Relu Posted February 5, 2008 Posted February 5, 2008 Romania organizeaza Dakarul de consolareOrganizatoul celei mai dure competitii din lume a gasit un traseu european pentru nemultumitii de anularea raliului Lisabona-Dakar.Amaury Sport Organisation (ASO), organizatorul Raliului Dakar, competitie care a fost anulata la inceputul anului din motive de securitate, a anuntat, luni, crearea primului concurs satelit intitulat "Dakar Series", ce se va desfasura in perioada 20-26 aprilie in Romania si Ungaria. Noul raliu, considerat a fi unul de consoloare pentru participantii ce nu au putut lua startul in Raliul Dakar, va numara sapte etape si se va intinde pe distanta a 3.000 de kilometri, dintre care jumatate pentru probele speciale "foarte tehnice", dupa cum au anuntat organizatorii, cu lungimi variind intre 60 si 160 de kilometri.Acest raliu le va permite competitorilor de la Dakar sa nu piarda sumele investite in participarea la competitia ce trebuia sa aiba loc la inceputul acestui an. "Pentru economia raliurilor, era necesar sa oferim urgent pilotilor o competitie adevarata care sa le salveze parteneriatele si reteaua financiara. Ne aflam in contact de citiva ani cu Ungaria, care este candidata pentru startul editiei din 2010 a Dakar si intentionam sa lansam Dakar Series in 2009. Evenimentele ne-au adus in situatia de a devansa cu un an acest proiect al raliurilor satelit, care pe termen lung, ar trebui sa numere trei concursuri pe an pe linga Raliul Dakar, care este de referinta", a declarat patronul Dakar, Etienne Lavigne, care a returnat toate taxele de inscriere si de carburanti concurentilor Dakar 2008 (250 de motociclete, 200 de masini si 100 de camioane).Primul raliu, al carui buget va fi in jurul sumei de un milion de euro, va fi deschis in special competitorilor care se inscrisesera la Dakar. Acestia nu vor plati decit cheltuielile pentru dosar, de 300 de euro. Restul concurentilor interesati trebuie sa-si anunte participarea pana la data de 11 februarie, taxele de inscriere fiind de 3.000 de euro pentru motociclete, 5.000 de euro pentru masini si 7.000 de euro pentru camioane. "Principalele echipe, BMW, Mitsubishi, Volkswagen, Schlesser si KTM, si-au manifestat interesul pentru acest nou test", a subliniat Lavigne, care lucreaza deja la cea de-al doilea raliu, care s-ar putea desfasura in Portugalia. Etapele primului raliu din Dakar Series sunt urmatoarele: Duminica 20 aprilie: Budapesta - Baia Mare (510 kilometri, dintre care 110 kilometri de probe speciale) Luni 21 aprilie: Baia Mare - Sovata (500 de kilometri, dintre care 250 de kilometri de probe speciale) Marti 22 aprilie: Sovata - Sovata (364 de kilometri, dintre care 240 de kilometri de probe speciale) Miercuri 23 aprilie: Sovata - Debrecen (590 de kilometri, dintre care 200 de kilometri de probe speciale) Joi 24 aprilie: Debrecen - Veszprem (480 de kilometri, dintre care 170 de kilometri de probe speciale) Vineri 25 aprilie: Veszprem - Veszprem (315 de kilometri, dintre care 290 de kilometri de probe speciale) Simbata 26 aprilie: Veszprem - Balatonfured (213 de kilometri, dintre care 170 de kilometri de probe speciale).Sursa: CotidianulSper ca ai noştri să n-aibă probleme cu organizarea ... îmi aduc aminte de Motorock ...
dcp100168 Posted February 11, 2008 Posted February 11, 2008 Raliul Dakar 2009 va avea loc în perioada 3-18 ianuarie, în Argentina şi Chile, cu oraşul Buenos Aires ca punct de plecare şi sosire, au anunţat, luni, organizatorii competiţiei.
AnCa Posted March 14, 2008 Posted March 14, 2008 Toata distanta parcursa in Romania ar fi "cu probe speciale"
Relu Posted March 14, 2008 Author Posted March 14, 2008 Adică şoselele noastre sunt numai bune de off-road, nu trebuie să-şi mai bată capul ...
dcp100168 Posted April 3, 2008 Posted April 3, 2008 Doisprezece români, la prima ediţie a Raliului Europei CentraleDoisprezece români se află printre cei 260 de concurenţi înscrişi la startul primei ediţii a Raliului Europei Centrale, ce face parte din cadrul Dakar Series, urmând să concureze la clasele moto, auto şi quad, singura categorie fără prezenţă românească fiind cea de camioane. Cei 12 piloţi români sunt împărţiţi astfel: cinci la categoria motociclete - Emanuel Gyeneş (număr de concurs 32), Marcel Butuza (numărul 33), Alexandru Gârbacea (numărul 34), Romeo Duicu (numărul 73) şi Ioan Luţaş (numărul 86); cinci la categoria auto - Gabriel Nicolae/Liviu Stan (număr de concurs 257), Eugen Banciu/Marius Văsâi (numărul 286), Victor Fulicea/Dan Iancu (numărul 279), Carlo Marchegiano/Alecsandru Roiban (numărul 290) şi campionii naţionali de raliu Dan Gârtofan/Adrian Berghea (numărul 294); şi doi la categoria quad - Răzvan Irimescu (numărul 125) şi Alexander Pauliner (numărul 134). La clasa motociclete s-au înscris 111 concurenţi, la quad 16, la automobile 94, iar la camioane 39. Printe concurenţi se vor afla şi foşti câştigători ai Raliului Dakar Cyril Despres, Marc Coma, Stephane Peterhansel, Luc Alphand, Hiroshi Masuoka, dar şi fostul campion mondial la raliuri Carlos Sainz. ASO, organizatorul Raliului Dakar, competiţie care a fost anulată la începutul anului din motive de securitate, a anunţat crearea primului concurs satelit intitulat "Dakar Series", ce se va desfăşura în perioada 20-26 aprilie în România şi Ungaria.
dcp100168 Posted April 9, 2008 Posted April 9, 2008 Traseu modificat din cauza zăpeziiTraseul din România al primei ediţii al Raliului Europei Centrale (20-26 aprilie) a suferit modificări din cauza zăpezii căzute în jurul staţiunii Sovata, organizatorul anulând etapele Baia Mare-Sovata şi Sovata-Debrecen. Astfel, etapele din România ale primei ediţii ale Raliului Europei Centrale, care face parte din Dakar Series ca urmare a anulării Raliului Dakar din motive de securitate, va avea loc în jurul oraşului Baia Mare. Concurenţii vor ajunge în după amiaza zilei de 20 aprilie urmând să parcurgă în apropiere de Baia Mare patru probe speciale. Etapele anulate însumau 1.490 de kilometri din totalul de 3.061 de kilometri, dintre care 840 de kilometri de probe speciale din totalul de 1.570 de kilometri. Noul traseu va avea o lungime totală de 2.600 de kilometri, dintre care 1.100 reprezintă probele speciale. Astfel, în locul etapei Sovata-Sovata, organizatorii au înlocuit-o cu Veszprem-Veszprem. Noile etape vor arăta astfel: ziua 1 Budapesta - Baia Mare, ziua a 2-a Baia Mare-Baia Mare, ziua a 3-a Baia Mare-Debrecen, ziua a 4-a Debrecen-Veszprem, ziua a 5-a Veszprem-Veszprem, ziua a 6-a Veszprem - Veszprem, ziua a 7-a Veszprem - Lacul Balaton.
Recommended Posts