capitolul IV - Domeniul muncii şi protecţiei sociale

Art. 30 - Guvernul poate sprijini angajatorii şi angajaţii afectaţi de efectele crizei COVID-19, prin derogări de la prevederile legale în vigoare.
Art. 31 - Prin ordin al ministrului muncii şi protecţiei sociale se stabilesc măsuri de protecţie socială pentru angajaţi şi familiile acestora din sectoarele economice a căror activitate este afectată sau oprită total sau parţial prin decizii ale autorităţilor publice, pe perioada stării de urgenţă.
Art. 32 - (1) Pe perioada stării de urgenţă, prevederile Legii nr. 19/2020 privind acordarea unor zile libere părinţilor pentru supravegherea copiilor, în situaţia închiderii temporare a unităţilor de învăţământ, nu se aplică angajaţilor sistemului naţional de apărare, angajaţilor din penitenciare, personalului din unităţile sanitare publice şi altor categorii stabilite prin ordin al ministrului afacerilor interne, al ministrului economiei şi al ministrului transporturilor, după caz.
(2) Personalul prevăzut la alin. (1) are dreptul la o majorare a salariului în cuantumul prevăzut la art. 3 alin. (1) din Legea nr. 19/2020, în situaţia în care celălalt părinte nu beneficiază de drepturile reglementate în această lege.
Art. 33 - Instituţiile şi autorităţile publice centrale şi locale, autorităţile administrative autonome, regiile autonome, societăţile şi companiile naţionale şi societăţile la care statul ori o unitate administrativ- teritorială este acţionar unic sau majoritar, societăţile cu capital privat, introduc, acolo unde este posibil, pe perioada stării de urgenţă, munca la domiciliu sau în regim de telemuncă, prin act unilateral al angajatorului.
Art. 34 – Pe durata stării de urgenţă, are loc suspendarea efectuării controalelor la angajatori, de către Inspectoratele Teritoriale de Muncă, cu excepţia controalelor dispuse de către Ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, a celor dispuse de Inspecţia Muncii pentru punerea în aplicare a hotărârilor Comitetului Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă, a celor necesare pentru a da curs sesizărilor prin care se reclamă săvârşirea unor fapte cu un grad ridicat de pericol social şi pentru cercetarea accidentelor de muncă.
Art. 35 - Se menţine valabilitatea contractelor colective de muncă şi a acordurilor colective pe perioada stării de urgenţă.
Art. 36 - Pe perioada stării de urgenţă se interzice declararea, declanşarea sau desfăşurarea conflictelor colective de muncă în unităţile sistemului energetic naţional, din unităţile operative de la sectoarele nucleare, din unităţile cu foc continuu, din unităţile sanitare şi de asistenţă socială, de telecomunicaţii, ale radioului şi televiziunii publice, din transporturile pe căile ferate, din unităţile care asigură transportul în comun şi salubrizarea localităţilor, precum şi aprovizionarea populaţiei cu gaze, energie electrică, căldură şi apă.
Art. 37 - Prin excepţie de la prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor, persoana îndreptăţită îşi păstrează stimulentul de inserţie, în situaţia pierderii locului de muncă ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19.
Art. 38 - Cererile pentru acordarea beneficiilor şi prestaţiilor sociale pot fi depuse inclusiv pe cale electronică.
Art. 39 - Certificatele de încadrare a copilului într-un grad de handicap şi atestatele de asistent maternal eliberate de comisia pentru protecţia copilului, precum şi certificatele de încadrare în grad şi tip de handicap eliberate de comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap a căror valabilitate expiră în perioada de urgenţă declarată, îşi prelungesc valabilitatea până la încetarea stării de urgenţă.
Art. 40 - Certificatele de acreditare a furnizorilor de servicii sociale şi licenţele serviciilor sociale, provizorii şi de funcţionare, a căror valabilitate expiră în perioada de urgenţă declarată, îşi prelungesc valabilitatea până la încetarea stării de urgenţă.

Capitolul V - Domeniul justiţie

Art. 41 - Prescripţiile şi termenele de decădere de orice fel nu încep să curgă, iar, dacă au început să curgă, se suspendă pe toată durata stării de urgenţă instituite potrivit prezentului decret, dispoziţiile art. 2532 pct. 9 teza a II – a din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil sau alte dispoziţii legale contrare nefiind aplicabile.
Art. 42 - (1) Pe durata stării de urgenţă, activitatea de judecată continuă în cauzele de urgenţă deosebită. Lista acestor cauze se stabileşte de colegiul de conducere al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie pentru cauzele de competenţa acesteia şi, respectiv, de colegiile de conducere ale curţilor de apel pentru cauzele de competenţa lor şi pentru cauzele de competenţa instanţelor care funcţionează în circumscripţia lor teritorială, putând fi, după împrejurări, actualizată. Consiliul Superior al Magistraturii dă îndrumări, în vederea asigurării unei practici unitare, colegiilor de conducere ale instanţelor menţionate cu privire la modul de stabilire a cauzelor care se judecă pe durata stării de urgenţă. 
(2) Pe durata stării de urgenţă, pentru judecarea proceselor prevăzute la alin. (1), instanţele judecătoreşti, ţinând seama de împrejurări, pot fixa termene scurte, inclusiv de la o zi la alta sau chiar în aceeaşi zi. 
(3) În procesele prevăzute la alin. (1), când este posibil, instanţele judecătoreşti dispun măsurile necesare pentru desfăşurarea şedinţei de judecată prin videoconferinţă şi procedează la comunicarea actelor de procedură prin telefax, poştă electronică sau prin alte mijloace ce asigură transmiterea textului actului şi confirmarea primirii acestuia.
(4) Amânarea judecării cauzelor prevăzute la alin. (1) poate fi dispusă la cerere, în situaţia în care partea interesată se află în izolare la domiciliu, în carantină sau spitalizată în contextul pandemiei de COVID-19. Când instanţa respinge cererea de amânare a judecăţii în considerarea necesităţii de a soluţiona cauza în contextul instituirii prezentei stări de urgenţă, va amâna, la cererea părţii sau din oficiu, pronunţarea în vederea depunerii de concluzii scrise.
(5) Activitatea de executare silită continuă numai în cazurile în care este posibilă respectarea regulilor de disciplină sanitară stabilite prin hotărârile Comitetului Naţional privind Situaţiile Speciale de Urgenţă, în scopul ocrotirii drepturilor la viaţă şi la integritate fizică ale participanţilor la executarea silită. 
(6) În temeiul prezentului decret, judecarea proceselor civile, altele decât cele prevăzute la alin. (1) se suspendă de plin drept pe durata stării de urgenţă instituite prin acesta, fără a fi necesară efectuarea vreunui act de procedură în acest scop.
(7) Termenele de exercitare a căilor de atac în cauzele prevăzute la alin. (6), aflate în curs la data instituirii prezentei stări de urgenţă, se întrerup, urmând a curge noi termene, de aceeaşi durată, de la data încetării stării de urgenţă. În cauzele prevăzute la alin. (6) în care au fost declarate căi de atac până la data emiterii prezentului decret, dosarele se înaintează instanţei competente după încetarea stării de urgenţă.
(8) După încetarea stării de urgenţă, judecarea proceselor prevăzute la alin. (6) se reia din oficiu. În termen de 10 zile de la încetarea stării de urgenţă, instanţa de judecată va lua măsuri pentru fixarea termenelor de judecată şi citarea părţilor.
Art. 43 - (1) Activitatea de urmărire penală şi cea a judecătorilor de drepturi şi libertăţi se desfăşoară numai cu privire la: 
a) cauzele în care s-au dispus ori se propune luarea măsurilor preventive ori a celor de protecţie a victimelor şi martorilor, cele privind aplicarea provizorie a măsurilor de siguranţă cu caracter medical, cele cu persoane vătămate minori;
b) actele şi măsurile de urmărire penală a căror amânare ar pune în pericol obţinerea probelor sau prinderea suspectului sau a inculpatului, precum şi cele privind audierea anticipată;
c) cauzele în care urgenţa se justifică prin scopul instituirii stării de urgenţă la nivel naţional, alte cauze urgente apreciate ca atare de către procurorul care supraveghează sau efectuează urmărirea penală.
(2) Procesele penale aflate în curs pe rolul instanţelor de judecată, inclusiv cele aflate în procedură în camera preliminară, se suspendă de drept pe durata stării de urgenţă, cu excepţia celor de la alin.(1) lit. c) apreciate ca atare de judecător sau instanţa de judecată, precum şi a următoarelor cauze: cele privind infracţiunile flagrante, cele în care au fost dispuse măsuri preventive, cele referitoare la contestaţii împotriva măsurilor asiguratorii, cele privind cooperarea judiciară internaţională în materie penală, cele ce cuprind măsuri de protecţie a victimelor şi a martorilor, cele privind aplicarea provizorie a măsurilor de siguranţă cu caracter medical, cele privind infracţiuni contra securităţii naţionale, cele privind acte de terorism sau de spălare a banilor; 
(3) În termen de 10 zile de la încetarea stării de urgenţă, judecătorul sau instanţa de judecată va lua măsuri pentru fixarea termenelor de judecată şi efectuarea actelor de procedură;
(4) Acordul de comunicare în cauzele penale a actelor procedurale prin poştă electronică se prezumă, iar organele judiciare vor solicita, acolo unde este cazul, de urgenţă, telefonic indicarea adreselor de poştă electronică pentru comunicarea respectivelor acte;
(5) Termenele de comunicare a soluţiilor, de formulare şi soluţionare a plângerilor, altele decât cele reglementate de alin. (1), se întrerup, urmând ca de la data încetării stării de urgenţă să înceapă să curgă un nou termen, de aceeaşi durată. Termenele de exercitare a căilor de atac în cauzele penale, cu excepţia celor judecate potrivit prezentului decret, se întrerup, urmând ca de la data încetării stării de urgenţă să înceapă să curgă un nou termen, de aceeaşi durată. Fac excepţie cele judecate potrivit prezentului decret. 
(6) Ascultarea persoanelor private de libertate se face prin videoconferinţă la locul de deţinere sau în spaţii corespunzătoare din punct de vedere sanitar, fără a fi necesar acordul persoanei private de libertate .
(7) Se suspendă de drept organizarea licitaţiilor publice în cadrul procedurilor de valorificare a bunurilor mobile indisponibilizate în procesele penale.
(8) Pe durata stării de urgenţă, în cauzele în care nu se efectuează acte de urmărire penală sau procesul penal este suspendat potrivit prezentului decret, prescripţia răspunderii penale se suspendă.
Art. 44 - Pe durata stării de urgenţă, prevederile art. 42 se aplică în mod corespunzător şi în procedurile de competenţa Inspecţiei Judiciare. 
Art. 45 - (1) Pe durata stării de urgenţă, activitatea Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi a oficiilor registrelor comerţului de pe lângă tribunale continuă în ceea ce priveşte înregistrarea menţiunilor privind persoanele juridice şi persoanele fizice înregistrate în registrul comerţului şi se derulează prin mijloace electronice, în baza cererii de înregistrare a menţiunilor şi a documentelor anexate la aceasta în formă electronică, având încorporată, ataşată sau logic asociată semnătura electronică extinsă.
(2) Copiile de pe înregistrările efectuate şi de pe actele prezentate de solicitanţi, informaţiile despre datele înregistrate şi certificatele constatatoare se eliberează pe cale electronică.
(3) Activitatea de asistenţă pentru efectuarea procedurilor necesare înregistrării prin mijloace electronice în registrul comerţului, din cadrul oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale, precum şi activitatea de publicare şi de furnizare a Buletinului procedurilor de insolvenţă se realizează prin mijloace electronice.
Art. 46 - În executarea pedepselor şi a măsurilor educative neprivative de libertate, executarea supravegherii prin prezentarea persoanei la serviciul de probaţiune, primirea vizitelor consilierului de probaţiune, precum şi obligaţiile de a presta o muncă neremunerată în folosul comunităţii, de a urma un curs de pregătire şcolară ori de calificare profesională, de a frecventa unul sau mai multe programe de reintegrare socială, respectiv prestarea unei munci neremunerate în folosul comunităţii rezultată din înlocuirea amenzii penale se suspendă pe durata stării de urgenţă. Pentru situaţiile în care termenul de supraveghere, durata supravegherii sau durata măsurii educative neprivative de libertate s-a împlinit în timpul stării de urgenţă, în raportul final se face menţiune despre imposibilitatea obiectivă de executare.
Art. 47 - (1) În executarea pedepselor şi a măsurilor privative de libertate, exercitarea dreptului de a primi vizite, exercitarea dreptului la vizită intimă, exercitarea dreptului de a primi bunuri prin sectorul vizită, cât şi recompensele constând în permisiunea de ieşire din penitenciar se suspendă.
(2) Pentru menţinerea legăturii cu mediul suport se majorează durata şi numărul de convorbiri pentru persoanele condamnate aflate în regimul de maximă siguranţă, la maximum 45 minute pe zi, iar pentru persoanele condamnate aflate în regim închis, semideschis, deschis, regim provizoriu sau pentru cei care nu au regimul stabilit, la maximum 75 minute pe zi. Dreptul deţinuţilor la convorbiri on-line, indiferent de situaţia disciplinară şi periodicitatea legăturii cu familia, se suplimentează corespunzător numărului de vizite la care au dreptul conform regimului de executare. 
(3) Persoanele condamnate clasificate în regimul semideschis şi deschis pot executa pedeapsa în camere de deţinere permanent închise şi asigurate.
(4) Pentru minorii privaţi de libertate care nu au un reprezentant legal, medicul curant al locului de deţinere acţionează ca reprezentantul legal, exclusiv pentru acordarea asistenţei medicale şi a măsurilor de prevenţie.
(5) În completarea obligaţiilor prevăzute în Legea nr. 145/2019 privind statutul poliţiştilor de penitenciare, cu modificările şi completările ulterioare, poliţistul de penitenciare este obligat să participe la toate activităţile desfăşurate în conformitate cu dispoziţiile superiorilor, cu respectarea timpului legal de odihnă, timpul lucrat suplimentar în această împrejurare fiind compensat exclusiv cu timp liber corespunzător.
(6) Pe perioada stării de urgenţă, în raport de necesităţile şi situaţia operativă existente la nivelul unităţii penitenciare unde este încadrat sau al altei unităţi din poliţia penitenciară, poliţistului de penitenciare i se pot modifica, fără acordul său, locul şi/sau felul muncii. 

Capitolul VI - Domeniul afaceri externe

Art. 48 - Pe perioada stării de urgenţă, Ministerul Afacerilor Externe îndeplineşte următoarele atribuţii:
a) va menţine funcţiile şi atribuţiile sale conform HG nr. 16/2017 privind organizarea şi funcţionarea MAE, cu modificările şi completările ulterioare şi va asigura, prin misiunile diplomatice ale României, reprezentarea României în cadrul tuturor reuniunilor care vor fi organizate pe durata menţinerii stării de urgenţă în România, în special la nivelul Uniunii Europene, Consiliului Europei, NATO, ONU, indiferent de domeniul vizat de reuniune;
b) va notifica Secretarului General al ONU şi Secretarului General al Consiliului Europei măsurile adoptate prin decretul de instituire a stării de urgenţă care au ca efect limitarea exerciţiului unor drepturi şi libertăţi fundamentale, în conformitate cu obligaţiile internaţionale ce revin României;
c) va asigura comunicarea exclusivă cu misiunile diplomatice şi oficiile consulare acreditate în România, precum şi cu reprezentanţele/birourile organizaţiilor internaţionale din România, sens în care autorităţile competente vor furniza toate informaţiile necesare;
d) va asigura respectarea normelor dreptului internaţional relevante în contextul aplicării dispoziţiilor prezentului decret în situaţia în care membrii misiunilor diplomatice/oficiilor consulare/ reprezentanţelor/ birourilor organizaţiilor internaţionale vor fi testaţi pozitiv cu COVID-19;
e) va menţine comunicarea cu misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României în străinătate pentru transmiterea oricăror instrucţiuni şi informări necesare în contextul aplicării prezentului decret, sens în care autorităţile competente vor furniza MAE informaţiile necesare;
f) va dispune măsurile necesare în condiţiile în care membrii misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare ale României vor intra în auto-izolare sau carantină conform legii din statele de reşedinţă în cazul testării pozitive cu COVID-19 a unuia sau a unor membrii ai misiunilor diplomatice/oficiilor consulare ale României (inclusiv membrii de familie), inclusiv din perspectiva asigurării continuităţii drepturilor acestora (salariale sau de orice altă natură).

Capitolul VII – Alte măsuri

Art. 49 - Pe durata stării de urgenţă, cursurile din toate unităţile şi instituţiile de învăţământ se suspendă.
Art. 50 - Pe durata stării de urgenţă, autorităţile administraţiei publice centrale şi locale vor lua măsuri pentru organizarea activităţii astfel încât să fie evitat, pe cât posibil, contactul direct între persoane, inclusiv prin utilizarea mijloacelor electronice de comunicare. 
Art. 51 - (1) Autorităţile şi instituţiile publice stabilesc măsurile care se impun pentru asigurarea desfăşurării optime a activităţii, cu respectarea regulilor de disciplină sanitară stabilite de autorităţile cu atribuţii în domeniu, inclusiv prin hotărârile Comitetului Naţional privind Situaţiile Speciale de Urgenţă, urmărind cu prioritate asigurarea prevenţiei şi reducerea riscului de îmbolnăvire. 
(2) Dispoziţiile alin. (1) se aplică şi organelor de conducere ale profesiilor de avocat, notar public, executor judecătoresc, precum şi ale celorlalte profesii.
(3) Organele de poliţie, jandarmerie sau alţi agenţi ai forţei publice, după caz, sunt obligaţi să sprijine îndeplinirea promptă şi efectivă a măsurilor prevăzute la alin.(1).
Art. 52 - (1) La propunerea ministerelor şi autorităţilor publice locale, Ministerul Afacerilor Interne, prin Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale, analizează şi face propuneri de folosire a unor resurse materiale şi umane în vederea sprijinirii populaţiei afectate, precum şi satisfacerii cererilor de produse şi servicii destinate nevoilor instituţiilor cu atribuţii în domeniul apărării, ordinii publice şi securităţii naţionale, inclusiv prin scoaterea, în condiţiile legii, a unor materiale din rezervele de stat sau de mobilizare.
(2) În aplicarea alin. (1), autorităţile împuternicite de lege pregătesc şi efectuează rechiziţii de bunuri şi chemarea persoanelor fizice pentru prestări de servicii în interes public în scopul rezolvării problemelor materiale de orice natură şi asigurarea forţei de muncă.
Art. 53 - În perioada stării de urgenţă, drepturile prevăzute la art. 35 alin. (2) – (8) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investiţiilor publice şi a unor măsuri fiscal-bugetare, modificarea şi completarea unor acte normative şi prorogarea unor termene, cu modificările şi completările ulterioare, se acordă fără a se ţine cont de obligativitatea încadrării în limita de 3% prevăzută la alin. (4) şi (5) ale aceluiaşi articol şi fără a ţine cont de plafonul maxim de ore anual stabilit la alin. (6) al aceluiaşi articol. 
Art. 54 - (1) Instituţiile şi autorităţile publice, precum şi operatorii privaţi contribuie la campania de informare publică privind măsurile adoptate şi activităţile desfăşurate la nivel naţional.
(2) În situaţia propagării unor informaţii false în mass-media şi în mediul on-line cu privire la evoluţia COVID-19 şi la măsurile de protecţie şi prevenire, instituţiile şi autorităţile publice întreprind măsurile necesare pentru a informa în mod corect şi obiectiv populaţia în acest context. 
(3) Furnizorii de servicii de găzduire şi furnizorii de conţinut sunt obligaţi ca, la decizia motivată a Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, să întrerupă imediat, cu informarea utilizatorilor, transmiterea într-o reţea de comunicaţii electronice ori stocarea conţinutului, prin eliminarea acestuia la sursă, dacă prin conţinutul respectiv se promovează ştiri false cu privire la evoluţia COVID-19 şi la măsurile de protecţie şi prevenire.
(4) În situaţia în care eliminarea la sursă a conţinutului prevăzut la alin. (3) nu este fezabilă, furnizorii de reţele de comunicaţii electronice destinate publicului sunt obligaţi ca, la decizia motivată a Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, să blocheze, imediat, accesul la respectivul conţinut şi să informeze utilizatorii.
(5) La decizia motivată a Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, furnizorii de reţele de comunicaţii electronice destinate publicului au obligaţia de a bloca imediat accesul utilizatorilor din România la conţinutul care promovează ştiri false cu privire la evoluţia COVID-19 şi la măsurile de protecţie şi prevenire şi este transmis într-o reţea de comunicaţii electronice de către persoanele de la alin. (3) care nu se află sub jurisdicţia legislaţiei naţionale.
Art. 55 - În perioada stării de urgenţă pot fi depăşite normele de dotare şi consum prevăzute de reglementările în vigoare, dacă această depăşire se datorează efectelor evoluţiei COVID-19 şi măsurilor de protecţie şi prevenire.
Art. 56 - Pe perioada stării de urgenţă, termenele legale stabilite pentru soluţionarea solicitărilor formulate în exercitarea liberului acces la informaţii de interes public, precum şi a petiţiilor se dublează. 
Art. 57 - Guvernul României efectuează, în regim de urgenţă, rectificarea bugetară, în vederea asigurării resurselor financiare necesare.

ANEXA nr. 2

Măsurile de primă urgenţă cu aplicabilitate graduală:

1. Izolarea şi carantina persoanelor provenite din zonele de risc, precum şi a celor care iau contact cu acestea; măsuri de carantinare asupra unor clădiri, localităţi sau zone geografice;
2. Închiderea graduală a punctelor de trecere a frontierei de stat;
3. Limitarea sau interzicerea circulaţiei vehiculelor sau a persoanelor în/spre anumite zone ori între anumite ore, precum şi ieşirea din zonele respective;
4. Interzicerea graduală a circulaţiei rutiere, feroviare, maritime, fluviale sau aeriene pe diferite rute şi a metroului;
5. Închiderea temporară a unor restaurante, hoteluri, cafenele, cluburi, cazinouri, sedii ale asociaţiilor şi ale altor localuri publice;
6. Asigurarea pazei şi protecţiei instituţionale a staţiilor de alimentare cu apă, energie, gaze, a operatorilor economici care deţin capacităţi de importanţă strategică la nivel naţional; 
7. Identificarea şi rechiziţionarea de stocuri, capacităţi de producţie şi distribuţie, de echipamente de protecţie, dezinfectanţi şi medicamente utilizate/utilizabile în tratarea COVID-19;
8. Limitarea activităţii spitalelor publice la internarea şi rezolvarea cazurilor urgente:
i. urgenţe de ordin I – pacienţi internaţi prin Unităţi de primiri urgenţe/Compartimente de primiri urgenţe care îşi pot pierde viaţa în 24 de ore;
ii. urgenţe de ordin II – pacienţi care trebuie trataţi în cadrul aceleiaşi internări (odată diagnosticaţi nu pot fi externaţi);
iii. pacienţii infectaţi cu virusul SARS-CoV-2, respectiv diagnosticaţi cu COVID-19.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Galaţi: Call center pentru persoanele autoizolate sau în carantină, dar şi pentru cele vulnerabile

La nivelul Prefecturii Galaţi, cu ajutorul voluntarilor Urban Volunteer Search And Rescue - UVSAR, s-au creat două centrale tip call center. Primul call center este pentru persoanele autoizolate sau în carantină care sunt verificate, dar care pot să spună şi ce probleme au, iar al doilea este pentru cei vulnerabili. „Am înfiinţat un call center pentru persoanele care fac parte din grupele de risc, aici mă refer la persoanele în vârstă, persoane care nu au membri ai familiei ce le pot procura alimente“, a explicat prefectul judeţului Galaţi, Gabriel Avrămescu. Numărul de telefon unde pot cere ajutor persoanele vulnerabile este 0755-116.633. Prefectul judeţului Galaţi, ca şi celelalte autorităţi, face un apel la calm, dar şi la voluntarii care ar putea să ajute foarte mult autorităţile în aceste zile.

Toate instituţiile publice, dotate cu termometre

În ceea ce priveşte închiderea unor unităţi, deocamdată sunt discuţii, dar oamenii trebuie să înteleagă că nu se vor închide unităţi de alimentaţie sau farmacii. În plus, de astăzi (luni, 16 martie), în instituţiile publice din oraş se intră doar dacă temperatura corpului este până în 37 grade Celsius. „Este deocamdată recomandarea de a restricţiona activitatea saloanelor de înfrumuseţare, a sălilor de fitness, saloanelor de spa. În ceea ce priveşte scanarea temperaturii, astăzi vom da dispoziţii în Comitetul Județean pentru Situații de Urgență - CJSU ca toate instituţiile publice să fie dotate cu termometre, ne-am gândit să dăm dispoziţii inclusiv supremarket-urilor şi mall-urilor”, a spus prefectul.

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

Pieţele agroalimentare din Galaţi vor funcţiona după program normal

Administraţia Pieţelor Agroalimentare SA Galaţi anunţă că în perioada următoare pieţele din municipiu vor funcţiona după programul normal.

Au fost luate măsuri speciale de prevenire a răspândirii Covid-19, astfel:
- sunt amplasate dispensere cu dezinfectant la toate căile de acces în hale;
- dezinfecţia spaţiilor închise (hale) se face săptămânal de către un prestator specializat cu materiale avizate de către Registrul naţional al produselor biocide;
- zilnic se spală cu detergent şi soluţii dezinfectante (Polisept) pardoselile halelor şi ale grupurilor sanitare;
- din oră în oră se şterg cu soluţie pe baza de clor sau alcool: mânerele, balustradele, întrerupătoarele, uşile precum şi alte suprafeţe expuse şi folosite des;
- la intrările din hale/spaţii închise au fost amplasate covoraşe îmbibate cu soluţie dezinfectantă.

În cazul în care în activitatea pieţelor vor interveni schimbări, cetăţenii şi chiriaşii vor fi informaţi în timp util pe site-ul societăţii: www.piete-galati.ro, pe pagina de Facebook, prin administratorii din pieţe şi la telefon 0236-418.359.

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

Ghişeele de la Impozite şi Taxe au fost închise până la noi ordine

Municipalitatea gălăţeană a informat, luni, 16 martie 2020, că toţi contribuabilii care au de achitat diverse obligaţii la bugetul local (de la impozite şi taxe la diverse amenzi) au posibilitatea de a plăti on-line prin intermediul platformei www.ghiseul.ro, utilizând cardul bancar.

Această modalitatea de plată a devenit cu atât mai importantă cu cât, prin Hotărârea nr. 3 a Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă s-a decis „sistarea programului de lucru la ghişeele Primăriei Municipiului Galaţi”. Măsura espe valabilă până la o dispoziţie contrară.

Persoanele fizice pot intra  în posesia ID-ul şi parolei alocate accesând direct platforma electronică de plată a impozitelor, taxelor şi a altor venituri locale, www.ghiseul.ro, sau trimiţând la adresa de e-mail fiscalitate@primariagalati.ro, o cerere şi copia actului de identitate al titularului de rol fiscal.

Cum să îţi plăteşti taxele pe ghiseul.ro

Pasul 1: Autentificare cu parolă

- Pentru autentificare este necesar să introduci user-ul şi parola primită de la instituţia în raza căreia ai domiciliul, apoi acţionezi butonul „Enter”, urmând să schimbi parola iniţială generată de sistem cu una nouă. - Parola personală, completând atât câmpul „Parola nouă”, cât şi cel „Confirmare”, precum şi o adresă de email validă pe care vei primi dovada plăţilor efectuate.

Pasul 2: Obligaţii de plată

- În urma autentificării cu parolă, în secţiunea „Obligaţii de plată” vor apărea toate instituţiile înscrise în sistem pentru care ai de efectuat plăţi pentru diverse taxe.

- Când doreşti plata unor taxe obligatorii poţi să alegi să plăteşti integral sau parţial o anumită taxă; în căsuţa unde sunt trecute sumele se poate modifica suma astfel încât să corespundă dorinţei tale.

Pasul 3: Previzualizare plată

- În această pagină apar informaţii referitoare la tipurile de venit pentru care se efectuează plată, suma de plată, valoarea comisionului - 0, totalul de plată.

- Dacă doreşti să faci plata este necesar să citeşti termenii şi condiţiile de utilizare şi să bifezi câmpul „Aprob plata şi sunt de acord cu termenii şi condiţiile de utilizare”, iar apoi faci click pe butonul „Plăteşte”.

- După acţionarea butonului se deschide portalul de plată on-line al procesatorului, unde este necesar să introduci datele cardului cu care se efectuează plata şi să faci click pe butonul „Aprobă”.

- În cazul efectuării plăţii vei primi un e-mail cu dovada de plată, pe adresa de email trecută la prima autentificare sau modificată de la „Profil utilizator”.

Precizăm că Direcţia Impozite şi Taxe Locale răspunde tuturor solicitărilor transmise on-line şi prin serviciile poştale.

adevarul.ro

Link to comment
Share on other sites

Alte 16 cazuri de coronavirus au fost confirmate în România, astfel că bilanțul îmbolnăvirilor a ajuns marți dimineață la 184.
Au fost înregistrate noi cazuri în: Iași - 7, Suceava - 2, Neamț - 2, Ialomița, Mureș, Botoșani, Bistrița-Năsăud și Vrancea.
16 pacienți s-au vindecat, iar în cursul acestei zile vor mai fi externați alți trei.
În carantină sunt 3.282 de persoane, iar alte 16.610 sunt în izolare la domiciliu.

Cifrele zilei de 17 martie la Galați: 9 persoane internate, 53 persoane în carantină, 660 persoane izolate, 2 cazuri confirmate.

Link to comment
Share on other sites

Cum se protejează şoferii Transurb

Urcarea în mijloacele de transport în comun din Galaţi nu se mai poate face pe uşa din faţă, care a fost blocată. O măsură firească, menită să-i protejeze pe şoferii companiei Transurb, expuşi la o infectare cu coronavirus. Mai mult, pentru că nu mai vând bilete, zona din spatele lor, până la primele scaune, a fost restricţionată, pentru ca şi conducătorii mijloacelor de transport să beneficieze de minima distanţă socială de cel puţin un metru şi jumătate pe care ar trebui să o păstrăm în această perioadă. Problema este că, trecându-se la graficul de zile de sărbătoare, în anumite ore din zi autobuzele şi troleibuzele devin aglomerate.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Noi măsuri stabilite de Comitetul Local pentru Situații de Urgență

Primarul municipiului Galați, Ionuț Pucheanu, a convocat astăzi Comitetul Local pentru Situații de Urgență, fiind stabilite noi măsuri pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus.

1. Asigurarea în regim de urgență a 48 de spații pentru cazarea persoanelor plasate în carantină în municipiul Galați, pe toată durata acesteia în blocul M 11, str. Drumul de Centură nr. 39N, cartier Micro 17.
2. Asigurarea în regim de urgență a cazarmamentului necesar în cele 48 de spații pentru cazarea persoanelor plasate în carantină.
3. Asigurarea în regim de urgență a materialelor igienico-sanitare în cele 48 de spații.
4. Asigurarea în regim de urgență pentru persoanele plasate în carantină în municipiul Galați a pachetelor de igienă personală.
5. Asigurarea în regim de urgență de pachete cu alimente și pachete cu produse de igienă personală pentru persoanele izolate la domiciliu fără aparținători care solicită astfel de produse.
6. Asigurarea în regim de urgență de pachete cu alimente și pachete cu produse de igienă personală pentru persoanele vârstnice fără aparținători, în baza situației transmise de către Direcția de Asistență Socială a municipiului Galați.
7. Transportul pachetelor cu alimente și pachetelor cu produse de igienă personală va fi asigurat de către personal instruit și echipat cu mijloace de protecție.
8. Alocarea fondurile necesare pentru achiziția în regim de urgență a serviciilor, produselor și materialelor sus menționate.
9. Nu vor avea program decalat angajații Serviciului Public Ecosal, Societății Apă Canal Galați SA, Transurb SA, Calorgal SA și SC Gospodărire Urbană SRL, întrucât acestea prestează servicii de utilitate publică.
10. S.C. Transurb S.A. va suplimenta mijloacele de transport în comun, pentru a se evita aglomerația cât și pentru menținerea distanței de siguranță între călători.

Primăria municipiului Galați

Link to comment
Share on other sites

Prefectura Galaţi anunţă noi măsuri în contextul instituirii stării de urgență în România

Având în vedere evoluția situației epidemiologice de pe teritoriul României în contextul apariției și răspândirii coronavirusului COVID-19, Instituția Prefectului Județul Galați informează că în cadrul ședinței Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, întrunit astăzi, 17 martie 2020, au fost dispuse noi măsuri de prevenire și gestionare a situațiilor de risc, astfel:

Art. 1. Polițiile Locale din municipiile Galați și Tecuci, orașul Berești și comunele: Bălăbănești, Brăhășești, Corod, Cudalbi, Drăgușeni, Ghidigeni, Gohor, Nicorești, Piscu, Schela, Sendreni, Tulucești, Țepu, Umbrărești, Valea Mărului și Vînători, se vor subordona operațional Inspectoratului de Poliţie Judeţean Galaţi.

Art. 2. Serviciile publice comunitare de evidență a persoanelor se subordonează operațional Inspectoratului de Poliţie Judeţean Galaţi, care stabilesc activitățile de sprijin pe care acestea le execută.

Art. 3. Serviciile Voluntare pentru Situații de Urgență se subordonează operațional Inspectoratului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Galaţi, care stabilesc responsabilitățile și modul de acțiune al acestora.

Art. 4. Serviciul de Ambulanţă Judeţean Galaţi se subordonează operațional Inspectoratului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Galaţi.

Art. 5. (1) Garnizoana Galaţi sprijină, la cerere, Inspectoratul de Jandarmi Judeţean Galaţi și Inspectoratul de Poliţie Judeţean Galaţi pentru asigurarea pazei și protecției unor obiective/zone, transportul de efective, materiale și tehnică pentru îndeplinirea misiunilor specifice, triaj epidemiologic, asistență medicală și alte misiuni în funcție de evoluția situației. (2) Instituțiile din cadrul Sistemului național de ordine publică și securitate națională suplimentează, la nevoie, efectivele și tehnica pentru intervenție, prevăzute în planuri, în funcție de evoluția situației.

Art. 6. Pentru ca efectivele instituțiilor din cadrul Sistemului Național de Apărare, Ordine Publică și Securitate Națională să fie mereu la dispoziție în scopul intervenției în cazuri reale generate de pandemia de COVID-19, pe perioada stării de urgență, se suspendă exercițiile, simulările, aplicațiile și orice alte activități care pot interfera cu măsurile luate de autoritățile competente destinate prevenirii și combaterii răspândirii infecțiilor cu COVID-19, cu excepția celor cu caracter militar desfășurate în poligoanele de instrucție.

Art. 7. În structurile Ministerului Afacerilor Interne, în unitățile sanitare și în serviciile de asistență socială se poate angaja fără concurs, la nevoie, pe durată determinată de 6 luni, personal contractual medical, personal auxiliar, farmaciști, personal de laborator și alte categorii de personal contractual necesare.

Art. 8. Pe perioada stării de urgență, modificările de structură din cadrul unităților sanitare se vor aviza de către Direcția de Sănătate Publică Galați în funcție de necesitați.

Art. 9. La nivelul Județului Galați, Instituțiile și autoritățile publice locale, autoritățile administrative autonome, regiile autonome, societățile și companiile naționale și societățile la care statul ori o unitate administrativ- teritorială este acționar unic sau majoritar, societățile cu capital privat, introduc, acolo unde este posibil, pe perioada stării de urgență, munca la domiciliu sau în regim de telemuncă, prin act unilateral al angajatorului.

Art. 10. Pe durata stării de urgență, are loc suspendarea efectuării controalelor la angajatori, de către Inspectoratul Teritorial de Munca Galaţi, cu excepția controalelor dispuse de către Ministrul Muncii și Protecției Sociale pentru punerea în aplicare a hotărârilor Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență, a celor necesare pentru a da curs sesizărilor prin care se reclamă săvârșirea unor fapte cu un grad ridicat de pericol social și pentru cercetarea accidentelor de muncă.

Art. 11. Pe durata stării de urgență, cursurile din toate unitățile și instituțiile de învățământ se suspendă.

Art. 12. Pe durata stării de urgență, autoritățile administrației publice de la nivelul județului Galați vor lua măsuri pentru organizarea activității astfel încât să fie evitat, pe cât posibil, contactul direct între persoane, inclusiv prin utilizarea mijloacelor electronice de comunicare.

Art. 13. (1) Autoritățile și instituțiile publice de la nivelul județului Galați stabilesc măsurile care se impun pentru asigurarea desfășurării optime a activității, cu respectarea regulilor de disciplină sanitară stabilite de autoritățile cu atribuții în domeniu, inclusiv prin hotărârile Comitetului Național privind Situațiile Speciale de Urgență, urmărind cu prioritate asigurarea prevenției și reducerea riscului de îmbolnăvire. (2) Dispozițiile alin. (1) se aplică și organelor de conducere ale profesiilor de avocat, notar public, executor judecătoresc, precum și ale celorlalte profesii.

Tot în cadrul ședinței Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, întrunit astăzi, 17 martie 2020, au mai fost aprobate următoarele măsuri:

Art. 1. (1) Se aprobă instituirea izolării la domiciliu (în locația declarată la intrarea în țară), pentru o perioadă de 14 zile, pentru toate persoanele asimptomatice care sosesc în România din țările unde sunt confirmate cel puțin 500 de cazuri. (2) Se extinde măsura intrării în carantină pentru toți cei care sosesc în țară din zonele de risc, actualizate de către CNSSU la propunerea Grupului de suport tehnico-științific privind gestionarea bolilor înalt contagioase pe teritoriul României și publicate pe site-ul Institutului Național de Sănătate Publică.

Art. 2. (1) Se aprobă măsura rămânerii la locul de izolare și apelarea SNUAU 112 pentru persoanele izolate la domiciliu, în situația în care, în timpul celor 14 zile, dezvoltă simptomatologie specifică infecției cu coronavirusul SARS-CoV-2, urmând a fi alocat un echipaj al serviciului de ambulanță care se va deplasa la locație și va preleva probe în vederea testării. (2) În funcție de rezultatul testării, starea pacientului și necesarul de îngrijiri medicale, se vor lua măsuri pentru rămânerea în izolare la domiciliu, în carantină sau internarea cazurilor confirmate și aplicarea tratamentului specific.

Art. 3. Se suspendă până la data de 31.03.2020, cu posibilitate de prelungire a termenului, târgurile de mașini auto, târgurile de animale/alte evenimente organizate la nivelul unităților administrativ teritoriale din județ.

Art. 4. Se restricționează activitățile culturale, științifice, artistice, religioase, sportive și de divertisment, care presupun participarea a peste 50 de persoane, realizate în spații închise, inclusiv cele realizate în săli de fitness, saloane de SPA-uri, de cosmetică, săli de jocuri de noroc și cazinouri.

Art. 5. Primăria municipiului Galați va suplimenta numărul mijloacelor de transport în comun, va micșora timpii de așteptare, astfel încât să se evite aglomerațiile de călători și asigură decontaminarea acestora.

Art. 6. Primăria municipiului Galați va pune la dispoziție ca spațiu de carantină, Blocul M11, str. Drumul de Centură, nr. 39N, amplasat în campusul de locuințe sociale din Cartierul Micro 17 din municipiul Galați.

Art. 7. Universitatea „Dunărea de Jos“ din Galați va pune la dispoziție ca spațiu de carantină, Căminul Studențesc H, situat în str. Domnească, nr. 115, municipiul Galați, dotat și utilat, după realizarea recepției și obținerea avizelor.

Art. 8. Va fi înființat un serviciu de videoconferință între Instituția Prefectului Județul Galați și cele 65 de unități administrativ teritoriale din județ, peste conexiunea de internet existentă în aceste locații. Terminalele de videoconferință PC/laptop/desktop vor fi asigurate de fiecare unitate administrativ teritorială de la nivelul municipiului/orașului/comunei.

Art. 9. Inspectoratul pentru Situații de Urgență „General Eremia Grigorescu“ al județului Galați va distribui bunuri materiale din completul taberei de sinistrați (corturi, mese etc.) către Spitalul de Pneumoftiziologie Galați.

Art. 10. Se aprobă Procedura operativă privind gestionarea fluxului de persoane în contextul riscului de răspândire a infecției cu coronavirus (COVID-19), precum și referitor la gestionarea bolilor înalt contagioase pe teritoriul României/județul Galați, întocmită de Grupul de suport tehnic pentru gestionarea situațiilor de urgență în caz de dezastre și epidemii.

Art. 11. Se recomandă tuturor instituțiilor și autorităților publice, companiilor naționale, societăților comerciale cu capital de stat/privat, inclusiv supermarket-uri și mall-uri, să instituie filtre pentru termoscanare. Măsura va fi aplicată pentru toate persoanele ce pătrund în incintele entităților mai sus menționate.

Până astăzi, marţi, 17 martie 2020, ora 18.00, pe teritoriul României, au fost confirmate 217 cazuri de persoane infectate cu virusul COVID-19 (coronavirus). Dintre cei 217 cetăţeni care au contactat virusul, 19 sunt declaraţi vindecaţi şi au fost externaţi. De la ora 10.00 şi până la ora 18.00, au fost confirmate 33 de cazuri noi, după cum urmează: 26 în Bucureşti, 5 în Braşov şi câte unul în Constanţa şi Prahova.

Toate persoanele nou confirmate pozitiv la COVID-19 sunt fie contacţi ale unor cazuri pozitive, fie persoane aflate în carantină. Pacienţii nou confirmaţi au vârsta cuprinsă între 26 ani şi 64 de ani. Dintre pacienţii aflaţi în unităţile medicale, 4 dintre ei sunt la secţia de terapie intensivă, dar au o stare generală stabilă.

Pe teritoriul României, în carantină instituţionalizată sunt 3.373 persoane pentru care se efectuează verificări pentru a depista dacă au contactat virusul COVID-19 (coronavirus). Alte 18.965 persoane sunt în izolare la domiciliu şi se află sub monitorizare medicală.

Până la această dată, la nivel naţional, au fost prelucrate 4.150 de teste. Dintre acestea, 3.928 au fost cu rezultat negativ, adică persoanele de la care au fost prelevate mostrele analizate nu sunt infectate cu COVID-19. Testele au fost prelucrate în 8 unităţi sanitare din Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Craiova, Iaşi şi Constanţa.

La Galaţi, avem 9 persoane internate, 53 persoane în carantină, 660 persoane izolate şi 2 cazuri confirmate care se află în prezent la Spitalul „Matei Balş“ din Bucureşti.

monitoruldegalati.ro

Link to comment
Share on other sites

Peste 2.200 de oameni primesc de la Arhiepiscopia Dunării de Jos hrană şi produse de igienă

Măsura vizează atât persoanele sărace, cât şi pe cei în carantină din cauza Covid-19. De asemenea, începând din 18 martie 2020, Arhiepiscopia oferă persoanelor carantinate din Galaţi micul dejun în sistem catering, seturi de lenjerii pentru paturi, prosoape şi saci menajeri.

În preajma marilor sărbători creştine, cu binecuvântarea Înaltpreasfinţitului Părinte Casian, Arhiepiscopia Dunării de Jos prin Sectorul social-filantropic al Centrului eparhial, cele 8 protopopiate şi parohiile din cuprinsul eparhiei derulează ample programe filantropice, îndreptate cu precădere spre familiile cu mulţi copii, bătrâni sau persoane defavorizate şi marginalizate social.

Având în vederea că, începând cu data de 16 martie 2020, în ţară a fost declarată stare de urgenţă ca urmare a creşterii riscului de îmbolnăvire cu COVID-19, precum şi faptul că în judeţele Galaţi şi Brăila sunt persoane plasate în carantină, dar şi persoane autoizolate la domiciliu, unii fiind bătrâni şi cu posibilităţi materiale reduse, în aceste condiţii, Arhiepiscopia Dunării de Jos desfăşoară mai devreme programul eparhial „Ne înnoim de Sfintele Paşti“. Programul constă în oferirea de sprijin spiritual şi material persoanelor aflate în carantină la Galaţi, Brăila şi Tecuci, constând în: consiliere spirituală, literatură duhovnicească, materiale de igienă personală, precum şi hrană.

În acest context, astăzi 17 martie 2020, în baza protocolului de cooperare practică, în situaţii de epidemie, dintre Arhiepiscopia Dunării de Jos şi Prefectura Galaţi, la Centrul eparhial s-a desfăşurat o şedinţă de lucru la care a participat Înaltpreasfinţitul Părinte Arhiepiscop Casian, domnul Gabriel-Ioan Avrămescu, prefectul judeţului Galaţi, preoţi din administraţia eparhială şi voluntari din cadrul Facultăţii de Istorie Filosofie şi Teologie, Secţia Asistenţă-Socială şi de la Asociaţia Studenţilor Creştini Ortodocşi, filiala Galaţi. În cadrul şedinţei a fost analizată necesitatea de ajutorare a persoanelor aflate în carantină instituţionalizată şi a celor autoizolate la domiciliu, fiind stabilit un plan de acţiune pentru a veni cât mai repede în întâmpinarea nevoilor urgente privind igiena personală şi hrana acestor persoane.

Astfel, preoţii, împreună cu reprezentanţi ai autorităţilor locale şi cu mai mulţi voluntari, au preluat produsele special pregătite de la Centrul eparhial al Arhiepiscopiei Dunării de Jos şi s-au deplasat la două dintre cele patru centre de carantină din judeţul Galaţi pentru a le oferi pachetele ce conţin cărţi de rugăciune şi materiale de igienă: dezinfectanţi, spirt, clor, săpun, detergent lichid şi solid, bureţi, şampon, pastă şi periuţă de dinţi. Chiriarhul Dunării de Jos a scris celor aflaţi în carantină şi un cuvânt părintesc de binecuvântare şi încurajare, îndemnându-i să aibă nădejde în mila, iubirea şi ajutorul lui Dumnezeu şi încredinţându-i totodată de faptul că nu sunt singur în încercarea prin care trec, ci sunt permanet în rugăciunile şi în inimile semenilor lor, preoţii şi credincioşii eparhiei noastre. De asemenea, s-a stabilit ca, începând de miercuri, Arhiepiscopia Dunării de Jos să ofere persoanelor carantinate din Galaţi micul dejun în sistem catering, seturi de lenjerii pentru paturi, prosoape şi saci menajeri.

În zilele următoare, persoanele aflate în carantină în judeţele Galaţi şi Brăila, dar şi ceilaţi beneficiari aflaţi în listele programului eparhial de ajutorare, vor primi astfel de pachete. Prin acest program eparhial sunt sprijinite 2.200 de persoane, valoarea totală a ajutoarelor ridicându-se la suma de aproximativ 150.000 lei.

adevarul.ro

Link to comment
Share on other sites

MĂSURI GENERALE, VALABILE PE TERITORIUL NAȚIONAL, PENTRU PREVENIREA RĂSPÂNDIRII NOULUI TIP DE CORONAVIRUS.

Începând de astăzi, 17 martie, a fost suspendată activitatea de examinare pentru permise de conducere, pentru o perioadă de 30 de zile, cu posibilitatea de prelungire a acestei decizii. De asemenea, sunt reduse la maxim activitățile de relații cu publicul ale instituțiilor din subordinea MAI.

De asemenea, prin ordonanță militară, au fost luate următoarele decizii:

Se suspendă activitatea de servire și consum a produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice, organizată de restaurante, hoteluri, cafenele sau alte localuri publice, în spațiile destinate acestui scop din interiorul sau exteriorul locației.

Este permisă organizarea de către unitățile economice de profil a activităților de comercializare a produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu presupun rămânerea clienților în spațiile destinate acestui scop, precum cele de tip „drive-in”, „room-service” sau livrare la client.

Se suspendă toate activitățile culturale, științifice, artistice, religioase, sportive, de divertisment sau jocuri de noroc, de tratament balnear și de îngrijire personală, realizate în spații închise.

Se interzice organizarea și desfășurarea oricărui eveniment care presupune participarea a peste 100 de persoane, în spații deschise.

Organizatorii evenimentelor organizate și desfășurate în spații deschise, ce presupun participarea a maximum 100 de persoane, sunt obligați să dispună măsuri care să asigure distanța de minimum 1 metru între participanți.

Conducătorii autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 3,5t au obligația ca, în punctul de trecere a frontierei, să aibă asupra lor și să poarte mijloace individuale de protecție, precum dezinfectant, mănuși, mască pentru față și să prezinte documente care atestă traseul de deplasare până la destinație.

Conducătorii de autovehicule menționați anterior, care sosesc din „zone roșii” sau „zone galbene” ori au tranzitat aceste zone, nu se supun măsurilor de carantină sau izolare, dacă la prezentarea în punctul de trecere a frontierei nu manifestă simptomatologie asociată infecției cu coronavirusul SARS-CoV-2.

Ansamblele și subansamblele echipamentelor medicale fabricate în România pentru beneficiari din afara teritoriului național nu fac obiectul restricțiilor la export.

Se suspendă toate zborurile efectuate de operatori economici aerieni spre Spania și din Spania către România, pentru toate aeroporturile din România, pentru o perioadă de 14 zile. Măsura intră în vigoare începând cu data de 18.03.2020, ora 18.00, ora României.

Se prelungește măsura suspendării zborurilor efectuate de operatori economici aerieni spre Italia și din Italia către România, pentru o perioadă de 14 zile, începând cu data de 23 martie 2020.

Aceste măsuri nu se aplică zborurilor efectuate cu aeronave de stat, zborurilor de transport marfă și corespondență, umanitare sau care asigură servicii medicale de urgență, precum și aterizărilor tehnice necomerciale.

MĂSURI DE ORDINE PUBLICĂ

În aplicarea măsurilor stabilite prin decretul prezidențial, la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, au fost adoptate următoarele decizii, ținând cont de două obiecte majore: 

Ducerea la îndeplinire sarcinile suplimentare ce revin unităților MAI pe linia prevenirii răspândirii coronavirusului;

Asigurarea unui climat optim de ordine și siguranță publică și un răspuns ferm la orice formă de criminalitate, în special a celei care dorește să profite de această stare de urgență.

Astfel:

Structurile de poliție locale sunt coordonate operațional de Inspectoratele Județene de Poliție, iar în Capitală de Direcția Generală de Poliție a Municipiului București. Efectivele de poliție locală sprijină poliția națională în măsurile de ordine publică.

La nivel național sunt constituite echipe mixte de cercetare și documentare și sunt accentuate verificările privind modul în care sunt respectate condițiile de izolare, corectitudinea informațiilor furnizate de cetățenii care intră în România și orice alte aspecte ce țin de asigurarea ordinii publice și eficiența măsurilor de combatere a răspândirii noului tip de coronavirus.

Parchetul General și Ministerul Afacerilor Interne au organizat în comun activitatea administrativă și programul de intervenție al unităților de parchet și de poliție judiciară, pentru a fi în măsură să fie asigurat un răspuns operativ și ferm în fața oricărei forme de criminalitate.

Potrivit codului penal, săvârșirea unei infracțiuni profitând de situația prilejuită de starea de urgență reprezintă o circumstanță agravantă. În acest caz, se poate aplica o pedeapsă până la maximul special, iar în unele cazuri chiar se poate adăuga un spor de până la 2 ani închisoare.

A fost întărită prezența în stradă a structurilor de ordine publică, la nivel național, și aici mă refer la poliție, jandarmerie și poliție de frontieră.

Dispozitivul de polițiști de frontieră este suplimentat și sunt înăsprite măsurile de verificare la frontieră, atât în punctele de trecere a frontierei, cât și pe fâșia de frontieră.

Serviciile publice comunitare de evidență a persoanelor și analiză a bazelor de date sunt subordonate operațional Inspectoratelor Județene de Poliție, respectiv Direcției Generale de Poliție a Municipiului București, pentru creșterea capacității de verificare și scurtarea timpului de răspuns în cazul anchetelor epidemiologice.

Au fost suspendate exercițiile, simulările, aplicațiile și orice alte activități care pot interfera cu măsurile luate pentru combaterea răspândirii infecției cu noul coronavirus, cu excepția celor cu caracter militar desfășurate în poligoanele de instrucție.

Au fost stabilite și aplicate planuri de măsuri pentru asigurarea permanenței la unitățile operative și creșterea capacității operaționale a acestora.

Toate aceste decizii sunt aplicate de structurile Ministerului Afacerilor Interne în strânsă colaborare cu instituțiile partenere din Sistemul Național de Apărare, Ordine Publică și Siguranță Națională.

Începând de ieri, odată cu declararea stării de urgență, la nivel național au acționat peste 28.000 de angajați ai Ministerului Afacerilor Interne – polițiști, pompieri, jandarmi, polițiști de frontieră, personal al Inspectoratului General de Aviație și al serviciilor publice comunitare.

Dintre aceștia, peste 10.000 de polițiști și peste 7.000 de jandarmi au desfășurat misiuni ordonate și au asigurat răspunsul la sesizările primite, iar peste 5.000 de pompieri au fost angrenați în misiunile curente privind situațiile de urgență.

De asemenea, au fost demarate acțiuni în vederea identificării operatorilor  economici sau a altor persoane care desfășoară activități ilicite în legătură cu vânzarea produselor de protecție împotriva infectării cu CoVid-19.

MĂSURI DE ORDIN MEDICAL

Începând de mâine, 18 martie, rezidenții la specialitățile medicină de urgență, anestezie terapie intensivă, boli infecțioase, vor întrerupe stagiile de practică în toate celelalte secții în care sunt distribuiți și se vor prezenta până la ora 12.00 la centrele de îndrumare pentru includerea în turele și gărzile din secțiile a căror specialitate o urmează.

Rezidenții în specialitățile medicină de internă și medicină de familie întrerup de asemenea stagiile de pregătire și se vor prezenta la Direcțiile de Sănătate Publică în vederea repartizării la Serviciile Județene de Ambulanță, unitățile de primiri urgențe, camerele de gardă sau secțiile de spital, în funcție de necesități.

Rezidenții din alte specialități medicale decât cele enumerate până acum vor fi luați în evidență pentru a fi repartizați în funcție de necesități.

Rezidenții aflați în alte centre decât cele de îndrumare se vor prezenta la responsabilii de rezidențiat în vederea luării în evidență și repartizării în funcție de necesități.

În localitățile unde sunt mai multe spitale, rezidenții vor fi repartizați în funcție de nevoile fiecărei unități spitalicești, în colaborare cu Direcțiile de Sănătate Publică.

Programul de pregătire pentru obținerea atestatului în medicină de urgență prespitalicească va fi suspendat și cursanții se vor întoarce de urgență la unitățile de unde provin.

La nivelul fiecărui centru universitar, din cadrul facultăților de medicină, vor fi recrutați studenți, începând cu cei din anul patru, pe bază de voluntariat, pentru a sprijini activitățile din camerele de gardă. Studenții recrutați desfășoară activități de sprijin doar în situația depășirii capacității curente a unităților medicale.

Recrutări similare se vor face în fiecare județ unde există școli postliceale sanitare, începând cu cei din anul 2. De asemenea, elevi recrutați vor desfășura activități de sprijin doar în cazul depășirii capacității curente a unităților medicale.

Comitetele județene și locale de urgență se vor asigura de cazarea și hrănirea studenților și elevilor recrutați.

De asemenea, tot prin ordin al comandantului acțiunii a fost stabilit faptul că Institutul Național de Sănătate Publică este desemnat autoritate responsabilă pentru monitorizarea testării și raportarea integrată a situațiilor generate de noul tip de coronavirus.

Tot prin ordin al comandantului acțiunii a fost operaționalizat Centrul Național de Coordonare și Conducere a Intervenției.

Totodată, au fost instalate 162 de corturi speciale, destinate triajului medical, dar și pentru fluidizarea traficului la punctele de trecere a frontierei.

În același timp, Ministerul Apărării Naționale va construi și operaționaliza un nou corp ce va avea servi ca spital militar de tip ROL II în incinta spitalului Ana Aslan. 

Grupul de Comunicare Strategică 

stirioficiale.ro

Link to comment
Share on other sites

Autorităţile, obligate să suplimenteze mijloacele de transport în comun

“Primăria Municipiului Galați va suplimenta numărul mijloacelor de transport în comun, va micșora timpii de așteptare, astfel încât să se evite aglomerațiile de călători și asigură decontaminarea acestora”, aceasta este una dintre măsurile luate astăzi, în cadrul ședinței Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, în contextul instituirii stării de urgență pe teritoriul României.  

La rândul său, primarul municipiului Galați, Ionuț Pucheanu, a convocat tot astăzi Comitetul Local pentru Situații de Urgență, fiind stabilite noi măsuri pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus. „Nu vor avea program decalat angajații Serviciului Public Ecosal, Societății Apă Canal Galați SA, Transurb SA, Calorgal SA și SC Gospodărire Urbană SRL, întrucât acestea prestează servicii de utilitate publică. SC Transurb SA va suplimenta mijloacele de transport în comun, pentru a se evita aglomerația cât și pentru menținerea distanței de siguranță între călători”, figurează printre măsurile luate.

Cele două măsuri sunt anunţate chiar în ziua în care autobuzele şi troleibuzele au circulat după graficul de weekend și sărbători legale.

Veştile nu pot decât să-i bucure pe gălăţenii care n-au de ales şi trebuie să iasă din case şi se deplaseze cu mijloacele de transport în comun. Cetăţeni care, astăzi au fost nevoiţi să călătorească înghesuiţi la orele de vârf.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

17 martie, ora 18:00

Numărul cazurilor confirmate cu noul coronavirus a ajuns în România la 217. De la ultima raportare, au mai fost înregistrate 33 de noi îmbolnăviri.
În izolare la domiciliu se află 18.965 persoane, iar în carantină instituţionalizată - 3.373.
La Galaţi, sunt 9 persoane internate, 53 de persoane în carantină, 660 de persoane izolate şi 2 cazuri confirmate, ambele aflate la Spitalul „Matei Balş“ din Bucureşti.

Link to comment
Share on other sites

Un primar din județul Galați merge la cumpărături în locul localnicilor în vârstă

Primarul unui oraș din județul Galați face cumpărături pentru localnicii în vârstă care stau în casă în timpul pandemiei de coronavirus. Inițiativa primarului Laurențiu Gîdei din orașul gălățean Tg.Bujor se adresează persoanelor în vârstă și celor cu probleme medicale. Cei care au nevoie de ajutor trebuie să sune la Primărie pe parcursul dimineții, să spună ce lucruri le lipsesc și ulterior primesc la domiciliu lucrurile comandate. Transportul este gratuit, însă factura este achitată de beneficiar, precizează reprezentanții Primăriei din Tg.Bujor.

„În aceste momente de cumpănă pentru întreaga țară, vă rog să aveți grijă de voi! Evitați aglomerația, stați cât mai mult posibil acasă! Conform statisticilor, persoanele vârstnice sunt cele mai afectate de infecția cu COVID-19 (coronavirus)! În acest context, vă anunț că vin în sprijinul celor care au nevoi urgente, în principal pentru a evita deplasarea la farmacii sau magazine alimentare! Alături de consilierii primarului, primim solicitări pentru a vă face cumpărăturile urgente! Sunați zilnic între orele 08.00 – 12.00, la numărul 0786138138, pentru a ne spune ce anume doriți să cumpărați, apoi după ora 13.00, facem livrarea la domiciliu! Fac precizarea că dumneavoastră veți achita contravaloarea cumpărăturilor comandate, conform bonului fiscal Transportul este gratuit! Este extrem de important să facem tot ce putem pentru a preveni răspândirea virusului”, scrie în anunțul postat pe pagina de Facebook a Primăriei Tg.Bujor.

Livrările la domiciliu sunt făcute de primarul Gîdei împreună cu echipa sa de consilieri. „Am anunțat cum îi putem ajuta, le facem cumpărăturile, le ducem acasă. Vorbim cu ei, dacă au și alte probleme, încercăm să-i ajutăm, despre asta este vorba într-o comunitate. Ne-am luat și noi măsuri de protecție, vom transporta cât putem, în funcție de cereri”, i-a explicat corespondentului MEDIAFAX, primarul orașului Tg.Bujor, Laurențiu Gîdei. Campania inițiată de primarul din Tg.Bujor va ține până la finalul crizei provocate de coronavirus.

gandul.ro

Link to comment
Share on other sites

Universitatea Dunărea de Jos va produce dezinfectante care să fie eficiente în combaterea Covid-19

Rectorul Universității „Dunărea de Jos” din Galați, prof. univ. dr. ing. Lucian Puiu Georgescu, a transmis prin intermediul unei rețele de socializare un mesaj prin care anunță că echipa de cercetători a prestigioasei instituții de învățământ se va concentra pe realizarea unui dezinfectant eficient în cazul Covid-19. „În efortul de adaptare și de contribuție directă a comunității academice la nevoile societății, în perioada următoare ne vom concentra pe definirea unor soluții dezinfectante care să fie folosite mai întâi la nivelul universității noastre, iar mai apoi pentru comunitatea locală. Scopul nostru este să acoperim o eventuală criză de dezinfectanți în cazul prelungirii stării de urgență cauzată de pandemia de coronavirus”, a postat pe Facebook rectorul Universității „Dunărea de Jos” din Galați.

impartial.ro

Link to comment
Share on other sites

Galaţi: 53 de persoane în carantină, alte nouă sunt suspecte

Ultima raportare a Grupului de Comunicare Strategică, făcută marţi înainte de închiderea ediţiei, arăta că 217 români au fost diagnosticaţi cu noul virus COVID-19. Două dintre aceste persoane sunt din Galaţi, dar au fost internate, după diagnosticare, la Institutul "Matei Balş" din Bucureşti.

Pe lângă cele două persoane diagnosticate deja cu COVID-19, doi bărbaţi, unul de 72 de ani, celălalt de 24 de ani, nouă persoane din judeţul nostru sunt considerate cu suspiciune de coronavirus şi sunt internate în Spitalul de Boli Infecţioase din Galaţi. Conform datelor oficiale, 53 de persoane se află în carantină în centrele speciale, iar alte 660 sunt în izolare la domiciliu.

În aceste condiţii, autorităţile sunt în permanentă alertă şi încearcă să ia cât mai multe măsuri pentru a evita răspândirea virusului. Una dintre aceste măsuri îi vizează pe toţi agenţii economici şi toate instituţiile de stat. Şi asta pentru că au primit recomandarea de a institui filtre pentru termoscanare. Măsura, care vizează şi magazinele şi supermarketurile, va fi aplicată pentru toate persoanele care pătrund în incinta respectivă.

Totodată, Comitetul pentru Situaţii de Urgenţă Galaţi (CJSU) a dispus ca toate târgurile auto, târgurile de animale, dar şi orice alt eveniment organizat la nivelul unităţilor administrativ teritoriale din judeţ să fie suspendate până la data de 31 martie.

De asemenea, pe toată perioada stării de urgenţă, autorităţile administraţiei publice vor lua măsuri pentru organizarea activităţii astfel încât să fie evitat, pe cât posibil, contactul direct între persoane, inclusiv prin utilizarea mijloacelor electronice de comunicare. Asta înseamnă că nici asociaţiile de locatari nu ar trebui să mai organizeze şedinţe cu  locatarii, aşa cum de altfel ni s-a semnalat pe pagina de socializare a ziarului că se întâmplă, indiferent care ar fi motivul invocat pentru întrunire. Mai mult, adunările cu mai mult de 50 de persoane, în spaţii închise, sunt interzise.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

A fost semnat contractul pentru aparatul care depistează noul coronavirus

Preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi, Costel Fotea, a semnat contractul pentru aducerea la Galaţi a primului aparat medical (PCR Real Time) care depistează noul coronavirus. Echipamentul va fi montat la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă “Sf. Apostol Andrei”.

“Facem toate eforturile posibile să montăm în cel mai scurt timp acest echipament medical care va depista noul coronavirus. Astăzi am semnat contractul cu furnizorul, iar în câteva zile aparatul va fi montat în laboratorul Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă. I-am cerut furnizorului să facă toate eforturile posibile pentru a aduce cât mai repede acest aparat la Galaţi. Faptul că testele se vor putea face la Galaţi înseamnă că specialiştii în sănătate vor câştiga foarte mult timp în realizarea anchetelor epidemiologice. Vom şti mult mai repede cine este infectat cu acest coronavirus, iar persoanele care au intrat în contact vor putea fi depistate şi izolate mult mai repede, ceea ce înseamnă că lanţul de transmitere a acestui coronavirus va fi întrerup mult mai devreme. De altfel, specialiştii Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii au anunţaţ că testarea cât mai rapidă a celor care sunt suspecţi de infectare cu noul coronavirus este una dintre măsurile esenţială pentru a împiedica răspândirea Covid-19. Aparatul medical poate face până la 12 teste în acelaşi timp, iar timpul de analiză este de două ore şi jumătate”, a declarat Costel Fotea, preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi.

Pretul aparatului medical este 345.000 lei. Aparatul poate face până la 9000 de teste pe an.

Consiliul Judeţean Galaţi

Link to comment
Share on other sites

A fost suplimentat graficul de transport

În urma întrunirii Comitetul Local pentru Situații de Urgență, ca o măsură de prevenire a răspândirii virusului Covid 19, pentru a se evita aglomerația cât și pentru menținerea distanței de siguranță între călători, din data 18 martie 2020, a fost suplimentat graficul de transport cu 22 autobuze pe următoarele trasee:

Traseul 10 suplimentat cu 2 autobuze,

Traseul 11 suplimentat cu 4 autobuze,

Traseul 24 suplimentat cu 2 autobuze,

Traseul 26 suplimentat cu 2 autobuze,

Traseul 28 suplimentat cu 2 autobuze,

Traseul 39 suplimentat cu 2 autobuze,

Traseul 102 suplimentat cu 6 autobuze,

Traseul 7 cu 1 autobuz

Traseul 44 cu 1 autobuz.

Autoritățile recomandă evitarea zonelor aglomerate și a deplasării cu mijloacele de transport în comun, ca o măsură de siguranță pentru sănătatea dumneavoastră.

Transurb Galaţi

Link to comment
Share on other sites

Alocare de fonduri pentru spitale

Ieri, 17 martie, președintele Consiliului Județean, Costel Fotea a avut o întâlnire cu managerii spitalelor aflate în subordine, precum şi cu sefa secţiei ATI de la Spitalul Judeţean, pentru a lua noi masuri de pregătire a unităţilor medicale în această perioadă. ”Vom aloca fonduri suplimentare spitalelor pentru achiziţionarea de echipamente de protecţie, materiale sanitare, dezinfectanţi şi tot ceea ce este nevoie pentru ca în acest context dificil gălăţenii să fie trataţi corespunzător. Astfel, am decis să alocăm ‪500.000‬ de lei către Spitalul de Boli Infecţioase, ‪300.000‬ de lei către Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă, ‪415.000‬ de lei către Spitalul de Pneumoftiziologie şi ‪150.000‬ de lei la Spitalul Orăşenesc Târgu Bujor. În acest moment, la Galaţi au fost confirmate două cazuri de coronavirus, ambii pacienţii fiind trataţi la Bucureşti. Am cerut medicilor să ia toate măsurile necesare, inclusiv reconfigurarea anumitor circuite medicale, pentru a fi pregătiţi în situaţia în care vom fi nevoiţi să tratăm pacienţii infectaţi cu noul coronavirus în spitalele din Galaţi”, a precizat Fotea, pe Facebook.

Totodată, el a menționat finalizarea procedurii de achiziţie publică pentru aducerea la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă a aparatului PCR Real Time pentru depistarea noului Covid-19. ”În câteva zile aparatul va fi adus la Galaţi, ceea ce înseamnă ca vom şti mult mai repede care sunt persoanele infectate cu noul coronavirus”, a adăugat președintele CJ Galați.

viata-libera.ro

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.