Sari la conținut

Grupul Damen va disponibiliza sute de angajați


Postare recomandata

Grupul naval Damen va disponibiliza 870 de angajați în România

Grupul naval Damen va tăia 1.050 de locuri de muncă la nivel mondial, 870 din disponibilizări urmând să aibă loc în România, iar restul în Olanda, relatează Dutch News.

Șantierele navale ale companiei au înregistrat o pierdere uriașă anul trecut, constructorul confruntându-se cu probleme la mai multe proiecte care s-au dovedit mult mai mari decât se credea inițial. Damen a raportat o pierdere de 287 de milioane de euro, cea mai mare din istoria de 93 de ani a companiei, pandemia de COVID-19 având la rândul ei repercursiuni asupra activității constructorului, potrivit ocean-energyresources.com.

Un purtător de cuvânt al companiei a declarat că speră să reducă la minim pierderile de locuri de muncă în Olanda prin transferarea angajaților către alte divizii din interiorul grupului naval.

Grupul Damen are 13.000 de angajați la nivel mondial.

hotnews.ro

Șantierul Naval Damen din #Galați disponibilizează 547 angajați, până la sfârșitul anului 2020, din cauza crizei economice pe care o traversează pe fondul pandemiei de #Covid19.

Primii peste 100 de salariați de la #Damen sunt deja în preaviz și își vor pierde locurile de muncă luna aceasta, iar restul va pleca etapizat până la finele anului.

Potrivit sindicatelor de pe platforma navală de la Galați, angajații concediați vor beneficia de plăți compensatorii, calculate în funcție de vechimea în muncă. Acestea vor porni de la 3.000 lei, pentru angajații care au 5 ani vechime și pot ajunge la 10.500 lei, în cazul angajaților cu peste 20 ani vechime.

Damen concediază peste 300 de angajați și de la Șantierul Naval Mangalia.

Pro Lider FM

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Damen anunță disponibilizarea a 870 de angajați. Șantierele navale din Galați și Mangalia, în criză

Grupul Damen anunță un plan de reorganizare la nivel global care va conduce la disponibilizarea a aproape 1.050 de angajați din întreaga lume. Anunțul vine pe fondul crizei coronavirusului și a reducerii numărului de comenzi.

"Modificările organizaționale vizează în cea mai mare parte divizia de Nave Medii. În România se va proceda la disponibilizarea unui număr de 870 de angajați (la Galați și Mangalia - n.r.), în vreme ce în Olanda, cifra disponibilizărilor este de 173. Se estimează că numărul acestora va putea fi limitat prin intermediul proiectelor de mobilitate internă din cadrul filialelor noastre din grup", potrivit informațiilor furnizate de Damen.

"La ȋnceputul acestui an, Grupul Damen a prezentat un plan ambiţios de viitor pornind de la perspectiva navigaţiei ȋn condiţii de zero emisii de carbon, dar şi a digitalizării şi standardizării platformelor de lucru. Ȋn acest scop, grupul a demarat deja investiţii specifice. Cu toate acestea, prețul scăzut al petrolului a determinat parţial o ȋncetinire a activităţii ȋn segmentul offshore. Acest factor, coroborat cu consecinţele epidemiei COVID-19, conduce la necesitatea unor schimbări organizaţionale pe termen scurt, menite să asigure adaptarea companiei la noua realitate. Drept urmare, grupul va disponibiliza ȋn jur de 1.050 de angajaţi din ȋntreaga lume", se precizează într-un comunicat de presă al Damen.

Damen nu exclude "posibilitatea ca şi alte schimbări organizaţionale să se dovedească a fi necesare". "Toate sunt măsuri dificile, cu impact atât asupra afacerii noastre de familie, cât şi asupra angajaţilor noştri. Cu toate acestea, schimbările sunt necesare pentru a putea menţine un climat sănătos ȋn companie şi a beneficia de bunele perspective ale proiectelor potenţiale pe termen lung din diverse sectoare ale pieţei construcţiilor şi reparaţiilor de nave", precizează Damen.

La rândul său, președintele Sindicatul Liber al Salariaților din Șantierul Naval Damen, Stelian Pavel, ne-a confirmat că, la nivelul discuțiilor cu conducerea șantierului, s-a evocat, după izbucnirea pandemiei, fără însă a se trece la o decizie concretă, posibilitatea disponibilizării a aproximativ 600 de angajați. Dar nici în prezent, de fapt, cifra nu este bătută în cuie. "În februarie erau în jur de 2.400 de angajați, acum sunt cam 2.200. Unii salariați s-au reorientat spre alte locuri, s-ar putea să mai plece și alții. Prin urmare, nu considerăm concedierile colective drept o soluție, ci mai degrabă ar trebuie să lăsăm lucrurile să se regleze pe parcurs. S-a demonstrat și după criza din 2008 că este foarte greu să refaci forța de muncă odată ce a-i pierdut-o, mai ales în condițiile care există în România - lipsa de personal calificat ce se resimte în toate domeniile", a explicat liderul sindical.

Activitatea SN Damen Galați - singurul șantier naval care a realizat nave militare în ultimii 30 ani - a fost afectată, printre altele, de pierderea, în condiții extrem de controversate, a contractului de realizare a celor patru corvete pentru Forțele Navale Române, contract care, dacă și-ar fi urmat cursul firesc, ar fi fost deja în faza livrării primelor nave...

Pandemia de coronavirus și blocarea activității economice, precum şi inducerea de incertitudini în piață au complicat și mai mult sectorul construcțiilor navale, inclusiv la Galați.

Anunțul oficial al Damen de a disponibiliza sute de oameni vine într-o perioadă în care pe agenda internă a șantierului se mai află un subiect important: negocierea Contractului Colectiv de Muncă. În cursul zilei de joi, 6 august, este programată o întâlnire între reprezentanții sindicatelor și cei ai conducerii șantierului naval, în vederea discutării chestiunii concedierilor colective. Negocierea condițiilor de disponibilizare, acordarea unor pachete financiare compensatorii, numărul de salariați afectați ar putea să se întindă pe o perioadă chiar și de ordinul săptămânilor.

Până la închiderea ediției, AJOFM Galați nu fusese încă notificat oficial cu privire la intenția Damen de a face concedieri colective.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Negocieri sindicale la SN Damen Galați. Concedierile colective, o ”ecuație” cu multe necunoscute

Reprezentații sindicatelor și cei ai conducerii SN Damen Galați s-au întâlnit joi, 6 august, pentru a discuta despre preconizatul val de concedieri colective care amenință șantierul naval. Iar dacă miercuri perspectivele erau de-a dreptul ”apocaliptice”, cu riscul pierderii a 870 de locuri de muncă la nivel de grup (600 la Galați, 270 la Mangalia), apele par a se mai fi liniștit oarecum. Cel puțin pe moment.

Grupul Damen a anunțat intenția de a face aceste concedieri colective în condițiile în care scăderea numărului de comenzi – nici acum nu s-a lămurit pe deplin cum a fost posibil ca SN Damen Galați să piardă contractul corvetelor pentru Forțele Navale, deși e singurul șantier din România care a construit nave militare în ultimii 30 ani - și criza coronavirusului au adus industria navală într-o situație dificilă. Varianta unor concedieri a fost luată în calcul, ca măsură extremă, încă de la începutul crizei coronavisurului, căpătând treptat tot mai multă consistență, totul culminând cu anunțul oficial al Grupului Damen privind planul de disponibilizări.

Întâlnirea dintre sindicaliști și conducerea SN Damen Galați a decurs, totuși, în condiții mai bune decât, poate, era de așteptat în condițiile actuale. ”Am avut o întâlnire foarte bună cu conducerea șantierului, iar dl Flemming Sorensen, directorul general al SN Damen Galați, s-a arătat deschis în a încerca să găsim o soluție care să afecteze cât mai puțin atât compania, cât și angajații și familiile acestora. Lucrurile sunt ceva mai complicate decât par la prima vedere și există încă destule elemente care pot înclina balanța deciziei posibilelor disponibilizări într-o parte sau alta”, ne-a declarat președintele Sindicatul Liber al Salariaților din Șantierul Naval Damen, Stelian Pavel.

Un prim element important este acela că, până în octombrie, SN Damen Galați ”are încărcare” suficientă, prin urmare, până la sfârșitul lui septembrie, cel puțin, nu se pune problema unor concedieri. În al doilea rând, șantierul și-a redus deja, din iunie, numărul de angajați cu aproximativ 120 de persoane, care au optat pentru alte locuri de muncă, și mai există și alți salariați care ar dori să facă același lucru. Prin urmare, din totalul de 600 deja se conturează vreo 200 de plecări voluntare. În al treilea rând, până în octombrie se pot întâmpla multe, inclusiv să fie semnate noi contracte care să asigure front de lucru. Nu în ultimul rând, pe circuitul legislativ se află proiectul de modificare a Legii 263/201 cu privire la sistemul de pensii, care ar permite navaliștilor să se pensioneze anticipat, la un stagiu complet de cotizare de 30 ani, încă de la vârsta de 53 ani pentru femei și 55 de ani pentru bărbați, ceea ce ar schimba mult datele problemei în ceea ce privește Resursele Umane.

”Prin urmare, noi optăm pentru reducere ”naturală” a numărului de salariați. Nu trebuie să forțăm lucrurile prin concedieri colective, pentru că pur și simplu Șantierul Naval riscă la un moment dat să rămână fără forță de muncă suficientă! S-ar lua niște măsuri care i-ar afecta și pe angajați, și șantierul, și n-ar ieși nimic bun în final. Ar fi foarte dificil apoi de îndreptat lucrurile”, a explicat președintele Sindicatului Liber din SN Damen, Stelian Pavel.

Acesta a precizat că, dacă se va ajunge, totuși, la disponibilizări, fiecare situație, fiecare loc de muncă, va fi analizat caz cu caz, pentru a preveni eventualele măsuri nejustificate. De asemenea, sindicatele vor milita pentru majorarea compensațiilor financiare acordate în caz de concedieri colective, în prezent fiind în curs de negociere și Contractul Colectiv de Muncă din Șantierul Naval.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Șantierul Naval din Galați estimează o revenire în 2021

Prezent, joi, 20 august, la ședința Comisiei de Dialog Social din cadrul Instituției Prefectului, directorul general al Șantierului Naval Damen Galați, danezul Flemming Sorensen, a arătat că a existat o reducere a numărului de comenzi în industria navală încă dinaintea izbucnirii pandemiei de Covid-19, iar aceasta doar a agravat starea de lucruri.

Cu toate acestea, estimările pentru anul viitor sunt optimiste, cu o sporire a numărului de comenzi, iar cu sprijinul grupului mamă activitatea ar trebui să revină pe creștere.

Referitor la disponibilizările din șantierul gălățean, Flemming Sorensen a explicat că, în afara persoanelor restructurate, există și lucrători care în prezent nu au încărcare la Galați. ”Aceste persoane vor beneficia de proiectele noastre de mobilitate, vor merge la Mangalia, pe șantierele noastre din lume și chiar la angajatori din afara grupului Damen. Totodată, cei care nu se regăsesc în proiectele de mobilitate, vor beneficia de șomaj tehnic, un cost asumat de companie pentru a trece cu bine peste această perioadă”, a adăugat Flemming Sorensen.

În cadrul aceleiași întruniri de la sediul Prefecturii, directorul general al Damen Galați s-a arătat interesat de un parteneriat cu autoritățile publice locale, dar și cu unități de învățământ din Galați, în zona calificării profesionale.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Probleme mari la Șantierul Naval Galați. Pandemia a restrâns comenzile, noua lege a pensiilor restrânge personalul înalt calificat

Sunt probleme mari la șantierul naval Damen din Galați. Potrivit unor surse interne, 500 dintre angajați vor fi concediați colectiv în scurt timp, iar lucrurile nu se vor opri aici deoarece până în primăvara lui 2021 nu mai există niciun fel de comenzi. „Asistăm la o canibalizare internă. Comenzile au ajuns în mare parte la Mangalia (n.r.: șantier tot din grupul Damen), iar noi trebuie să așteptăm luna martie pentru a începe construirea unor alte nave. Probabil se va recurge la șomaj tehnic, poate și la noi concedieri, însă este sigur că vor fi și unele retehnologizări și restructurări interne care presupun folosirea unei părți a personalului tehnic”, ne-a explicat sursa din Damen.

O altă problemă deloc simplă cu care se confruntă șantierul naval gălățean este noua lege a pensiilor (nr.188/2020). Conform acesteia, o parte din personalul de execuție se va putea pensiona la vârsta de 52 de ani, lucru care cam dă de furcă managementului. Nu de alta dar este vorba de personalul înalt calificat, de muncitorii, de șefii și maiștrii cu mare experiență în domeniu, situație care ar putea crea un impas în privința activității.

Interesant este că în șantier mocnește deja un conflict de muncă pe această temă, după ce angajații de la serviciul personal ar fi refuzat să elibereze adeverințele cerute pentru a merge cu ele la Casa Județeană de Pensii (CJP), sub pretextul că încă nu există norme de aplicare a legii 188/2020 și că, oricum, prevederile nu s-ar aplica obligatoriu, fiind interpretabile și contradictorii. Situația este în curs de negociere. În cursul acestei săptămâni, o serie de reprezentanți ai CJP vor încerca o mediere neoficială a conflictului. Sindicatul a anunțat, de asemenea, că va cere arbitrajul ITM.

impartial.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Pe 2020, cu 500 de angajaţi mai puţini la SN Damen Galaţi

Programul de restructurare al Şantierului Naval Damen Galaţi prevede, până la sfârşitul anului 2020, reducerea cu până la 500 de persoane a numărului de angajaţi.

„Până în prezent, au plecat deja 120 de angajaţi, mai ales prin plecări voluntare şi pensionări, urmează să vedem ce reduceri de personal şi sub ce formă se vor mai face până la sfârşitul anului”, a precizat preşedintele Sindicatului Liber al Salariaţilor din SN Damen Galaţi, Stelian Pavel. Acesta a precizat că salariaţii disponibilizaţi urmează să primească salarii compensatorii, cuprinse între 7.000 lei şi 24.000 lei brut, în funcţie de vechimea în muncă.

Grupul Damen a anunţat în luna august intenţia de trece la un plan de disponibilizări, ca urmare a dificultăţilor cu care se confruntă în această perioadă piaţa construcţiilor navale.

În mod particular, activitatea SN Damen Galați - singurul șantier naval care a realizat nave militare în ultimii 30 ani - a fost afectată, printre altele, de pierderea, în condiții extrem de controversate, a contractului de realizare a celor patru corvete pentru Forțele Navale Române, contract care, dacă și-ar fi urmat cursul firesc, ar fi fost deja în faza livrării primelor nave...

Pandemia de coronavirus și blocarea activității economice, precum şi inducerea de incertitudini în piață au complicat și mai mult sectorul construcțiilor navale, inclusiv la Galați.

viata-libera.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Creați un cont sau conectați-vă pentru a comenta

Trebuie să fiți membru al comunității pentru a putea adăuga comentarii.

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un cont nou

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații importante

Pentru a personaliza conţinutul şi pentru a asigura o experienţă de utilizare sigură, folosim module cookies. Dacă folosiți acest site, ne permiteți să colectam informații prin intermediul modulelor cookie. Puteți modifica setările cookie-urilor. Prin continuarea navigării pe acest site confirmați acceptarea utilizării fișierelor cookie conform Politicii de utilizare a cookie.